מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל פרשת מקץ הכל הכנה לטוב חנוכה
מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל פרשת מקץ הכל הכנה לטוב חנוכה
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם מדברים בתוכנית הורתו של רבי נחים ברסלב עונג הנחל נובע מדברים פרשת שבוע והשבוע יש לנו פרשת מקץ הפרשה שיוסף מוציאים אותו מן הבור והוא עולה לגדולה ובעזרת השם בסיעתא דשמא אנחנו גם בחנוכה אז נדבר על שתי הנקודות האלה דיבורים יפים נפלאים מתורתו של רבי נחים ברסלב איך יש עניין שנתהפך הכל לטובה אז ברוך השם שאתם איתנו ואנחנו איתכם עם מוזיקה טובה ושמחה ואמונה וחיות ושנזכה תמיד לרקוד ולשיר אז בוא נתחיל קצת עם שירי חנוכה להנעים לנו את הנשמה שאומר רבנו בתורה ב בליקוי מורן חלק שני שכל נין של חנוכה זה להודות להלל ולשבח וככה זוכים להכיר אותו יתברך ן בזמן אז אנחנו מתחילים בתודה והודעה וריקודים בבית והכנות לבית לקראת שבת קודש חנוכה יש עניין ברוך השם לעשות אפילו איזה משהו מיוחד בסעודות בסעודה של שבתות לכבוד איזה חנוכה איזה מאכל איזה משהו ככה מיוחד לכבוד לכבוד חנוכה כי זה יוצא לנו גם שבת גם חנוכה גם פרשת מקץ דברים נפלאים [מוזיקה] תשועות ועל הנחמות שעשית לבנו בימים הם בזמן [מוזיקה] הזה ניסים ועל הפורקן ועל הגבורות ישתבח שמו לעד עם תודה וההודעה לבורא עולם על כל הניסים והנפלאות שהוא עושה לנו ויש הרבה הרבה על מה להודות ב כי יש עניין שנתהפך הכל [מחיאות כפיים] לטובה והשם יתברך עושה לנו ניסים ונפלאות [מוזיקה] באהבה ומה זה חנוכה חנוכה זה גילוי האור גילוי האהבה גילוי הדעת הנועם העליון אומר רבי נתן שיורד אור כזה נפלא מהעולמות העליונים שמגלה אהבה כזאתי עדינה נפלאה וקדושה וטהורה שכל יהודי ויהודי כמה אוהב את התורה כמה אוהב את המצוות כמה אוהב את הברכות כמה אוהב את השם בפשיטות וכמה הוא רוצה בעזרת השם לעבור את החיים האלה בהכי פשיטות ואמונה תמימה לאט לאט ושכל המעברים שעוברים עלינו יש עניין אומר רבנו שנתהפך הכל לטובה את זה אנחנו לומדים מיוסף הצדיק את זה אנחנו לומדים מהמכבים שנלחמו ביוונים את זה אנחנו לומדים מהדרך של הבעל שם טוב הארי הקדוש רבי שמעון רבנו הקדוש רבי נחמן בן פיגה שבסופו של דבר יש עניין שנתהפך הכלל [מחיאות כפיים] לטובה אז אחד הדברים שרבי נתן מאוד נוגע בליקוי הלכות בהרבה מקומות שאת זה אנחנו לומדים גם יוסף הצדיק שיוסף הצדיק רצה רק לעשות טוב ומזה אנחנו לומדים יסוד חשוב לחיים כל זמן שאנחנו רוצים לעשות טוב וזה הרצון הפנימי שלנו הנקי והטהור שהוא בא מעולם האצילות ובשורש הוא בא גם מהכתר שאיין עליו שום פסולת כלל ככה אומר מרן הבן איש חי ואז מה קורה בפעולה הזאת יש לנו רצון אז וטוב תמיד בין במחשבה בין בדיבור בין במעשה בין בכלל בין בפרט לעשות טוב אבל מה קורה שבדרך עוברים מעברים שהם כביכול נקראים התנגדות הרצון זה נראה שלכאורה לא רוצים שאני אעשה טוב זה נראה שהכל הולך הפך השכל הפך ההגיון הפך הצדק זה מה שיוסף הצדיק חווה אני רוצה באמת לעשות טוב אני רוצה להועיל לאחים שלי לאבא שלי לסביבה לעולם אז למה הכל התחיל תבל למה הכלל הולך לו כסדר בלשון רבי נתן הולך בהתנגדות הרצון מלמד אותנו רבי נתן זה סימן שהרצון שלך הולך להתגלות למה כי הרצון הזה התגבר על כל המניות ושמיים נותנים את סיעתא דשמיא ומשמים נותנים לנו את הכוח להתגבר על המניעות ועם כל המעברים שאנחנו עוברים משמיים נותנים את הכוח להתגבר על המניעות נותנים את הכוח להמשיך גם שנראה שחס ושלום ככה אומר רבנו בשיחות הרן שאדם מתפלל ומרגיש כביכול שאולי השם לא שומע אותו כי הנה ימים ושנים הוא מתפלל להשם יתברך והוא רואה שהדברים לא מסתדרים כסדר אבל למדנו את זה מיוסף הצדיק גם הוא התפלל גם הוא ביקש גם הוא רצה שנה שלמה הוא נמצא במצרים לאחר השנה הזאתי שהוא בבית פוטיפר זורקים אותו לתוך הבית כלא 12 שנה 13 שנה איזה קושי גם ימים וגם שנים אבל יוסף הצדיק מאמין בפשיטות יש עניין שנתהפך הכלל לטובה היה קשיים היה בלבולים היה מניעות היה הסתרות עבר על יוסף הצדיק בטח שעבר עליו בוודאי שעבר עליו איך רבי אומר גם משה רבנו היה בן אדם אבל הם התחזקו עם אמונה איזה אמונה שכל זמן שאני רוצה את הטוב ואני באמת חושק בטוב בין לעצמי ובין לאחרים כל המניות שיש בדרך זה לתת שרירים לטוב הזה שיקבל [מחיאות כפיים] [מוזיקה] רגליים טוב הון סוב נסוב ובחו נס גדול הי שר טו ובחו נס גדול [מוזיקה] [מוזיקה] הישר אז בוא נראה בוא נראה והנה מגיע הזמן שפ חולם חלום כולם מכירים את הסיפור ואף אחד לא מצליח לפתור לו את החלומות כל היצים שלו עד שאומרים יש איזה אחד הוא זרוג בבור נער עברי הוא בכלל גם לא משלנו נסו לבזות אותו להסתיר אותו עוד יותר אבל כאשר יענו אותו כן רבה וכן יפרוץ ופרעה אומר תביאו אותו אליי תביאו אותו אליי ויריצוהו מן הבור אומר המדרש הוציאו אותו בכזו מהירות סידרו אותו הלבישו אותו והגישו אותו בפני פרעה על זה נאמר ישועת השם כרב ען ואומרים שזה היה ממש מרגע לרגע בתוך עניין של כמה דקות יוסף הצדיק שהיה בבור זרוק ולא יודע מתי בכלל הוא יצא משם אם בכלל מה זה פרשת מקץ שם קץ לחושך וברגע שהקדוש ברוך הוא מחליט להפוך הכל לטובה וכל המעברים שעברנו שהם בחינת חושך הם הופכים להיות כלים לקבל את האור ואז הוא שם קץ לחושך ויוסף הצדיק מוציאים אותו מהבור כולם הופכים להיות משרתים שלו להביא אותו לפרעה ואז הוא עומד מול פרעה ופרעה אומר המדרש היה יושב על כיסא של 70 מדרגות 70 מדרגות כנגד 70 שפות פרעה ידע את כל ה70 שפות ויוסף הצדיק עומד מולו ומתחיל להראות לו שיודע עוד שפה ועוד שפה ומתחיל לעלות במדרגות הוא פותר לפרעה את החלום ואז שמה קורה דבר מעניין לפני שהוא התחיל בכלל לעלות במדרג הוא פתר לו את החלום יש דקלו מאמ לוז מאוד מעניין שהוא אומר קודם כל הוא פתר לו את החלומות ומה פרעו עשה החזיר אותו לבור ואז באותו לילה ככה מביא המדרש ירד המלאך גבריאל מן השמיים ולימד בלילה אחד את יוסף את כל השבים שפות הכין אותו לקראת מהמהלך חדש נסו לחשוב מה עובר גם על יוסף לפי המדרש הזה הוא פתר לפרעות החלומות ועשה פתרון נפלא ופרעה לפי המדרש הזה שולח את יוסף חזרה לבור איפה הכרת הטוב שלך תנסו לחשוב מה עובר על יוסף הצדיק 12 שנה אני פה עד שסוף סוף ראיתי אור יום ועוד פעם מחזירים אותו לבור תכלית הירידה עוד פעם עליה ירד המלאך גבריאל מן השמיים ככה מביא המדרש ולימד את יוסף הצדיק בלילה אחד את כל ה70 שפות את כל ה70 שפות כנגד 70 עומות העולם ולימד אותו עוד שפה שזה שפת הקודש שלנו ואז אז מה קרה יום למחרת פרעה אמר תביאו אותו עוד הפעם הוא נראה לי אדם מאוד מאוד חכם ומבין הוא נבון מאוד הוא מבין דבר מתוך דבר יש לו חוכמה אלוקית ואז הוא עמד מול פרעה והתחיל לדבר שפה אחת ועלה מדרגה אחת ושפה שנייה ועלה עוד מדרגה ככה הוא עולה ועולה 60 שפות 65 שפות הוא מגיע לשפה השים ואז הוא מתחיל לדבר את שפת הקודש ופרעה אומר לו תשמע אתה יודע שפה אחת יותר ממני אתה יודע 71 שפות אני יודע 70 פה יש כלל במצרים הכלל הוא שמי שיודע יותר שפות עולה במדרגות אתה הגעת למדרגה שלי ל-70 אבל עכשיו יש לך פור עליי כי יש לך עוד שפה אז בפועל אם הם ידעו היועצים שלי שיש לך שפה אחת יותר ממני הורידו אותי מהכיסא וייתנו לך למשול אז הנה קח את הטבעת על פיך אישה כל דבר רק תשאיר לי את הכיסא סוגיה שידועה לנו לצערנו ויוסף הצדיק הופך להיות מושל בכל מצרים עכשיו מה זה מצרים אומר רבי נתן מצרים זה המצר מצרים זה התאבות מצרים זה היצרים מצרים זה הבלבולים מצרים זה הסתרה יוסף יורד למצרים זה המצר זה הבלבולים זה ההסתרה זה הכל לא הולך כסדר אבל זה בדיוק הפך ממה שאני רוצה אני רוצה באמת לעשות טוב והדברים לא מסתדרים ולא הולכים ויוסף הצדיק עובר את זה למה כי הוא יודע שזה כלים להכין את האור לרצון שהוא צריך לקבל שזה הנועם העליון ואז מתחיל הכל התהפך לטובה והקדוש ברוך הוא נותן סיעתא דשמיה ליוסף ועולה ועולה ועולה והופך להיות שליט על כל מצרים מצרים זה בחינת היצר הרע ויוסף הופך להיות שליט זה הסוד שנקרא גם אוייביו ישלים עמו גם האויב שזה היצר הרע בעצמו משלים עם הקדושה והופך להיות כלי שרת לקדושה ויוסף הוא הופך להיות המשביר לכל מצרים הוא המכלל אותם הוא המזין אותם זה סוד הגאולה חושך הסתרה בלבולים אבל אנחנו רוצים את הטוב ואנחנו רוצים את השם ועובר הסתרה ועובר בלבולים אבל כל ההסתרה הזאת וכל הבלבולים האלה זה הכנת כלים לקראת האור שנעלה לגדולה שבסופו של דבר אנחנו נהייה כמו יוסף הצדיק שהוא משביר לכל מצרים הוא משביר גם לכל העולם אגב על פי וישה כל דבר ודווקא מצרים שהיא נקראת ערבת הארץ המקום של הזימה והניף והתאוות והמחשבות שתוקפים את האדם ונכנסים לו אל נימי המוח והוא לא יודע מה לעשות אבל בסופו של דבר הכל מתהפך לטובה ויוסף הופך להיות השליט ככה גם כל אחד מאיתנו יהפוך להיות שליט יהיה לו שי עולמות יהיה לו ברכה יהיה לו הצלחה כל התהליך שאתה חווה שהוא הסתרות ובלבולים זה הכנת כלים לקראת השפע שאתה הולך לקבל והשם יתברך נותן לך את הכוח וייתן לך את הכוח להמשיך להתגבר להמשיך להתעלות כי השם יתברך לא עזב אותך ווא גם לא לא עזב את יוסף הצדיק בצרתם ו צר בטומאת הוא שוכן העיקר להמשיך עם האמונה של אין עוד מלבדו והשם יתברך מחליט את הכל וקובע את הכל ויש עניין שנתהפך הכל לטובה שכל מה שעובר על האדם הוא צריך להאמין דיור של רבנו שהכל תהפך לטובה ויראת שפע נפלא משמיים ואור נפלא משמיים אף על פי שעוברים מה שעוברים כי השם אמו והאדם חושב שהקדוש ברוך הוא לא איתו והוא צריך להאמין השם איתך ונותן לך כוח וייתן לך כוח ולא יוותר לך עד שהאור שלך יתגלה לעולם אבל העיקר אומר רבנו איך מתקדמים איך מקבלים כוח שלא יהיה מתייאש יאוש אן בעולם כל למה רבנו הדגיש את זה יאוש אין בעולם כלל כי אחד הדברים שהוא בא להגיד אתה תרגיש יאוש ואתה תחווה יאוש ואתה תחשוב שבאמת הכל אבוד וכבר אין סיכוי וכבר עבר זמני בטל קורבני חס ושלום אבל שרבנו גילה שאין יאוש אין יאוש כפשוטו אתה תצליח ואתה מצליח וממשיך להצליח עכשיו ההצלחה של יוסף איפה ה הצליחה לאו דווקא מתישהו עלה לגדולה זה בפן החיצוני בפן החיצוני נכון זה נראה שהנה פה הגיעה הצלחה הוא עלה לגדולה הפך להיות המשביר האחים מתחילים לרדת למצרים הוא לאט לאט מתגלה להם מה שגם נלמד בעזרת השם בפרשה הבאה הכל מתהפך לטובה הוא אומר לאחים כי אם למחייה שלחני אלוקים לפניכם זה בפן החיצוני איפה התחיל כל המושג שנקרא הכל לטובה זה ברגע שזרקו אותו לבור זה ברגע שהוא סיפר את החלומות לאחים זה ברגע שהוליכו אותו למצרים והוא עזב את בית אביו זה ברגע שהוא הגיע ל פוטיפר זה ברגע שאשת פוטיפר הציקה לו זה ברגע שזרקו אותו לבור שמה התחילו הכנת הכלים לטוב שמה השורש של הטוב שמה התחילו הכנת הכלים לכל השפע שהוא הולך לקבל לכל ההצלחה שההוא הולך לקבל רק מה זה נקרא אומר הדגל מחנה אפרים זה נקרא טוב נסתר חסד נסתר כמה פעמים בחיים שלנו ראינו שהסתבך עם מה שהסתבך והתבלבל עם מה שהתבלבל עם רצון באמת אמיתי לעשות טוב אבל יש מניעות שהתהפך הכל לטובה גילינו למפריע שכל המסע שעברנו זה היה כלים לקבל את השפע הזה אז יש חסד גלוי שאדם רואה שהכל מתהפך לטובה הוא רואה אומר תשמע היה שווה לעבור את כל זה כי כל מה שעברתי זה כדי להגיע לנקודה הזאתי זה נקרא חסד גלוי אבל יש חסד נסתר שכל המעברים האלה שעברת הם בשורש טובים הם בשורש בהשגחה פרטית וזה מה ש רבנו מגלה גילוי נפלא בשיחות הרן שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית הוא מאמין שהכל לטובה שהכל בהשגחה פרטית הוא מאמין שהכל לטובה זה דיבור מדהים איך רבנו מקשר את המושג שנקרא הכל לטובה להשגחה פרטית מה הקשר בין הכל לטובה להשגחה פרטיית ככל שיש השגחה פרטית יותר מדוייקת ויותר אישית ויותר פרטנית זה מראה על ערך הדבר והשם מתברך מנהל את עם ישראל את ארץ ישראל את כל המסע שלנו בכלל ובפרט בין בארץ וובין בחוץ לארץ אצל יהודי הוא כל הזמן צריך לחוות את המושג שנקרא השגחה פרטית אצל גוי הוא לא מכיר את העבודה הרוחנית הזאתי אצל יהודי נאמר בני בכורי ישראל ומה זה הבכור זה הראשית אומר רבנו בתורה א' בליקוי מאן חלק ראשון ומה זה הראשית זה החוכמה ומה זה החוכמה כוח מה כוח מהשם רבנו מגלה שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית אז הכלת טובה השורש של האמונה ש בהשגחה פרטיית זה להאמין שהשם איתי זה להאמין שהשם אוהב אותי זה להאמין שהשם לא עזב אותי ולא יעזוב אותי לעולם לעולם הוא לא יעזוב אותי זה הכוח והדעת שנקרא בהשגחה פרטית והאדם צריך להתחזק באמונה בזה שיש עליו השגחה פרטית והכל לטובתו והשם יתברך משגיח עליו השגחה פרטיית פרטנית כמו יהלום שנמצא בתוך כספת כל רגע ורגע הוא שומר מחבק את זה שומר על זה מגן על זה אבל הדמיון יגיד שזה נראה חס ושלום שהשם עזב אותנו והפקיר אותי חלילה וכס מה אנחנו לומדים יוסף הצדיק השם יתברך לא הבכיר אותו לרגע השם יתברך שמר עליו בהשגחה פרטית כל רגע ורגע בכל המצבים המשתנים שעבר על יוסף ואז נתגלה החסד וזה נקרא בחינת עיבור ולידה יבור זה גילוי מתוך הסתרה יש פה משהו משהו מתפ פ רק הוא לא גלוי מה זה לידה לידה זה גילוי מתוך התגלות אז כל המושג שנקרא הריון ולידה זה חסד נסתר וחסד גלוי שהכל נסתר שלא רואים שום דבר אדם חושב שהוא לא גדל אתה גדל רק יש פה חסד נסתר אתה עכשיו בהכנה לקראת החסד הגלוי קודם כל חושך אחרי זה אור אבל להדר האור שזה חושך זה גדילה גדילה מתו הסתרה לכן הם עוברים עלינו מעברים ואנחנו עוברים תקופות לא פשוטות אבל בסופו של דבר יש פה חסד נסתר חסד נסתר בני ימי ש כבו שיעור עינים ני בינה ימי שמונה כבו שיעור נני בנו חושך לג היי עכשיו אנחנו ניגע בעוד נקודות אני רוצה לשתף אתכם בסיפור רוצה לשתף אתכם בסיפור נפלא שבוע זכיתי להיות בשיעור באיזה מקום וזה מקום שאני מכיר אותו כבר למעלה מ-10 שנים ויצא לי כמה פעמים במשך השנים להיות שמה ולתת שמה שיעורים והופעות לפני מספר שנים הייתי במקום הזה נתתי שיעור ונתתי גם הופעה עם הגיטרה ו אתמול סיפר לי הרב של המקום לקח אותי הצידה אומר אני חייב לספר לך משהו בהשגחה פרטיית איזה אהבת השם אומר בפעם הקודמת שהיית פה אני לא יודע אם אתה זוכר ברוך השם היה מקום מלא ה אומר והיה איזה מישהו שכל הזמן דיבר והפריע כל הזמן דיבר כזה והפריע דיבר ודיבר ודיבר וכמה פעמים סימנו לו שיפסיק ועוד פעם המשיך וזה הפריע ועוד פעם ואתה גם ביקשת ממנו צדיק שלי אם אפשר לשמוע קצת על שקל זה מפריע וזה ו וככה פעם ועוד הפעם ו זה המשיך והמשיך והמשיך והוא לא הפסיק אומר ואז היה איזה שלב שאמרת לו נשמה יקרה זה מפריע הדבר הזה אז אם אתה לא רוצה לשמוע זה בסדר אתה לא חייב להישאר אתה יכול לצאת אומר ככה אמרת לו והוא יצא והוא מספר לי והוא אומר לי אחרי זה שסיימת את הכל וזה והלכת אותו בחור הזה דיבר איתי בחוץ והוא הרגיש לו בנוח והוא בכה כי באותו זמן גם אבא שלו היה סבא שלו היה בטיפול נמרץ וזה ו ואני דיברתי איתו והרגעת אותו וזה אמרתי לו מה אתה אומר אז אם זה ככה אני תגיד לי איפה הוא אני הולך להתנצל בפניו אני לא התכוונתי שהוא יבכה חס ושלום גם עשיתי את זה באחי דינות פשוט אי אפשר היה להעביר את השיעור אי אפשר היה להעביר את הניגונים אומר לי לא לא לא אני לא אומר את זה לגריטה ה אומר הוא הרגיש ללא בנוח הוא הרגיש שזה לא היה בסדר והוא כה על זה הוא עצר על זה אבל הוא אומר באותו רגע הוא הבין שהוא לא יכול להמשיך ככה שזה לא דרך גם והוא אומר תדע לך מאותו יום התחיל איזה מפנה אצלו שהוא התחיל לבוא יותר לשיעורים ולהקשיב וללמוד עד כדי כך שהוא נכנס לישיבה למד בישיבה כמה שנים אומר התחתן הקים בית והיום ברוך השם הוא אברך תלמיד חכם בן תורה עוסק בתורה והוא גם מעוזריו של איזה [מוזיקה] קהילה אמרתי לו את אתה בטוח שהוא לא מקפיד עליי אמר לי לא חס ושלום הפוך אוהב אותך אמרתי לו אתה בטוח אני רוצה לדבר איתו אני רוצה אומר לי הפוך הפוך פשוט אתה הסברת לו צדיק שלי זה קשה ככה זה ו הוא הבין ויצא אבל הוא הבין שזה לא היה במקום כי זה באמת רק הפריע והפריע והפריע והפריע והיה מזה מפנה אמרתי לו תמסור לו דרישת שלום חמה ממני תגיד לו שאני אוהב אותו ומחילה מחילה חס ושלום אם פגעתי בו מבקש מחילה אומר לי ממש לא זה הפוך זה עשה מפני ה אבא לילדים אברך תלמיד חכם בן תורה לכו תבינו כי אני באמת ברצון שאני בא לשיעורים אני באמת רוצה רק להעיר טוב אבל לפעמים יש לך כאלה מפריעים ומפריעים ומפריעים ומפריעים ואתה מהיר בעדינות ועוד הפעם ומתעלם ועוד הפעם אל מגיע שלב שזה ממש מסית את כולם ומפריע לכולם וקרה לי מקרים אבל אבל בסופו של דבר אתה רואה שיהודי יש לו צער כאילו מה עשיתי מה באתי לפה לשיעור להפריע והצער הזה ח לאור נפלא וגדול והוא אומר לי תדע לך זה אחד התלמידים גם היחידים שככה עשה מפני תראו מה זה גילוי האור חס די השם עלינו ששמר עליי שלא יצא תקלה תחת ידי והוא נכנס לעולמה של תורה וברוך השם גם שהוא זכה תודה רבה להשם אני מודה להשם יתברך ששומר עלינו ומציל שאנחנו רק רוצים לעשות טוב [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] איזה אור של חנוכה חיית כפיים הזה שמתהפך הכל לטובה איזה קצב טוב יאללה בוא נרים לכם את הבית [מוזיקה] שניסים לכל הביב ניסים לכל הבת [מוזיקה] חיבוס לכל החים בויוס לכל הבח בוסים לכלם סים לכל [מוזיקה] בס ביסים ח בויש לכלם בו חיג בוי הבסים לכל הבוח בו הו אויס לכל הבח [מוזיקה] [מוזיקה] לכל הוא יתברך עושה ניסים לכל הבוטחים בו הוא יתברך עושה ניסים לכל הבוטחים בו תרשמו את זה הוא יתברך עושה ניסים לכל הבוטחים בו תבטח בהשם יתברך תבטח בהשם יתברך כך השם יתן לך שפע של אור הוא יתבר עושה ניסים לכל הבו בוטחים בו בקיצור אני לא מצליח להגיד את זה בהוויה אשכנזית תמי באמונה שלמה תלי תן לי אור אני תמיד אסור מודה אני לך כל בוקר אור תן לי אור כי בלב יש חור תמיד באמונה שלמה תן ליור צו הוא יתברך עושה ניסים לכל הבוטחים בו תבטח בשם תבטח באהבה של השם תבטח בהשם יתברך שהוא איתך לא אבל בשביל שהוא יעשה לי ניסים ואני צריך לזכות לביטחון אני צריך להיות כך וכך וכך ולהחמיר ולהשתולל ולהתבלבל עם עצמי שום דבר אתה צריך ללכת עם ביטחון הביטחון כמובן מתבטא בתפילה באמונה בדיבורים בכל קרבה הכי קטנה שלך לתורה ולמצוות אני בוטח בהשם ורבנו אומר בספר המידות באות פרנסה שאדם מקשר עצמו אל מידת הביטחון והאמונה בזה תלויה הפרנסה אדם צריך לקשר את עצמו כל הזמן באמונה וביטחון בין לפרנסה בין לילדים אני בוטח בהשם שכל התהליך שאני עובר זה הכנת כלים לאור הכנת כלים [מוזיקה] לאור וככה להתקדם ולשאר כמו שיוסף הצדיק מה כתוב עליו שם השם היה שגור בפיו הכל התעלה והתהפך לטובה וזה בדיוק ו מה שאנחנו לומדים מחנוכה היוונים משתלטים היוונים מפילים את עם ישראל 80% מעם ישראל נופלים רחמן על צלן בדברים לא טובים והיוונים נקבצו עליי והאדם מרגיש ריבונו של עולם כל הכוח של היוונים מתקבץ עליי במחשבה בדיבור במעשה ואני רוצה את הטוב אני רוצה את הטוב הבוטח בהשם חסד יסובבנו מי שבוטח בהשם רואה ניסים תבטח בהשם שהוא איתך תקשר את עצמך אל מידת הביטחון והאמונה רבי נתן אומר שאדם רואה שיש עליו תאוות ויצרים ובלבולים ככה הוא מביא בהלכות תפילת מנחה מה הוא צריך לעשות סליחה בהלכות תפילת ערבית על יעקב וילן שם מה זה בחינת השינה העדר הדעת מה זה העדר הדעת אני מתחבר לאין עוד מלבדו איך נותנים שינה למוחים בזמן שאנחנו הרים עוצרים ומתחברים לאין עוד מלבדו ריבונו של עולם אני מאמין בך באין עוד מלבדך אני מאמין שהכל לטובה אני מאמין שהכל בהשגחה פרטית תעצור רגע תן הנחתה למוח תן איזה דיבור טוב אפילו במחשבה אני מתחבר לאין עוד מלבדו היוונים תוקפים מבלבלים מה עשה באותו רגע מתתיהו בן יוחנן שם שלט מי להשם אליי מה זה מי להשם להשם זה יקוק זה שם הרחמים מי לרחמים אליי מי רוצה לגלות רחמים בתוך כל ההסתרה שהיוונים תוקפים ומידת הדין תוקפת והבלבול והיצרים צריך לגלות רחמים צריך לגלות רחמי השם ועל ידי זה אנחנו ננצח את היוונים איך איך זוכים לזה מילה השם אל יקוק מי הוא זה שיכול בתוך כל הבלאגן בתוך כל ההסתרה לגלות רחמים מי הו זה שיכול לגלות אהבה מי הוא זה שיכול לגלות את אהבת השם אלי באו אליו אנשים פשוטים לא מלומדי מלחמה אבל עם אמונה בביטחון שהכל תהפך לטובה הם יוצאים עם הרצון הזה עם הביטחון הזה והם מפילים אימפריה שלמה אימפריה שלמה [מוזיקה] i have a little i made cl and i have a little i made cl and when וזה הסוד גם של הסביבון אגב שאנחנו מסובבים אותו מלמעלה שזה מרמז על השם יתברך ויש לו ארב קצות כנגד ארב רוחות שעם ישראל מסובבים בעולם וכנגד שם יקוק אנחנו מסובבים הכל ביחד תחת אחדותו יתברך ואז הכל מתהפך לטובה ואיפה הכל מתחיל את הסביבון מסובבים מלמעלה להאמין שהכל מסתובב מלמעלה השורש של הכל זה השם יתברך לכן בחול מה היה כתוב נס גדול היה שם ובארץ ישראל כתוב על הזה נס גדול היה פה אבל זה הכל סודות עליונים ונפלאים שהכל מסתובב מלמעלה לאר ארבע כנפות רץ לקודקוד למטה בסביבון שזה רמז על אחדותו יתברך מלמעלה ומלמטה מה שעובר באמצע זה אחדותו תבך לכן החלק העליון של הסביבון כנגד י של הא' סביבון עצמו כנגד הו הקודקוד שלמטה כנגד הי התחתונה של א' ואז יוצר צירוף אחדותו שנקרא אלוף הכל מסתובב באחדותו יתברך אמונה שאין עוד מלבדו והכל לטובה חנוכה [מוזיקה] קהב ו ו חנוקה חנוקה חג טוב [מוזיקה] לי לי נלי דקי בחנוכה נדלי נלי נלי לי ד נרלי נרלי נרלי דקיק הוא נראה דק נראה שאין לו כוח אבל הוא מעיר אור גדול באמונה בחנוכה עשיר בחנוכה נרי העיר בחנוכה שירי השיר מד אנחנו נוהגים בחנוכה איך אומרים לבטא את האמונה בניסים יש לנו את את הסופגניה וסופגניה היא עגולה ויש עליה את ה את הסוכר איך זה נקרא הסוכר הזה מלמעלה בצבע לבן סופגניה נראית כמו הלבנה שהיוונים מה גזרו שלא נקדש את המולד לא נקדש את הלבנה למה כי דרך זה קובעים את חגי ישראל כן הסופגניה נראית כמו לבנה כמו ירח מה יש בתוך הסופגניה ריבה מה זה הריבה בצבע אדום שזה מרמז על הדם ברית מילה שלא רצו שנעשה ברית [מוזיקה] מילה כ היוונים לא ידעו שהכל התהפך לטובה ואנחנו מה זה נוכל אותכם עעם סופגניות הכל התהפך לטובה ואנחנו נקדש את החגים ונקדש את השבת ונעשה ברית מילה ונדליק נרות חנוכה כל מה שהיוונים רדפו אותנו ועשו לנו מה שעשו לנו הכל התהפך לטובה לחג נפלא שהוא אור האורות ברוך השם ומה יש הכי הרבה בסופגניה נכון שמן זכר לפח השמן ואנחנו עם קערה אחת קטנה של שמן דליק כזה אור גדול לא לשנה לא לשנתיים לכל הדורות כולם גם אחרי ביית משיח אם היוונים הייו יודעים את זה לא היו מתעסקים איתנו מזה לומדים שכל ניצחון של יהודי הוא ניצחי חנוכה לא נגמר הו כל שנה כל [מוזיקה] השנה לכן מה רבנו אמר ניצחתי ואנצח ניצחתי כבר ואנצח עם תלמידי האור של רבנו הנצחי לה ללו המכב ומה אנחנו נוהגים גם לביבות נכון אותו דבר רצו לטגן אותנו בשמן רצו לשרוף אותנו הכל התהפך לטובה שאנחנו אוכלים את [מוזיקה] זה חסד השם על הארץ כל מנהג יש לו [מוזיקה] משמעות ליך ליו למה זכר לנס שקרה ליהודית שיהודית כמה שנים לפני היה איזה שר אחד שהוא היה לוקח את בנות ישראל שהיו מתחתנות והשם ישמור ויציל היה אונס אותם בועל אותם אונס אותם הם היו אנוסות מסכנות היה רשע מרושע ואם מה עשתה אותה יהודית הזאתי הצדקת שקטה אותו הרבה יין נתנה לו מאכלי חלב כדי להרדים אותו וערפה את ראשו והצילה את עם ישראל לכן גם נוהגים לאכול גם לי חלב חלב ראשי תיבות חייבים להיות בשמחה חלב ראשי תיבות חיייבים להיות [מוזיקה] ברסלב ואז מה זוכים חיייבים לחזור בתשובה ראשי תיבות [מוזיקה] חלב כן כן ואז זוכים שהכל מתהפך לטובה [מוזיקה] חלב הרי אני במו עיניי ראיתי שהוא אכל [מוזיקה] בשר ומסכן מה אמר אותו אחד אני כבר שבוע לא אכלתי בשר אבל הכל התהפך לטובה חת מקדשנו בגילו ושמחה ממלים את ליבנו לילה ויום סביבונינו יסוב סובג ות נוכל בם לרוב העירו הדליקו מרות חנוקה הבים על הניסים ועל הנפלאות אשר עשה השם למכבי על הניסים ועל הנפלאות אשר עשה השם [מוזיקה] למכבי הנרות הללו שאנו מדליקים הנרות עכשיו מה כתוב הנרות הללו שאנו מדליקים נר השם נשמת אדם הנר זה כנגד הנשמה מה קורה בלהבה של הנר היא תמיד רוצה לעלות למעלה אין עליה כוח משיכה זה הנשמה שלנו היא תמיד רוצה לעלות למעלה אבל מה לעשות שיש את הגוף שמושך אבל הגוף זה כנגד שש שמה את השמן את הפתילה והגוף זה גם כנגד השעוה אם הגוף משרט את הנשמה הנשמה תמיד ל אבל אם חלילה וכס הגוף רוצה לשעבד את הנשמה ה הנר נכב מה זה נקרא להיות יהודי שמח זה לתת את המקום שהגוף ישרט את הנשמה להשתמש בגוף לשרת את הנשמה וזה נקרא קדש עצמך במותר לך לא לפרוש ממה שמותר קדש עצמך במותר לך מה שמותר לך תעשה את זה בקדושה מותר לך להתחתן תעשה את זהזה בקדושה למה באיסור אדם קשה לו לשמור על העיניים אסור ך להסתכל על נשים אחרות מותר לך להסתכל על [צחוק] אשתך אדם אוהב לאכול מותר לך לאכול אבל למה בדוכן פלאפל בעמידה ואתה עומד וכל האוטובוסים עוברים והכל בוא תשב כמו בן אדם נטילת ידיים ברכת המוציא ברכת מותר הכל רק במגבלה בהבל כדי שהשפע ירד זה היופי של חנוכה לשעבד את הגוף לנשמה זה לא לפרוש מתאוות הגוף זה לטהר ולזכך על פי ההלכה על פי התורה מה מותר מה אסור על פי התורה על פי שולחן ערוך לשר שהגוף יהיה כלי שרת לנשמה ואז שהשה הופכת להיות כלי שרט לפתילה ללהבה הלהבה עולה יפה והכל מתחבר כמו ש כמו שצריך למה אדם מרגיש סטרס או אדם מרגיש עצבות ומראה שחורה ר בגלל דבר אחד הנשמה לא נמצאת במקום שלה הגוף לא נמצא במקום שלו הגוף מנסה להשתלט הנשמה קשה לה שהיא משועבדת לגוף ואז נעשה הסטרה ועצבות לכן מה כתוב תורת השם תמימה משיבת נפש שאדם אומר לגוף הלו אתה באת לפה לשרת אתה לא באת לפה נל הנשמה היא באה לפה לנהל יש את הרוכב ויש את הסוס הרוכב הוא על הסוס הנשמה היא על הסוס אבל אם הפוך חס ושלום הסוס על הרוכב זה בלאגן לכן מה התענוג הכי גדול והביטחון בשם ריבונו של עולם יש דבר יותר יפה שאתה נתת תורה מצוות מעשים טובים לנהל אותי ובפרט בדרך שרבנו הטבה לנו שולחן ערוך תהילים התבודדות ללמוד ללמוד מספריו ולקיים את סויו לראות בשיחות דרו לכם שיחות הרן זה ממש ספר נפלא של שימוש תלמידי חכמים להבין דעת של רבנו זה שיחות ש רבי נתן הרי כתב אותם בנסיעות ובמצבים מסויימים שרבנו אמר עלים לתרופה המכתבים שרבי נתן התכתב עם הבן שלו עם רבי יצחק זה ממש שימוש תלמידי חכמים רבנו השאיר לנו את הדעת שלו בעולם איך מקבלים את האור שלו בצורה הכי פשוטה פשיטות ותמימות רק מה קורה מקרבים לרבנו ומה אומרים ישר בוא נשבור את הגוף בוא נשבור את הגוף בוא נפרוש מכל תאוות העולם אם עוד לא התחלת לקדש את עצמך במותר לך על פי ההלכה על פי דרכה של תורה בתמימות ואתה ממציא חומרות של עצמך זה אגו שלך הפוך תאבות הגוף יותר יגדלו תתבונן בהלכה איך לאכול איך לחיות איך לנשום איך לדבר מה לעשות כיצד לדבר קדש עצמך ב לך מה אנחנו עושים בחנוכה אוכלים סופגניות איך מישהו אמר לי בואנה זה רק מעלה במשקל זה יבוא אחד יגיד בוא נפרוש בוא נפרוש לא תאכל סופגניות למה לא תאכל ואדרבה תיזכר בניסים ש ושל השם יתברך תאכל לביבות תאכל עלך עליו לא חייב אבל עוד הפעם איך יכול להיות שעל פי ההלכה יש דבר שנקרא סעודת מצווה סעודת חתן וקלה סעודת סיום מסכת סעודה של שירות ותשבחות ככה הר המרן השולחן ערוך כותב מה בסימן תרע תרעא ש חנוכה לפי מרן השולחן ערוך אין סעודת מצווה לא חייב אבל הרמ כותב שטוב שייעשה סעודה עליכם ויגיד שירות ותשבחות וזה הופך את זה לסעודת מצווה למה כי יש דין שאם יש עכשיו אדם חיתן את בתו לעם הארץ זה לא בדיוק שמחה כי איך הי תידע תורה איך יתדה מצוות אז איך הופכים את זה לסעודת מצווה שומרים שירות ותשבחות ככה ר מי שאדם אפילו יושב ואוכל ועוצר לומד איזה משהו קטן אומר איזה הלכה אומר איזה תודה רבה להשם איזה חסד להשם יתברך אז מה קורה בפעולה הזאתי זה הופך לסעודת מצווה זה הופך לסעודת מצווה אבל מה אם אני רוצה להתחבר לקדוש ברוך הוא שזה נקרא מצווה ולשון צוותא אני לא לא צריך לאכול אני הפוך בוא לא נאכל בוא לא נשתה וככה נתחבר לשם לא דרך האכילה אתה תתחבר לשם אתה תאכל ותהפוך את זה לסעודת מצווה שתתחבר לקדוש ברוך הוא תתחתן ילדים משפחה פרנסה ודרך זה תתחבר לשם קדש עצמך במותר לך רק אנשים עוזבים את זה כי חושבים מה זה קדש עצמך במותר אך זה נאמר לאנשים הפשוטים אני רוצה להיות שרף אני חייב לפרוש מהכל יש דרך בעבודת השם קודם כל קדש עצמך במותר לך במה שמותר תקדש את עצמך כ אדם יבוא ויגיד אני רוצה להיות קדוש בשבת אני לא אוכל כי שבת זה כזה אור ויורד אור מעולם האצילות ומספרת הכתר וזה פרישות וזה אתה לא יודע שבת זה יותר מתפילת הנעילה של יום הכיפורים ושבת זה למעלה מהכל אז אם זה ככה מה פתאום לא נאכל ולא נשתה לא כלום נהיה בתענית כל השבת אומר זוהר פרשת תרו שאדם אוכל שלוש סעודות בשבת יוצא עליו קרוס בשמיים אז ענג על השם ורבנו נחמ ברסלב אומר בליקוי מרן מצווה גדולה להרבות בסעודות שבת שמעתם בדיוק הפוך מהתפיסה של בעלי ריבוי האור בדיוק הפוך תאוכל בשבת תשתה תפצח גרעינים תרקוד תלמד נותנים לך נשמה יתרה ככה הגמרא בביצה שמה אני חושב בדף ו שמה מביאה שבת וינפש למה ונפש י עבדה נפש שבמוצאי שבת הנשמה ייתרה מסתלקת לכן אדם מרגיש כבדות ולכן זה סגולה לעשות מקלחת חמה לשתות איזה משק חם סעודה רביעיית כדי ליישב את הדעת ולמה מקבלים נשמה יתרה בשבת כדי שאדם יאכל טוב וישת טו ויקוד וישמח ויהיה לו חיות זה נקרא קדש עצמך במותר לך תנסו לעכשיו עכשיו בא גוי ואומר זה העם שמחובר לקדוש ברוך הוא ומה הם עושים תראה כמה הם אוכלים תראה כמה הם שותים תראה מה מה זה הדבר הזה זה עם שפרוש מן החומר כן כי הוא מקדש את החומר הוא מקדש את החומר אז שאדם עוד לא התחיל את המסע במקום הכי פשוט והכי קל והכי אמיתי קדש עצמך במותר לך ללמוד את ההלכה מה מותר ומה אסור ולפי זה לעבות השם והוא מתחיל עם כל מיני פרישות זה כיבוי הנר זה כיבוי הנשמה מה אתה פורש מה אתה פורש אתם יודעים יש הרבה אנשים שהיו בכל מיני מנזרים בעולם אז חלק מהם יש להם טענות ואומרים תראה חזרתי בתשובה אבל שהייתי במנזר הכל נקי הכל שקט הכל כזה נראה טוב כולם בשנתי שלהם ופתאום באתי לארץ חזרתי בתשובה לפעמים אני בא לבתי כנסת ורואה הוא חולק עליו ההוא זה ולא תמיד חס שלום לא באים לקטרג באים לתת פה איזה נקודה אז איך איך יכול להיות איך יכול להיות חביבי קירי שהיית במנזר בהודו וראית הכל נקי הם לא מתחתנים לא מביאים ילדים לא אוכלים זרוקים באיזה נישה זרוקה שלהם ואין להם את המושג שנקרא כוח התמודדות ז אתה מצפה שהכל הולך להם קל יהדות זה התמודדות זה התמודדות להתחתן להביא ילדים גדל אותם הכי קל זה להיות באיזה מערה לבד בוא לא נתחתן בוא לא כלום ניקח לחם מים זהו לא אתה בורח מהמקום שנקרא התמודדות צריך להתחתן צריך להביא ילדים צריך לאכול צריך לשמור את השבת היהדות זה טהרה מתוך התמודדות התמודדות שמביאה לידי טהרה וזה טהרה אמיתית שאדם הוא כעסן והוא מתפלל ולומד ומבקש לא לכעוס שאדם קשה לו בעבודת השם והוא מתגבר זה מה שעושה אותנו טהורים ולכן עם ישראל כאלה הורים שבתקופה כזאת לא פשוטה מדליקים נרות חנוכה תראו בלי עין הרע נוסעים ברחובות כמה נרות חנוכה דולקים והיום אנשים ממש מהדרים שמים את זה בחלון שכולם יראו וקונים את הנרות שמן הכי מהודרים שמן זית זח קטיט למור ופתילות מהודרות וחנוכיות מהודרות אתה רואה לפעמים בבתים איזה יופי של חנוכיות כבר מהדרין מן המהדרין ב חנויות בנרות בשמן בהכל איזה צדיקים עם ישראל כי מתגלה אור של טהרה כי אנחנו מתמודדים והבת כנסת מתמלאים ומתחזקים ומתקרבים והאור של רבנו מופץ בעולם כי מה רבנו מגלה רבנו מגלה התמודדות רבי נתן התמודד רבי נפתל התמודד רבי אהרון התמודד בברסלב מתמודדים אבל אמרתי אתמול למישהו תדע לך אצל רבנו מתמודדים אבל למה שזוכים זה הפך הטבע והפך הזמן ושווה להשקיע נכון להיכנס להתמודדות זה התמודדות לקרוא תהילים זה התמודדות לעצור ולהגיד תיקון ה זה התמודדות אבל זה שווה רק מה הבעיה היא שאנשים לוקחים את המושג של התמודדות למקום של פרישות בוא נפרוש מזה ובוא נפרוש מזה זה לא נקרא פרישות זה נקרא אגו זה נקרא גאווה זה נקרא דמיונות מה זה נקרא התמודדות תראו איזה יפה ואיזה קל ואיזה נעים התמודדות זה נקרא קדש עצמך במותר לך אתה צריך להתמודד מה זאת אומרת לשמור שבת לאכול טוב לשתות טוב לרקוד טוב ללמוד טוב לנתק את הטלפון שתהיה רק מחובר לשם כדי שהמחשבה תהיה טהרה ונקיה קח לך 24 שעות של שקט של נחת של רוגע אתה צריך להתמודד אדם שמסתכל ככה אומר אל איזה התמודדות מדובר פה חשבתי שאני צריך להתמודד לא לאכול ולא להשת אתה צריך להתמודד להתענג על השם אתה צריך להתמודד להתענג על השם אתה צריך להתמודד לדבר בר עם השם אבל זה נראה קשה ונראה מתיש לא בהכי פשיטות לפתוח את הפל דבר איתו ספר לו מה שעובר עליך מה זה התמודדות קדש עצמך במותר לך רוצים שתתחתן רוצים שתאכל רוצים שתקים בית אבל אדם חושב שהתמודדות זה פרישות וניתוק לכן הוא לא רוצה גם לחזור בתשובה למה שאני אחזור בתשובה אני מרגיש שם מנתקים אותי אבל אם הוא לומד מה זה לחזור בתשובה על פי רבנו לא מנתקים אותך מחברים אותך אתה רוצה להיות קשר עם כל העולם מחברים אותך שתהיה בקשר עם הבורא אתה רוצה לאכול טוב וללכת לבתי מלון ולנוח זה דבר נכון למה לא אני צרי ת לבית מלון לנוח אבל למה פעם בשנה בוא תעשה את זה כל שבוע כל שבוע בשבת למה אתה הולך לבית מלון כי אתה נכנס לחדר והמיטה כבר מוכנה והמזגן כבר עובד ואתה יורד לחדר אוכל לא צריך לבשל שום דבר והכל האוכל מוכן אז אתה נכנס למציאות שהכל מוכן זה נקרא מנוחת הנפש ואתה גם לא בטלפון ולא בהודעות אתה מ מהעולם למה לעשות את זה פעם בשנה ולשלם כל כך הרבה כסף בוא תעשה את זה כל שבוע בשבת הפלטה מוכנה האוכל כבר מוכן לא צריך לבשל לא צריך לאכן המזגן עובד על שעון שבת התאורה עובדת על שעון שבת השולחן כבר ערוך כיסאות ארוכים הכל מוכן רק אנשים מבינים שפרי שות זה לגמרי להתנתק פרישות זה הפרשה כל מה שעשיתי באיסור אני מפריש את זה לעשות את זה בהיתר אדם לפני שהוא מתחתן מה איח אומרים בשבע ברכות שאסר לנו אסר לנו את ה במושגים שסר לנו את הרווקות והתיר לנו את הנשואות ז אותה אישה רק היא לא נשואה לך זה אסור עכשיו היא נשואה לך זה מותר על ידי חופה וקידושין מה הקדוש ברוך הוא רוצה שנעשה שנעשה חופה וקידושין איתו שנקדים גגם הזהיר חומר לא צריך כלל כי אם אתה הולך רק עם חומות אתה לא שם לב אתה מאבד את הכיוון ואתה הופך להיות מחמיר כזה שפורש לגמרי מתאוות העולם ו מטיסים אותך למקומות שאתה מאבד את היישוב הדעת קודם כל לאט לאט קדש עצמך במותר לך בעזרת השם תגדל תרצה לפרוש מתאוות לגמרי זה עוד דבר זה עוד דבר אבל ישר להתחיל מזה זה גאווה זה הגאווה המיה בשם הקדושה שמזינה את האדם לכן אני אומר לאנשים תמיד תלמד את ההלכה קודם כל עיקר הדין שולחן ערוך עיקר הדין היום ברוך השם יש חוברות נפלאות שנקראות בהלכה ובאגדה של הרב נקי שהוא גם ברוך השם זכה כבר כמה פעמים להיות באומן גם הלכה גם אגדה לומדים את הדברים על פי הפשט מה לעשות איך לעשות כיצד זה נותן ישוב הדעת זה מה שרבנו מלמד אותנו יות בשמחה מה רבנו אמר אתה יודע מה זה שבת מצווה גדולה לרבות בסעודות שבת תעשה קידוש תש עם המשפחה כמו מלך כמו מלך וגם אם אתה לבד אתה כמו מלך אין טלפונים אין הודעות אין כלום עכשיו תוכל ועכשיו תשתה ותלמד איזה ספר ועכשיו שבתות של חורף תכין לך איזה טה טוב חם תפוס לך איזה ספר הלקות מעם לועז מדרשים והגדת ד סיפורי מעשיות של רבנו מה זה שבת של עונג לשיר בשבת זה עונג נפלא כן מה רבנו אמר שמצווה גדולה לשיר שירי בהכי פשיטות מה מלמדים אותנו בתורה תד תדעו לכם למה קשה לנו להתקרב לשם כי לימדו אותנו שכל ההתקרבות לשם זה רק שבירות ואתה יודע מה זה פרישות ניתוק ואדם אומר לא רוצה להתנתק בא רבנו ומלמד אותך מי אמר שפריו זה ניתוק פרישות זה להפריש את מה שאתה עושה למקום החיובי זה הכל זה הכל איזה כיף זה סדר של יהודי סדר יום של יהודי אתה קם בבוקר לפני הכל מודה אני לפניך לפני עבודה לפני בית לפני ילדים הכל קודם כל נטילת ידיים ברכות השחר הולכים לבית הכנסת חכה אל תתחיל את היום ישר עם העולם הזה תתחיל קודם כל עם העולם הבא בית הכנסת לומדים איזה שתי הלכות מסא ומתם באמונה אחרי זה באמצע היום תפילת מנחה אחרי זה תפילת ערבית אי איך לחנך את הילדים איך לעבוד איתם איך להתמודד איתם איך לחיות חיים של שלום בית י תמימות קביעת איטים לתורה שמיעת שיעורים למלות את הראש ברוך השם בדברים טובים זה הנר של חנוכה שהשם יתברך אומר אני רק רוצה להעיר לך אני רק רוצה להעיר לך ברוך השם בת ישראל שזוכה להתקרב להשם יתברך איזה בעל היא זוכה איזה כיף זה בעל שומר עיניים איזה כיף זה בעל שעבודה בית ולימוד תורה מאמי את שומעת כן אני הולך עם החברים לאן לבר בר מנן לפאב פאב ראשי תיבות פה אין ברכה והיא הולכת עם החברות שלה ו השם ירחם ויציל איזה כיף זה שהם הולכים ביחד לאיזה מסעדה שותים קפה תענוג תענוג איך מישהי פעם באחד השיעורים שנתתי בבתי ספר אזה בחורה צעירה קפצה ואמרה שיקצה צעקה לי שיקצה עצרתי רגע את הדרשה אמרתי לה מחילה את יודעת מה את אמרת עכשיו אומרת לי לא אמרתי לה שיקצה זה נקרא מאוס ת למי קראו מאוסים הנאצים ככה קראו ליהודים בשוה היא אומרת לי אני אגיד לך משהו מעצבן אותי שאתה לא מסתכל לכיוון שלי אז אמרתי לה אני מאחל לך שיהיה לך בעל שיסתכל רק עלייך ולא סתכל על שום אישה אחרת עכשיו תביני למה אני לא מסתכל לכיוון שלך וואי תודה וזה התהפכה לגמרי אני לא מסתכל עליך בגלל שאני מכבד אותך כי על בת ישראל לא כל אחד יכול להסתכל אז אני אומר לבנות ישראל את לא רוצה בעל שומר עיניים את לא רוצה בעל לומד תורה את לא רוצה בעל שיהיה איתך בבית שאם הוא כבר יוצא לבלות זה לא מלשון להתבלות הוא יוצא לבלות איתך הוא הולך איתך ה הולך עם המשפחה עם הילדים אז זה הבילוי הכי טוב שלו לא נברא האדם כי אם להתענג על השם ורבנו מלמד אותנו מה זה להתענג על השם איזה תענוג זה לקום בבוקר ללכת לבית הכנסת שעה של תרפיה לשים טלית לשים תפילין לפתוח את היום ברוחני אחרי זה אדם הולך לעבודה עושה את המסע ומתן שלו זה התורה זה נר חנוכה להעיר לנו את החיים שללכת עם השם יתברך זה הכי טוב אתה משווה לשמוע אני יודע מה רדיו שלא שומרי תורה מצוות עם רכילות ולשון הרע ולשמוע שיעור תורה אתה נוסע בדרכים מה אתה שומע חדשות שם שום דבר לא חדש הכל לשון הר ורכילות תשמע דברי תורה תתחזק תתקרב תעשה התבודדות שאתה בנסיעה תגיד איזה מזמור לתודה תודה רבה לשם אתה תראה הנסיעה תהפוך להיות לך כמו בית מדרש רוחני לא נברא אדם כם להתענג על השם זה מה שרבנו מלמד אותנו התבודדות זה לא עונש נכון שצריך להתמודד מה להתמודד אני רוצה ל שה טוב אני רוצה לעצור רגע פעם ביום אין טלפונים אין הודעות אין שום דבר עכשיו אני עם השם עכשיו אני בשיחה עם השם 10 דקות רבע שעה שכולם יזכו לשעה בעזרת השם כולנו כמה שיותר לעצור לדבר עם השם על כל מה שעובר עליי מאתמול עד היום להתחזק באמונה במה שאני צריך להתחזק להודות לו לשבח אותו להשאיר לו איזה שיר לעשות תשובה לעשות חשבון נפש זה רק מחדד אותי יותר ועושה לי יותר טוב בחיים לא לטעות לא לפשל לבקש ממנו עזרה לפרס שיחתי בפניו על כל מה שעובר עליי אנשים נוסעים לפסיכולוגים ממדינה למדינה ומשלמים אלפי שקלים והפסיכולוג הזה לא יכול לטפל בעצמו יש לך את את הפסיכולוג הכי טוב שזה השם יש לך יותר טוב מזה שפונים אלי הורים ואומרים לי תקשיב קשה עם הילדים אמרתי את זה השבוע לאיזה הורה אמרתי לו נכון לגדל ילדים זה לא דבר קל אבל תזכור דבר אחד הוא אנוס וגם אתה אנוס אומר לי מה זאת אומרת אמרתי לו הוא אנוס כיצר הרע מטמטם אותו וגם אתה אנוס כי אתה רואה שאתה מדבר איתו וזה לא עוזר כלום אומר לי אז מה נעשה אמרתי לו זה מה שהגמרא בסה מט מביאה שבדור האחרון אין לנו מילי שאן אבינו שבשמיים נהייה אנוסים אבל דבר אחד לא נהיה אנוסים אתה בתור אבא תתפלל עליו את בתור אמ תתפללי עליו עליה על הילדים ותלמד את הילד שידבר עם השם תגד כילו צדיק של יודע שקשה לך יודע שקשה לך הניסיונות היום בדור הם לא פשוטים רק מה אנשים אומרים יופי אני אנוס יכול לעשות אווירות לא זה לא חס ושלום זה לאמה שרבנו התכוון יש לך בחירה להציל את כל החיים שלך את כל החיים שלך יש לך בחירה להציל עכשיו שתלמד את הדרך של ההתבודדות לדבר עם השם יתברך על כל נושא כמו שרבנו לימד את רבי נתן שדע לך שאפשר לדבר עם השם יתברך כמו שמדברים על חבר טוב אמיתי התפלל על הילד ותלמד את הילד שיתפלל עליו תגיד לו צדיק של התפלל על עצמך נשמה דבר עם השם אבא אוהב אותך תלמד או את הדרך הזאתי הוא מסכן עם כל המעברים שעוברים עליו היצר הרע משגע אותו והוא בטוח שהוא רשע והוא רחוק תגיד לו צדיק שלי רבי נחים ברסלב אומר שהשם אוהב אותך אני יודע שקשה לך וכמה שאני יודע שקשה לך השם יודע פי 1000 יותר כמה שקשה לך והוא איתך והוא אצלך תדבר איתו תלמד אותו תדבר איתו צדיק שלי תאמין שהשם אוהב אותך ללמד את הילדים את הדרך של רבנו ללמד את הילדים את הדרך של רבנו תדבר עם אבא תדבר עם השם מתחת לכרית מתחת לשמיכה תדבר איתו הוא איתך הוא אצלך הוא שומע אותך השם אוהב אותך הוא יודע שוא עובר עליך הוא יודע שלא קה לך אבל השם איתח ואצלך כל זוג כל בעל כל אישה אישה תתפלל על בעלה תבודד על בעלה הבעל התבודד על אשתו רבנו אומר כל המתפלל על חברו חברו אוהב אותו כל המתפלל על ישראל כל ישראל אוהבים [מוזיקה] אותו תקדישי איזה דקה שתיים ביום להתפלל על בעלך תקדישי איזה דקה שתיים ביום להתפעל על אשתך אפשר גם יותר כמובן על הילדים כל דבר לקבוע תחנות קטנות פה דקה על כל ילד להתבודד יש לך חמישה ילדים תעצור חמש דקות תן דקה על כל לד אני אתן סתם דוגמה אני לא מכריח שזה חייב להיות ככ כ להות גם יותר יכול להיות גם פחות לא משנה תקדיש התבודדות על כל ילד בקטנה זה דקה זה דקה זה חצי דקה לא משנה מה זה שתי דקות תקדישי התבודדות על בעלך תקדיש התבודדות על אשתך תקדיש התבודדות על התורה שלך על המצוות שלך כי האמונה תלו בפה של האדם וכמו שהמקבל מי להשם אליי וניצחו אם אנחנו נלך עם האמונה מי להשם אליי אנחנו ננצח את כל המלחמות כי עם הפה אומר רבנו עם הפה אין מלחמה שאתה לא יכול לכבוש רק תאמין שתי דברים אהבת השם ותפילה ומה מסכם את הכל שאדם זוכה להתקרב לתורה ולמצוות כי אנחנו לא רוצים לעבור את החיים האלה בשקר באמונה וביטחון ומה נשאר לנו בדור כמובן לימוד תורה קיום מצוות התבודדות תודה וההודעה תודה והודעה והתבודדות וככה אנחנו מתקדמים מתפללים משבחים ומתעלים שיהיה לנו בעזרת השם שבת שלום הרבה שמחה וכל הישועות כולם חנוכה שמח ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה