מדברים מרבי נחמן מברסלב תנועה יוצרת התלהבות
מדברים מרבי נחמן מברסלב תנועה יוצרת התלהבות
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם בעזרת השם תוכנים מתורתו של רבי נחים ברסלב היום נדבר על אמונה ולקשר גם את המחשבה לדיבור וככה למשוך על עצמנו אמונה עבודה מאוד מקסימה מאוד נפלאה ניגע בליקוטי עצות לאיפה רבי נתן גם שולח אותנו בליקוטי מרן עצות נפלאות ותובנות טובות חיות שמ פשיטות זה מה שאנחנו צריכים והעיקר הכי חשוב לפני שאנחנו נתחיל היום את השיחה ואת העבודה שלנו חשוב תמיד לזכור שהקדוש ברוך הוא מתענג ושמח בעבודתך להפנים את זה כי זה דבר והחלק העיקרי והחשוב ביותר שאדם מאמין שהקדוש ברוך הוא מתענג מעבודתו וזה אמת רק צריך להתחבר לאמת הזאתי בדיבור במעשה [מוזיקה] ברגע שאתה מתחבר לאמת הזאתי נפתח לך אור נפלא בתוך המערכת תורה מתוך חיות התלהבות מתיקות עונג צריך להתחבר לאמת שהשם יתברך מתפאר בך אז בעזרת השם בסיעתא דשמיא הקדוש ברוך הוא יזכה אותנו להתחזק מעלה מעלה הדיבורים של רבנו זה הרפואות להכל בכל אות בכל דיבור יש שמה את כל הרפואות כולם אז בעזרת השם בסיעתא דשמיא בסעיף ו בליקוטי עצות חלק א' באות אמת ואמונה רבנו מלמד כך הוא מביא את זה בתורה ט סעיף א' בליקוי מוהרן על ידי שמתפלל בכוח הוא מכניס כל כוחו באותיות התפילה על ידי זה זוכן לאמונה יש לנו מחשבה ודיבור אנחנו צריכים לצמצם ולרכז את המחשבה בתוך הדיבור זה נקרא תפילה בכוח שמכניס כל כוחו דיינו את המחשבה באותיות התפילה זה לא קורה ברגע מחמת שהמחשבה שלנו מאוד מאוד מאוד מפוזרת בפרט בדורנו אנו אבל רבי נתן אומר גם אם תפסת מעט עט זה יתחיל כבר להשפיע עליך אפילו ממש מעד עט מאוד היום קשה להתאמן על הדבר הזה מצד אחד זה עונג רוחני נפלא אתה מרגיש איך נמשך עליך אמונה אתה מרגיש את השלווה אתה מרגיש את הביטחון אתה מרגיש את התנועה אתה מרגיש את הקצב כי תנועה יוצרת חום ואז המחשבה דבוקה במילים וככה זה יוצר חום אבל מצד שני אנחנו מודעים למצב שהיום לא קל לרכז את המחשבה לא קל להיות מרוכז אבל רבי נתן כבר בליקוטי הלכות בחלק א' כבר מחזק אותנו ומעודד אותנו שלא נגיע למסקנה חלילה וחס שזה לא יכול לפעול ממש לא כי אפילו אם אתה תופס את המחשבה מעט דמעת זה כבר מתחיל לפעול באישיות שלך ובנפש שלך זה כבר אור שדוחה הרבה מן החושך אז גם אם התחלת להתפלל או קראת תהילים או לא משנה מה ואתה מרגיש שקשה לך והמחשבה מפוזרת אתה לא מצליח לרכז אותה מאיפה בא התסכול והיאוש אתה לא מצליח לרכז אותה לגמרי בכל תפי ועוד הפעם המוח עובד על הכל או כלום ברגע שהמוח עובד על הכל או כלום גם מה שתצליח להתרכז בתפילה אפילו תתפוס מעד עמ עט זה לא יהיה חשוב בעיניך וזה לא טוב אחים יקרים זה לא טוב זה לא תפיסה נכונה יהיה בלבולים יהיה מניעות יהיה הסתרות אבל בזה שתפסתי מעד דמעת לקשר את המחשבה לדיבור זה כבר מתחיל לפעול ואז ממילא במה שתפסתי אני אתחיל לסמוך השמחה הזאתי נותנת אפקט וחיות ואמונה להבריח ממך גם את כל הדברים הלא טובים בסדר זה דבר חשוב נכון שרבי נתן פה מלמד על ידי שמתפלל בכוח ומכניס כל כוחו באותיות התפילה דזה זוכן לאמונה מה אנחנו זוכים זוכים לאמונה למה יש את המחשבה אנחנו במחשבה הרבה בסוגיית האמונה אבל המחשבה היא אינסוף היא נקראת בלשון הבן איש חי ככ הוא מביא בלשון הקבלה אורות מקיפין זה מקיף התפקיד זה להוריד את המקיף לפנימי ומה זה הפנימי אומר הבן איש חי זה להוריד את זה לדיבור זה לקשר את המחשבה לדיבור ככה מורידים את המקיף לפנימי ברגע שמורידים את המקיף שזה המחשבה ומרכזים אותה בשעת התפילה או אמירת תהילים במה שאנחנו מתפילים במילים ובאותיות זה נקרא מקיף שיורד לפנימי המקיף זה אמונה יורד לפנימי לדיבור יורד לפנימיות שלך כי מה שאתה מדבר הופך להיות חלק ממך מהאישיות שלך ואז ממילא הדיבור הזה נקרא דיבור של אמונה זה מושך אמונה אליך זה לא רק מלמעלה זה לא רק למדתי את זה ברגע שאני מקשר את המחשבה לדיבור בשעת התפילה ו בתהילים וכדומה זה מוריד על האמונה עכשיו אותו דבר זה ככה בהתבודדות אחים יקרים שאנחנו מתבודדים אנחנו זוכים לאמונה למה כי בהתבודדות מאוד קל לקשר את המחשבה לדיבור לחבר בין מחשבה לבין לב וזה עובד מצוין רק מה אני עוד פעם אומר לכם צריך סובלנות ולא לבוא בעצבים נכון שרבי נתן פה אומר הוא מכניס כל כוחו אנחנו הרבה פעמים מבינים מה זה להכניס כל כוחו הכל בכעס לא אם זה בא בכעס אם זה בא בלחץ רבי נתן לא אומר להכניס את כל המחשבה בלחץ לא לצמצם לרכז את המחשבה ולהכניס אותה לדיבור שזה לא יהיה ממקום של לחץ ועצבים פה אתה צריך גם להרפות אתה עושה את העבודה מכניס את המחשבה בתוך הדיבור ולא מצפה בלחץ שישר תרגיש את האור ואת האמונה ואת החיות מתי שזה יבוא זה יבוא אני אעשה את שלי מתי שהאמונה תירד מתי שהאמונה תאיר לי מתי שיבוא יבוא וזה יסוד מאוד מאוד חשוב לאמונה ושמחה וחיות בדבר הזה מאוד חשוב לעבוד על הנקודה הזאתי ולעבוד על המקום הזה לאט לאט ובונות לא לדחוק את השעה ולא בעצבים אז הנה נגענו פה בנקודה בוא נשמע כמה צלילים ככה להרפות את מוח תמיד חייב לעשות איזה הנחתה ככה למוזיקה טובה לתת אנרגיה יאללה קצב הרים רג מבשר שלום בבניין רך מנבו ליך הריו לך מבשר שלום בבניין רך כל צופה יסו לרינה התנערי מתוך מגינה עין מעין תראי שכינה ושבו בנים לגבול ו עלה הרד לבשר שלום במניין רה עד מתי קלה יפה ומולה לזר בעולה כן דלב עליך אורי אורי ת ישראל י שיש לך ינון וגל וגם הקים לך ומת ריל ור חסד ור בואו כדי להכניס קצת חיות אז גם בריקודים בבית או איפה שאתם שומעים תתנו לעצמכם קצת מחיית כפיים ותדברו מזה שהשם יתברך מתפאר בכם זה לא שקר זה אמת ככה אומר הפסוק ישראל אשר בך התפאר אז אני עכשיו מתחבר לדיבור הזה ישראל אשר בחית פר בתורה בתפילה בעבודת השם שמח בי מאושר בי ועכשיו השמחה הזאתי תיתן לנו יותר כוח לרכז את המחשבה אמבך אשמח אבך אשמח אבך אשמח בכל עולם אשמח בך כהל נפשי את גאולת עולם אוי השבה ע שבות י אסוף נועם נועם שבת אסוף נועם שבת י אך סוף נועם נוח שבה אך סוף נוח שבת קדשם קדשם בקדושת שבתה מתחנת בתורתך קדשם קדשם בקדושתה שבתה מתאחדת בתורתך קדשם כן השם בי קדושת שבתה מתחנת בתורתך כן השם כן השם בקדושתה שבתה מתאחדת בתורתך תח תח להם נוף ברצון לפטו שודך בטח בטח ם נועם עצון לפתוח שרי רצונך יא עצון נועם נועם שב אך סוף נועם שב יא אך סוף נועם נועם שבת סוב נועם שבת תראו איזה כיף זה לשמוע מוזיקה ככה מקפיצה טובה כמו שיש במוזיקה קצב אז ככה גם מחשבה שלנו עולה [מוזיקה] לקצב ככה זה גם באמונה שמדברים דיבורים של אמונה דיבורים של תודה והודעה שירות ותשבחות המוח מתחיל לעבוד חברה י אך סוף נועם נועם שבת אך סוף נועם שבת סוף נועם ע ך סוף נו שמח בני בחלקך לא תיקח גם את שלך שמחנים בחלקך לא תיקח גם את שלך לשמחת חייך העולם לפניך השמחה תחייך העולם לפ [מוזיקה] ברוך השם חסד השם את האמת זה עושה ממש טוב קצב ותנועה רבנו רוצה שתמיד נהייה בהתחדשות תתחיל מחדש חייב חייב חייב להתחיל מחדש כל הזמן להתחיל מחדש כתינוק שנולד גם עכשיו שאתם שמעים את המוזיקה את הדיבורים היסוד של האמונה זה המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה וראשית אז ריבונו של עולם הרי אני מתחיל לעבד אותך מחדש בין במחשבה בין בדיבור בין במעשה אני מתחיל לעבוד אותך מחדש ריבונו של עולם רק מחדש הכל בהתחדשות חברה הכל הכל הכל בהתחדשות לאט לאט שאנחנו נתחיל לעבוד אותו מחדש כל פעם נקבל אנרגיה חדשה אומר רבי נתן גם בסעיף ז אלו בני אדם המחיש את כל הניסים ואומרים שהכל דרך הטבע פה יש לנו עוד בעיה שגור לנו ימה במוח יש כאלה שטוענים שהכל נעשה דרך הטבע לוקחים את הניסים רואים שהיה פה נס רואים שהיה פה משהו על טבעי ומביאים לך כל מיני סברות ורעיונות להגיד שזה על פי הטבע תדעו לכם זה מחשיך את המוח מחשיך את המחשבה והמחשבה נכנסת לכוכי ועוצם ידי וזה בעיה שהמוח נכנס לכוכי ועוצם ידי כל דבר מעצבן כי הכל חייב ללכת לפי מה שאני מבין יודע ואז הוא לא חי את אמנ האיו שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה ותן לקדוש ברוך הוא להוביל אותך להצלחה שלך אתה לא יכול להוביל את עצמך להצלחה שלך רק השם יתברך תיש רק לשמוח יש באמונה אלו בני האדם המחיש כל הנסים ומרים שהכל דרך הטבע ואם רואים איזה נס הם מכסים הנס על דרך הטבע הם רואים נס אבל לא ה מכסים אותו על דרך הטבע להוריד תמיד רק לשכל רק שהשכל יעבוד לא אמונה שאומרים שזה דרך הטבעים הם פוגמים באמונה מאוד ופוגמים בתפילה ובארץ ישראל והם מעריכים את הגלות שמעתם הם מעריכים את הגלות מה אנחנו צריכים לעשות כנגד זה רבנו אמר שכל העניין שלו העולם כ מביא את הגמרא בברכות ו' שם הגמרא מביאה כירום זולות לבני אדם וזה הוא דבר עומד ברומו שעולם ובני אדם מזלזלים בו זה התפילה התפילה זה כנגד האמונה אז רבנו אמר למה העולם מזלזלים בי כי העיקר אצלי זה תפילה זה תפילה אמונה לדבר עם השם לשבח אותו ולא לראות את החיים שלנו כמובן מאליו ואז ממילא אתה מקצר ומביא את התהליך של הגאולה יותר מהר כנגד אלה שמעריכים אבל יש את הגאולה הכללית ויש את הגאולה הפרטית שאדם חס ושלום הכל מכסה על פי דרך הטבע ולא חי אמונה בקדוש ברוך הוא שלין עוד מלבדו הוא מעריך את הגאולה הפרטית שלו ואנחנו רוצים לקרב את הגאולה הפרטית שלנו איך אנחנו מקרבים א את הגאולה הפרטית את הישועות את הרחמים את האהבה אמונה וביטחון באהבת השם אמונה וביטחון בדיבורים של אמונה איך זוכים לזה על ידי התבודדות איך זוכים לזה על ידי דיבורים של אמונה על ידי ספרי רבנו כמובן שמה נמצא התרופה תרופה של אמונה וביטחון הנה הנה לא ינום לא ינום ולא ישן לא ינום לא ישן תדע לך כדי לזכות לגאולה הפרטית שלך שלא תחשוב לעולם ותתא חליל וך שהקדוש ברוך הוא נרדם ולא שם לב אליך ממש לא אר תמיד אליך עכשיו אומר רבי נתן לפי התמעטות האמונה לא שאין אמונה יש אמונה רק יש התמעטות איך יכול להיות שנעשה מצב שאדם יש לו התמעטות האמונה כאן אנחנו ניגע ביסוד חשוב מחמת המצבים העוברים עלינו בחיים עוברים עלינו מצבים בחיים מחשבה דיבור ומעשה וזה גורם להתמעטות האמונה ניסיונות הקשיים הבלבולים מה אנחנו צריכים לעשות כנגד זה לפונקציה הרה גרים עכשיו תתחיל לעבוד תרש שפע של רחמים לפי התמעטות האמונה כן הסתרת פני השם וחרון אפו חס ושלום אז מה קורה שיש התמעטות האמונה יש חרון אף איך זה מתבטא בנפש הפנימית שלנו המחשבה נסגרת כי הכוח ועוצם ידי עובד ככל שאדם עובד עם כוחי ועוצם ידי שהכל חייב לעבוד לפי שיטתו הוא יותר נופל לכעס ועצבי אל גע שוא יודע שיש לי רצונ יש לי כיסופים יש לי דרך אבל כל המעברים בדרך שאני עובר יש השגחה פרטית השם מנהל את הכל מצד אחד מתקדם מצד שני מרפה על האמונה שהכל בהשגחה פרטיית וככה ממשיך רבי נתן כותב בחלק א' בהלכות ברכות השחר הלכה ה שבסופו של דבר על ידי הרצון שרוצה להגיע ליד משמיים בוודאי ובילו אותו לשמה וזה דורש אמונה עכשיו מה קורה בפעולה הזאתי אדם מושך אחריו ועליו ערך הפים ורב חסד שזה מסלק ממילא את הכעסים ואת העצבים עכשיו פה אנחנו צריכים לדעת לפעמים אדם נופל לכעס ו שהוא נופל לכס אומר הנה עוד פעם נפלתי מהאמונה ויש עליי חרון אף פה אתה צריך לעבוד על הזמרה נכון שנפלת ואתה עושה על זה תשובה וזה לא בסדר אבל אם תשים לב נפלת פחות מה זה מגלה נפלת פחות כי נמשכה עליך אמונה לפני זה זאת אומרת זה שמעיד שנפלת פחות זה כבר מגלה שאתה כועס פחות זה כבר מגלה שנמשך עליך אמונה אז תשמח בזה ותודע על זה ותתחיל תהליך של עבודה והרפיה הנה התקדמתי נכון לא נפ לא החזקתי לגמרי אבל התחלתי תהליך של התקדמות התהליך הזה לאט לאט יבנה לך את אישיות בצורה נפלאה ואז ימשוך לא חרון אף אלא ערך אפיים ערך הפים זה רחמים זה חסדים זה אהבה ונתינה ברוך השם הושיענה ממידות רעות הצליח נה במידות טובות הושיענה מלשון הרע הצליח הנה בתמות תואה הושיע נ ממעשים רעים צמיח נ במעשים טובים הושיע נ בעולם הזה צליי חנה לעולם הבא נה השם מושינה נה השם מצליח נה אנה השם הושי נה נה נה אנה השם מצליך אנה אנה השם הושי נה אנה השם מצליך אנה אנה השם הושיע נה נה נה אנה ש מצך אנה [מוזיקה] [מחיאות כפיים] עכשיו אומר רבי נתן לפי התמעטות האמונה כן הסתרת פני השם וחרון הפה חס ושלום למה אדם מרגיש בחיים שלו לא הולך לי אני מרגיש בהסתרה צריך להתחזק באמונה אחי יקר בהתבודדות ובאמונה שהשם אוהב אותך מדריך אותך ולך עם דיבורים של אמונה קודם כל אני בהשגחה פרטית מדוייקת עכשיו מה קורה שחס ושלום יש הסתרת האמונה וזי הצדיקים בורחים מ שררה וכבוד הצדיקים האמיתיים לא מקבלים את המנהיגות שהם צריכים לקבל כדי נהיג את הדור ואין לעולם מנהיג אמיתי ואז יש מפורסמים של שקר השם ישמור ועל ידי זה שמשבר הכעס ברחמנות מה זה לשבר הכעס ברחמנות כעס זה השם ירחם ויציל זה הפך מציאות אמונת הבורא זה עבודה זרה ככה הזוהר הקדוש מגדיר את זה אבל אנחנו צריכים למשוך אמונה את מציאות הבורא אלינו זה נקרא שכל הזמן אדם עובד על אמונה ומתחזק ומתפלל שהשם יתן לו ערך הפים יתן לו שמחה יתן לו חיות מתפלל על זה מב אנשים שואלים אותי איך זוכים לשמחה צריך להתפלל על זה תזכה אותי ללכת עם תודה והודעה שיר ותשבחות תן לי שמחה בלב שמחה אמיתית של קדושה של טהרה זה נקרא שאתה מושך רחמנות הרחמנות הזאתי שוברת את מידת הכעס ועל ידי זה אומר רבנו רבי נתן ועל ידי זה נמתק אחרון אף וזי ה צדיקי אמת מקבלן הכבוד והמנהיגות וזוכים למנהיג אמיתי ואז מתגלה המנהיג האמיתי הראש בני ישראל הראש בית שהוא יכול להנהיג אותנו לרפות אותנו ולשמח אותנו להחיות אותנו לכן תדעו לכם ככל שמתגלה האור של רבנו יותר בעולם והדעת שלו והספרים שלו מתגלים יותר בעולם זה אומר שיותר נמשכים אחר האמונה והאמונה הזאתי מושכת רחמים ומבטלת את מידת הכעס ברחמנות ברחמנות לא בדינים אנחנו רוצים לבטל את מידת הכעס בדינים אבל דינים להוסיף על דינים אין לנו את הכוח על זה אבל אנחנו צריכים לבטל את זה ברחמנות באהבה כמה שיותר אדם ידבר אהבה י שוב אהוה יפרגן לשני יאיר פנים לשני ישמח את השני זה גם יבטל את מידת אחרון א ואז נזכה לרבי האמיתי ורואים היום ברוך השם שהאור של רבנו מתגלה בעולם הז זה כבר סימן שאחרון אף מתמתקים שלו יותר תתגלה הלימוד מספריו זה יעשה פה אנשים חדשים בריות חדשות אדם שנכנס ללמוד בספרי רבנו כמו בכל דבר במקצוע בתורה אתה צריך ללמוד וליישם אותו דבר בעניין של רבנו ללמוד מזה להתחזק מזה ליישם את זה לאט לאט בנחת זה נקרא שימשך עליך רחמנות ואמונה ודעת ואז אתה תזכה גם שיאיר בך האור של המנהיג האמיתי דהיינו רבנו הקדוש הדעת של רבנו תאיר בך שיביא כל אחד אל התכלית האמיתי מה התפקיד של המנהיג האמיתי התפקיד של המנהיג האמיתי זה להוביל כל אחד אל הנקודה שלו אל התכלית שלו אבל מה קורה חליל וחס שיש מנהיג שהוא לא אמיתי מפורסם של שקר הו מדריך את האדם לא לפי התכלית שלו הוא מסתיר ממנו את אור השם ואיך זה מתבטא אם יש איזה מנהיג שהוא מסתיר את האור של רבנו ממך אז אתה לא תגיע לתכלית ובמשך השנים אתה תבין את זה שהוא הסתיר את זה ממך וצריך גם להתפלל עליהם שהאור של רבנו יעיר גם עליהם כדי שיזכו גם להגיע לתכלית השלמה איזה חסד השם ברוך השם זה זה המתנה הגדולה שיש לנו את רבנו בעולם נותן כזו אמת פשוטה ותמימה בסעיף ט אין לאדם לקבל מנהיגות ו שררה כי אם כשיש לו אמונה בשלמות שאיין שלמות אחריו שמעתם מה זה נקרא להיות מנהיג אמיתי אתה הולך להעניק טעם אתה הולך לקרב כל אחד לתכלית לא בכלל בפרט אתה צריך לעבוד באופן פרטני עם נשמות ישראל זה עסק לא פשוט בכלל מי יכול לקבל מנהיגות כזאתי אז אין לאדם לקבל מנהיגות ו שררה כי אם כשיש לו אמונה בשלמות שאין שלמות אחריו אמונה בשלמות שאין שלמות אחריו הכל זה מציאות הבורא ואפילו שהוא מאמין באיזה דבר שהוא מדרכי האמורי כגון צבי הפסיקו בדרך היו מאמינים אז בזמנם אם הצבי הפסיק אותו בדרך אז זה סימן שזה לא יהיה טוב זה דרך האמורי זה אמונות תפלות מה לנו בזה אף על פי שהוא מאמין בהשם יתברך הוא מאמין בקדוש ברוך הוא אבל יש לו גם אמונות תפלות לא טובות אין לו לקבל המנהיגות אם אין לך אמונה בשלמות כפשוטו בקדוש ברוך הוא ולא כל מיני חוכמות חיצוניות הכי תמים הכי פשוט א אפשר לקבל מנהיגות שהאדם חושב בעצמו שיש לו רחמנות על העולם ואף אם הוא חושב שיש לו רחמנות על העולם כי בדרך כלל אלה שמקבלים מנהיגות אז הם הרבה פעמים זה בא מרחמות אבל אם הוא לא ראוי לזה אז זה לא טוב אז אף שהאדם חושב בעצמו שיש לו רחמנות על העולם ועל כן רוצה רוצה בהנהגתה אני רוצה להנהיג אותם כי אני מרחם עליהם אני מרחם עליהם באמת הוא רודף אחר הכבוד ותולה רדיפתו ברחמנות זה בשורש זה בגלל שהוא רודף אחר הכבוד והוא טולה את זה ברחמנות הוא לא טולה את זה בעומק שבאמת אתה מחפש כבוד ובמה וכיסא וכולי וכו ו שאנשים יצייתו לך אבל אם באמת יש לו רחמנות אמיתית ויש לו אמונה בשלמות כמו שרבי נתן פה מפרט לנו אז הוא זוכה באמת לאמת שרופה נקיה והוא לא מסתכל על כבוד עצמו הוא לא מחפש שהתלמידים שלו יבנו לו במה ואומר שזה למען שמו יתברך יש זוהר מבהיל לא פשוט פרשת בראשית שאומר שיש ארבע סוגי ערב רב אחד מהם זה גם מביא שם רבנים שהם ערב רב הוא אומר מה הסימן שהם מקיימים בתי כנסיות ומכניסים ל שמה ספר תורה ואומרים שזה למען שמו יתברך ואין בזה שום למען שמו יתברך חמן ליצלן ואז מה קורה הם מקיימים לעצמם מנהיגות והם מנהיגים בכלל אבל הם לא מנהיגים בפרט והם לא יכולים לעבוד עם כל אחד באופן פרטי ואחד הסימנים זה שאם אתה לא מוצה חן בעיניו לפי ההנהגה שלו אז הוא מראה לך את הדרך החוצה אפילו שאתה בא בדרכה של תורה אפילו שאתה אומר לו ואני אמשך לכך וכך אני אוהב את רבי נחים ברסלב אני אוהב את הספרים שאני רוצה לסוע לאומן מה עשיתי רע יש בזה איזה בעיה הלכתית יש באיזה איסור מהתורה לא אין לו תשובות לזה אבל מחמת שזה קצת נוגע לו במנהיגות שלו שהוא תולה במרכאות ברחמנות אז הוא מנפנף אותך מהישיבה או מהמקום שאתה נמצא ושמענו סיפורים לצערנו כאלה ועל ידי זה יכולים לבוא למינות ואפיקורסות השם ישמור ויציל כן יכולים להגיע למינות ואפיקורסות אבל מן השמיים מרחמים ואין מניחין המנהיגות בידם כן מרחמים אבל הם מנהיגים הקדוש ברוך הוא מציל שזה לא לא תפשט בעולם זה יעצור מה אנחנו הורים אצל רבנו רבנו המנהיג האמיתי וכמה מניות והסתר יש על רבנו והוא פורץ בעולם זה הסימן שזה מנהיגות אמיתית אחים יקרים לילה לה להלהלהלה מם השמש מסתתרת עננים אם אתה צריך עוד כוח תזכור למעלה וא משקיע ומר את האור לך שולח יש עניין גדול את זה כולם יודעים זו מצווה גדולה לשמוח גם אם לא בא לך הכל לטובה רק להלל ושבח יותר טוב ממה שיש לי לא יכול להות אתה תמיד דואג לי אתה כל התקוות תפילה מעומק ליב תן תמיד לראות איך אתה עושה בכל יום ניסים ונפלאות לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לי לה לה לה לה לה להלה [מוזיקה] לי ר טוב ממה שיש לי איזה דיבור נפלא אם אומרים את זה חיים אותו יותר טוב ממה שיש לי לא יכול להיות איי איי איי יותר טוב ממה שיש לי לא יכול להיות ריבון העולמים כמה טוב [מוזיקה] אתהה ושה בכל ום ות סעיף י אומר לנו רבי נתן צריך לשמור מאוד את האמונה שלא תתקלקל חס ושלום כי על ידי קלקול האמונה אין יכולים לקבל מוסר ממוחי אמת חס ושלום השם יעזור שאדם אין לו אמונה הוא לא יכול לקבל מוסר ממוחי אמת ממוחי אמת מה זה מוחיי אמת שמולידים ריח טוב בנשמות ישראל זה מוכיח אמת הוא יכול להגיד לך מוסר והוא יוליד בך ריח טוב אבל אם הוא אומר בך מוסר רבנו אומר כי מרחמם ינהגם מישהוא רחמן יכול להיות מנהיג אבל צריך גם לדעת איך לעבוד עם הרחמנות שלא יתן את האוכל הלא מתאים מה שנקרא מוכיח אמת יוליד בך ריח טוב אתה תצא עם אהבה ושמחה וחיות רבי עקיבא הגמרא בערך אן אני חושב שמחד מביאה שאמר טמא אני מי יכול להוכיח בדור הזה ורבנו בליכי מרן חלק שני את זה כפשוטו אז מה נעשה איבדנו מצוות הוכחה בא רבי נתן ומלמד שעל פי תורת הזמרה להוכיח ברע מישהו ולהוליד ממנו ריחות טובים אם אתה לא ראוי אתה תוליד בו רחות רעים התוכחה שלך לא תעבוד אם זה לילדים שלך אם זה לאישה שלך אם זה לבעלך אם זה לא משנה למי אם אדם לא ראוי להוכיח התוכחה שלו הדיבור שלו לא יתקבל ביני אחרים ואנחנו לא רואים להוכיח אם רבי עקיבא אמר מה נגיד אנחנו אז מה אנחנו עושים איך נוכיח איך ד ריח טוב בנשמות ישראל אם אנחנו לא ראים תוכיח בטוב כי ברע אתה לא במקום הזה יכול להיות אבל אם אתה תוכיח אותו בטוב ותחזק אותו בטוב ותחבק ותעודד ותשמח בהחלט הדברים יפעלו וגם אם תגיד איזה דבר מוסר לבן וכדומה הוא יקבל את זה באהבה כמובן שאנחנו צריכים לשפוך אהבה זה עיקר העבודה תדעו לכם יצא לי לדבר גם עם בחורים שהם היו חרדים מבית וירדו קצת מהדרך הרבה מהם אמרו פה אחד שמה שהיה חסר להם זה אהבה אהבה יותר מדי באו איתם בית דינים יותר מדי בית דינים היה חסר להם אהבה זה הסיבה שהם ירדו מהדרך הם לא הרגישו אהבה עכשיו הוא לא מרגיש אהבה מהאבא שלו כי הוא כל הזמן מוכיח אותו הוא לא מרגיש אהבה מאמא שלו כלזמן הוא מוכיח כי הי מוכיחה אותו וכן על זה הדרך הוא לא מרגיש אהבה מהרבי שלו כי כלזמן מוכיח אותו לא מחבק אותו לא מעודד אותו לא משמח אותו לא רואה בו את הנקודות הטובות ואז הזה מוליד בורחות רעים ואז הוא נופל אז זה לא בעיה בזה שקיבל את התוכחה זה ב מוכיח עצמו לכן צריך להוכיח בטוב גם הורים מלמדים תחזק את הילד תעודד אותו גם אישה כלפי בעלה מה את חושבת כל פעם תעירי לבעלך כמה הוא לא טוב למה עשית ככה ולמה עשית ככה ולמה עשית ככה אם את לא ראוייה להוכיח התוכחה לא תעבוד אצלו הוא יהיה יותר מאובן אותו דבר גם לגביך לגבי האישה אם כל הזמן תוכיח אותה ברע למה ככה למה דבר עמה החסרונות ואתה לא ראוי להוכיח כמו שרבנו מלמד אז אם אתה לא ראוי להוכיח אתה תוליד בריחות רעים וככה נהייה בלאגן בין בבעל בין באישה בין בילדים בין בעבודה בכל הסביבה אבל אם אתה מוכיח בטוב ומפרגן ברוך השם הדברים האלה מולידים ריחות טובים הזמרה מתחיל להוליד ריחות טובים וד שה שום דבר לא השתנה ז צריך לשמור מאוד את האמונה שלא תתקלקל חס ושלום כי על ידי קלקול האמונה אין יכולים לקבל מוסר ממוחי אמת נתקלקל השלום ונעשה גירוש ומחלוקת עכשיו אתם מבינים ל לפעמים אתה רואה אנשים רבים ביניהם לא משנה מה וזה לא עובד אתה רואה שכמה שהם רבים ומנסים להיכנס אחד בשני זה לא עובד זה לא מוליד ריח טוב למה כי לא ראוים מה לעשות ואז נעשה גירוש מחלוקת חס ושלום עוזבים חש כאלה שעוזבים את הארץ גם בבית כל הבלאגן כל המחלוקות הכל נעשה מהדברים האלה ועד שמתעוררים ומבינים שסתם הקפדנו וסתם הוכחנו והיינו יכולים איך אומרים לבלום ולשתוק עוברים מים בנהר וחבל חבל אחים יקרים חבל הני אומר את זה גם בכל מקום תפתח את הפה לטובה תפרגן תפרגן החיים שלך יעירו יעירו אבל רוצים כאן ועכשיו ובאים לכפיות ולעבודה זרה ולאמונות כוזבות כי האמונה עקר חותם העליון של הקדושה ומשמה גם נופלים לאמונות חיצוניות ודינים ואז אדם גם אומר למה השם עושה לי את זה ואז הוא גם בקדוש ברוך הוא ויש לו שאלות ותהיות על השם יתברך שבעצם הקדוש ברוך הוא אמר לך כבר כמה פעמים תפסיק כל הזמן רק להוכיח ברא תתחיל להוכיח בטוב תפתח את הפה לטובה ואחרי זה יש לו שאלות וקושיות ותהיות למה אף אחד לא מבין אותי למה לא אוהבים אותי וכולי וכולי למה הקדוש ברוך הוא עושה לי את זה זה מציאות פנימית רוחנית שאתה המשכת את זה על עצמך מה אתה רוצה המשכת את זה על עצמך לך עם הזמרה עם התם הקדוש עם נקודות טובות בבית בינך לביין הסביבה כל דיבור של רבנו זה זה עולם לך את החיים יער לך את החיים ברוך השם כי קר אותם העליון של הקדושה זה האמונה שצריכים לשומרו מאוד האמונה האמונה זהזה חשיבה חיובית שעל ידי זה נשמר כל הקדושה צריך לשמור על הקדושה מה זה הקדושה זה הנקודות הטובות צריך לשמור עליהם חייבים ללמוד לפרגן תאמינו לי רואים את זה זה כל החיים שלנו בנויים על הדבר הזה רק אנשים רוצים כאן ועכשיו שהדברים יעשו כאן ועכשיו אז הוא מבין שעל ידי שאני אוכיח ברא אז זה יעשה מהר לא זה אז תוכיח בטוב וזה יעשה לאט אדם שמוכן לקבל את המציאות שאין הכל או כלום הוא מוכן לעשות עבודות בצורה איטית מבוקרת עם מישוב הדעת בקצב שלו בשמחה שלו בחיות שלו אבל ברגע שרוצים כאן ועכשיו באים בדינים נו למה אתה לא עושה נו אבל הסברתי לך נו אבל עכשיו הוא אומר נו גם אני הסברתי לך נו גם אני הסברתי לך וככה כל הבית בדינים עד שהכל מתפוצץ אהבה ושלום צריך לדבר מהטוב הדיבור הזה כבר ממילא מושך אהבה ושלום ברוך [מוזיקה] השם כל יבוא יבוא יבוא פני המד יה ציון תמשי שחדש אומר רבי נתן סעיף י אי אפש לזכות לאמונה שלמה כי הם על ידי שבאים לצדיקי הדור האמיתיים עכשיו מה זה לבוא איך זוכים לאמונה על ידי שבאים לצדיקים הצדיקים האמיתיים הם יודעים איך לגלות לנו את האמונה בהשם יתברך לפי גודל ההסתרה זה נקרא הצדיק האמיתי יש הרבה צדיקים שהם דיברו בדורות קודמים והדעת שלהם זה לדורות הקודמים וזה בסדר הם צדיקים אבל יש את צדיק הדור שהוא נקרא צדיק האמת הוא יודע איך להוריד לך דיבורים של אמונה לפי מציאות החושך או העולם הזה שאתה נמצא בו בגלל זה כולם נמשכים לרבנו רבי נחמן למה נמשכים לרבנו נמשכים לרבנו בגלל שהוא מגלה תרופות לפי המציאות של החולי הוא מרגיש את את החול יודע את התרופה אז והתרופה זה אמונה ורבנו צריך לבוא אליו מי שזוכה להגיע לרבנו ברוך השם לאומן השרה ושחל קו בין בראש שנה בין באמצע השנה רגיש שמה מה זה איך רבנו נותן לך זריקה של אמונה זה אחד עוד דבר מה זה לבוא לצדיקים לבוא לצדיקים זה ללמוד מהספרים שלהם שאנחנו עוסקים ולומדים מספרי רבנו נמשך עלינו מתיקות של אמונה מתיקות של אמונה שמכילה אותי מבינה אותי ודרך זה בונה אותי ונותנת לי כלים להתמודד זה העבודה היום יש כאלה יכולים לבוא לבנות ישראל מה פריצות זה מגעיל וכולי וכולי ו אם זה באמת היה ככה אז כל בנות ישראל הכות בצניעות אבל אם אתה מסביר ואתה אומר קשה לך לא קה לך בצניעות נכון זה ניסיון זה עבודה זה מצווה זה לא דבר פשוט ועם כל זה את מתגברת ועושה כמה הקדוש ברוך הוא שמח חזה כבר נשע אחרת שאתה רואה את הבן שלך רוצה ללמוד וקשה לו יש לו בעיות בקשב וריכוז וכולי ואתה בא ומתבונן רגע מהצד שזה מה שרבנו גם מלמ אות איך לקבל את האור שלו לא קל לו ועכשיו מהמקום הזה שלא קל לו ובכל זאת הוא משתדל כמה זמר יש עליו אז אי אפשר לזכות לאמונה בכל החיים שלנו כי אם על ידי שבאים לצדיקי הדור האמיתיים כי כל עיקר אמונת ישראל ממשיכים הם להדור כי הם כלליות הקדושה ברבנו קלול הכל רואים את זה בחוש איך הסימן פשט כל נשמות ישראל נמשכים אלו ובספרים של רבנו מגלים רפואות ספרים של רבנו ורבי נתן מגלים רפואות אשתף א אתכם בסיפור שקרה לי היום הגעתי למקווה הכנתי את הרכב אז אני יושב ברכב כמה דקות ופתאום מגיע איזה אחד עם אופנוע קסדה מכנס קצר מרים את הקסדה דופק לי כזה על החלון מסמן אם אני יכול להוריד את החלון לא כיפה לא ציצית לא שום דבר פתאום מסתכל עליי הוא אומר לי תגיד לי אחי יש לך אולי איזה ספר של רבי נחמן מברסלב לתת לי הסתכלתי עליו אמרתי לו בטח אחי היקר בטח איזה שאלה בטח פתחתי ככה את הדלת האחורית של הרכב הבאתי לו ליקוי מוהרן הוא לקח את זה החזיק את זה אומר לי וואי איזה כיף ליקוי מוהרן של רבי נחם רסב מה זה תודה רבה לך אמרתי לו חכה חכה רגע פתחתי את הת כפפות אמרתי לו תקשיב יש לי פה ספר המידות כיס ושיחות הרן כיס שלי פרטי אני נותן לך את זה מתנה ממני מה באמת אמרתי לו בטח אחי אתה לא יודע עשית לי את היום אמרתי לו הוא אומר לי אני עשיתי לך את היום אתה עשית לי את היום אמרתי ו ללא מה פתאום אתה עשית לי את היום אומר לי לא אני עשיתי לך את היום חיבק אותי אמר לי מה זה תודה רבה אמרתי לו באמת אני אומר לך בשיא הכינות עשית לי את היום לתת ליהודי ספרי רבנו אמרתי לו תדע לך הספרים האלה יתנו לך חיים חדשים חיים חדשים חיים מתוקים יתנו לך הספרים בטח ב מה זה תודה אשב אלמד מזה איזה כיף איזה מתנה השם של לי ל בוקר איזה [מוזיקה] מתנה א השם ס השם ו ץ השם ץ השם א השם א השם ואהבת ווס השחם [מחיאות כפיים] תמיד מפין הכל אח איזה כיף זה לדבר מרבנו שעות שעות אפשר להקריב מרבנו אותך מבלי לשאול קורה לך בן יבשה למים ושמש בזריחה עולה רואים את הפריחה דברים טובים יקרו בדרך אבא תיתן לי יד שלא אף חד תאיר את כל כולי אף פעם א לא לבד בכל מקום תמיד אתה איתי עכשיו זה מרגיש אחר חדש כמו עצים בשלכת קיבלתי עכשיו יותר זה כל שצועק מתוך השקט לבקש גם אם זה לא הולך הכל תלוי רחמ שמיים עוד יום וד שבוע כבר חולף רק תמשיך תמיד תחזיק ידיים ושמש בזריחה עולה רואים את הפריחה דברים טובים יקרו בד אבא תיתן לי יד שלא אף חד תאיר את כל כולי אף פעם א לא לבד בכל מקום תמיד אתה איתי עכשיו זה מרגיש אחר חדש כמו עצים בשלכת קיבלתי עכשיו יותה זה כל שצועק מתוך [מחיאות כפיים] [מוזיקה] שקטה והורה איי איי איי סעיף יב אמת ואמונה אמת ואמונה הם בחינת אנפין ירן פנים מהירות ני מאירות איפה זוכים לאמת ואמונה סבא ישראל תמיד היה אומר רבנו זה אמת זה אמת אצל רבנו זוכים לאמת ואמונה כל דיבור כל דיבור שלו כל דיבור שלו זה אמת ואמונה וזוכים על ידי זה פנים מהירות לכן הם קופצים על הסוואנות לכן הם קופצים על הסוואנות כי יש להם פנים מהירות ששבוע הייתי במירון בלילה פתאום הוציאו שמה איזה סבנ רקדו ברוך השם ראיתי את זה מהצד שמחתי ירדתי לציום בשמחה תרקדו בטח זה מה שעם ישראל צריך צריך שירקדו צריך שישמחו פנים מהירות פנים מהירות לחם בחינת שמחה בחינת חיים ועל כן זוכים לאריכות ימים על ידי זה כן זוכים לאריכות ימים מה הכוונה יש אריכות ימים ויש אריכות שנים אריכות ימים שאדם ברוך השם עובד על אמת על אמונה הדעת של רבנו נן לנו את הכיף לנצל את היום נותנת לנו את החיות לנצל את היום ללמוד מספריו או לקיים עצותיו תן לנו חיות לתפוס התבודדות עם כל המניעות והמשברים והעליות והירידות תן לנו חיות תן לנו קצב שמחה תנועה עוד איזה תיקון הכללי עוד איזה לימוד עוד איזה שיחה מרבנו איזה כיף איזה טענות גן עדן רבנו נותן לנו חסד השם על הארץ ה זוכה לבחינת אריכות ימים ולהפך שקר מקצר ימים כי שקר הוא בחינת מיטה ענפין חשוכים פנים חשוכות עכשיו יכול להיות מציאות שאדם לומד תורה אבל הוא לא מחובר הוא לא מחובר הוא לא מכיר את רבנו ועבודת השם שלו היא בחינת פנים חשוכות מסכן הוא בעצבות אז מה תגיד שהוא בשקר התורה שלו זה שקר הדרך כיוון שלו שהוא לומד היא לא מחוברת זה נקרא שקר שקר פירוש אני לא מחובר והוא לא יודע את זה מסכן עכשיו פתאום הוא מתגלה לרבנו רואה מצא איזה ספר של רבנו למד פתאום וואו הוא לא יכול לעזוב את הספר עוד דף ועוד דף ועוד דף פתאום לא רוצה לישון פתאום מרגיש חיות למה התחברת לאמת לפי שורש נשמתך התחברת על [מחיאות כפיים] המטען ושקר מקצר ימים פתאום הימים קצרים ואין לו כוח ורק רוצה לישון כי שקר הוא בחינת מיטה נפין חשוכי עבודה זרה רחמן ליצלן והבה פעמים יכול להות גם שעבודת השם שלו היא בחינת אגו פנר את כל העולם ואך תבד אלי זה חוזר אני מתר אבל העיניים עצומות שואלים מה עם השידור לרדיו יש שידור לרדיו רק פשוט חידשו שמה את כל המערכת אז אתם תיכנסו עוד הפעם שמה לחנות תחדשו עוד הפעם את הכניסה לאפליקציה ובעזרת השם זה יפעל לכם מחדש כי יש לי הכל [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] o ר זה חוזר אני מתור ל דים וות ולם שאני רוצה עוד יותר אבל באמת אפשר שכלום לא חסר כל יום שעובר וך תמיד אלי וכוזב אני מתעורר אבל העיניים צו ומ חולם שאני רוצה עוד יותר אבל באמת אפשר לראות שכלום לא חסר כל יום [מחיאות כפיים] שעובר ה אומר רבי נתן סעיף יג אמונה היא אחרית הימים וה אנחנו נמצאים בימים של אחרית הימים כי עליה עומדים כל המידות כל המידות כ שפע כל הברכה כל ההצלחה מידה זה גם לשון מדוד שפע שמורידים עליך משמיים כי האמונה היא יסוד ושורש של כל הקדושה אמונה אמונה אחים יקרים אל תפסיק לדבר עם אבא כבר נתבאר למעלה שעל ידי אמת באים לאמונה ו באחרית ימים השקר מאוד יהיה חזק אבל יש את רבנו אמת לאמיתה מלמ אות תמיד לנסות עוד דיבור ועול תפילה זה נמצא אצלך אח יקר צמד לספרים של רבנו שואלים אותי הרבה פעמים אני לומד ליקוי מוהרן ולא מבין אז אני מציע תפתח את הקיצור ליקוי מרן זה של רבי נתן ששמה רבי נתן לפי התורות הוציא סימנים הלכה למעשה איך להוציא עצות ישרות וזה שווה לכל נפש בין איש בין אישה הקיצור ליקוטי מרן זה דבר מדהים אני אישית כל תורה שאני לומד בליקוטי מרן אני אחרי זה מסכם אותה עם הקיצור ליקוי מערן וזה נפלא ביותר גדול לא בא מיד גם אם זה גדול עלי יותר מדי תמיד עזרת ללא נתת לי ללכת לנסות תמיד לנסות תבנה להיות ג אפילו מי שזוכה להמשיך איזה שכל דקדושה צריך להמשיך אמונה לתוך השכל כי אין לסמוך על השכל בעצמו גם שאדם זוכה לשכל דקדושה למד תורה וכולי זה נקרא שכל דקדושה זה דבר נפלא אבל עדיין אתה צריך לסמוך על האמונה מה הכוונה היא הרבה פעמים אדם אומר תשמע משכתי על עצמי שכל דקדושה לדוגמה למדתי שאדם שאומר שלוש פעמים ביום את המזמור אשר יושב ביתך הוא מגיע לפסוק פותח את ידיך הוא משביע לכל חי רצון הוא מכוון שמה בפסוק שהקדוש ברוך הוא משגיח זן הוא מפרנס לכל והוא באמת מכוון את זה שהוא אומר את הפסוק הזה והנה הוא רואה שאין לו פרנסה יש לו עיכובים בפרנסה הוא משך הוא משך על עצמו שכל דקדושה אבל אל תסמוך על השכל דקדושה אם אתה רואה שעדיין זה לא הולך תסמוך על האמונה שוודאי זה יעבוד יש לנו הרבה סגולות למידת הכעס עצבות לא משנה מה הכל סגולה להרבה דברים והאדם עושה אותם ורואה שזה לא מתקיים משכת על עצמ שכל של קדושה עכשיו אל תסמוך עליו לגמרי כי אתה צריך להאמין כפשוטו שהדבר הזה יפעל ובעזרת הם האמונה תביא אותך שזה יפעל בטח שזה [מוזיקה] יפעל שיש מקום לאוד חלום אתה תגשים גם אם לא היום מעצמך אל תתחבר רק [מוזיקה] תנסה תן ליוצא למשל הגמרא בברכות אומרת כמדומני כל שיש לו טלית בבגדו תפילין בראשו מזוזה בפתחו מובטח לו שלא החטה אבל מציאות מראה שאדם חותה חס ושלום אז מה זה לא אמת זה אמת רק משמיים גם בודקים את האדם אם אתה תאמין שככה זה עובד אז בעזרת השם לא תחתא כן זה הדרך אם אתה רבנו אומר בספר המידות שאדם צריך לקשר את עצמו אל מידת הביטחון והאמונה ובזה תלוי הפרנסה קודם כל תקשר את עצמך ל מידת הביטחון והפרנסה מצד שני רבנו אומר אף על פי שמידת המידת הפרנסה תלוייה במידת הביטחון הייתי רוצה שיהיה לכם איזה עסק של עבודה של עובדה אז רבי נתן אומר שזה האמונה הכי גדולה שמצד אחד יש לי אזה עבודה שאני עוסק בה ממנה אני מתפרנס אבל אני מאמין שלא העבודה היא זאתי ש מביאה לי את הפרנסה אלא אל האמונה והביטחון מביא לי את הפרנסה אתה רואה שיש מניעות המניות לא מגלה שזה אמת המניות בסך הכל זה מבחן האם אתה ממשיך באמונה וביטחון ואתה רק תקבל שפע [מוזיקה] שלח לחמך על פני המים כי ברבות הימים תמצאנו זה לא ישר יהיה אבל זה יהיה בעזרת השם אל תדאג האמת והאמונה אומרת שהתורה תמיד עובדת ואנחנו נלך עם זה בכי [מוזיקה] פשיטות ואם זה קשה אתה עליה לפעמים מרגיש מתוק בתוך מרירות בין אתמול למחר זה שביט שמתחיל ולא נגמר שמור עליי חזק עדש לחני ולילה קר בין השבילים וסע לצידי חומה ונפצים הרי אתה תמיד רואן לתוך הלב שלי וגם געים של מחשבות ואין מילים אתה תהיה תמיד תשובה לשאלות שלי לשביעי מוסע לסידי חומה ומפרצים הרי אתה תמיד רואה לדוך הלב שלי וגם גע של מחשבות ואין מילים אתה תהיה תמיד תשובה לש נ נו לא ללב אן אפר אחר גם אם זה רחוק אבל מרגיש קרוב תך יש ילים שמתים אתה יודע ואת הכול שלי תמיד אתה שומע זמן שרץ לך גם אני נוסע ן השבילים וסע לצידי חומה ומפרצים הרי אתה תמיד רואה לתוך הלב שלי וגם ברגעים של מחשבות ואן מילים אתה תהיה תמיד תשובה לשאלה בן השבילים ושע לצידי חומה ו מפרצים הרי אתה תמיד רואה לתוך הלב שלי וגם ברגעים של מחשבות והנינים אתה תהיה תמיד תשובה לשאלות שלי יש ברוך השם תשובה לכל השאלות אחים יקרים יש את אבא שהוא איתך אמת ואמונה תדבר אליו תפנה אליו שוכח איתו ותמצא תשובות לכל השאלות שלך כי השם יתברך איתך ואצלך ואוהב אותך הכי שבעולם אתה הכי יקר לו בת ישראל היקרה יודע שעובר עליך ניסיונות יודע שלא קל לך אני רוצה שתזכרי כי כל הגאולה תלויה בך אבא שבשמיים הכי אוהב אותך את הכי מתוקה בשבילו אבא שבשמיים הכי אוהב אותך שבעולם רק רוצה לטובתך ומה שלא יהיה הוא תמיד יאהב אותך בן ישראל היקר כל אחד מאיתנו עובר עליו אבל רבנו מלמד אותנו יסוד חשוב ועמוק אף על פי שחטא ישראל הו מה שחז אומרים שהקדוש ברוך הוא מתפאר בכל יהודי ואם אתה תזכור ותפנים ותדבר מזה שהשם יתברך תמיד אוהב אותך זה היסוד של האמונה פנים מהירות שהשם יתברך תמיד תמיד אוהב אותך שמה יקרה על כולנו עובר כ לא בתקופה קלה אבל השם יתברך תמיד אוהב אותך זכור את זה תמיד שאתה מדבר איתו שאתה פונה אליו שהוא הכי אוהב אותך בעולם אתה הדבר הכי יקר לו פרטי אישי ייחודי תשימו לב כמה העולם מדבר מהמושג הזה שנקרא פיס אלאב אהבה ושלום זה השורש שיביא את הכל את כל השפע אבל איפה זה מתחיל בשורש אצלנו שתאמין שאתה בן של מלך הוא אוהב אותך הכי הרבה שבעולם בין בן ישראל בין בת ישראל אתם היהלום שבכתר של הקדוש ברוך הוא שמחו בזה תודו על זה תפנימו את זה תדברו מזה תשמחו בתורה שלכם תשמחו בתפילות שלכם תשמחו במצוות שלכם וככה תגדלו לאט לאט אי אפשר להצמיח פרח עם מים קרים שהמים הם קרים החום לא נותן לזה לות לשורשים אתה צמח כל אחד מאיתנו כי אדם עץ השדה יש הרבה תורה אבל איך נצמח עם אהבה עם חום עם אהבה ועם חום ותשוקה לקדוש ברוך הוא תודה והודעה ואמונה שהשם יתברך מתפאר בכל אחד ואחד מאיתנו תראה איזה פירות יפים יצמחו ממך השם הוא כל יכול השם יתברך יכול להוציא אותך מכל הבעיות שלך מכל הבעיות שלך השם יתברך יכול לקחת אותך מהדיה תחתונה דיותה העליונה למקום הכי גבוה רק זה איפה זה מתחיל בשורש שתאמין באהבת השם שהשם יתברך אוהב אותך ואתה יקר לו ומה שהוא רוצה זה שתדבר איתו שתדבר איתו השם מברך אותכם שיהיה לכם בשורות טובות אהבה ושלום כל הישועות כולם ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה