מי שנטל לידו חפץ של 'מוקצה' – האם רשאי להמשיך ולטלטלו?- רס"ו י"ב - י"ג
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מי שנטל לידו חפץ של 'מוקצה' – האם רשאי להמשיך ולטלטלו?- רס"ו י"ב - י"ג
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמן ר מבוב סעיף בז הסעיף שלפנינו הוא המשך של הסעיף הקודם שם למדנו שיש עוד היתר אם אין לו אפשרות אחרת שאם נכנסה שבת והוא עדיין באמצע הליכה עם חבילה על כתפו יכול להמשיך ללכת עד שיגיע לביתו אבל דווקא בריצה כך יהיה לו הקר לזכור לא לעצור ולהתחיל ללכת מחדש כ מביא המח ליקס האם זה אמור דווקא בחבילה או אפילו בדבר קל יש אמרים ודווקא בחבל ו התירו לסס כן שהיא כבדה ואין דרך לרוץ זה מסע כבד אז יש לו הקר אבל לאי בכיסו כיס אם יש לו ארנק עם כס וזה קל אין הקר בריצה אז חוששים שהוא יעצור ווא ימשיך ללכת והוא יעבור על טיטל לדם בש הרבים ויש אמרים דהוא הדין לכיסוי שיש לו היקר בזה שהוא רץ אבל דווקא כשאי אפשר באופנים אחרים כמו שבנו בשעור הקודם למיסה פוסק התז שמי שמקל כדי שמרים גם בכיס לא פסיד כותב מוגן אברום שהזכר בשיעור הקודם גם של דידן של הרבה פוסקים אין לנו רש רבים גמור ייתכן שלכול על מ מותר בכל עניין גם יש אפשרויות אחרות וגם לא צריך לרוץ כמו שדיברנו בשיעור הקודם עד כמה בשו ורבים מה קורה אם הוא בבית אויש לו מוקצה אומר הרמו אגו ומי ששוכח כיס לו בשבס בשבת פתאום רואה שיש לו את הענק אם הוא בבי סוי אז לא צריך מיד להפיל את זה כיוון שמוקצה בידו יכול ללכת לחל שרוצה יכול לך לחדר לחדר צנוע להתר חגו יפתח את החגורה וליפ לשום צני הגרו מחמיר בזה צרך להפיל את זה מיד אבל אומר המשור שאם יגיע לידי אפסד אם יפיל אתזה פה אז יתכן שגם הגרו מתיר זה הכל אם הוא בבית או שהוא בעיר בחוץ אבל יש עירוב ם הוא בשוק או ברחוק שלא עשו עירוב אוסו להביא לביו קגר בשופל הגבוהים יהודי לשומרי אם מביא או אין לו חוש אני לא ביקש לו שיביא את זה הביתה אני ביקש לו שישמור את זה אם הוא מביא אז הוא מביא אומר המשת בוא דווקא שהוא לא חושש מהגויים שם ה יקחו אם הוא יראה שמע יקח אותו הגוי לעצמו אז רשאי לרוץ עם הכיס לביתו שלא לעמוד כלל דהיינו כך אם הוא תופס את לעצמו באמצע שהוא עומד ש הוא כבר עמד אז יש לו בעיה להתחיל ללכת האם הוא נזכר בעודו לך אז כמו שדיברנו לא יעשה הכירה להמשיך ללכת ואז הוא ירוץ עד הבית ויניח את זה הבית כמו שדיברנו יזרוק את זה דרך גבו מוסיף המשת בורו שאם הוא מתיירא שהגוי לא ישמור על זה כאן מותר לו לצוות לגוי להוליך את הכיס לביתו עיצה הזו טובה יותר מכל האופנים האחרים כמו שדיברנו בתחילת הסימן שלמר לגוי זו העצה הכי טובה סעיף יג מה קורה עד כת דיברנו כל הסימן אדם הולך עם דבר ששייך לו אדם הולך בשבת ומוצא ארניק בשבס מוצא כאן ארנק עם הרבה כסף קצת כסף לא מש משנה ונניח שזה עבדה שמותר לו לקחת לעצמו או סור תלוי אף על פי שיור השמו יקדמנו האחרון ואפילו שיעמוד אם זה כאן עד מוצאי שבת אסור לטלטל מוקצה ולא שייך להתיר משום סידה כיוון שעדיין לא זכה בזה מה קורה אם מותר ל לומר לגוי וזה מביא המשור מלקס המו עוסר גם על ידי גוי לרב מקל על ידי גוי וכך מביא הפרי מגדים רב קיג גם מקל אבל רק גביע לא לומר לו לקחת את זה הביתה לעבור על טלטל סבים רק מוקצה הוא מתיר אבל אם הגוי בעצמו מביאו לביס ירול נראה שלכולם לא צריך למנוע אותו ונעבור לסימן רז דיני התפילות בערב שבס ובו ג סעיפים סעיף א' קודם כל בערב שבת בתפילה סמינ בערב שבס אין נופלים על פניהם לא אומרים לפי תחנון לא נופלים על פניהם למה אומר הלבוש כיוון שהוא סמוך להכנסת שבת כותב הפר מגדים לאו דווקא ממש סמוך לשבת אלא גם מתפלים מחג דוילה חצי שעה אחרי חצות גם אינו יפים פניהם מובא כם הלוחה בסמ למז שגם אלה שנוהגים להניח בתפילה סמיך בכל יום תפילין לא יניחו בערב שבת וגם לא בערב יום טוב כמו כן הכלל הוא כתוב בסימן א' בכל סעודה לפני ברכת המזון צריך לומר את המזמור על נורז בובל בשבת או ש ימים שלא אומרים תחנון האמר במקום זה שרמ לו בשוב השם אז כותב המשת ורו אז כמו כן מי שאוכל סעודת לחם אחרי חצות ביום שישי גם לא יאמר על נרס בור לפני בקת המזון אלא שיר מלוס כן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה