מדוע בתפילה של שבת יש רק שבע ברכות?- רס"ח ב' - ד'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מדוע בתפילה של שבת יש רק שבע ברכות?- רס"ח ב' - ד'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סימן ר מכס סעיף ביז כאן נלמד מה קורה אם אדם טעה והתחיל להתפלל תפיל כויל בשבת למיסה בירושלמי כתוב למה בשבת מתפללים שבע ברכות ולא עוד כל 19 ברכות של 18 כ אסור לבקש על צרכה בשבת אבל בבבלי משמ לא כך שאין איסור מש בקוש הס רוחב כיו ש זה טופס ברוכה שתיקנו רק ברכות פרטיות בקשות פרטיות אסור אבל דברים שתיקנו כמו שאומרים רחם ברכ סמוז אלק צו מה כן העניין אז בעצם כמו שהמשטר מביא היו צריכים להתפלל 18 רגילה כמו בחול ברצי כמו שבראש חודש מזכירים ילי יובו בחול המוד כר גם בשבת יזכירו את קדושת היום רק בשום כבות שבת לא רצו להטריח אותו להזכיר את מזונות ואת הצרות שלו אז תקנו ברכה אחת אמצעית לשבת אז כיוון שבעצם יש שייכות לשאר הברכות גם בשבת לכן אומר המכב אם טו תחיל פיול גומר אוו שזכר בו שטו ואחר כך הוא מתחיל את הברכה של שבס לאשז מסים אחר כך חוזר לתפילת שבת לאשז משר מסיים ברכה זו כיוון שהתחיל ברכה גומרה שריה לו מן הדין ואחר כך מתחיל הברכה המיוחדת לשבת הדין שווה גם ביום טב ביום טב שחר מוצאי שבת שאומרים ודינו אם ט תחילה תכ כותב הדרס שלא יאמר לא תוכננו ולא נו יסיים חון הדוס אחר כך יחזור לתפילה יומ טב אז יאמר ותנו אומר המחבר הדין הזה בין באריס בין בכיס אפילו במוסף וכמובן ו מנח אביש אמרים ד במוסף פוסק אפילו באמצע ברוכה למה כי במוסף לא שאר בכלל 18 ברכות והור רעיה גם ביום חול בראש חודש חול המועד שמתפללים מוסף פעמים רק שר ברכות לכן פוסק אפילו באמצע ברכה טעם הדעה הראשונה כיוון שבדיעבד כמו שנראה לאלון גם במוסף נתפלל 18 ברכות רגילות רק הוסי ונעשה לפניך חובש פני ם בקור מוסף יצא לכן בדבת שייר ברכת החול ויסיים אותה יש לנו כאן מחלו קס פוסקים האחרונים כדעה השנייה משום סופק בוחל יעצור יחזור לתיקן טובוס סעיף ג סעיף זה מקורו בתרום הס הדשן הוא אומר כך אדם שמר רק טיבס אטו על דעת להמשיך הונן אבל הוא נזכר עוד לפני שהמשיך הונן הוא לא צריך להמשיך הונן כי אפשר לראות זאת כהתחלה תפילת שבת והיינו במירב שמתחילים וקדשתו במנחה שמתחילים או אחוד אפילו בשכ שנוסח הוא ישמח מוישה כיוון שהדין הוא שבשי אם הוא אמר קידשו אטו אחוד אפילו מסיים את הכל לא חוזר נראה לעלון או אם הוזכר באמצע חוזר ליס מח מוישה אזכר גם כאן זה כאילו ש התחיל אטו קדשו אז הוא חוזר לאשמח מוישה זה לא כמו אטו חונן כיוון שהוא אמר רק אטו אבל בטו השדה שמוסיף שיש הבדל איך נגרמה הטעות אם נכשל בלשונו מחמת הרגלו שזה חול אז הוא לא התכוון לשם תפילת חול אז אמירת אטו לא קרה כלום אבל אם הטעות נגרמה כי הוא שכ של שבת ווא התכוון לתפי חול אפילו שמר רק אטו כבר לא יכול לתקן בזה יש מחלוק גדולה בבס יוסף משמה וכך פשת סמב שכבר נראה שאפילו בארבי זה מנחה שיכול לסיים אתו קידשו או אחוד כיוון שהוא אמר אתו בכוונה לתו חונ כיוון שהוא חשב שחול אז כאילו שהתחיל חונ והוא חייב להמשיך המום חולק שכוונת טום השדה ש דווקא בכריס כיוון שזה לא מתחיל באטו סמח מושה הניכר שוא של חול אז יש הבדל למה הוא התחילו בכוונה לומר נין כין שלא ניכר בדיבורו שהוא התחיל בשל חול כי שמ מתחילים אתו כד טוו אחוד אז בכל מקרה אם הוא אמר רק אתו ימשיך תפילת שבת וכן פרגוד אז נעבור לדבר אם ת ומיד זם שג ו משמע אפילו במירי ובמנחה חולק רק בשס אב יודע שהוא שבס וש בבוו אפילו בתפי שכר שאנוס בתו איג חשו בתפי שב בין זו לזו ג ישתו קדשו איתו אחד אבל אם הוא כבר אמר חונן שמוח שלשם חול אז לא משנה אחמת שנכשל בלשונו הוא התכוון חייב לסיים את הברכה אם הוא כבר התחיל חונן ואמר רק חוי כותב אבו צ'אר שזה כמו טעות ואפשר לחזור לברכת השבת אם הוא אמר חונן החונה בלי הנון האחרונה כן צריך לסים את הברכה אם טא בתפי ארביס שליל יום דוב ראשון של פסח והתחיל ב-18 של חול הוא כבר נזכר בזה אחרי שהוא כבר התחיל ברקס השונים הוא צריך לגמור את הברכה ובכם בברוך שלא אומר וסנטה למותו כיוון שהציבור כבר לא אומר זאת אז אומר וסים ברוכו כמו כן אמחל היום שבו מתחילים את לומו בשבת ז חשבן בץ ישראל ובטעות הוא התחיל פלה של חול תחיל חלינו לא יאמר תלותו כין שהציבור עדיין לא התחיל לאמרו ויחיד נגרר אחריהם ונעבור לסעיף ד' מי שסלל תפילה של חול בשבס או ביום טוב או אפילו יום טב שני ולא זכר של שבס לא יצו אם ספק ם שח שבת צריך לחזור כ מסתו התפלל של חול כמו שהוא רגיל המובא כמקומות אחרים שאם לפני התפילה הייה בדעתו התפלל את התפילה הראויה רק אחר כך יש לו ספקות אז מסטו הוא התפלל את התפילה הראויה אבל כמו שהזכרנו בסעיף בסעיף הקודם בסעיף ב בעצם שייך להתפלל תפילת חול בשבת כדי העיקר הדין לכן אם התפלל תפילת חול ואם זקר ששב בתוך 18 באחת הברכות לא משנה איזו ברכה אף על פי שלקוב ברוך המיוחדת לשבס יוצעו אם רק אחרי שהתפלל תפיל מוסף נזכר שבש פלל של חול כותב גח קנייבסקי שגם בזה צריך לחזור להתפלל שחרי של שבס מי שנמצא מקום מקום ש לא נמצא שם סידור והוא לא יודע בעל פה תפילת שבת כותב הגשה זך שהתפלל תפילה של חול ויוסיף ילה ויוב ויאמר ביום השבס הזה כמו כם ביום טב כי אין לך עונס גודל מזה ושבס חול המוד שצריך להתפלל תפילת שבס מלבד במוסף ולהזכיר את היום תב לו ותתפלל תפילה סיום ט שחל בשבס אז הוא הזכיר את שבת א יש כם מלקס הפוסקים יש אומים שיצא ידי חובה יש אומים שלא יצא כי תפיל סיום תב לא שייכת בשבת רק תפיל סחו לשכת בשבת הגו מוסיף הרמו במוסף אפילו יום הרק ונסה לפנו בת מוסף באחת הברכות אמר רוצ שנס לפניך יצו כל שק אמר את הנוסח של מוסף כו רק חיסר את הפסוקים של הקבו וצו לממו לא הזכיר אם הוא צריך להזכיר גם את של שבת הוא התפלל נת 18 רגילה והזכיר רק נוא לא הזכיר שבת אבל באמת רחן קנסקי כותב שמסתבר שצריך להזכיר גם את שבת כי אם לא הולה הצד ח ספילס מוסף עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה