הרב מאור קריו הכל רצונו יתברך
הרב מאור קריו הכל רצונו יתברך
[מוזיקה] טוב בעזרת השם בסיעתא דשמיא חסד השם על הארץ אנחנו בעזרת השם קשים את עצמנו לכל הדברי תורה לכל הבקשות כל גונים לכל השירים לכל הצדיקים תים שבדורנו כל הצדיקים תיים שוכני הפר הקדושים אשר בארץ מה בפרט לרבנו הקדוש צדיק יסוד עולם נחל נובע מקור חמה ואמונה רבנו נחמן בן פגה זכותם תגן עלינו ועל כל ישראל אמן אמן רבנו מלמד יסוד חשוב לחיים הקדוש ברוך הוא יצר את העולם שזה הבריאה ולכאורה היא נראית מאוד מאוד מקובעת כאילו שום דבר פה לא משתנה עולם כמנהגו נוהג והכל הולך פי הטבע ומציאות לא יכולה לשנות טבע כביכול אבל כנגד זה השם יתברך יצר את מציאות הרוח שבתוך החומר ומה שמניע את החומר זה מציאות הרוח מה זה מציאות הרוח שמניעה בעצם את עולם החומר זה אומר רבי נתן שזה נקרא מחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה וראשית זה מציאות הרוח שמחייה הבריאה עכשיו רבי נתן מסביר שכל רגע ורגע ה בריה מקבלת התחדשות מהמקום שנקרא המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה וראשית זאת אומרת המציאות של בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ היא לא היייתה וזהו כי אם היא היייתה ונגמרה אז לכאורה כל המציאות הגשמית זה עולם כמנהגו נוהג הכל הולך על פי הטבע אבל המציאות שהקדוש ברוך הוא ברא בבריאה בראשית ברא אלוקים את השמיים ואת הארץ שהיא נקראת התחדשות היא כל רגע ורגע ק כל רגע אומר רבי נתן מה זה נותן לנו זה נותן לנו תפיסה ותודעה לדעת שיש מציאות מתחדשת רוחנית כל רגע מעולם החומר ולמען הבחירה אנחנו צריכים לבחור האם אני רואה את מציאות החומר שיש לה משמעות שהיא עובדת כביכול על פי הטבע או שאני בוחר להאמין ולדעת שיש פה מציאות רוחנית ואיין פה טבע כלל ואז ממילא גם אני יכול לראות ניסים הפך הטבע כי אני מתחבר למקום הזה ש כל רגע ורגע הקדוש ברוך הוא מחדש את הבריאה ומחמת שכל רגע ורגע הוא מחדש את הבריאה אז אין לטבע שום מציאות מצד עצמו זה רק הולוגרמה יש פה מציאות רוחנית שמתנהלת על פי הבורא ואם אני יודע להתחבר אלי הנכון בתודעה במחשבה דיבור ומעשה אדם מתחיל לראות דברים וניסים וישועות הפך הטבע וזה המציאות של עם ישראל עכשיו זה נקרא גם לגלות מלכותו של השם יש רבי נתן בהלכות סעודה הלכות הדברים הנוהגים בסעודה שמה רבי נתן אומר אנחנו מתקרבים לראש השנה ולחגים אז רבי נתן אומר שכל העניין של ראש השנה זה לגלות מלכותו של השם יתברך אמרו לפני מלכויות כדי שתמליכוני עליכם עכשיו הוא אומר מה זה בעצם לגלות מלכות השם התקיעה בשופר והתפילות וכל מה שאנחנו עושים בראש השנה מראש השנה עד יום הכיפורים יש לנו עשרת ימי תשובה ראש השנה אמרו לפניי מלכויות לגלות את מלכות השם עשרת ימי תשובה זה כנגד הע ספירות שהספירה האחרונה זה המלכות זה כנגד יום הכיפורים עוד פעם גילוי מלכות השם בעולם שימו לב הכל עובד על זה לאחר מכן יש לנו ארבע ימים ארבע ימים שבין יום הכיפורים לסוכות זה כנגד שם הויה יקוק לגלות את מלכות השם בעולם לאחר מכן סוכות שנקראת צל האמונה לגלות את מלכות השם בעולם היום השביעי של חג הסוכות זה אושן הרבע אושן הרבה זה כנגד דוד המלך ספירת המלכות לגלות את מלכות השם בעולם כל העבודה הרוחנית שלנו זה לגלות תמיד את מלכות השם את ספירת המלכות מה דורשת ספירת המלכות ספירת המלכות אין לה מעצמה כלום היא רק מקבלת ככה אומר הזוהר מה הכוונה היא חסד נותן לגבורה גבורה נותן לתפארת תפארת לנצח וכן על זה הדרך ההשתלשלות של האור יורדת עד לספירת המלכות המלכות אין לה למי לתת היא רק מקבלת איך אנחנו בעצם מיישמים את הכוח הזה של גילוי המלכות של השם יתברך כדי להגיע למקום שאין טבע כלל לחוות אותו ולחיות אותו צריך להיות להגיע למקום בנפש שאין לי מציאות מעצמי כלל אין לי מציאות מעצמי כלל אני באמת לא פועל אני באמת לא עושה מי שמחליט את הכל זה השם יתברך ברגע שאני בא מההכנה הזאתי מה זה פותח אצלנו בדעת זה פותח אצלנו בדעת מקום נפלא של התבודדות של לדבר עם השם של לפרש שיחתינו עכשיו מה קורה אבל שעדיין אדם לא נמצא במקום הזה והוא לא מדבר עם השם על כל דבר ודבר הוא יכול להביא את עצמו למקום הזה איך הוא יכול להביא את עצמו למקום הזה הוא יכול לעשות דבר אחר תתחיל לדבר תתחיל להתבודד תתחיל לפנות לשם תתחיל לחיות את המציאות שהוא איתך תמיד ואצלך תדבר איתו בשפה שלך ובכל מציאות כזאתי ואז אתה מגלה בנפש הפנימית שלב אחרי שלב ש יש רק מציאות אחת שהיא השם יתברך והיא קובעת את הכל ואין טבע כלל כל דיבור שלנו זה מה שדוד המלך אמר האמנתי כי אדבר הדיבור נותן לי אמונה אפילו שאני אולי לא נמצא במקום הזה למה האמנתי כי אדבר עצם זה שאני מדבר ופונה אליו בשפה שלי ומהמקום שלי וממה שאני חווה זה כבר מתחיל לפתח את השריר של האמונה שאיין עוד מלבדו מה זה נותן לנו חירות כל הדבר הזה נותן לנו חירות מכל המעברים שאנחנו עוברים ומכל הפחדים ומכל החרדות שהכל נראה פה כביכול שיש פה שליטה של גורמים אחרים יש פה רק שליטה אחת של מלכות השם רבי נתן נוגע בזה בהלכות קריאת התורה הלכה ד' מעניין שהוא קישר את כל העבודה הרוחנית הזאתי דווקא לקריאת התורה מה הקשר בין הדברים בין לגלות מלכותו לקריאת התורה דוד המלך אומר כל מצוותיך אמונה והאמונה זה כנגד המלכות מה התפקיד שלנו בלימוד התורה זה לא רק הלימוד מצד הידיעות זה ידיעות שצריכים להביא אותנו לדעת של אין עוד מלבדו זה המטרה בקיום התורה והמצוות אני לומד אני מתפלל אני עובד את השם אני מתחזק להגיע למקום של אין עוד מלבדו להגיע למקום הזה שיש מלכות אחת והיא מתנהלת על פי הקדוש ברוך הוא ואין לו מישהו ומר לו מה תעשה ומה תפעל זה המקום לשמה אנחנו צריכים כל הזמן אז לימוד התורה על ידי אמונה כמו שרבנו אומר בתורה א' כי איש הישראלי צריך להסתכל בהשכל של כל דבר ולקשר עצמו אל החוכמה והשכל שבכל דבר מה זה להסתכל בשכל של כל דבר שלימוד התורה יביא אותי למקום שלהיות אדם מתבונן לדעת שהשם מדבר איתי לגלות את מלכותו יתברך של השם יתברך בכל מקום רבנו נחמ מברסלב עשה את זה כל הזמן כל הזמן יש סיפור השבוע ראיתי שרבנו ב בתקופה שהוא חלה בשחפת לא היה לזה תרופה והיה יוצא להם הרבה לך הרבה הרבה הרבה לך ורבנו ניסה להשתעל להוצי את לך והוא לא הצליח וזה היה לו קשה ואז רבנו רא רבנו פשוט החליט אני מרפה הוא הרפה ואז הליכה ירדה ואחרי זה היא עלתה ויצאה בקל אז רבנו אמר ל רבי נתן תורא גם מזה לומדים מוסר לעבודת השם אל תדחוק שזה יבוא עכשיו חכה תמתין זה ישתחרר ממלא כל דבר רבנו ראה את מציאות הבורא בכל דבר הוא היה פעם באיזה מקום היה להקה הרקיד את הציבור היה שמה אחד עם מתופף בזמן שהוא מתופף בום הוא נרדם בא לו המארגן נותן לו צ'אפ ח קום ההוא קם ממשיך טופף עוד פעם נרדם עוד פעם צ'פחה עוד פעם ממשיך טופף אז רבנו אמר ככה זה בעבודת השם אנחנו מתופפים לומדים לפעמים נרדמים מקבלים צ'פחה יאללה קדימה תתעורר ממשיכים וכן על זה הדרך העיקר להמשיך לתופף מה שנקרא רואים שרבנו כל הדרך שלו היייתה תמיד לעשות משל ונמשל לחיים שלנו מה אני רואה מבחוץ זה מה שאני רואה מבפנים מה שאני רואה מבפנים זה גילוי השם מה הוא רוצה להראות לי מה הוא רוצה לחזק אותי מה הוא רוצה להעצים בי כוחות ולכן על ידי התורה אנחנו זוכים להגיע למקום הזה עכשיו מה קורה שאנחנו מסתכלים בשכל של כל דבר אז רבנו אומר דע כי על ידי התורה נתקבל כל התפילות וכל הבקשות מה הקשר בין התורה ל ין התפילה שאנחנו לומדים תורה מתוך אמונה והתבוננות להסתכל בשכל של כל דבר אנחנו על ידי התורה מגלים את מלכות השם כי זה המטרה לדעת בארץ דרכך לעשות רצון השם מה קורה שאני מתחיל עכשיו לעבוד על העבודה הזאתי ומגלה את מלכות השם אני ניגש לתפילה ומאמין שאין עוד מלבדו כותב רב בנטן כך זה בחינת קריאת התורה אחר התפילה כי התפילה הוא בחינת מקרא קודש שקוראת ומגלה את הרצון שהכל מתנהג רק ברצונו יתברך תראו איזה לשון יפה של רבי נתן איזה קריאה אנחנו מרגישים ושומעים בשעה שאנחנו מדברים עם השם קריאה של רצון נפלא ומתוק שהכל מתנהג רק ברצונו יתברך אין פה שום מציאות אחרת זה דבר שהוא קיים הכל מתנהג ברצונו יתברך אבל השם יתברך לא רוצה להשאיר את זה למ לה שזה יהיה מציאות חיצונית הוא רוצה שזה יהיה מציאות פנימית אצלנו על ידי התפילה אני מתחיל לחוות את זה שאני מתחיל לחבות את זה אני פשוט יוצא לגאולה ואין שום חיוב הטבע כלל אין שום חיוב הטבע המציאות של הזמן והמקום היא לא זאתי שקובעת רק מציאות השם אין שום חיוב וטבע כלל כי בזה שאנו מתפללים להשם יתברך על כל דבר כגון על מטר ופרנסה ורפואה בנה חיה ו מזונה וכיוצא בזה בזה אנו מראין שהכל מתנהג רק ברצונו יתברך לבד ואין שום חיוב הטבע כלל שאנחנו מרגישים שהטבע מחייב לי את החיים אני בפחד אז תראה מה קורה פה תראה מה קורה עם המדינה תראה מה קורה עם המלחמות תראה מה קורה עם הפרנסה הטבע מחייב שאני צריך ך היות ככה אם אני מרגיש את זה בנפש זה פחד אמים זה גלות אבל אם אני יודע שאיין חיוב הטבע כלל השם יתברך מנהיג הכל ברצונו זה גאולה לצאת מגלות לגאולה זה גם לוקח זמן אבל לאט לאט עם התבודדות ואמונה ומשפטים של אמונה אנחנו משתחררים מזה להאמין שהכל ברצונו יתברך רבנו אומר בשיחות הרן שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית אז הוא מאמין גם שהכל לטובה הכל לטובה והכל מתנהג ברצונו יתברך והכל בהשגחה פרטית נפלאה כי התפילה משנה טבע שמעתם מה רבי נתן מלמד התפילה משנה את הטבע אין טבע אל תיתן למחשבה דיבור ומעשה שלך לחשוב שהטבע הוא מחייב המציאות התפילה משנה את הטבע הטבע הוא לא מחייב המציאות הטבע הוא מוגבל להשם יתברך אם אני משנה זווית ובורח לשם אין טבע כלל דברים פה השתנו רק לטובה ואומר ואומר רבי נתן נמצא שהתפילה הוא בחינת מקרא קודש בחינת יום טוב שקורא ומגלה שהכל ברצונו יתברך לבד ואין שום טבע כלל זה המטרה של השבת זה המטרה של היום טוב זה המטרה של הכל להגיע למקום הזה לפתח את התודעה הזאתי כי גם כל האותות הנוראות והמופתים הגדולים וכל היד החזקה והמורה הגדול אשר עשה משה לעיני כל ישראל שכל הימים טובים מקראי קודש הם זכר להם הכל הוא רק על ידי תפילה אנחנו עם ישראל איך אומר דוד המלך אנוכי תולעת ולא איש ההתקדמות שלי זה לא על ידי הרגליים אני כמו תולעת שאוכלת את העלה ומתקדמת הכוח שלנו זה בדיבור כי כל המופתים האמיתיים של משה רבנו עליו השלום ושל כל נביא האמת והצדיקים האמיתיים הבאים אחריהם עד היום הזה כולם הם על ידי תפילה כולם ממשה רבנו איש האלוקים תפילה דוד המלך תפילה כל הנביאים תפילה אין ישראל גלין אלא בתפילה איל נולי שאן אבינו שבשמיים לא לתת למקום הזה וואי אבל תראה על פי המציאות ועל פי הטבע תראה מה קורה איתי אני יוצא משליטה הכל יקר תראה מה קורה בעולם איך אני איך אני לא מסוגל לחיות ככה לאיפה זה מתקדם מה יהיה עם הילדים יש יש לך תפילה פרנסה בידיים שלו בנים בידיים שלו חיים בידיים שלו אז אין טבע אנחנו חיייבים להגיע למקום הזה ולהתאמן על זה שאין טבע כלל אין טבע כלל השם יתברך מנהיג את הכל הוא מחליט את הכל יש סיפור על הבעל שם טוב הקדוש שהבעל שם טוב מסופר עליו שהיה לו תלמיד מאוד מאוד צדיק וקדוש ועבד השם ויום אחד בלילה תקף אותו יצר הרע תקף אותו יצר הרע ולא היה לו כסף והוא היה נמרוד וזה והוא החליט שהוא הולך לבית של אכביר ואין מה לעשות אני רוצה לפתוח את הכספת ולקחת משם כסף מתקדם לבית של הגביר כל השומרים ישנים חצר פתוחה הבית פתוח הכל פתוח הוא מצליח להגיע עד לחדר של אותו גביר והוא רואה שם את הכספת פתוחה והכסף מונח הוא כבר בא לכחת ואז הוא אמר לא איך הגעתי למצב הזה האמונה אומרת שמה שמגיע לי יגיע עד אלי בהיתר ולא באיסור חוזר לבית לילה שלם הוא עושה חשבון נפש איך זה בכלל עבר לי בראש איך חשבתי על הדברים האלה יום למחרת שולחים לו קריאה הבעל שם טוב קורא לך אמר וואי בטח הרב ראה ברוח הקודש מה רציתי לעשות איזה פדיחות וזה אבל מה לעשות מגיע לרב עם ראש כפוף כולו שבור והבעל שם טוב הקדוש אומר לו אתה יודע יש פה איזה גביר א וואי בכלל זהו גמרנו הלך עליי והגביר הזה הוא אדם מאוד מאוד מאוד עשיר זהו גמרנו ווא איזה פדיחות איזה בושות וזה אומר לו הרב מחילה וזה אמר לו הגביר הזה אדם מאוד מאוד עשיר והגביר הזה פנה אליי והוא רוצה לחתן את הבת שלו והוא אמר שהחתן יהיה לו הכל רק שישב ויעסוק בתורה והתלמיד הראשון שעלה לי בראש זה אתה אז הוא אמר הנה הבנתי מה שרציתי לקחת ב עם קצת סובלנות ואמונה הקדוש ברוך הוא נתן לי בהתר אדם חי באמונה מה ששלי שלי מה שלא שלי אני לא רוצה אותו בכלל זה הדרך של תורת האמונה כל מצוותיך אמונה מה שמגיע לי הגיע עד אליי אין אדם ככה הגמרא מביאה בשבת לג עמוד ב על רבי שמעון מה ראה רבי שמעון שרוצים להרוג יונה זה שמע כול משמיים למיטה למיטה למיטה הצליחו להרוג אותה פגע בה החץ פתאום רע יונה אחרת לחיים לחיים לחיים ולא פגע החץ מה הבין רבי שמעון אין אדם נוקף אצבע מלמטה אלא אם כן מכריזין עליה מלמעלה זה הכל פה אנו בסך הכל בובה על חוט הכל מדויק אחד על אחד בכל בכל פרט בבריאה וזה מה ש ואלישה אותו דבר אגב ככ הגמרא במגילה כז מביאה ואלישה מה שפעל פעל גם על ידי תפילה אפילו שהיה ענק ותלמידו של אליהו הנביא אין לי כוחי ועוצם ידי מה שאני יכול לפעול להשיג בין בגשמי בין ברוחני בכל דבר אני צריך לפעול על ידי תפילה תפילה זה התחברות למלכות לחלק הרוחני שבתוך עולם החומר ותדעו לכם שאדם מתפלל ורואה ניסים האמונה והחיות והביטחון שהוא מקבל מהאן עוד מלבדו זה פשוט מתיקות שכותב רבי אברהם רב נחמן שאדם מתפלל על משהו ומקבל אותו המתיקות והחיות שהוא מרגיש זה פשוט גאולה פרטית גאולה פרטית וזה עובד לפעמים מתקשרים אליי אנשים רוצים להתייעץ אז בהרבה מהמקרים לי אנחנו יודעים כבר מה תגיד לנו להתפלל על זה בסדר אז אם אתם יודעים אז אז אני מבין בשיחה שהם רוצים יותר לפרוק אחרי שהם מסבירים את הכל ופורקים אז אני אומר להם נכון צריך להתפלל על זה אין לי בעיה שאתם מתקשרים לזה אבל צריך להתפלל על זה אני אמר לכם באחי אמת צריך להתפלל על זה פשוט צריך לדבר על זה עם השם אין מה לעשות רק לפנות אליו אין עצה אחרת גם לי אין עצה אחרת גם אני לא מכיר דרך אחרת אני מכיר את הדרך של פשוט להתפלל על זה על כל דבר כל פרט ופרט בעזרת השם שנזכה יאללה בוא נעבור קצת לניגונים נפצע אותכם על שבוע שעבר שעשיתי פדיחות יופי ברוך השם רגע אפתח לכם קצת את המיקרופון מקווה שאתם שומעים טוב א זה בסדר [מוזיקה] בוא נראה אתם שומעים או שלא לא שומעים שומעים א מוזר טוב צ לי קצת פחות אוקיי חסד השם על הארץ להתחבר לספירת המלכות היום אנחנו בעזרת השם נעשה על זה עבודה כדי להגיע למקום שלנו מלבדו להתחבר לעולם הרוחני של ספירת את המלכות של התפילה למקום הכל כך נפלא הזה ומתוק של הרוח אבל היא נמצאת בתוך החומר צריך לעבור את זה והדיבור הוא כפטיש יפוצץ סלע למה צריך לפוצץ את הסלע כי בסלע יש מים בשבי להגיע למים צריך לפוצץ אותו והדיבור הוא זה שמפוצץ את הסל כדי להגיע למים שזה נקרא מי הבאר מי המלכות המי נוקבין לגלות את זה לדלות משמה להתחבר למקום הזה כל דיבור ודיבור שאנחנו מדברים עם השם יתברך בשפה שלנו זה נקרא לדלות ממי הבאר כל תפילת 18 שאנחנו מתבודדים ומתחברים לאמונה שהשם כאן איתי שומע אותי ומקשיב לי אתה מתחיל לפתח שריר בנפש שנקרא אין עוד מלבדו אין טבע כלל כל תהילים שאני מאמין שאני מול השם יתברך כל לימוד תורה כל ברכה זה פיתוח האמונה שאין טבע כלל ישועת השם כערב ין יודו לך ני אל מבטן יוצרי על קרבתך בסני להאר את נרי על כן בתח הנונה יפה הר בשירים בכל ימיים ושנ עד לד לעולם יודו לך רעיוני אל מ ביתני יוצרי על קרבתך בסיני להאיר את נרי על כן בתכנונה יפה ר בשירי בכל ימי ושנ עד לעד לעולם אשמח בך אמח בך אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך לעולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אל עולם אמח בך אמח בך אמח בך אלעלם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך לעולם אשמח בך אשמח בך אשמח בכ לעולם יודעו לך הריוני אל מביתן יוצרים על קרבתך בסיני להאיר את נרים על כן בתח הנוני יפהר בשירים בכל ימ שני עד לד לולם עוד הפעם עם הכפיים שלכם יודו לך רעיוני אל מבטן יוצרי על קרבתך בסיני להאיר אתנ על כן בת החננה יפה הר בשירים בכל ימ ושנ עד לד לעולם אשמח אשמח בך איזה יופי יש רחם לאט לאט אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך לעולם אשמח בך אשמח אשמח בך ל עולם בך אשמח בך אשמח בך אל עולם איזה דיבור נפלא שהוא גילוי המלכות אשמח בך אל עולם שאדם שמח עם השם יתברך איך הוא שמח עם השם יתברך שהוא מאמין שלימוד התורה שלו מחבר אותו לאלוקות לאין עוד מלבדו כל לימוד תורה שלי מחבר אותי לאינסוף למקום שאין טבע כל תפילה שלי כל ברכה שלי כל דבר שאני זוכה לעשות בעבודת הקודש כל רצון טוב כל מחשבה טובה אני באותו רגע מחובר למקום שנקרא אין עוד מלבדו יש השגחה פרטית על הכל ועל ידי אדם צריך להאמין שעל ידי לימוד התורה וקיום המצוות והתבודדות ותהילים ושיחת חברים וכל הדרך של רבי נחמ עם ברסלב זה דרך שמלמדת להגיע למקום שאין טבע כלל רבנו רוצה בדור הזה להוציא אותנו מגלות לגאולה ההבדל בין גולה לבין גאולה זה האות א' האות א' היא מלשון אלוף אלופו של עולם באות א' יש לנו י עליונה י תחתונה והו באמצע י העליונה כנגד הנשמה י התחתונה כנגד הגוף מה מאיר את האור של הנשמה בגוף צריך לעבור דרך הו הו זה כנגד אוהל מועד שזה התורה וזה מצוות וזה האמונה שאדם יאמין באמונה פשוטה ותמימה שעל ידי לימוד התורה ועל ידי קיום המצוות ועל ידי יראת שמיים כל התבודדות לא משנה באיזה מצב רוחני אני נמצא כל קרבת אלוקים ליטוב אני זוכה להתחבר למקום שנקרא אנוד בלבדו ולראות ישועות ורחמים לכן אנחנו משמה צריכים להגיע יודעו לך רעיון אל מי בתן יוצרי עוד בזמן שהייתי ברחם של אמי ונר היה דלוק מעל ראשי ולמדתי את כל התורה כולה לפני שיצאתי מבטן אמי עמד המלאך סתר על פיו של האדם ואמר לו ראה תהיה צדיק ואל תהיה רשע ובאתי לעולם הזה למסע מסע ש לגלות את התורה שלמדתי ברחם ממי לגלות אותה חז רה אבל שהתינוק היה נמצא ברחם אמו הוא נמצא כולו באלוקות הוא נמצא כולו בתודעה שמזינים אותי מגדלים אותי מחיים אותי אני רק צריך לעשות השתדלות אחרי תשעה חודשים לצאת כל דבר מגיע בעיתו ובזמנו אותו דבר זה בדיוק בעבודה הרוחנית שלנו שגילוי המלכות יודו לך רעיוני אל מי בתן יוצרי מהמקום שהגעתי זה המקום של האמונה שאתה משגיח על הכל ואתה מנהל את הכל ואתה מנק את הכל הדיבור לכן אני מדגיש אתכם תמיד שאנחנו זוכים לדבר לשיר השירה הזאתי בפה היא לאט לאט פותחת על ידי מנטרה נפלאה של חזרה ושינון את המקום הזה שנקרא אמונה דרך הדיבור אנחנו מושכים אמונה שאין עוד מלבדו ואחד הדברים ב השני סון ליבי המה בזוי חסדיו איזה חסדים אנחנו צריכים לזכור לזכור את ישועות ורחמים שהשם עשה איתנו בעבר בהווה וגם מה שעתיד לעשות איתנו בעתיד כי למה למה אני צריך להיות מחובר לזה כי בחר מכל אומה ישראל עבדיו אנחנו עבדים להשם יתברך ולא עבדים של מציאות הזמן יהודי צריך לצאת מהעבדות של מציאות הזמן ולהעלות עבדות של השם יתברך ואז הוא מעל הטבע מהזמן עבדים אנחנו עבדים השאלה אם אנחנו עבדי המקום עבדי הזמן או שאנחנו עבדים של השם יתברך ואז ממנה אנח הוא לא עבדי המקום ועבדי [מוזיקה] הזמן אבן צדק שלמה שזה מרמז על אבן השתייה שזה כנגד דוד המלך שאמר אבן מעשו הבונים אבל היייתה לראש פינה כנגד כל הסיכויים כנגד כל המציאות הקדוש ברוך הוא אליו אותי לגדולה למה כי אין טבע כלל לשם אנחנו צריכים לקחת את זה בוא נעשה את הבית השני בעזרת השם ססון ליבי אמה בזכרי חסדה כי בחר מכל לאומה ישראל עבדו אבן צדק [מוזיקה] שלמה אבות דה אבן צד אבן דשלמה משורש גדלה אשמח ב אמח בך אשמח בח אל עולם אשמח ב אשמח בח אשמח בח לעולם אשמח ב [מוזיקה] אמם א אשמח בך אשמח בך אלעול [מוזיקה] [מוזיקה] אשמח ב אשמח אשמח בחל עולם אשמח אמח אחח עולם אמח בך אשמח בך אשמח בך אל עולם אשמח בך אשמח בך אשמח בך אלעלם אי איזה כיף זה להתחזק באמונה ולעשות עבודה עם שירה וניגונים ברוך השם חסד השם על הארץ בוא נראה עכשו איך אננו מושכים את זה יותר אלינו על ידי תילה שדוד המלך אמר ואני תילה כל המהות שלי זה תפילה ואם תפילה זה כנגד המלכות כנגד האמונה אז כל החיים שלי זה פועל על ידי אמונה ודוד המלך אומר האמנתי כי אדבר על ידי הדיבור אני מושך אמונה על ידי אמונה אני מושך דיבור זה הולך דבר והיפוכו מה שנקרא דוד המלך מלמד אותנו פתח פיך ויאירו דבריך כדי להגיע לאור אנחנו חייבים לעבור דרך המקום של פתח פיך רבי שמעון בר יוחאי שהוריד את תיקוני הזוהר יש שורים את כל הזוהר שמרים תיקוני הזוהר מה כתוב בלשון הזוהר פתח רבי שמעון ואמר מה זה הפתח רבי שמעון אומר הבן איש חי יש פתח ניקוד של פתח ויש ניקוד של קמץ קמץ מלשון קמוץ סגור לא סתם פתח רבי שמעון מה הוא פתח על ידי הדיבור שלו הוא גילה אור ממקומות מאוד גבוהים ואז פתח את האור הגדול מהעולמות העליונים רבי שמעון ואמר ואז האמירה ה לזרום ככה זה שאנחנו ניגשים לתהילים להתבודדות ללימוד התורה לברכות דברים לא קורים ישר זה קורה לאט לאט לאט עד שזה נמשך כי תצא למלחמה על אויבך איך יוצאים למלחמה אין כוחנו אלא בפה ונתנו השם אלוקיך בידו הקדוש ברוך הוא יתן לך את האויב ביד שלך והכל יהפך לטובה והכל יתעלה למשהו נפלא ביותר לכן העבודה היומיומית של ההתבודדות זה פשוט אור נפלא לחיים יש סיפור שקרה עם רבי ישראל דוב עוד 10 שהם ישבו קבוצה של תלמידים לידו ופתאום הגיע איזה אחד שהוא קצת היה וולגרי בדיבור שלו וכזה איך אומרים מדבר חזק ורהוט ו עם הרבה הרבה הרבה ביטחון רבי ישראל הקשיב ואז הוא אמר אמר לו אתה יודע יש כאלה שהם מדברים בקולי קולות וככה התלהבות ועוצמה אז בהתחלה הדיבור הוא מתקבל אבל לאחר זמן הוא לא משאיר בכלל רושם אבל יש כאלה שמדברים בנועם ובנחת בלי להפעיל כוח אז אולי בהתחלה הדיבור הוא לא נשמע ולא נתקבל אבל לאחר זמן הוא מתקבל דברי חכמים בנחת נשמעים שאנחנו זוכים להיות חכמים בתורה אבל על פי החוכמה של הטם של לשמוח בחלקנו של לפתוח את הפה ולדבר עם השם של לעשות עבודה יומיומית איך אני מגלה את מלכות השם בתוכי לא מבחוץ יש הרבה כאלה שמדברים אמונה והם שומעים שיעורים על אמונה ומה הם אומרים אני מכיר את זה ה מחדש כלום אני מכיר את זה אתה מכיר את זה בידיעה אתה לא מכיר את זה בדעת אתה יכול לשמוע בלי סוף שיעורים זה בידיעות צריך להוריד מהידיעה לדעת וידע אדם את חווה כותב רשי דעת לשון חיבור להוריד את זה לדעת להוריד את זה לחיבור לכן רואים בחוש מי זה בן אדם שמתבונן אדם שלא מתבודד יכול לדבר הרבה תורה והרבה אמונה והרבה חידושים ו אבל אבל אתה רואה זה אין את העדינות אין את הרוח ככל שאדם יותר מתבודד ככל שאדם יותר עובד על האמונה זה סוד דוד המלך נעים זה מירות ישראל הוא הופך להיות נעים ה הופך להיות רך הוא הופך להיות יותר מכיל יותר מקשיב יותר אוהב כל המציאות הרוחנית שלו מעדנת מקבלת אהבה ושלום וחיות למקום הזה אנחנו צריכים לגשת ברוך השם המקום הזה לב טהור ברע לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי לב טהו אומרה לי אלוקים ורוח נכון חדש בכיבים אל תשליכני רקלי לפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני אל תשלי איני אקמי לפניך רוח קודשך אל תיקח ממני או אל תשליכני רקה מלפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני אל שלחני אק מי לפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני בואו ניכנס לזה לאט לאט לב טהו ע לי אלוקים ורוח נכון חדש [מוזיקה] קרבי ור לי אלוקים ורוח נכון חדש בקמים או אל תשליכני אק מי לפניך ורוח קודשך אל תיקח ממני אל תשליכני רקה מי לפניך ווח קודשך אל תיקח ממני זה מה שדוד המלך אומר ורוח קודשך אל תיקח ממני את האמונה את הביטחון את גילוי המלכות את הדיבור אל תיקח ממני כי בלי זה אני לא יכול לחיות ודוד המלך אנחנו אומרים אותו ישר והפוך אפשר לקרוא אותו ישר והפוך ודוד זה גימטריה יד אין לי אין לי כוח בידיים יש לי כוח בתפילה בדיבור וגם אם הולך לי כסדר או לא כסדר אני הולך עם תפילה והתבודדות ואמונה וביטחון בהשם יתברך רבנו אחיים ברסלב מלמד אותנו למשל פרנסה פרנסה תלוייה במידת הביטחון שאדם אומר בפה מלא הריני מקשר עצמי אל מידת הביטחון והאמונה שאין עוד מלבדו והוא משגיח זן ומפרנס לכל הדיבור הזה ממלא אותו באמונה וביטחון והדיבור הזה ממלא אותו באמונה וביטחון הנה צדיק יש שמה מקום ך יותר נוח שהדיבור הזה ממלא אותו באמונה וביטחון מה שקורה בפעולה הזאתי הוא מושך על עצמו אור של פרנסה מושך על עצמו אור של דעת אור של פרנסה ברוך השם אנחנו צריכים למלות למלות את הדיבור שלנו באמונה וביטחון אגדלך אלוהי כל נש ועודך ברוב פחד ומה ומדי תוך כהלך צו לרומם ועמדי תוך כהלך צום [מוזיקה] לאמם תן לי לב לדבר איתך תן לי מילים ל ות לך תן לי לפרש שיחתי לפניך תן לי לב לדבר איתך תן לי מילים לבכות לך תן לי לפרש שיחתי לפניך בוא יתן קצת שמחה בלב ברוך השם א אה תן דקה של מחיות כפיים [מוזיקה] [מחיאות כפיים] עם הקצב והשמחה בלב ונכון על ידי המתקת הדינים עעל ישועות ורחמים לגלות את מלכות השם בעולם בתוך המחשבה דיבור ומעשה שלי שלהן עוד מלבדו הוא שולט על הכל יאללה תנו לכם דקה עם דיבורים של אמונה כ אח אחד בזמן שהוא מוחה כפיים תכוון בפשיטות תמשיכו תמשיכו עם הקצב אין עוד מלבדו השם הוא המלך הוא משגיח על הכל הוא דואג להכל אני מתחבר אליו לאמונה הפשוטה לאמונה תמימה שאני בן של מלך בשניה אחת ור אליו לאמונה שהכל בהשגחה פרטית ואין טבע בעולם איזה אהבת השם אגדלך אלוהי כל נשמה ועודך וב פחד ואמה ביום דתו לחצו לרומם בעומדי תוך לחצו לומ איזה יופי אשכם תן לי לב לדבר איתך תן לי מילים לבכות לך תן לי לפע בשיחתי לפניך תן לי לב לדבר איתך תן לי מילים לבכות לך תן לי לפש שיחתי לפניך שר בואו נמשיך אין עוד מלבדו אין עוד מלבדו אין עוד מלבדו פתח פיך פתח פיך אין עוד מלבדו אין אין עוד מלבדו עוד פעם לשנן אין עוד מלבדו בוא ניתן לזה עוד קצב עוד עוד אין עוד מלבדו אין עוד מלבדו עוד עוד ע ו אין עוד מלבד אין עוד [מחיאות כפיים] מלבד אין עוד מלבה למשוך ישועות ורחמים עעם הדיבור הזה ברוך השם להמליך את השם לכוון על ישועות אין עוד [מחיאות כפיים] מלבדו אין עוד מ יופי יופי יופי לחמם אלוהים לחמם [מוזיקה] [מחיאות כפיים] אלוהים וד מלבד יופי יופי אשריי איזה כפיים איזה יופי אין מלבדו לכוון על אהבת השם עוד דו עוד מלבדו בוא ניתן עוד סיבוב הרבה שמחה בלב אין עוד מלבד איזה אושר איזה אושר איזה אושר להתחבר להשם איזה אושר ברוך השם עוד עוד אין עוד מלבדו אין עוד מלבדו אמונה אהבה שמחה חיות חכמים אין עוד מלבדו אין עוד התפילות מתקבלות ברצון באהבה גדולה ברוך השם איןד מלבדו אין עוד מלבדו אין עוד מלבדו איןן עוד מלבה כוון על ישועות ישועות ישועות כל אחד מה שצריך זה את רצון עוד כל שערי שמיים פתוחים וכאלה רחמים טובים אן עוד מלמדו לילי אן עוד מלבדו איזה יופי אך אשריכם ברוך השם היה נפלא או ראייתם חיממנו מצביים מנועים הכל חושב שעלינו פה ל f16 אי זה היופי אצל השם יתברך בדיבור אחד הוא נותן לנו את האפשרות להגיע למקומות הכי גבוהים למקומות הכי גבוהים להגיע עד לכתר עד לרצון עד לאהבה הדיבור זה ביטוי רצון כמה השם יתברך מה הוא רוצה בסך הכל שמלי אותו כמה השם יתברך שמח שיהודי קודם כל ממליך אותו אמ שם אין עוד מלבדך אין עוד מלבדך קודם כל אין עוד מלבדך שבוע קרה לי מקרה הייתי צריך לקחת את הילדים פה מחוץ לכרמיאל להסעות לישיבה ו אמרתי טוב אני אצליח להסתובב ולהיכנס לתחנת דלק מה שקרה נכנסתי לאזור הכביש שנוסע לכיוון שזור ואין תחלת דלק באופק והמד של הדלק כבר צועק מהור מספיק מספיק הרכב לא נוסע על ארק מספיק מספיק הרכב לא נוסע על ארק תפסיק תפסיק עכשיו אני אומר לעצמי בזמן שאני מדבר עם עצמי אני באמת לא התכוונתי אני באמת הכנתי לתדלק אני באמת לא מפוזר זה באמת היה לי למת פה לתדלק טוב עכשיו צריך לסוע ויש פקק ני קולט שעמד שמה ממש לא בדיוק מתחבר איתי ג והתחלתי לצרב במחשבה איך אני נתקע פה וכולם מצפצפים ואני יורד מהרכב וצריך לדחוף אותו הצידה ו פתאום התחילו לרוץ לי כל מיני סרטים למיניהם ישר פתאום אמרתי טוב יאללה קדימה אין מלבדו אין וד מלבדו הבוטח בהשם חסד ישבנו הבוטח בהשם ובינתיים אני נוסע ונוסע הגעתי איכשהו שמה ככה לשזור רססי וגם כזה פקק בצד השני ואניס סו כבר ני אומר למי אתה אומר סו הקדוש ברוך הוא מנהל את הכל עוד הפעם א מלבדו א מלבדו ואני רואה את המד כבר ממש כאילו על ה ממש כבר נושק לא יודע כבר לאיפה כבר לא את האמת דני לזה לא הייתי רגיל בדרך כלל הוא קצת למעלה מה אבל פה ממש כאילו כבר הנורה צעקה די תתבגר ואני אומר טוב נו אני עוד שנייה מגיע לכרמיאל ווזה אני אכנס תדלק וזה ואז הכרטיס א זה כבר בדיוק היה לקראת התקופה של העשירי לחודש אז הוא כבר ממזמן מלא ואת המזומן שכחתי בבית אין לי מושג אם אני מגיע הביתה איתה וא אמר ריבונו של עולם הכל מאיתך יתברך הכל לטובה הכל רחמים אתה משגיח אתה דואג לכל אתה הכל פתאום נזכרתי שקרוב בדיוק בכניסה לקרמי יש לי איזה חבר שיש לו איזה עסק ובדיוק לידו יש תחנה דלק אני מתקשר אליו אומר לו תשמע אני בדרך אליך תעשה לי טובה אני צריך לך הלואה של 100 אל לא סתם אני צריך 100 שק אני חייב תדלק וזה אומר לי בוא מהר שתהייה ברי אתה עם ההרפתקאות שלך וזה ואני הולך עדיין עמנו לבדו נכנס אליו מהר לעסק זה הוא אומר לי לך לך תדלק מהר תבוא אני מכין לך קפה אז ואז הוא אומר לי איך הגעת למצב הזה אמרתי לו חזק וברוך אתה יודע כמה שואלים אותי את זה אבל קרה מה אני אעשה לא שמתי לב זה הייתי צריך לסוע לא תיכננתי את הזה אוקיי אני מגיע לתחנת דלק אז אני בא לצלצל על הזה ש פתאום מגיע לי בחור צעיר חמוד מקסים ווא אומר לי לא צריך אני עובד פה אני מתדלק וזה אמרתי לו אפשר גם לשלם לך אז הוא אומר לי כן ואז התחלת לדבר איתו בחור אתיופי מקסים אמרתי לו אתם האתיופים מלאים באמונה אתם גדלתם על אמונה גדלתם על אמונה צריך ללמוד ממכם אמונה ואז הוא בא ואומר לי וואי את יודע אתה מה זה מחזק אותי אני מה זה צריך כאלה דיבורים וזה הלוואי וכולם יהיו כמוך איזה אור יש לך בפנים וזה עזוב אותך לפני זה נתתי נגיחות על השמשה ואני ככה מחבק אותו ואומר לו השם תדע ך השם אוהב אותך וזה למה הייתי באורות שקיבלתי 100 שק לא משנה וככה אני מדבר איתו דיבורים של אמונה בזמן שהוא מתדלק וזה ו נכנסתי מהר לרכב צאתי לו איזה ספר ככה קטן השתבחות הנפש הוא בא אליי והוא אומר לי אתה יודע עבר על היום לא קל עשית לי את היום עם השמחה והחיות והזה ו אמרתי לו תדע לך אין לך מושג מה עברתי עד שהגעתי אליך עכשיו אם לא הייתי עובר את כל זה וכל הצמצום הזה הייתי מתדלק בתחנה אחרת ולא הייתי מגיע אליו אני באמת לא רציתי שזה יגיע למצב הזה עלמת אבל משמיים כנראה שהבינו שרק על ידי המצב הזה אני תדלק באותה תחנה ואני אגיע אליו אני אתן לו ספר של רבי נחמ מברסלב ואדבר איתו דיבורים של אמונה והוא יקבל חיות והכל ואז הוא אמר לי תגיד לי יש לך שיעורים וזה אמרתי לו כן אתה יכול להכנס ליוטיוב וואלה אני אכנס אני אראה אני אוהב כמוכם אתם הברסלבים וזה ממש היה תענוג אתה לא יכול להבין חשבונות שמיים אתה לא יכול להבין לאיפה הקדוש ברוך הוא לוקח ולמה וכיצד אתה יכול לבוא עם רדיפה עצמית אבל שאתה משחרר את הרדיפה העצמית ואתה אומר ליבור שם אני באמת לא התכוונתי שזה יגיע לזה אבל זה הגיע לזה אבל גם בתוך זה יש את החשבון שמיים שדווקא דרך זה אני עכשיו יגיע לאותו בחור וייתן לו ספר וידבר איתו וולך תדע הוא ישמע את השיעור ויתחזק ולך תדע לאיפה זה יגיע אי אפשר לדעת מה לעשות שהשם יתברך מנהל את העולם והוא יודע מה הכי טוב בשבילנו והמה לעשות אתזה זה הכי טוב בשבילנו רק להיכנע אליו להיכנע אליו ולהגיד לו ריבונו של עולם אני נכנע לאמונה הכי טובה הכי יפה שנו מלבדך וזה המקום הכי טוב להכי אהבה הזאתי לפנות המקום הכי טהור ויפה ומקסים שלהן עוד מלבדו ברוך השם אליים מאן יבוא זרים אשע עיני אלים מאין יבוא עזרים עזר ש עושה שמיים וארס נזרים מעים השם עושה שמיים וארץ אל תן למו רקל על ינום [מחיאות כפיים] שומרך הנה לא ינום ולא ישן שומע ישרל ישראל אל יתן למו רגליך על ינום שומרך הנהה לא ינום ולא ישם שומר ישראל ישראל א ישתבח שמו לעד איזה כיף לדבר אמונה בביטחון וחיות ואהבה ולקשר עצמנו לאמונה וביטחון על ידי התורה והמצוות על ידי השיעור על ידי הניגונים על ידי הדיבורים למציאות הבורא יתברך שאין עוד מלבדו ברוך השם הוא משגיח על הכל באהבה ורחמים ברוך השם גם כי אלך בגץ ל מוות לא רר לא גם כי אלך ב ץ על מוות לא עיר הרע לא עיר הרע כי אתה השם אמדי אתה השם תמיד איתי כי אתה השם עמדי אתה השם תמיד איתי שתי עיניים נסו השפתיים לא חשות אליך אבא אליך אבא עיניים בוכיות השפתיים לא חשות אליך אבא אליך אבא בוא ניתן ככה לסיום נשמת כל חי ברוך השם זה לשבח שאין עוד מלבדו ברוך השם אזם הקצב אוי אוי אוי נשמת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו נשמעת כל חי תברך את שמך השם אלוקינו ורוח כל בשה תפע ומם זכרך מלקן תמיד וח כל בשר תפא אותו מ זכך מלכן אמן ורוח כל בשר תפא רומם זכרך מלכנו המי ורוח כל בשר תפעלו רומם זכרך מלכנו תמיד בוא תן ככה לסיו עם הכפיים שלכם הרבה שמחה בלב נשמ כלח תברך את שמך השם [מוזיקה] אלוקינו נשמת כל חי תבך את שמך השם אלוקי ורוח כל בשר תפא תרומם זכרך מלכנו תמיד ורוח כל בעשר פאות רומן זכרך מלכנו תמיד ארכם היה כיף מאוד בעזרת השם פגש שבוע הבא שיהיה בשורות טובות ולא לשכוח לתדלק
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה