מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור קורח השם אוהב אותי
מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור קורח השם אוהב אותי
[מוזיקה] שבוע טוב מבורך לכל המאזינים כולם מה שלומכם נמה תודה על חיים במתנה תודה על השמש והאור אתה שדואג לכל מ בעזרת השם תוכנים מתורתו של רבי נחים ברסלב שמחה בבית וריקודים שבוע טוב [מוזיקה] ומבורך ברוך השם אחרי שבת קודש עם אנרגיה טובה מאירה שמחה התחלות [מוזיקה] חדשות כמובן נפתוח את השבוע בהרבה תודה והודעה שירות ותשבחות לקדוש ברוך הוא אז איך אתם מרגישים תודה לך מדברים מ תורתו של רבי ננחים ברסלב פותחים שבוע עם [מוזיקה] רבנו תודה לךך כמובן תודה רבה לך מלך מלכי המלכים שקירב אותנו לצדק האמת אן סיחים תודה על הזכות לומר תודה שהוא כל חיותנו ותקוות ושכל העולם תלוי בו ננח נחמן נחמן מאומן אז אנחנו בעזרת השם קצת מוזיקה טובה אפתח לכם קצת אנרגיה טובה קצת עם ריקודים בבית אתם יודעים נכון הילדים כבר בחופש וזה לא לכו לישון עכשיו אבל חסד השם על הרץ אנחנו עם רבנו הקדוש במוזיקה טובה אז בעזרת השם כמה צלילים טובים ניגונים טובים ואנחנו בעזרת השם מתחילים שבוע טוב ומבורך במותך ח לבנו וא יר את שמך נו בתורתך אנחנו מבקשים שזכ בדרך של הצדיק נו בתורתך ודבק ליבנו מצוותיך כי זה כל החיות שלנו השמחה שלנו שלנו לחיים נפלאים לאהבה להגיע לאהבה ולרה את שמך אהבה אהבה הכל מתחיל ונגמר באהבה לא נקל ולא נקשה [מחיאות כפיים] ל כי התורה זה החיים שלנו וחסד השם על הארץ אנחנו נדבר על סיפור מעניין מה היה העניין של וג מלך הבשם משה רבנו מקבל ציווי מהקדוש ברוך הוא להרוג אותו משה רבנו כתוב שאיך אומרים המדרש מביא שהוא פחד ממה הוא פחד אתה מפחד מאוג מלך הבשן הקדוש ברוך הוא אומר אני נתתי לך אותו בידיים שלך אח למד יסוד מאוד מאוד חשוב נפלא ומתוק מתור רפב אזמרה נקודות טובות של רבנו חסוד הנקודה הטובה מנצחת מנצחת עם התמדה וקצב ואמונה ושמחה וריקודים מנצחת את כל החושק [מוזיקה] [מחיאות כפיים] נו בתורתך לדב נו במצוותיך ויחד לבבנו באהבה ר את שמך רנו מתורתך דב יבנו במצותיך חד לבבנו לאבא ולר את שמך שלא נבוש ולא נקלב ולא נקשה [מחיאות כפיים] לם אנחנו בעזרת השם השבת אננו קרנו שהקדוש ברך הוא אומר למשה רבנו להרוג את הוג מלך הבשן הוג מלך הבשן המדרש אומר מרוב שהוא היה ענק היה יכול לקחת דג מן הים ולצלות אותו כן כן לצלות אותו בשמש עד כדי כך היה הגודל שלו יש מדרש מאוד מעניין שעוד התקופה של עוג מלך הבשן התחילה עוד בתיבת נח כאשר נוח בנה תיבה אז עוג מלך הבשן פחד אמר לנוח תן לי להיכנס לתיבה שלך אמר לו נוח להיכנס לתיבה אני לא אתן לך אבל אם אתה תבטיח לי שאתה לא תפגע בצאצאים שלי אני אתן לך לשבת על ראש התיבה וככה תנצל הבטיח את זה הוג מלך הבשן וככה הוא ניצל לימים הוא לא בדיוק קיים את ההבטחה שלו הציק לעם ישראל ואז הקדוש ברוך הוא אומר למשה רבנו קום ותהרוג את הוק מלך הבשן עכשיו משה רבנו היה צריך לקפוץ באוויר 10 אמה ועוד הספיק להגיע מה שנקרא רק לכף רגל שלו לדקור אותו שם והפיל אותו והרג אותו אבל לפני זה כתוב אל תירא מפניו מזה דורשים שהקדוש ברוך הוא אומר למשה רבנו אל תירא מפניו מה שמע ש משה רבנו פחד ממה פחד משה רבנו הקדוש ברוך הוא אומר לך אל תירא מפניו רשי כותב למקום שהיה זכות של מצווה קטנה לאוג מלך הבשן שהוא עזר לאברהם אבינו מהמצווה הקטנה הזאתי כמו שנלמד בהמשך מהמצווה הקטנה הזאתי משה רבנו היה לו פחד מה זה כוח מה זה כוח אחים יקרים של מצווה זה לא מובן מה זה מצווה אחים יקרים זה לא מובן מה זה מצווה עכשיו אנחנו נלמד מה זה הכוח של המצוות שלנו עם אמונה בהם זה פותח את כל השפע יאללה אז יהיה לי רק יותר טוב להיות טוב רק לא יוצא לי וחסרות לי כולה כמה תפילות והשם הוא גם ראה את הרצון שהיה לי שניסיתי לא אמרתי נעש רואב בביזיון שלי במר שהרגשתי איך התחלתי כל פעם שוב מחדש והשם יתברך תמיד אוהב אותי תמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב שומע מרחם עליי ותמיד דונה לי ואם עדיין לא ממשיך לחכות מלא אותי בזה שאתה תמיד אוהבת תיתן לי כל יום מחדש מתנות ותנהג אותי ברחמים כאלו כמו ש בעולם הזה נקרא רחמים שיראו כולם שכן אתה שומע תפילות ו נחייך נהיה בריאים ונשיר שהשם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב יהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב כמה השם יתברך אוהב כל יהודי ויהיה לו עוד יותר טוב ויהיה לו עוד יותר טוב ויהיה לו עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ה ותהיה לי פרנסה תהיה לי עשירות ורווקים ור קות יהיה להם זיבוב תהיה גם רפואה שלמה ובריאות יתנה חיים יפים מאושרים שנה אחרי שנה יעיר בנו האור תעיר האמונה תהיה לנו חוכמת אמת ודעת ובינה יבוא כבר משיחנו ובלי שום מלחמה נאכל גם הבטיח יהיה לנו יום חד כי השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב א א א ועוד יותר טוב סגולה לשיר עם כל הילדים בבית חבר'ה יאללה מעגלים מעגלים ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב לשיר לשיר נראה לי אנין לכם אותו בפעם שנייה גם אפשר לקחת את הילדים לעשות עיגולים בבית ולהשאיר את השיר הזה להוריד שפע ויהיה לי עוד יותר טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב הקדוש ברוך הוא אומר אם אתה אומר ככה אז יאללה יהיה לך עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ברוך השם אז יאללה בוא ניתן את זה עוד הפעם שיהיה לנו עוד יותר טוב ועוד יותר טוב רק אני מבקש בבקשה אמא יקרה ואבא יקר קומו מהספה תעשו את המעגלים האלה שא אפשר לשים את התינוקות על הכתפיים ולהרגיל אותם לשיר ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב הצ שניסיתי לא אמרתי ע בזון שלי שמח אותכם קצת היום במוזיקה ככתב [מוזיקה] ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טובם אתה צריך עכשיו איזה ישועה אז תמחה כפיים תשאיר את זה ותכוון על הישועה שאתה רוצה ויותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב שומע מרחם עליי ותמיד דונה לי ואם עדיין לא ממשיך לחכות מלא בזה שאתה תמיד אוהבת תתן לי כל יום הכל הולך על פי פתיחת השבוע פותחים שבוע עם עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב יהיה שבוע נפלא בעזרת השם צריך בכוח בכוח עיבדו את השם בשמחה עיבדו את האבא תעזוב את הטלפון תעזוב את הטלפון קום תרקוד עם הילדים אמא מה עכשיו עכשיו זה הזמן להיות עם הטלפון אי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק [מוזיקה] טוב רבנו רוצה שנפעיל כוחות נפעיל כוחות חבר'ה להתאמן על זה קאוצינג קאוצ'ינג תדעו לכם גם זה מוריד את כל האוכל של השבת כמה אכלת לא שמת לב ותהיה לי פרנסה תהיה לי עשירות ורב ק ואבקות יהיה להם זיבוב תהיה גם רפואה שלמה ובריאות יתנה חיים יפים מאושרים שנה אחרי שנה יעיר בנו האור תעיר האמונה תהיה לנו חוכמת אמת ודעת ובינה יבוא כבר אסור אסור לשבת אצל רבנו אסור אסור צריך לקום ולקפוץ גם בקצב יוני אפשר לזרוק איזה צלחת תו תהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק אי אי ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב אי איי ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב תמיד חסד השם עלה הארץ ותמיד יהיה לי רק טוב למה כי השם יתברך השם ברך עושה רק טובות רק רק טובות רק טובות השם יתברך עושה אז למה הוג מלך הבשן משה רבנו מה ממה אתה מפחד איזה מצווה היה לאוג מלך הבשן ז רשי כבר לוקח אותנו אחורה אחורה אחורה בזמן שבזמן מי שפותח שם את המדרש אברהם אבינו היה נשוי לשרה אוג מלך הבשן ראה את שרה ראה את היופי שלה אבל גם הם אומות העולם היו אסורים על אשת איש מה עשה וג מלך בשנ אמר יש לי רעיון אחרי שהוא ידע שלוט ברח לסדום הוא הלך לאברהם אומר לו תדע לך שוו את בן אחי שוו את האחיין שלך האחיין שלך שבוי בסדום מה אמר וג מלך הבשן עכשיו אברהם אבינו יצא ללכת להציל את את לוט בדרך הוא יתקל בארבעת המלכים ואין סיכוי שהוא ינצח אותם אין סיכוי והוא ימות במלחמה ואז אחרי שהוא ימות במלחמה אני יכול לקחת את שרה זה היה הכוונה של וג מלך הבשן אבל מחמת שזה היה המצווה היחידה שלו שהיא בכלל לא היייתה לשם שמיים אבל הוא עשה מעין טוב מעין טוב הוא עשה קצת לאברהם אבינו הזכות הזאתי עמדה לו ומשה רבנו מפחד מהמצווה הקטנה הזאתי שאפילו ה לא היייתה לשם שמיים עוג מלך הבשן אולי הזכות עכשיו תעמוד להו והוא לא יצליח לנצח אותו איך זה יכול להיות כזה דבר משה רבנו איש האלוקים אתה לא יודע מה זה שכר מצוות אפילו של הרשע שבשעה לא יודע מה זה של מצה משה רבנו מפחד מזה מה זה בא להגיד לנו אומר רבי נתן מידה טובה מרובה ממידת פורענות אם אוג מלך הבשן עשה בכלל איזה מצווה שהוא לא התכוון אליה אבל הוא עשה איזה טובה לאברהם שהוא אמר לו שלא תשווי בסדום והיה איזה מעט דמט מעט ד מעט איזה טוב זה המצוה היחידה שהייתה ל הוג מלך הבשן ומשה רבנו פוחד ממנו בגלל זה האם הוא יצליח להמיט אותו או לא קל וחומר של כל וחומר אח יקרים אחים אהובים כמה מצוות לנו יש לשם שמיים עכשיו עכשיו הייתם בשבת קודש קידוש שירי שבת שירים ריקודים שלוש סעודות דברי תורה בית הכנסת ברכת המזון איזה אור איפה נטילת ידיים איפה מדעני לפניך איפה ברכות השחר כמה מצוות יש לנו לשם שמיים אחים יקרים רק מה הבעה בעיה אחת אומר רבי נתן אנחנו לא מזכירים לעצמנו כמה אנחנו מלאים כמה כו זכות כמה אנחנו שופעים באור אלוקי ויש לנו כוח עם אמונה במצוות שלנו שאנחנו זוכים לעשות נחת רוח ליוצרנו עם הדיבור הזה ועם העצה הזאתי הרי אני מאמין באמונה שלמה שזכיתי ואני זוכה ועוד הזכה לעשות נחת רוח ליוצרי בזה שקמתי בבוקר ואמרתי מודע ני לפניך ונטילת ידיים וברכות השחר ותפילה ושלוש סעודות בשבת ועשיתי צדקה במשך השבוע וככה לאסוף מצוות של הזמרה הודות להשם יתברך ריבונו של לם תודה רבה לך כמה מצוות לשם שמיים וגם אם חס ושלום זה לא לשם שמיים אני יודע שבפני מיות ליבי אתה תהפוך את זה לשם שמיים כי אני בפנימיות ליבי רק רוצה אותך ללכת עם שמחה כזאתי ועם אור כזה עם דיבורים כאלה ולהניע להניע את המצברים לדבר מזה ולהודות רב שם תודה רבה לך השם שזכיתי זה מוריד ישועות זה מנצח את כל החושך זה מה שהבעל שם טוב הקדוש לימד איך משיח יבוא אהבה הם אהבת התורה אהבת ישראל לעבוד על נקודת האהבה אהבה מפתחת ומגדילה ושמחה במצוות לא רק לקיים מצוות לא רק ללמוד תורה שמחה במצוות לדבר מזה לעבוד עם זה להשקיע בזה זה לא בא בחינם אחים יקרים צריך להתאמן על זה אם אני מפנים שעבודת השמחה זה עבודה יהיה לי בהרבה יותר קל לעבוד עם זה יהיה לי הרבה יותר קל לדעת שאני צריך לעבור מעברים שאני צריך לדעת להתגבר על קשיים ומה שלא יהיה למחוק כפיים ולשמוח ולהודות לשם אבדו את השם בשמחה אני מתחיל לעבוד עם זה שרבנו אמר מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד שמר מצווה גדולה זה עבודה גדולה כן להיות בשמחה תמיד כן זה עבודה גדולה לדבר מהטוב להעצים את אטו ולא משנה מה עבר עלי אני מתחיל מחדש כי העצות של רבנו זה שמחה כי הדעת של רבנו זה שמחה ואם רבנו אמר תכלית הירידה זה עליה אז אני בעליה ואני מדבר מהעלייה שאני עולה עכשיו רבנו אמר התחלות חדשות אז התחלות חדשות אז אני מדבר מזה שאני מתחיל מחדש ללמוד ולהתפלל ולעבוד את השם ולהודות לשם זה שמחה לעבוד מזה אחים יקרים לעבוד מזה יאללה בואו ניתן לכם כמה דקות של [מוזיקה] אימון וצדק ושמחו עניין [מוזיקה] לאזו ור יגידו [מוזיקה] חסימות ן [מוזיקה] יגילו [מחיאות כפיים] שוש [מחיאות כפיים] ש [מחיאות כפיים] [מוזיקה] ולם ס [מחיאות כפיים] חסיתי ברינ יי [מחיאות כפיים] חסיתי [מוזיקה] ורור אנחנו ניתן את זה בכל הכוח כמו התם הקדוש שהיה משבח ואומר משבח ואומר איזה מנעל של סוכר והמנהל היה לו שלוש קצוות כנגד שלוש תפילות שחרית מנחה וערבית אז הנה זה הזמן איזה תפילות של סוכר התפללתי ערבית של ליל שבת קודש שחרית מוסף מנחה ערבית של מוצאי שבת ויש כבר כאלה שהספיקו לעשות ברכת הלבנה איזה מנעל של סוכר אם הטעם הקדוש אמר איזה מנהל של סוכר והוא התכוון על התפילות אז כן אנחנו צריכים להוציא בפ יזה תפילות של סוכר אתה נותן לי איזה תהילים של סוכר איזה לימוד תורה של סוכר זה לא אני אומר זה הטעם הקדוש מלמד אותנו לעשות את זה ואם אנחנו נעשה נתאמן ונדבר זה פותח זה פותח [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] איך רבנו אמר כל כך השתוקקתי ואני משתוקק כ שתורידו לעשייה לא רק ללמוד את התורות של רבנו להוריד את זה לעשייה להוריד את זה עבודה למעשה כל כך רבנו השתקה שנוריד לעשייה למה כי העצות של רבנו הם באים מאצילות דע איפה שכתוב דע זה תורות מאצילות רבנו מביא לנו את התורות הכי גבוהות אבל הוא מוריד אותם למקום הכי פשוט אני רוצה ש תורידו לעשייה הכי פשוט הכי פשוט פשוט קום תרקוד לא בא לי אין לי חשק אחרי המעשים נמשכים הלבבות תמשוך את עצמך לשמחה תמשוך את עצמך לנקודות טובות אחרי המעשים נמשכים הלבבות הלב הבקה ועל הנקודה הזאתי נדבר גם שמשה רבנו יכה בסלע ולא דיבר אל הסלע מה זה הסלע הזה שמדובר עליו מה זה מה זה המים שאנחנו כל כך צמאים להם למה הקדוש ברוך הוא דן את משה רבנו שואקה בסלע ולא נעשה בזה ד השם בין אם הוא דיבר לסלע או הקת הסלע יצא מים מהסלע זה קידוש שם שמיים זה הפך הטבע מה ההבדל בין דיבור לבין הקאה הקדוש ברוך הוא רוצה שנוציא מים של תורה מהלב שלנו אבל על הלב יש סלע איך הוא רוצה שנוציא את המים מה זה נקרא קידוש שם שמיים אצלנו בנפש לגלות את מלכותו יתברך זה לא בהלקאה זה לא ברדיפה עצמית זה לא בכל הזמן לזכור כמה אני לא טוב וכמה אני רשע וכלל הזמן להצליף בעצמי 40 חסר אחת כמה אני רחוק וכמה אני טומה וכמה אני על הפנים גם אם יצאו מזה מים זה לא המים שהקדוש ברוך הוא רוצה הוא רוצה שייצאו מים מתוך דיבור איזה דיבור דיבורים של קידוש של שם שמיים איזה דיבורים של קידוש של שם שמיים שאתה קם בבוקר ואומר מוד אני לפניך זה נס זה קידוש שם שמיים שאתה עושה נטילת ידיים זה קידוש שם שמיים שאתה מניח תלים קידוש שם שמיים שאת קורא תהילים קידוש שם שמיים עם דיבורים כאלה של זמרא זה לקדש שמו יתברך לקדש שמו יתברך ולשבח אותו ככ מתגלים המים הנקיים זקים הצוננים הקרים הטובים מים קרים לנפש הייפה שזה הדית של רבנו שיוצא לנו מהלב ומאיר לנו את החיים ברוך השם [מוזיקה] ואלופי מלה שיר קיים ולשוננו ינק המון גלב ואלופי מלה שיר הקי ולשוננו קמון גלב ואילו פינו מלה שיר הקיים לשוננו רנק המון גלה לפנו שי ונונה כמד [מוזיקה] גל אחנו אין אנחנו מספיקים דך שימו לב כל מה ש ממד אותנו דוד המלך זה להודות להלל ולשבח יש תורה יש מצוות אבל מה עכשיו הקדוש ברוך הוא רוצה בדור שלנו את ההלל ואת התשבחות את הטם הקדוש שיכנס לנו לחיים לשמוח בחלקנו להיות מאושרים בחלקנו על מה שאנחנו זוכים כל אחד ואחד באושר הפנימי שלו בשמחה הפנימית הייחודית שלו השמחה הייחודית שלך ואתה חייב למצוא אותה אסור לאדם להגיד אין בי כלום אני על הפנים אם אתה אומר שאתה על הפנים ואם אתה אומר אין בי כלום אחד היסודות שלומדים מרבי נתן שבעצם אתה אומר שהקדוש ברוך הוא עשה כלום בעולם שהקדוש ברוך הוא יצר איזה כלום בעולם חס ושלום הקדוש ברוך הוא לא עושה כלום בעולם הקדוש ברוך הוא לא יוצר מציאות של כלום בעולם אם הוא ברא אותך הוא יצר אותך בוודאי שיש טוב רק האגרסיביות שבנו או הגאווה שבנו או החכם שבתוכנו ממעשה חכם ועם תמיד לוקח אותנו לאיזה אופוריה אין בכלום על הפנים לא שווה והאדם מתנגח עם זה ומתעקש עם זה להגדיר את מציאות החיים שלו ככלוב אתה תגדיר את מציאות החיים שלך ככלוב באמת יהיה לך כלום כי כמים לפנים לפנים לא תמיד יש בי טוב ואני אמצא את הטוב ואני אדבר עם הטוב וזה רצון השם גם אם לא בא לי רצון השם שאני אדבר מהטוב כמו התם הקדוש היה לוקח את המנהל אוחז אותו והיה אומר משבח ואומר היה אוכל מהקטניות שזה סוד הקטנות עבר עליו קטנות עבר עליו קטנות קטניות מלשון קטנות עם הרוטב אבל הוא מצא באיזה חסדים שהרוטב זה מרמז על החסדים אומר אח כמה נעה כמה נעה הרוטב הזה והקטניות האלה וזה בסך הכל הוא אכל חתיכת לחם אבל הוא צייר במחשבה שלו זה קטניות עם רוטב הוא חי במקום אחר לגמרי אחים יקרים למה הוא חי את האמת שבחים ועילות זה לא סגולה זה לא בא לי זה עבודה ועבודה עושים עם העיר לי לא מעיר לי בא לי לא בא לי מתאים לי לא מתאים לי זה עבודת השם שלי דרך זה נפ נפתחים כל הצ'קרות זה המהות של היהודי להיות כמו התם הקדוש אבל איפה זה מתחיל קודם כל יש לי חלק יש לי חלק ובחלק שאני צריך לשמוח היצר רע מה יגיד לי החלק שלך לא שוה כלום אני אכניס לך את החכם לא יש לי חלק והחלק שלי שווה אני אתפוס אותו בנפש אני אתפוס או או בדיבור אני אמצא את החלקים הטובים אני אדבר מזה ואני אשבח הטם הקדוש בסופו של דבר לאיפה הגיע קריאה מהמלך בוא אלי אני רוצה לראות אותך אני רוצה לראות אותך לגדולה אנחנו צריכים לצאת מהמקום שנקרא מסכנות רעלי עובר עליי אני שבור אין לי עצבים אין לי כוח אי אפשר לדבר מ זה כל הזמן די די אדם הולך אחר הרדיפה העצמית הזאתי אין לי עצבים אני שבור אין לי כוח קום ו עה ע ר רנו קו שלם שה רט ברם שלא נהה אזה מסכנים מלאים באור ושמחה חסד השם על הארץ [מחיאות כפיים] [מוזיקה] la [מחיאות כפיים] י חסד השם על הארץ תודה רבה לך בורא עולם ישתבח שמו לעד עם ישראל הולכים שלושה ימים איין להם מים עוד פעם הם בוכים עוד פעם הם בוכים טוב הקדוש ברוך הוא קורא למשה מדבר אל הסלע המדרש שמה מביא שהסל התהפך עם החבר שלו מה שנקרא ומשה רבינו מדבר ולא יוצא מים עד שהוא יקע בסלע הלא נכון ואז יצאו מים והקדוש ברוך הוא מוכיח אותו על זה אותו וב את אהרון קודם כל מה הטרוניה היצר הרע פה עשה תרגיל התח איך אומרים התחלפו הסלעים אז הוא דיבר לסלע לא נכון אם ה היה מדבר לסלע נכון היה יוצא מים משמע הוא ראה שהוא דיבר והסלע לא מקשיב לציווי של הקדוש ברוך הוא שיצו מים הוא יקה אז מה הקדוש ברוך הוא רוצה ממשה כ מסר דול אם אני אמרתי לך לדבר לסלע זה לא משנה איזה סלע קודם כל גם אם הוא התחלף 10,000 פעם מציאות הבורא היא לא מוגבלת דווקא לסלע מסוים דבר אל הסלע גם אם הוא התחלף דבר שני ראית שדיברת אל הסלע והסלע לא הוצי מים והבנת בדעתך שהוא לא מקשיב לציווי השם והחלטת להקות זה לא מה שאני רוצה בחיים שלנו יש לנו מציאות שנקרא בית משפחה ילדים עבודה ולפעמים אתה מדבר לילד והילד לא מקשיב הקדוש ברוך הוא אומר דבר אל הסלע צריך להוציא ממנו מים וכרגע ילד גיל ההתבגרות לא משנה מה לא הולך לו בלימוד אז אתה מרגיש שהוא סלע הקדוש ברוך הוא אומר דבר אל הסלע ומה קורה פעם הרבה פעמים לאבא או לאמא הוא לא מקשיב הוא לא מקשיב ואז מרביצים רבה לא היה בדקות אומר לי רבי נתן ממתי מקים ילד זה לא פשוט חוסך שבטו שונה בנו הארי הקדוש אומר שיש בזה כוונה שהיא נטו לשם שמיים אם חלילה וחס מקה את הילד ויש בזה קצת שלא לשם שמיים זה פוגע לו בנפש מה הקדוש ברוך הוא אומר מה הקדוש ברוך הוא מלמד את עם ישראל מה הקדוש ברוך הוא מלמד את משה רבנו מה זה נקרא מנהיג במכות ואלימות לא משיגים דברים גם אם יצו מים זה לא רצון השם אז קת את הילד ואמרת לו קום לבית הכנסת ויש הקאה לאו דווקא בידיים הקאה במילים אתה יורד עליו ואתה מתסכל אותו הוא יקום לבית הכנסת אבל זה לא בית הכנסת שהקדוש ברוך הוא רוצה כי הוא לא קם לבית הכנסת הוא קם בשבילך דבר אל הסלע תסביר לו את החשיבות תסביר לו את הערך ודיברת איתו והוא לא קם ואתה חוזר מבית הכנסת והוא שומע את הדלת נפתחת והוא שומע שאתה מתארגן לסעודה שנייה והוא יודע שעכשיו אתה תיכנס לחדר ותרד עליו עוד הפעם זה דיבור של הלקאה דבר אל הסלע תבוא תגיד לו בוא אנחנו עושים סעודה שנייה אתה רוצה לבוא לאכול איתנו תברך אותו תחבק אותו דבר אל הסלע אל תכה אתה רוצה להסביר למישהו משהו לקרב אותו לחזק אותו להעיר לו דבר אתה מרגיש שהלב שלו סלה אין עם מי לדבר דבר אל תכה אל תאיים אל תבוא בתוקפנות אל בדינים דבר אל הסלע ויצאו מים הקדוש ברוך הוא רוצה שייצאו מים טהורים אבל על ידי דיבורים אחים יקרים את רואה שבעלך קשה לו להבין אותך דברי על הסלע אל תכי א אל תאקי אל תרדי עליו זה הכאה זה לא יעבוד ככה הוא יתעצבן הוא יגיד א תגיד יהיה בלאגן שלם דברי על הסלע עוד קצת נקודה טובה ועוד קצת קודה טובה תחמי תפרגני וכן להפך הבעל האישה אותו דבר בעבודה תעיר פנים בבחינת דיבור שמעיר חיים לא לרדת לא לקוץ יש אנשים שזה חולי שלהם לקוץ לא לפרגן לא טוב זה הלקאה ככה זה עם הילדים ככה זה עם הבית ככה זה בכל דבר בחיים שלנו ואותו דבר זה ככה ביננו לבין הבורא הרבה פעמים אדם מרגיש בחיים שלו שהוא מדבר לקדוש ברך וכביכול יש פה סל יש פה הסטרה איפה ריבונו שלם איפה אתה אני מרגיש רק סל אני מדבר איתך ולא קורה כלום אניו מעריך בדות ולא קורה כלום אני קורא תהילים ולא קורה כלום מה קורה כאן אז מה קורה לאדם הוא נכנס לדינים אז אני אעשה עבודות קשות ואני אשתגע ואני אתפרק לריבוי אור תיזהר הריבוי אור הזה זה הלקאה עצמית תמשיך בנועם ובמתינות של בחינת דיבור הוד ואם השם יתן יתן ואם לאו לו עוד דיבור ועוד התבודדות אם השם יתן יתן ואם לאו לו אני ממשיך השם לא חייב לי כלום אני ממשיך לרצות אותו אני ממשיך לבקש מ ואני מאמין שבעזרת השם שם השם יתן יתן ומתי שהוא יתן זה הכי טוב בשבילי וככ אני מתקדם בנחת וברוגע וביישוב הדעת ולא מתוך עבודות שהם בחינת מכות גם בעבודת השם אתה רוצה ללמוד תורה יש לך לב בוער לעבוד לעבוד את השם אבל מה קורה אדם נכנס לדינים וסטרס ורק עבודות גדולות יפתחו לי את השפע משמיים והוא לא שמח בחלקו והוא רק ברדיפה עצמית זה בחינת מכה זה להקות אתה לא במקום הזה ולא במדרגה הזאתי ואתה יוצא פשיטות ואצלך בהסבר זה הכל עבודות קשות ושבירות זה בחינת מכה להכות את הסלע ככה לא פותחים את המים שיש לך בלב יקירי דבר אל הסלע זה ההתבודדות ותן לזמן לעשות את שלו תדבר עוד ועוד תבקש בנחת עוד הפעם והעיקר לא לדחוק את השעה כמו שרבנו לימד זה בחינת דיבור זה לוקח יותר זמן זה לוקח יותר סובלנות אבל זה בונה את האישיות הרוחנית של האדם להיות סובלני ורגוע ולא להילחץ לקבל עכשיו ולרצות עכשיו שאדם לחוץ לעכשיו וברגע זה זה בחינת ממקה את הסלע יצאו מים אבל הם רק יעלו לך את האגו יצאו מים אבל הם רק יכניסו אותך לעצבים בפעמים הבאות ככה לא נכנסים לארץ הקודש שזה הקדושה נכנסים לארץ הקודש בדיבורים טובים ובסובלנות צריך הרבה סובלנות בחיים אחים יקרים פבולה פבולה פבולה פבולה [מוזיקה] la [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] חזל מספרים שהיה צדיק בשם רבי פרדה למה קראו לו רבי פרדה כי היה לו תלמיד ש היה מסביר לו את הלימוד ולא היה מבין מסביר לו את הלימוד והוא לא היה מבין אבל רבי פרדה היה עקשן כפרד והסביר לו 400 פעמים את הלימוד לא התייאש עוד הפעם ועוד הפעם עד שאחרי 400 פעם הבין התלמיד הלימוד יצאה בת קול משמיים ואמרה אשרך רבי פרדה שנוספו לך 400 שנה 400 שנה תוספת חיים נתנו לו אתם יודעים מה זה חי 400 שנה בזכות ה-400 פעם שהסביר לתלמיד מאיפה יש לך את הכוח אתה רואה שאתה מלמד אותו והוא לא מבין מלמד אותו ולא מבין מאיפה הערך הפים רבי פרדה האמין יש בו טוב יש בו מים הוא סלע הוא בחינת הר אבל בתוך כל ההר הזה בתוך כל הסלע זה יש מים טהורים אז אני אסביר לו עוד הפעם ועוד הפעם ועוד הפעם עד שאני אגלה את המים טהורים לא כתוב שהוא הרביץ לו לא כתוב שהוא ירד עליו לא כתוב שהוא הצליף בו הוא דיבר אליו ככה זה עם המשפחה שלנו ילדים שלנו עבודה שלנו וכן על זה הדרך גם אם זה לוקח זמן עבודה עם סובלנות שבאה מדיבור מורידה שפע של מים טורים לחיים שלנו ורחוק מפניני מך ב הדרך הזאתי היא דרך שממת היא דרך שמרגיעה היא דרך שמשנה חיים תדעו לכם חיים אבל איפה זה מתחיל זה מתחיל בתפיסה שמשה רבנו דיבר אל הסלה וראה שלא יוציא מים והוא הכה אז הוא הבין שעל ידי הכאה אפשר להוציא מים ועל ידי דיבור כנראה שהוא לא מקשיב כמה בחיים שאנחנו נתקלים בזה אני מדבר אליו הוא לא מקשיב אז אין ברירה צריך להכות פה תעצור תמשיך לדבר אליו תמשיך להתפלל עליו אלימות לא מליד שום דבר אחים יקרים שום דבר כעס עצבים זה לא הפתרון תמיד צריך לחזור למקום של הדיבור דברי חכמים בנחת נשמעים מחמאה אחת טובה דיבור אחד טוב פותח את כל השערים את כל מעיינות הלב של בני ישראל זה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה ממשה רבנו צמים למים הנשמות שלנו צמות למים הלכו שלושה ימים בלי מים מרמז על התורה שלושה ימים בלי תורה לכן עזרה וב דינו תקנו ששני חמישי ושבת יקראו בתורה למה שלא יהיה שלושה ימים רצופים שלא ילכו בלי תורה כי שלושה ימים זה חזקה וזה כבר משפיע על האישיות של האדם המים זה התורה ואנחנו צמאים למים רק המים האלה נמצאים בעומק הלב והלב הרבה פעמים לב אבן איך פותחים את זה עם הזמרה אבל הלב לא מקשיב עוד הזמרה אבל הלב לא מקשיב עוד דיבורים א אני מרגיש ששום דבר לא זז עוד דיבורים לא אני ארביץ אני אכה אני אכנס בי כחו עמכם דברים ושוב אול השם דיבור שישיב אותך לקדוש ברוך הוא זה סוד התשובה סוד האהבה שבדעת שמאיר בך ואין מה [מוזיקה] לעשות לשון טובה צריך להתאמן על זה ולעבוד על זה אחים יקרים אל תוותרו לחיים שלכם אהבה משיגים הכל בדיבורים של אהבה משיגים הכל דיבור של אהבה נותן הקשבה נותן התבוננות נותן חשיבה חיובית לא היית רגיל בזה עד עכשיו לא באת מבית כזה זה לא נותן לך תירוץ להמשיך להיות ככה הפוך אתה צריך להיות בדיוק הפוך ולהיות מלא בטוב ולדבר מהטוב אף על פי שאתה לא חי את זה ואתה מרגיש עם עצמך שקרן אבל אחרי המעשים שזה הדיבורים נמשכים הלבבות [מוזיקה] לא לדאוג חברה ימהה עלינו עוד נשוב אל הפונדק נרה שם צננו לא לדוק חברה ימה סופנו עוד נשב בת מרזח le nn bu mi do [מוזיקה] [מוזיקה] ביקשו ממני כמה פעמים לדבר אולי קצת על הסוגיה שנקראת נערים בגיל ההתבגרות נערים ונערות בגיל ההתבגרות אז אני נקשר את זה לשיחה של עכשיו אז אני אסביר לכם היום הדור של בני הנוער הוא אחרת לגמרי ממה שאנחנו מכירים בדורות הקודמים כמובן שכל דור יש לו את ירידת הדורות שלו אבל פה הדור שלנו זה משהו אחר לגמרי והעבודה היא גם אחרת לגמרי ופה אנחנו צריכים לעשות איזה עבודה רוחנית מאוד מעניינת הרבה פעמים האבא אמא רוצים קשר עם הבן עם הבת גיל ההתבגרות מתחילים פה אנרגיות איך אומר רבי נתן גיל רתיחת הדמים קודם כל האבא והאמא צריכים להפנים שיש פה רתיחת אדמים זה לא אדמים זורמים מהר הם רותחים הם בעבים אז ברגע שאתה יודע את הבעיה יותר ככה גם לעבוד עם הפתרון זה אחד וזל אומרים זון את חברך ד שתגיע למקומה עכשיו בוא ניקח את המקום הזה גם אנחנו היינו במקום שלהם בוא נהייה אמיתיים גם אנחנו היינו בגיל ההתבגרות וגם עלינו עבר את היצרים וכל אחד במעברים שלו וגם אנחנו התפקח במשך [מוזיקה] הזמן עכשיו מה קורה לנו בדעת מחמת שאנחנו כבר התפכחו במה שהתפכח אז אנחנו לא רוצים שזה יעבור על הנער וזה בצדק וזה נכון וזה יפה רק מה קורה שאנחנו רואים שהנהר קצת מתחיל להתבלבל ואנחנו בלחץ ש שעבר את מה שאנחנו עברנו פה אנחנו מפעילים כוח כעס חרדה שבעצם נמצא אצלנו ומופנה כלפי הנהר יש לנו פה עבודה כדי להרגיע את הנפש שלנו אנחנו צריכים רגע להיכנס לתודעה של הילד מה הייתי מבקש רוצה דורש משתוקק אם הייתי במקומו עכשיו בדור הזה במציאות הזאתי בתאוות האלה ויצרים האלו ובגיל רתיחת הדמים של הדור הזה איך הייתי רוצה שיפנו אליי איך הייתי רוצה שידברו אליי איך הייתי רוצה שיקרבו אותי פה פתאום האבא או האמא רואים זווית אחרת לגמרי הייתי רוצה שיבינו שאני לוחם הייתי רוצה שיבינו שאני מפוצץ בתאוות מפוצץ ביצרים שהדור הזה מטמטם אותי ותבינו הם נמצאים במלחמה ארטילרית מכל הכיוונים ובראש ובראשונה לפני שנותנים לי מוסר הייתי רוצה שייתנו לי הרבה חום ואהבה אבל איזה חום ואהבה שאשר שאתה לוחם מה אתם חושבים שהבן שלך היום עם כיפה זה נראה לך מובן מאליו תגיד לי הוא לוחם פי אל יותר ממך שהילד שלך היום מניח תפילין אני לא מדבר כרגע על בית הכנסת זה נראה לך בדור הזה מובן מאליו שאנחנו נמצאים בדור של מלחמת גוג ומגוג ש רבי נתן הגדיר שהוא הבין שמלחמת גוג ומגוג זה לא תהיה מלחמה גשמית אלא מלחמה רוחנית של כפירה שלי רד לעולם הכפירה הזאתי יורדת עליך אולי משפיעה פחות כי אתה כבר עברת תגיל אבל תחשוב על המסה של הכפירה עכשיו שיורדת על הילד שלך על הניסיון שהוא עובר לך לא היה מחשב היום יש לו פיתויים מסכן של אייפונים וכדומה אז נכון אתה לא תצדיק לו את זה אבל רגע תיכנס לעולם שלו רגע תיכנס למקום שלו רגע תיכנס למה שהוא עובר ואז פתאום אתה רואה שהוא שם כיפה בואנה אחרי כל מה שהוא עובר אחרי כל הניסיונות שלו ואיך הוא נלחם הוא שם כיפה זה כבר הסתכלות אחרת יש לו ציצית הוא הולך לבית [מוזיקה] הכנסת לפום צערה גרה לפי הצער ככה השכר סתכל איזה צער הבן שלך עובר מה אתה חושב שזה קל היום ללמוד אתה חושב שזה קל היום להתפלל אתה חושב שזה קל היום לעבוד את השם לך לא קל אתה מתפוצץ לגורמים כל יום מסכן מה עובר עליו בדור הזה אז אתה לא תיתן לו הצדקה על המעשים הרים אבל אתה תתפעל וכן אתה תתפעל מהמסר נפש שלו אתה תתפעל מהמסיבות נפש שלו בא לי איזה אבא אחד היהודי צדיק אומר בתלמוד תורה בישיבה קטנה אצל הילד שלי לא מוכנים שהילדים יעשו פוני הם רוצים תמיד שייעשו גלח קצוץ וישאירו את הפאות והילד שלי רוצה פוני א לו טוב אומר אני רוצה לשאול אותך אני אמרתי לילד לפי דעתי הגלח הזה זה יפה אתה יודע אני מאוד אוהב את זה אמרתי לו צדיק שלי בן כמה אתה אומר לי בן 50 אמרתי לו אתה כזה חכם שבגיל 50 לא בא לך פוני אתה רוצה להגיד לי שהיית בגיל 14 בגיל 13 לא רצית פוני לא רק שלא רצית פוני רצית ס זה לא חוכמה עכשיו להגיד לילד לפי דעתי הגל חזה יפה הוא ילד בגיל ההתבגרות הוא יגיע לגיל 20 25 מתחיל להקריח 30 זה הגיל שלו עכשיו שהוא רוצה קצת אז מה קרה אז הוא קצת עשה פוני אני לא מדבר על עכשיו לעשות כמו חסה כזאתי חלף עם הרוח אז הוא קצת עשה פוני הוא לא רוצה להיראות מגולח כמו איזה כבסה הוא בגיל ההתבגרות זה לגיטימי לגמרי שהוא ירצה קצת פוני אז הוא לובש טיפ טיפה מכנסיים קצת צמודות מה קרה זה מכנסיים שחורות זה ידוע היום במודה של ה בחורי ישיבות שחלק מהם אוהבים קצת מכנסיים צמודות זה הגיל שלהם מה עשית אותו כבר חילוני ירד מהדרך אז הוא הולך קצת עם חולצות צמודות אז הוא רוצה חליפות שהם שהם בגיר לצורך העניין הוא רוצה קצת מוד הוא רוצה להרגיש חי אין מה לעשות מה הוא עשה בזה לא אבל יביאו לך מדרשים שיוסף הצדיק סלסל בשיערו וכולי וכולי ומזה יידלקו לך שאסור שיהיה פוני וכל מיני כאלה ואז מה אתה שומע אחרי זמן שקודם כל לא אשור את זה הלכתית וצריך להבין מה זה הפשט סלסל בשיערו אל תדמה כרגע מלטה למלטה אז מה קרה אז קצת הוא לקח אני חושב אישית שזה גם מאוד יפה אני אישית חושב שזה מאוד יפה ש ער ברוך השם יש לו קצת פוני עצידה זה מסודר זה יפה זה מסורק לא תמיד הג לך תמיד הוא יפה מחילה הרבה פעמים אתה רואה את הילד נראה כמו כבסה שקצו אותה אז הוא רוצה קצת פוני אז מה קרה על זה עכשיו טרף עליו אני אישית חושב שבישיבה הקטנות הישיבות הגדולות צריך קצת להסביר את הדברים האלה דורשים מהילד כל היום תהיה עם חליפה בתלמוד תורה עם חליפה חליפה חליפה תצא החוצה חליפה מגבעת חום ממים בחוץ הוא רוצה קצת להוריד את החליפה הוא לא את החולצה הוא לא הלך עם גופיה וקעקועים מה קרה מה קרה לסגור אותו ואני שומע על ישיבות כאלה סוגרים אותו כל היום חליפה חליפה חליפה והילד אומר תשמע אני יושב בכיתה לא נעים לי היום דיבר איתי נער שהוא מכיר כזה מקום אומר לי היה לי בחור בישיבה שאסרו בלנסטון בסדר זה עוד שאלה וכל היום חליפה וכל היום זה ומכנס כזה אסור וזה אסור הוא אומר שהוא יצא מהישיבה הוא בכוונה שם בלנסטון בכוונה שם מכנסיים צמודות בכוונה שם חולצה מקוטרת צבעונית כל מה שאמרו לו לא הוא עשה כן צריך קצת התבוננות אז הילד טיפ טיפה העריך את השיער ועשה פוני אז מה מה קרה מה עשית אותו שבבניק מה עשית אותו אז הוא לא הולך עם חליפה כל יום אז הוא בא לבית הכנסת בלי חליפה לא תלך עם חליפה אתה בן תוירה אתה בן תוירה אתה כרגע קשה הוא לא יכול קשה לו עובר עליו תגיד תודה שהוא בא לבית הכנסת תחזק אותו בעזרת השם החליפה גם תבוא אתה יכול להסביר לו את המעלה אתה יכול להסביר לו את הייחודיות אבל לא בכפייה אתם צריכים לדעת הילדים שלנו מחילה מכבודכם אלף פעמים מה שאני הולך להגיד עכשיו הילדים שלנו הם לא הכלבי אילוף כלב מאלפים הילדים שלנו זה יציר כפיו של השם יתברך זה היהלומים של השם יתברך וצריך לחנך לא לאלף אילוף זה במכות אילוף זה בכעס חינוך זה בדיבורים אתה יכול להסביר לו את המעלה הוא לא קם לתפילה מה אתה צועק עליו מה זה עוזר מה בשביל הפוזה שלך שתיכנס עכשיו לתוך הבית הכנסת ויגידו פ איזה ילדים איך קמים איתו לתפילה תסביר לו את הערך תלמד איתו תחזק אותו תשפר אותו לא יודע מה אני תמיד ממליץ בבית לעשות ההורים עם הילדים מלגת ע מה זה מלגת אברך הילד בכיתה א ב ג אתה רואה אותו מביא איזה ציון יפה אל תגיד לו תביא לי 100 אבא יתן לך מתנה לא לא לא אנחנו לא עובדים על מצוינות אתה יכול לעשות לו משהו באמצע תגיד לו בוא נעשה הסכם צורך הין תן דוגמה הבאת לי 90 אתה מקבל מאבא 5 שק 10 שק הבאת לי פחות מ-60 אתה חייב לאבא 10 שק ככה המשחק הזה א נותן דוגמה הבאת לי 80 85 5 שק הבאת 100 ברוך השם אשריך א אני לא מצפה ל100 אני לא מצפה ל100 הבאת 100 תודה רבה אנחנו לא עובדים על שלמות וככה אתה אוסף לו פה חמישה שקלים פה איזה 10 שקלים פעם בשבוע נתת לו 10 שק לא קרה כלום חמ שק לא קרה כלום או שפעם דיבר איתי איזה אבא והוא אמר לי שהילד לא כל כך מקשיב ולא כל כך לומד וזה אמרתי לו צריך לדרבן אותו ה אוהב ללמ צריך לדרבן אותותו אמרתי לו בוא תעשה בוא תעשה הסכם יש לך אפשרות פעם בחודש להוציא לילד 50 שק הוא אומר לי לא 50 שק גם 100 אמרתי לו וקי אתה יודע מה בוא נעשה איזה ניסיון בן כמה הילד ה אומר לי הוא בכיתה ב' אמרתי לו תגיד לו בוא תשב תלמד יפה ואני מגיע ראש חודש אבא הולך איתך לחנות הבאת ציונים יפים יש לך 100 שק לבחור צעצוע לצורך העניין יש לך 50 שק לבחור צעצוע בשביל ילד בכיתה ב' ג להיכנס לחנות צעצועים זה כמו שאנחנו נכנסנו עכשיו למקום מלא מכוניות מפרות כבר רבנת לו את המוח עכשיו גם בשלב הזה יש לך עכשיו עבודה של חודש איתו שבועיים איתו עד ראש חודש אתה צריך בזמן הזה לדרבן אותו לא על התוצאות אלא על ההשתדלות איזה יופי אני רואה שאתה משתדל איזה יופי אתה בא הביתה אתה חוזר אתה לומד איזה יופי אתה משתדל איזה יופי אתה משתדל עוד דבר טוב להיות בקשר עם המורה מלמד להגיד לו תראה אני עכשיו עובד עם הילד על נקודות טובות ואני צריך בזה ק עזרה שיש שיטה אתה שולח עם הילד פנקס הילד לוקח את הפנקס נותן אותו לרבי ואתה אומר לרבי אם אפשר אם אפשר שאם אתה ראית שהוא עושה דברים טובים לתת לו אעזה פרגון ולרשום בפנקס איזה שלוש ארבע שתיים דברים טובים שהוא עשה הילד בא עם הפנקס לבית אבא תראה מה הרבי כתב היום עזרתי פה היום עשיתי כך זה דרבן אותו על זה איזה יופי איזה יופי אתה משקיע איזה יופי אתה משקיע איזה יופי אתה משקיע שאתה הולך לקנות לו את המתנה אתה אומר לו תדע לך המתנה זה לא על התוצאות השקעת והבאת תוצאות טובות המתנה זה על ההשקעה היה לי מקרה עם אמא אחת שהיא סיפרה שהיא אמרה לילד שלה תביא תעודה טובה תקבל גם אופניים דרבנה אותו למה לא הרב יעקב יוסף אמר שאפשר לעשות את זה זה מתוך שלא לשמע יבוא לשמע לתת לו איזה סוכריה לדרבן אותו זה בסדר אני צאתי לה לפני המבחן האחרון שהוא צריך לעשות לה תהודה לתת לו את האופניים לקנות לו את זה כבר לפני למה האופניים זה על ההשקעה רכת יגעת איך אומר דוד המלך למוות תוצאות אנחנו לא נותנים ציונים על התוצאות אנחנו נותנים ציונים עעל ההשתדלות כמה ילד שמקבל ציונים על השתדלות כמה זה מאיר לו אני ראיתי פעם תלמוד תורה עובדים שם בצורה נפלאה שנותנים את המבחן נותנים ציון על הלימוד איך הוא למד ונותנים ציון על ההשתדלות שני ציונים וזה יפה הילד יודע לדעת שנותנים חשיבות השתדלות שלי קשה לי לא קל לי אבל רואים רואים את המלחמה שלי מעריכים את זה שאני נלחם מעריכים את זה שאני משתדל שילד רואה שמעריכים את זה גם אם אתה רואה עכשיו קשה לו באיזה ניסיון מסוים ואתה רואה שקשה לו אתה רואה שקשה לו והוא בולם את הפה שלו והוא משתדל לא לכעוס והוא עובד על המידות תן לו על זה פרגון את רואה שלא קל לו לעבוד על זה תן לו על זה פרגון תן לו על זה אהבה תן לו על זה חיבה תן לו על זה נתינה תן לו על זה חיבוק אנחנו רגילים לתת תוצאות ע הציונים על התוצאות רבנו ח מברסלב רוצה את הרחמן הליבה באה אנחנו נותנים ציונים קודם כל על ההשתדלות קודם כל על הלב קודם כל על הכיסופים ואם אנחנו נתחיל לתת ציונים לילדים שלנו בגיל ההתבגרות בפרט על ההשתדלות שלהם אתה תראה שהילד תנהג גם אחרת הוא תנהג אחרת והילד מבין אם ככה זה התורה שנותנים ציונים לא רק על התוצאות אל נותנים ציונים על ההשתדלות ועל העמל והיגיעה שלי כמה אני משתדל ורוצה ככה הוא יראה גם את הקדוש ברוך הוא מולו ואז הנפש גדלה בריאה והילדים עובר עליהם כמו שעלינו עובר וכמו שאנחנו רוצים שישפטו אותנו לכף זכות וייתנו לנו אהבה ויבינו שאנחנו נלחמים כל וחומר של כל וחומר שהילדים שלנו גם רוצים להרגיש את זה השמה תקבה יב העוד העוד בעזרת השם לא סתם כתוב עמלנו עם הבנים ומה זה העמל העמל זה השמחה לעמול בלראות את הטוב להעצים את הטוב שיחות עם הילד שיחות עם הילדים חמ 10 דקות שיחה עם ילד עושה עולמות איך אתה מרגיש איך עבר היום איזה יופי כמה אני שמח לדבר איתך ילד בא הביתה חיבוק הילד גדל כבר בגיל 16 אתה יכול לתת לו חיבוק של חבר מה קורה מה ענים כיף לי לראות אותך הכל בסדר חסר לך כסף אתה צריך כסף תן לו איזה 20 שק אל תיתן לו עכשיו מוסר תן לו תגיד לו הכל בסדר חסר לך משהו אתה מסתדר אבא בשבילך תמיד הכל בסדר השם ישמור אותך תבוא איתו ממקום החבר לאף דווקא ממקום האבא חבר טוב שירגיש אותך גם בתור חבר טוב שזכ תמיד לתת אהבה ושלום לכולם כי כולנו בגיל ההתבגרות ורבנו מלמד שבגיל ההתבגרות בדור הזה עם כל הניסיונות השם יתברך שופך אהבה ועם אהבה ושלום מנצחים שיהיה לכולם את החיים הכי טובים שבעולם בשורות טובות שבוע טוב ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה