מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור קריו הדרך של החיים
מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור קריו הדרך של החיים
[מוזיקה] שבוע טוב מאזיני רדיו ברסלב כל הנחל מה שלומכם יחד איתכם באולפן שגז ומרו קריו בשיחת חברים התחזקות איזה כיף להתחיל את השבוע ככה עם מוזיקה טובה ודברי התחזקות ישתבח שמו לעד מה שלומך רב מור היקר שבוע טוב שטבע טוב שבוע טוב סד השם מה נשמע בסדר הנה ברוך השם מקבלים שבוע חדש שבוע חדש מתחזקים עם אנרגיות טובות כן אנחנו אחרי טו בשבט וצועדים בצעדי ענק לקראת פורים חכה לנו ככה ימים מאוד מיוחדים של התחזקות של התבוננות בעזרת השם אמן ופרשה שלנו בדיוק מדברת על הנושא הזה שדיברנו על פרשת טרו מתקדמים מפרשה לפרשה הסוד הזה של ה הכי קרוב להתקרב להשם יתברך לגלות את רחמנות השם ישתבח שמו מהמקום הכי רחוק דק מהמקום הכי רחוק בדיוק כהן מדיין מה זה כהן מדיין זה היה הכהן של מידת הדין יפה וזכה להתקרב להיות חותן משה שמשה הוא איש האלוקים שכל אחד יכול להתקרב להיות לבחינה של איש האלוקים וזה המתנה הכי גדולה שלנו נכון היום הייתי רוצה שנדבר אולי על איזה נקודה שניקח אותה לחיים שלנו שאלת השאלות שהרי ידוע בדרך שאדם רוצה ללך בא מוליכין אותו אז אם יתרו לא היייתה עבודה זרה בעולם שהוא לא עבד אז לכאורה בדרך שאדם רוצה לך ב מלחים אותו הוא לא יכל להתקרב לקדושה הוא לא יכל להתגייר נ נכון מזה לומדים שמה כתוב על יתרו וישמע יתרו מה רק יתרו שמע שואל הזוהר כולם שמעו על קריאת ימ סוף ומלחמת המ כולם רעו ושמעו כן אלא יתרו שמע ויפנים ככה אומר הזוהר זאת אומרת היה לו רצון פנימי מאוד וק לדעת את האמת להתקרב לאמת וכל אחד מאיתנו יש לו את הרצון העמוק הזה אפילו אם הוא לא תמיד שם לב אבל יש לו איזה משהו מאוד עמוק שיודע השם הוא אמת התורה זה אמת המצוות זה אמת ומשמים רואים את זה אפילו שהוא אולי לא תמיד צב לב לזה משמיים רואים את זה רואים את פנימיות ליבו של האדם וראו אצל יתרו את פנימיות ליבו שהוא באמת חיפש אמת ומשמה הוליכו אותו וכל אחד מאיתנו צריך לדעת שג בתוך המעברים המשתנים ומרוץ הזמן והמקום יש לנו משהו בפנימיות של הלב שאומר אני באמת רוצה את אבא אני באמת יודע שזה האמת וזה הדרך נכון ומשמים מדריכים את האדם משמיים מרחמים עליו משמיים פותחים לו שערים אפילו שהוא לא שם לב אני זוכר שפעם ישבתי עם קבוצה ישבנו קבוצה ככה של בעלי תשובה שאלת השאלות איך זכינו להתקרב אף אחד לא ידע איך להגדיר את זה אחד אמר הוא ש מה איזה שיעור אבל אף אחד לא קם בבוקר ואמר מהיום אני אחזור בתשובה כל אחד זה בא לו ממקום לא מקום וזכה להתקרב משמיים מרחמים על הנשמות שלנו מרחמים על הדור שלנו מלא ארץ דהה את השם כמים ליים מכסים וזה דבר שאדם א צריך לקחת את זה בשתי ידיים לדעת שכל אחד מאיתנו בפרט שזוכה כבר להתקרב יש לו רצון טוב רצון עז רצון אמיתי להתקרב לקדושה עם כל זה שיש לנו מניות עם כל זה שיש לנו בלבולים עעם כל זה שיש הסתרות עם כל זה שהרבה פעמים מרגישים שהולך לא כסדר אבל צריך להאמין באמונה פשוטה ותמימה שהשם יתברך רואה את פנימיות ליבנו כמו שרבנו מלמד גם בשיחות הרן בנושא של התפילה נכון שהשם יתברך רואה את פנימיות ליבי ומשמה הוא שולח הרבה שליחים למקום שנזכה להתקרב ואנחנו זוכים ורואים את הסיתה דשמיא ראיתי נקודה יפה שרציתי היום שגם נדבר עליה יתרו אומר למשה תבחר לך אנשים שהם בעצם ישפטו את העם ואת הדבר הקשה יביאו אליך כן ואז שמה כתוב ראה אלוקים האור החיים הקדוש שואל למה כתוב יראה אלוקים ולא יראה השם מה זה יראה אלוקים אז הוא אומר אלוקים זה יראת העונש תבחר לך אנשים שיש להם יראת העונש ולמה אומר אור החיים הקדוש הוא אומר כי אם אדם עובד את הקדוש ברוך הוא רק מיראת השם שזה ראת יקוק אז הוא יכול להגיע למסקנה שהוא יכול לעבור עבירות והקדוש ברוך הוא ככה יוותר לו בגודל רחמיו ועל זה חזל אומרים כל האומר שהקדוש ברוך הוא ותרה יוותרו מעב וותרו עצמותיו כתב ושוב גם כתב ושוב כש מה הוא גורם שהוא גורם את מציאות הבורא חס ושלום שהשם יתברך הוא ותרן ולא רחמן הוא לא מגלה את הרחמים וותר זה דבר לא טוב זה חוסר אכפתיות בדיוק שאדם מוותר למישהו זה נובע מחמת שהוא התייאש ממנו כבר טוב תעזוב אותי כבר תעשה מה שאתה רוצה הקדוש ברוך הוא לא מנהיג אותנו ככה לכן אומר רבנו גם בשיחות הרן שאי אפשר להגיע ליראת הרוממות דהיינו לאהבה בלי שעוברים על ידי יראת העונש כי דרך יראת העונש אדם יוצר מציאות בנפש הקדוש ברוך הוא רחמן אבל הוא לא ותרן ואז ממילא שהוא מגיע לרת הרוממות הוא לא עכשיו בזה למקום לא טוב את הרחמים של הקדוש ברוך הוא יקח למקום טוב שהרים של השם שהקדוש ברוך הוא כל כך מחזיק ממני שהוא לא מוותר לי למה כי כל זמן שהוא לא מוותר לי אני יכול להוציא את הכוחות שלי מהכוח אל הפועל וזה הדבר הכי גדול אתה יודע שגם שרוצים לעודד בן אדם אומרים לו אני לא מוותר לך למה אני מחזיק ממך אני לא מוותר לך נכון לא מוותר לך כי אני מחזיק ממך אותו דבר הקדוש ברוך הוא אומר לנו גם כי אני יודע למה אתה מסוגל הרחמים הכי גדולים שהשם יתברך שם את האצבע ואומר אתה מפה מטפס נכון אתה לא נשאר במקום אז לכן ראת העונש זה לא רע אבל מצד אחד צריך לדעת שאם אדם עובד רק עם היראת העונש אז הוא מרגיש שהקדוש ברוך הוא רק רודף אותו אם הוא עובד רק עם ראת ור ממות אז הוא יכול להגיע למסקנה שהשם יתברך יוותר לו לכן צריך לעבוד עם שתי העראות נכון צריך לדעת מצד אחד שאיין ותרנות ומצד שני לדעת שיש רחמים שאני לא מוותר לעצמי שגם המקומות הכי אני יכול להרגיש את אהבת השם ואת קרבת אלוקים ליטוב אז חסד השם על הארץ שרבנו נותן לנו איזון ו באמת להגיע לאיזון טוב ההתבודדות זה מתנה גדולה חשבון נפש שפעם ביום אנחנו עוצרים ועושים חשבון נפש על החיים שלנו על מציאות היום שלנו מתבוננים מסתכלים זה נקרא מאזן יומי ככה עסק טוב מצליח עסק טוב מצליח שבסוף היום עושים לו מאזן ובודקים כדי לדעת איךל פ יותר את הטוב בדבר הזה אז בגלל זה התבודדות רבנו אומר זה נקרא להעלות את העירה לשורשה מה שהוא מביא בתורה טו להעלות את העירה לשורשה זה להתחדד להתחדד לדעת שכל רגע אני צריך לנצל אותו כל רגע אני צריך להתקרב עם כל המעברים המשתנים וזה נקרא המתקת הדין אז חסד השם על הארץ שהתבונן יושב ו מחשב את החיים שלו מה התכלית אומר רבי נתן מה התכלית מכל מה שאני עושה אתה יודע אדם לפעם עכשיו רוצה לעשות איזה משהו יש לו איזה רעיון טוב ככל שהוא מושך אותו יותר לתכלית זה יפתח לו שערים יותר טובים משמיים כמה שיותר הוא מושך את זה לתכלית לעשות רצון השם ואפשר לכוון ע זה בעבודות פשוטות שכל מה שאתה עושה לנסות למצוא בזה את רצון השם לכוון את זה לרצון השם אפילו שיש בזה רצונך אבל איך אני מושך את זה לרצון השם איך אני משמח בזה את הקדוש ברוך הוא כן וחושבים שזה עבודות גדולות ממש לא זה פשוט רגע להתרכז מה אני יכול לעשות עם זה שמח את בוראי לעשות נחת רוח לבוראי רבנו אמר את זה על הבת שלו על מראת וידל שהיא היייתה קדושה כל כך שוא אמר אחד יום אחד סיפר את זה על סבתא שלו על מרת וידל ששאלו אותו איך היא הייתה כזאת קדושה הבת של הבעל שם טוב הרי הוא קרא לבת שלו על שמה אז הוא אומר שמרת אודל הבת של הבעל שם טוב כל הזמן היייתה חושבת תמיד את הקדוש ברוך ה תמיד איך לשמח את השם מה אני יכולה לעשות עוד נחת רוח לבורא עולם זה רגה מדרגה נפלאה חסד השם אתה יודע אדם מוציא שיר אדם מנגן אדם כל דבר איך אני עכשיו וזה משמח את בורא עולם כן מעלה את זה לשם אני הרבה פעמים נתקל את איתך בשירים שאתה עושה איזה הפקה לאיזה שיר אז תמיד אתה אומר לי אני תמיד חושב איך זה יכול לדבר לנשמות ישראל מה זה יכול לעשות טוב לנשמות ישראל נכון איך הם יכולים להתחבר לזה מה הם כולים להוציא מזה זה כל המניע שלנו זה יפה אבל בטח יפה איך זה ישמח את עם ישראל זה מעלה גדולה מאוד שאדם ככה חושב נכון ישתבח שמו תודה על הזכות כן בפרט בשירים בפרט בעולם הבמה ועולם המוזיקה שאתה מול קהל ולחשוב איך אני עכשיו עושה טוב להשם יתברך וכל יהודי יכול לעשות את זה יהודי הולך לסופר איך אני עכשיו עושה לך נחץ איך אני באוכל הזה מברך ועושה לך נחת איך אני עושה את זה לכבוד שבת זה חיים אחרים לגמרי מסדר את הבית רוצה לקנות כל דבר שאתה עושה מכוון לשם זה וואו דבר גדול עוצמתי עוצמתי אדם קונה ריוט הוא יכול בכוונה פשוטה רבונו של עמה אני מכוון בריות הזה שיהיה לי ישוב הדעת לעבודתך נן שיהיה לי ישוב הדעת לעבודתך להשים את הספרים להשים את הריו שאני אכנס לבית ויהיה לי אשוב הדעת אדם משפץ את הבית מסדר את הבית קונה פינה תו הנה עכשיו מגיע עוד מעט פסח חג הקניות ברוך השם הבגדים והזה לחדש את הבית והכל איך אני עכשיו עושה לך בזה נחת אני מכוון לעשות לך באזה נחת נכון שבפועל להכשיר את הבית זה קל אבל אנחנו עם ישראל אוהבים להדר על הדרך לצבוע ולנקות ולשאוב כ ולנקות אוק וכל זה על מנת לשמח את הבורא כל זה על מנת לשבח את הבורא זה דבר גדול חוץ מזה שגם אדם צריך להזכיר לעצמו שהוא משמח את הבורא הולך לבית הכנסת אמ ש זוכר לשמח אותך או מברך א ש זוכה לשמח אותך א עכשיו עשי נתתי צדקה זוכ לשמח אותך ברוך השם אני מודה לך שאתה נותן לי את הזכות נכון תרח שמ איך ניקח את זה לחיים אז מה אתה אומר יש לך איזה רעיון איך ניקח את זה לחיים אני חושב שאנחנו צריכים לשמוח בטוב שאנחנו זוכים לעשות יותר לעשות מזה יותר עניין או ווואו אני חושב שמה שזרקת עכשיו את הדיבור הזה זה פצצת הטום א אני יודע כי יותר קל לנו להסתכל במה שאנחנו לא זוכים לעשות לעשות מזה מהטוב אנחנו לא עושים מספיק סיפור אנחנו לא משווים את זה ביחס לאם לא היינו מה שאנחנו לא זוכים לעשות כמה אנחנו שקועים בתוך עצבות וכמה זה גורם לנו להרגיש כמה אנחנו רחוקים מהשם לעומת זאת הטוב שאנחנו זוכים לעשות הוא אמור להיות כנגד לזה כאילו אם אני על הלא טוב אני כזה עצוב אז למה על הטוב אני לא כזה שמח ואני חושב שזה זה אחד הבעיות שיש בדור הזה אנחנו לא מספיק שמחים במה שאנחנו זוכים לעשות כי המציאות היא קשה אתה מבין לחטוף טוב בדור הזה זה דבר באמת גדול זה פשוט אולי התרגלנו לדבר על זה אתה יודע כי אנחנו ברסלבים וככה אנחנו נקראים השם הצדיק אבל אבל זה מציאות שאנחנו לא עושים מספיק עניין מהטוב בוא ננסה אולי באמת לדבר על זה אני חושב שגם המאזינים מאוד אהבו את הנקודה הזאת זה נושה מאוד חשוב כן איך באמת זוכים מעומק הנשמה לעשות עניין מהטוב לעשות סיפור טוב הסיפור של הטוב יש לך רעיון לשיר עכשיו נראה לי כן סיפור של הטוב באמת תשמע זה אני חושב שלמה למה מאזינים גם מזדהים וגם אני מזדהה עם מה שאתה אמרת עכשיו גם אני מזדהה כי כי זה אמיתי מחמת שאנחנו באמת מוסרים נפש על הטוב נכון אנחנו באמת מוסרים על הטוב מסרים נפש להעצים אותו להגדיל אותו ו לקחת את זה ולעבוד עם זה לפתח את זה באמת זה זה נקודה אתה יודע כמו התם הקדוש כ לדבר מזה ולהחיות את זה זה עבודה יומ יומית זה להתרגל אתה יודע כמו שמתרגלים לאיזה דבר לכל דבר בוא ניקח נגי צת שליליים בן אדם מתרגל לעשן בן אדם מתרגל לעשות דברים מסויימים אני חושב ההרגל זה משהו שצריך אייך הבן אומר היה רגיל נכון היה רגיל יש איזה ביטוי כזה היה רגיל בשמחה משהו כזה על הטם הקדוש על הטם הקדוש מנהגו היהו מנהגו מנהגו אז העניין של המנהג זה כאילו הרגל אתה מבין זה משהו שהופך להיות חלק ממך בצורה שכבר זה באופן כמו שאומרים על אוטומט כזה אתה זוכה לשמוח בעצמך בטוב שאתה זוכה לעשות ואז הופך להיות חלק ממך ממש במהות אתה לא צריך להתאמץ אז על זה ניקח את זה בוא ננסה לראות איך אנחנו מפתחים את הדיבור הזה הו מנהגו מנהגו אתה אוהב את התם הקדוש הזה זה יזרום זה סיפור שאתה יכול לצלול ב האמת שכן האמת שכן זה גם זה אני חושב הנושא כאילו אתה שואל את עצמך על מה אני כבר יכול לדבר אני מדבר מהמציאות שלי כרגע אני אנחנו ביחד אני ואתה רוצים לשמוח מהטוב שלנו נכון צריך ללמוד איך עושים את זה בכל דבר בכל דבר אתה צריך למצוא את ה טוב בכלל דבר וזה זה עבודה זה לא בא ככה כאילו אתה מבין רבנו אומר ש שעצב ומראה שחורה קל קל ליפול לזה זה ממש בנקה זה כי זה במהות שלנו המשיכה לעצבות וזה ולייאוש ואיך אני איך אני הופך את זה ומתחיל להמשך לטוב ועושה מזה עניין ושמח בזה וא אפילו בשגרת החיים שלי בעבודה שלי עם אנשים עם לקוחות ם חברים עם האישה עם הילדים איך אני הופך את כל החיים שלי להיות בשמחה כל הזמן אתה מבין למנף את זה כל הזמן לטוב זה זה עבודה וזה משתלם בסוף זה משתלם מאוד אני אשתף אותך השבוע השבוע הייתי ב הינו בכברי צדיקים אזור ירושלים כן זכינו להיות אם זה בכותל אם זה מערת המכפלה קבר שמשון אתה יודע כל מקום שהגעתי בהתחלה הגענו לקבר שמשון ואז ככה אמרתי עם עצמי וזה וקראתי תיקון הכללי ועשיתי קצת התבודדות ואז אני זוכר שאמרתי תנסה קצת להעמיק איפה אתה נמצא תנסה להעמיק איפה אתה נמצא ואז ככה ישבתי עם עצמי אמרתי אתה נמצא עכשיו בת ציון של שמשון את מבין אתה יודע אתה רק מתחיל לחשוב על זה ופתאום זה פותח לך את המקום הזה וואו איזה מתנה השם נתן לי נכון יפה אחרי זה משמה המשכנו לקבר דן בן יעקב שזה ליד אותו דבר אתו זה מדהים איך שהם עושים מיזה עניין והתבוננות קטנה זה הופך את המקום למציאות אחרת ז אתה יודע פתאום כזה עוד פעם עמדתי עם עצמי ועוד פעם התבוננות רגע לעצור רגע אתה אתה אתה בציון של דן בן יעקב זה הבן של יעקב אבינו איזה עוצמ זה ואז אתה יודע פתאום שככה אחרי שהתבונן הרכב אז פתאום איזה מישהו אומר לי בואנה אנחנו לא קולטים תראה באיזה מקומות אנחנו נמצאים דן בן יעקב שהוא גם אמר את זה וגם אני חזרתי עם עצמי על זה וזה אתה יודע פתאום זה וואו כן האור מגיע אליך נכון אחרי זה שהגענו אני זוכר למערת המכפלה עוד פעם התחילה ההתבוננות הזאתי וואי זה מערת המכפלה וואי פה ואז אתה יודע לקח זה כבר אור שאתה לא יכול להכיל אחרי זה כבר נה בדיוק ואז בא לי איזה בחור ואמר לי בוא ככה תגיד לנו איזה דבר תורה וזה ואז התחלנו לדבר שתנסו לחשוב שכאן היה אברהם אבינו וכאן כאשר הוא הגיע למלאכים רבת המלאכים והלך לשחוט להם את הבקר ויה רוץ אברהם אל הבקר אל תקרא אל הבקר אלי אל הקבר שהבקר נכנס לתוך מערת המכפלה ואז הוא נכנס לתוך המערה את אבני הגזית שחצו אדם הראשון תחשבו שעכשיו אברהם אבינו היה פה הוא הלך כאן הוא הלך כאן בתוך התנך אתה בתוך השורש של עם ישראל שמה כל העוצמה שמה כל העוצמה אתהה יודע זה עוד לפני שאתה חושב שהם עכשיו קבורים פה עצם זה שאתה יודע שהוא הלך כאן ופה הוא לקח את הבקר ופה הוא קבר את שרה וכאן הוא קנה את מערת המכפלה ופה מה שהזוהר בא ואומר איזה אור היה על אותו מקום הזה וכל התהליך כולו ואתה יודע שאתה מתחיל טיפ טיפה קצת לחשוב על זה לדבר מזה אתה מרגיש זה פותח לך כזה אור נפלא כזו חיות ואז גם שנכנסו למערה פתאום אתה רואה את הציון של לאה פתאום אתה רואה את הציון של אברהם כל פעם שאתה נכנס אתה אומר רגע פה פה זה פה זה אברהם אבינו הצדיקים במיתתם קורעים חיים וכאן גם כל התפילות עולות משם והנשמות בדיוק התבוננות כן זה רק התבוננות ואתה יודע מה זה אפילו לא התבוננות של שעות זה יכול להיות עניין של איזה כמה שניות שאתה רגע מתבונן ואהה מרגיש זה כבר הופך להות דבר זה כבר הופך ופתאום אתה מתחיל להרגיש אתה ודע יש הרבה דוגמאות שזה שאתה רואה אנשים לפעמים סתם נגיד כל מיני עובדים אפילו שעובדים באיזה מקום קדוש שזה חלק מהעבודה שלהם הם לא כל כך מרגישים כי הם כאילו הם עובדים שמה כזה אתה יודע אם רגע תעצור רגע תגיד לו תשמע איפה אתה נמצא אם עשה טיפה התבוננות או כבר במקום אחר זה הכל עניין של דעת אתה מבין נכון כל העניין ש של צור רגע ולהתבונן להתבונן אתה יודע וככה זה המשיך אחרי זה היינו גם בקבר רחל וזה ובכותל והכל ו אתה מרגיש איך ה ש שאני זוכר שהגענו לכותל אז היינו שם איזה שלושה חברים פשוט הסתכלנו אתה יודע שלושתינו במבט של כזה כיסופין וכזה געגוע כן של ריבונו שעם תבנה לנו את הבית תבנה לנו את הבית שהגענו שהיינו אצל כבר רחל חבר שלי נכנס לציון ו התבודד שמה והתפלל ואז הוא סיפר אומד אתה יודע מה אמרתי לאמא רחל אמרתי לאמא אני מבקש ממך סליחה שרק אחרי 41 שנה הגעתי אלייך נורא אז אמרתי לו נכון אבל מצד שני אשריך שהגעת לאמא רחל תבין איזה זכות יש לך איזה זכות יש לנו נכון זה זה כמו שאתה אומר ומנהגו אני חושב שזה זה הנושא הזה של ההתבוננות נכון ההתבוננות רגע לעצור ולהגיד תשמע אני מאלה שקמים בבוקר ואומרים מודה אני זה התבוננות אני ברוך השם אלה שקמים בבוקר ועושים נטילת ידיים נכון עומים ברכות השחר והולכים לבית הכנסת ואותו דבר גם בת ישראל ההתבוננות הזאתי על מה שאני זוכה לעשות קצת לרכז את המחשבה ואתה יודע זה מאוד קשה היום לרכז את המחשבה קשה הכל זה כמצוות אנשים מלומדה מחמת מרוץ הזמן זה לא בכוונה כן גם סוג של רגל גם בצד השלילי כאילו בן אדם מתרגל שהוא רחוק מהשם יש דבר כזה שבן אדם מתרגל לזה אני חושב נמצא בהרגל בלופ כזה שהוא חושב שהוא רחוק מהשם הוא חושב שהוא שהשם לא אוהב אותו הוא חושב שהוא לא מקיים את המצוות אז הוא מרגיש לא טוב אתה מבין הוא מרגיש לא טוב אבל אם אם הוא היה מסתכל מתבונן על הדברים הטובים שהוא זוכה לעשות וכמה זה כמה צריך לשמוח מזה אז ו מתרגל בזה להסתכל דווקא בטוב יותר מאשר במה שהוא לא זוכה לעשות אז אולי הוא היה יותר בשמחה אולי ה יותר מתקרב לקדוש ברוך הוא הדגל מחנה אפרים זה הכל עניין של של התבוננות על מה אתה באמת מסתכל הדגל מחנה אפרים אומר שצריך ללמוד עבודת השם היצר הרע אתה יודע שאתה אומר את זה עכשיו שאנחנו חזקים להתבונן בחיסרון למוד מה אז מאיפה אנחנו חזקים להתבונן בחיסרון או חס ושלום בנפילה זה זה היצר הרע אלוף הצ הרע בלתת לאדם ריכוז ומחשבה ומיקוד על החיסרון נכון הוא אלוף בזה הוא חזק בזה הוא חזק בתפוס בן אדם תשים לב שאדם בנפילה או חס ושלום או בחיסרון הוא ממוקד בזה הוא בתוך זה איך עשיתי ואיך כ זה קורה כביש בגלל זה צר משהו כביש ממש עושה אותו סובב אותו צ בת נ אתה רואה פתאום באיזה רמת ריכוז הוא נמצא בתוך זה ואתה יודע איזה השלכות יש לזה אחרי זה זה יכול להרוס לו את כל החיים אז באמת אני חושב ש ושמה זה בחינם הריכוז הקשב וריכוז פ הוא מאוד הוא מאו הוא מאוד חזק בלי להתאמץ אבל בנושא של היצר הטוב שמעט מן האור דוכה הרבה מן החושך בעבודה של להתמקד ולהתרכז רגע אחד בטוב שעשיתי זה כבר יש לו כוח ש לדחות הרבה מן החושך הרבה מן החושך של המחשבות בגלל זה לא נותן שתגיע למקום הזה בכלל של להתחיל לחשוב טוב אז הוא סוגר אותך לכתחילה לא נותן לך לזוז וגורם לך גם להשקע להבל בתוך המקום הזה מבלי למצוא את הדרך לצאת החוצה אתה מבין לפי מה שאנחנו מדברים פה עכשיו נראה לי ככה להסביר אפילו שזה לא כתוב שהחכם בסיפורי ה מעשיות מעשה מחכם ותם החכם הוא היה תמיד בעצבות והוא לא היה מנהגו שהיה בשמחה למה כי לא היה לו התבודדות והתם הקדוש היה שמח כן מחמת שהוא היה רגיל בהתבודדות אפשר להג זה הסיבה ש גם רבנו אומר שאדם שיש לו התבודדות אז הוא ן אז יש לו שמחה כן גם מי ששמח כל היום יהיה לו התבודדות באמת לעצור רגע להתבדות העצירה עצמה נותנת כבר את האפשרות להתמקד לעצור לעצור רגע עכשיו מתחת לשמיכה לפתוח איזה ספר כם חשים שאני לומד ואני מתבודד באיזה מרפסת באיזה חדר באיזה מקום לתפוס לי את הזמן הפרטי שלי הייחודי לבד זה מה שכבר פותח לנו את האופק להתמקד בטוב ולראות את הטוב נכון התמקדות אפשר גם במשך היום כמובן לעשות הכנות רגע ולעצור ולהתמקד לכן אתה יודע אגב שאומרים לשם ייחוד לפני המצוות למשל זה בשביל להכין את הלב לקראת מה שאתה עושה חסידים ראשונים הגמרא שמה בברכות ל ולב היו שועים שעה אחת לפני שעה אחת אחרי נכון כדי להיכנס לזה להכין את עצמך להכין את עצמך מול מי אני הולך לדבר נכון זה לאו דווקא הכנה שהיא באה מצד הדין זה שהייה והתבוננות אני הולך לדבר עם השם איזה מתנה לטאר את המחשבה להתמקד איזה זכות השם נתן לי אגב היום סמך לזה אנחנו אומרים את ה אנחנו אומרים את הקורבנות בבוקר לפני התפילה ואת הפסוק דזמרה שזה שעה ל לפני תפילת המידה ואחרי זה אומרים את הוידוי והמשך התפילה אחר התפילה כאילו זה שעה לפני שהח על זה בעצם בנו את זה ככה הבן איש חי מסביר א יפה כן ואגב זה גם העניין של הלשם ייחוד או למשל שפותחים את הספר אז נוהגים לנשק אותו שפותחים את הספר ומסיימים עם הספר גם מנשקים אותו למה ההכנה של ההתבודדות רגע אני פותח את הספר אז אני מנשק אותו לפני זה יש לזה ערך גבוה כל הפעולות האלה דורשים מאיתנו רגע של עצירה תתמקד אתה עושה טוב כן תחיה את זה רגע כן התבוננות איי איי איי אשרינו שיש לנו את רבנו שנתן לנו את המיקוד הזה איזה שיר נשמע א שיזה משהו כן בוא בוא נראה בוא נראה האמת זה שיר יפה בוא נשמע אותו רגע יאללה דוד בן ארזה אני חושב זה מדבר פה כמה לאהוב רגע אני אשים את זה מהתחלה כמה זה חשוב לאהוב את עצמנו [מוזיקה] [מחיאות כפיים] להפסיק לרוץ עכשיו להפסיק לרוץ אתה גיע אליו להפסיק לדקור עכשיו להפסיק לדקור אותך אתה אהוב עליו אתה לא מובן מאליו תאמר אלי א אלה א א אתה לא מובן [מוזיקה] מאלי כל הקסם בעולם בעיניים הגולות שלך כל התשובות אצלך תחפש בך אל תחפש בחוץ אפשר להפסיק לרוץ להפסיק לרוץ עכשיו להפסיק לרוץ אתו תגיע אלי להפסיק ור כו להפסיק לדור אותך אתו את לא מובנת מל תאמרי א אלה א א את לא מובנת מלי פה בעולם פועם בלב הטוב שלך כל התשובות אצלך תחפשי בך אל תחפשי בחוץ אפשר להפסיק לרוץ להפסיק לרוץ עכשיו להפסיק לרוץ אתה תגיע אליו להתחיל לרקוד עכשיו להתחיל לרקוד אותך אתה אהוב לי אתה לא מובן מאליו a v i זה [מוזיקה] ך שיר יפה אה בדיוק על מה ש דיברנו כן לעצור ד גם קליפ מדהים שווה לראות אותו באמת ממש יפה לעצור ולדעת שאתה לא מובן מאליו ממש ככה להכנס למקום הזה להתבוננות הזאתי אני לא מובן מאליו נכון ממש ממש גם בלי השמות בלי לרדוף את עצמך בלי לדקור את עצמך זה זה עבודה היצר הרע הזה דואג טוב טוב ו וואוו אני לא מובן מאליו כן זה מאוד יפה כן וואי ממש אתה רואה בדיוק רבנו ככה הולך יתנו שבתוכנית יהיה בדיוק ככה דיבורים טובים ישתבח שמו לעד נכון שנו תפיסה נכון נכון אזה אני חושב גם שזה מחמד שזה דבר שאנחנו לא רגילים אליו לעמול עליו כי כמו ש הדגשנו שאדם חווה את הלוק הסדר ההתמקדות המוח היא מאוד חזקה מאוד מאוד חזקה ועכשיו למקד את המוח על דברים חיוביים זהב והרבה פעמים אנחנו מתישים כי זה נראה לנו עבודה מאוד קשה אבל באמת שעושים אותה רואים שהיא מאוד מאוד קלה כן ת השנייה בפרט שאתה בהרגל כזה רגע אחד של מחשבה רגע אחד של התבוננות נותן כבר כוח ורצון להמשיך לאוטו ווטו ועוד התמקדות טובה אבל כן לעצור לעצור המרוץ הזמן הוא מאוד מתיש מרוץ הזמן וכולם במרוץ הזמן כולם כולם כולם במרוץ הזמן ממש שתה שוכח כבר שאתה שוכח כבר להתעסק ב במה שכן יותר חשוב אתה מבין אני חושב שדרך זה מגיעים למנגו קודם כל לנהוג בהתבודדות ומנהגו זה שהוא היה מנהיג את המוח שלו תמיד למצוא את הטוב ולדבר מהטוב וואו ח א וראינו בעבודות גם קטנות בין לבין שהיה נושך מן הלחם היה לוקח את החוט ה ומעביר אותו דרך אנחנו מדברים על הקטנות להנהיג את המוח למקום הזה וזה שריר שצריך להפעיל אותו זה שריר אגב שהוא מאוד מנוון כן השריר מאוד חזק על ההתבוננות השלילית בדיוק ושמה אנחנו בריונים גם שמה זה עוד הפעם זה הוא כאילו הוא איך אסביר לך כאילו הוא הוא גנב לך את ה את ה את השמחה ו וזה כאילו זה כבר מובן מאליו בצד השלילי אתה מבין כאילו מובן מאליו שאני כבר לא טוב אז הוא גנב לי את זה כבר אז אם אני לא חוטף את זה ממנו בחזרה אז אני בבעיה כי אני תמיד אחשוב שאני לא בסדר אתה מבין זה עמוק מאוד מאוד מאוד נכון זה מאוד מאוד עמוק כי הוא לוקח את זה ממך אתה מבין ואם אתה לא תעשה את העבודה הפוכה ותגיד אוקיי כמו שהוא לקח את זה ממני ועשיתי מזה עניין ונפלתי לעצבות אז אז אני גם צריך לקחת את הטוב שיש בי ולעשות מזה עניין באותו מידה בדיוק נכון אני חושב שזה גם מרומז בערת הדיברות שהקדוש ברוך הוא אומר אנוכי השם אלוקיך שר צאתך מארץ מצרים מבית עבדים אז באמת שאדם מסתכל רגע אבל אני חי את זה אני באמת חי את המצווה הזאתי של אנוכי השם אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ אני באמת חי את זה שאני מאמין שהקדוש ברוך הוא הוציא אותנו ממצרים מבית עבדים ואחרי זה לא יהיה לך אלוקים אחרים על פני אני באמת חי את זה אני לא פונה לאלילים אני פונה לשם אדם מסתכל על עצמו יגיד רגע אני לא פונה לי אני באמת פונה לשם א עובר עלי איזה משהו אני יודע לפתוח תהילים א יודע לפתוח תיקון הכלי א יודע לכת להתבודדות א יודע איך ללכת לתורה כל אחד ומדרגה שלו כל אחד ומדרגה שלה א אתה יודע אם אנחנו באמת מתבוננים אנחנו רואים שאנחנו כל כך בתוך זה רק היצר רע תמיד יגיד שלא אבל אין לו סיבה להגיד שלא כי באמת ההתחזקות היום היא כל כך נפלאה ומתוקה והטעם הקדוש אתה יודע אמרתי את זה בדיוק ביום שישי בתוכנית לקראת שבת שאני אישית חושב אני אישית חושב וגם רואה את זה שהיום וככל שיעבור הזמן עיקר המלחמה הא להילחם על התמימות כי החוכמות תוקפים מאוד חזק ומבלבלים את האנשים מזל שיש את רבנו שהוא מציל את זה מציל את ה את הסכלים האלה ונותן לנו להאמין כפשוטו בתורה שבכתב בתורה שבעל פה בדברי חכמינו בדברי חזל דברי הלכה כן בהכי תמימות ובכי פשיטות ובלי יותר מדי התחכמויות כי אין מה לעשות רבנו כבר חזה את זה שירד מבול של כפירה לעולם כן והמלחמה זה להישאר בתמימות וזה מלחמה לא קלה כי העולם לא בדיוק סוגד לדבר הזה שמתחילים ללמוד את הסיפור ממעשה מחכם וטעם אז כולם שואפים להגיע לטעם הקדוש ואומרים יואו אני כל כך הייתי רוצה אבל מצד שני הוא גם צריך לזכור כמה החכם תוקף והתמימות היום זה השכל הכי גבוה ואני חושב שעיקר המלחמה תהיה עד ביית משיח בעזרת הם בקרוב המלחמה להישאר תמים המלחמה להישאר פשוט המלחמה להישאר בעבודת השם הכי תמים והכי פשוט ושמה יהיה את האור הכי גבוה שמה יהיה את ההצלחות הכי טובות למרות שהם לא יהיו כאלה בומבסטיות במכה אחת זה יקח לאט לאט כי גם הטם הקדוש שעלה לגדולה זה היה שלב אחרי שלב שלב אחרי שלב זה לא היה בבום זה לא היה בהצלחות מהירות כמו של החכם אבל צריך לדעת שעכשיו עכשיוו זה באמת המלחמה שלנו זה המלחמה שלנו ישאר בתמימות ויהיה על זה מלחמה גדולה אני לא בא לייאש וחס ושלום להיות נביא זעם כי אני לא אבל אני בא להגיד שרואים שרבנו כבר חזה את זה נכון רבנו כבר חזה את זה והמתנה הכי גדולה זה להיות תם וישר להשם יתברך ובלי חקירות למה מה ההבדל בין חקירה לידיעה הרי גם חקירה זה ידיעה אבל חקירה זה לימוד מתוך חוסר אמון עדיין מתוך שאני לא רוצה להאמין או שאני לא רוצה להאמין או שעדיין אין לי אמון בדבר כן נשמע ואחרי זה נחליט אם נעשה כן נעשה ונשמע זה אור התמימות מה הכוונה היא אני לא לומד תורה מתוך קירות אני לא חוקר את מה שחז אמרו כי אמונה זה לא שכל זה אני מאמין במה שזל אמרו עכשיו אני לומד את זה ומחקים בזה כדי להתקרב לשם על ידי זה לא חק נכון זה העניין לפעמים אנשים אומרים לי מה אבל אתה לא חוקר לא אני לא חוקר ומה לחקור למשל סתם מה אתה לומד עכשיו לחות תפילין מה אתה לא חוקר לא אני לא חוקר אני לומד זה הבדל גדול אני מאמין בהלכה אני מאמין בגמרא ובפוסקים ואני לא צריך לחקור אני מאמין שזה בר ואני רק לומד את זה כדי לדעת איך להתחדד ולקיים את זה או לדעת את זה לחדד זה לברר מה השם רצה באמת זה כל העניין של התורה אבל אני לא בא ממקום של חקירה אנחנו צריכים לזרוק את החקירות זה לא פתי יאמין לכל דבר כמו שרבנו אומר אותנו לדברי חזל להלכה ללימוד למה שצריך ורבנו מתווה לנו אחלה דרך בדבר הזה שלהיות הטעם הקדוש נכון וככל שנהייה יותר תמימים יהיה לנו חיים יותר יותר יותר נפלאים כי אין מה לעשות החכם תוקף עכשיו מאוד חזק ומנהגו היה שהיה תמיד עצוב א אתה מבין עכשיו צריך תנו עוז לאלוקים שאתם פה יתפוס את המקום ויגיד לחכם זוז הצידה אתה יותר מדי באת בסר מדיל גם בתוך עולמה של תורה ולקחת לנו את כל השמחה ואת כל החיות זוז הדרג הצידה אני עכשיו מתחיל לעשות לעצמי סדנה יום יומית יום עיון יום יומי של הטעם הקדוש של שמחה בפשיטות והתמימות ושמחה בחלקי נכון ממש ואני ממשיך עם זה וממשיך עם זה וממשיך עם זה עד 120 שנה אתה יודע מה זה להלחם על הם אתה מתאר לעצמך מה קורה ליהודי שכל הזמן שמח מכל דבר טוב שהוא זוכה לעשות איזה יכול להתקרב אליו אין החכמולוגים שום דבר אחי החכמולוגים החכמולוגים ש קם בבוקר מודה אני זה אתה אוטו כולו כולו עם אנרגיות חבל על הזמן שמח קופצני כזה זה טק טק טק זה עולם אחר אז יצר הה יודע הוא אומר ווא אם אני אשחרר לו טיפה את זה זהו אכלתי אותה אז הוא בא בהתקפות של בהתקפות רציניות חוץ מזה גם שאתם למה היה שמח כ הוא לא דאג מיום לחברו הוא לא דאג מיום לחברו הוא חי את הרגע ושמח ברגע זה היומית שלי עם זה אני מתפרס נן כן כ זה גם אחד מהיסודות של חוכמת התמימות האמונה פשוטה לא לחשוב מיום לחברו ולא לחשוב משהה לחברתה ממש התמימות כל דבר זה אומרת תפוס עכשיו מה שאתה יכול תפוס ותתחיל לחיות את זה תפוס תתחיל להתקדם עם זה תפוס ותתחיל לשמוח עם זה לא לחשוב מיום לחברו אחים יקרים כי אני אגיד לכם משהו גם אם תחשוב מיום חברו הפתרון לא נמצא שמה צר לי לאכזב אתכם את כל החושבים למ לדאגות ולפחדים ולדברים מיותרים שבאמת זה לא זה לא יהיה לא יהיה כי השם בורא עולם מחליט איזה יום יהיה לך מחר מה כי יש יש יש יש יש חוק רבות מחשבות בלב איש ועצת השם ת הכו נן רבות מחשבות בלב איש זה החכם ועצת השם תקום זה התם היה ליפ פעם חידוש רבות מחשבות בלב שאתה חושב כל הזמן כמה אתה רחוק מהשם כמה אתה גרוע הצת השם היא פסיק תקום אוקיי ש תקום תחזק את עצמך תראה כמה אתך תפה יפה סליחה לא הבנתי את זה כה יפה כן כן יפה תקום תריב את עצמך אתראה כמה טוב אתה זו אמונה ביטחון כן ישתבח שמו לעד אמונה ואמונה ואמונה אמונה אומרת שאין מה לדאוג מיום לחברו נכון האמונה אומרת שלחיות את ולעצים זה כוח עמדה עולם הזה זה כוח המדמה היצר הרע כוח המדמה קשוח מאוד עכשיו מאוד מאוד קשוח קשוח והוא יש לו גם צבא חזק אבל הוא מוציא את כל הכלים עכשיו בדור הזה איך אומרים שמה חזל א והיה בית יעקב אש ובית יוסף לאבה ובית עשו לקש כן אז המדרש שמה זה ירושלמי שמה שמביא ש איך זה הולך שמה שאחד בא עכשיו פשטני נכון מלא פשתן לחנות שיש בו איזה נר אחד קטן מדליק את כל ה מדליק את הכל מכווץ את הכל הרי היה שמה מכווץ את כל הפשתן ואז הכל הולך כן במאית השנייה כאילו כל הסכלים זה הרבה פשתן זה הרבה הרבה פשתן אבל נר אחד קטן של חשיבה חיובית של הטעם הקדוש של שמחה של לימוד תורה של איזה תהילים מכווץ את הכל ואתה רואה שאין בזה כלום כי זה מלא חלל של אוויר והאש הרי סוחפת את כל ה את כל האוויר של הכ אתה יודע זה הסכנה במדיה שלפעמים אתה ב משהו אחד קטן שעולה לך פתאום מכניס אותך לדאון כזה לא יודע חדשות רעות כל מיני דברים כאלה חס ושלום שאתה פתאום נפל לך ואתה אומר יאללה מה אני צריך את זה בכלל לא רוצה סוגר את זה בכלל מתחיל יאללה בוא נשמע איזה שיר טוב בוא נעשה זה בוא נשים איזה שיעור תורה איזה אתה בשנייה נשאב לעולם אחר אתה מבין כמה זה תלוי בנו ה מה לבחור מה מה מה לעשות אתה מבין אני חושב שלבחור לתפוס את הרגע קודם כל אנחנו מדברים על זה הרבה בשיעורים של עכשיו אני נותן סדרת שיחות עכשיו הספר אמונת יתך של הרב טפליקר אתה יודע אני חייב לשתף אותך משהו קטן וד רציתי כל כך ללמוד תורה השבת למדתי ברוך השם זכיתי אבל לא למדתי הרבה כמו שרציתי כאילו במחשבה אתה יודע ברצון לפעמים אתה רוצה כל כך הרבה ויוצא לך קצת אבל אתה יודע מה שסגרתי את הספרים למדתי קצת הלכות קצת א מה זה היה א קצת רבנו חובת הלבבות ואור החיים וסגרתי וזה ממש היה קצת ממש בקטנה אבל שסגרתי את הספרים מה זה שמחתי אמרתי איזה יופי זכייתי גם הלכות גם זה גם שער הביטחון גם אתה יודע עשיתי מאיזה עניין מהמעט הזה הגדלתי אותו דו טובה עשיתי ממנו עניין וזה עשה לי טוב כי שמחתי מזה אתה מבין היצר הר ישר נכנס אומר לך אבל מה ח את כל השבת מרק את זה למתה זהו אמרתי לו אני עכשיו שמח מזה ממ שמחתי ושכרתי את ה את המחשבה הלא טובה את ה אתה יודע את היצר הרע שמכניס אותך כמו שאז דיברנו אבל לא עשית מספיק אבל יכלת יותר ווואי זה אתה רואה שזה עבודה ל ה זה לא בא בנקל כאילו אתה מבין היצר הטוב והשמחה וכל לא ב בנקה זה משה שצריך פשוט לעבוד עליו אתה אתה יודע בן השורות פה אמרת רעיון נפלא אמרת רעיון נפלא מה אמרתי אפילו לא שמת לב ההבל שלנו הוא הרבה הבל על החיסרון אנחנו צריכים להפוך אותו ההבל על היתרון אם כל מ שה לא שומעים אותי טוב סליח מה עשה קצת נשענתי הגב שלי תפוס בסדר ניקח את זה קצת טיפה אחורה סליחה ההבל ההבל הגדול צריך להיות מהיום כל הזמן אנחנו הולכים עם הבל על החיסרון בוא ניקח לעצמנו אימון יומי הבל על היתרון אבל עם כל מה שהדור עובר בדיוק יפה למדתי היום נכון נכון נכון זה בדוק ככה זה מלאך אחד איך כתוב מני אל שממליץ טוב למה כי הוא בא עם כל ה 999 המלאכים האלה ש נותנים לו לזוז אני חושב שהגענו לפאן של הסיחה פאנן נכון אבל על הטוב עם כל מה שעובר עליי אבל עמדתי עם כל מה שעובר בדור ובמציאות שלם אבל אתה יודע כולם היו בסוג הכזה של לחץ השבת הזאתי לא ידעו אם היא הייתה עסקת חטופים או לא וכמה אנחנו משוועים לזה כמה אנחנו רוצים לראות אותם בבית כמה כואב לנו הלחים ש כולם בניסים ונפלאות בלי להחזיר אף מכבל אפילו ד גם בדרך לפה שיודע אתה רואה אנשים ישר עם הזה לדעת נו החזירו אותם לא החזירו אותם השיבו אותם הביתה לא השיבו אותם הביתה מה אתה חושב שהשם התברך לא רואה את הלבבות השבורים של עם ישראל לא אומר תראה תראה םכ הם כל הזמן רק חושבים ם האחים שלהם שבו הביתה זה הבל של הזמר גדול זה הבל של הזמר גדול ך ואני חושב שבאמת זה העבודה שלנו זה זה הנקודת בירור שלנו שהטעם הקדוש ידע לשים את ההבל על הטוב אתה יודע זה אהבת חינם מטורף מה שאתה אומר עכשיו זה באמת סוג של תיקון לחורבן הבית וכל מה שעברנו כל הגלות הזאתי בגלל הסינ את חינם אני חושב זה באמת סוג של התבוננות גם בטוב הזה כ כל עם ישראל מחכים ומתפללים שיחזר כל החטופים וזה זה זה סוג של אהבת חינם ענקית ענקית אתה מבין ענקית זה באמת זה תיקון תיקון זה תיקון מאוד גדול קית ענקיית ענקית אהבת חינם שא אפשר לתר ולש אהבת חינם שא אפשר לתאר וש כן אז זה עקר העבודה שזה אנחנו צריכים לשים את הכותרת היום באמת שבורא עולם הלוואי שבאמת יראה את כל ה ההבל על הטוב כן החכם ידע תמיד להשים את ההבל על החיסרון ואנחנו צריכים ללמוד ולהנהיג את מוחנו כמו שאמרת בתחלה או מנהג להנהיג את מוחנו מש אבל על הטוב עם כל מה שעובר עליי אבל למדתי היום עם כל מה עם כל מה שעובר עליי במשך היום אבל התפללתי למדתי תדעו לכם אני חושב היום מאזינים יקרים אתה יודע זה ממש זה ממש ככה אני חושב שהיום השם יתברך נתן לי ולשי פה היום לשי ולי לי ולשי איך שזה יהיה מתנה ענקית פשוט ירד לנו חושב שזה הזכות של המאזינים אתה יודע האור של המאזינים נותן לנו גם דיבורים זה פש נכון אין ספק זה פשוט אנחנו מרגישים את זה גם שהמאזינים איתנו אפילו שאנחנו רואים מרחוק את המסך וזה אבל אבל לחלוטין לחלוטין אני חושב שהיום עקב זה מה שהום אנחנו מדברים פה זה הרגשה גם של המאזינים וגם שלנו ש צריך לעשות על זה סטיקר שים את ההבל על הטוב אל תשים את ההבל על החיסרון שים את הל וב וזה דבר שאני חושב שאם נמנ אותו לאט לאט בסובלנות נכון יפתח אור גדול השריר עובד על האהבה לשלילי נכון וש צריך להתחיל ג בגל מה זה בהרגל הוא אוהב אותך לשמה זה סוג של מה זה בהרגל ח אתה יודע זה גם סוג של זה חטופים אחי זה החטופים הפנימיים שלנו של הטוב של הנשמה שצר חוטף כן וצריך לשחרר את החטופים גם אצלנו נכון נכון נכון צריך להסתכל בשכל של כל דבר נכון חטופים שנמצאים בתוכנו כל הטוב כל ה כל הדברים ה שבאמת באמת זה זה כואב כואב באמת זה כואב אתה רואה לפעמים אתה יודע אנשים עצובים והחיים שלהם הסתבכו וכל זה ואתה אומר חבל אם הוא היה עוצר קצת וזה אולי הוא היה יכול להכניס אותו למותב אתה מבין כי באמת זה השתלשלות של דברים היצר הרע הוא מאוד תחמן וערמומי אנחנו עוד עובדים ע זה מודעים לזה מדברים מזה אתה יודע מה שאנחנו זוכים ברוך השם הנקודה שאתה אמרת לשחרר את החטופים שבתוכנו זה שכל מאוד עמוק אני אגיד לך גם למה ככה ככה בזמן שאמרת זה התבאר לי עם כל זה שהם היו בתוך המנהרות ועברו את הסיוט הכל כך ג הזה אבל תשים לב איפה שמים את ההבל עם כל זה שהמחבלים עמח שמם וזכרם עושים מה שעושים והכל אבל שאתה רואה את החטופים בבית ההבל שאנחנו מצביעים עליהם איזה גיבורים אתם שעברתם את זה איזה גיבורים שאתם חוזרים הביתה ומחייכים אתה יודע שאתה רואה את התמונות של החטופים שהם חוזרים ום מחייכים זה לא שמעתי את אחד החטופים אמר אני בסדר אני בסדר עברתי את זה יוא אתה יודע אתה יודע איזה איזה אנרגיה זה נתן ליח איזה הוא אמר למשפחה שלו אני בסדר אני בסדר עברתי את זה אני בסדר תצפיתנית הזאתי גם שאמרה הלכתי איך איך היא אמרה הלכתי באמונה באמנה ושבתי באמונה אתהה יודע מה זה להגיד דבר כזה אחי תשמו ל שה ומשו שכולם מסתכלים ושומעים את הסיפורים הכל כך לא נעימים והקשים והזויים האלה ואתה מסתכל על האחים שלנו שיוצאים מתוך התופת הזאתי ויש הבל מאוד גדול אבל עברנו את זה הראנו לעולם שאנחנו לא מתייאשים הראנו לעולם שניצחנו הראנו לעולם הכל הבל כזה חזק ש נכון אתה יודע אני אפילו שמעתי מישהו שהוא היה בבארי ואשתו נרצחה והילדה שלו קיצור הוא עבר שמה זועות עולם הוא גם שינה הרבה תפיסה הרבה גישה הוא חיזק אותי מאוד ראיתי איזה קטע שלו ואז אמר אנחנו עוד נחזור לברי ואנחנו נחייה פה אחלה חיים נפלאים זה אבל שכל אחד לא משנה איך היצר הרה יפיל את האדם לא משנה איך הוא יבלבל אותו יש פה הבל שאומר אני נלחם אני חוזר יש פה שיר מאוד מאוד יפה מאוד קשור למה שאנחנו מדברים זה קפץ לי וכדאי לשמוע אותו זה משה פלד היקר באמת זמר לד ובמלחמה כמו במלחמה בוערת הדרך חזרה כמה רחובות עלו בלהבות וילדים משחקים בחרבות ורק רצון אחד קיים לחזור הביתה ולא מרגשים הניצחונות ושלום זה שלום בינינו מי יתן ונחיה כמו אחים ולא ניסח אלך פנינו ולא תראה עוד אותנו נלחמים ושלום עשה שלום בינינו מי יתן ונחייה כמו אחי ולא ניסח אלך פנינו ולא תראה עוד אותנו נלחמים וכבר לילות שלמים יושב ומגש מנסה להתחבר אז תשאר והלוואי עוד רגע יהיה אחרת נשב ונדבר עם אח שונר ושלום זה שלום בנינו מי יתן ונחיה כמו אחים ולא נסח אלך פנינו ולא תראה עוד אותנו נלחמים ושלום ש בינינו מיתן ונחיה כמו אחים ולא ניסע אחך פנינו ולא תראה עוד אותנו [מוזיקה] לחמים ושלום שלום בינינו מי יתן ונחיה כמו אחים ולא נסח אלך פנינו ולא תראה עוד אותנו נלחמים ושלום עשה שלום בינינו מתן ונחיה כמו אחים ד משה פלד אחים אהבה לל הטוב חברה מהיום אנחנו נתחיל להתאמן על זה בכל הכוח ההבל על הטוב לא ההבל על החיסרון על היתרון אבל על הטוב ואלה לטוב איי איי איי חושב שזה ככה בכל מציאות החיים שלנו לקח את הדיבור הזה זה יהיה קצת קשה אנחנו לא רגילים אליו אנחנו לא רגילים אליו הצ להכניס אבל אבל כן אבל אבל אבל כן אתה יודע גם אנשים היום אוהבים כאילו גם שאתה מחמיא למישהו היום מסתכל עליך אומר איפה ההבל איפה ההבל אוקיי א איפה ההבל הבל הזה הוא מחכה יךמ אפה הנ שתשמע זה שיר יפה הבל הבל הזה איפה הבל מכניס אותך לעצבות את ה אתה יודע ואם הוא בא וגיד לו אין הבל זה שלב אחד אשריך אין הבל יש רק מחמא אוקיי שלב שני יש הבל אבל עם כל זה הצלחת להוציא שיר כזה ועם כל המצב הצלחת להוציא שיר כזה ההבל על הטוב זה אתם תרגישו ש יעבור לכם איזה זרם במוח שאתם לא רגילים אליו אתה צודק אבל אתה דע שהיה לי את זה גם בתי לא דיברנו על זה אז וזה הלך איתי תקופה עד היום אהבה ל הזה הו צץ לי כל הזמן הל על השלילי כאילו כאילו מתחיל לקבל התבוננות אתה מבין זה עולה לי כזה ואז אני אומר טוב אני לא אומר את ההבל הזה אני נשאר ככה איך שזה ם המח בלי אז אז נראה לי שהיום לקחנו את אהבה לעבודה קצת יותר קשה אבל יותר נעמה אבל החיובי החיובי אוקיי אני אגיד אבל תראה קמת כן אבל אני יהודי אבל אני בן של מלך אבל אני זוכה בכל זאת להניח תפילין וואוו וואוו וואו וואוו איזה יופי זה עולם אחר איזה מתיקות איי איי איי איי איי חסד השם על ארץ אז יאללה חבר'ה תצאו לעבודה יפה עבודה טעימה וטובה לחוות את ההבל בחיובי ולא לראות אותו בשלילי נכון לחבות את ההבל בטוב של התם הקדוש ולא לראות אותו בשלילי ואם כבר מתלבש ההבל הזה בשלילי אז ניקח אותו להתבודדות ששמה נעשה את החשבון נפש יפה שמה נעשה את ההבל אבל א במשך היום הבל על החיובי וכמה שיותר לתת הבל על החיובי איי איי איי והבל גם זה אותיות בלא בלי זה אי אפשר יפה בלי הזמרה בלי הטוב אי אפשר אי אפשר י שמה גם אותיות לב לב אחד לב אחד או או יפה י יפה הנה אמרת עוד איזה ורט יפה איזה חידוש יפה מצויין הט הגיט הגיט אורט אז הנה למדנו עוד דבר כן הבל זה אותיות לב אחד אתה רוצה להגיע ללב אחד ללב טהור ללב שמח כן ישתבח שמו ל הבל על היתרון ולא הבל על החיסרון יפה איי איי איי זה זה מה שיפה בשיחת חברים שאתה מגיע לדברים לתובנות מה שלא כתוב בספרים מולידים את זה משמה כן ממש ככה גם אתה מדבר מהנקודה שלך אתה מבין וואו מה יופי אז הנה גם אנחנו נשקים לזמן כן שנו מטוב חלקנו תודה רבה ר זכנו ממש עבר מהר תשמע זכנו לשיחה ש איך אומרים קטן הכמות אבל מלאה באיכות ממש ממש אחי מ תודה רבה להשם חסד השם על הרץ עם עם המחרוזת היפה יאללה שיה שבוע טוב ח שיה שבוע טוב אוהבים אותכם תודה שהייתם איתנו התראות
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה