העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף לב עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף לב עמוד ב
אומרת המשנה נוס נו את העירוב את העירוב תחומין באילון באילן על עץ הוא תשת המוז שתי סוד הוא הולך מחוץ לעיר ה שם את זה על אילן אז אם הוא שם את זה למעלה מעשור פוכים וזה אילן שיש בו ד' ד פוכים בגובה סור תפו זה רוס היחיד אין עירוב או עירוב כמו שגמור תסביר כ הכלל הוא שהעירו צריך להיות ראוי לאכילה בזמן בנש מושס צריך שהלחם יוכל לבוא אל המקום שהוא שובט שם המקום ש החליט שזה מקום שסוס ובזה הוא לא יכול עוד מעט נראה בגימור אבל אם הואזה למטורפים שם זה לא רווח עירוב עירוב נוס בב אפילו אומו עירוב כמו שדבר בגימור בדפים הבאים בעזרת השם אומרת הגמרא יוסי ורבי חיה ברב ורבי יסה ורוב בר נוסן שלושת המרים האלה ישבו ויוסי ורב נחמן גבו רב נחמן ישב לידם וס וקמר שלושת הראשונים דיברו ביניהם דיברו ה אילוון שמדובר במשנה דכו איכ איפה האילן הזה עומד אי מדכ ברשו היוד אדם יצא מעירו להניח ירו תחומין הוא מצא שם מוקף מקום מוקף מחיצות או שיוכי יש שמה באמצע איזה אילן ושם על האילן הוא הניח את העירוב מלי למו מסור פוכי מלי לטו רשו היו דעד לרקיע בכל מקום שמניח את הלחם זה ברשו היחיד השוס היחיד ברגע שמוקף כל השטח עד הרקיע השוס היחיד אז מה זה משנה איפה שמת את העירוב ו דק וסבים בהכרח מדובר שאילן עומד באמצע רשו סרבים עכשיו כך מה אתה אומר שתלוי איפה הוא הניח את העירוב למעלה מסור או למטה מסרו למה דנסק לישב אי איפה הוא התכוון לקנות את מוקם ש אנסק לשבס למלו איפה שהוא שם את העירוב שם הוא רוצה לשבט על האילן אז מה זה משנה איפה הוא שם את ה דו אם הוא שם את זה למעלה מורו אז הוא התכוון לשבות ברשו היחד יוחד סכם לשבס למו מסור פוכים ושם הוא שם את העירוב אז שניהם נמצאים בקרמס בבים מה זה משנה אלו בהכרח מדובר בניקן ליש בוס לטו מה הכוונה שהוא התכוון לשבט למטה על הקרקע מתחת לאילן שם זה רשו סורבי עלזה שנינו שאם הוא הניח את העירוב במקום למעלה מסור פוכים באילן אין עירוב העירוב כי למעלה מסורת פוכים יש שמה ד על ד זה רשו שיוכים אז זאת אומרת שהוא נמצא מקום שיטתו שהוא החליט ששם מקום שיטתו זה רשו ורבים ואבנר בשו היחיד הוא לא יוכל להגיע לרבו לאכול אותו בבן השמוש כי בן השמוש של כניס השבס אסור להעביר מרשו יוחד לרוס הרבים אלכן העירוב לא כל אבל אם הוא הניח את העירוב למטה מסורות פוחים זה לא ראשו היחיד אז הוא יוכל להביא את הלחם איליו למוקסו למטה לכן היר ובכל למה ווקו משתמש באילון חזל אסרו להשתמש באילן בשעה בזה יום טב גם להוריד לחם האילן זה שימוש באילן ממילא אפילו שהוא התכוון לשבות למטה ועירוב למטה מסורות פוכים אסור לו לקחת בבין השמוש את העירוב מהאין למקם שוסו כ אסור לו להוריד מאלן מדר בונן למעשה יש כאן עוד קושייה כמו שרשי מבאר אלא מה לפי תרוץ הגמרא גם הקושיה הזאת מתרצת יש כאן עוד קושייה שגמור יכלה להקשות הרי למעשה אם מדובר באילן שיש בו רוחב ד' על ד' אז למט מעורו זה לא רשו היחיד אבל זה גם לא רשו הרבים זה כרמליס ד הד יותר גבוה משלוש פוחים שלושת פוכים או יותר זה כרמליס מרמס לרובים למוק שסוס זה גם איסור מד רבון עול נגמ למ קן הדם מתכוון לקנות שובי מה אתה שואל הוא לא יכול לקחת מהאין ורבי דמר כל דוב שהוא משום שבוס גוזר בשמוש רבי סובר כמו שכבר הזכרנו בדפים הקודמים כל איסור דרבו בשבת כל הוסים לא גזרו עליהם אלא ביום השבת עצמון השמוש סוקם סקלו בספק לא גזרו חכמים ממילא נמצא מתי זה זמן כני סירוב בן השמוש בזמן כני סירוב הוא יכול לקחת את הלחם את העירוב מהאין למקום שיטתו למה כי מותר להוריד מאילן בן השמוש אסור ד רבונו לא קיימים בשמוש גם האיסור דרבו של צ מקרמ לשוס רבים גם לא קיים בנש מושס איסור דרבו לא קיימים בנש מושס לכן הרבחל רק אם הוא שם זאת למלו מסור פוכים שם זהר ד להעביר לריור ד איסור ד דאי שאסור גם בשמוש לכן העירוב לא חל כך שלושת המים דברו ביניהם אומלו רב נחמן ישר נכון אתם אומרים וכ אמר שמואל אמרו לי שאלו את רב נחמן פריסו בו כוי האם פתרתם הייתם כך וכך פתרתם את המשנה עד כדי כך שואלת הגמ מה ה מתפלים אנופ גם הם אמרו את אותו פירוש א שלו את רב נחמן גמור האם קבעתם במסורת שזה הפירוש במשנה אמן כך קנוב נחמ שמואל ג זלו ולכן אם הוא שם זא למור זה לא חל העירוב כי אסור מר לכ בשמו ם א לש לרב לכב ה ו שרב א לו בשבת לח נו וש ממי היבל עד כן ד ז fe
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה