מי שותה מהכוס של סעודה שלישית בשבת 'שבע ברכות'?- רצ"ט ג' - ה'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מי שותה מהכוס של סעודה שלישית בשבת 'שבע ברכות'?- רצ"ט ג' - ה'
[מוזיקה] בסיעת דשמיא סמן רט ס ג בעבד מברכים ביר פרי הגופן על מה קורה אם כבר בירך קודם אז נראה כאן מוקס איך זה שייך אז למעשה בשיעור הקדם למדנו מוקס האם צריך להבדיל כשהוא ומד באמצע סעודה וחו שכו באמצע שתייה לכולל מצריך אז מה קורה אם אדם עמד בערב אחרי צהריים הוא התיישב לשתות כוסות יין והוא חשב לשתות כמה שהוא ישתה זאת אומרת שברק שגופנו פותרת כל השטיות ואז מגיע מוצאי שבת מגיע לעשות אבדולה אומר המכב כ שמפסיק להבדיל אין צורך לבוא רבור פר הגופן על של אבדולה אומר המשת בורו אפילו היה קבוע מתחילה לשתייה בלבד שמחוייב להפסיק בכל זאת לא צב רבור פרר הגופן כ הוא נפטר בבק זבור פר הגופן שבירך על שתייה ראשונה אין צריך לא ימר אם עומד במצע סעודה שמן הדין יכול כעת להמשיך ולשתות אז ודאי שאין סיבה שהבדל תחייב אותו בברך החדשה ברך בופ הגופן על היין שבתוך הסעודה או שהוא ברך לפני הסעודה שפוטר גם את היין שבתוך הסעודה כמו כן אם וצר באמצע סעודה להבדיל על שיחו לא צריך לברך שהכול אפילו אם לא ברך כלל שהכול כי המוצי פותרת את השיכר שוא שותה באמצע סעודה כולל את השיכר של אבדולה כמו כן הברך עעל יין מבוא קעד זה פוטר גם את השחום כך סוברת שיטה הראשונה ומובא כאם גרשה זוהר בוך שאפילו שעניין ל הסדר כותב הרמו בסמן ט עד שצריך לברך על כל בנפרד בור פרי הגופן כי כל היא מצווה בפני עצמה שם כל היא מצבה מה שאם כן כאן הוא ברך קודם על של רשות אז השתייה של הבדול זה המשך של הרשות והוא לא צריך חזוב לברך זו שיטה הראשונה ויש אומרים שצורך של הבדול זה עניין בפני עצמו זה לא שייך לסעודה לא שייך למה שהו שתה קודם וצריך ברוחבו פר גופן בנפרד כותב המשת בו העיקר להלוך לקדה הראשונה אבל כדי לצאת מהספק יש להיזהר לכתחילה לא להבדיל באמצע סעודה לא על השיכר ולא על יין אם הוא כבר בירר בור פר הגופן בסעודה או לפניה אם הוא מוכרח להפסיק ולהבדיל למשל כש עוסק מתחילה בשתייה לבד לא יברך כעיקר כד הראשונה סעיף ד' אז קודם כל צריך לדעת שהכלל הוא שלא אומרים לך לה שתי קדושות על אותה כיין עושים מצו חבילס חבילס אבל כשהן ברירה כן עושים יש מחלוקת ידועה האם סמוז תו או לא אז אומר המחבר כש אוכל וושו הגיע מוצאי שבת שאמרנו שאין צריך להפסיק סמוז על למן סמוז ואם אין לו אלא כו זו אז הוא לא טום ממנה עד אחרי עבדו כדי לא לפגום אותה אחר כך מבדיל אותה עצמה אבל זה הכל בלת ברירה לכתחילה לא עושים שתי קדושות על אותה לכן אם יש לו שני כוסס מב בסמ בוזנה על אחוד ומבדיל על אחו וכשהוא מברך על אחוד אומר המשת בורו הוא יכול לשתות מהכוס אפילו שהוא לפני הבדול כי כושר בכס המוזן עדיין שייך לסעודה אז כמו שיכל להמשיך בסעודה כאן אנחנו נוקטים כעיקר את השיטה הראשונה שלמדנו לאיל שאפשר להמשיך סעודה אז אפשר גם לשלוט את הזו בבקס מ שולש כבר לא יזכיר את שבת מובה כאן כותב המוגן אברום כל זה למי שתמיד ניזר לברך על המי שברך לפעמים בלי זאת אומרת שהוא נוקט כעיקר הדין שבקס המוזן אינה טונה ולשיטה זו איננה חלק מהסעודה אז הוא לא יכול לתפוס את שתי לפעמים הוא מברך בלי וכשמגיע מוצאי שבת הוא שותה את לפני עבדו לכדי חלק מהסעודה לכן לא ישתה כותב החי הדום שזה דווקא עם כברה דח שיחו אם זה רק סופק חשכו אחרי השקיעה לפני צסק חובים יכול לשתות כושר בכס המוזן גם מי שלא ניזר תמיד לברך על מובא כם הבן איש חי שמי שרגיל לברר בכס המוזן שהוא סעודה שלישיית על רשאי לשותה אפילו ששער סעודות הוא לא מקפיד דלא יקמו גנ אברום כותב הגרי של ישיב שיבדיל על זו במקום שאכל כך יחשב כאילו שותה מכו של ברכ סמוז מה קורה בשבע ברכות שאז אחת הברכות זה בור פרי הגופן המובא כאן כמה שיטות האיש לברום כותב שבכל אופן יברכו גם בריק גופן שלא יהיה רק שש ברכות וישתו וכותב מחיצות שכח מ הגילום אבל יש שכתבו שהחתן הוא יזמן על כדי שהוא ישתה כמו שנעו כ שהחתן שותה מהכוס ולא שמבור יצטרך לשתות וגם החתן וכך גם דעס הגרי של ישיב פשוט גרס מוישי כותב שרק החתם והכלה השו מהכוס ושתו יחד כמל לוגוב אם רוצה מברך לשתות אין לקבו כיוון ששותה לפני החתם והכלב עדיין חייב את בשתייה אלא שישתה מעט כדי שישאר לחוס מלק יור מלאו לוגוב הנציב סבר שגם המבורך ישת מכוס וגם החוסם והקלה באור לציון כותב שרק המבורך הסביר סמוז אשתם מהכוס שלו וזה שמברך ברוח אחרית אשתם מהכוס שלו החתם וכלה ושר מסובים לא אשתו מעיד הרדס אמריל דיסקים ורב חיים יסקר שלא ישתו מהכוס לפני הבדול גם במקרה של של שבע ברכות סעיף ה זו מחלוקת בגימור ואנחנו נוקטים טוב ואוכל קודם שיבדיל בכל זאת יוכ להבדיל אחר כך והוא הדין במזיד אכל גם כן צריך להבדיל אחר כך בלילה אל נקטו דמיס שוגג לא רוצים לנקות מזיד כמו כם מה שנראה בעזרת השם בשיעור הבא בסע ו אפילו שכתוב שוכח הוא הדין במזיד אם כבר נטל ידו אחרי פציעת הפס אחרי רקס המוצי הוא נזכר שלא יבדיל אז ראינו בסימן רעא שיאכל תחילה כדי שלא יהיה בר אחל תולה חר כך יבדיל עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה