ימי מוהרנ״ת חלק ראשון כט

תוכן עניינים

וְהִנֵּה עַתָּה שֶׁחָזַרְתִּי לְנֶעמִירוֹב זָכִיתִי שֶׁהָיִיתִי כַּמָּה פְּעָמִים אֵצֶל רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה קדֶם ראשׁ הַשָּׁנָה וּבְעצֶם חֲלִישׁוּתוֹ אַף עַל פִּי כֵן גִּלָּה לְפָנֵינוּ תּוֹרוֹת נִפְלָאוֹת הַמְחַיִּין נְפָשׁוֹת הַרְבֵּה עַד אֵין סוֹף וְאֵין תַּכְלִיתסָמוּךְ לְראשׁ הַשָּׁנָה נִגְמַר בְּאוֹסְטְרָהָא הַדְפָּסַת סִפְרוֹ הַקָּדוֹשׁ לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן וְהֵבִיא הָאִישׁ הַנַּ"ל כֻּלָּם לְפה רָאוּ עֵינֵינוּ וְשָׂמְחוּ לְבָבֵנוּ וְהֵאִירוּ פְּנֵי תֵּבֵל וְנִתְחַלְּקוּ בְּיַעֲקב בֵּין אַנְשֵׁי- שְׁלוֹמֵנוּ וּבְכָל הָעוֹלָםאַחַר שֶׁבָּא מִלֶּמְבֶּרְגְּ נָסַע עַל פִּי רב לְטַיֵּל מֵחֲמַת עצֶם חֲלִישׁוּתוֹ וּבִנְסִיעוֹת אֵלּוּ לְטִיּוּל שָׁמַעְנוּ כַּמָּה וְכַמָּה תּוֹרוֹת נִפְלָאוֹת וְנוֹרָאוֹת וּפַעַם אַחַת נָסַעְתִּי עִמּוֹ וְדִבֵּר עִמִּי מֵעִנְיַן הַסֵּפֶר שֶׁלּוֹ שֶׁנִּדְפַּס בְּסָמוּךְ וְשִׁבַּח אוֹתוֹ מְאד וְאָמַר מֵאַחַר שֶׁכְּבָר נִדְפַּס צְרִיכִין לִלְמד אוֹתוֹ מְאד עַד שֶׁיִּהְיֶה שָׁגוּר בְּעַל פֶּה וְכוּ' כַּמְבאָר בְּמָקוֹם אַחֵר (חַיֵּי מוֹהֲרַ"ן שמ"ו) וְאַחַר כָּךְ עָנָה וְאָמַר צְרִיכִין לְחַבֵּר עוֹד סֵפֶר אֶחָד שֶׁיִּהְיֶה נָאֶה וְיָפֶה עוֹד יוֹתֵר מֵהָרִאשׁוֹן וְאַחַר כָּךְ בִּהְיוֹתִי עִמּוֹ בַּשָּׂדֶה וּכְבָר בִּקֵּשׁ לַעֲלוֹת עַל הָעֲגָלָה לֵישֵׁב עָלֶיהָ לַחֲזר לְבֵיתוֹ, נִתְגַּלְגֵּל מִתּוֹךְ שִׂיחָתוֹ הַקְּדוֹשָׁה שֶׁגִּלָּה לְפָנַי הַתּוֹרָה הַנּוֹרָאָה עַל פָּסוּק וְאַיֵּה הַשֶּׂה לְעוֹלָה (לִקּוּטֵי תִּנְיָנָא י"ב), וְהִיא עֲמֻקָּה מְאד מְאד וּמְחַיֶּה נְפָשׁוֹת מֵעִמְקֵי שְׁאוֹל תַּחְתִּיּוֹת מְאד מְאד לְחַיּוֹתָם לְחַיֵּי עוֹלָם וְכוּ', כַּמְבאָר לַמְעַיֵּן שָׁם בְּסִפְרוֹ הַקָּדוֹשׁ וּבִדְבָרֵינוּ מַה שֶּׁזִּכַּנִי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ לְחַדֵּשׁ וּלְבָאֵר בְּדִבְרֵי הַתּוֹרָה הַזּאת עַיֵּן שָׁםוְאַחַר כָּךְ כְּשֶׁחָזַרְתִּי עִמּוֹ לְבֵיתוֹ עָנָה וְאָמַר לִי זֶה יִהְיֶה לְךָ עַל הַסֵּפֶר הַשֵּׁנִי הַיְנוּ מַה שֶּׁאָמַר תְּחִלָּה שֶׁצְּרִיכִין עוֹד לְחַבֵּר סֵפֶר שֵׁנִי וְכוּ' כַּנַּ"ל עַתָּה הֵעִיר אָזְנִי שֶׁיֵּשׁ לִי הַתְחָלָה עַל זֶה הַסֵּפֶר הַשֵּׁנִי וּבָזֶה חִזֵּק אוֹתִי בְּיוֹתֵר לַעֲסֹק בִּזְרִיזוּת וְהִתְאַמְּצוּת לִכְתּב כָּל חִדּוּשָׁיו הַקְּדוֹשִׁים וְכֵן הָיָה עַד שֶׁזָּכִיתִי לְחַבֵּר מֵחִדּוּשָׁיו סֵפֶר הַקָּדוֹשׁ לִקּוּטֵי מוֹהֲרַ"ן תִּנְיָנָא כִּי מִיּוֹם שֶׁבָּא מִלֶּמְבֶּרְגְּ הֻכְרַחְתִּי לְהִתְיַגֵּעַ בְּכַמָּה יְגִיעוֹת לִכְתּב בְּעַצְמִי כָּל חִדּוּשָׁיו כִּי מִקּדֶם שֶׁהָיָה בְּלֶמְבֶּרְגְּ הָיוּ כַּמָּה חִדּוּשִׁים שֶׁכְּתָבָם בְּעַצְמוֹ וְגַם כָּל הַתּוֹרוֹת כְּתַבְתִּים לְפָנָיו כַּנַּ"ל אֲבָל אַחַר שֶׁבָּא מִלֶּמְבֶּרְגְּ לא כָּתַב בְּעַצְמוֹ דָּבָר וְלא כָּתַבְתִּי לְפָנָיו כְּלָל, רַק הָיָה לִי כַּמָּה יְגִיעוֹת קדֶם שֶׁכָּתַבְתִּי תּוֹרוֹתָיו שֶׁלּא בְּפָנָיו וּבִפְרָט הַתּוֹרוֹת הָאֲרֻכּוֹת שֶׁאָמַר בִּזְמַנִּים הַקְּבוּעִים לְקִבּוּץ, כְּמוֹ בְּראשׁ הַשָּׁנָה וְשַׁבַּת חֲנֻכָּה וְשָׁבוּעוֹת שֶׁנֶּאֱמְרוּ בַּאֲרִיכוּת נִפְלָא בְּהֶמְשֵׁךְ גָּדוֹל מְאד וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עֲזָרַנִי שֶׁהֵעַזְתִּי פָּנַי נֶגְדּוֹ וְהִטְרַחְתִּיו שֶׁיַּחֲזר עִמִּי רב הֶמְשֵׁךְ הַדְּבָרִים מֵהַתּוֹרוֹת אַחַר שֶׁאֲמָרָם בָּרַבִּים וְאַחַר כָּךְ כְּתַבְתִּים שֶׁלּא בְּפָנָיו וְאַחַר כָּךְ הֲבֵאתִים לְפָנָיו וְהֶרְאֵיתִים לוֹ וְהוּטְבוּ בְּעֵינָיו בְּעֶזְרַת הַשֵּׁם וְכָל מַה שֶּׁעָבְרוּ מְנִיעוֹת קדֶם שֶׁכָּתַבְתִּי כָּל תּוֹרָה וְתוֹרָה אִי אֶפְשָׁר לְסַפֵּר בָּרוּךְ הַנּוֹתֵן לַיָּעֵף כּחַ שֶׁעֲזָרַנִי בִּדְרָכָיו הַנִּפְלָאִים לִכְתּב עַל הַסֵּפֶר תּוֹרוֹת כָּאֵלֶּה בָּרוּךְ הַמֵּקִים מֵעָפָר דָּל לִזְכּוֹת לְקַבֵּץ וְלִכְתּב דְּבָרִים נוֹרָאִים כָּאֵלֶּה דְּבָרִים שֶׁכִּסָּה עַתִּיק יוֹמִין, לְזַכּוֹת בָּהֶם אֶת הָרַבִּים לְדוֹרֵי דוֹרוֹת בָּרוּךְ הוּא וּמְברָךְ שְׁמוֹ תָּמִיד לְעוֹלָם וָעֶד

לכבוד נשמת רבנו נחמן בן פייגא זכותו תגן עלינו ועל כל ישראל. ולכבוד נשמת רבי נתן מברסלב בן חיה לאנה,  ולזכות כל ישראל החיים ומתים.

מקור: rabenubook
דילוג לתוכן