מדברים מרבי נחמן מברסלב רות המואביה דעת שבתוך ההסתרה
מדברים מרבי נחמן מברסלב רות המואביה דעת שבתוך ההסתרה
מהתחלה לא תעזור בעלה לא תעזור בעלהחל מפלה פעמגאולה שבוע טוב מבחזנים מה שלומכם לא גיליתי את אמריקן לא קולומבוס גם לא מצאתי נקודה בכל הגוב אנחנו בעזרת השם בתוכנית מטורתו של רבי נחמן ברסלב שבוע טוב שהגיע מסתכל אל העולמים הבא אנחנו בעזרת השם מכינים את עצמנו לקראת חג השבועות אז היום אנחנו נלמד גם על הנושא שעם ישראל נוהגים בו לקרוא את מגילת רותח חזק כבר לא חנו אשכנזים נוהגים לקרוא את מגילת קרות עם ברכה אנחנו נוהגים לקרוא אותה בלי ברכה יכולנו להסתכל קדימה רק לחשוב עכשיו כמובן שיש בזה הרבה על מה לדבר ומשמה הסיפור על דוד המלך אז בעזרת השם נקרא ניגע גם בסיפור עצמו גם בדרשים גם באגדטות ונקשר את זה כמובן מובן לחג השבועות של קבלת התורה וכמובן גם מחכה לנו בחג השבועות שזה גם יום ההילולה של דוד המלך וגם יום מאוד גדול ליום ההילולה של רבי ישראל בעל שם טוב יש לנו גמרא מאוד מעניינת במסכת שבת בדף ל שמה הגמרא דורשת את יום הפטירה של דוד המלך ויש מאר שמאוד מעניין גם שמדבר שמשמע שזה היה גם יום הולדתו כי הקדוש ברוך הוא ממלא שנותם של צדיקים שנים מלאות וזה לא סתם גם בחג השבועות כי כל העניין של חג השבועות זה קבלת התורה אבל קבלת התורה בשמחה כמו שדוד המלך היה נאם זה מרות ישראל זה גם הסוד אגב של הטעם הקדוש ויום ההלילה של רבי ישראל בעל שם טוב שכל העניין שלו של קבלת התורה זה שכל סוד הגאולה תלוי באהבת השם אהבת ישראל ואהבת התורה ולשמה אנחנו אמורים להגיע וזה הכוח של חג השבועות שלשמה מוביל אותנו ורבנו הקדוש רוצה שנלמד בשמחה ושיהיה לנו ערבות ושמחה בכל לימוד התורה וקיום המצוות אבל דרך הסיפור של רות המואביה ודרך הסיפור של דוד המלך אנחנו בהחלט לומדים איך לקבל תורה איך ללכת עם התורה איך ללכת עם אמונה וגם עם ביטחון בהשם יתברך ובסופו של דבר כמו שרבנו אמר יש עניין שנתהפך הכל לטובה וזה גם כל העניין של קבלת התורה שאנחנו מקבלים את התורה מתוך אמונה וביטחון בהשם יתברך וככה זוכים לחיים נצחיים חיים טובים חיים מאושרים אז בעזרת השם יחכה לנו דברים מתוקים אז בואו בעזרת השם ניכנס לכמה צלילים ובעזרת השם נמרי אז שיהיה אזנה טובה אזנה ערבה ושמחה ומאושרת [מוזיקה] מאשקלון לנערי קרון רג בדיוק כמו הלב שלי כמה זמן עוד אשתגע שאני מנסה להבין מה יש לי מה יש בי את כל הדחפים כל מה שהדחקתי עכשיו עם צפים אז בואו בעזרת השם נתחיל עם הסיפור של רות המביה הסיפור הסיפור הזה היה בזמן שהיה צדיק גדול קראו לו אלימלך הוא היה נוסוי לנעומי הוא היה עשיר מאוד גדול וגם תלמיד חכם שופט את ישראל היה בו יראת שמיים מאוד מאוד גדולה אבל חז"ל מלמדים שבאותו זמן בבית לחם שהיה ממלכת יהודה באותו זמן היה רעב בארץ ואלימלך אמר אם אני אשאר כאן אז כל העניים יבואו אני אצטרך לתת להם גם את הכסף ואז איך אני אוכל לשפוט את עם ישראל הייתה כוונתו באמת טובה הוא היה ירא שמיים אבל חז"ל דורשים על זה שהיה לו צרות עין על ממונו ולכן הוא החליט לרדת למואב והקדוש ברוך הוא לא הסכים איתו. על זה חז"ל דורשים מלאך הזרזיר אצל העורב. מה הכוונה היא? שעם ישראל יצאו ממצרים מואב לא קיבלו אותם לא בלחם ולא במים היו צרי עין. עם כל זה שהיה ירא שמיים וצדיק אלימלך יורד לואב והקדוש ברוך הוא לא מסכים איתו בזה. ואז אלימלך נפטר לבית עולמו ויש לו שני בנים מחלון וחליון והם מתחתנים עם אורות ועם אורפה אין להם ילדים מהם ולאחר 10 שנים גם שניהם נפטרים נעומי שהייתה בעלת חשבון נפש מאוד מאוד גדול וצדקת מאוד גדולה וכשמה כן היא שהיו מעשיה נעימים ויפים וטובים היא ישר אומרת אחרי השיבה אני קמה וחוזרת חזרה לארץ היא אפילו לא סיפרה את זה לאף אחד. היא לא רצתה שאף אחד יעקב אותה ויגיד לה חכי בואי נארגן לך תיק אוכל צדה לדרך תחכי יום יומיים שלוש איך שנגמרת השיבה היא יוצאת בלת ואז מי שרואות אותה זה שתי הקלות שלה רות ואורפה והם הצטרפות אליה מחמת שרות ואורפה ראו את הדרך הנעימות שלה בעבודת השם ראו את הדרך ארץ שלה ראו את היראת שמיים שלה ורצו להידבק בה לרות לא קרורות השם שלה במדרש אומר שקור קראו לה גלית שהייתה בגלות מה שנקרא איזה גלות גלות הנפש היא תמיד רצתה לדבוק באמת אבל היא באה מבית של השירים היא ועורפה שתיהן היו מבית השירים מבית המלך מואב לא היה חסר להם כסף לא היה חסר להם כבוד לא היה חסר להם שום דבר אבל הם רואים את הדרך הנעימה והיראת שמיים שיש לנאומי ורוצים לדבוק אחריה והם מלוות אותה בדרך והנה בדרך הם כבר מתקרבים לבית לחם ושמה נעומי אומרת להם שובנה בנותיי אני כבר זקנה. אין לי ילדים גם שיתחתנו איתכם וגם אם אני אתחתן ויהיה לי ילד יקח זמן עד שהוא יגדל מה שנקרא אז לכו תתחתנו תקימו לכם בית אני מקבלת את עצמי את הדין באהבה רות ואורפה אהבו אותה מאוד המשיכו ללכת איתה בדרך ואורפה מתקדמת איתה עוד 40 צעדים שלימים ה-40 צעדים האלה עומדים כביכול לזכות ל איך אומרים הבן שלה לגוליטית ש40 יום הוא קילל את עם ישראל אבל הזכות הזאתי פקעה לו לאחר מכן שניהם אהבו את נעומי אבל מה היה ההבדל באהבה השם יתברך בוכים כליות ולב אורפה אהבה את הדרך הנעימה שהיה לנעומי השכה אותה חיבקה אותה אבל הפנתה עורף וחזרה חזרה לבית אביה רות היה לה גם אהבה לנאומי אבל אהבה יותר פנימית יותר עמוקה יותר מתוך התבוננות איזה אהבה היא אהבה את נעומי לא רק את מעשיה הן הנאים והייפים היא בדקה והינה מאיפה היא מקבלת את הנועם הזה מאיפה היא מקבלת את האור הזה את הנעימות הזאתי את הצדקות הזאתי כן מהשם יתברך ובאותה רגע אמרה רות אני רוצה להידבק באלוקי ישראל אני רוצה להידבק באלוקי ישראל באלוקי השמיים ששומר על הכל אני רוצה באמת ללכת בדרך האמת את זו אני אוהבת את זו אני מחפשת ורות שנת השם שלה מי גלית לרט רות זה בגימטריה 606 הוסיפה על עצמה עוד 606 מצוות על השבע מצוות שהיו לה והגיעה לתרייג מצוות ואומרת לה נאומי באותו רגע למה לך לבוא איתי ואת יודעת להיות יהודיה זה לא דבר קל ועל גב מזה לומדים גם את כל הנושא של ליחות גרים שבהתחלה דוחים את הגר יוצרים לו מניעה מה אתה צריך עכשיו להתקרב לכל העולמה של תורה וכולי ואתה יודע יש בזה דינים ואסור ומותר ואם חס ושלום חטאת באיזה משהו אז יש בזה דיני סכינה, שריפה, חנק, הרג. למה אתה צריך את כל זה? ככה אומרת נעומי לרות, תחזירי לבית אביך. יש לך שמה את הכל טוב שבעולם. למה את צריכה לבוא איתי? מה גם שאת בגיל 40, אותו זמן רות הייתה. אבל רות אומרת לה באשר תלכי אליך, עמך עמי אלוקייך אלוקיי באשר תמותי אמות. אני מקבל את עצמי את העול, תורה ומצוות באשר תלכי אליך. אני הולכת בדרך האמת. עמך עמי אני רוצה לדבוק בעם הקודש באשר תמותי אמות גם אם יגזרו עליי ארבע מיתות בית דין אני מקבלת את זה באהבה אני רוצה את התורה ואת המצוות ואז כתוב דבר מאוד מעניין על נעומי שהראת ביר ותרה כי מתאמצת היא וגירה אותה זה אחד הדברים שלומדים ככה מסביר ההרים מהלכות גרים למה הגר שבהתחלה בא להתגאר דוחים אותו כי הארי הקדוש כותב שיש ניצוץ שתעבר בתוך הגיל מאברהם אבינו שאברהם היה מגייר את הגברים ושרה את הנשים ובזיווג שלהם היו יוצרים גם נשמות של גרים והנשמות של הגרים האלה היו גם במעמד הר סיני ובמשך הדור הם מתעברים בגרים הניצוצות האלה והם רוצים להתגייר אבל איך יודעים אומר הארי שזה ניצוץ אמיתי שהם באמת רוצים להתגייר על ידי שהם מתגברים על המניעה אם רואים שהם מוכנים להתאמץ ולהתגבר על המניה משמע שזה גיור אמיתי משמע שזה אמיתי ביותר אם רואים שהם לא מתאמצים זה לא גיור אמיתי ותר כי מתאמצת היא מוכנה לקבל על עצמה את אור התורה והמצוות ואת כל מה שקרוך בתוך זה ומכניסה אותה לתוך עולמה של תורה אחד הדברים שרבי נתן מלמד הרבה פעמים על הנושא הזה של בעלי תשובה וגרים הוא הרבה פעמים מקשר את הנושא הזה של בעלי תשובה וגרים למה גם בעל תשובה עובר את המקום הזה ותרקי מתאמצת הוא צריך עכשיו להתגבר על כל ההרגלים שהוא שתרגל אליהם. וככה אנחנו לומדים גם לעבודת השם. שיש קצת מאמץ זה מראה שיש אמת. שאין מאמץ זה סתם ריבוי אור. צריך להשקיע, צריך להתאמץ, לא מבקשים ממך להתפרק, אבל לתת את המאמץ, לתת את הנוכחות ואת האמת. אני רוצה לכת בדרכה של אמת בדרך התורה ודרך המצוות. ולכן כמו שהגרי צדק שכרם גדול מאוד והרמב"ם כותב שמתאברת בהם נשמה חדשה והם בריאה חדשה לחלוטין אותו דבר גם הבעלי תשובה מתאברת בהם נשמה חדשה והם בריאה שלמה לחלוטין וחל כתוב המקום שבעלי תשובה עומדים צדיקים גמורים גם אינם יכולים לעמוד מחמת הכוח העוצמתי שיש בהם אחד הדברים ש הארי הקדוש מסביר שנשמות הגרים הרבה פעמים הם יורד דות לעולם אבל בהסתרה. אחד הדברים שלומדים את זה גם על הבעלי תשובה וגם על נשמות הגרים שזה נשמות מאוד מאוד גבוהות ולומדים את זה מאברהם אבינו. נכון שאברהם אבינו לא היה גר הוא ישר קיבל עצמו לל תורה ומצוות אבל המדרש מביא שבשעה שנשמת אברהם אבינו הייתה צריכה לרדת לעולם היצר הרע מאוד קינה ואמר לה הקדוש ברוך הוא אם אתה מוריד אותו לעולם אין לי מה לעשות כאן הוא יגלה את האמונה בך ואין לי מה לעשות כאן מה עשה השם יתברך בהסתרה הוריד את נשמת אברהם לבית טרח ואז היצר הרע אמר ממנו לא יצא שום דבר אפילו שהנשמה הזאת תהיה שמה היא תהיה מוסתרת אבל ימים אברהם אברהם אבינו על ידי עבודת הביטחון והאמונה גילה את אמונת השם ונכנס לתוך עולמה של אמונה למה של תורה גם נשמת דוד המלך שזה נשמת משיח בשורש בשורש איפה היא עוברת היא עוברת דרך המסלול שנקרא על שבא על בנותיו הבנות שלו היו צדיקות הם עשו הכל לשם שמיים ומשמה הנשמה הזאת עוברת לכן אומר הארי הקדוש שנשמת משיח הרבה פעמים עוברת דרך צינורות לא פשוטים בלשון המעטה והכל נראה בהסתרה כזה תכסיס שהסתרה אחרה לא תזהה מה שנקרא את כל המהלך הזה ולא היה לה קטרוג והנשמה הזאתי עוברת ורות דובקת בנעומי ומגיעה לבית לחם ושמה זה בדיוק היה הזמן של תז בניסן יום אחרי פסח וזה זמן הקצירה שיש את השיבולים עכשיו לאיפה הלחרות? הלכה ללקוט בשיבולים להביא אוכל לנעומי. עלה הכר הכרת הטוב אליה ואהבה את דרכיה ורצתה ללמוד ממעשיה. ויש לנו דין בהלכה שנקרא לקט, שכחה ופאה. מה זה לקט? יש את הקוצרים שהם קוצרים את השדה, העניים הולכים אחריהם. ברגע שהם רואים שנפל שלוש שיבולים, הם לא מרימים. כי משמע שהקוצר ירים את זה ולא יתייאש. נפל שתי שיבולים או שיבולת אחת, הם מרימים. הלכה רות אחרי הקוצרים אבל במרחק גם לא לדבר איתם ויש לנו שכחה מה זה שכחה עכשיו קוצרים את השדה מסדרים אותו בעומרים ואחרי זה לוקחים את העומרים הביתה את הקציר לוקחים אותו הביתה אם הקוצר שכח איזה עומר אחד חבילה אחת בשדה הוא משמע הוא מתייאש מזה ומותר לקחת את השכחה הזאת הענים יכולים לקחת את זה את החבילה הזאת הביתה ויש לנו פאה מה זה הפאה זה החלק בשדה שמשאירים לעניים שהעניים יכולים ללכת וללקות משמה. רות החמירה על עצמה ולקחה רק מהלקת ולא לקחה לא מהשכחה ולא מהפה. היא אמרה, אם אני אקח מהשכה, אולי הקוצר לא יתייאש ויבוא בכל זאת לקחת החמירה על עצמה לא לקחת מהשכחה. מהפאה היא גם לא לקחה, כי אמרה, יש שמה הרבה עניים, הרבה אנשים ואני רוצה את הפינה שלי. לקחה מהלקת וגם לקחה ממרחק שהיה לה פה ניסיון. אולי עכשיו אני אחרים יבואו ויקדימו אותך. מה ששייך לי שייך לי אני שומרת על הצניעות שלי. הגיע בועז שהיה בגיל 80 והיה גדול הדור ושופט על ישראל ובאותו יום הוא קם מהשבעה על אשתו ועל ילדיו הגיע לשדה ראה את הקוצרים ואז מרחוק ככה מסביר הזוהר הקדוש הוא ראה שכינה יורדת על רות המואביה הוא ראה את הצניעות שלה איך היא מקפידה לקחת דווקא מעלקת איך היא לא מדברת עם הקוצרים ואיך שהיא מלקטת את השיבולים היא לא מתכופפת אלא היא מלקטת אותם בישיבה מתעמץ צניעות [מוזיקה] ושאל על מה היא באה ואמרו לו לנאומי היא משרטת את נעומי מאיפה היא? ממואב. חשש ואמר אם היא ממואב אני לא יכול להתחתן איתה. ראה את דרכי הנאות אב אמר אני לא יכול להתחתן איתה. אמרו לו הקוצרים הלכה מבי אסור לו לבוא בקל השם אבל מואבית כן היא יכולה לבוא ביקל השם ואתה יכול להתחתן איתה. שמעת ההלכה הזאתי התברר אצלו ההלכה הזאתי. הסיפור אומר המדרש מביא שהוא הלך לרות שאל אותה מאיפה היא אמרו לו אמרה לו ממואב ובאתי לשרט והתגיירתי ובאתי לשרט את נעומי כתוב שהוציא חתיכת לחם ונתן לה לא לאכול והחתיכה נשארה אצלה הוא ראה ברכה אצלה הוא ראה ברכה מאוד גדולה אצלה והבין שהיא צדקת מאוד גדולה שאלה אותו רות איך אתה הרי מדבר איתי שכתוב הרי לא יבוא מביא בקל השם נשכחה ממנו ההלכה לא ידע מה לענות ואז נזכר במה שהקוצרים אמרו לו מואבי ולא מואבית. רצת רות להתחתן עם בועז אפילו שהייתה בגיל 40. את הסיפור הזה היא מגיעה לנעומי. נעומי שומעת את הסיפור ואז היא עושה איזה מהלך מאוד מעניין שדנים עליו המפרשים. היא אומרת לרות, עכשיו בלילה בועז הוא צדיק מאוד גדול וחסיד וירא שמיים. הוא עכשיו ילך לשדה לאסוף את כל הלקת שלו והוא ישן גם בשדה כי תלמיד חכם לא נוהג ללכת בלילה לבד היום בימינו זה פחות בעיה כי יש שטורה אבל בזמנם תלמיד חכם שולך בלילה לבד היה חשוד חס ושלום מה אתה עושה לבד בלילה אז הוא ישאר לישון בשדה והוא גם ישאר לישון בשדה למה כי הוא שומר על השדה שלו כי יש הרבה גזלנים עכשיו ואת תבואי ותהיי תחת מרגלותיו אבל אל תגי בו כי הוא חסיד וירה וגם את אותו דבר למה היא עשתה את זה? המפרשים שואלים, למה היא עשתה את זה? לכי לבועז, תגידי לו, יש לו שידוך טוב בשבילך. מה גם שבועז היה בן אחיו של אלימלך? ותעשי את השידוך כמו שצריך. למה לעשות אותו ככה? אלא אחד הדברים שמביאים גם בשם הארי היא עשתה את זה בתחבולה? כי היא ידעה שנשמת משיח ומלכות בדוד צריכה לצאת דרך המואביה ומבועז. והיא אמרה, אם אני אעשה את זה בדרך העם, אז מה שנקרא הסתרח יכולה לגלות את זה. לכן אני אעשה את זה בהסתרה כמו שהדריכה את רות והלכה רות ואמרה הרני הולכת לקיים מצוות חמותי אני מאמינה שכל מה שהיא אומרת זה דברי אלוקים חיים הגיע בלילה בועזק משנה ורואה אישה לידו שואל אותה ישר בפחד מי את איך הגעת לכאן שואל וכולי ואז הוא אומר לקדוש ברוך הוא ריבונו של עולם תציל אותי שאני לא אגע בה אף על פי שבזמנם היא הייתה מותרת למה האישה הייתה יכולה גם להתקדש בביעה לימים חז"ל הורידו את התקנה הזאתי. ככה הגמרא בקידושין מביאה. השם יתברך שמע לתפילה שלו, שמר עליו, הציל אותו ואז הוא אמר לרו, "תראי, אני מאוד הייתי רוצה להתחתן איתך, אבל יש מישהו במשפחה שהוא יותר גדול ממני, קוראים לו טוב, והוא האח של אלימלך והוא ראשון צריך להתחתן איתך. אם הוא לא יסכים להתחתן איתך לבית נלך לבית דין אם הוא לא יסכים להתחתן איתך אני מוכן ואני אתחתן איתך יום למחרת הלכ אית לבית דין של עשרה דיינים הגיש להם את מה שהגיש להם וטוב אמר אני הוא לא רצה להתחתן איתה כי הוא פחד שהנושא הזה מואבי לא יבוא בקל השם אבל מואבית כן עדיין לא התבררה אצלו ולכן הוא החליט שהוא לא מתחתן עם רות קם בועז הביא את רות בפני 10עשרה דיינים בירך את הברכה של החתנים ואמר מואבי לא יבוא בקל השם אבל מואבית כן והתחתן איתה והנה כאן מתחיל תהליך מאוד מעניין של נשמת משיח שיורדת לעולם להחזיר אותה מלדושה ישתבח שמו לעד של בורא עולם ובאותו לילה בועז מתחתן עם רות רות מתאברת אבל באותו לילה גם בועז נפטר לבית עולמו ואז התחילו החכמים לטעות ואמרו אולי המקרה הזה קרה שבועז מת מחמת שאולי חס ושלום ההלכה לא התבררה לו והיא לא בדיוק נכונה והגיור של רות לא [מוזיקה] אמיתי החליטו החכמים שהם לא מביעים דעה בדבר והשם יפסוק משמיים אבל השם השם יתברך ידע שזה הכל אמת והכל על פי דרכה של תורה ומהירות יצא עובד למה קראו לו עובד קראו לו עובד כי רצו לבדוק האם הוא עובד השם או לא לימים שהוא גדל הוא היה עבד השם ירה וחסיד ולימים עובד התחתן ונולד לו הבן שלו ישי שהיה קודש קודשים עד שאומרים חז"ל שמת באתיו של נחשולי הגזירה של המיטה שנגזרה עקב המעשה של הנחש הוא היה נפטר ולא הה שום חטא נולדו לו שבעה ילדים בניהם זה גם דוד מי הייתה אשתו איי איי נשאיר אותכם במתח [מחיאות כפיים] Brenn gur heilig auf brennt [מוזיקה] in שלישי אם דוד הייתה ניצבת בת אדיאל והיא הייתה קדושה קדושה קדושה מאוד רק מה שקרה לימים נכנס יראת שמיים מאוד גדולה בישי והוא כבר היה זקן בימים והוא חשב שאולי חס ושלום סבתו רות אולי ההלכה מואבית ולא מואבי עדיין לא התבררה יכול להיות שהוא מואבי והוא לא יכול לבוא ביקל השם הוא לא רצה לצייר את אשתו והוא פרש ממנה לא נתן לה גט פרש ממנה והייתה לו עוד אישה שפחה והוא אמר לה אם את בדין של גויה מבי אז את תתגיירי ואז אני אוכל לחיות איתך ואם לא היה שמה דיון שלם בדבר הזה אבל אותה שפחה הזאתי כאב לה מאוד על ניצבת בת אדיאיל אם דוד ומה היא אמרה לה תיכנסי במקומי לאישיי כמו שלאן נכנסה במקום רחל נכנסה מצבת בת אדיאל והתעברה מאישה לימים מה רואה יש שהיא מעוברת אמר איך היא מעוברת פרשתי ממנה אז כנראה שהילד הוא ממזר האחים של דוד ככה מביא המדרש רצו להרוג אותו לא אהבו את הדבר הזה ולא ידעו מה היה מאחורי הכלים מה שנקרא אבל הוא אמר אניחו שלא יצא לכם שם רחס ושלום ודוד גדל אצל אמא שלו בידיעה שבטוחים שהוא ממזר ואמא שלו אומרת לו באריסה בשקט כל יום, אתה בן קדוש, באת בקדושה ובטהרה, אני מבקשת ממך שתהיה חזק מאוד לעבור את הניסיונות שאתה צריך לעבור. איזה כוח ואיזה עוצמה זה היה שאין לנו תפיסה להבין ודוד המלך גדל ובינתיים מה עושים שולחים אותו לשדות ליערות למדבריות איך אומרים ליצור גרמה שכביכול הוא ימות אבל דוד מבחינתו זה היה טוב אתם יודעים למה המדרש מביא שהוא אמר אחת שאלתי מאת השם אותה אבקה שיבתי בבית השם לאורך ימים הבדידות הזאת הז טובה לי תן לי להיות לבד עם השם להיות רואה צון להדריך את הצון הוא ככה מגלה רחמים ומגלה אהבה ובינתיים הוא לא יודע שמאחורי הקלים הקדוש ברוך הוא עובד כדי להכין אותו להיות מלך על ישראל שכל המניעות שאדם עובר זה הכל הכנה להביא אותך לגדולה ככה מסביר רבי נתן בשם רבנו שתכלית הירידה זה עלייה ודוד המלך לא קעלו גם את הארי וגם את הדובי קעבדך נלחם בדובים נלחם באריות על והיה לו קדושה כזאתי ורצונות כאלה ותשוקה כזאת לאהבת השם עם כזה שירים וריקודים ושמחה עד שאמר אם אני צריך לעבוד הקדוש ברוך הוא מתוך ממזר אז אני אעבוד בנוך מרזר לא יבוא בקל השם לא יבוא בקל השם אז אני אתחתן עם גיורת עכשיו אני אתחתן עם ממזרת זה עבודת השם איתה אני הולך אני עושה מה שצריך אני עובד עם המציאות אני לא משנה אותה ושאר שירות ותשבחות ומזמר לקדוש ברוך הוא ושמח בחלקו כמו הטעם הקדוש. זה הכוח העצום של דוד המלך. לא סתם הוא נקרא בתחדמלכה של הקדוש ברוך הוא. ככה הזוהר מדרש רות דומני מביא. שבשעה שיש דין על העולם הקדוש ברוך הוא רואה דוד המלך וממתק את הדין. נאים זה מירות ישראל. ודוד המלך רואה את צון ולא קל לו בחום בחורף ברוחות אבל הכל בשירות ותשבחות ומתוך אמונה זה עבודת השם שלי. ואומרים שהיה לו כזה רחמים לדוד המלך על הצאן שהוא ידע להנהיג את הצאן. הוא ידע להנהיג את הצאן והוא היה יודע איך לראות את העדר. בהתחלה היה מוציא את הצעירים, את התינוקות שבצאון, כדי שיאכלו את העסב הגבוה ערך. לאחר מכן היה מוציא את המבוגרים שיאכלו את העסב האמצעי שהוא יותר קל. ולאחר מכן היה מוציא את החזקים שיאכלו את העסב הקשה כי הם חזקים ויכולים לאכול אותו. אמר הקדוש ברוך הוא, אם ככה אתה מנהיג את הצאן בכזה דיוק ויודע ללכת לרוחו של כל אחד אתה יכול להנהיג את עם ישראל. וזה נקרא הצדיק הגדול, צדיק האמת שיודע ללכת לרוחו של כל אחד. כמו שרבנו חיים ברסלב מסביר. הצדיק צריך לדעת ללכת לרוחו של כל אחד. הוא לא יכול ללכת לרוח אחת. איך הוא מכנס את כולם? איך הוא מנהיג את כולם? איך הוא מקרב את כולם, את החלשים, את החזקים, את הצעירים, את המבוגרים הוא כלל נשמות ישראל. זה מה שרבי נחים ברסלב עושה בספרים שלו, בדרך שלו, בעצות שלו, בהכוונה שלו. הוא יודע ללכת לרוחו של כל אחד בישראל. וזה אומנות ואומנות גדולה מאוד שדורשת המון ערך הפיים מתוך הגבורות. הוא לא יוצר איזה מפלגה רק לחזקים, רק לחלשים, רק לאמצעים, לא לכולם. לכן הוא מנהיג של הדור, הוא הרואה צון, הוא סוד דוד המלך שיודע להכניס בכולם נעימות ולתת להם את המזון הרוחני שידעו לדבוק בקדוש ברוך הוא. ואז הקדוש ברוך הוא אומר לשמואל, שלח את שאול להילחם בעמלק. ושאול לא עושה את העבודה כמו שצריך בסופו של דבר עם כל זה שהיה צדיק וירא שמיים ונכבא אל הכלים. הוא משאיר את הבקר, את הצון ואת הגג. ובאותו רגע אומר שמואל שאול קלתה מלכות שאול צריך להמליך מלך אחר באותו זמן שמואל היה יודע שהוא צריך ללכת לבית לחם כי הקדוש ברוך הוא אמר לו בנבואה לך לבית לב לבית לחם לבית ישי ואחד מבניו יהיה למלך המשיח שמואל פחד שאם הוא ילך בידיעה כזאתי שאול ירדוף אותו ויהרוג אותו כי הוא יהיה נקרא לפי דעת שאול מורד במלכות. מה עשה שמואל? אמר, אני הולך להקריב קורבן, מה שנקרא במשכן. ועל הדרך הוא הזמין גם את ישי ואת בניו. ודוד נמצא בשדה ולא יודעים ממנו. אבל שמגיע את רצון משמיים שצריך להגביע את האדם, אין מי יאמר לו מה תפעל ומה תעשה. שמגיעה השעה לדוד והוא בכלל בשדה והוא לא יודע מה קורה מאחורי הקלים אבל שיורדת על האדם שעה אי אפשר כבר לעצור את זה ושמואל מגיע לבית לחם ושמה הוא קורא לאישי ולבניו ובא למשוך עליהם את שמן המשחה והשמן לא יורד זה היה טיפה אחת שנמשכת על המצח ויורדת על כל הגוף זה לא נמשך השמן חוזר חזרה אחורה עוד בן בן הוא עובר את כל הבנים שלי ואז הוא אומר לו יש לך עוד איזה בן אני קיבלתי נבואה מהשם יתברך להמליך את אחד הבנים שלך למלך המשיח אומר לו ישי יש לי עוד בן אבל הבן הזה כך וכך תביא אותו קוראים לדוד הגדולה של דוד מגיעה משמיים בושה בתודה חצר אותך אורו ברך שמו כי טוב השם לעולם חסדו וען דורד [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אמונתו טיל טיל כן כן כן, אחים יקרים, זה עם ישראל. מתוך המקומות הכילו מובנים מגיע הגדולה שלנו והטהרה שלנו. אין יאוש בעולם כלל. זה הסוד של הקבלת התורה. זה הלימוד מדוד. זה הלימוד מרוץ. זה הלימוד מכל המהלך של עם ישראל. ומגיע דוד ושמואל יושב ואומר הקדוש ברוך הוא לשמואל המשיח שלי נכנס ואתה יושב אוה בוא נשמע איזה שיר [מוזיקה] האנשים הפשוטים שלא נראה עליהם כלום אבל בסופו של דבר עולים לגדולה. זה מה שרבנו אמר שהאנשים הפשוטים בביאת משיח הם אלה שישימו את הכתר על ראשו של המשיח. זה הסוד של דוד המלך. זה לא סתם. עכשיו אנחנו מגיעים להמשך הסיפור, אבל נשמע איזה כמה ניגונים. מוכר גם לב באור עקיבה. שנים לפני קורל אחזר לקח לו את הרב למעלה. [מוזיקה] הוא לא צריך את הרבנות אצלו כשר זה בעיניים והעיניים מדברות ועד עצמן גם הידיים שחותכות בשר טרי לכבוד שבת וזו שמחה צריך רק יין שמחה של אנשים פשוטים גדולים מהחיים לעם הארץ הם נדמים אנשים פשוטים גדולים מהחיים לעם הארץ הם נגמים בכור מוכר ירקות חיים מוכר ברכות גם בננה פירות באים עם סיפורים על הדוחן בפרדס חנה הוא לא צריך את השווקים מרכזי מסחר גדולים גם אם אין מזומנים תבוא תיקח תשלם בעוד חודשיים רק בא בשביל ברכה וגם מרגיש שהיא עולה עד לשמיים. ברכה של אנשים פשוטים גדולים מהחיים גם הארץ הם נדמים. אנשים פשוטים גדולים מהחיים עם הארץ הם נדמים. เฮ [מוזיקה] וניסגר תמיסד הקבצנים פשטו ידיים אכלו אצלו בהתמדה גם בבגד כאן בצלחת עם ברכת מזון וגם תודה תצליח ותראה רוחת אחת טוב הלב שמתרחב הופך כלב של אנשים צרי העין הטבק כבר סגור וזה הסוף של הסיפור לבינתיים סיפור על אנשים פשוטים גדולים מהחיים הארץ הם נמים אנשים פשוטים גדולים מהחיים הארץ הם הנה עכשיו אנחנו מגיעים לעניין בסיפור שמגיע דוד והקדוש ברוך הוא אומר לשמואל המשיח שלי נכנס ואתה יושב לא ידע שמואל מה לעשות היה נראה לו כל העניין הזה קצת תמוע מצד מצד אחד דוד המלך הוא אדמוני אז משמוא כמו עשו רוצח אולי חס ושלום אבל מצד שני הוא יפה עיניים אומר לו הקדוש ברוך הוא המשיח שלי נכנס ואתה יושב אומר לו ריבונו של עולם הוא אדמוני משמע שאולי הוא כמו עשו אמר לו הקדוש ברוך הוא אבל יפה עיניים נכון שהוא עדמוני אבל כל מה שהוא עושה זה הכל בטהרה לשם שמיים לכבודי לוקח את המשח וכל שמן המשחה שטף את דוד המלך בכל אבריו ואומר יחי משיח [מוזיקה] השם הכל באותו רגע מתהפך לטובה ככה זה בחיים שלנו הכל באותו רגע מקבל צבע אחר לגמרי למה עברתי את זה למה זה קרה לי למה המניעות האלה למה הסתרות האלה פתאום באותו רגע אדם מקבל דעת משמיים שברך לא עזב אותך במקומות שאחי היית בטוח שאתה לבד עכשיו הקדוש ברוך הוא מראה לך שהיית הכי קרוב הוא היה הכי קרוב אליך בדור שאנחנו בטוחים שאנחנו הכי רחוקים יבוא משיח צדקנו ויגלה דעת נפלאה אז ימעלה סחוקפנו ל שוננו רינה אני הייתי ככי קרוב אליכם ופעלתי מאחורי הקלים דברים שלא ראיתם ולכן דרשתי ממכם אמונה וביטחון שתבטחו בי שאני מנהיג את העולם ורק תפנו אליי בתפילה והתבודדות ואמונה פשוטה ותמימה. ככה דוד המלך החזיק. לא שאל שאלות וספקות וטהיות כלפי הקדוש ברוך הוא. המשיך לדבר איתו. המשיך לפנות אליו. זה היה האור הנפלא שהיה לדוד המלך והוא עולה לגדולה. משיח השם מלך ישראל. ובאותו רגע כולם הבינו כל אלה שריכלו ודיברו והיו כאלה שבמשך הזמן אמרו למה דוד כל הזמן בשדה והתחילו לצאת השמועות שאולי כנראה הוא ממזר והתחילו לבוא בכל מיני פלפולים כנראה שירות הגיור שלה לא היה גיור וכל הקדושה של אישה היא באה מעובד ומבועז והפסולת שהיה ברוד חס ושלום יצא בדוד ולכן הוא ממזר התחילו לרנ ולדבר אבל לא ידעו מבפנים אל אמונה ואין אל צדיק וישר אל תשפוט אף פעם בלי שאתה יודע ובאותו רגע ששמואל ממליך את דוד כולם נפלו פיניהם כשולי קדרה שידעו את האמת שדוד המלך הוא קדוש וכל ההגעה שלו לעולם מה שנקרא היה הכל בקדושה ובטהרה ודוד דוד המלך אומר אבן מעשו הבונים מעשו אותי אבל הייתה לראש פינה אבל הוא לא מתגאה מאת השם הייתה זאת היא נפלת בעינינו זה מעת השם וזה פלא גדול שאף אחד לא מבין הודו לאדוני כי טוב כי לעולם חסדו ככה דוד המלך משבח את בור בורא עולם זה הכל השם יתברך עשה הוא לא מסתכל בקנאה הוא לא מסתכל בתחרות הוא לא מסתכל בנקמה על אף אחד גם אלה שביזו אותו והגדירו אותו בתור ממזר שלא יבוא בקל השם והיו מרעננים אחריו היה אומר דוד לקדוש ברוך הוא ריבונו של עולם הם אומרים מה שהם אומרים עליי מחמות מחמת העוון שתלוי בי ככה הם חושבים הם לא שונאים אותי הם שונאים את העוון שהם חושבים שיש בי וממילא שהסתלק הדעת מהאבון הם יאהבו אותי כמו כולם. איזה אמונה היה לדוד המלך. איזה כף זכות, איזה אהבה, איזה התבוננות, אחים יקרים. והוא עולה לגדולה. והסוד של דוד המלך זה אנחנו סוד המלכות, נשמת המלכות הקדושה שיש לכל אחד מאיתנו. ובסופו של דבר כל הדור הזה יעלה לגדולה. אפילו שמרעננים אחריו ואומרים אחריו, תראה מה קורה לו, תראה איפה הוא נופל, תראה מה עובר עליהם. אבל לא סתם רבנו אמר הכל התהפך לטובה. ואיך אומר דוד המלך? מעת השם הייתה זאת. היא נפלט בעינינו. זה פלא גדול. ומה רבנו אמר? אני איש פלא ונשמעתי פלא גדול. כמו שדוד המלך הכל באותו רגע התהפך לטובה ואנשים קיבלו על אותה מציאות זווית ראייה אחרת, אותו דבר אני אגלה על הדור הזה. אני איש פלא ונשמתי פלא גדול. אומר רבנו, אני אגלה על הדור הזה עיניים אחרות, זווית ראייה אחרת של מי הם באמת, לא כמו שהעולם חושבים, אלא מי הם באמת אוהבי השם, טהורים, צדיקים, לוחמים בשטח ולא מוותרים. זה העיניים שרבי נחמי ברסלב נותן לדור. אהבת השם, אהבת התורה ואהבת ישראל. ודוד המלך עולה לגדולה והולך עוד ומנגן בפני שאול להסיר ממנו את הרוח הרעה על ידי הניגון והניגון שלו מגיע עד כיסא הכבוד הניגון של הכל מתהפך לטובה Ah. [מוזיקה] [מוזיקה] โ [מוזיקה] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] רק אתם תחזיקו, תחזיקו עצמכם, תחזיקו עצמכם ביחד. רק אתם תחזיקו, תחזיקו עצמכם. תחזיקו עצמם ביד ועל ידי זה תהיו על ידי זה תהיו אנשים כשרים ועל ידי זה תהיו ועל ידי זה תהיו אנשים בקשה היה השם ברחמך הרבים שלח לנו רוח טהורה ממרומים ונראת בכל אחד את הטוב ואת המיוחד ונחזיק את עצמנו ביחד יד השם ברחבך רבים שלח לנו רוח טהור ממרומים ונראה בכל אחד את הטוב ואת המיוחד ונחזיק את עצמנו ביחד [מוזיקה] איי, כמה דיבור חשוב, כמה דיבור עמוק. ריבונו של עולם, תזכה אותו לראות בכל אחד את הטוב ואת המיוחד. נזכה להחזיק את עצמנו ביחד שזה העיקר. זה העיקר. די למחלוקות, די לריבים. זה הסוד של דוד המלך, נאים זמירות ישראל, סוד צדיק האמת שמכנס את כולם. מספיק עם המחלוקות, מספיק לחפש בכל אחד את החלק הלא טוב והלא איכותי. מספיק מספיק אם זה דחו סובלים מזה בלי סוף. תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. מה נעשה? איך נגיע לבית דין של מעלה? שיגידו אם אין שלום בעולם אז איפה התלמידי חכמים? איפה התלמידי חכמים? תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. איפה? איפה? צריך להרבות שלום בעולם. תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם. צריך שהתורה ותביא לשלום כל הזמן רק לחפש את החלק השלילי והלא טוב ולחפש בדקויות איפה איפה הוא טועה איפה הוא מתבלבל איפה אני אתפוס אותו למה למה למה דוד המלך נעים זהמירות ישראל רואה בכולם טוב רואה בכולם אהבה לדקדק בלראות את הטוב לא שאנחנו מצדיקים את הרע אבל לדקדק בלראות את הטוב אחים יקרים השם יתן לנו כוח שמים וכולם יודעים אנחנו בסוף הימים ועוד דקה הנה הוא כבר מגיע והיה יותר טוב לו בוא נשמע קצת איזה כמה נגונים להנאים שבוע חדש אנחנו מתקרבים בעזרת השם להמשך הסיפור איך דוד עכשיו נפגש מול גוליאית מה זה קשור אלינו עם הרבי נתן מסביר על זה חכו מחכה דברים טובים חבר'ה חכה דברים טובים יאללה קצת שמחה בלב שרק יבוא אלינו היום הזה לא יהיו יותר דמעות על חייים רק שמחות ורק שורות טובות עולם חדש מלא בטוב עד השמיים שרק יבוא אלינו היום הזה לא יהיו יותר גמעות על חיי רק שמחות ורק שורות טובות עולם חדש מלא בטוב עד השמיים כמה אנחנו צריכים להתחזק להעמיק בזה מאוד די למחלוקות די די לפעמים אתה שומע תלמידי חכמים גדולים אבל אם הם דינים דינים דינים כל הזמן מחפשים ב איך אומרים בציציות איפה לראות רע איפה לראות רע איפה לראות חיסרון השם ירחם ויציל למה לא לחפש בדקויות את האזמרה למה לא לחפש בדקויות את האזמרה השם יציל אותנו הקדוש ברוך הוא מחפש בדקויות את האזם התורה מפורשת בליקוטי מרן לא הביט אבן ביעקב אבל מה אני אגיד לכם אני חושב שכל זה מסתכם בדבר אחד שנדבר מרבנו ונתחזק מרבנו לא יהיה מחלוקות אנחנו לא צריכים לדבר מדעתנו אנחנו צריכים לדבר ממה שכתוב בספר ברוך השם מה שכתוב במדרשים מה שכתוב בספרים מה שכתוב ברב רבנו איך הוא מדריך אותנו שמה נמצא שלום לכולם השם יתן לנו את הכוח טוב שאדם יתרגל ויגיד ריבונו של עולם הרי אני אוהב כל אחד מבני ישראל כנפשי ומאודי ואם חשלום יש לו איזה טרוני על מישהו הרי אני משתדל לפחות לאהוב כל אחד מבני ישראל כנפשי ומהודים מה שהיה היה הלאה מתקדמים אהבת ישראל זה מעל כולם לא חייבים להיות חברים של כולם אבל לא חשלם לשנוע לשמור בלב לדעת לעבוד עם זה נכון [מוזיקה] שרק יבוא אלינו היום הזה. לא יהיו יותר דמעות על חיה. רק שמחות ורק שורות טובות. עולם חדש מלא וטוב עד השמיים שרק יבוא אלינו היום הזה. לא יהיו יותר תנאות על חייים רק שמחות ורק שורות טובות. עולם חדש מלא וטוב עד השמיים. והנה עכשיו מגיע השלב שקם גוליאית שגולת יצא מירוץ אה סליחה יצא מעורפה וחז"ל דורשים שמה שמסכת סוכה את כל המהלך הלא פשוט כאשר הפנתה העורף וחזרה באו להמי הגייסות והתעברה מכולם זה גם שאלה איך זה היה שם התוספות מתרצים את זה וגם התעברה מכלב רחמן ליצלן לכן גוליית אמר לדוד אני בא אליך בחנית בחרב אתה בא אליי עם אבנים הכלב אנוכי כי זה היה במהות שלו והיה לה ארבעה בנים וגולי היה שלישי שביניהם והיה אמצעי שביניהם והיה גובעו שש עמה וזרת זה כמעט 3 וחצי מטר זה היה חתיכת הר וגולית היה לו חליפה של שריון שהיה כולם מכסקסים מלא חרבות מלא הכל היה מחודד שמה מלא סכינים חדים שרק אם היית נוגע עם האצבע הייתה ישר נחתכת ונופלת והיה היה גובעו ענק והיה מלומד מלחמה וכל הגוף שלו היה מכוסה חוץ מהמצח והעיניים ובמשך 40 יום הוא מקלל את עם ישראל כנגד 40 יום שניתנה בהם תורה הוא ידע שאי אפשר להפיל את עם ישראל רק שפוגעים להם ברוח ומקלל אותם בוקר וערב כנגד קריאת שמע של שחרית כנגד שמאת שמע של ערבית כדי לנתק אותם ממצוות איחוד השם אחד גימטריה אהבה לא להרגיש את אהבת השם ואז מי מגיע כולם מפחדים להילחם מגיע דוד המלך ואומר לשאול אני אלחם איתו אומר לו שאול איך תלחם איתו אמר לו אתה לא מלומד מלחמה אומר לו דוד המלך גם את הארי וגם את הדובק עבדך שביום אחד נכנסו לעדר שלי דוב ושני גורב אריה ושני גורב וחטפו מהעדר שלי את הכבשים את העדר ואני רדפתי והצלחתי להציל אותם ולשסע אותם ובאותו רגע עשיתי חשבון נפש ואמרתי רגע מה יש לי ידיים של ארקולס זה לא מה שדוד המלך חשב הוא קיים את מה שכתוב בתורה א' כי איש הישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר והוא אמר אם הקדוש ברוך הוא גילה לי כאלה כוחות משמ שיגיע זמן שאני אצטרך להילחם לכבודו עם הכוחות האלה תראו איזה ענווה תראו איזה התבוננות פנימית ואומר רבי נתן הארי והדוב זה מרמז על התאוות והיצרים שיש לאדם ודוד המלך מצליח להתגבר אבל אומר יגיע זמן שאני חייב לעמוד בזה זה ולקדש שם שמיים והוא אומר לשאול גם את הארי וגם את הדוב כעבדך הקדוש ברוך הוא גילה לי שיש לי כוחות חזקים לעמוד מול הארל הזה הפלישתי הארל הזה למה הפלישתי הארל הזה שכל הכוחות שלו באים מהטומ מהקליפה מהאורלה ונחש אפר לחמו מכוח הטומ ואני בא בכוח הקדושה נותן שאול את החליפה שלו לדוד והיא יושבת עליו בדיוק מולבשת עליו ראה דוד ברוח הקודש ששאול אומר יכול להיות שזה אמור למלוך תחתיי הוריד את זה דוד את החליפה ואמר אני לא כל כך מכיר את החליפות האלה זה לא לא יושב עליי כל כך נוח הוא הולך לנחל ולוקח חמישה חלוקי נחל כנגד חמישה חומשי תורה הוא עובד עם התורה ואז מה עושה דוד באותו רגע שם אותם בנרתיק והם אבנים חלקות כי דוד המלך אמר אני יודע מה זה אבן אבן מעשו הבונים אבל הייתה לראש פינה אני אנצח את הפלישתי על זה ואני אתן לו בראש מה שנקרא ודוד המלך לוקח את כל החמישה אבנים חמישה אבנים כנגד חמישה חומשי תורה כנגד האות ב בראשית כנגד לעיני כל ישראל ל בספר בספר דברים ב ול אותיות לב כנגד חמישה ספרים שיש בתהילים שזה להכניס את הרגש שבתוך התורה ודוד המלך באותו רגע עומד מול גולית ואומר לקדוש ברוך הוא תראה לי שאני הולך להפיל אותו פורחת שרט במצ רצח של גולית ודוד יודע שזה סימן שהוא הולך להרוג אותו. הוא עומד מול גולית והוא אומר לו נאום ודרשה כזאת חזקה עם ביטחון. הוא אומר לו דע לך שאני הולך להערוף את הראש שלך ואני אתן אותך לחיית הארץ ולעוף השמיים. אתה גמור. מאיפה קיבלת את הביטחון? אומר לו דוד לגוליט אנוכי בא אליך בשם השם צווקות אלוקי ישראל מערכות ישראל אשר אותו חרפת וגדפת. רבי נתן מלמד כך אומר גולית זה מרמז על כל התאוות והיצרים שיש באדם והיצר הרע בא לו עם חיל חזק אבל דוד המלך בא עם אבן אבל עם אמונה שיש בתורה עם אמונה שאני בא בשם השם ורבי נתן אחד הדברים שהוא מלמד שאתה בא בשם השם שום כוח שבעולם לא יכול לעמוד כנגדך שאתה בא עם תפילה עם אמונה עם שירות עם תשבחות עם דיבורים טובים כמו שרבנו מלמד הוא אומר בשם השם נעשה ונצליח. כל החמש אבנים מתאגדות לאבן אחת והאבן שוקעת ונכנסת בתוך ראשו של גולית. במקום ליפול אחורה נפל קדימה עד הזרועות של דוד, עד רגליים של דוד. דוד המלך מוציא את החרב בעזרתו של אוריה אחיתי וזה עוד סיפור בפני עצמו לא ניכנס אליו כרגע. עורף את ראשו של גוליד ואומר כך יובדו כל אויבך ישראל. למה ערף לו את הראש? אתה ניסית לנתק אותנו בין הראש לבין הרגש. כי בעורף איפה שהוא ערף את ראשו יש שמה שלוש קליפות. העורף אותיות פרעה. שר העופים, שרת הבחים, שרמשקים. רצית להפיל עלינו תאוות בזה שניתקת אותנו בבוקר ובערב מקריאת שמה כדי שניפול אתאבות ויצרים וניפול הקליפה שלך שנקראת ורלה. ואני חותך את המקום הזה כי עם ישראל תמיד מקושרים בשכל וברגש לבורא עולם. וכך יעבובדו כל אויביך ישראל. ואומר רבי נתן, ככה מנצחים את היצר הרע עם הכוח של דוד המלך שהוא כוח התורה, עם הכוח של דוד המלך שהוא בא עם חמש אבנים והם מתאגדות לאבן אחת, עם פשיטות ותמימות, עם אמונה בשמחה בחלקך, שזה הסוד של דוד המלך בתוך האבן. גם אם עבודת השם שלך היא כמו אבן ואתה לא מרגיש חיות ואתה לא מרגיש שאתה מרוויח הרבה אבל תזכור ותדע אח יקר שאם השם יתברך נמצא שמה ואתה שמח ואתה מאמין אתה תפיל את הגוליד שבתוכך אתה תפיל אתה תתגבר אל הכל אתה תמיד תזכה לקרבת אלוקים כי עכשיו אתה בקרבת אלוקים וזה מה שדוד המלך עושה וזה מה שהוא מגלה לעולם עם מעט עם פשיטות עם תמימות גם אם אתה לא יכול לעשות הרבה אבל תאמין שעם השמחה כמו הטעם הקדוש במה שאתה עושה אתה תפיל את כל כוחות הסתר אחה וזה הדור שלנו אולי לא כל כך חזקים אולי לא מצליחים לעשות הרבה אבל עם אמונה בשמחה פשוטה ותמימה והתקרבות לאט לאט עקב בצד הגודל הדור הזה מפיל את כל מסכי הברזל וחומות הברזל של הסתרה אחראה רק תאמין לב טהור בר לי אלוהים ורוח נכון חדש בקרבי. תאמין בכוחך, תאמין בשמחה הפשוטה שלך. תאמין בשמחה בחלקך, תאמין בדיבור שלך, תאמין בתפילות שלך, תאמין באזמרה שלך שיש לו כוח לנצח את כל כוחות הסתר אחה. תלך עם אמונה אח יקר, תלכי עם אמונה בת ישראל היקרה. וככה מקבלים תורה בשבועות. התקדמנו יום אחרי יום לאט לאט אבל הגענו ליעד חג השבועות חג האהבה בינינו לבין הבורא ישקני מנשיקות פיו כיתובים דודך מיין הגענו לאהבה אבל מה אנחנו מקבלים בחג השבועות לא רק תורה דעתך ללמוד את התורה איך אומר רבי נתן את התורה קיבלנו ממשה רבנו איך לקיים את התורה איך לשמוח בחלקנו איך להיות מאושרים בחלקנו קיבלנו מרבנו הקדוש והוא הדוד המלך של הדור הוא הרואה צון של הדור דור הוא הזמרה של הדור הוא מחייה הנשמות של הדור הוא כמו דוד המלך שיודע להוציא אותנו משאול תחתית ולתת לנו כוח עצום וחזק ונורא לעמוד חזקים בפרץ עם אמונה ופשיטות ותמימות וזה הסוד של הבעל שם טוב אהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל ואמר הבעל שם טוב באתי לעולם לעקור את התלמיד חכם הכבדן העצבני זה כבר לא הדרך יש דרך שהיא קנקן חדש מלא ישן קוראים לה רבי נחבר ברסלב יש שמת הדין, יש פחד, אבל יש גילוי אהבה ורחמים גדולים מאוד שמתוך המקום שאני לא מוותר לעצמי, אבל אני יודע להחיות את עצמי עם נקודות טובות. אני יודע לדעת ולהאמין באמונה שלמה שתכלית הירידה זה עלייה. אני יודע להאמין באמונה שלמה שהכל התהפך לטובה. אני יודע להאמין באמונה שלמה שעל ידי הדיבורים והתפילות אני מנצח כל מלחמה שבעולם. לא בכוחי אלא בכוח הצדיק שמוליך אותנו לדרך שהיא קנקן חדש אבל מלא ישן של הזמרה אהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל כמו שרבנו אמר מה שהבעל שם טוב התחיל ולא סיים אני אסיים וזה כל הסיכום לקבל תורה בחג השבועות של שמחים בחלקנו ואוהבים בחלקנו היה לי כיף איתכם היה לי תענוג איתכם תודה רבה לבורא עולם שנזכה לשבועות שמח חבר'ה והרבה בשורות טובות אהבה ושלום ורק בשמחה.
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה







