רומן עם גבר נשוי לפי ההלכה - האם זה מותר?

אנונימית נשאל לפני 3 חודשים

שלום לכבוד הרב, האם מותר לי לקיים רומן עם גבר נשוי לפי ההלכה? ואם אני אלך לטבול זה יהיה מותר?

1 תשובות
מערכת אתר אשובה צוות נענה לפני 3 חודשים

שלום רב לשואלת היקרה.
הרמב"ם פוסק שכל ביאה (יחסי אישות) של גבר ואישה שלא מתוך מסגרת הנישואין נחשב לאיסור זנות, וכך נפסק בשולחן ערוך.
ועוד, בסימן קפ"ג בשולחן ערוך יורה דעה, נפסק שאסור לאישה לא נשואה לטבול לשם טהרה, ואין על הדבר מחלוקת כלל.
יש בכך עוד איסורים של: "לא תתורו אחרי עינכם", מבטלים "ואהבת לרעך כמוך" כלפי האישה המסכנה שנשואה לאותו גבר, איסור ייחוד ועוד איסורים רבים.
כלומר רומן בין איש לאישה אפילו שהגבר לא נשוי אסור מהתורה ויש בכך כמה איסורים חמורים מאוד שעל חלקם יש דין כרת מהתורה, ועל חלקם בית הדין מכה אותם וכו'. המשמעות של הדברים שמדוברים בדברים חמורים מאוד.
לכן, אם את רוצה לקיים מערכת יחסים - חייב שתהי נשואה לאותו אדם. והאחריות מכל צד, לרבות העונשים על דברים אלו גם מוטלת עלייך במידה שווה!
בנוסף לכך, לגבי הצד של בגידה בתוך מערכת זוגית וכו' - כתוב שאסור לאדם לצער את אשתו מתוך שדמעתה מצויה ושערי אונאה לא ננעלו. ופירוש הדברים הוא: מעבר לכך שאותו אדם עובר כלפי שמיים על איסורים שדינם כרת וכו', אותו אדם גם מצער את אשתו וכתוב שאדם צריך להשתדל בכל יכולתו שלא לצער את אשתו, ובקלות היא מגיעה לבכי (מפגיעות רגילות, כל שכן מבגידה) ולכן אותו אדם עובר על איסור אונאת דברים שזה איסור חמור מאוד, והדבר יכול להגביר עליו את מידת הדין מאוד, ואוי לו ואבוי לו.
כמובן שגם האישה שאיתה הדבר נעשה, גם היא, במידה והיא יודעת שהוא נשוי, שותפה לאותה אונאת דברים, וכבר אמרו חכמים: "גדולה אונאת דברים מאונאת ממון", וזה איסור תורה "וְלֹא תוֹנוּ אִישׁ אֶת עֲמִיתוֹ וְיָרֵאתָ מֵאֱלֹהֶיךָ, כִּי אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" (ויקרא כ"ה, י"ז).
ועוד שאם אותו זוג נשוי יגיע למצב שבו הם מפרקים את הנישואין שלהם, כתוב שזוג שמתגרש (סוף מסכת גיטין) אפילו מזבח בוכה עליו. כלומר הדבר גורם צער לשכינה, ומי רוצה להיות שותף בדבר כזה לגרום צער להשם יתברך?!
לכן, אני מציע לך, שאם את שוקלת להיות בקשר כזה, או שאת כבר בקשר כזה - הפסיקי מיד.
אם את לאחר מעשה, כמובן, הצעד הראשון הוא להפסיק מיד, וכמובן לעשות תשובה, כלומר ווידוי על המעשים שעשית לפני השם יתברך, חרטה על המעשים, וקבלה לעתיד שמהיום והלאה תשמרי על צניעות שלך, שאת בת מלך, נשמתך חוצבה מהעולמות העליונים ואת צריכה להתחיל להתייחס אליה כך.
דעי, שהשם לא ימאס את תשובתך, ואין שום ייאוש בעולם כלל, כי השם יתברך חפץ בך מאוד וחפץ בתשובתך מאוד מאוד. את יקרה לו והוא אוהב אותך כמו שנאמר "...וְאַהֲבַת עוֹלָם אֲהַבְתִּיךְ עַל כֵּן מְשַׁכְתִּיךְ חָסֶד" (ירמיה מ"ג)
בנוסף לכך, כתובו הפוסקים בשולחן ערוך יורה דעה סימן קפ"ה סעיף ד' שאיש ואישה שעברו על איסור נידה בשוגג חייבים ב40 ימי צום, והאר"י הקדוש כתב שצריך על כל ביאה וביאה 82 ימי תענית וצום ככפרה על העבירה הזאת (רק על נידה), ולכן, אם אין בך יכולת לעמוד בדברים כאלו ראי לתרום כל יום צדקה ככפרה על העוונות הנוראים האלו, אפילו 10 אגורות, ואם יש לך יכולת, תני כשיעור האכילה שאת אוכלת כל יום (מבחינה כספית) כנגד מניין הצומות שהאר"י הקדוש אומר. כלומר, אם נפלת בביאה אסורה פעמיים, ואת אוכלת כל יום בממוצע אוכל בעלות של 10 שח, תני פעמיים 820 ש"ח, ואם אין לך יכולת כלכלית, תני 82 שח כנגד כל ביאה אסורה (לפי דברי הבן איש חי), ואם גם את זה את לא יכולה, תני מה שאת יכולה רק תתמידי בזה, לדוגמא לתת כל יום עשר אגורות בלבד.
גם כתבו הפוסקים (הבן איש חי, רבי יהודה פתיה, הרב עובדיה ועוד רבים אחרים) אם את פודה את התעניות בכסף, צריך לצום לפחות יום אחד. וכך נכון וראוי להשתדל.
כמו כן, ראוי וטוב שתגידי תיקון הכללי בכל יום, שכן הוא מועיל לכל התיקונים לנשמה בפרט בנושא שמירת הברית,  נידה וכו'.
ראי להתחתן כמה שיותר מהר, והכי חשוב, אל תתייאשי, השם אוהב אותך!
בברכת קדושים תהיו,
איתמר חיים
 

 

דילוג לתוכן