
קידום אתרי מתכונים – רעב לא מוסבר להתקדם
אחרי מערכת יחסים צמודה ואינטנסיבית בת חצי שנה עם משבר הקורונה, ישראלים רבים מעידים: את תקופת הסגר בילינו בעיקר במטבח. רק לאחרונה פורסמה כתבה בפריים טריים על בלוגרי האוכל השונים. בעוד מרבית הישראלים הוצאו לחל"ת ואיבדו את היציבות התעסוקתית-כלכלית שלהם, העוסקים בתיעוד אוכל וכתיבת מתכונים ברשת דווחו על שגשוג: גדילה בכניסות לאתרי המתכונים ועשרות אלפי צפיות בסרטונים.
גם בכם יש את הרעב להצליח ולהתקדם? קידום אורגני (SEO) של אתרי מתכונים מאפשר גם לכם להיות מובילים בתחומכם, לשמח עם המטעמים הנפלאים שלכם ואפילו לתרגם את ההצלחה לכסף. רגע לפני שגם אתם כותבים את המתכון הבא ואולי בוחרים מקדמי אתרים, לפניכם 4 טיפים לקידום אתר המתכונים שלכם.
1.התוכן הוא המלך, המתכון הוא הקיסר
כמה פעמים יצא לכם לקרוא את הסיסמא-מנטרה "התוכן הוא המלך"? סביר כי לא מעט פעמים. התוכן יוצר את הרושם בעייני הגולשים, הוא יוצק ערך מוסף, מעניק לכם בידול וגם מעודד את הגולשים להישאר באתר שלכם. אם התוכן הוא המלך, המתכון הוא הקיסר! עוד הרבה לפני שמשקיעים באסטרטגיית קידום האתר, חשוב להשקיע במתכונים טובים. מהם מתכונים טובים? מתכונים שעובדים (אל תגרמו לעוקבים שלכם לרכוש מצרכים, להשקיע זמן ובסוף להסתפק בתאונת מטבח).
גם מתכון אחד טוב יכול להספיק בכדי ליצור עניין, לעודד חשיפה ולתרום להתגבשות קהילה. לפני שאתם משתפים מתכון באתר:
- עברו שוב על רשימת המצרכים והבטיחו כי לא החסרתם דבר
- כתבו את המתכון בחלוקה הבאה: מצרכים + אופן ההכנה
- פרטו היטב את שלבי הכנת המתכון
- רצוי מאד: הוסיפו תמונות של השלבים ושל התוצר הסופי
2.צלמו את המתכונים
תחרויות הבישול המשודרות בערוצים 12 ו-13, נהנות מנתוני צפייה גבוהים ומרשימים! למרות שקהל הצופים לא יכול להריח ובטח שלא להתענג מהמטעמים, עדיין ישנה חוויה אדירה בצפייה במתמודדים: ההתעסקות עם חומרי הגלם, אלתור מתכונים, התמודדות עם אתגרים בזמן אמת במטבח ואיך לא – מבחני הטעימה.
גם אתם, כאלו המתחזקים אתר של מתכונים, תוכלו ליהנות מהמון צפיות במתכונים שלכם. הקהל צמא (שלא נאמר רעב) למתכונים. בעוד בשלנים מנוסים יסתפקו בקריאת מתכון, הבשלנים המתחילים כמהים להדרכה, הצגת השלבים והדגשים החשובים להצלחת המתכון.
סרטוני מתכונים תורמים לכם עם קידום האתר:
- פרסום מתכונים ביוטיוב עם קישור לאתר שלכם
- שיתוף הסרטונים בפייסבוק עם הפנייה לאתר
- עוקבים משתפים את הסרטון – אתם זוכים לחשיפה – האתר זוכה לכניסות
- צפייה בסרטונים באתר מעודדת את הצופים/גולשים להישאר זמן רב באתר
3.עקביות – עד כמה היא חשובה?
בשונה מבעלי עסקים שמציעים שירותים ומוצרים קבועים, אתם ייצרני תוכן שצריכים לחדש ולרגש! כלומר, הקהל שלכם ממתין לתוכן חדש והוא זה שיעודד אותם להיכנס שוב לאתר שלכם. חשוב מאד להיות עקביים, ולייצר כמה שיותר תוכן. כמה יותר? כמה שיותר! הבלוגרים הגדולים בעולם משתפים מתכונים על בסיס יומי, מה שתורם רבות לקידום האתר שלהם:
- משמרים את קהל העוקבים עם תוכן מקורי ובעל ערך
- ככל שיש יותר תוכן – יוצרים קהילת עוקבים גדולה יותר
- כתוצאה מכך, יותר עוקבים מעבירים את הבשורה מפה לאוזן
- מגדילים כניסות לאתר: גולשים רוצים לקרוא ולצפות במתכונים שלכם
4.שיתופי פעולה מסחריים
דרך נוספת לקדם האתר היא באמצעות שיתופי פעולה. לרוב, החברות הגדולות הן אלו שיפנו אליכם עם הצעה: צלמו מתכונים עם המוצרים שנשלח לכם. ההמלצה אליכם היא לחבק הזדמנות שכזו, גם אם התמורה היא "רק" פרסום. מדוע? אחרי חשבונות האינסטגרם והפייסבוק של חברות המזון הגדולות, עוקבים עשרות אלפי עוקבים! שיתוף פעולה שכזה יחשוף אתכם ואת אתר המתכונים שלכם לאותם העוקבים, והיתרונות ברורים:
- חשיפה אדירה של קהל יעד רלוונטי לאתר המתכונים שלכם
- פוטנציאל ליצירת תוכן ויראלי שיסחרר את הרשת
- שיתוף פעולה אחד הוא פתח לעוד המון שיתופי פעולה