מהי ההשפעה שיש לסעודות השבת על סעודות החול?- רצ"א א' - ב'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מהי ההשפעה שיש לסעודות השבת על סעודות החול?- רצ"א א' - ב'
[מוזיקה] בסיעת דשמיה סמן רק דין שו ובסעיפים כתוב בגמ מביש חב ודום לאכול שלוש סעודות בשבת הסמיכו זאת על הפסוק כתוב במן וי משה אכלו היים כי שבוס היים להשם הים לא ימצו בסוד שלושת המילים הים מרמז דבר זה ואמרו חזל כ המקים שס בשב משולש פורוס מחבר שמשיח מצרות שהיו לפני ביס המשיח ומדי של גנים ומלחמת גויג ומגוג גם לאני שמגיע הורח לעיר צריך לתת לו את כל שלושת הסעודות בשבת מהקופה של צדקה וגם בשביל סעודה שלישית אם הוא משיג הלוואה הוא צריך ללוות כדי לקיים סעודה שלישית ובשער הצו מסימה רש מביס כ מביא שהב כותב שאפילו אם לא יודע מני נפרע את הלוואתו ילווה ויבטר בשם שעזרנו לפרוע לבו ליני פריה רזקן כותב שלו לבל אם כן הוא משער שלו מינין לפרוע וסיים השר הציון אקו לפי העניין תלוי במידת ביטחונו בקדוש ברוך הוא אז נעבור לדברי המכב סעיף א' יזר מאוד לקיים סודו שלישי מה הזהירות המיוחדת מסביר הכפ החיים בסעודה זו ניקר כבוד השבס כרי בכל יום אדם אוכל שתי סעודות אחת בלילה ואחת ביום לכבוד שבת הוא מוסיף סעודה שלישית ולכן הזהיר בה מראה שזיר בכבוד השבת ממילא גם שתי הסעודות שכבר אכל מוכיח שהיו לכבות ש בודרם כותב שטעם התקון אל שלושת הסעודות שכש ידע אדם שמצווה לאכול שלוש סעודות לא יאכל בשום סעודה מהין אכילה גסה אלא כשיעור שוכל כל שינית לגיע זמן הסעודה השנייה ונמצאו כל סדות מצ נש ושר ליבו פנוי לעסוק בדברי פיר נמצ שצ בסל פ בוד הבלו אומר המחבר כמה צריך לאכול ואף אםו מסעודת הבוקר יכ קסו בבצ של לחם לאו דוק אלא יותר מכביצה כי עד כביצה ועד בכלל זה עדיין נחשב אילסר יש אומרים שגם בזס אפשר לצאת ידח סוד שבס אבל נכון להחמיר לכתחילה הם אפשר לו לאכול יותר מכביצה וכביצה כבר ביר לוכ בסמ רעא שאפשר להקל כשיעור הקטן אבל אם הוא אוכל פחות מכביצה יש ספק ם חה בנטילה ולכן ותל דיים בלי רקס נטיס דים אומר המחבר ואם אי אפשר לכל לאכול אינו חיב לצר עצמו סעודה לעונג נ ולא לצער ו משאר שתיק לו אכילה הזו כ למפ שכמעט קרוב הדבר שעובר בכך איסור ממילה אומר המחבר ם אנו ש בסוק כסוד שלישי ואם הוא לא יתן מקום אז לפעמים אפילו אם הוא ימץ ויאכל סודה שלישית כי לו גו שאיננה חשבה אכילה אבל דווקא אם אוכל אחרי שכבר קץ במזונו אבל אם רק מרגיש הרגשת צובע מבואר בסמ סזין שזה לא נחשב הכילו גזו הגו צריך לאכול ש שלו סעודות בשבת אז בדרך כלל וכים סעודה אחת בלילה ושתי סעודות ביום אבל אומר הרמו ומי שלא יאכל בליל שבס יכל שלש סעוד ם השבס ם הוא לא אכל אז כנראה הוא גם לא קידש אז צריך לומר בכריס כל הקידוש של הלילה חוץ מו יכולו כמו שלמד בסמר א הוא הדין ביום טב שצריך לאכול שתי סעודות אחת בלילה ואחת ביום מי שלא אכל בליל יום טב אוכל שתי סעודות למחרת ביום ואם הוא לא קידש בלילה הוא מקדש בשכר כל הקדיש של יום טוב של לילה מביא משת ברו שהחור מצדדים כמו שמב כ בשערי תשובה שאם שכח רצה בברק סמוז הסעודה השנייה לא לחזור ולברך מה הנידון כמו שנראה לאלון לגבי סעודה השלישית יש מוקס האם יש חיוב לאכול דווקא לחם ממילה מי שאכל סעודה שלישית ושכח בברקס המוז להזכיר אתי אפילו שמברך לפני השקיעה שעדיין ודאי צריך להזכיר צי בכל זאת לא חוזר ומברך כי יתכן שאין חיוב בכלל לאכול לחם ממילא אז טוען המר זק ברוכו חידו שייתכן גם מי שאוכל שלוש סעודות ביום אז הסעודה השנייה זה כמו סעודה שלישית שאיין חובה בלחם כיוון שהוא כבר אכל סעודה אחת בלחם ביום זה לכן במקרה שספק האם הוא צריך לחזור על רצה או לא אז לא יחזור אבל יש סתירה לק דבר המשת בסמן קפח כמו שמצוין כאן שם הוא כותב שמי שלא אכל סעודה בלילי ום טב אוכל שתי סעודות ביום טוב עצמו אז צריך בסבה השנייה גם להזכיר אלו יובו ואם הוא לא הזכיר חוזר מברך אז סותו לכה דברה משתבר קן מי שלא אכל לחם בסעודה השנייה רק מיני מזונות בסעודה שלישיית אכל לחם ושכח להזכיר את צ אז מבואה כאן מהכף החיים שדינה כשר סוד שלישי שאין צריך לעזוב ולברך אבל פסחי תשובה מפקפק בזה אם אכל עוגות בש כריס לפני הסעודה עשה קידוש ואכל עוגות והוא אמר על המכו והזכיר שם רצי ואחר כך בסעודה של שחרית שכח להזכיר את אז סטיפלר מצדד שכיוון שפס הבו בקיס ייתכן שנחשבת כיפת גמורה וממילא יצא בדי חובה סוד שבס אפילו שורכים על המזויינים אז הוא נחשבת לו סודה השנייה וממילא הסעודה שהוא אוכל אחרכך זה כבר סעודה השלישית שלא חוזרים על רצי אבל יש לצדה מכלי קספו קים אם מי ששכח רצי בסעודה השלישית חוזר או לא אז בצירוף הספק האם הפס הבו בקיס נחשבת סעודה או לא זה כבר ספיק ספיק לחייב אותו אז הוא אומר שמסתבר שראוי להחמיר ליטול ידיים שוב לאכול כזי ז יוכל לברך שוב עם רצ מעיד דס הגשה זר בוך של עזוב לברך כיוון שבדרך כלל אלה שאוכלים עוגות לא מכוונים לצאת בזה ידח סו השבס סעיף בז מתי אוכלים סעודה שלישית זמנו מ שיגיע זמן המנחה דהיינו מששו סומך צו למלו חצי שעה אחרי חצות ואמ עשו קודם לחין לא קיים מצ סעוד שלישי אבל אין חובה להתחיל אז אפשר להתחיל לפני להמשיך את הסעודה אחרי חצי שעה אחרי חצות לא הולכים אחרי ההתחלה לילין סעודת שחי שהוא משך אותה אז אי אפשר לפצל אותה שת כמו שמבואר כאן אבל אם הוא נתן דיים לסעודה שלישית לפני חצות אין בעיה בזה העיקר שהוא אוכל את הסעודה גם אחר כך אחרי שמגיע הזמן עכשיו מתי אוכלים לפני מנחה או אחרי מנחה בסר למד למדנו שאיין לאכול סעודה לפני מנחה יש אים דוקא סעודה גדולה אז נראה כאן שתי דעות אגו יש המרים דסס מים בין מנחה למר בשבס דוזרים הנ שומס לגנים זה קרוב לזמן החזרה לגנים מוצאי שבת הם חוזרים וכתוב במדרש כל השוטה מים בשבת בן השמוש כאילו גוזל קרוב המיסים המות מבאר שלפני שהם חוזרים הם שותים הרבה מים לכן מי ששה ז מים הוא גוזל אותם ועל כן אומר הרמו אין לסו שליש בי למפ יבוא גם לשתות מים אלא נ ויש אומרים ספ מתיו סור לאכול עד שהתפלל אז הה הראשונה סוברת ש סעודה קטנה מותר על פי הקבו לכתך שלחון שכל הסעודות נתקנו אחרי התפילה מריב סעודה שחי סעודה הסעודה וכן נוהג לכתחילה בכו מדינו סלו לאכול אחרי מנחה אם קשה לו לקיים את הסעודה אחרי מנחה יוכל אפילו לכתחילה לקיים את הסעודה קודם מנחה אם הוא קודם זמן מנח קתנה עד מתי אז בס רטס מבואר שדס רבנו ותם בדיעבד יכול אפילו אחרי השקיעה עד חצי שעה לפני צס הכחוב עם ליטול ידיים אז כותב רסים קופשיץ שלפי זה אלה שנהגים מפל מיירי כ20 דקות אחרי השקיע הם יכולים טול ידיים לסולה השלישית רק עד 10 דקות כי קודם השקיע לגבי שתיית מים אז נראה כאן עוד כמה שיטות ברמו ומכל מקום אין לשס מים מן ההורס אבל בבית שורה וכל שקנ שר משק שורה דהיינו השיטה השנייה סוברת אפשר ליטול ידיים אחרי מנחה מה הם הבעייה של מים הבעיה זה רק שתיית מים מהנערות המים שיש בבית אין בעיה כוש קמו שותה שר משקים מה שכתוב במדר זה דווקא מנערות עוד שיטה ויש אמרים דןס זוד שלובי ואמו שאז הוא גוזל אותם אבל מי שלא בתוך השנה אין בעיה ויש שמרים דסוזה ששתי סמנו רק בערב שבס הם מפרשים את המדרש שכל השותה מים בשבת בן השמוש הכוונה בשבת בשמוש כניסת השבת לא בן השמוש של צת השבת עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה