האם צריך לנקות את הפה משיירי מאכל לפני יציאה לרשות הרבים?- ש"א ז'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
האם צריך לנקות את הפה משיירי מאכל לפני יציאה לרשות הרבים?- ש"א ז'
[מוזיקה] בסיעת דשמיה סמ ש א סז מ זה ל עד כמט סף הסמן המק בל מרו לרו חשב לבוש מה נחשב כמס מה אסור מדר מה אסור מדרבן ח שב כמו שדיברנו זה צ מרוס לרוס להוציא מרשו הישובים כשאין ערוב כמובן או להפך להכניס מו לרו היחד או לטלטל דדמ וסבים המשור שולח ללוכה שם הוא כותב פתיחה למזה לסימן שג אז נלמד דברי אבלוי הכלל הוא כך דבר שאינו מלבוש ולא תכשיט הוא נקרא מסוי ואסור מן התיר להוציאו מרשו לרוס סקר במז חף קורס אם יש ס ח סקילה ובשוגג חיב חוס אבל דווקא אם הוציא זאת כדרך ההוצאה בחול אם הוצי זאת בשינוי אז פוטר אבל אסור מד רבון דבר שהוא מלבוש או תכשיט אז מדריסה ודאי שמותר לצאת בו אלא שיש כמה דברים שאסרו חזל המשב מביא כאן חמש גזיר זה לא הכל יש עוד קצת גזיר ראשונה יש ם שאסרו שמה הוא יוציא זאת בקר באישה שהיא תוצי את התכשיט ותראה לחברתה ויא לא תשים לב יא תלך אם זה דלדה מזה בשו ורבים גזירה השנייה דברים שהם רפואים שמה הם יפלו והוא ירים זאת והוא ילך דלד ז בשו ורבים גזירה שלישית דברים שעלולים לצחוק עליו לגחך עליו ועלול להסיר זאת וללכת עם זה בידו ברשו ורבים עוד כמה דברים שנראה בעזרת השם במשך השיעור היום שאסרו משמר סיים ועוד יש כמה דברים שאסרו לאישה ללבוש אותם מפני שהם חוצצים בטבילה וחוששים שהיא תצטרך לטבול טבילה של מצא בשבת והיא תסיר אותם לפני הטבילה ואחרי הטבילה היא תשכח ללבוש אותם בחזרה אלא היא תיקח את זה בידיים הביתה כל הדברים שאינם עשים ל בלבוש גמור רק להציל טינוף למשל אם אניח ל מלמעלה עשים איזה ניילון להציל מהגשם זה נקרא מסה אבל אם זה מלבוש גמור אפילו שמטרתו להציל מהגשמים זה נקרא מלבוש ולא מסו ודע אוד מס מלוכה שאף דבר שהוא תכשיט גמור אם הוא מחזיק אותו ביד זה מסו דרך הוצו וחילו מובא כאן נידון המכנסי צחוק מדבר לצאת עם שיעורי מאחלים שבין השיניים כיוון שדרך כל אדם לצאת כך אז זה לא נחשב כצ בשינוי לכתחלה יש להיזהר בזה אבל כשי אפשר אין להחמיר כי זה רק דרבון זה פחות מהשיעור ום לא חוש צריך לגופו מסתבר שלא גזרו מקום שאי אפשר לזהר מעיד הרדס הגשה הזר בו שמסתבר שאין להחמיר בכך כיוון ששיעורי המאכל בטילים לגופו אבל אם הם נרגשים בפיו והוא לא יכול לסבול אותם או שהם בולטים מחוץ לפי באופן מכוער מסתבר שאינם בטילים ויש להחמיר ולו צם אלא אם כן מדובר ביציאה לקרמס וכר גם דס רניז קרליץ צרורות או עפר שנמצאים בתוך הנעליים דעס הגשה זוהר בוך שאין לצאת בהם לא שובים ולכלוך או בוצה נדבק לבגד אול הגוף סניס קרלי שר בטל לבגד ול הגוף מותר לצאת בו אז נעבור לדברי המכב כל היוצא בשבת בדוב שנו תכשיט הוא יוצא מביתו לאשו סרבים וינו דרך מלבוש כי אם הוא מוציא ו דרך מלבוש אז זה לא כדרך כל המצאים כי דבר שהוא לא תכשיט מוצאים אותו בידיים אז אם הוא החזיק את זה ביד ולא דרך מלבוש ווא יצו כדרך שרגילין לאצו יסודו שלא י בשינוי חיב ובכל מקום שכתוב חיב משא במזיד חייב קורס כמו שדיברנו עד וסרס כילה בשוגג וחיב חוס מה הכוונה שוגג אחד מהשניים או שהוא שכח שהוא שבת או שהוא לא ידע או שהוא שכח שמלכה הזו אסורה אז הוא חיב חוס אבל דווקא שוג לא מסק אם למשל הוא שכח דבר בכיס אפילו בפשיעה כמו ש מוכח גסמי שהוא מוכיח מזה שחי ודש בגוד כלמה שיצא בכל זאת אם הוא שכר דבר בכיס הוא יצא עם זה לרש ורבים הוא לא חייף טוס כי מלכס מחשב סותר דנו שמוצאו בכוונה אלא שהוא לא יודע שיום שבת או שמלכה זו אסורה אבל אם הוא לא יודע שיש לו את זה בכיס אז הוא פטור לגמרי וכאן עובר המחבר לגזירות דרבון גזירה ראשונה וכל תחשי שוא רופו שאפשר לבק ליפול אוסו שם הזה יפול ממנו בבים הוא יטלטל זאת דלד בובים אם יוצ ע התכשיט כל זמן שהוא עליו פטו זרק מרבו מח זר גזרה שנייה וישו תצ בתכשיטים שדרו ולפום רוסום לחברתה וחוששים שתוך ככך היא תביא תטלטל ז לדם מז שרבים בידה הגוב היה לכמון סמן שג סיח וסור אפילו בחצר בביס ללבוש תכשיטים עכשיו חוזרים לתחילת הסעיף שכל דבר שהוא לא תכשיט אז הוא חייב עליו איל קוך לא יצא איש בכלי מלחמה לא י בסייף אפילו שהוא חגור במותניו החרב ל שדרך ויצו בקר בחול ולא י בקשת ולא יב טריס מגן ולא יב עלו עלה מקל וראשו עגול כמו כדור ולא יב רומה זה גם סוג חרב ולא י בכלים שאינו תכשיט כל כלי שהוא לא תכשיט ש יוצא מם זה לשובם יוצ חיב טוס עכשיו הוסיפו חומים גם בדרך מלבוש לא לצאת עם כלי מלחמה ולא י בשריון שריון של כסכסים ולא יהה קזדו כובע של ברזל ולא יה במגפיים נעלי ברזל ום יוסו פוטר שהם דרך מלבוש ק חזל אסרו משום מריסין שחשדו אותו הרועים שרוצה להילחם בשבת וגם בחדרי חדור הם עשו כמו כל גזרת ששור משו כמו שנראה בסעיף מ הוכשו חון כותב שכלי נשק שנמצאים על איש מלחמה בשעת המלחמה נחשבים כ מלבוש אבל ישיב סובר שזה לא נחשב כמל בוש אלא ככלים שהוא נוסה לצורך שימושו הוסיף הקרי של ישיב שאפילו מקום בזמן שכלי הנשק משמשים כתכשיט כמו שאומרים שלים מדי שרד עם כלי נשק לקישוט אבל זה יכול להיות שבכלל הגזירה שלא יצאו בכלי מלחמה אז בן רבון זה דא אסור עוד גזירה אומר המחבר ולא יצא בתפילין על זרו ועל ראשו מפני שצריך לסיום ככונס לביס הכיסא וחוששים כשהוא יצא מביס הכיסא הוא יטלטל זאת בידו ממקום ללבוש זה בחזרה משמע שלולי הטעם הזה לא היה אסור לצאת בשבת אפילו שש בס לזמן תפיל בכל זאת זה נחשב כדרך מלבוש כל זמן שזה קשור על ראשו ועל זרעו לגבי תפיל פסולות מובע כאן כמה שיטות הטיל לדוד מוכיח מטורי אבן שפטור הו בשתי דרכים או שזה נחשב כצו קלח היד או שכמו ש שרות נחשבות כמל בוש גר גם פסולות נחשבות כמל בוש בביר יצחו כותב שאפילו תפילין שאינן פסולות א מספק זה לא דרך מלבוש ולכן לבישת תפילין של רבי ותם זה לא דרך מלבוש אבל הוא פטור משום ה יצא יקלח היד הפריב גודים כותב שזה עובר על סופק מלוכ מדריסה מי שיוצא מ תפיל רבנ אותם כי הוא סבר שבעל הצת שהם פסולות אז זה לא דרך מלבוש אומר המשת ברו מה שמע שבביתו יכול ללכת עם תפילין אבל זה הכל אם הוא מניח זאת שלא יש מצווה אלא שישמרו עליו וכדומה לשי מצווה אסור ללבוש תפילין בשבת משום ששב לזן תפילין כמו שמבר בהלכות תפילין בס ל ממשיך המחבר עוד גזירה ו יצא קון אדם קטן במיול גודל נעל שגדולה ממידותיו דילמן נופל ווסל שם הנעל תיפול מרגלו והוא ירים זאת וטלטל זאת בידו דלד מז שובים אבל להפך לצאת עם נעל שקטנה עם מידתו מוב כ מספר הרקח שמותר אבל מסר מחבר צו בחלוק גדול למה אז רשי מבאר בשבס שבחוק אין חשש שיפול מעצמו וגם אין חשש שמה יבוא להסירו כי לא מסתבר שיעמוד ערום בשוק לפי זה יש מקום לדון שאסור לצאת מעיל עליון הגדול מדתו כיוון שאז יש לחוש שבוא להסירו כי זה רק מעיל עליון הוא לא יהיה ערום עוד גזירה ממשיך המחבר ו יצ במינו ולך עוד רק נעל אחת על רגל אחת אם אין לו מקה ברגלו דיל ממחי שמה גכו עליו ש הולך רק עם נעל אחת ועושה לעשוי הוא יוציא את הנעל הזו ווא יטלטל אותה ברשו ורבים הבם יש לו ברגלו משל יש לו גבס וכדומה יצ בסו ש במקו רק עם נעל אחת מותר לו לצאת כי לא יחכו עליו כי יודעים שהוא לא יכול לנהול את המינהל ברגע שיש לו מכה מכתו מוכחת עליו וכמו כמוב כ מחו צ'וני אם הוא צולע ברגלו זה נחשב כמי שמוס מוכ חסלו מותר לו לצאת במנהל אחד עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה