
6 דרכים להעשיר את התוכן שלכם באתר
רבים מבעלי האתרים המנהלים נכסים דיגיטלים מבינים כיום, שללא תוכן אטרקטיבי, מעניין, מסקרן ומניע לפעולה, קשה יהיה להם מאוד לשכנע את קהל הגולשים שלהם להתקשר לצורך רכישת מוצר או שירות. לתוכן יש תפקיד חשוב לא רק במתן ערך אמיתי לגולש, אלא גם ביצירת סמכות, מומחיות והפיכת בית העסק לגורם שנתפס כמקצועי בתחומו.
יחד עם זאת, כתיבת מאמרי מסה ארוכים, הגם שיש בהם ערך רב לקורא, היא לא שיטה אפקטיבית להגיע ללקוח. אם תנסו להגיש לגולש שמגיע אליכם לאתר עבודה אקדמית מן המעלה הראשונה, כולל מקורות ביבליוגרפיים מוסמכים, סביר שתאבדו את הגולש כבר בשניות הראשונות. אם אתם מעוניינים באמת להשאיר את הגולש זמן רב יותר באתר, לגרום לו לצרוך תכנים רבים יותר ומגוונים יותר, להקטין את שיעורי הנטישה של הגולשים ולשפר את מדדי האינטרקטיביות של הגולשים עם עמודי האתר – לא תהיה לכם כל ברירה, אלא לעבות את התוכן ולהפוך אותו לעשיר ומגוון.
כיצד עושים זאת נכון? הנה 6 דרכים שתאפשרנה לכם להפוך תוכן טקסטואלי לתוכן עשיר ובעל ערך רב לגולש.
דרך מספר 1: שימוש נכון בתמונות
לתמונות יש תפקיד חשוב באסטרטגיית התוכן של כמעט כל אתר. תמונות מושכות את תשומת ליבו של הקורא, גורמות לו להעמיק בתמונה ולהתעכב עליה, לשפר מדדים שונים של האינטרקציה של הגולש עם האתר כמו זמן שהיה, להעביר מסרים מורכבים בשניות בודדות, לשבור את רצף הקריאה הארוך ולהקל על עבודת המוח והעניים.
עם זאת, לא כל תמונה תעשה את העבודה באותה רמה של איכות. נסו להמנע משימוש בתמונות גנריות, כלליות, שלכולם ברור שהורדו ממאגרי הסטוק השונים. זיכרו, שהלקוחות שלכם הם לא מעט פעמים שכירים, עובדים במשרד, וכבר חוו את השימוש בתמונות האלו בכל מצגת אפשרית. מרגע שגולש כזה מזהה את תמונות החוזרות על עצמן בכל מקום, הוא מפתח כלפיהן גישה שלילית ומקרין אותה על המוצר או השירות שאתם מציעים.
מה כן ניתן לעשות? ניתן בהחלט לעשות שימוש בתמונות מקוריות, איכותיות שמעבירות מסר ברור, עם עדיפות ממשית לתמונות שצילמתם בעצמכם. כך, כל תמונה תיראה אותנטית, חדשנית, מקורית ומתאימה לגוף המאמר.
היבט נוסף שחשוב לשקול כאשר עושים שימוש בתמונות הוא חשיבות הבחירה בתמונות שאינן מופשטות, ואשר מעבירות מסר ברור. אתם רוצים שהגולשים שלכם יקדישו את ההזדמנות הראשונה ואולי היחידה שהם מספקים לכם, לצפיה בתמונה שתבהיר להם בצורה טובה מה הם עתידים לקבל מן ההתקשרות מולכם.
דרך מספר 2: שימוש בסרטונים
בתחומים מסוימים, הדרך האפקטיבית ביותר לספק ערך לקהל הגולשים שמבקר באתר היא באמצעות הטמעת סרטונים. מדוע? משום שסרטונים יכולים להוות תשתית מצויינת למדריכים שונים, בהם תמונה אחת באמת שווה לאלף מילים. חישבו על זה: נניח שרכשתם מטהר מים חדש למשרד, ואתם מעוניינים לדעת כיצד להחליף את הסנן של מטהר המים הזה. גם מאמר של שמונה מאות מילים לא יצליח להעביר את המסר באותה רמת פשטות ויעילות שסרטון יכול להעביר.
כמו כן, חשוב לזכור שצפיה של הגולשים בסרטונים מגדילה את משך השהיה של גולשים באתר, והופכת את האינטרקציה שלהם עם התכנים המשולבים באתר לאיכותית יותר.
דרך מספר 3: שימוש באינפוגרפיקה
אינפוגרפיקה היא סוג של אומנות ויזואלית שבאמצעותה ניתן להעביר מסרים חדים וברורים באמצעים גרפים מתקדמים. לפעמים, על מנת להבין נושא מורכב, נדרשת יציאה מתוך הקופסה והתבוננות על הנתונים כמכלול. אינפוגרפיקה היא שיטה באמצעותה ניתן להציג מגמות, יחסים בין מרכיבים שונים, פרופורציות, פיזור הנתונים במרחב ועוד.
לדוגמה, אם רוצים להציג נתונים אודות התפרצות מגפה מסויימת על גבי הגלובוס, ניתן יהיה להציג את מפת כדור הארץ כשהיא פרוסה לרוחב, ובאמצעות נקודות אדומות לציין את מוקדי ההדבקה העיקריים. כך, בלי לצרוך תוכן מתוך טבלאות מתישות, יכול הגולש לקבל תמונה כללית על מוקדי ההדבקה העיקריים, ולהבין, בהרף עין, מהן היבשות שבהם מתקיים ריכוז גבוה יותר של מוקדי הדבקה.
דרך מספר 4: שימוש בשאלונים
אחד האתגרים המסובכים ביותר בעולם חווית המשתמש הוא להתחקות אחר מסע הלקוח שנמצא אצלנו באתר. איננו יודעים מראש עם איזה ידע מגיע הלקוח הפוטנציאלי אלינו לאתר, איזה מידע הוא נדרש עוד להשלים, מהו סדר צריכת התוכן שבו יעשה שימוש ועוד. הפיתרון לכך, בלא מעט מן המקרים, הוא לרכז עבורו את פערי הידע בדמות שאלון.
לשאלות שנשאל את הגולש אצלנו באתר באמצעות כלי השאלון ישנה חשיבות גדולה למיפוי הידע החסר לגולש, לא רק עבורנו, אלא גם ובעיקר עבורו. תוך כדי מענה לשאלות, יכול הגולש להתרשם לאיזה פלח אוכלוסיה הוא משתייך, מהם הצרכים שלו, מהם הפערים שניתן לגשר עליהם באמצעות השירותים שמציע האתר, ומשם, מהי אסטרטגיית התוכן שתתאים באופן הטוב ביותר לגולש.
דרך מספר 5: שימוש בסקרים
להבדיל משאלונים, סקרים הינם שאלונים פומביים שהתוצאות שלהם אמורות להיות משוקפות לכלל הגורמים העושים שימוש באתר. מדוע כדאי לעשות שימוש בסקרים? ראשית, משום שהם מגבירים את יצר הסקרנות אצל הגולשים. כאשר גולש נתקל בשאלה מסקרנת, ומעוניין לדעת מה ענו עליה יתר הגולשים באתר, הוא ילחץ, בסבירות גבוהה, על התשובה שמייצגת את דעתו בצורה הטובה ביותר, משום שהוא מבין שרק כך יזכה לראות את יתר התוצאות.
ההשלכה הישירה של שימוש בסקרים היא הגברת העניין של הגולשים באתר, הגדלת משך השהיה שלהם, והגדלה מסויימת של הסיכוי שיבחרו לשתף את התוכן עם הקולגות שלהם ברשתות החברתיות השונות.
דרך מספר 6: שימוש בפודקאסטים
פודקאסטים הינם הכוכב העולה של השנים האחרונות. יותר ויותר אנשים בוחרים לעשות שימוש בפלטפורמה הזאת לצריכת תוכן, בעיקר משום שהיא מסתדרת עם שגרת היום יום שלהם: היא מתאימה לנהגים שאינם יכולים לצפות בתוכן ויזואלי, לסטודנטים שאינם מעוניינים לעייף את עצמם בקריאת חומר מונוטוני, ובכלל לצריכה של תכנים מעניינים בפורמט שמזכיר את הרדיו של פעם, רק עם שירותי עריכה מתקדמים.
פודקסטים הינם גם כלים דיגיטליים שיאפשרו לכם להגביר את מעורבות הגולש באתר, להגדיל את משך השהיה שלו באתר, ובאמצעות כך, לאפשר לעמודי האתר לאותת למנועי החיפוש, ובראשם גוגל, כי מדובר באתר שמספק חווית שימוש מצויינת לגולש.
לסיכום
אם אתם מנהלים אתר אינטרנט ומעוניינים לגוון את הפורמטים השונים שבאמצעותם אתם מנגישים תכנים לגולשים, יש לא מעט פלטפורמות שתאפשרנה לכם לעשות זאת: תמונות תוכלנה לסייע לכם לשבור את רצפי הטקסט הארוכים והמייגעים, סרטונים יוכלו לשמש אתכם ביצירת מדריכים אפקטיביים לקהל הגולשים, אינפוגרפיקה היא דרך מצוינת להעביר מידע רב בשטח קריאה מצומצם, שאלונים הם כלי אפקטיבי במיפוי פערי ידע אצל הגולשים, סקרים הם דרך מצויינת לשקף לגולש היכן הוא נמצא ביחס לעמיתיו ופודקאסטים הם ערוץ נוסף שמאפשר צריכת התוכן באתר שלכם, בפורמט שמתאפשר תוך ביצוע משימות אחרות, כמו נהיגה.
לגיוון הפורמטים שבהם מוטמעים תכנים באתר שלכם, ישנה חשיבות רבה לא רק עבור חווית המשתמש שאתם מספקים לקהל הגולשים שלכם, אלא גם לדירוגי העמודים באתר שלכם, במנועי החיפוש השונים.