מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור קריו בחום היום וירא תשפ'ה
מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור קריו בחום היום וירא תשפ'ה
שבוע טוב מזין לרדיו ברסלב כל הנחל איזה יופי איזה יופי להתחיל עם רבנו הקדוש לפתוח את השבוע בדברים טובים ישתבח שמו לעד אנחנו פה באולפן בשידור חי התוכנית המפורסמת והידוע מה קורה ברוך השם ברוך השם מתקדמים צד ווואו ישתבח שמו מה איתך איך אברה השבת מתענגים על רבי נתן אתה יודע ונתן מסביר לנו כל מה שקורה לנו בחיים מסביר את זה הכי טוב שבעולם בשם רבנו מסביר את זה כן הצורה הכי מדוייקת שיכולה להיות אתה רוצה לתת לנו קצת כן נלמד קצת אולי מזה נשתף את המאזינים איזה כיף רבי נתן לוקח אותנו פשוט ל למקומות כאלה שפשוט מצילים את דור מצילים את הדור אז אולי נדבר מזה גם בעזרת השם יאלה דבר מזה רבי נתן על הפרשה מדבר בהלכות אישות אז אז רבי נתן אומר על אברהם אבינו שהוא ישב פתח האוהל כחום היום כן חמימות היצרים או אז רבי נתן שם מדבר מה זה פתח האוהל אז יש לנו את האוהל שזה הקדושה ואדם רוצה להיכנס לקדושה אבל מה לעשות שיש חום היום ורבי נתן אומר שזה החום של התאוות ובלבולים והמעברים שהאדם עובר ומי יושב אבל בפתח יושב אברהם אבינו אז מזה אנחנו וודים קודם כל מידת החסד להתמודד עם כל ה השמש הקודחת בתאוות האדם צריך להפעיל את הכוח של אברהם אבינו איש החסד את הזמרה את הנקודות הטובות הזר את ההתבוננות בטוב שלך כן לחזק את זה רבי נתן שמה אומר ואז מה כתוב שהוא ראה את המלאכים וירוץ לקראתם אז רבי נתן אומר איך אפשר באמת להתמודד שאדם בתהליך של להיכנס לקדושה לפני שהוא נכנס לקדושה אז הוא נמצא בפתח ואז יש חום היום שזה התאוות והיצרים וכל מה שעובר בדור ואז הוא צריך לעשות פעולה ויה רוץ לקראתם הוא צריך למצוא את המצוות ולרוץ אליהם יפה לרוץ אליהם לדעת שמה זה החיות שלי שמה זה התקווה שלי שמה זה הכוח שלי ואז ככה הוא יכול להתמודד עם צ הזה עכשיו העוברים ושווים שהיו במדבר המדבר אומר רבי נתן שזה גם מרמז על מקום הפקר ושמה מתהלכים העוברי דרכים שהם לאב דווקא נמצאים בקדושה כמו שראיינו שאברהם אבינו היה מגייר אותם אז הוא היה לוקח אותם מהמקומות הכל כך לא פשוטים ומחדיר בהם אהבת השם שהשם אוהב אותם ואצלם ומה היה לאברהם אבינו היה לו את האוהל שזה מרמז על הקדושה היה לו את האילן שזה מרמז על עץ החיים ככה אומר הזוהר האילן של הקדושה תחת בדיוק צריך להישען על העץ להשען צריך להישען צריך להישען על התורה על המצות כן להישען על הזמרה להישען על ההתבודדות להישען עלל התהילים לברוח רק אליו ועוד דבר שמביא הזוהר מעניין מאוד שגם לאברהם היה מעיין וברגע שהוא היה רואה שאנשים עדיין היו אוחזים בעבודה זרה כן אז היה מחזק אותם והיה מעורר בהם את האמונה בשם ולאחר מכן היה מטביל אותם במעיין עושה להם טבילה במקווה כדי להטהר אבל מה הוא אומר להם שמה יוקח נה מעט מים ורחצו רגליכם והשענו תחת העץ יוקח נ מעט מים שבשביל גם להטהר אז צריך גם לבוא בסובלנות יוקח לה מעט מים אפילו שהתאומים והבלבול של הדור ואנחנו רואים מה קורה עכשיו יוקח נ מעט מים שזה התורה והמצוות והמעשים טובים שלפעמים מספיק מעט בדר ורחצו רגליכם עכשיו מה זה רחצו רגליכם היה להם עבודה זרה בזמנו שהם היו משתחווים לאבק שברגל אז הלקו מאם לוז שואל אומר מה זה העבודה זרה הזאתי אז הוא אומר זה עבודה זרה שנקראת כוחי ועוצם ידי היו משתחוים לכוכי ועוצם ידי ומה התפקיד של אברהם אבינו לגלות שאין כוחי ועוצם ידי כי הגלות הכי נוראה של האדם שמחדירה בו פחדים דאגות איך מודד מה לעשות בחיים חלוקת עצה זה נובע מהגלות שאומרת שיש לי כוחי ועוצם ידי כן זה מעייף גם עכשיו הגלות הזאתי היא מאוד חזקה כי אנחנו עכשיו בבירור האחרון של חטא אדם הראשון שחטא אדם הראשון מה היה והייתם כ אלוקים יוצרי עולמות הגלות הזאתי שאומרת תדע לך אתה יכול ליצור עולמות אתה תראה היום אתה יכול לעשות דברים וליצור עולמות ואז אדם נכנס לכוכי ועוצם ידי ומה הוא צריך לעשות כנגד יו כחנה מעט מים הוא צריך לקחת מהתורה וצריך לחת תבודד ולהיכנס לאט לאט ולהיכנס לתודעה שאומרת אין עוד מלבדו אני על כל דבר צריך להתפלל ובאמת באמת באמת רואים בחוש שעל כל דבר שאנחנו מרגילים את עצמנו להתפלל על כל דבר משם אנחנו רואים ישועות גדולות ום איפה אנחנו לומדים את זה אנחנו כמנהגנו בקודש אוהבים לדבר המון מהמעשה מחכם ותם לפחות אני והתם הקדוש היה מבקש אוכל היה זה אומר אשתי תן לי האוכל אז נכון שתן זה כאילו תני לי האוכל מה זה תן לי האוכל א היה פונה לקדוש ברוך הוא כן ועוד דבר ידוע שהבעל הוא כנגד התורה והאישה היא כנגד התפילה שהיה אומר אשתי תן לי האוכל הוא היה מייחד תורה ותפילה ביחד אבל איך בתמימות ובשמחה בחלקו מה זאת אומרת אתה צריך לבקש מאשתך שתתן לך את האוכל מה זה דבר לגיטימי וידוע הרבה פעמים שהבעל אוהב את האוכל של האישה כמו שה אוהב את האוכל של האמא מה שהוא מחפש באשתו מחפש באמא שלו מה שהוא מצא באמא שלו מחפש באשתו כל דבר התפלל גם שהאישה תיתן לי את האוכל והאוכל יצא את הם גם על זה הי מתפלל והיה והיה שמח מאוד מה זה היה שמח מאוד שדרך התפילה הוא יענק את השמחה הזאתי בגלל זה הרבה פעמים אנחנו צריכים לדעת האישה היא מחפשת את ה את האבא שלה בבעל והבעל מחפש את האמא ברגע שהם מוצאים את זה זה מאוד עוזר גם לשלום בית זה לא שהגבר עכשיו צריך שיכינו לו אוכל זה ההרגשה חמימה שאשתי דואגת לי זה נותן לו הרגשה טובה עוד הפעם כמובן שאם לא הוא לא צריך להתעצבן מזה אבל רואים שטם הקדוש גם בנושא של שלום בית גם היה מתפלל והאישה הרבה פעמים צריכה גם עזרה בתפילות מהבעל חוץ מזה שרבנו אומר כל הם מתפלל חברו חברו אוהב אותו אם אדם מתפלל על אשתו אשתו תאהב אותו וכן להפך וגם הרבה פעמים היא רואה בבעלה שהוא לא כזה הוא שלומי לניק אז היא צריכה להתפלל עליו ה צריך כוח היא צריכה להתפלל אליו התפילה של האישה עושה פלאים ובכל דבר אשתי תני לי האוכל תני לי את הרוטב עם הקטניות אז הרטב עם הקטניות זה מרמז על הקטנות שהוא ידע גם למתק את הקטנות בחיים שלו על ידי תפילה יפה את מבין הקטנות הרוטב עם הקטניות ק חזק אן הקטנות הוא ידע למתק את זה את המקומות שלא הולך ולא מצליח ואדם ברוגז עם עצמו ומתעצבן על עצמו אז אש תני לי את הרטב תן לי את הרוטב עם הקטניות ואתה נותנת לו חתיכת לחם והרגיש באמת שמה את הרוטב עם הקטניות מה הוא הרגיש שבאמת הוא ממתק באמת התפילה ממתק לנו את החיים והגענו עכשיו למקום שהוא המקום א הכי עמוק בנפש ש לשבור את הכוח ועוצם ידי אבל אני לא אוהב להשתמש במילה לשבור אבל אם אנחנו לוקחים את זה למקום טוב אז באמת להפנים שכל ל דבר צריך תפילה למה זה לא קל כי לפעמים דקה התבודדות על משהו נראית לנו כמו נצח נצחים הכוח הדימיון כל כך כל כך חזק שזה נראה כאורך הגלות וזה נראה כזה מעייף ועכשיו רגע לעצור ולהתבודד על הדבר הזה איזה דקה או איזה שתי דקות זה נראה לנו עכשיו עולם משקולות מה זה משקולות ממש אבל באמת שעוברים את זה פתאום רואים שזה כל כך קל וזה כל כך מרגיע ואני חושב היום שזה הטיפול הרגשי הכי אמיתי והכי נכון ללמד את עם ישראל את הדרך של הטעם שכל דבר הוא היה מתפלל וגם האישה זה מרמז על היראה אישה יראת השם אז הוא היה אומר אשתי תני לי האוכל הוא היה מבקש מהירה אני רוצה יראה אני רוצה להתחבר לשם אבל במה זה תלוי שוא היה שמח בחלקו ותראה כמה קשה לנו עכשיו בדור הזה א לעבוד על הנקודה הזאתי של שמחים בחלקנו לוטות את זה לדבר מזה מאוד קשה זה עבודה וואו מאוד קשה כי החכם תוקף בכל הכוח עכשיו חכם תוקף תוקף והיום בשיעור נתתי להם עוד דוגמה מהמעשה הנפלא שאגב יש לנו על זה סדרת שיעורים כמעט ערה שיעורים לי ולך מה אתה אומר מה זה עבדת עבדת בת מלך לא לא גם עבדת בת מלך וגם ראיתי עשינו בימי שני פעם ב אתה זוכר שנו בוקר ויש לנו שמה א 10 שיחות פלא על מעשה מהבת היג מ יג ושמה כתוב שהמלך רצה למסור את המלוכה לבנות בחייו והמלך זה הקדוש ברוך הוא והבן זה ה אנחנו והקדוש ברוך הוא אומר תראה אתה תקבל את המלוכה אבל אתה גם יהיה לך את העליות והירידות כי אינך ראוי למלוכה אנחנו לא צריכים להרגיש אנחנו רואים למלוכה אבל השם רוצה לתת לנו מלוחה והמלוכה האמיתית זה שאין לנו מכוחות ידי שום דבר רק מהשם שזה המלכות זה דוד המלך התפילה ואז שמה בסיפור יש קטע מאוד מאוד יפה שהוא בדיוק מתקשר לעניין שלנו והייתה בריחה באיזה מדינה היייתה בריכה באיזה מדינה וגם ברחו זכר ונקבה בני ארבע וחמש נאבדו כן ואז קורה דבר מעניין שהביטלס רואה אותם הבלר הבטל הראשון שהוא היה עיוור אז הוא ה אומר להם איך איך ה הגעתם לכאן אמרים אנחנו לא יודעים אז זה מציאות שאנחנו הזכר והנקבה אנחנו הבנים שנאבדו ביער נאבדו בדרך ו ואז שואלים אותנו שאלה טוב איך הגעתם לכאן לא יודעים וזה זה הגלות הכי קשה שאדם אומר אין לי מושג איך הגעתי למצב הזה אין לי מושג למה זה דווקא בחיים שלי אין לי מושג למה זה קורה לי אין לי מושג איך הגעתי לזה אין לי מושג למה אני דווקא בדור הזה יש לנו הרבה שאל למה דווקא אני אין לי מושג היה בריחה באיזה מדינה היה בהלה מה זה הבריחה אף אחד לא יודע לאן ללכת אף אחד לא יודע לאן ללכת ואז הוא נותן להם לחם ובדיוק קראנו היום בפרשה שהלחם רשי אומר על המקום שאברהם אבינו נתן להם את הלחם למה נתן להם דוקא את הלחם כי הלחם הוא שועד את הלב שמח את הלב רואים את זה אגב תינוק שמן זה תינוק שמח כן יש מושג כזה עממי שהשמנים הם שמחים יש מושג כזה כן יש להם שמחה הלחם הוא שסועד את הלב הוא משמח את הלב אבל כתוב גם לכו לחמו בלחמי אומר הנביא שמה זה הלחם הלחם של התורה לכו תלחמו תלחמו תלחמו בתורה ה בתורה בלחם שלי שמה אתם תנצחו את כל המלחמות ואז מה הוא נותן להם הבאטלר הראשון נותן להם לחם גם גם כל הבטל כל הבאטלר נותנים להם לחם אבל דבר מעניין שכל בטלר שמה שלמשל הבטל הראשון הי נתן להם לחם והלך התקבל לחם והלך ואז הם ראו שהוא בכלל לא עיבר והוא רואה מה זה בא לרמז כל זה בחתונה אחרי זה ראו בדיוק לא גם אחרי זה הם פתאום ראו שהוא רואה הכל שיודע לאן ללכת יודע לאן ללכת והם לא הבינו קח אותנו איתך והוא אמר להם לא את זה אני לא רוצה אז יוצא משם ביאור שבעצם כל בטלר שם שנותן להם לחם מה הוא נותן להם נותן להם לחם לפי התודעה שלו זאת אומרת הביטלס הראשון הם חשבו שהוא היה עיבר נכון והוא נותן להם לחם שמה ליחם הזה מגלה להם אני בכלל לא עיוור אני רואה את התמונה אחרת כל העולם מדברים רק מחסרונות ואני מדבר הם גם נתנו להם להתמודד לבד להמשיך להתקדם הלאה לבד בדיוק שזה גם ל זה גם הסוד של רבנו גם לתת לך את העצות אבל אתה תתמודד עם זה לבד זה לא כאילו זה לא ילך לבד זה לא ילך לבד לא הכוונה הכוונה זה הוא לא מושיב אותך אתה יודע ל על הברכיים כל הזמן אומר לך אתה ילד טוב וזה לא יאללה הוא רוצה שתצמח תתקדם תצמח בדיוק ומה הוא נתן להם נתן להם לחם והלחם הוא משמח את הלב אז הוא נתן להם משהו שמשמח את הלב ומה יש בלב וזוהי עבודה שבלב זה תפילה ושאנחנו לומדים כמו הבאטלר הראשון שהוא היה עיוור אבל בפועל הוא לא היה עיוור אוא היה עיבר מכל תאוות ואבלי העולם הזה אז על מה אנחנו צריכים באמת להתפלל אומר רבי נתן לבקש שכל דבר לקשר לתכלית זה זה הגאולה הפרטית של האדם אדם רוצה בית למה לא אתה רוצה שלא יהיה לך חובות למה לא הקדוש ברוך הוא כל יכול זה בקשות יפות לא רוצה שיהיה לי חובות רוצה שאני אוכל לשבת ללמוד ולהתפלל להשתמש בלחם של הבאטלר של של אני באמת צריך לאכול לחם כדי להכיר את התכלית כן שזה המתנה הכי גדולה ומה זה להכיר את התכלית שאדם עכשיו מתפלל על הבן שלו הוא אומר מה זאת אומרת מה זה אני אתפלל עליו אני אני צריך אני צריך לדבר איתו אני צריך לתת לו מוסר אבל חזל אומרים בסום מט ואין תוכחת ויש מציאות שאדם יוכיח את הבן שלו במוסר והבן עליו כן וא אומר אני באמת לא יודע מה לעשות כמו שאנחנו שומעים מהרבה הורים שעכשיו בגיל ההתבגרות של הבני נוער הוא מאוד קשה אז מה עושים מה עושים חכה יש תפילה ולי היה בדיוק מקרה על זה שפנה אלי איזה אברך ואז הוא סיפר לי שהוא היה ילד קטן אז הוא היה קצת טיפ טיפה אולי קצת שובה וזה אומר שאבא שלי היה מגיע לאספת ורים שהיתי יוצא שהינו יוצאים מאשפת הורים האבא תמיד היה אומר עכשיו אני יודע על מה אני צריך להתפלל עליך אומר במשך שנים היה לי קשה לקבל את זה מה זאת אומרת אבל אבל מה זאת אומרת מה איפה איפה אני פה בתמונה יום אחד הוא שאל אותו אומר לו אבא אבל מה אומר לו צדיק שלי אני באמת מאמין שכל דבר שקורה זה מעת השם ואם אני עכשיו אמרו לי שיש לך איזה דבר שאתה חלש בו אז אני צריך להתפלל עליך וזה האהבה הכי גדולה שלי אליך שאני מתפלל עליך אומר פתאום הוא הבין את החשיבות רגע אבא מתפלל עליי שאבא מתפלל עליי זה יקר זאת אומרת הוא מחשיב לי זמן הוא מקדיש לי זמן הוא גם מדבר איתי על זהם מ הילד לתפילה לתפילה בדיוק כן וישתבח שמו לעד שאנחנו עכשיו באמת נמצאים במתנה הכי גדולה ואמנם מהמעברים שנקרא כחום היום של התאוות והיצרים אבל באמת לאיפה אפשר לברוח אז אפשר לברוח וירוץ לקראתם וירוץ לקראתם שלושת המלאכים זה מרמז גם על שלושת התפילות שחרית מנחה וערבית הוא רץ אל המלאכים שאומרים לו תתפלל תדבר עם השם אתה לא לבד אני אישית במשך החיים שלי הרבה פעמים ראיתי במעברים שחוויתי ראיתי בחוש שזה הכל היה קריאה להתבודדות ובפרט להתקרב לרבנו יותר להכיר את האור של הצדיק יותר כל אחד יש לו את הנקודה שהקדוש ברוך הוא קורא לו איתה ורואים איך רבנו שם נכנס ל ממש רואים כי ברגע שאתה עושה אזה תפילה אתה רואה שכבר הדברים מסתדרים אז כאילו אתה אומר רגע אז למה כל זה היה למה אני צריך את כל הסרט הזה כן להכיר את הין עוד מלבדו להכיר את ם זה זה ה כשיש גם חסון בפרנסה אז כל דבר ככש הקדוש ברוך הוא מכסים לך את הפרנסה כ רוצה שתתפלל על זה תעשה מזה תפילה ברגע שאתה עושה מזה תפילה אז הוא הוא משלים את החיסרון ורואים ישועות ממש רואים ישועות כן רואים ישועות אז זה אני חושב שזה נקודה אתה יודע ש כי השם רוצה את הקרבה שלנו רוצה שנתקרב אליו רוצה ש נהייה קרובים שלא כאילו כמו שאתה אמרת מקודם אתה יודע שיהיה הכל בכוחי ועוצם ידי ואז נשכח את השם אז תמיד הוא דואג שיהיה חסרונות כאלה ואנחנו על ידי התפילה נדאג להשלים אותם וזה כל הזה והתפילה מה שהיא נותנת לנו היא גם נותנת לנו את אחרי זה את ההתחזקות באמונה שראינו את ישועת השם איזה כיף זה שאתה רואה שאתה זוכה לראות אחרי זה את ישועת השם בזכות התפילה זה מחזק את האמונה אתה נהיה אתה יודע שתמיד ש שיהיה איזה משהו לא משנה מה חס ושלום תמיד יהיה לך למי לפנות ו ממי לבקש את הש שמעתי ביאור יפה הכל תמיד פתוח אתה אף פעם כן זה אף פעם לא סגור כאילו נגיד יהודי עובר עליו איזה משהו לא משנה מה אם זה רפואה אם זה זיווג אם זה פרנסה זה לא נשאר ככה קבוע תמיד על ידי התפילה אפשר לשנות את הטבע תמיד יש לנו מקום שאתה יודע שאני יכול לשנות את זה איכשהו אם אני אתפלל על זה אם אשקיע אזה תפילות אבל כמה זה נראה כל כך ארוך עכשיו להיכנס לזה אתה יודע לפעמים לפעמים דקה התבודדות עם כל המוכן שיש לנו אז זהו זה זה הבעיה כן אז נראה משקל כבד זה כן כי כשאתה נמצא במקום הזה בסיטואציה הזאתי אז אתה מרגיש כאילו כבדות בנפש ואתה אומר איך אני אתפלל על זה אין לי כוח להתפלל על זה כאילו תעזוב אותי בשקט כזה אבל אם אתה תתגבר על הקטע הזה זה באמת מדם אחד גדול אם אתה תתגבר עליו תגיד יודע מה אני אלך חמש דקות עכשיו אני אעשה עלזה תפילה זהו זה עושה פזה תדע לך החמש דקות האלה גם מאוד יקרות אצל הקדוש ברוך הוא כי זה בא מנקודה של ממש של קושי של הסתרה של חשכ זה כבר זה תפילה אחרת לגמרי היום ראיתי בעל שם טוב שידוע שבכל דבר יש בירור ניצוצות אז איפה שכל המסעות של אברהם אבינו גם שהיה זה הכל היה בירור ניצוצות לגלות את המלכות א ולגלות את מלכות השם בכל מקום בגרר איפה שהוא היה ובכל מקום לגלות את גם שהוא הגיע לאבימלך אז אבימלך לקח את שרה אבל לאחר מכן היה שמה גילוי אלוקים מאוד גדול וכל העניין של התפילה על יצחק וכל המעברים שהוא עבר אז אחד הדברים שראיתי מהבעל שמטוב שהוא אומר שיהודי כל דבר שהוא עושה יש בזה בירור ניצוצות והוא אומר ויותר מזה אומר גם אם גוי עכשיו קנה איזה משהו ונעשה בזה אזה טובה ליהודי גם בזה יש בירור ניצוצות כל מה שיש לו לקש ליהודי אעשה בזה בור ניצוצות נכון כל מה ששייך לך גם חפצים שנפלו לך נשברו זהו זה אומר שנסתיים התיקון אתה יודע בן אדם שנמצא במשבר או משהו אומר לקדוש ברוך הוא כאילו מה אתה לא אוהב אותי למה אני ככה צריך לסבול ואז אפשר להתחזק מאברהם כי כתוב עליו אברהם הוא האבי והוא עבר עשרה ניסיונות ניסיונות שאיין לנו תפיסה בכלל ואתה רואה שבכל זאת הוא עבר אותם והוא קיבל אותם באהבה אתה מבין אז זה מראה לנו שהקדוש ברוך הוא אדרבה אם יש יש לנו ניסיונות זה אומר שהוא אוהב אותנו כ זה הפוך רוצה את הלב שלנו רוצה את הלב רוצה את התפילה רוצה את האמונה אז העולם במעברים נכון נכון בעשרה ניסיונות אנחנו כל אחד מאיתנו עובר את העשרה ניסיונות האלה אבל שאתה הולך ם הקדוש ברוך הוא מה אתה רורה בער הניסיונות שאתה הולך עם תפילה כמו אברהם ועם הזמרה וועם שמחה בחלקך אז אחד הדברים שאתה מגלה זה שפע הפך הטבע ובאמת בכל הניסיונות שאברהם אבינו עבר הוא עבר ישועות הפך הטבע הוא עבר ישועות הפך הטבע וזה זה בעצם מה שהקדוש ברוך הוא רוצה לתת לנו רוצה לתת לנו משהו על טבעי הוא רוצה לתת לנו הרגשה על טבעית הוא רוצה לתת לנו תפיסה על טבעית הוא רוצה לתת לנו את המקום אתה לא בטבע אתה מעל הטבע אתה כל כך יקר אתה כל כך חשוב אתה כל כך עוצמתי שאתה מעל הטבע ואני רוצה שתחווה את זה אז הוא מעביר את הצמצומים דקא דווקא דרך הטבע אתה מבין כן שהשם יתברך צר לך הסטרה משהו קשה כזה שאתה צריך לעבור להילחם עם זה לעבור את זה והכל בשביל לחזק אותך בסוף באמונה כי אחרי שאתה תעבור את השלב הזה הקשה אתה תזכה לאמונה שאתה תגיד וואי איזה מתנה כאילו זה היה שווה לי לעבור את זה כמובן לא לכתחילה לא רוצים ניסיונות אבל זה היה שווה לי לעבור את זה בשביל להגיע לנקודה הזאתי נכון להגיע למם כי אמונה זה מתנה שיש ליהודי אמונה בשם זה מתנה זה לדעתי זה ה זה זה המתנה הכי גדולה שאפשר לקבל שאתה זוכה לראות שהקדוש ברוך הוא היה איתך בצרה והושיע אותך ואן אין למעלה מזה זה באמת מתנה עצומה אז אתה יודע מה בוא ניקח את זה לעוד מקום דיברנו על המעשה מהבטן שהיה היה בריחה באיזה מדינה אז זה בעצם המציאות של החיים שלנו הבריחה א רבנו שמה לא לא אמר שלא אמר לשון אחר מה דווקא בריחה אנחנו באמת מרגישים בחיים שלנו הרבה פעמים שאנחנו כל הזמן מנסים לברוח כל הזמן מנסים לברוח מנסים למצוא איזה איזה מקום לאחז בו ולא מוצאים והם מתחילים להיות ראבים ועייפים ותשושים והעניין הוא זה זה זה למצוא בתודעה ולהבין בתודעה שיש לאן לברוח לאיפה הם ברחו והתחילו א לבכות ולצעוק לצעוק ולבכות שמה ופתאום הופיע הבאטלר עכשיו שהבטריה שמה זה לא היה במקרה פתאום הוא הופיע כן כאילו זה נראה סיפור כזה ממשמש הוא היה שמה הוא היה נוכח הוא רק חיכה לקריאה כ הוא רק חיכה לקריאה אני לומד מזה תובנה מאוד גדולה יש בריחה בעולם אנשים מנסים לברוח אנשים מנסים למצוא איזה מסלט כן יש כל מיני סוגים של בריחות ותשים לב שהם מנסים לברוח לכל מיני ש אנחנו כל הזמן בבריכות אנחנו כל הזמן בבריכות מנסים לברוח לכל מיני שיטות למיניהם לכל מיני דברים למיניהם עד שבא רבנו ואומר אתה יודע הבריחה היא מאוד פשוטה פשוט תבקש ואז פתאום הבט לרס מופיע אז רגע הוא היה פה הוא היה פה הישועה שלך כבר קיימת היא נמצאת כן רק אתה צריך נקא זה מה שנקרא מצמיח מצמיח קרן ישועה שכמו שהצמח הוא אתה לא רואה מה קורה למטה מתחת לאדמה הוא נרכב הוא עובר ניסיונות אתה יודע חורב וגשמים ור וזה והוא נרכב מבפנים ואתה אומר מה זה לא צומח פה כלום ואתה אומר תחכה קצת תחכה כמו האדם הראשון שחיקה הקדוש ברוך הוא שהוא התפלל על הצמחים ורק אז הם צמחו אותו דבר מצמח כרן ישועה הישועה היא קוראת אבל אתה צריך להאמין וגם להמתין זה חשוב מאוד המתנה המתנה כן זה זה מאוד חשוב זה חלק מהאמונה כי חזל אומרים אין שמחה אלא כהתרת הספקות עכשיו מה קורה לאדם שיש לו ספק ואין לו תשובה מה לעשות הוא נמצא בבריחה והוא לא יודע לאן ללכת כל מקום זה ספק כל מקום הוא לא יודע מה לעשות כן לא מצא וזה הכי קשה כי גם ספק זה גימטריה עמלק אם אני לא טו איך זה הולך שמה אז הוא נמצא תמיד בעמלק תמיד ברדיפה תמיד בתשישות וופה אנחנו רואים שפתאום הבטל הגיע אליהם ונתן להם לחם פתאום הם קיבלו שמחה וגם אחרי זה הם התחתנו שזה מגלה על שלמות השמח בסוף הם באו בירחו אותם אתה ראה שהכל מאיפה בא לברוח לשם לברוח להתבודדות פה אנחנו נתקלים בעוד בעיה אנחנו רואים שהבן והבת הזכר והנקבה שהם התפללו אתה יודע יצא לך לחשוב למה למה רבנו אמר את המספרים בני ארבע וחמש יצא לי פעם לחשוב אתה יודע שזה גימטריה אמת גימטריה קטנה ארבע וחמש זה תשע ואמת גימטריה קטנה זה גם תשע אני שאלתי שאלה אחרת מי היה בן ארבע ומי היה בן חמש אוקיי מה מה היא נפק מינה אני אגיד לך למה יש סיפור שקרה פע עם רבי נפתלי ורבי נתן שהם דנו על המעשה מחיגר שהוא ולן באיזה אכסניה ואז ר רבי נתן חושב ששאל את רבי נפתלי אומר הוא שילם על אכסניה או לא אז הוא אמר מה נפק מינה אז רבנו שמע אותם לומדים וההוא אמר ככה צריך למוות סיפורי מעשיות נכון יש בזה ענין לעיין בזה כדי להוציא דברים טו פק אין ספק רבנו לא סתם יגיד את זה כי הרי היה בריחה מה זה הבריכה כאילו האמת ועבדו ככה רבנו אומר נכון ועבדו ארבע כאילו בן ובת ארבע וחמש אז אבדו האמת תהיה נהדרת האמת נאבדה וכולם ברחו ולא אף אחד לא מצא את האמת אבל השתיים האלה כמו שאמרת מקודם שהם ביקשו הם היו בנקודת אמת בגלל זה הם זכו לקבל את ה את שליחים הנאמנים ההתבודדות כן לא סתם הם היו ביער גם לא סתם זה ה זה זה הנקודת אמת אמרת כל כך יפה הייתה בריחה מה זה הבריחה אין אמת זה עוד בימים שהיה לי התבונן לא למה ה אתה ואה מליחת חברים איזה המתכות יורד כן רבנו הקדוש איי כן כן והייתה בריחה וכולם בבעלה ולא יודעים מה לעשות והאמת תהיה נהדרת והכל בספקות שזה הדבר הכי קשה שהמוח תמיד נמצא בספקות נכון ואדם לא יודע מה לעשות אבל אז לה מגיעים למסקנה אין לאן לברוח צריך לברוח לאמת כמו שאתה אומר שזה ההתבודדות ומה זה האמת הזאת אומרת האמת של התם הקדוש הרי אמרנו בשיעורים הקודמים אתה זוכר ש שתי סוג אמת יש את האמת של החכם שזה דין ככה קשה תמיד בריבה עצמית ויש את האמת של הטם שהוא שמח בחלקו ועם האמת הז בדיוק אז אני אומר לאיזה אמת הם ברחו הם ברחו לאמת של התם ומה הסימן שהוא הביא להם לחם והם היו שמחים ומאושרים מאוד חיבת את זה יפה הם היו שמחים הם היו שמחים ומאושרים כי הם ברחו לאמת איזה אמת אמת לי חשק ללמוד סיפורי מעשיות המעשה הזה מעשה קדוש זה איזה מעשה יש שמה סודות זה סודות של הגאולה הבטל סם בלי רגליים זה זה המשיח ראיתי גם השבוע ברבי נתן שחשב בהלכות ברכת ההודעה על הלכות ברכת הגומל אז רבי נתן כותב ועל פי רוב אנחנו רואים זה הוא כותב על הדור שלו ועל פי רוב אנחנו רואים שרובם ככולם מלאים בייסורים וג ויגון והנחה ועצבות ומראה שחורה ומנסים להחיות עצמם ולא מצליחים ואומר רבי נתן ואין מה לעשות ורואים שהמציאות מוכיחה שאי אפשר להיות בשמחה כי אם על ידי מילי ד שטוטה ברוך השם ממש לר זכייתי לקים את זה השבת א כן עם הילדים ואתה רואה ש רבי נתן שאומר אם הוא אומר את זה על הדור שלו מה אנחנו נגיד שכמה צריך לחזק את העניין של המילי דשות כמובן להיזהר מליצות אבל לחזק את המיל דשטותא מה זה תרקוד תזז בכוח כן תבין תכנס לבית שים מוזיקה תרקוד תפזר בכוח כן גם כל מיני הומור ופרצופים מצחיקים רבי נטן אומר שאיין מה לעשות יש בנו ניצוצות שהם צריכים בירור והם צריכים להגיע לנשמה שלנו והם נמצאים בעומקי הקליפות כן מה שהיה ורק על ידי המיל ד שטוטה אפשר לה דבד המלך נכון שהוא היה שיחק אותה כשוטה ואז נכון כן ואז ברחו ממנה ה זה הסוד של המיתד שטוטה כי יצר הרע אומר אה זה זה מסובב על כל הראש אני משחרר אותו אז שמישהו אחר יתעסק איתו אין לי כוח אליו כמה לפעמים זה קשה הדבר הזה שאדם אומר יאללה נו נרקוד נזז נעשה קצת מלד אשטה לא קצת אפילו הרבה אבל אתה יודע כדי להגיע לשמחה נכון וזה יצא שרבנו נתן ש השבוע גם מישהו דיבר איתי והוא אמר לי תשים לב על מה רבי נחמ ברסלב דיבר הוא דיבר על דברים הוא אמר לי הוא אמר אמר אני אש אני אשפ נשמעתי פ גלוד אף אחד לא אמר את זה עכשיו הוא בא בטרוניה ואז אמרתי לו חכה זה לא רק מה שהוא אמר הוא אמר גם אני נער מתאר מכל הכתמים אומר לי או קידוש כמוני לא אז אז הוא אומר לי אתה מבין מה זה הדיבורים ה רק מי שהוא עניו בדרגה שלו יכול להגיד את זה עצמו משה רבנו אז הוא בא ואומר לי נו אתה רואה אז אתה מוסיף לי יותר קושיות איך הוא אמר את זה אני אשפ אשפת חידוש גמ מהעולם אז אמרתי לוך ספר שמות ודבר איתי אח ואז ואז אמרתי לו כן אבל אני אגיד לך שאל שלך הם יכולות לבוא ממקום שאתה תהיה מוכן ללמוד אתה לא יכול לשאול שאלות על רבי נחמ ברסלב וללמוד את הספרים שלו זה סותר אתה לא יכול אתה לא יכול עכשיו להגיד לי איך מרן בשולחן ערוך פסק בהלכות שבת כך וכך שלא למדת את זה זה פלא שלאחד זה עושה טוב הדיבורים האלה כי יש לך על מי להישען ולשני זה עושה את מגדיל את הקושיות אתה מבין מה אני מתכון אני אגיד לך למה זה ע מבין מה א מתכן לי בחיים לא היה לי שאלה על זה כאילו אדרבה זה מחזק אותי כי יש לי צדיק כזה גדול שהעיד על עצמו דיבורים כאלה כי מי יכול לדבר ככה על עצמו איזה צדיק יגיד דבר כזה אז תה אומר וואו כן אז אני לחזק את הדברים שלך שאתה כל כך צודק במה שאתה אומר אני אגיד לך למה אצלך זה לא קשה או אצלי או אצל הרבה מהמאזינים כן כי ברגע שיש לנו אמונה פשוטה ותמימה שרבי נחמי ברסלב הוא צדיק ולטמן דפליג אין שאלה שאתה רואה את התורות שלו אתה אומר או מה אמרת פה שאתה רואה את התורות שלו כ עצו שלו גם אתה רואה עצה הכל עצה בום אז אתה מתחיל ללמוד את זה נכון אז שאתה מתחיל לללמוד אז אתה מבין הלו הלו זה לא מה שאתה חושב איזה סטיקר שכתבו המטרה של הסטיקר זה להביא אותך לספרים להביא אותך שתלמד מזה ואז שאתה לומד מזה אתה אומר ווואו תשמע זה עכשיו נשמע אחרת לגמרי שאתה מבין גם מ איפה הוא בא הבעל שם טוב נין לבעל שם טוב גדל בבית שלו שמע את הסיפורים של כל הצדיקים אז אז היה לי מקרה שכמה פעמים באו אלי ואמרו לי תשמע רבנים שלי לא מקבלים כאלה דיבורים ב אני הייתי פעם בקבוצה מסוימת אמרתי לו תראה שאתה אומר שהרב שלך לא מקבל את זה כבודו במקומו מונח אבל אם הוא לא למד ספרי ברסלב מחילה מכבודו אל פעמים בנושא של רבנו הבור ועם הארץ אלו לא התחיל למה למה הוא כי בנושא של רבנו הוא לא למד אז לבוא ולהגיד אני לא יודע איך הם אומרים כאלה משפטים שרבי נחמ ברסלב אמר אני אתה לא יכול להגיד כזה דבר גם אם אתה גדול בתורה כל זמן שלא למדת את זה כ זה נכון לגמרי אתה מבין אם אדם מקשה ממקום שהוא לא לומד זה לא קושייה שלמד זה חנות ו זה גם שאתה לומד איזה ספר של איזה צדיק סתם דוגמה סתם אני זורק לך מישהו נגיד אור החיים הקדוש שאתה לומד מהספרים שלו אתה מחובר אליו אתה מחובר לצדיק אז כל מה שהוא אומר אתה מבין שזה לא בן אדם רגיל אז אתה מבין שכל מילה שלו זה זה בסל אתה לא יכול לה כן סתם הבתי דוגמה אתה מבין אז שאתה לומד מספרי רבנו אז אתה מבין מי זה רבנו בגלל זה אני אמר אמרתי לך שאנחנו קיבלנו את המתנה הגדולה והרבה הרבה וכולם גם בדרך לזה של התמימות שאל ו אם רבי נחמי ברסלב צדיק אז הוא אמר דברים שאולי אני לא מבין אבל זה לא שקשה לי על רשי לא למדתי את רשי טוב בגלל זה אני לא מבין אותו נכ נכון מבין אדם יכול לבוא ו אני יודע מאיפה רבנו הוציא אותי וכמה הייתי צריך את העצות שלו וכמה הוא היה שמה אז אני מבחינתי אין אין על רבנו בעולם אין אין פשוט זה אתה רואה מאיפה אתה רואה מה הוא עשה בשבילך מה הוא עזר לך מאיפה הוא הוציא אותך וכל מיני מעברים בפרט בתחילת התשובה דברים מאוד קשים שעברתי אתה רואה שזה אן זה זה הפתרון פשוט זה הפתרון אני שמעתי על אפילו כא הנפשות כפש אותו שאתה אומר על רופא הנפשות שאפילו אני מכיר כאלה שאמרו הרב שלי אמר לי לא לגעת בספר ליקוט ימון ככה כלה משפטים עכשיו עכשיו אני אני בא ואומר לו תשמע אז אם הוא אמר לך לא לגעת אתה לא יכול להקשות אתה לא יכול להגיד איך רבי נחמן אמר למה לס אתה לא יכול לא הוא גם נוגע לו בבחירה מה זה אתה לא יכול לגע מה זה אל תיגע אז בגלל זה אז הוא אומר לי מה אתה מציע לי אמרתי לו מה זת אומרת מה אני מציע לך כמו שכל דבר שאתה לומד ואתה מקשב ומתרץ וחוקר לעניין והכל אותו דבר גם פה אז אין מה לעשות זה דרכה של תורה בן אם זה נוח לך או לא נוח לך אתה מבין אתה צריך לדעת שאם אם אתה רוצה להיכנס פה למהלך של עבודה אז תפתח בספרים ותשאל ותחקור תמיץ מה אתה מפחד מה אתה מ זה אם זה כאילו סתם וזה למה אתה מפחד מזה בוא תפתח תלמד אז יש חום היום בדיוק השבוע איך מישהו אמר לי אומר לי תקשיב עם הדור הזה רק משיח יכול להציל אותו אמרתי לו אני מסכים איתך רק רבנו כבר אמר ממני ועד משיח לא יחיד אומר לי אתה רואה מה זה המשפטים האלה איך אמר לך הוא רוצה לדעת כן אמרתי לו עוד הפעם אתה תהיה מוכן ללמוד הוא אומר לי כן הוא אומר לי כן אני מסכים איתך במה שאתה אומר וכן א הוא אדם יהודי באמת אדם איש אמת הוא אמר לי כן אני אלמד אין מה לעשות הוא אומר לי צריך באמת לדעת איך קרה מה קרה מאיפה זה בא ואתה רואה שבאמת אנשים מתחילים ללמוד אתה רואה איך כ כל הקושיות מתעדות בטח רואה פתאום איך אמר לי פעם מישהו אומר לי איפה זה היה לי כל השנים מה עשיתי לעצמי אזה עבדת הזמן אה מה עשיתי לעצמי כן מה עשיתי לעצמי יכלתי לחסוך כל כך הרבה דברים כמה לחסוך עוגמת נפש גם בסובב אותך גם עם עצמך זה לא יאומן חבל רואים בחוש זה כואב אבל אנחנו מתפללים על כולם שגם אנחנו נזכה עוד יותר להתקרב כי ככל שאתה מתקרב יותר אתה מבין כמה הת היית צריך את זה יותר וחבל על הזמן כמו שאומרים א איזה כיף שיש לנו את רבנו הקדוש ממש ככה לא סתם הוא כל חיותנו ותקוותי נשמע איזה שיר יאללה בוא יאללה נו רגע תן לי בינתיים אני זה אתה הכנת לנו כבר הכינותי מראש נכון יש איזה משהו פה איי איי איי ברוך השם חסד השם על הארץ וואו רבנו מגיע לכל מקום ממש ככה א עכשיו גם שלחו לי הודעה רבנו הגיע לתאילנד יש פה את השיר הזה שיר עוד יותר טוב הגיע גם לתאילנד יפה אה כן למה לא יש פה את השיר היפה הזה חדש של אמיר בן עיון וסס שאולוב לאבא שלי סולם או הנה גם אליד שו מכיר את השיר הזה לא יודע לאבא שלי זה לא בדיוק זה לא בדיוק מ ששיר מאוד יפה הם עשו את זה בשיתוף עם ה החוברות האלה תן חלקנו יפה ל הכבוד יפה אגב לאבא שלי לא היה סולם שרים איתנו [מחיאות כפיים] ביחד אתה זה אני ואני זה אתה שרק נזכור כמה עם הפנים בלב אדם תספיק רק נקודה של אור כאיש אחד בלב אחד עם כתר מלוכה וגם כשלא רואים על הפנים אני אוהב אותך וכמה עוד נוכל לישן בלי לעבוד מדור לדור שמיים שזוכרים לנו תמיד חסדי אהבות תגיד לי עד מתי אתה תמשיך ות לכסות את הספרים ותן חלקנו לגלות את האמת בסיפורים לאבא שלי סולם מגיע סוף העולם תתפס תתפס בן אדם תחזיק את החבל ואבא חולה מל שנדו כל אדם לכו זכות כשהגוף מר בקלות הנשמה מתעוררת כל הרחובות פה בוערים זן תשלח לי [מוזיקה] ניסיון כל יום אני מקה לחטאים שלא נמות מזיון אולי שכחנו כמה זה פשוט לומר מילה טובה זה אבא מבקש נברך עמור באהבה לאבא שלי יש סולם מגיע עד סוף העולם תתאפס תתאפס בנדם תחזיק את החבל ואבא ולה מילדות שנדון כל אדם לקב זכות כשהגוף מבותר בקלות הנשמה מתעוררת צ [מוזיקה] שיר מזה שיר מדהים אהד כל כך כל כך אמיתי כל כך אתה יודע אני השמיעו לי כמה התחזויות שלו של הבחור הזה ססון שאולוב אני סיפרתי בפעמים הקודמים שוא ילי את קריאת אליעזר והיה לי שמה שיעור שנים הוא היה ככה אמרו לי שהוא היה בא בגיל 12 שהוא היה כן היו באים הרבה נערים צעירים אז לא מזמן התקשרתי לזה שהיה גם עוזר לנו מאוד בשיעורים הוא שומע אותנו אגב קוראים לו אלמוג ציון יכול להיות שהוא שומע אותנו עכשיו הוא כבר אני מכיר אותו קרוב ל-20 שנה אח שלו קראו לו אברהם ציון א הוא היה עוזר לי בנושא של הנערים להביא אותם לשיעורים מה שסיפרת שבוע שעבר שסיפר א לפני כמה שבועות אוקיי ולא מזמן שדיברתי עם אח שלו על מוק ציון כי הבחור שלנו שהיה מביא את ה את החבר'ה ה מביא את החבר'ה הוא נפטר מה אתה אומר נפטר כן נפטר זה היה יהודי יקר עוד מעט זה היו סייט שלו לקראת בערב חנוכה הוא היה בגיל 33 זה גם הכרת הטוב שלי עכשיו לספר את זה עקף גם ש ילוי נשמתו לנשמתו א אברהם ציון בן שרה יהודי יקר אוהב ישראל א מקרה היה מאוד מאוד קשה הוא הוא קיבל את המחלה בראש ולא עלו על זה גם בזמן והוא ירד במשקל מאוד ירד לו התיאבון הוא היה חודשיים בקומה וא אני הספקתי לדבר הכניסו אותו לניתוח הספקתי עוד לדבר איתו בבוקר הספקתי להיות בבית חולים איתו באתי עם הנערים לשם שמה וואוו עם הקבוצה אגב שהם פחות או יותר בגיל של ססון שאולוב כל החבר'ה מקריאת אליעזר בדגלים היה לנו שמה בית מדרש של מאור יצחק של רבי דוד אבוחצרה שמה בשכונת קריאת אליעזר [מוזיקה] והלכנו לבית חולים הוא לא ידע עדיין מה יש לו אני זוכר שישבתי שמה ואז הוא שאל אותי אתה ממשיך בשיעורים נכון אתה ממשיך חיזק אותי אמר לי תמשיך בשיעורים אמרתי לו אברם י אנחנו מחכים שתצא מפה אנחנו צריכים אותך חזרה עדיין לא ידענו שגילו לו את המחלה בראש ולי אישית זה היה מקרה ששבר אותי זה היה לי חבר בלב ובנפש של שנים של עבודה איזה קורב שהוא עושה רונדלים ומביא אותם לשיעורים מבת גלים קריאת אליעזר שניתן את השיעור שמה בימי ראשון ורביעי ה היה מוסר נפש גם על מלה ומלכה סעודת מלה ומלכה שהיינו עושים ססון שאולוב יש לו אח שקוראים לו שרון שאולוב שהוא היה בא ממש לשיעורים ולא מזמן שאמרו לי וזה אני לא כל כך זכרתי אז התקשרתי לאח שלו לאלמוג ואמרתי לו הוא היה בעל השיעורים וזה אז הוא אומר לי כן אז אמתי לומה אתה חושב שהוא זוכר אותי ואז הוא אומר לי בטח אני מאמין שכן אח שלו ודאי הוא אמר הואזה הה ילד קטן ואז אמרתי לו שאלה הראשונה ששאלתי אותו אמרתי לו היה בהלווייה של אברהם אז הוא אומר לי כן הוא היה מאוד זוכר את אברהם ופתאום נזכרתי בפעילות שהוא היה עושה בפעילות כל כך ניפה שהוא היה עושה לקרב נשמות ישראל ממש עליו נאמר אברהם אהובי איך הוא היה מביא את הנערים והיינו מחזקים אותם וברוך השם הרבה מהם כבר בלי עין הרה בן פורת יוסף כבר עם משפחה וילדים ובדיוק ששמעתי פה את השיר הזה לאבא שלי הסולם אני זוכר שעד היום עד היום אגב שהם באים אלי אומרים לי כמה לימדת אותנו אמונה כמה לימדת אותנו לדבר עם השם כמה לימדת אותנו להתבודד כמה כל הזמן היית מדבר על כל דבר היית מקשר לה ודות ואמונה ושמחה בחלקנו ותמיד היה ריקודים ושירים בפעילות ובשיעורים בהכל והיינו לוקחים אותם למסעות לקחנו אותם לכותל והגענו לשם קבוצה כמעט של איזה 50 חבר'ה באוטובוס מלא ולקחנו אותם לכותל והיית רואה את התפילות שלהם ואת הזה יופי ממש ממש ממש ואני זוכר גם שההיתי הייתי גם מספר להם סיפורי מעשיות כל מיני כאלה קטעים והם היו מתענגים מזה כמוצא שלל רב ואתה רואה מה רבנו עושה איך הוא אמר לעבוד עם הבני נוער עם הצעירים כן שהיום אני הבנתי שסון שאולוב מאוד מאוד מאוד מדבר על התורה והמצוות מאוד מאוד מאוד וזה כיף לראות את זה וזה כיף לשמוע את זה שהוא עושה קידוש שם שמיים גדול ואפילו אולי אמרתי לאלמוג ציון חבר שלי אולי נזכה להביא אותו לפה הוא אגב הוא אגב עזר לי מאוד בפעילות אחרי שאח שלו נפטר ואני עברתי תקופה מאוד קשה זה שבר אותי פתאום מצאתי עצמי לבד ולתת שיעורים ואין לך את אברהם וקשה וזה וא מאוד קשה ווא זה וגם כל הסיפור כל הסיפור אותי אישית זה פירק גם אחרי זה גם היה לי מאוד איזה סוג כזה של דאון כזה איך אני ממשיך את השיעורים כי היה לי איתו מאוד פעילות הנפה זה ממש אחד הדברים שאני מסביר הרבה פעמים לאנשים שאתה עושה פעילות עם מישהו תורנית אתה נקשר אליו בטח יום אחד אשתו אפילו אמרה לי אשתי השם של בעלך היה לי כל הזמן בבית כל הזמן היו מדברים על המדרשיה ואיך לחזק את הנערים ואיך להביא אותם ואיך לדאוג להם ואוכל וניגונים עם גיטרה ומה לא זכה זכה ואז אמרתי לאל מוק ציון שומע אותנו גם אז אמרתי לו אתה יודע זה אח שלו כן אמרתי לו אתה בקשר איתו אתה בקשר עם ססון שעו לוב אז הוא אמר לי כן שהם בקשר הם מכירים אומר שמדי פעם ה מתפלל איתו בערב שבת בקריאת אליעזר וזה אז אמרתי לו מה אני אגיד לך זה יהיה לי זכות ושמחה בשבילי להביא אותו לאולפן כן חושב הוא אמר לי מאוד מאוד פוס בזמן והכל אבל אך תדע אולי ססון עכשיו שומע אותנו ואם אתה זוכר אותי שהייתי נותן לך שיעורים ויהיה את הזכות להביא אותך לאולפן ושנדבר מ רבנו אתה תשמח אותי מאוד אבל אני מבין ש גם אם לא תוכל להגיע אני מקבל את זה באהבה ת השם אבל כן אם באמת נסה ממצים זה ריגש אותי מאוד ריגש אותי מאוד למה לא כי באמת הקשר שלי עם הבני נוער ש הוא הרבה עושה קידוש השם אני ראיתי כמה כמה פעמים שריינו אותו ושאלו אותו שאלות אתה יודע מתקלות כאלה איך הבית שלך יהיה זה הוא אמר אני בית זה שומר שבת אישה זה ממש דברים נפלאים ממש אין מה להגיד איזה יופי אתה יודע הוא הוא שם ציצית ומראה את זה ממש זה רואים רואים רואים את היהדות אצלו מאוד מאוד חזקה מאוד רוצה את זה מאוד זה א וואו כן אבל באמת על הנקודה הזאתי גם של האמונה אתה יודע אברהם מגייר את הגברברים ושרה את הנשים אז יש דיבור של רבנו שרבנו אמר ש אברהם רבי נתן אומר שאברהם אבינו לא היה עוסק עם הזקנים כן רבי נתן אומנו אומר את זה שאברהם אבינו לא היה עוסק עם הזקנים הוא היה עוסק עם בני הנורים בני הנורים כן כי הם אתה יודע דף חלק כזה אפשר הרבה היה עוסק עם בני הנאורים הכל אצלהם חדש הם לא בישנות אתה יודע זקנים עכשיו תביא להם רבנו הם כבר תקועים עכשיו ואגב היום אני שומע הרבה וככה אני גם אחזק גם את הרדיו היקר שלנו את רבי אברהם ציון היקר שלנו ש כן חצם שהרבה הרבה מבני הנוער שומעים את הרדיו וחוץ מזה במדיה שומעים גם אותנו כי בוח השם השיעורים גם למדיה תודה לשם על הזכות ושומעים ה הרבה מבני הנוער שומעים את השיעורים וזה הכיף שלי והשמחה שלי תודה לשם שאנחנו מצליחים להגיע אליהם גם לחזק אותם לתת להם דיבורים מרבנו כי היום אני אגיד לך היום היום אני רואה את התוצאות היום אני רואה את התוצאות שהם גדלו והם גדלו על רבנו אני יש לי ש מפתחות לאולפן הזה נכון ש אחד אצלי אחד אצלך א אי איי הרב מואר כל הזמן חושב עליכם אלך לתת שיעור זה אפשר היום להיכנס כן כנס כנס מה זה הבית שלך זה אנחנו לא לא מבטלים זה לא מבטלים תורה לא אין תשמע זה רב צך לתת שיעור נותנים יאללה כנס תן בטח אחי אתה מבין כמה זה חשוב איזה יופי בן כמה זה חשוב לא תכננו את זה אף פעם לש לא לא לא לא היה תכנון כזה לא חשבתי על זה בחיים אבל הנה השם זיכה אותי ברוך השם וגם אותך ונתן לנו את האולפן הזה וזה מתנה גדולה שחוץ פרנסה שאני מתפרנס מזה גם לתת זה המקלט חמל של רבנו פה זה נקודת הפצה עצומה זה באמת אוצר מתנת חינם שיש את הדבר הזה ממש ממש אנשים מתחזקים אתה יודע פוגשים אותי סתם אני הולך לכל מיני מקומות לא שאני הרבה מטייל אבל כשיוצא לי ואני נמצא במקומות שהם נגיד דתיים סתםם זה לא משנה מה נגיד מרון או או איזה מקום שהייתי צריך איזה סידור פה באזור שלנו בצפון דווקא אנשים מכירים ישר אומרים לי את אתה זה מהרדיו עושה הרב מהור וזה אנחנו כל הזמן שומעים את זה במוצא זה מחיה אותנו וזה אז זה דבר גדול תשמע זה זה כיף לשמוע את זה ממש זה כיף לשמוע שאנחנו משמחים את עם ישראל אנחנו גם מרגישים אותם מרגישים אותם איתנו מרגישים שזה באמת נכנס לאוזניים האלה וזה משמח אותכם מחזק אותכם ויש לכם דש חם מאיתנו פה מהאולפן הרבה אהבה אנ עושים את זה בהמון אהבה כי זה הרצון שלנו כמה שיותר להניק אהבה אין ס כמה אני מדבר על זה גם עכשיו אתה יודע שי בשיעורים המון המון הנושא הזה של עירת הרוממות שאני חושב שזה מה שמתגלה בעולם עכשיו ראה את המות תראה כמה דיבורים כמו השם יתברך תמיד אוהב אי ותמיד יהיה לי רק טוב טוב אתה יודע שארו את זה במשחק לא שאני רואה כדורגל וזה אבל היה איזה משחק נראה לי בהיתר ירושלים נגד איזה קבוצה לא זוכר תשמע כל המג כל האצטדיון אחי היו שמה אתה יודע מאות אלפים כאילו כולם שרו את השיר הזה אתה יודע מה זה איזה דבר עוצמתי אגב אתה זוכר שאנחנו מהראשונים ששמענו את השיר הזה של אליצור כן אני אתה חבר טוב שלו הרי כן חבר טוב שלו מושמע לי את השיר הזה עוד לפני שהוא יצא כי היו הרבה שירים ששמעתי עוד לפני הוא הרבה משתף אותי וזה אני תודה לשם שאני זוכה אדם מיוחד כן הוא אדם מיוחד מאוד והרב שן אמר הוא שזה הלחן כאילו הפזמון של הלחן זה שלו ויר לייצור גם מאוד קרוב לרב הרוש אז הם ביחד א א ממש עשו פה להית עולמי אני קורא לזה זה לא היה דבר לא היה שיר שפיצה ככה את כל הזה פיצץ זה מגיע לכל מקום זה פיצוץ מטורף ואני שומע מהשכנים ש פתאום שרים וזה וכל מקום רחבים אפילו תבין מה אני אומר לך עכשיו לצערנו ערב שבת עבר רכב לידינו ליד הבית שלנו השם יתברך והבת שלי אומרת לי את זה מה זה הוא שומע בש אמרתי ישתבח שמו לעד הוא לא יודע אבל השיר הזה יכול להיות זה קרב אותו אתה יודע אבל צריך להסתכל בשכל של כל דבר ואם אתה רואה שהשיר הזה כבש את כל העולם כן אז מה אתה מה אתה מבין מזה שזה רצון השם נכון אתה מבין השם לא היה זורק כזה אור שהוא באמת על טבעי אם זה לא היה אמת ממש ככה אז אם אני מסביר גם לאנשים שאתה רואה שיורד אור משמיים ואנשים נמשכים לאיזה דיבור אתה מבין למשל תסביר להגיד לך גם משהו קטן לגבי טוב לא משנה תגיד אתה זוכר את השיר ואפילו באסטרה מי לא ז גם היה להיט מטורף כ מבין למה כי אתה אם אתה רואה שזה כזה עוצמתי ן וזה מגיע לכל הרבדים של כל הנשמות בארץ ובעולם אז אתה מבין שזה רצון השם שהשם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב נכון ומזה אתה צריך לחיות אתה מבין הקדוש ברוך הוא מדבר איתם גם מה שרציתי להגיד להוסיף חזק אתה אומר את מה שאתה אומר אזמר ססון שאולוב יש לו הרבה סוגים של שירים לא בהכרח על על השם ועל אמונה ואתה אומר איך בן אדם כזה שהוא מאוד מפורסם אחי וכל שיר שלו כל פיפס שהוא אומר הוא מאוד שקול אתה מבין כי אחרי הכל זהזה זה הפרנסה שלו זה השם שלו נקרא לזה ככה אתה מבין אבל הוא בפשיטות לקח קבר שהוא לכאורה שיר מאוד פשוט כאילו מבחינה טכנית כן הוא מאוד מאוד פשוט אבל יש בו עומק והוא הוא הוא ישירות מדבר על אמונה ועל השם יתברך וכאילו אני שואל את עצמי מאיפה היה לו כביכול את האומץ לקחת את השיר הזה כאילו ולחדש אותו כאילו לעשות ממנו קבר עם עיבוד אחר ו להשאיר אותו ככה שיש לו מיליוני אלפים של א אפשר להגיד כבר מיליוני א א מעריצים ומעריצות שלכאורה זה אתה יודע זה לא פשוט כאילו להשיר שיר כזה על אמונה ברש גלה ממש חזק ולהופיע עם הרב רוש גם היה הופעה שמה שהוא גם היה שם משתתף איתו אז אתה רואה שהוא שברצון יש לו יש לו רצון להפיץ את את האמונה ואת ה הבנתי גם שהוא אמר בלי התורה אי אפשר הוא אמר את זה הבנתי שהוא אמר את זה בלי התורה אי אפשר הוא אוהב מאוד תורה ה אוהב מאוד מצוות הוא גם שם צ ציצית עליו ישתבח שמו ל אין ספק אין ספק מדים מדהים אבל אחד הדברים שאני שאני רוצה רוצה להדגיש את הנקודה הזאתי לכל המאזינים הקדוש ברוך הוא מדבר איתנו ואם שיר כזה בזמן יחסית קצר כן עשה כזה מהמהפך עולמי כן אז אז מה אתם צריך לקחת לעצמו אם זה ככה קבש את העולם זה מה שהשם רוצה שנשמע כאילו אם זה ככה כבש את העולם זה צריך לכבוש אותי כן וכל זמן שזה לא כבש אותי כי השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב אז אז אני אני עדיין צריך להתאמן להתחבר לזה ממש אתה יודע בפעם הראשונה ששמעתי את השיר הזה אתה יודע מה קרה לי פה באולפן אתה בהלם הייתי בהלם התחלתי לרקוד וזה החיה אותי התקשרתי אליו אמרתי לו מה זה השיר הזה זה שיר מטורף כאילו איך הוא גם לא נראה לי ציפה שזה יגיע לכאלה לא חושב לא חושב אבל הוא הוא הוא אומן מאוד גדול יר אליצור אנשים לא יודעים את זה כמה אומן גדול יש לו הברקות הוא גם בא בהתחדשות אתה אמרת לי בהתחלה שזה לא הסגנון שלו ופתאום הוא ש סגנו כן זה משהו כן זה משהו כי הוא שר הוא הוא הוא הוא התחיל את ה בכלל את היצירה שלו מבחינה של שירים בסגנון של רפ זה היה עוד לפני שהוא חזר בתשובה ואז הוא ניגש לרב שלום ארו שהוא רצה לוותר על זה על המוזיקה לגמרי ואז בעבר לא היה לא היה מחתרתי כזה לא הכירו אותו והרב ש אמר לו לא אתה חייב להמשיך אין דבר כזה לא השם נתן לך את זה אתה הולך להפיץ וזה ויאיר לייצור זה יהודי תלמיד חכם ממש והתבודדות ובאמת יש בו פשיטות ותמימות בן אדם מדהים ובכל זאת א כן הוא לא ציפה לזה שיצא שיר כזה לאית ושמעתי אותו ממש התקשרתי אליו אמרתי לו אחית אותי זה שיר מטורף מה שעשית נפלא נפלא איזה כיף לשמוע איזה כיף כיף לראות את זה אתה רואה את סיעתא דשמיא שהקדוש ברוך הוא נותן לו איזה כיף איזה כיף זה זה ברכה תראה לך אתה מוציא שיר איזה לחן זה ופתאום לא יודע אזמר שאתה הכי הרבה אוהב שר אותו עושה לאזה קבר איזה כיף זה זה מחייה אותך זה דבר עצוב שכולם יצליחו בהכי טוב אמן תודה רבה לשם תודה רבה להשם תודה רבה לשם אז בוא נש בוא נשים את השיר הזה שניה אחפש אותו אי אבא אבא אבא כמה אנחנו אוהבים אותך כמה רבנו מלמד אותנו לאהוב אותך החי שבעולם בוא נשים את המקור אבל יתן פרגון יאללה יאללה שיהיה בשורות טובות לכולם אוהבים אותכם אוהבים אותכם תודה רבה שהייתם איתנו והקשבתי שיהיה לנו שבוע נפלא רוצה להיות
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה