ר' ישראל דגן - תתעורר!
ר' ישראל דגן - תתעורר!
[מוזיקה] באתי אליך רבי באתי אליך רבי באתי אליך רבי באתי אליך רבי כי בכל העולמות אין נחמן כמוך ופי הנפשות הגדול כי בכל העולמות אין רחמן כמוך עופה הנפשות הגדול רבנו אומר שכי בכל העולמות אין חמן כמ צריך שהדיבורים של רבנו יהיו מסודרים כמו מרקחת ש הרוקח הוא שם את כל התרופות ככה כל התרופות ככה מסודרות שכל פעם הוא יכול לקחת את התרופפה שהוא צריך באותו העץ באמת אחד ה אחד הדברים המיוחדים של רבנו אל רבנו הכל מיוחד אחד הדברים המיוחדים זה שרבנו נותן לנו קודם כל זה קשר עצמו לנקודה של לכת אלי באת האי הרבנו אומר שד לכל אחד יש חרפות בלב חרפות שעברו לבי חרפות זה העקמומיות הלב אדם במקום להרגיש בלב אהבה ויראה ושמחה סופים דגים השם [מוזיקה] יתברך אז יש קממ ותר לב כל אחד מה שעובר עליו כדי להפשיל את הקומיות שבלב יש גם כן כמה תרופות בבית מרקחת של רבנו יש את העניין של הצעקה שהצעה היא קש העניין של פסח יציאת מצר ם העניין של הצעקה ויצקו אל השם רבנו אומר ש שהצעה זה מבחינת רעמים מביא ש בזוהר הקדוש מביא ש כל הלשונות של יש הרבה לשונות של תפילה תפילה שבאה יש הרבה שונות של תפילה אבל הצעקה שהיא צעקה בלי מילים ויצעק לברם שאדם צועק לשם יתברך ריבונו של עולם תעזור לי אבא אוי ו צועק אז הצעקה שאדם צועק בליבו מעומק הלב שהוא צועק לשם יתברך אז הצעקה הא מבחינת רעמים ואז הראמים נשמעים ומפשט את העצ מומיות מהלב אדם זוכה לשמחה אשרה לב שמחה כתוב אדם זוכה ליישר את הלב קומיות וגם רבנו אומר במקום אחר שכדי להסיר את החרבות שיש בלב צריך לקשר עצמו לנקודה שכת אליו בעת האי כ אדם זוכה לקשר עצמו לנקודה שכת אלי בעת ה היא אז זוכה שהלב שלו התיישר מתגלה הנקודה האהבה הקדושה ששורה בתוך הלב שזה נקודה של אהבה להשם יתברך אהבה קדושה לשם לצדיק לעם ישראל כל מה שבקדושה זה המקום שאנחנו שואפים להגיע זה המקום שאנחנו ים להגיע אליו שרבנו רוצה להביא אותנו למקום הזה אז העניין הזה של הנקודה שיכת אלי בעת ההי גם רבנו אומר בתורה צר תעשה לתיבה י אדם הוא אדם שאדם נלקט בחושך הלא יודע איך לצאת מהחושך כ שרבנו מביא שמה שהבל טמא פותחים לו יש לו הרבה פתחים שאדם נופל חס ושלום אז הוא נכנס בפתחים האלה ולמקומות הלא טובים יך אני יוצא משם איך אני כמובן שאם אדם נכנס דרך הפתחים הוא יצא דרך הפתחים הוא יכול גם לחזור אדם נכנס לאיזה מקום חשוך לתוך מערה כזאתי עם כל מיני שבילים הוא נכנס הוא לא רואה כלום איך הוא יצא הוא מתחיל ללכת נתקע בקיר הוא בא לשם נתקע בקיר הוא לא יודע הוא לא רואה את הפחים ורבנו אומר צריך פנס אתה מדליק את הפנס אתה תראה ו יותר מה זה הפנס ה זה דיבור של אמת ב שם בצורת סל התיבה יש אומרים חלון יש אומרים אבן טוב בכל אופן העניין הזה של הדיבור של אמת להגיד דיבור של אמת לפני השם יתברך אז דיבור של אמת שאדם אומר דיבור של אמת רבנו אומר השם הורי ואשי שמה רבנו מביא שהשם אורי זאת אומרת ש הדיבור של אמת זה זה הור של השם יתברך אתה אומר דיבור של אמת אז האור נדלק זה כמו שאדם אומר דיבור אמיתי זה כמו שהוא מדליק פניס מדליק אור ואז ה יכול לראות לאן ללכת איך לצאת את הפתחים את הכל כמה רבינו דיבר שיבח את העניין של דיבור של אמת דיבור של אמת דיבור של אמת כמה זה חשוב עד שהוא אומר שאדם מתפלל כל ימיו פעם אחת אפילו להגיד דיבור שלמ עד כדי כך זה יקר אם אדם יגיד פעם אחת דיבור של אמת אז כל החושך ילך ממנו ממש יזכה לגאולה עד כדי כך א שקמו מיות שבלב שזה בחינת השקר בבחינת ההסתרה בחינת התאבות של העולם המידות הרעות זה עושה את העקמומיות הזאת בלב שאדם לא יכול להיפתח לו הלב הוא לא יכול לראות האור של השם זה הולך ביחד עם הנקודה של קשר עצמו לנקודה ה שכת אליו בעת ההי נקודה שך אליו בעת האי זה האמת שהוא נמצא בה עכשיו ומרת אם אדם יגיד הרבה דיבורים אפילו דיבורים יפים אבל זה לא הדיבור האמיתי שהוא עכשיו צריך להגיד אותו אז זה לא יפתח לו זה לא ייר לו אפשר ליקוי תפילות ש רבי נתן איך הוא מלמד אותנו איך איך לדבר דיבורים של אמת איזה דיבורים איזה לשון של של המליץ כמו שאמש נתן זה המליץ מהמעשה של הבעל תפילה המליץ יש לו כזה לשון איך איך לרצות איך לפיס את השם יתברך איך לנצח את השם יתברך בתפילה תחנונים שיפתח לו את השערים שיקרב אותו אליו שיחזיר אותו בתשובה שיזכה אותו לשמחה לאמונה מה שרבי נתן נגיד מבקש על איזה מידה מסוימת בליקוי תפילות ואז הוא אומר אומר ריבונו של עולם ידוע לפניך שלפי מקום מקום הגרוע שאני נמצא לא הה ראוי לי בכלל לבקש על כאלה דברים שאחד כמוני יבקש כאלה דברים אבל אף על פי כן על רחמיך הרבים אני סומך שאף על פי כן אין יש בעולם כלל ורבנו לימד אותנו רבי נתן מלמד אותנו איך צריכים לדבר דיבורים של אמת לפני השם יתברך אבל הכי חשוב שאדם יגיד לשם את האמת איפה אתה בעולם ב שולם תראה איפה אני בעולם אמת מי שקורא את הליקו התפילות אומר מה רא מסוכן כמוני טורף בלב ימים איזה לשונות של רבי נתן שהוא מביא שמה בקותי תפילות של כזה שפלות שאיפה אנחנו מצאים ברט בדור הזה איפה אנחנו נמצאים איפה אנחנו נמצאים לאן נשלחנו בתרד פלאים אין מנחם לה הדור שלנו פשוט לבוא ליער לשדה בחדר כל אחד איפ ש מתחת לעצמך כל אחד מה שזוכה להתבודד לפני השם יתברך רבנו כל עבודה שהוא נתן לנו נתן לנו מהמדרגה הכי גבוהה לשאוף למדרגה הכי מושלמת שיש ועד למדרגה הכי נמוכה בדג גם ש אפשר למצוא את השם למשל רבנו אומר שאדם צריך להתבודד שעל ידי הדיבורים שוא מדבר עם השם יתברך מכוון את ליבו בדיבורי התפילה וההתבודדות שהוא מדבר לפני השם יתברך תגיע לכזה מרגש שכמעט הנשמה תצא מהגוף לאמי שם בשיחות של ההתבודדות אחרי את קוף שמה יחד עם זה אומר אפילו אם אין לך שום דיבור אתה רק יכול להגיד ריבונו של עולם זה טוב מאוד פילו וישב דוד לפני השם יושב לא אומר כלום אבל הרי אני מקשר לעצמי בהתבודדות יושב לפני השם ויש צעקה ויש ניגון לגן ניגון לפתוח את שערי תפילה פח ח את הלב על ידי ניגון כמו שרבנו מלמד אותנו שעל ידי ניגון זה כוח גדול לקרב את האדם בשם יתברך ניגון זה גם בפה גם כל צורה כמו ש סופר ל רבי נתן שפעם אחת הוא נסה עם הסוס והעגלה הגיע זמן שחרית בנתן תלית תפילין רוצה להתפלל ו אין לב הלב סתום רבי נתן כמובן שהוא מנסה מיד להפעיל את כל הרצפים של רבנו את כל התרופות סתם עושה הזמרה וא ומנסה לפתוח את השערים תפילת העיר רל קרדונר היה לפני שהיה מתפלל היה הולך ובא הולך ובא ממשיך על עצמו גדולת הבורא וזמרה נקודות טבות שפתח לו שר תהילה אז הבי נתן מנסה לפתוח מנסה זה לא נפ תח ואז הוא נזכר בשיחה שרבנו אמר חיה עצמו מאיזה ניגון והוא מתחיל לנגן איזה ניגון וא מנגן מנגן מנגן מנגן ואחרי שהוא אחרי שהוא מנגן מנגן באמת פ נפתחים לו השרים של התפילה אחר כך מסופר שרבי נתן הגיע למקם שהוא היה צריך להגיע עם העגלה אז הבעל עגלה אמר לבעל אכסניה אמר לו עכשיו לקחתי יהודי אחד בעגלה שכל כך בכה בתפילה עד שהסוסים בחו איתו הסוסים בחו איתו פשות שאדם זוכה להידבק בשם יתברך ספר על הבעל שב טוב שהיה מתבודד בעלי חיים עומדים על שתי רגליים לידו ביר כל חיות היר היו מרגישים דבקות רבנו אמר אם הייתי מגלה את ה הייתי אומר תורה אחת עם ה עם הריקוד ועם הניגון כל כל הבריאה הייתה מתבטלת אפילו הדוממים היו מרגישים דבקות האבנים היו מרגישים דבקות אם הייתי מגלה את העירה שלי רבנו אומר ארבע אמות א אפשר להתקרב לבית שלי אנשים לא יכולים להתקרב מרוב פחד שרק ה מתקרבים רבות מהבית אז להחיות את עצמו הבנו אומר אפשר להגיע לכאלה מקומות לדי התבודדות דיברתי עם הרבה צדיקים באמת הנקודה ששייכת אלי בעת ההי שרבנו אומר שזה מבטל את כל החריפות מהלב וגם הנקודה של הצעקה מקשר עצמו לנקודה הזאת וגם זה שאדם צועק אז זוכה שיתגלה אור הצדיק כמו במצרים שיתגלה אור הצדיק עיקר הצעקה זה עיקר עיקר הגלות זה העלמת אור הצדיק שנעלם אור הצדיק כשאור הצדיק מעיר אין שום חסרונות שבו הצדיק מאיר מהמהפך את הכל מהפך את הכל אני נהר המתאר מכל הכתמים רבנו יש לו כזה כוח יש לו כזה אור שיכול לרפא את כל ניגי הנפש של כל אדם ואדם יהיה מי שיהיה רבנו אמר יהיה מי שהיה אפילו הרחוק שבר חוקים הגרו שבגויים אם הוא יאמין בכוח הצדיק וישתדל לקיים את דבריו לפי מדריגתו השם לא רוצה ממך שתהייה מלאך שתהייה זה אבל מה שאתה איך שאתה תדבר איתו אז יש כזה כוח שאפשר להתקרב לשם אפשר לחזור בתשובה אפשר להיות בשמחה אפשר לזכות לאמונה אפשר לתקן הכל אם אתנ ש יכולים לקלקל אתנ ש יכולים לתקן רבנו הביא לנו לעולם כוח כוח של קדושה שבן אדם יכול בן אדם יכול להיות יהודי אפשר להיות יהודי בזכות אותו יהודי שבסוף ימיו שראה את כל את כל הדורות ואת כל התיקונים של כל הדורות והגיע לכל המעלות ושאל וראש עולם איך זוכים להיות יהוד כאילו לא טעם טעם יעדו ר כל רגע מתחדש מחדש בדיבורים חדשים הם שגילה את התורה ר רו ראיתי כסי עובד ו שומע את כל הרואה אז רבנו אמר רבי נתן עכשיו זה ההתבודדות שלי זה התורה הזאת שכבר רבנו בגיל את התורה הזאת הוא היה בדרגות נוראות ואף על פי כן ה אהב את השם בתמות כאילו לא טעם כלום מי יודע מה הוד השם יתברך ורבנו לימד אותנו שהדרך היחידה היחידה לזכות לכל הטבות בפרת בדור הזה האחרון זה רק על ידי נמות ופשיטות לדבר את האמת לפני השם דבר את האמת לפני השם דיבורים של אמת לפני השם כל אחד יודע מה עובר עליו וכל אחד יודע מה הקשיים שלו ומה המלחמות שלו כל אחד צריך להגיד השם ריבונו של עולם תעזור לי הנה פה זה מה שעובר עליי זה הניסיונות שלי זה הקשיים שלי אלמה צריך לקום בלילה אני לא מצליח זה עובר עליי זה אני לא יודע איך להיות שמח שם אני לא יודע איך להיות שמח תלב אותי איך להיות שמח אני קורא בספרים של רבנו מה רבנו אומר אני אן שמחה כמה זה חשוב כמה השמחה הא חשובה מישהו בדת על ידי שמחה קדושה על ידי שמחה מישהו שמח השם שומר אותו מהחל שמחה עיקר קרבת השם שמחה זה הכל תלוי בשמחה א שרבנו שאחד קורא בספרים של רבנו כל מה שהוא מדבר על עניין השמחה כמה זה חשוב וכלכל הפגמים וכל החולאים לא באים אלא רק מקלקול השמחה אומר כל החולאים כל החולאים לא באים למה אם רבינו אומר כל החוליים אומר אולי יש חלק שלו כל החוליים רבנו ת לה אולי זה מקלקול השמחה אולי יש גם עוד סיבות אומר לא רק מקלקול השמחה רבנו דיאק כל החולאים זאת אומרת אין מחלה שלא באה אלא בגלל ש קלקול השמחה ולא תחשוב אולי יש עוד סיבות לא רק הוא אומר שמה רק מכ אז אחד שקורא בספרים של רבנו מה זה כמה השמחה היא חשובה ומה אפשר וכל הפגמים זה רק מעצבות הקליפה שזה ליי שזה בא יללה וזה אז אחד שרואה כל מה שרבנו מדבר על שמחה כמה ה שמחה היא חשובה וכמה כמה נזקים שאין שמחה אז הוא מפחד לא להיות שמח מפחד זה מפחיד לו להיות שמח אחד אמר לי פעם אנחנו מתחקים בשמחה כי רבנו אמרה גדולה בשמחה תבין כמה זה חשוב אז אחד אמר לי פעם מה זה לא קשה להיות שמח מה אני אגיד לך את האמת קשה להיות שמח להיות בעצבות זה הרבה יותר קשה זה הרבה יותר קשה אדם שאין לו שמחה אין לו חיות אין לו חיות אין לו התלהבות הלב שלו סגור מחשבות רעות זה הולך עם עצבות שמחה זה הולך עם מחשבות טובות אדם ש בשמחה זה חייב להיות למחשבות זה לא עובד רבנו אומר שאדם יש לו רע עין נופל למיטת הלב תורה נד ר עין מביא מיטת הלב אדם חושב מחשבות רעות על עצמו על אחרים לא משנה מחשבות רעות זה החברים זה החברים של העצבות הולכים ביחד תמיד מחשבות טובות עוד מעט ין רשע בנת מק ואיננו מחשבות טובות זה חברים של השמחה מלא ם רעה הם מביא מיתת הלב אנחנו רוצים שייפתח לנו הלב ולזכות באמת להרגיש בליבנו אהבה והירה ו צופים וגעגועים וכל מה שרבנו מלמד אותנו אמונה א צריך להכניס את הטוב ללמד את עצמנו לחשוב טוב רבנו הזהיר מאוד ללכת עם התורה הזמרה למה לא כל תורה רבנו הזהיר מאוד ללכת איתה אומר רבי נתן כבר נחקר אצלי שעיקר התחזקות בזת השם יתברך זה על ידי התורה זם בעולם הזה זה בצר הרכבת לי ובעבודת השם רוחניות נחקר אצלי בבירור אחר בירור כל מיני לשנות הוא אומר ע שבלי זה אין שמחה רבנו אמר העולם אומרים ר רבנו אמר הרי יש יש יש יראה יש עבודת האירה עבודת ההתעוררות ויש עבודת השמחה העולם אומרים העולם החסידי לא העולם ה שבחוץ העולם שבחוץ זהלא מדברים מזה העולם החסידי אומרים התעורר זה טוב מאוד לבכות לצעוק להתמרמר על הריחוק שלי מהשם זה התעוררות אבל שמחה זה מסוכן למה יול לב ולל כן תרא את רוב החסידים הולכים ל נשבר כל הזמן לא עם שמח אבל ב רבנו פסק הפוך רבנו יש לו כמה פסקים שהוא פסק לנו ברוחניות אל תקרא הליכות אל הלכות איך הולכים אז רבנו אומר שהרבה יותר קל ליפול מהתעוררות ומלב נשבר הרבה יותר קל ליפול לעצבות ומרה שחורה שזה השם שונא שזה מרחיק לגמרי מהשם מאשר ליפול משמחה להללו ועל כן הרבינו נצה לנו תרופה שזה צריך להיות הכי בולד שם בבית מרקחת אז אמר אלוק בודי רבנו אמר לרבי נתן שעה אחת לב נשבר ושער היום בשמחה זה הרצפט זה התרופה אחד הדברים שרבנו לימד אותנו זה מינון נכון אדם קורב בספרים כל ספרי מוצר וזה לירה שער העירה שער האהבה שער הזריזות קורה הרבה דברים אבל מה עם המינון נו אז אם אדם קרא לירה אז הוא נה כבר נראה יר שמיים מצל אחד עוצה ראיתי פעם באיזה קומבז אצל ה זכיתי לעשות הרבה קומזיצים ישיבות על הדיות אז פעם עשיתי קומס בישיבת גוד אז בסוף הקומדי ככה ישבו כל הישיבה על הרצפה ושרו ו בויר שבר אותה בליבי היה כזה התעוררות יפה בסוף בסוף הקום זסב לא איזה אחד ככה עם ה חליפה ככה על הכתפיים בלי השרוולים בחוץ כזה חבה עם הכובע אז אחד לוחש לי באוזן אתה רואה זה השפיץ של הישיבה טוב אז השפיץ הגיעה שואל אותי שאלה שואל אותי תגידי במשפט אחד בקצרה מה זה ברסלי לשל שאלה שפיץ בבקשה קושי תגיד לי במשפט אחד מה זה ברסלב אמרתי לו מה זה ברסלב אמרתי לו בקצרה ברסלב זה לעבו את השם באמת אז אמר לו השפיץ של הישיבה מה אתה מדבר כתוב בכל ספרי מוסר כלום מדברים מ זה עבות השם ב פסיק חוכמה אחות צדיקים שלת ישרים אמרתי לו נכון אתה צודק כל הספרים הושר מדברים את זה אבל באף ספר לא כתוב מה עושים שלא הולך לך מה עושים שלא הולך ל אם קראת את שער שער האבה כבר הגעת לשם את שער הה מה אתה עושה שאתה קורא את זה ואתה לא מצליח אין הלידות אין ירידות איין קשיים בדרך מה עושים ו צך אז הוא שתק אף על פי שהוא השפיץ הוא שתק הוא קיבל את זה הוא לא ציפה לתשובה כזו אבל הוא קיבל אתזה אז רבנו מלמד אותנו מה המינון הנכון אז רבנו אמר התעוררות זה טוב מאוד לב נשבר זה טוב מאוד אבל לב נשבר הוא יותר מסוכן מהשמחה יותר קל ליפול מלב נשבר לעצבות ירוש מאשר משמחה לעולל ועל כן ציווה את רבי נתן רבי נתן הביר את זה לכולם שעה אחת נשבר על כל כף התעוררות כים קערה של התחזקות המינון ר מדבר על מינון צריך הרבה הרבה הרבה לעבוד על שמחה אל תפחד לא לא יקר לך משהו תפחד לא להיות שמח אבל מהשמחה אל תפחד אל תפחד אני ר שרבתי לרבנו התחלתי להיות שמח פתאום ממש להיות שמח בהתחלה של התקרבות והגשתי ג שמחה אז אחד אומר תשמע אתה ברבוי תצטמצם אז בדיוק קראתי בליקוטי הלכות שם רבי נתן אומר שהתורה כולה שמותה של השם יתברך כן שאדם לומד תורה הוא לא שמח שאדם הוא לא שמח בבחינת צמצום עצבות זה צמצום כמו עם ה שמחה זה מרחיב ועצבות זה מצמצ כמו הסיפור עם הנעל וזה בגמרא אז כאדם הוא בעצבות המוחין שלו מצטמצמים כשהוא לומד תורה נשברים לו הכלים כי אין לו כלים להכיל את האור אינסוף של השם יתברך שנמצא בתוך האותיות של התורה אבל שאדם בשמחה המוחים שלו מתחב וא יכול להכיל את האור של התורה מה יוצא פה שריבוי אור זה עצבות לא שמחה עצבות זה ריבוי אור אז הראייתי לו את זה מה אתה מדבר תראה מה כתוב פה עצבות זה ריבוי אור לא שמחה שמחה זה לא ריבוי אור שמחה זה טוב ומי נהגו היה שהיה תמיד בשמחה והיה רק מלא שמחה אבנו סיפר לנו על החכם והטעם שבאמת איך לזכות לשמך יש לנו הרבה עצות והרבה דרכים אבל אמת צריך להבין שבאמת אנחנו צריכים כמה זמן אדש עברתי את הזמן בטח לא כמה זה שעה זמנית פ זה שעה זמנית אז לפתוח את השערי הלב לפתוח את שערי הלב רבנו נתן לנו מפתח יום אחד היינו באומן חזרנו בנסיעה בחזרה בדי חזרות בשדה תעופה בכיב שהי נוסעים עוד מכאב השם יעזור הלאה אז חיכינו למטוס ישבנו קצת ניגנו קצת ניגונים גועים כיסופים שמחה בא איזה אחד עמד בצד חסי תסכל כל הרגשתי לי ש משהו משהו מציק לו מאוד מוד לא מאוד לא לא בשמחה אחרי שסיימנו אז הוא כזה בא אומר לי כמה שנים אתה נוסה לאומן קיצור אומר לי אתה יודע אני 17 שנה נושה לרבנו ואף פעם לא הרגשתי כלום אצל רבנו כלום [מחיאות כפיים] אגיד לך אני כך וכך שנים נוסע חוץ מפעם אחת שעבר עלי משהו בעניין הזה גם כן משהו מיוחד זה אבל כל פעם שאני בא רבנו אמר לו תגיד לי את האמת שתה בא לרבנו איזה מחשבות יש לך בראש את בא לציון מסתכל על ההוא זה נראה לך זה זרם ההוא זה מהזה זה נראה לך ננח הוא נראה לך שמובנים זה נראה לך ככה ה נראה לך מזויף זה נראה לך פה הוא נראה לך שם נכון את אמרתי רבנו אומר שרן עושה מתת הלב אתה בא לרבנו את גם חושב שמגיע לך נכון שרבנו יעיר לך בטח מגיע לי אני בטח איזה צדיק עובד השם צדיק צריך להעיר לי צריך לתת לי מתנות אני לא מרגיש כלום יש לך טענות גם נכון נכון אמרתי לו תראה נסה להגיד תהילים לעשות זה לא נפתח לו אמרתי לו תראה רבנו נתן מפתחות אבל אם לא תשתמש במפתח הנכון את לא תפתח את הדלת אתה יכול לבוא לאזה דלת כל מיני מפתחות לא יפתח לך עד שלא תמצא את המפתח שמתאים זה לא יעזור לך רבנו אמר שרע הען עושה מתת הלב אתה מבין אתה חושב רע רע רע גם על עצמך גם על הצדיק גם על נותן לך את הכל לא נפתח לך כלום אתה לא מרגיש כלום בטח כי אתה לא משתמש במפתח הנכון ם תתחיל לחשוב אמרתי אגיד לך את האמת אני בא לרבנו אני אף פעד לא מרגיש ש מגיע לי כלום מרגיש כזה גרוע וכזה שפל מגיד נותן לי זכות לבוא לתת לשיקה לצדק אח איזה זכות כבר עשיתי את שלי רק להגיע לתן משיקה לציון להגיד תודה שהגעתי לנשק את את הרצפה של הציון לנשק את הרצפה של הציון שזכיתי לדרוך פה במקום הקדוש הזה ד זה מספיק ני לא צריך שום דבר ואז אני מגיע לציון פתאום אני רואה את ה הוא מתבודד הוא מתפלל זה בוכה בתיקון הכללי אני מתרגש תראה איזה יופה איזה אני רואה את היופי שלהם איזה יפים הם איזה איזה חן יש להם יהודים האלה שכל אחד הגיע עם כיסופים עם געגועים עם אמונה בצדק אז כל הלב שלי נפתח אז אני מרגיש את האור של הצדק כ כי הנקודות טובות והמחשבות הטובות פותחות את הלב אז תשתמש עם המפתח אז תראה שיפתח לך אומר גם בתורה מט שמחשבות רעות זה טמטום הלב מה ושמת עובדת לבחון טיפשות לבחון מדבר שם שמחשבות טובות זה ממליך את השם יתברך מגלה את המלכות שלו בעולם על ידי מחשבות טובות איך לעבור את השם ח מטאר את חלל הבריאה רבנו לא רק שהוא טהור הוא מטאר את כל העולם איתו כאדם חושב מחשבות טובות הוא מטאר את כל העולם ממתיק את כל העולם איזה דבר זה לחשוב מחשבות טובות איזה דבר גדול חוכמת לב זה נקרא רבנו אומר מביא ש מהמשכן חוכמת לב וזה אז אז מחשבות טובות זה חוחמת לב אז באים לו מחשבות טובות מחשבות טובות מביאות שמחה מביאות אהבה מביאות אמונה כיסופים געגועים התחדשות חיות מחשבות רעות מטמטמת חלל הבריאה טמטום הלב נקרא אז יוצא שרבנו מלמד אותנו מושגים אבל אנו צריכים להבין את המושגים החדשים שרבנו זה מושגים אחרים זה לא כמו כל העולם לא כמו כל העולם אפילו העולם החסידי לא רק העולם ה ש בחוץ למשל כמו שאמרנו לב נשבר שעה אחת בלבד לא יותר ושר היום יהיה בשמחה 23 שעות שמחה היה לי חבר עם איזה צררה אמרתי לו צרה ש אומר לו כל הים אני אמרתי לו תשמע אתה צודק נכון זה כואב הכל עודדת על זה צעקת על השם בכית על זה עכשיו שים את זה במגירה 23 שעות לא שך תעסק בזה יותר מינון המינון כמה צריך להשתמש בכל דבר נשב שאז התבודדת הצטערת דיברת עם השם גמרנו 23 שות במגירה לנעול לא להתעסק בזה כל היום זה זה דרכי השם רנו למד אותנו דרכי אמת איך לזכות לעבות את השם באמת אז צריך 23 שעות להתחזק בשמחה עכשיו רבנו אומר שם על פי תורה נט שהוא אומר שמחשבות טובות זה חוכמת לב ומתארת חלל הבריאה וכולי זה הכל קשור אחד בשני אז מחשבות רעות זה טמטום הלב מחשבות טובות זה חוכמת לב רבנו בא עוד פעם הפך את המושגים של העולם כי רבנו אומר ש אדם שחושב מחשבות רות הוא ולא רק שהוא הוא גם מטמטם את החלד של הבריאה במחשבות טובות הוא חכם חוכמת לב לא רק שהוא חכם הוא גם מתאר את חל הבריאה מה יוצא יכול להיות בן אדם שיודע הרבה יש לו הרבה ידיעות אבל חש מחשבות רעות מה הוא נקרא זה זה לא אחד שלא יודע כלום זה אחד שחושב מחשבות רעות על פי רבנו זה יכול להיות בן אדם הוא לא כזה גאון אבל הוא חושב מחשבות טובות כל הזמן הוא נקרא אצל רבנו חכם רבנו גם בתורה זמרה מה הוא אומר רבנו בתורה זמרה התורה זמרא מבוססת על העניין שהטוב הטוב זה האלוקות והטוב זה הנצחיות איך מתחילה לקות ההלכות השכמת הבוקר שאדם מחפש את עצמו ורואה שהוא מלא פגמים חטאים ופגמים ונדמה לו שהוא רחוק מטוב ככה זה מתחיל בערב ב ך עמוד הוא אומר למטה א איך זה יכול להיות צריך למצוא בעצמו איזה נקודה טובה איך שיכול להיות שהוא לא עשה מעולם אתזה טוב ואפילו אם הטוב הזה מעורבב בפסולת הרבה יש ו גם איזה נקודה טובה שדן את עצמו לכף זכות נכנס באמת בכף זכות אז מה יוצא רבנו צחק אמר אפשר לקרוא לה יצר רע שם חדש יש על פי הסוד שבע שמות ליצר רה כנגד שבעת רועים עכשיו אומר שם חדש לקרוא לו הכוח והוא צחק שהוא אמר את זה צחק נדמה לו שהוא רחוק מטוב ככה בהתחלה הוא מסתכל רואה חושך פגמים זה מה אדם חושב אני אמיתי הנ אני אני אני אני רשע אני פגום אני זה מה אתה חושב ש התעוררת עכשיו עכשיו נראה בהמשך ש מוצאה נקודה טובה נכנס באמת בכף זכות שמה פה הוא אומר נדמה לי ופה הוא אומר באמת נכנס בכף זכות אדם ש ות נקודה טובה דן את אתמול כף זכות דב לו שהוא מדומיין עכשיו כף זכות נקודה טובה תכלס אני חולה אני סליחה על המילה אני לא נורמלי איפה אני בעולם אז נדמ לו שהאמת זה לראות את החיסרון נראה נדמה לאדם שהאמת זה לראות את הפגמים שלו אבל רבנו אומר לך נדמה לך זה לא האמת זה רק נדמה לך שאתה רחוק מטוב זה לא רבי נתן לא דקדק במילים אבל שדן עצמו לקח זכות זה לא נדמה לך כמו אומר תחשוב טוב יהיה טוב דיינות כאלה שם פסיכולוגים לא רבנו לא פסיכולוג הוא לא בא לעבוד עליך בנפש רבנו זה אלוקות זה תורה זה אור השם רבנו אומר הטוב זה האלוקות שאתה מוצא נקודת ורה ודם את עצמך על כף זכות באמת נכנס בכף סוץ פה זה באמת ושם זה נדמה לך ברע זה נדמה לך בטוב ובאמת שוב פעם אנחנו רואים שהרע מחשבות רעות אמרנו זה טמטום נקשר עם זה גם מחשבות רעות דמיון אדם שרושם מחשבות רעות כל הזמן על עצמו הוא נקרא ישן זה לכות השכמת הבוקר הוא אומר זה נקרא ישן אתה רוצה להתעורר אתה רוצה באמת התעוררות התעוררות זה לא מה שהעולם חושב ש לחשוב רע על עצמו זה לא התעוררות זה שינה על פי רבנו התעוררות נקודות טובות אתה מושה בעצמך נקודה טובה עצמך לקח זכות אתה יכול להתפלל אתה יכול לזמר לשם אתה יכול אתה נפתח לך הכל למה למה עוד בעת ואין רשע התבוננת על מקומו ואיננו ואפילו נקודה אחת כנגד אל פגמים כמו שהוא אומר שמה אחד מלף נוצה חסד לאלפים מביא שם מה זה חסד לאלפים שאפילו אחד כנגד 1000 נקודה אחת קטנה כנגד 1000 999 חושך זה כלום למה זה כלום כי הנקודה הטובה שחורה עני ונאוה הנקודה הטובה זה חלק אלוק ממ כל נקודה טובה של יהודי איך אתה אומר נקודה קלה של מצווה קלה של הקל שבקלים איזה לשונות יש לו זה אינסוף זה אינסוף זה זה זה אלוקות זה חלק מהשם יתברך טוב השם לכל שמה רבי נתן מפרש יש כמה פירושים על טוב השם לכל שצל רבנו אחד הפירושים זה כל חלק כל נקודה טובה זה השם נקודה טובה זה השם יתברך זה אינסוף נקודה של מצווה של יהודי נקודה טובה מחשבה טובה מעשה טוב מצווה קטנה לימוד תורה כל דבר של יהדות זה אינסוף זה אלוקות לעומת זה כל הרע שבעולם כל הרע שבעולם הוא ישאר לנצח לא וזרקתי עליכם מים טהורים ועברתי את רוח הומה מן הארץ ועשיתי עכשו חח תלכו כל הרע שבעולם שאנחנו רואים כל הרע שהוא עושה הוא זמני רבנו אומר הוא גם דמיוני והוא גם זמני ואילו כל נקודה טובה של יהודי שעשה רבנו אומר אפילו אדם התקש לא לחזור לעולם הזה אמר ל מהם יש לו יגיד לו ש שילך לגהנום יגמור את החשבון ישאר הטוב ישאר יגמרו איתו את החשבון מה ישאר הזקן הפיות הציצי השבת התפילין האמונה כל נקודה טובה שחטפתי בעולם הזה זה לעולם לעולם לנצח ישאר אז איך אפשר להשוות נקודה קטנטנה כביכול אבל מה זה נקודה קטנה של מה של צח אין בעצם דבר כזה נקודה קטנה כי נקודה קטנה אלוקית זה נסח נצחים לכן עוד מעט ואין רשע תבר ע מק ואיננו אזמה לוק בהודי שאתה מותה נקודה טובה שוב פעם הטוב זה החוכמה הטוב זה המציאות הטוב זה האלוקות שאתה מתחבר לאלוקות לנקודה טובה אז ממילא עוד מעט ואין רשע למה כי כל הרע שהוא עושה זה כלום זה דמיון זה לא בכלל זה בכלל לא מציאות כל הרע הזה זה המדמה כל התאבות כל המידות רעות כל היצר רע שבעולם כולו דמיון אין בו ממש זמני חולף כל נקודה קטנה שהיהודי עושה איזה משהו טוב חושב איזה מחשבה טובה סיפור על איזה צדיקים שראו איך להגיע לאיזה מקום ראו להם בעולם הבא רק שעשית ככה עם היד איזה ר שעשית בשמיים כל נקודה טובה שאנחנו עושים בעולם הזה מין בדבר הזה של הטוב שהטוב זה האמת הטוב זה הנצח לחשוב טוב חוכמת לב להיות חכם זה לחשוב טוב להיות שמח זה לחשוב טוב להיות מציאותי זה לחשוב טוב להיות מדומיין זה לחשוב רע להיות ישן זה לחשוב רע להיות זה לחשוב רע זה לא משנה כמה אתה יודע איך אומר רבי נתן עם כל השכל שיש לו הוא לא יודע לתת לעצמו צ איך להיות שמח אז מה שווה כל השכל הזה אתה לא יודע לשמוח אז מה אתה כן יודע לעשות כסף מה אתה יודע לעשות קומבינות איזה קומבינות לשמוח אתה לא יודע אז איפה החוכמה איפה החוכמה האמיתית רבנו אומר שם במעשה של של הבלך בהתחלה על המלך שיב חוכמות היב חוכמה אז כל המדינה נהיו חכמים כולם רצו להיות חכמים כי זה מוכן לתת לו כסף בדקה חוכמה זה מוכן יש לו כבוד בעד החוכמה אז כולם נהיו חכמים עד שהכי פשוט במדינה הזו נהיה יותר חכם מהכי חכם של מדינה אחרת ואז מה קרה להם שכחו תחסי מלחמה מה זה תחסי מלחמה לי עצה לי כבונה לי גבורה עצה אמיתית איך להס תקוים לשם איך הופכים את הגון והלכה לשמחה איך הופכים את היאוש לכיסופים לגעגועים תכניסי מלחמה רבי נתן אומר בכותי הלכות שעיקר מה ששכחו שם תכסי מלחמה במעשה הכוונה שחכו שהעיקר זה להיות בשמחה שמכל מקום שמה שעובר עליך להתחזק להיות שמח זה תכניסי מלחמה זה מה שהם שכחו הם שכחו שהכי חשוב זה להיות שמח כי אם אתה שמח שמך זה עולם אחרות שמחה זה ישובה דעת שמחה זה קדושה שמחה זה חיות שמחה זה פתיחת הלב שמחה זה אהבת ישראל שמחה זה אהבת השם זה אהבת התורה זה הכל ס שמחה זה לא עוד משהו רבנו שמחה זה לא עוד משהו שמחה זה הקדושה השכינה השכינה היא שמחתן של ישראל רבנו אומר כך רבנו מחזק אותנו מכאלה דברים שבאמת אפשר לזכות אפשר להתחזק אפשר להיות בשמחה צריך להאמין בדברי הצדיק להאמין בדברי הצדיק כמו שאומר הבור לקוים אומר כל דיבור שרבנו אומר כול צה שרבנו אומר זה לא רק מלמד אותנו דרכים איך ללכת בדרך מכונה כל מדיבור שרבנו אומר יש בו את הכוח לקיים את הדיבור זה לא רק מה לעשות אומר לך אני גם לפני שבאתי לבריז שמעתי על התבודדות אב שאתה מתחיל להכנס נו אתה מתחיל לעשות את זה על שמחה ובעל הצדיק מכניס לך כוח רבנו כל דיבור שהוא אמר חוץ מהדיבור חוץ עצה יש בו את הכוח לקיים את העצה רבנו נתן לנו גם את הכוח לא רק את הסכר לא רק את הדעת מה אני צריך לעשות גם נתן לי את הכוח לקיים את זה זה על ידי שאני מאמין בצדיק כמובן אם אני מקיים את העצות בלי אמונה זה רבנו אומר זה כמו שהוא זורע זרעים באדמה הכי טובה ולא משכה רבנו אומר שהכוח הגודל והצומח זה האמונה שאדם מקיים את העצות של הצדיק זה כולו זר האמת זה כמו שהוא זורע את הזרעים של הצדיק בקרקר בלב שלו במוח שלו עדי שהוא מאמין בזה שזה על ידי העצות האלה על ידי הדיבורים האלה אני אזכה באמת לעשות לתקן מה שאני צריך ולזכות לתורה ולאמונה ולתשובה ולגאולה כל מה שאני צריך לזכות על ידי הצדיק הצדיק יש לו את הכוח מכניס גם את הכוח בתוך זה כמה שאתה יותר מאמין בזה שמה שהצדיק אמר אז באמת אפשר לקיים את זה אז ככה גם זה עצה מהירה יותר זה לא מספיק לקיים את העצה גם צריך אמונה אמונה במי שנתן את העצה וא זה נותן אדם מתחיל כמה שיותר מאמין בזה ומתפלל על זה רבו שעם תעזור לי תרחם עליי הגיע אתה שלחת בזה הדור האחרון שלחת כזה צדיק לעולם רבנו הקדוש רבי נחמן פיגל שהוא נתן לנו הביא לנו תורה תורה תורה ממקום שמעולם לא נמרה תורה שענ מתר מכל הכתמים ש מהפך את כל ה גילה לנו את העניין שנתהפך הכל לטובה וגילה לנו וגילה לנו וגילה לנו כל טובות שמשיח יעשה אני יכול רה שאתם עדיין לא שומעים לי מה מה רבנו צועק כל הזמן רבנו צועק שהבאתי לכם את כל הישועות רק תאמינו בזה רק משיח ישמעו לומה שהוא אומר לשמ אני עדיין אתם לא שומעים לי אבל מי שכן שומע בכל רבנו מי שכן מאמין בדבר רבנו זוכה להרגיש את את כל הדברים האלה גם אפילו בתוך עכשיו בדור הזה יש רבנו תלמידים כאלה שכבר אמרו המשיח שלי כבר בא רבי נדם אמר ל היו עוד כמה שאמרו הם לא אמרו סתם אז אנחנו צריכים באמת בעזרת השם יתברך כל אחד כל אחד לחזק את עצמו שלם תעזור לי שיזכה להתחיל מעכשיו להקב לרבנו מחדש אב ר אומר עליו השלום בחנות של רבנו אין סחורה ישנה הכל טרי הכל חדש כל רגע ואיך אומר רבי נתן י מצופה אומר לבן של רב יצחק אומר אל תשמע ליצר הרע שהוא מציע לך דברים ישנים ובלויים כאילו שזה דברים חדשים דברים ישנים ובלויים שלא מביאים שום טובה לא לגוף ולא לנפש ולא לשום דבר שמפילים את האדם לשל תחתיות והוא מביא לך את זה כאילו מי יודע איזה יופי בוא תראה אבל רבנו הקדוש אומר רבי נתן נותן לנו עצות חדשות לגמרי כל דבריו והיו הדברים האלה אשר אכים סבך היום בכל יום ויום חדשים דברי רבנו חדשים רבנו אומר שעיקר החיות עיקר מה שנקרא חיים אמיתיים שמתחילים כל פעם מחדש מחדש מחדש לא יודע מעכשיו אני מתחיל עוד פעם רבנו אומר מי שיעשה את זה מי שיתחיל כל פעם מחדש לא יתייאש יאמין בדברי הצדיק עוד פעם דבר איתו עוד פעם דבר איתו הוא זכה לכל הטובות זכה לתשובה בודאי לכל הטובות לכל הישות זכה לגאולה שלמה על ידי הכוח של רבנו שרבנו יש לו כוח להביא את הגאולה באמת לעם ישראל רבנו פה איתנו כבר נמצא בעולם מהלכם לדאוג שאני הולך לפניכם בעזרת השם אשרינו שיש לנו רבי כזה שנותן לנו דרכים ועצות שצריכים לקרוא בספרים שלו ולהתפלל לשם מקיים אותם כל אחד לפי מד כתוב כל אחד צריך להאמין להאמין גם בעצמו שהוא יכול על ידי רבנו לזכות לכל הד רבנו אמר אתה צריך להאמין בעצמך אפילו ש נראה לך שאתה כזה גרוע מה יהיה אני גם יכול כן אתה גם יכול אם רבנו אמר שהגרוע של בגרים אני יכול להפוך אותו לצדיק אמוני ממש את להאמין שזה הולך גם עליך מה אפשר לעשות זה רבנו אמר את זה צריך להאמין בזה ואם אתה מאמין שיכול קלגל תאמין שיכול תגל תאמין בזה אב זה הדיבור הזה רבי נתן מסביר אם אתה מאמין שיכול קלגל ש מתקן א אומר כל אחד שמתחיל להתקרב קצת ליהדות לחסידות מיד הוא מאמין שהוא מקלקל שימו לב זה מאוד קל זה לא קשה יצר הר לא עושה על זה מ הרסת קלקלת זה בסדר אין בעיה יה בעצבות מרה שחורה הכל טוב אין לו בעיה עם זה ככ אומר הב נתן מסביר את דברי רבנו אבל אם אתה כל כך כבר יש לך אמונה שהרסת את העולמות וקלקל ומי יודע עכשיו כבר איפה אתה נמצא ואתה סתרה אחרה וזה זה אתה מאמין ישר למה היצר הרע אין לו בעיה עם זה הוא רוצה להפיל אותך אז למה אתה לא מאמין שכל מצווה שאתה עושה מידה טובה מרובם מדת ור תאמין שכל מצווה שאתה עושה אתה מזיז את כל העולם אתכ זכות כל תפילה שאתה מתפלל כל ברכה שאתה מברך אתה מכריע את העולם כסו אם אתה כבר מאמין שכל מה שאתה עושה זה כל כך משפיע ככה אומר רבנו אם את מקלקל שמה היצר הרע לא מפריע לך להיות בעצבות הוא לא מפריע לך תאמין הרסת קלקלת אין לך סיכויים זה אלוף יש לך אמונה גדולה פתאום שמה יש אמונה אז קח את ה קח את החרב מיד המצרי תתחיל להאמין שכל דבר טוב שאתה עושה אתה עושה מתקן את כל העולמות ונקודה טובה זה נצח נצחים זה מציאות זה אלוקות זה חוכמה בעזרת השם זכי עדי רבנו ות גאולה ברחמים בעזרת השם לנו כל עם ישראל השם יציל אתכל כל עם ישראל בכל מקום שהם החטופים והיצורים והרפואה שלמה כל עם ישראל כל אנשים ש מגורשים מהבתים שלהם בצפון ובדרום ואנחנו מור ימים על ידי על ידי הספח הסונים של השם חריט את זכר אמלק סות רבנו הקדוש שיש לו כוח להחליט רבנו אמר ציתי לו את העיניים את השיניים לבנו באמת יש כוח נגד כל הרע של העולם כל הרע ששר אצל רבנו זה ככה זה כלום אז אנחנו בכוח רבנו הקדוש ב שש זכה להתחזק ולהתחדש כל אחד יאמין שהוא שהתשובה שלו היא משפיעה על כל העולם אל תחשוב שאתה כלום אתה סתם אתה זה לא תאמין שיש בך ניצוץ קדוש כל אחד מישראל וכל אחד מישראל שהוא מתחזק בדברי הצדיק ה הוא משפיע על כל העולם ה הופך את כל העולם לכף זכות נזכה עד רוובה גאולה ברחמים בעזרת השם וישמיד את כל שנם של ישראל זקל בית משך צדקנו בית המקדש ר ימינו כן סומן
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה