מדוע המחלל שבת בפרהסיה נחשב כעובד עבודה זרה?- ש"ו י"ד
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מדוע המחלל שבת בפרהסיה נחשב כעובד עבודה זרה?- ש"ו י"ד
[מוזיקה] סיעתה דשמיה סמ שו סעיף יד כן ר יסוד מותר לאדם לעבור עבירה קלה כדי להציל את חברו מעבירה חמורה באופן שהוא לא פשע אומר המחבר מ ששלחו לו באו להודיע לאבא שהציעו ביטו מביס בשבס ציאו מכלל ישראל באו גויים לקחו את בתו כדי להוציא אותה לשמד מצווה לאום לדרך פומב להשת בולסו ויצא אפילו חוץ לשול פרסוס שזה לכמה פוסקים אסור מדרס כמו כן שר מלוס דרס מותר לו לעשות יב אם הוא לא רוצה לעשות זא קייפי קופים אותו אומר המש ביטו נקוס הדרך אבל הוא הדין שכל אדם רשאי לחלל שבת כ להצילה מהאיסור הגדול וב כ מרסים שקיבוץ חילוני שבזמנינו דינו כמקום שמד וש לחלל שבת כדי להציל יהודי שנמצא שם אכמו שמבי מכשור כל זה מדובר שהוציאו גוי מביתו באונס ולכן התירו לו לשו בדרך פעמיו לצילה כי הכלל הוא שאם הוא לא פשה חייב לעשות איסור קל כדי שלא יעבור חברו איסור חמור וזה נחשב איסור זוטה לחלל פעם אחת שבת כדי להציל את ביתו מחילול שבת כל החיים ואשר עבירות אבל אם הי פשה אין להביע לחלל שבת עבורה כי יום אין אומרים לאדם שלחתה כדי שיזכר חברך אבל דווקא באיסור ביסור דרבו דסב שיש להקל לעבור כדי להצילה מביא המשת בורו שכמו שאמרנו לאו דווקא לצאת חוץ השולש פרסוס אלא כל חילול שבת מותר כיכי אם תמ רדתה לגמרי תחלל שבת ותעבוד עבוד גילו עם כל ימיה ואם הוא יחלל שבת פעם אחת זה נקרא איסור זוט נגד זה מסתפק וגבר מה קורה עם הבת קטנו ורוצים להוציאה מכלל ישראל אם יעשה הגדול חטא בשבילה כרי קמלון שהם בז בצון להפריש קטן מאיסורים או שמה כמו בפיקוח נפש אומרים שמחללים על הכון כומרים חללל שבס אכות כדי ששמור שבוס ארב אזכר גם כאן למרה בדעתו להקל כי אם לא השתדל הצילה תשאר כן גם בגדלות גורס מויש כותב שכל הספק זה רק לגבי אחרים אביה ודאי שחייב להצילה כרי מחוייב לעשייה וכל ש שמחויב לדוק שתהיה כשרה לדס ישראל ואם כן אינו חוטה בשבילה לחיוב המוטל עליו וי לון סמש חוכ סעיף י ברמו שם כתוב שמי שרוצים לנסו שיעבור עבירה גדולה לא מחללים שבת כדי להצילו לכאורה זה סותר את ההלכה שלמדנו כאן מסביר המשתמש שם מדובר שרוצים לנסו שיעבור עבירה פעם אחת ולכן אפילו אם עבירה מאוד גדולה כמו לעבוד וזורה אין צורך לחלל שבת צילו כי כילו שה בזה גם כ כבוד אזורי לכן אסור מיוזיס שאני אעשה עבירה במקום שהחבר יעשה עבירה מה שאם כן כאן שאם לא יחללו שבת תשאר מומרת חלל שבת לאולם אז כמו שאמרנו זה נחשב איסור זו לחלל פעם אחת כדי להצילה מחילול שבס ללום וביאור הדבר שאדם שמחלל שבת זה כמו קופר כמו זור מוב כמה הגדו שבס שמי שמחלל שבת הוא קופ מיס ברייס בדברי הרמבם מבואר שדווקא מחלש בפרסי נאמר כן ומסבירים על פי רשי בחולין ש שמחלל שבת הר כמית שלא שבת הקדוש ברוך הוא מיס ברייס אז זה דווקא אם הוא עושה זאת ברבים אומנם המשב בסמן ש חו חז כותב שכל מה שאמרנו שלא לחלל שבת כדי להציל את חברו מהעבירה זה להצילו מעצם העבירה א מה קורה אם הוא יודע שחברו הוא אדם יראי שמיים והולכים לקפות עליו לעבוד עבד זורה והכלל הוא שהי הורגל יבו אז חברו ימסור את עצמו למיסה ולא יעבוד עבד אזור או גריס שיחוס דומים אז המשבר כותב ש כן שכן צריך לחלל שבת עבורו כי זה פיקוח נפש ויגס מוישה כותב שהועיל והסתפק בזה המשת בורו אז סוף פיקוח נפש ויש לחלל שבת מביא המשת בור מהכנסת גדולו ללכת חוץ לתחום בשבס לנקום נקמת אביו מרוצחי מותר יש מצווה על גוי לדם לפי דעה אחת גמור מקס שקרוב שלמת צריך לנקום את נקמתו אבל תמו עליו המוגן אברום ושאר החונים זה לא עדיף משאר צורך מצווה שאסור ללכת חוץ לתחום עבורה עד כאן f
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה