האם מותר לגבר לרדת לאישה? האם מותר לרדת לגבר ולגמור בפה?

שאל את הרב - שאלות בהלכה, חסידות, הנהגה ועודקטגוריה: שאלות בהלכה (כללי)האם מותר לגבר לרדת לאישה? האם מותר לרדת לגבר ולגמור בפה?
אין שם נשאל לפני 20 שנים

האם מותר לגבר לרדת לאישה?

וראיתי מישהו שפוסק שמותר לגבר לגמור בפה של האישה, בתירוץ שזה בגדר של לא זרע לבטלה, אולי כי מדובר באישה בהריון או משהו בסגנון, האם זה נכון?

סליחה על התאוריות רק רוצים להבין
תודה

1 תשובות
Best Answer
מערכת אתר אשובה צוות נענה לפני 4 חודשים

לגבר אסור לנשק באותו מקום (לשון חז"ל לשאלה שלך).

מותר לאישה במידה והיא רוצה - מרצונה החופשי וללא לחץ מהגבר לקיים ביאה דרך איברים (גם בפה). אך התורה המשילה את הדבר ל"אשת יפת תואר" - כלומר דבר שהותר כנגד יצר הרע, אך הדבר מוליד תולדות רעות בנפש ובילדי האדם. בנוסף לבעיה שנובעת מכך שיש במעשה זה שפלות וכו'.
אין שום התר לפליטת זרע לבטלה בפה של האישה בשום מצב ובשום זמן.

הדברים נפסקו על ידי השולחן ערוך, ואותם קיבלו כל ישראל לכל התפוצות והמדינות.

ראוי לציין שגם ביאה דרך איברים (בפה,או יתר דברים...) נאסרה על ידי הרבה מהראשונים והאחרונים, השולחן ערוך בספר בית יוסף כשמדבר על נושא איסור שלא כדרכה (באחוריים) אומר שאיננו מבין מעבר לצדדי האיסור שלא כדרכה את הפוסקים שהתירו את הנושא מצד זרע לבטלה, מכאן למדו הרבה מהאחרונים שגם אם היית אומר שלשיטת פוסקים כאלו ואחרים מותר ביאה דרך איברים - היה צריך לאסור את הדבר מצד הסכנה ביציאת זרע לבטלה.

טוב לאדם שיתרחק מהדברים מכוערים שכאלו, כל אדם צריך לעשות עבודה עצמית כדי להתקדש לקראת כל מה שקשור בתשמיש המיטה, כמו כאמרו חכמים "קדש עצמך במותר לך" שאף על פי שמותר הדבר מן הדין - צריך להתרחק מכך כמה שניתן. הדבר גורם לבעיות בשלום בית, בעיות עם הילדים שבאים לאותו אדם ועוד שגורמים לפגמים בנפש האדם.

כידוע, הזרע יוצא כבר מתחילת הביאה, רק בכמות קטנה.
הזוהר הקדוש החמיר מאוד בנושא, וכך גם פסק השולחן ערוך - זרע לבטלה היא העברה החמורה ביותר בתורה.
לכן, אני ממליץ שגם אם רבותיך מתירים ביאה דרך איברים, להתרחק מאיסור כמה שניתן, ולא עוד שהשולחן ערוך פוסק שמדובר בעברה החמורה ביותר בתור.

אני ממליץ לכבודו ללמוד את הספרים הבאים:

  • בנין הבית - הרב משה שוחטוביץ
  • נעימות נצח - הרב יעקב שכנזי
  • שושנת העמקים - הרב יעקב שכנזי

כמו כן, אני ממליץ לכבודו לקרוא את הדברים המבהילים של השולחן ערוך בנושא (הלכות אישות) וגם את הנאמר על ליקוק ונישוק באותו המקום:

אָסוּר לְהִסְתַּכֵּל בְּאוֹתוֹ מָקוֹם, שֶׁכָּל הַמִּסְתַּכֵּל שָׁם אֵין לוֹ בֹּשֶׁת פָּנִים, וְעוֹבֵר עַל: וְהַצְנֵעַ לֶכֶת (מִיכָה ו, ח), וּמַעֲבִיר הַבּוּשָׁה מֵעַל פָּנָיו, שֶׁכָּל הַמִּתְבַּיֵּשׁ אֵינוֹ חוֹטֵא, דִּכְתִּיב: וּבַעֲבוּר תִּהְיֶה יִרְאָתוֹ עַל פְּנֵיכֶם (שְׁמוֹת כ, כ) זוֹ הַבּוּשָׁה, לְבִלְתִּי תֶחֱטָאוּ (שְׁמוֹת כ, כ) וְעוֹד דְּקָא מְגָרֶה יֵצֶר הֵרַע בְּנַפְשֵׁיהּ, וְכָל שֶׁכֵּן הַנּוֹשֵׁק שָׁם, שֶׁעוֹבֵר עַל כָּל אֵלֶּה וְעוֹד, שֶׁעוֹבֵר עַל: בַּל תְּשַׁקְצוּ אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם

שולחן ערוך אורח חיים, הלכות צניעות סימן ר"מ, סעיף ד'
בנוגע לזרע לבטלה:

א אָסוּר לְהוֹצִיא (א) שִׁכְבַת זֶרַע לְבַטָּלָה. וְעָוֹן זֶה חָמוּר מִכָּל עֲבֵרוֹת שֶׁבַּתּוֹרָה. לְפִיכָךְ לֹא יִהְיֶה אָדָם דָּשׁ מִבִּפְנִים וְזוֹרֶה מִבַּחוּץ, וְלֹא יִשָּׂא קְטַנָּה שֶׁאֵינָהּ רְאוּיָה לֵילֵד:
ב אֵלּוּ שֶׁמְּנָאֲפִים בַּיָּד וּמוֹצִיאִים שִׁכְבַת זֶרַע, לֹא דַּי לָהֶם שֶׁאִסוּר גָּדוֹל הוּא, אֶלָּא שֶׁהָעוֹשֶׂה זֶה בְּנִדּוּי הוּא יוֹשֵׁב, (ב) וַעֲלֵיהֶם נֶאֱמַר: ''יְדֵיכֶם דָּמִים מָלֵאוּ'' (יְשַׁעְיָה א, טו), וּכְאִלּוּ הָרַג הַנֶּפֶשׁ:
ג אָסוּר לְאָדָם שֶׁיַּקְשֶׁה עַצְמוֹ (ג) לְדַעַת אוֹ יָבִיא עַצְמוֹ לִידֵי הִרְהוּר, אֶלָּא אִם יָבֹא לוֹ הִרְהוּר יַסִיעַ לִבּוֹ מִדִּבְרֵי הֲבַאי לְדִבְרֵי תּוֹרָה שֶׁהִיא ''אַיֶּלֶת אֲהָבִים וְיַעֲלַת חֵן'' (מִשְׁלֵי ה, יט). לְפִיכָךְ, אָסוּר לְאָדָם לִישֹׁן עַל עָרְפּוֹ וּפָנָיו לְמַעְלָה, עַד שֶׁיַּטֶּה מְעַט כְּדֵי שֶׁלֹּא יָבֹא לִידֵי קִשּׁוּי. וְלֹא יִסְתַּכֵּל בִּבְהֵמָה וְחַיָּה וָעוֹף בְּשָׁעָה שֶׁמִּזְדַּקְּקִין זָכָר לִנְקֵבָה. וּמֻתָּר לְמַרְבִּיעֵי בְּהֵמָה לְהַכְנִיס כְּמִכְחוֹל בִּשְׁפוֹפֶרֶת, מִפְּנֵי שֶׁהֵם עֲסוּקִים בִּמְלַאכְתָּם לֹא יָבוֹאוּ לִידֵי הִרְהוּר:
ד אָסוּר לְאָדָם שֶׁאֵינוֹ נָשׂוּי לִשְׁלֹחַ יָדָיו בִּמְבוּשָׁיו, כְּדֵי שֶׁלֹּא יָבֹא לִידֵי הִרְהוּר. וַאֲפִלּוּ מִתַּחַת טַבּוּרוֹ לֹא יַכְנִיס יָדוֹ, שֶׁמָּא יָבֹא לִידֵי הִרְהוּר. וְאִם הִשְׁתִּין מַיִם, לֹא יֶאֱחֹז בָּאַמָּה וְיַשְׁתִּין; וְאִם הָיָה נָשׂוּי (ד) מֻתָּר. וּבֵין נָשׂוּי וּבֵין שֶׁאֵינוֹ נָשׂוּי לֹא יוֹשִׁיט יָדוֹ לָאַמָּה כְּלָל, אֶלָּא בְּשָׁעָה שֶׁהוּא צָרִיךְ (ה) לִנְקָבָיו. וְעַיֵּן בְּאֹרַח חַיִּים סִימָן ג':
ה אִשָּׁה שֶׁיֵּשׁ לָהּ אֹטֶם בָּרֶחֶם, וְעַל יְדֵי כָּךְ כְּשֶׁבַּעְלָהּ מְשַׁמֵּשׁ עִמָּהּ זוֹרֶה מִבַּחוּץ, אָסוּר. אֲבָל מֻתָּר לְשַׁמֵּשׁ עִם קְטַנָּה וְאַיְלוֹנִית, הוֹאִיל וּמְשַׁמֵּשׁ כְּדֶרֶךְ הָאָרֶץ (תּוֹסָפוֹת וּמָרְדְּכַי פ''ק דִּיבָמוֹת וְנ''י פֶּרֶק הַבָּא עַל יְבִמְתּוֹ):
ו אָסוּר לִרְכֹּב עַל בְּהֵמָה בְּלֹא אֻכָּף (פי', מַרְדַּעַת באסטו בלע''ז). הגה: בַּגְּמָרָא פֶּרֶק ''כָּל הַיָּד'' מַשְׁמַע דְּאָסוּר לִלְבּשׁ מִכְנָסַיִם אִם לֹא עֲשׂוּיִין כְּבָתֵּי שׁוֹקַיִם, מִשּׁוּם דְּמֵבִיא לִידֵי הַשְׁחָתַת זֶרַע; וְאַף עַל פִּי שֶׁאֶפְשָׁר לִדְחוֹת דְּבַגְּמָרָא לֹא קָאָמַר אֶלָּא בִּימֵיהֶם שֶׁהָיָה לָהֶם תְּרוּמָה וְאִכָּא לְמֵיחַשׁ לְטֻמְאַת הַגּוּף, מִכָּל מָקוֹם מִדְּהֵבִיא הָרֹא''שׁ בִּפְסָקָיו מַשְׁמַע דְּאַף בַּזְּמַן הַזֶּה אָסוּר (הַכֹּל ד''ע). וּמַה שֶּׁנָּהֲגוּ הֶתֵּר בַּמֶּרְחָץ, אֶפְשָׁר לוֹמַר דִּבְשָׁעָה מֻעֶטֶת לֹא אָסְרוּ, כֵּן נִרְאֶה לִי. עוֹד אָסְרוּ בַּגְּמָרָא (ו) לִרְחֹץ עִם אָבִיו וְאָחִיו וּבַעַל אִמּוֹ וּבַעַל אֲחוֹתוֹ, וְנָהֲגוּ עַכְשָׁו הֶתֵּר בַּדָּבָר הוֹאִיל וּמְכַסִּין עֶרְוָתָן בְּבֵית הַמֶּרְחָץ לֵיכָּא לְמֵיחַשׁ לְהִרְהוּרָא (אֲגֻדָּה):
ז חֲסִידִים הָרִאשׁוֹנִים וּגְדוֹלֵי הַחֲכָמִים, הִתְפָּאֵר אֶחָד מֵהֶם שֶׁלֹּא נִסְתַּכֵּל בַּמִּילָה שֶׁלּוֹ, וּמֵהֶם מִי שֶׁהִתְפָּאֵר שֶׁלֹּא הִתְבּוֹנֵן מֵעוֹלָם בְּצוּרַת אִשְׁתּוֹ, מִפְּנֵי שֶׁלִּבּוֹ פּוֹנֶה מִדִּבְרֵי הֲבַאי (פי', הֻשְׁאַל לָשׁוֹן זֶה שֶׁל הֲבַאי לְדִבְרֵי הֶבֶל) לְדִבְרֵי הָאֱמֶת שֶׁהֵם אוֹחֲזוֹת לְבַב הַקְּדוֹשִׁים:

שולחן ערוך אבן העזר סימן כג'

כאן תוכל למצוא עוד הלכות והסברים בנושא (קיצור שולחן ערוך סימן קנ"א)
אני ממליץ לקרוא גם את המאמר הזה בנושא זרע לבטלה
ועוד את המאמר הזה בנושא שמירת הברית

וגם את השאלה והתשובה בנושא "שלא כדרכה"
שיהיה בהצלחה רבה.
אם יש לך עוד שאלות, או שהתשובה לא הייתה ברורה, אתה יכול לשאול עוד שאלה בשמחה רבה!
בברכה,
איתמר חיים.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות