הרב מאור קריו מתוך המציאות לקראת פורים
הרב מאור קריו מתוך המציאות לקראת פורים
[מוזיקה] טוב בעזרת השם סיעתא דשמיה ערב טוב לכולם אחנו בעזרת השם קשרים את עצמנו לכל הדברי תורה לכל השירים לכל הבקשות לכל הצדיקים תים שבדורנו לכל הצדיקים מתים שוכני הופר קדושים אשר רץ מה הפרת לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מכור חמה ואמונה רבנו נחמן בן פגה זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל אמן היום אנחנו בעזרת השם מתקרבים לקראת חודש אדר אז יש לנו כמה מצוות שאנחנו מקיימים א אם זה לפני חודש אדר ואם זה ב החודש עצמו יש לנו ארבע פרשיות שאנחנו בעצם קוראים שיש לנו פרשת שקלים שאחנו באים לבית הכנסת שומעים פרשת שקלים ויש לנו פרשת זכור פרשת פרה פרשת החודש ארבע פרשיות שאנחנו עושים ככה מרן מביא בסימן תרפה נכון שלגבי נשים יש שאלה בהלכה אם יבואו ישמעו פרשת זכור או לא ישמעו הם חייבות לא חייבות אני לא להכנס כרגע לדין ההלכתי יש על מי לסמוך אם הם לא באות וכולי וכולי אבל ננס צה לדבר קצת לנושא הזה של ארבע פרשיות בפרט על פרשת זכור שאנחנו מתקרבים זכור את אשר עשה לך עמלק אז יש לנו פרשת שקלים שבשקית את הקורבנות לבית המקדש ובעצם זה היה מכפר על עם ישראל א רבי נתן מסביר בחלק ג' בליקוי הלכות שהנושא הזה שנקרא פרשת שקלים זה כנגד הצדקה וצדקה היא מכפרת על מה היא מכפרת בפרט מה שרבנו מביא בספר המידות שזה מכפר על הפגם הידוע פגם ברית א הפגם הזה שהזוהר מדבר עליו מאוד גם באריכות רבי נחמם ברסלב אמר על הנושא של הפגם הזה שנכון שהזוהר אומר שאיין עליו תיקון אבל רבנו אמר לא הבינו את הזוהר ואני מבין את הזוהר ויש עליו תיקון לא הסביר איך אנחנו מאמינים כפשוטו התיקון הכללי שודאי הוא פועל ישועות בדבר הזה אבל הנושא של פגם הברית שזה בשורש לפי שהזוהר הקדוש אומר זה נקרא פגם הדעת הדעת נפגמת זה בעצם השורש של פגם הברית ואנחנו צריכים לתקן את הדעת לכן במושג של הדעת אין הבדל בין נשים לבין גברים ולמה הדעת נפגמת נכנסו דברים לא חיוביים למוח זה גורם בלבולים וזה גורם כל מיני דברים לא חיוביים מה אנחנו עושים כנגד זה שקלים זה כנגד הצדקה הצדקה מתקנת את הדעת מה קורה שהדעת שלנו לא טובה אז היא עובדת ממקום של דין כעס חוסר ישוב דעת כמו שאני נותן צדקה לעני ואני מחיה אותו אז אותו דבר שאנחנו עוסקים בפרשת שקלים זה בעצם לתת חסד לתת דעת ליישב את הדעת כי שאדם הוא בדין הרבה פעמים שאנשים כועסים אז תמיד חייב לבוא הגאון שיגיד לו תירגע וזה מה זה עוזר זה בול כאילו זה ממש הוא עכשיו אומר אתה צודק צודק אני לא אכעס צודק תראה לי ך שזה עבד זה יותר מעצבן א או שהוא יותר מחמיר קח אוויר אתה צודק אני רגע יעצור יעשה תרגילי נשימות ישמע קצת ניגונים וככה זה לא עובד בצורה כזאתי הוא כועס מחמת שהדעת שלו נפגמה משהו הכעיס אותו הוא מוציא אנרגיה שלילית והעבודה שלנו הרבה פעמים בדור הזה שהדעת היא פגומה אז זה מוביל אותנו לכעסים או למחשבות לא טובות או לחרדות וכולי וכולי אחד הדברים שהצדקה זה חסד אנחנו צריכים לעשות חסד עם המחשבה שלנו לכן אחד היסודות שרבי נחמ ברסל במעש תת מחכם ותם הביא את הנושא הזה שהחכם תמיד היה ברדיפה עצמית הדעת שלו לא עבדה כמו שצריך לעומת זאת התם הקדוש היה שמח בחלקו הוא היה תמיד חי ונושם ושמח ומאושר במה שהוא עושה ועשה את העבודה שלו בצורה נפלאה לכן אחד היסודות שאנחנו צריכים לתת פרשת שקלים למוח שלנו לתת דעת חיובית לחשוב חיובי להפעיל את המוח בצורה חיובית לא לבוא בדינים לא לבוא ישר בהתקפות אז זה כנגד פרשת שקלים א יש שנו עוד פרשה שזה פרשת זכור זכור את אשר עשה לך עמלק עם ישראל יוצאים ממצרים והם בהתלהבות גדולה ובאור גדול והמדרש מביא ככה מביא כמדומני נחומה שידוע העמלקים שהם ילחמו בעם ישראל והם יפסידו הם ימותו גם אז למה הם עשו את זה הם ראו את ההתלהבות שיש לעם ישראל רצו לקרר אשר קרחה בדרך ו לקרר את האור התבות שהיה לעם ישראל שיצאו ממצרים משל למה הדבר דומה לאמבטיה רותחת שאחד ב וקפץ לאמבטיה יודע שהוא ימות אבל החום גוף שלו כבר קירר את הטמפרטורה שיש באמבטיה אותו דבר העמלקים זה מה שהם רצו לעשות ומה כתוב שמה כל הנכשלים אחריך רבי נתן מסביר בשם המדרש מה זה כל הנכשלים אחריך זה החלק של נשמות ישראל שנ נפלו בפגם של הברית ובמושגים שלנו בפגם של הדעת ועכשיו היה את שבט דן שהוא היה אחרון ש בשבטים ווא היה מאסף אותם כל העייפים כל החלוש כוח שב דן היה אחרון ו היה מאסף אותם כדי שהם לא יצאו מהמחנה בחלק היותר פנימי יש כאלה או יש דור שהוא בחינת נכשלים עייפות אין כוח אין אנרגיה שמה צריך להכניס את שב דן שהוא הוא זה שבעצם מגלה את מלכות השם כנגד ההתקפה של עמלק לאסוף אותם לתוך מחנה ישראל להכניס אותם לקדושה מי בא משבת דן שמשון שמשון לא סתם קראו לו שמשון זה שמש נ הוא הוריד אור מאוד גבוה מהעולמות העליונים וידע להילחם בפלישתים אפילו שהיה חיגר ככה מביא המדרש ולכן שבט דן שהוא היה מאסף של עם ישראל זה כנגד הרגליים והרגליים שהם עייפות הגוף לא יכול לעשות כלום בדעת שלנו שהמושג של הרגליים שהדעת שלנו עייפה זה כמו שאדם עייף ברגליים מה צריך להביא לו צריך להביא לו את הסוד של שמשון שהוא מאיר אור מאוד מאוד גבוה מהכתר מספירת הכתר שזה הרצון ויודע איך לרדת למקומות הכי נמוכים שלנו ולתת לנו עצה ותובנה וחיות ורחמים איך להיכנס למחנה ישראל שזה הקדושה וזה לא כל אחד יודע לעשות לכן שמשון נלחם בפלישתים כי פלישתים זה מלשון פולש הוא פולש למה הוא פולש הוא שטוף בזימה הוא שטוף בניאוף הוא שטוף בדם שטוף בכעס הוא שטוף בדינים הוא מתקיף את הדעת במקומות לא חיוביים שזה בדיוק הדור שלנו עכשיו שמשון שהוא מגלה כאלה רחמים גדולים יודע להיכנס אל ימי הנפש וממקומות הכי נמוכים לתת לך דעת ועצה ולהגיד לך תדע לך אתה יקר אתה חשוב השם רוצה בעבודתך לכן יש לנו מצווה לזכור את אשר עשה לנו עמלק שהוא רצה להכניס תודעה שאלה של הנכשלים עזוב אותם בחוץ אל תייחס אליהם זה נשמות נפולות הם לא שייכים לקדושה אחד היסודות שאנחנו לומדים גם מהזוהר מידר זוטה על הנושא של אדם הראשון סוד הנשמות עד לרגליים שדווקא הדור שלנו שהוא בעקבותה ד משיכה זה הנשמות הכי גדולות ולכן שבט דן ראה את זה בפנימיות וידע לאסף את הנשמה ל אומר אלה אלה הנשמות שיביאו את הגאולה אלה הנשמות שיביאו את המשיח לכן שמשון היה ראוי להיות משיח ו משיח זה בגימטריה נחש הוא תוקף במקומות הלא טובים לכן כנגד התקפת הנחש שזה הבלבולים שיש לנו והתאוות שיש לנו וההתקפה יומי מאוד מאוד חזקה אנחנו צריכים להכניס את האור שנקרא שבט דן לאסף נקודות טובות לדעת שיש לנו חלק בקדושה ולדעת שהעבודה שלנו עכשיו היא עבודה הכי הכרחית בכל הדורות כולם אנחנו ממש מאספים את הכל את כל הדורות כולם אבל כנגד זה מסביר רבי נתן שאנחנו צריכים להעלות את המלכות שלנו בעבודת השם מה הקשר למלכות לגלות מלכותו יתברך זה דווקא בדור הזה עכשיו כל הדורות כולם אבל בדור הזה זה הכי ניכר ואומר הנביא אבית התהילה מגושי עפר ו מקוצי חומר הנביא אומר אתה יודע ממי הקדוש ברוך הוא מתפאר מהדור שנקרא אבית תהילה מגושי עפר ומקרו שי חומר מאלה שהם גושי עפר וקרוי חומר דווקא כל עבודה הכי קטנה שלהם משמה הקדוש ברוך הוא אומר אני מתפאר בהם זה לא בא ממקום של הסתכלות של יאוש אלא זה ממקום שאנחנו צריכים להבין שאנחנו עכשיו מרימים את כל העסק מהאדם הראשון עד לימינו כל הגאולה תלוייה בנו ומה שאנחנו עוברים תנאים לא רצו להיות בדור הזה אז לכן אדם יחזק את עצמו ואדם ידע שעבודתו הייא חשובה ונכרת מביאה תיקונים גדולים בסיפורי מעשיות מעשה מעבדת בת מלך הסיפור הראשון רבי נחמ ברסלב שם נותן דבר מאוד מעניין שקשור לגלות את המלכות של השם אני אתן קטע מהסיפור רבי נחמן ש אומר שמעשה במלך אחד שהיה לו שישה בנים ובת והבת היייתה חביבה בעיניו מאוד והיה משתעשע עמה לימים הייהה היה בשיחה איתה מה שנקרא והיה ברוגז איתה ואמר לה שאלו טוב יקח אותך ושמה רבנו אומר בלילה הלכה לחדרה ובבוקר לא ידעו איכ אני והיה שמה את המשנה למלכות שהוא יצא למסע להוציא את הבת מלך סיפור מאוד יפה יש לי אזה גם סדרת שיעורים אולי אני אחדש את זה המלך זה מלכו של עולם יש לו שישה בנים זה כנגד העולם הזה כנגד גם שישה סדרי משנה עכשיו אם אנחנו הולכים לפי השישה בנים זה חסד גבורה תפארת נצח ויסוד עכשיו הבת שהיא השביעית זה כנגד המלכות והיה משתעשע עמה מאוד המלך משתעשע עמנו עם עם ישראל שאנחנו ספירת המלכות שאנחנו מגלים מלכותו יתברך הוא משתעשע עמנו כיף לו עם התורה שלנו כיף לו עם המצוות שלנו כיף לו עם התהילים שלנו ו כיף לו עם הפשיטות שלנו עם כל זה שאנחנו עוברים ספירת המלכות זה הרגע לפני הגאולה זה ההתקפה הכי רצינית אבל כיף לו איתנו שמח איתנו אנחנו לא רואים את זה אבל אנחנו חוים את זה אבל מה קרה ואז הוא היה ברוגז עליה מה זה ברוגז עליה שע לא טוב יקח אותך את חושבת שלהיות לידי זה לא טוב אז שהלא טוב יקח אותך ואז את תביני באמת מה זה לא טוב ושמה מסופר שהגיע למבצר והייה שמה להקה וזמרים ומעדנים ואוכל וכל השפע שקשור לעולם הזה של התאוות ואז היא אומרת למשנה למלכות פה זה לא טוב הגענו לדור שיש הכי הרבה שפע יש את כל המעדנים שבעולם אבל הגענו למקום מאוד פנימי שאומר פה זה לא טוב ואז המשנה למלכות מוציא אותה במה בעצם הוא מוציא עכשיו בוא ניקח אחורה בזמן אדם הראשון מקבל הכל מהשם יתברך הכל מה הקדוש ברוך הוא אומר לו מעץ הדעת טוב ורע לא תוכל הנחש מפתא את חווה איך הוא מפתא אותה אומר לה והייתם כ אלוקים יוצרי עולמות אתם תאכלו מעץ הדעת אתם תהיו כ אלוקים יוצרי עולמות שהי אכלה מעץ הדעת דעת מה היא הפכה להיות יוצר עולם פירוש לא שאנחנו באמת יוצרים אבל נכנס לנו תודעה שלילית נפגם לנו הדעת שאנחנו יוצרים זה נקרא מלכות של רשעה זה נקרא שהלא טוב יקח אותך שאתה חושב שאתה יוצר ואתה עושה תדעו לכם זה רק סגולה למיגרנות כאבי ראש פחדים חרדות כדורים אם אתם רוצים אני אמשיך יש עוד הרבה ברשימה סוד הכישלון אני מבין אני יודע אני ואני ואני ואני אני גימטריה גם טומאה זה לא דבר פשוט אנחנו עוברים תהליך של תיקון הדעת של חטא אדם הראשון להחזיר את המלכות לשורשה אני לא כ אלוקים איך רבי נחם מ ברסלב מסדר את זה מלמד אותנו את הדרך הנפלאה של ההתבודדות תלמד לדבר עם השם בשפה שלך על כל דבר פירוש על הפרנסה על הילדים על הלימוד תורה שלך על הרוחניות שלך השם איתך אתה עכשיו מחזיר את המלכות של השם אתה מתקן חטא אדם הראשון אתה עכשיו זוכה לגאולה שלך אתה יוצא מהמקום שאני יוצר ואני עושה ואני דואג ואני מפחד ואתה עובר למקום שהשם הוא יוצר והשם הוא דואג ואני פונה אליו ואני מכניע את עצמי כלפיו ואז אני רואה גם שפע הפך הטבע זה בדיוק העניין שמלחמת עמלק פרשת זכור מה הם היו עושים המדרש מביא דבר מבהיל היו חותכים את הורלה של הברית וזורקים אותה כלפי מעלה מה זה הטקס הזה מה זה בא להגיד לקחת את התאוות ולהשליך אותם למוכן שהמוח יהיה מלא בת אבות העורלה זה הסתרה ליצור הסתרה בינינו לבין הבורא זה מלכות הראשה ואיך זה נוצר עמלק הוא בא ממקום שאומר אני מולך אני שולט אני מבין אני יודע כמה יש לנו את המקום הזה בנפש אני יודע למה לא מקשיבים לי למה לא שומעים אותי למה לא מבינים אותי כמה אנחנו נתקלים בזה בחיים שלנו למה לא הולך לי אבל עשיתי הכל לפי התוכנית הקדוש ברוך הוא נותן לך מתנה שאתה תעשה לא ילך לך כדי שתבין שתצריך את השם וזה המתנה הכי גדולה שאני לא יכול בלעדיו לחינוך ילדים לפרנסה לעבודה לחיי זוגיות הוא מולך אני צריך להכניס אותו לחיים שלי לדבר איתו בשפה הכי פשוטה וטהורה שיכולה להיות אני זכייתי לגדול עם סבתא כזאתי שהייתי רואה אותה מדברת לש אמר סבתה ם מית מדבר מדברת עם הקדוש ברוך הוא על מה שרותי תתחתן שאילנה יהיה לעבודה שמנ ש לא יפטרו אותו מהעבודה ואמרתי לה והוא שומע אותך היא אומרת לי בטח מה זה וזה עובד היא אומרת לי בטח שזה עובד לא היה לה מיגרנות לא היה לה בעיות לחץ דם רק הסוכר גם שהיה גבוה היא לא מתיחס לזה כי ברוך השם היא חיה בריאה ושלמה והיא היייתה רגועה ושלוה עם תנאים לא תנאים קיבלנו את כל התנאים הכי טובים היום כל בית זה למלך לפני 500 שנה לא היה והכל דיכאון למה כי אני נכנס למקום שאני מבין אני שולט הקדוש ברוך הוא נתן לנו מתנה בעקבות ד המשיכה אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים לא רק בכלל בפרט רבי נחם רסב לוקח את זה למקום הכי מתוק והכי יפה תלמד לדבר עם השם יתברך בשפה שלך הארס של עמלק נמצא בתוכנו ההרס של חטא אדם הראשון נמצא בתוכנו זה קיים אני לא מדומיין שזה לא קיים איך פעם מישהו אמר לי מה אני מה חיי אני שום דבר מה אני מה חיי פתאום איזה מישהו זרק לו איזה מילה בואנה איך אתה מדבר ר מה אני מהחיי לא כאילו מה אני כלום אני כלום רק הוא זרק לך איזה מילה התחממו העניינים אז זה לא בדיוק מה שנקרא בכל דבר אם אנחנו רוצים לקבל שלווה ורוגע ולקבל את המלכות האמיתית הטובה זה לחזור למקום אני לא אני לא כלוקים אני לא יוצרי עולמות אן לא יוצרי עולמות עכשיו בסיפור שמה רבי נחמן אומר שהיא אמרה לו שנה שלמה תהיה מתגעגע אליי כדי להוציא אותי ובסוף הוא אכל מהתפוח אז זה מרמז על חץ עץ הדעת אבל אין דעה שזה היה תפוח יש לנו שלוש דעות שהגמרא בברכות מביאה שמה בדף ל אומ שמה הגמרא מביאה שזה היה תאנה גפן וזה היה חיטה הבן איש חי מביא ודעה שזה היה אתרוג ואיפה המקור לזה זה גמרא בשבת בדף פח עמוד א יש שמה תוספות שאומר שעם ישראל ימשלו לתפוח כי הפרי שלו קודם לעלה שלו וזה כנגד נעשה ונשמע ושמה אומרים בעלי תוספות אבל המציאות מראה שזה לא כך ואז אומר שמה רבנו תם שמה שמה שהתפוח שהתכוונו חזל זה אתרוג אז זה מעניין ואומר הבן איש חי וכל הטעמים היה בו בעץ הדעת אבל איזה טעם רה נכנס לנו התעמרה לא באתרוג לא בחיטה לא בטנה לא בגפן הע מרא שאני כ אלוקים שאני יוצר עולמות אבל אני לא יוצר כלום ותשימו לב כמה בדור הזה אנחנו מרגישים את זה לא הולך לי או שרק אני מכיר את זה לא הולך לי אני לא מבין אבל הכל עשיתי לפי התוכנית לא הולך לי זה המתנה הכי גדולה טוב מאוד שלא הולך לך כי אם היה הולך לך לפי התפיסה שלך אני יוצר או שזה יעלה אותך לג או תסכולו יאוש אוקס הקדוש ברוך הוא נתן לך מתנה אומר לך תשמע לא הולך לך אתה יודע למה לא בגלל שאני לא רוצה לתת לך אני רוצה שילך לך עם תפילות אני רוצה שיילך לך עם התבודדות אני רוצה שילך לך עם קשר איתי שאתה כלי ואני המשפיע וזה המתנה הנפלאה והגדולה ביותר שאנחנו צריכים להגיע אליה רבי נחמ ברסלב לקח את זה למקום מאוד יפה שיום אחד הוא ראה את הבת שלו מתרעמת על המשרתת שלה אז הוא שאל אותה למה למה את מתרעמת עליה אז היא אומרת כי היא לא מבינה אותי אני מסבירה עלי ו היא לא מבינה אותי ואז רבנו אמר לה למה לא התפללת על זה אז ה מה זת אומרת להתפלל על זה היית צריכה להתפלל להשם יתברך שהמשטח תראו לאיזה מקום יפה הוא לקח את זה מי מאיתנו חשב כזה דבר יש לך עסק יש לך עובדים זה לא הולך חשבת פעם להתפלל ריבונו של עולם שהעובדים שלי יבינו אותי שיהיה חיבור טוב שיהיה עשייה טובה מישהו אמר לי אם יהיה כזה בוס אני מוכן לעבוד אצלו בחינם הוא לא יגיד את זה כי הוא מבין חזל אומרים מסכת ברכות הטוב שברופאים לגיהנום אני מכיר הרבה רופים יראי שמיים אז למה לגיהנום אחד הדברים שזל מלמדים שיש להם ארס מאוד מסוכן למה הטוב שבא רופאים לגיהנום כי הוא אומר אני כזה רופא טוב שאני לא אתייעץ עם השני יש להם איזה ניסיון שהוא לא תייעץ עם רופא אחר אבל חכה תתייעץ חכה אתה לא יודע בדיוק מה לעשות או שיש לך פה נתונים של 50 תתייעץ עם האחר אולי הוא מבין יותר טוב ממך מה פתאום אני מבין לכן אומרים בתפיסה שלו הטוב שברופאים לגהנום לכן הרמבם תיקן תפילה לרופאים יש תפילה שלפני שכולם יסקו לאורך ימים שנות חיים כולנו בריאים ושלמים אבל הנה זה בדיוק הנקודה בוא נקרא את זה רק בסיכום פה בקטע שאומר רבי נתן כך כי על ידי תיקון הברית שעכשיו הסברנו שזה הכל בשורש גם תיקון הדעת שנעשה על ידי צדקה שזה פרשת שכלים זוכים להכניע מלכות עמלק צדקה פרשת שקלים מה שאנחנו נותנים כפשוטו או צדקה שאנחנו נותנים במשך היום אבל יש צדקה שהיא בפנימיות להכניע את העמלק זה לתת לעצמך צדקה להתבודד על כל דבר ללכת עם נקודות טובות שהוא קרוך אחר שב דן בפרט שזה עכשיו הדור שלנו עקוד משיכה ועכשיו צריך להפעיל את הכוח הזה כ להכניע את העמלק שבתוכנו ועל ידי זה שזוכין להכניע אז היוסי פורים שהוא על נס מפלת אמן עמלק מה זה היה פורים הגיעו למסקנה שאנחנו עבודים מה זה פתח בנפש צעקו להשם יתברך שמה זה יצר פורים יש לנו תנאי למה להגיע עד למקום שאתה אומר ניסיתי הכל זה לא הולך ואז לפנות לשם כלת לחסוך את זה תפנה לפני אל תחכה שיבואו בעיות תפנה לפני תשחרר את ההן המלוח את הסוד של אמלק מלכות הרשעה ותטפל חיים נפלאים ואין סיבה שלא בעזרת השם בוא עכשיו נתחיל לעבוד עם זה קצת עם הניגון חסד השם על הארץ [מוזיקה] יאללה כן תודה זכו למצוות היי ברוך השם איך רבי נחם ברסלב יודע להכנס נימי הנפש ולהרגיע לנו את החיים להרגיע לנו את החיים שבכל דבר בחיים נלמד ללכת יד ביד עם הבורא אין ללכת לבד חבל אפשר לחסוך את כל הכאבי ראש והלחצים והדאגות כל דבר יש עם מי לדבר אנחנו מכירים את הפסוק שאומר אם הסק שמיים שם אתה והצי השאול היא נקה רבי נחמ מ ברסלב אמר אני יכול להראות לצדיק הכי גדול שעוד יש לו למה להתקדם אם השק שמיים אם עליתי לגבהים טובים בעבודת השם אני עדיין יכול לתת לו הדרכה שיש לו לאן להתקדם שם אתה עדיין זה בחינת שם יש לך עוד לאן לשאוף ורבי נחמם ברסלב אמר ואני יכול להראות לרשע הכי גדול שזה בחינת והצי השאו שהוא נפל למקומות חשוכים שזה שאול הנקה שהקדוש ברוך הוא עכשיו הכי צמוד אליך וזה אומנות מצד אחד איך להרים אותי שאני למעלה ולהראות לי שיש לי לאן להתקדם מצד שני איך לתת לי תודעה שגם אם נפלתי נמוך שהקדוש ברוך הוא לא רחוק ממני הוא צמוד אליי זה אומנות בתפיסה זה אומנות בגישה אנחנו צריכים להפעיל את זה לאט לאט ובספרים של רבנו הוא נותן את הרפואות הכל כך פשוטות והתמימות האלה ש להפוך לנו את החיים באמת ל בהרבה יותר פשוטים רבנו אמר בשם הבעל שם טוב אוי העולם הזה מלא דברים נפלאים אבל המטבע הקטנה מכסת הכל אתה יכול לקחת מטבע של שקל לשים אותו כנגד העין וזה מכסה לך את כל היופי של העולם והבריאה מה זה המטבע זה התאוות זה הבלבולים כמה אנחנו מבינים שהמטבע הט היא זאתי שנותנת לנו חיים העיקר שלא יהיה לי משכנתא והעיקר שלא יהיה לי חובות והעיקר שהבית יהיה מלא והעיקר שאני אשפ אותו וקר שאני אחליף את הריו ומתי אני אקנה רכב חדש זה המטבע הקטנה שיושבת לנו על העין ונותנת לנו להרגיש שכל החיים שלנו בנויים רק על החומר אבל אם אנחנו קצת טיפ טיפה מזיזים את המטבע שזה נקרא כוחי ועוצם ידי שזה הנה אמלוך ואנחנו מזיזים את זה עצידה ופונים לשם בהתבודדות אנחנו מגלים עולם שלא ראינו רוגע ושלווה וישוב הדעת שלא ידענו שזה טמון בתוכנו ולא צריך לטוס להודו או לתאילנד כדי לעשות את המדיטציות כדי להתחבר לזה זה אצלך בדיבור שלך בשפה הכי פשוטה שלך מהמדרגה שלך מהמקום שלך ולכן מי שחווה את המתנה הזאתי של התבודדות זה טעם גן עדן טעם גן עדן שאי אפשר לטאם אם השק שמיים שמתה והציע שאו הנכה כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך [מוזיקה] אם אשק שמיים שמתה והציע שאולי נכה כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם דברך היא משג שמיים שמתה והציע שאולי נכה י בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך בוא איתי ביחד עוד פעם ם עשב שמיים שמתה ואציע שאולי נקה כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם בוא ניתן קצת כפיים עם הקצב ם עש שמיים שמתה ואציע שעולי נקה י בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם [מוזיקה] אוווווווו כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך אם עשק שמיים שמתה והציע שאולי נקה כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך בוא ש לב יותר חזק עם הכפיים שלכם עם עשק שמיים [מוזיקה] שמתה ציע שולינקה ה מכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך או או אוי אוי אוי או אוי אוי אוי אוי היא בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך בוא תן יותר חזק כי אין שום יאוש בעולם כך אמר אבי נחמן כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך יר חזק ם סד שמיים שמתה בואו תעזרו לי קצת עם הכפיים שלכם והציע השאול נקה כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך אוי או אוי אוי אוי אוי או אוי אוי אוי כי בכל מקום שנפלת לשם נמצא איתך השם יתברך ואפילו בהסתרה שבתוך הסתר בוודאי גם שם נמצא השם תברך ואפילו בהסרה שבתוך ה בוודאי גם שם נמצא השם דבך איי איי אי איי גם מאחורי הדברים הקשים העוברים עליך אני עומד אני עומד אני עומד אי איי א איי גם מחור הדברים הקשים העומדים עליך אני אומר אני עומד אני עומד איי אי אי איי גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עליך אני עומד אני עומד אני עומד אי איי אי אי גם מאחורי הדברים הקשים העומדים עליך אני עומד אני עומד אני עומד בואו נמשיך בן אדם עלה למעלה עלה עלה למעלה לה בן אדם עלא למלה עלה בן אדם עלא למעלה עלא עלא למעלה עלא בין אדם עלה למעלה עלה בואו נכוון על הנשמה שתעלה לאלוקות אדם עלה למעלה עלה עלה למעלה עלה בן אדם עלה למעלה עלה בן אדם עלי למעלה עלי עלי למעלה עלי בן אדם עלה למעלה עלי כי כוח ז לך יש לך כנפי רוח יש לך כנפי רוח כנפי נשרים אדירים אל תכחש בם פן יכחשו לך ברוש אותם דראש בין אדם וצאו לך מיד אז ברוך השם אנחנו רוצים לסלק את העמלק הזה שתסתלק ועמלק אומר רבי נתן זה אותיות עמלק הוא רוצה ללקק את הדם של עם ישראל שזה האחיות והאנרגיה ומה יש לאמלק לעמלק יש את הענ המלוך אני מבין אני יודע אני שולט מה אנחנו עושים כנגד זה אנחנו צריכים להפעיל במלחמת עמלק שבתוכנו את המקום שנקרא והי ידיו אמונה שזה היה משה רבנו שהוא מגביע את ידיו לשמיים עמלק נכנס שהוא מוריד את הידיים עמלק מתגבר זה כל הסוד של החיים שלנו אם אנחנו הולכים עעם כוחי ועוצם ידי מען המלוך שלי אז מה שזה גורם עמלק מתגבר ואנחנו מרגישים שיש רתיחת אדמים שזה כנגד אדם אבל מה קורה שאנחנו לומדים את הדרך הנפלאה של לעצור אפילו לדקה חצי דקה ל10 שניות ופשוט לתת להשם יתברך לנהל לדבר איתו לשוחח איתו להשליך הכל עליו אנחנו מתחילים לקבל את השריר הנפלא שהוא שריר הרחמים בנשמה שלנו שזה נקרא הטוב הנצחי שאני לא מולך השם יתברך מולך אני לא שולט השם יתברך שולט אני לא מדריך שום דבר השם יתברך מדריך את הכל הפחד הכי גדול של האדם זה שהוא מרגיש שהוא הולך לבד הייתי רוצה שהיום ככה כדי לתת יותר כוח למלכות של שבתוכנו זה שנתחיל להפנים שאני לא הולך לבד בחיים השם תמיד איתי ובואו ננסה ככה לקחת את עצמנו אנחנו צריכים את התרפיה הזאת למוח להכניס את עצמנו לשדה בדימיון יש לנו כוח בדמיון להיכנס לשם מאוד בפשיטות נעצום קצת את העיניים נתחבר להן עוד מלבדו ניקח את עצמנו במחשבה דמיון הפורה שלנו לעלות השחר לזמן הזריחה שהבריאה בהתחדשות והאוויר כזה צח ונקי וכל מה ששומעים זה רק את הציוד של הציפורים ונתחיל להיכנס לשדה ככה טוב של הטבע של האינסוף של הערים הגבוהים הנושקים לשמיים של איזה נחל טוב שזורם ומרגיע לנו את הנשמה ואנחנו צועדים ככה בשדה בטבע רואים את הנחל הזורם את המים הצלולים הקרים את האוויר הצח אין טלפונים אין הודעות אין וואטסאפים אין כלום יש רק אני לבד עם השם אנחנו בדימיון מציירים ככה באופק האינסופי ערים גבוהים שנושקים לשמיים בצליל הטבע המרגיע אנחנו אומרים להשם יתברך ריבונו של עולם באתי להמליך אותך באתי לצאת מהמקום והייתם כ אלוקים יוצרי עולמות באתי לקבל את המלכות שלך באתי לפנות רק אליך יש לי הרבה טרדות יש לי הרבה מחשבות יש לי הרבה פחדים יש לי הרבה חששות יש יש לי הרבה תובנות ואני כל כך מבולבל שאני לא יודע לעשות כלום הדריכני באמתך באתי להמליך אותך אתה מדריך אותי אתה שולט עליי אתה מכוון אותי ואתה עושה בשבילי אתה הכי טוב שבעולם אני רק צריך לקבל את המלכות שלך ולדעת שעכשיו אתה הכי מקשיב לי כי אני מפנה את המקום שלי ואני נותן לך להיכנס א לחיים אנחנו צריכים בשביל זה להמליך את השם בדיבור שרבנו אומר בחלק שני בליקוי מרן שהאמונה תלוייה בפה של האדם שאנחנו מדברים דיבורים של אמונה וממליחים את השם אנחנו מושכים את מלכות הקודש אל המחשבה דיבור ומעשה שלנו מה זה להמליך את השם השם מלך השם הלך השם ממלוך לעולם ועד בכל דבר אתה משגיח עליי בכל דבר אתה מנהל אותי בכל דבר אתה מדריך אותי וכל דבר יגיע ביתו ובזמנו ואני בוטח בך שכל מה שיגיע יגיע בעיתו וזמנו וגם שאני מתפלל אליך ומבקש ממך זה מתוך אמונה שאני לא דוחק את השעה מתי שתיתן תיתן וככה אנחנו ממליכים את השם הוא מנהיג את העולם והוא יודע מה הכי טוב וכל הכבה זה לטובה וכל הבלבולים שיש לנו וכל הפחדים והחרדות או הדמיונות או איך שלא נקרא לזה זה מתנה גדולה כדי לעצור ולהעלות את היראה לשורשה כמו שרבנו מביא בתורת תו לזכור שכל הפחדים ודמיונות שיש לי או התהיות או המחשבות זה הכל נובע מדבר אחד אני לא פונה אליך אז נתת לי מתנה שיהיה לי את המחשבות והבלבול האלה כדי שאני אפנה אליך כדי שאתה תנהיג אותי ואני מקבל את המלכות שלך כמה שניכנס לזה יותר נתרגל ונתרגל לדבר עם השם יתברך ולהשליך הכל עליו נגלה עולם של גן עדן בתוך הנשמה שלנו אז כולנו היום פה נמצאים כל אחד עם המחשבות שלו וכל אחד עם המעברים שלו וכל אחד עם הניסיונות שלו אבל רגע ניתן הרפיה למוח ונכניס אמונה שאין עוד מלבדך הכל בהשגחה פרטית ככה אומר רבנו בשיחות הרן והכל לטובה עם זה אני ממליך אותך לא מבין כלום רק יודע אמונה שהכל בהשגחה פרטיית והכל לטובה בואו נמליך את השם השם אלך שם הלך השם ימלוך לעולם ער השם מלך השם הלך השם ימלוך לעולם ר והיה השם למל על כל הארץ ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד והיה השם למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד השם אליך השם הלך השם ימלוך לעולם ועת השם אלך השם הלך השם ימלוך לעולם והיה השם מלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד והיה השם למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה השם אחד ושמו אחד נ נני נני נ נ נ נ נננ ננ נ נ נ ויוי [מחיאות כפיים] נ י נ ני והיה השר למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה אשר אחד ושמו אחד והיה השם למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה השם אחדו שמו אחד שאנחנו רגע לוקחים את המחשבה שלנו ו זורקים את הסכלים ורגע עוצרים ואומרים ריבונו של עולם אתה מולך על הכל אתה מדריך את הכל כל מה שעובר עליי זה רק כדי לפנות אליך זה רק כדי כל מה שלא הולך לילא כסדר בחיים זה בא ממקום של האנה אמלוך רבנו אומר שאדם רואה שהולך לא כסדר בחיים אז רבנו אומר מחמד שיש לו גאווה הוא תופס מקום מה זה הגאווה הזאתי מאיפה היא בא היא בא מהרס של הנחש והייתם כלוקים יוצרי עולמות עכשיו אדם חושב שיש לו גאווה אז הוא מטונף אז אני רוצה לחדש לכם משהו אנחנו לא בחרנו להיוולד עם גאווה בסדר לא אמרנו לקדוש ברוך הוא ריבונו שלעולם אם אפשר תן לי איזה 20 קילו ככה גאווה עוד אזה 20 קילו קנאה ככה אתה יודע לא בחרנו להיוולד עם זה הקדוש ברוך הוא שם לנו את זה מה הכוונה הי זה התחיל עוד מחטא אדם הראשון ואנחנו צריך ים דרך זה להתמודד ולהכיר את הענווה שזה מלכות השם זאת אומרת שבשורש בשורש בשורש הגאווה היא לא אויב מתי היא אויב שאני חושב שאני מבין ואני יודע אז זה אויב אבל שאני לוקח את המקום שאני רואה שיש לי גאווה ואני אומר לקדוש ברוך הוא ריבונו של עולם אני לא בוטח בעצמי בכלום אני לוקח את זה אליך ויגבה ליבו דרכי השם אז הוא מקבל את הנחת והרוגע אז הוא מקבל עוצמות אז הוא מקבל כוח והאור יורד עליו והשפע יורד עליו הוא יודע בוודאות שזה לא ממנו זה מהשם כל מידה רעה בשורש היא לא אויב היא קריאה להשם יתברך להפנות את זה לאין עוד מלבדו שאדם יש לו קנאה זה לא דבר נעים אבל זה לא אויב זה קריאה שתעבוד על לשמוח בחלקך דווקא דרך זה אתה תגיע לשמחה בחלקך וכן על זה הדרך בכל דבר תשימו לב שאנשים הם הכי פחות כישרונות בעולם הם דווקא אלה שהיו המצליחים הכי גדולים כי הם לא נכנעו הם לקחו את זה למנוף רציני המידות הרעות זה לא אויב זה קרש קפיצה להפנות את זה לשם יתברך ודרך זה דול וכגודל ההסתרה גודל האור הסתרה לצורך העניין מידה רעה שזה גאווה תדע לך שטמון אצלך אור מאוד גדול אם אתה תתחיל לתרגל התבודדות ולהפנות את זה להשם יתברך ולא ללכת עם הען המלוך יצא ממך דברים ענקיים כי גודל הסטרה גודל האור אז כל אחד מאיתנו צריך לדעת שהשם יתברך ניסיון שלנו זה המידות אבל זה לא עושה אותנו רעים הפוך למנף את זה למקום טוב למנף את זה למקום איכותי כי אנחנו בשורש לא רעים ורק למדוד את זה למקום הנכון והטוב ולשמוח בחלקנו ברוך השם ולתרגל את זה יום יום בלי לחץ ובלי עצבים ובלי כעסים ובלי כפד ועם הרבה הרבה סובלנות ולתת לזה זמן ולתת לזה מקום ולאט לאט זה פועל ברוך השם בואו נתפלל לאחים שלנו שהשם ימשיך לעשות לנו ניסים ויחזיר את כולם הביתה בריאים ושלמים שמתקו את כל הדינים זה מה שהשם רוצה שנפנה אלינו עוד מלבדו [מוזיקה] אחנו כל בית ישרא [מוזיקה] אחנו כל בית ישראל הנתונים בצרה בצרה [מוזיקה] ובשביה העומדים בן בים ובן בים ביבשה אנו כל בית ישראל אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה בצרה או השביה העומדים בן בים ובן בים [מוזיקה] בישה המקום יר חם ירחם עלי ויוציא מצה ליבך מאפלה לאורה משעבוד לגאולה שת בג ומזמן קרים [מוזיקה] אחנו כל בית ישראל [מוזיקה] אחינו הנתונים בצרה בצרה [מוזיקה] ובשביה העומדים בן בים בן בים ביבשה בוא ניתן כפיים למתק דינים מעליהם אחינו כל בית ישראל אחינו כל בית ישראל הנתונים [מוזיקה] בצרה העומדים בן בי מובן בים בי רשע בוא נפעל בשביל מה המתקת הד המקום ירחם ירחם עלי צ מצליח מאפלה לאור משיבו לגולשת בג ובזמן כב [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] עם התפילות שלנו אנחנו נפדה אותם נפדה אותם שמחה נבנה אותם ברחמים עוד הם יבואו לפה יניחו תפילין עוד הם יבואו לפה ויגידו שהשם לך עוד הם יספרו לנו ניסים ונפלאות והקדוש ברוך הוא יפיל למטה ופחד על כל השונים שלנו אבל במה זה תלוי זה תלוי בנו זה תלוי במחית כפיים שלנו זה תלוי באמונה שלנו זה תלוי בשמחה שלנו זה תלוי באן עוד מלבדו זה תלוי בזה ריבונו של עולם ניסינו הכל שום דבר לא הולך אנחנו ממשיכים לסבול אנחנו לא רוצים לסבול אז אנחנו ממליכים אותך רק אותך יתברך ברוך השם בוא ניתן להם בכל הכוח אחנו כל בית ישרא אחנו כל בית ישראל הנתונים בצרה בצרה אוב השביה העומדים בן בים בן בים בים איזה יופי אשרך עם ישראל המקום ירחם ירחם עלי ויוציאם מצה ליבך מפלה לאור משעבוד [מוזיקה] השתה בג ובזמן קרב המקום ירחם ירחם עליהם ויוציאם מצה ליבך מאפלה לאורה מ שעבוד לגאולה שתה בג ובזמן קרבח אשכם ישראל אני בטוח שהתפילה הזא תפעל אני בטוח שאנחנו נתבשר בורות טובות אנחנו לנו את המלכות להשם תברח זה מה שהשם רוצה תראו באיזה פשיטות כמה מילים של אמונה כמה שירים כמה מחיית כפיים והנה כבר אנחנו כבר במקום אחר לגמרי במקום אחר לגמרי זה מה שאנחנו צריכים הרבה אמונה הרבה ביטחון לפתוח בתורה לפתוח במצוות לפתוח שהדרך של השם יתברך היא הדרך המתווה הי הדרך הנכונה היא הדרך המהירה היי הדרך ש פותחת לנו את כל השערים בצורה נפלאה ואם אנחנו סמכים להדר שנכנס אדר מרבים שמחה מרבים בשמחה עד מתי עד שנה הבאה ואנחנו צריכים כן למחט את זכר אמלק למחות אותו הקדוש ברוך הוא רוצה שנמחק אותו אבל אומר הבעל שם טוב פרשת בשלח שכמה שהשם יתברך חפץ בגאולה הכללית הוא יותר חפץ בגאולה הפרטית של האדם מה זה הגאולה הפרטית של באדם שהקדוש ברוך הוא אומר הבן שלי פונה אליי הבן שלי מדבר איתי הבת שלי מדברת איתי בכל דבר בחיים אנחנו צריכים עכשיו להגיע לאן עוד מלבדו להגיע למקום הזה של הן עוד מלבדו להמליך את בורא עולם חזל מדמים דבר מאוד יפה במסכת ברכות איך אנחנו משתחווים בתפילה יש לנו ארבע השתחוויות בתפילה אז חזל שמה אומרים קורע בברוך וכאשר הוא זוקף זוקף בשם מה שאנחנו לומדים בנושא הזה של תפילת המידה תפילת 18 חזל אומרים אבל שזוף איך הוא זוקף אז חזל אומרים כמו נחש שנחש בהתחלה מרים את הגוף ואחרי זה הוא זוקף מה הקשר בין הדימוי של הנחש לבין הדיוויזיה [מוזיקה] תמיד להוריד אותך למטה וחזר אומרים את זה על הפסוק זוקף השם לכל הכפופים תמיד רוצה להוריד את האדם לעפר אבל אם אתה מאמין זוקף השם לכל הכפופים אז נחש נכון שיכול להתרומם אבל אתה יכול להתרומם יותר גבוה איך נחש גימטריה משיח שתפעיל את המשיח שבתוכך שמשיח זה אותיות מסיח תדבר עם השם בשפה שלך לא משנה באיזה מדרגה לא משנה באיזה מקום פשוט תדבר איתו וזה כזה כיף זה כזה נפלא היום אתה יכול לדבר ברכב ולשיר לשם אף אחד לא ידע ש שאתה מדבר לשם גם אם אתה מפחד שיידעו שאתה מדבר לעצמך אז אל תדאג זה כבר היום נורמטיבי וזה תדעו לכם מתנה שאדם מכיר את הקדוש ברוך הוא בכל מקום לחוות את האנד מלבדו בכל מקום זה אור נפלא זה אור של רחמים וזה מלכות מלך זה אותיות מוח לב כבד צריך להשליט את המוח על הלב ואת הלב על הכבד זה אותיות מלך אבל מה זה המוח שאנחנו צריכים לקבל המוח שאני לא יוצר יש לנו מוח שאומר מוח טוב זה מוח שיוצר שהוא מבין הוא יודע הוא שולט המוח האמיתי זה שעם כל הכישרונות ומה שאני לומד ומה שאני יודע זה השם הוא זה שיוצר זה המוחין הכי זקים אנחנו לומדים תורה אנחנו מקיימים מצוות אבל לדעת שהשם הוא זה שמדריך לי את הכישרונות זה המטה המתנה הכי גדולה מצד אחד אני לומד אני מחקים אני יודע אבל אני לא נותן לידיעות האלה לתת לי מקום שאני זה שמכוון יש לי ידיעות אני יודע אני מבין אבל מי שמכוון זה השם וזה על ידי התבודדות שכל אחד יכול לעשות את זה בכל מקום לתפוס איזה חמש דקות 10 דקות ולדבר עם השם בשפה שלך ותדעו לכם שאתה יכול לספר לקדוש ברוך הוא את הכל מה כואב לך מפריע לך מה אתה מסתבך מה אתה לא מסתבך מה אתה רוצה הרבה פעמים אנשים אומרים לי אני אתחיל לעבוד על זה ושאלת השאלות איך אז בברסלב אומרים אני אתחיל להתבודד על זה הרבה פעמים ושבים אני אתחיל לעבוד על זה והוא לא מצליח אתה לא מצליח כי אתה עדיין הולך עם הכישרונות שלך להתחיל לעבוד על זה זה להתחיל להתבודד על זה אנחנו לקראת סיום אז נודה לבורא עולם יודו לך רעיוני אל מבת ני יוצרי על קרבתך בסיני לאיר את נרי על כן בתח הנונה יפה הרב שירי בכל ימ יבש עני עד לרד לר עולם יודו לך רעיוני אל מבטן יוצרי על קרבתך בסיני להעיר את נרי על כן בתח הנונה יפה ר בשירי בכל ימי ושנ דלר דלר עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך לעולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אל העולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך לעולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך ב קצת ל בלב אשריכם יודו לך ריון אל מ בתני יוצרים על קרבתך סיני להעיר את עני על כן בתחנה יפה ר בשירים בכל ימים ושנה ידד לעולם אשמח בך אשמח בך אשמח מח לעולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך העולם אשמח בך אשמח בך אמח בעלם אמ אמ אמח בל ום [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] אשמח בך אשמח בך אשמח בך אלעלם אשמח בך אשמ בך אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אל עולם אשרנו שיהיה בשורות טובות בעזרת השם כל הישועות
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה