פקודי יום שישי תורה - חק לישראל

דף הבית ספרי קודש אונליין ספר חק לישראל שמות פקודי יום שישי תורה - חק לישראל

--------

כדי להשלים כל הסדרה שנים מקרא ואחד תרגום הצגנו תשלום כל הסדרה ותרגום והפטרה:

(מב) כְּכֹ֛ל אֲשֶׁר-צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶׁ֑ה כֵּ֤ן עָשׂוּ֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל אֵ֖ת כָּל-הָֽעֲבֹדָֽה: כְּכֹל דִי פַקִיד יְיָ יָתמשֶׁה כֵּן עֲבָדוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵליָת כָּל פָּלְחָנָא:(מג) וַיַּ֨רְא מֹשֶׁ֜ה אֶת-כָּל-הַמְּלָאכָ֗ה וְהִנֵּה֙ עָשׂ֣וּ אֹתָ֔הּ כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה כֵּ֣ן עָשׂ֑וּ וַיְבָ֥רֶךְ אֹתָ֖ם מֹשֶֽׁה: (פ) וַחֲזָא משֶׁה יָת כָּל עִבִדְתָּאוְהָא עֲבָדוּ יָתַהּ כְּמָא דִיפַקִיד יְיָ כֵּן עֲבָדוּ וּבָרִיךְיָתְהוֹן משֶׁה:

ויברך אתם משה. אמר להם יהי רצון שתשרה שכינה במעשה ידיכם, (תהלים צ יז) ויהי נעם ה' אלהינו עלינו ומעשה ידינו וגו' , והוא אחד מאחד עשר מזמורים שבתפלה למשה:

מ (א)  חמישי  וַיְדַבֵּ֥ר יְהוָֹ֖ה אֶל-מֹשֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר: וּמַלִיל יְיָ עִם משֶׁה לְמֵימָר:(ב) בְּיוֹם-הַחֹ֥דֶשׁ הָֽרִאשׁ֖וֹן בְּאֶחָ֣ד לַחֹ֑דֶשׁ תָּקִ֕ים אֶת-מִשְׁכַּ֖ן אֹ֥הֶל מוֹעֵֽד: בְּיוֹמָא יַרְחָא קַדְמָאָה בְּחַד לְיַרְחָאתְּקִים יָת מַשְׁכְּנָא מַשְּׁכַּן זִמְנָא:(ג) וְשַׂמְתָּ֣ שָׁ֔ם אֵ֖ת אֲר֣וֹן הָֽעֵד֑וּת וְסַכֹּתָ֥ עַל-הָֽאָרֹ֖ן אֶת-הַפָּרֹֽכֶת: וּתְשַׁוֵי תַמָן יַת אֲרוֹנָא דְסַהֲדוּתָאוְתַטֵּל עַל אֲרוֹנָא יָת פָּרֻכְתָּא:

וסכת על הארן. לשון הגנה, שהרי מחצה היתה:

(ד) וְהֵֽבֵאתָ֙ אֶת-הַשֻּׁלְחָ֔ן וְעָֽרַכְתָּ֖ אֶת-עֶרְכּ֑וֹ וְהֵֽבֵאתָ֙ אֶת-הַמְּנֹרָ֔ה וְהַֽעֲלֵיתָ֖ אֶת-נֵֽרֹתֶֽיהָ: וְתָעֵל יָת פָּתוֹרָא וְתַסְדַר יָתסִדְרֵהּ וְתָעֵל יָת מְנַרְתָּא וְתַדְלֵקיָת בּוֹצִינָהָא:

וערכת את ערכו. שתי מערכות של לחם הפנים:

(ה) וְנָֽתַתָּ֞ה אֶת-מִזְבַּ֤ח הַזָּהָב֙ לִקְטֹ֔רֶת לִפְנֵ֖י אֲר֣וֹן הָֽעֵדֻ֑ת וְשַׂמְתָּ֛ אֶת-מָסַ֥ךְ הַפֶּ֖תַח לַמִּשְׁכָּֽן: וְתִתֵּן יָת מַדְבְּחָא דְדַהֲבָא לִקְטֹּרֶתבּוּסְמַיָא קֳדָם אֲרוֹנָא דְסַהֲדוּתָא וּתְשַׁוֵייָת פְּרָסָא דְתַרְעָא לְמַשְׁכְּנָא:(ו) וְנָ֣תַתָּ֔ה אֵ֖ת מִזְבַּ֣ח הָֽעֹלָ֑ה לִפְנֵ֕י פֶּ֖תַח מִשְׁכַּ֥ן אֹֽהֶל-מוֹעֵֽד: וְתִתֵּן יָת מַדְבְּחָא דַעֲלָתָא קֳדָםתְּרַע מַשְׁכְּנָא מַשְׁכַּן זִמְנָא:(ז) וְנָֽתַתָּ֙ אֶת-הַכִּיֹּ֔ר בֵּֽין-אֹ֥הֶל מוֹעֵ֖ד וּבֵ֣ין הַמִּזְבֵּ֑חַ וְנָֽתַתָּ֥ שָׁ֖ם מָֽיִם: וְתִתֵּן יָת כִּיוֹרָא בֵּין מַשְׁכַּןזִמְנָא וּבֵין מַדְבְּחָא וְתִתֵּן תַּמָןמַיָא:(ח) וְשַׂמְתָּ֥ אֶת-הֶֽחָצֵ֖ר סָבִ֑יב וְנָ֣תַתָּ֔ אֶת-מָסַ֖ךְ שַׁ֥עַר הֶֽחָצֵֽר: וּתְשַׁוֵי יָת דַרְתָּא סְחוֹר סְחוֹרוְתִתֵּן יָת פְּרָסָא דִתְרַע דַרְתָּא:(ט) וְלָֽקַחְתָּ֙ אֶת-שֶׁ֣מֶן הַמִּשְׁחָ֔ה וּמָֽשַׁחְתָּ֥ אֶת-הַמִּשְׁכָּ֖ן וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בּ֑וֹ וְקִדַּשְׁתָּ֥ אֹת֛וֹ וְאֶת-כָּל-כֵּלָ֖יו וְהָ֥יָה קֹֽדֶשׁ: וְתִסַב יָת מִשְׁהָא דִרְבוּתָא וּתְרַבֵּייָת מַשְׁכְּנָא וְיָת כָּל דִיבֵהּ וּתְקַדֵשׁ יָתֵהּ וְיָת כָּלמָנוֹהִי וִיהֵי קוּדְשָׁא:(י) וּמָֽשַׁחְתָּ֛ אֶת-מִזְבַּ֥ח הָֽעֹלָ֖ה וְאֶת-כָּל-כֵּלָ֑יו וְקִדַּשְׁתָּ֙ אֶת-הַמִּזְבֵּ֔חַ וְהָיָ֥ה הַמִּזְבֵּ֖חַ קֹ֥דֶשׁ קָֽדָשִֽׁים: וּתְרַבֵי יָת מַדְבְּחָא דַעֲלָתָא וְיָתכָּל מָנוֹהִי וּתְקַדֵשׁ יָת מַדְבְּחָאוִיהֵי מַדְבְּחָא קֹדֶשׁ קוּדְשִׁין:(יא) וּמָֽשַׁחְתָּ֥ אֶת-הַכִּיֹּ֖ר וְאֶת-כַּנּ֑וֹ וְקִדַּשְׁתָּ֖ אֹתֽוֹ: וּתְרַבֵּי יָת כִּיוֹרָא וְיָת בְּסִיסֵהּוּתְקַדֵשׁ יָתֵהּ:(יב) וְהִקְרַבְתָּ֤ אֶֽת-אַֽהֲרֹן֙ וְאֶת-בָּנָ֔יו אֶל-פֶּ֖תַח אֹ֣הֶל מוֹעֵ֑ד וְרָֽחַצְתָּ֥ אֹתָ֖ם בַּמָּֽיִם: וּתְקָרֵב יָת אַהֲרֹן וְיָת בְּנוֹהִילִתְרַע מַשְׁכַּן זִמְנָא וְתַסְחֵי יָתְהוֹןבְּמַיָא:(יג) וְהִלְבַּשְׁתָּ֙ אֶֽת-אַ֣הֲרֹ֔ן אֵ֖ת בִּגְדֵ֣י הַקֹּ֑דֶשׁ וּמָֽשַׁחְתָּ֥ אֹת֛וֹ וְקִדַּשְׁתָּ֥ אֹת֖וֹ וְכִהֵ֥ן לִֽי: וְתַלְבֵּשׁ יָת אַהֲרֹן יָת לְבוּשֵׁיקוּדְשָׁא וּתְרַבֵּי יָתֵהּ וּתְקַדֵשׁ יָתֵהּוִישַׁמֵשׁ קֳדָמָי:(יד) וְאֶת-בָּנָ֖יו תַּקְרִ֑יב וְהִלְבַּשְׁתָּ֥ אֹתָ֖ם כֻּתֳּנֹֽת: וְיָת בְּנוֹהִי תְּקָרֵב וְתַלְבֵּשּׁ יָתְהוֹןכִּתּוּנִין:(טו) וּמָֽשַׁחְתָּ֣ אֹתָ֗ם כַּֽאֲשֶׁ֤ר מָשַׁ֨חְתָּ֙ אֶת-אֲבִיהֶ֔ם וְכִֽהֲנ֖וּ לִ֑י וְ֠הָֽיְתָ֠ה לִהְיֹ֨ת לָהֶ֧ם מָשְׁחָתָ֛ם לִכְהֻנַּ֥ת עוֹלָ֖ם לְדֹֽרֹתָֽם: וּתְרַבִּי יָתְהוֹן כְּמָא דִי רַבִּיתָאיָת אֲבוּהוֹן וִישַׁמְשׁוּן קֳדָמָי וּתְהֵילְמֶהֱוֵי לְּהוֹן רְבוּתְהוֹן לְכַהֲנוּת עֲלָםלְדָרֵיהוֹן:(טז) וַיַּ֖עַשׂ מֹשֶׁ֑ה כְּ֠כֹ֠ל אֲשֶׁ֨ר צִוָּ֧ה יְהוָֹ֛ה אֹת֖וֹ כֵּ֥ן עָשָֽׂה: (ס) וַעֲבַד משֶׁה כְּכֹל דִי פַקִידיְיָ יָתֵהּ כֵּן עֲבָד:(יז)  שישי  וַיְהִ֞י בַּחֹ֧דֶשׁ הָֽרִאשׁ֛וֹן בַּשָּׁנָ֥ה הַשֵּׁנִ֖ית בְּאֶחָ֣ד לַחֹ֑דֶשׁ הוּקַ֖ם הַמִּשְׁכָּֽן: וַהֲוָה בְּיַרְחָא קַדְמָאָה בְּשַׁתָּא תִנְיֵתָאבְּחַד לְיַרְחָא אִתָּקַם מַשְׁכְּנָא:(יח) וַיָּ֨קֶם מֹשֶׁ֜ה אֶת-הַמִּשְׁכָּ֗ן וַיִּתֵּן֙ אֶת-אֲדָנָ֔יו וַיָּ֨שֶׂם֙ אֶת-קְרָשָׁ֔יו וַיִּתֵּ֖ן אֶת-בְּרִיחָ֑יו וַיָּ֖קֶם אֶת-עַמּוּדָֽיו: וַאֲקֵם משֶׁה יָת מַשְׁכְּנָא וִיהַביָת סַמְכוֹהִי וְשַׁוִי יָת דַפּוֹהִיוִיהַב יָת עַבְרוֹהִי וַאֲקֵם יָתעַמוּדוֹהִי:(יט) וַיִּפְרֹ֤שׂ אֶת-הָאֹ֨הֶל֙ עַל-הַמִּשְׁכָּ֔ן וַיָּ֜שֶׂם אֶת-מִכְסֵ֥ה הָאֹ֛הֶל עָלָ֖יו מִלְמָ֑עְלָה כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) וּפְרַס יָת פְרָסָא עַל מַשְׁכְּנָאוְשַׁוִי יָת חוֹפָאָה דְמַשְׁכְּנָא עֲלוֹהִימִלְעֵלָא כְּמָא דִי פַקִיד יְיָיָת משֶׁה:

ויפרש את האהל. הן יריעות העזים:

(כ) וַיִּקַּ֞ח וַיִּתֵּ֤ן אֶת-הָֽעֵדֻת֙ אֶל-הָ֣אָרֹ֔ן וַיָּ֥שֶׂם אֶת-הַבַּדִּ֖ים עַל-הָֽאָרֹ֑ן וַיִּתֵּ֧ן אֶת-הַכַּפֹּ֛רֶת עַל-הָֽאָרֹ֖ן מִלְמָֽעְלָה: וּנְסִיב וִיהַב יָת סַהֲדוּתָא לַאֲרוֹנָאוְשַׁוִי יָת אֲרִיחַיָא עַל אֲרוֹנָאוִיהַב יָת כַּפֻּרְתָּא עַל אֲרוֹנָאמִלְעֵלָא:

את העדות. הלוחות:

(כא) וַיָּבֵ֣א אֶת-הָֽאָרֹן֘ אֶל-הַמִּשְׁכָּן֒ וַיָּ֗שֶׂם אֵ֚ת פָּרֹ֣כֶת הַמָּסָ֔ךְ וַיָּ֕סֶךְ עַ֖ל אֲר֣וֹן הָֽעֵד֑וּת כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) וְאָעֵלּ יָת אֲרוֹנָא לְמַשְׁכְּנָא וְשַׁוִייָת פָּרֻכְתָּא דִפְרָסָא וְאַטֵל עַלאֲרוֹנָא דְסַהֲדוּתָא כְּמָא דִי פַקִידיְיָ יָת משֶׁה:(כב) וַיִּתֵּ֤ן אֶת-הַשֻּׁלְחָן֙ בְּאֹ֣הֶל מוֹעֵ֔ד עַ֛ל יֶ֥רֶךְ הַמִּשְׁכָּ֖ן צָפֹ֑נָה מִח֖וּץ לַפָּרֹֽכֶת: וִיהַב יָת פָּתוֹרָא בְּמַשְׁכַּן זִמְנָאעַל צִדָא דְמַשְׁכְּנָא צִפוּנָא מִבָּרָאלְפָרֻכְתָּא:

על ירך המשכן צפונה. בחצי הצפוני של רוחב הבית: ירך. כתרגומו צדא, כירך הזה שהוא בצדו של אדם:

(כג) וַיַּֽעֲרֹ֥ךְ עָלָ֛יו עֵ֥רֶךְ לֶ֖חֶם לִפְנֵ֣י יְהוָֹ֑ה כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) וְסַדַר עֲלוֹהִי סִדוּר דִלְחֵם קֳדָםיְיָ כְּמָא דִי פַקִיד יְיָיָת משֶׁה:(כד) וַיָּ֤שֶׂם אֶת-הַמְּנֹרָה֙ בְּאֹ֣הֶל מוֹעֵ֔ד נֹ֖כַח הַשֻּׁלְחָ֑ן עַ֛ל יֶ֥רֶךְ הַמִּשְׁכָּ֖ן נֶֽגְבָּה: וְשַׁוִי יָת מְנַרְתָּא בְּמַשְׁכַּן זִמְנָאלָקֳבֵל פָּתוֹרָא עַל צִדָא דְמַשְׁכְּנָאלְדָרוֹמָא:(כה) וַיַּ֥עַל הַנֵּרֹ֖ת לִפְנֵ֣י יְהוָֹה֑ כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) וְאַדְלֵק בּוֹצִינָהָא קֳדָם יְיָ כְּמָאדִי פַקִיד יְיָ יָת משֶׁה:(כו) וַיָּ֛שֶׂם אֶת-מִזְבַּ֥ח הַזָּהָ֖ב בְּאֹ֣הֶל מוֹעֵ֑ד לִפְנֵ֖י הַפָּרֹֽכֶת: וְשַׁוִי יָת מַדְבְּחָא דְדַהֲבָא בְּמַשְׁכַּןזִמְנָא קֳדָם פָּרֻכְתָּא:(כז) וַיַּקְטֵ֥ר עָלָ֖יו קְטֹ֣רֶת סַמִּ֑ים כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) וְאַקְטַּר עֲלוֹהִי קְטֹרֶת בּוּסְמִין כְּמָאדִי פַקִיד יְיָ יָת משֶׁה:

ויקטר עליו. אהרן: קטרת. שחרית וערבית, כמו שנאמר (שמות ל ז) בבקר בבקר בהיטיבו את הנרות וגו' :

(כח)  שביעי  וַיָּ֛שֶׂם אֶת-מָסַ֥ךְ הַפֶּ֖תַח לַמִּשְׁכָּֽן: וְשַׁוִי יָת פְּרָסָא דְתַרְעָא לְמַשְׁכְּנָא:(כט) וְאֵת֙ מִזְבַּ֣ח הָֽעֹלָ֔ה שָׂ֕ם פֶּ֖תַח מִשְׁכַּ֣ן אֹֽהֶל-מוֹעֵ֑ד וַיַּ֣עַל עָלָ֗יו אֶת-הָֽעֹלָה֙ וְאֶת-הַמִּנְחָ֔ה כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) וְיָת מַדְבְּחָא דַעֲלָתָא שַׁוִי בִּתְרַעמַשְׁכְּנָא מַשְׁכַּן זִמְנָא וְאַסֵק עֲלוֹהִייָת עֲלָתָא וְיָת מִנְחָתָּא כְּמָאדִי פַקִיד יְיָ יָת משֶׁה:

ויעל עליו וגו' . אף ביום השמיני למלואים, שהוא יום הקמת המשכן, שמש משה והקריב קרבנות צבור, חוץ מאותן שנצטוו בו ביום, שנאמר (ויקרא ט ז) קרב אל המזבח וגו' : את העלה. עולת התמיד: ואת המנחה. מנחת נסכים של תמיד, כמו שנאמר (שמות כט מ) ועשרן סלת בלול בשמן וגו' :

(ל) וַיָּ֨שֶׂם֙ אֶת-הַכִּיֹּ֔ר בֵּין-אֹ֥הֶל מוֹעֵ֖ד וּבֵ֣ין הַמִּזְבֵּ֑חַ וַיִּתֵּ֥ן שָׁ֛מָּה מַ֖יִם לְרָחְצָֽה: וְשַׁוִי יָת כִּיוֹרָא בֵּין מַשְׁכַּןזִמְנָא וּבֵין מַדְבְּחָא וִיהַב תַּמָןמַיָא לְקִדוּשׁ:(לא) וְרָֽחֲצ֣וּ מִמֶּ֔נּוּ מֹשֶׁ֖ה וְאַֽהֲרֹ֣ן וּבָנָ֑יו אֶת-יְדֵיהֶ֖ם וְאֶת-רַגְלֵיהֶֽם: וּמְקַדְשִׁין מִנֵהּ משֶׁה וְאַהֲרֹן וּבְנוֹהִייָת יְדֵיהוֹן וְיָת רַגְלֵיהוֹן:

ורחצו ממנו משה ואהרן ובניו. יום שמיני למלואים הושוו כלם לכהנה, ותרגומו ומקדשין מניה, בו ביום קדש משה עמהם:

(לב) בְּבֹאָ֞ם אֶל-אֹ֣הֶל מוֹעֵ֗ד וּבְקָרְבָתָ֛ם אֶל-הַמִּזְבֵּ֖חַ יִרְחָ֑צוּ כַּֽאֲשֶׁ֛ר צִוָּ֥ה יְהוָֹ֖ה אֶת-מֹשֶֽׁה: (ס) בְּמֵעַלְהוֹן לְמַשְׁכַּן זִמְנָא וּבְמִקְרָבְהוֹן לְמַדְבְּחָאיְקַדְשׁוּן כְּמָא דִי פַקִיד יְיָיָת משֶׁה:

ובקרבתם. כמו ובקרבם כשיקרבו:

(לג) וַיָּ֣קֶם אֶת-הֶֽחָצֵ֗ר סָבִיב֙ לַמִּשְׁכָּ֣ן וְלַמִּזְבֵּ֔חַ וַיִּתֵּ֕ן אֶת-מָסַ֖ךְ שַׁ֣עַר הֶֽחָצֵ֑ר וַיְכַ֥ל מֹשֶׁ֖ה אֶת-הַמְּלָאכָֽה: (פ) וַאֲקֵם יָת דַרְתָּא סְחוֹר סְחוֹרלְמַשְׁכְּנָא וּלְמַדְבְּחָא וִיהַב יָת פְּרָסָאדִתְרַע דַרְתָּא וְשֵׁיצֵי משֶׁה יָתעִבִידָא:(לד)  מפטיר  וַיְכַ֥ס הֶֽעָנָ֖ן אֶת-אֹ֣הֶל מוֹעֵ֑ד וּכְב֣וֹד יְהֹוָ֔ה מָלֵ֖א אֶת-הַמִּשְׁכָּֽן: וַחֲפָא עֲנָנָא יָת מַשְׁכַּן זִמְנָאוִיקָרָא דַיְיָ אִתְמְלֵי יָת מַשְׁכְּנָא:(לה) וְלֹֽא-יָכֹ֣ל מֹשֶׁ֗ה לָבוֹא֙ אֶל-אֹ֣הֶל מוֹעֵ֔ד כִּֽי-שָׁכַ֥ן עָלָ֖יו הֶֽעָנָ֑ן וּכְב֣וֹד יְהֹוָ֔ה מָלֵ֖א אֶת-הַמִּשְׁכָּֽן: וְלָא יָכִיל משֶׁה לְמֵיעַל לְמַשְׁכַּןזִמְנָא אֲרֵי שְׁרָא עֲלוֹהִי עֲנָנָאוִיקָרָא דַיְיָ אִתְמְלִי יָת מַשְׁכְּנָא:

ולא יכל משה לבוא אל אהל מועד. וכתוב אחד אומר (במדבר ז פט) ובבא משה אל אהל מועד, בא הכתוב השלישי והכריע ביניהם, כי שכן עליו הענן, אמור מעתה כל זמן שהיה עליו הענן לא היה יכול לבא, נסתלק הענן נכנס ומדבר עמו:

(לו) וּבְהֵֽעָל֤וֹת הֶֽעָנָן֙ מֵעַ֣ל הַמִּשְׁכָּ֔ן יִסְע֖וּ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל בְּכֹ֖ל מַסְעֵיהֶֽם: וּבְאִסְתַּלָקוּת עֲנָנָא מֵעִלָוֵי מַשְׁכְּנָא נָטְלִיןבְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּכֹל מַטְלָנֵיהוֹן:(לז) וְאִם-לֹ֥א יֵֽעָלֶ֖ה הֶֽעָנָ֑ן וְלֹ֣א יִסְע֔וּ עַד-י֖וֹם הֵעָֽלֹתֽוֹ: וְאִם לָא יִסְתַּלַק עֲנָנָא וְלָאנָטְלִין עַד יוֹמָא דְאִסְתַּלָקוּתֵהּ:(לח) כִּי֩ עֲנַ֨ן יְהֹוָ֤ה עַל-הַמִּשְׁכָּן֙ יוֹמָ֔ם וְאֵ֕שׁ תִּהְיֶ֥ה לַ֖יְלָה בּ֑וֹ לְעֵינֵ֥י כָל-בֵּית-יִשְׂרָאֵ֖ל בְּכָל-מַסְעֵיהֶֽם: (חזק) אֲרֵי עֲנָנָא יְקָרָא דַיְיָ עַלמַשְׁכְּנָא בִּימָמָא וְחֵיזוּ אֶשָׁתָא הֲוֵיבְלֵילְיָא בֵּהּ לְעֵינֵי כָל בֵּיתיִשְׂרָאֵל בְּכָל מַטְלָנֵיהוֹן: חזק:

לעיני כל בית ישראל בכל מסעיהם. בכל מסע שהיו נוסעים היה הענן שוכן במקום אשר יחנו שם. מקום חניתן אף הוא קרוי מסע, וכן (בראשית יג ג) וילך למסעיו, וכן (במדבר לג א) אלה מסעי לפי שממקום החניה חזרו ונסעו, לכך נקראו כלן מסעות:

--------

לעילוי נשמת ולזכות כל עם ישראל החיים והמתים

האתר כולו מוקדש לעילוי לנשמת כל אחד ואחד מעם ישראל החיים והמתים ולזכות כל אחד ואחד מעם ישראל החיים והמתים ולרפואת כל חולי עם ישראל בנפש בגוף ובנשמה. לייחדא קודשא בריך הוא ושכינתא על ידי ההוא טמיר ונעלם בשם כל ישראל, לעשות נחת להשם יתברך ולהמשיך רחמים וחסדים על כל העולם, לבירור עץ הדעת טוב ורע ולתיקון הדעת של כל בר ישראל, ולקרב את ביאת מלך המשיח צדקנו.

בפרט לזכות נשמות משה בן יוכבד רבנו עליו השלום רבן של כל ישראל, רבי שמעון בן יוחאי מגלה תורת הנסתר בעולם, רבי יצחק לוריא אשכנזי בן שלמה עטרת ראשינו, רבי ישראל הבעל שם טוב בן אליעזר מגלה תורת החסידות בעולם, רבנו נחמן בן פייגא אור האורות, רבי חיים בן יוסף ויטאל תלמיד רבנו האר"י, וכל הצדיקים והחסידים, הצדיקות והחסידות, האבות הקדושים והאמהות הקדושות, דוד המלך וכל יוצאי חלציו וכל אחד ואחד מישראל בכל מקום שהוא חי או מת.

ותיקון של כל ישראל החיים והמתים, ולפדיון של כל ישראל החיים והמתים מכל דין וייסורים שיש עליהם.

בס''ד - כל הזכויות שמורות (c) ל ר' פנחס ראובן שליט''א ול ר' שגיב מחפוד שליט''א
ול- J. Alan Groves Center - תחת תנאי רשיון CC-2.5
לפי רישיון  Creative Commons-CC-2.5

דילוג לתוכן