מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור נשא - לא משנה מה יהיה תשפד
מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור נשא - לא משנה מה יהיה תשפד
א שבוע טוב לכל המאזינים היקרים מה שלומכם יחד איתכם באולפן שי גס והרב מרו קריו בשידור חי שיחת חברים שירים וניגונים סליחה על העיכוב של השעה יש קצת עיכובים במערכת אבל אנחנו איתכם ואתם איתנו ואנחנו נהנים מכל רגע בעזרת השם מה שלומך הרב מהאור איך אתה חסד השם על הארץ מתקדמים בישתבח שמו איך אומרים עם כל המעברים שעוברים שאפשר כמו שאומרים ם המצב לא פשוט בכלל ובעזרת השם אנחנו מכוונים שיהיה שפע טובה וברכה לכל עם ישראל בעזרת השם שנזכה לגאולה שלמה ברחמים ונתבשר רק בשרות טובות בעזרת השם אז היום אולי אני אשתף את המאזינים קצת בלימוד שעשינו היום ליקוי הלכות על שאנחנו נוהגים הרי בתפילה להגיד את הקורבנות פעמיים בבוקר ואחד במנחה רבי נתן שמה בחלק א' מבאר את זה שזה הבירור מה שנקרא כמו שהזוהר אומר מהרוח הרעה לרוח הטובה ואחד הדברים שרבי נתן בונה את כל המהלך שלו שמה זה על שיר השירים ש יש לכל אחד מאיתנו נקודות טובות יש בו נקודות טובות רק מה לעשות שהנקודות האלה ירדו בעמקי הקליפות שזה הבחינה שחורה אני שהנקודות האלה ירדו מקומות לא טובים לדומם צומח וחי שזה עומק הקליפות אז שחורה אני אבל ונובה שהנקודה הזאתי תמיד תישאר טובה אפילו שירדה לעומקי הקליפות יש מעשים טובים שאי אפשר לקחת את א אפשר לקחת את זה בדיוק עכשיו רבי נתן שמה מגלה את העבודה איך אנחנו צריכים לעשות את העבודה כדי להגיע לתיקון אז רבי נתן אומר על ידי שמוצא את הנקודות הטובות ומדבר מהם הו מעלל ומשבח את בורא עולם על נקודות הטובות האלה אז הוא מוציא אותם מדומם צומח לחי למדבר יפה וזה מה שנקרא סוד בירור הניצוצות כמו באכילה כן זה עבודה מאוד פשוטה מאוד קלה ומביאה תיקונים גדולים ואז אומר רבי נתן שמש אנחנו יוצאים מקו חובה לקו זכות עכשיו זה בין בעבודה הכללית או בין בעבודה הפרטית למה חזל אומרים במסכת סותה בד ג אין אדם עובר עבירה אלאם כן נכנס בו רוח שטות כן לצערנו היום העולם מאוד מלא ברוח שתות שהרוח זה הדעת והדעות מקולקלות ואנחנו צריכים למצוא את הרוח הטובה שזה הדעת הקדושה שאנחנו זוכים לעשות עבודות בעבודת השם ולדבר מהם ולשבח את הקדוש ברוך הוא ועל ידי זה לצאת מקו חובה לקו זכות זה עבודה מאוד פשוטה מאוד קלה אבל יש עליה הרבה הרבה הרבה מניות ובפרט שזה תיקונים מאוד גדולים מה שבדורות הקודמים היינו צריכים לעשות תיקונים בהרבה יותר מסיבים כדי להביא את האור הזה ובא רבנו בתורה רפב בא רבי נתן ומגלה לנו איך לברור את הרוח הרעה לגלות את הרוח הטובה והקדוש ברוך הוא יתן ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים והדעה זה הרוח הטובה עכשיו אין ספק שאנחנו נמצאים איך אומר שמה רבי נתן בשם שיר השירים אנחנו נמצאים בין אומות העולם שכור א בין אומות העולם ההתקפה הגלות המעברים שאנחנו עוברים הקשיים שאנחנו עוברים שזה לא קל ואז מה קורה לנקודה הטובה שלנו הנקודה הטובה שלנו נסגרת באיזה מעטפת של עצבות ומראה שחורה ובגלל המעברים שאנחנו עוברים בין בכלל ובין בפרט והעבודה שלנו זה לא לוותר על הנקודה הטובה ולשבח את בורא עולם שאף על פי מה שאנחנו עוברים כ ע הזמן אנחנו ממשיכים בעבודת השם לדבר מזה ורבי נתן אומר במשך הזמן יזכה לשמחה ואני מאמין שזה גם לא רק בעבודה הפרטית גם בעבודה הכללית בינינו ובין עצמנו איש עם חברו בכל בית בכל מקום כן ש כל זוג כל מקום עבודה כל כל מציאות בחיים שאתה נמצא עם אנשים אז יש דברים טובים רק מה לעשות שזה שקוע בכל מיני מקומות של כאסים עצבים והוא פגע בי והוא אמר לי והוא דיבר אליי המציאות של החיים שלנו היא טופה קצת במקומות לא נאמים כן ובכל זאת אנחנו צריכים למצוא את הטוב לדבר ממנו כי הדיבור עושה את זה לממשות עושה את זה לממשות ואז אדם מושך על עצמו את הישועות מושך על עצמו את הישועות ואנחנו רוצים למשוך על עצמנו ישועות והנקודה הטובה אומר רבי נתן זה האחדות הגמור ביננו לבין הבורא האחדות הגמור וזה האחדות הגמור בינינו לבין הבורא עכשיו זה האחדות הגמור בפרט וזה האחדות הגמור גם בכלל אם אנחנו נמצא בכל יהודי את הטוב ונדבר מהטוב נפרגן אחד לשני אז יהיה פה גמור יהיה אחדות והאויבים שלנו ממלא יפלו כי האויבים שלנו זה בחינת חושך וחושך זה נקרא קליפות ולהסיר את האויבים ולהרחיק אותם ולהפיל אותם זה על ידי אור והאור זה לדעת שיש בנו טוב מה לעשות שהוא נפל למקומות לא חיוביים כי המציאות של הדור היא לא פשוטה כן ובדעת אנחנו צריכים למצוא את זה ולעבוד עם זה וזה מה שיוציא אותנו מחושך לאור אני מאמין בזה כמו שכל המאזינים מאמינים בזה כי יש לזה אמונה פשוטה אבל הייתי רוצה לקחת היום לעוד מקום א לצערי זה כמו העניין כמו שצפים את ה את הזהב נכון ואת הכסף צריך לחמם את זה לבער את זה באש מאוד מאוד חמה ואז זה מלקט את כולם והופך את זה ל יציקה אחת בעצם וזה מה שבעצם עובר עלינו בגלות זה גם מה שהיה במצרים נכון צרפתים כ יש איזה צרפתים ככסף ככסף החז דמונים כן כן אז כן אני גם זוכר שזה זה אז זה מה שבעצם קורה עכשיו בגלות שעם כל מה שאנחנו עוברים זה סוג של צירוף כדי לחבר אותנו כחטיבה אחת בעצם כן ובעצם זה באמת מה שקורה גם ש שורפים את הזהב אז יוצא כל הפסולת גם מפרידים את הפסולת אז זה מה שאתה אומר בעצם שהעבודה שלנו כרגע זה להוציא את הפסולת ולהסתכל בטוב וברגע שמסתכלים בטוב אז אז מתחילים להתחבר כל הלבבות ביחד לחטיבה אחת טובה זה העניין של הרבה כף זכות על עם ישראל בכללי ובכלל שאתה נפגש עם אנשים ולשדר תמיד אנרגיות טובות ותמיד לדבר מהטוב ולהראות את הטוב שיש ביהדות זה מאוד מקרב זה עושה את החיבור הזה עושה את האחדות הגמור את האחדות כן ראיתי בדיוק בקותי עצות בהוד ביטחון ששמה רבי נתן מלמד בשם רבנו אה תח בהשם ועשה טוב אז יוצא שמה הלימוד שבעצם מה הקשר בין ביטחון לבין עשייה טובה אז שאתה עושה טוב אתה זוכה לביטחון בשם שיש לך ביטחון בשם אתה עושה דברים טובים נכון עכשיו אתה יודע שאתה קורא את זה ככה ובפנים ולוקח את זה גם לעבודה שלך א יש הרבה דברים שאתה לומד אותם בפן האישי שלך אז אתה בא מסתכל אז אתה אומר לפי הדיבור הזה שבאמת עם ישראל מתחזקים בתורה ומתחזקים במצוות ומתחזקים באהבת ישראל באמת עושים דברים יפים אני מתפעל מתפעל מהשיא הטובה שאני רואה מה עם ישראל עושים אתה רואה איך הם נלחמים ללכת לבית הכנסת וללמוד תורה ולשמוע שיעורים נ כתיבתי פה כן סליחה ושיעורי תורה וזיכוי רבים ומעודדים אחד את השני ומחזקים אחד את השני וממש רוצים אחדות ואהבה זאת אומרת זה לא שאנחנו רחוקים מהביטחון אנחנו באמת בוטחים בשם אני אישית ככה רואה את זה לבוא ולהגיד תבטחו בקדוש ברוך הוא על ידי שתעשו טוב ואם תעשו טוב תגיעו לביטחון ואם יהיה לכם ביטחון תעשו טוב כי זה דבר והיפוכו אני לא אוהב להציג את זה ככה כי אז זה יוצר מציאות שאני רחוק עדיין מהביטחון ומעשיה הטובה אני לא חושב שאנחנו נמצאים במקום שאנחנו רחוקים מהביטחון והעשייה הטובה אני חושב שאנחנו ממש בפנים נכון אני חושב שאנחנו ממש בתוך הנקודה הזאתי ועמוק עמוק בטוב עמוק בטוב בביטחון ובעשייה הטובה ני חושב שאם אנחנו נשנה תפיסה ונגיד אני לא רחוק מהביטחון ועשיה טובה אני בתוך הביטחון אני בתוך העשייה הטובה אני מאמין באמונה שלמה באמת שזה יפעל ישועות גדולות כי באמת ככה רואים את המציאות באמת ככה רואים את המציאות שעם ישראל באמת בוטח בקדוש ברוך הוא ובאמת עושה טוב ממש ככה גמחים והכנסות אורחים ודואגים לאנשים ואהבת חינם פה באמת מתגברת נכון שמה לעשות יש גם את היוצא מן הכלל אבל זה ממ מעט אבל באמת אתה יודע אתה רואה יהודי קם בבוקר הולך להתפלל מניח תפילין מתחזק להניח תפילין אומר ברכת המזון כבל על הזמן עם כל השי שיש על הכתפיים מה אתה יכול להגיד שאין לו ביטחון בשם בטח שיש לו ביטחון בשם אז לבוא לצייר ציור תבטח בשם פירוש מה אני עכשיו לא בוטח בשם אז אני אומר צריך לעשות דבר והיפוכו אתה צריך להפנים שאתה בוטח בשם אתה לא רחוק אתה בתוך זה ותדע ש קדוש ברוך יש לו הרבה נחת מזה שיש לך ביטחון בו כן יש לך ביטחון בשם ואפשר להוכיח את זה בלי סוף אנשים שומעים שיעורי תורה מה זה לא מגלה ביטחון בשם ואז מה קורה בפעולה הזאתי אתה מקבל נחת סוף סוף אתה יוצא מרדיפה עצמית כאילו אני אני אנשים פה נותנים את הדם נותנים את הדם ב נכון בפרנסה נותנים את הדם בחינוך ילדים נותנים אתם בהרבה דברים הרבה הרבה הרבה דברים הרבה הרבה דברים כן לצערי אני שומע היום שמעתי גם סיפור על חבר טוב שהוא יועץ זוגי והוא סיפר לי שעכשיו עוזר מאוד לזוג שהם מפונים הם מפונים הם היו גרים בצפון והם מפונים וכל המצב הזה שהם ב מלוניות וזה זה פגע להם מאוד בבית מאוד פגע להם מאוד בבית והם ממש על מצב לא טוב הוא הוא עכשיו מדריך אותם זה מוציא אנשים מהרגלים שלהם מהמקום שלהם ואחד הדברים שהוא אמר להם הוא סיפר לי היום אנחנו לא נעשה שיחות פעם בשבוע אנחנו נעשה שיחות כל יומיים ואחד הדברים שהוא אמר גם לאישה וגם לבעל תראו את הטוב אחד שבשני זה לא הזמן עכשיו לביקורות זה לא הזמן לביקורות ואחד הדברים שהוא שיטף אותי שהוא שאל את הבעל הוא היה בשיחה איתם ואז הוא אמר לבעל בוא בוא תספר לי אני שומע אותך ככה הוא אמר לו אתה לא מרגיש בנוח להיות לידה את לא מרגישה להיות בנוח לידו מה אז הוא אומר כן הם לא מרגישים בנוח להיות אחד לשני למה כי כאלו זה כל הזמן ביקורת קשה זה כל הזמן ביקורת והוא אומר שברוך השם זה מתחיל לתפוס פירות כל הזמן ביקורת אני לא חושב שזה הזמן עכשיו להפעיל את עוצמת הביקורת ביקורת זה דבר טוב אבל אם היא מפעילה לחשות ולהרגשה לא נעימה אז זה לא הביקורת שרבנו רצה שנפעל איתה זה לא זה לא ביקורת בונה אני חושב היום שהביקורת הבונה זה להתחזק בטם הקדוש בבית ביני לבין עצמי ביני לבין הילדים ביני לבין העבודה אין מה לעשות להתחזק בדבר הזה ולקחת את זה בתור עבודה אין אין אין פה אין פה כוח לאנשים לשמוע עוד פעם אתה לא בסדר ולמה עשית ככה ולמה זה ככה אנשים פה יותר מידי יפים ובצדק והגדולה שלהם שהם ממשיכים ובאמת הם ממשיכים בגדול אני אני חושב שהקו זכות פה אם אנחנו באמת שמח בדבר הזה בזמרה הזאתי בעניין הזה שרבנו לוקח אותנו יהיה פה יהיה פה המשך של ברכה [מוזיקה] והצלחה עם כל הכאב אתה מדבר עם [מוזיקה] הורים ש דיברה איתי אמא יש לה בן אחד בעזה ובן אחד בצפון וא המוח לא נמצא בשום מקום אני אמרתי לה תברכי אותי בטח וואי תברכי אותי מה זה זה זה זה כמה משפחות יש כאלה כמויות מה זה זה זה יודע מה זה לקבל טלפון מאמא תברך לי את הילד תתפלל עליו הוא בג'בליה עכשיו מה זה זה זה זה אמא שזה רחל אמנו זה אבא שזה זה אברהם אבינו נכון זה אברהם אבינו אבא כזה אין לו יום אין לו לילה מסכן אין לו יום אין לו לילה והוא קם בבוקר ומניח תפילין ו אומר אני קם בבוקר אני מניח תפילין קיבלתי על עצמי לכת לבית הכנסת במניין ולהתפלל במניין מה זה זה לבוא ולהגיד שעכשיו תתחזק בביטחון אין לי מה להגיד לך להתחזק ב חוץ מזה שתברך אותי שתקו לך מלא בביטחון קול לך מלא בביטחון בשם אתה רק צריך לקשר את המחשבה לתודעה הזאתי השראי ואשרי חלקי כמה אני מלא בביטחון בהשם יתברך כמה אני מלא בביטחון בהשם יתברך וזה מה שאני רוצה שהמאזינים היום גם יקחו אתם מלאים בביטחון א אני מאמין בזה לפי הכתובים לפי מה שאנחנו לומדים עכשיו זה רבי נתן זה לא זה לא אני אומר אדם מלא בביטחון ברוך השם מלאים בביטחון מלאים באהבה ותשימו לב שאתם עושים הרבה עשייה טובה הרה ה שיר מאוד יפה על מה שאתה מדבר זה בדיוק נכנס אז נשמע את זה ביחד מרדכי שפירה ושמואל יש בי אמונה שבת יצא עוד יום נכנס אני רוצה [מוזיקה] להתעורר יש בי חיים אמיתי אני לא מוכן להתפשר לא [מוזיקה] או רוצה לנשום אותך מלא רעות כל רג ביחי אומרים להסתפק במה שיש אבל עוד לא אהבתי די יש בך עוד אמונה תן לה לשמוח לזרוח גם מבן לעננים [מוזיקה] פתח לתפילה שלך עוד שה מהים זו האחת שבשמיים רק למחכים יש בי אמונה יש בי אמונה [מוזיקה] [מוזיקה] א י אתני לי להסביר לא לפחד להשתנות [מוזיקה] לתת יד לפתוח לב גם בפעם [מוזיקה] המיליון רוצה לנשום אותך מלא רות כל רגע בחי [מוזיקה] אומרים להסתפק במה שיש שבה לא לא אל תדע יש ך עוד אמונה תן לה לשמוח ו לזרוח גם מבד לאנני ני פתח לתפילה שלך עוד ש זו האחת שבשמיים רק למחכים בשמיים רק לחים ש אפשר לקבל יש ב ש של יש ביהודה כל יום ני האדמה יש ביהודה אני צ לזו ש כזה יש ביו ו ש יש בי אמונה כל ום יש בי אמונה יש בי אמונה איזה שיר יפהה בדיוק זה תואם על מה שאנחנו מדברים נכון באמת ויציב חושב שבאמת אנחנו צריכים ללמוד להגיד יש בי אמונה לא אין לי אמונה רב שם תן לי אמונה כן ממש כ אנחנו מבקשים תן לי אמונה תן לי אמונה הקדוש ברוך הוא אומר אבל יש לך אמונה שמישהו אני אתן לך עוד אם תשמח שיש לך אמונה תשמח שיש לך אמונה אח צרכים להאמין שיש לנו אמונה נכון לעשות מזה עניין לעשות מזה ממש עניין חסד השם עם ישראל מתחסן בתורה מתחזקים במצוות מלאים באמונה מתחזקים באמונה וביטחון כולנו כל הזמן כל רגע י איזה אושר ואין דבר נפלא מזה להתחזק באמונה וביטחון לדעת שאנחנו לא לבד ויש לנו אבא שאיתנו בכל רגע וכל מה שאנחנו צריכים זה רק ממנו לבקש לא לא משום דבר אין פתרון אחר לשום דבר רק בורא עולם יש לי חבר חים כיפים אלה שיש לנו את האמונה והביטחון בלי זה בטח מה זה ואי זה לאפ יאומן יש לי חברותה בשבת בבוקר שחנו לומדים סיפורי מעשיות אנחנו בדיוק במעשה מחכם ותם כי למדנו תורת הזמרה וקשרתי לו את זה לדבר הזה לסיפור הזהו והוא מפונה מקריאת שמונה עכשיו אתה אומר כל הכבוד לו שמה השם ישמור כל הזמן יורים שמה ויורים שמה ויורים שמה והוא בא לבית הכנסת וקובע את העיתים לתורה וזה והכל ובא לנץ בשבת ולומד וזה אז היום בדיוק למדנו את הקטע את הקטע על החכם שהמלך שלח את המשרת החכם לחכם מבקש שהוא יגיע למלך כן ואת הטם לטם ואז הוא מגיע אליו מראה לו את האיגרת החכם אומר שפל כמוני שהמלך יקרא לו פתאום יש לו ענוה פתאום יש לו ענווה ואם אני חכם וכי למלך חסר חכמים ואם חסר לו חכמים וכי המלך בעצמו לא חכם הוא עשה שמה כזה לא מדס פילוסופיה שיש חכמים יותר גדולים ממני מה זאת אומרת עד עכשיו לא מצאת לדבר עם אף אחד פתאום עכשיו יש חכמים יותר ממך כן ואם תגיד שאין חכמים יותר ממני מה שנקרא אז המלך בעצמו חכם נמצא שזה לא יכול להיות שהמלך קרה לי ואז מה הוא אומר לו שמה אומר לו מאיפה אתה יודע בכלל שיש מלך הוא הפיל אותו גם הוא אומר לו אבל אני קיבלתי את זה לתת לך את זה מהמלך אומר לו אתה ראית את המלך לא איזה אחד נתן לי בשם המלך אה אתה רואה שאין מלך כן עכשיו אתה בא ואומר לך תבדוק לך תחקור באותה מדינה מי זה המשרת שנתן את זה מי העביר לך את זה גם איך רומים שחכמתו לא חוכמת אמת כי הדבר הכי חשוב לבדוק שעכשיו הייה לו הזדמנות נגיד של פעם בחיים כמו שאומרים את זה דווקא את זה הוא לא חכר אתה מבין זאת אומרת עם החוכמה שלו איפה שבאמת צריך לס לות כן פה פתאום לא זה זה הזוי ממש הוא הלך בתמימות של סטרא אחה זה לא יאומן איך זה פתאום בום מתהפך בשנייה זה זה רואים שזה שקר ממש ממש לחלוטין אתה יודע ושמה אתהה רואה איך הוא הולך בקטע של החוכמות ובוא אני אוכיח לך ואצלי זה ברור ואצלי זה ברור ואז שמה הגענו למסקנה ש סליחה ש אני יכול היה לי איזה גם ויכוח עם מישהו לגבי החוכמה על היהדות יש אלוקים אתה יודע עדיין שאלות של פעם כזה אז אתה רואה אותו שהוא הוא חקר את כל הדתות ממש פתח זה וגילה כל מיני דברים על המהות של העולם וכל זה אבל את הנושא של היהדות את זה הוא לא חקר אתה מבין כאילו מה ה מתקרב אש לא הוא לא התקרב ד יש לנו וכוח כל הזמן לא משנה אז אתה מבין כאילו את זה הוא לא חקר אבל את שאר הדתות את כל המנהגים שלהם ואת כל האמונות שלהם ואיך הם רואים את העולם וכל זה את זה הוא כן חקר הוא בא אליהם יעני הוא מומחה לזה אבל את היהדות פה הוא זה קטע כאילו הפוך זה אמור להיות כאילו זה יותר קרוב אליך זה משהו שאתה צריך ואתה רואה אנשים שסביבך אתה הרי יהודי אתה רואה אנשים שזך ש הם שומרים תורה ומצוות למה פה אתה לא חוקר את זה את האמת הזאתי כאילו פה אז זה רק מראה לך כמה זה אלמה ד שיקרה וא אשרנו שזכינו מי שזכה ברוך השם כמון מתפללים על כולם ש בא לי את האמת גם איזה מישהו אני אשתף אתך בזה ככה בזמן שאתה מדבר אז שגם הולך עם הרבה חקירות הרבה למדס גם בתוך בתוך עבודת השם ו לצערי אני לא רואה בזה כל כך עבודת השם כזאתי חי חיות רות ואז פעם אחת אמרתי לו אמרתי לו אני מציע לך ללמוד את הפרק בחיי מרן להתרחק מחקירות ה ישב על זה לא יודעת כמה הוא ישב על זה אומר ראיתי בסדר אוקיי אבל אני אחרי זה הבנתי על עצמי כמה אני מודל בורא עולם נכון שרבנו נותן לנו את היהדות הפשוטה אבל אתה רואה לפעמים אנשים מגיעים א לשם ייחוד לא נהגנו זה לא נהגנו זה לא מה פתאום זה המצאה זה מי אומר שזה אמיתי מגיעים לך לכל מיני תובנות דברים שנכתבו בשס מי אומר שזה אמיתי היה שמה טעות היה שמה זה אתה מדבר על תנאים אתה מדבר על המוראים איך אתה זה לא הגיוני ולמה כי הולכים עם חוכמות נכון וברגע שהולכים ככה עם חוכמות מגיעים לכפיות ורבנו כל כך ראה את זה רבנו כל כך כל כך כל כך רה את הדבר הזה כל כך ראה את הדבר הזה השם ישמור ויציל כמה רבנו ראה את החוכמות האלה שמילות מהפשטות ובאמת עיקר העבודה היום העבודה הלא קלה הודיעו לנו עכשיו נתנו לנו הודעה שאנחנו מחוברים [מוזיקה] יופי אני חושב היום ש אז שלום למאזינים רדיו אם אדם מחפש היום את ה בחקירות לא יגיע לא יגיע רבנו לא החזיק מזה תלמדו מרבנו את הספרים בפשיטות יהיו יודעים פשוטים ותמימים אז תקרא לזה פתי תקרא לזה אתה יודע אני שומע דברים שמעתי ממישהו הוא אומר אתה יודע שמעתי ממישהו שהוא אמר שנס חנוכה זה בכלל זה סתם סיפור זה לא היה מה אפרא לפומה זה שיא ה אפרא לפומה זה שיא היהדות ש מה זה זה איזה שיבוש כן זה ממש שיבוש ממש איזה שיבוש מה זה הדברים האלה אתה מבין מזמ זהזה זה נובע מ שהולכים אחר חוכמות חוכמות חוכמות אפילו על על מורה נבוכים רבנו אמר להיזהר רבנו אמר שזה לא לא דרכנו הוא מאוד חיבה את הרמבם מאוד אהבה את הרמבם אבל בדבר הזה הוא התבטא רבנו אמר שרי למרה אמח לו השם שזה לא דרכנו בקודש ללכת בצורה כזאת כן בחקירות כאלה עוד הפעם כב למרות שזה היה למטרה מסויימת שמה נכון הרמבם הה תה סוג של אנשים גם זה כמו קהל יד כזה כן לנו אן נכון בטח אני יודע אני מכיר את הדיבור הזה אני אומר דברים מה כתוב למה כי רבנו לא החזיק אומר ויום אחד מסופר שאחד שהוא היה כופר הוא בא לרבי נתן אז הוא אמר לו הרמבם היה היה אדם מאמין או כופר הוא אמר הה היה מאמין וצדיק ואז רבי נתן אמר ברכת אשר יצר ואותו אחד הזה ראה את רבי נתן אומר ברכת אשר יצר והלב שלו נמוג הוא קיבל רת ורבי נתן אמר וככה הרמבם היה מברך ברכת אשר יצר אבל בעניין של החקירות רבנו לא החזיק מזה כן לא אחזיק מהעניין הזה למה כי כי אין לנו עניין בזה אנחנו מאמינים בתורה בש הסוד של התמימות והפשיט היא באה ביחד עם אמונה וביטחון זה מה שזה זה התוצאה בדאי זאת אומרת אם אתה רואה יהודי שיש לו תמימות ופשיטות אתה יודע ש יש לו אמונה וביטחון בשם ממש בפשיטות נכון היום נתתי שיעור הסבר הסבר על פי המדרשים על שמשון כי קראנו בהפטרה על שמשון וכל הזמן חזרתי ואמרתי זה לא התפיסתית שלנו שמשון ראה דלילה וחס ושלום כתוב שמה רבי נתן מסביר בחלק ח' אומר שאבא שלו שאל אותו למה את לא למה אתה כל פעם מחפש נשים פלישתיות למה למה למה אתה לוקח כל פעם אישה פלישתית הרי זה הייתה האישה השלישית דלילה אז הוא אמר ישרה הי בעיניי הוא לא אמר תאווה היא לעיני ישרה הי בעיניי ורבי נתן אומרו שאבא שלו שתק ושתיקה כ הודיה למה כי אבא שלו אמר הוא רואה ברוח הקודש דברים שאנחנו לא רואים והוא פועל משהו בשמיים עם העיניים הקדושות שלו כתוב שמה אינו הטעתו כאילו ש אבל הוא רצה להביא באמת רבי נתן מסביר שמה פשט מאוד מאוד עמוק הוא אמר שהוא ראה שיש קליפה בשמיים שנקראת קליפת פלישתים ואיך אפשר לשבור אותה ולהביא את הגאולה ה צריך משיח שמשון על ידי שהוא יקח אישה מהם יגי אותה יהיה איתה ואז ככה הוא ישבור את הקליפה מלמעלה ויביא את הגאולה הוא היה סוד הוא היה סוד סוד השפיפון הנחש שיורד לעומקי הקליפות ושובר את הכוחות הסטרא אחה וואו הרי למה קראו לו שמשון הילקוט מאם לוז קר אומר קראו לו שמשון שמש נון שהוא הוריד אור מהמקום הכי גבוה שיכול להיות ו אנשים חושבים ששמשון רעה חש שלום זה בא מתאוות ליבו אני אז אמרתי היום שיעור תדעו לכם יש אנשים היום שהם נמצאים הרבה במדיה ולצערנו יש שם דברים לא צנועים והם עכשיו קוראים את הסיפור על שמשון והם מדמים במוח שלהם מילתה למלטה דבר לדבר שזה כמוהם זה בא מהשכל העקום שלך חס ושלום לצייר שככה שמשון הה עכשיו הבאתי להם עוד כמה מד אמרתי להם איך איך בלחי של חמור אחד הוריד לבד צבא של אלף קצינים של של הפלישתים וכולי וכולי זה לא כוחות עם אחד ש עם ידיים של רמבו להבדיל ועם סכין בשיניים וזה זה לא הדמות הזאתי סרט על המצח סרט על המצח וזה לא הדמות זה הכל הכל קדושה כן זה הכל קדושה היה שופט על ישראל ו דוד המלך שהיה נער בסך הכל והוריד את גולית מה וצריך להפנים ולכן גם הסטייפלר יש לו תשובה שאומר שלומדים את הנביאים כתובים צריך לבוא משכל ש להבין שזה וואלה אני והם זה בכלל מרחק קילומטרים זה בטח זה לא זה לא תפיסה בכלל בטח נכון אין הבנה בזה ורבי נתן שמה מסביר אז למה הקדוש ברוך הוא דן אותו אז הוא אמר למה כי הוא נכנס לזה במזיד ולא בשוגג הוא אומר ועקב זה ראינו בהמשך שהיו כאלה שכביכול רצו להיכנס לעבירות במזיד שמשון לא עשה את זה אבל רצו להיכנס לעבירות במזיד ולשבור את הקליפה כל מיני דברים שקרים שבתי צבי וכל התופעה הזאתי שהייתה השם רשעים רכב כל התופעה הזאתי שהייתה דברים לא פשוטים ו אבל אין לנו תפיסה והשגה להבין מי זה היה שמשון אין לנו תפיסה אין תפיסה ואין אחיזה אז גם שאנשים לומדים תורה זה תבין ש תלך בתמימות זה אנשים קדושים זה אנשים טהורים אתה עכשיו מנסה לצייר את זה במחשבה שלך מה היה שמה בדיוק ולנסות להבין על איזה קדושה מדובר ואיזה זה רחוק מאיתנו והם מביאים את הסכלים העקומים שלהם ואת כל הדברים שלהם ומנסים להלביש את זה זה לא עובד ככה תמים תהיה עם השם אלוקיך והתמימות אומרת יש לנו חזל יש לנו שס יש לנו גמרות יש לנו שולחן ערוך מישהו פעם אמר לי מה זאת אומרת והשולחן ערוך חזר בו בסדר אז מה זה לא אומר שהוא טעה יש סברה כזאת יש סברה כזאת התורה המנ הו בה אבל לבוא ולחשוב ולהגיד שולחן ערוך טעה איפה ראינו כאלה דברים אפילו אתה רואה במפרשים הכלי יקר הרבה פעמים מביא את הלשון של רשי ואומר ולא נראה הברור בפירוש הזה והוא בוחר פירוש אחר הוא לא פוסל את רשי כי הללו והללו דברי אלוקים חיים אתה מדבר על גדולי עולם על ענקי עולם על צדיקי יסוד עולם על אנשים גדולים בתורה רבנו כל כך זרק אותנו סכלים האלה שלנסות להבין בשכל שלך מי הם היו ואז אתה יוצא לשיבושים ותמים תהיה עם השם אלוקיך איך רבנו קרא לרשיון מדויק לתורה הכי קרוב לתורה ואני חושב היום באמת שאני רואה שאנשים לצער מנסים לבוא בזחלים אני אומר לו תקשיב אני לא במקום הזה ואני לא רוצה להיות במקום הזה אני לומד תורה אני מחקים בתורה אבל ברוך השם שיש לי רבי שמשאיר אותי בתמימות שלי וזה מה שאני רוצה דבר גדול ואני אני מבקש על זה כל הזמן להיות תמים עם השם אלוקיך תמימות יש בה משהו שעולה מעל הכל מה זה ואני אני אומר לכם מאזינים יקרים אחים אהובים שלי תעשו לעצמכם טובה אתם רוצים לעבור את העולם הזה בשלום ובטוב ובנעימים תלכו עם השם בתמימות תלכו עם השם בתמימות רבנו נתן לנו דעת תמימה ונפלאה איך ישראל דגן סיפר שהיה יושב מול רבי ישראל רבי ישראל דוב עוד 10 היה אומר אני נהר המתאר מכל הכתמים ראית שמעת פעם דיבור כזה רבי נחמ מברסלב אמר דיבור כזה אומר הוא הלך עם הדיבור הזה הוא לא התפלפל איך הוא אמר ולמה צדיק קודם לא אמר את זה ולמה דווקא הוא אמר ומה אני נהר המתאר מכל הכתמים יש לי צדיק שהוא מנקה אותי מכל הכתמים שרי ואשרי חלקי ממש ו ללכת בתמימות תהילים תהילים אתה יודע אם אני הייתי הולך עם תהילים מאיר לי לא מאיר לי הרבה הייתי מפספס תהילים תפסתי את זה בפשיטות כמו שרבנו אומר מאיר לא מאיר אני הלך עם זה ונהניתי מזה כמוצא שלל רב ככה בלימוד התורה וככה גם בקיום המצוות בית הכנסת בפשיטות ואני הילדים שלי יודעים שאני בדרך כלל הולך לבתי הכנסת של הבעלי בתים אני מאוד אוהב אותם למה כי זה הפתח אליהו כמו לפני 400 שנה מאוד אוהב את זה לשמור על הליין הזה על המקום הזה על הנישה הזאתי כן ברוך השם זוכים להתחיל את התפילה עם אדון עולם פתח אליהו ותתפלל חנה איפה התמימות נמצאת בסידור זה גן עדן בא לי מישהו השבוע שהוא אומר אומר לי ניסיתי כמה פעמים ללמוד דרך הטלפון זה לא הולך אני רוצה את הספרים בפשיטות אין כמו הפשיטות הספרים אמרתי לו נכון רק אני אומר לאנשים אין לך את הספרים אז לפחות תלמד העיקר תלמד אז כאלו אבל אבל אתה רואה איזה פשיטות נכון כמה אנחנו אוהבים את הפשיטות אני מת על הפשיטות זה אור [מוזיקה] גדול וללכת בפשיטות עם הזמרה להאמין שיש לך אמונה להאמין שיש לך ביטחון ן להאמין שאתה עושה טוב נכון זה הפשיטות ו כמה יצרה יש על הפשיטות הזאתי וואו ווא כמה האמת שכן כמה יצר הרה יש על הפשיטות הזאתי וואי וואי כמה יצר הרע יש על הפשיטות הזאתי להאמין שאני עושה טוב נכון איי איי איי דיבורים מחזקים מאוד על סוד הפשיטות והתמימות תראה לעבוד תמיד צריך לעבד דך השם רואה את זה אתה יודע הוא יפעל בשביל אותו יהודי יהפוך בשביל העולמות על התמימות ופשיטות הזאתי וזה הקלף המנצח ממש ככה פנה אלי איזה בחור שאל אותי שאלה יפה הוא אומר לי אבל תראה אם אין עדיין גאולה ואם אנחנו עוברים מה שאנחנו עוברים אז משהו חסר אז זה לגיטימי שאני אחפש מה חסר אני אומר לו כן חסר חסר הזמרה של רבנו חסר לגלות את זה בעולם ממש חסר חסר אנחנו לומדים הרבה תורה שומעים הרבה שיעורים מתחזקים בהרבה דברים וחסר את ההיבט של השמחה את ההיבט של האמונה שאני עושה טוב את ההיבט של האמונה שאני אני משמח את השם בתפילה שלי זה חסר כן זה חסר רק למה אנשים לא רואים את זה בתוך חיסרון כי זה נראה מאוד קל מה אתה רוצה להגיד לי שהעבודה הקלה הזאתי תפתור לי עולמות כן כן זה נשמע כאילו כאילו זה בריחה סוג של בריכה מהאחריות כאילו וזה הבריחה הכי טובה כן זה אחריות גם הכי טובה חבל על הזמן אני מסכים איתך אני א אני ברוך השם השם מזכה אותי גם להיות בבחינה הזאתי ואני מאוד אוהב את זה אחי מאוד מאוד מאוד זה משחרר זה עצה נפלאה ובוא נהייה אמיתיים זה לא פתח לך שפע ברור זה לא פתח לך יותר רצון לללמוד ברור אני רואה גם דברים נפלאים עם זה אחי עם הפשיטות הזאתי נפלאים שהיצר הרע בדיוק אומר לך הפוך ככה לא לומדים ככה לא מתקדמים חבל על הזמן וכמה ראית שאתה הולך בפשיטות עם השם עם התפילה אז ואתה ערני אני תמיד אומר את זה להיות ערניים אחרי שאתה מתפלל ומבקש מהשם תהיה ערניים מה קורה סביבך אחרי זה כ כי התפילה יש לה כוח עצום הבקשות שלנו מתקבלות אין דבר כזה שלו אין סיבה שלו כמו שאתה אומר בפרט בדור הזה עם כל הקושי יהודי שהוא פונה לשם ומספר לו ומשתף אותו מה ש עובר עליו או דברים שהוא רוצה שיהיה לו גם אם הוא לא מקבל את זה והוא מתבונן למה הוא קיבל את זה אז אז אז הוא גם זוכה לראות שהיה פה חסד עצום שהוא לא קיבל את זה אתה מבין ו כן זה אין על זה בעולם אי חבל על הזמן אהבת השם עלינו תמיד רק השם רוצה שנדבר מזה אני רוצה שתדברו מזה שאתם עושים לי נחת אני רוצה שתדברו מזה שאתם עושים לי טוב שאתם שמחים אותי אני רוצה שתדעו לי על זה כן אני רוצה שמחוצה שתורידו לחץ ואז מה קורה לאדם נפתח בנפש רוגע שאדם נפתח לו בנפש רוגע הוא פתוח לקבל את התורה הוא פתוח להתבודד הוא פתוח ללמוד זה לא קורה בבום זה לא קורה מהר זה לא הפקה שמצלצלת כן אבל זה משהו מאוד אותנטי פרטי אישי ביני לביין הבורא מאוד ע ן מאוד טוב היום ככה גם עשיתי התבודדות כזאתי תודה רבה לך ריבונו של עולם שאני אלך לשיעור תורה תודה רבה שני הלך ללמוד תודה רבה על השעורים שאתה מזכה אותי תודה רבה שזכית אותי היום להגיד קריאת שמע בזמנה ממש תודה רבה לך זיקית אותי להתפלל בנס ככה אתה יודע הלכתי עם נקודות חבל אן זה הגשתי כמה השם שמח בזה כן חבל על הזמן כמהש כמה השם מאושר בזה אני חושב היום שזה עיקר העבודה שלנו אין ספק זה עיקר העבודה שלנו ודרך זה נפתחים כל הצינורות והתמת הדינים זה פשוט שהתמקד יהיה פה עולם חדש לגמרי עולם מלא בזמרה עולם מלא בזמרה אנחנו נותנים אתה יודע ראיתי סרטון של הרב אורי זוהר עליו השלום זצל הוא באחרית ימיו אמר הרבי של הדור זה רבנו חי ברסל הוא אמר את זה לא ידעתי יפה הוא אמר זה הרבי של הדור ויש שמה איזה סרטון שאיזה מישהו בקהל כנראה שואל אותו אומר לו אתה אמרת פעם שהיום כל הבני נוער הם בחינת אנוסים אני הבנתי אותך נכון אז הוא אומר לו כן כן ואני מוכן ללכת עם זה לעולם הבא ככה הוא אמר הם אנוסים גמורים כל מה שהם נופלים מסכנים והם אנוסים הם אנוסים זה לא הם הם כול הם טובים הם טהורים אתה צריך לשמוע איזה אהבה איזה אהבה לעם ישראל איזה איזה אהבה הוא אומר אני אומר לכם הם נשמות טובות הם לא רוצים אתרע הם בחינת אנוסים הוא היה הראשון שהוא היה גם מדבר בתוקף מאוד והוא אמר אני מוכן ללכת עם זה לעולם הבא אתה יודע הוא פעם בר על הרב שטיימן אתהה יודע שה הסנדק שלי הרב יגן הרב ייגן לא אני מדבר על הרב אורי זוהר א מדבר על הרב אורי זוהר אמרתי הרב יגן סליחה אני מדבר על הרב אורי זואר סליחה הרב אורי זוא ואז הרב אורי זואר וואי וואי איזה אזה עוצמות היו ל לא תקשיב וואו מה הצליח לפעול בעולם הוא אמר רק אהבה רק אהבה ואתה יודע הוא היה הולך לרב שטיימן ואומר לו הרב אני ברוך השם בעל תשובה אבל אני רוצה עד הסוף אני לא רוצה לבוא לשמה ו שיכניס אותי למחלקה ב' אני רוצה מחלקה א' אני רוצה שורה ראשונה אז הוא בא לרב שטיימן הוא אומר לו מה אני צריך לעשות מה אני צריך לעשות עוד אז הוא אמר לו תזכה את הרבים תזכה את הרבים ובמה הוא זיכה את הרבים [מוזיקה] בוב בוב איזה איזה איזה לב מבין איזה לב מכיל אי אנשי אמונה עבדו ממש איש הבמה שאמר רבי נחמ ברסף זה הרב של הדור ונכון כן רבנו זה הרב של הדור אין ספק מה [מוזיקה] וואו אשרנו אשרנו מטוב חלקנו חסד השם על הארץ טוב אני רואה שאנחנו ממש קרובים לזמן כן הזמן פורץ וואו וואו נכון בוא נראה אני מחפש פה איזה שיר יפה בוא נראה מה יש פה את זה את זה את את זה מה שאתה משמיע ברקע כן טוב יאללה בחב ם ור ור ור ור ונס ור ונס מד העולם נצ מפחד מפחד מדרך נוקה נ לא מפחד לא מפחד מדרך ארוקה יאללה כולם ביחד לא מפחד לא מפחד מדרך רוקה [מוזיקה] ך הושיע את עמך וברך את חתך הורם הורם הורם הור בנס הור נס מוריך חמתך הורם הורם הורם הורם ונשם הורם ונשם ד העולם נצח לא מפחד לא מפחד מדרך ארוכה אנחנו לא מפחדים מדרך ארוקה אייזה ד דרך של הזמרה כן אסור לאדם לפחד זמרה אדם מפחד להגיד אני מאמין שאני עושה טוב לשם מפחד להגיד את זה נכון איך אני אגיד את זה מה הולה תראה כמה זה כמה אני עושה לא טוב איך אני אגיד את זה בת אומרת פעם אמרתי למישהו תגיד לשם שאתה עושה טוב אומר אה מה פתאום איך הה א להגיד לו שאתה לא עושה טוב את זה זהזה אתה יכול תבכ אבל אנחנו מפחדים מפחדים מהטוב שלנו הוא נראה הוא נראה לא אמיתי כביכול בגלל זה אדם מפחד לדבר עם הטוב שלו כי זה הוא מרגיש שזה לא אמיתי בא רבנו אומר תדבר מהטוב שלך כי זה הכי אמיתי וזה מה שהשם אמר גם בזה בהר סיני שחורה אני ונבע הוא לא הוא לא ברח מהאמת שחורה אני נכון אבל נובה יש הרבה טוב ואז חזל אומרים שה מפציצים בטוב נכון כן המשכן ל תראוני שאני שחורת שש זפת נ שמש כן מה זה נכון איי איי איי בגלל זה אני אומר תמיד לאנשים אומר את זה גם לעצמי וגם לאחרים לכולנו אל תפחדו מלהאמין בטוב שלכם אל תפחדו מזה וכן תבדקו את מה שאני אומר יש לכם זה דיבור יפה עמוק מאוד מה שאתה אומר זה בדוק בדוק מתוך התבודדות שחוויתי אנחנו מפחדים מלהאמין בטוב שלנו שהבנתי את זה בהתבודדות אז א אמרתי אתה יודע זה קשור מאוד לחוסר ביטחון עצמי אני חושב זה נ בדי בוודאי כן בוודאי אני אגיד לך ש אחד הדברים שקצת התפלפל י עם עצמי שאני זוכר בהתבודדות האלה שאני אני מפחד אני מפחד להאמין שיש בי טוב כביכול אז אמרתי טוב אבל לבוא ולא שבח את הקדוש ברוך הוא על דברים טובים שאני עושה זה זה כבר כפירה זה כביכול יצרתי מציאות שהשם לא שם בי טוב וזה כפירה אז הלכתי על זה אז אמרתי אני לוקח את זה למקום הזה אני מאמין שיש בי טוב והנה יש בי טוב כי אמרתי קריאת שמס תודה רבה לך והתפללתי תודה רבה ולמדתי תורה ותודה רבה נפתי את זה לקדוש ברוך הוא לאט לאט הדיבור הזה ריפה אותי המון זה זה לא קורה ביום לאט לאט זה קורה אתה מתחיל לדבר מ זה לדבר מ זה לדבר מ זה הדיבור הופך את זה לממשות בתוך הנפש שלך כן ודאי אדם לא צריך לא צריך לפחד מלהאמין בטוב שלו ולשבח את הבורא על זה כן ותמשיך עם זה אפילו אם העץ הרע יגיד לך תשמע אבל זה לא מדויק עדיין וזה לא בדיוק מה שהשם רוצה וזה לא נכון זה אל תקשיב לו גם תראה מה אתה עושה זה עוד יותר קשה שאתה תראה מה אתה עושה ותראה איך אתה מתנהג ותראה איך אתה ואייך אתה כל הזמן כאילו כל הזמן מנסה להשית לנו את העיניים להסתכל ברע כל הזמן של עצמנו וזה זה מאוד מרחיק וזה לדעתי גם סוג של שקר יש צרה יותר ארומי הוא יגיד לך תסתכל בטוב אבל בוא אני אראה לך שבתוך הטוב כמה פצעים יש מה שרבי נתן מלמד ואני צריך להמשיך למקה את המחשבה ואת הדיבור אני מסתכל בטוב אני מסתכל בטוב אני לא מסתכל כרגע על הפצעים אני לא מסתכל על הפצעים אני מסתכל בטוב אני מדבר מזה אני ממקה את עצמי בזה אני בונה את עצמי בדבר הזה ואתה מגיע לעומקים נפלאים חבל על הזמן אז קיבלנו הודעה מאוד מעניינת יש לנו ברוך השם עכשיו הרבה מאזינים חדשים זה מסקרן כן הבנתי גם משווייץ וגם מארצות הברית וגם מאנגליה והבנתי גם מקנדה ככה מעדכנים אותנו מהמערכת הרב אברהם היקר שלנו אז למאזינים החדשים ישנים א המקושרים מחדש או לא מקושרים מחדש ברוכים הבאים בשם השם לרדיו ברסלב כל הנחל מה הוא כתב לך את זה כן הנה ברוך השם שיש לנו מאזינים מארצות הברית ו מאנגליה אה יפה welcome to the cl כן א ברוך השם הגעתם למקום הנכון ואנחנו שמחים שאתם איתנו גם מארצות הברית אני האמת זה היה ברור ליד לפני שהוא שלח את ההודעות האלה שמ שאנחנו גם בארצות הברית אין ספק שומעים את רדיו ברסלב כל הנחל בכל העולם איזה יופי ברוך השם א אני זוכר שפעם באו לנו שני אמריקאים לישיבה הם היו כאלה אנרגטים טובים כן אז באתי אמרתי להם do you know רבי נחמ ברסלב אמרו לי רבי נחמס איזה אורחות עשתי את זה מאוד איך הם ביטו את זה אתה יודע יצאתי בהלם קרב כזה אמרתי וואלה אני חשבתי שאני אוהב את רבנו וואלה צריך ללמוד מהם אבל הנה ברוכים הבאים חסד השם על הארץ שהרדיו ברוך השם ובאמת ה הקל של רבנו מגיע אתה יודע מפה מגיע לכל כך הרבה מקומות יפים וטובים וטורים בכל העולם אחי בכל העולם ותדעו לכם מאזינים יקרים אין לכם מושג איזה מניעות של ברזל יש פה חבל הזמן מניעות של ברזל שאי אפשר לטאר ממש הרב יניב שחייה שומע אותנו עכשיו הוא יודע על מה אנחנו מדברים והרב אברהם גם נכון ואנחנו כל הזמן פה בקשר ופתאום זה מתחבר ופתאום זה מתנתק ופתאום זה מתחבר ופתאום זה מתנתק ואנחנו תמיד בקו ממשיכים לא התחבר ממשיכים התחבר ממשיכים נתקע באמצע ממשיכים אנחנו כל הזמן פה במוח של תנועה קדימה אני אומר לכם לפעמים פה זה אני ושי פה יושבים ולא מבינים מה הכל בסדר הכל עובד פתאום תק מתנתק פתאום זה לא אני זוכר שהיית מתקשר אליי אני לא מבין זה לא מצריך לחבר הכל אותו דבר אני אומר לך מאור אני אומר לך אין בעיה באינטרנט הכל טוב לא נגעתי בשום דבר אין שום דבר חדש תחת השמש אין סיבה שזה לא יעבוד א כן ככה זה דברים בקדושה זה רק מראה לך כמה זה דבר גדול ישתבח שמו לעד ברוך השם יאללה אז זה יצאנו לסיכום הלכתי אחים יקרים אני מבקש ממכם לכו עם זה עם שיעורי בית לכו עם זה בכל הכוח תאמינו בטוב שלכם תדברו ממנו ותשבחות את בורא עולם על הטוב שיש לכם ותצאו לדרך נפלאה וחדשה של זמ ציב שהיה לנו שבוע מקסים עם בשורות טובות שהה שבוע נפלא וטוב ואנחנו נסים עם השיר היפה הזה של ישי רביבו מחשבות טובות אז אנחנו רוצים לאחל לכם שבוע נפלא מלא בטוב בעזרת השם וש נתבשר בשורות טובות לכלל עם ישראל אמן תודה רבה רב מאור קריון אני התשאי גז בשידור חי אוהבים אותכם ah
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה