מה כתוב בנבואה האחרונה
למה הרשעים מצליחים ועולים? למה הולך להם? מה קורה בעולם?
בנבואה האחרונה של הנביא מלאכי, שהיא למעשה הנבואה האחרונה שעם ישראל קיבל, יש מענה ברור לשאלות הכואבות שעולות בלב מול העוול והרשע המתפשט בעולם ובארץ.
על פי תהילים פרק צ"ב
מדרש פרקי דרבי אליעזר פרק י"ט
מדרש רבה פרשת בהר ל"ד
ליקוטי הלכות ברכות הראיה ושאר ברכות רטיות הלכה ה' אות ב'
צולם בישוב שער אפריים בתאריך 8/9/24 באזכרת הקדוש שי אוחיון השם יקום דמו
ואטסאפ (קבוצה שקטה) https://chat.whatsapp.com/LVSpLGQ55gVHN6CjppmVTa
טיק טוק https://www.tiktok.com/@erezmoshedoron?lang=he-IL
אור פנימי ברסלב orpnimi.co.il
מה כתוב בנבואה האחרונה
תלמוד בבלי מסכת מכות דף כד בחוקוק ומדען הלכת שנאמר וצדיק באמונתו יחייה אומרת הגמרא הניקיון שלנו העבודה שלנו בדור האחרון זה אמונה ברגע שאנחנו מתחזקים באמונה אנחנו מתקנים הכל מנקים הכל סוגרים חובות משלמים את הכל מסדרים כל מה שצריך נבוא בעזרת השם מוכנים לגאולה וגם רבי נתן אומר מה הייה העיקר אצל רבנו רבי נתן כותב ככה שוב פעם אחת היה מדבר מאמונה ענה ואמר אצל העולם אצל בני אדם בעולם אמונה הוא דבר קטן ואצלי אמונה הוא דבר גדול מאוד ועיקר האמונה היא בלי שום חקירות וחכמות רק בפשיטות גמור זה אמונה מקום אחר רבנו כותב טוב מאוד מי שזוכה להיות מקורב לצדיק אמיתי כי לעתיד לבוא כתוב כתוב באיוב לאחוז בכנפות הארץ ונהרו רשעים ממנה שיאחז בכנפות הארץ וינער את הרשעים אבל מישהו מקורב לצדיק אמיתי אזה יחזיק ויחזו בצדיק ויהיה נשאר קיים ולא יהיה ננער עם הרשעים מה הכוונה מה מה הסיפור הזה שהקדוש ברוך הוא ינער את העולם מי שיחזיק חזק יהיה נשאר מה זה האור הזה מה הפעולה של הניעור איפה זה קשור אלינו הסיפור הזה איפה לא אמרת טוב דוד המלך כותב בספר תהילים פרק צב כותב כך מגדו מעשיך אדוני מאוד עמקו מחשבותיך איש באר לא ידע וכסיל לא יבין את זאת בפרוח רשעים כמו עשב ויציצו כל פועלי אבן להשמדם די עד אומר דוד המלך יש מחשבות עמוקות לקדוש ברוך הוא ומי שאין לו דעת הוא לא מבין מה קורה מה מה יש פה לא להבין מה הדבר שקורה בעולם שמאוד מבלבל מאוד מחליש את האמונה זה המבחן הכי חריף שיש לאמונה בדורות האחרונים וזה הניעור שהקדוש ברוך הוא מנהר מה מה קורה בעולם דוד המלך אומר לנו בפרוח רשעים כמו עשב הרשעים פורחים מצליחים ויציצו כל פועלי אבן השקרנים הרשעים אלה שיש להם אינטרסים הם עולים הם מצליחים הם עושים מה שהם רוצים ככה זה נראה זה ממש מנער את את הבן אדם זה מאוד קשה זה מה שרואים בארץ זה מה שרואים בעולם הרשעים ושקרנים מצליחים ומי שהוא ירא שמיים מי שרוצה קשר לקדושה למוסר להתנהגות אנושית רודפים אותו קולעים אותו מאשימים אותו נלחמים בו זה התחלת הפסוק זה אמצע הפסוק ואומר דוד המלך בהמשך הדברים ואתה מרום לעולם השם שעל זה חזל אמרו לעולם ידך לעליונה תודה רבה כי הנה אויבך השם כי הנה אויבך ובדו יתפרדו כל פועלי אבן הצמיחה של הרשע זה בשביל להפריד אותם מהעולם להפריד אותם מהחיים להפריד אותם לסלק אותם רבי אליעזר בן הורקנוס התנא רבי אליעזר ב קנוס שכתב את המדרש הכי קדום פרק דרבי אליעזר אומר לנו דבר מעניין שדוד המלך ברוח הקודש ראה את כל מה שהולך להיות באחרית הימים חלשה דעתו וגם הוא שאל את עצמו מה קורה פה מה זה כל הרשע והפשע הזה שיש בעולם איך הרשעים מצליחים כל כך היה קשה לו עד שהוא לא הצליח להודות לקדוש ברוך הוא עד שהקדוש ברוך הוא אמר אני רואה שקשה לך להודות לי יש לך סימני שאלה זה מבלבל אותך כל מה שאתה רואה מה שייקרה באחרית הימים אני יראה לך גם את החורבן שלהם ואני אסביר לך למה הם עולים ולמה הם מצליחים ואז אומר רבי אליעזר בן הורקנוס דוד המלך אמר אם זה ככה יש לי על מה להודות בואו תשמעו מה הוא כותב פרקי דרבי אליעזר פרק יט לפרוח רשעים כמו עשב בזמן שאתה רואה רשעים שרבו כמו עשב לכסות את פני הארץ רואים את זה נכון משהו לא מיסטורי בכלל והציצה כל פועלי אבן שהם ומעשיהם אבן ורה מתי זה יהיה אומר הפרק דרבי אליעזר לימות המשיח והרשעים שרבו כמו עשב לא הרבן הקדוש ברוך הוא אלא לאבדן מן העולם הזה ומן העולם הבא שנאמר מה המטרה של כל הדבר הזה דוד המלך אומר להשמדם עדי עד ואתה מרום לעולם השם ראה דוד שרבו רשעים כמו עשב לכסות את פני כל הארץ והציצה כל הרשעים שהם ומעשיהם אבן ולא אמר הללויה לא הצליח לגייס את הכוח להגיד תודה שראה כזה דבר קורה בעולם עד שראה שהם עתידין להישמר איתם וחטאים מן הארץ ואז הקדוש ברוך הוא מלך בעליונים ובתחתונים שנאמר ואתה מרום לעולם השם הנה אויבך השם אמרו ישראל לפני הקדוש ברוך הוא ריבון כל העולמים נתנו אוייבך עלינו אול קשה על צונו אבל אנו יודעים שהם לאבדון שנאמר כנה אויבך יובו וכל הרשעים תפרד כמוץ לפני רוח שנאמר תפרד כל פועלי אבן זה המטרה כשהיה בעולם שהתחיל הרשע להתפשט בעולם בצורה שיטתית בצורה מסודרת בצורה של מרד נגד הקדוש ברוך הוא במגדל בבל בנו להם מגדל דל וראשו בשמיים ורצו למרוד בקדוש ברוך הוא לעשות אחדות עולמית זה לא אחדות זה כולם משרתים איזה אחד רשע שרצה לשלוט בכולם נמרוד אומר המדרש המגדל הזה היה כל כך גבוע שבשביל להגיע מלמטה עד למעלה היה לוקח שנה הליכה ולמעלה אתם יודעים ש אם זה מגדל אז למעלה זה יותר קצר יותר קטן למעלה באולמות בקומות העליונות היו יכולים להיכנס עשרות אלפי אנשים כל מה שהם עשו בשביל למרוד בשם שואל המדרש מדוע הקדוש ברוך הוא חיכה כל כך הרבה זמן עד שהוא גמר את הסיפור הזה אמר בוא נראה מי הולך על זה אני כאילו לא בתמונה יד חופשית לא מפריע וכל אחד יכול להגיד מתאים לי אני רואה שאני יכול לעשות מה שאני רוצה אני יכול ללכת אחרי כל התאוות והמידות הרעות אני יכול לשלוט אני יכול לרצוח אני יכול לעשות מה שאני רוצה אף אחד לא עושה לי כלום ואז בגלל שזה נראה כאילו אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה אז יש לך בחירה לגמרי חופשית המכה לא באה מיד וכל אחד מחליט למי אתה שייך אתה שייך לרשע ולפשט או שאתה שייך לקדושה נותנים לו זמן להתברר בוא נראה תחליט אתה מה אתה רוצה וכשר שעים מצליחים אומר המלבים זה מבחן אמונה מאוד מאוד קשה לאנשים שמאמינים בקדושה אומר המלבים שם על הפרק הזה איש בער לא ידע זאת אומרת זה לא אנחנו לא באים לגנות מישהו ולהגיד אתה טיפש אתה לא מבין האנשים לא מבינים איך אני איך אפשר להבין את הדבר הזה מה הם לא מבינים כי בפרוח רשעים כמו עשב הו כדי להשמדם הדי עד שהצלחת הרשעים בעולם הזה הוא שעל ידי זה ישמו לעד וזאת לא יבין הבער והכסיל וזאת בעצמו מעומק מחשבות השם בעולמו שהכסא למה כדי שיהיה מקום לבחירה ולשכר ולעונש הקדוש ברוך הוא נותן מקום בבקשה אני כאילו לא בתמונה תעשו מה שאתם רוצים יש לך ספק אל תדאג אני אני מתחב אני לא פה תלך חופשי תלך תראה תצליח שלא יהיה מצב שמישהו יגיד אני לא ידעתי אם הייתי יודע בבקשה הכל פתוח הנה תסתכל תראה מה קורה בוא נראה מה אתה רוצה להיות לאן אתה רוצה ללכת הכל חופשי זאת אומרת הפריחה של הרשע ההצלחה של הרשע כל אחד נותנים לו כמו אחד שרוצה יש לו גינה קיבל שטח אדמה אבל זה חסוף אין שם שום דבר אנחנו יודעים בתוך האדמה יש הרבה יבלית כל מיני דברים לא טובים אז מה עושה אחד שרוצה לשתול לפני שהוא שותל ומשקה הוא קודם כל רק משקה משקה ויוצא כל מיני פסולת וכל מיני עשבים שותים אה עכשיו יצאת אני גומר אותך אני עוקר אותך עכשיו אפשר לשתול דברים טובים איך זה מטלטל אותנו מה זה עושה לנו לפרוח רשעים כמ כמו עשב ויציצו כל פועלי האון רואים את ההצלחה של הרשעים התוצאה של זה כמו שהמלים אומר כי גם כביכול אצלנו בלב אצל כל אחד בלב צצים המידות הרעות צצים הכפיות צץ היאוש אדם אומר מה אם זה מה שקורה אז למה אני רואה את הרשעים צצים גם אצלי המידות הרעות והרשע שבתוכי גם הוא צץ למה חס ושלום כן אבל זה מה שהיצר אומר לבן אדם למה לעבוד את השם לא משתלם לעבוד את השם מי שעובד את השם מי שהוא ישר ומפסיד כדאי ללכת עקום אם הולכים עקום ולא אכפת לי מאף אחד ואני דורס את כולם אז אני יכול להצליח זה מבלבל את הבן אדם זה עושה לו מחשבות לא טובות ככה הקדוש ברוך הוא מנאר כל אחד כל אחד יש לו את המבחן עם מי אתה הולך עכשיו אני רוצה לראות עוד להראות ל עוד דבר מדהים היה נביאים לעם ישראל שהם אמרו לנו מה הקדוש ברוך הוא חושב מה הקדוש ברוך הוא אומר מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו הנביא האחרון של עם ישראל היה מלאכי הנביא מלאכי נתן נבואות לעם ישראל במלאכי פרק ג' כתוב את הנבואה האחרונה הנבואה האחרונה של עם ישראל זה בעצם מבחינה מסויימת המסמך האחרון שבו הקדוש ברוך הוא אומר לנו אני אומר לכם מה אני חושב אני אומר לכם מה יהיה בנבואה אז בוא נראה מה כתוב שם מלאכי פרק ג' חזקו עליי דבריכם אמר השם ואמרתם מה נדברנו עליך הקדוש ברוך הוא אומר לנו הנבואה האחרונה היא מיועדת לכל הדורות עד שיבוא הגואל הנבואה האחרונה הקדוש ברוך הוא אומר לנו קשה לי לשמוע את דיבורים שלכם קשה לי הדיבורים שאתם מדברים עם אחרים או בלב ואמרתם מה נדברנו עליך ואתם אומרים על מה מדובר מה קשה לך על מה על מה אתה מדבר מה מפריע לך במה שאנחנו חושבים תראו מה הוא אומר אמרתם שו עבוד אלוהים ומה בצה כי שמרנו משמרתו וכי הלכנו קדורנית מפני אדוני צבאות מה אני אגיד לכם אומר הנבי אני אגיד לכם מה אתם אומרים לעצמכם בלב יש לכם כל מיני מחשבות בעקבות מה שקורה בעולם תכף נראה מה מה אתם אומרים אומר המצודה דוד זהו מה שאמרתם דבר שו הוא לעבוד אלוקים שו עבוד אלוקים אין בזה תועלת בעבודת השם בקיום מצוות לא רואים שום דבר טוב יוצא מזה לא רואים שום דבר ש משתפר כי לרוב רוממותו לא יחשב בעיניו עבודת האדם הוא כזה גבוע הוא כזה רחוק מאיתנו זה באמת מה שחסר לו בחיים שאני אשמור שבת שאני אניח תפילין שאני אתפלל או מה תועלת בא לנו אשר שמרנו ע דברים שציווה לשמור מה יוצא לנו מזה ולא רק שאנחנו רואים שלנו לא יוצא כלום ואתה אנחנו מאש זדים גם נבנו עושה רשעה גם בחנו אלוהים וימלט מצודה דוד אומר רוצה לומר הועיל ואתה ראינו שאין תועלת לשמו משמרת המקום אז אנחנו מסתכלים מסביב אומרים מי מרוויח בעולם מי מצליח בעולם הנה אנחנו משבחים את האנשים הזדים שלא חששו על משמרת התורה גם נבנו רוצה לומר כי טובה כפולה בא לעושה הרשעה כי גם הם הקיימים כבניין מצליחים עשירים יפים הכל הולך להם טוב שולטים מחליטים וגם בחנו את אלוקים לדעת אם יוכל לתת עונש על אבון והנה נמלטו מן העונש ולא השי גם הם מסתכלים אורים אנחנו עושים מה שבא לנו לא סופרים אף אחד ושום דבר אלוקים מעניש אותנו לא אז אומר להם אומר לנו הנביא מלאכי אתם מסתכלים על אלה שמצליחים ושואלים את עצמכם אולי יותר טוב להיות כמוהם תראה הם מצליחים הם עולים לגדולה טוב להם בחיים כסף כבוד הצלחה המשך הפסוק אז נדברו יראה אדוני איש את ראהו ויקשב אדוני וישמע ויכתב ספר זיכרון לפניו ליראה אדוני ולחושבי שמו אומר רשי אני משיב על דבריכם אתם יש לכם בלב מחשבות למה רשעים מצליחים זה מבלבל אותכם זה מחליש אותכם זה לא נגמר זה נהיה יותר גרוע כל הזמן ואתם אומרים אולי זה לא משתלם ואין טעם לעבוד את השם חס ושלום אז אני אגיד לכם תשובה אומר הקדוש ברוך הוא לעם ישראל אז נדברו יראה השם אני אגיד לכם מה לעשות ואיך אפשר להנצל נדברו יראי השם שלא להידבק במעשיהם הרעים תמצא חברים יראי שמיים תדבר איתם תתחזק לא להידבק ברשע הרשע מצליח חשבון שלו עם השם סופו יגיע אני רוצה להיות צדיק אני רוצה לעשות את האמת שכמו שהשם רוצה ואני אומר הקדוש ברוך הוא אומר לנו הקדוש ברוך הוא ואני לא נשכחו דבריהם מלפני אלה שאמרו בוא ב נדבר על להתחזק בוא נתחזק בעבודת השם אני זוכר להם את זה ואף על פי שאינני ממהר להשיב גמול כי הקשבתי ושמעתי אתם מדברים על תורה אתם מדברים על אמונה למרות כל הבלגן שיש בעולם וציווי לכתוב להם ספר זיכרון והיו לי דבריהם קיימים אני כותב את זה על ספר ואני שומר את הספר הזה שכתוב כל מי שרוצה להתחזק ביראת שמיים אני ותב אותו על ספר ולקראת סוף הס הפרק והיו לי מי זה והיו לי אלה שמדברים אחד עם השני ורוצים להתחזק והיו לי אמר אדוני צבאות ליום אשר אני עושה סגולה חמלתי עליהם כאשר יחמול איש על בנו העובד אותו ליום שאני עושה ליום הגמול אני הולך לקרוא בספר הזה ואלה שרצו לעבוד את השם ודיברו אחד עם השני והתחזקו אני הולך לקרוא מהספר הזה ומה יהיה הסוף איך זה הולך להיגמר כל הסיפור בעזרת השם בקרוב ושבתם יגיע רגע אומר הנביא הנבואה האחרונה של עם ישראל אומר הנביא ושבתם וראיתם בין צדיק לרשע בין עובד אלוהים לאשר לא עבדו את יגיע רגע אתם תראו מי צדיק ומי רשע מה מה זה עובד אלוקים אשר לא עבדו זה כבר אמרת צדיק ורשע יש כאלה מחופשים מתנהגים כאילו הם עובדי אלוקים אבל הם לא עובדי אלוקים אתם תראו את הכל הכל יהיה פתוח הכל יהיה חצוף הכל יהיה גלוי ומה הסוף של הרשעים כי הנה היום בא בוער כתנור והיו כל זדים וכל עושה רשעה קש ולית אותם היום הבא אמר אדוני צבאות אשר לא יעזוב להם שורש וענף זה הולך להיגמר רע מאוד לכל הרשעים ואתם שמחזיקים באמונה וזרחה לכם יראי שמי שמש צדקה ומרפה בכנפיה ויצאתם ופשתים כגלי מרבק אתם הצדקה שלכם המעשים הטובים שלכם יאירו לכם מה קורה עם הרשעים ועשות ה רשעים כי יהיו אפר תחת כפות רגליכם ביום אשר אני עושה אמר צבאות נקרא משהו מליקוי הלכות מה שרבי נתן אומר איך זה הולך להתנהל ואיך הקדוש ברוך הוא הולך להיפרע מכל הרשעים הוא מדבר על המלחמות שאומות נלחמות מלכים נלחמים אחד בשני הכל בשביל הניצחון הכל בשביל הגאווה אומר רבי נתן בהלכות ברכות הראייה הלכה ה אות ב ויש מלכים גדולים ועצומים שניצחו ו שו מלחמות רבות עליהם דווקא התהפך התרעלה וכרתו אותם ואת זרעם לגמרי גם אלה שכבשו מדינות כבשו את העולם שפכו דם ניצחו התגאו קיבלו כבוד הצלחות הם עליהם התהפך הגלגל ביותר ואם כן מי שיש לו מוח בקודקודו ם מלא פיו שחוק מניצחון ניצחו עלו לגדולה לאן עלו עלו לגני גיהנום לדראון עולם וכי זה הו ניצחון שינצח וינצח ולבסוף יהיה נחרד זרעו לגמרי על ידי זה ואפילו אם יהיה נשאר מלכותו לזרעו הלא באחריתו יצטרך ליתן דין וחשבון על כל טיפה וטיפה דם ששפך ואפילו מאומות העולם אפילו אומות העולם שרוצחים אחד את השני בשביל ההנאה בשביל כל מיני טרסים כבוד כסף מיליוני אנשים על כל טיפת דם ישלמו כי אין העולם הפקר חס ושלום ובוודאי יהיה דין ומשפט גדול לעתיד אפילו על הדמים של אומות העולם שהרגו זה את זה ושפכו דמים רבים בחינם בשביל הניצחון הרע שלהם כי עתיד הקדוש ברוך הוא לתבוע אפילו אלבון סוסים מיד רכביהם כמו שאמרו רבותינו ז אל הקדוש ברוך הוא שיבוא בית דין על הרשעים אפילו דרכת על איזה חיה פגעת באיזה חיה גם על זה אתה תשלם לו כל שכן שפכת דם מכל שכן דמים של בני אדם מכל שכן וכל שכן מי שעמד כנגד ישראל ושפך דם ישראל וצער אותם מחמת עינו הרעה ונצחונו הרע שבוודאי יהיה אחריתו לאחרית כמו שכתוב כי דורש דמים אותם כמו שכתוב וניקיתי דמם לא ניקתי הקדוש ברוך הוא לא שוכח דם יהודי שנשפך איך ה ברכות הראייה ברכות פרטיות הלכה ד' אות ב יש לו שם הרבה דברים נפלאים ונוסף לזה אני רוצה להמשיך עוד עם הסיפור של נכתב ספר הם מחכים ליום שלהם וזה בעזרת השם קרוב מאוד ולמה אנחנו מחכים אנחנו מחכים לספר שנכתב תראו מה כתוב אנחנו עוד לא בסוף אנחנו במבחנים הקשים של האמונה לקראת הסוף והעובדה שאנחנו לא יודעים מה קורה ולמה זה קורה וזה שורף את הלב כל מה שקורה אתה לא יכול לסבול את זה זה נותן לנו יותר בחירה שהבחירה שלנו באמונה היא שוקלת הרבה הרבה יותר כמה שיותר לא מבינים ויותר מאמינים זה שוקל הרבה יותר ככה גדלה מעלת המאמין רבי חיים ויטל התלמיד של האריזל כותב לפני כמה מאות שנים לפי גודל החושך שיהיה בימים האחרונים לפני הגאולה מעשה קטן של יהודי משהו פשוט לא מרשים אף אחד יהיה נחשב כמו עבודת השם עצומה של צדיקים בדורות הקדמונים תראו מה אומר המדרש ויקרא רבא פרשת והר אמרנו אז נדברו יראי השם מדברים על עבודת השם רוצים להתחזק מה קורה עם הדבר הזה ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם שהכל נהיה בדברו אמן המצוות שאנחנו עושים עכשיו כל דבר הכי קטן שוקל משקל אדיר למה זה משקל כזה אדיר כי זה מלא באמונה בעוצמה אדירה כי רק אמונה בעוצמה אדירה יכולה לעמוד מול מה שרואים בעיניים מה ששומעים היית משוגע מ מראה עיניך אשר תראה רק אמונה עצומה יכולה לתת לנו כוח לעשות מצווה הכי קטנה אומר המדרש אמר רבי יצחק למדך תורה דרך ארץ שכשיהיה אדם עושה מצווה יהיה עושה אותה בלב שמח המדרש אומר אתה עושה מצוות יש לך במה לשמוח למה מה כל כך משמח תראו מה כותב כאן המדרש שאי לו היה ראובן יודע שהקדוש ברוך הוא מכתיב עליו וישמע ראובן ויצילהו מידם מה כתוב על ראובן בוא נראה מה כתוב על ראובן יעקב אומר ל יוסף לך לשכם לאחים שלך לך תראה את שלמה האחים מוצאים אותו האחים וייראו אותו מרחוק ובטרם יקרא אליהם ויתנכלו אותו לאמיתו לכו ונהרגהו וישמע ראובן ויצילהו מידם ויאמר לא נקנו נפש מה ראובן עשה הוא אמר להם בוא לא נהרוג אותו זה מה שהוא עשה נכון וישמע ובן מה הוא אמר ויאמר לא נקנו נפש בוא נחשוב על משהו אחר הוא הוא חשב לעשות איזשהיא תוכנית זה כתוב בתורה וישמע ראובן וצילו מידם אומר המדרש אם הוא היה יודע שזה הולך להיות כתוב בספר קדוש לנצח נצחים המילים האלה וישמע ראובן ויצל מידם מה היה עושה היה טענו ומולכו אצל אביו אמה יודע מה שאני עושה עכשיו זה כל כך שו ל כותבים את זה על ספר קודש ישמע אומ כל כך חשוב מה שאני עושה הוא לא היה רק אומר להם בואו לא נהרוג אותו היה אומר זוזו כולכם בוא אני מוציא אותך מחזיר אותך הביתה היה רב איתם היה עושה את הכל למה מה ה מה זה שונה ממה שהוא עשה הוא עשה מה שהוא עשה אבל הוא לא הבין מה זה שוקל אם היה מבין מה זה שוקל היה עושה הרבה יותר מה זה הולך להיות כתוב על ספר ספר קודש עוד אומר מדרש אילו היה יודע בועז שהקדוש ברוך הוא מכתיב עליו ויצבט לקלי נתן לה כמה שיבולים אבל זה יהיה כתוב במגילת רות זה יהיה כתוב בספר קודש אם הוא היה יודע שזה כתוב בספר קודש מה היה עושה העגלים פטומי היה מאכילה אה כתוב שאני נתתי לה שתי שיבולים אני אפתח לך שולחן מה זה למה מה קרה מה זה משנה לא מה זה כזה חשוב זה כל כך חשוב שזה כותבים איזה ספר שנשאר לנצח וכן כתבו אילו היה יודע אהרון שהקדוש ברוך הוא מכתיב עליו הנה הוא יוצא לקראתך הקדוש ברוך הוא אומר למשה רבנו לך תיגל את ישראל לא אני לא מתאים זה לא בשבילי זה לא אני אני לא ישמעו לי והוא מתווכח והוא לא מקבל את השליחות שלו חוץ מזה מי שמנהיג עכשיו את עם ישראל זה אהרון יהיה בינינו כינה יהיה בינינו בעיות הקדוש ברוך הוא אומר לו אל תדאג לעניין הזה אל תדאג ויחר אף השם במשה ויאמר לו הלו אהרון אחיך הלוי ידעתי כי דבר ידבר הו וגם הנהה הוא יצא לקראתך וראך ושמח בליבו אח שלך הוא טהור לב הוא לא יקנה בך יגיד לך בכבוד בוא תנהיג אתה את עם ישראל אין פה אדם נקי 100% וראך ושמח בליבו אבל אהרון לא היה יודע שזה מה שיהיה כתוב אם היה יודע שכתוב וראך ושמך בליבו אומר המדרש בתופים ובמחולות היה יוצא לקראתו מה זה קשור אלינו אומר המדרש תראו מה הולך פה רבי כהן ורבי יהושע ורבי סימאון בשם רבי לוי אמרו לשעבר היה אדם עושה מצווה והנביא כותבה עכשיו אדם עושה מצווה מי כותבה היום עכשיו אני עושה מצווה ברכתי שהכל על המים טוב ברכתי קמתי בבוקר הנחתי תפילין בסדר התפללתי הדלקתי נרות שבת עשיתי סעודת שבת בסדר למה לא ברוך השם אני קשור לקדושה עכשיו בן אדם עושה מצווה מי כותבה אליהו ומלך המשיח אליהו ומלך המשיח אומרים מה נטלת ידיים בבוקר רק שניה לעצור את הכל בוא נרשום את זה פלוני הנטל ידיים בבוקר ומה הקדוש ברוך הוא עושה חותם אומר אני עד והקדוש ברוך הוא חותם על ידיהם זה הסבר של המדרש על הפסוק שראינו במלאכי זהו מה שכתוב אומר המדרש אז נדברו יראה השם איש אל ראהו ויקשב השם וישמע ויכתב לפניו ספר אז זאת אומרת אנחנו אומרים ככה מה מה אומר לנו המדרש המדרש אומר לנו תדע לך כל מה שקורה עכשיו זה יש לזה כמה מטרות מטרה מספר אחת למה צצים כו על פה על האבן לא בגלל שהקדוש ברוך הוא מסכים איתם אומר יאללה בוא נראה בבקשה כל אחד יעשה מה שהוא רוצה דרך אגב גם במצרים זה היה ככה הרי במצרים בשורת הגאולה הייתה בניסן התחילו המכות בניסן ו יצאו שנה אחר כך בניסן הבא חצי שנה באמצע חצי שנה עוד היו משועבדים אחרי חצי שנה כלומר חצי שנה לפני הגאולה הפסיק השעבוד למה כל התהליך הזה למה זה כל כך לאט ולמה אנחנו רואים שזה גם שם היייתה להם הרגשה מאוד קשה אתה אומר לנו שאנחנו צריכים להגיע לגאולה איפה הגאולה נהיה יותר בלאגן בהתחלה אנחנו היינו צריכים לעשות לבנים עכשיו צריך גם לאסוף קש זה נהיה יותר קשה נהיה יותר גרוע והרשעים מצליחים ושמחים לדוגמה הסיפור של הקש מה העניין הזה העניין הזה ששת בוא המכה ותבוא עוד מכה ותבוא עוד מכה ואז יבוא איזה מצרי איזה עזתי יבוא איזה אחד יגיד אני אני לא מעורב אני לא קשור לסיפור אני מה אני אני פרעה אני מחליט יש פה שליטים הם מחליטים לעשות אני לא קשור לסיפור בכלל אתה לא קשור אין בעיה הנה בא יהודי לבקש ממך קש אתה נותן לו קש לך מפה תסתלק יהודי מלוכלך אני לא נותן לך קש אז אתה חושב כמו פרעה אתה מוכיח מי אתה אתה בדיוק כמו הרשעים הגדולים אתה רשע קטן אתה גם רשע אז כל אחד בעולם נבחן אם הוא בוחר ברשע בבקשה אתה יכול לבחור מה שאתה רוצה ולהפך דבר אחד אמרנו יציצו כל פועלי אבן קטנים והגדולים יש הזדמנות לרכב על הגל אתה רואה את אלה מצליחים אתה אומר אני עכשיו אני איתם הם מצליחים אני איתם אין בעיה להשמדם הד עד אתה תלך איתם גם כן לאבדון כל מי שמשתף פעולה עם הרשעים הוא גם כן באותה עגלה כמו המצרים במצרים ומצד שני אנחנו רואים את כל זה ואתה עדיין מתחזק באמונה הקדוש ברוך הוא אומר אני כותב ספר ורושם בספר את כל המעשים הטובים שלך והספר הזה אני הולך לקרוא בו ולתת ישועה לכל עם ישראלעם מה שאתה עושה מהמלחמות שלך נעשה ספר מהאמונה שלך נעשה ספר הבחירה שלך בטוב אתה בוחר בטוב עכשיו היא שבה הרבה יותר הנביא אומר יש יבוא יום מצד אחד אנחנו קרובים ליום הזה מצד שני היום הזה הוא לא כזה פשוט יבוא יום שבו אומר הנבי יבואו הימים אשר תאמר אין לי חפץ בהם יבואו ימים שבן אדם יגיד לא רוצה את הימים האלה מה זה הימים האלה היינו חושבים שזה עכשיו כל הבלאגן אומרים חזל מה זה הימים שתאמר אין לי חפץ בהם זה ימות המשיח בגאולה וכשתגיע כבר הגאולה בן אדם יגיד אוי חבל מה חבל חבל שעכשיו הגיעי ורואים את הגאולה הרשאים הולכים לגני גיהנום לבדו לנצח נצחים יציצו כל פעלי נשמ דם הדד והקדוש ברוך הוא סוגר את העניינים עכשיו אחרי שכולם רואים את האמת והרשע נגמר אם אני עכשיו ארצה להתקדם אולי אחרי 10 אל שנים של עבודה אני אוכל לרכוש איזה משהו הייתי צריך להיות חכם עכשיו אני רואה שהכל כתוב על ספר הייתי צריך להיות חכם לפני ני הגאולה שהיה חושך שהיה רשע שהיה פשע אז הייתי צריך לדעת שכל דבר קטן שלי חשוב כל כך פיספסתי חבד שלא החשבתי את זה כי עכשיו שהגיעה הגאולה הגיע המשיח נגמרו הרשעים אין להם שום מקום בשום עולם עכשיו זהו נגמר נסגר השער חבל חבל שאני לא בימים הקודמים לפני הגאולה בימים לפני הגאולה אנחנו יודעים הגמרא אומרת שאפילו צדיקים וקדושים נוראים מה הם אמרו יתי ולא אחמיניה אנחנו מאכלים לעם ישראל שיבוא משיח אנחנו לא רוצים לראות אותו מה אתה לא רוצה לראות את משיח זה זה לכל עם ישראל מחכה כל העולם מחכה מאז שנברא העולם מחכים שתה יהיה תיקון לעולם למה אתה לא רוצה לראות את משיח אומר רשי אפילו צדיקים גדולים פחדו להיות בדור הזה מה הם פחדו הם לא פחדו מצרות צרות תמיד היו הם פחדו ליפול מהאמונה הם פחדו להתרחק מהקדושה לא רוצים להיכנס לניסיונות של הדור האחרון אז איך אנחנו פה מה אנחנו יותר טובים מהם אנחנו לא יותר טובים מהם אבל אם אנחנו נבחרנו להיות בדור הזה אז אנחנו יכולים גם בחושך להאמין שהאור מתקרב בעזרת השם שנזכה לראות בנחמת ישראל בגאולת ישראל להשמדם הדי עד שהשם כבר יקרא את הספר של כל המע הטובים שלנו במסירות נפש עצומה שאין למעלה מדוגמת אמ אממן
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה