באיזה מקרה חובה להגיד 'ויכולו' דווקא לאחר הקידוש?- רע"א ו'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
באיזה מקרה חובה להגיד 'ויכולו' דווקא לאחר הקידוש?- רע"א ו'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא סרי א סבוב בשיעור הקודם למדנו מה קורה אדם יושב לסעודה בערב שבת ונכנסה שבת אז פה רסמה פה ומקדש כאן נלמד מה הדין הוא כבר גמר סעודתו ואז נכנסה שבת אז למסה המשת נוקט יש בזה עוד דרכים שמדובר דווקא שהוא נטל ידיו למים אחרונים לפני שהוא התחיל ברק המוזן רה שקדש אבל אם לא נתן הדם למים החונים אז לכל השיטות אז פרס מפו מקדש ולא יברר בו פרגון ביס ה קידש אם הוא שתה יין מקודם אפילו אמר אבלון ונבוך אז גם מקדש ולא מברר בקס מוזן קודם כיוון שלא נתל לידיו אבל כיוון שאמר אבלם נבור הוא צריך לברך בור פר גופה מחדש כסי דתו הסעודה וכמו כן כממשיך לאכול אם הוא רוצה לאכול עוד קצת לצאת מהמק אז כמו שנראה צרך לברך שוב המוצי אבל כאן מדובר המחלקה שלפנינו באופן שהוא כבר נתל ידיו למים החונים אז נראה כאן שתי שיטות מה הוא צריך לעשות ובשיטה הראשונה יש כמה מחלוקות אומר המחבר אם גומר ודס וקדשים קודם שמוז הכ נטל דח כמו שדיברנו אז נטל שתי כוסות יין מבוז על כסר ואחר כך קידש היים על שני לאכול לעשות את שניהם על אותו כן אוסים מצוו חבילס חבילס עכשיו יש מחלוק שיטה ראשונה בצורך להזכר של שבס בברק סמוז אומרת סי אף על פי שמברך קודם קידוש כ הולכים אחרי המצב העכשוי עכשיו אתה מברך כבר שבת אבל זה פשוט שזה רק לכתחילה זה לא לעיכוב אם הוא שכח רצי לא מברך שוב למס בסמ קפח נראה שגם להפך אדם התחיל סעודה בשבת והמשיך אות על מוצאי שבת מברר מוצאי שבת מזכיר את אז מג מבאר שמרבה מסתפק האם הלכה כאות שיש ללכת אחרי שעת הברכה או דאות שיש ללכת אחרי הסעודה אז הוא פוסק לחומ שבכל אופן יזכיר של שבס הגו כותב הרמו ויש אמרים דנו מזר של שבס ז בסעודה תחיל הסוד שיה ביום חול חיל הסודה לו דווקא הכוונה שכל הסעודה התה בחול אם הוא המשיך לאכול קצת משח שיכו אז ברור שגם לפי הרמו הוא מזכיר את זה אבל הוא לא אכל כלום מששו לא זכיר צ וכי לא להזכיר כמו שנס לאס ככס יש לנו מחלוק אחת מחלוקת שנייה ויש מחלוקת שמעית או מקוס של ק המוזן קודם שיקדש יש סוברים שמיד אחרי ברכת המזון פפ הגופן וטועם שותה את כמו תמיד ב כס המוזן מה אתה אומר לפני קידוש כיוון שהכוס שייך לסעודה שהעדה הייתה לפני חובת קידוש אז הוא יכול ואז כשהוא מקדש אחר כך על השנייה הוא לא חוזר ואומר בפרגו כבר אמר אומר ויכולו ובקס אשר קדשנו אבל יש סוברים שאסור לו לטום כ אסור לטום לפני קידש אז ממילה מברר בכס המוז על מניח את נטד את השנייה מברך על הקידוש וכולו הגופן וקידוש ו שותה את זה ואחר כך הוא שותה את הכושר ברקס מוזן בלי ברכה גם מחלוקת שלישית יש אם צוריך לאכול מעט אחר הקידוש כדי שיקל מסוודה יש אומרים כיוון שהוא כעת סיים את סעודתו זה קימום סודה והוא לא צריך לאכול המצ שקל מסביר קימום סודה נלמד בקסו לשבס עונג במקום עונג דינו הסעודה שם תהיה הקריאה של קידוש אז גם סעודת חול שנחל ממקום הקידוש סעודת עונג אז נכון שזה לא נכלל בשלוש סעודות של שבת צריך לאכול שלוש סעודות חוץ מסעודה הזו אבל עניין קידוש זה מספיק אבל יש אומרים כיוון שהוא סעת סעודה של חול אז זה לא קשוק מסוד וצריך אחרי קידוש לאכול עוד קצת עד כאן שיטה ראשונה שכיוון ש דמה ארונים חייב קודם לברך ואחר כך לקדש ושלוש מחלוקות דיברנו האם יזכיר צי האם ישתה מיין סמוז מיד או אחרי קדיש האם צריך לאכול שוב כדי שקיל מסוד שיטה שניה ויש אמרים בג כזי ומקדש ומבורך המוצי כין שהוא כבר הסיח דעתו כבר נכונים וכל מנו זיס כדי שיה נחשב למוק סודה ואחר כך מבק סמוז הם סוברים השיטה השנייה שבמילא הצטרך לאכול אחרי קידוש כדי שנכשל למקם סודה כמו השיטה שהזכרנו הסודה שהוא אכל סעודת חול לא מועילה אז כיוון שהוא צריך לאכול אז למה לברך פעמים ברכס מוזן אז פרסמה פה מקדש המברך המוצי לכולל גם לפי השיטות בסעיף ד שלמדנו ברך המוצי כ כבר נת דמח אז די שכ סלק צריך לברך שוב המוצי לכ גו ל של קידש יברך הוא לא י ב הגופן שברך ודם היה כבר עס דס על ידי נטילת ידיים למים אחרונים אז איך פוסקים הגומר אמו וכ גוג צס נפש מלקס רנו דהיינו אם הוא ינ כדעה ראשונה הוא יפול בשלוש ספקות להזכיר את זה לא להזכיר צ לטום מכוס בקסמו מיד או לטעום רק אחרי קידוש לאכול אחרי קידוש או לא אז כמ הסברה השנייה אז רב קיו הי גם מתקשה כך הוא יוצא מכל המחלוקות אם הוא נוהג כך הוא לא יוצא מכל המחלוקות מהמחלוקת הבסיסית הוא לא יוצא הוא לא מקיים את הדעה הראשונה שהם סוברים שצריך לברך מיד קס המוזן אז הפימוד מתרץ זה מה שהמשבר המביאים עדיף בכל אופן כך למה כי אם יעשה כדעה ראשונה יש שש ברוך שצריך או לפי הדיעה השנייה שהוא סתם מברך פעמיים בריקס המוזן לכן עדיף לינוק כדי הזו וכך הוא גם יצא מכל המחלוקות שיש לפי ף [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה