הדף היומי מסכת סנהדרין דף צב
הדף היומי בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
הדף היומי מסכת סנהדרין דף צב
[מוזיקה] נדרין דף צד בז מתחיל בסיעתא דשמיה שלשות האחרונות שדף הקודם אומר רב יהוד מרב כל המני הל מפי תלמיד הוא לא מלמד אותו כאילו גוז מנח שנאמר צש משו ייקב מש לכל ישראל משש מבי רשי כתוב ברשי בור מפרשים חזל בשיל י זה ב שמים ץ אמ חנ רבי שמעון חסיד כל אפילו ש המשו מסביר למה הוא לא רוצה ללמד אותו כ הוא סובר שהתלמיד הזה לא ראוי ללמוד ממנו אז כל שקן שאין מה עובר ללמוד ר אז הבור שהם לומדים ממלאך הם מקללים אותו שנאמר מור ו ן אור שנמר כתובי וברים ץ ו שנמר ב שנאמר תתחזקו ב שלא י שקדוש ברוך הוא אז ה צ כמו הכלי שכובים שזה כמו נפה כזו ש מזלפים בזה מים על הבגדים כך נקבו את זה שלא רוצה ללמד את תלמידו זף שמ בסיום הפסוק הזה ו ל משב ן משף שנאמר יסף השורץ השב לורץ אומ הזה ז ולמדו ו שנאמר ומרווה מי שמרה את תלמדו בדבר הכ גם הוא לא עוד פירוש אמ רשימ לשון מור מי שמור בל הזה גם הוא סמ שנאמר יכין על י יכי בזה ולור צדק ל רשים ל לד כתוב ב דניל ו קץ ח ץמ אומר רשי רמז לו שימות ויעמוד לאחר מכן לקיץ היומי מה הכוונה לקיץ שוס את הקדוש ברוך הוא להחזיר ימינו לפניו שישיב אחור ימינו בגלוס כביכול הקדוש ברוך הואב אחור את חזקו חז בסבלנות זג שנמר כ מרחמם ינהג ולב מים ינ מי שנהג ברחמים הוא ינהגם לעולם הב ומז גו ו דו זה דבר מאוד גדול שניתנו בן ב שני שמות של הקדוש ברוך הוא עוד פירוש שרשי לא ברור כל כך שנאמר כיל דס השם ז גודל מקדוש הוא חשוב שניתן ב ש שנאמר פעלתו השם מקדוש השם ש השם אומר למכ באמת מתי שצריך את הנקו לדברה היא גדולה כדו ת כתוב כן לומס השם כן לקומפי אז כון שכתוב הפי רק פעם אחת אבל זה עולה על שניהם אז כאילו כתוב על כל ק קסל ס מסביר רשי טובו זה של ישראל קומו זה תגמול זה יכול להיות תגמול טוב שאומר רשי שסילק שכינו ישראל בעל ישראל תגמול טוב ה שזכו לשכינה על שונ ונשמע זה אופי הקדוש ברוך הוא בעצמו חס לפורוס לנוכרים שנפר דין כמו שכתובת זור קש בלחמו לנוכרים ש בעצמו בכבודו נפר ומז שש ב ש זה כמו שהבנו שגם ד כתוב כ ד השם וגם במקדש כתוב השם מקדוש השם ואמר רז כלוד שיש ב לסוף מסש שנאמר ודס דורמ כ מפני הדעת מלו כל החדרים בון וארז בשמו כמובן ר שנמר כי לכנו פו שנותן לחם למי ש במם לתזה לאנשים רוים שנמר לזין תשבי שתי ש ן ישמו מזך ז שו בל שמ גילי בליו שנמר כל חושך ומו צפו כל לילה צפון ונב צפו לא שומעים שנופח באשו של גיהנום שלא צריך לנפח אותו סור בסור מכ ששם קור מי שר בני שמתוכם ר ביני למדים בלילה זה מה שייקרה לביתו רזל שבן חוס אי שמר אין ורד לאכ הוא לא נותן אוכל רידים עלכל וור אר בידים אשר השם ק כל שר פס על שולח צריך לשייר בסיום האוכל כמו שכתוב שמור ישיר ריד לכ יכו שואת הגמור צריך להשיר וארז פ ל שול כילו שנאמר לגד שלן אומר רשי שכן עושים שמניחים שולחן ערוך במאכל ומשתה ללשם אזור שקן גד ומלאים כוסות של מרקחים סוכים אזור ששמע מני אז אם הוא סיים לאכול משיר לחם זאת אומרת שהוא עורך זת לבוד זור אונה הגמ קש או מה שעשו דבדי אחרי שהוא סיים לאכול מביא שלימו עם הפטיט ששר למה מביא כעת שלמה לשזור זה נראה אוד בשר פיטים לעוני זה צריך לשייר רזח בדיבור כל מה שמשנה בדיבורו שלא יהי וא כאילו אזור כתוב שיעקב אומר לאמו איך אני יכול להתחפש סו נוסבו כך כתוב זור ואז כסל בס מי שמסתכל בערבה אז כוח קושי אבר שלו ננער שהוא לא מוליד שנאמר סיר קשת פירוש מבי רשי המסת הכנ מ שמשבש גבורת ידו ננערת מתהלכת מטת ז קבול וקום תהיה קבו לשון אפל א אל תהיה בולט תהיה ענב וז תחיה אומר רב זנ יש זה מקור במשנה בופל אם יש נגע בבית כתוב כנגע ר ממי וגם לי ו לאירי אם לא רואים מחמת החושך לא פותחים לו חלונות והוא טהור נמצא שזה שהוא אפל זה מציל אותו כזמה שהכהן לא יכול לראות אז הוא לא מטמא שמע מינו שעדיף להיות אפל אומר רבי טובי אמר רביש מ כסיף שאול ואוצר רוחם ארץ לא יסובו מים הם כל אלה לא שבעים שלושת אלה רשי אומר קבר לא שבע ממתים ויצ רוחם בת הרכם שהוא קצור אוצר לא זבע מבהילות ארץ לא סבעה ממים אבל מכמה ענין שואל אצל רם למה נסמכו זה לזה אמה רחם מכניס את הזרע צלד של מכניס לי הסים מה הרחם שמכניס בחש בשקט שכס גדל את המת שצ אומר רשי שמג צ שש לאוסון אינון חוזרין פורון אז רשי אומר שעתיד לחותם במוס משיח הם לא יחזרו פורון אלא הבשר מתקיים עליהם עד שישובו ויחיו לאוסי לבוי אז מה זה פעמיים תחי סמס המרש מתקשה אז הוכנר כותב שדברי רשי מדוייקים חזל אמרו צדיקים גדולים יחיו מיד לאז ביס המשיח כמו שלמדנו לאל שאז יתנו את הארץ לאוב הגדושים אתרו תנתן לארון במשיח לם כמג בחילה ושתיה כמו שלמדנו ועמדו זור ר יצ נחם אז תהיה התחייה שיחיו בגוף מבשר ודם ולא תחייה רוחנית כמו לאס חיה סמסים שאף שתהיה בגוף נשומה אם כל זה גם הגוף יהיה רוחני כי אז אין אחילה ושתיה אבל אחיים לת המשיח יאכלו ולכן אוסם הצדיק הם אחרי שיחיו בגוף של בשר לא יחזרו עפרן אלא הבשר מתקיים עליהם מעת שיקום לימו עס המשיח עד שתהייה ס התחי אל הכו לאסיד לובוי ואז גם להם התחלף הגוף של בוסר לגוף רוחני אבל הם לא יחזרו פרן אפילו שחיו שני בתחב גופם הכן ים זאת שנאמר ושאור בציון נוס בירושלים קסח בירושלים מה קוד הקדוש ברוך הוא קים א ון שו ש הקדוש ברוך הוא לח י שלופים שלום העולם יהיה חרב אלף שנים ש גשם לבוא של הקדוש ברוך הוא זה אל שנה צדיקים כוון שהם לא קבורים הקדוש ברוך הוא ס ם כפיים נשורים ושפני המים שנאמר על כן ורץ ורים בליב ימים לא נרז כי אנחנו נהיה בליב ימים ושומה יש להם צער תמד וקו אוקו ושם יחליפו כוח יה להם כוח לשוט לפף בלי צער ילו נשורים ירוצו ולא יגו ילכו ולא יפו שלת הגמור למס ש יחזקל הצו וס שחזרו ומתו אז גם הצדיקים שוסי הקדוש ברוך הוא לחיות יחזרו לפרם ונגמור סובלו כמדומה במס בברור משל היה יחזקל לא באמת חיה מיסים צ רמז להם על הגלות כאדם מת שחוזר וחי כך ישראל ישוב מן הגלות ורואים שיש כזו שיטה שזה הה משל תניה רבז מסים שח יחזקאל עומדו על רגליהם ואומרו שיר ומיסו מה שיר אומרו השם ממז בצדק ומחי ברחמים רביש אמר שיר זו אמרו השם מ מחי יל רב יהודר אמס מש אומר לרבי נחמי אם אמס לא מושל ואם מושל לאמס אלא במס בבור משו רב זמ מס ש יחזקל אלו לארץ ישרל נוסו נושים לידו בס אומ רב רגו ואמר אני מבני בניהם ללו תפילין שיניח ליבי אבו מהם זה ירושה מהם התפילין שלי ומנו ש יחזקל כמה שיטות אומ רבלו בני אפרים שמונו לקיץ ותהו הם היו במצרים והם מנו שכתוב בבריסבן הפורים כי גר י זרחו גר י זרחו זה יצחק כתוב ביצחק ו לחו זורה והם מנו משס הדיבור הקדוש ברוך הוא אמר במו ישונו אברהם אבינו בשעה שהוא דיבר עם הקדוש ברוך הוא בזמן הפורם היה בן 70 שנה מי בין הבשור מ שנולד יצחק היה 30 שנה כמו שכתוב אברום במע ש בבו יצחק בן זאת אומרת שלמשה 400 שנה זה היה זרחו זה יצחק אז צריכים למנות 400 שנה מה שנולד יצחק עז 430 מבריז בין הסורים אבל הם לא חישבו את ה30 שנה האלו ה30 שנה לפני צס מצרים אז הם יצאו לפני זמנם והם נהרגו היכן יודעים שהם נהרגו שנאמר אובני אפריים שהו סולח וברת בנוי וחס בנוי ועודו בנוי וסס בנוי וזבד בנוי ווסל בנוי ועזר ואלו והרגום אנשי גס אנו לא יודעים בורץ ג ספרב רים נחמ אז אותה מחי יחזקל ושמחים אחרים א בדם שפ בתיים שנאמר ומלי בכ בש הננו נו גזרנו נומר הקדוש ברוך הוא הם סימן לכל ישראל שמ כמו לו שלו אמרו וקנו ועכשיו ידעו ש זה לכל ישראל שגם הם מתי לחיות ולא מ הדין חיו כים א חלקב א משום סימן לכלל ישראל החי אותם ש של מצו שנאמר שדבר השם שכ את היכל שקדוש שקוצים ורמוס אומר רש ש מצרים צלמים ל רות היכל ש ואם הו שקת וכל גילולי בי ישראל מחוקה היה חקוק על הקיר סובי וגומז כתוב המילה סובב וקסי וסם שחייה את הצו מויס וירני עליהם סובב סובב אותם אנשים מדובר ופ פרוש הז דוכי מסביר למה הקדוש ברוך הוא החייה בדיוק את כל אילו הרשים אז הוא אומר שישרו שבאותו דור אז הם חשבו שהקדוש ברוך הוא כ מעז בהם והם כ אם להם את הכונה אז הקדוש ברוך הוא רצה להראות להם אפילו כאלה רשים יש להם את הכונה רבי אמר אלו מיסים שבבי דרו שוח נצר המיט אותם שהיו יפים כמו שעוד מעט נראה אותם החיה ואומר רבי חנו מנר אשל עד רבס עד מכאן עד כאן זה מקומות ביקס דורו זה נקרא ביקס דורו שבש שגלו מוחד נצ רוש ישרל או בהם בחורים שהו כאלה יפים ש מגני סח ביפון מבישים את השמש ביופי שלהם וקסיס הבבות רוסון וויפו זיוס מחמת אהבה אומרו לבלין בלין הלך ציבו המלך בגום ועדין זיבו שהייתה נראת זיב תרם ציבו המלך ורוסו אותם החיה ו חני משל ז לא רצות צלם אומר הקדוש ברוך חזקל ך חדור כ שן בצ פ לכו להם יש אומרים שמותם עצמות הוא עשה כלים וכשהגיע השעה שחיו הם תפחו לו על פניו שרצה לשתות מהמהם אומה מה תבון של אלו אומרו לו חבריה של אלו יחזקל שהוא חבר שחש זריה מחיה מיס בביק וחצר ידע שהקדוש ברוך הוא מחיה אותם פוס ואמר הקדוש ברוך הוא הסוי כמו רבין אותותיו כמה הם גדולים וסמוי המופתים של הקדוש ברוך הוא כמהו תקיפין כמה הם חזקים מלכוס מלכוס עולם ושלטו עם דור ודור וגוי מון מלכוס בכל דדו אומר רבי יצחק יוצג זו ח לפי שוש הוא מצד אחד רוצה לקלל אותו יוצק רותח אבל אומר זהב כבכל זאת מלך שלמו בו מלך וסטר על פיו קר מאחורי ידו שהפסיק לומר כאלה שבחים ביקש לגנו כל שי ותשב שד בסי התי אומר רשי שה מסדר שבחות נעות יותר מדוד ואש ואמור הקדוש ברוך הוא אחרין סמח שיודו הפסיק אותו אז יוצג זרח ו רבן שישו סים נ בים שהוא השליך אותם לכבשן שלוים סוף הכיב שול הכבשן משוקה בארץ כן כבשן שסד והוצא ועומד ג בקרקע כדי שיראו כל העולם את הנס ופרץ קישון נפלו קצת מהקירות שלו כדי שכולם יוכלו לראות שהם נכנסו לתחוב ום נשארו בחיים ואו מק סודו אז רשי אומר כמו יסודו משתלשל לא ברור כל כך עוד גרסה מביא רשי סורו נשל גאוותו אבל מורי גרס אומר והוא מקסי סיד כבשן נמס מרוב חמימות וזה נמשך למרחוק והבל של אותו סין נשרפו אלה שהשליכו את חנני משל ועזר ירכי ש האיש עוד נס ונפח צלם של זהב על פונו הצלם שנוח נצר סה שכולם השתחוו לו ונשרפו ארבע מלכוס מלכים ואנשיהם שילו שעזרו לחנ להשליך את חזה לתוך אש ואו חזק סס ביקס דו וכולו כל הניסים זה גימור בבול בידינו ואב מלכו שהם נשרפו קרו יש מקור הפסוק כסיב כתוב בתחילה כך וחד נצע מלכו ח נצר המלך שלח למכנה שלח להכיל לאסוף לחש דרפו החשפנים השרים שלו סגנ הגונים ובוס הפחות עכשיו מפרטים שמות של ארבע אומות שהוא שלח לקרוא למלאכים שלהם אדר גוזרי דוברו סוברו טפטו בכל שלטוני מדינו בגוי את כל מושלי המדינות שיבואו לחנוכת הצלם שוקים וסיב אמרו לוחד נצר איס גוברן יהודים וגוי יש אנשים יהודים שהם ממונים בבוב חנן משל ועזרו שהם לא עובדים לצלם אז הוא השליך אותם לקיב שיש סיב כתוב שם בסוף אחרי שהם יצאו מאש בחיים ומסכן שין התאספו אחש דר פניו סגניו וכוסו ודוברי מלכו וכולם חזון לגבו אילך גומו כולם ראו את האנשים שהם יצאו מהאש בחיים עכשיו הארבע מלכויות שנזכרו בפסוק הראשון הם לא נזכרו כאן כי הם נשרפו מהקישון כמו שאמרנו תונ ד רב ליזר בן עקב אפילו שקונה ישוד הרבו שלו ילך במלבושים הנעים שלו אומר רשי שלא יראה מבוהל מפוחד ואז מתביישים שונ מפניו שהרי חנן משל ועזרו היו לבושים בגדי תפארתם כששלח לכבשן שנאמר מביא הגמור בד גך כפיו הם היו כפותים בסבון פטישן וחר בלוס כל המלבושים היפים שלהם אומר רביח דולים צדיקים יר מלאך השורש שנאמר נבוכדנצר אמר אוני ואומר או אנו חוזה אני רואה בתוך הכבשן גוברין רבו שרין מלכין בגוי נורו ארבעה אנשים שרין מותרים כפתו אותם ו מותרים קפיטה שלהם בתוך האש בגוי נורו וחבול יס בון אין בהם שום חבלה ורבי דרבו והמראה של הרביעי דומה לבר אלוין הוא נראה כמו בן אלוהים כמו מלאך ה שלושת אנשים הראשונים זה חנש זרי מי זה הרביעי זה המלך שרד צנם ומה רואים שהוא מזכיר את הצדיקים לפני המלוך כגדולים צדיקים ממלאך השור עד כאן דף צ בז
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה