• עלה לא מזמן...
דבר תורה לפרשת ויחי

דבר תורה לפרשת ויחי “כאריה וכלביא” על פי הרב מרדכי אליהו זצ”ל

4 חודשים ago
זרע שמשון

היצר מנסה להפיל אותנו במה שנשלחו לתקן – זרע שמשון [אחרי-קדושים]

8 שעות ago
אנחנו נמצאים בתקופת ספירת העומר, בתקופה זו נפטרו עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא על שלא נהגו כבוד זה בזה, זאת טרגדיה... צריך לעשות חשבון נפש על מה ולמה עשרים וארבעה אלף תלמידים נפטרים תוך תקופה קצרה- מפסח ועד ל

דבר תורה לפרשת “אחרי מות-קדושים” “אבנים טובות ומרגליות” [דרך הבעלש”ט]

8 שעות ago

דבר תורה לפרשת “תזריע-מצורע” “מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים” [דרך הבעל שם טוב]

שבוע 1 ago
יציאת מצרים

הרב אליהו עמר – האם אתה עבד?

3 שבועות ago
הרב ראובן אלבז - פרשת ויקהל פקודי

הרב ראובן אלבז – ההכנה לפסח ע”י הניקיונות וכדו’ גם היא מצוה

3 שבועות ago
דבר תורה לפסח “פסח מצה ומרור” [דרך הבעל שם טוב]

דבר תורה לפסח “פסח מצה ומרור” [דרך הבעל שם טוב]

3 שבועות ago
דפוס חשיבה חיובי

הרב פנגר – למה יש לנו רצונות הפוכים?

4 שבועות ago
סגולת נשמת כל חי - כל מה רציתם לדעת על סגולת נשמת כל חי!

שבת הגדול – מי את? – הרב ברוך רוזנבלום

4 שבועות ago
זרע שמשון

פסח וקורבן התודה – זרע שמשון [צו]

חודש 1 ago
דפוס חשיבה חיובי

הרב פנגר – איך יוצרים דפוס חשיבה חיובי ושמח?

חודש 1 ago
  • החשבון שלי / התחברות
  • אשובה
  • אודות
  • תנאי שימוש
  • תאריך עברי
  • מפת אתר
  • יצירת קשר
ו׳ באייר תשע״ח
לוגו אשובה - תנועה לתשובה מאהבה
  • דבר תורה לפרשת השבוע
    אנחנו נמצאים בתקופת ספירת העומר, בתקופה זו נפטרו עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא על שלא נהגו כבוד זה בזה, זאת טרגדיה... צריך לעשות חשבון נפש על מה ולמה עשרים וארבעה אלף תלמידים נפטרים תוך תקופה קצרה- מפסח ועד ל

    דבר תורה לפרשת “אחרי מות-קדושים” “אבנים טובות ומרגליות” [דרך הבעלש”ט]

    דבר תורה לפרשת “תזריע-מצורע” “מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים” [דרך הבעל שם טוב]

    דבר תורה לפסח “פסח מצה ומרור” [דרך הבעל שם טוב]

    דבר תורה לפסח “פסח מצה ומרור” [דרך הבעל שם טוב]

    פרשת

    דבר תורה לפרשת ויקהל-פקודי “פָרָה אֲדֻמָּה” [דרך הבעל שם טוב]

    מכיוון שניצוצות

    דבר תורה לפרשת כי תשא “תְּפִלָּה לְעָנִי” [דרך הבעל שם טוב]

    פעמונים ורימונים

    דבר תורה לפרשת תצוה “פעמונים ורימונים” [דרך הבעל שם טוב]

    ברכות התורה - נוסח עדות המזרח / ספרד / אשכנז

    דבר תורה לפרשת תרומה “התלהבות בעבודת ה'” – הרב מרדכי אליהו

  • סיפורי צדיקים
    • הכל
    • סיפורי ניסים בלימוד הספר זרע שמשון
    • סיפורים על הרב מרדכי אליהו זצ"ל
    זרע שמשון

    השומר בגן הילדים חובק נכדה {עמוס פ.} סיפורי צדיקים

    אחוזי דיבוק - דיבוקים שהוציאו ענקי הדורות הקודמים מאת: שלמה קוק, קו עיתונות דתית

    דיבוק – סיפורי מסמרי שיער על הוצאת דיבוקים מגדולי ישראל

    עובר בעל מום שנולד שלם - הרב מרדכי אליהו זצ

    עובר בעל מום שנולד שלם – הרב מרדכי אליהו זצ”ל – סיפורי צדיקים

    הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ

    הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ”ל – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

    מי היה המוהרא''ש

    מי היה המוהרא”ש? [רבי אליעזר שלמה שיק זצוק”ל זיע”א] סיפורי צדיקים

    קדיש על ישראל

    הרש”ש הקדוש זיע”א – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

    רבי נתנאל חבובא

    המקובל רבי נתנאל חבובא זצוק”ל – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

    זרע שמשון

    למדתי בזרע שמשון והתחתנתי {הרב שמעון פרג} סיפורי צדיקים

    הבבא סאלי זיע

    הבבא סאלי זיע”א רבי ישראל אבוחצירא זצ”ל – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

  • תפילות וסגולות
    • הכל
    • פיוטים וזמירות שבת
    • תפילת שחרית
    פסוקים המסוגלים לשמירה וטוב לאומרם בכל עת: לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלוֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלוֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ: וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה קוּמָה יְיָ וְיָפֻצוּ אֹֽיְבֶיךָ וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ מִפָּנֶֽיךָ: יִתֵּן יְיָ אֶת אֹיְבֶיךָ הַקָּמִים עָלֶיךָ נִגָּפִים לְפָנֶיךָ בְּדֶרֶךְ אֶחָד יֵצְאוּ אֵלֶיךָ וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים יָנוּסוּ לְפָנֶיךָ: לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְיָ אֱלוֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם: תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן: כָּאָבֶן יִדְּמוּ זְרוֹעֲךָ בִּגְדֹל וָפַחַד אֵימָתָה עֲלֵיהֶם תִּפֹּל: וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ לְמֵאִישׁ וְעַד בְּהֵמָה לְמַעַן תֵּדְעוּן אֲשֶׁר יַפְלֶה יְיָ בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל: כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ: כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לֹא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט תַּרְשִׁיעִי זֹאת נַחֲלַת עַבְדֵי יְיָ וְצִדְקָתָם מֵאִתִּי נְאֻם יְיָ: סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְיָ קוֹל בִּכְיִי: שָׁמַע יְיָ תְּחִנָּתִי יְיָ תְּפִלָּתִי יִקָּח: יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע: יָקוּם אֱלוֹהִים יָפוּצוּ אוֹיְבָיו וְיָנוּסוּ מְשַׂנְאָיו מִפָּנָיו: כְּהִנְדֹּף עָשָׁן תִּנְדֹּף כְּהִמֵּס דּוֹנַג מִפְּנֵי אֵשׁ יֹאבְדוּ רְשָׁעִים מִפְּנֵי אֱלוֹהִים: וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלוֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן: אֹמַר לַיְיָ מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלוֹהַי אֶבְטַח בּוֹ: כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת: בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ: לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם: מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם: יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ: רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה: כִּי אַתָּה יְיָ מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ: לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ: כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ: עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ: עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין: כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי: יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ: אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי: אָנָּא בְּכֹחַ, גְּדֻלַּת יְמִינֶךָ, תַּתִּיר צְרוּרָה: (יכוון במחשבה: אבג יתץ) קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ. שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נורָא: (יכוון במחשבה: קרע שטן) נָא גִבּור, דּורְשֵׁי יִחוּדְךָ, כְּבָבַת שָׁמְרֵם: (יכוון במחשבה: נגד יכש) בָּרְכֵם טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ, תָּמִיד גָּמְלֵם: (יכוון במחשבה: בטר צתג) חֲסִין קָדושׁ, בְּרֹב טוּבְךָ, נַהֵל עֲדָתֶךָ: (יכוון במחשבה: בטר צתג) יָחִיד גֵּאֶה, לְעַמְּךָ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ: (יכוון במחשבה: יגל פזק) שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל, וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמות: (יכוון במחשבה: שקו צית) שִׁיר מִזְמוֹר לְאָסָף: אֱלוֹהִים אַל דֳּמִי לָךְ אַל תֶּחֱרַשׁ וְאַל תִּשְׁקֹט אֵל: כִּי הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ יֶהֱמָיוּן וּמְשַׂנְאֶיךָ נָשְׂאוּ רֹאשׁ: עַל עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד וְיִתְיָעֲצוּ עַל צְפוּנֶיךָ: אָמְרוּ לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד: כִּי נוֹעֲצוּ לֵב יַחְדָּו עָלֶיךָ בְּרִית יִכְרֹתוּ: אָהֳלֵי אֱדוֹם וְיִשְׁמְעֵאלִים מוֹאָב וְהַגְרִים: גְּבָל וְעַמּוֹן וַעֲמָלֵק פְּלֶשֶׁת עִם יֹשְׁבֵי צוֹר: גַּם אַשּׁוּר נִלְוָה עִמָּם הָיוּ זְרוֹעַ לִבְנֵי לוֹט סֶלָה: עֲשֵׂה לָהֶם כְּמִדְיָן כְּסִיסְרָא כְיָבִין בְּנַחַל קִישׁוֹן: נִשְׁמְדוּ בְעֵין דֹּאר הָיוּ דֹּמֶן לָאֲדָמָה: שִׁיתֵמוֹ נְדִיבֵמוֹ כְּעֹרֵב וְכִזְאֵב וּכְזֶבַח וּכְצַלְמֻנָּע כָּל נְסִיכֵמוֹ: אֲשֶׁר אָמְרוּ נִירֲשָׁה לָּנוּ אֵת נְאוֹת אֱלוֹהִים: אֱלוֹהַי שִׁיתֵמוֹ כַגַּלְגַּל כְּקַשׁ לִפְנֵי רוּחַ: כְּאֵשׁ תִּבְעַר יָעַר וּכְלֶהָבָה תְּלַהֵט הָרִים: כֵּן תִּרְדְּפֵם בְּסַעֲרֶךָ וּבְסוּפָתְךָ תְבַהֲלֵם: מַלֵּא פְנֵיהֶם קָלוֹן וִיבַקְשׁוּ שִׁמְךָ יְיָ: יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ עֲדֵי עַד וְיַחְפְּרוּ וְיֹאבֵדוּ: וְיֵדְעוּ כִּי אַתָּה שִׁמְךָ יְיָ לְבַדֶּךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ: שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְיָ: אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: קִוִּיתִי יְיָ קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ כִּי עִם יְיָ הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: יָהּ יְיָ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שַׁדַּי צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְגָּב לָנוּ אֱלוֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה (ג' פעמים): יָהּ יְיָ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שַׁדַּי צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ (ג' פעמים): יָהּ יְיָ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שַׁדַּי צְבָאוֹת הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ (ג' פעמים): במידה ורוצים לומר פסוקים אלו לשמירת אדם הזקוק לשמירה יתירה (כגון:חייל וכד') יש להזכיר את שמו ושם אימו בטרם אמירת הפסוקים לדוגמא יאמר: הריני אומר/ת פסוקים אלו לזכות ולשמירת........ויהי רצון שזכות פסוקים אלו יגנו בעדו אמן נצח סלה ועד.

    סגולה לשמירה להגנה, להצלחה ולשפע של ישועות מהרב יהודה פתיה

    אמירת שירת הים בכל יום מאת הרה

    אמירת שירת הים בכל יום – סגולה נפלאה לכל העניינים

    ביאור שירת הים - בצורה פשוטה ומובנת לכל אדם

    ביאור שירת הים – בצורה פשוטה ומובנת לכל אדם

    פרשת המן - סגולה לעשירות ופרנסה בשפע - לקריאה ומקורות

    פרשת המן – סגולה לעשירות ופרנסה בשפע – לקריאה ומקורות

    פיוט

    מַה יְּדִידוּת מְנוּחָתֵךְ אַתְּ שַׁבָּת הַמַּלְכָּה – פיוט לשבת קודש

    נשמת כל חי המלא

    נשמת כל חי – נוסח עדות המזרח / ספרדי / אשכנז / תימני

    הודאה ותודה להשם - הסגולה ששוברת את כל הדינים

    הודאה ותודה להשם – הסגולה ששוברת את כל הדינים

    סגולת נשמת כל חי - כל מה רציתם לדעת על סגולת נשמת כל חי!

    סגולת נשמת כל חי – כל מה רציתם לדעת על סגולת נשמת כל חי!

    קריאת שמע שעל המיטה - עדות המזרח / ספרדי / אשכנז

    קריאת שמע שעל המיטה – עדות המזרח / ספרדי / אשכנז

  • הדף היומי
    • הכל
    • הדף היומי שבועות
    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כו’ – שיעור קצר בגמרא

    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כה’ – שיעור קצר בגמרא

    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כד’ – שיעור קצר בגמרא

    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כג’ – שיעור קצר בגמרא

    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כב’ – שיעור קצר בגמרא

    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כא’ – שיעור קצר בגמרא

    הדף היומי

    הדף היומי מסכת שבועות דף כ’ – שיעור קצר בגמרא

  • מתכונים כשרים
    • הכל
    • מתכוני דגים
    • מתכונים בשריים
    • מתכונים טבעוניים
    • מתכונים ללחמים ולחמניות
    • מתכונים למנות עיקריות
    • מתכונים למנות ראשונות
    • מתכונים לסלטים
    • מתכונים לקינוחים עוגות ועוגיות
    • מתכונים לתוספות
    • מתכונים פרווה
    • מתכונים צמחוניים
    סלט שורשים קליל

    מתכון לסלט שורשים קראנצ’י ומרענן

    מטבל צ'רשי תוניסאי

    מתכון קליל לסלט צ’רשי טריפולאי

    סלט גזר קולורבי וחסה מרענן

    מתכון לסלט קראנצ’י ומרענן של חסה, קולורבי וגזר

    סלט חצילים במיונז

    מתכון קליל במיוחד לסלט החצילים במיונז האהוב

    מתכון מזורז למטבוחה המסורתית

    מתכון פשוט וקל לסלט מטבוחה מהיר (טוב נו, יחסית) וטעים מאוד

    לחמניות כוסמין ועגבניות מיובשות

    מתכון ללחמניות כוסמין ביתיות עם עגבניות מיובשות

    עוגיות טחינה נימוחות

    מתכון לעוגיות טחינה נימוחות וממכרות

    בורגול וקישואים עם טאץ' מזרחי

    מתכון לתבשיל בורגול וקישואים עם טאץ’ מזרחי

    תפוחי אדמה עסיסיים

    מתכון לתפוחי אדמה טעימים ומנחמים- תוספת מושלמת!

    Trending Tags

    • חנות ספרי קודש
    • ספרי קודש אונליין
    • שאל את הרב
      • כל השאלות והתשובות
    No Result
    View All Result
    • דבר תורה לפרשת השבוע
      אנחנו נמצאים בתקופת ספירת העומר, בתקופה זו נפטרו עשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא על שלא נהגו כבוד זה בזה, זאת טרגדיה... צריך לעשות חשבון נפש על מה ולמה עשרים וארבעה אלף תלמידים נפטרים תוך תקופה קצרה- מפסח ועד ל

      דבר תורה לפרשת “אחרי מות-קדושים” “אבנים טובות ומרגליות” [דרך הבעלש”ט]

      דבר תורה לפרשת “תזריע-מצורע” “מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים” [דרך הבעל שם טוב]

      דבר תורה לפסח “פסח מצה ומרור” [דרך הבעל שם טוב]

      דבר תורה לפסח “פסח מצה ומרור” [דרך הבעל שם טוב]

      פרשת

      דבר תורה לפרשת ויקהל-פקודי “פָרָה אֲדֻמָּה” [דרך הבעל שם טוב]

      מכיוון שניצוצות

      דבר תורה לפרשת כי תשא “תְּפִלָּה לְעָנִי” [דרך הבעל שם טוב]

      פעמונים ורימונים

      דבר תורה לפרשת תצוה “פעמונים ורימונים” [דרך הבעל שם טוב]

      ברכות התורה - נוסח עדות המזרח / ספרד / אשכנז

      דבר תורה לפרשת תרומה “התלהבות בעבודת ה'” – הרב מרדכי אליהו

    • סיפורי צדיקים
      • הכל
      • סיפורי ניסים בלימוד הספר זרע שמשון
      • סיפורים על הרב מרדכי אליהו זצ"ל
      זרע שמשון

      השומר בגן הילדים חובק נכדה {עמוס פ.} סיפורי צדיקים

      אחוזי דיבוק - דיבוקים שהוציאו ענקי הדורות הקודמים מאת: שלמה קוק, קו עיתונות דתית

      דיבוק – סיפורי מסמרי שיער על הוצאת דיבוקים מגדולי ישראל

      עובר בעל מום שנולד שלם - הרב מרדכי אליהו זצ

      עובר בעל מום שנולד שלם – הרב מרדכי אליהו זצ”ל – סיפורי צדיקים

      הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ

      הגאון רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ”ל – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

      מי היה המוהרא''ש

      מי היה המוהרא”ש? [רבי אליעזר שלמה שיק זצוק”ל זיע”א] סיפורי צדיקים

      קדיש על ישראל

      הרש”ש הקדוש זיע”א – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

      רבי נתנאל חבובא

      המקובל רבי נתנאל חבובא זצוק”ל – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

      זרע שמשון

      למדתי בזרע שמשון והתחתנתי {הרב שמעון פרג} סיפורי צדיקים

      הבבא סאלי זיע

      הבבא סאלי זיע”א רבי ישראל אבוחצירא זצ”ל – מי הוא היה? סיפורי צדיקים

    • תפילות וסגולות
      • הכל
      • פיוטים וזמירות שבת
      • תפילת שחרית
      פסוקים המסוגלים לשמירה וטוב לאומרם בכל עת: לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד: יַעַנְךָ יְיָ בְּיוֹם צָרָה יְשַׂגֶּבְךָ שֵׁם אֱלֹהֵי יַעֲקֹב: יִשְׁלַח עֶזְרְךָ מִקֹּדֶשׁ וּמִצִּיּוֹן יִסְעָדֶךָּ: יִזְכֹּר כָּל מִנְחֹתֶךָ וְעוֹלָתְךָ יְדַשְּׁנֶה סֶלָה: יִתֶּן לְךָ כִלְבָבֶךָ וְכָל עֲצָתְךָ יְמַלֵּא: נְרַנְּנָה בִּישׁוּעָתֶךָ וּבְשֵׁם אֱלוֹהֵינוּ נִדְגֹּל יְמַלֵּא יְיָ כָּל מִשְׁאֲלוֹתֶיךָ: עַתָּה יָדַעְתִּי כִּי הוֹשִׁיעַ יְיָ מְשִׁיחוֹ יַעֲנֵהוּ מִשְּׁמֵי קָדְשׁוֹ בִּגְבֻרוֹת יֵשַׁע יְמִינוֹ: אֵלֶּה בָרֶכֶב וְאֵלֶּה בַסּוּסִים וַאֲנַחְנוּ בְּשֵׁם יְיָ אֱלוֹהֵינוּ נַזְכִּיר: הֵמָּה כָּרְעוּ וְנָפָלוּ וַאֲנַחְנוּ קַּמְנוּ וַנִּתְעוֹדָד:יְיָ הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ: וַיְהִי בִּנְסֹעַ הָאָרֹן וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה קוּמָה יְיָ וְיָפֻצוּ אֹֽיְבֶיךָ וְיָנֻסוּ מְשַׂנְאֶיךָ מִפָּנֶֽיךָ: יִתֵּן יְיָ אֶת אֹיְבֶיךָ הַקָּמִים עָלֶיךָ נִגָּפִים לְפָנֶיךָ בְּדֶרֶךְ אֶחָד יֵצְאוּ אֵלֶיךָ וּבְשִׁבְעָה דְרָכִים יָנוּסוּ לְפָנֶיךָ: לֹא יִתְיַצֵּב אִישׁ בִּפְנֵיכֶם פַּחְדְּכֶם וּמוֹרַאֲכֶם יִתֵּן יְיָ אֱלוֹהֵיכֶם עַל פְּנֵי כָל הָאָרֶץ אֲשֶׁר תִּדְרְכוּ בָהּ כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָכֶם: תִּפֹּל עֲלֵיהֶם אֵימָתָה וָפַחַד בִּגְדֹל זְרוֹעֲךָ יִדְּמוּ כָּאָבֶן: כָּאָבֶן יִדְּמוּ זְרוֹעֲךָ בִּגְדֹל וָפַחַד אֵימָתָה עֲלֵיהֶם תִּפֹּל: וּלְכֹל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לֹא יֶחֱרַץ כֶּלֶב לְשֹׁנוֹ לְמֵאִישׁ וְעַד בְּהֵמָה לְמַעַן תֵּדְעוּן אֲשֶׁר יַפְלֶה יְיָ בֵּין מִצְרַיִם וּבֵין יִשְׂרָאֵל: כִּי תַעֲבֹר בַּמַּיִם אִתְּךָ אָנִי וּבַנְּהָרוֹת לֹא יִשְׁטְפוּךָ כִּי תֵלֵךְ בְּמוֹ אֵשׁ לֹא תִכָּוֶה וְלֶהָבָה לֹא תִבְעַר בָּךְ: כָּל כְּלִי יוּצַר עָלַיִךְ לֹא יִצְלָח וְכָל לָשׁוֹן תָּקוּם אִתָּךְ לַמִּשְׁפָּט תַּרְשִׁיעִי זֹאת נַחֲלַת עַבְדֵי יְיָ וְצִדְקָתָם מֵאִתִּי נְאֻם יְיָ: סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְיָ קוֹל בִּכְיִי: שָׁמַע יְיָ תְּחִנָּתִי יְיָ תְּפִלָּתִי יִקָּח: יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע: יָקוּם אֱלוֹהִים יָפוּצוּ אוֹיְבָיו וְיָנוּסוּ מְשַׂנְאָיו מִפָּנָיו: כְּהִנְדֹּף עָשָׁן תִּנְדֹּף כְּהִמֵּס דּוֹנַג מִפְּנֵי אֵשׁ יֹאבְדוּ רְשָׁעִים מִפְּנֵי אֱלוֹהִים: וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלוֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן: אֹמַר לַיְיָ מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלוֹהַי אֶבְטַח בּוֹ: כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת: בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ: לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם: מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם: יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ: רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה: כִּי אַתָּה יְיָ מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ: לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ: כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ: עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ: עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין: כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי: יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ: אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי: אָנָּא בְּכֹחַ, גְּדֻלַּת יְמִינֶךָ, תַּתִּיר צְרוּרָה: (יכוון במחשבה: אבג יתץ) קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ. שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נורָא: (יכוון במחשבה: קרע שטן) נָא גִבּור, דּורְשֵׁי יִחוּדְךָ, כְּבָבַת שָׁמְרֵם: (יכוון במחשבה: נגד יכש) בָּרְכֵם טַהֲרֵם, רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ, תָּמִיד גָּמְלֵם: (יכוון במחשבה: בטר צתג) חֲסִין קָדושׁ, בְּרֹב טוּבְךָ, נַהֵל עֲדָתֶךָ: (יכוון במחשבה: בטר צתג) יָחִיד גֵּאֶה, לְעַמְּךָ פְּנֵה, זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ: (יכוון במחשבה: יגל פזק) שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל, וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמות: (יכוון במחשבה: שקו צית) שִׁיר מִזְמוֹר לְאָסָף: אֱלוֹהִים אַל דֳּמִי לָךְ אַל תֶּחֱרַשׁ וְאַל תִּשְׁקֹט אֵל: כִּי הִנֵּה אוֹיְבֶיךָ יֶהֱמָיוּן וּמְשַׂנְאֶיךָ נָשְׂאוּ רֹאשׁ: עַל עַמְּךָ יַעֲרִימוּ סוֹד וְיִתְיָעֲצוּ עַל צְפוּנֶיךָ: אָמְרוּ לְכוּ וְנַכְחִידֵם מִגּוֹי וְלֹא יִזָּכֵר שֵׁם יִשְׂרָאֵל עוֹד: כִּי נוֹעֲצוּ לֵב יַחְדָּו עָלֶיךָ בְּרִית יִכְרֹתוּ: אָהֳלֵי אֱדוֹם וְיִשְׁמְעֵאלִים מוֹאָב וְהַגְרִים: גְּבָל וְעַמּוֹן וַעֲמָלֵק פְּלֶשֶׁת עִם יֹשְׁבֵי צוֹר: גַּם אַשּׁוּר נִלְוָה עִמָּם הָיוּ זְרוֹעַ לִבְנֵי לוֹט סֶלָה: עֲשֵׂה לָהֶם כְּמִדְיָן כְּסִיסְרָא כְיָבִין בְּנַחַל קִישׁוֹן: נִשְׁמְדוּ בְעֵין דֹּאר הָיוּ דֹּמֶן לָאֲדָמָה: שִׁיתֵמוֹ נְדִיבֵמוֹ כְּעֹרֵב וְכִזְאֵב וּכְזֶבַח וּכְצַלְמֻנָּע כָּל נְסִיכֵמוֹ: אֲשֶׁר אָמְרוּ נִירֲשָׁה לָּנוּ אֵת נְאוֹת אֱלוֹהִים: אֱלוֹהַי שִׁיתֵמוֹ כַגַּלְגַּל כְּקַשׁ לִפְנֵי רוּחַ: כְּאֵשׁ תִּבְעַר יָעַר וּכְלֶהָבָה תְּלַהֵט הָרִים: כֵּן תִּרְדְּפֵם בְּסַעֲרֶךָ וּבְסוּפָתְךָ תְבַהֲלֵם: מַלֵּא פְנֵיהֶם קָלוֹן וִיבַקְשׁוּ שִׁמְךָ יְיָ: יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ עֲדֵי עַד וְיַחְפְּרוּ וְיֹאבֵדוּ: וְיֵדְעוּ כִּי אַתָּה שִׁמְךָ יְיָ לְבַדֶּךָ עֶלְיוֹן עַל כָּל הָאָרֶץ: שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי: עֶזְרִי מֵעִם יְיָ עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ: הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל: יְיָ שֹׁמְרֶךָ יְיָ צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ: יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה: יְיָ יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ: יְיָ יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם: שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְיָ: אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי: אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד: כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא: קִוִּיתִי יְיָ קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי: נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר: יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְיָ כִּי עִם יְיָ הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת: וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו: יָהּ יְיָ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שַׁדַּי צְבָאוֹת עִמָּנוּ מִשְגָּב לָנוּ אֱלוֹהֵי יַעֲקֹב סֶלָה (ג' פעמים): יָהּ יְיָ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שַׁדַּי צְבָאוֹת אַשְׁרֵי אָדָם בּוֹטֵחַ בָּךְ (ג' פעמים): יָהּ יְיָ אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה שַׁדַּי צְבָאוֹת הוֹשִׁיעָה הַמֶּלֶךְ יַעֲנֵנוּ בְיוֹם קָרְאֵנוּ (ג' פעמים): במידה ורוצים לומר פסוקים אלו לשמירת אדם הזקוק לשמירה יתירה (כגון:חייל וכד') יש להזכיר את שמו ושם אימו בטרם אמירת הפסוקים לדוגמא יאמר: הריני אומר/ת פסוקים אלו לזכות ולשמירת........ויהי רצון שזכות פסוקים אלו יגנו בעדו אמן נצח סלה ועד.

      סגולה לשמירה להגנה, להצלחה ולשפע של ישועות מהרב יהודה פתיה

      אמירת שירת הים בכל יום מאת הרה

      אמירת שירת הים בכל יום – סגולה נפלאה לכל העניינים

      ביאור שירת הים - בצורה פשוטה ומובנת לכל אדם

      ביאור שירת הים – בצורה פשוטה ומובנת לכל אדם

      פרשת המן - סגולה לעשירות ופרנסה בשפע - לקריאה ומקורות

      פרשת המן – סגולה לעשירות ופרנסה בשפע – לקריאה ומקורות

      פיוט

      מַה יְּדִידוּת מְנוּחָתֵךְ אַתְּ שַׁבָּת הַמַּלְכָּה – פיוט לשבת קודש

      נשמת כל חי המלא

      נשמת כל חי – נוסח עדות המזרח / ספרדי / אשכנז / תימני

      הודאה ותודה להשם - הסגולה ששוברת את כל הדינים

      הודאה ותודה להשם – הסגולה ששוברת את כל הדינים

      סגולת נשמת כל חי - כל מה רציתם לדעת על סגולת נשמת כל חי!

      סגולת נשמת כל חי – כל מה רציתם לדעת על סגולת נשמת כל חי!

      קריאת שמע שעל המיטה - עדות המזרח / ספרדי / אשכנז

      קריאת שמע שעל המיטה – עדות המזרח / ספרדי / אשכנז

    • הדף היומי
      • הכל
      • הדף היומי שבועות
      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כו’ – שיעור קצר בגמרא

      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כה’ – שיעור קצר בגמרא

      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כד’ – שיעור קצר בגמרא

      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כג’ – שיעור קצר בגמרא

      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כב’ – שיעור קצר בגמרא

      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כא’ – שיעור קצר בגמרא

      הדף היומי

      הדף היומי מסכת שבועות דף כ’ – שיעור קצר בגמרא

    • מתכונים כשרים
      • הכל
      • מתכוני דגים
      • מתכונים בשריים
      • מתכונים טבעוניים
      • מתכונים ללחמים ולחמניות
      • מתכונים למנות עיקריות
      • מתכונים למנות ראשונות
      • מתכונים לסלטים
      • מתכונים לקינוחים עוגות ועוגיות
      • מתכונים לתוספות
      • מתכונים פרווה
      • מתכונים צמחוניים
      סלט שורשים קליל

      מתכון לסלט שורשים קראנצ’י ומרענן

      מטבל צ'רשי תוניסאי

      מתכון קליל לסלט צ’רשי טריפולאי

      סלט גזר קולורבי וחסה מרענן

      מתכון לסלט קראנצ’י ומרענן של חסה, קולורבי וגזר

      סלט חצילים במיונז

      מתכון קליל במיוחד לסלט החצילים במיונז האהוב

      מתכון מזורז למטבוחה המסורתית

      מתכון פשוט וקל לסלט מטבוחה מהיר (טוב נו, יחסית) וטעים מאוד

      לחמניות כוסמין ועגבניות מיובשות

      מתכון ללחמניות כוסמין ביתיות עם עגבניות מיובשות

      עוגיות טחינה נימוחות

      מתכון לעוגיות טחינה נימוחות וממכרות

      בורגול וקישואים עם טאץ' מזרחי

      מתכון לתבשיל בורגול וקישואים עם טאץ’ מזרחי

      תפוחי אדמה עסיסיים

      מתכון לתפוחי אדמה טעימים ומנחמים- תוספת מושלמת!

      Trending Tags

      • חנות ספרי קודש
      • ספרי קודש אונליין
      • שאל את הרב
        • כל השאלות והתשובות
      No Result
      View All Result
      לוגו אשובה - תנועה לתשובה מאהבה
      No Result
      View All Result
      בית דבר תורה לפרשת השבוע

      דבר תורה לפרשת ויחי “כאריה וכלביא” על פי הרב מרדכי אליהו זצ”ל

      "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת בְּנֵי יוֹסֵף, וַיֹּאמֶר מִי אֵלֶּה" (מ"ח, ח')

      מערכת אתר אשובה על ידי מערכת אתר אשובה
      26 בדצמבר 2017
      בתוך דבר תורה לפרשת השבוע, וורט לפרשת השבוע, שיעורי הרב מרדכי אליהו, שיעורי תורה
      דבר תורה לפרשת ויחי
      שתפו בפייסבוקשתפו בטוויטרשתפו בגוגל פלוס

      אפרים ומנשה

      “וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת בְּנֵי יוֹסֵף, וַיֹּאמֶר מִי אֵלֶּה” (מ”ח, ח’)

      בשעה שביקש יעקב אבינו לברך את בני יוסף נסתלקה ממנו שכינה כדברי חז”ל: “ביקש לברכם ונסתלקה שכינה ממנו, לפי שעתיד ירבעם ואחאב לצאת מאפרים, ויהוא ובניו ממנשה” (רש”י ע”פ המדרש תנחומא ויחי ו’).

      אפשר היה לומר שנסתלקה ממנו שכינה ולא ידע למה, אך חז”ל למדונו מהי הסיבה: “לפי שעתיד…”. אבל המפרשים על רש”י הסבירו: “וירא ישראל” – ראה ברוח הקודש שאינם ראויים לברכה בגלל צאצאיהם ירבעם ואחאב ויהוא ובניו.

      והנה, כאשר אנו מתבוננים במעשיהם של אותם צאצאים שבגללם נסתלקה שכינה מיעקב אבינו, אנו רואים כי ירבעם ואחאב היו מופלגים ברשעות הרבה יותר מיהוא ובניו. ירבעם בן נבט חטא והחטיא את ישראל והוא היה הראשון שמרד בקדוש ברוך הוא, ועשה שני עגלי זהב, ודווקא הוא שידע את רבונו – מרד בו.

      דרגתו היתה כל כך גבוהה עד שאמר לו הקב”ה: חזור בך, ואני ואתה ובן ישי נטייל בגן עדן, ובגאותו שאל: “מי בראש”? וכשראה שהוא אינו בראש – חטא והחטיא (ראה סנהדרין ק”ב ע”א), וכלשון התנא באבות (פ”ה משנה כ”א): “חטא הרבים תלוי בו”.

      גם אחאב עשה את הרע בעיני ה’. איזבל אשתו הסיתה אותו ובימיו על כל תלם ותלם היו עובדי עבודה זרה. על יהוא אמנם גם נאמר: “ויעש הרע בעיני ה”‘ – אבל כקודמיו, ולא באופן מיוחד לרעה כפי שהיה אצל ירבעם ואחאב.

      וכאן נשאלת השאלה: אם כן מדוע יעקב שיכל את ידיו וברך את אפרים בימינו, הרי מאפרים יצאו רשעים מופלגים ביותר?

      וכבר יוסף שאל את אביו מדוע הוא מקדים את אפרים למנשה, ענה לו יעקב: “ידעתי בני ידעתי” (מ”ח, י”ט) – שהוא הבכור, גם הוא יהיה לעם וגם הוא יגדל – שעתיד גדעון לצאת ממנו, שהקדוש ברוך הוא עושה נס על ידו. “ואולם אחיו הקטן יגדל ממנו” (שם) – שעתיד יהושע לצאת ממנו שינחיל את ישראל וילמד תורה לישראל.

      גדעון היה אדם פשוט וזכה להנהיג את עם ישראל בזכות שתי מצוות שהיו בידו. ראשית הוא לימד זכות על עם ישראל, ואמר לו הקב”ה בעצמו (שופטים ו’, י”ד): “לך בכחך זה”- “בכח הזכות הזה שלמדת סנגוריא על בני” (רש”י). והמצוה השניה – כבוד אב ואם. “יואש אביו היה חובט חטים, אמר לו גדעון: אבי, זקן אתה, הכנס לביתך ואני אהיה חובט שאם יבואו המדינים אין בך כח לנוס. אמר המלאך: קיימת מצות כבוד וראוי אתה שיגאלו בני על ידך” (עיין לרד”ק שם). ומאידך על פשטותו אנו לומדים הן מצד שהיה צריך למצוא לו זכות כדברי הרד”ק: “נתעכב שם עד שמצא לו זכות”, והן מצד שהוא מנסה את ה’, בפעם הראשונה (שופטים ו’, ל”ז): “אם טל יהיה על הגיזה לבדה”, ושוב פעם שניה (שם פסוק ל”ט): “ועל כל הארץ יהיה טל” (וראה ברלב”ג). ואף על פי כן ה’ הושיע את עם ישראל בידו, ובזכותו נאמר על מנשה: “גם הוא יהיה לעם וגם הוא יגדל”.

      ומאפרים יצא יהושע, שהוא ההמשכיות של משה רבינו. יהושע קיבל את ברכת “חזק ואמץ כי אתה תנחיל את העם הזה” (יהושע א, ו’), ופעם שניה: “רק חזק ואמץ מאוד לשמור לעשות ככל התורה אשר צוך משה עבדי” (שם פסוק ז’), ופעם שלישית (שם פסוק ט’): “הלא צויתיך חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת” – וכפירוש הגר”א: “חזק בתורה ואמץ בדרך ארץ”, היינו במלחמה.

      אמנם מאפרים יצא ירבעם שחטא והחטיא אבל יצא ממנו גם יהושוע, אשר קידש את שם ה’ בכל העולם, שהעמיד חמה בגבעון וירח בעמק אילון, ולימד את עם ישראל תורה, ובכח התורה הנחיל את הארץ, ועל כן הקדים יעקב אבינו לברך את אפרים.

      ויש לשאול: כיצד הצליח יעקב לברך את אפרים ומנשה, הלא נסתלקה ממנו רוח הקודש? אלא אומרים חז”ל (תנחומא ויחי ו’) שיוסף הצדיק התפלל על בניו וזכה וחזרה רוח הקודש לחול על יעקב אביו וברך את בניו. יעקב אבינו ראה פגם ביוצאי חלציהם ולא ברכם, ואז נסתלקה ממנו רוח הקודש. חזרה רוח הקודש ואמרה ליעקב אבינו כי הם ראויים לברכה. ויעקב ברך גם את אפרים וגם את מנשה, “ישימך אלקים כאפרים וכמנשה” (מ”ח, כ’).

      ומכאן למדנו שיש מעלה בכל אחד מישראל, וצריך כל אדם להתפלל על זרעו שיהיו בניו וכל זרעו אחריו כשרים וישרים והגונים וראויים לברכה. זרע שמכבד אב ואם ומלמד סנגוריא כגדעון הוא זרע קודש הראוי לברכה. אך הנה מה טוב להתפלל שיצאו ממנו זרע קודש שיקדש שם שמים ברבים, שתהיה לו אהבת עם ישראל ותורת ישראל. ובזכות אפרים שיצא ממנו יהושע, נזכה לברכת ה’ בימין צדקו, ברכה חשובה ומכובדת.

      (מתוך “דברי מרדכי”)

      כללי הפסיקה ב’שולחן ערוך’

      “יְהוּדָה אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ” (מ”ט, ח’)

      ישנם כללי פסיקה ב’שולחן ערוך’ (עיין ‘יד מלאכי’, כללי פסיקה; ‘שדי חמד’ כללי הפוסקים סי’ י”ג סע’ ח’ ואילך). אם מרן מביא את דבריו בסתם ואחר כך בשם “יש אומרים” – הלכה כסתם. כמו כן, אם הוא מביא שתי דעות, בלשון: “יש אומרים… ויש אומרים” – הלכה כ”יש אומרים” השני (כשמרן מביא את דברי הרמב”ם הוא לעולם אינו מציינו בשם “יש אומרים”, אלא הוא מציינו בדרך כבוד: “והרמב”ם אומר”).

      בדרך רמז יש מי שאומר, כתוב: “י’הודה א’תה (–ראשי תיבות: י”א, כלומר: “יש אומרים”), י’ודוך א’חיך” (– ראשי תיבות: י”א). כשמובא ב’שולחן ערוך’ י”א וי”א, אז הכלל הוא: “ידך בעורף” – ידך בבי”ת השני שנמצא בעורף, כלומר: יש לפסוק כדעת ה”יש אומרים” השני.

      ומדוע הביא ה’שולחן ערוך’ גם דעות שלא פסק כמותן? דבר זה הוא מסביר בהקדמתו, שבכתיבת ספרו אינו בא לשנות את המנהגים שנהגו מקודם, וכל אחד ימשיך במנהגו. לא לחינם זכה מרן ה’בית יוסף’ שכולם סומכים עליו. חשיבותו כל כך גדולה, עד שהרמ”א כתב עליו (שו”ת הרמ”א סי’ מ”ח): “מי שחולק עליך כחולק על השכינה”. גם הרמ”א, בכל השגותיו, אינו חולק על מרן, אלא רק מציין מנהגים אחרים מאשר אלו שהזכיר ה’שולחן ערוך’ עצמו.

      היה פעם דיון קשה מאוד בין שני בני אדם, ומרן פסק את הדין, אך הרמ”א לא הסכים לדבריו. אף על פי כן כתב שהלכה כמרן, וכתב: “דעתי אחרת, ואיני חולק עליך”. כתב המהרש”ל לרמ”א: אם יש לך קושיות על מרן, מדוע אינך מקשה עליו? מדוע אתה פוסק הלכה כמותו? השיב לו הרמ”א: אם כך אתה אומר, סימן שאינך מכיר את מעלתו וחשיבותו של מרן ה’בית יוסף’.

      כאריה וכלביא

      “כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא מִי יְקִימֶנּוּ” (מ”ט, ט’)

      פסוק זה מוזכר בשינוי קל גם בברכת בלעם הרשע לישראל (במדבר כ”ד, ט’): “כרע שכב כארי וכלביא מי יקימנו, מברכיך ברוך וארריך ארור”. פירש שם רש”י: “כתרגומו: יתיישבו בארצם בכוח וגבורה”. בתרגום כתוב: “לית מלכות דִתְזַעֲזְעִנֵה” – כלומר, אין שום מלכות בעולם שיכולה לזעזע את עם ישראל. כל זמן שהם מקיימים את רצון בוראם ומחזיקים בארצם, הם כמו ארי ולביאה.

      בעל ‘אור החיים’ הקדוש מבאר את המשל לארי וללביאה: כשם שהארי והלביאה, כשהם נמצאים ביחד, אין אף חיה שיכולה להם, כך ישראל – כשהם ביחד, אין שום אומה ולשון שיכולה להילחם נגדם (ועיין לתרגום יונתן בן עוזיאל שם).

      וכששמע בלק ברכה זו כעס מאוד, כמו שכתוב (במדבר כ”ד, י’-י”א): “ויחר אף בלק אל בלעם ויספק את כפיו ויאמר בלק אל בלעם לקב איבי קראתיך והנה ברכת ברך זה שלש פעמים. ועתה ברח לך אל מקומך אמרתי כבד אכבדך והנה מנעך ה’ מכבוד”.

      זאת ועוד, בלעם אומר (שם כ”ג, כ”ד): “הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא”. אם עם ישראל קם בבוקר ומיד מקיימים מצוות: ציצית, תפילין, קריאת שמע, משמע שעושים זאת בשמחה ובהתלהבות (עיין רש”י שם בשם מדרש תנחומא בלק י”ד), ואז זוכים שה’ שומר עליהם ונלחם מלחמתם.

      יש מעלות באריה שהן בתקומה ובהתנשאות, ויש מעלה ברביצה וברוגע. והביאור, שכשעם ישראל מקיימים מצוות בשמחה ובטוב לבב, בזריזות ובחדווה, הם משולים לאריה בשיא תפארתו והתנשאותו. וכשבאו לארץ ישראל הם משולים לאריה שיושב ברוגע ובשלווה, ואין שום אומה שתפחיד אותו ותגרום לו לקום מרבצו. וכך אומר לו יעקב אבינו, שישיבתו בארץ ישראל היא ללא חת וללא חומה, ומגן בינו לבין האומות (שממילא עינינו רואות שאין בהם כל תועלת), ויהיה פחדו על כולם, ויקויים הפסוק (דברים י”א, כ”ה): “פחדכם ומוראכם יתן ה’ אלוקיכם על פני כל הארץ”.

      ועיין לאבן עזרא שמבאר, שהאריה אינו פוחד משום חיה. וכן כתב הספורנו: “‘וכלביא מי יקימנו’ – כן יהא במלכותו לעתיד שירבץ כלביא, ולא יהיה מי שיוכל להטיל עליו אימה כדי שיקימנו ממקומו מחמת יראה”.

      (מתוך “דברי מרדכי”)

      שחרית, מוסף ומנחה של שבת

      טבילה בשבת בבוקר

      מעלת הטבילה

      א – טוב ויפה לטבול במקווה טהרה בבוקר יום השבת [כשם שטובל בערב יום השבת] אפילו אם לא נטמא, משום שיש קדושה יתירה ביום השבת.

      חיוב טבילה

      ב – הנטמא בליל שבת, אזי הטבילה בבוקר יום השבת היא מוכרחת.

      טבילה בשבת בבוקר

      ג – טוב לטבול ב’ טבילות אף בשבת בבוקר, ובדיעבד מספיק לו שיטבול טבילה אחת כדי להמשיך עליו קדושה עליונה של יום השבת [ואינו צריך לטבול שתי טבילות כפי שעושה בערב שבת.

      טבילה בערב שבת לשבת

      ד – לכתחילה אין לטבול בערב שבת ולכוון על הטבילה של שבת בבוקר מכמה טעמים: א. מכיון שכוונת הטבילה בערב שבת שונה מכוונת הטבילה בשבת בבוקר, ב. מכיון שהטבילה בשבת בבוקר חשובה עד מאוד בפני עצמה.

      טבילה מער”ש לשבת בבוקר

      ה – מי שאינו יכול לטבול בשבת בבוקר או שמחמיר לא לטבול במים חמים בשבת – יכול לטבול בערב שבת ולכוון על טבילת שבת בבוקר, ויכול לעשות כן אפילו אם טובל בערב שבת טבילה אחת בלבד.

      תקנה במקום טבילה

      ו – מי שאינו יכול לטבול במקווה בבוקר יום השבת – ישפוך על גופו תשעה קבין מים שאובים [שהם כשלושה עשר וחצי ליטר מים] ללא הפסקה, ואם אינו יכול לשפוך על עצמו ט’ קבין שאובים – ייטול ידיו ארבעים פעם ויכוון שם ע”ב.

      מקווה שהוחם מערב שבת

      ז – מותר לטבול ביום השבת במים שהוחמו מערב שבת.

      אמירת “שלום” לפני התפילה

      ח – הפוגש את חברו בשבת בבוקר לפני התפילה – לא יברך את חברו בברכת “שבת שלום” אלא בברכת “שבתא טבא”.

       (מתוך “מאמר מרדכי”-שבת- פרק כו’)

      בברכת שבת שלום

      מתוך העלון “עטרת מרדכי”
      שע”י בית תורה וחסד “עטרת מרדכי אליהו”
      רחובות
      08-9397933

      תגים: יוסף הצדיקיעקב אבינו
      שתף3צייץשתףשלח!שתףשלח!

      מאמרים פופולריים

      הרב ראובן אלבז - פרשת ויקהל פקודי

      הרב ראובן אלבז – ההכנה לפסח ע”י הניקיונות וכדו’ גם היא מצוה

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      הרב ראובן אלבז - ההכנה לפסח ע"י הניקיונות וכדו' גם היא מצוה ההכנה לפסח ע"י הניקיונות וכדו' גם היא מצוה...

      וורט לפרשת השבוע

      ווארט לפרשת שמות – פנינים מהפרשה – בתיה בת פרעה

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      וַתֹּאמֶר-לָהּ בַּת-פַּרְעֹה, לֵכִי; וַתֵּלֶךְ, הָעַלְמָה, וַתִּקְרָא, אֶת-אֵם הַיָּלֶד. (ב, ט) אומרת בת פרעה לאחות משה שאם היא תניקהו אז היא...

      חטא דוד ובת שבע - האם היה חטא בכלל? הרב אליהו עמר

      חטא דוד ובת שבע, הרצאה מטלטלת על חטא דוד המלך ובת שבע! הרב אליהו עמר

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      חטא דוד ובת שבע - איך יכול להיות בכלל שדוד המלך חטא עם בת שבע?! הרי דוד המלך עמד בניסיונות...

      פרשת וירא

      דבר תורה לפרשת וירא – על פי הרב מרדכי אליהו זצ”ל

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      "ויגדל הילד ויגמל" "וַיִּגְדַּל הַיֶּלֶד וַיִּגָּמַל, וַיַּעַשׂ אַבְרָהָם מִשְׁתֶּה גָדוֹל בְּיוֹם הִגָּמֵל אֶת יִצְחָק" (כ"א, ח') מובא בחז"ל (ראה רש"י...

      תוכן חם

      נשמת כל חי המלא
      תפילות וסגולות

      נשמת כל חי – נוסח עדות המזרח / ספרדי / אשכנז / תימני

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      נוסח עדות המזרח / ספרדי נִשְמַת כָּל חַי תְּבָרֵך אֶת שִׁמְךָ יְיָ אֱלֹהֵינוּ וְרוּחַ כָּל בָּשָׂר תְּפָאֵר וּתְרוֹמֵם זִכְרְךָ מַלְכֵּנוּ...

      קרא עוד

      גימטריות ופרפראות

      מחשבון גימטריה בתנ
      שטייגן - פורטל התורה

      מחשבון גימטריה בתנ”ך – תוכנת גימטריאות מהירה

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      תוכנה כזו היא כלי עבודה בידי המחפשים רמזי גימטריה בתנ"ך, תוצאות החיפוש נעשות ע"י פסוק שלם או חלק מפסוק, עם...

      קרא עוד

      קריאת שמע שעל המיטה

      קריאת שמע שעל המיטה - עדות המזרח / ספרדי / אשכנז
      תפילות וסגולות

      קריאת שמע שעל המיטה – עדות המזרח / ספרדי / אשכנז

      על ידי מערכת אתר אשובה
      ח׳ בטבת תשע״ח – 26 בדצמבר 2017
      0

      קריאת שמע שעל המיטה - עדות המזרח (אם נשאר ער עד אחר חצות יקרא הק"ש שעל המטה קודם חצי השעה...

      קרא עוד
      • החשבון שלי / התחברות
      • אשובה
      • אודות
      • תנאי שימוש
      • תאריך עברי
      • מפת אתר
      • יצירת קשר

      אשובה - תנועה לתשובה מאהבה - הפרנסה היא רק מאת השם.

      No Result
      View All Result
      • דבר תורה לפרשת השבוע
      • סיפורי צדיקים
      • תפילות וסגולות
      • הדף היומי
      • מתכונים כשרים
      • חנות ספרי קודש
      • ספרי קודש אונליין
      • שאל את הרב
        • כל השאלות והתשובות

      אשובה - תנועה לתשובה מאהבה - הפרנסה היא רק מאת השם.

      שינוי גודל גופנים
      ניגודיות