העמוד היומי מסכת עירובין דף כ עמוד ב
העמוד היומי בגמרא תלמוד בבלי מסכת עירובין מבית "דרשו" עם הרב דוד בוק שליט"א, העמוד היומי בהבנה ובבהירות ומתיקות התורה
לשיעורים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
העמוד היומי מסכת עירובין דף כ עמוד ב
עירובים דף חף עמודב נתחיל במודע לשורה החמישית מלמטה ראינו במשנה מותר להקריב לבהר ובלבד שת פרה ראשה ורובה בפנים השיעור המינימלי שאפשר לעשות להיקף של הדיו דין הוא בלבד שחוץ מגודל הבהר יהיה שטח לפרה לעמוד ראשה ורובה בפנים דהיינו עוד שתי עמות מכל צד נ ו אומרת הגמורה כתוב במשנה לקמן דף צ עמוד א' לא יעמוד אדם ברשו סבים וישתה ברשו יוחי אדם עומד ברשות ורבים והוא פותח את החלון של הבית שלו שמה יש שתייה מכניס את רושו לבפנים ורוצה לשתות אסור למרות שמדור אייסה מה הבעיה שהראש שלו בפנים הוא שותה בתוך רשו יוכית אסור ברשו יוכי ושתי ברשות ורבים גם זה אסור אלא אם כן מכניס רויש ורובו למקום שהוא שוסה כיוון שיש חשש שאם רק הראש בפנים אז תוך ידי השתייה הוא יוציא את הראש קצת החוצה ואז יוצא שהוא עשה או צוה א הכנסה מרשות לרשות לכן צריך שיהיה לפחות רוי שוי ורו בוי במקום שהוא שותה ששם הוא מחזיק את החפץ שאז אין חשש שהוא יוציא את זה לרשות השנייה וכן בגת ומביא רשי מה זה וכן בגת לעניין מייסר כל כמה שהוא בגת שים שותים ממנו בלא מיסר על הגד אבל הוצי צי מן הגת שתיית קבע הוא ועל הגת אפילו מסגו בחמין דילו קבע לא יכו שבלי קבע אוסו דהיינו כשאדם שותה יין בגת בשדה תוך כדי שעושים שם את היין כל עוד שהוא לא הוציא את זה גם אם הוא מוזג את זה בחמין שזה שתיית כבע זה לא נחשב לקבע המקום שהוא שותה את זה אז אם הוא שותה את זה באותו מקום מותר אבל אם הוא מוציא את עצמו מן הגת זה נושב לשתיית כבע כל עוד שהוא שותה בפנים זה זה בסדר זה שתיית הרי אבל אם הוא מוציא את ראשו מן הגת אז זה נחשב לשתיית קבע גם כן מצינו חילוק בין רויש ורובו לרק רויש אומרת הגמור גב אודום אומר דבו רוש ור אז ראינו כאן רש של המשנה שהבאנו שצריך כדי לשתות ברשות אחרת צריך שיהיה רושה ורובי באותו רשות גם בפרה מי בנה לוי שובו אילוי זאת אומרת האם אדם שרוצה להשקות פרה האם שראשה ורובה יהיו ברשות שהוא נמצא גם כן אם הוא עומד ברשות יוכית הפרה מכניסה את הראש מהרו ורבים לתוך הח לתוך הרשו היחיד שלו הוא יכול להשקות אותה או שצריך שראשה ורובה של הפרה יהיו בפנים ולמה כיוון שגם כאן יש חשש שהיא תעם את הראש קצת לצד ואז יוצא שהיא נמצאת החוצה נמצאת שוב ברשו או רבים גם הראש יוצא שהוא יעביר מרשו לשוס הוא כעת משקה אותה כשהיא ברשו אור רבים מבארת הגמרא באיזה חתמצ אנחנו מדברים כלכ קוקית מונה ולא קית ללא לא הייתי בואל ירוא שורו בו מלגב אם הוא מחזיק את הכלי של השתייה ומגיש לפרה זה ודאי שצריך שראשה ורובה יהיו ברשות שהוא נמצא כיוון שברגע קטן שהיא מעקמת את הצוואר והוא הולך עם הכלי אז יש חשש שהוא יוציא מרשות לרשות והוא יוליך את הכלי אחרי הראש שלה אז ודאי שצריך שיהיו ראשה ורובה מלגב מבפנים בוכ נוק מונ ונוקי לו מתי הספק שהגמרא מסתפקת במקרה כזה שהוא תופס את הכלי שממנה הפרה שותה והוא מחזיק גם את הראש של הפרה שהיא לא תוכל לעקם ולהוציא את הפרה את הראש לרשות אחרת האם כאן כיוון שהוא מחזיק את הראש זה מספיק לנו או שלא אנחנו צריכים גם רוש ורובו אומר לית הנסו יש לי פשיטות מהמשנה שלנו שאפשר לפשוט את הספק ובלבד שתה פורו רושו ורובו מבפנים וויסו ככה הינו אצלנו לגבי דיום דין צריך שהפרה תעמוד ראשה ורובה בתוך הרשו היחיד כדי שהוא יוכל להשקות אותה מה אליו לכאורה דנו קת לו ונוקט מונה הרי לא חילקנו באיזה חתמצ מדובר במשנה אמרנו תמיד צריך שיהיה רושה ורובה בפנים לכאורה גם מדובר במקרה שהוא יתפוס את הכלי ותופס את הראש שלה זה לא מספיק אני צריך שרוב הפרה תעמוד בתוך ההיקף של המחיצות אז נפשות מפה את הספק שלך שזה לא מספיק צריך ישברו בו גם כשהוא תופס את הראש אומרת הגמרה ודוחה לא דנו קית מונה ולא נו קית לו באמת נכון המשנה לא חילקה אבל נעמיד את המשנה שמתי היא אמרה שצריך רויש ורובו בתוך אותו רשות שהוא תופס את הכלי בלבד ולא תופס את הפרה וכינו התמונה ואם כן כיוון שכך מסביר ריטבו אז למה המשנה לא חילקה כיוון שדיברנו על המקרה המצוי יותר בדרך כל שאדם משקיע את הפרה שלו הוא לא מחזיק את הראש שלה אלא הוא מחזיק רק את הכלי דיברנו על מקרה המצו יותר ולא היה צורך לטנה לחלק את זה בתוך המשנה הם הוא מחזיק את הראש או לא הנוכנ הוא דיבר במקרה שהוא לא מחזיק את הראש מה קורה אם הוא יחזיק את הראש לא יצטרכו ישוו בו כך הגמורה דחתה את הרעיה שואל את הגמור לפי הדחיה הזאת הכי קת מונה ולא קת לו מי שורי אתה אומר שמדובר במקרה שהוא תופס את הכלי בלבד ו לא תופס את הראש אבל אין וחמי כשהוא יתפוס את הכלי אז אנחנו אומרים שרוי ש ורובו אם רויש ורובו בפנים בכזה מקרה שהוא לא תופס את הכלי הוא לא תופס את הראש רק את הכלי רויש ורובו בתוך אותו רשות הוא יכול להשקות אותה כי אין חשש ותניה לא ימלא אדם מים ויתן בשב לפני בהמ תוי אבל ממלא הו בשפך וישו יסו מאליו כתוב כאן בברייס שלא יועיל רוי שו ורובו במקרה שהוא תופס את הכלי בלבד כתוב שהאפשרות היא דווקא אם הוא ממלא ושופך דהיינו לתוך השוקת שנמצא על הרצפה אבל להחזיק את הכלי אנחנו חוששים שהיא תלך כמה צעדים אחורה ונמצא שהיא נמצאת ברשות אחרת והוא ילך אחריה עם הכלי והוא יבוא להעביר מרשות לרשות אז איך אתה אומר בדחיה שלך שמדובר מתי אנחנו דיברנו שרוי שרובו בתוך העקב של דיודין אז מותר להשקות אותה כשהוא תופס רק את הפרה ולא את הכלי כשהוא תופס רק את הכלי ולא ת הפרה לכאורה גם במקרה כזה יהיה אסור אונה הגמורה איתמ ללא אומר הבי אוכ ביבוס העומד מרשו סורבי הרי כבר הביה העמיד את הברייה הזאת בכ תמצא אחרת לגמרי לא כמו מה שהבנו בפשטות בברייס שמדובר באדם שבא להשקות את הפרה שלו ואנחנו אומרים שאסור לו גם ם רושה ורובה בפנים אלא צריך שכולה תהיה בתוך הרשות שלו או שישפוך את זה לתוך השוקת שנמצא על הרצפה אלא מדובר בעבוס המקום שזה כביכול זה הוקט שמה נותנים את המאכל שלה את השתייה שלה אז יש לו אבו העומד ברשו ורבים גבוה יו פוכים ורוחב רבו דיינו יש לו את המידות של רשו יוכי והוא מגיע מהבית שלו מתוך רשו שיוכית שלו ומונח ברשו ורבים בצמוד לרשות שיוכית שלו רוי שיחד נכנס לבין הפסים קצה אחד צמוד לרש היכת שלו וקצה השני של האבוס נמצא בתוך הרפת בתוך המקום המגודר של הפרה כעת הוא רוצה הוא רוצה לקחת את הכלי הזה ולהביא אותו על הפרה גזרת דיל מחוזי ליבוס מקלקל כ הוא אומר ככה האבוס הזה יש לו שיעור של רשו יוכי הוא גבוה 10ה והוא רחב ארבעה אני אקח את הכלי הזה מרשו יוכי ששמה אני נמצא עם הדלי מים ילך עם הדלי על גבי האבוס שזה נמצא באוויר של השוס היכי שיועד לרקיע ואז אני אגיע לקצה השני של האבוס שהוא מחובר ונכנס לתוך ה שטח של הפרה הרשו יוכית שהפרה נמצאת שם הנה הבאתי לפניה כלי מלא במים ולא העברתי את זה מרשו סרבים למרות שעברתי דרך אשו סבים אבל הכלי היה על גבי האבוס כל הדרך ולכן יהיה מותר לי על זה אומר את הברייה אסור אתה חייב האפשרות היחידה שלך זה להשקות זה לשפוך את זה לתוך השוקל אבל בצורה כזאת להוליך את זה כשאתה הולך ברשו ורבים גם אם הכלי נמצא מעל האבוס שיש לו של סרבים אסור ולמה זהר דיל מחוזי לאבוס מקלקל ווס לתיקונה כאשר הוא הולך ליד האבוס הוא מסתכל על הדלי עם המים שהוא מוליך והוא יראה איזשהו תיקון שצריך לעשות באבוס הוא יעצור באמצע יניח את הדלי ויתקן משהו בתוך האבוס איפה הוא יניח את הכלי לא בתוך האבוס הוא יניח את הכלי לידו ברשו ורבים ואז יצא שיש פה אבור מרשו היחיד לרשות ורבים ודור לדו לבעד ואז הוא מניח וחוזר ולוקח את הדלי להמשיך להביא את זה לבהמה קומפ מרשו היוכל לשו ורבים אם כן הוא הוציא מרשו היוכל לשו ורבים כשהוא הניח את זה על מנת לתקן בינתיים את האבוס שואל את הגמורה אדם שמוציא בסיטואציה כזאת שבעצם כשהוא התחיל ללכת עם הדלי מ ארסוס היחיד הוא תכנן ללכת ברצף בלי הפסקה עד הסוף של האבוס ולהניח את זה בתוך הרשו היחיד שמה אצל הפרה באמצע הדרך הוא יראה איזשהו תיקון הוא יעצור יניח את הדלי אצלו האם יהיה חיה בכזה מקרה מדאורי סה שאתה בא וגוזר ווסר לעשות את זה הרי יש דין שצריך בצו מרשות לרשות צריך אקירה ואנוכי איזה הכירה העקירה צריכה להיות על דעת הפעולה עד הסוף זאת אומרת הפעולה הסופית בעקירה שלו הוא צריך לחשוב למה אני הוקר את הכלי דווקא עם המחשבה שלו להכירה על מנת לעשות את ההנחה ברשות אחרת אבל אם לא וכפי שנראה כעת זה לא נחשב קירה מחיה ג מחי ואומר סומר רב ממר רבי יחנון המפנה חפצה מזוי לזוביק עלן וציון פוטור אדם מוציא איזשהו שקית מהסלון לחדר ואז באמצע הדרך אחרי ש נמצא והוא בדרך לחדר הוא אומר רגע מה אני צריך את זה בבית בוא נוציא את זה החוצה לרש ורבים פוטור למה שלא הייתה הכירה מי שישנה לכך העקירה של הפעולה הזאת הייתה על מנת להעביר את זה בתוך רשו שיוכים לא על מנת להוציא את זה לרשות ורבים כזות הקיר לאמ חייבים אנחנו צריכים שיה הכיר על דת לעשות את כל המלוכה האיסור של לעבור מרשות לרשות ממילא גם כאן כשהוא הוציא את הדלי זה היה על דעת להעביר את זה על גבי האבוס שהוא רשו יוכי ולא על דעת להניח את זה ברשו ורים כשההוא מתקן אם כן אין פה הכירה הנוכ יש פה ברשו רבים אבל לא הכירה אז למה אתה אומר הבי שמדובר בכזה אכ תמצא אונה הגמור אלז מתקן מסבירה הגמורה את כוונת הבי שהחשש הוא אחרת לא השלב הראשון שהוא בא ומניח את הכלי ברשו ורבים אלא החשש השני כעת מה הוא עושה הוא סיים לתקן מה הוא עושה עם הכלי לוקח אותו חזרה מעלה אותו מעל האבוס וממשיך את הדרך שלו עד הפרה פה יש כבר הקיר מרשו ס אורבים והנוחה שהוא מניח אותה בסוף היבוש לפני הפרה ברשו יוכי ועל זה הוא יהיה חייב כי הקיר פה היא כבר על דעת כן של הנוחה ברשו יוכי אלא זמני מתקן לי ועוד הרמלי מכניס אתזה חזרה את הכלי כשהוא סיים לתקן וקו מען מוסר שוס יוחד ולכן אין להביא רעיה מהברית הזאת כי הבעייה בכלל מעמיד את הברייה הזאת חתמצ אחרת שכפי שראיינו כעת וממלא נשאר הספק מה קורה לפי הלשנה הזאת מה קורה במקרה ש הוא מחזיק את הפרה בנוסף למה שהוא מחזיק את הכלי של הפרה שהוא משקה אותה האם צריך רו שברובו בפנים או שלא צריך רו שברובו בפנים כי הוא מחזיק את הראש הא לא תאכם אותה לרשות אחרת הכ דמרי יש אומרים שהספק הוא בצורה קצת שונה גם בודום אומרי סקלי ויש ורובו במשנה מלקמן צ ט זה ראינו מהמשנה שמספיק רוי שוי ורובו בתוך הבית שהוא שוטה בו כדי שלא נגזור עליו נאסור עליו גפור מסגיש ורוב אלוי כאן אנחנו באים ושואלים להפך לא האם צריך רויש ורובו אלא האם מספיק רויש ורובו באיזה אכ ימצא איך דנו קית מונה ונוקט לו לא היתי בו אלו דסגי ללא ברושו ורובו במקרה שהוא נוקט את ה הוא מחזיק את הכלי ואת הראש של הפרה אין לה אפשרות לעקם את הראש החוצה אז ודאי שרוי שה ורובו יספיק אגב שזה המקרה שלפי הספק הראשון שאלנו האם צריך רויש ורובו כאן אנחנו נוקטים שיצטרכו רויש ורובו אבל זה יספיק רויש ורובו לא צריך שכל הפרה תהיה בתוך הרשות אלא כתבו לדקת ונו קיתו במקרה שהוא לא תופס את הפרה בעצמה רק את הכלימה האם צריך רושו ורובו האם יספיק רושו ורובו או שלא אני אומר אתה לא יול להשקות את הפר שהיא לא עומדת איתך רשות שלך אומר לי את הוא ועל זה בעצם הוא עונה לו ריה מהמשנה שלנו ובלבד ש פה ושובו בפנים וויסו כתוב לגבי דיום דין צריך ש תעמוד רוי שובו ולא חילקנו מהדקת מו ונוק לו לכאורה מדובר במקרה שהוא גם לא תופס את הפרה רק את הכלי וכתוב זה ש רושו ורובו מבפנים מספיק לנו אז אם כן אתה רואה שבמקרה שנוקט מונה ולא נוקט לו במקרה שהוא תופס את הכלי ולא תופס אותה אז אנחנו אומרים הוא לבד שתי פו שברו בו אבל במקרה אנחנו הסתפקנו מה קורה במקרה שהוא תופס את הכלי ולא תופס אותה האם יספיק רו ש ורובו הנה רואים במשנה שמספיק רוש ורובו כיוון שהוא סוף סוף לא חוששים ש תלך כמה צעדים אחורה ותלך אחורה כי רואי שברו בו בפנים זה מספיק לנו דוח גמור אלוי דנו קית מוה ונוק לו מה שכתוב שמה לגבי דיודין במשנה שלנו שמספיק עם רו שורובה בפנים מדובר שהוא תופס גם את הראש של הפרה ואז אין חשש שהיא תוציא את זה לבחוץ ורק אז מותר על ידי ראש ורובו אין רעיה אלינו כיוון שאם כך אז אנחנו נפשות אז אם כך אין לנו רעיה מה קורה במקרה שהוא לא תופס את הראש האם קר שו בו צרך כולה וכנ מסתבר נו קת מד ולינו קת לו מי שורי אומרת הגמורה לפי הלשנה הזאת שמסתבר גם לומר שהממשלה שלנו דיברה במקרה שהוא לא תופס את הפרה עצמה והי נוק תמונה מדובר במקרה סליחה שהוא תופס את הפרה בנוסף למים כי אם נוקד מו ולא נוקד ללא משורי האם מותר במקרה שהוא לא תופס את הפרה על ידי רושו בו ואני לו עם מלא אדם מים ויתן לפני בבתו בעצם הבריה הזאת היא רעיה הספק שעליו אנחנו מדברים כיוון ש אינו נמי בברייס כעת אנחנו באים להוכיח שלא יספיק רוש ורובו לפי אכ אנחנו מבינים במינה את דברי הברייה רק עדיין אנחנו מנסים על ידי הברייה להסביר את המשנה ולבאר שאיין מכאן רעיה ואותן לאי מלא אדם מים ויתן לפני בהמתו אבל ממלא ושופך וישו יסו מאליו אז רואים שאסור בכלל למלות מים ולתת לפני להחזיק לפני בהמתו אלא אם כן היא באותו רשות שלו לגמרי מה כן מותר רק לשפוך לתוך השוקטכנולוגינדלניסטפנאירכבחקר ברשו ורבים וכפי שביארנו לא הביה העמיד כבר את הברייה ובהמשך נראה לגבי מה היה הצורך של הביה להעמיד כח את הביסה אבל אומר הבי מדובר בייבוס העומד ברשו סורבי גבוה רות פוחים ורוחב רבו האבוס הזה מתחיל צמוד לביתו לקיר של הבית שלו ויש לו מידות של רשות יוכית גובה רה רוחב ארבעה וראשו נכנס לבין הפסי והראש הצד שלו נכנס לתוך בן הפסי ז דח לאבוס ד מקלקל ועושה לי תיקון דורדו לבעד והחשש הוא וקומה ורבים הוא יוציא את זה את הדלי על גבי מבין הפסים על גבי האבוס עד סוף האיבו שנמצא בתוך הרפת בקום בתוך המקום שהפרה מגודרת ויניח את זה בתוך האבוס שהוא רשו יוכי ויגיד מה הבעיה בן הפס זה הרשו יוכי בתוך האבוס זה רשו יוכי לא העברתי את זה שום רשות אבל גוזרים ואוסרים כיוון שיתכן שהוא ימצא איזהשהו הוא תיקון שהוא צריך לעשות בייבוס הוא יניח את הדליל לידו ואז נמצא שהוא העביר והניח מרשו יוחד רשו ורבי ושואלת הגמור כפי שראיינו קודם חיג י מחיב ואמ ספרב רב יוחנן ה מפנה חצ מזוית לזווית ממלח ציון פטור שלא הייתה הקיר משרישים לו לכך אז אתה רואה שברגע שהוא לא מוציא את הכלי מתוך רשו סבים הוא לא הוציא את זה על דעת להניח את זה ברשו סרבים אז הוא לא יהיה חייב אז אם כן למה אתה אומר שזה החשש הוא תקן את הבוס ונמצא שהוא מניח את הכלי ליושב לא ה קיר על דת להוי אזמר הג אחרת שלכן הב היה צריך להעמיד כך וא יסים את התיקון הוא יכניס את הדלי חרה מעל האבוס ואז שוא עשה קיר ורדת להניח את זה בתוך האבוס צמוד לפרה וזה בעיה לכן אנחנו גוזרים ואוסרים עליו שיהיה אסור וזה מה ש הבי העמיד שמדובר באבוס כזה אז אין רעיה מהמשנה אין רעיה מהביס הזאת לומר שבהכרח במקרה שהוא לא אוחז את הפרה עצמה בהכרח שיהיה אסור גם על ידי רוי שברובו רק על ידי הוקט יהיה מותר כי שם מדובר במקרה אחר שהוא בא ומטלטל עם זה עומד ברשות ורבים ורק מטלטל על גבי האבוס וזה חשש שהוא יכול להגיע לידי הוצא מרשו לרוס דוריס אז אם כן לא פשטנו את הספק טו שמע אומרת הגמרה הביר רעיה מברייס אחרת גם ל שרואי ש ורובו מבפנים ובסן אותו מבפנים וזה כעת ראייה לפי הספק בלי שני הראשונה אנחנו הסתפקנו מה קורה במקרה שנוקט מונה ונוקט ללא הוא תופס את הכלי ותופס גם את הבהמה מה היא האם צריך רויש ורובו או שלא צריך בכלל רויש ורובו כי הוא תופס את הבהמה שהיא לא תאכם את הראש לצד ותוציא אותו מהרשות תו שמע גמל שרוש ובו מבפנים ובסין אותו מבפנים אם רושו ורובו בתוך הרשות שהוא נמצא אפשר לאבוס אותו לתחוב לו מאכל לתוך גופו וובוס כמד נוקי מו ונוקי לו דמי בשביל לאבוס גמל אתה צריך לתפוס את הצו שלו טוב ולדחוף לבפנים אז זה כמו מקביל המקרה שאנחנו העמדנו שהוא לא רק מחזיק את הכלי והבהמה שוותה אלא הוא מחזיק גם את הראש של הכלי שה את הראש של הבהמה שהיא לא תוכל עקם אותו ולהוציא אותו וקובין ר שורו בו ובכל אופן כתוב לגמל שצרכו שבוב בפנים נפשוט את הספק לפי הלשנה הראשונה שב מקרה שהוא מחזיק את הכלי וגם מחזיק את הראש לא מספיק רק אם יהיה רוי ש ורובו אוברבו אמרר ש שגמל אויל צבור רך אל תוכיח לי מגמל כי גמל כיוון שהצוואר שלו כל כך ארוך ברגע הוא מוציא מסובב את הצוואר והוא נמצא ברשות אחרת לכן בגמל יש חשש גדול ולא יספיק וגם כשהוא תופס את הצוואר אז יצטרכו רו שורו בו אבל מה יקרה בספק ב בהמה רגילה בפרה והוא מחזיק את הראש של הפרה האם צטו רשו בו אי אפשר להוכיח משם תושמע בהמה וזה בריתה שמובאת על בהמה ולא על גמל שראשה ורובה בפנים ובסין אותה מבפנים ובוס כמד נו קת מונו קת לו גם כאן האבוס שהוא דוחף לתוך גופה מדובר ש זה מקביל למקרה שהוא תופס את הראש כשהוא משקה את הבהמה קובן ר שוו בו אונה גמור לא מהיא בהמה נמ דקטו גמל גם הברייה הזאת היא הרי אומרת ובסין ובסין זה לשון ששייכת בגמל וממילא נכון שבתחילת הבריה כתוב בהמה זה לא דין כללי בכל בהמה אלא אך ורק בגמה שהצו שלו ארוך יש חשש שהוא יעם את ראשו ויוציא אותם מרשותו לרשות אחרת ותנ בהמה ותנ גמל שמ ראינו כעת שתי בריסס בריסה אחת של גמל בריס אחת של בהמה אתה אומר שהביסה השנייה של במה זה גם גמל למה צריך שניים אומרת הגמורה מי גע בד תניה מה השאלה הזאת הרי ברייס זה דברים שאספו מכמה וכמה הרים ובתי מדרשות שונות אז אין בריסה אחד מקום אחד למדו עם הלשון גמל מקום אחד התכוונו לגמל כמו שכתוב ובסין אותו ונקטו לשון של בהמה אבל אי אפשר לשאול למה צריך שתי בריסס תנ יוכי רבז עוסר בגמל היל צב ארוך אז רואים שכש הצבא ארוך זה סיבה לאסור יותר אז אם כן ראינו כאן לגבי אדם ששותה מרש ברשות אחרת ממה שהוא עומד צריך שירי שורו בו לגבי פרה לפי הלשנה הראשונה שאלנו מה קורה במקרה שהוא מז זיק את הראש של הפרה יחד עם הכלי האם צריך רושו ורובו בפנים או במקרה כזה כבר לא יצטרכו אם הוא לא מחזיק את הראש ודאי צריך מה קורה אם הוא מחזיק נסינו להביר ראיה מהמשנה שלנו וכינו נסינו להביר רעיה ברייסה שכתוב שרק על ידי שוא נותן לתוך ה שוקט אבל דחינו שהבי העמיד את זה במקרה אחר לגמרי שהוא רוצה להעביר מרשו יוחד לרוס יוחד על גבי האבוס באוויר ושם יש חשש שהוא יעצור לתקן ויחזור וטלטל את זה וממילא הוא עושה עכשיו הקיר מרשו ורבים והנוח סוכי פי לשנה ה שנייה הספק הוא במקרה שהוא מחזיק את רושו ולא מחזיק מחזיק את המים ולא מחזיק את רושו האם יספיק רושו ורובו או שפה אולי יצטרכו כבר רושה ורובו במקרה שמקודם הסתפקנו אם מחזיק גם את הכלי הסתפקנו אם צריך או ישברו בו אז כעת הגמור אומרת ודאי שצריך אבל זה יספיק ששאלה אם הוא לא מחזיק את הראש ייתכן שלא יספיק א שו וצריך שכולה תהיה באותו רשות זה ניסינו להביא ראייה מבריס ודינו שאין מכאן רעיה כיוון שהבי כבר מהמשנה אן רעיה ממה שכתוב שתי פשה וב בפנים כי מדובר שהוא נוקט גם את הראש וגם את הכלי ולכן עעל ידי רו שובו יתכן שמועיל אבל אם הוא לא תופס את ה ראש ייתכן שלא יספיק רו שובו ובין ריה כי הב המיד הביסה במקרה אחר לגמרי ניסינו להביר הי מגמל דחינו שהצוואר שלו ארוך וגם מגבילה שכתוב לגבי בהמה בסטומה גם כן מדובר שם על גמל כי שכתוב שמה ובסין אותו ולכן בגמל יש חשש אין כנם לגבי בעמה אחרת יתכן שאין חשש אם הוא לא תופס את הכלי אם הוא לא תופס במקרה שהוא לפי הספק זה חוזר על הספק בעלי שני הראשונה שהספק הוא האם צריך במקרה שהוא תופס גם את הראש האם צריך וש ורו בו יתכן שלא יצטרכו ישרו בו ורק בגמל צריך כיוון שהייה חשש שהוא מצוי יותר שהוא יוציא את הראש שלו החוצה ורק הז צריך seo
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה







