מדברים מרבי נחמן מברסלב צעד אחר צעד
מדברים מרבי נחמן מברסלב צעד אחר צעד
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזנים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית מתורתו של רבי נחים ברסלב מדברים על הנושא הזה של עקרת הזמן לשמור על הזמן לשמור על המקום עצות נפלאות מרבנו בעזרת השם אז בעזרת השם אנחנו כמה צלילים ואנחנו ממרים ככה למס טוב להרגעת הנפש לשמחה ואמונה לפשיטות ותמימות איך לשמור על הזמן וכמובן לא בלחץ כי בלחץ לא שומרים על הזמן מאבדים את הזמן אז קצת נייח יתן לנו קצת איזה כמה נעימות נחנו בעזרת השם אומרים שיהיה הזנה טובה [מוזיקה] [מוזיקה] מ [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] איזה כיף זה לתת קצת תרפיה למוח עם המוזיק רקע תנו לעצמכם כמה שניות ככה דקה שתיים של התרווח על המוזיקה הנפלא [מוזיקה] הזאת ה [מוזיקה] אז ישתבח שמו לעד אחד הדברים שרבנו חיים ברסלב מאוד רוצה זה שאנחנו נשמור על הזמן הזמן הוא דבר יקר הוא ממלא אותנו הוא מחזק אותנו הוא נותן לנו קצב הוא נותן לנו תנועה באיברים כמו שרבנו מלמד בליקוטי מרן שתנועה יוצרת חום ואנחנו רוצים את החום הזה רק יש לנו ביסוד האש שזה החום אז יש לנו את המאורי אש ויש לנו את מעורי אור ואחד הדברים שרבנו כל כך רוצה זה שאנחנו לא נהיה מעורי אש בשמירת הזמן לא נהיה לחוצים לא כל דבר נעשה בלחץ או במושגים שלנו עבודות מאוד גדולות ובמסיבות והיסטריה שבעצם נותן לנו כל הזמן הרגשה של חוסר הספק חוסר סובלנות זה לא מיישב את הדעת רבנו מאוד רוצה שנשמור על הזמן אבל עם ישוב הדעת שזה נקרא מאורה אור שזה יעיר בנשמה זה דורש סובלנות כי סובלנות זה המתנה והמתנה זה בעצם הזמן שלוקח לפרי להתבשל והסובלנות הזאתי נותנת לנו יישוב הדת נותנת לנו נחת ונותנת לנו להתקדם לאט לאט אבל בקצב טוב בהתמדה טובה ביישוב הדעת רבי נתן תמיד היה מקפיד על שמירת הזמן היה לו את המורה שעות את השעון תמיד לידו הוא היה הרבה פעמים מסתכל על השעון תמיד היה שומר על הזמן אבל אחד הדברים שמספרים על רבי נתן זה הישוב הדעת שלו בשמירת הזמן ו כמו שהוא קיבל מרבנו ואמר שרבנו היה לו הרבה הרבה טירחה ד ציבור לעסוק אימנו ככה רבי נתן אומר ושמירת הזמן שלו היייתה להפליא אומר רבי נתן אבל עם כל כך הרבה ישוב הדעת עם כל כך הרבה הספק אבל עם כל כך הרבה ישוב דעת איך איך מוצאים את המקום הזה אז יש שתי דברים שאנחנו צריכים לעבוד עליהם אחד אז זה קודם כל עבודות קטנות עבודות קטנות כ היום אנחנו נמצאים במזמן שנקרא קוצר הדעת וכנגד זה צריך לעשות עבודות קטנות החשיבות להגיע ספק טוב זה ההתמדה שיש את הכוח בעבודות הקטנות אז יש לי גם את הכוח להתמיד זה לא נראה מאיים זה לא נראה לוחץ אני לא בתחרות עם אף אחד אני שמח בחלקי ומאושר בחלקי וזה בעצם מה שיוצר את הישוב הדעת בנשמה והאישיות של האדם העולם לצערנו בצד השני שואף מאוד לעבודות גדולות והיסטריה וצריך לכבוש את כל העולם אבל המושג הזה של לכבוש את העולם לכבוש את עצמי זה לא ב בבום זה לא במכה אחת זה חייב לבוא ביישוב הדעת וסובלנות וערך הפים לעצמי לסביבה למציאות החיים שלי המושג של שמירת הזמן בעבודת השם היא דבר כל כך יקר הם ממלא זה נותן לנו מילוי לנשמה שלנו אבל מה קורה שמציאות החיים שלנו היא כל כך רודפת את הזמן א כל מה שאנחנו שומעים רואים וכן על זה הדרך אז קשה לי לשמור על הזמן יש הרבה סכי הדעת מפה אחד הדברים שמלמד אותנו גם רבי נתן קובץ על ידי הרבה אומר שלמה המלך ורבי נתן מאוד אהב להשתמש בדבר הזה לקחת עבודות קטנות לאסוף אותם ולהגיע להישגים גדולים זה דורש ממנו לשנות זווית לשנות תפיסה איפה זה מתחיל זה מתחיל בשורש שנקרא שמחה בחלקי שאני שמח בחלקי אז אני לא מחפש תחרות עם אף אחד ואם אין לי תחרות עם אף אחד ואני שמח בחלקי אז ממילא אני יכול להתקדם בקצב שלי ביכולות שלי בלי לנסות להשיג אף אחד או בלי להצטער אם אני רואה מישהו אחר שמספיק יותר פשוט שמח בחלקי זה כבר נותן רוגע ושלווה ולדעת גם לזהות את מציאות הזמן והמקום שאנחנו חיים בה אדם יש לו עבודה ילדים פרנסה מעברי חיים ובתוך זה הוא צריך להיות בחינת חטוף ואכול חטוף ואכול אז מה זה דורש סובלנות תדע גם ליצור את שמירת הזמן תורה מצוות מעשים טובים תפילה לפי המציאות של החיים שלך כל אדם מצווה לקבוע יתים לתורה אבל הוא קובע יתים לתורה לפי מציאות החיים שלו אז אם אדם יודע להתבונן מציאות החיים שלו אז הוא לא לוקח על עצמו עבודות שהוא לא יכול לעמוד לפי מציאות החיים שלו זה המציאות של החיים שלי זה הזמן זה המקום זה עבודה זה הפרנסה זה הילדים זה המשפחה ולפי זה אני מסדר את הסדר יום שלי בלי תחרות עם אף אחד אלא השמחה בחלקי וגם אם זה נראה שהתחלתי לעצב את את היום שלי התחלתי לסדר לעצמי את היום ואני רואה אבל שזה מעט או שזה לא מספיק או שכלפי אחרים חבל אני לא עושה מספיק זה מעשה שלו וזה מעשה שלי אתם הקדוש בסיפורי מעשיות מעשה ט התם הקדוש היה שומר הזמן בצורה נפלאה אבל מה היה המאפיין שלו הוא שמר את הזמן לפי המציאות שלו לפי העבודה שלו לפי המשפחה שלו לפי הילדים שלו דרך זה הוא ידע לשמור את הזמן וגם שהיה מסיים את המנהל והמנהל לא היה כזה 100% הוא ידע לשמוח בחלקו וניצול הזמן שלו היה לפי הכוחות שלו והיכולות שלו שמירת הזמן להרגיש חיות זה לפי המציאות של האדם ולפי ההספקים שלו מה שהוא יכול זה נותן לנו המון המון שוב הדעת ברגע שמתחיל בהשוואה לאחרים אז שמירת הזמן שלך או הקביה איטים לתורה שלך בהשוואה לאחרים יכולה הרבה פעמים לבוא ולהגיד לאדם תראה הוא לומד יותר הוא מתפעל יותר בסדר לא יש את המעשה שלו יש לו את הקצב שלו ולך יש את הקצב שלך לפי המציאות של החיים שלך כל אחד צריך לשמור על הזמן לפי המציאות שלו יש אחד יכול להתפלל בנץ יש אחד יכול להתפלל בשבע יש אחד יכול להתפעל בשמונה ויש אחד שהמציאות מראה לו שאין מה לעשות הוא צריך גם להתפעל יחיד כל דבר זה לפי ההלכה ההלכה היא מדברת באופן כללי נכון אבל היא גם מדברת באופן הפרטי היא פותחת לנו אופקים לפי מציאות הזמן והמקום אין שאלה בחיים שלנו שההלכה לא מדברת אליה וברגע שאנחנו מתחברים להלכה לפי המציאות שלי לפי היכולות שלי הדבר הזה נותן לי להתקדם בקצב שלי וביכולות שלי בלי תחרות וברגע שאדם קובע על עצמו עבודות קטנות ולאט לאט הוא מתחיל את המסע הזה הוא מתחיל לאט לאט לחוות הספקים אחד הדברים שרבי ישראל דובו דסר היה אומר מכתב נפלא בביה הנחל שהוא שלח לזמן שזר בחנוכה והוא כותב לו כך שהעצות של רבנו זה כמו תל ומתר ו שהתל והמטר יושב על העצים על הפרחים על האדמה אתה בהתחלה לא רואה שום דבר אבל שזה נספג זה מתחיל להזריע זה מתחיל לעשות את התוצאות אז רבה אז סבא ישראל תמיד היה אומר ככה זה בדיוק אותו בר העצות של רבנו אתה לועס איזה התבודדות ולועס איזה ספר תהילים ואוכל איזה כמה הלכות ו איזה דף מרבנו איזה דיבור מרבי נתן וכן על זה הדרך ובהתחלה אתה לא מרגיש שקורה שום דבר אבל אתה צריך לדעת שיש בך כוח טמון בתוך האישיות שלך בתוך הנפש שלך והעצות של רבנו זה כמו תל ומטר שזה מחלחל ונכנס ופתאום זה מתחיל להצמיח משהו פועל מתחת לקרקע וזה נותן לנו את החיות לשמור על הזמן ים אנחנו לא רואים כרגע תוצאות אנחנו רוצים תוצאות מהירות זהו למדתי דף מרבנו אני רוצה כבר לראות את ההשפעה זה לא עובד ככה לאט לאט תכניס עוד דף עוד דיבור עוד לימוד עוד התבודדות ולאט לאט אתה תראה שפתאום יעיר לך כמה פעמים זה קורה בהתבודדות אדם נכנס להתבודדות ונכנס עם לב אבן ויצא עם לב אבן אבל פתאום אחרי כמה שעות שביום פתאום ה מרגיש הערה פתאום מרגיש שמחה פתאום מרגיש חיות מה קרה ההתבודדות התחילה זריע מתוכך הנה יש גדילה מתחת לאדמה ויש גדילה מעל האדמה אז ככה זה גם גורם לאדם לאדם לשמור על הזמן ולעשות את העבודות בצורה פשוטה וגם אם הוא לא מרגיש גדילה הוא מאמין שיש גדילה בפן של ההסתרה כרגע מתחת לאדמה משהו צומח משהו גדל משהו קורה וזה נותן לאדם את החשק להמשיך את התודעה שהעצות של רבנו זה כמו מים טובים שמחלחל ובוקע מתוכנו גדיל יפה ועצות נפלאות ולאט לאט ביישוב הדעת אחד הדברים שמלמד רבי נתן בליקוטי הלכות שהוא מביא את המושג הזה שנקרא מרוץ הזמן והמקום ואיין לאן לברוח ובסופו של דבר לאן בורחים מה עושים כאילו הכל כל כך מבלבל או מתיש או מטאה אז רבי נתן מלמד אותנו שצריך לברוח לשם וזה יכול להיות אפילו בדקה התבודדות או 30 שניות של התבודדות או באיזה דיבור לברוח לקדוש ברוך הוא לברוח לתורה לברוח למצוות ורבי נתן מסביר לנו דבר נפלא שעל זה נאמר אגב בפסוק בתהילים בלב בפרק לב בפסוק ו על זאת תתפלל כל חסיד אליך לעת מצוא אני באמת רוצה למצוא אני באמת רוצה להתקדם אבל אומר רבי נתן אבל יש איזה תנאי שצריך לעבור אותו רק לשטף מים רבים אליו לא יגיעו אבל יש את השטף מים יש את מציאות החיים שמבלבלת שהיא כמו שטף מים ואז אדם לא לא מצליח לפתח את זה מתוך השטף מים מתוך מעברי החיים לתפוס את הזמן זה החיות תדעו לכם מתוך האקשן לתפוס את הזמן זה החיות זה נקרא שטף מים אבל יש עוד דבר שאדם תופס את הזמן השטף מים אליו לא יגיעו כי המחשבה מאוד מאוד מבולבלת ומאוד מאוד מטרידה אז הוא לא יודע לאן לברוח אבל ברגע שהוא בורח לתורה בורח להתבודדות בורח לתהילים אז שטף מים של מרוץ הזמן והמקום והמחשבה והטרדות אליו לא יגיעו הוא יוצר מערכת הגנה נפלאה מערכת הגנה טובה מאוד מאוד ואומר לנו רבי נתן היינו שעיקר תפילתו יהיה להנצל משטף מים רבים הזדונים של פגעי העולם בגשמיות כן וגם על זה צריך להתפלל שאדם יתפלל ינצל מהשף מים להקדים רפואה למקה זה מה שרבנו יום אחד מסופר עליו שהוא הלך עם התלמידים שלו ואז הם ראו מאיזה בית שבוכים שמה וקוראים תהילים אז רבנו שאל מה מה קורה מה למה אתם ככה מתפללים אז אמרו יש פה איזה חולה ואנחנו מתפעלים עליו שיבריא אז רבנו הסתובב לתלמידים שלו ואמר את זאת תקבלו ממני שכל מה שהעולם עושים בסוף אני רוצה שאתם תעשו בהתחלה אז רבי נתן מלמד כן שאדם צריך להקדים תפילות אם זה על הילדים שלו אם זה על הפרנסה שלו אם זה למציאות החיים שלו להקדים תפילות על כל נושא בחיים מטריד אותך משהו אתה מפחד ממשהו ותמיד טוב להקדים תפילה זה מאוד מאוד מאוד חשוב ואומר רבי נתן ככה הוא ניצל מפיגי העולם ובגשמיות ו ממחשבות רעות המבלבלים אותו ואז המציאה והרווח הן בגשמיות הן ברוחניות תבוא לידו ממילא בסך הדעת ואומר רבי נתן שאתה לומד לברוח לקדוש ברוך הוא הישועה שאתה צריך בין בגשמיות בין ברוחניות י תבוא עד אליך על ידי תפילה כותב הפרפר לחוכמה על תורה י שלמה השם יתברך יצר מציאות של להשיג דברים על ידי תפילה כי ככה אנחנו מכירים אותו ככ אנחנו חווים אותו שאדם זוכה להתפלל ורואה ישועות דרך ההתבודדות שלו דרך התפילה שלו הוא מקבל חיות נפלאה וביטחון עצמי חזק שהשם איתי ולא יעזוב אותי לעולם וגם כל האישות יגיעו באשך הדעת אל תדג האור יגיע עד אליך השפע יגיע עד אליך כי התפילה ימתיק את המשפט וימשיך על ידי זה ההנהגה שמנהיג עולמו בצדקה התפילה ההתבודדות היא ממתק את החיים שלנו היא הופ את הדין לרחמים היא הופכת את הדין לחסד היא הופכת את הגבורה לחסד ורבנו נתן לנו עצה נפלאה להרגיע את הנפש של שמירת הזמן כי לחשוב כל פעם מה יהיה ואיך יהיה וכל מיני דאגות וטרדות ולחשוב שאני יכול לפתור את זה זה בזבוז זמן מאוד גדול צריך לעצור את זה ולברוח לשם יתברך בהתבודדות פשוט לברוח [מוזיקה] אליו en [מוזיקה] ועוד אומר לנו רבי נתן עכשיו הוא מדמה את זה ליעקב אבינו מול מול עשו מול לבן יעקב אבינו שלח לעשו איך אומרים שלח לו הודעה ם לבן גרתי וח רד עתה גרתי עם לבן והיה לי שם הרבה רדיפת המחשבות והיה לי הרבה את האפשרויות לבוא בטוען וניתן ולהתבלבל מכל מה שעובר עליי למה זה קורה לי למה אני פה למה אני לא בבית תורי תראה לבן נושה לי אתה מחפש אותי בכלל לשלוח לעשו מברק אתה מחפש אותי תראה מה אני עובר אבל הגדולה שיעקב אבינו שולח לעשו עם לבן גרתי ואומר המדרש ותרי מצוות שמרתי שמרתי על הזמן ברחתי לשם ברחתי לתורה ברחתי לאמונה ברחתי להתבודדות לשם ברחתי וניצחתי כן גם על יעקב אבינו עבר את הקליפה של שכל כך מסתירה ומבלבלת שכל כך מדאיגה שכל כך מתוחכמת של כל הסכלים ואומר יעקב אבינו הצלחתי להתגבר על זה אתה יודע איך לא בכוחי ברחתי להשם יתברך עם לבן גרתי ריג מצוות שמרתי ברחתי להשם יתברך היינו ששלח אומר רבי נתן ששלח לו שזכה לתורה שזה בחינת עם לבן גרתי ודרשו רבותינו ריג מצוות שמרתי וגם זכה לתפילה שזה בחינת וכר דת בחינת ואתה ישראל מהשם אלוקיך שואל מאמך כי הם ליראה והתפילה זוכים ליראה שהיא בחינת תפילה בחינת יראת השם היא תתהלל שזה בחינת מה שדרשו רבותינו זל אל תקרי מה אלא מאה שזה גם אגב המ ברכות שאנחנו זוכים לעשות כל [מוזיקה] יום שאמה זה בגימטריה 45 גימטריה אדם מה הופך את האדם לאדם זה להכניס את הא' שזה אלופו של עולם מה הופך אותנו להיות אדם מה ממלא א נו להיות אדם להכניס את הא' את האלופה של עולם ואז ממה זה הופך למאה שזה הסוד של המ ברכות להכניס את מציעות השם לחיים להתבודד אליו לפנות אליו ללכת רק אליו פותח לנו אור נפלא שבדעת אור נפלא ומתוק שמלמד אותך שאתה לא תצליח לפתור את הבעיות של החיים שלך או את הדאגות שלך או את המחשבות שלך זה לפנות להשם יתברך ואומר רבי נתן בחינת 100 ברכות שהם כלל התפילה ועל ידי זה אני מתיירא ממך עד כדי כך אומר לו תדע לך אני זכיתי לאור שבדעת אני זכיתי לאמונה לכן אתה לא יכול עליי תמיד התחברתי לשם והוא מגן עליי [מוזיקה] תמיד e [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] אומר לנו רבי נתן כעיקר התשובה ועבודת השם הוא רק בחינת אתה מה זה נקרא עיקר התשובה ועבודת השם הרגע של עכשיו זה נקרא תשובה זה קרא עבודת השם לא מסתכל מיום לחברו לא מתבלבל מכל המעברים שעוברים עלי אלא יש לי את הרגע הזה [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] לכן שאלת השאלות איך זוכים לתשובה יך זוכים לשמירת הזמן ואיך זוכים לעבודת השם איך זוכים לישוב הדעת ואיך זוכים לשמחה זה בחינת אתה יש לי את הרגע הזה וזה מה שאמרו רבותינו זל ככ מוע בבראשית רבה ואין ואתה אלא תשובה כן שמירת הזמן של הרגע יש לי עכשיו את הרגע לא חושב עבר ועתיד הינו בחינת היוםם בקולות ישמעו שלא יחשוב אלא אותה השעה והרגע שהוא בתה אל תחשוב מיום לחברו איך לא חושבים יום לחברו תפוס את הרגע של עכשיו [מוזיקה] ואומר רבי נתן ולא יחשוב כלל מיום לחברו משעה לחברתה כן זה כלל חשוב לא לחשוב מיום לחברו ועדיין אתה מרגיש שזה תוקף אותך אז אל תחשוב משעה לחברתה זה יותר לצמצם את הדעת לרגע של עכשיו של התה פעם בדורות הקודמים אדם לא היה חושב מיום לחברו היה נרגע היום לצערנו רואים שאדם גם שחושב מיום לחברו הוא עדיין לאלא רגוע אז מה הוא צריך לעשות אל תחשוב משעה לחברתה תצמצם יותר את הדעת לא חושב מה יהיה בשעה הקרובה לא חושב מה יהיה עוד שעה אני עכשיו מתרכז מה מה יהיה עכשיו זה זה מה שאני מתרכז עם זה אני הולך עם זה אני שמח עם זה אני מאושר עם זה אני עובד את הקדוש ברוך הוא לא חושב משאה לחברתה פשוט חושב בשמחה ובאמונה מהרגע של עכשיו ומאושר ושמח וחי את הקדוש ברוך הוא ישתבח שמו לעד מאומן נמן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם ננח נחמן נחמן מאומן נחמן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם חסד השם על הארץ שזה העצות הנפלאות שרבנו נותן לנו אז נזכור שיש לנו אבא מלך אז אם יש לנו אבא מלך מה יש לנו לדאוג משעה לחברתה אז בוא נתחיל לחיות את הרגע חבר'ה ברוך השם זה האמת לאמיתה זה נקרא לקחת אחריות אין מה לכתוב אז לקחתי את הקחון וא הגיטרה והחלטתי לומר לך תודה על כל מה שעובר עליי כי אם אתה חושב שככה זה טוב לי אז מי אני שאשנה לי את הסטורי ואם מה שאתה עושה זה הכל לטובה אני כאן רק להגיד לך תודה א אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אז אין לי מי מה לדוב כי יש לי ארבע מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה ב סדר א אין לי ממה לדוג כי יש לי ארבע מלך אז אי אפשר לחשוב יותר מיום לחברו ולא משאה לחברתה כי יש לך אבא מלך והוא מנהיג אותך והישועה תגיע עד אליך גם באשך הדעת אז תקפוץ לספינה ותתפוס את השם יתברך אני לא קונה את מה שמנסים למכור לי תראה אומרים בחדשות ימין שמאל ימין אבל אני רק יהודי פשוט אני מאמין שהכל הולך ונהיה יותר זור ורח השמש כבר השלימה עם הירח ישר רק לצחצח את הכפתורים עם הנצח כבר הלך את כל הדרכים אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אין לי ממה לדוב כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר ר אין לי ממה לדוג כי יש לי אבא מלך כל הזמן תפנים במוח שלך שיש לך אבא מלך אז אין מה לדוג מיום אל חברו ואיין מה לדאוג משעה לחברתי אלא מה צריך לעשות כדי להפנים את זה תפוס את הרגע תחבר לשם יכול להיות עכשיו במיטה שאתה שוכב ומדבר איזה כמה מילים עם השם לומד איזה משהו שומע איזה שיעור תפוס את הרגע להתחבר לאבא שבשמיים אחי זכרת כ תדעו לכם היצר הרע היום רק רוצה להשיח את הדעת כל רגע ין לברוח רק לאבא אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה [מוזיקה] בסדר אין לי ממה לידו כי יש לי אבא מלך אני יודע שהכל יהיה טוב יהיה בסדר אז אין לי ממה לידו יש לי אבל אי לי ממה כן אז אדם יכול להגיד את הדיבורים האלה באמונה ריבונו של עולם אני יודע שיהיה טוב כי יש לי מלך ן אין לי ממה לדוג כי יש לי אבא מלך יש התבודדות יש תורה אתה מנהל את העולם לא אני אז בטח שיהיה בסדר אין לי ממה לדאוג כי יש לי אב מלך שכל י טוב י בסדר יש לי אב אח איזה כיף זה איזה כיף זה לזכור תמיד שיש לנו אבא מלך אבל מה זה מלך ברוך השם ועל זה אומר רבי נתן אומר רבי נתן ולא יחשוב כלל מיום לחברו משאה לחברתה כי אינך יודע מה ילד יום וזה עיקר אריכות ימים וחיים אמיתיים שזוכין על ידי יראה בחינת יראת השם תוסיף ימים כן לתפוס את היום זה ממלא את היום וזה מוסיף ימים למה כי יש אדם שבמשך כל היום הוא רק בדאגות שלו בפחדים שלו מסכן אין לו התבודדות אין לו שיחה עם השם אין לו תורה אין לו תפילה אין לו תהילים איך הוא יחזיק מעמד אבל מה זה יראת השם תוסיף ימים רוצים להוסיף על היום רוצים למלאות את היום רוצים להרגיש את היום רוצים להרגיש אותו מתוק ומלא ועשיר כן הכי פשוט תפוס את הרגע אל תחשוב מיום לחברו תפוס את הרגע של עכשיו ועם זה תתקדם צד אחר צד וזה התקדמות אמיתית וישועה אצל השם הוא ישלח לך אותה ואור גדול בתוך הלב הביא ישועות הכל עוד אפשרי לבחור ונפתח עוד דלתות זהור גדול נושה תקווה מעיר אותי באהבה כוא אני קיים באורח [מוזיקה] כמו חלום בתוך חלום רגוע עולה בי גוע מחזיר אותי אל מקורות חיי אוש שלא נגמרת תראו איזה כיף זה לתפוס איזה שיר טוב יך הוא יכול להחיות את היום גם אם אתה עכשיו עובר עליך משהו שיר תפוס איזה שיר תשמע איזה שיר מרבנו ברוך השם תפוס את הרגע ואור גדול בתוך הלב מבין ישועות הכל עוד אפשרי לבחור ונפתחות דלתות באור גדול נושה תקווה מעיר אותי באהבה ואני קם באור [מוזיקה] [מחיאות כפיים] החם ואור גדול בתוך הלב מביא יש ללכל אחד מאיתנו אור גדול בתוך הלב איך מולידים אותו צעד אחר צעד תופסים את הרגע תופסים את הרגע ואז אתה נמשך לעוד רגע לתפוס ועוד רגע לתפוס ועוד רגע לתפוס ועבודות קטנות וקצת מזה וקצת מזה מתחיל זריח את האור של התקווה את האור של השמחה את האור של הנשמה יראת השם תוסיף ימים ואז יש למה לקום בבוקר ויש גם למה ללכת לישון בלילה אבל תופסים את הרגע לא הכל או כלום הכל בשמחה ובחיות טובה ברוך השם איזה כיף איזה כיף ואומר לנו רבי נתן וזה בחינת ואתה ישראל מה השם אלוקיך שאל מאמך כי הם ליראה ומה זה להראה ומה זה מוסיף ימים איך אדם יודע שיש ל יראת שמיים שהוא תופס את הרגע זה הכל תפוס את הרגע זה כבר מראה שיש לך יראת שמיים לא עבודות גדלות ולא כל מיני השתוללות למם ואתה ישראל שמה אל חוקים אתה דיקה והנה גם כתוב בפסוק של שמירת הרגע ואתה ישראל שמע אל החוקים איך שומעים חוקים איך השם עבודת השם נראית כזאת גדולה לפעמים כזאת מאיימת כזו מתישה לא תתפוס את הרגע של עכשיו ואתה ישראל ישראל זה אותיות ישר אל שיר אל שמה אל החוקים אתה רוצה לשמוע אל החוקים תפוס את החוק של עכשיו תפוס מה שאתה יכול עכשיו תפוס את ההתבודדות של עכשיו כנס למהלך כנס אל עבודת הרגע יתגשמו חלומותיך וינוסו כל פח כי כל הטובות לפניך כן כל הטובות לפניך כי אמר לנו רבי נתן כי צריך כל אחד מישראל להסתכל היטב לקשר אותה העת את הרגע הזה את אותה העת והרגע שהוא עומד בה יתברך תפוס את הרגע להשם את הרגע תפיסה במחשבה ש לתפוס שנייה אחת עם השם משנה תודעה תדעו לכם אני עכשיו תופס רק את הרגע הזה ועוד פעם אני תופס רק את הרגע הזה ועוד פעם כל הזמן מצמצם את המחשבה אל נקודת הרגע משנה חיים תדעו לכם זרת ככוכב ליור אשת חיים גיבורת אשת חיים ויתגשמו חלומותיך ותגדלי את ילדיך וכל הטובות לפניך כן כל הטובות לפניי [מוזיקה] שלום לכן אומר לנו רבי נתן כי צריך כל אחד מישראל להסתכל היטב לקשר אותה עת לקשר את המחשבה אל הרגע הזה אל אותה העת והרגע שהוא עומד בה להשם יתברך וזה זוכן רק על ידי תורה פילה איך אנחנו מחברים את עצמנו לשם תורה ותפילה אז אתה יכול ברגע אחד רגע לחשוב על השם יתברך על גדלות השם כמה הוא מנהיג את העולם כמה הוא עוזר לך כמה הוא תומך בך כמה תודה צריך להגיד לו כמה צריך לשבח אותו על ההנהגה הפרטית שהוא מנהיג את העולם כמה צריך רק לברוח אליו יתברך אתה יכול לתפוס איזה הלכה אפילו יום דרך הטלפונים יש לך ספרים בטלפונים אתה יכול לתפוס לך איזה הלכה לתפוס לך איזה שיעור איזה חמש דקות מתוך שיעור של שעה תפוס חמש דקות ם אתה מרגיש שאתה רוצה וד תמשיך אבל תפוס את הרגע ואל תחפש לתפוס את כל העולם כי זה לא ילך [מוזיקה] וזה אומר רבי נתן יסוד חשוב ונצחי לכל החיים שלנו כי אומר רבי נתן וזה זוכן רק על ידי תורה ותפילה ועיקר על ידי תפילה שהוא בחינת רצונות וכיסופים טובים להשם מה התפילה נותנת לנו איפה השורש של התפילה והתורה רצונות וכיסופים להשם אז אתה יכול לתפוס את הרגע ולחשוב כמה אתה רוצה את השם זה גם תפיסת הרגע כמה כיסופין יש לך לשם כמה אהבה לך לשם יתברך גם התבוננות לתפוס את הרגע את יודע מה הכי טוב מה הכי טוב אז למה אני שוראני מפחד אתה כן איתי לא הולך באמונה לימ לבושם מחפש רק לוקן אז איך זה ולך [מוזיקה] באמונה לי מלא מושה ן גאולה פרטית ר הגאולה הפרטית להישען לתפוס את הכיסופים הטובים שלך אתה יכול עכשיו להסתכל רגע על עצמך להתבונן אתה רוצה את השם אתה אוהב את השם אתה כוסף לשם נכון זה גם נקרא עבודת השם לתפוס את זה במחשבה וליקר את זה דקה שאני שמח בכיסופים שלי 10 שניות שאני שמח בכיסופים שלי 30 שניות שאני שמח בכיסופים שלי אני מתחיל להטעין את זה וזה מתחיל להצ דברים מתחילים לצמוח לאט לאט אליך כוב באמונת לי מלא בוש מחפש רק לרוק אז איך זה הולה באמונה עם הלבושה תן גאולה פרתית לישראל [מחיאות כפיים] [מוזיקה] זה הגאולה הפרטית שלנו ותדעו לכם פה אמ לנו רבי נתן וזה הדרך צרכן הכל שלא תחשוב שזה רק למעשים או צדיקים לא משנה מה אדם חושב אה לתפוס את הרגע זה לדור כזה מסכן לאנשים כאלה מסכנים תגיד לי לתפוס שעה לתפוס שעתיים לתפוס שמונה שעות לימוד ברציפות חזון איש אמר שאדם שזוכה ללמוד שמונה שעות ברציפות טועם טעם מאין עולם הבא אבל איך הוא הגיע לשמונה שעות האלה על ידי דקה שוא ערך שאלו פעם את החפץ חיים מה זה נקרא מתמיד בעבודת השם ובלימוד הוא אומר מתמיד זה אחד שיכול ללמוד שעה בלי לדבר איך אומרים בלי בלי להתעסק בדברים אחרים אז היום בימינו עם כל הקצרות דעת ברוך השם תפוס תפוס איזה זמן תפוס תלמד וזה צריכין הכל אין צדיקים גדולים שצריכים להעלות בכל פעם מדרגה לדרגה כן גם צדיקים גדולים עובר עליהם מחשבות יות משם פי אל יותר מאיתנו איך הם זוכים להתעלות מדרגה לדרגה כמו שעולים על סולם שלב אחרי שלב הם תופסים את הרגע זה מה שהביא אותם להיות צדיקים גם שעבר עליהם גם שהיה ירידות נפילות אין זמן להתעסק ביאוש ולנסות לפתור אותו נפלת תפוס את הרגע תקום התבלבלת תפו רגע תקום אין זמן לשבת אנחנו בהתקדמות אנחנו במלחמה שהאויב רודף אין זמן להגיד אני כל פעם נופל ולא הולך לי כל רגע שאתה חושב על זה אתה בזבז את הזמן והאויב יתקוף אותך צריך לקום ולרוץ אמונה תפילה וביטחון הם השביל הניצחון יד ביד נצד בלי פחד מסה עינינו למרום מהצפון עד לדרום כולם ישראל ביחד אבא שלנו אתה הוא מלך מלכי המלכים תתמלא על כולנו היום ובכל יום ברחמים רחם עלינו כרחם אבל בנים כי עליך לבד אנחנו ישנים אז אומר לנו רבי נתן ומכל שכן הנמוכים מאוד שנפלו בעוונותי השם שמור ויציל למקום שנפלו שצריכין להחיות עצמן בכוח הצדיק אמת ורבנו הצדיק האמת שאומר פה לדור הזה אני יודע דור נמוך דור קשה דור לא פשוט אבל אתם האריות אתם האריות שעובר עליהם סערה מאוד גדולה שזה השטף מים אבל תפוס את הרגע ותתחיל עמרי שלנו אתה הוא מלך מלכי המל אומר לנו רבי נתן ואיך הם זוכים לזה הם זוכים לזה לבחינה שהיא נקראת אתה הרגע שיש לי לנגד עיני את זה אני צריך לתפוס עם זה אני צריך להתלות אבל מה אדם חושב רגע להתמ צריך את הרגע הזה ועוד רגע ועוד רגע ועוד רגע עוד פעם אתה חושב מיום לחברו משעה לחברתה החיות שלי זה תפיסת הרגע הזה משמה אני מקבל אנרגיה להשם יתברך וזה הכוח אחים יקרים כי איש נמוך כזה אם ירצה לחשוב הרבה מה שעבר עליו בעוונותיו ולדאוג על מה שהיה אומר רבי נתן יוכל לצאת מדעתו ולהשתגע חס ושלום כן בפרט הדור שלנו עם כל המעברים שאנחנו עוברים מה מצפים פה מאנשים אם יתחיל לחשוב על החיים שלו על כל מה שעובר ועל כל מה שקורה בכלל יכול להשתגע אז מה צריך לעשות צריך למשוך רפואות שזה לברוח להשם יתברך יקרה מישהו עוד ירצה לשים אותנו על כיסה מחלום למעשה כמה עוד אפשר לצאת לרחובות ואחד מול השני היפים מהקרבות כל כך הרבה קולות הימים והלל כולנו כאן אחים למרות כל הדעות כמה פעמים חשבנו הנה זה גיע אבל אני יודע יש מי ששומע ש לאלוקים אם אין אנילי מילי אזני שע לאלוקים ענה לי מתי תגלה לי מי אתה שע לאלוקים אם אין המילים מילי אז אני שר אלוקים ענה לי מתי תגלה לי מיד שלו רחון חפש את האחד שצק את האמת וכולנו רק נשמע את כל המנגינות כל הסיפורים על כל מה שעברנו אחרי כל השנים בסופו של יום נקבל מנה של אור שיאיר לנו את הכל יספר לנו שיש עוד נקודה של טוב רק לא לעזור יש מי ששומע תישאר קרוב כמה פעמים חשבנו מין הזה מגיע אבל אני יודע יש מי ששומע ש להגים אם אין אני לי מילי אז אני שר לאלוקים לי מתי תגלה לי מי אתה ש אלוקים אם אנלי מלי אז אני ש לוקים ענה לי מתי תגל לי מידש [מוזיקה] לאלוקים כן אומר לנו רבי נתן עלכל כל חיותו וקיומו הוא רק על ידי בחינת אתה כל חיותנו וכל קיומנו ולהתחבר להשם יתברך ברגע אחד לתפוס את הרגע לצמצם את המחשבה ולא לחשוב מיום לחברו שאה לחברתה איללה תפוס את הרגע עם עכשיו איזה תהילים עם עכשיו איזה התבודדות אומר המלבים על שיר שיר למעלות אשה עיני לירים כ מדגמן מזמור בתהילים צא אומר המלבים שאדם יכול למשוך רפואות וישועות נפלאות הוא אומר שאדם מצייר בדעתו שאומר שיר למעלות סה עיניי אלי הרים מאן יבוא עזרי איך שהוא מסתכל על פסגת הערים ורואה את האינסוף ומאין יבוא עזרי עזרי מם השם ו חשוב על זה איך הוא רואה שהעזרה והישועה רק בא מאיתו יתברך ויגיד את המזמור הזה ויכוון כך בדעתו איך שהוא רואה ס עיני להרים אלא אינסוף מאין יבוא עזרי יש לי איזה בעיה ואני צריך ישועה מאין יבוא עזרי וכוון בדעתו מאין יבוא עזרי עזרי מאים השם עושה שמיים וארץ ואז ככ הוא מושך לעצמו ישועה ורחמים איזה התבוננות נפלאה של תפיסת הזמן כמה זמן לוקח להגיד שיר למעלות לא לוקח הרבה זמן אפשר אפשר עבודות ות פשוט תעצור תגיד איזה שיר למעלות יש על מה להודות תגיד איזה מזמור לתודה ותתחיל לרקוד כן דנס דנס ירל ישרל בתח בשם חזק ומצ מו כי יש עניין שאני אתהפך הכל לטובה אז חבל תפוס את הרגע ויאללה תתחיל למשוך את הישועה שהכל יתהפך לטובה בעזרת השם למה אתה מחכה אם אדם ישאר במציאות שלו ועצבות שלו מרה שלמה ש לא יתהפך הכל לטובה תפוס את הרגע תפוס את הזמן תפוס את המקום תתחיל לשיר תתחיל לרקוד יאללה קדימה ויש עניין שאני אתהפך הכל [מוזיקה] לטובה ישרל ישראל בטח בשם חזק ומט מאוד יש עניין שנתהפך הכל שנתהפך הכל לטובה יש עניין שנתהפך הכל שנתהפך הכל לטובה יש עניין שתפ יש עניין כזה אז תיקח את הדיבור הזה תפוס אותו רגע אחד ריבונו שלם כל מה שעובר יש עניין שאני אתהפך הכל לטובה ואומר רבי נתן לחטוף בכל פעם איזה עת ורגע לברוח במנהרה ע ורגע מעית השנייה לברוח מנרה ורבנו אומר כמה אלפים אור רבבות של פרסאות ומתקדם בעולמות העליונים שימו לב את הלשון הכל כך מדוייקת והיפה והכל כך מבינה של זה הדור לחטוף את ורגע כן כן זה זה זה העבודה לחטוף איזה עט ורגע ולחטוף בה איזה נקודה טובה איזה נקודה טובה תפוס תפוס קדימה חבל על הזמן אין זמן עכשיו להתבלבל יותר מדי לחטוף איזה ער ורגע ולחטוף ב איזה נקודה טובה וכן בכל פעם בחינת היום אם בקולות תשמעו כי באמת מי שייש לו איזה שכל קצת יוכל להבין כי אין הזמן כלום כי העבר עין והעתיד עדיין לא נמצא בכלל אינו עדיין וההווה כר עין אז צריך לתפוס את העוה כרף עין תפוס את הרגע תתחיל לשנות חיים תדעו לכם מי שרוצה לחיות עם השם יתברך חיים טובים תפוס את הרגע שאדם תופס את הרגע בסטר אח הוא לא חי בכלל מתקדם אבל בקדושה הוא מתחיל לחיות נפלא [מוזיקה] [מוזיקה] סגם ולא שובת כלותם דופ סגם לא השוד כלותם אנשם מושינה נה השם הצליח אנה אנה השם ושינה נה השם נהש מצליח יאללה קדימה נותנים קצב תפוס את הרגע וזה מצטבר נמצא שיקר אומר רבי נתן שעיקר הזמן של האדם הוא רק זה הרגע קלה כן רגע קל זה עיקר החיות של האדם שהוא עומד בה כי העבר כבר עבר מה יש לך לחשוב עליו יותר מדי לאיפה תגיע אלא אומר רבי נתן ואיננו העבר כבר איננו והעתיד מי יודע אם יהיה מה יוולד יום ואין לו לעת עה רק זה רגע לפתור בעיות אני לא יכול אני צריך אמונה למשוך ישועות אני לא יכול לבד רק עם השם יתברך לשנות חיים לשמוח לחיות את הרגע תחל לרוד עם [מוזיקה] זה ואיזה יופי אומר לנו רבי תן שאדם יכול לתפוס את הרגע הזה ועל פי דרך זה שימו לב מה רבי נתן מלמד ועל פי דרך זה יכול כל אחד בכל מקום שהוא אפילו בשאול תחתיות ממש רחמן ליצלן לדבק עצמו בהשם יתברך בכל רגע שיירצה כן יש לך בחירה כל רגע לדבוק בהשם יתברך גם במקומות הכי נמוכים שהאדם נפל חלילה וכס חלילה וכס וזה בחינת ראו אתה כי אני הוא לראות כי אני אני [מוזיקה] הוא למה זה הכל בחינת אתה לתפוס את הרגע ותוכלו בכל עט ורגע להתחיל לקשר ו לדבק עצמו אל השם יתברך בבחינת ובו תדבקון למה תדבקון מה זה הנון הסופית שער ה של הכתר של הרצון שבכל רגע תנועה קלה אפשר ויש לך את הבחירה להידבק בשם יתברך עתיד לתל ממני ולחזר בי לעתיד לבוא כל זמן שהנשמה בקרבי מודע לי לפניך כל זמן שהנשמה בקרבי מודה אני לפניך אדוני אלוהי ואלוהי אבותי ריבון כל המעסים דון כל הנשמות ריבון כל המעשים הדום קלני שמה אלוהי נשמה שנתת בי תאורים אלו נשמה שנתת אבי תהוי אתה ברתה אתה יצרת אתה נפחת בי ואתה משמרה בקרבי ואתה תיד ליטלה ממני ולאח הזי רבי לעתיד לבוא יהודה ומה שבטוח אי איזה שיר נפלא זה של הבחור הזה השם יקום דמו אבל תראו איך ממשיכים ממשיכים באמונה עם ישראל ותופסים את הרגע ועוד רגע ועוד רגע ומנצחים מנצחים את האויב בגדול מנצחים את האוייבים שלנו בגדול על תפיסת הרגע אלוהי ואלוהי אבותי ריבון כל המעשים אדון כל ה נמ ליבון כל המעשים אדום כל הנשמות אדו אפשר לתפוס את הרגע צריך לתפוס את הרגע שמה הבחירה שלנו נמצאת ובקצב טוב ואמר רבי נטן ועל דרך זה יכול כל אחד בכל מקום שהוא אפילו בשל תחתיות לתפוס את הזמן לתפוס את הזמן לתפוס את המקום להתחיל לחיות ברוך השם ולקשר את עצמו לדבק את עצמו אל השם יתברך ודברים כאלו אי אפשר להסביר בפה אומר רבי נתן מכל שכן בכתב רק כל אחד לפי מה שהוא משאר בלב שלו כן תתחיל לצאת לזה וכל זה כלול במה שאמרו רבותינו זל בעניין שלושת הדברים הנבאים בסך הדעת שאמרנו שזה משיח מציאה ועקרב ונמצא שהכל תלוי ברגע אחד עוד לא מאוחר היום ולא רוצה מחר רק תשמע את כולי קבל תפילתי רוצה רק אותך להבין גדולתך אז תיתן לי סימן ואנשים אומרים עזוב שטויות הכל זה משמיים בשבילם ז רק כמר הם עוד לא מבינים עדיין הכל תלוי עד כמה אתה קרוב לאלוקים כשהם יבינו הם ישר ידו לצדוק ממ מקים כי העולם הזה עגון הכל חוזר ובגדול מרוב מחשבות אני לא עושה דבר אז אולי תיד כבר לא לחשוב אני חוזר לוך בשוב או בדרך אני גם נשב עוד לא מאוחר רוצה היום ולא רוצה מחר רק תשמע את כולי קבל תפילתי רוצה רק אותך להבין גדולתך אז תתן לי סמן הנה ותשימו לב שבדיוק התוכנית שלנו והשיעור הזה בדיוק עובד על הקצב הזה דבר תורה איזה שיר עוד דבר תורה עוד איזה שיר ותראו בלי הנרה בפורת יוסף איזה יופי הספקנו אומר רבי נתן וצריך מאוד לקיים מקרא שכתוב לך עמי בו בחדריך וסגור דלתך בעדך חווי כמעט רגע עד יעבור זם תפוס את הרגע עד יעבור זם העולם במרוץ במרוץ של זמן במרוץ של שטף מים רבים תפוס את הרגע עד יעבור זם תתפוס את הרגע הזעם יעבור הבלבולים יעברו הדמיונות יעברו קדימה חברה לצאת מהקטנות תפ ס את הרגע להתחיל לחיות גדלות גדלות של חסדים מתורת רבנו רוצה הום ולא רוצה מחר רק תשמע את כולי קבל תפילתי רוצה רק אותך להביא גדולתך אז תיתן לי סימן אז הנה ברוך השם זכינו להגיע לזמן והיה לנו כזה שיחה נפלאה לדבר מתורת רבנו מדברי רבי נתן הנפלאים שמחזקים מעודדים מרימים חסד השם על הארץ ראייתם זכינו להרבה קטפנו הרבה למדנו הרבה שארנו הרבה התחזקנו הרבה תודה רבה להשם יתברך שהייה לכם בשורות טובות אהבה ושלום תפסו את הרגע תתחילו לחיות כולנו שיהיה בשורות טובות
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה