הדף היומי מסכת סנהדרין דף פט
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף פט
[מוזיקה] סנהדרין דף פטס מתחילים בסיעתא דשמיא במשנה שבסוף הדף הקודם ממשיכים בדיני זוקן ממר אומרת המשנה חו בדברי סופרים מדברי תוו מפורשים יש יותר חומרה מדבר שהתפרש על ידי חכמים מה הכוונה המר זוקן ממר שאומר אין תפילין כדי לעבור על דברי תירו אין מצווה להניח תפילין או מסביר ש לא נקרא הוראה בכלל זיל קור ברבו כל ילד בחי יודע שריך להניח תפילין אבל אם הוא אומר חומ שטו טופוס שזה רק להוסיף על דברי סופרים לכאורה זה יותר קל אז הוא חייב זה מדר סופרים מביא רשי כתוב טוטופס טוטופס פעמיים בלי ו ופעם אחת עם ו הרי כאן ארבע בתים לתפילין שראש אם מוסיף בית חמישי כנגד דעס בזנ הגודל אז הוא נחשב זוקן ממרי אומר רבז אומר רבי שי אחב אד שדברי תוו ופרוש מדברי סופרים ויש בו סיף שייך להוסיף על מה שפרשו חכמים וסיף גר ופוסל את הראשון בתוספת ואין לנו נמצא שלא שייך ככל דין זו כל ממרה אלא תפילין שקרן בתו פירושם מדברי סופרים שצריך ארב בתים בתפילין של ראש ושייך להוסיף בית חמישי או יותר ואם הוסיף גור אז רשי אומר בגלל שהוא ובר על בלתו סיף אז הוא לא מקיים את המצווה מהמכון הגמור נראה טעם אחר מוסיפה הגור הליב דרבי יהודה אמר רביש לדבריו שהוא אומר לאל שזו כמר זר כשיש תוו קרו בתורה ויוו שפירוש ומד סופרים לפי רב מר ברור שלא שייך בתפילין כילא שייך קורס לפי רב שימן גם דבר שי קור יש חיוב זה פירוש אחד רשי מביא עוד פירוש שאין נוהלו תפילין על ליב דרב יהודה דהיינו זה הכל מדברי רבי שיה שזה מתאים רק לדברי רבי יהודה שהוא אומר מסכת מנוכס שאם אדם כתב את ארבעת הפרשיות של תפיל של יד קלפים מיוחדים הוא צריך להדביק זו לזו אז לפי דעתו אם הוא הוסיף והדביק ות פרשיה אז הוא מגרע ופוסל את כולם עלפי רבי יוסי שלא צריך להדביק אותם אפשר להכניס ארבעה קלפים אפילו אם הוא הוסיף שם והכניס עוד פעם שי הוא לא פסל את האחרים כמו שנראה דוגמאות בגימור לאלון אבל רשי לא מסכים פרוש כרי במשנה מפורש את הדוגמה של תפילין ושם כתוב שחמש טוטופס טוטופס כתוב בתפילין של ראש ולא בתפילין של יד וכר גם הוכיח שמשך הגמורה מהשאלה של הגמורה שלא כפירוש אלא כפירוש הראשון שאמרנו בקשה הגמורה לא שייך בעוד מצוות פי לולב קור מדברי תויו כתוב בטירו לקחתי לכם בירש פריצ קסור וכולי ופירוש הוי מה הכוונה בכל מין מי אומר שזה אתרוג מי אומר שזה לולב בדברי סופרים ויש ב לאסיף שייך להוסיף מין חמישי ואם הסיף גרוא עובר על בלתו יסיף אונה גמור בלולב מהסביר אלון הסילון לולב אין צריך גד ומה שוקדים את שלושת המינים מלבד האתרוג זרק לנוי זה דעס חכו מסכת סוקה א חודי כה חודי כהה אז אם הזו קן ממר מורה להוסיף עוד מין אז המין הנוסף עומד בפני עצמו זה לא גורע את קיום המצווה דהיינו אם הוא לוקח עוד מין והוא מנענע את כולם ביחד זה לא נחשב כבל תוסיף לגרה את המצווה כיוון שזה עומד בפני עצמו וסביר לון כרבי יהודה במסכת סוקה שצורך אגה צריך לאגוד את המינים יחד חוץ מהאתרוג אז גור אבוי מדו כי אם הוא לא אגד את המין החמישי הרי זה בחוץ בחר לו חלק מהמצווה אם הוא לכתחילה גד עוד מין נוסף אז לכתחילה לא עשה כעוגן ואנחנו צריכים שיהיה כזה דבר שהיה מתחילתו כשר והוא פוסל בתוספת ותפילין זה כן שייך כמו שנראה עוד מעט קשה גמור וי קציצי דקור מדברי תוי מצווה ציצית ופירוש מדברי סופרים שצריך ארבעה חוטים למדים שגיל זה לפחות שניים שאפשר לכרוך אותם כתוב גדילים אז גדיל שתיים זה ארבעה ויש בל יסיף שיך להוסיף חוט חמישי ובו יסיף גוירי משום בלתו סייף אונה הגמור בציצי מס לון אז בעצם הגמור המידה שיש שתי צדדים ורשי מצאן שזה מחליק מסכ מנוכס אבל תוסס מקשים שזה מוסכם שם שקשר אליון רס פ גמור מעלה שתי צדדים אסלון קשר אליון רשי מסביר כאן שהקשר שעושים מיד סמוך לכנף לפני הכריכות לדריסה זה לא מלוך למשה מסיני כי אפשר להכניס בלי לקשור חודיק חודיק אז גם אם הוא הוסיף חוט חמישי כיו שהוא לא קשור עם השר אז זה לא חיבור ראוי למצווה המצווה ועודף כמי שאינו גם אם הוא קשר אז הרי לא חלק מהמצווה הקשירה סק גורמ אם הוא לכתחילה קשר חוט חמישי ואפילו לכתחילה קשר ארב חותים אחר כך הוא התיר אותם קשר שוב חמישי אז שהוא קושר מחדש סיה מחדש אומרת הגמור וכ עשה ארבעה בתים בשל ראש גז דביק בית חמישי אז שוב אלכו דיכו לכו דיכו זה לא מגרע וובי לכתחילה חמי שבתה גורו מדו הונהג ורה אומר רבי זהירה ביס חיצון של התפילין שאינו רס האוויר הוא יש חציצה בינו לבין האוויר למשל שהוסיף בית חמישי או דבר אחר פסול אז נמצא ששיר בתפי שהוא עשה ארבעה בתים שכשר אחר כך הוסיף חמישי שאז ה נפסל מחמת ש החיצון אינו רואה את האוויר אז בזה שיר זו כן במרי אומרת המשנה למדנו שזו כן ממרה הוא חייב מסס חנק אז בעצם כדי לחייב מיסס חנק לא צריך לעלות לבזן הגודש בירושלים של 71 דיונים מספיק כל בזנ שבירו של 23 דיונים אבל אומרת המשנה אין ממיסי בפועל לא בבז שבירו ולא י בזנ שביבנה אז רשי מסביר שאם נשאלו לבזן שבלי שקס גוזיס כ אם בזן הגודל היו ביבנה אז למדנו עמוק עם גום אין בכלל דין זוקן ממרה אבל שאלו אותם בליש קס גוזיס וחזר ה זוקן לעירו ושעה שם ימים עד שגלתה סנדר גדולו ליבנה עוד לפני חורבן הבית כמו שמבואר בכמה מקומות אחר כך הורק כבתחילה אז אין מעלים אותו ליבנה להרוג אותו אפילו ששם נמצאת צנדר גדולו כי סוף סוף לא כולם נקבצים לשם אלומה לינו סו לבז הגודל שבירושלים הרשש מבאר שגם שבז היו ביבנה אז ברגל הם היו חוזרים לירושלים מעלים כזו סרה והם דוכים אותה ז הרשש מתרץ את כושיות הטופס ומשמר נוסו עדו רגל ממתינים עד החג וממיס ברגל מה העניין שנאמר וכל ום אשמו רו צריך להשמיע את מיטתו לרבים כדי ולא זידו נוד שעשה אדם עוד כן לכן צריך להמתין לרגל דבר רב קיבה הרבי יוד אמר לא אין מנין די שזה להמתין עד הרגל אלא ממי סינו יש מיד ואייך מקיימים את העניין שבכל הום קוס ממכתבים של בכל איש פס מ בדין אז הרשש מסביר שהבת של בסדין זה בסדין זה הסיבה למה הרגו אותו בדין כיוון שהוא אמר על בסדין כמו איש בו ס הגמ ש ז אפילו בז הגוד שביבנה אז גודל שנמצא שבירושלים שם באים כל כ רגל יגל שנ םש דברי רבי עקיבה אמ רבי יהוד כנמר כלום שם צריכים לראות שהורגים אותו נמש לא שזה א מ מדכל מ איש בדן צ צריך להכריז שמיט אותו בז שבר זו כדי להפחיד את האחרים המסיס זור הבן ס שלמדנו ל בארוחה וזו ממר דזמין שממו ודו על אדם שהוא חימי ואז הוזמו אז הורגים אותם צריך לפרסם זא ב כום אוכל ישראל אש זן נשורים אשמ לא שיך לכתוב כל העם כל ישראל זדו כולם רואים לדות יש גזלנים יש מל בריבי יש חרים פ שי שם פסולים לדות מקשה הרע נמכר בזו קן ממרה איך כתוב כול ום כל אחד ראוי להיות מופל שבז בסר מוירה כתוב כול ום לא כל אחד ראל בן סויר מוירה סך הכל שלושה חודשים בחיים למדנו לשר בן סויר מוירה אז הוא מסביר כך מה שצריך אחרו זה בזוק ממר בס מוירה לא שחששנו שאנשים יעשו כמוהם ואז צריך להפחיד אותם לטרזה אומר הרן מפני ום שלמדו לבני מדור לשמ מצ כ נו שי ב זה ל שם ס קיבל מ הזה אז זה שייך לכל אדם ממשיך הרן כז וכד שח הב הדו כל ה אפיל המו שבז כיון שהרב ישז כד שרב מק בישראל ולכן לא כתוב בזקן ו ד הזה שחש מז אחרים שמו אלא כתוב לא יזיד ד דהינו שבוא שום אדם לחלוק על הקבלה האמיתית אבל במסז ממין ההכרזה ה רק שלא יעשו את אותו דבר לכן כתוב דור הזה אז מס שר בכולם כתוב ר נשורים כי לא כולם רואים להעיד אומרת המשנה למדנו אחד נחנוק זה נובי השקר מה זה המשנה במה של ישום הקדוש ברוך הוא ואומר זא כביכול בשמו ומה של נמר לו אף על פי שנאמר לחברו הם מסוס בודום מסס חנק אבקוס נבס הוא לאומר אותה כמ ינ בן המית שנשלח עדי הקדוש ברוך הוא להתנבא על ניו שנהפכת מוותר נו שמפקיר אותם ה לא חושש למה שאומר נוי ונו של דצמ מ שמים שנאמר אד עוד נקים זה הנשם כך אזור אפילו כי למשל כיון ש מתנב בשם אבזור עוד למנקים אביש אז למ למדנו ש בסי אז מי מתי שהיה חנק כיוון שנכנסו לשוס הב לנישואין אז כמו שרשי רשי מודפס לאלון מסביר כמו שראינו לאל אפילו שרק נמסרה לשלוחי הבעל ודיין בדרך אף על פי של הניב לו הבולה הרי זה בחנק היא כבר נחשבת כנסו וז בסקו בולו גם הם חנוקים שכל המוזמן מקדימ סו מיס שממו הם מצפים לאותה מיסה כמו כן כל ב רייס מקבל את אותו עונש כמו הנבעלת חוץ מז בסקון ובוי לו ז בסקון שהם ומתים במיס סבל ובו ילו גם הוא שונה משר הריס שהוא לא ננש באותה מיסה שהיא נענשת אלא הוא ננש בחנק מביאה הגמור תו רבון לגבי נובי שלשו מסוס בדום ושושו מסוס בדי שמים המנ במה שלא ישמ ומה שלא נאמר לא לחברו הסנ בשם זור מדם הרלדי נוי נו שבל דברי עצמו מו בדי שמים אמר אנו אשר ז לדד בשמי מה זה זה המנ במה ששומה ואשר לא צס זה מיותר מה זה ב ללמד אול צס זה המנ ב שנמר שד בשם אלוהים אחרים נשזור סיב על שלושת אלו ומנו וכל מימת סתם אינו אלו חנק הובס ומטר על דברי נוי ונו שבעל דברי צמו מסוד שמים כס יש אשר לא ישמ עכשיו במילה הזו ישמ אפשר לפרש שלושת הפירושים הפירוש לפי המסורת שהתקבלה בידינו לקר זאת אשמ זה מוטר שהוא לא שומע לדבר נובי אבל קריב שמי אפשר גם כך לקרוא זאת דנו שהוא כובש נבואתו וקרי בלוי שומ אל דבורי וגם לעצמו לא נשמ הוא עובר על דברי עצמו הוא מתנב בשם הקדוש ברוך הוא לעשות כך והוא עושה אחרת וסיב על שלושת אלוי אדרו שממו דהינו בדי שמיים מביאה הגמור דוגמאות לכל מה שראיינו המנ במה ששומה כגון צדקי בן קננו דסי ויס צדקיהו בן קננו קרני ברזל היו שני מלוים מלך יהודו יוי שופות שהיה צדיק ומלך ישראל אחו שהיה רושה ויוי שופות הסכים לצאת ביחד עם אחוב לרחום על הרום אבל רצה קודם לשמוע מה הקדוש ברוך הוא אומר מפי נביו אחוב הביא ארב מ נביאי שקר וכולם אמרו באותו לשון עלי ויתן השם ביד המלך ואחד הנביאים מ צדקו בן קננו הוא עשה לעצמו קרני ברזל הוא התנבא בשם הקדוש ברוך הוא וימר כל יאמר השם א נגרום עד קלוסום למעסה י שופות כמו שנראה לאלון הוא רצה לשמוע עוד נובי אז בהכרח אחו ויה צריך להביא את מחיו בן אמלו שוא היה נובי אמס והוא באמת אמר שהכל שקר והם פלו במלחמה ואחו באמת נהרג במלחמה אז שואלת הגמור מה הטענה כנגדו שנב שלבד רוח נובוס הטיס נובוס היה לו כרם כמו שהזכרנו גם לב במסכת שלנו ליד אחוב ואחו רצה את הכרם נובוס לא רצה למכור לו את זה אז אחוב אשתו הציאה את זה הלילו עליו שהוא בירך את השם ואת המלך וכך הרגו אותו ואחו לקח את הקרם לעצמו אז רוח נובו הסיתה את הנבים כסיב ויאמר השם מפט סחב ויל ופ ברוס גלוד ויצא רוח ויבו לפני השם וימר אני אפנו וימר תפתה וגם תוכל צי ושי כן אומר רבד צ צ ממיצוי כיוון שאת הולכת לומר שקר אז דוי שקורים לא יכול לעמוד ל הקדוש ברוך הוא מהי רוח אמר בחן רוחו של נובוס יזראלי כיוון שחוב הרג אותו אז הרוח של נובוס רצתה לפתות אותו כדי שיפ בחומה קופוני מהוא השם אונה הגמור אבל למידק כ רב יצחק לאמ רב יצחק סיגנו חוד סגנון של דבר מליצות שרוח הקודש או לכמו נבים נכנס בליבם אבל לזה בלשון כך ולזה בלשון אחר אבל הכל עולה לאותו עניין אין שני נבים סנב סגנו באותו לשון ממש למשל אובד יאמר זהד ליפו איס רמי יאמר תפלצת אמ תמי מפניך אישך זדב אז רואים אותו סגנון אבל בשתי לשונות ו 400 הנבי מ כול ד כולם אמרו את אותו לשון ממש שמ מנו כלום כמר הה צריך להבין שזה זה נבואה שקר שוא הגמ את היסוד הזה הגמ שםם אמר אמר לו מה חסר לך 400 יש לך אומר מקוים שני נ ב לשון עוד דוגמה עלמה שרנו ג חני בזור בש שירושלים השם קשס אלום את חוזק של אילום שהייתה סמוכה לבוב ועזרה להם נו בצמה שז ב הקדש ברוך הלם צבים הל כמה וכמה אז הוא עש כזה בשוק התחתון שירושלים שברתי אול מלך בובל אזה נ בש אלא רמי אמר פפב למר גם רמ לא נאמר כך אז זה בכלל מה שראי מסנ ששומה אומר למדרש אחת הדרכים שדרש כמד אז קדוש ברוך הוא אמר בובל רק מהמר זה לא נאמר לחניו זה נאמר לירמיה ממשיכים המנ בשם אבזור כגו נבי הבעל כמו שמסופר בסיף המלכים מלי הנובי הושב כג בן המית ומטר על דברי נובי כגון חברי דיכו חברו של מיכו כסי ושח בבני הנבים אומר רו בדבר השם הקנו והוא לא קיבל את דבריו רק ומש וסו הקדוש ברוך הוא המר מיכו שיבקש לחברו שיכה אותו למה זה היה סימן לחוב שכשם שהקדוש ברוך הוא העניש את זה כמו שכבר נראה שאמר לו הנובי הקיני ולא יכהו כך הוא יעניש את אחוב שהוא נמנע מלהקות את בן הדד מלך הרום שהוא חמל עליו והוא שילח אותו בשלום אחרי זה כתוב שמחיה תנבל לפני החוב שהוא ייפול בידי הרום וזה מה שאמר אחוב אחר כך ליוי שופו שהזכרנו לא שבאו ללחם בארום אז ביקש לו תביא דנו אז הוא אמר מנלו הוא כ הנבל לפני זה ר לו עליו קופונים זה המנוי חברו של מיכו שלא רצה להקות אותו אמר לו מו י ג הכתוב בקל השם אז תלך והאריה יכה אותך וכך היה שהאריה י אותו מה ראנו עוד דוגמה נו ש דיזה אידו נובי כסיב אידו אומר ליבם בן אבות כי חן ציבו אוסי מדבר השם לימו כתוב שם לא יסך לחם ו יסי שת מים ולא סושו בדרך אשר הולכו למיסה אידו הלך והגיע אליו נובי מיסקל והזמין אותותו לאכול לחם וסיב אומר לו אסור לי הקדוש ברוך הוא אמר לי לא וימר לו יאמר ל הנובי גם אני נובי קומו ומלאך דיבר אלי בדבר השם לימו שמותר לך לאכול לחם ולשתות מים אמר לו נבואה שקר וקסי וישתו אידו ישב איתו ויח לחם בי יש תמים אז אידוי עבר על הנבוא שוא עצמו קיבל מהקדוש ברוך הוא וסי וילר וימצאו אריה והוא אכל אותו תונ תנ כמ רב חסדה הכוש נבוא הקדוש ברוך הוא אומר לו לומר נבוא והוא לא אומר אותה לא יקה אומר לי מדלת כך שואל רב חיז את זה ששנה לפניו את הבריה אומר לשו מליצית מי שאוכל תמרים בכברה לוקה דהיינו מן מסרי מי יודע שהוא קיבל נבוא והוא לאמר אותה כדי להתרות בו שהוא ילקה ובלי אשרו אי אפשר להלקות אומר הב חברי נביה חבריו הנביאים המטרים בו מנו יד אומר הב כסיף כי לא יעשה השם אלוקים דוב כגו וסודו אלא ודו נבים אומר זאת לכמה לא רק לאחד שואלת הגמור דיל מדרבי אולי פמלי שללו חזרו בהם הנבוא שאמרו לו לומר חמו על הרו והם לא יודעים שהוא חזר אז איך הם יכולים להתרות זה סורה סופק ונה הגמור מיסד הדרבי אם פעמה לשמה לא חוזרת בה וידוע ומוד לכולו נביא מודעים לכל הנביאים שהתבטלה הגזרה הזו שואלת הגמורה ויוינ הנובי דהד רבי הקדוש ברוך הוא חזר בו בלהפוך את נינו ולא ידוע לא הודיעו לו כ הוא לא ידע יצא מחוץ לעיר כמו שמסופר בנובי יונה שאומרים זאת במפר של מנחה של יום הכיפורים הונה גמורים שם לא היייתה חזרה ינ מקור נינו נפוס אמרלי אמרו לו ברוח הקודש נינו נפוס זה יכול להתפרש נפוס כפשוטו לרעה שהיא תהפך יכול להתפרש שיהפכו מעשה מרעה לטובה רק אי הוא לא יודע לטוב ולרו הוא חשב שזה רק לרו א באמת זה יכול להתקיים ככ יכול להתקיים ככה אז מלם לא חזרו בו מהשמיים אלא הקדוש בברוך אמר או שיהיה נפס כך או שיהיה נפס כך ברגע שבאמת הם הפכו את מעשיהם הם חזרו בתשובה אז התקיימה הנבואה וכבר לא צריך להפוך לרו שואלת הגמורה מבותר על דברי נובי מנו יודע מנין לאדם לדעת שזה נובי אמס דינה שהקדוש ברוך הוא מעניש אותו אולי הוא לא שומע בקולו כי הוא סובר שזה נובי שקר אונה הגמור באמת מדובר דווקא ד יואב ליויס הוא נתן לו סימן למשל הוא אמר לו כך וכך יקרה וכך קרה אז כשהוא אומר לו נבוא צריך לשמוע בקולו שואלת הגמרה וו מיחוד לא יואב ליוס לחברו שיכה אותו וינש חברו נענש שהרי הומת על ידי אריה אונה הגמור אימור זה כשהוא צדק נומס שין זה שונה לא צריך להוכיח על ידי אות כ אברום במריו איך שומלי יצחק שהוא דבר אמש שהוא צריך למסור את נפשו ששחט אותו הרי לא נאמר לשום אדם כזו מצווה ועוד אלי בר הכרמל בביקו עם נביא הבעל אימח ד שכוי חוץ שחטו שם קורבן הרימו שהיה בירושלים אלוהיך דמוזה נומס ש שצריך לשמוע בקול אפילו שלא נותן אות הזכרנו את הגמור כתוב חרדלה קו בצחוק נשאלת השאלה אחר מ מה זה אחר הדור שתי דרכים דרך ראשונה אומר זמרו אחר דור שלסטון ס ויגדל הילד יצחק גו געשה סעודה אמ הקדש ברוך הבו זזה אברהם אבינו ב מכפ אמר הקדוש ברוך הוא כלו כ הסוד מח דברים ש ז אמר רבי ש בב אינו בקוש משל ב שג צז אז שמה שצת קדוש וך ב זה כם לא עמוד בו שי אז הוא אמר לו חנו אמר ברם שני בונים יש לי זה י וזה חמל יחיד להוגו אשר אבו עונ ר א אהב שניהם אס צחוק וכל כך לומו למה הוא הלך איתו בהדרגה למה הוא לא אמר לו מיד צחוק כדי שלו טורב די וולוב הוא יצא לדרך אברום קדמוס לדרך ומלו ם כם פסוקים שלא קשורים אבל לושן הסו אמ בכזה לשון אניס דו אלך אטילה מחייל לא אהבך לנסותך בדבר שיתלה אותך ו מכריט את זרך הנה סר טורב ויודע ם רופס תחז קוי של קימון מלכו רצית וחית לו את כל באי עולם בדברים כבת אנשים לאמונה בקדוש ברוך הוא כי את טובה הנ בא ללך לבהל אותך אומר אברהם אבינו אני בסומי אלך אני בתמימות שומע למה שהקדוש ברוך הוא אמר אומר רוס כסוס העירה שלך צריכה להיות בטחונך ומה קורה כעת מה העיר שלך אומר לו יזכור נו מי הנוי ובד נקי לא נבד אם אני נקי אני לא עבד כ חוששות ורה שזה לא הולך הוא לא שומע לו אומר לי גוב מה הכוונה כך שומתי מחפ למעלה בשמיים עשה לו צח ו אז נחמה לנסות להקריב את יצחק אומר אברהם אבינו כך אוו של בדוי אדם שומר שקרים שאפילו אומר אמס אין ש מלו אז אני לא שומע לך פירוש שני לאחר הדור רב לוי אומר אחר דור ששמואל צחק אומר לשמ צחק אני ג במצ שו בן ש לא יכלת להתנגד ני ב כך הוא אמר מיד ם שזה בעצם ה ג צחק עמד בו עדכן דף פ
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה