תשובה. להחזיר הביתה את בת המלך האבודה
בעולם המודרני אנחנו מחשיבים רק תוצאות. הדרך או הזמן או המאמץ שהשקענו לא תופש מקום חשוב כל כך. מתוך המבט הזה גם על העולם הרוחני אנחנו מסתכלים ככה. כשנגיע ליעד, כשנתקן את מה שצריך לתקן, רק אז, כך נדמה לנו, יהיה לנו ערך. הדרך ומה שעברנו בדרך לא כל כך משנה.
אבל רבי נחמן מפתיע אותנו בהסתכלות אחרת לגמרי. לכל צעד יש משמעות רבה. כל תנועה אל היעד היא יעד בפני עצמו. וכך הוא פותח את הסיפור הראשון שסיפר " מעשה מאבידת בת מלך": "בדרך סיפרתי מעשה...". זהו סיפור על הדרך ועד כמה היא חשובה בפני עצמה.
צולם בכנס זום של קהילת נהר דעה בתאריך ראש חודש אלול תשפ"ד 4/9/24
ואטסאפ (קבוצה שקטה) https://chat.whatsapp.com/LVSpLGQ55gVHN6CjppmVTa
טיק טוק https://www.tiktok.com/@erezmoshedoron?lang=he-IL
אור פנימי ברסלב orpnimi.co.il
תשובה. להחזיר הביתה את בת המלך האבודה
טוב אנחנו בעזרת השם נדבר קצת היום על תשובה נכנסנו לאלול בשעה טובה שיהיה חודש טוב לכולם חודש שמח חודש של השעות לכל עם ישראל בעזרת השם אז אני רוצה לחזור לאיזה שאלה מאוד מקורית ופשוטה מה זה תשובה תן תשובה לשאלה מה זה תשובה בליקוי מרן תורה לה אז רבנו כותב שמה כבר בהתחלת התורה סעיף א' הוא כותב כך נקרא מה כתוב פה דע כתשובה הי לשוב את הדבר למקום שניטל משם ו בחינת זרקה ובא בזוהר הקדוש דדריק לאתר דת נטילת מתמן ומנה ה הוא אתר הוא חוכמה י חוכמה היא שורש כל הדברים כמו שכתוב ולם בחוכמה עשיתם לכן צריך כל אחד לשמור את שכלו מ שכליות חיצוניות המכונה המכונה בשם בת פרעה עיקר חוכמה לקנות שלמות אינם רק חוכמות אלוקות ושאר החוכמות הם רק חוכמות בטלות ואינם חוכמות כלל זה רוב סעיף א' בליקוטי מרן תורה ל אז מה כתוב כאן רבנו אומר מה זה תשוב תשובה זה להחזיר את הדבר למקור שלו לחזור למה שאנחנו באמת ורבנו אומר כאן שבעצם הבן אדם מה זה הבן אדם בן אדם זה המוח שלו בן אדם שאין לו מוח או שהוא השתגע או שהמוח שלו לא תקין או שהוא חולה במוח אז הוא לא בן אדם הוא לא הוא לא יכול לתפקד כבן אדם הבן אדם זה המוח שלו המוח האנושי זה הבן אדם הנשמה נמצאת מתוך המוח של הבן אדם אז מה הכוונה לחזור למה שאנחנו באמת להחזיר את המוח למקום תשובה היא זרקה זרקה זה אחד הטעמים אחד מטעמי המקווה ואומר הזוהר הקדוש בספר התיקונים תיקוני הזוהר שנזרקה למקום שנלקחה משם זרקה תשובה זה זרקה זרקה זה שנזרקה הושלכה בחזרה למקום שהיא נלקחה משם מהו המקום הזה הוא חוכמה שורש הנשימה הוא בחוכמה מה הכוונה איזה חוכמה רבנו אומר חוכמה הוא שורש כל הדברים כעיקר החוכמה לקנות שלמות אינם רק חוכמות אלוקות רבנו אומר אתה אדם אתה יהודי אתה צריך לחזור למקור מה זה המקור חוכמות אלוקות ישאר החוכמות אומר רבנו הם רק חוכמות בטלות ואינם חוכמות כלל כל חוכמה שהיא לא חוכמת אלוקות זה בכלל נקרא חוכמה מה זה נקרא חוכמות אלוקות רבנו אומר לקנות שלמות חוכמה שמאפשרת לך לקנות שלמות להשתלם לקבל את הצורה המקורית שלך לחזור נקודה אמיתית שלך להיות מה שאתה באמת זה נקרא חוכמת אלוקות תראו מה רבנו כותב בליקוי מארן חלק ב' תורה ז סעיף ד כל זמן שאין מאיר הדעת בבני אדם ואינם יודעים ומרגישים אלוקותו יתברך שמו ממשלתו אינם בכלל בני אדם מאחר שאין בהם דעת לדעת את השם שזה עיקר גדר האדם עיקר האדם זה המוח שלו מה המוח הזה עושה עושה חשבון איך להרוויח יותר כסף עושה חשבון איך להשיג את המטרות שלו בחיים יודע מתמטיקה יודע ה שפות שולט בהנדסה מה הכוונה מוח מוח זה מוח של בן אדם שיודעים ומרגישים אלוקותו יתברך שמו ממשלתו זה גדר האדם שאתה יודע ומרגיש את אלוקות השם את הממשלה שלו את השלטון שלו הוא נמצא בקשר איתו זה נקרא חוכמות אלוקות ולשם צריך לחזור צריך לחזור למצב שבו אנחנו יודעים מי זה השם יודעים מה הוא רוצה מאיתנו ומרגישים את השלטון שלו השנתון האוהב המרגש שלו משרתים אותו זה לשם אנחנו צריכים לחזור ומה קורה כשבן אדם חוזר למקום שלו מה בעצם אמור לקרות אנחנו קופצים עכשיו למקום אחר לגמרי סיפורי מעשיות בבין מלך ובין שפחה רבנו מספר שהיה חילוף סולפו הבין מלך והבן שפחה הבן מלך גדל כבן שפחה בן שפחה גדל כבן מלך בסופו של דבר בן מלך מתעורר עובר כל מיני הרפתקאות מגלה את המקום שלו מזהה את עצמו חוזר לעצמו הוא מגיע לאיזה מדינה ששם הוא אמור לקבל חזרה את המלכות שלו ושמה הוא עומד בכמה מבחנים מסורים שם אומרים לו שיש לו מבחן אחד להיכנס לאיזה גן שרודפים את הבן אדם הוא פותר את החידות שיש שם בגן הזה הוא יודע מה משמעות הדברים והנה מגיעה החידה האחרונה החידה האחרונה שהשרים שבמדינה הזאת שאליו בן המלך האמיתי מגיע החידה היא כזו אמרו לו השרים נמצא בסוף בין מלך ובין שפחה שמתחלפים אמרו לו השרים אף על פי כן אף על פי שראינו ממך דבר כזה ראינו שאתה יודע לפתור חידות שאף אחד לא פתר באמת אן אן עליך ממש בן אדם רציני רואים שאתה משהו מיוחד זה לא מספיק אף על פי כן בשביל דבר אחד אין ראוי ליתן לך את המלוכה צריך לעמוד בעוד ני היום ננסה אותך בעוד דבר דבר אחר יש כאן מלך הכיסא המלך שהיה פה הוא עושה פה כיסא והכיסא מאוד גבוה ויש שם כל מיני חיות ועופות חיתוכים של עץ של כל מיני חיות ועופות בשני הכיסא עומדת מיטה שמה יש שולחן ומנורה מהכיסא יוצאות כל מיני דרכים צורה של בניין אף אחד בעולם לא יודע מה זה הסיפור הזה מה זה הכיסא והמיטה והשולחן והעופות והדרכים אף אחד לא יודע מה זה ויש שם בעיה כשרוצים להתקרב יש שם אריה מזהב ם בן אדם מתקרב האריה הזה בולע אותו וגם שם יש חיה אתה הולך לדרך אחרת יש שם חיה אחרת ממתכת אחרת בקיצור יש פה איזה משהו מסתורי אתה צריך לפתור אותו ואי אפשר להתקרב בכלל לאזור הזה אי אפשר להתקרב כי יש שם כל מיני חליות מתכת מוזרות שטופות את מי שמתקרב על כן תתנסה בזה אם תוכל לידה עניין הכיסא אם אתה תבין תפתור את הסוגיה של הכיסא אנחנו תן לך אתנו לךה ראו לו את הכיסא ה התחיל להסתכל סתכל וראה שחסר מן הכיסא למעלה איזה שושנה בכיסא למעלה חסר השושנה ואם היה לכיסא זאת השושנה אם היינו שמים את השושנה הנכונה במקום של הכיסא למעלה י כיסה את הכוח שיש לתיבה קיבל איזה קלי כזה של מנגנים ששמים על זה את זה על חיים התחילה לנגן והוא הסתכל עוד וראה שהשנה הזאת שחסרה היא נמצאת למטה השושנה שצריכה להיות למעלה נמצאת למטה וצריכים לקחת אותה משם ולהניחה למעלה וככה הוא הסתכל על כל הדברים וראה המיטה לא במקום השולחן לא במקום כל דבר פה לא במקום אני אשים את זה במקום הכל הסתדר כמובן רואים פה שיש פה רמז נפלא שב מתחיל עם הסיפור של השושנה אנחנו יודעים בשיר השירים מפורש לנו מזאת השושנה כשושנה בין החוחים איין רעייתי בין הבנות עם ישראל זה השושנה של הקדוש ברוך הוא זה הפרח הכי עשוי הכי ריחני של הקדוש ברוך הוא אבל הוא לא נמצא במקום הוא נמצא למטה צריך לשים אותו למעלה אנחנו מושפלים מושפלים בגו גוף בנפש בממון מושפלים בעיני עצמנו אנחנו לא במקום שלנו צריכים לשים אותנו במקום למעלה למעלה בכיסא רבן מלך הזה ידע איך לסדר את הדברים מה הוא עשה אז הוא ציווה לסדר את הכל מה הוא ציווה לעשות לקחת השושנה מלמטה ולתוכה למעלה וכן כל הדברים לסדר כולם בסדר הראוי הבן מלך האמיתי יכול להיות ככה ראיתי בכמה מקומות שזה מדבר על המשיך מרמז על המשיח בן המלך האמיתי הוא סידר את כל הדברים הוא שם את כל הדברים במקום גם את השושנה וגם את הכיסא וגם את העריות ואז מה קרה שימו לב מה קרה מה קורה כשדבר חוזר למקום שלו ואז התחילו כולם לנגן ניגון הנפל מאוד ועשו כולם הפעולה הראויה להם ואז נתנו לו המלוכה שמחזירים דבר למקום שלו מה קורה לו הוא מתחיל לנגן מתחיל לשרוך ורק אז הוא יכול לעשות את הפעולה הראויה לו כל אחד מאיתנו כשהוא יגיע למקום שלו הוא יעשה את הפעולה הראויה לו הוא ימלא את השליחות שלו עלי אדמות זה נקרא לחזור בתשובה לחזור למקום שלי להיות במקום שבו אני אוכל בעזרת השם לצא את התפקיד שלי כמו שאני רוצה כמו שהשם רוצה ואז אני אתחיל לנגן זה ניגון נפלא והניגון שלי השתלב עם הניגון של כל הנשמות ביחד איזה דבר נפלא זה מה שקורה כשחוזרים למקום להחזיר את כולנו למקום זה כנראה העבודה של המשיח אבל מה אנחנו יכולים לעשות כדי לחזור למקום בשביל למצוא תשובה על מה אנחנו יכולים כדי להחזיר את עצמנו למקום אנחנו קופצים לסיפור אחר עשה בעבדת בת מלך י שם אפשר למצוא תשובה ע על השאלה הזאת מאוד מעניין גם שחלק מהסיפורים רבנו לפני שהוא סיפר אותם הוא הקדים ואמר איזה איזה הסבר על הסיפור וגם פה לפני שרבנו סיפר את הסיפור הזה מעשה מעבדת בת מלך זה היה הסיפור הראשון שרבנו סיפר וככה הוא התחיל ואמר ענ ואמר בדרך סיפרתי מעשה שכל מי שהיה שומעה יה לו הרור תשובה איזה יופי הסיפור הזה מעורר לתשובה הסיפור הזה עצם השמיעה שלו עצם הקריאה שלו זה התעוררות לתשובה היה לורה מקום להגיד יש עניין מיוחד דווקא בנול בזמן של תשובה לקרוא את הסיפור הזה וללמוד אותו זה מה שאנחנו עושים אפל שהיה שומע את הסיפור הזה רבנו אמר היה לו התעוררות התעוררות לתשובה מה זה תשובה אמרנו קודם לחזור למקום שלי אני רוצה להגיע ליעד שלי אני רוצה לנגן את הניגון שלי אני רוצה לעשות את הפעולה הראויה לי מה שראוי לי מה שהשם ברא אותי יש משפט יפה וחזק מאוד בספר דרך השם לרמח כמה זה חשוב הנקודה הזאת שאני אעשה את התפקיד שלי אז אני אהייה מאושר יהיה לי טוב יהיה לי גון כל העולם אשמח ומכל כותב ככה בדרך השם ככה הוא כותב וכל נברא משתלם כוונה כל נברא קונה שלמות רבינו דיבר על זה לקנות שלמות חוכמות אלוקות לקנות שלמות כל נברא משתמן כשפומבה יתברך שמו שיפעל חוסר משלמות כל זמן שלא יפעלו מתי אדם קונה שלמות שכשהוא פועל את מה שהבורא יתברך חקק לו שיפ כשהוא מוציא את הטוב שלו כוח ל הפועל שחוזר למקום שלו יחסר משלמות כל זמן שלא ישנ הני רוצה להגיע לשלמות איך אני אגיע לשלימות אני רוצה להגיע למקום שלי אני רוצה לעשות את העניין שלי בחיים איך אני עושה את זה בוא נראה נעשה מעבדת בת מלך אז בוא ניגע בזה ניגע רק בחלק הראשון של הסיפור יש פה אינסוף אינסוף אינסוף של חוכמת אלוקות בסיפור הזה אחנו רק נסה לדע טיפה בכמה דברים שאפשר ממש להצביע ולראות שמלמדים אותנו משהו בוא נראה מה רבנו כותב כאן נקרא את הקטע הראשון של הסיפור נ ואמר בדרך סיפרתי מעשה שכל מי שהיה שומע היה לו אירור תשובה וזוהי מעשה במלך אחד שהיו לו שישה בנים ובת אחת ואותה הבת הייתה חשובה בעיניו מאוד והיה מחבבה ביותר והיה משעשה עמה מאוד פעם אחת היה מתוועד עמה ביחד באיזה יום נעשה ברוגז עליהם נזרקה מפיו דיבור שהלא טוב יקח אותך בלילה הלכה לחדרה ובבוקר לא ידעו הכני והיה אביה מצער מאוד והלך לבקשה נה ונה עמד השני למלכות מחמד שראה שהמלך מצטער מאוד וביקש שיתנו לו משרט וסוס ומאות על הוצאות והלך לבקשה והיה מבקשה מאוד זמן רובה מאוד עד שמצאה זהו סוף הסיפור עכשיו רב רבנו כותב אתה רבי נתן כותב אתה מספר איך ביקשה עד שנמצאה אז קודם כל זה מאוד מוזר הסיפור הזה יש פה מין מיני סיפור פרומו של הסיפור שבעצם עושה עושה את כל הסיפור תקציר הסיפור בת המלך הלכה לאיבוד המשנה המלכות חיפש אותה בסוף הוא מצא אותה הנה כל הסיפור עכשיו בוא נשמע את הפרטים אומר רבנו למה זה בנוי ככה מאוד מוזר המבונה הזה הוא יתן לי הקדמה ואתה מגלי לי מה יהיה בסוף מוזר למה אתה עושה את זה יותר מזה נלך בסוף הסיפור מה כתוב סוף הסיפור איזה הרפתקאות איזה הרפתקאות עוברת בת המלך איזה הרפתקאות עובר המשנה למלכות בחיפוש מה כתוב בסוף הסיפור ואיך שהוציאה לא סיפר ובסוף הוציאה סליחה למה אתה לא מספר לי את הסוף תגיד מה היה איך היה הוציא אותה מה קרה שם בתוך העיר הזאת שנמצא שם הייתי חושב אולי ככה איזה מחשבה מעניינת שאולי אנשים חושבים כשקורים את הסיפור אולי בזכות זה שהוא הוציא אותם מ שניל המלכות אולי המלך יתן לו את הבת שלו לאישה והתחתנו שום דבר סיפרת לי על כל הדרך עד למקום ששמה היא נמצאת בארמון שמה היא נמצאת בהר שזה מבצר של מרגליות ופתאום הפסקת לי את הסיפור א ואיך שהוציא לו סיפור בסוף הוציא מה רבנו התעייף מה הוא רוצה כמובן כל מה שאני אומר עכשיו מחשבות שהיו לי כשלמדתי את הסיפור ם חזרים קצת בליקוי הלכות זה דרך האפשר בכל אופן תראו את המילה הראשונה שרבנו מדבר עליה כשהוא מסביר לנו שמטרת הסיפור הזה לאור מוזן בדרך סיפרתי מעשה המילה הראשונה סיפרתי מעשה שכל מי שהיה שומע היה לו רור תשובה מילה הראשונה מה היא בדרך רבנו אומר אני מספר לך סיפור על דרך מאוד מאוד ברור לדעתי מה שרבנו רוצה להגיד כאם בעולם המערבי שאנחנו נתונים תחת הקליפה שלו תחת השליטה שלו רבנו אומר אנחנו תחת ממשלת איש שעיר עשו איש שעיר לכן אנחנו בשערה בטירוף בול אנחנו נמצאים בגלות והגלות של העולם המערבי שאנחנו מחשיבים את התוצאות מה השגת מה קנית מה למדת איזה תואר יש לך כמה ילדים יש לך כמה כסף יש לך איזה מכונית יש לך אה אתה בתורה כמה מסכתות גמרת כמה התפרסמו תלמידים העמדת שנייה מי החליט שזה מדד למשהו בכלל מאיפה הבאתם את זה חזל אומרים הפוך אחד המרבה ואחד הממית ובלבד שיכוון ליבו לשמיים הקדוש ברוך הוא לא מחפש כמויות הוא מחפש איכויות שנייה אז המטרה זה לא להגיע ליד רבנו אומר שנייה לפני שאתה מגיע ליעד אתה בדרך בדרך עצמה יש יעד המילה הראשונה של הסיפור זה בדרך כל הסיפור על חיפוס על הדרך רגע ומה עם הסוף רבנו אומר אתה יודע מה הפעם נעזוב את הסוף הסוף זה לא העניין העניין זה הדרך אז רגע אם אני רוצה לחזור בתשובה שם גם כן בסוף זה לא העניין שאני אחזור בתשובה שאני אגיע למקום שלי שאני אהיה מתוכן הן אומר לו כל צעד בדרך לשם זה יעד בפני עצמו זה מטרה בפני עצמה יש פסוק בתהילים דוד המלך אומר לנו דבר מדהים יכלת ראיתי קץ רחבה מצותך מאוד אומר לנו המלבים מה פירוש המינים יכל תחלה ראיתי קץ כל דבר שבעולם שאנחנו מכירים מתי הוא מגיע לתכנית שלו כל תחלה מתי ה מגיע לתפלה שלו ראיתי קץ כשהוא הגיע לגמר שלו יש לו משמעות יש לו תכלית יש לו טעם אחד בנה בית בנה אותו שנה שנתיים שלוש נו הגיע לתכלית לא עוד לא נגמר עוד אין חשמל עוד אין חלונות עוד אין ריצוף כשהכל יגמר זה יגיע לתכנית לא אבל עבדתי שלוש שנים לא מעניין שזה יהיה גמור נדבר שזה יהיה גמור תגמור את התואר אתה שווה תעשה משהו גמור סופי זה שווה גיע ליעד זה שווה ספר את הסיפור שלך עד הסוף הטוב זה שווה אתה באמצע אתה בדרך לא מעניין ככה זה העולם המערב לכל תכלה ראיתי קץ איך זה בקדושה רחבה מצותך מאוד מצוות הקדושה עבודת השם התשובה זה עובד עם חוקים אחרים כל צעד הוא מטרה בפני עצמה כל רצון ומטרה בפני עצמ וזה הסיפור הסיפור של הדרך הדרך אל התשובה וכולנו בדרך אל התשובה כולנו מחפשים אנשים רגילים לחשוב אם הגעתי למשהו אני שווה משהו אבל אני לא הגעתי לכלום אני מחפש את עצמי בגיל 20 אני מחפש את עצמי בגיל 40 אני מחפש את עצמי בגיל 60 אני מחפש את עצמי עד מתי תחפש את עצמך מה אתה מחליף מקצוע מה אתה עובר דירות מה אתה מחליף סגנונות פעם אתה דתי פעם אתה דתי כזה פעם אתה חילוני עוד פעם חוזר בתיון מה נסגר איתך תפסיק לחפש את עצמך תהיה יציב אפה יש בתורה מצווה להיות יציב לא ידעת שמעתי מצוה כזאת יש מצווה להתמדה אם אני מגלה שאני מתמיד במשהו שהוא לא מדויק לי אדרבה תשנה את זה זה נקרא תשובה אני מחשב מסלול מחדש אז כמה פעמים תחשב משלל מחדש למה שצריך אני בדרך הדרך והחיפוש זה עבודת השם המציאה זה מתנות משמיים ואנחנו כל הזמן עסוקים בלמה לא הגעתי למה אני לא מתוקן למה המידות שלי לא מתוקנות למה הבית שלי לא מסודר למה א לא מתוקתק בעבודה למה לא הגעתי ליעדים למה לא גמרתי את השס למה אני לא בסוף רבנו אומר תהיה בדרך נשק את הדרך יהיה בחיפוש זה עבודת השם אדרבה אם אתה תגיע למשהו ותגיד טוב זהו הגעתי סופית אם באמת הגעת לסוף אוי ואבוי את אתה מות מי שמגיע לסוף הוא מת טוב שאני לא בסוף אני מתקדם אני גם לסוג נלך אחורה לך קדימה אז רבנו מגלה חידוש גדול גם הדרך לעבודת השם זה עבודת השם גם הדרך לתשובה זה תשובה רבנו מדבר על זה בהרחבה אתם יכולים לראות בתורה עט בליקוי מארן שם רבנו מדבר על זה מפורשות שיש שני סוגים של תשובה יש תשובה אחת שנקראת תשובה של שבת שהיא נקראת תשובה שלימה זה באמת מסוג השלימות וכבר הגעתי ליעד לפי דעתנו אף אחד מאיתנו לא הגיע בזה אבל יש תשובה אחרת פעם טמא פעם טהור פעם קשר פעם פסול אני מבולבל אני מצליח אני נכשל אני עולה אני יורד כולנו מכירים את המצב הזה זה המצב שלנו הבן אומר תקשיב טוב המצב הזה שבו אתה אומר אני לא אני לא מגיע ליד זה שטויות זה לא מה זה משנה עכשיו שאני עולה יורד מסריח נחשב אלף פעמים אני מסתכל שלא צריך פעם אחת לא הסתכלתי נו באמת מה אתה צוחק מפעם פעם אני מתעצבן וחמש שניות אני לא מתעצבן מה זה משנה נו בחיך מה זה שווה רבנו אומר בתורה עט זה סוג של תשובה זה סוג של תשובה זה הדרך לתשובה השלמה וזה שווה הרבה זה שווה הרבה זה סוג של תשובה נ אמר בדרך סיפרתי מעשה שכל מי שהיה שומע היה לו ות שבו מה הסיפור סיפור הוא כזה מעשה במלך אחד שו לו שישה בנים הוא בת אחת יכול מאוד להיות מסתבר מאוד שהבת הזאת זה הנשמה שלנו שישה בנים הזה רומז שש תימי המעשה ושש כוחות שיש בעולם ואף על פי ששש זה יותר מאחד ו בנים זה יותר חזק מבנות אז שש בנים הם פחות חשובים מהבת האחת עוד פעם אותו סיפור הצלחה כמויות גבורה נשמה בת אחת יותר חשובה יותר חשובה אחד המרבה ואחד הממית הוא בלבד שיכוון ליבו לשמיים החשיבות זה הקשר שלנו עם השם לא הכמויות וההצלחות שבהם אנחנו מת קודה אותה בת היייתה חשובה בעיניו מאוד והיה מחבבה ביותר והיה משעשה אמה מאוד הקדוש ברוך הוא אוהב אותנו רוצה אותנו מחבק אותנו ממשק אותנו פעם אחת היה מתוועד עמה ביחד באיזה יום ונעשה ברוגז עליה נזרקה מפיק דיבור שהלא טוב יקח אותך בלילה הלכה לחדרה ובבוקר לא ידעו חני היה יה מצער מאוד והלך מבקשה אנה ואנו למה הוא כעס עליה לא יודעים לא כתוב פה שיש איזה סיבה היא עשתה משהו קרה משהו אנחנו לא יודעים מה קרה אבל היא הלכה לאיבוד אז באמת אנחנו כלנו רואים צריך לחזור למקום אבל איך אבל איך התרחקתי איך איך הגעתי ללא מקום איך הגעתי לזה שאני לא במקום שלי מאיפה נזרקתי שאני צריך לחזור הקדוש ברוך הוא ברא את העולם בראשית ברא אלוקים אלוקים זה מידת הדין מידת הדין חיווה שאם אדם יזרק לעולם הזה תרחק מקרבת אלוקים תרחק מהמקום שלו נסתבך במה שהסתבך ומשם נחזור זאת התוכנית של הקדוש ברוך הוא הכל בסדר אני עשה ברוגז הגן אם הוא היה באמת מוצא בה איזה טעם נפגם שהיא ממש עשתה משהו שלא יעשה יכול להות שהיה מגרש אותה לעולמים וככה חזל אומרים לנו שעם ישראל מרגיש כבר 2000 שנה שהקדוש ברוך הוא כאילו חס ושלום עזב אותנו לא רוצה אותנו כאלה עבות עשייתם כאלה חטאים עשיתם תעופו לי מענם לא צה שמע מכם לעולמים עם ישראל אמרו לירמיהו הנביא הקדוש ברוך הוא גירש אותנו כמו אחד שגירש אישה אנם מגורשים אמר להם ירמיהו לא ראיתי את הגט לא ראיתי את הגט והגמרא אומרת בין כך ובין כך קוראים לך בנים הקדוש ברוך הוא אומר בנים סוררים בנים לא אמון גם כשהוא מתבטא אלינו צורה שלילית הוא קוראה לנו בנים אז גם הבת ה הייתה כל כך באמת לא בכיוון שצריך ממש להשליך אותה לודון חס ושלום אז לא היינו קוראים את המשפט הבא והיה אביה מצער מאוד אני מצטער מאוד צר לי כואב לי מכל צרתם לא צר מה שעובר ענינו הקדוש ברוך הוא משתתף בצער שלנו רוצה להחזיר אותנו הביתה והלך לבקשה ענון לא הבנתי אתה מלך לא הבנתי מה זה מלך בבקשה נה ונה אתה מלך תביא צבא תביא מודיעין תסתובב בכל הכדור דבר עם מלכים חברים שלך לא יודע מה תעשה את הכל להוציא אותו מה זה היה מבקשה הנה רנה הוא משתולל בקר לקיר אומר מה יהיה מה יהיה הבטלת מה שגזרת אתה אמרת שאתה כועס עליה ואמרת שהלא טוב יקח אותך תגיד שהלא טוב ישחרר אותך אם הדיבור שלך עשה כזה פלא שה פתאום נעלמה תגיד דיבור הפוך אם אתה יכול להעיף אותה לא יודע לאיפה עם הדיבור שלך אז אתה יכול גם עם הדיבור שלך להחזיר גזרת תגזור הפוך לא הוא מצטער והוא הולך לבקש את האנה ואנה מאוד מוזר זאת אומרת שהוא מצד אחד רוצה אותה אוהב אותה דואג לה מחפש א מצד שני נשאר עם הגזרה זאת אומרת הכל בתוכנית אנושית ברא אלוקים הכל התחיל במידת ובים אחר כך התורה אומרת ביום בו השם אלוקים רצ שמים שיטף מידת הרחמים אני רוצה לבחון אותכם אני רוצה שאתם תעשו את העבודה להתקרב אליי ארי אני אוהב אתכם ואני גם מקרב אותכם אני רוצה להתקרב אליכם ינתן אומר יש כביכול ויכוח בינינו לבין הקדוש ברוך הוא אנחנו אומרים הבנו השם אליך ונשוב חד שמנו כקדם יקרב אותנו כמו שהיינו קרובים ואז אנחנו נתעורר תעזור לנו ל שבנו השם ליך ונשובה והקדוש ברוך הוא מה הוא אומר שובו אליי ושובה אליכם תתחילו אתם כל העולם נברא שאתם תעשו את הבחירה שלכם תתחילו להתקרב אליי אני אני אעזור לכם שבנו השם אליך נשובה והקדוש ברוך הוא ענה שוב אלי ושוב אומר רבי נתן אז מי מנצח פה אומר רבי נתן שהקדוש ברוך הוא אומר שובו עלי ושוב עליכם הוא לא מתכוון גיד אני לא רוצה לשמוע את מה שאתם אומרים אני רוצה שתעשו עבודה תן מחדש חידוש עצום וא אומר שהקדוש ברוך הוא אומר לנו שוב אלי הוא רוצה להגיד תמשיכו להזמין אותי ולבקש אותי שאני אשיב אתכם בסוף אני אשיב אתכם ולא רק בסוף גם בדרך בכל שלב ושלב ציל אותכם פה ישמור אותכם פה בסופו של דבר אנחנו נתחבר ביחד המד השני למלכות מחמת שהראה שהמלך מצטער מאוד ביקש שיתנו לו משרט וסוס ומאות על הצאות והלך ובקשו החיפוש הכי עמוק הכי קדוש שבן אדם מחפש את המקום שלו זה לא בשביל שאני ימצא את הקטע שלי ואני יה מרוצה מעצמי אלא בגלל שהמלך מצער משמת שראה שהמלך מצטער מאוד ה רוצה להיות חלק מתיקון העולם ה רוצה לשמח את הקדוש ברוך הוא אני רוצה לחזור אליו לא רק בשביל להרוויח משהו אלא כדי לשלות אותו כדי לשמח אותו ורבנו בא ומקדים תדע לך החיפוש הזה יקח זמן ככ ול והלך לבקשה יה מבקשה מאוד זמן מרובה מאוד עד שמצא ותדע לך אני מבטיח לך מראש אתה תמצא רק אל תתייאש זה קוד ההפעלה של החיפוש אין מה להתייאש שיעבור מה שיעבור אל תזלזל בדרך יש משמעות לכל מה שקורה בדרך y
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה