מדוע צריך לקדש מיד לאחר תפילת ערבית?- רע"א א'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מדוע צריך לקדש מיד לאחר תפילת ערבית?- רע"א א'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיא מתחילים אלכס קידוש סמן ר קידש ל הין ובו יז סעיפים כתוב ב זב לקו צריך לזכור את השבת בדברים הסעיר שלפנינו מדבר בזריזות לקדש מוקדם וכיוון שמקדש ומוכח לאכל מיד כ קדש אקסו לכן אמר בסעיף א כשב לבו הוא חוזר הביתה אחרי תפיל ארוס ימהר לאכל מיד אומר המשבר הינו לקדש כדי שיזכור שבת בתחילת כניסתו כי כל שמקדימים זה יותר טוב וכיוון שקידש צריך לאכול מיד כמו שנראה בסמ רעג כ קידש אל מוקם סודה אם הוא לא טהב לאכול רוצה לקיים מצווה סוד שבס לטוב ש מצוו מן המובחר יכול להמתין לקדש עד שרעב למה כי כבר זכר את השבת בתפילתו בס הכנסת ונראה לאלון עוד מעט נראה שיוצא בזה המצד אבל כותב ה משתבר מכל מקום נראה אם י בעניין של שולם ביז בני ביתו רעבים או שיש לו ביתו משרתים או שר אורחים בפרט אורחני לא יאחר בכל גבנה כיוון שהם מולים עליו לא יוכל לעקום משמר שהוא רוצה לקיים מצנ המובחר לאכול לטוב אם הוא עייף א רוצה לישון לפני קידיש הסתפק הקשה זר בוך אם יש לחשו שמה ירדם ולא יקיץ עד הבוקר כי יתכן שאין באיזה בעיה שרף אם לא יקדש בלילה יוכל לקדש ביום בקידוש זה לא מדין תשלומן א מעיקר הדין שמקדשים את כל הנוסח של הלילה חוץ ויכולו ביום מי שלא קידש בלילה אז הוא נשאר בספק כותב ה משבור בכל מקום כמו שרנו בסמ שז אם הוא קרה קריאת שמע לפני הזמן עדיף להמתין לקרוא קריאת שמע לפני הסעודה ואחר כך ליסוד את הסעודה עכשיו מבי משבור לגבי עצם חיוב הקדוש אז לשון הרמבם מכך מצ מ לקדש השבו בדבורים שנאמר ז השבו לקו כלומר זכרו זכיר שח וקידש וכולי זה מדד דרבון שתזכי זו על של יין אז מבואר כאם ברמבם שיין זה רק מרבון וכך גם כת הטוס בסוק בזיר ברלך מביא חולקים כותב הוג שלפי זה מדרס בקידוש שומר בתפילה מספיק כי כתוב זש זכר אותו בתפילה מקדש הבוס אז מה חסר לו רק דרבון מה חסר לו מסוד זרק מרבון מביא גימור שיוצא מתר בתפילה ושתי נפק מינס יוצאים מכך נקינ רשונה עם ספק ולא אז בתפילה הוא בד התפלל לא צריך לעזור ולקדש כס דרב לכולה גם כותנ שהגיע לחינוך אז הוא חיה מד רבון הוא יכול לקדש להוציא גם גודל שכבר יתפלל כי שניהם חיובם שווה מד רבנן המשב כותב שיש לפקפק בזה הרבה כי קים מסי סמח שמצווה קפו מצוו דריס צריך קונ לצאת בעשיית המצווה ומסתו אין מדרך העולם לכוון לצאת את המצו ססת בזו בתפילה כיוון שיש לו יין או לחם שניר ללון יכול לקדש עליהם החקה בבר כדין וטוב יותר שיצא אז המסס ריס מי שיצא אתה ויהיה בלא ש מקום סוד אז הוא לא רוצה לצאת בתפילה ועוד כמה טעמים אחרים שיש לפקפק בזה כמו שביארתי ברל אוך למסה רואים שם רק תעם אחד שהוא מריר בזה שגמור כתוב שצריך להזכיר אצס מצרים אומרים בקידוש זה צס מצרים בתפילה לא אומרים זאת לכן כ משת יש למנוע מלצאת די קידוש די קוטן ואפילו אם זהר השומע לומר ביחד עם הקטן מילו במילו גם כן נכון למנוע מזה כ הוא לא מחזיק אם לא שמונח לפניו הגודל גם כן לחם או יין בס קידיש כמו שנראה בשיעור הבא מביא המשו קידש של יום טב הוא רק מדרבן ר כתוב שבת ז ש ק יום טוב לא כתוב מכל מקום יש לו כל דין קידוש של שבת רק נפק מינה שמחל יום טוב בערב שבת ואין לו רק אחת יין עדיף לחול לשבת שמן התירה ביום תקדש על הלחם עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה