העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף יג עמוד ב
העמוד היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
העמוד היומי בעברית מסכת עירובין דף יג עמוד ב
אומר רב אח בחנינה הזכרנו מקודם את ר מר איפה הוא למד גולו וידוע לפני מי שמ לום שאיין בדרו של רבי מאיר חכם גדול כמותו ומפני מה לא קובו הלוח כמוס בכל מקום שלא יאכלו ח רוב למ על סוף דו מה ה מתכוון לפסוק סוף פסוק שמר על תומ אומר לפונים על ת טומה ומר לפונים בכל שאלה הוא הסביר מאוד טוב את שני הצדדים ולא הבינו מה ה מסקנה הסופית שלו טונה לא רבי מאיר שמו אלא רבי נווי שמו ולא מניקו שמו רבי מאיר שהוא מיר עיניך חומם בעלום אז ה מרשו מסביר אפילו שאמרנו שלא יכלו חבריו לעמוד על סוף דעתו אבל הוא העיר את עיניהם למה הוא הסביר כל כך ברור את שתי צידי ההלכה האם זה טו מותו עכשיו היה להם ברור ויכלו עכשיו בדעתם לבחון את הדברים ולפסוק אחד הצדדים אז הוא אעיר את עיניהם ממשיכה הגמור ולאנו ר שמו באמת אלא רב נחמיה שמו ואמר ל רב לוזה בן ארוך שמו ולא מקר שמרי שמר איני חומים בוכ זאת אומרת שהשם אמיתי שלו הר נח בוזו הכיש שקראו לו רבנו הרוי שמנה ניחומים יש קר ל רבי מאיר שיר ניחומים אותה משמעות פחות או יותר רב חנן יש כאן גרסה אחרת שמדובר כ ב שני תנו אומר רביד מחדד מחמה שני יותר מחודד חברי דזיס לרבי מאיר מחירי ואילו חזי מקמי אב מחדד נטפי סיני סמרו מסביר רשי כשלמדתי לפניו ישבתי בשורה של אחריו התלמידים ישבו לפני הרב התלמידים היותר קטנים ישבו מאחורי הרב אז אני ישבתי בשורה הראשונה ויכלתי לראות טוב את ורפו וזה הביא אותי להיות מחודדת פ אם הייתי רואה את פניו הייתי וד יותר מחודד ואמרו אמ שו מסביר שהרבי מסביר לפעמים עם הקמת שפתיים עם קריצת העין אפשר להבין יותר טוב למעשה בירושלמי בביה מוסבר אחרת כוונת רבי לא כמו שמסבירים פה רשי מוסבר יותר עניין סגולי שהיה מעשה אחד בחתונה של הבן של רבי כמו שמוזכר שם רב מר בא לצעוק עליהם שמחו כפיים בשבת ואז הוא זכה פעם אחת ויחידה לראות את ורפו של רבי מאיר ש צעיף שהה לי ומזה הואט את כל חודו של רבי יותר מחבר אמר ר תלמ לר מ ס שכל ד דב שלוו ל כל דב דב של תלמד בבנ שרץ ב50 150 ים לטהר את השר כת בנום הוא פלפל 150 סיבות לטהר אומר אבי נותן דוגמה אני אודון ל רנו את השרץ ומה נוש נולא שמונו שרוצ שמרוצים החולת רבו צוב נחש הומ שממיס אומר בתו הו מקיש אדם אדם מת מרבה תומה מס יתומה הוא מקיש בהמה תמה בכל אופן הנחש עצמו כשהוא מת תר שרץ הם שרצים לא מזיקים י מ מסו בתום או כל שכשהוא עצמו לא מטמא דוחה גימור אלו מיס קוץ בעל מקוד מה שה נחש ממיט הוא עושה מעשה קוץ כמו שקוץ ממית הטמה של האדם שמת הבהמה שמתה לא מגיע מזה שהמית מהנחש הוא עשה מעשה קוץ כמו שקוץ ממיט ממילא הסיבה ש ש ממיתה שהסיבה שמיטה לא לא משפיעה על התו ממילא זה לא טענה שהנחש יטמא כיוון שהוא מרבה טומ כמו שקוץ לא מטמא אפילו שהוא ממית ולכן הקל ה מופרח אומר הבמ שמואל שו קוש בסיל המרים סנו בכל מאות הלכות שנחלקו בכל השס ומרים הקמנו יצו בסק מהשמיים ואמרו אלו לו דברי אלוקים חיים הן חילל שואל גור כ ש לו ד חיים מפני מז בקסם מפני שכן ועל היו סבלנים ושים דבריהם ודברי בי שמי מסביר רשי כש בי שמי מבי ר לדברי מנתר וסר ממיקרו אח בסדור המיקרו של בשב ולא קל בעיניהם מביא רשי דוגמה חליקס הראשונה שלהם מסכת בכס בשמה המרים מקרש של מריב ד ק בק שנמר בש מצב של שכיבה ו מצב של קמה וב שנ ב בדרך עכשיו מתייחסים ללימוד שבשמה לא זלזלו אם כן לאשו לא לצורת הקריאה בשו שוודים אושו שבודדים בשעת הקמה בשעת השיה זה זמן כריש שריל ארס אז רואים שמתייחסים למיקרו של בשמ סריד מסביר זו סיבה לפסוק בילל כי הם תמיד התייחסו גם לדעה של בשמה ובחנות הטוב ובכל אופן הגיעו למסקנה אחרת אז זה סיבה לפסוק מותם וד ממשיכה הגמור אלא שמגד דברי שמה לדברי כ שנינו דוגמה משנ בסוק מ שוק וש בי ב שמ ירמ ב שמ לא י ש זקמ זק רבור ישב בסוכות אמרו ם ב שמי מה אתם מביאים ראייה משם שהם ראו אותו כך יושב ולא אמרו לו כלום ודאי שאמרו לו משום ר אמרו אם כ אם כל ימיך ככ ישבת בסוק קימת מצו סומ מה אנחנו רואים מכאן ב מביאים את המעשה ו אומרים שלו זק זק הדמ בשמ ללמ שכשלעצמו הקדוש ברוך הביבי עצמו הקדוש ברוך ה משפיל וכר הגדו גדו ממנו וכח הגדו גדו מזר וכ זה כבר הוזכר בסוף מסכת הברוס רשי אומר מתייגע להשיר להתגדל ורואה שאינו מצליח אז ה מבין שזה לא עכשיו הזמן אף על יכן חוזר והולך למרחקים מכס עצמו לגבות שחק עכש לא הזמ ש אומר רשי שזמן שצל תני שס שצו נחלקו בש בסיל על מה הם נחלקו חדם שבר שברח ח נבר מ ש נבר כ יכול לקיים מצוו נמנו גומו אחר כך הם נמנו והם החליטו כולם שיח דם שלא נבר ס מ שנבר אבל עכשוב שנבר פשש במיסו אומר רשי מסף שכבר עשה יבדוק עבות שבידו יתוודה וישוב ואמר לו ימשמש במסב לפני שהוא עשה אותם כגו אומר רשי א בו מצווה וד חש הפסד מצו כנגד חורו מה אני עכשיו הולך להפסיד כ אני עושה את המצווה אמר אני הולך להרוויח סחור סד לובוי אותו דבר בוס וד ויירה יחש וסחור שמסקר עכשיו וירה כנגד הפסד וס ליפור ממנו אם הוא יחייה בכזה חשבון אז הוא ינצל את חייו ואז יהיה נוח שנברא ודאי שנח לא דס ש נברו אבל לפחות נברו לפחות ינצל כך את חייו בעולם כן דף יג [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה