מדברים מרבי נחמן מברסלב - עונג הנחל נובע - נח - פתח הישועות
מדברים מרבי נחמן מברסלב - עונג הנחל נובע - נח - פתח הישועות
[מוזיקה] כי מקם הברכה מש שלום וברכה מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית מתורתו של רבי נחים ברסלב מדברים מהעונג הנחל נובע פרשת [מוזיקה] נוח אז בטח אתם בהכנות לשבת קודש חסד השם על הארץ פרשיות נפלאות שמדברות על יטחן [מחיאות כפיים] [מוזיקה] מיום אנחנו בעזרת השם כמובן נשתדל כמה שיותר להתחזק בנושא של תיבת נוח במערכת הרוחנית שלנו לפתוח את פתח האור והקדושה כל הסוד של תיבת נוח זה בעצם סוד הגאולה שלנו בדור הזה איך להוריד שפע איך להתבונן נכון ני שבת מקבלה [מוזיקה] התעוררי תעוררי כי בורה קומי אורי אורי אורי שיר דבריי חשוב שנזכה כמה שיותר לפתוח את פתחי הקדושה על ידי תורת הזמרה של רבנו לפתוח במחשבה את האור של ובמ שדיברנו ם בשיעור הקודמים הנושא הזה של רת האהבה ללות אהבה לפי הקדו ברוך הוא זה נא להכנס אל התיבה ללות את האור להעיר את האור בתוך [מחיאות כפיים] התיבה א כמובן ע שירים וריקודים ושמחה בבית ומתח [מוזיקה] מחדש ו ארצנו הנכם ארצנו הקדומה אלו הדר מ כמה השם יתברך שמח שאדם נכנס אל התיבה שזו המילה ומודה ומשבח ואומר לקדוש ברוך הוא שם אני אוהב אותך אני אוהב את התורה אני אוהב את התיבה שבתורה ללמוד תורה שזה תיבה זה מילים אני אוהב את התיבה אני אוהב את המילים בתפילה אני אוהב את התיבה אני אוהב את המילים בברכות אני אוהב את התיבה אני אוהב את המילים בתפילות בתהילים בהתבודדות אני אוהב אותך ריבונו של עולם איזה כיף זה להגיד לקדוש ברוך הוא אני אוהב אותך אבל אנחנו רוצים לדעת שהשם אוהב אותנו הטם הקדוש שתמיד היה מסתכל על הטוב ומדבר מהטוב מאיפה אתה יודע שהקדוש ברוך הוא שמח בך אולי אתה שמח על עצמך והקדוש ברוך הוא לא שמח בך איך הוא יודע שהקדוש ברוך הוא שמח בו יש לי רווח כל אחד שמסתכל על עצמו כל אחת ואחת כל אחד ואחד איך הוא יודע שהשם יתברך שמח בו יש לך רווח אחד המרבה אחד הממית אבל יש לך רווח שקמת בבוקר ואמרת מודה אני לפניך זה רווח הקדוש ברו הוא נתן לך רווח שמת עליך טלית תפילין רווח רווח ושיש רווח יש הצלה יש תפיסה חשיבה חיובית טובה להיכנס אל התיבה ולהגיד לקדוש ברוך הוא בתיבה של המילים אני אוהב אותך אני אוהב את התורה אני אוהב את המצוות אני אוהב את זה שאני רוצה שאתה תמלוך בעולם אני לא רוצה את הכפי אני רוצה שאתה תמלוך בעולם אני רוצה שיתגלה מלכותך בעולם אז נכון שנכנסים לתיבה אם אין אור יש חושך אפשר גם להיכנס לתיבה להישאר בחושך צריך להיכנס אל התיבה ולהעיר אור היום אנחנו נדבר על זה בעזרת השם מבנה התיבה בן בפשט עבודת תיבת נוח בעולם הרוחני שלנו ולפתוח את האור של הרחמים והאהבה יראת הרוממות ריבונו של עולם אני אוהב אותך [מוזיקה] [מוזיקה] הנאמר תשימו לב כל ההכנות לשבת איזה ביטוי זה שאדם מכין את את השבת האישה מכינים את הבית לכבוד שבת איזה איזה גילוי פנימי זה כל המתאמים כל המאכלים כל התבשילים כל הניקיונות כל הסידורים כל השניים מקרא ואחד תרגום וכל הטבילה ב מקה מקלחת לכבוד שבת לצחצח את הנעליים לכבוד שבת לכזו ציפורניים לכבוד שבת לסדר את עצמנו ולהכין את עצמנו לקראת שבת לקראת מי לקראת המלך שמגיע הביתה הקדוש ברוך הוא מה אנחנו בעצם מבטאים שם כמה אנחנו שמחים ואוהבים אותך שאתה מגיע אלינו לבית אנחנו אוהבים אותך ושבת זה תשובה מאהבה אנחנו אוהבים אותך ריבונו של עולם בזה אנחנו צריכים להתחזק להגיד להשם יתברך ריבונו שלעולם אנחנו אוהבים אות המלל המלך א רחמה נשלח משיו אב רחמה נשלח משיחו קודם כל אדם צריך לדעת שהקדוש ברוך הוא רחמן ואוהב שאדם מגלה רחמים שזה אהבה כלפי הקדוש ברוך הוא ואומר לשם יתברך אני אוהב אותך כמים לפנים לפנים גם הקדוש ברוך הוא אומר אני אוהב אותך והאהבה הזאתי מכניסה באדם כזו חיות שהוא לא רוצה הוא רק רוצה את הטוב והוא גם אומר לקדוש ברוך הוא םח שלום הלכתי אחר הרע תראה איזה עצבות יש לי מזה למה כי אני כל כך אוהב אותך אני כל כך רוצה לרצות אותך כי תראה כמה אהבה יש לי אליך אור חדש שיורד לעולם אור ירת הרוממות בוא ניתן לו תנופה צריך צים [מחיאות כפיים] אותו ז נדליק את המנורה [מוזיקה] שוכן שוכן מונ חביבי חביבי יחביבי חביבי יחביבי אל המלך אל המלך אחמ שלך מציו אמ נאמ שימו לב שרבנו חיים ברסלב בשבת מאוד רוצה שנשיר שירי שבת תקפיד על זה שנשיר שירי שבת למה כל שירי שבת זה שיר אהבה וגעגועים להקדוש ברוך הוא זה כותרת אחת שירי שבת זה להגיד לקדוש ברוך הוא כמה אני אוהב אותו כמה אני אוהב את התורה כמה אני אוהב את המצוות כמה אני לא אוהב את היצ הרה עזרני אלך הי להכניע את יצר המפתי תעזור לי להכניע את היצר מפתה לא רוצה אותו שונא אותו לא אוהב אותו שאדם מגלה איזה ביטוי של שנאה למשהו פירוש שוא אוהב משהו אחר תשימו לב כמה אנחנו מגלים אהבה לקדוש ברוך הוא בדור הזה קטנים ועוד גדולים ממש כל אחד לפי המדרגה שלו למה כי זה ביטוי כמה אנחנו לא אוהבים את הצרה כמה הוא מבלבל אותנו אנחנו אוהבים את השם מה זה שירי שבת שרבנו רושה שכל כך נשיר להעיר את עירת הרוממות את התשובה מאהבה אז היצר רע בוא יגיד לך כן אבל נפלת פה והתבלבלתי ואתה לא כזה מושלם אני לא מודה לקדוש ברוך הוא על שלמות כי אני אף פעם לא אגיע אליה אני מודה לקדוש ברוך הוא מהנקודה של הטעם הקדוש והטעם הקדוש תמיד אמר הקדוש ברוך הוא אני אוהב אותך איזה מנהל של סוכר אני אוהב אותך אי אני אוהב אותך ריבונו של עולם תדעו לכם רק להוציא את זה מהפה זה תענוג ר שם אני אוהב אותך אני אוהב את התורה אני אוהב את המצוות אני אוהב שאתה מזכה אותי ללמוד תורה אני אוהב שאתה מזכה אותי ללמוד לקיים מצוות וכל העניין של שבת זה תשובה מאהבה והצדיק הוא בחינת תשובה מאהבה כי הוא בחינת שבת כמו שהזוהר הקדוש אמר על רבי שמעון בר יוחא אנתו שבת דחו שתה אתה בחינת שבת כל השבוע אנתו שבת דכו יומה אתה בחינת שבת כל יום הזוהר הקדוש מלשון להעיר להזהיר להעיר את העולם במה להעיר באהבה באהבה באהבה לראות את הפנימיות ואת החסדים של השם יתברך בכל מצווה שאנחנו מקיימים שבת זה תשובה מאהבה מה אנחנו עושים בשבת שרים שירי שבת ויש עניין גדול באנש ללמוד ספרי רבנו בשבת בפרת הסיפורי מעשיות ואז אתה מגלה מה זה תשובה מאהבה ושאתה מתחיל לטות כלפי הקדוש בברוך ה שם אני נכנס לתיבה שנקראת תשובה מאהבה אני מודה לך אני אוהב אותך אני אוהב אותך לא רק שאני מודה לך אני אוהב אותך אני אוהב את התורה שלך אני אוהב את המצוות שלך תדעו לכם זה פותח מעומקי התודעה אור נפלא ומתוק של שפע של רפואות של רפואות מה הרפואות שלנו למוס ברע ולדבוק בטוב איך דבקים בטוב שמעצימים את הטוב והקדוש ברוך הוא נקרא טוב כולו טוב השם הוא כולו טוב אז מה אנחנו צריכים להגיד ש אוהבים אותך אנחנו אוהבים אותך אנחנו אוהבים את התורה שים לא משנה באיזה מדרגה אתה לא משנה באיזה מקום אתה שם אני אוהב אותך צריך עכשיו בעזרת השם אנחנו נתאמן על זה אנחנו אוהבים אותך יש מבול בחוץ יש מבול בחוץ של כפירה אנחנו נראה שמה שהיה הוא שיהיה אנחנו באותו מהמהלך צריך להיכנס לתיבה עם כל המלחמות והבלבול להיכנס לתיבה ולהגיד לקדוש ברוך הוא שאנחנו אוהבים אותך עכשיו שימו לב את המבנה של התבה נוח הוא היה נקרא איש צדיק תמים אשר התהלך את האלוקים למה את האלוקים יש מידת הרחמים שזה יקוק יש מידת הדין שזה שזה אלוקים גם שהיה מידת דין בעולם גם שכל הדור כולו רובם ככולם היו רשעים ו עשו רצון השם ויש מלחמה ויש בלאגן עשרה דורות מהאדם הראשון עד נוח זה כנגד ר הספירות לטובה וגם רחמן ניצלן לדברים לא טובים העולם פוגם בע הספירות ומונע את השפע שזה הסוד של המלחמה שלא הולך כסדר אל מה כתוב על נוח הוא המשיך להתהלך את האלוקים אף על פי שהיה דין אף על פי שלא הלך כסדר הוא המשיך להתהלך הוא לא רץ הוא לא ישב הוא התהלך לאט לאט שלב אחרי שלב בניו של נח הם שם חם ויפת ואז התורה מספרת לנו שהשם יעזוב ויציל מעשה השחתה של בני הדור והם קלקלו את טבע העולם על ידי פריצות עבודה זרה וגזל שזה חמס מה זה הפריצות שאדם חומד למשהו שהוא לא שלו מה זה עבודה זרה שהוא מתחבר לזר לסטרא אחרא ושמה כביכול הוא מרגיש אהבה וחיות רחמנא ליצלן השם יעזור ויצי וחמס שזה גזל הוא לוקח משהו שהוא לא שלו לא שמח בחלקו אז הוא גוזל את האחרים בדיוק כמו שרבנו מלומד אנו במעשה מחכם ותם שהיה שמח בחלקו הוא לא גזלת האחר ונזהר גם בגזל ועשה את עבודתו אצל המלך ביישות ונאמנות לא שמחים בחלקם יש אומרים בשם הארי שהם היו נשמות מאוד גבוהות ואחד הדברים שרבי נתן מסביר בליקוטי הלכות שאדם הולך על הכל או כלום כמו החכם אז הם אמרו לעצמם אם אנחנו לא צדיקים עד הסוף אז אנחנו נהייה רשעים עד הסוף כדי לעכור את המצפון שאומר לנו צריך להשתפר וצריך לשנות גישה כי הם הלכו על הכל או כלום לכן אומר אומר רבי נתן אל תצדק הרבה פן תרשע הרבה שאתה מבין שעבודת השם היא רק שלמות ואסור לעשות טעויות זה דבר נכון אבל אם זה לוקח אותך למקום שאתה לא מבין שלפעמים יש פקשושים וזה חלק ממהלך השם כמו שאתמול למדנו בתורה רש כב שאדם נופל ממדרגתו רבנו לא אומר ימשיך ליפול תחזור חזרה אבל יש מציאות של ירידות ונפילות אבל אהבת השם מגלה שאני חוזר חזרה חוזר חזרה לא לאהבה של אבא במה זה תלוי אבל בשורש שמחה בחלקי אם אני שמח עם השם ואף על פי שעובר עלי עליות וירידות אז אני לא אפול בעבודה זרה כי אני לא אעזוב את הקדוש ברוך הוא ולא לא ייפול בפריצות זימה וניאוף כי אני שמח בחלקי באישה שלי בתורה שמדריכה אותי איך להקים בית ואני לא אפול בחמס אני לא אקח משהו שהוא לא שלי לא רוצה לקחת משהו שהוא לא שלי לא לא רוצה לקחת משהו ש שלי שמח בחלקי הם לא היו שמחים בחלקם כי הם כל הזמן הסתכלו על כמה הם רחוקים בגלל זה הם נפלו בצורה קיצונית למקום הלא טוב הם לא היו מאוזנים השם הודיע גם לנוח שהוא יביא מבול על הארץ עכשיו הזוהר פרשת אמור אומר שהארץ היא נקראת האמונה המלכות שהקדוש ברוך הוא אומר לנוח אני הולך להביא מבול עלא הארץ מבול ע הארץ למה דווקא מבול מקווה צריך לעשות מקווה הארץ נשחתה צריך לעשות מקווה צריך להטביל את כל הארץ בתוך המים לעשות מקווה זה הסוד של המקווה שרבי נתן אומר שהסוד של המקווה זה שאדם נכנס לתוך האינסוף לתוך הבחינת עובר שבתוכו שיש לו את המי שפיר שהתינוק יוצא מרחם ממו יוצא טהור וקדוש ללכן נכנסים למקווה ויוצאים טהורים וקדושים מקווה מלשון תקווה ורבי נתן אומר שמי שמקפיד על מקווה מדבר כרגע על גברים נשים יש להם את המחוייבת שלהם מצד עצמם אבל גבר שמשתדל כל יום לפחות לנסות לטבול בוודאי שיהיה לו תקווה ויהיה לו תשובה ויזכה לצאת מהעולם בתשובה אז העולם צריך לעבור יברור עכשיו מה הקדוש ברוך הוא אומר לנוח שהוא הולך להביא מבול על הארץ הארץ זה גם האמונה זה המלכות הולך לרדת מבול בעולם שיירצה לפגוע במלכות השם באמונה באמונה פשוטה והתמימה ומה שהיה הוא שיהיה אומר הארי היה את דור המבול דור הפלגה בדור האחרון הם באים ביתר סת ביתר וז לתיקון ועוד פעם ירד מבול אבל לא מבול של מים מבול של כפירה על העולם על הארץ מה זה על הארץ על האמונה הנסו לפגוע באמונה הפשוטה והתמימה של לימוד תורה בפשיטות של תהילים בפשיטות של התבודדות בפשיטות של עבודת השם ישרה ותמימה על פי ההלכה יורד מבול מבול של כפירה אומר רבי נתן של מחשבות זרות מה הקדוש ברוך הוא אומר לנוח תעשה תיבה אומר הבעל שם טוב מה זה תיבה בעבודה הפנימית תיבה זה מילה תעשה מילים תעשה התבודדות תעשה תהילים תיכנס לתיבה עוד מעט אנחנו נראה איך זה בנוי מה המידות של התיבה שזה גם נקודה מעניינת המידות של התיבה הם 300 אורך עמה שזה בערך יוצא 150 מטר אמה זה 48 סנטימטר ה לוקח לנו 300 אמה זה יוצא לנו 150 מטר אורך תבינו איזה מימדים היו לה 50 אמה רוחב שזה 25 מטר ו3 אמה גובה שזה 15 מטר גובה שהתיבה היייתה בנוייה משלוש קומות הקומה העליונה אני הולך כרגע לפי ההסבר של הלכות מם לועז הוא מסביר שתי הסברים איך היו בנויים מקומות אבל ב לפי ההסבר היותר שהלכו עליו קומה עליונה זה לבני אדם קומה אמצעית זה לחיות קומה התחתונה זה לזבל לאשפה כל קומה לפי ה-15 מטר יוצא לך פה כמעט 4 וח מטר קומה תבינו איזה מימדים היה למעלה השם מצווה לנוח ש עה חלון לתיבה ואת גג התיבה יעשה בשיפוע חלון לתיבה צריך לעשות חלון שזה נקרא צוהר אור והמדרש אומר שיש אומרים שהקדוש ברוך הוא זימן לנח אבן טובה שהייתה מאירה להם ומתי שהייתה מאירה חזק ידו שזה יום ו מתי שהיתה קצת מהירה פחות ה יודעים שזה לילה זה מחלוקת רב ושמואל ויש אומרים שזה היה חלון אבל צריך לעשות צוהר חלון אור לתיבה עוד מע אחנו נראה איך זה פועל בפנים אם התיבה בפן הרוחני זה כנגד התורה שאנחנו מדברים תורה שאנחנו מתפללים והבעל שם טוב אומר שהתיבה מרמזת על התפילה תיבה זה מילה נכנסים אל התיבה שזו המילה שמקשרים את המחשבה לתיבה בתיבה יש לנו שלוש קומות שזה כנגד שלושת התפילות שחרית מנחה וערבית יש תפילות שאדם מתפלל רק על הנשמה יש שזה כנגד החיות שזה התיבה האמצעית הקומה האמצעית שזה כנגד חיה מזונה שאדם צריך להתפלל על זה יש כנגד גם הדברים הלא טובים שמשם הוא צריך להתפלל ולבקש קרבת אלוקים אבל צריך להיכנס לתיבה להכניס את המחשבה שזה האור לתיבה למילה כמה זמן נוח עושה את התיבה נוח עושה את התיבה 120 שנה מה זה בא להראות לך שאם אתה נכנס לתיבה לוקח זמן צריך סובלנות עד שאתה בונה את זה בנפש צואר תעשה לתיבה שאתה מכניס את המחשבה בתוך הדיבורים צריך להתאמן על זה יום יום כל יום להתאמן על זה לא לרצות לקחת את זה ישר צריך סובלנות זה לוקח זמן ולאט לאט משתפרים המדרש אומר למה 120 שנה שהלך והתריע בדור הקדוש ברוך הוא הולך להביא מבול כמה ערך הפים יש לקדוש ברוך הוא 120 שנה ופתח התיבה הכניסה לתיבה יעשה בצד שהוא לרוחב התיבה דווקא לרוחב התיבה צריך להיכנס לתיבה צריך לעשות את זה ברוחב מה זה הרוחב ההרחבה בשביל להיכנס לתיבה למילים אתה צריך ך למצו הרחבות כו זכות לכן איך תקנו לנו את התפילה שבח ותהילה בקשות ותודה והודה לפני שאתה נכנס לתיבה ואתה מבקש על הצרכים שלך הרוחניים או הגשמיים קודם כל רווח שזה השבח והילות פתח תשים לתיבה צריך למצוא את הפתח שזה השבח ותהילה את החסדים שהשם עושה איתי את האהבה שיש לי לשם את הזכות שאני זוכה להתקרב אליו זה הפתח שאנחנו נכנסים לתיבה לעולם הרוחני ברוך השם ולגובה הדבה יעשה שלוש קומות אל התיבה יביא נוח את אשתו ובניו ונשי בניו כי הם לא חטאו ומכל בעלי החיים יביא זוג זכר ונקבה להצלת החיות כדי עכשיו מהחיות הטמאות הוא מביא זוג אחד זוג מכל חיה שלא חטאו ולא פגמו איך ידעו מי זה החיות החיות באו מעצמם והיה להם רשות להיכנס לתיבה מי שלא לא יכל להיכנס לתיבה כי גם החיות פגמו ושבע זוגות מהחיות הטהורות רבי נתן אומר שאנחנו נכנסים אל התיבה שזה התפילה מה אנחנו חווים חיות טהורות וחיות טמאות רבי נתן אומר החיות טהורות והמאות ככה כותב את זה בלחות תפילה זה המחשבות הטובות והזרות שנמצאים איתנו בתוך התפילה מה אנחנו צריכים לעשות מהחיות הטהורות תביא שבע זוגות למה דווקא שבע תרבה את הטוב מהחיות הטמאות זוג אחד מהחיות הטהורות יותר תרבה את הטוב אתה רוצה להיכנס לתורה לתפילה תרבה את הטוב תרבה את האהבה לשם תודה לקדוש ברוך הוא תשבח תמצא את הזכות שלך תעמיק תראה איזה זכות יש לי להתפלל איזה זכות יש לי ללמוד תורה איזה זכות יש לי לברך תעצים את הטוב לק שבת לכו בלך כי הא מקור הברכ ראש מקדם נסו סוף מעשה במחשב תחילה דוד קר שימו לב אחים יקרים איזה יופי כל התורה מספרת לנו את כל המעשה של הפשט איך הבעל שם טוב איך רבנו איך רבי נתן לוקחים את זה למסע הרוחני שלנו לעבודת הקודש שלנו ליראת שמיים שלנו לקרבת אלוקים ברוך השם כן הפתח של התיבה צריך לשים אותו בחלק של הרוחב הרחבות צריך למצוא פתח להרחיב איך מצים הרבות פתח פיך זה הפתח ואז תיכנס לתיבה של השם יתברך ברוך השם שבת הוא יזמר חיל שירי הלל לאלוה בעל ור נחת אז יאללה בוא נשבח את השם בוא נפתח את הפתח לתיבה הרחבות הרחבות לה נו ד בי עזרני אלח להכניע אלי אלי עוזר אני אלך חנילי את יצר ה מפ מרי את יצר המפתח מריע מ בלתך אל מושיע להושיע מבטך אל משי להושיעני י ב ב ב ב ב י בא בא בא בי בי בי יא בא בי בי בי יא בא בא ב בא ב יא בא בי בי ב יא בא בא ב ב יאבא יאבא יאבא י בא ב יבא יאבא יאבא יבא איזה כיף לשמוע את השירי שבת איזה כיף חסד השישה לבה של המלכה ם ם זה יום שבת זה מירות לאלה אל זמר בכולי והד עונה לי ודלי אלוב שבת נתנ לעמו מתנה לכל נפש מנוחה ודולי וד ו השבת נתע לכל נפש מנוח איזה חסד השם איזה ח והנה עכשיו מתחל המבול אחר 120 שנה הד ברוך הוא בתחלה חיה עוד שבעה ימים למה הקדוש ברוך הוא חיכה ממתין ימים נוספים מחמת מתושלח שהיה צדיק והוא נפטר באותו זמן ועוד דבר שהקדוש ברוך הוא התחיל להוריד את הגשם לאט לאט אמר הנה אולי הם התבוננו וייראו שכן בא מבול ויעשו תשובה ואז אני אבטל את הגזירה אבל עדיין היו העקשנים ולא עשו תשובה איזה איזה מאיפה הם הגיעו לזה הכל לא כלום הכל לא כלום אם אנחנו לא צדיקים עד הסוף אנחנו רשעים עד הסוף מה זה נקרא לעשות תשובה שאדם עושה תשובה מתחרת מתוודה הכל וידוי חרתה קבלה לעתיד אבל מה זה השורש של התשובה שרבנו אומר בתורה ו תשובה על תשובה ממשיך כי תמיד יש לאיפה להתעלות הם לא היו מוכנים לקבל את זה שיש מעברים משתנים אם אנחנו מקיימים את מצוות השם ויש מעברים משתנים עליות וירידות לא מוכנים אז בוא נהיה רשעים עד הסוף כיי שמה אין מעברים משתנים אי איי איי למה אנשים קשה להם לעשות תשובה כי סוגדים לשלמות והם צריכים לדעת שזה תהליך יום אחרי יום הולכים ומתעלים הולכים ומתעלים ובדרך גם יש את המעברים אבל אתה צריך להמשיך זה שורש התשובה אתה צריך להמשיך עם התורה והמצוות אותו זמן נח היה בן 600 שנה ונוח ומשפחתו נכנסים לתיבה עם בעלי החיים הטהורות וטמאות שאנחנו נכנסים לתפילה שאומר הבעל שם טוב הקדוש תעשה התיבה תעשה לך מילים להיכנס במערכת הרוחנית לתוך המילים לתוך הקדושה לתוך הטרה אם זה בלימוד תורה קיום המצוות ובעניין שלנו זה תפילה כדי להינצל מהמבול כי אין לנו על מי להשאב שבשמיים בדור הזה מציאות חיות טהורות וטמאות צריך להעצים את החיות הטהורות את הטוב את העוצמה את הערת הרוממות והמבול מתחיל נוח בגיל 600 שנה המעיינות התהום נבקעים ויוצאים מהם מים חמים שזה כנגד גיהנום של אש וארובות השמיים נפתחים ומורידים גשם שזה נגד הגיהנום של קרח שככה דנים את הרשעים בגיהנום והמבול מתחיל לרדת ומה שהיה הוא שיהיה הקדוש ברוך הוא מטריה ומטריה נכון כי הוא רוצה לתקן את העולם הוא רוצה לטאר אותו רוצה לגלות מלכותו איך ניצלים מהמבול צריך להיכנס לתיבה איך נכנסים לתיבה יש חיות טהורות יש חיות טמאות יש מלחמה איך נכנסים לתיבה דרך הפ ב שזה הרכבות מוצאים הרכבות בחיים שלנו וא אנחנו נכנסים לתיבה הרוחנית שנקראת תיבת מוח בעולם המחשבה שלנו בעולם הרוח שלנו מה צריך לעשות בתוך התיבה לעשות סוהר לעשות אור מה זה האור זה המחשבה זה הקו זכות זה המתנה והשמחה שאתה מתפלל לקדוש ברוך הוא צריך להיכנס אל התיבה להיכנס אל הקו זכות להיכנס אל התפילה להיכנס אל ההתבודדות להיכנס אל המקום שלן עוד מלבדו שכל דבר צריך להתבודד הרבה פעמים אדם שומע שיעורי תורה ואומר אצה תחזק אני רוצה להתחזק אבל הוא לא מתפלל על זה הוא חושב שזה יבוא מעצמו לא צריך להתפלל על זה ריבונו של עולם כמו שרבנו אמר לאחד ראית איך זה אומר בתפילה ותקננו מעצה טובה מלפניך במהירות גדול צריך להגיד את התפילה הזאתי ולכוון בה שהשם מתקן אותנו בעצה טובה כמו שדוד המלך אמר הדריכני באמתך ריבונו של עולם אני יודע שצריך לשמור שבת אין לי את הכוח נכון לך אין את הכוח תזכה אותי לשמור שבת תזכה אותי לקבוע יתים לתורה תזכה אותי ללמוד תורה אדם צריך להתפלל על זה אין לך כוחות מצד עצמך תן לי את הכוחות להתגבר על היצרים הרעים תן לי את הכוחות להודות לך תן לי את הכוחות לאהוב אותך כמה שיותר וולוטות את זה במילים זה עבודה נפלא להיכנס אל התיבה ובתוך התיבה נפגשים עם חיות טהורות וחיות מאוות המלחמה שיש לנו בתוך המוח אבל צריך לעשות צוער שזה האור אבן טובה יש אומרים ויש אומרים חלון למה דווקא אבן אל תזלזל במצוות שלך שהם נראות לך אבן אל תזלזל במצ מות שלך שם נראות לך אבן יש מצוות שאדם עושה והוא מרגיש שהא כמו אבן לא זזה כלום שום דבר יבש נו התפללתי נו בירכתי אבל אבן מעשו הבונים הייתה לראש פינה אל תזלזל במצוות שלך כל מצווה הכי קטנה גם אם בעיניך הא נראית אבן בעיני השם זה יהלום ויש בה אור נפלא ואם אתה תביא אותה לתיבה היא תהפוך להיות אור נפלא כי אם אין את האבן או את החלון שזה הצוהר אין אור בתיבה אדם יהיה בתורה אדם יהיה בתפילה אדם ישמור תורה ומצוות אבל לא יהיה לו אור בחיים אור בחיים לא יהיה לו כי אין לו את הצוהר תעשה לתיבה אין לו את האור אין לו את החשיבה החיובית אין לו את ההתבוננות של הכו זכות הוא רק חי את עירת העונש הוא לא חי את עירת הרוממות הוא לא חי את מציאות אהבת השם הוא לא חית אזמרה רפב שרבנו לימד אז אין לו צוער לתיבה אז הוא לומד וזה הכל יבש איך רבי נתן אמר לפני שהתקרבתי לרבנו הרגשתי שעבודת השם שלי זה כמו קציצת בשר קרה היא רק מזינה אבל אין בה טעמים אחרי שהתקרבתי לרבנו זה כבר מבושל זה כבר מטוגן זה כבר פוי זה כבר צלוי כל פעם זה מוציא טעם אחר זה הצוהר תעשה ל התיבה אלה העצות הנפלאות שרבנו מלווה אותנו בספרים שלו ונותן לנו את הצוהר לחיים את האור לחיים הליקוי מרן זה הצוהר של הדור זה האור של הדור בני הישיבות בחורי ישיבות הבריחים כולם רוצים לקיים תורה מצוות אבל רוצים להרגיש את האור את האהבה את החיבור את המתיקות והם לא מוצאים את זה כמו שרבנו מביא גם במעשה מבן מרב ובן יחיד שלא הרגיש תם בלימודו אפילו שהיה מיוחס ואפילו שהיה למדן והיה לומד בעליה שזה מרמז על מדרגות רוחניות מאוד גבוהות אבל לא הרגיש טעם בלימודו לא הרגיש את האור לא הרגיש את הצוער תעשה ל התיבה לא הרגיש טעם בלימודו עד שיאצו לו החברים שזה הסוד השיחת חברים מה שרבנו דיא בתורה לד השיחת חברים הציו הולך לאותו צדיק שזה רבנו סע לרבנו אבל בשביל לקבל את האור בשביל לקבל את הצוער צריך לנסוע לרבנו מה זה לסוע לרבנו אם זה אומן ראש השנה אם זה אמצע השנה מי שזוכה ולסוע על הצדיק זה ללמוד מספריו ולקיים עצותיו שאתה מגיע לספרי רבנו אתה מגיע לצואר הצדיק יתן לך את הצואר הצדיק יתן לך את האור את האור לחיים שלך הוא ידריך לך את המוח הוא ינהיג לך את המחשבה דיבור ומעשה איך להרגיש אור וחיות ותודה והודעה ושבחים טילות לבורא עלם אז נמצא רק אצל הצדיק אין מה לעשות הוא צדיק הדור אותו בן הזה היה מיוחס מעשה מרב ובן יחיד הוא היה מיוחס הוא היה מקורב לצדיקים וכולם טהורים וכולם נכונים רבנו לא פסל את זה אבל יש הצדיק הדור שהצדיק הדור הוא צוער תעשה לתיבה הוא האור של התיבה שלנו של התורה שלנו האור של התיבה שלנו של התפילה שלנו הוא האור של התיבה שלנו של הברכות שלנו כל חיותנו ותקוות שכל העולם תלוי בו ובספרים שלו נמצא האור ו ר וכמה מניות יש להכניס ספרי רבי נחמ מ ברסלב כמה מניות ופתאום אתה רואה איזה בחור ישיבה שהגיע אליו ספרי רבנו ואיזה אור הוא מרגיש ואיזה צוהר הוא מרגיש ואיזה חיות הוא מרגיש ואיזה מתיקות הוא מרגיש הוא אומר איפה זה היה עד עכשיו איפה זה היה עד עכשיו וכמה סיפורים שמענו של אנשים שגילו את רבנו והיו שומרי תורה מצוות ובאו במשפחות של יחסים אבל שהכירו את רבנו הרגישו כזה אור שנכנס להם לחיים רבי נפתלי רבי אהרון רבי נתן הרגישו את האור שנכנס להם לחיים איך כל דיבור של רבנו מחיה אותנו איך כל דיבור של רבנו מכניס לנו צוער לתיבה כי יש תיבה וכולם דורשים יש מבול בעולם נכון כל הדרשנים אומרים יש מבול בעולם מבול של כפירה כמו שרבנו אמר שירד מבול של כפירה לעולם שיתקוף את המחשבה שלנו ש המלחמה בין החיות הטהורות טמאות והמחשבה שלנו כל הזמן זזה בין שמד לרצון בין שמד לרצון בין שמד לרצון ואנחנו כבר לא יודעים לאיפה ללכת ואנחנו לומדים תורה וחזרנו בתשובה ונכנסנו לעולמה של תורה נו אז מה קורה פה למה זה לא זז שכחת פרט אחד שהקדוש ברוך הוא מצווה את נוח צוהר תעשה לתיבה לא עשית אור לתיבה אתה הולך עם דינים כל היום כל היום אתה הולך עם דינים כל היום רק להסתכל שלילי על עצמך ולהסתכל שלילי על אחרים כל הזמן לפסול את עצמך ולפסול אחרים אין לך תאור בתיבה ויש כאלה גם בתוך ברסלב שהם עדיין מתקשים ללכת עם דינים והם הולכים אחורה אחורה ולעומת זאת אתה רואה כאלה שהם לא כאלה תלמידי חכמים או לא כאלה דייקנים אבל הם הולכים בפשיטות עם העצות של רבנו ואתה רואה איך הם מצליחים ואתה רואה איך הולך להם מה זה שווה אם אתה כל היום בדינים אבל אין לך צוער אין לך תאור ואתה כל היום רק תלמיד חכם עצבני מה זה עוזר לך הבעל שם טוב אמר שהוא לא רוצה כזה דבר הוא לא רוצה את התלמיד חכם [מוזיקה] העצבני הוא רוצה את האהבה את הרחמים את הצוהר אתה למצוא כף זכות כמה שיותר להעיר את המקום הזה אהבה ושלום איזה כיף איזה תענוג איזה תורה רבנו נותן לנו איזה לב רבנו נותן לנו איזה צוער איזה אור הוא מכניס לתיבה והתיבה הייתה מצופה מבית ומחוץ היייתה מצופה בזפת לא כזה נעים ולימים שאליעזר עבד אברהם ראה את שם בן נוח ואמר לו איך היה בתיבה אומר לו היה מאוד קשה עבדנו יום ולילה ולא היה לנו מנוחה לספק לחיות את האוכל וכל חיה וחייה צריכה לקבל את האוכל בזמן שלה ואם היא לא מקבלת היא צועקת ורנ לא היה מציאות פשוטה בתיבה היה עבודה היה מלחמה היה הגנה שיש מבול בחוץ של כפירה מה שקורה עכשיו בדוב אתה נכנס לתיבה לעבודת השם התיבה מתנועעת נכון יש חיות טהורות וטמאות יש מעברים משתנים אבל אתה ניצל אז למה לא מרגיש את החיות כי אין לך את הצוער אין לך את האור אין לך את האור לך את הדעת שזה הצוהר שזה המחשבה תעשה לתיבה שזה למילים כל הזמן הוא מתפלל ומרגיש שהוא לא יוצא ידי חובה הוא לומד והוא לא יוצא ידי חובה ריבונו שלם אני כל הזמן לחק ל לרצות אותך ואני לא יצא ידי חובה זה בדיוק החכם על זה אני צועק כל כך בשיעורים ואשרינו שאתם הקדוש מתגלה בעולם השמחה בחלקנו ברוך השם האושר בחלקנו האור והשמחה בחלקנו ברוך השם שרבנו נותן לנו כן ללמוד ליקוי מרן סיפורי מעשיות בשבת זה עונג נפלא כי אתה מגלה את אור האהבה שבדעת אור האהבה שבדעת לאחר מכן אחרי שנה שנגמר כל התהליך 365 יום נוח רוצה לשלוח את העורב העורב פחד על בת זוגו לוקח את היונה למה דווקא היונה עם ישראל משולים יונתי בחגב הסלע הוא לוקח את היונה משלח אותה פעם אחת והיא חוזרת שזה מרמז על גלות ראשונה הוא מבין למה היא חוזרת כי המים עדיין מכסים את העולם כולל את הערים הגבוהים אבל זה בתהליך של ירידה הוא משלח אחרי שבעה ימים אחרי שבוע עוד פעם את היונה והיא חוזרת עם עלי זית בפיה ש עם ישראל משולים ליונה ועם ישראל משולים לעלי זית שקדש את הזית מגלים את השמן שהוא בחינת זיכרון שזה הקרבת אלוקים ליטוב שאני תמיד זוכר שאני קרוב [מוזיקה] לשם והיונה תמיד נאמנת לבן זוגה היא לא הולכת עם מישהו אחר אותו דבר כאן היונה אפה חוזרת היא חוזרת תמיד לבן זוגה היא תמיד חוזרת למקור אנחנו תמיד ים ור אנחנו תמיד חוזרים לאבא ואז נוח מבין שהמים התחילו לרדת אבל עדיין לא מספיק מחכה עוד שבוע ולכן שהוא שילח אותה פעם שנייה זה גלות שנייה אומר רבי נתן אבל לאחר מכן הוא משלח אותה פעם שלישית והיא כבר לא חוזרת שהגלות האחרונה כבר לא תחזור יהיה גאולה וולא יהיה יותר גלויות הום מח החב קב ס בני שבו קבלו לחד קסקו פני שבקו כ דקס כלו שבו ואז נוח יוצא [מחיאות כפיים] מהתיבה ורואה שכל העולם נחרב ואומר לקדוש ברוך הוא ריבונו שם למה תראה מה עשית וכי לא יכלת להציל את הדור הזוהר באשמתו אומר שהקדוש ברוך הוא אמר לנוח רע ישתה רואה שטה עכשיו אתה בוכה היית צריך להתפלל עליהם אם היית מתפלל עליהם היה אפשר להשיב אותם למוטה ולא הייתי מחריב את ה את העולם הבעל שם טוב שואל ואומר משהו פה לא מובן נוח היה הש תמים מה שהקדוש ברוך הוא אמר לו לעשות כדי להציל את הדור עשה תעשה תיבה עשה תיבה 120 שנה 120 שנה עשה גופר עצה גופר מידות הכל עשה כמו שצריך אם אתה היית מבין השם יתברך שאתה יודע שעכשיו תיקון הדור זה בתפילה למה לא אמרת לנוח שיתפלל אומר רבי נתן שבכל דור ודור הקדוש ברוך הוא שותל צדיקים והוא מגלה לצדיק דורך לתקן את העולם אבל יש מקומות שהוא מדבר איתו ברמז כי אם הוא לא ידבר איתו ברמז סיתר אחה תגיד אז זה לא הוגן אין בחירה אבל הוא מרמז לו ללכן אומר הבעל שם טוב איך הוא רמז לה נוח להציל את העולם עשה לך תיבה תיבה אוניה פשט אבל תיבה זה מילים תעשה את התבה כמו שאמרתי לך אבל בעומק בהסתכלות הפנימית תתפלל תתפלל על הדור כי בתפילה הם יכולים לשוב למוטב ואם היית מתפלל הם היו שווים למוטב תבינו זה דור מלא בכפיר מלא בכוחות של סטרה אחר רחמן ליצלן ומה הכוח של התפילה לתקן מזה מה אנחנו לומדים יש מבול בעולם גם עכשיו מבול של כפירה יש מעברים בני הנוער עוברים דברים לא פשוטים המבוגרים עוברים דברים לא פשוטים איך אפשר להשיב את הכל למוטב התבודדות תבודד בודד על הילד תבודד על הילדה תבודד על בעליך תבודד על אשתך תבקש מהשם יתברך רחמים עוד פעם וגם אם זה יקח 120 שנה 120 שנה אז רק תבודד יום יום תקווה דקה ביום שתי דקות ביום על איזה נושא על הילדים לא משנה מה על המשפחה על כל דבר על כל דבר צריך להתבודד על הפרנסה על כל דבר על התורה על המצוות כל דבר צריך התבודדות והבטחה שהתועלת הסטייפלר יום אחד ראה בחור יבה הוא אמר זה יהיה גדול הדור שאלו אותו איך אתה יודע אומר אני רואה שיש עליו אור שאמא שלו מתפללת עליו שהיא מדליקה נרות שבת היא לא עשתה עכשיו התבודדות של שעות דקה שתיים התבודד על הילד שיהיה תלמיד חכם שיהיה בן תורה שיהיה עבד השם אומר אני רואה עליו אור אתם יודעים מה זה אמא שמבודדת על הילדים שלה דקה תבודד על כל ילד דקה דקה ביום תבודד על כל ילד אתה תראה כבר שינויים גם עליהם עובר הם צריכים עזרה עם תפילות כל אחד בבית שלו הוא בחינת נח אז אדם בא ואומר אבל חינכתי אותו ולימדתי אותו אני לא מבין למה הוא מתרחק למה כי יש לו ניסיונות להיות היום בן נוער זה לא דבר קל יש להם ניסיונות מאוד קשים פי אל מהדור שלנו וזה רק הולך ומתגבר אצלהם אנשים מבוגרים נופלים צעירים מסכנים מה תהיה עליהם ואין תוכחת אומרים חזל מסכת סוה מט עמוד ב אין תוכחת אין את מי להוכיח אז מה נעשה יש מצווה מן התורה הוכיח תוכיח את אמיתך אבלל ת עליו חט אז מה לא נוכיח תוכיח בטוב תמצא בו את הטוב תתבוננו של עלם תראה תראה איך הוא מתחזק פה תראה איך הוא מתחזק פה תראה איזה יופי הוא משתדל פה תראה איך הוא מנסה תמצא עליו כף זכות ותתבע עליו שהשם יאיר בו את האור של רבנו שיתקרב לרבנו שהיא תתקרב לרבנו כל אחד תבודד על הילדים שלו כל יום ויום שתי דקות ביום על כוד דקה על כוד חמש לא משנה מה תתבדה על הילד תב ד על הילדה תבודד על הלדים שלך תבודד על עצמך על התורה כל דבר צריך לדבר עם השם רק אנשים לוקחים את זה בצורה של גוזמה זה צריך להיות שעות כמה דקות פה כמה דקות פה תעשה לך תחנות נעימות כאלה טובות דקה פה 10 דקות פה חמש דקות פה אני מכיר אנשים מסכנים איזה קשיים יש להם בפרנסה הדור הזה מאוד עם קשיים בפרנסה כולנו מכיר מישהו לקח עבודה אומר אני כל פעם יש לי את החנות עוצר פה חמש דקות מתבודד על זה פה שתי דקות פה איזה דקה וחצי תופס תופס עד ששליח ציבור אני בינתיים בתפילת 18 ככה מספר לי באלוקי נצור עד שהשליח ציבור תמיד יש ו עוד אזקה שתיים עד שהוא מתחיל את החזרה אני בזמן הזה מתבודד רואה שהשליח בציבור מתחיל את החזרה אומר עושה שלום במרומיו ושומע איתו את החזרה ועונה אמן תופסים תחנות פה דקה פה שתי דקות תעצור רגע ברכב רגע הגעת לעבודה רגע לפני שאתה נכנס כמובן לא לאחר שלא יהיה גז שתי דקות עצות בודד על איזה נושא מסוים תעשה לך תחנות וזה עושה פלאים זה עושה השם איתך השם לא שומע אותך רק אם אתה עכשיו 10 שעות מתבודד השם שומע אותך גם אם אתה עושה 10 שניות התבודדות וגם שנייה התבודדות השם תמיד שומע אותך תמיד מקשיב לך תמיד איתך רק מה הוא רוצה עשה לך תיבה עשה לך מילים תברח להתבודדות תה נכנס לתיבה שזה הוד צר תעשה לתיבה תשמח תגיד איזה זכות יש לי לדבר עם המלך שאיך שאני ומה אני אני יכול לדבר עם המלך יש לי זכות לדבר עם המלך יש לי מתנה לדבר עם המלך לספר לו מה שעובר עליי הוא שולט על כל המחשבה דיבור ומעשה הוא שולט על כל הבריאה ויש לי את האפשרות לדבר איתו לא צריך לקבוע תור לא צריך לשלם כסף לא צריך אין ממתינה אין כלום אני יכול לדבר איתו לדבר איתו על כל דבר שעובר לי בחיים ומשמה השם יתברך יכוון אותך מה לעשות איך לעשות ואתה תקבל הכוונה משמיים כי אומר רבי אברהם בן רב נחמן שאדם מתבודד על משהו הוא מקבל את האור שבדבר את הצוער את האור שבדבר ומשמים ידריכו אותו ויכוונו אותו רבי נתן אומר שאתה מתבודד על משהו יכוונו אותך משמיים מה לעשות יתנו לך עצה טובה יתקנו אותך בעצה טובה אם הקדוש ברוך הוא אמר לנוח יכלת צייר את הדור בתפילות אבל כל מה שעשית אמרת לי לעשות עשיתי יפה נכון מצויין אבל למנף את כל זה ולהרים את כל זה שזה יגיע לתיקון זה על ידי התבודדות ותפילה אנחנו לומדים תורה אנחנו מתפללים אנחנו מקיימים מצוות איך איך מרימים את כל זה שזה יפל אצלי אצל אחרים אצל כל הסביבה תפילה והתבודדות לכן רבי נתן תיקן את ליקוטי תפילות על הליקוי המורן שהיה שומע דיבורים מרבנו היה מבקש ומתפלל שזה יתקיים להוריד לעשייה זה על ידי התבודדות חסד השם על הארץ ומה שהיה הוא שיהיה הזוהר אומר על הפרשה שלנו שקדוש ברוך הוא לא אבי יותר מבול של מים אבל מבול של כפירה ירת וככה רבנו גם דיאק מהזוהר איך ניצלים התבודדות תפילה אוי לפנות לשם לדבר בו דבר צרתי בר חורות דברי מלכים אג בתורת חקני כי שמר השבת אמרני עד הי לעל מעת בנו ובני חן הבה חן חן שים עלי ולי תחן חן הבה חן אחן שים עליי בלי תפן אין נדר חתך גבר עלי כל יום עלי כל יום מלך יחיד לבוש הדר ושוכן מרום ושוכן מרום אין נדר חסדך גבע עלי כל יום מלך יחיד לבוש הדר ושוכן מרו וחו עכשיו אנחנו נראה עוד נקודה שבסוף הפרשה התורה מספרת לנו על דור הפלגה בלאגה מלשון פילוג איי איי איי הנה עוד פעם מתחיל בלאגן עשרה דורות מהאדם הראשון עד נוח הדור היה בכפירה נוראית עד שבא נוח ותיקן עשרה דורות מנוח ועד אברהם אבינו עד שבא אברהם אבינו ותיקן אבל עוד פעם מתחיל קלקול עכשיו איזה דור נכנס דור הפלגה נמרוד מגדל בבל אב נעשה לנו מגד אב נעשה לנו עיר ומגדל בתוכו וראשו מגיע השמימה העיר זה כנגד העיגול שזה כנגד הנקבה מגדל בתוכו זה כנגד הזכר ראשו מגיע השמיים ובראש שזה כנגד הכתר של הברית שמה אנחנו נכריז מלחמה על בורא עולם נעמיד צלם עם חרב שמכריז מלחמה על בור שאנחנו לא רוצים את המלכות שלו גיע עד הכתר הם מגיעים כמעט ושמה הקדוש ברוך הוא מבלבל שפתם והם נופלים מה שהיה הוא שיהיה ככה כמדומני מסביר הרמחל בדור האחרון אומר הארי הקדוש אומר עוד רמק רבי משה קר דוברו הם חוזרים דור המבול ודור הפלגה יהיה התפלגות יהיו כאלה שייעשו פילוג בעם יעשו פילוג בעם כן ומה הם אומרים אב נעשה לנו עיר מלכות משל עצמנו לא רוצים את מלכות השם ים את המלכות שלנו איך נעשה לזה אבא נעשה לנו עיר ומגדל בתוכו וראשו מגיע השמימה ונכרי מלחמה על בורא עולם אין מה לעשות זה יהיה וזה רואים את זה בחוש אבל הם מגיעים למעלה והם מתבלבלים ונופלים הם מתבלבלים הם עושים מפלגות בלי סוף דור הפלגה הם עושים מפלגות בלי סוף הם עושים פילוג בעם הם עולים ונופלים הם עולים ונופים הקדוש ברוך הוא מבלבל שפתם הם יריבו ביניהם אותו דבר מה זה דורש מאיתנו אז יש מבול ויש דור המבול ויש דור הפלגה אבל יש את נוח שזה מרמז ברבנו נחים ברסלב שהוא נולד אז הדוד שלו א אמר עליו זה ינחמנו ממעשינו זה הצדיק שידע בדור האחרון איך לתקן את דור המבול איך להשיב את כולם למותב על ידי התבודדות ותורה שאנחנו צריכים להתפלל גם על אכנו הטועים שיזכו להכנס לעולמה של תורה לכן כל יום אדם ד זמ לל על עם ישראל שיהיה לו כל יום תפילה על עם ישראל יקבע לו איזה זמן מסוים להתבודד על עם ישראל שכולם ישובו בתשובה שספרי רבנו יגיעו לכולם שהאור של רבנו יתפשט בעולם ויעיר לכולם זה ישיב את כל העולם למוב זה יהיה עולם חדש לגמרי כן ברוך השם שישאירו ישאירו שימו להם מדבקות ברוך השם ננח נחמן מאומן הכל הפצה ספרים כל אחד ואחד מה שהוא נותן אשריו לספרים להפצה להפיץ דעת רבנו שנזכה להיכנס עוד ן ועוד לאולפן ולדבר מרבנו ולקרב עוד יהודים לרבנו כולם יהיו פה ברסלבים מקפצים שמחים מאושרים משתבח שמד כי לא תהיה בריאה כי כולם התקרבו לרבנו כי זה ינחמנו ממעשינו זה והמדרש אומר ששתי שמות היו לנחמן מנחם לנוח מנחם ונחמן נחמן זה כל רגע הוא מנחם אותנו כל רגע הוא מנחם אותנו מוריד אור נפלא של רחמים של אהבה יש דור הפלגה יש את אברהם אבינו של הדור מה זה אברהם אבינו זה מידת החסד גילוי החסדים אהבה גילוי חסדים ואהבה מה האהבה הכי גדולה לכנו הטועים שלצערנו עושים פילוג בעם להתפלל לבקש עליהם שהם יזר היהודים שיזכו לחזור בתשובה ו לא יודעים ערב רב לא ערב רב לא יודעים יש הרבה סימנים אבל להתפלל ריבונו שלעולם אתה יודע ורבים ראינו שהשם ישמור וישי לעשו דברים ונרים וחזרו בתשובה ואנחנו מאמינים שגם הם להתפלל עליהם לבקש רחמים עליהם שגם ספרי רבנו יג הם סכו לחזור בתשובה רבי ישראל דוע 10 היה עם שי גנון עם דוד בן גוריון הגיע לאנשים לא פשוטים וזכה גם להעיר באמור השם עם זלמן שזר זכה להעיר באמור השם זכה חלק היו פחות חלק היו יותר אבל זכה להעיר במור השם ישראל דגן סיפר לי שהם היו בדרך לאולפן בערוץ אחד שאז כל המדינה הסתכלה על זה אז אומר רבי ישראל אמר זה לא פשוט זה לא פשוט להגיע לערוץ להגיע לטלויזיה זה זה לא דבר פשוט זה לא פשוט אבל אומר מה לעשות צריך להגיע לתקשורת ולדבר מרבנו להגיע לתקשור ונדבר מרבנו לדבר מרבנו שיידעו בכל איפה שאפשר להפיץ דעת רבנו להפיץ דעת רבנו בעולם צריך שכל המדיה תהיה מלאה בדעת רבנו בדיבורים של רבנו בשפיים שמדברים מי רבנו מי רבנו שידברו מהספרים דברו מרבנו מהפצת הספרים זיכוי הרבים להפיץ דעת רבנו בעולם [מוזיקה] שיותר אז יש את אברהם אבינו מה אנחנו צריכים אנחנו צריכים שתי בחינות שהצדיק מעיר עלינו זה ינחמנו נחמה אנחנו צריכים תמיד נחמה הספרים של רבינו נחמה ותעצומות נפש לגדול בתורה ולהיות עבדי השם נפלאים ולצערי פעמים אתה שומע דברים לא נעימים בא לך אחד אומר לך ברסלב זה רק למיואשים אמרתי לו רק מיואשים ועושים התבודדות אתה עושה התבודדות אז הוא אומר לי לא אז אמרתי לו אתה מ יותר מיוש אתה לא מכיר את השם אתה לא מתבודד למה אתה ככה מדבר למה הגעת למסקנות האלה תראה באיזה מצב אתה נמצא אתה כביכול מגדיר את עצמך לא מיוש ואתה לא מדבר עם השם יש לך חושך יותר גדול מזה אז אנחנו אולי מיוש אבל מדברים עם השם יש לך כוח יותר עוצמתי מזה יש לנו את הפשיטות הכי תמימה שרבנו מגלה אצלנו והלוואי וזה יתגלה לכל העולם לדבר עם השם בשפה שלך יש לך עוצמה יותר גדולה מזאי שאדם מגיע לתודעה של עומק של כזאת תמימות לדבר עם השם בשפה שלו ואתה רואה את זה בתור משוגע חבל אתה מפספס את העניין של רבנו בעולם רבנו נותן לנו תורה מתוך ענווה לא מתוך התנשאות לא מתוך התנצחות לא מתוך אני הכי טוב הישיבה שלי הכי טובה הכולל שלי הכי טוב הקהילה שלי הכי טובה אצל רבנו אין את זה אצל רבנו אין את זה רבנו נותן לנו כזאת תורה מתוך ענבה בלי תחרות לא מחפשים להיות הכי טוב לפעמים אני רואה משגיחים של ישיבות אתה לא יודע מה ניהיה מהישיבה אתה לא יודע מה נהיה מהישיבה תמיד משדר הישיבה שלו היא הכי טובה הכי מוצלחת מי שיעזוב פה יפול אין מקום אחר זה המקום האחד והיחיד בעולמו אצל רבנו אין את הדבר הזה אין את התחרות הזאתי זה מעשה שלו זה מעשה שלי כולם מחפשים להיות עם הישיבה הכי טובה הכי זוהרת הכי מיר מה אנחנו בדברים האלה פשיטות ותמימות זה מעשה שלו זה מעשה שלי מה עכשיו אני להיכנס לאחרים אז אתה יש לך 10 בחורים בישיבה ואתה יש לך 100 בחורים בישיבה בתחרות למי יש יותר בחורים מצטלם ראש המוסדות הרב הגאון מה למה עכשיו את הדבר רבנו נותן לנו תורה מתוך ענוה הלואי והספרים של רבנו יכנסו גם אני מתפלל עליהם אני מתפלל עליהם אני מרחם עליהם אני אוהב אותם זה אברהם אבינו ותורת חסדה לשונה שהתורה תהיה תורת חסד תורה של אהבה תורה של נתינה תורה של שמחה זה מעשה שלו זה מעשה שלי איזה חסד איזה אהבה זה לא תחרות לא קנאה לא נה כולם באהבה כל אחד בעבודת השם שלו איזה יופי זה איזה מתיקות זאתי אין פילוג אין הפרדות כולם ביחד שיבוא משיח בעזרת השם כל הישיבות תהיו בחינת ישיבה אחת הכל ספרים של רבנו ברוך השם זה יתגלה עוד בעולם ועוד בעולם ועוד בעולם אשרינו תורת חסד ה לשונה אז מה אנחנו צריכים לעשות להיות חזקים בהפצה להיות חזקים להפיץ דעת רבנו מישהו בא אליי אומר לי באמת ישר כוח על הספרים על ההפצה וזה ואני רוצה גם שתיכנס עוד לאולפן רוצה שתיכנס עוד לאולפן כי גם זה הפצה אתה מדבר הרבה מה הפצה גם זה יש אנשים שאין הם לא זה תמשיך אמרתי לו בעזרת השם חסד השם יש אנשים שאוהבים נותנים תומכים בנו וגם מי שלא יכול דע שמתפללים עלינו ועוברים בדרך וזה לא קל וזה לא קל וברוך השם הקדוש ברוך הוא שולח שליחים נאמנים שנמשיך לעשות חיל לפעמים לא קל גם אני אבא למשפחה כל אחד יש לו את הטרדת פרנסה שלו מתפלל לשם מבקש מהשם שם מרחם עליי תן לי פרנסה טובה תן לי פרנסה טובה שאני אוכל להמשיך עוד ועוד ועוד תעזוב וברוך השם השם עוזר לא מחסיר תודה רבה לשם חסד השם כל אחד יהיה חזק בצדקה ומעשרות גם אני מוציא צדקה מוציא מעשרות שם בקופה קונה ספרי רבנו מכוון את זה שיהיה להצלחת התורמים המסאים ישר כל איזה מישהו לפעמים אנשים באים עוברים ח זה לך זה לך אומר לו תודה רבה השם ישמור אותך מוצאים מזה מאשרות מוצאים מזה צדקה יאללה לספרים בעזרת השם שיהיה לברכה צלחה לאותו אחד שעזר ולכולם ולכל עם ישראל כמה שיותר להפיץ דעת רבנו בעולם שניכנס לאולפן ונמשיך לדבר מרבנו כל תורה כל דיבור זה ינחמנו שהאור של רבנו יתגלה בעולם כי הוא כל חיותנו ותקוות שיהיה לכם שבת שלום לא לשכוח חברה לשיר בשבת לשיר בשבת לרקוד לרקוד תקום תעשה ריקוד עם הילדים תלמד סיפורי מעשיות ליקוי מוהרן תשבח את השם ישתבח שמו לעד עולים גבוה יאללה ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה