מדברים מרבי נחמן מברסלב עד דלא ידע פורים
מדברים מרבי נחמן מברסלב עד דלא ידע פורים
[מוזיקה] נש שלום וברכה לכל המאזינים מה שלומכם פורים [מוזיקה] שמח אנחנו בעזרת השם בתוכנית לכבוד פורים היוב אנחנו נדבר על הנושא הזה שנקרא מילד שטוטה גמה רבנו חידד את הנקודה הזאת ונלמד ממנה היום אז בטח אתם בבית וברוך השם חסד השם על הארץ עם קריאת מגילה וכל השמחות כולם מכינים את ה משלוחי מנות ואת המתנות לאביונים והנה הסעודה לנו הרבה הרבה הרב הרבה מתנות הרבה הרבה מתנות בחג הזה כל הפשט יד נותנים לו ככה אמר הבעל שם טוב שת רצון מאוד גדולה הלילה הזה של פורים והיום של פורים כל הפרשות יד נותנים לו זה זמן לבקש בקשות לבקש שמחה לבקש אמונה לבקש חיות שיעיר עלינו ור הצדיק האמת מלמן אותנו רבי נתן שלעתיד לבוא תגלה שיר שהוא פשוט כפול משולש מרובע והאור הזה נמצא באור של מרדכי ואסתר כל המצוות שאנחנו מקימים לפורים בשמחה ובטוב לבב אשרנו חלקנו השמחה בבית חברה זה הזמן הזמן הזמן לפרוח בשמחה עכשיו לרקוד להתחיל תח לא יקרה שום דבר אם האבא ישים אזה תחפוסת וגם האמא וירקדו בבית עצות של רבי נחים ברס אנחנו מרימים את פורים לשחקים [מוזיקה] [מחיאות כפיים] אחד הדברים שרבי נתן מלמד למה יש מצווה לשתות בפורים עד אלא ידע בן ארור המן לברוך מרדכי חייש לוסו ככה מרן השולחן ערוך פסק וככה הגמרא גם במגילה יג עמוד ב מה העניין כל כך של הנושא של השתיה דלא ידע אומר רבי נתן שאנחנו רוצים להגיע לאהבת השם שתכלית הידיעה זה שלא נדע מה הכוונה היא תכלית הידיעה שלא נדע שנגיע לתכלית כזאת לאהבה כזאת לתשוקה כזאת לקדוש ברוך הוא שאנחנו לא מבינים כלום לא יודעים שום דבר כי יודעים שהוא מנהיג הכל לטובה שנזכה להמשיך לעבוד אותו יתברך ולשיר אליו יתברך ידיה שלא נדע מה הכוונה היא שהשם יתברך מנהיג את הכל ואנחנו לא מבינים איך כיצד ומדוע אבל הוא מדריך אותנו בדרך ישרה כל אחד ואחד וזה התכלית הידיעה שלא נדע שאלא אין עוד מלבדו שיש את התורה ויש את המצוות ויש את ההתבודדות ויש את הצדיקים ויש את העצות של הצדיקים ואנחנו באמת לא יודעים בשורש איך זה פועל אבל זה פועל תכלית הידיעה שלא נדע רבנו אמר צה למה איך כיצד מדוע הוא אמר אר אנחנו מקיימים בפשיטות רבנו אמר אין יאוש בעולם כלל אז בפשיטות אין יאוש בעולם כלל תכלית הידיעה שלא נדע אנחנו לא צריכים להתפלפל איך כיצד מה אמר אמר רבנו אמר לעשות מילד שטו וככ הוא אמר בשיחות הרן גם בחיי מוהרן רבנו אמר החלות דות אז התחלות [מוזיקה] חדשות אנחנו לא יודעים תכלית הידיעה שלא נדע אנחנו לא יודעים רבנו אמר אנחנו עושים רבנו אמר לעשות מילד שטוטה לרקוד לפזז לצחוק כדי להשתחרר כמובן להזהר לו לפגוע [מוזיקה] באחרים אז אנחנו רוקדים ושמחים ובעזרת השם מאמינים כמו שרבנו אמר בתורה י שעל ידי ריקודיים ומחית כף מתמתקים כלל הדינים [מוזיקה] ב אומר אלנו כאלה עצות פשוטות של אמירת תיקון הכללי לא מבינים איך כיצד נכון ערה מזמורים כנגד ערה ניגונים שדוד המלך ניגן בתהילים כמה שאנחנו לומדים אנחנו מבינים שאנחנו לא יודעים א אנחנו צריכים ללמוד אבל התכלית להגיע להכל שהשם יתברך מנהל את הכל ולא אני תכלית הידיעה שלא נדע אני לא מנהל את העולם אני לא מנהל את עצמי הקדוש ברוך הוא מנהל את הכל התורה מנהלת מצות לתת ביטחון זה תכלית הידיעה שלא נדע התורה יודעת המצוות הצדיקים ורבנו אחים ברסלב בא ונמ אותנו בדור הזה אל תשאל שאלות איך כיצד ומתי אמרתי צה לך יתה בפשיטות התבודדות התבודדות לא צריך להתפלפל להיות רגילים באמירת תהילים אמירת תהילים ללמוד תורה בשמחה בשמחה התחלות חדשות התחלות חדשות זה הזמן עכשיו לקיים את העצות של רבנו אחים יקרים [מוזיקה] זה הזמן עכשיו לרקוד לרקוד חברה גם אני אתכם פה [מוזיקה] באולפן אנחנו ממרים ויוצאים לדרך [מוזיקה] רבנו הקדוש מלמד אותנו גם יסוד חשוב בליקוי מורן חלק שני תורה מד שהאמונה תלוייה בפה של האדם שאנחנו מדברים העצות של רבנו בלי חשבונות איך כיצד אנחנו מדברים מהתחלות החדשות אנחנו מדברים מהנקודות הטובות והשמחה אנחנו מדברים מאהבת השם אהבת התורה אהבת ישראל מהזמר מהתם הקדוש אף על פי שאנחנו בידיעה שלנו רואים שלא לא זז כלום מה קורה פה הכל מבולבל הולך כסדר לא הולך כסדר מה זה אומר כל הדברים האלה אבל תכלית הידיעה שלא נדע רבנו אמר התחלות חדשות אני מתחיל מחדש תפילה תפילה התבודדות התבודדות ברוך השם מבקש מהשם רבונו שלעולם תן לי עצה טובה תמיד לעבוד אותך בישר בתמימות ביישוב הדעת זה גם העיקר הבקשה שצריך לבקש בפורים וערב נה השם אלוקינו את דברי תורתך בפינו פיות אמך בית ישראל שיהיה לנו ריבות בתורה שיהיה לנו ערבות במצוות שנתקרב לתכלית שנזכה לעבוד את השם בשמחה ובטוב לבב זה מה שאנחנו עכשיו מבקשים בפורים שאנחנו מבקשים תורה בשמחה ליהודים היייתה הורה ושמחה שיהיה לנו תורה עם שמחה שיהיה לנו תורה עם חיבור שיהיה לנו תורה שתיקח אותנו לחיים שנזכה להידבק באור צדיק האמת ולכן רבי נתן אומר שגם אדם שלומד תורה מקיים מצוות שיבקש שיעיר עליי אור צדיק האמת אז הנה אנחנו מבקשים עכשיו ריבונו של עם בזכות פורים עד אלו ידע אנחנו מבקשים בשם כל ישראל שעיר עלינו האור של רבי נחם עם ברסלב קפש אותו ושנזכה ללכת עם העצות שלו עם הכי תמימות והכי פשיטות ונקודות טובות [מוזיקה] kuna [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מחיאות כפיים] ישתבח שמו לעד נתן לנו רבנו ורבנו מלמד אותנו בהלכות רבי נתן מלמד בליקי הלכות אלכ נפילת אפיים בסעיף ה אומר וזה בחינת גודל הפלגת השמחה מאוד מאוד שנוהגים כל ישראל בפורים להרבות אז בשמחה גדולה מאוד למה ועושים אז כל מיני צחוק ושחוק בשביל להרבות השמחה כעיקר מצוות פורים הוא השמחה ועל כן עושים כל מיני חוק ומידד שטוטה ועושים אז מעשה שחרות ושטות בשביל השמחה כמו שכתוב בדברי רבותינו זל בכמה מקומות וכמה הזרות גדולות צריך האדם להרגיל עצמו להיות בשמחה תמיד ולא סתם רבנו אמר מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד להרגיל עצמנו להיות בשמחה תמיד למצוא נקודות טובות למצוא הזמרה ללמוד את הסיפורים של רבנו את הדעת של רבנו את הליקוי מוהרן את הליקוי הלכות לצלול שמה ברוך השם והרגל נעשה טבע אדם מתחיל לתרגל את זה והרגל נעשה טבע להיות בשמחה ברוך השם ואומר לנו עוד רבי נתן וגם כתוב בדבריו הקדושים בסימן כד בליקוטי תעניין החלק שני של ליקוי רן שאי אפשר להיות בשמחה כי אם על ידי מילד שטות ה דייקה שמעתם דווקא על ידי מילד שותה מצד שני רבנו אמר גם בשיחות הרן שצריך להיזהר מליצנים בז לתורה בז למצוות אבל יש מציאות שאדם נפל איפה שנפל או שעובר עליו מחשבות ויורים ובלבולים והוא לא מוצא עצה לנפשו ואחד הדברים שמסביר רבי נתן שיש ניצוצות שנפלו לעומקי הקליפה ואם אדם עכשיו ירד לשם כוחות כ הסטרא אחה יקנו בו ופילו אותו עוד יותר אז מה רבנו מייעץ לעשות מיל דשטותא ואז כוחות הסטרא אחה כביכול רואים שהוא כמו איזה שוה הם לא מתייחסים אליו אנוס רחמן הפטרה ואז הוא יונק משמה את הניצוצות האלה ואחרי המעשים נמשכים הלבבות מה זה ה מליד שטו שאדם רוקד מפזז מקרקר עושה איזה גלגלון לא משנה מה מתנהג כמו ילד לא ממקום ש לבזות אחר לא ממקום ש לדחוק את התורה או לדחוק את המצוות חס ושלום ממקום שאני רוצה את התורה ואני רוצה את המצוות אבל ה נמצא בקטנות המוחים נמצא בסוג של יאוש הוא עושה תמיד לד אשתו האלה כוחות הסתר אחה רואים את זה ובורחים ממנו וזה נקרא סוד המתקת הדינים כי אומר רבי נתן שעושין עצמן כששותה ומשמחים את עצמם במי דשטותא כי מחמת שטבע האדם נמשך אחר העצבות מאוד בא רבי נתן ואומר תקשיב אני כבר מכין לך את הקרקע טבע האדם ההרגל של האדם זה להימשך אחר העצבות אחר מחשבות הטורדניות אחר המחשבות הלא טובות אחר הדאגות אחר הפחדים זה הקשת הנחש זה העמלק זה עשו טבע האדם להימשך אחרי זה למה כי טבע האדם יש לו כוחי ועוצם ידי ושהאדם חופר בתוך הבעיות שלו יש לו טבע כזה להרגיש שהוא יכול לנצח אותם יש לו טבע כזה שנותן לו להרגיש אתה יכול לפתור את הבעיות של עצמך לכן טבע האדם להימשך אחר העצבות כי יש לו את הכוח ועוצם ידי מה קורה שהוא עושה מילד שטוטה וכמו ילד אני ילד אני לא שולט אני לא מולט הולך יש לי אבא ואבא דואג לי אז על זה אני ארקוד ואשמח הוא מנהיג את העולם הוא מנהיג אותי הוא מדריך אותי הוא מגלה באותו רגע אני לא שולט על כלום אני לא מדריך שום דבר כמו ילד קטן שרוקד הוא לא דואג משום דבר כי אומר רבי נטן כ מחמת שטבע האדם נמשך אחר העצבות מאוד כי כל אדם מלא ייסורים והגיוניות כידוע לכל אחד ואחד כל אחד מאיתנו מלא במחשבות ודמיונות אבל אומר רבי נתן על כן צריכין להכריח את את עצמו בכל הכוחות בכל הכוחות במחשבה בדיבור במעשה בריקודים להיות בשמחה ועיקר השמחה אי אפשר להיות כ אם על ידי מילי ד שטוטה כמו ששמעתי אומר רבי נתן מפיו זל שאמר בזה הלשון שאי אפשר לבוא לשמחה כם על ידי מילד שטוטה וכן דיבר עוד מזה כמה פעמים וזהו העניין מה שהיו נוהגים כל הצדיקים הגדולים המפורסמים שהיו בימינו שעל פי רוב היה להם אנשים שהיו בכמו חנים והיו עושים לפניהם כל מיני צחוק ושטות ק מפורסם והכל בשביל שמחה הכל בשביל השמחה עד כדי כך והאדם יכוון אני רוצה להתקרב לאבא אני רוצה להתקרב לשם אני רוצה להתקרב לאבא שבשמיים אני רוצה לעבוד אותו אני אני לא רוצה להתבלבל מכל הדמיונות שיש בעולם הזה אני רוצה להתקרב אליו וזה בדיוק הסוד של המעשה מדיק מעשה מתרנגול הודו שהבן מלך פשט את בגדיו וירד מתחת לשולחן והתחיל לקרקר כמו תרנגול בק בק בק בק בק בק ולא יודעים מה לעשות איתו ובענה היו אומרים שהבן מלך זה אנחנו שפשט את בגדיו שהוא שכח כבר מהתורה והמצוות רחמן ליצלן וירד מתחת לשולחן שזה כנגד השולחן ערוך שוא ירד מתחת להלכה ולא מעניין אותו כלום ומנסים לטפל בו אנשים וכל אחד מגדיר אותו הוא צריך אשפוז והוא אומר הוא צריך זריקה והוא אומר הוא פצוע קשה לא יודעים מה יש לו ואף אחד לא יודע איך לטפל בבן של המלך שזה אנחנו ויש אנשים באמת גדולים אבל הם לא יודעים אייך לטפל בדור הזה עד שבא המטפל הגדול ואומר אל תתרבו לי בעבודה והוא פושט את בגדיו ונכנס מתחת לשולחן שזה הסוד של הינדיק זה הסוד של הצדיק האמת שהוא נשאר בקדושה שלו אבל הוא יודע לרדת מתחת לשולחן אלינו יודע לרדת למציאות שלנו ואז הוא מתחיל לקרקר איתו ולפזז איתו ולצחוק איתו ולשמוח איתו והכל וא אומר לו מי אתה אומר לו אני תרנגול ווא אומר לו ומי אתה אומר לו גם אני תרנגול יאללה שתינו תרנגולים יאללה בוא נרקוד וקופץ ומפז ואז הוא אומר לו אפשר ללבוש את המכנס של המלך ולהשאר תרנגול אפשר לבוש את החולצה של המלך וישאר תרנגול אפשר לבוש את הכתר של המלך ולהישאר תרנגול אפשר לשבת על השולחן של המלך ולהישאר תרנגול רבי נחמן לבד יגיע דור שלא ירצו להקשיב תפסיק לדבר איתי כבר כל הזמן שאני על הפנים ורשע תדבר איתו מהטוב תגיד לו תשמע אתה רוצה להשאר תרנגול מה קרה אתה בגיל ההתבגרות קשה לך עובר עליך יש לך דמיונות יש לך צ ים מה אתה פתאום במשבר גיל ה50 לצורך העניין כל אחד במעברים שלו אבל מה זה קשור לזה שלא תניח תפילין תשאר תרנגול עודו תניח תפילין שים עליך טלית וככה הטוב הזה נכנס ורבנו אומר עד שישיבו למוטב לגמרי איזה עצה נפלאה של רבנו איזה עצה מתוקה של רבנו איזה עצה אדירה של רבנו עכשיו יבואו ויגידו רגע אבל אם אדם עושה עכשיו עבירה אז כוח של העבירה לקחת את כל המצוות שלו לסית רח אבל רבנו כבר גילה ככה גם הביא הגב כף החיים בשם הארי הקדוש על הברכה שאנחנו מברכים על הצדיקים ועל החסידים שאנחנו מבקשים שהצדיקים והחסידים האמיתיים ישמרו לנו את המצוות ואז ממילא כוחות הסתר אחה לא יגעו בזה ולכן רבנו ערב על עבודת השם שלנו לא שהוא מתיר לנו לעשות עבירות אבל הוא אומר אם אתה כבר נמצא במציאות שאתה נופל מה זה קשור לזה שלא תניח תפילין מהזה קשור לזה שלא תשים טלית ואז האור של הקדושה נכנס וממילא דוכה את הרב וזה הסוד של פורים להכניס את אור השמך אין לך בראה אתה צריך לרקוד לפזז לשבת עם חברים לצחוק איתם לספר איזה בדיחה לשמוח בתורה לשמוח במצוות לחייך בכוח זה בסדר לרקוד בכוח זה בסדר לשמוח בכוח כי אחרי המעשים נמשכים הלבבות וזה סוד נפלא שרבנו גילה את הסוד המי לד אשטו ה את הסוד של הינדיק ש לקפוץ ולפזז ועל כל עצה של רבנו אמר העצות שלי מאוד פשוטות אבל יהיה מאוד קשה לקיים אותם בגלל שהם כאלה פשוטות מה קשה עכשיו לקום לקום עכשיו בבית ולרקוד זה הכי קל דקה של ריקודים יאללה [מוזיקה] חש [מוזיקה] [מוזיקה] כש יש פה ב ון עצבות לזרוק את השכל ולדבוק ב משמו גם אם זה לא טיפש מגלה הרבי הקדוש ומאחר ואני הולך לפניכם אין לכם מ מה לחשוב [מוזיקה] חר שאני הולך לפניכם אין לכם ממה לחשוש איזה דיבור על זה אמר רבי אברהם בן רב נחמן אני ננס על גבי ענק גם אם אתה מרגיש אתה ננס אתה על גבי ענק אתה הולך עם רבנו אתה הולך עם רבנו ננס על גבי ענק אתה הולך עם רבנו איזה אור הוא נותן לנו איזה שמחה איזה חיות איזה פשיטות [מוזיקה] וקרבנו לצדק יסוד הול צדיק צדי צ עולם נחל מהמק חוכמה בשמחה ואמונה הבדו נחמן בשמחה אמ גן זכותו תגן עלינו ל כל [מוזיקה] ישראל עכשיו מלמד אותנו רבי נתן כי אין דבר מזיק לעבודת השם כמו העצבות כמובא בכל הספרים הקדושים מגודל מרירות וצרות הגלות המר הזה בגוף הנפש וממון אפשר להיות בשמחה כי אם על ידי מילי דשט הדקה תכל נו השם אלוקינו של ור פי וקרבנו לצדק יסוד עולם ח לנו השם אלוקינו שרת ורה פילה וקרבנו לצדיק יסו ולם צדיק צדי צד כן אחד הדברים שרבי נתן מלמד אותנו שהדבר הזה היה מיוסד בדברי חזל שהיו התנאים והמורים הקדושים קודל לימוד עושים מיל דבדיחותא כך הגמרא בשבת ל עמוד ב מביה כדי לבוא לשמחה על ידי מיל דבדיחותא שמיל דשטותא דייקה וזה היה פותח להם את המוכן רבנו אומר השמחה פותחת לאדם את המוכן שאדם רוקד מפזז שמח זה פותח לו את המוח פתאום הוא מתחיל להבין ללמוד ואגב פתאום מקבל קשב וריכוז אתם יודעים שהרבה ילדים שיש להם בעיות בקשב וריכוז או מבוגרים שיש להם בעיות בקשב וריכוז זה נובע מחמת שיש להם צוות העצבות אין לך שליטה על המחשבה השמחה מחדדת מחדדת את הכוח של המחשבה נותנת אנרגיה נותנת דברים טובים זה בדוק הום נושא גם אדם שלומד פתאום מפזז רוקד ואיפה חזל אומרים גם מסכת ברכות כל המשמח חתן וקלה זוכה לחמישה קולות רואים שעל ידי השמחה הם שמח תן וקלה זוכה לחמישה קולות מיל דשטותא זוכה לל לקול של התורה זוכה לשמחה זוכה לחיות הדברים האלה מבוססים על דברי חזל הקדושים לחייך בכוח לשמוח לרקוד לפזז להודות לקדוש ברוך הוא זה פותח את המוחין זה פותח את השפע זה פותח את כל הצינורות כולם ואומר רבי נתן וזה מה שכתוב בזוהר הקדוש בויקרא בדף מז עמוד ב שרב אמנון הסבה הבה מסדר כמי חבריה פרק דמי הרב אמנון סבה היה מסדר לפני החברים איך אומרים דיבורים של מילד שטות היה מצחיק אותם היה משמח אותם כי עיקר גלות ישראל שהוא גלות השכינה עיקר הגלות הוא מהוא רק מה שמעצבות זה הבעיה זה הבעיה זה הבעייה הגלות הגלות הגלות הזאתי מפילה אותנו לעצבות והעצבות מעכבת את הגאולה כן השם יתברך ריחם על ה ריחם על הדור ושלח את רבנו נחמן בן שמחה הבן של השמחה ורבנו נחמן בן פיגה תמרת אמו של רבנו קראו לה פיגה זה הייתה נקראת ציפורה רבנו נתן לנו שמחה שמעיפה אותנו כמו ציפור שאם הסטר אחרה והקליפות מה הכוונה היכל העצבות זה הסתרה אחרה והקליפות ורבנו החים רסב נלחם כנגד זה הם מתגברים על ישראל ואינם מניחים אותם לשמוח בהשם ובתורתו מה עיקר ההתגברות אומר רבי נתן אחים יקרים על הדור הזה יש הרבה תורה יש הרבה מצוות יש הרבה בתי כנסת שעיקר כוחות הסתר אחה אומר רבי נתן הם לא מניחים את עם ישראל לשמוח בהשם ובתורתו הקדושה לשמוח בהשם ברוך שלא עשני גוי אשראי שאני יהודי היצר הרע ישב עליך רק שלא תשמח בזה אתה לומד תורה הוא יתן לך ללמוד הרבה אבל לשמוח בתורה הוא יפריע לך כי זה עיקר היהדות להודות לשם ולשמוח בתורתו שיש לי כזאת תורה שמכוונת אותי יש לי את אבא שבשמיים שהוא מלך העולם והוא מכוון אותי גם מבואר בהתורה אמצעות ד עלמה שזה עיקר גלות השכינה שהוא שמחתן של ישראל מה השם יתברך רוצה כדי להביא את הגאולה את השמחה שלנו אחים יקרים את השמחה שלנו אפילו שיש לך סיבות שאתה אומר אפשר לשמוח עם מה שקורה יש כלל ויש יוצא מן הכלל ביוצא מן הכלל כואב לנו צועקים מתבודדים מבקשים בוכים אבל בכלל חייב שיהיה טוב אין מציאות שאין טוב אין מציאות שאדם אומר אני לא יכול לשמוח כי אם אדם אומר אני לא יכול לשמוח אתם יודעים מאיפה זה בא זה בא מהמקום שהוא אומר אין טוב אין טוב אין שום טוב עכשיו הקדוש ברוך הוא אומר אם אתה אומר שאין טוב אתה אומר שאין אותי אם אתה אומר שאין טוב אתה אומר שרק הסתרה אחה שולטת פה על העולם אם אתה אומר שאין טוב אתה אומר שלא נתתי תורה אם אתה אומר שאין טוב אתה אומר שלא בראתי אותך אם אדם אומר שאין טוב ואי אפשר לשמוח הוא מגלה חס ושלום הסטרה נוראית שהיא נקראת עין השם אבל ברגע שאתה מוצא את הטוב ושמח בטוב ומודה על הטוב אף על פי על כל המעברים המשתנים מה אתה מגלה השם כאן השם נוכח מעט מן האור דוכה הרבה מן החושך בוודאי שיש טוב ובוודאי שהטוב הזה הוא נצחי וחזק ועמיד וטוב ואני צריך לשמוח בו ולהודות ולשבח וזה תשימו לב שכל התקופה הזאת הי גם של המלחמה והחטופים שחוזרים הביתה השם ישלח יחזיר את כולם בריאים ושלמים שימו לב מה הם אומרים שבחים וטיילות לבורא עולם זה רמז מה הוציא אותם מה נתן להם כוחות לשרוד השמחה האמונה בהשם יתברך ואם להם שהם היו מתחת לאדמה עם הצוררים האלה והמחבלים הרשעים האלה ידעו לבוא ולעשות קידוש בליל שבת ידעו להחזיק באמונה ידעו פירוש ידעו להישאר בשמחה אתם מבינים את זה אם אחד כמו הבחור השם ישמרו וחיו אומר שם טוב ש הבחור הזה הדוד שלו הוא שכן של ההורים שלי הבחור הזה בתוך המנהרות כל כך הרבה זמן ועושה קידוש ומתפלל וצם ביום כיפור וצם את כל הצומות כולם ושומר שבת מה הוא בעצם גילה לא משנה איזה חושך יהיה השם תמיד נוכח ואם השם נוכח יש על מה לשמוח בוא ניצח אותם השמחה אחים יקרים מה זה השמחה אם השם פה יש שמחה אם יש תורה יש שמחה אם אני לומד תורה אשראי אם אני מתפלל אשראי עצם זה שאני מאמין בשם זה מראה שאני מגלה שהשם כאן יש על מה לשמוח אחים יקרים זה נו נגילה נומ נו גילה נשמ נו נגינ גיגי ך רב לך ינ [מוזיקה] אתם מבינים אחים יקרים תראו מה רבי נתן פה מלמד אותנו מה זה אוצרות אוצרות נפלאים ואומר רבי נתן שעיקר גלותה כש העצבות מתגבר עליה השכינה בגלות אנחנו בגלות אבל אם חס ושלום אדם עוד יותר נופל לעצבות השכינה עוד יותר בגלות ומתעוררים עוד יותר דינים מה זה השמחה שהשם קיים השם נוכח ויש ניסים ויהיו עוד ניסים בעזרת השם דהיינו על ישראל חס ושלום נמצא שעיקר גלות השכינה וכנסת ישראל מה שהשמחה היא בגלות מה זה הכוונה שמחה בגלות שאנשים שמחים מעבירות מדברים שלא קשורים לתורה ולמצוות זה השמחה בגלות אבל פתאום שזה מגיע לעולמה של תורה אתה מניח תפילין אתה שומר שבת את מתחזקת בזה הוא לא שמח זה השי השמחה נמצאת בגלות שבמקומות הלא חיוביים אדם שמח ומפז אבל בעולמה של תורה לא אתה עם המלך אתה לומד תורה ואתה לא שמח אז מה העיקר עבודה שלנו אחים יקרים זה להוציא סתרה את הכוחות של השמחה את הכוחות של הדיבור הטוב את הכוחות של הזמרה את הכוחות של הניגון את לשיר את לפזז את לרקוד בכוח באהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל בכוח בכוח בכוח ואז אנחנו מוציאים את השמחה שנמצאת בגלות ומחזירים אותה לקדושה ותבוא גאולת ישראל לכן אומר הנביא ישעיה כי בשמחת תצאו אשר המלך וב דיורון ומרדכי יוצא יוצאו מלפני המלך לבוש מלכוס דר זום ומרדכי יוצא יצו מלפני המלך לבוש מלכוס טרסו ומרדכי יוצאו יוצאו מלפני המלך לבוש מלכוס טזו ומוך יצור יוצ לפני המלך לבוש מלחו טל זו ו יוזה לא ששר המלך אשר המלך חובץ בקורי וכו שלאיש אשר המלך אשר המלך חובץ ביקורי כוזה לא איפש אשר המלך אשר המלך עובש ביקור כו זה לא ישאר שר המלך אשר המלך חופש ביקורות על המוזיקה עכשיו יבוא אדם ויגיד אבל איך אני יכול להיות שמח תראה כמה עבירות ותראה כמה נפילות תן לי קודם כל תגבר בזה אחרי זה אני אהייה שמח מה רבי נתן בא רבנו ואומר לא קודם כל תתגבר להיות שמח אחרי זה אתה תתגבר על זה קודם כל שמחה ואחר כך תצאו כי בשמחה תצאו לא כי תצאו בשמחה קודם כל תוציא אותי מכל הבעיות קודם כל תיתן לי את הכוחות להתגבר על היצר הרע ואחרי זה אני אהייה שמח לא קודם כל תהיה שמח תודה לשם על מה שאתה זוכה לעשות תגביר את השמחה הזאתי ותגביר אותה עד עוד ועוד ועוד ועוד ועוד ואז אתה תראה שאתה פשוט תצא מכל הבעיות שלך בדוק הוא נושא שהשמחה נותנת כוחות כי בשמחה תצאו יש כללים מה זה כי כי זה גם לשון אם אם תהיה בשמחה תצא מהבעיות מה אנחנו אומרים לקדוש ברוך הוא בדיוק הפוך תוציא אותי מהבעיות תביא לי את התוצאה ואחרי זה אני אהייה בשמחה לא קודם כול תהיה בשמחה והתוצאה תבוא ממילא אתה תמצא את הנקודות הטובות להיות בשמחה אם אתה תצא מהצהרה ואז תהיה בשמחה אז כנראה שאתה עובד את עצמך לא עובד את השם אבל אם עדיין לא יצאת מהבעיה ואם עדיין היצר הרה מבלבל אותך ועדיין אתה מוצא נקודות להיות שמח זה מוכיח שאתה עובה את השם כי השם ציווה אותך בזה כי עכשיו אין לך חשק ואיין לך כוח ואיין לך רצונות בכלל להיות בשמחה כי יש לת עדיין את הבעיות בזה שאני מוצא את הסיבות להיות בשמחה זה מראה שאני עובה את השם ולא אותי כי אם אני אצא מהבעיות ואז אני אהייה בשמחה אני עובה את עצמי כן עבודת השם זה לפני הפתרון כבר להיות בשמחה ולהודות ולהשאיר לקדוש ברוך הוא שעכשיו אני אהייה שמח אז עכשיו אני אלמד תורה אז עכשיו אני אתפלל בשמחה אז עכשיו אני אלמד תורה בשמחה עכשיו אני אקיים את המצוות בשמחה כי זה עבודת השם שלי שמחה בחלקי כמו הטם הקדוש ו אומר רבי נתן ועל כן עכשיו בגלות שעיקר הגלות היא שהשמחה נפלה למטה בגלות היא נמצאת במקומות לא טובים בשתייה מחילה מקומכם באנשים שנופלים לסמים בפריצות בזימה בניוף היא נמצאת בגלות שם אבל התורה נקראת איילת יהבים ויעלת חן שמעלה חן ע לומדיה וברגע שיהודי אומר לקדוש ברוך הוא מהיום לא רק שאני לומד תורה אני גם אשמח בתורה אני אחייך אני יודע אני אשבח אני שמח שאני לומד תורה אני מודה לך שאני לומד תורה אני מודה לך שאני אלך לבית הכנסת הוא מתחיל לדבר מזה כי האמונה תלוייה בפה של האדם כמו שהסברנו בהתחלה מה שרבנו מביא בתורה מד חלק שני אז אני אני יודע לא בשיגעון מספיק שאדם בא ואומר שם תודה רבה לך זוכה למוד תורה היא מדריכה אותי היא מנהגה אותי זכיתי ללכת לבית הכנסת זוכה להשים ציצית זוכה להגיד ברכת המזון זוכה לחגוג את פורים זוכה לחגוג את החגים מוציא את הדיבורים מהפה של שבחים טילות לבורא עולם טוב לי טוב לי בחיים השם אוהב אותי אני אוהב אותו מה קורה השמחה יוצאת מהגלות ואז היא נכנסת לתוך הקדושה עכשיו כי בשמחה תצאו בשמחה זה גם אותיות במחשבה שאתה מתחיל לעבוד על המחשבה שלך על המחשבה החיובית זה יורד לדיבור זה יורד לדיבור זה יורד למעשה ואז זה נקרא מלך מוח לב כבד אתה הופך להיות מלך ומלך מקבל תמיד שפע כי הוא צריך להנהיג את כל העם ואז אתה מנהיג את כל האיברים שלך נכנס לקדושה ולטהרה ומשם נמשך כל השמחה של העובדי כוכבים והרשעים ההולכים בשרירות ליבם השמחה נפלה בגלות וזה נותן כוח לסטרא אחרה זה נותן כוח לאוייבים שלנו אגב תשימו לב גם מה החטופים מה הם אומרים שהמחבלים אמרו להם מתי שאתם באחדות אנחנו בפחד מתי שאתם בפילוג אנחנו בטוחים שננצח אתכם תראו מה זה מה זה השמחה שמחה זה אחדות אנוכי אשמח בשם אני מאוחד עם הקדוש ברוך הוא אשר באמת הם רחוקים משמחה אמיתית וכמה שאתה רואה אותם את הגויים שמחים ומאושרים איין להם שמחה אמיתית שמחה של הוללות אין לזה שמחה נצחית מה זה ה נהפוכו בפורים שהכל מתהפך לטובה זה הופך להיות משהו נצחי שפורים מתהפך לטובה הכל הפך להיות נצחי כל התגברות שלך להתקרב לקדושה זה נהפוך הו נצחי זה לא נהפוך הו זמני כי זה מצווה שעכשיו אתה מקיים והיא נצחית לעולמה עד לעולמי עד לכן אדם שמתגבר מעד דמעת על היצר הרע ושמח בעבודת השם ראוי לו לשמוח כל היום כי זה כבר ניצחון ניצחי לכן זה נראה זמני כי הנה פתאום התגברת אחרי חמש דקות נפלת אזת אומר זה זמני לא בשמיים זה כבר ניצחי החמש דקות האלה זה זה ניצחון בשבילך לא משנה כמה יצר הרע יפיל אותך אחר כך גמרנו זה שלך אז אם אדם מפנים ואומר אז רגע אז כל התגברות קטנה איך רבנו מלמד והמשיב נפש מדבר על זה המון שכל התגברות הכי קטנה כחוט השערה כקליפת השום אומר רבנו שאדם מתגבר מהרע לטוב הוא מתקדם אלפים ורבבות בעולמות העליונים רבנו גילה פה את צוד של מלחמה שאתה מוכרח להיות שמח כולנו כמו שכתוב יולד כסיל לטוגו אלה הגויים שאתה רואה אותם שמחים זה כסילות כי כל ימיו כעס ו מכאובות אומר קהלת גם תראה אותם כל השמחה שיש להם זה רק עם מחובות כי הסתר אח נקראת יגון והנחה כידוע על כל השמחה שיש אצלם נמשך רק מבחינת גלות השכינה שהיא שמחתן של ישראל יש שמחה היא אמורה להיות אצל ישראל וה נפלה בגלות אצל הגויים וזה נותן להם כוח אדם צריך לדעת יש לך שליחות להיות בשמחה ולהודות לשם אתה מנצח את האוייבים שלנו ואם חס ושלום לא אתה נותן להם כוח בגלל זה צריך להפיץ המון המון ברשתות את החשיבות את החשיבות של העבודה של השמחה לא לקחת את זה כמובן מאליו אחים יקרים לא לקחת את זה בתור איזה סגולה יאללה בא לי בוא נהייה בשמחה לא מתוך שלאו בא לי ואין לי חשק תן איזה ריקוד יתן איזה תודה והודעה יתן איזה שבח ותהילה לבורא עולם יודע לו שאני לומד תורה גם אם אני לא מבין יודע לו שאני הולך לבית הכנסת גם אם הלכתי בלי חשק והתפללתי בלי חשק איך סבא ישראל אמר כמה פעמים הלכתי לשדה עם לב אבן וחזרתי עם לב אבן אבל שמחתי כי קיימתי את העצה של רבנו שהיא שמחתן של ישראל שהוא עכשיו בגלות ומשם נמשך ניצוצי השמחה שנפל אצלם בגלות עכשיו יש ניצוצי שמחה זה נפל אצל אומות העולם חורבן בית שני חורבן בית המקדש ועכשיו הם זה נותן להם חיות לכסיל שלהם ולדברים הלא טובים שלהם וכוח להתגבר עלינו מה אנחנו צריכים לעשות אנוכי אשמח בהשם ללמוד תורה מתוך שמחה מתוך ריקודים מתוך אהבה מתוך פשיטות להתפלל ככה לכן אומר כף החיים שיש עניין לנשק את התפילין להראות על חיבוב מצווה לנשק את הספר להראות על חיבוב מצווה שימו לב כל הפעולות האלה זה לחבב את המצוות שהיו יקרות בעינינו כדי שיהיה לנו שמחה תמיד ואז מה קורה אתה יונק יונק את ניצוצות השמחה שנמצאים אצל אומות העולם שנפלו שמה שזה החיות שלהם ואתה מושך אותם אליך ואז ברגע שהניצולים שלנו ואגב בדקו גם בהיסטוריה שהרבה מה פילות של האוייבים שלנו אתם יודעים איפה איפה הם התחילו בפורים ישר אחרי פורים הם התחילו ליפול ליפול ליפול ליפול מה קרה איך זה יכול להיות לפי מה שרבי נתן פה מסביר זה מובן הניצוצות של השמחה שהיו נמצאים בהם ונתנו להם חיות חזרו אלינו סטאלין נמח שמו וזכרו שם רשעים רכב הוא היה לו תוכנית לקחת את כל היהודים להגלות אותם לסיביר לבנות להם שם בתים והכל להגלות אותם לסיביר ואז לנתק את החשמל ואת החימום והעסקה למשך יומיים והם יקפאו שם על המוות במינוס 60 מעלות מתחת לאפס היהודים ידעו מזה ופחדו פחד גדול מאוד שהם קראו פעם אחת המגילה לא זוכר איזה צדיק היה שמה שאיך הם הגיעו לקטע והמן נופל כיוונו על סטלין כמה פעמים אותו לילה הוא קיבל תבדקו את הסיפור הזה אותו לילה הוא קיבל התקפת לב אותו לילה קיבל התקפת לב ואיך שהוא איך שהוא קיבל את קיבל את את התקפת לב הוא מת הוא מת עד כדי כך וליהודים הייתה הורה ושמחה הרבה מהנפילות של האויבים שלנו קרו בפורים הרבה הרבה מהניסים למה כי זה ע רצון של השמחה של עם ישראל שעכשיו אנחנו יונקים את כל הניצוצות מהם שנפלו למקומות האלה לכן צריך לדעת ששמחה זה עבודה זה עבודה זה לא בא לי מאיר לי זה אתה צריך להוציא את זה משמה אז תשאיר בלי חשק ננח נח מ נחמן [צחוק] מאומן כ מורים לא ידע נו זהום ון נרים את הבילה איזה שיגעון זת שם וד השנה לקות ורם מפורים אתה לא ידע הרמנו זהוה עם הכל נרים את האבירה איזה שיגעון היה לי פעם מקרה אני אשתף אותכם נכנסתי לאיזה מקום לאיזה בית הכנסת ואז פתאום לא שמתי לב לא שמתי לב אז פתאום אחד אומר לי הה מה זה מה לא אומרים שלום אמרתי לו מחילה לא שמתי לב סליחה סליחה סליחה אמ לי מה לא יודע אתה נכנס ככה אמרתי לו סליחה לא שמתי לב מחילה וראיתי אותו קצת רטן הסתכלתי עליו אמרתי אני חייב ממתק אותו הסתכלתי עליו אמרתי לו אם אתה גבר אמר לי אפפ מה קרה אמרתי לו אם אתה גבר קום עכשיו תן לי חיבוק ובוא נעשה ריקוד הוא הסתכל אומר לי שתהייה ברי אי אפשר עליך קם חיבק אותי רקדנו נהינו חברים פי אל יותר טובים איך ממתקן דינים קודם כל חיוך זה הכי כיף אחים יקרים שמחה שמחה עצבנת את אשתך ואתה רוצה לפייס אותה ואתה לא יודע איך לעשות את זה תבוא אליה תגיד לה ככה רבקה אם אתה גבר אלא סליחה סליחה סליחה אני אתחיל מהתחלה ו על נרים את ה קצת מלד שטוהל המוזיקה עצבנת אותה ואתה רואה שהיא רוטנת וכועסת תגיד לרבקה תקשיבי טוב מה שלא יהיה אני ארקוד פז ואת האישה הכי טובה בעולם תן לה איזה ריקוד ותגיד לה אם את גבר בואי תרקדי [צחוק] [מוזיקה] איתי ואם את רואה שהוא בא לפייס אותך ולדבר איתך והוא עצבן אותך נכון הוא עצבן אותך היום בסדר נו תני לו חיוך יאללה [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] פורים אז הנה זה הזמן גם להוציא את התרבו חבר'ה [מוזיקה] ולכן מה קורה לאומות העולם שצוות הקדושה נפלו אצלם יש להם שמחה אבל השמחה היא לפי שעה כי היא לא אמיתית והשמחה של עם ישראל בתורה ובמצוות בהשם עלל דבר זה מחזיר את הניצוצות חזרה והאויבים שלנו פשוט נופלים נופלים נופלים נופלים נופלים נופלים על ידי השמחה שלנו תדעו לכם קבלה טובה שאדם יכול לקבל בפורים לבוא ולהגיד ריבונו של אני מתחיל לקבל על עצמי להתחזק ולשמוח בתורה ובמצוות לשמוח ביהדות שלי ואני מכוון על השבת החטופים ושמירת החיילים ואז מה יהיה השמחה שלך תבור את כל הניצוצות שנפלו בעומקי הקליפות ואז האוייבים שלנו יפלו לכן תשימו לב היום זה כבר פועל נכנסים לזירת הקרב הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך בשמחה והשמחה הזאת מפילה האבים שלנו ותמשיך להפיל אותם ומשם כל שמחתם לפי שאהב עליהם נאמר ולשמחה מה זו עושה כמו שכתוב לשחוק אמרתי מהולל ולשמחה מה זו עושה לשחוק אמרתי מהולל זה הכוונה היא שניצול בעומקי הסטרה אחרה לשון מעורבב היינו שכל השמחה שאינה לשמיים היא נמשכת רק מתערובת ניצוצי השמחה שנפלה על ידי גלות השכינה פתאום אתה רואה יהודי מקבל חיות חס ושלום לשמוח עוונות כי השכינה בגלות מסכן זה לא הוא זה לא הוא ברגע שהוא יכיר את רבנו יברור משמה את הכל ונתערב בה ביניהם משמה אנחנו כביכול מקבלים חיות לעבירות רחמן ליצלן אבל זה לפי שעה וזה מתסכל אותנו יותר אבל לכן תראו שעיקר העבודה שלנו זה לשמוח בתורה ו במצוות שמחה לשם שמיים והם מהפחים וממירים רע בטוב נותנים לאדם חיות שלילית לא טובה שהעבירות זה טוב וחס ושלום דברים לא חיוביים זה טוב והאדם מעורבב עם השמחה הלא טובה ולוקחים השמחה שבאה ממקום עליון מאוד ושמחים אמה בדברי תאוות רעות שלהם ברגע שהשמחה נופלת לגלות אז השמחה היא בתאוות ברגע שאתה משחרר את השמחה מהגלות על ידי ריקודים אליד שטות ומחית קה ושמחה בתורה ותודה והודה ושרו תשבחות אתה מתחיל לשמוח מהקדושה ואתה לא רוצה תאוות וזה רק הולך [מוזיקה] וגדל בי ת אז עכשיו אומר לנו רבי נתן תשימו לב אומר לנו רבי נתן השמחים מה בדברי תאוות רעות שלהם אשר באמת הם יגון וההנחה ומרים עם מוות מה קורה שאדם נופל לתאוות ומקבל כביכול חיות משמה הו יורד עוד יותר למטה לדוגמה אדם חס ושלום חס ושלום אני לא יודע מה עכשיו החיות שלו של השמחה זה לדבר לשון הרע בהתחלה זה מחיה אותו ונותן לו אנרגיה אחרי זה הוא מרגיש נפילה יותר חזקה ממה שהוא היה לפני היצר הרע מרים אותו ומפיל אותו יותר ככה זה בכל התאוות נותן לך חיות מוריד אותך יותר ואז מה קורה הנפש יות משועבדת לתאוות שמחה נופלת שמחה נופלת שמחה נופלת אבל מה קורה שאדם שומר תורה המצוות זה שמחה נצחית ולכן התאוות זה כמו שריר שזה גדל והשמחה זה כמו שריר שזה גדל ואומר רבי נתן ושמחים ממה בדברי תאוות רעות שלהם אשר באמת הם יגון והנחה ומרים ממה ועל כן בוודאי ולשמחה כזאת מה היא עושה מה זה שמחה של תאוות שמחה כזאת מה היא עושה אבל איך משתחררים מזה שמתחילים להתאמן להיות שמחים במצוות כי החריטה יגון והנחה כמו שכתוב וחריטה שמחה תוגה זה רק מפיל יותר ומפיל יותר ומפיל יותר עכשיו מה קורה שאדם נופל מהשמחה גם מתוך השמחה של התאבות הכל הכל הוא מתערבב לגמרי הוא מקבל אנרגיה שלילית לעשות עבירות כי הוא מחפש חיות מסכן ואין לו חיות עכשיו ללמוד תורה הוא לא יכול מסכן כי קשה לו כי הוא מיואש והוא צריך ערך אפיים פה רבנו נכנס לתמונה ואומר בתוך כל היאוש הזה והתסכול הזה אני אכנס ושחרר אותך משמה רק תן לי את הלב שלך איך פשוט תעשה מילד אשתו הנה בוא נשמע את הפיוט יונתן הקטן רץ בבוקר אל הגן הוא טיפש על העץ על העץ איפ וחים חיפ עכשיו אנחנו נראה לכם מה זה מלד שטה יאללה חברה להפיץ להפיץ [מוזיקה] להפיץ יונתן אב קטן רץ בבוקר אין הגן הוא טיפס על העץ אפרוחים חיפש יונתן הקטן רץ בבוקר אין הגן הוא טיפס על העץ אפ רוחים חיפש אוי ואבוי ללא לשובב חור גדול במכנסיו מנ העץ התגלגל בעונשו קיבל אוי ואבוי לו לשובב אור גדול במכנסיו מן העץ התגלגל עון שוק קיבל [מוזיקה] ד יונתן הקטן עלית לאורות גבוהים אה יאללה כפיים חבר'ה מילי ד שטוטה הופה בוא נמשיך לעוד קצב וגה וגה וגה במג וגה נסתובבה כל היום עד אשר נמצא מקום עוגה עוגה עוגה במעגל נחוגה מסתובב כל היום עד אשר נמצא מקום לשבת לקום לשבת לקום טז לשבת לקום איווה לשבת לקום לשבת לקום לשבת לקום לבת לקום לשבת לקום שמח וגה עוגה עוגה במעגל נחוגה נסתובבה כל היום עד אשר נמצא מקום אתם יודעים כמה הגננת ציפי שרה לי את זה ואף פעם לא מצאתי מקום מעניין למה [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] השפן הקטן שכח לסגור הדלת הצטנן המסכן וקיבל נזלת השפן הקטן שכח לסגור הדלת הצטנן המסכן וקיבל נזלת ללה לה אפצי לה לה לה אפצי לה אצ [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] צ איזה שיר אי ליפו [מוזיקה] לה לה לה אפצ'י נכון איזה תוכנית השפן הקטן שכח לסגור הדלת הצטנן המסכן וקיבל נזלת השתפן הקטן שכח לסגור הדלת הצטנן המסכן וקיבל נזלת לה לה לה אב שה לה לה לה אבצי להלה להלהלה לה אבצי להלה להלה להלה אפשי להלה להלהלהלה אפשי להלהלהלה להלהלה אפשי להלהלהלהלהלה אפשי להלהלהלהלהלה אפשי איזה קצב על כן אומר רבי נתן מחמן שעכשיו השמחה היא בגלות היא מולבשת במילין דלמה שמילי ד שטוטה איך משחררים אותה מילי ד שטוטה כמו שאנחנו עושים עכשיו חברה טוז טוז לה לה לה אפצ'י גשם בו תביא לי קרם בו גשם בו שתביא לי קרם בו גשם גשם בו תביא לי קרם בו גשם גשם בו תביא לי קרמבו ל כן אומר לנו רבי נתן מי שרוצה לבוא לשמחה לשמוח בקדושת יהדותו במה שזכה להיות מזרע ישראל ולא עשה ני גוי אי אפשר לבוא לשמחה כם על ידי מילי ד שטוטה מילי דשטותא דייקה כי לשם נפלה השמחה מחמת גלות השכינה שהוא שמחתן של ישראל נג שלנו חמן הו יקח אותנו לאומן ענק שלנו או חברה מן או יקח [מוזיקה] אותנו הנה עכשיו אנו נפיל את החוטים עכשיו אנחנו נפיל את החוטים הנהג שלנו חברה מן וקוראים לו רבי נחמן והוא עם העצות שלו ז יפיל את כל החוטים החוטים החוסים תתכוננו תתכוננו החוסים אתם הולכים ליפול החוסים לגובה שלי שלוש פינות שלוש פינות לקובה שלי לולי היו לו שלוש פינות לא היה זה הקובע [מוזיקה] שלי אשמח לדעת שאתם רוקדים בבית זה יעשה לי מה זה טובה לנשמה כמה שיותר ליהודים היתה אורה ושמחה אורה ושמחה וסון ביקר ליהודים הייתה אורה בשמחה אורה בשמחה בששון קר [מחיאות כפיים] כן אומר לנו רבי נתן וזה אנחנו מסכמים את התוכנית ועל כן איש הישראלי כש משמח את עצמו על ידי מילי דשטותא אז הי נעשה מזה תיקון גדול בבחינת עליית ניצוצי השכינה מגלות שמעתם להעלות את הניצוצות של השכינה מהגלות כי מעלה ניצוצי השמחה מן הגלות מאחר שהוא בא לשמחה על ידי מלד שטות האלו כי תכף כשאיש ישראל הוא בשמחה תכף חזרה ועלתה השמחה למקומה וששה שיצא ישראל ששם שורש השמחה אמיתית כי ישראל יש להם לשמוח כל ימיהם בכל מיני שמחה בלי קץ וסוף אומר רבי נתן מאחר שזכינו להאמין בהשם ובמשה עבדו ובתורתו הקדושה כי מקור נשמת ישראל ובבחינת שמחה שהי השכינה שהיא שמחתן של ישראל ששם שורש נשמתנו כמו שכתוב העמוסים מנטן הנושאים מיני רחם שישראל הם חלק מהשכינה שי השמחה חייב לשמוח כי אתה חלק מהשכינה שיהיה לכם פורים שמח היה לי כיף מאוד בורות טובות נפילה לכל האויבים שלנו והצלחה מרובה לנו מברך אותכם בטוב ובנעימים אהבה ושלום אהבה ושלום פס א love אהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל אשרינו ואשר חלקנו שזכינו להתקרב לרבנו כי הוא כל חיותנו ותקוות ננח נחמן נחמן מאומן בשמחה ולזכור הולכים בכוחו של צדיק האמת רבי נחמן בן פייגה תודה רבה להשם שיהיה בשורות טובות אהבה ושלום ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה