ר' ישראל דגן ומאור קריו - געגוע זה התחדשות
ר' ישראל דגן ומאור קריו - געגוע זה התחדשות
ה [מוזיקה] en [מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו ברוך השם בהפתעה נפלאה וטובה איתנו באולפן זכינו עוד הפעם עעם רבי ישראל דגן שיחת חברים מדברים מ תורתו של רבי נחים ברסלי ואני חושב ש עקב המצב זה הכי נצרח הכי טוב הכי נכון ברוך השם דבר מרבנו שהוא כל חיותנו ותקוות איי ואיזה שיחות טובות היה לנו גם ככה לפני השידור כל כך התחזקות אז בעזרת השם גם זכינו היום ש רבנית אשתו של רבי ישראל הגיעה לתת פה שיעור לנשים ברוך השם יש שמה כמות גדולה ועל הדרך ברוך השם זכינו להיכנס לאולפן אז אתם שומעים אותנו בשידור חי נדבר מרבנו שהשם יתן לנו את הדיבורים הנכונים והטובים פעם שעברה קיבלנו תגובות מאוד מאוד חמות מאוד טובות זה חיזק אנשים זה עשה טוב תמיד דולים עצות חדשות ברוך השם מהתורות של רבנו והעניין הוא שקיבלתי תגובות ברוך השם גם מכל הקצוות מכל מכל הצבעים אז זה היה כזה כיף לשמוע שכולם התחזקו ברוך השם כולם התחזקו ונהנו זה מה שנו מתפללים ש ישתבח שמו לד רבי שמשון ברסקי אומר הנכד של רבנו דין של רבנו אומר אם שיהודי מדבר יכול לגרום לאנשים להוסיף יראת שמיים והתחדשות אז שידבר אם לא עדיף שלא ידבר ככה הוא אומר אז אם יצא התחדשות [מוזיקה] ותוספת באמונה בשמחה רציתי להגיד משהו א אתה יודע אתה תגיד מה שאתה רוצה גיד מה שאני רוצה אני לא רב אני סך הכל יהודי ש 42 שנה מנסה לחזור בתשובה להתקרב לשם תקרב לצדיק בדר של רבנו מב מסות וברוך השם לא התיאשתי עד היום ועדיין יש לי ציצית תב שמו ועדיין אני מתחדש כל יום כל ום ברוך השם מתחדש עם רבנו ורבנו לא משעמם אף פעם אף פעם לא משעמם אף פעם לא נגמר אף פעם לא תמיד נותן לך את כ החיות ואת כל ההתחדשות ואת כל התקווה אין אין בעולם דבר כזה טוב שלא נגמר נחל איך ישראל היה אומר נחל נובע ונובע ונובע ללא הפסקה מקור חוכמה ושמחה ואמונה וחיות ותיקונים ועצות וכל מה שכל מה שכל מה שכל יהודי בעולם צריך לנפש שלו לעבודת השם שלו לכל בכל הדורות עד סוף התיקון האחרון זה הכל אצלו בזמן שדיברתם לא ידעתי על מה אנחנו מדברים היום לא לא תכננו את זה גם לפני על מה אנחנו מדברים אמרתי אנחנו זרק ככה לים רבנו יביל אותנו בדיוק נגעת על התחדשות כמה רבנו דבר על התחדשות ואנשים כן עושים התחדשות ני חושב שיש אזה תופעה עכשיו עקב כל המצב כל המעברים האלה שאנחנו עוברים אז יש איזה עושים התחדשות אבל לא תמיד מרגישים את החיות בהתחדשות אני חושב שזה נובע הרבה פעמים ממקום שאם אדם היה מעריך מה זה התחדשות ומה זה פועל בעולמות העליונים התחדשות אז אני חושב שהיה לנו יותר קל להתחדש יותר קל לחיות את ההתחדשות זאת אומרת אולי להתחזק בעניין הזה אני חושב שגם המאזינים אולי זה ככה יעשה להם טוב הדבר הזה שהתחדש עושה ואני מדבר על זה הרבה ואני מרגיש כמה העבודה הזאת היא עבודה היא עבודה היא עבודה כל הזמן ההתחלה החדשה לדבר מזה ולחיות את זה ולרקוד מזה ולעשות עבודות מזה שזה עניין כל כך פשוט כל כך גבוה אבל יש עליו גם הרבה הסתרות מה שנקרא אבל הרבה פעמים יש איזה קול פנימי שאומר הייתי רוצה לדעת שזה שזה להרגיש את מה שזה פועל אולי לנסות קצת להבין מה זה מה זה פועל בעולמות העליונים ש שאתה יודע את הערך שבדבר ואת החשיבות שבדבר על על הנושא הזה של ההתחדשות אני חושב שזה כל כך מה שאנשים צריכים עכשיו ויש הרבה התחדשות בצד השני החדשות והזה והתקפות והפה והשם ומה יהיה ו אפילו גם שהתקשרתם אליי לפני ואמרתם שיש הזכות בצפת אז א אני זוכר שפשוט בינתיים שדיברתי אלכם כל איזה חמש דקות מה עושים מה עושים וכבר ברוך השם כבר ארגנו את המקום והכל אז פשוט עמדתי וחבר שלי אומר לי מה קורה וזה אמרתי תשמע יש הזכות בזה אני לא יוד לא יודע אם רבי ס יצליח להגיע אז אמרתי לו אבל אתה יודע מה אני מודה לקדוש ברוך הוא על הישועה רבנו אמר שיש ענין שני יתהפך הכל לטובה א שיתהפך הכלל לטובה אז אני כבר מודה על הזמן שיתהפך הכלל לטובה בעזרת השכל השגחה פרטית יש עניין מקדי מני ושלם ואז בדיוק התקשרתם ואמרתם את ה שפתח כן בדיוק התחילו עכשיו ממש היום לפני כמה שעתיים היה זקות בצפת בומים ככה וזה ואנחנו צריכים לבוא לכאן ככה לדבר מרבנו וגם הרבנית שמה לדבר עם החזק את הדנות ישראל הקדושות אמרתי מה עושים שאלתי את השם מה אני אעשה מה צריך לעשות אז אני בדרך כלל בדרך כלל אני לא עושה את זה ממש אמרתי רבנו אמר לא יודע מה פתח ספר איזה ספר אני כותב מרן אז אמרתי ב בונו של עולם תרחם עליי תן לי תשובה מה אני צריך לעשות אבל תרחם על שהתשובה תהיה ברורה שלא לי שום ספק מה אני צריך לנסוע או לא צריך לסוע ואיפה שאני פותח שמה בצד ימין זהה זה יהיה מה שאתה רוצה להגיד לי עשיתי ככה יצא לי סופר רשע לצדיק הוא מבקש למת [מוזיקה] השם לא יעזבנו בידו אמרתי יאללה סגרתי את הספר נוסים ברור מה יותר ברור כש אז א התחדשות אתה יודע אגב מה מה חיזק אותי שהתקשרת אליי ואז אמרת לי משפט יש לי כיסופין אבל יש לי כיסופין יש לי כיסופין ואז בדיוק נזכרתי בתורה לאא או נו נקודת הכסף אמרתי לשם יתברך שם גם לי יש כיסופים אז ברוך השם הדברים תשמע אני אגיד לך כל דיבור של רבנו הוא כזה אינסוף מדבר על העניין תורה של הכיסופים אז באים לי כבר אינסוף רעיונות מה יש לדבר מזה גם בקשר להתחדשות גם אז ידוע התורה של הכיסופים [מוזיקה] זה תורה לכאורה זה תורה של התעוררות מה רבנו אומר שמה שלפי גודל ה נחשק שאתה רוצה נחשק גדול אתה רוצה משהו קדוש משהו שהוא בעל ערך בעל מעלה אתה צריך הרבה יותר כיסופים ויש על זה הרבה יותר מניעות בן אומר כמה שהנשק יותר גדול יש עליו יותר מניעות אתה צריך כיסופים יותר חזקים כדי להוציא אותו מכוח הפועל וש שמה עוד אינסוף של ח של דברים בתורה הזאת אז לכאורה זה תורה של התעוררות כמה שאתה רוצה דבר יותר גדול אתה צריך כיסופים הרבה יותר כיסופים להשיג אותו יום אחד קראתי את התורה הזאתי וממש השם יתברך יעיר לי שזה תורה שכולה התחזקות אה דווקא לא התעוררות יותר התחזקות כולה התחזקות אוקיי זה מעניין וואו פלאות ממש פתאום פתאום הסתכלתי על התורה הזאתי וראיתי בה משהו של התחזקות אדיר נכון רבנו אומר לפי גודל הנחשק ככה יש לו יותר מניות אפש יותר כיסופים לפעמים בן אדם שבא ל הצדיק כבר שאלו את זה את רבי נתן אדם לפני שהוא היה אצל הצדיק היה לומד בכל מיני מקומות לפעמים היה לומד הרבה מתפלל הרבה ו כאילו היה כביכול יותר הולך לו בעבודת השם פתאום הוא בא לצדיק עובר עליו עליות ירידות קשה לו שאלו אותו למה למה למה ש שבאתי לרבנו פתאום הכל קשה אז רבי נתן אמר כזה משפט שאותו אחד שקודם עזר לך עכשיו נלחם בך כל עוד שאדם לא לא נמצא אצל הצדיק זאת אומרת שהעבודה שלו היא לא מאוד עם הלב והנשמה עם אהבה והירה ודבקות אז אין לזה כל כך חשיבות כי זה יותר חיצוני הכל אז היצר הרע הזה לא מפריע לו שבחיו תלמד תדע אבל אתה לא באמת מחובר באמת ל לשם יתברך ו אתה לא אתה לא ממש אתה לא ממש כל כך לשמע שאתה תפריע לו אבל אדם שבא לצדיק והצדיק מלמד אותך מה זה לשמע מה זה ללמוד לשם שמיים מה זה להתפלל עם כוונה מה זה שמחה מה זה געגועים כיסופים לשם יתברך פתאום אתה מגלה דברים שלא ידעת הדברים האלה הם מאוד מאוד חשובים אז יש מצב שאדם פתאום הכל קשה לו הכל קשה לו קשה לו לקום בבוקר קשה לו להגיד שמע ישראל קשה לו להתפלל קשה לו הכל קשה לו אז מה רבינו אומר לפי גודל הנחשק גודל המניות אם היהדות הפשוטה היהדות הפשוטה ניתה לך כל כך קשה מה זה אומר שהיהדות הפשוטה שלך היא במעלה כל כך גבוהה תראה את זה מהגודל המניעות רבינו אומר לפי גודל הנחשק ככה גודל המניעות מבין את ההתחזקות זאת אומרת אם כל כך קשה לך לעשות את הדברים הכי פשוטים רבי אפילו תיקון הכללי קשה לכם להגיד כי אני כל מה שאני אומר לעשות אז כל כך הרבה עולמות ניזונים מזה זה כל כך מחייה את כל העולמות אז לכן יש לזה כזה מני קטרוגים נמצא שאדם רואה שעובר עליו וקשה לו בקושי מצח לעשות דברים אז מה הוא צריך לדעת ש הנחשק שלו הקת שמ הפשוטה שלך התפילה הפשוטה שלך כל הדברים שאתה עושה אתה כנראה הגעת לאזה כזה מקום לעשות את הדברים באמת לכן זה כזה קשה אז תיקח מזה התחזקות שגודל לפי גול המניות גודל הנחשק ככה גודל המניעות תורה שכולה התחזקות פלאות ישתבח ש אל תחשוב מה אני רק לעשות דברים פשוטים מה זה כזה קשה כן הכי קשה נכון למה זה קשה להגיד דיבור אחד לשם בהתבודדות למה לפעמים זה כל כך קשה למה כי זה כזה אמת זה כזה חיבור זה כזה כזה תשובה אמיתית כזה קרבת השם אמיתית זה כזה פועל אצל השם יתברך אז לכן זה קשה מאמנות אב אבל יש שיש הסבר כמו שאתם מסבירים עכשיו אז כבר נשמע אחרת אותי [מוזיקה] הרגתם לפלאזה ל תמיד ראיתי את התורה הזאת התעוררות יודע צריך כך וכך כיסופים ויום אחד ראיתי יש בזה גם התחזקות עצומה בתורה הזאת מ שלקחתי את התורה הזאתי לעבודה אז אתה מגלה עולם חדש אתה פתאום מגלה טוב יאללה בוא נתחיל לדבר כיסופים לא מהתוצאות עכשיו את האמת שבתקופה האחרונה גם התחלתי לתת על זה שיחות דבר מה הכיסופים פשוט בהתחלה יצר הרע אומר לך תשמע אבל זה לא התוצאות אתהה יודע לאיפה זה מוביל זה לא תכלס זה לא זה כאילו אתה מדבר עכשיו ואז פשוט אמרתי לא לא אני מאמין לרבנו אני אני מדבר מה הכיסופים התחלתי לספר הקדוש ברוך הוא את הכיסופים פשוט גיליתי כמה אני אוהב את השם וואו עכשיו היה כבר שלב מסוים שאמרתי אני לא יודע כבר אם יש לי כלי להכיל את [מוזיקה] זה ואז כמו ילד קטן בהתבודדות אמרתי קדוש ברוך הוא ש אגד לך את האמת אני מאוד אוהב אותך אני ממש אוהב אך אני ממש אוהב אותך ויצא לי כזה בפשיטות אני אגיד לך ר ש את האמת אני מאוד אוהב את התורה אני מאוד אוהב את התורה באמת הכי פשוט אני אוהב את התורה זה האור הכי גדול אני אוהב אתורה זה תשובה מהבה זה הור הכי גדול שיש ספר ל רבי זושה עליו השלום פעם אחד חסידים מציץ לראות לראות איך הוא איך הוא איך הוא עובד השם אז ה רה אתזה רבי זוש הולך בחדר אומר ריבונו של עולם אני אוהב אותך ריבונו של עול אני ממש אוהב אותך ריבונו של עולם אני אוהב אותך וכל רגע בהתחדשות בעוד יותר אהבה מהש אומר שהוא כמעט נשרפתי אה יהודי חסיד אמר כמעט נשרפתי מגודל א אהבת השם של רבי זושה איי איי אי א אז רבנו אמר הקטן באנשי אני מליך אותו ב שצדיקים גדולים שגם אנחנו שאנחנו אנשים פשוטים לא אזה אנחנו לא רבי זושה ולא רבי אלימלך אבל רבנו יכול לתת כל יהודי שפותח את הספרים האלה ומאמין בהם ורוצה לקיים אותם פתאום אתה זוכה להרגיש בלב אתה שבות לבבך אבא אני אוהב אותך מה אתה גדול מזה זה הכי גדול גועים וכיסופים כמו שאמרת רבנו אמר מי יכול להגיד שהבד את השם אנשים חושבים שעבודת השם זה כמות כמה דפים למדת כמה סוגיות אתה יודע כמה אתה בקיא רבנו אומר כמה שלא נעבוד את השם זה כלום אצא לשם יתברך אפילו נעבוד 24 שעות נלמד נתפלל מה זה מה זה לגדול גדולות השם יתברך רק מה אומר העבודה זה רק לכיסופים לשם יתברך להתגעגע לשם יתברך תוך שאתה מתגעגע תחטוף תורה תחטוף תפילה אבל העיקר זה הגעגועים ובאמת קורה בדרך שדברים מתחילים להגיע עד אליך עשיתי על זה איך אומרים לא ניסיון פשוט הלכתי עם זה כי פשוט בר ברתי כיסופין ופתאום אתה רואה שדברים מגיעים אליך אתה לא צריך להפעיל את הכוח הזה שום דבר זה פשוט מגיע אליך פתאום אתה רואה שאתה מתבודד ככה אפ רה שאתה לומד ככה ז איפה הרגשתי את זה הרבה שנה שעברה שכל נסיעה לאומן וזה ועליתי לרבי שמעון התבודדת על הנסיעה לאומן והכל שירדתי חזרה פתאום לא יודע מה התחלתי לדבר מה הכיסופים ואז אמרתי לשם אמרתי ל ריבונו של עולם אני אני אגיד לך את האמת אני ב במוח בעשייה אני לא מסוגל לקחת את הילדים איתי לא מסוגל לא מסוגל אני הכי אמיתי איתך אבל בכיסופים אני הכי רוצה אז אני אספר לך את הכיסופים שלי ופתאום אתה מקבל כוחות לעשות את הנסיעה לעשות את הזה ברוך השם תודה רבה על בורא עולם שעשה לנו ניסים ונפלאות וזה אבל אנשים לא לא כל כך יודעים מה זה הכוח של לדבר לא מהתוצאה אני רוצה להגיע לדוגמה לשעה התבודדות אני כוסף אני אני באמת אני רוצה את זה אני לא במקום בזה זה מבהיל אותי זה מלחיץ לא משנה מה בכל דבר בעבודת השם בלימוד בחצות אבל אני כוסף לזה אני אוהב את זה אני מבין שזה נכון אני מבין שזה יפה אני מבין שזה טוב לי וזה פתאום ר רואים איך האור איך האור מגיע עד אליך כי יש מושג שנקרא ם זה בעולם של של המזרח שאתה מקרין אהבה שאתה נותן אהבה או למשל שאתה מחבר שתי ידיים ביחד אז אתה מראה לבן אדם שאתה רוצה אחדות איתו אז זה פועל שהוא גם רוצה אותו פעולה איתך הוא מרגיש את האהבה אליך וכולי ו ובעבודת השם זה הכי פשוט שאתה מקרין לשם אהבה כמה אתה אוהב אותו אתה אתה מרגיש איך האהבה מגיעה אליך איך זה מגיע אליך ת מאור החיים הקדוש פעם אומר כתוב כמים הפנים לפנים לב האדם לאדם אור החיים הקדוש צדיק יסוד עולם אומר שזה לא הולך רק על בין אדם לחברו ודאי שזה הולך גם ב אדם לחברו כמו שאדם מסתכל במים במראה על עצמו כמו שאתה ככה אתה רואה את השני הוא אומר זה יש את זה גם כלפי השם יתברך אומר החיים הקדוש כשאתה מרגיש שאתה אוהב את השם אז באותו רגע השם תברך אומר לך אני אוהב אותך זאת אומרת אין מצב שאתה מרגיש אהבה לשם והשם לא אוהב אותך כי האהבה שאתה מרגיש לשם זה ההשתקפות של אהבה שהשם אוהב אותך ואז אתה מרגיש שאתה אוהב את השם יתברך פלא פלאות זה אגב אמרת לנו את זה גם בפעם הקודמת בשיחה הקודמת ואנשים כל כך מדהים מדהים אהבו את זה זה מדהים עכשיו לגבי כיסופים אומן אני יודע משנים שלומן נושאים לא עם כסף רק עם כיסופים אם אתה רוצה לנסוע אתה תסע אתה מתגעגע ריבונו של עולם זכר אותי להגיע לצדיק אומה השנה תעזור לי אני יודע שכל העולם תלוי בראש שנה שלי רבנו אמר כל העולם תלוי בראש שנה שלי לא רק אתה גם כל אמות העולם גם כל הצדיקים כל העולם כל הבריאה מקבל את החיות מהורות שנה של הצדיק עזור לי שזכה להגיע לאומ נוסעים הם כיסופים כשאתה רוצה מתגלגל מך דברים לא מדרך הטבע ממש רק הכיסופים רק הגוים אני מקרה עם איזה בחור חה שאני כותב לכם בדיוק על זה שאתם אומרים על אומן אני מקרה עם בחור שמאוד קשה לו הנסיעה הוא גם מאוד חלש פיזית וכדומה והוא בא אלי אז הוא אמר לי מה אני עושה השנה אני לא יודע איך אני עושה את זה אני לא יודע איך אני עושה את הנסיעה הזאתי באמת קשה לו אז אמרתי לו תראה יש שתי דברים תנסה לצייר במחשבה שאתה כבר אחרי הנסיעה אתה לא תצטער על זה נכון אתה רק תגיד שבחים ותלות לבורא עלם שזכית לעבור את זה זה אחד תנסה צך במחשבה שאתה כבר אחרי הנסיעה זה אחד אמרתי לו דבר שני השם יתברך מבין את ה את המניעה שלך ויש לך מניעה שהיא לא קלה תספר לקדוש ברוך הוא שאתה רוצה ספר תספר לשם שאתה רוצה להגיע לרבנו אז עכשיו את התוצאה שאתה לא יכול פיזית ו והיה לו מניעה מממון מהבריאות ומהכל הוא פשוט הלך עם זה הלך עם זה פתאום אחרי יומיום מתקשר א אומר לי תקשיב גיסי יש לו כך הוא רוצה לקנות לי כרטיס הוא רוצה זה פה שמה פתאום נפתח לו כזו שמחה וגיסו קנה לו כרטיס כבר וזה וכבר הביר וש אמר לי מה זה איך פתאום הכל בא אליי אמרת דיברת מה הכיסופים דיברת מהאהבה הנהה דברים הגיעו עד אליך תראה הבת השני למלכות שזה הצדיק הלך לחפש את הבת מלכה במעשיות של המעשה של עבדת בת מלך החפ מבקשה זמן רב יה אולך אנה ואנה זמן רב מבקש אותה עד שרשביל מן הצד ילך מהשביל מן הצד שזה כל זה רבנו רמץ לנו הרבה דברים לכל אחד ואחד איך איך הוא צריך לחפש את הבת מלכה שלו את הנשמה שלו את השכינה ואז שהוא נכנס לתוך המבצר והשומרים לא השגיח עליו כלל נכנס וראה ראה מסיבה ראה שם מסיבה גדולה מנגנים ומאכלים סעודה פתאום ראו שהמלך ביקש להביא את המלכה הביאו את המלכה והוא ראה הסתכל וראה שזאת הבת מלכה שנאבדה וגם היא ראתה אותו יושב בפינה בזווית אז הי בא אליו נגע בו שאלה אותו אתה מכיר אותי אומר לה כן אני מכיר אותך את יבת המלך שנאבדה שאל אותה וסיפר לה שאביה מצטער וזה עש מה אני יכול לעשות בשביל להוציא אותה אמרה לו אי אפשר שתוציא אותי כי אם שתבחר לך מקום ואתה יושב שב שנה שלמה מה רק תהיה מתגעגע להוציא אותי או בכל פעם שיהיה לך פניי רק תהיה מתגעגע להוציא אותי הרי הכל מה אנחנו מחפשים מחפשים את מחפשים גאולה להוציא את השכינה מהגלות שכל אחד מחפש את ה את החיבור האמיתי שלו עם השם יתברך לה להיות מה שאני באמת מחפשים את האמת מחפשים את יודע כל אחד בחיפוש שלו וכל זה אחד השכינה והנשמה ואתה אמיתי וקרבת השם באמת ותשובה אמיתית זה הכל אחד זה אור השם הנשמה אומרת לו אתה רוצה להוציא אותי אי אפשר שתוציא אותי רק בתנאי אחד תשב תהיה מתגעגע יכלה להגיד לו תעשה סיגופים אחרי זה אמרה לו אל תאכל וזה וזה וזה אבל אחר כך הוא לא עמד בזה אז אמרה לו אל תישן הוא לא עמד גם בזה בסוף נשאר לו רק דבר אחד לא להתייאש שזה הדור שלנו זהו בסוף אמרה לו עכשיו אני בהר של זהב מבצר של מרגליות שם תמצא אני כתבה לו על המטפחת עעם הדמעות אר של זב מתוך ש מרגליות הוא היה בקי מפת העולם והוא לא ראה אף פעם כזה דבר הסתובב בכל העולם לא ראה הר של זהב הוא לא ראה דבר כזה אז הוא אמר דבר אחד אני יודע בישוב וודאי לא בנמצא הוא לא יודע איפה זה נמצא אבל ה יודע איפה בהתחלה הוא ידע איפה זה לא נמצא בישוב ודאי אינו בנמצא ואז הוא הלך לשדות הלך להרים הלך למדבריות ה הולך אני ונה מבקש מתפלל מתגעגע נתנה לו עבודה תתגעגע תכסוף תשתוק אז באמת זה העבודה העבודה של הגעגועים והכיסופים זה כתוב גם לא בעניין כיסופים וגעגועים זה גם קשור להתחדשות כי שאדם מרגיש כיסופים והוא מרגיש געגועים לשם יתברך אז מבלזה התחדשות או הגעגוע כולו התחדשות זה געגוע שכל רגע אתה מתגעגע מחדש זה לא אתמול התגעגעתי אז מה שהיה אתמול עכשיו אתה צריך להתגעגע הכל עכשיו אז א כתוב בוד גם כן שרבנו אומר כתוב הצדיק בןבן כותב מורן משה עומד בין שמד לרצון כן משה בגימטריה 35 א שמד תוסיף לזה אות אחת זה שמ ה ש ד ש משה ורצון זה עוות אחת אחרי זה בגימטריה אז הצדיק עומד בין שמד לרצון בגימטריה כן אבל באמת רבינו לא הביא את זה בשביל האותיות בשביל הגימטריה בשביל חידושים אלא בשביל התחדשות באמת כל העניין של הצדיק זה להוציא את האדם משמד לרצון זאת אומרת רבנו גילה כיוון שעיקר העבודה זה הרצון והעיקר הדרך להוציא את הבת מלכה זה על ידי כיסופים וגעגועים שזה העניין של ההתבודדות ציא הכיסופים התפילות אז כל העבודה של הצדיק להוציא אותך להביא אותך למקום הזה של רצון עכשיו יש שמד ויש רצון שמד זה שאדם לא לא מתחדש שאדם לא מרגיש כיסופים לשם יתברך לא מרגיש קשר לבורא עולם געגועים לבורא עולם שמחה בבורא עולם אדם מרגיש את הגשמיות של העולם הזה הכל נראה מוחשי אבל מצד השם יתברך הוא לא שם אז ה צדיק זה יכול להיות גם בתוך עולמה של תורה שאדם לומד תורה ואיין לו געגועים כאילו שטנץ כזה כן יש לנו מעשה מ רב ובן יחיד כן גם מיוחס בן של רב גדול גם תלמיד חכם גם יושב ומתפלל היה לו עליית גג לא היה חסר לו כסף לא היה חסר לו כבוד אבל לא הרגיש טעם בלימודו אדם יכול להיות לו הכל ולא להיות לו כלום אז הצדיק מוציא אותו משמד לרצון זאת אומרת הצדיק יש לו כזה כוח להכניס באדם את הרצון א חשבתי פעם איך איך הוא מוציא משמד לרצון אדם שלא אולי דיברנו על זה פעם נגיד על זה נדבר על זה עוד הפעם מה אנחנו צריכים להתחדש אז א אדם ראה פעם משהו יפה או טעה משהו טעים אז הוא מתגעגע לזה אבל אדם שאף פעם לא ראה ואף פעם לא טעם ואף פעם לא שמע איך הוא התגעגע איך אדם יכול להתגעגע למשהו שהוא אף פעם לא לא לא יהיה לו שום טעימה מהדבר הזה אי אפשר אז ה הוא לא ח הוא לא חווה התחדשות הוא לא יכול לא אדם לא יכול להתגעגע למשהו שההוא לא אף פעם לא ראה לא שמ לא הרגיש אבל לפי מה שאתה אומר אז אין לו התחדשות א אז הוא לא יכול להתחדש אז איך הצדיק מוציא אותו מהשמדה שמד זה חוסר הרגשה חוסר טעם חוסר חיות חוסר התחדשות חוסר געגועים חוסר שמחה איך הוא יכול להכניס אותו לשם אם הוא אף לא טעם את זה אז רבנו פעם ישבתי בהתבודדות חשבתי כמה זה בגימטריה יוצא יין הונגרי אז ראיתי יין הונגרי זה בגימטריה שמד מדויק ו מדויק ו יין הונגרי עם המילים גימטריה עם שתי המילים יין הונגרי עושים אתם גימטריה עם המילים עם הכול כמה סוגי גימטריה עם המילים זה רצון אז מה עושה הצדיק במה מה עושה הצדיק אז הצדיק זורק לו רצון זורק לו טעם של יין הונגרי או שפעם אדם פותח לקותי מערן פתאום בום הצדיק וואו בא לו אזה הירו תשובה או או שאדם מתבודד או שאדם שומע איזה דיבור מהצדיק דרך מישהו דרך ניגון דרך שיר דרך שיחה או שאדם פתאום מגיע בלאומן כביכול בלי כוונה החבר'ה קראו לו לבוא ונסע הצדיק יש לו כוח להתאים את הבן אדם את היין ההונגרי הוא שולח לו את יין ההונגרי שולח לו איזה טעם שזה כמו לא לפי עבודתו אדם הוא לא עבד על זה כמו במצרים ה ירד להם שם מלמעלה אור מלמעלה השם יברך הוריד להם אור מלמעלה אז ככה צדיק יש לו כוח להוריד לך אור כזה לתת לך איזה העירור תשובה כזה להרגיש איזה מתיקות כזאתי איזה אהבה כזאתי איזה געגוע כזה ואז אתה כבר יודע למה לה מתגעגע זה הכוח של ה צדיק הוא עומד בין שמד לרצון הוא נותן לך יין הונגרי מתאים אותך קצת ואז אתה כבר יכול להתגעגע טעמת כי אי אפשר להתגעגע לדבר שלא טעמת אף פעם וככה הוא מוציא משמד לרצון לה פלאות ישבתי פעם עם חבר שלמדנו את המעשה מעבדת בת מלך אז פתאום כזה יצא לנו בתוך הלימוד גם לו וגם לי אז רגע אז מה רוצים ממני אז אני בגעגוע אני כל הזמן בגעגוע אז עכשיו אני צריך לדבר מזה בסדר אני אדבר אני בגעגוע וזה ואז אמרתי לחבר שלי אמרתי לו אז אז תהיה רגוע אז אומר לי מה זאת אומרת בזה אמרתי לו אז אנחנו יוצאים מידי חובה אנחנו רוצים תמיד להרגיש שאנחנו יוצאים מידי חובה לא בדיעבד לכתחילה יפה אז הגעגוע זה העיקר לכתחלה אנחנו תמיד מבינים שכל זמן שלא הוצאתי את זה העשייה התוצאה זה הה לכתחילה דיעבד כביכול רבנו פה בא ואומר לך בדיעבד הגעגוע יצאת ד חובה ני אמרתי לו בדיוק הפוך אמרתי לו זה אמרתי לו לחבר שלי אמרתי לו זה הבעיה שלנו את התוצאה עשינו לכתחילה את הגעגוע עשינו בדיעבד הגעגוע זה לכתחילה ואין דיעבד ויש לי ראייה לזה מרב יש לי ראיה גדולה לזה אז קודם כל לעניין של רגוע העניין של רגוע זה מי שחי את הרגע או יפה ו אדם לחוץ שהוא חי לחוץ הוא לא חי את הרגע לחוץ הוא חושב כל הזמן מה שהיה ועל מה שיהיה זה נקרא הוא חושב לחוץ אז הוא נהייה לחוץ רגוע זה אחד שחי את הרגע עכשיו לעניין הגעגוע שזה לכתחילה והד אומר רבי נתן מקותי הלכות העולם חושבים שהעיקר זה העשייה ואם רצה ולא עשה אז כאילו עשה אף על פי שאנחנו לא רוצים את הכאילו אנחנו רוצים את הצם העניין כמו שאומר רבנו מקום אחר אבל רבי נתן מביא שמה באמת באמת באמת העשייה זה לא התכלית העשייה זה גם כלי ואמצעי להגיע ל הרצון ואייך רואים מאיפה לומדים את זה מי לנו גדול כמשה רבנו רבן שכל הנביאים זכרו תורת משה עבדי מה זכה משה רבנו בשי שי שי סוף חייו להסתלק ברב דרבין ככה מביא רבין אתם כל ההלכות משה רבנו השלמות שהוא זכה לה בסוף ימיו שהוא זכה להסתלק מהעולם הזה ברבה דרבים רצון [מוזיקה] [מחיאות כפיים] שברצונה משה רבנו זכה להסתלק ברע ודרבן משה רבנו שכל התורה עם ישראל קיבל כל התורה על ידו שידע את כל התורה ולימד את כל התורה מזה מבי רבי נתן ש הכיסופים והרצון זה לא ה דיעבד זה התכלית והשלמות של כל עבודת השם בר אני בטוח שאנשים שומעים אותך עכשיו ופתאום אז אני בסדר לא בדיעבד לכתחילה לכתחילה הרצון והגעגועים שאדם מתגעגע לשם יתברך הוא נמצא במקום הכי טוב רבנו מביא גם בעוד מקום רבי נתן ארב נסו פרדס כן וכולי מה הסיפור שמה אז הוא אומר שמה אחר ש אחר שאבא שלו ראה את החכמים יושבים והאש מלאץ את סביבם הוא רצה גם שיהיה לו בן כזה עם אש את הפאר והכבוד של התורה היה פה איזה לא לשמ ומלו לשמע הזה יצא התלבש בבן שלו שהיה ענק בענקים וכפר אז רבי עקיבא שנכנס בשלם יצע בשלום אז הכל בעניין הרצון יש כאלה בהיסטוריה שגילו פנים בתורה שלו ק הלכה השם ישמור כל מני נביאי שקר שיטעו את עם ישראל בדורות זה עוד צריכה בפני עצמה ענקית אבל הכל בעניין הרצון שאדם בסופו של דבר כל אחד מה שהוא לומד מה מה הוא מפרש את המדרגה שלו אם אדם רוצה רק את השם אין לו סיבה לזייף את התורה אם אדם יש לו איזה פנייה שוא רוצה איזה דבר עקום הוא ימצא את זה בתורה אל תהיה נבל ברשות התורה בפירוש אדם יכול למצוא הכל בתורה אדם יכול למצוא גם בספרים של הצדיק את הדברים הכי עקומים שבעולם זכה שם חיים יש שני כוחות בתורה לא זכה שם המוות אז אז רואים שבאמת לפי מה שרבי נ מביא שם כל ה כל ה הדבר שבזכותו אדם לא יקם את התורה ולא סתם בדרך האמת זה רק אם יש לו רצון אמיתי לשם יתברך אם הוא באמת כוסף לשם יתברך לשמה הזה אני לא רוצה כבוד ולא רוצה שום דבר אני להתקרב אליך לעשות רצונך אבא הורן לדרכך כ לעשות רצונך ההתבודדות הזאת עבודת הרצון שרבנו הביא לנו שאדם באמת רוצה רק את הטוב האמיתי יוכל לנקות את הלב שלו מכל הרצונות הנפול והאבות הנפולות וכל הפניות הלו לשמע אז אין לו סיבה להקים את התורה אין לו סיבה לכן הרצון זה העיקר כי הרצון זה הצינור שממנו אדם יונק נבא בספרים קדושים שאדם באמת אדם כוסף את השם יתברך אז כמו עושה ל עצמו איזה צינור ושואה ויונק אור וחיות מהשם יתברך שאדם כוסף לדברים רעים אז לא חס ושלום הוא זה כמו אדם ש חיבר איזה צינור לביוב של לביוב והביוב הזה זורם אליו עכשיו זאת אומרת הרצון שאני רוצה זה המקום שממנו אני מקבל חיות לכן הרצון זה העיקר כי המקום שממנו אני מקבל חיות זה לפי הרצון שלי לכן דיבר על רצון רצון כיסופים געגועים שאדם באמת מכניס ל מלמד את עצמו להתגעגע ולחשוף לשם יתברך ולאהוב את השם יתברך ולדבר עם השם יתברך כל העבודה הזאת של ההתבודדות והכיסופים והגעגועים האלה זוכה לגלות את האור של הנשמה וזוכה רבנו גם אומר מקום אחר רבי נתן כתוב בזוהר הקדוש כדת באה לת לך למ לף מידי כשאת רוצה את לא צריכה ללמוד שום דבר נתן מסביר שאדם יש לו כאלה רצונות חזקים לשם יתברך הוא לא צריך לשאול אף אחד מה לעשות אם הרצון שלו הוא באמת כל כך אמיתי לשם יתברך הרצון בעצמו מגלה לו הרצון שהוא שורש הנשמה הרצון הוא מקום הכי גבוה שאדם רוצה מתגעגע כוסף לשם השם הוא מקבל הדרכה ישירה עמה השם יתברך על הרבה דברים הוא לא מבולבל כל הבלבולים באים החלוקתי ו בולים באים מהדר האור שאדם ממש כוסף לשם יתברך ונדבק בשם יתברך עם על ידי הגרועים כיסופים האלה אז הוא מקבל הערה ישירה מהשם יתברך על כל דבר ודבר בדיוק דיברת על המעשה מעבדת בת מלך אז זה ככה ככה סיכם לי כל מיני דברים ש שמצד אחד רבנו לומד את העוצמה של הגעגוע שדרך זה הוא מגיע להר של זהב מצר של מרגליות מצד שני תמיד קמה השאלה אז אם אני מתגעגע אבל אבל אני צריך גם להתקדם יכול להיות שזה יותר מדי חסדים ואני לא עושה כלום אני צריך קצת להפעיל דין אז אמרתי לחבר אמרתי לו תראה זה הרבה חסדים כי הגעגועים אתה רואה איזה עוצמה יש להוביל אותך הדין פה שאתה צריך להפעיל כדי להתקדם זה שאתה צריך תמיד להפעיל את הדיבור ואת המחשבה ואת הרצון בוודאי ישנו שם זה זה ההתמודדות בוודאי ישנו שם וברגע שהאדם מוכן לעבור ללכת עם הדיבור הזה אני יודע שהגעגוע מוביילים אותי ז עושה לי טוב זה מרגיע אותי זה בונה אותי זה מחדד אותי אבל יש שלבים בזה שינסה עוד נסו עוד פעם לקחת לו את הגעגוע והוא צריך לבוא ולהיות קשן ולהגיד בוודאי ישנו שמה מהמה מה בוודאי מה ישנו שמה שהגעגוע שלי מוביל אותי להצלחה שלי העניין הוא שאני חושב אני חושב שקורה פה איזה משהו גם הרבה פעמים שרואים שלא מוכנים להרפות מהמושג שנקרא אגרסיביות הרבה פעמים לא מכנים להרפות מזה כי העבודה של הגעגוע ולדבר מזה זה עבודה כל כך עדינה ככ כל כך מכילה את הפנימיות שלך את המצב שלך את המקום שלך בפרט עכשיו מה שאנשים עוברים אז שאדם חי חווה את הגעגוע הוא כל כך חווה סוג של הרפייה שאני חושב שאיפשהו היום שיוצא לי ש לדבר עם אנשים אני מ אתה מפחד מהרפת אתה מפחד מהמתיקות הזאתי אתה לא מכיר את הקדוש קדוש ברוך הוא ככה שהוא באמת איתך בהרפיה ואז מישהו אמר לי תראה מה מדברים תראה מה אומרים תראה את הנבואות תראה את הכל אמרתי לו נכון הכל נכון ורבנו ידע את הכל ובכל זאת אתה רואה שלפי המעשה מעבדת בת מלך אז אתה רואה ש זה לא סותר שעם כל מה שאנחנו עוברים זה לא אומר שאתה לא צריך להרגיש טוב ולהרגיש שמח להרגיש שאתה יוצא ידי חובה ואתה מתקדם ואתה מתעלה ותן לקדוש ברוך הוא עכשיו ללכת עם מקום הזה רק אתה צריך לדעת שבוודאי ישנו שמה מה בוודאי ישנו שמה שכמו שאתה אומר הרצון הוא מוביל אותי לגמרי והוא יעבור את ה והוא יעבור שמה את את האדם עם אילן הגדול שזה מרמז על צדיקים גדולים יגיד חזור בך זה לאן דבר כזה והוא צריך רק מה מה ישפיע עליו שאני מאמין באמונה שלמה בוודאי ישנו שמה והוא עובר שמה לפי הסיפור בזכות שהוא טעם הוא ראה אותה היא נגעה בו בזכות שהיא נגעה בו וכתבה לועם הדמאות חרי שהוא כבר נפל מה שתי העבודות הראשונות לא לאכול אחרי זה לא לישון ביום אחרון אגב זה מרמז על הגלגולים הקודמים דורות הקודמים והיום זה כבר זה היום העבודה היא זה לפי השלב האחרון של הסיפור כן היום זה רק אל תתייאש זה ודאי נמצא אומרים באים אנשים גדולים בעלי השגה בעלי תורה גדולים אנשים גדולים באמת גדולים אבל את בת המלך הם לא מכירים בבת המלך מבינים יכול להיות אדם גדול וגאון והכל אבל בסוד הנשמה שלך הוא לא מבין כלום ודווקא אותו אחד שהוא לא כזה גדול הגיע לבת המלך ישראל זה מה שאתה אומר פה שיבוא משיח יהיה פה הפתעות רציניות הוא אומר לך היא כבר אם אתה צריך להאמין רבנו מדבר על כל הרואה לשמוע את הכל את הכל הפנימי שאדם זוכה לשמוע על ידי התבודדות על ידי התקרבות לצדיק שאדם בא לצדיק הצדיק נותן לו להרגיש ולטעום את הכול הפנימי הזה והקל הפנימי הזה נותן לו כוח צריך להאמין בל שמה ש מה שראיתי מה שהצדיק יראה לי מה שרבנו מדבר בספרים זה אמיתי צריך להאמין שזה אמיתי השם רואה אותי השם שומע אותי השם שמח בי זה האמונה השם שמח ש מדבר איתו שמתגעגע אליו שאני אומר לו אני אוהב אך אבא רחם על עם ישראל תציל אותנו מהגלות תציל אותנו מהטילים תציל אותנו מכל השונאים שלנו כל העולם שונא אותנו למה לא בגלל שאנחנו רעים בגלל שאנחנו טובים הם לא שונאים אותנו בגלל העבירות שלנו אמרתי פעם לשם בבב של עולם היצר הרע שונא אותי לא בגלל העבירות שלי העבירות שלי לא מפריעות לו הטוב שלי מפריע לו לא רוצה להפיל אותי בגלל הטוב שלי בגלל השמחה בגלל האמונה בגלל כל הדברים הטובים וכן כל יהודי אז תאמין רבנו אומר אמונה בני אתם נביא שאמונה זה לא להאמין שהשם ברא את העולם והוא אוב כולים מלא כמים זה נכון אבל העיקר האמונה זה השגחה פרטית שעכשיו השם מסתכל עליך עכשיו ונהנה ממך כש אתה מאמין בזה שהשם נהנה ממה שאתה עושה לכבודו אתה מדבר דבר תורה אתה מדבר מהתורה של הצדיק אתה מדבר געגועים כיסופים תמימות פשיטות אמונה התחדשות השם אוהב את זה זה משמח אותו שאתה כמו שאמרת בהתחלה שאדם מאמין שזה שווה אדם רוצה להרגיש שזה שווה מה שאני אלמד כך וכך דפים שאני אסגו כך וכך סיגופים אבל מה כיסופים געגועים כן כן כיסופים געגועים זה החיבור זה הדבקות זה השער להוציא את הבת מלך זה העבודה הכי גבוהה מכל העבודות רואים גם מציאות כזאתי שאדם יכול ללמוד הרבה ולעשות הרבה אבל א הוא בעצבים שהבעל שם טוב המב תקלד קפדן מצד שני אתה יכול לראות אחד שהוא מלא בגעגועים אז הוא לא כזה מפולפל הוא לא כזה אולי יודע אבל הוא באמת עושה את הדברים בפשיטות וממשיך והוא שמח ומאושר וא אתה יודע בזמן שאתה דיברת אז זה זה קשה זה מפחיד לעמוד מול זה אבל לחשוב באמת שיש מציאות שיכול להיות אדם שהוא גדול בתורה והוא גדול במצוות ובאמת אדם גדול הוא אילן גדול כמו ש מביא שם בסיפור אז נכון שזה לא היעוד שלו להוציא את בת המלך אבל לא להכיר אותה ולא ידעת שיש שער של זהב מצר של מעגליות זה זה גלות לא ביקשתי שתוציא אותה משם אבל אתה לא יודע שיש בת המלך שנמצאת בהר של זה מצב של מעגליות ו יודע ל אתה יודע למה או לא יודע כי הוא לא חיפש אותה אף פעם השני למלכות חיפש אותה למה אבל הוא הבין כי בצער המלך אז מה יש מציאות שחס ושלום זה העניין למה הוא עצה לחפש אותה כי הוא ראה שהמלך מצטער הוא ראה שהמלך מצטער ככה רבנו מביא שם והיה אכפת לו שהמלך מצטער והחליט ללכת לחפש אותה זאת אומרת כוונתו הראשונה היייתה לשמע בשביל להוציא את המלך מהצער שלו זו היייתה כוונתו הראשונה כשההוא הלך לחפש תחילת דרכו בגלל שתחילת דרכו היייתה לשמע אז לאט לאט השם הוליך אותו הביא אותו לזה השני אולי הוא אלי למד הרבה א עשה הרבה דברים אבל הוא לא חיפש את הבת מלך יכול להיות בן אדם שלא יודע כל כך הרבה ולא עשה כל כך הרבה דברים אבל הוא מתגעגע לבת מלך יותר היה לי מקרה פעם יש לי חבר טוב יהודי באמת יהודי פשוט תמים וזה הוא אפילו לא שם לב לעצמו למתיקות שיש לו הוא כל הזמן מדבר על משיח הוא כל הזמן אומר מתי הוא יבוא מתי הוא יבוא בכזה ממות כמ יד קטן יום אחד אמרתי לו אתה לא יודע כמה אני מתחזק ממך וכמה אני מתענג אומר למה וזה אבל זה מה שצריך להיות לא אמרתי לו את אתה מחכה למשיח ממש כמו שמחכים למונית נו למה הוא אתה כל כך מאמין בזה אזה י ואמרתי לו זה נובע בגלל שאתה אתה יודע שהמלך בצער אבל יש מציאות שאדם יכול ללמוד הרבה טורה אבל הוא לא חי את המציאות שהמלך בצער לגמר ורבנו נותן לנו את המקום הזה של המלך בצר והוא ממנף לנו את הצר של הקדוש ברוך הוא לגעגועים ואהבה ושמחה וחיות שזה בדיוק הפוך ממה שצריך להיות הוא ממנף את זה למשנה למלכות שמכניס בו געגועים ורצונות ותשוקה ואמיצות וחריצות ללכת עם המקום הזה בוודאי ישנו שמה ומאיפה הוא ממנף את זה הכל זה מהצר של המלך ואמרתי פעם לשם יתברך כמה רחמים שמצר שלך אנחנו אנחנו כביכול גדלים ומגיעים למטרה שלנו נכון צרתם לא צם רבנו אומר לך גם ש שאחד הדברים שפעם היו קשים לי זה כתוב בכל הספרים הקדושים ספרי קבלה חסידות שהכוונה העליונה של התורה והמצוות זה להקמה שכינת מאפרה הכוונה הרצויה כאילו בעבודת השם יתברך שכל התורה והמצוות ומה שאני עושה להקים את השכינה מהפרה מהגלות זהזה צריך להתכוון עכשיו תשמע השם רוצה שכל כך תהיה חשוב תחשוב על השכינה אבל אדם חי גם את הצרות של עצמו קשה לו להגיע למקום הזה שרק רק לשם השכינה קשה להגיע למקום הזה עד שבא רבנו הקדוש בחוכמתו הנשגבה והנוראה רבי נחמן בן פגה אומר לך תדע לך כל צר שאתה מרגיש זה בכל צרתם לא צר צר שלך הוא צר השכינה שאתה מרגיש צער זה כמו שהשם יתברך והשכנה מספרים לך את הצער שלהם אז שאדם מבין שגם החיסרון שלי הוא חלק אני גם כל יהודי הוא חלק מהשכינה שאני מרגיש צער וחיסרון ואני מצטער על הצער שלי ואני מתבודד לשם על הצער שלי ואני מבין שזה באמת אני בעצמי חלק מהשכינה אז הצער שלי הוא חלק מצער השכינה אז אדם מתוך הצער שלו שהוא מתבודד על הצער שלו הוא נכלל בכוונה העליונה לקמה שכנת מפרה ופה רבנו מ ביטל את את המחיצה בינך לבין הכוונה הכי גבוהה בתב התבודדות פשוטה שאתה מבקש אבא תעזור לי אבא תרחם עליי אבא שמח אותי אבא תן לי כיסופים תן לי גגו אז רואים ש שרבנו יש לו כזאת חוכמה כל עצה שהוא אמר וכל דיבור שהוא אמר זה עובר את כל התורה כולה זה כל הפשט רמז ר סוד נכללים בכל עצה של רבנו דברים שנראים כפשוט אבל הם עמוקים עמוקים עד אין סוף בדיוק שאתם מדברים על זה השבוע השבוע קיבלתי שאלה על זה ממישהי שהיה קצת איזה בלבול איך איך לעבוד עם זה מצד אחד אני מבקש משיח כי אני רוצה שיפתרו הצרות האישיות שלי כי יש לי צרות אישיות שלי אז מה לעשות אז לבקש על משיח או לבקש על הצרות האישיות שלי מה גם וגם אז אז אני אמרתי אין חילוק אין חילוק למה כי באמת אדם שיש לו צער זה צער השכינה נכון מה אתה צריך לעשות זה לא הקדוש ברוא לא עכשיו אומר אה אתה רוצה משיח כדי שיפטרו לך בעיות לא רוצה לדבר איתך או כל מיני כאלה דברים אתה מספר שכואב לך זה צער השכינה אז לא משנה איך תדבר תבקש שיהיה משיח כדי שיפטרו לך בעיות או תבקש שעכשיו כל מה שכל מה שתעשה זה טוב רק פשוט תדבר ואז אמרתי לו אותה גברת היא גם נראה לי שהיא שומעת אותנו עכשיו ארתי לה אנחנו צריכים להיזהר שמרוב סכלים לא נעשה בסוף כלום לא נתפלל לא עלינו לא נשכ שום דבר א זה הכל סיקה אחת ויש עוד משהו רבנו אומר על ידי דיבור של אמת צורר תעשה לתיבה כן התורה צה תעשה ל התיבה דיבור של אמת פותחים לו פתחים פותחים לו פתחים לצאת מהחושך שוא נלקט בו כמה רבנו דיבר שיבח את הדיבור של אמת אדם עכשיו לא מרגיש הוא בתוך תקוע בצער שלו הוא לא מרגיש את הצער השכינה אוקיי זה צריך שיי דשמיה גדולה על זה זה הכוח גדול שאדם מתחיל לספר את הצער שלו לשם יתברך אז הוא אומר את האמת זה דיבור של אמת אתה עכשיו פה זה המקום שלך אדם שמספר לשם את הדברים שלו ומתפלל דברים שלו הוא מגיע מתוך זה להתפלל על השכינה נכון אני חוויתי את זה לא פעם ולא פעם ין ספור פעמים ששבתי ישבתי בשדה ודיברתי עם השם סיפרתי לו בסופו של דבר אתה ושב בהתבודדות ואתה מ את הדברים שלך אתה מרגיש כבר שהשם פדר לך אותם שאתה מתפלל על זה אתה מרגיש שהשם כבר נתן לך את זה ואז אתה אז לא הלב שלך נפתח לעם ישראל לשכינה לגאולה לבית המקדש הכל הכל נפתח לך אבל צריך לבוא מנקודת האמת אתה לא אדם חושב זה כמו אדם חושב צריך להיות לחיות רק בשביל עם ישראל לעשות רק בשביל אחרים אבל אם אדם לא נמצא שם באמת זה גם הצגה נכון ה אדם יש לו גם את הצ שלו יש לו גם את הדברים שלו אבל אם אדם בא עם האמת שלו ומבקש מהשם דם גם מבין שהצער שלי זה חלק מהשכינה זה מביא אותו גם לכל הצער של השכינה לכל אהבת ישראל כאילו אומרים מה אתה ברסלב זה עבודה פרטיית זה אגואיסטים שמעתי כבר שיחה כזאת פעם להפך כתוב ש כל הכללים כל הכלל ממה הוא בנוי מפרטים הרי הקומוניזם שזה ה אחת התורות הכי שגרמה להכי הרבה מוות ורשע בעולם זה בא ממקום שכביכול שוויון שלכולם יהיה אותו דבר לדאוג רק לכלל אבל כל מי שלא דאג לכלל רצחו אותו כי הוא לא הלך לא לא מסר את נפשו לכלל אבל האמת הם האמת זה אני זה אתה זה הוא הכלל הזה הוא עסוי מפרטים ואם אדם לא יהיה לו גאולה פרטיית ולא יהיה לו חיבור אמיתי גם לעצמו אז לא יהה לא אהבתה לך כמוך אם אני לא אוהב את עצמי אני לא אוהב אף אחד מי שלא אוהב את עצמו לא יכול לאהב אף אחד כי כל הנקודה שאדם יכול לאהוב מישהו לראות טוב במישהו זה שהוא רואה טוב בעצמו רב דבר על הזמר קודם כל על עצמך רבי נתן אומר קודם כל תמצא בעצמך את הטוב אז באמת הנקודה של עבודה פרטית שאדם בא עם מתוך הנקודה של שאני גם חלק מהשכינה ואני גם חלק מהשם יתברך ואתה מתחבר ל המקום שלך ואתה מתפלל על מה שכואב לך משמה אתה גם תגיע לזה וממי רואים את זה הכי חזק אברהם אבינו אברהם אבינו אחד היה אברהם כל העולם שם והוא בעבר השני כל העולם עובדים עבודה זרה אברהם מורד בכל העולם לא אכפת לו מגדולי הדור מנמרוד אבא שלו אמא שלו שובר את הפסלים הולך נגד כולם אתה רואה בן אדם אמיץ הולך עם האמת היית חושב שהוא שיה אגואיסט מחפש את האמת שלו מה מה מה עם כולם ואתה רואה שהאיש הזה הגיבור הזה שהולך עם האמת יושב פתח האוהל חום היום כחום היום ביום השלישי למילה איזה אהבה יש לו לעם ישראל האדם הזה שהוא באמת עצמאי ולא נצרך לבריאות והוא מחפש רק את האמת הוא יכול להיות אכפת ישראל באמת וזה העבודה הפרטית הזאת של התבודדות ש כאילו נראית עבודה אישית היא העבודה הכי גבוהה התבודדות מעלה עליונה גדולה מן הכל ומשם אדם יכול להגיע לכל המידות טובות ולכל המעלות טובות שהוא צריך לזכות בעולם הזה בשלמות ולגאולה שלמה כל המעלות שב דיברת על הגאולה הפרטית זה אולי נקודה שהמאזינים גם רצוני מאמין לשמוע שיש דבר להבדיל לפי הבדלות בטיפול פסיכולוגי לא שאני מחזיר את זה אני המטפל שלנו זה רבנו אבל דברים שיצא לי לגעת בהם בעבר שאדם חווה חס ושלום כאב אז השיטה היא זה שהוא מדבר מהכאב אבל לא המטרה להישאר שמה למנף אותו ויש על זה הרבה טכניקות מה שנקרא בדבר הזה כי עד שאתה לא תדבר מהכאב ותרצה למנף אותו אם אתה נמצא רק בלדבר מהכאב זה לא ימנף אם אתה מבין שאתה צריך עכשיו לצאת מזה אז ך דיבור מזה אתה תצא מזה והרבה הרבה נכתבו על זה אבל למשל הרבה אנשים הרבה פעמים מרגישים שאם אני עכשיו אדבר מהכאב זה שאלה אם אני מדבר עכשיו מהכאב אולה שאני מתראים על השם לא מקבל את זה באמונה לא מקבל את זה באהבה וזה לא נכון כי לדבר מהכאב זה זה אכיל לקבל את זה באמונה ואהבה למה כי הכאב הכאב הוא מהשם זה מסע שאני עובר שעכשיו כביכול הקדוש ברוך הוא עכשיו מעביר אותי איזה מסע אני גם מאמין שיש זה תרופה יש ל איזה פתרון וזה אצלו כשאני מספר את זה לשם את הכאב בדיוק אז אני מאמין בו אני מאמין ש יכול לפתור לי את זה בדיוק ואני מאמין גם שזה לטובה שלא נבל מזה זה כמו שדם בא לרופא של קופת חולים הוא לא עכשיו יראה לו שיש לו איזה בעיה מי יודע מה גדולה אבל אם הוא בא לפרופסור גדול אז הוא יפרט יכול להראות לו את לא מפחד להראות לו את הבעיות הכי קשות כי הוא יודע שהוא יכול לעזור לו נכון אז זה דבר אחד שאמרתי קודם כל לספר את הכאב שלך לשם יתברך זה לא חוסר אמונה לא כי אם יש לי אמונה למה כואב לי לא זה מציאות שכואב גם זריקה לקבל זה כואב אבל אתה מקבל את זה באמונה ובאהבה כי אתה יודע שזה יועיל אז זה נקודה אחת שככה הסברתי ודבר שני אנחנו לומדים את זה מהכנות של תשעה באב הרי מה זה הכינות לכאורה כואב לי וצר לי ואיזה דברים שמה הנביא אומר הנביא אחה לקרוא את זה ולהתבונן בזה אבל בסוף הוא מסיים בפסוקי נחמה זה בדיוק השיטה של הטיפול בהתבודדות גם לא צריך ללכת למטפלים יש לנו את הטיפול הכי טוב שבעולם יש לך את השם וזה בסדר שאתה מספר לו את הכאב גם אני שחוויתי כאב מהאנשים למשל אני מאוד עוד נזהרתי אמרתי אבבה שלא יצא קטרוג חס ושלום כי זה העבודה הפנימית שלי אני לא בא עכשיו לספר לך שאני כועס עליו ומקטרג עליו זה זה סתם זה בריכה אני עכשיו צריך לעבור את המסע שלי הפנימי איך למנף את זה אבל כן כואב לי אבל אנילא לא מקפיד אני לא מקפיד אבל כן כואב לי כי אני עכשיו עברתי וכולי וכולי ושאתה הולך עם שתי הדברים האלה בדיוק כמו שרבנו אומר גם קינות הופכים לתיקון וכינו ותיקון גם זה אותיות ניתוק ניתוק ותינוק אתה אתה אתה הכי פתוח ואתה מספר לשם יתברך בן אדם עכשיו יש לו חוסר בפרנסה שהרבה אנשים עוברים את זה ואני מדבר עם אנשים וזה שבירות זה שבירות אנשים פה מסכרים כל כך קשה להם כולנו עם כל הנושא של הפרנסה ועליות וירידות והכל מה ב אדם עכשיו יבוא ויגיד לא יספר הקדוש ברוך הוא אמ שם כואב לי שאין לי פרנסה כן תס כואב לי זה שובר אותי חזל אמרו העניות מעבירה את האדם על דעת קונו עכשיו מזה תעזור לי אני צריך להתפלל על זה אני צריך להתחזק בנקודות מסוימות וזה אבל כן בוודאי זה איך אמר לי פעם מישהו שהוא כבר הגיע למצב שהוא לא שיחק משחקים הוא הלך לשדה ומר הקדוש ברוך הוא שמה אני עשיו הולך להתפוצץ עליך כואב לי כואב לי אבל באתי לפה כי אני אני אני רוצה אני רוצה תשובה אני רוצה אני רוצה הצלחה אני רוצה למנף את זה אני חושב שפה גם בדבר הזה על להרגיש טוב זה בסדר גמור שאתה מספר לקדוש ברוך הוא זה לכתחילה מה עובר עליך מה קשה לך מה אין לך חשק לגמרי להגיד לו את האמת להגיד לו את האמת זהזה כי האמת פותחת האמת זה פנס האמת זה פנס שאדם אומר דיבור של אמת השם הורי ואישי אז השם זה פנס אז ברגע שהוא אומר דיבור של אמת אז זה כמו שהוא מדליק פנס ואז הוא רואה אך לצאת מהחושך אז הוא יכול גם להגיד לשם שהוא אוהב אותו אבל אם אדם הוא חושב שהוא רק צריך להגיד לשם רק דברים גבוהים ונשגבים והוא לא אומר את מה שעובר עליו הלב שלו נשאר שטום עם הכאבים שלו הוא אף פעם לא מגיע לשם בכלל אבל שאדם מספר גם את מה שכואב לו אז לאט לאט זה נרגע לו שאתה מספר לשם מה שכואב לך הרבה פעמים זה כבר באמצע התבודדות זה כבר עובר לך אתה כבר מרגיש שסיפרת את זה לשם ודאי השם יעזור לי כבר זה יורד ממך אפילו באותה התבודדות לפעמים ואז נפתח לך דברים אחרים ואז נפתח לך עם ישראל השכינה כל הדברים הכי נשגבים וזה נהיה אמיתי כי אתה באמת מגיע לשם אתה מגיע אתה מתחבר לשם אתה מתחבר לנשמה הנשמה מבפנים היא רוצה את כל הדברים הכי אמיתיים והכי קדושים זה זה מה שקורה זה מה שזה מביא את זה אי בעזרת השם שנזכה לראות גאולה שהימים האלה יהפכו לנו מאבל ליום טוב זכה לראות את הרחמים של השם שהשם יתגלה לעם ישראל לכל העולם מודה לאיננו הודע בגויים לאינו נקמ דם עבדיך השפוך ריבו של עולם תראה את הצער של עם ישראל כל כל העולם שונא אותנו רוצה להשמיד אותנו ולא בגלל שאנחנו רעים בגלל שאנחנו עמך עם סגולה בגלל שאנחנו טובים וחמודים ואוהבים אותך ואוהבים לעשות חסד אין כמו העם הזה בעולם זה הכל קנאה קנאה של עשו עקב שהשם יתברך יגלה את מלכותו יבושו יתביישו כל הגויים יתביישו ויקה בהם מכות שלא יקומו מהמכות האלה נזכה לראות את הגאולה השלמה משח צדקנו בית המקדש מר בימינו אמן אמן נסיים באיזה סיפור ששמעתי יום שבדיוק דיברנו על הגעגועים וכמה למה העולם שונא אותנו ככה טובים אז בדיוק הייתי בסיום של הבן שלי סיים את הכיתה ח אז אמר הדעת ר שמאיה וסיפר סיפור ש חמותו מסתבר שהייתה בת 98 והיא ניצולת שואה והא ניצולת שואה מאוקראינה והיא היייתה תמיד מספרת להם שמה יה הסיפור איתה היא היייתה ילדה בגיל תש והנאצים כבר הגיעו לאוקראינים ואמרו להם אתם יכולים לסיים עם היהודים פה והם היו עוברים בית בית והיהודים היו שמה בפחת מאוד גדול והיא הייתה היא ועוד שתי אחים שלה קטנים חיילים האוקראינים דופקים בדלת ההורים כבר ידעו את זה והם אמרו טוב זה החיילים באו לפה תחכו תהיו לידנו שתי חיילים אוקראינים נכנסו לתוך הבית וככה היא סיפרה היא סיפרה שמולה ראתה איך יראו באבא שלה ואיך יראו באמא שלה ו אמא שלה נרצחה על המקום האוקראינים כנראה חשבו שהאבא עדיין לא כבר מת בזמן שהוא היה גוסס אז הוא אמר לילדים בת לבת אל תשכחי שאת יהודיה וככה הוא ככה הוא נפטר לבית עולמו שם מקום דמו מה שקרה היא במשך שנתיים היא והאחים שלה התפזרו ממקום למקום היו ישנים ברחובות עד שראתה אותה איזה גוייה אחת שהייתה לה היה לה ילדים והיא זיתה אותה שהיא יהודייה והיא ריחמה עליה והיא אמרה לה בואי תגורי אצלי תהיה קצת עם הילדים שלי ותעזרי והכל ולקחה אותה תחת חסותה ואז פתאום היה קורה מקרה שהגוי לא הבינה כל ערב הילדה לפני שהייתה הולכת לישון יוצאת לחצר ממלמלת כמה מילים וחוזרת לבית אחרי כמה זמן הגוי אומרת לה למה את יוצאת החוצה ממלת כמה מילים אז ה אמר לי אני אגיד לך את יודעת שאני יהודיה יש לי הכרת הטוב שאת שומרת עליי אבל אבא שלי אמר לי רגע לפני שהוא החזיר את נשמתו לבורא אל תשכחי שאת יהודיה ויש לך צלב פשוט בחדר ואני לא כוה להגיד להד צלב שמע ישראל כדי שאני אזכור שאני יהודיה אני ומ אומרת שמע ישראל והולכת לישון הגוי הרגיש הזה כזה דיבור של אמת אז היא אמרה לה אם זה ככה אני מורידה את הצלב כדי שתוכל כל פעם להגיד את השמע ישראל שלך בדיוק אתה מדבר על דיבור של אמת יכלה לפחד ממנה מה אני מה אני מה דיבור של אמת אני יהודיה זה דיבור של אמת ואני חושב שזה ככה ברבדים היא זכתה ברוך השם לגדול להתחתן אבל ברבדים הפנימיים שלנו להגיד לשם את מה שאני מרגיש באמת זה כבר מסלק את הצלבים ומסלק את כל העבודה זרה שיש בתוכנו וכל הדמיונות וכל החרדות וכל הפחדים לדבר עם השם יתברך מהמקום הזה תהיה מה שאתה השם רוצה את האמת שלך הוא לא צריך שתשקר בשביל למצוא חם בניו למה אדם משקר כי הוא חושב שהשקר יהיה יותר יפה מהאמת מהאמת שאני נגיד כואב לי משהו זה לא כזה יפה להגיד שם כואב לי אז אני אגיד כל אבל זה לא אמת אם זה לא אמת זה לא מהיר זה לא מהיר זה לא פותח שערים תגיד את האמת השם אוהב אמת רבי נתן שה כל המחלוקות הקשות ה חלשה דעתו אמר מה השקר כזה כל כך שולט בעולם מה יהיה עם האמת נחלשה דעתו עד שבפסוק דזמרה הוא הגיע השומר אמת לעולם אז הוא פתאום מתנוצץ לו בתפילה שאין מה לדוג השם יתברך שומר את האמת לעולם הוא שומר הי שלו והוא שומר עליו לעולם לעולם היא לא תלך לעבוד איי נהננו עזרת השם תודה רבה לכולם השם ישמור אותכם כ גאולה איזה כיף היה רב ישראל שימחת אותנו הנהגת אותנו פתחת לנו אופקים חדשים תודה רבה לשם אני בטוח שעכשיו בהחלט אנחנו יוצאים למסע חדש מסע חדש ביותר ברוך השם שיהיה לכם בשורות טובות נהננו איתכם מאוד תודה רבה שהייתם איתנו הקשבתם הזנתם השם ישמור אתכם ו הנה יש לכם אז הרבה סיבות להיות רגועים הכל בסדר ואנחנו נתקדם עם זה עם הדיבור של בודאי ישנו שמה בוודאי ישנו שמה שיהיה לכם בשרות טובות ברכה והצלחה וכל הישועות ביי ביי אמן כל טוב [מחיאות כפיים] [מוזיקה]
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה