סיפורים בראי הפרשה- פרשת קרח
סיפורים בראי הפרשה - תכנית מצולמת לקראת שבת בהגשת הרב שלום יכנס והרב אברהם פוקס
למאמרים נוספים באתר דרשו: http://www.dirshu.co.il/
סיפורים בראי הפרשה- פרשת קרח
[מוזיקה] שלום וברכה לכולם שלום חודש תמו חדש תמוז לא לשו ת אפילו שזה שבת לכם רציתי להתייעץ איתכם על זה נשיר פתוח בינתיים אבל יש משהו מאוד מעניין מובא בספרים הקדושים שכל שבת מה שקוראים בתורה הדברים שקרו באותו זמן אז יש את ההשפעה שלהם באותו בימים האלה בזמן הזה פרשס בשלח פרשס שר אומרים שיש התעוררות של העניין הזה נו אז מה ש פרשס קוח פשו למחל התרות של מחלוקת השם ירחם אומר השלו כן באמת צריך להיזהר צריך להיזהר אז אם יש אחד שהוא גבאי בית הכנסת להיזהר בשבת הזאתי להלך על קצות האצבעות צ לכם דוגמה ספציפית של גבאי אז פעם בא אחד לרב שטיימן הוא סיפר לו שהציעו לו להיות איזה ראש כולל בצרפת לעבור עם כל המשפחה תהליך מלם והוא הלך לשם לשבת לראות איך זה וסעודה שלישית יש ישבו שם ואכלו כלם והוא ישב צד ולמד ואז הוא הוא מספר שהוא שומע את אחד המשני מה פה הלכים לפתוח כולל אין מה לדבר מה פתאום ככה דיברו בצורה מאוד חריפה נגד חזר לאר אמר שלימן ביטלתי את התוכניות אני לא הולך לפתוח שם את הכולל א שאלול אמר לו שמעתי איך שמדברים שמה נגד ובלאגן שלם מה אני צריך להיכנס לזה בכלל שאל אותו מורן גראל איזה פרשה זה היה איזה שבת זה היה אמר לו שלח אומר לו הכל ברור אומר לו מה ברור אמר לו במנחה לפני סעודה שלישית מם קראו בתורה פרש סקוי רך התחילה ההשפעה של המחלוקת אמת תחזור לשם והכל יהיה בסדר הוא חזר וכבר עשרות שנים יש שם את הכולל הוא היה שם כמה עשרות שנים ראש כויל יכול להיות שעד היום אפילו אז אז יש ממה להיזהר כמה שאנחנו יודעים שרבותינו חפץ חיים מזהיר על מחלוקת אז שידור שלנו אולי נגיד לשדרנים לאלה שעובדים מאחורי הכלים שיוציאו את זה לשידור מוקדם שאנשים ידו להתגבר נו דרפ מצ לשלו מצטרף לבקשה כן אם כבר התחלת ערלי שתי מן זצ אני אמשיך עוד משהו שאל יהודי את גוהן רבלי זה הצל הוא שואל אותו הרי פרש הרי קירח לכאורה כולם הריי קיבלו את המן שלהם נכון מי שהיה צדיק גדול קיבל את זה ממש צמוד לדלת שלו מי שהיה פחות פחות אזה התרחק לכאורה קוייח לפני כל המחלו קס איפה המן שלו היה צמוד לדלת התחיל המחלוקת זה התחיל להתרחק ולהתרחק אז הציבור היה צריך לראות ש שכנראה זה לא טוב מה שהוא עושה אז צריך להבין ואז להפסיק עם המחלוקת הזאת מה אתה יהודי תשובה ל אמר לו אני אגיד לכם מה קירח כנראה כאילו כל האנשים שהסתכלו ואמרו למה זה רחוק כי הוא לא לוחם מספיק הוא צריך ללחום עוד יותר במשה הוא עדין מדי הוא עדין מדי הוא לא לוחם מספיק לכן זה רחוק לי מאוד מאוד מאוד נהנה מהתשובה הזאתי אי א הוא אמר שזה זה אנשים זהר שעד היום רואים כן שאנשים שהם עקומים שהם כאילו שהם אבים את המחלוקת נב ומחזיקים מחלוקת םים אומרים כאילו מצדיקים את המחלוקת כן זה בזה שאני לא נכנס בו עוד זה עונ שני אני צריך הפוך אני יש פסוק במשלי שמי שהולך הקום אז תקווה לכסיל ממנו ל הוא הולך הקום אז כל אלה שהולכים ישר במבת שלו אז אם מקומים הוא הולך ישר אז הם מקומים אם הזכרנו את השלו אז השלו אומר כתוב כיוון שדר אומר את הגמ ושונה בנס יש לו כתר אז אומר השלו פעם ראשונה כתר פעם שנייה פעם שנייה אומר זה כבר מצווה אי א פעם שלישית זה כבר קידוש השם אי אי איי הוא אמר את זהזה האמתי שד שמביאים את זה בסוף הוא אומרם שגינו מלא באנשים שתמיד צודקים הם צדקו בכל מה שהם עושים צדקו במהלך הזה שמלח במלחמה הזאתי שהם החריבו ישיבה צדקו במלחמה שהם הכריזו החריבו את השלום בית שלהם שהם פגעו בילדים שלהם בכל הם צדקו הם צדקו בכל אבל גרמו חורבנות שלמים אם כבר אנחנו בדברי תכ אז עוד משהו פניני משם ולי רואים פה לכאורה את קוייח עם 250 ראשי ידע אתמיד ך חול מופלגים כולם איתו עם מי הולכים רב אברום אם היינו שמה יבי פחד חודים עם מי הולכים אמר בוליב אז מובא מובע בספרים הקדושים א נו נו נו שהרבה אמרו שא באו בחלום היה יש כל מיני סיפורים כאלה שנתגלו ואמרו אתה ודאי שהיית הולך עם קרח איי איי איי אמר ברלי הולכים עם מי ששותק משה רבינו מה עשה כשהיה את המחלו הזאת משה רבנו שתק שמ פול אל פנוב פול אלפנול שתק הולכים איתו זה כתוב כתוב נרה ליגמור לא זוכר באיזה גמור הוא הביא את זה גם שאם רואים שני אנשים רבים ביניהם איך יודעים מי הדין אז מסתכלים על מי ששותק ומבינים שהוא זה שהצדק איתו מי ששותק הצדק איתו ככה מ בהקשר של שתיקה אמר בברלי הוא הביא בשם אחדו שאומר שהשטן מתי הוא מקטרג מתי הכי מנסה לעשות מחלוקות ערב שבת אי אי אי ערב שבת בצהריים רב מלך ידרמן מגדיר את זה שהוא פותח את כל המשרדים באמת בערב שבת כן אז לכן אומר בעולה איך הכי טוב להינצל מהמחלוקות שיכול להיות בערב שבת בבית ובכו מדברים על ידי השתיקה א אבל אומר בולב לא שתיקה רועמת אומרו אתם יודעים מה זה שתיקה רועמת כאילו אני כועס עכשיו אני בכוונה אני מראה פה משהו בשתיקה שלי או כאילו שבשתיקה הוא כאילו מרגיז אנשים אחרים בכוונה לא זה באמת שתיקה וא כאילו להרגיע ולהרגיע ממנו הכל כנס לאמבטיה זה זמן לחוץ מקלחת ארוכה דופקים מי שמה מתי גומרים הוא שותק הוא הולך על מונות של השתיקה יפה מאוד איי איי איי סיפר עוד סיפור סיפורון ליב ש שתי תלמידי חכמים שישבו ודיברו ביחד אחד מהם היה ממש תלמיד חוכם גדול ו ירא שמיים הוא דיבר על עניין גדול של של א משהו מסוים שצריך א למחות וצריך ללכת נגד זה וכולי וכולי וממש דיברו ככה מחוץ לבית שלול חרי שהם סיימו אז התלמיד חוכם השני נכנס ל בעולם והוא סיפר לו את הסיפור הזה מה עושים מה הכל רל ננח הנחה מאוד מאוד גדולה ווא אומר אני מסכים עם ות מתחכם אבל יש פה מחלו קס יש פה מחלוק וזה דאורי זה דאור זה מוקס ולכן מה ש צריך לעשות צריך לשתוק צריך לשתוק אומר אותו יהודי תמיד חור אומר האיש השני שדיבר הוא ידוע בתור אדם יראי שמיים ירא שמיים מאוד גדול וזה מעסו לשם שמיים אז אז למה לשתוק אמר לו רבב הוא סיפר על הגון רבי שמח זיסל מכלם זה צל ש שהיה פעם איזה גם איזה מחלוקת משהו והוא גם שתק לא דיבר כלום שאלו אותו למה למה אתם אה למה אתם שותקים למה אתם לא אומרים את דעתכם אמר להם זה מחז סל מכלם שבאמת ב-10 אין לי בעיה אני יכול באמת להגיד את דעתי אבל ב-10 הראשונות ה1 הדקות הראשונות באמת זה יהיה לשם שמיים אבל אחרי 10 דקות אני כבר חושש שכבר יהיה לי פה לשם ניצוח לשם מחלוקת לשם תיכנס לי פה דברים אחרים ללכן אני שותק מראש אומר בול מרפסים זיסל מכלם היהודי כזה גדול והוא פחד יפה מאוד והחליט מה לשתוק מהתחלה גמה אני חושב שבמקרה הזה צריך לשתוק כי מי יודע מה זה כוכה של מחלוקת לכן עדיף תמיד תמיד לשתוק סתם כ טוב לשתוק סתם כה טוב לשתוק סמילה בסלה שתיקו בטרי פעם באו לחזון איש בחול המועד לבקר אותו קבוצה מחסידי ויזניץ אז אז דיברו על חזוניש שתק ישב ושתק בהתחלה אז דיברו אז אחד שם העלה את העניין של מי לא בסל שתיקו בטרי אז שאל את החזון אש לכאורה החשבון פה לא נכון כי מילה שווה סלע שתיקה שטרי עכשיו אבל שתיקה זה שתיקה אחת ארוכה זה טרי מילה זה יכול להיות 100 מילים אז זה כבר 100 שליים יפה אז אנל החזון אש על כל דבר ששותקים זה עוד שתיקה ועוד שתיקה כל מילה ששותקים זה עוד שתיקה ועוד שתיקה זה לא שתיקה אחת ארוכה בקיצור זה הכל תוספת תוספת תוספת אני אסביר את מה שאתם אומרים ום זה לא שתיקה דולה כי באמת זה קשה על כל שתיקה ושתיקה זה כאילו עוד דיבור שהתאפקתי להגיד עכשיו רצה להגיד עכשיו עדיין שתקת כמו שהזר אומר כל רגע ורגע שוד ם חסי ספי על כל רגע ורגע יפה כל רגע ורגע אומרים שיש יש לכם איזה סיפור טוב יש דברים נפלאים של הגאן הרב צוקר הוא מספר שהיה בערב שבוז בירוחם היה שם באיזה סיום נפלא אז הוא סיפר שסיפרו שמה אחד שיש לו שכן הפ הוא אומר את השם קראו לו שר חקלאי הוא מה הסיפור של אותו שר חקלאי הוא היה בצבא הוא תמיד שאף להיות אכי מוצלח והוא הגיע שם לאיזה דרגה בחירה יחידה מיוחדת הוא סיפר שהוא היה מאותו יחידה שניסו לשחרר את ה חייל נחשון וקסמן שם יקום דמו שהיה באותו זמן הרבה קידוש השם המון מעם ישראל התפלל לשחרורו וכשהוא נהרג אז האבא שלו אמר או אמא שלו אבא יודע גם אבא יכול גם להגיד לא א שאלו אותו איך עם כל התפילות הה קידוש השם גדול מזה ואותו אחד היה שם בקבוצה הזאתי ואחרי הצבא הוא נסע לטיול גדול בחוץ לארץ באיזשהו שלב הוא ראו איזה מודעה שמזמינה אותם לסמינר שבת התעלות הגיעו לסמינר שר אחים עם כל המרצים ה שם הרב נגר ש זכר לצוין ודיברו שם על ענייני אמונה ושאלות ותשובות ואז הם החליטו ואז הם החליטו שהולכים עעל זה שהולכים על זה אז ממילא הם כבר עברו אז הם אמרו לא שייך לאפ שאנחנו גרים שמה לא שייך לעשות את זה לא שייך בסביבה כזאתי אז הם עברו לירושלים עברו לרמות הוא מספר ש הוא הביא שבני ישראל אמרו ניס ונשמע מה מה מיוחד בניס ונשמע אומר יש הרבה אנשים שמקבלים עצל תורה מצוות או שהם יודעים שהם צריכים לקיים מצוות זה בחלק של הנשמ חלק של ניס אפס קצת יותר קשה פ ק ושם נתקע בני רל אמרו ניסה ונשמע אנחנו הולכים עד הסוף אומר וככה אותו אחד קיבל על עצמו את הניס הזה מה זה הניס הזה הוא מספר שכיום הוא אברך תלמיד חכם שיודע את כל המשנה ור רב שולם שש חלקים יודע את כולו והוא שאל אותו איך איך זה קורה אני אמר לו אני מכיר הרבה שחזרו בתשובה הרבה שהתחזקו או או כאלה שנולדו ככה והם לא דים את המשנה ברורה את כל כולו אז הוא אמר לו ש כשאשתי ואני החלטנו שאנחנו מקבלים נועל תורה ומצוות אז הבנו שז אנחנו מקבלים עצמנו לשנות אורך החיים ולעשות את מה שצריך ולהימנע ולא לעשות את מה שלא צריך מה שאסור לעשות אבל אפץ ראינו שפה זה נתקע שם זה נתקע אנחנו לא יודעים פה לא יודעים שם אז הוא התחיל ללמוד משנה ברורה לדעת מה לעשות וקשורה שהוא לא הבין הוא לא התקדם לשורה הבאה הוא נשאר בשורה הזאתי עד שהוא הבין וכשהוא הגיע הביתה אז אז הוא חזר עשתה על הלכות שהוא למד כי גם היא צריכה לקיים לא כל השש חלקים זה לכוס תפילין היא צריכה גם לדעת וככה הם עברו על הכל עברו אני אומר ככה הם למדו את כל המש נמו וככה הוא שולט בזה ה הוא מספר שבאיזשהו שלב הוא הבין כל אחד שבא איתו במגה ודיברו בבית הכנסת סמד דברי תורה שאל יוד איך קוראים לך א אומר שר חקלא אז ככה זקפו את גבות עיניהם אז הוא ממיין שהוא צריך להחליף את השם אז הוא בא אז בא למאון גרח קנבסקי אמר לו שהוא רוצה להחליף את השם שאל אותו אולי מה הוא מציע לאיזה שם אז הרב חיים קנס שאל אותו מה אבא אומר על זה שאתה רוצה להחליף הוא אמר לו לא הוא מתנגד אמר לו אז אל תחליף כי בודו צוה דוריסה אל תחליף בשבעה הוא החליף את השם אחרי שהוא נפטר הוא החליף את השם אז הוא אומר זה הניס נשמ אומר זה עם קורח הוא חיבר את זה לקורח מה שקור הבין ות מה שהוא לא הבין המחלוקת וכל העניין הזה אנחנו ושלם כמו שהתחלנו שבש ראשחודש טמוס ראשחודש תמוז כבר מתחילים להריח מתחילים להריח את זמן התשוב ממש משובים את החופש הגדול את הים את הים התיכון אמרו שיש מדוזות שלא כדאי שבו שעבר ראיתי וזה הה בסדר גמ ברוך השם קצת ריבות אבל בסדר גמור ארטיקים הכל מצוין מסופר על רביס סלנטר ש תקעו אולי זה שמע קצת אני מראש אומר שזה ישמע אולי כא לוצה אבל רבי ס סנטר לא היה אומר בדיחות שתקעו את התק את ה גדולה או תקיה האחרונה במוצ יום כיפור סוף נעילה לפני מיירי אז ראו אותו שהוא ככה משפיע עליו שהוא לקח את זה בצורה מאוד רצינית אז שאלו אותו מה קרה מה זה הזכיר להו הוא אמר זה מזכיר לי ראש השונה מתקרב וואי וואי וא אז נו אז עכשיו תמוז אלול אז השם יעזור השם יעזור שנזכה שנזכה להתכונן למה שצריך להתכונן ואיך שצריך להתכונן ראש חודש ראש חודש תמוז שיהיה חודש מלא בבשורות ובות נחמות הלל והפרט כל אחד במה שהוא צריך כלל ישרל במה שהם צריכים שיהיה ישועות [מוזיקה] מקיפות y
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה