מלווה מלכא עם הרב מאור קריו מלא כל הארץ כבודו פורים
מלווה מלכא עם הרב מאור קריו מלא כל הארץ כבודו פורים
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם שבוע [מוזיקה] טוב אנו בעזרת השם כ תתו של רבי נחים ברסלב לקראת פורים אז חברה עליכם השבת תודה רבה ל בורא עולם על כל החסדים הנפלאים שעושה עמנו [מוזיקה] אז היום אנחנו בעזרת השם מחנים את עצמנו לפורים לקראת החג הנפלא הזה החג המעיר הזה שנותן לנו כוח ותעצומות להסתכל על מציאות החיים שלנו אז אנחנו עם מוזיקה טובה ואתם בבית ואנחנו איתכם ואתם איתנו [מוזיקה] זה מוזיקה טובה שמחה טובה בבית ישתבח שמו לעד של בורא עולם כל העניין של פורים זה התחלות חדשות אז אנחנו כבר צריכים להכין את עצמנו להתחלות חדשות פשוט להתחיל [מוזיקה] מחדש ום אנ תן סיפור מהגמרא במסכת במסכת מגילה סיפור נפלא דף בדף ז עמוד ב על רבא ורבי זירה אנחנו בעזרת השם נראה שמה דברים [מוזיקה] [מחיאות כפיים] יפים גם נדבר על הנושא הזה שנקרא חי איניש לומה עד אלא ידע בן המן לברוך מרדכי אנחנו ניגע בנקודה הזאתי מה זה מלמד [מוזיקה] אותנו מה העניין של פורים כל הנושא הזה של השמחה והחיות ההתחלות החדשות המד שטוטה איך מושכים התחלות חדשות [מוזיקה] אומר התיכוני זוהר שהעלה של פורים הא יותר גבוהה מיום הכיפורים עד כדי כך ריקון של המילה כיפורים זה [מוזיקה] כפורים כל העניין של יום הכיפורים זה תשובה מתוך יראה ויום פורים זה תשובה מתוך אהבה יום כיפור אנחנו אסורים בהרבה דברים ויום פורים מותר בהכל אבל לקחת את זה לקדושה פותח לנו הסתכלות חדשה על החיים שיהיה שבוע טוב [מוזיקה] יותר אז בואו אני אשתף אתכם ככה באיזה סיפור טוב להתחיל הגמרא מספרת שמה במסכת מגילה בדף ז עמוד ב' שמה הגמרא מספרת שרבא ורבי זרא ישבו לסעודת פורים ומרוב השמחה שהייתה קם רבא ושחט את רבי זרא כן שמעתם קם ושחט אותו יפי ממש הפשט בבוקר ראה מה נעשה התפלל עליו וקם לתחיית המתים רבי זרא קם לתחיית המתים שנה אחרי זה אמר לו בוא בוא נישב עוד הפעם נעשה סעודת פורים איך אומרים במושגים שלנו אמר לו לא כל יום נעשה נס לא כל יום פורים אז קודם כל עומדים מהסיפור הזה שגם בשתייה עצמה צריך להיזהר שלא לפגוע באחר ומרן השולחן ערוך וגם הרמה כותב את זה אני חושב ש בסימן תרצה לכל הנושא הזה של אמא אדם פגע במישהו בפורים האם הוא צריך לשלם לו לא צריך לשלם לו הוא שתה השתכר פגע במישהו האם צריך לשלם לו לא צריך לשלם לו האם זה עונס האם זה מזיד אדם הועה תמיד אז מזה אבל מהסיפור הזה קודם כל לומדים שהמטרה של פורים זה לא הפקרות זה לא ליצור איזה סוג של שמחה מתוך הפקרות וחס ושלום לגרום לאדם לפגוע בו אם אדם יודע שהוא יכול לפגוע בבן אדם אז הוא צריך להיזהר עם [מוזיקה] השתייה אבל יש לנו מר נפ מקום שאמר שם מביא שמה פירוש מאוד מעניין הוא אומר שלא הכוונה שרבא שחט את רבי זרע כפשוטו אלא הכוונה שישקע אותו כל כך הרבה יין והמקום ששותים יין שעובר בגרון שמה זה אזור השחיטה אז מרוב שישקע אותו יין הוא איך אומרים כבר הפיל אותו לגמרי אבל עדיין שקם הוא בבוקר וראה והתפלל עליו שיחזור לחיים ולשנה אחרת הוא ניזהר מלשבת עוד פעם בסעודת פורים ולהגיע למצב כזה אז צריך גם מזה לומדים שהנושא עם משתייה צריך להיזהר לא לפגוע ב אחר יש כאלה לפעמים אומר לשני שתה שתה שתה שתה אה חביבי אתה חונק את הבן אדם בן אדם אם רוצה לשתות הוא יודע איך הוא יודע מה לשתות ואיך לשתות וכיצד אז כמובן שצריך עם זה הרבה הרבה דרך ארץ ובאש באנש באנשי שלומנו זקני חסידי ברסלב איזה תיאורים יש שהיו שבים בייחד וסועדים את סעודת פורים שאחד הסיפורים שכל כך כל כך מרוממים את הנפש שרב שמואל הורוביץ זכה לשבת עם אנש ואחד מהם שישב שמה זה היה רב שמואל שפירה שעליו הגדירו אותו שהוא היה עם שמירת העיניים שלו מחזיק שליש מהעולם היו קוראים לו השרף הקדוש היה עבד השם תמים קדוש וירא שמיים ולימים רב שמואל הורביץ זכה להיות באומן ורב שמואל שפירה עדיין לא זכה אז היה תקופות שהיה קשה להגיע ואז ככה שהם שתו ושמחו שמחה של קדושה פתאום רב שמואל שפירה מסתכל ל רב שמואל וריץ אומר לו אני מוכן לתת לך חצי מהעולם הבא שלי כדי שתיתן לי תיקון אחד הכללי שאמרת אצל רבנו בציון הקדוש רב שמועל רביץ חשב אמר לו אמר לו אני מוכן לתת לך את כל העולם הבא שלי רק תיתן לי תיקון אחד הכללי אפשר לעשות את זה על פי הלכה שהיית אצל רבנו תיקון אחד הכללי רבי שמואל ארביץ היה בערך שלוש שנים באומן עבר שמה מסע לא פשוט בכלל מי שיש לו את הספר ימי שמואל יש שמה שלוש חלקים בחלק השני שמה מתואר את כל המסע שלו שהוא הגיע לאומן במסירות נפש בתקופה שאי אפשר היה להגיע ורב שמעל הורוביץ לא הסכים הוא אמר לו אני מוכן לתת לך את כל העולם הבא שלי ולקחת את כל הגיהנום שלך גם לא הסכים את כל הגיהנום שלך ושל כל המשפחה שלך גם לא הסכים היה שלב שרבי שמואל הורויץ כמעט התפתה והסכים ואז הוא חשב רגע ואמר לא לא לא אני לא נותן תיקון הכללי אחד שהייתי אצל רבנו עד כדי כך אומרים שבסוף היה איזה עניין שהוא כן אבל אנש הזקנים שישבו שמה וראו את המעשה הזה אז היה להם כזו שמחה בלב שהם אמרו תראו מה זה איך אדם היה מעריך מה זה להגיע לרבנו שרב שמואל וריץ זכה להיות אצל רבנו ובאותו זמן רב שמואל שפירה עדיין לא זכה וכמה היה לו געגועים להגיע לרבנו אבל ימים בשנה האחרונה של רבי שמואל שפירה הוא זכה להגיע לרבנו זה היה השנה האחרונה לחייו וזכה להיות אצל רבנו הביא אותו על כיסא גלגלים אבל מזה למדו כמה אנ כל כך החשיבו את העניין הזה של להגיע לרבנו ולהגיד שמה התיקון הכללי תראו מה זה איזה סיפורים מבהילים מרוממים את הלב אז שמה הגמרא שדורשת גם יש יעבץ מאוד מעניין שהוא אומר על רבא ועל רבי זרא שלא הכוונה שהוא שחט אותו אלא הכוונה שהוא עשה איזה סוג של דימוי הוא עשה איזה סוג של דימוי וזה היה נראה כאילו שחט אותו זה פירוש של היעב אה יש דיבור של ה י יש פירוש של הארי שהוא אומר שפשט הוא שחט אותו ואייך מחמת שהוא ראה בו ניצוץ של קדושה שכמו שהצו הזה מתעלה מהבהמה ששוחטים אותה ואדם ובהמה תושיע השם ועולה ממדרגת בהמה למדרגת אדם אז לכן שחט אותו אבל יום למחרת גם מקים אותו לדחיה זה עוד ביאור של הארי על פי הפנימיות אבל מזה אנחנו רואים שכן יש מעלה לשתות בפורים כי הגמרא שמה בהמשך אומרת חיב איניש לומה עד אלא ידע בן ארור אמן לברוך מרדכי רשי כותב על המקום לוי סומה להשתכר ביין זה גם דנו הפוסקים האם להשתכר ביין ולמה אז אחד הטעמים שמביאים למה רשי הדגיש להשתכר ביין כי המשתה של אחשוורוש הייהה ביין והתיקון הוא דווקא להשתכר ביין עכשיו חזל שמה גם דורשים זכה נעשה ראש לא זכה נעשה רש אדם ששוה יין יין זה בגימטריה 70 אם הוא זך במידות שלו זכה נעשה ראש הוא שותה את היין בפורים והוא זוכה להתעלות התעלות מאוד גדולה בעבודת השם זוכה למוחים חדשים זוכה להתחלות חדשות זוכה תודעות חדשות אבל אם לא זכה נעשה רש ם השתייה של היין הוא מתנהג לא יפה מתנהג לא בסדר וכבר שמענו סיפורים לצערנו לפי השולחן ערוך כפשוטו ככה ראו את זה אנש ככה זה מופיע בשיח סרפר הקודש שהיו שותים כפשוטו עד אללא ידה הרמבם מסביר מה זה לשתות בפורים עד דלא ידע בן או רבן וך למרדכי אומר הרמבם עד שישן מתוך שכרותו זה המדרגה הכי גבוהה שאדם שותה והולך לישון מתוך שכרותו ואז הוא לא יודע להבדיל בין ארור רמן לברוך מרדכי הרמ כתב שלו דווקא להשתכר כלות דהיינו עד דלא ידע כ מחמת שראינו שהיין הרבה פעמים גרם פגמים לאנשים והביא למציאות לא טובות אל הכוונה ששת קצת יותר ממה שהוא רגיל ועל ידי זה שהוא קצת מבוסם והולך לישון זה נקרא שהוא לא יודע להבדיל בין ההוא אמן לברוך המרדכי נכון שמגיע פורים יש איזה עניין כזה של שחרור שאנשים רוצים באמת לשתות עד לא ידע ו אבל חכם עיניו בראשו אחד הדברים בחסידות ברסלב זה הנושא שרבנו מאוד הדגיש על דרך ארץ א ודרך ארץ זה דבר חשוב וכמובן שאי אפשר להגדיר שרבנו אמר שאם אדם יודע שהוא שותה יין ומזה הוא עושה שטויות והוא פוגע באנשים וכבר היו מקרים והיו מעשים ואדם יודע שהוא יוצא מהאיזון שלו אז שישתה יין ד שתקר ויפגע באנשים רחמנא ליצלן אל חכם עניו בראשו וכמו שראינו באנה שהיו יושבים ושותים ושמחים ולומדים תורה גם בין לבין ואומרים את התפילות של קותי תפילות של רבי נתן הכל היה עם הרבה ענווה ודרך ארץ הכל היה עם רצון של תשוקה להתקרב להשם יתברך בפרט שרבנו גם הזהיר מהשתייה אז כל השנה מאוד נזהרים מהשתייה אבל בפורים עד אלא ידע בסדר אבל חכם אנב בראשו חכם עיניו בראשו אנחנו רוצים בסך הכל לשמוח ולהתעלות ולא חלילה וחס שיצא הקלה תחת ידינו אבל בוא נחזור לנקודת היין מה העניין של היין לשתות את היין אז יין בגימטריה 70 ויש לנו 70 פנים לתורה אבל כנגד 70 פנים לתורה יש לנו גם כבשה אחת בן 70 זאבים שזה אומות העולם ורבי נתן מסביר שזה התאוות והיצרים שיש לאדם ואחד הדברים כדי שהיין ישפיע טוב דהיינו ה70 פנים לתורה שישפיע טוב על האדם וירמי אן אותו ויחזק אותו ו ירומם לו את את הנשמה שלו למקומות טובים זה צריך להיות זכה נעשה ראש מה זה ראש ר א' ש הא' היא באמצע הא' זה אלופו של עולם שאדם כל ה ה מטרה שלו באמת זה להתחבר לאלופה של עולם ולהתקרב לקדוש ברוך הוא וידוע שאדם שותה בפורים פתאום מתחיל לבכות וגעגועים לשם זכה נעשה ראש מכניס את מציאות השם לחיים שלו ככה גם התורה שהיא משולה ליין אז אותו דבר שאנחנו לומדים תורה זכה נעשה ראש יש לו עבודת המידות שיש לו את הטהרה שלו את הקדושה שלו הזכה נעשה ראש הוא מתרומם אבל אם לא זכה הוא לומד תורה אבל זה לא מתוך עבודת המידות נעשה רש נעשה ני ואיין אל מדעת הדעת שלו נופלת למקומות לא טובים מזה אנחנו רואים גם את המושג שנקרא עבודת המידות שזה נקרא גם הדרך ארץ ובפורים רואים באמת איך אנשים מורידים את התחפושות שלהם ומה באמת הוא חושב מהפנימיות איך הוא מתנהג איך הוא מתנהל בינו לבין עצמו בינו לבין אחרים ושמה באמת מתחילה ההתבוננות של האדם איך ההתנהגות שלו וכמה רבנו הדגיש בחיי מרן את הנושא הזה שנקרא דרך ארץ את הנושא הזה של עדינות הנפש את הנושא הזה של קרבת אלוקים לטוב שזה מה שאנחנו רוצים לזכות למקום הזה לנקודה הזאתי העדינות הנפש תדעו לכם היא הגאולה של האדם הקו זכות ככה אומר גם הבעל שמטוב על חומש בראשית אומר שהצדיק ככל שהוא מתעלה יותר בעבודת השם הוא יותר מתעד עד שהוא לא רואה רע באף אחד הוא לא רואה רע באף אחד הוא לא רואה פסול באף אחד הוא רואה טוב התורה צריכה לעדן אותנו למקום שמצד אחד אנחנו נזהרים מהרע ולא נותנים לו איך אומרים הצדקה אבל מצד שני אנחנו גם יודעים למצוא את הכו זכות ולרומם את כל המערכת של החיים שלנו בינינו לבין עצמנו לבין אחרים יש ספר נפלא פירוש על על מגילת אסתר של הבן איש חי הוא נקרא קרן ישועה פירושים נפלאים ממש בעבודה הפנימית שמה הוא מסביר דבר מאוד מעניין הכ של הכ זכות הוא מביא את הגמרא במסכת סנהדרין אני חושב שזה ביז למטה למטה שמה הגמרא אומרת שהיה סנהדרין עכשיו היה 70 סנהדרין איך היו בוחרים אחד מה-7 סנהדרין שהיו בוחרים את הסנהדרין לא היו בוחרים מישהו אלא שהוא היה לו כוח בתורה לטהר את השרץ עד כדי כך להתיר את השרץ התוספות שם שואלים בשם רבנו תם מה זאת אומרת להתיר את שרץ מה זה יתן בכל מקרה התורה עשרה אז התוספות שם עושים מהמהלך שלם אבל מה הכוונה היא להתיר את השרץ זה כוח של תורה שיודע להוציא מטומאה לטהרה זה כוח עוצמתי למשל רבי מאיר בעל הנס היה לו כוח לתת 24 תירוצים להתיר את השרץ שתוכל לאכול אותו אחרי זה היה נותן 24 תירוצים למה אסור אבל למה אתה עושה את כל זה התורה אמרה שאסור מה העניין להראות לך את הכוח שבתורה בין ה אסור לבין המותר בין הטמא לבין הטהור והתפקיד של האדם שהוא לומד תורה זה כמה שיותר להגיע למקום של כוח דעתר העדיף וזל שמה אומרים שאם היה בית דין של סנהדרין שפעם ב70 שנה היה מוצאים מישהו עורג הוא היה נקרא בית דין קטלני מידת הדין הייתה בו חזקה תמיד היו מוצאים כף זכות תמיד היו מוצאים כף זכות על האדם לרומם אותו לתקן אותו ולא להמיט אותו חס ושלום מזה אנחנו רואים שאדם לומד תורה המטרה היא זה להגיע לחשיבה חיובית נכון יש דברים שהם לא כסדר יש דברים שהם לא נכונים אנחנו לא מצדיקים את זה אבל יש כוח על ידי הקו זכות לתקן את מציאות הבריאה האדם ואנחנו ולהפוך את כל הקו חובה לכף זכות וזה אומנות זה אומנות של כוח ד היתר העדיף שהכוח של ההלכה של לימוד ההלכה למצוא רחמים לגלות חסדים בתוך מציאות הדור איך להקשיב לאנשים ודרך זה לפסוק להם גם את ההלכה של כוח דעתר עדיף זה כוח עוצמתי זה כוח של הרבה חסד והרבה עדינות לא ויטור אלא רחמים אלא רחמים מי היה אחד סנהדרין היה מרדכי ומי שהיה בסנהדרין שתבינו רק קצת לסבר את האוזן על מי מדובר מי שהיה בסנהדרין הוא היה יודע את כל ה-70 שפות של כל אומות העולם לכן מרדכי ידע ל בקטן ותרש מה הם מדברים הם דיברו את השפה הטורוס והם חשבו שהוא לא מבין אותם והוא שמע שהם רוצים להרוג את המלך ועל ידי זה הלך והודיע למלך אחשוורוש שרוצים להרוג אותו איזה כוח היה להם חוץ מהתורה שהייתה בהם חוץ מהערת שמיים כוח של קדושה כוח של טהרה כוח של להנהיג את עם ישראל ברחמים ולקרב אותם להשם יתברך זה כוח עוצמתי ביותר בוא נשמע כמה צלילים א תרימו ידי בויר והעיקר והעיקר לא לפחד לא לפחד כלל והעיקר והעיקר שלא לפחד כלל אנחנו מאמינים נ מאמינים ואין לנו ממי לאיש אלא אל על אבינו אבינו בשמים אנחנו מאמינים נ מאמינים ואין לנו על מי להשאר אלא אל ל אבינו אבינו שבשמיים [מחיאות כפיים] א של ל אנחנו ממינים [מוזיקה] ממי עכשיו תדעו לכם אחים יקרים בפורים אנחנו ולים ממדרגה שקרת עבד למדרגה שנת בן אך יש לנו בלילה וביום ברכות שאנחנו מברכים על המגילה עכשיו כל פורים מרומז במגילה מגילה כפשוטו קריאת המגילה אבל מגילה זה גם אותיות גלימה שזה התחפושות ומגילה זה גם אותיות לגימה שזה המשתה ומגילה זה גם אותיות מילגה שזה המתנות לאביונים שאנחנו נותנים אחד לשני עכשיו כל הנושא הזה שנקרא מגילה זה גילוי לגלות את מציאות הבורא אם זה מתנות לאביונים שזה הצדקה שזה המלגה רמז במלגה אם זה הלגימה שזה מרמז על סעודת פורים לאכול בקדושה וטהרה ולהזיע לזכות להגיע עד אל עדה בן ארור המן ברוך לו מרדכי בקדושה וטהרה אם זה על ידי הגלימה דהיינו הו התחפושות שאדם מוריד את התחפושת מה שנקרא ומתחבר להשם יתברך מהמקומות הכי אינטימיים הכי רגישים שלו כן על זה הדרך ופורים אומר רבי נתן זה מלשון פיורין איך זוכים לפורים איך זוכים ליישוב הדעת איך זוכים התרוממות הרוח אז בא רבי נתן אומר שאתה אוסף את המצוות שלך גם אם זה נראה פירורן עוד איזה פירור מפה עוד איזה מצווה מפה עוד איזה פירור מפה עד שזה מתאסף והופך להיות פורים מלשון פירורן איזה פשט נפלא רבי נתן שמה מעדן לנו את הנשמה תלמד לאסוף לאסוף את הנקודות הטובות מישהו מלמעלה שדואג עושה הכל פה רק בשבילך אז אנחנו לא נבטל אוי אוי אוי אוי דלא לפחד לא לפחד השם תמיד נמצא איתנו לא לפחד במים ובאש השם תמיד שומר עלינו אז בוא נתאחד נפסיק את האש כי הכי גדולים אנחנו בוא נתאחד נמשיך רק לתת כי הכי גדולים אנחנו לא נפחד לא פחד מה זה הסוד של פורים סוד של פורים זה העניין הזה של האמונה לא לפחד לא לפחד להאמין שהשם תמיד איתך ותמיד הכל מתהפך לטובה מכל העניין הזה של פורים כל הזה של סיפור המגילה הכל התהפך לטובה עכשיו שימו לב לברכות בלילה וביום אנחנו מברכים בלילה שתי ברכות אשר קדשנו במצוותיו וציונו על מקרא מגילה ושעשה ניסים לאבותינו בימים ההם בזמן הזה בלילה אנחנו מוסיפים עוד ברכה שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה ביום אנחנו מברכים שתי ברכות לפי השולחן ערוך על מקרא מגילה ושעשה ניסים וכנו אשכנזים נוהגים גם לפי הרמה לברך גם שהחיינו גם בבוקר אבל ניקח את שתי הברכות שתי הברכות הראשונות התיבות שלהם מצטרפות 13 תיבות בראשונה 13 תיבות בשנייה סך הכל 26 שם הווייה יקוק ביום בבוקר שאנחנו קוראים את המגילה אנחנו גם מברכים שמה את שתי הברכות האלה וזה גם 26 26 ועוד 26 זה יוצא לנו מספר מאוד מאוד מעניין 52 זה גימטריה בן אנחנו בפורים עולים ממדרגה של עבד למדרגה של בן כזו אהבה ותשוקה להשם יתברך לדעת שאני בן של השם יתברך לדעת שאני הבת של הקדוש ברוך הוא והוא תמיד אוהב אותי ותמיד איתי ותמיד נמצא איתי כמה רבנו נחמ מברסלב מחשיב את העניין הזה של הנקודות טובות ורבי נתן אומר שכל המהלך שלנו תמיד זה לעבור מעבד לבן להרגיש את הקרבת אלוקים ליטוב שהשם יתברך זה אבא שלך ואיתך ואצלך לכן יש כאלה שאפילו נהגו ממגילה של לילה עד מגילה של בוקר ללמוד את מסכת מגילה כל הלילה חכם בן ציון אבא שאול היה נותן לזה הסבר הוא היה אומר ממגילה עד מגילה מסיימים מסכת מגילה עד כדי כך יש כאלה ממש מחמת שכתוב כל הפושט יד נותנים לו מנצלים את חג הפורים בלילה להיות ערים לעשות התבודדות למה כי לא מדקדקים עם האדם כל הפושט יד נותנים לו ככה אמר הבעל שם טוב הקדוש שזה עת רצון יום מאוד גבוה גבוה גבוה לתפילות ולקבלת התפילות זה דבר נפלא מה אנחנו עושים גם בפורים יש לנו את המצווה של מתנות לאביונים בזמנם היו נותנים להם את הכסף בזה הם היו קונים את הסעודה את הסעודה לחג אבל נכון שהיום אולי לא קונים בזה את הסולה לחג והיום ראיתי גם תשובה בהלכה אני אתן אותה בשיעורים הבאים מה זה הגדרה שנקרא אביון אנחנו נראה שהרבה מעם ישראל היום נקראים בגדר ויונים תשובה מאוד מעניינת גם שהרב אלישיב מביא אבל מה זה מתנות לאביונים להחיות את האביון להחיות את העני הוא עני מסכן אין לו כסף צריך להחיות אותו אבל חזל אומרים גם אין אני אלא מדעת ומה אנחנו צריכים לעשות אנחנו צריכים לתת דעת זה פ לתת שמחה לתת אמונה לתת כף זכות לרומם את המצווח של עם ישראל זה נקרא מתנות לאביונים ומיעוט רבים שתיים שתי מתנות לשני אביונים אז נכון שאנחנו מקיימים את זה בזה שאנחנו נותנים את הכסף אבל בפורים זה גם הזמן להרבות אהבה ולקיים את זה גם בפן הרוחני של לתת מילים טובות ולא רק בפורים לכל השנה כולה ויש גם משלוח מנות איש לראו למה להרבות אהבה בישראל כי הגמרא במסכת מגילה בדף יג עמוד ב בת מביה שהמן הרשע דיבר לשון הרע עם אחשוורוש ואמר לו ישנו עם אחד זה עם אחד כולם יהודים אבל הוא מפורד בין העמים הם מפורדים יש להם כל כך הרבה דעות כל אחד חולק על השני רחמנא ליצלן ודתיה הדת שלהם שונה משאר האומות דיבר לשון הרע מה אמר לאחשוורוש אתה יודע אם אתה פותח בקבוק יין הם לא שותים עיין שלך זה נקרא יין נסך אבל אתה יודע שאם אתה עכשיו אם אתה עכשיו מז יש להם של יין ועל היין עכשיו נפל זבוב או יתוש הם מוציאים אותו ושותים את היין זאת אומרת שתראה מה הם מחשיבים יתוש נפל לכוס שלהם הם יציעו את היתוש וישתו מהיין אתה תמזוג להם יין הם לא ישתו יין נסך נכון דיבר לשון הרב אם תבוא ותגיד להם היום תבואו לעבוד יגיד לך שבת היום היום תבואו לעבוד יגיד לך יום טוב היום סח היום יום טוב היום שבת היום מה יש לך להשאיר אותם המן לא סתם קיבל כוח ככה לדבר ישנו עם אחד מפורד יחד זה ראשי תיבות יש חילוקי דעות אבל אפשר להיות ביחד ישנו עם אחד מפורד הפירוד נותן כוח לאוייבים שלנו ואז המן הרשע אומר לאחשוורוש תמכור לי את העם הזה בעשרת אלפים כיכר כסף ויאמר המלך לעמן הכסף נתון לך הכסף זה יוצא בדיוק בגימטריה העץ ככ אומרים תוספות שמה על המקום רמז לו שיתלו אותך על העץ ולמה כי יש לך צרות עין מה הקשר בין ע צרות עין לבין המן הרשע כל הנפילה של המן הרשע באה מצרות העין אחים יקרים יש בכל אחד מאיתנו לצערנו איזה אמן כזה שתמיד הוא צר עין תדעו לכם אדם שיש לו צרות עין בסוף הוא נטל בצרות העין הזאתי כי אדם שיש לו צרות עין הוא מדבר לשון הרע שאדם שיש לו צרות עין על עצמו על אחרים הוא נופל ללשון הרע הוא נופל לרכילות הוא נופל למקומות לא טובים כי יש לו צרות עין הוא יכול לדבר כמה שהוא רוצה בשם האמת כמה שהוא רוצה הוא יכול לדבר בשם האמת אבל אם האמת היא רק לדבר מהצרות עין ומהחיים זה לא עבודת השם ותדעו לכם שעובדים עם האדם אותו דבר אתה תדבר על צרות עין אז גם החיים שלך יהיה בחינת רות העין אתה תדבר ע תדבר על הרחבות שזה מתנות שזה משלוח מנות איש לראה לראו זה אהבה חיים יפתחו לך בשפע תדע להרבות אהבה חיים יפתחו לך בשפע זה בדוק הום נושע אני ראיתי את זה במשך החיים שלי ל הרבה אנשים שדיברו בצרות עין וראיתי החיים שלהם לא לא רגועים אתה מקטין אחרים יקטינו אותך אתה מצמצם אחרים יצמצמו אותך אתה מדבר טוב על אחרים ירחיבו אותך אתה מדבר טוב על אחרים אתה רואה טוב על אחרים ירחיבו לך משמיים לא הביט אבן ביעקב מה אתם חושבים השם יתברך לא רוצה שיסתכלו בעין רעה הוא רוצה שנמצא את הקו זכות כמה רבנו הדגיש את הנושא הזה של הזמרה אז תמיד אלה שידברו מצרות עין יגידו לך לא צריך לדעת איך לעבוד עם הזמרה רבנו מסביר את זה שם בצורה הפשוטה ביותר אפילו מישהוא רשע גמור צריך לחפש ולמצוא בו איזה מע טוב והמן הרשע בסופו של דבר נפל ושואלים חזל שם מסכת מגילה המן מן התורה מנין מיפה אנחנו מרומז השם של המן בתורה אומרים חזל המין העץ אדם הראשון נתנו לו הכל לא אבל זה חסר לי ואם זה חסר לי לא שווה לי כלום משמה נפל המן הרשע שהיה ספר בעיר קר צום 22 שנה שיש בזה גם רמז אומרים בעלי המדרש שיש בתורה 22 יש לנו 22 אותיות שדרכם אנחנו יוצרים מילים וספר הוא היה מספר את השיער שיער זה אותיות שער הוא רצה לספר את השער שפותח בינינו לבין הקדוש ברוך הוא לכן יש עניין שאדם מקריח אגב רבנו מדבר על זה אבל המן הרשע אחרי שעלה לי גדולה והיה לו הכל כסף זהב מעמד כולם משתחווים אליו מה הוא אומר שמרדכי לא משתחווה אליו וכל זה איננו שובה לי כל הכסף כל הזהב כל התהילה כל הברכה כל ההצלחה לא שווה לי כי מרדכי לא משתחווה אליי זה נקרא במושגים שלנו הכל או כלום אז מרדכי לא משתחווה אליך אז מה אז מה למה להגיד הכל או כלום וכל זה איננו שווה למה אתה לא שמח בחלקך לא שמח בחלקו תמיד רואה את החיסרון מצמצמים אותו וגם החלק שיש לו יאבד לו וזה מה שקרה עם המן ובסוף הכל למי עבר למרדכי מרדכי אומר רבנו זה ג הרב חסד יש לו עין טובה יש לו ראייה טובה יש לו ראיה חיובית הוא עובד על זה הוא עובד לראות את הטוב ולדבר מהטוב על העדינות ועל הקדושה וטהרה למה הוא זכה להיות על בית המן זכה לכל האושר לכל הכבוד לכל התהילה הצרות עין גורמת לבן אדם לדבר לשון הרע על עצמו ועל אחרים זה נקרא בלשון העם הוא בעל דינים ואם הוא לא עובד על זה ככל שהוא מתבגר זה הופך להיות יותר בנפש הפנימית זה יותר הופך אותו להיות גס יותר נצחן יותר שתלטן יותר כוחני יותר רוצה להשתלט על מקומות של אחרים למה מחמד שהוא לא שמח בחלקו הוא כל הזמן מחפש להשתלט על דברים של אחרים וראיתי את זה בחוש כמה פעמים בחיים שלי אצל אנשים אתה רואה שבן אדם לא שמח בחלקו הוא מנסה להשתלט על החלק של האחר תשמח בחלקך לא הוא רוצה להשתלט וכל פעם הוא דוחף ומשתלט והכל בערמומיות כי הוא לא שמח בחלקו לא שמח בחלקו יש לו צרות עין ל עצמו יש לו צרות עין על עצמו הוא לא שמח בחלקו מנסה להשתלט על אחרים תמיד מסתכל על אחרים תמיד מקנה באחרים זה גהנום זה תדעו לכם זה שואה רוחנית שאדם עושה לעצמו אבל שאדם לומד להיות שמח בחלקו אז אין לו צרות עין על אחרים ואיין לו צרות עין על עצמו והוא שמח בחלקו ודרך זה הוא גדל ומצליח ומתעלה מעלה מעלה זה מעשה שלו וזה מעשה שלי כל העניין הזה של פורים הכל נכלל בעומק הסיפור מעשה ת מעשה מחכם ותם בסיפורי מעשיות איך הטם הקדוש שהיה שמח בחלקו ועלה לגדולה ואייך החכם שלא היה שמח בחלקו וירד מציאות החיים שלנו זה לב טוב עין טובה מחשבה טובה והרבה הרבה שמחה ואיך אי איך עובדים על זה איך מיצרים תאים במוח שייתנו לנו חשיבה חיובית על ידי שמדברים מהטוב על ידי שמפרגנים על ידי שלא נכנסים לחלק של חברו ממש ככה היה לי פעם שיחת חברים עם איזה חבר וככה שיתפתי אותו משתף גם אותכם בזה שהשם יתברך נתן לי מתנה באמת תודה רבה על בורא עולם נותן לי את האפשרויות לעשות הרבה באמת ואני מודה לו באמת מודה לו נותן לי הרבה הרבה כוחות הרבה הרבה כוחות ליצור דברים יפים תודה רבה להשם אבל תמיד ראיתי את הצרי עין שעומדים לך מהצד ומחכים רק שתיצור תעשה ושהם ישתלטו לך על זה תמיד הם לא כולים ור מצד עצמם הם יחכו שאתה תיצור ואתה תעשה ואחרי שאתה תעשה ותיצור הם יכנסו איכשהו בדרך לדרך וינסו להשתלט על זה עכשיו ברגע שאתה אומר להם מחילה זה מפריע זה הורס זה פוגע בבקשה איך אומרים אתה יכול לייעץ אתה לא מנהל פה אח אומרים תשמור על המקום שלך הוא כבר קובע שאתה גאוותן כזו הר ממיות זה נקרא בלשון הממי היום נרקיסיזם הוא גם משתלט על המקום וגם קורא לך גאוותן אתה מבן השם ישמור רחמן ליצלן ואתה רואה שהחיים שלהם מאוד לא קלים מאוד מאוד לא קלים אתה יכול לייעץ אני אומר את זה הרבה פעמים גם בבתי כנסת הגעת לבית הכנסת אתה תורם אתה נותן אשריך אבל אתה לא הגבאי פה אתה לא הרב פה תדע לשמור על המקום שלך רבי נתן מדבר על זה בהלכות תפילת מנחה כמה אדם צריך להיזהר לא להיכנס לגבול חברו שאדם נכנס לגבול חברו יש לו צרות עין על עצמו אין לו הרחבת עין יש לו צרות עין הוא מנסה רק להשתלט כי זה מה שנותן לו את האנרגיה ואת הכוח זה שואה רוחנית אחים יקרים אדם צריך ללמוד להיות שמח בחלקו ולא להסתכל על הדשא של האחר וגם אם הוא יותר ירוק תפרגן לו תפרגן לו תן לו לב תן לו אהבה אלה דברים שטעונים זהירות כי ככה המן הרשע נפל וכל זה איננו שובה לי ומה אנחנו צריכים לעשות כדי לנטרל את הקליפה המן הזאתי יש לי כך ויש לי כך כך ויש לי כך נכון אין שלמות אבל יש לי כך ויש לי כך ואני שמח בחלקי בזה ויתחיל לדבר מזה יתחיל להודות על זה יתחיל לשבח מזה וככה הוא מפתח את הכוח שנקרא מרדכי רב חסד בנפש שלו ויפתחו לו גם שפע משמיים מה אתם חושבים רבנו אומר מפורש בתורה ס שיש מציאות שהוא מפריד בין האילנות הצדיק מפריד בין האילנות שלא יכחישו אחד את השני אני שמעתי פעם סיפור על שני חסידי ברסלב שהיה איזה ויכוח ביניהם אז באו לאחד מהם ואמרו לו תשפוט אותו לכף זכות אתה יודע בכל זאת וזה אומר אני שופט אותו לכף זכות ויש לי אזמרה עליו אבל אני צריך להיזהר שהזמר שאני עושה עליו לא תבטל את הזמרה שלי לשפוט לקו זכות ולתת הזמרה בוודאי אבל ש לא יבטל את המקום שלי ואהבת לרעך כמוך לא יותר ממך צריך אדם לדעת גם להיזהר בזה לפעמים אדם שופט כף זכות אחרים אבל הם לא שמים לב דך הם דורכים עליו אז אתה מאבד את הנקודה שלך אז מצד אחד אתה צריך לדעת לשמור על הנקודה שלך ומצד שני גם לשפוט כף זכות אבל לתת גם את ההגדרות אין לאדם בעולמו אלא ארבע אמות תדעו לכם אחים יקרים לאדם יש בעולמו ארבע אמות הארבע אמות זה החלק הפרטי היחודי שלו ותדעו לכם זה לא רק בינינו לבין הסביבה זה בייננו גם לבין הבית והמשפחה והילדים לכל ילד יש את החלק שלו את הארבע אמות שלו גם לאישה ג לבל לא סתם אדם רוצה לבוא לבית לחוות את הישוב הדעת שלו יש דברים שלא צריך להתערב יש דברים שתיתן לו את הגדילה שלו אל תכתיב לו אל תכפה עליו לשמוח עם השם יתברך לשמוח יש לנו הרבה הרבה טוב [מוזיקה] שם הוא אב טוב והוא תמיד מתבאר י רואה י רק את הנקודות הטובות רואה שאני רוצה להיות טוב רק לא יוצא לי וחסרות לי כול כמה תפילות והשם הוא גם ראה את הרצון שהיה לי שניסיתי לא אמרתי עש רואה בסיון שלי במר שהרגשתי ך החלתי כל פעם שוב מחדש שהשם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב תב יל מרש טוב [מוזיקה] שומע מחם עליי תמיד עונה לי ואם עדיין לא ממשיך לחכות מלא אותי בזה שאתה תמיד אוהב תי תיתן לי כל יום מחדש מתן נהיג אותי ברח ים כאלו כמושה בעולם הזה נקרא רחמים שיראו כולם שכן אתה שומע תפילות ומחייך להיה בריאים ונשיר שהשם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יות ותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב תמד י ר א השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב תראו כמה כיף זה להגיד את המילה טוב תראו כמה זה מענג מענג את הנשמה להגיד את המילה טוב תראו כמה זה עושה כיף תראו כמה זה מחיה אתם רואים יש לנו מניות בשטח כבר נסדר את זה או ברוך השם מה לעשות חייב שיהיה מניות לא מה נעשה מחילה מכבודכם מחילה מחילה אתם יודעים ניקח את המילה המן זה יוצא לנו ט גימטריה מאוד מאוד מעניינת שימו לב מ זה 40 נ זה 50 ביחד זה 90 ה זה [מוזיקה] 5מ יוצא לנו גימטריה המן 90 עכשיו אם אנחנו לוקחים את זה בגימטריה קטנה ת וח זה יוצא לנו 14 14 זה גימטריה יד כוחי ועוצם ידי עשה לי את החייל הזה איך המן הרשא נפל כוחי ועוצם ידי לא היה לו חיבור לאלוקות כי הוא היה מזרע עמלק ועמלק הוא נקרא ראשית גויים שאין השם יתברך משמה נפל לכוכי ועוצם ידי ואיבד את הכל ומה כוחי ועוצם ידי שלו הוא נפל לגמרי אבל מרדכי גימטרי הרב חסד אין כוחי וו צמד יש השם ויזעק זעקה גדולה ומרה ועל ידי התפילה שלו פעל שתתבטא גם הגזירה וי יהיה ל את הכוח לקבל את זה לאסתר תראו מה זה מה זה כוח של ענווה ראש אחד מהסנדלים ויש לו את הכוח של הענווה רב חסד שזה תפילה ויזעק זעקה גדולה ומרה לעומת המן הרשע אני מבין אני יודע איך הוא עשה עשה כישופים הפיל פור הגמרא במגילה אומרת יפל פור רצה לראות את החודש שבו נפטר משה רבנו ראה שזה חודש אדר ראה שזה בז באדר ואז מה הוא אמר מצויין זה החודש שכביכול והיום שהמזל של עם ישראל יורד רק הוא לא ידע שצדיקים במיטתם קרועים חיים וביום שנפטר משה רבנו זה היום גם שהוא נולד רבי נתן אומר מה החידוש בזה שהוא נולד והוא לא ידע את הסוד הזה שצדיקים נולדים במיתתם קרועים חיים והם פועלים בשמיים יותר אז אדרב המזל של עם ישראל עולה ומה הוא ניס גם לעשות המן הרשע שהיה מזרע עשו מזרע עמלק לקח שלוש קוביות ככה מביא מדרש אלקות מאמ לוז והטיל אותם ומה הוא ראה ראה שלוש שלוש ואחד הפך את הספרה א אחד וראה מתחת לקוביה את הספרה שש לקח את שתי הקוביות של השלוש הפך אותם וראה ממתחת ארבע ובע זה יוצא לנו גימטריה דוד ש א וב גימטריה דוד מה הוא ראה הגג שזה 133 מעל דוד שזה 6 א4 ואז אמר הנה יש כוח שאני מעל דוד מה הקשר שדוד המלך נכנס פה לתמונה דוד המלך זה סוד השירות ותשבחות איך מפילים את האמן הזה את האגג הזה מפילים אותו על ידי שירות ותשבחות להשם יתברך מה זה המן צרות עין איך מפילים אותו זוכים להרחבת עין שזה דוד המלך שירות ותשבחות שימו לב איך הכל הפיל פור לכן זה נקרא גם פורים הפיל פור על ידי צרות עין על מי הוא רצה להתעלות על דוד המלך שזה הרחבת העין מה אנחנו צריכים לעשות להרחיב את עינינו בשירות ותשבחות ומה היה הסוד של דוד המלך ואני תפילה הכוח שלי זה בתפילה המציאות שלי זה התפילה ואני זה הקשר לנשמה אומר הארי מה זה אני קשר לנשמה זה התפילה לדבר עם השם בשפה שלך ככה מפילים את האמן לכן התבודדות נותנת יישוב הדעת אחד מהדברים שההתמודדות נותנת זה שמחה בחלקי מאיפה לומדים את זה הטם הקדוש היה עושה מנהל המנהל זה מרמז על התפילה של שלוש קצוות שלוש תפילות ביום ומה זה מרמז על ההתבודדות התפילה ההתבודדות השמחה בלב הראיה טובה נמצאת בתוך התפילה לכן רואים בחוש שאדם עושה התבודדות הוא מקבל יישוב הדעת של שמחה בחלקו ברוך השם אז כמה אנחנו צריכים לחזק את הדבר הזה ראיתי בן איש חי יפה נפלא ביותר על הפרשה שלנו משפטים בשנה ראשונה שהוא מדבר על שלושת התפילות ביום שאחנו מתפללים שחרית מנחה וערבית יש לנו 18 ברכות אבל חזל תקנו לנו עוד ברכה אחת למינים ולמלשינים שזה 19 19 כפול 3 זה יוצא גימטריה זן מעניין מאוד 57 אומר מרן הבן איש חי ששלושת התפילות ביום שאנחנו מתפללים ואנחנו יוצרים איחוד של זן ברכות זה בעצם מזין אותנו ומשפיע עלינו טוב ווא אומר שמה אוכל שזה התזונה אוכל זה יוצא לנו אותיות אל כו שזה כו זה גימטריה 2 זה שם הרחמים לקבל את אור הרחמים וזוהי עבודה שבלב הגמרא בתענית בדף ב' עמוד א' למטה הוה אומר זו תפילה שעל ידי התפילה על ידי ההתבודדות בפרט שרבנו לימד אותנו אנחנו מזינים את הנשמה שלנו לדברים טובים ליישוב הדעת שהיישוב הדעת הזה נותן לאדם שמחה וחיות ושמחה בחלקו זה דברים שנפלא שהכל הכל הכל מרומז בתורה הקדושה שלנו להשתעשע בה ולשמוח בה ולהיות שמח בחלקי [מוזיקה] ריבונו של עולם רחם על נשמתי זכני להיות יהודי אמיתי לעשות רצונך כל ימי חיי הנ ממך השם אלוקי ריבונו של עולם על נשמתי זכני להיות יהודי אמיתי לעשות רצונך כל ימי חייי אנה ממך השם אלוקיי רוצה רק תורה ותפילה וערת השם טהורה רוצה רק תורה ותפילה ויראת השם טהורה ואני משוט בירות בערים ונושא את עיני בתפילה למומים ושופך את נפשי לפניך אבי רק אתה יודע את למבי וצל ל תורה ופילה ערת השם טהורה תורה ותפילה ירת השם ור אח איזה כיף זה לבקש ריבונו של עלם רוצה רק תורה ותפילה ויראת השם טהורה זה הנחת שלנו זה הנחת שלנו להיות יהודים מחוברים להשם חולפות השנים עם ישראל ך מחכים אוי מתי כבר תקום תרחם מציון תשוב ותבנה בניין הפיון בן דוד אבך בן אישי משכך בן דוד אבך בניסן משכך בן ישי משיחך זה דוד המלך לקבל את האור של פורים זה נעים זה מירות ישראל זה ללכת עם נקודות טובות לב טוב עין טובה מחשבה טובה והרבה הרבה שמחה טוב לי בחיים טוב לי בחיים השם אוהב אותי אני אוהב אותו טוב לי בחיים השיר הנפלא של רבי ישראל דגן חברנו היקר להודות להודות חסד השם על הארץ וכמו דוד המלך תורה ותפילה לדבר עם השם על הכל לספר לו את הכל לדבר איתו בשפה שלך מהמקום שלך מהמעברים שלך ודרך זה את תרגיש מה זה קרבת אלוקים ליטוב לכן מה כתוב במגילה קימו וקיבלו קיימו את התורה שהם קיבלו אותה במעמד הר סיני מחדש וזה הסוד של פורים התחלות חדשות שמחה בחלקי שמחה בנקודה שלי ברוך השם בשמחה תמיד איי אי איי דיבורים האלה של רבנו ורבי נתן תדעו לכם זה גן עדן עלי אדמות נותן חיים נפלאים להות בשמחה תזכנו להות בשמחה אז בואו נשאר איזה קישו אותו פשו אותו גם אתם בבית מאוד פשוט זכנו להיות בשמחה תמ תסתכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה כי זה העיקר מכל העניינים להיות בשמחה תעמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד אז תזכה נו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד איך להיות בשמחה תמיד על ידי רבנו הקדוש רבי נחמן בן שמחה הבן של השמחה זכנו להות בשמחה תזכנו להיות [מוזיקה] בשמחה כי זה העיקר מכל העניינים להיות בשמחת עמים תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה כי זה העיקר מכל העניינים להיות בשמחה תמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות ות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד להיות בשמחה תמיד ריבונו של עולם שמח בחלקי בדרך זה זוכים להתעלות נפלאה כי פותחים לאדם שפע משמיים שאדם שמח בחלקו פותחים לו שפע משמיים ד אם אתה מרגיש שהחלק שלך הוא קטן אז איך אני אשמח בחלקי עזוב אפילו אם הוא קטן שמח בו תודה עליו תשבח אותו יפתחו לך צינורות יפים ונפלאים משמיים זכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה בשמחה תמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה בשמחה תאמי בשמחה תאמין תזכנו להיות בשמחה פשוט לבקש את זה מהשם יתברך והנה ברוך השם הימים חולפים ואנחנו ממש נושקים אותותו לפורים בעזרת השם איזה אור נפלא איזה אור מתוק איזה הכנה נפלאה ללמוד את המדרשים את האגד אתות את הסיפורים לשבת ספר לעצמך ספר לילדים לראות רבי נתן חלק ג ליקוטי הלכות בסוף מדבר שמה על נושא של פורים איזה חסד השם איזה כיף איזה כיף התורה נותנת לנו מוכן חדשים מוחן חדשים וטהורים תדעו לכם אומר רבי נתן שכל המושג הזה שנקרא צער זה עקב המקום והזמן ואנחנו צריכים להעלות מהמקום והזמן אלא אין עוד מלבדו אל האמונה ששמה אין צער כלל אז מישו היום אמר לי בשיעור אומר לי אזה קשה מאוד להגיע לזה לאמונה שלנון מלבדו והכל לטובה ושמה לא לחוות את הכאב והצר ולהפוך הכל לטובה ולהתחבר לאמונה אמרתי לו מחילה יקירי אתה לא רואה את התמונה נכון אתה לא רחוק מהאמונה הזאתי כולנו בתוך האמונה הזאתי לא הבין בהתחל מה אני אומר אז אמרתי לו ככה אנחנו על פי השכל לא היינו אמורים להיות כאן היינו אמורים חס ושלום אולי לצאת מהארץ ולהיות באיזה ניו זילנד לחכות עד שמשיח יבוא הכל ידקר הכל קשה נכון על פי השכל יש גוים שמסתכלים בתור הבמ מה אתם עושים פה שבע מדינות שמונה מדינות רק רוצים לחלות אותכם יש לכם אויבים מבחוץ אויבים מבפנים איך אנחנו חיים פה אנחנו לא שמים לב אנחנו לא רחוקים מהאמונה אנחנו בתוך האמונה אם לא אמונה לא היינו נשארים כאן ויותר מזה אני אגיד לכם האמונה נותנת לנו כזה ביטחון שלא רק שאנחנו לא עוזבים את הארץ אנחנו נשארים פה ואוהבים אותה אנחנו בתוך האמונה יש נערים צעירים נערות צעירות ששומעות את השיחות שאני נותן שלא תחשבו שאתם לא בעלי אמונה עכשיו בדור הזה להיות נער מתבגר הוא ווא זה גיל רתיחת אדמים חבל על הזמן ואתם בעלי אמונה בזה שאתם נלחמים ביצר הרע שלכם וגם להורים וגם למבוגרים לחיות בדור הזה זה לא דבר פשוט אם לא אמונה לא היינו מצליחים להחזיק מעמד היינו כבר ממזמן הולכים לישון ש בו ר יות במשי שיגיע אנחנו לא רחוקים מהאמונה שהכל לטובה אנחנו לא רחוקים מהאמונה שלנו עוד מלבדו אנחנו לא רחוקים מהאמונה שהשם יתברך משגיח על הכל והכל לטובה אנחנו חיים בתוכה אנחנו חיים בתוכה אחים יקרים אתה נמצא בארץ ישראל אתה לומד תורה אתה מתחזק את מתחזקת כל אחד לפי המקום שלו לפי העניין שלו שלא תחשוב שתה רחוק מהאמונה שלהן עוד מלבדו והכל לטובה אתה בתוך זה כי אם לא היית בתוך זה לא היית מחזיק פה מעמד ולא היית קם בבוקר ולא היית הולך לעבודה ולא היית הולך להתפלל ולא היית מקים חיי משפחה אנחנו לא שמים לב אחים יקרים אנחנו בתוך היהלום ובטוחים שאנחנו בביצה ממש לא שלא תחשבו שאתם בביצה אף אחד מאיתנו לא בביצה אנחנו ביהלום אנחנו מנצחים היום חזרו עוד חטופים הביתה השם ישמור אותם הם מאיירים בכל עם ישראל בכל העולם כולו עם הנצח לא מפחד עם הנצח מנצח עם הרבה כאב אבל עם הנצח מנצח מי לא בוכה עכשיו מי לא כואב לו על הנרצחים על כל הכאב זה לא נגמר השם יבדה אותנו במרה ברחמים אבל לבוא ולהגיד שאנחנו לא בעלי אמונה שהכל מאת השם והכל לטובה זה לא נכון אנשים חיים את זה אנשים בתוך זה נשים מאמינים מהקטנים ועד הגדולים ומלא הארץ דא את השם כמים למים כמים ליים מכסים רבנו אמר בדור החרון לפני ביית משיח כולם ידברו מאמונה אז לבוא ולהגיד שאין לך אמונה לבוא ולהגיד שאתה לא חי אמונה אדם צריך להפסיק לחשוב שהוא לא חי באמונה אדם צריך להאמין והאמונה הזאת היום ניכרת לעין שאתה חי באמונה אתה שומע שיעורי תורה חי באמונה זה מעיד שאתה מאמין שהשם קיים והכל לטובה מתחזק לומד שר רוקד אנחנו לא רחוקים מהאמונה גמרנו לשנות דיסק אחים יקרים שנות תפיסה שנות תפיסה אני לא רחוק מהאמונה אני בתוך האמונה ומיום ליום ומרגע לרגע אני אכנס יותר לאמונה ויותר לאמונה אף אחד לא יכול להגיד שהדור הזה לא חי באמונה אי אפשר אי אפשר להגיד את זה המציאות השכלית מראה שמזמן לא היינו צריכים להיות פה ממזמן בעצם זה שאנחנו פה וממשיכים עם מלחמה מבית ומחוץ זה מעיד שאנחנו בתוך האמונה שהכל לטובה ויש השם והוא משכיח אם נשנה את התפיסה ונפסיק לחשוב שאנחנו רחוקים מהאמונה ונתחיל להבין שאנחנו בתוך האמונה איש אמונות רב ברכות יפתח שפע על שפע על שפע על שפע אחים יקרים כולנו נזכה לשפע ברכה והצלחה אשרינו שיהיה לכם ב טובות שבוע טוב אהבה ושלום עין טובה לב טוב מחשבה טובה והרבה הרבה הרבה שמחה ורחמים בעזרת השם כל הישועות כולם היה לי כיף איתכם ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה