מדוע אין להסמיך את הסעודה השלישית לסעודה השניה?- רצ"א ג' - ד'
הדף היומי בהלכה בעברית מבית "דרשו" עם הרב אפרים סגל שליט"א
לשיעורים נוספים: - http://www.dirshu.co.il
מדוע אין להסמיך את הסעודה השלישית לסעודה השניה?- רצ"א ג' - ד'
[מוזיקה] בסיעתא דשמיה סמן רק סעיף ג אומר המחבר אם נמשו סוד הבוקר בשבת עד שהגיע זמן המנחה כבר חצי שעה אחרי חצות יפסק הסעודה ובורקס מוזן וטו ודוב ובורקס מוצי ויסוד לסעודה השלישית וכתבו הכנים שבין בריקס נטית דיים יקום ויילך מעט בינתיים מי שנשאר במקום זה כמו סעודה אח גדולה וד לעשות כך שאם לא שנים שסו אחרכך סודה השלישית אלא אילו גו כי כל זמן האכילה הצמחה המים פתוחים אש כן אחרי הסעודה ולא חוששים שגו ברוח ש צריכו כיוון שמוכרח לעשות כ מסדה ה שלישית שתהיה כדין וזה מה שמסיים הרמו הגו מי שידע שפש חספ מנח הציבור סק מנחה כי זה ברוך ש צריכו דהינו יושר בנפשו שלא תהיה חילו גשו לא יעשה זאת מיום עשו כן כך לפני מנחה וצו אומר המשת בורו שבס יוסף מבואר שלא ידרוש ברבים לעשות כן להפסיק את הסעודה לשניים כיוון שקודם חצות אסור לעשות כן אין הכל פקעים בזמנים אז לא דורשים זאת ברבים מוב כם אלישיב שמה שצריך לחלק על לי בקת המזון זה דוקא אם זה באותו יום א זה בשני ימים למשל שאדם המשיך את סודה השלישית תוך הלילה שמוצא י שבת שהו ליל יום טב ודאי קיים את שתי המצוות ש סעת ביום השבת כן סעת בליל יום טב אפ ש סעודה אחת רק שביה יום טב פורס מפמר יק נז אומר המשת בורו אפילו אם חל יום טו מוצאי שבת שאי אפשר לאכול סעודה שלישית בסוף היום כנהוג כ ראוי להימנע מלקבוע הסעודה בערב יום תו ערב שבת אם יודע שיוכל עז לאכול כשיעור ביצ וקצת יותר לא יחלק סעודת שחס לשתיים יש אומרים שאסור לעשות כם שום ברוכו שאינו צריכו מביא משבור מס חסידי מי ש יש למזון שתי סעודות מצומצמות אם אחלק זאת לשלוש סעודות לא יהיה לו כל סעודה לסובה מוב שיאכל שתי סעודות לסובה בכל מקום אם נמשכה סעודת הבוקר עד אחר חצות אחל קנן שתים כמו שראיינו כאן כי מכל מקום מזק שאוכל שנית אבל לכתחילה אין להמתין עם סעודת הבוקר עד אחרי חצות כוא מבטל במקצת אונק שבס סעיף ד' אין צורך לקדש בסודו שלישי אבל צורך לבצוע על שתיקי קוריס לא צריך לברך הגופן עלי ליין לפני הסעודה כי הוא קש יום ללילה ין קידוש ש לילה מספיק פעם אחת קידוש גם ביום שתקנו חכו ם קידוש מספיק פעם אחת לפני סעודת הבוקר אבל שתי קרות צריך כי כל הסעודות שאדם סועד ביום השבת שבות חוח כותב לא שנגמור חייב עוד ום לבצוע על שתי כקורס בשב בכל סעודה לכן גם הוסיף הרמ הגוב ם סוד ארב בפים בשעה בסעודה רביעית סעודה חמישיית צריך לכל סודה בזק קורס לגבי יום טב שיש חיוב של שתי סעודות כותב הכפ החיים שמסמן טו ק חט משמע שרק בשתי סעודות צריך לפצוע שתי כיכרות אם הוא סת סעודה שלישיית אז לא הוא ציין את דעת הרמו כאן וור גרח קניבסקי של דעת הרמו בכל הסעודות שאוכל ביום טוב חייב לבצוע שתי כיכרות עכשיו כך יש כאלה שטענו ש בסעודה השלישית מספיק לחם אחד למה כרי לחם משנה זה כנגד אמם כל יום ירד וימר לגולגו לס ביום שלישי ירד שני אומרים כל יום עשו מכל וימר שתי כיכרות לסעודת הלילה לסעודת היום אז במילי יום שישי עשו ש שני עומרים מכל עומר שתי ק ארבע כיכרות כיכר אחד אכלו ביום שישי כיכר אחת בליל שבת אחת בבוקר אז הסעודה השלישית נשארה כיכר אחת לכן מביא הרמו לפ בסוד שליש מיקר אח שום ומזה פמג פצע בסוד שליש רק בקיק שום אבל יש לאח מליח שניים וכך נגלו לכתחילה כספה הראשונה היא העיקר אם מנו לחמ שלכל אחד המסובין נכון לנוק שזה שבוצע לחיש נכון לפתור ביסמ את כל המסובין וגם ימר הסוב ש יצאו בברכתו כדי שכולם יצאו בלחם משנה אם אין לו אפילו שאיין לו לחם אחד די אפילו בפרוסה שהי כביצה כ אפילו שה לא קיים מצוה סלח משנ בכל זאת הוא יקיים מצווה סודה מביא המשור שאפילו שאמרנו שלא מקדשים על היין אבל טוב להדר לשתות יין באמצע הסעודה ומקום מתיקון השבס כמובן ברמבם כמו שש משר הציון ש הרמבם כותב צריך לקבו כל סעודה משלושת משלושת הסעודות על היין כסף מישנה מסביר שהכוונה היא לשתות יין בתוך הסעוד ובשתי הסעודות גם צריך בתוך הסעודה לשתות יין מלבד יין הקידוש והשיעור הוא אז רבס קרליץ כותב שאפילו שבזמן הגימור אז היה פחות מרביעית לא היה לזה חשיבות כי זה היה עיקר השתייה אב בזמנינו לא צריך קושש ברביעית לא צריך לשתות רביס גם אם שותים מעט יין זה כבר מחשיב את הסעודה עד כאן הדף היומי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה