מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור בהעלותך להודות על מה שיש תשפד
מלווה מלכא עם שי גז והרב מאור בהעלותך להודות על מה שיש תשפד
שבוע טוב מבורך לכל המאזינים היקרים מה שלומכם תי כבר לא יכול לטר ה חסד השם על ארץ אנחנו בתוכ מתורתו של רבי נ חיים ברסלר שבוע טוב מבורך ומוצלח שמח ומאושר לכל עם ישראל י רג חבר מ [מוזיקה] לאבר השם אני לאומן כבר מתחילים להעיר לנו בנשמה געגועים לרבנו ארץ ישר לרנו רץ ישר לרבנו איי אי א כבר מתחילים לדבר על הכרטיסים עוד תבוא כ תרגיש את האור של העולם מתחיל לבקוע חברה מתחיל לבקוע הגעגועים לקור האטומי שפותח לנו את החיים ואת הנשמה רבי נחמ מ סלל וידים אנחנו לכל שאתה הוא השם אלוקינו ואלוקי אבונו להלם ו ודים אנחנו לך שאתה הוא השם אלוקינו לוקינו אבוי זנו ליי ל אז ברוך השם בנו לעשות לכם שמח ריקודים בבית שבת יוצאת קצת מאוחר ברוך השם לנצל יותר את השבת ובפרט המלה ומלכה מה שאנחנו פותחים שבוע עם רבי נחים ברסלב מהדיבורים שלו כל חיותנו ותקוות ושכל העולם תלוי בו הי ריבונו של עולם תן לנו להגיע לרבנו תן לנו להגיע לרבנו ישר לרבנו אל האור שמאיר בליבנו תן לי רק להגיע עוד פעם שתבוא כבר תרגיש את [מוזיקה] אדם איי אז חסת השם על הארץ ברוך השם איך אומרים מחברי השבת השבת שמענג אותנו והצדיק הוא בחינת שבת הצדיק ובחינת שבת מה היינו עושים בדור הזה בלי רבנו השם חיה אותנו בכאלה עצות נפלאות קראנו בשבת פרשת בעלותך פרשת בעלותך שמדברת על הדלקת הנרות הנרות זה הפנימיות שלנו איך הצדיק ברוך השם הדליק לנו את העולם הפנימי הרוחני והטוב נותן לנו אור נפלא וחיות ושפע של דיבור חיובי מחשבה חיובית ריח חיובית ואז העולם מעלה ריח ניכוח טוב שזה בחינת הערכה הערכה חיובית הנשמה מתחילה להטען בדברים טובים והיום ניגע גם באיזה נקודה שדיברנו עליה גם בפרשה שקשורה גם לכל החיים שלנו עם ישראל יש להם את המן והיו מרגישים את כל הטעמים כולם שהיו אוכלים את המן אבל מה לעשות שהם היו מתלוננים וביקשו את הסלב מה אתם מבקשים את הסלב אם אתה רוצה להרגיש את הטעם של הסלב אז מה הבעיה ת במחשבה שאתה אוכל את המן את טעם הסלב ותרגיש את כל הטעמים שבעולם אבל הם התלוננו רבנו נחים ברס כבר מעשה מחכם ותם כבר לימד אותנו שיש את היצר הרע הזה של להתלונן כ ויכול להשלים חסרונות על ידי שמתלוננים אבל אז זה מעביר רק קצרות השם ישמור ויציל שמתלוננים זה לא משלים חסרונות זה רק גורם יותר להחריף את הבעייה הנפשית בחיים עליות ומורדות העיקר זה לעמוד חזק בכל הניסיונות גם אם באים לך אין ספור מניות תפילות לא חוזרות כי אין למעלה נשמרות העולם הוא גשר צר אומר רבי נחמן לא על יאוש אכי לא זה לא נגמר אפשר עוד לתקן עסור להתיש כי בברסלב לא כבתה האש רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן ור העולם רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן על יאוש בעולם האש שניתוק תית המשיח האש שלי תוקה דבי את המשיח האש שלי תוקה יעת המשיח האש שלי תוק ע מי אתה משיח רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן ור העולם רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן היאוש בעולם אוי רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן אור העולם אוי רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן רבי רבי נחמן הו בעולם ברו השם מה רבנו מלמד אותנו מהמעשה מחכם ותם אם תתלונן לא תשלים שום חסרונות רק תרד לחסרונות יותר גרועים תמיד יש סיבה על מה לחפש להתלונן אבל שהאדם מסתכל בעין האמת הוא רואה דבר מאוד עמוק ונפלא באמת לא חסר לי כלום זה מה שרבי נתן כותב בליקוי הלכות על הברכה שעשה לי קל צורכי רבי נתן אומר שעשה לי צורכי פירוש לא חסר לי כלום באמת כל אחד שמסתכל על עצמו מה חסר לך חיסרון זה רק בדעת דעת קנית מה חסרת דעת חסרת מה קנית רבנו נותן דעת ובאמת זה מרא לך שלא חסר לך כלום החסרונות הם רק בדעת עכשיו מה קורה שאני רק מדבר מהחסרונות זה גורם לי להתלונן זה גורם לי להתלונן זה מוליד חרון אף השם עם ישראל גם אם הרגישו שהם צריכים את הסלב אתם יכולים לבקש אבל למה להתלונן למה לה זכרנו את השומן זכרנו את הדגה למה יצאנו ממצרים למה להתלונן זה הבדל מאוד דק בנפש אתה רוצה לבקש חסר לך משהו אתה מרגיש שיש לך איזה חיסרון שאתה רוצה למלות יש תפילה למה לא אבל למה מחיסרון ליצור תודעה של להתלונן זה הבעיה היא חסר לנו משהו אנחנו מתלוננים חסר לך אתה יכול להתפלל יש לך את השם יש לך את אבא הוא רוצה לתת הוא חפץ לתת למה להתלונן אבל מה זה התלונות שכחתי כמה השם טוב איתי שאדם מתלונן הוא בעצם מבטא ביטוי השם לא טוב שאדם מתפלל על חיסרון זה בסדר גמור אבל לא חסר לי אני מודה לך אני משבח אותך על כל מה שאתה נותן לי שאני מתלונן פירוש אתה לא טוב איתי שמה האדם הופך להיות כפוי טובה שמה האדם הופך להיות כפוי טובה השם ישמור ויציל לכן מה הקדוש ברוך הוא מוכיח טעם למה אתם מתלוננים חסר אפשר לדבר למה להתלונן למה לתת ביטוי שאני אף פעם לא נותן לכם לא מספק לכם כביכול רע איתכם ואתם רוצים לחזור למצרים שאדם מתלונן הוא פותח תודעה שגם מה שיש לי הוא לא טוב לי לא נוח לי לא מתאים לי אז הוא יורד מהפח אל הפחת רבנו נח ברב לימד אותנו יסוד בתפילה תבקש תתפלל החיסרון שיש לך זה גם חיסרון בשכינה ככה מסביר הדגל מחנה פים וגם רבנו בתורה כדומה פט וצ כל חיסרון שיש ליהודי זה בשכינה אבל לא ליצור את המציאות שלי התלונן אחים יקרים אפשר לבקש צריך לבקש הקדוש ברוך הוא חפץ שתבקש שיהיה לו קשר איתך אתה רוצה פרנסה זוהר פרשת בשלח אומר תתפלל על זה צריך להתפלל על פרנסה כל יום למה לא בין אם יש לך בין אם אין לך ככה אתה מזין את השכינה מסביר הדגל מחנ פים על הזוהר הזה אבל ליצור תודעה שהשם לא טוב איתי זה לא תפילה שהשם רוצה ליצור תודעה שהשם לא נותן לי את מה שאני רוצה אזורה לי חס ושלום ואיפה הימים היפים שהיינו בבנימינה תמיד להגיד פעם היה טוב במצרים שהיינו והקו אותנו והרביצו לנו ומדי פעם זרקו לנו איזה בצל ואיזה אבטיח ואיזה שום אך זה היו ימים טובים זה נקרא שאדם הוא כפוי טובה כן אדם שמתפלל צריך קודם כל להודות לשם כמו שתקנו לנו חזל בהלכות תפילה קודם כל משבחים מפערים את הקדוש ברוך הוא קראת טוב לאחר מכן תבקש תתפלל אתה חונן לאדם דעת רפואה מה שאתה צריך אבל לא ממקום של התלונות אחים יקרים אבל מזה מדייקים שהקדוש ברוך הוא הכריח אותם למה התלוננת שאתה משבח הקדוש ברוך הוא נותן עוד שאתה יש לך הכרת הטוב לקדוש ברוך הוא השם נותן עוד ונותן הרבה והשם אוהב לתת בפרט שאם זה ריקודים ומחיאת כפיים הקדש ברוך הוא אוהב לתת אוהב לתת לשמחים מי שהוא שמח מצליח תמיד כבר הגעת לאומן השנה אתה תראה שתשתנה את כל התיקונים אתה פה תעבור ומבפנים ניצוץ האור מכל קצבות אבן כולנו ישראל עכשיו אנחנו כאן לרבנו נתפלל [מחיאות כפיים] מפריז מניו יורק באים לאומן מספרד ממוסר באים לאומן כולם ביחד חזק להתפלל אומן ישראאל מפריז מניו יורק באים לאומן ספרד ממוסה באים לאומן מכל מקום בעולם באים להתפלל אומ ישראל אם כבר הגעת לאומן השנה סר ממך ל דגל כי רבי נחמן מתקן כל נשמה גם שלי וגם שלך מכל קצבות אבל כולנו ישראל עכשיו אנחנו כאן לרבנו נתחב מפריז מני יורק באים לאומן ספרד ממוסה באים לאומן כולם ביחד חזק להתפלל אומ ישראל מפריז מניו יורק באים לאומן מספרד ממוסה באים לאומן מכל מקום בעולם באים להתפלל אומן נשר מלד א איך רואים את זה באומן אצל רבנו קדוש שכולם רוקדים כולם מבטאים כזו תודה והודעה שלא חסר לי כלום בגלל זה אתה רואה כזה אחדות כזו אהבה כזה נתינה כזה תשוקה כזה שמחה ביהדות הפשוטה והתמימה שריבוי עולם קודם כל לא חסר לי כלום אני כבר יש לי חיסרון ואני מרגיש שאני צריך להתפלל אני לא יהיה כפוי טובה אני קודם כל יודע לך ישבח אותך אם תיתן תיתן ואם לאו לאו כי עם ישראל היה להם את המן מה יותר טוב מהמן תחשוב במחשבה מה אתה רוצה לאכול ותאכל כל ה שבעולם אה אבל פתאום עכשיו חסר לך דווקא את הסלב לצורך העניין פירוש שהמן כבר לא שווה אה כבר נמאס לאכול מהמן כמה אפשר לאכול מן כל היום מה זאת אומרת אפשר לאכול את זה כל הזמן כי הוא כל הזמן מתחדש בטעמים עכשיו אתה רוצה את הסלב חיסרון יוצר אצלך תודעה שחלילה וחס מה שיש לך לא שווה אז אתה תאבד גם את מה שיש לך השם ישמע ויציל זה נקרא כפיות טובה כפיות טובה פירושו חסר לי משהו החיסרון הזה מבטא שמה שיש לי לא שווה כלום מאיפה אגב לומדים את זה אז רבי נתן עושה לנו לימוד מאוד יפה מהמן הרשע המן הרשע אמר וכל זה איננו שוה לי בגלל ש מרדכי לא משתחווה בגלל שמרדכי לא משתחווה כל זה איננו שוה לך איך הגעת למסקנה כזאת אם יש לך חיסרון והוא מבטא שכל מה שיש לך לא שווה זה כפיות טובה כל מה שיש לי שווה ואני שמח במה שיש לי ואני מאושר במה שיש לי חסר לי משהו אני מתפלל אבל לא מתודעה של תערובת על הקדוש ברוך הוא אם תיתן תיתן ואם לאו לו אם תיתן תודה רבה מה שיוצא אני מרוצה אם תיתן תודה רבה לא תיתן זה לטובתי זה אמונה לא לדחוק את השעה כמו שמלמד רבנו אבל אם אני רוצה לפי התודעה שלי והשם לא נותן לי כי כביכול הוא עובד אצלי והוא חייב לתת לי אז אז מה שיש לי לא שווה ואז אדם הופך להיות כפוי טובה ואז הוא מאבד כמו המן הרשע את כל מה שיש לו לא רק שהוא לא מקבל את מה שיש הוא מאבד גם את מה את מה ש ר שהוא לא מקבל את מה שאיין הוא מאבד את מה שיש אחים יקרים אייי איי איי לכן אם היהודי מתפלל על משהו לקדוש ברוך הוא אבל מתוך תודה והודה על מה שיש אז הקדוש ברוך הוא אומר רגע אם אתה מודה על מה שיש ואתה עכשיו צריך איזה משהו ואתה מתפלל עליו בטח שאני אתן לך כי אם אני אתן לך אתה תודה לי יותר רבי נתן אומר שבדברים גשמיים יש אפשרות משמיים להחליט האם לתת לי את זה או לא מי אומר שזה יועיל לי מי אומר יכול להיות שזה יפגע חס ושלום ראינו הרבה שקיבלו הרבה כסף ודברים גשמיים וישמע נשרון ויבעט אבל לדברים רוחניים רבי נתן אומר שהשם משתוקק לתת ואוהב לתת שאדם מבקש על התורה ועל המצוות ועל מעשים טובים ועל חסדים ועל קרבת אלוקים אז למה הקדוש ברוך הוא יוצר מניעות שאני רוצה לבקש קרבת אלוקים כי אוהב את התפילות שלי אז הוא יוצר מניות כי אוהב את התפילות שלי וככל שאני מתפלל יותר ומגלה געגועים ואהבה אני יוצר כלים לקבל יותר שפע וברכה והצלחה שהאדם רגיל ללכת עם תודה והודעה גם החסרונות שלו הופכים להיות קרש קפיצה לתודה והודעה יותר גדול אחים יקרים החיים יכולים להשתנות בתפיסה בתפיסה ש להכיר טובה לקדוש ברוך הוא לטובה לברכה [מוזיקה] [מוזיקה] עכשיו אחים יקרים מאיפה אנחנו לומדים את היסוד של העבודה הרוחנית הזאתי בואו נחזור לסיפור למעשה מחכם ותם הטם הקדוש היה חסר לו לא היה לו מספיק פרנסה הפרנסה הייתה בדוחק זהוב וחצי לעומת שמר הסנדלרים שהיה להם שלושה זהובים הוא עלה לגדולה הוא יכל להגיד למלך מה אתה מעלה אותי לגדולה טוב לי להישאר סנדלר הוא עלה לגדולה מאיזה מקום מאיזה תודעה אם אתה משפיע עליי אז תודה רבה תודה רבה אז חסר לך או לא חסר לך לא חסר לי אבל אם נותנים לי אני מקבל את זה בזרועות פתוחות אותו דבר גם אנחנו לשמוח בחלקי זה להגיע למקום רבונו שלם לא חסר לי גע שאתה נותן לי אז אני עוד יותר שמח ואז אדם עולה לגדולה לגדולה לגדולה ורק ממשיך לעלות כמעיין המתגבר להיזהר במוח לא ליצור חסרונות שגורמים לי תרומת על השם יתברך זה הסכנה שלא יהיה לך ערומת על השם איזה ערומת שמה שיש לי לא שווה לי מה שיש לי שווה לי ואני מכיר טובה כמו התם הקדוש היה מודה משבח מדבר ואיך מפעילים את זה על ידי דיבור הדיבור מתחיל לשנות תודעה ותפיסה במחשבה מה היו מברכים על המן על המן היו מברכים יש לנו שלוש דעות שמביאה בית יוסף וגם המדרשים יש אומרים שהיו מברכים עעל המן המוציא לחם מן השמיים כי היה יורד מן השמיים ויש אומרים שהיו מברכים עליו שהכל נהייה בדברו כי כל הטעמים היו כלולים בו ויש אומרים שהיו מברכים עליו מזונות כי הוא היה מתוק צפיחית בדבש לפי כל השיטות מה אנחנו רואים המוציא לחם מן השמיים זה לא רק היה לחם גשמי שמיים זה מרמז על הנשמה ככה אומר אור החיים הקדוש בראשית ברא אלוקים את השמיים שזה הנשמה ואת הארץ שזה הגוף המוציא לחם מן השמיים שזה היה אוכל שמזין לא רק את הגוף היה מזין את הנשמה מזה לומדים גם בהלכות סעודה שאדם אוכל ומתנהג על פי דרכה של תורה נטילת ידיים המוציא לחם מן הארץ אוכל בדרך ארץ אומר איזה דבר תורה על השולחן אם אפשר איזה הלכה אם לא והוא קצר בזמן לפני שהוא עושה מים אחרונים אומ אומר מים אחרונים חובה וזה עולה לו כמו הלכה ואז עושה את המים האחרונים מברך ברכת המזון מכיר טובה לקדוש ברוך הוא המוציא לחם מן השמיים הלחם הזה כבר שהוא אוכל הוא בחינת מהשמיים זה מזין את הנשמה שלך המוציא לחם מן הארץ אל תקרא לחם אלא לוחם לוחם מהארצות מהבה לכן אדם שאוכל בדרך ארץ הוא מעדן את הנשמה שלו וזה פועל במחשבה דיבור ומעשה וזה בדוק ו מנושא הוא מזין את היצר הבמ מה לעשות צריך לאכול יש את הגוף אבל הוא מכניע אותו על פי דרכה של תורה ותדעו לכם שאנשים רגילים לאכול על פי דרכה של תורה נטילת ידיים המוציא לטבול במלח לאכול לאט לאט בסובלנות כמו שהבן יש חי מביא איך לאכול בסעודה בהלכות דרך ארץ לא ימלא את הפה שלו בהרבה אוכל לא יכל עם פה פתוח אם מגישים לשולחן לא יהיה הראשון שלוקח ימתין בסובלנות יתן לגדול קודם כל שנמצא בשולחן לא הסתכל בעיניים שלו על צלחת של אחר כי זה מבייש אותו יזהר שהידיים שלו האצבעות שלו לא יהיו מלוכלכות ויגע בזה באוכל ובקבוקים וכדומה מה שנקרא כי זה חס ושלום יכול לצער אחרים יאכל בעדינות בנועם תדעו לכם זה משפיע על הנפש של האדם הדם יתחיל לדבר ברוגע בנחת ובשלווה האכילה זה שעת מלחמה מהמוציא לכם מן הארץ אנחנו צריכים לעלות לתודעה של המן המוציא לכם מן השמיים לעלות את זה לנשמה ומה היו מברכים גם על המן שהכל נהייה בדברו כי היה כלול בו את כל הטעמים שבעולם זה דבר מעניין האם בזמן שאני אוכל או שותה האם אני יכול לחוות את הדבר הזה שנקרא כל הטעמים שבעולם התשובה היא כן אפשר לחוות את זה [מוזיקה] למ מה לך נפשי מה מה מה מה מה לך בסרי [מוזיקה] אז עכשיו בואו נלמד יסוד חשוב אני אתן לכם ראיה וההוכחה איך אפשר להרגיש לפי הדעה שהיו מברכים עעל המן שהכל נהייה בדברו דהיינו אפשר להרגיש את כל הטעמים שבעולם תשימו לב לפעמים יוצאים לשטח מכינים קפה בשטח יש קפה של הבית יש קפה שמכינים בשטח שימו לב שהקפה שמכינים בשטח הוא יותר אותנטי וב הרבה יותר טעים מהקפה שבבית אבל זה אותו סוכר אותו קפה מה ההבדל שנמצאים בשטח ומכינים את הקפה אתה יותר ממוקד כי זה תנאים שאתה לא רגיל אליהם לבית איך אומרים פחות פינוק אז אתה יותר ממוקד והאווירה והטבע אז עכשיו זה הופך את זה ליותר ממוקד יותר חד וזה דבר שאנחנו לומדים פתאום שהקפה של השטח שעושים אותו בשטח בטבע ביער הו הרבה יותר טעים מהבית כי אתה המחשבה יותר ממוקדת בזה פתאום איזה אחד מוציא איזה ופל אורים לו וואלה מאיפה הבאת את זה עכשיו בדיוק בזמן הוופלים האלה נמצאים אצלך במקרר הרבה זמן או במגירה מה קרה פתאום עכשיו הופל הזה יותר טעים בשטח כי זה לא מצוי פתאום שזה נמצא המוח יותר ממוקד וחווה טעם יותר אותנטי פנימי ועמוק אם זה בקפה אם זה בעוגה שבשטח אם זה בוופלים שבשטח יותר ממוקד בבית אני כבר רגיל לזה אז המוח פחות ממוקד הוא מרוכז בטלפון הוא מרוכז בשטויות בהבלים אז שימו לב שאנחנו אוכלים אחד היסודות שאנחנו צריכים להיות ממוקדים במה שאנחנו עושים אתם מכירים את המושג הממי הזה שנקרא תן לאכול בשקט למה אתה אוכל מהאוזניים תן לי להיות מרוכז במה שאני עושה שאני מרוכז במה שאני עושה אני חווה את זה זה כיף זה מרגש אז לכן בשטח אתה חווה את הקפה אתה מדבר מזה זה בא ככה טוב בבית זה לאחר יד אוכל שאוכלים בשטח עושים איזה אוהל בשטח מה אתה ישן באוהל בשטח יש כאלה אוהבים לישון בשטח אני גם אוהב את זה תלוי איזה שטח מה מיוחד באוהל בשטח אתה יותר מרגיש ברגש ובמחשבה יותר מיקוד על מה שיש שבבית זה מובן מאליו ופה לא אז אתה מרגיש יותר את הטעם שבדבר במה זה תלוי להרגיש את הטעמים שבעולם זה להיות מרוכז במה שיש ולהנות ממה שיש ותדעו לכם אדם יכול להגיע למדרגה שהוא ל חתיכת לחם טובל אותה במלח מרוכז ומרגיש את כל הטעמים שבעולם פשוט מרגיש כיף מהפתח הפשוטה והתמימה הזאתי סיפרתי את זה בפעמים הקודמות שהיה לי מקרה פעם עם איזה מישהו שדיברתי איתו על הסוגיה הזאתי אז הוא אמר לי שהייתי ילד הייתי חי בעניות ובסך הכל היה לנו כמה חתיכות לחם אמא היייתה לוקחת את החתיכות לחם האלה מורחת אליהם מרגרינה המבוגרים ששומעים אותנו עכשיו יודעים על מה אני מדבר מורחת על זה מרגרינה אומר בשביל שיהיה קצת הרגשה מתוקה וטובה היייתה קצת מפזרת סוכר מעל עוטפת לי את זה בנייר ושולחת אותי עם זה לבית הספר אומר אני הייתי מוכן לשלם את כל העון שבעולם בשביל הלחם עם המרגרינה הזה היום איזה טעם היה בזה איזה פשיטות איזה אותנטיות והוא אומר לי תדע לך אני מבלה בהרבה הרבה הרבה מסעדות אבל מעולם בשום מסעדה לא הרגעתי לטעם של הלחם עם המרגרינה וסוכר של אמא לא הגעתי לזה אף פעם מה היה שמה מיקוד אין כלום יש רק לחם ומרגרינה וסוכר אז המוח ממוקד על זה אז מרגישים את כל הטעמים שבעולם את כל הטעמים שבעולם מרגישים מה חסר לנו במחשבה כדי להרגיש את כל הטעמים שבעולם בעבודת השם בלימוד התורה בקיום מצוות מיקוד זה מעשה שלו זה מעשה שלי שמח בחלקי ממוקד בחלקי ממוקד בחלקי ומודל השם על זה יוצר את האנרגיה ואת ההרגשה הטובה והנפלאה שאני מרגיש את כל הטעמים שבעולם ולא מתלונן ואם חסר לי אני רוצה עוד כדי להמשיך להודות כי כל כך טוב לי במה שיש לי זה להרגיש את כל הטעמים שבעולם ואת הדבר הזה קצת פספסנו אח קים בבלנו הרה ס שאשה תדה ר ך ש מברה על כל החסדים שאתה עושה [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אלי מ שמוד לשם השם מפנק אותו מי שמודה לשם השם מפנק אותו איי איי איי מי שמודה לשם השם מפנק אותו מי שמודה לשם השם מפנק אותו [מוזיקה] ודה ר ךם בר ודה רבה ךם בר תודה רבה לך השם יתבר תודה רבה לך השם יבר [מוזיקה] [מוזיקה] מ שסומך על השם שמשמח אותו מי שומך על השם השם משמח אותו א מי שסומך על השם השם משמח אותו שמ מי שסומך על השם השם משמח אותו [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] הי עכשיו בוא נבדוק עוד דעה עוד דעה במפרשים היו מברכים על המן בורא מיני מזונות כי היה טעמו תוק צפיחית בדבש שאנחנו לומדים תורה או מקיימים מצוות אנחנו צריכים להרגיש שזה מזין אותנו עכשיו תשימו לב יש נקודה מאוד מעניינת שאם אדם אוכל ויש רעש מסביב לא משנה כמה הוא יאכל הוא לא מרגיש שזה מזין אותו זה איך אומרים זה ממש הוא אוכל אוכל מכעס מעצבים הוא לא מרגיש שזה מזין אותו שאנחנו אוכלים אנחנו צריכים להרגיש שזה מזין אותנו אחד מהיסודות זה האכילה על פי דרכה של תורה אבל יש לנו תזונה של הגוף ויש לנו תזונה של הנשמה היו מברכים על המן בורא מיני מזונות כי היה טעמו מתוק את צפיחית ודבש אנחנו צריכים ללמוד איך אני אוכל תורה אוכל מצוות אוכל תפילה אוכל התבודדות ומרגיש שזה מזין אותי מתוק וערב לי אז קודם כל יש אנשים שעובדים את הקדוש ברוך הוא רק מהרגש רק מהלב אבל הקדוש ברוך הוא נתן לך גם כוח השכלי ידעת היום שזה המחשבה והשבות האלב חבר רבנו אומר שבאמת העיקר זה להרגיש מתיקות ועריבות בלימוד התורה אבל איך מגיעים לזה אם תלך רק על פי הרגש בא לי אני לומד לא בא לי אני לא לומד אתה לא תגיע אף פעם ללימוד אני לומד ואחרי המעשים נמשכים הלבבות אבל איך אני מגיע למקום שהתורה תהיה לי ערבה ותזיין אותי בורא מיני מזונות שזה יהיה מתוק וערב קודם כל עבודה אחת שמח בחלקי בלי השוואות לא לתת למחשבה את ה של השוות אני לומד כדי שייקראו לי מתמיד אני לומד כדי להשוות עצמי לאחרים אני לומד כדי שידברו עליי שאני גדול הדור לא זה השוואות לאחרים לא תרגיש מתיקות בלימוד התורה למרות שחז אומרים שהלומד תורה שר לא לשמע עלמנת להיקרות את רבי מתוך שלא לשמע יבוא לשמע אבל איך מגיעים לשמע רבי נתן אומר על ידי התקשרות לצדיק בעבודת השם לימוד תורה וקיום המצוות זוכה לתורה לשמע זוכה להרגיש ערבות ונעימות בלימוד התורה איך מגיעים לזה שאתה שמח קודם כל ב לך בעבודת השם שלך קודם כל אני שמח בחלקי ותגיד את זה ותדבר מזה אתה לומד תגיד ריבונו של עלם אני מודה לך אני שמח בחלקי בתורה שלי בלימוד שלי תודה רבה שאתה מזכה אותי לבוא ללמוד תורה סיימת את הלימוד נשק את הספר תגיד ר ש אני שמח בחלקי בלימוד שלי בתורה שלי קודם כל שמח בחלקי מודה לך הדיבור הזה ימשוך עליך שמחה על הלימוד שמח בחלקי בתורה שמח בחלקי בתפילה שמח בחלקי בברכות וכן על זה הדרך להיות רגיל לשבח ולפר את נו ואז אתה תרגיש שהתורה תזיין אותך כי היא לא תחרותית היא לא תחרותית זה יזין אותך בפן הרוחני שלך פתאום אתה תתחיל להעריך כל תהילים כל בית הכנסת כל הליכה לבית הכנסת ואיך זוכים לתורה לשמ מה המטרה בתורה לשמע בהכי פשיטות לעשות רצון בוראי לעשות רצון בוראה זה הרצון שלי לא גדול הדור ולא נשיקות בידיים ולא שום דבר אני רוצה בהכי פשיטות ללמוד תורה לקיים מצוות לעשות רצון בוראי ככל שאדם מרכז את המחשבה דיבור ומעשה במקום הזה משמיים מובילים אותו לתורה מתוקה ונפלאה אתה רוצה ללמוד תורה ולעשות רצון בוראך רצון הבורא שיהיה לך שמחה בעבודת השם שלך בלי וכחנות ובלי צחנ רבי ישראל דוב עוד 10 היה תמיד אומר כמה פעמים שכמה פעמים היה הולך להתבודדות ו דות והיה הולך עם לב של אבן וחוזר עם לב של אבן אבל היה שמח והיה מזכיר לעצמו ומשמח את עצמו שהוא זכה לקיים רצון הצדיק לעשות התבודדות ברוך השם זה היה ההסתכלות שלו הלך עם לב אבן חזר עם לב אבן אבל אני שמח ומעודד את עצמי שזכיתי לקיים את מה שרבנו אמר שזה התבודדות שולחן ערוך שיחת חברים לימוד תורה הוא אמר גם שרבנו יום אחד ישב עם רבי נתן יתו את ספר המידות ורבי נתן היה לו סדרים שרבנו נתן לו הרבה ספרים הרבה לימוד ואז רבנו אמר לרבי נתן בוא נחשב מה היום זכינו לעשות למדנו כך וכתבנו כך וגם חיברנו את ספר המידות וכתבנו אותו וזה גם לימוד תורה מה רבנו בא להגיד לרבי נתן פה נכון שהיום לא למדת לפי הסדרים שלך אבל עסקת בדברים אחרים בעבודת השם וזה גם עבודת השם אז תשמח בזה וגם רבי נתן אותו דבר ב לתרופה כותב לרבי יצחק לבן שלו שהיה לו טירחה דציבורא והיה צריך לנהל את כל הנושא הזה של הנסיעה לאומן ואת הקלויז ואת הקיבוץ הקדוש והיה לו טיח ד ציבור להקים את הבית הכנסת את הקלויז באומן שיהיה לחסידי ברסלב והרבה פעמים לא עלה בידו הלימוד ועבודת השם כמו שהוא רצה אבל הוא אומר היום שמחתי שזכיתי קצת ללמוד פוסק וקצת נביאים כתובים ולעסוק קצת בספרי רבנו ותפסתי איזה התבודדות רואים שמה דרך איך רבי נתן מחייה את עצמו בדיבורים ומוביל את עצמו לשמחה יום אחד הוא נסע בכרכרה ביחד עם רב נחמ מתול ין עם התלמיד שלו ופתאום רב נחמ מטולטשין רואה שרבי נתן מנסה להתפלל ולא מצליח להתרכז קשה לו פתאום נפתח לרבי נתן כזו שמחה בלב והתפלל בכזו דבקות בסוף התפילה רב נחמה מתול שין שאל את רבי נתן מה מה היה פה עכשיו תסביר לי רבי נתן אמר לו ניסיתי להחיות את עצמי בתפילה ולא הצלחתי לא היה לילי חיות לא היה לי לא הרגשתי כל כך דבקות ואז הגעתי בפסוקי דזמרה לפסוק ולהודות לזכר קודשו ועלה לי פשט במוח שגם יש רק זכר לקדושה צריך להודות על זה ואז נפתח בי כזה אור וכזה דבקות שהתפללתי בדבקות ראייתם איך רבי נתן מחפש תמיד איך להחיות את עצמו וגם בימי מונת שהוא מביא שמה תיאור שלם חלק ב איך הוא הגיע לארץ ישראל ואיך הוא הגיע לציון של רבי שמעון בר יוחאי והוא אומר הגעתי לציון של רבי שמעון ופחות נפתח לי הלב אתם יודעים מה זה אם אנחנו היינו במקום רבי נתן עד שאתה מגיע לרבי שמעון ופחות נפתח לך הלב ואתה מנסה להתפלל ואין לך כל כך דבקות היית אומר תראה מה זה איפה אני מונח הגעתי לרשבי ותראה אין לי דבקות ואז הוא מתאר ועליתי למרגלות ההר והגעתי לציון של רבי יוחנן רבי יוחנן הסנדלר למעלה ושמה הרגשתי שנפתח לי הלב רבי נתן יכל לעשות פלפולים אצל רשבי לא נפתח לי הלב ופה נפתח לי הלב הוא לא עשה את הפלפולים האלה התפללתי אצל רשבי תודה רבה לשם לא נפתח הלב בסדר זה לא אומר שהתפילה שה לא מקובלת תודה רבה על בורא עולם נפתח לי הלב אצל רבי יוחנן הסנדלר ברוך השם שמח בין פה בין פה הייתי אצל רבי שמעון הייתי אצל רבי יוחנן סנדלר והוא מתאר איך הוא ירד אחרי זה למערה של הלל הזקן ותלמידיו והרגיש שמה חיות לא היה לו קל אבל הוא שימח את עצמו בעצם זה שהוא נמצא במציאות אצל רשבי אצל רבי יוחנן אצל הלל הזקן סיפר לי מישהו שיום אחד חמיו הוא היה מקורב לרבי ישראל דובד 10 והוא אומר יום אחד הוא לקח את רבי ישראל ברכב למירון אומר הגיעו למירון ורבי ישראל כבר היה זקן בימים ובאו לצאת מהרכב והיה רת גשם מבול מבול מבול אי אפשר היה לצאת מהרכב הוא ניסע יצא החוצה ראה שאי אפשר ואז הוא נכנס לרכב והגשם יורד ולא מפסיק לא מפסיק ואז הוא אמר לרבי ישראל בישראל סבא מה נעשה אי אפשר לרדת לציון תראה איזה גשם הוא אומר רבי ישראל דוב עוד 10 בכזה יישוב הדעת אמר נו רבי שמעון ראה אותנו הגענו לציון אנחנו בציון כל ההר הוא בחזקת רשבי והיה לו כזו שמחה וחיות היה תקופה שרבי ישראל כבר היה על כיסא גלגלים יום אחד אחד המדים שלו אמר לו רבי ישראל אני צריך כבר ללכת הוא אומר לו לאן אתה הולך אומר לך לשדה להתבודד אז רבי ישראל אמר לו קח אותי איתך אז הוא אמר לו סבא איך אני אקח אותך איתי אתה על כיסה גלגלים אומר לו לא הבנת אני לא יכול להגיע לשדה עכשיו להתבודד על כיסא גלגלים אבל בזה שרציתי להגיע על השדה אני מאמין באמונה שלמה שבדרך שאדם רוצה להלך במו להכין אותו ואני מאמין שמעלה עליה כתוב שעשיתי ש התבודדות בשדה אפילו שהוא היה בבית ועשה את ההתבודדות שלו שימח את עצמו ברצונות אחים יקרים איזה עבודה נפלאה זאתי צריך לדבר מזה צריך לעבוד עם זה לכן רבי ישראל כל דיבור שהיה אומר מרבנו זה היה ה ה אנשים היו מרגישים איך איך הוא איך הוא חי גן עדן איך הוא חי את הדיבורים של רבנו בכזו פשיטות וכזו תמימות ברוך השם וידוע אצל רבי ישראל שהרבה אצלו עבודת הניגון זה הייתה עבודה אומרים שאפילו היה נוסע הרבה לירושלים להיפגש עם החברים שלו חסידי ברסלב כדי לשמוע מהם ניגוני ברסלב ושהייה חוזר לטבריה והיו שומעים אותותו מנגן ושר אז היו יודעים שזה ניגונים שהוא שמה עכשיו בירושלים היה ממש נוסע במיוחד במיוחד נוסע לירושלים כדי לשמוע ניגונים חדשים לקבל ניגונים חדשים איזה אהבה היה לו לניגון ולריכוז היה עם הרבה הרבה שירים הרבה שירים הוא היה שר המון שר ומודה שר ומודה שר ומודה והיה קם ורוקד ושמח מה אתם חושבים שזה בא לו בחינם זה בא רק מהרגש לא זה בא מהתפיסה השכלית רבנו רוצה לרקוד שנרקוד אז נרקוד רבנו רוצה שנשאיר שיירי שבת אז נשאיר שירי שבת רבנו רוצה שנשיר אז נשיר רב נחמ מתול שין היה לו הנהגה לפני שהוא היה הולך לישון הוא היה הולך לישון מוקדם וקם חצות הוא היה עושה ריקוד לפני שהוא הולך לישון למתק דינים בפרט בתקופה שזה היה השנים הקשות של שניות הרדיפות של על רבי נתן שרדפו אותו שנת תקצה קצט שנים מאוד קשות ספר שלם שנתחבר על זה ימי התלאות קונטרס מכני הזדים שמדבר המון על הדברים האלה השם ישמור ויציל רב נחמ מוצין בשביל למתק את הדין הה נוהג לפני השינה לקום ולרקוד ככה היה נוהג היה נוהג לרקוד לעשות איזה ריקוד כמה דקות וללכת לישון יום אחד הוא עלה עלה למיטה לישון הוא נזכר שהוא לא עשה ריקוד הוא קם לבש על עצמו את הבגדים עשה ריקוד וחזר לישון תראו עד כמה חסידי ברסלב בדור הקודם האריכו מה זה ריקוד שרבנו דיבר עליו על ידי ריקודי תורה י על ידי ריקודי ומחיאת כף מתמתקים כל הדינים התהילים רב שמואל הורוביץ בחלק ב וג בימי שמואל סדרת ספרים נפלאה א' ב וג שהוא הכיר את רבנו סופר שיום אחד חג השבועות מישהו רואה שם את הטור את חג השבועות איך הוא היה בירושלים ובכותל הוא כמעט לא ישן למד עם הבן שלו וקרא את כל ספר תהילים ואמר תיקון הכללי והלך לעשות התבודדות וישב ולמד ועשה אתה רואה באדם חי תוסס מאיפה זה בא לו זה בא לו מהתפיסה רבנו רוצה תהילים יאללה תהילים התבודדות התבודדות והעיקר בשמחה ורב שמואל הורוביץ עבר עליו עבר עליו הרבה עבר עליו לא היה לו קל אבל רב שמואל הורוביץ הלך עם העצות של רבנו לחייך בכוח אז נחייך בכוח ונמחה כפיים ונודה לשם וככה הם זכו ברוך השם להיות עבדי השם לא רק גדולים בתורה וביראה עבדי השם שמחים עבדי השם מאיירים עבדי השם שיש להם אור על הפנים יום אחד חכם בן ציון אב שו נכנס לאחד הבתי כנסת בירושלים וראה שכולם עצובים שם יצא החוצה אמר אחסל אחד התלמידים שלו אני לא מבין פה כל מי ש יותר עצוב יותר צדיק תפילה מגיעה עד התקרה כל מי שיותר עצוב יותר צדיק חסד השם אדם צריך להפנים שמחה בלב אתה עומד מול המלך אשרך זכית זכית תיקון הכלל ליקוים ות הנופים טיגונים [מוזיקה] מקבלים א אי ולארץ חוזרים א אי אי [מוזיקה] אי לצדיק וסקי אי אי אי אי אי אי אי אי אי כל החסידי א א אי אי אי אי אי ה לצדיק נושעים א איי איי איי א איי אי איי א אי איי כל החסידים א אי אי איי א אי אי איי איי איי איי כרטיסים טובים א איי אי איי אי אי איי א איי איי ניגונים טובים א אי איי א היי חסד השם על הארץ אני זוכר באחד הנסיעות לאומן פתאום הודיעו לנו עיכוב בטיסה של איזה כמה שעות כולם הסתכלו אחד על השני טוב אני פתחתי ספר אמרתי יאללה נלמד קצת תבודד בזמן שאני יושב פתאום שמה איזה אחד בא חיבר את הטלפון שלו לבוקסה שם טרנסים שירים של רבנו אמר חבר'ה בוא נרקוד הייתם צריכים לראות מה שתיים שלוש מטוסים שהיה להם עיכוב פתאום קמנו אני סגרתי את הספר קמתי אמרתי יאללה רוקדים בלי עין הר היינו קבוצה כזאת גדולה רקדנו פיזז שרנו מה זה כולם היו בהלם כל השדה תעופה מה שנקרא הדיילים פתאום הוציאו טלפונים התחילו לצלם אותנו לא עבר שלוש דקות אמרו רבותיי הטיסה בסדר גמור יאללה קדימה להעלות ראיתי בחוש מה זה על ידי ריקודיים וחיית כף מתמתקים הדינים ממש עקבו לנו את הטיסה בסוף הוציאו את הרמקול הם התחילו לרקוד העלו אותנו אז הסתכלו עלינו בתור משוגעים אבל משוגעים שמחים אבל כמה שהסתכלו עלינו בתור משוגעים הוציאו את הטלפונים ובסוף אמרו תשמעו כזה דבר לא ראינו אחד הדיילים אמר לא ראיתי כזה דבר עקבו לכם את הטיסה במקומות אחרים זה תביעות ובלאגנים וכעסים ומה אתם עושים קמים לרקוד זה לא ראיתי עוד ברוך השם זור חנו זה האמונה שארנו ש שגי [מוזיקה] שג ס לשש [מוזיקה] גם ח ו [מוזיקה] י ישתבח שמו לעד זה מוריד שפע העצות של רבנו מורידות לנו שפע ברוך השם איזה עצות פשוטות תמימות לא רק ללמוד לא רק לקיים מצוות ללכת עם תודה והודעה לא צריך לעשות את זה ברעש וצלצולים מספיק בינך לבין עצמך שעצם זה שאתה מכיר טובה לקדוש ברוך הוא על מה שיש להכיר לו טובה יש כל כך הרבה עלמה כל כך הרבה חסדים אחים יקרים תסתכלו אנחנו עוברים תקופה לא פשוטה נכון אל כמה הקדוש ברוך הוא שומר עלינו תראו כמה אויבים מבית ומסביב תראו כמה אויבים כמה אויבים לא כל יום כל רגע כל שנייה שאנחנו חיים פה זה נס באמת זה נס נס נס כל אחד מאיתנו הונס מעליך אדם יכול לעשות הנהגה ככה טובה לא חובה עד שאתה נרדם תודה לשם תשאיר לשם טוב לי בחיים טוב לי בחיים טוב לי טוב לי בחיים הכל הכל הולך אחר החיתום תודה לבורא עולם תשבח אותו ששום דבר לא מובן מאליו ותלך לישון מתוך איי מתוך תודה וההודעה מתוך תודה והודעה אשרה והשר חלקו למי שהולך ו לישון מתוך תודה והודעה וקם בבוקר מודה אני והולך לישון בלי מתו מדני ברוך השם חסד השם על הארץ להודות לבורא [מוזיקה] עולם נוסא אל המרומים לוחשת תפילתי למלך ליבי במלא ג גוים לאל אשר סולל לי דרך רוצה להיות כל החיים הכי קרוב שיש קרוב אליך אלוקים כל יכול תודה על הכל על שמש זורחת אל מול ים כחול על צחוק ילדים על כל השירים תודה לחצי שבא והשלים על הטוב שקיים על הבית לחם על כל מי שהגשים את כל מה שחלם על כל יום [מוזיקה] בעולם אני יודע אלוקיים שלא תמיד היה ביקו להתגבר על כל פחדי לתת לנשם מנוע רוצה להות כל בחיים הכי קרוב שיש קרוב [מחיאות כפיים] אליך אלוקים כל יכו תודה על הכל על שמש זורחת אלמו ים כחול על צחוק ילדים על כל השירים תודה חצ שב ו ש לב ל כל מי שהש את כל מה של ל כל ם [מחיאות כפיים] אלוקים כל יכול תודה לכל על שמש זורחת אל מול ים כחול על צחוק ילדי על כל השירים תודה לחצי שבא וישני על הטוב שקיים על הבית החם על כל מי שהגשים כל מה שחלם על כל יום בעולם על כל יום בעולם ראיתם איזה יופי כמה כזה ברוך השם יכול לפתוח תודעה חדשה לרגש לשמח עבדו את השם בשמחה זה דרוש עבודה ברוך השם מאוד פשוטה מאוד קלה לפתוח את הפה לטובה ברוך השם וזה מוריד ישועות לא רק בדברים הגשמיים ברוחני נמשכת מנגינה על כלל הצלילים אתה מנצח ל שמש קיץ ועלים הל אור גדול שבי זורח הולך איתי נותן לי לבחור בלי לפחד בלי לעצור תודה על השפע מהכל תודה לך מלך כל יכול תודה שחזרת נשמה תודה על חיים במתנה תודה על השמש והאור אתה שדואג לכל מחזור אנחנו איתך עולים עולים תודה שנתת לי חיים [מוזיקה] זמור לתודה אריו לשם כבוד מלכותו בכל הארץ עיבדו את השם רק בשמחה בואו לפניו יר ננה פותח ידך נותן לי רצון בין חושך לאור לבחור נכון תודה על השפע מהכל תודה לך מלך כל יכול תודה שהחזרת נשמה תודה על חיים במתנה תודה על השמש והאור אתה שדואג לכל מחסור אנחנו איתך עולים עולים תודה שנתת לי [מוזיקה] חיים חסד השם על הארץ שבחים והילות לבורא עולם אנחנו צריכים ליצור עבודת שטח מה זה עבודת שטח אני לא מודה שהכל מושלם כי זה אף פעם לא יהיה אז אף פעם לא יהיה תודה והודה דווקא שזה לא מושלם דווקא שיש יתרון וחיסרון דווקא שאני מוצא את הייתרון אפילו שהוא קטן מתוך ריבוי החסרונות כמו התם הקדוש שהיה לו יותר חסרונות מאשר יתרונות אבל היה יודע לקחת את המנהל ולהגיד אח איזה מנעל של סוכר זה הגדולה של האדם גם אם אתה רואה שהיתרונות שלך הם כל כך מעטים לגבי החסרונות אבל תזכור תמיד יהלום אחד של יתרון קטן מול אלפי חסרונות זה יהלום אחד מול כל כך הרבה קש ותבן שיש בשדות יהלום אחד שווה את הכל ככה זה בלימוד התורה שלנו בקיום המצוות שלנו ובעבודת השם שלנו גם שאתה לומד ומתפלל ואתה רואה שיש יותר חסרונות מיתרונות ממה שאתה עושה הגדולה הי זה עכשיו גלות את היתרונות להעלות אותם לשם ולהגיד אבא תודה זה תודה אמיתית שמש עולים לגדולה ולכל השפע שאתה צריך ברוחני וגשמי כי הרצון של היהודי זה תמיד לעשות רצון בורא יש לנו כוח פנימי מתמיד שהוא כל הזמן קשור לנשמה ככה רבנו מביא בתורה עין כוח המושך כוח הרצון שכל יהודי תמיד רוצה את השם ואתה יכול פשוט לחבר את המחשבה שלך לתודה והודעה לכוח הזה לחבר את המחשבה למקום הזה אני מודה לך בלי סוף על זה שאני כל הזמן רוצה אותך הרצון של היהודי אף פעם לא מפסיק אדם לא יגיד טוב זהו מספיק למדתי התפללתי זהו לא רוצה עוד הרצון של היהודי זה תמיד לגדול הוא תמיד רעב לקדוש ברוך הוא ו הדבר הזה זה דבר טוב שאני כל הזמן צמ לשם ואוהב את השם צמ נפשי לאלוקים אז אשרינו ואשר חלקנו אחים יקרים אחים אהובים תזכרו תמיד יוצרים תודה והודה כום הקדוש מתוך דווקא המציאות שיש ייתרון וחסרונות אני מוצא את היתרון ומודה וגם אם אני רואה שהחסרתי מיתרונות ויצר הר אומר לי אז על מה את הודה עכשיו מילא אם הייתרונות היו יותר מהחסרונות אז זה בטל ב-60 ועושה לך לומדת אז עכשיו יש לך על מה להודות אבל שהחסרתי מהיתרונות כמה שתודה זה לא יעזור אתה לא תהיה בשמחה כי יש לך יותר חסרונות מיתרונות אבל מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך הטוב שלי לעולם לא תבטל ב בר תזכרו את זה והתם הקדוש היה לו יותר חסרונות לא היה בקי במלכה ולקח לו זמן עד שהבין ועד שעשה את העבודה עשה רק מנעל של שלוש קצוות וכולם לוקחים שלושה זהובים בעד מנ והוא זהוב וחצי יש לו כביכול הרבה יותר חסרונות מאשר היתרונות והפרנסה בדוחק ואשתו שואלת אותו וגם עוקצת אותו למה כולם לוקחים שלושה זהובים ואתה זהוב וחצי בקיצור לפי המציאות שלנו מה אתה שמח כי הגדולה זה למצוא ממש אפילו פירורן של שמחה ולסמוך ובזה לשמוח למד דף גמרא מסכן לא הבין כלום למד איזה שורה אחת בוא נראה אותך שמח על השורה הזאתי אומר לשם תודה רבה על השורה הזאתי קרא תהילים מסכן ולא היה מרוכז אבל אומר שם פה כן הצלחתי להיות מרוכז ופה כן הצלחתי להיות מרוכז פה כן אמרתי בכוונה כן על זה הדרך אני הרגשתי את זה כמה פעמים בהתבודדות שעה שלמה אתה יכול להיות ריק יבש כלום אבל פתאום יורד לך איזה דיבור שהדיבור הזה היה שווה לעבור את כל השעה של היובש שעברת יורד לך איזה דיבור שפשוט מסדר לך את כל המוחים גם אם החסרונות יותר גדולים מהיתרונות העבודה שלנו זה להודות ולשבח אז אשרנו ואשר חלקנו ה הלד את העיניים הטור ברוך השם פתחנו שבוע טוב עם תודה והודעה ושירות ותשבחות אז אנחנו מודים לבורא עולם חסד השם על הארץ אתה הרי לימדת אותי שעל אבא לא שואלים שאלות חסד השם על הארץ כי על אבא אז עם הרבה ריקודים ושמחה בבית זכינו לעשות נחת רוח ליוצרנו לדבר מתודה והודעה לא להתלונן וגם אם חסר לא להתפלל ממקום של התלוננת למקום שאני רוצה יותר להמשיך ולהודות לך ואני מכיר לך טובה ריבונו של עולם אני לא שוכח לרגע על כל הניסים והנפלאות שאתה עושה איתי על הזכות לפתוח ספר על הזכות לפתוח תהילים על הזכות לגשת להתבודדות על הזכות ללמוד תורה על המתנה הכי גדולה שנתת לי בעולם ברוך שלא עשאני גוי תודה רבה לך השם אשרינו שזכינו להתקרב לרבנו חסד השם על הארץ שווה כל העולם הזה בשביל להתקרב לרבנו זכה להיות באומן בראש שנה נזכה לשיר ולהודות ולשבח את השם תודה רבה על בורא עולם שיהיה לכם שבוע מתוק שבוע נפלא שבוע מוצלח שבוע מלא בשבחים והילות לבורא עולם ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה