מדברים מרבי נחמן מברסלב פגיעה ישירה משלי הנחל
מדברים מרבי נחמן מברסלב פגיעה ישירה משלי הנחל
[מוזיקה] שבוע טוב לכל המאזינים מה שלומכם זה כיף להיפגש שוב פעם ואנחנו בעזרת השם מתוכנים מתורתו של רבי נחמ ברסלב [מוזיקה] אז היום בעזרת השם אנחנו איתכם ואתם איתנו במוזיקה טובה ובעזרת השם למעתק דינים מעל עם ישראל ולהודות להלל ולשבח על כל הניסים והנפלאות שהשם יתברך עושה איתנו אז אנחנו נדבר על זה גם מרבנו על סוד האמונה נראה ליקותי עצות דברים נפלאים [מוזיקה] אז בעזרת השם עם התחלות חדשות ותודה והודעה להשם יתברך על כל הניסים והנפלאות שהוא עושה איתנו אנחנו רואים פשוט את זה יד ביד אפשר שלא לחוות את זה לראות את זה להתחזק מזה להצים את זה וכמובן שאנחנו נמשיך להודות לו ולשבח את בורא עולם כל הניסים והנפלאות שהוא עושה עמנו ומפיל את כל אויבנו וחרבם תבוא בליבם וכשתותם תישורנה [מוזיקה] והיום אנחנו נלמד כמה בדור הזה כל תפילה שלנו היא פגיעה ישירה פגיעה ישירה בקדושה פגיעה ישירה תוך הלב הנשבר שלנו ומתוך את העצומות הנפש רבנו הקדוש כבר אמר שהוא עושה מזה בניינים נפלאים אתם היה לכם לחשוב מחשבות אתם תביאו לבנים ותית ואני עושה מהם בניינים נפלאים [מוזיקה] [מחיאות כפיים] מי זה אמר ניצחתי ואנצח מי זה אמר גמרתי ואגמור מי אמר י תראו איזה כוח נפלא השם יתברך נותן לנו איזה ניסים ונפלאות איך לימוד התורה מתחזק איך הבתי כנסת במסירות נפש באים להתפלל איזה כו זכות ייש עם ישראל עכשיו זה לא יאומן נח נחמן נחמן מאומן חגי זה רבנו נח נחמן נחמן מאומן רבנו נחמן נחמן מרבנו [מוזיקה] רבנו [מוזיקה] רבי נחמן זה רבנו נחמן נחמן וקומן נח נחמן נחמן בן פגי זה רבנו נחמן נחמן מאומה היום אנחנו נלמד בחוש מה זה שהשכינה נמצאת מעל ראשנו נמצאת איתנו שוכנת איתנו מתפללת ופועלת בשבילנו נלמד היום בעזרת השם קטע קצר מליקו הלכות אורחיים חלק א' הלכות השקמת הבוקר הלכה ד' באות יד רבי נחמן זרבנו נחמן נחמן חזק מזה דברים לפניים בוא ניתן קצת מוזיקה טובה רבנו נחמן נחמן גזה רבנו והעיקר שלא יתפחד כלל והעיקר שלא יתפחד כלל אוי נה נח נחמן נחמן קומה נה נח נחמן נחמן קומן נח נחמן נחמן מקומה נח נחמן רבנו נחמן אז בעזרת השם בוא נתחיל כתוב בפסוק השם מסעדנו על ארץ דואי כל משכבו הפכת בחוליו ככה אומר דוד המלך בתהילים במזמור מאפסוק ד היינו בחינת שדייקה מחמת שהוא חולה על כן המשך עליו אור השכינה אנחנו עם ישראל אמר נרדף כל הזמן רודפים אותנו בין ברוחני בין בגשמי אבל בזכות זה השכינה נמצאת איתנו תמיד ושוכנת מעלינו וסוכחת עלינו כאם שסוכחת על בנה וזה הניסים והנפלאות שאנחנו רואים ומסביר רבי נתן שהוא בחינת אור הצדיק האמת מתגלה אור הצדיק האמת מה מה רבנו מגלה פה בעצם בדור את ההשגחה הפרטית את השמחה את האמונה את החיות את ההתמודדות שתשימו לב כמה קו זכות יש עלינו כמה מתמודדים כמה מתפללים כמה כוספים כמה מתגעגעים רוצים מלכות השם בעולם שמשגיח על כל החולים ובפרט על החולים ביותר התפקיד של הצדיק זה לגלות עצות שלטפל בדור שלנו הדור של החולים הדור עם המקשעים הדור עם הבלבולים הדור עם המעברים המשתנים ולגלות אבל עצות שאנחנו הכי חזקים שיכולים להיות אין יותר חזקים מאיתנו הדור שיביא את הגאולה ברחמים הדור שיביא את הגאולה באמונה זה כוח עצום שהם בחינת כל משקבו הפכת וחוליו השם יתברך רואה את הצער שלנו מה אתם חושבים עכשיו כל הזקות שהיו והכל יהיה רצון שיפסיק אבל השם עושה לנו ניסים מה אתם חושבים שכל איזה ילד שבכה כל איזה אחד שיש לו לחץ וכאב ומה יהיה ואיך יהיה והשאלות והטהיות מה קורה הכל בסדר עם המשפחה עם הילדים כל זה בחינת כאב שהכאב הזה עולה עד השכינה ככה כותב מרן החידה שלב נשבר ונתקה אלוקים לא תבזה הלב הנשבר שלנו עולה עד כיסא הכבוד והשם יתברך עושה לנו ניסים וימשיך לנו עושה אותנו ניסים בעזרת השם שעליהם מפקח ביותר להמשיך להם רפואות להחים בגשמיות ורחניות באופן שיוכל להעיר בהם השגות אלוקות אנחנו רוצים השגות אלוקות אבל הדור הרבה פעמים כל כך מצומצם וקשה ועטיות והמעברים המשתנים הכל מובן הכל מובן אחים יקרים זה הדרך הנפלאה שרבי נחיברסב נותן שהוא מראה לנו שהשם יתברך רואה את הצער שלנו רואה את העוגמת נפש שלנו רואה את הבלבולים שלנו אבל נותן לנו שמחה נותן לנו אמונה לעמוד חזקים בפרץ עד כדי כך שכבר אומות העולם התחילו לדבר עלינו ואומרים אין ספק שכל מה שקורה במדינת ישראל זה ניסים הפך הטבע ובניסים האלה אנחנו צריכים להתבונן שלא יהיה בחינת שאין בעל הנס מכיר בניסו למה בעל הנס לא מכיר בניסו ככה הגמרא בברכות מביאה כי הוא לא מתבונן אז זה נראה לו כלאחר יד הוא כבר רגיל הנס אבל ברגע שאנחנו מתחילים להתבונן אנחנו רואים ניסים גלויים לא רק בכלל עם מה שהשם יתברך עכשיו עושה לנו ויעשה לנו עוד אלא בפרט שאתה נס בפני עצמו ב מתפללים לומדים כוספים להשם יתברך ממשיכים להתקרב לקדוש ברוך הוא אתם יודעים ש לאט לאט מתחילה עלייה חזרה לארץ ישראל כי עד עכשיו היו למעלה מ-100 אל אנשים שלא יכלו לחזור לארץ ובדרך כלל טבע המצב שאם עכשיו למשל יש מלחמה בארץ אז לא רוצים לחזור לארץ עם ישראל בדיוק הפוך רוצים לחזור לארץ משתוקקים לחזור לארץ זה כוחות אל טבעיים ועם הכוחות האלה אנחנו מחשיבים אותם אנחנו נלמד הרבה אנחנו נתפלל הרבה אנחנו נדע שאנחנו יקרה ערך גדולים מאוד בעיני השם יתברך וזה הצדיק נותן הצדיק נותן את הכוח הזה ואומר רבי נתן להעיר בהם השגות אלוקות כי זה עיקר גדולת הצדיק ומעלתו שמשתדל לרפות החולים ביותר ועל כן דייק מחמת שהוא חולה וכל משכבו נהפך לרק לטוב למה מחמד זה דייקה השכינה למעלה מראשותיו עכשיו השכינה איתנו למעלה מראשותינו מרפה אותנו אבל צריך לגלות את העצות של השכינה במה היא מרפה אותנו הצדיק מגלה את זה שבדור האחרון רבנו אמר מי שיהיה חזק במצוות נטילת ידיים בפשיטות יהיה חידוש כמו הבעל שם טוב האנשים הפשוטים הרגילים באמירת תהילים ישימו את הכתר של המשיח על הראש שלו ורב יעבוד צעיר תלמידי חכמים צעירים ילמדו כל כך הרבה תורה שיעברו אפילו תלמידי חכמים בדור האחרון כולם פה עריות כולם פה לוחמים לוחמים על להגיד להשם יתברך הוצאים את מלכותך בעולם זה הצדיק מגלה זה רבנו חיים ברסלב מגלה שכל אמא עכשיו שנמצאת בבית עם הילדים או כל אבא ויש עבודה ואין עבודה וכן חוזרים למסגרות או לא חוזרים למסגרות ואנחנו אומרים אבא מלכות אחת היא ואומות העולם כן רוצים לעזור לנו לא רוצים לעזור לנו לא צריכים את הטובה של אף אחד אין עם לבדה דשכון ובגויים לא התחשב לנו יש את מלך מלכי המלכים שנלחם לנו שנלחם לנו בצורה נפלאה וראי לנו לשמוח כי עכשיו כל הלב שלנו כל המחשבה דיברו ומעשה מופנה להשם יתברך ותדעו לכם שהלב האחד המחשבה דיבור ומעשה מופנה לשם רואים ניסים הפך הטבע שאומות העולם יגידו אז ימלא סחוק פינו לשוננו רינה אז יאמרו הגויים הגדיל השם לעשות עם אלה הגדיל השם לעשות עמנו היינו כחולמים כי רואים את ההשגחה הפרטית שהשם יתברך אבא שכל כך אוהב דואג לנו ברוך השם שבת קודש זכיתי לתת שיעורים בכמה בתי כנסיות כל בית הכנסת מלא באים לשמוע תורה מתחזקים יודעים שהתורה היא מגנה ומצלה שומרים על הכללים שומרים על החוקים נכון אבל איזה אמונה יש לעם הזה לא מוותר ממשיכים לבוא להתפלל ממשיכים ללמוד אשרנו ואשר חלקנו זה רבנו החיים ברסלב מגלה שעכשיו עיקר העבודה עבודה שלנו זה שמחה עיקר העבודה שלנו זה להאמין שאני משמח את בורא עולם אדם צריך להתחזק מזה לדבר מזה להגיד ריבונו של עולם אני מאמין שאני משמח אותך אני מאמין שבתורה שאני לומד אני מאמין שבהתבודדות שאני מתבודד אני מאמין שבתהילים שאני קורא אני משמח אותך והנה רואים את התוצאות רואים את התוצאות שעם ישראל משמח את בורא עולם מקבל את מלכות שמיים עם ישראל הצדיקים וזה נקרא אור הצדיק כי הצדיקים הם שכינתו של מקום אנחנו רוצים את אור השכינה והצדיק הוא נקרא שכינתו של מקום ואומר לנו רבי נתן והוא כמו למשל כשאדם בריא בודאי אין המלך בא אל האדם להראות לו פניו רק כל מי שרוצה לקבל פני המלך או להתעדן מאור פניו הוא צריך לנקות ולתאר עצמו יפה יפה ולקשט עצמו כראוי ולשקוד על דלתי המלך ולבקש מאת רואה פני המלך שיקבלו רשות שיכנוס ולעשות כל התחבולות שיסכים לזה עד שיזכה לבוא לפני פני המלך כפי מדרגתו אם נכנוס לחצר המרלך או לבית המלך או להיכל כדי שיאיר בו המלך פניו מהירות אבל כשאחד מאנשי המלך חולה ומטל על ארס דווי רחמ לניצלן אזי כשנתעוררון רחמי המלך להחיות מאור פניו אז היי מוכרח המלך לילך אצלו לביתו להעיר בו פניו ולאחיותו אז השם יתברך רואה את המציאות שלנו עכשיו רואה את מה שאנחנו עוברים ומה עכשיו הוא עושה הוא מגיע אלינו הוא מגיע אלינו להראות פני המלך הוא מראה לנו את הניסים הוא מראה לנו את הנפלאות הוא מראה לנו ומגלה לנו על ידי רבי רבי נחבר ברסלב כמה כל תורה שלנו חשובה כמה כל אימוד שלנו חשוב כמה כל עבודת השם שלנו יקרה ואנחנו צריכים להאמין בזה זה נקרא לראות פני המלך לראות פני השכינה להאמין ברחמים של השם יתברך להאמין שכל פעולה הכי קטנה עכשיו היא יקרה ביותר וברגע שמדברים עם זה וברגע שהולכים עם זה חושבים מזה האור של הצדיק נכנס בך רבנו נותן לך עיניים אחרות לגמרי מה אתם חושבים שהשם יתברך לא רואה את המפח נפש שלנו לא רואה את הדאגות לא רואה שעכשיו אתה הולך לישון וקשה לך להירדם וגם אם אתה נרדם השינה לא כזאת איך אומרים מדויקת אתם יודעים היום שלחתי לסבב שיעורים בכרמיאל אז פתאום היה שלב שלקראת צא שבת פתאום נחתה לעיפות שהרגשתי פשוט שאני נרדם והייתי צריך להיכנס לתת עוד שיעור וקיבלתי שמחה בלב שהעייפות ממה היא באה מכל המצבים המשתנים מה לעשות קמים בלילה הזקות עניינים אבל איזה שמחה תודה רבה לך השם אבא שאני הולך לתת שיעורי תורה תודה רבה לך השם שאני עם ציצית וכיפה תודה רבה לך ריבונו שם שאני הולך לבית הכנסת וזכיתי היום להתפלל שחרית מנחה וערבית תודה רבה לך השם זה רבי נחמן ברסלב נותן מגלה את הרחמים של השם יתברך וראוי לנו לשמוח שמחה גדולה אשרנו וזה נקרא שהשכינה היא למעלה מראשיו עכשיו השם יתברך בא אלינו בא אלינו אחים יקרים עד ללב שלו וצריך אבל להאמין בזה שהשם מנחם אותנו עושה לנו ניסים ואתם תראו עוד ניסים על גבי ניסים שמושיענה אנהננה שמצליחנה אנה שמושיענה אנה השם עוד אחד כינית והלילי זה הזמן לרקוד להשם יתברך בהלל ותשבחות לבורא עולם הלל ותשבחות [מחיאות כפיים] לי לישוע הנאי [מוזיקה] הצליחנו הנ שמושיענה ננה שמצנה ננה שמושיר הננה השם מצחנה ננה שמושיענ שמציך ננה שמונה הנה השם [מוזיקה] עכשיו בוא נלמד בספר ליקוטי עצות מה זה הכוח של האמונה לפני זה הייתי רוצה להדגיש איזה נקודה רבנו חיים ברסב כותב בליקוטי מורן חלק שני שהאמונה היא טולה בפה של האדם היא נמצאת בפה של האדם דהיינו שאדם מדבר אמונה הוא מושך אמונה רק מה הבעיה שלנו מה החסימה שלנו הרבה פעמים אנחנו אומרים אבל תשמע אני לא מרגיש שאני מאמין עדיין מבפנים זה לא אמיתי זה מן השפה לחוץ פה רבנו מדגיש ואומר שהאמונה טולה בפה של האדם אפילו שאתה לא מרגיש את זה מבפנים הדיבור של האמונה ימשוך עליך אמונה הדיבור של הביטחון ימשוך שוך עליך ביטחון ולכן טוב שאדם יקח כמה פסוקים למשל ואני וחסדך יגה ליבי בישועתך השירה לאדוני כי גמל עליי עכשיו תדעו לכם מי שלוקח את הפסוק הזה ואומר אותו ומשנן ומכניס את המחשבה בתוך המילים מוצא שמה אוצרות נפלאים של אמונה וביטחון הוא ירגיש מה זה משיכה איך נמשך עליו האור של האמונה והביטחון מחוזר ואני וחסדך בטחתי יג ליבי בישוע ישועתך עשיר עלנוי כי גם עליי וגם קדושת הלב היא כותב שמי שאומר את הפסוק הזה ומקשר את המחשבה לדיבור בוודאי שימשך עליו ישועה וביטחון וישועות כי חובת הלבבות כותב שעל ידי ביטחון נמשך לאדם שפע ברכה והצלחה רבנו כותב בספר המידות באות ביטחון שעל ידי שמקשר עצמו אל מידת הביטחון והאמונה נמשך עליו פרנסה בנקל כי מידת מידת הפרנסת תלויה בביטחון עכשיו פרנסה יש פרנסה גשמית ויש פרנסה רוחנית עכשיו בוא קצת נפשט נסביר קצת את את הפסוק הזה ואני אני זה הנשמה ככה גם רבנו מדבר על זה שם עכשיו בתורה פט וצ אני זה הנשמה ככה הארי הקדוש גם מסביר שאדם אומר אני הוא מתכוון לנשמה שלו אז שאנחנו אומרים ואני זה דיבור לנשמה וחסדך גם אם לא מגיע לי אני טולה את זה בחסדים שלך באוצר מתנת חינם שאף על פי שלא מגיע לי אבל אתה דואג לי ואני וחסדך בטחתי יגל ליבי בישועתיך יכנס שמחה ללב בישועה של השם יתברך אני כבר בוטח שהישועה קיימת לחזור על זה לשנן את זה זה נותן אור נפלא לנשמה ומחזק באמונה ורבנו אומר גם בשיחות הרן שאם אדם מרגיש שיש לו א קושיות על האמונה יאמר בפה מלא הרי אני מאמין באמונה שלמה שאתה הוא יחיד ראשון ואחרון יכניס את המחשבה בזה יגיד את זה כמה פעמים ימשך עליו אמונה וביטחון ורוגע ושלווה בליקוטי עצות באות אמת ואמונה עכשיו אנחנו נלמד בסעיף נז יסוד מאוד חשוב שהוא מופיע בשיחות הרם בסימן ל נשמע כמה צלילים אני מאמין באמונה שלמה בבי אתה משיח [מוזיקה] אני מאמין זה אפלפי שהתמע כל זה החכה לו ואף על פי שהתמע עם כל זה החכה לו [מוזיקה] אני מאמין באמונה שלמה שלי אתה משי אני מאמין אני מאמין באמונה שלמה בבי משיח אני מאמין ואף על פי [מחיאות כפיים] שהתמע [מוזיקה] עם כל זה החכה לו [מוזיקה] ואף על פי שהתמע עם כל זה אחלו [מוזיקה] אח איזה כיף אף על פי שהתמק אבל זה החקון אבל ברוך השם שכבר רבי נתן שמע מרבנו ממני ועד משיח לא יהיה חדש ההבדל של מחשיח הקשיב אלוהים המקשיבים אז ההור של משיח כבר נמצא ברוך השם איזה דיבורים שימו לב מה מלמד אותנו רבי נתן בריקותי עצות מי שיש לו אמונה חייב חיים למה מי שיש לו אמונה חייב חיים בוא נעשה רגע הקדמה נסביר פה איזה יסוד מאוד חשוב אנחנו טולים תמיד את המושג שנקרא חיים שמחה אמונה ביטחון הצלחה טוב שהולך כמו שאני רוצה הולך לי כמו שאני רוצה יש לי שמחה לא הולך לי כמו שאני רוצה אין לי שמחה אבל מה קורה שאנחנו מפנים את האמונה והביטחון אלא אין עוד מלבדו אל השם יתברך מה שהוא רוצה אני מרוצה אני מרוצה מה שהוא עושה אני מרוצה הוא מנהיג הוא מדריך אז ממילא שהולך לאדם כסדר כרצונו הוא שמח וגם אם לא הוא בוטח בהשם יתברך שהכל נעשה כרצון השם ואני עובד את הקדוש ברוך הוא מתוך המציאות לא עובד את עצמי ותדעו לכם בדרך כלל רוב העולם טולים את השמחה במילוי חסרונות אבל אם אדם מאמין שגם החיסרון הוא טוב גם החיסרון הוא המתן גם החיסרון חכה זה עוד מצב תודעה שהולך להוריד לך שפע תמתין אז מי שיש לו אמונה חייב חיים ופה הייתי רוצה לתת עוד איזה דגש יהושע בן קראנו את זה היום בהפטרה בספר יהושע הוא נכנס לארץ נכנס לארץ דרך יריכו וכבשו את ארץ ישראל כאן צריך איזה ביאור שולח שני מרגלים עוד בימים שישבו ובכו על משה רבנו את מי הוא שולח את פנחס ואת כלב בן יפונה שולח אותם לטור את הארץ אבל למה אתה שולח אותם לטור את הארץ צילקות ממלמז שואל אומר ראינו כבר איזה תקלה יצאה ששלחו את המרגלים הראשונים אז אומר האלקות מעם לועז יש הבדל בין המרגלים הראשונים לשניים המרגלים הראשונים רצו לבדוק אם הארץ טובה לא טובה שמנה רזה כבר שמה התחיל פגם באמונה כי האמונה אומרת שאם השם אומר לקחת את זה זה הכי טוב המרגלים השניים בתקופת יהושע שנכנסו כלב בניפונה ופנחס הם לא הלכו לבדוק את הארץ טובה לא טובה היא טובה היא מצוינת השם נתן ציווי להיכנס אנחנו ניכנס זה הכי טוב שבעולם אנחנו נכנסים רק אחרי עושים השתדלות מאיפה אבל בתודעה הם חד מטרה ואז כאשר יהושע בינו נכנס הוא נכנס ליריכו וחומות יריכו המדרש אומר שהיה להם כוח ששום כוח שבעולם יכול להפיל אותם הכל היה שמה עם כישופים וכולי אי אפשר היה להפיל את חומות יריכו יהושע בינו נכנס שימו לב איזה אמונה פשוטה ותמימה היה ליהושע בן ולעם ישראל הוא אומר להם תיקחו שופרות תיקחו חצוצרות מקיפים פעם אחת את החומה ביום הראשון מקיפים פעם אחת את החומה חצוצרות שופרות עם ישראל איך אומרים במושגים שלנו יכול לבוא ולשאול נו מה קורה החומה לא נפלה שום דבר פה לא זז חכו תמתינו כמה זמן להמתין עד מחר מגיע למחרת עוד הפעם שופרות חצוצרות הקפה טוב נו מה קורה כבר יומיים אנחנו עושים את זה הם לא שואלים שאלות הם הולכים בתמימות מה שיהושע אומר מה שהצדיק אומר עושים פעם שנייה יום שלישי יום רביעי ככה במשך שבעה ימים עד יום השבת כל יום מקיפים ממתינים מקיפים ממתינים ביום השבת הקיפו שבע פעמים ופתאום החומה ברגע אחד נבלאה באדמה נשאר טפח וכל חומות יריכו נפלו הם נכנסו וכבשו במושגים שלנו האויבים שהיו בתוך יריכו הם לא ציפו שעם ישראל יכנסו זה היה בשביל להם פלא גדול כי הם עשו את כל האפשרויות שלה הצליחו ויהושע בינו מלמד את עם ישראל בחיל ולא בכוח באמונה אבל יש פה לימוד גדול לכל החיים מה זה אמונה התקדמות והמתנה יום ראשון מקיפים ממתינים נו אבל מה קורה לא קורה כלום זה אמונה תמשיך תלמד תתפלל תלך לבית הכנסת תמשיך להתבודד תמשיכי להתבודד אל תדאג עוד יום נו מה קורה יהושע תגיד לי אתה עושה מאיתנו צחוק לא שאלו את זה בכלל לא באו בטרוניה ולא שום דבר יום שלישי יום רביעי מקיפים ממתינים מקיפים ממתינים התקדמות המתנה התקדמות המתנה לא קורה כלום כלום לא קורה יכלו להגיד לו עזוב אותך בוא נחזור מגיע יום השבת מקיפים עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם שבע פעמים אומר להם יהושע בינון עכשיו תסתכלו אומר עלינו לשבח בום החומות נופלות נבלאות באדמה בלי כוחי ועוד צמידי לא כלום מה הוא בא ללמד אותם יריכו אומרים חז"ל למה היא נקראת יריכו על שם הריח הטוב הריח הטוב זה הנשמה זה הוא דבר שהנשמה נהנית ממנו ולא הגוף זה הריח ככה הגמרא במסכת ברכות בדף מג עמוד ב מביאה אומר רבי נתן בהלכות ברכת הפירות ברכת הריח סליחה רבי נתן אומר הנשמה שלנו הרצון שלה זה הריח הטוב יש לך רצונות טובים ויש לך זריכות טובים תדבר מזה עזוב את התוצאה דבר מהרצונות אדם פשוט לא מחשיב את הרצון למה כי מה הוא אומר הרצון מתי הוא חשוב שוא יוצא מן הכוח אל הפועל כל זמן שהוא לא יוצא מן הכוח אל הפועל הוא לא שווה כלום לא בא רבנו החיים ברסלב בא רבי נתן ומד שהרצון הוא חשוב ויקר ערך עצם זה שאתה רוצה שכינה נמצאת בתוכך ככה גם הזוהר פרשת חוקת מביא דבר מהרצונות זה הריח הטוב עכשיו בריח יש לנו ארבע ברכות יש לנו למשל ברכת מיני בשמים איסא בשמים עצה בשמים הנותן ריח טוב בפירות הארבע ברכות האלה הם כנגד שם הוויה כל אחד מה שמברכים יקוק צריך לגלות את אור הרחמים האהבה בתוך הריח של נשמות ישראל מה זה הריח הטוב אומר רבי נתן זה הרצון ואומר רבי נתן תדע לך לא משנה כמה עשית ראח מדרדרת את הדור תמיד כוח הרצון שזה הריח הטוב שביהודי יתגבר על הכל ויהפוך הכל לטובה רק אתה עושה ולא קורה כלום אתה עושה ולא קורה כלום אבל אל תדאג הפעולה נעשת עכשיו אנחנו רוצים להגיע ליריכו לריח הטוב שבנשמה רק יש מחסונים לפני יש את החומות רוצים להפיל את החומות איך מפילים את החומות התקדמות סובלנות התקדמות סובלנות התקדמות סובלנות יהושע בן אומר את התפילה עלינו לשבח ובום החומות נופלות שבחים תהילות אמונה אתה תתבודד קווה אל השם חזק ויאמץ ליבך אתה תתבודד ראית שלא קרה כלום תמשיך להתבודד לא קרה כלום תמשיך להתבודד לא זז שום דבר תמשיך להתבודד תמשיך עם התהילים תמשיך עם האמונה זה עובד זה לא הולך לשום מקום רע רק למקום טוב אין דבר טוב נאבד ולכן אחד הדברים שרבי נתן מלמד אותנו בשם רבנו שמי שיש לו אמונה חייב חיים אז התבודדתי לא קיבלתי אני באמת בסדר זה חלק מהעניין תמשיך אתה עכשיו עובד את השם לא עובד את עצמך תמשיך יקירי ואומר רבי נתן אבל בלא אמונה חס ושלום אין לו חיים כללכי כי אין אדם שלא יעברו עליו תלאות רבות והרפתקאות וצרות כי אדם לעמל יולד וכשיש לו אמונה אז אפילו כשבאים עליו ייסורים וצרות חס ושלום יוכל לנחם את עצמו ולהחיות את עצמו כי השם יתברך ירחם עליו ויתיב אחר איתו והייסורין הם לא טובה ולכפרה כי כל מה שעושה השם יתברך הוא בוודאי לטובה גדולה מי מאיתנו לא עובר בפרט בדור הזה אבל ממשיכים עם אמונה שזה לטובתנו מתפללים מתבועדים ממתקים דינים ברוך השם ורואים ישועות גם הפך הטבע אבל מחקר שאין לו אמונה כשבא עליו איזה צרה כשבא עליו איזה צרה רחמנא ליצלן אין לו למי לפנות ואין לו במה להחיות את עצמו ולנחם את עצמו על כן אין אין לו שום חיות כלל מאחר שהולך בלי השם יתברך ובלי השגחה רחמנא ליצלן אבל ידי אמונה חייב טובים תמיד אחים יקרים ורבנו נותן לנו את שורש האמונה הכי טוב לדבר עם השם על כל דבר על כל דבר לדבר עם אבא וזה בונה את האמונה לכן האמונה טולה בפה של האדם וזה כמדומה אני חושב שזה ליקוטי מורן חלק שני תורה מד זה ממלא תמשיךش [מוזיקה] שכונה וארחיקה נדון במדבר הלינה ואולי אמצע דור נשק אהבת ולבי בוער נשקה טוב בליביער מיום רדו נשי עלי העופה אשכונה חיקה נדון במברנה ואולי אמצע [מחיאות כפיים] רבנו גם מלמד אותנו שיחות סימן רפ"בע [מוזיקה] שעיקר אמונת הייחוד הוא על ידי הצדיקים האמיתיים שהם הקוץ דאות דח שהזוהר הקדוש אומר בתיקוני זוהר כא שהצדיק הוא הקוץ של אות ד' ומשמה יורד כל ההמשכה ד' יש את הקוץ למעלה שהוא מאין יות קטנה משמה יורד כל ההמשכה כל השפע והצדיק הוא בחינת הקוץ דעות דועה הצמצום מצמצם את עצמו רבנו עבד מאוד מאוד קשה כדי להביא את הגאולה אבל הוא מוריד עצות נפלאות ומתוקות ואז איזה מה העצות האלה גורמות לנו להאמין בפשיטות באמונת הייחוד להאמין בדברי חז"ל בפשיטות להאמין בדיבור הפשוט שלך שפועל ישועות להאמין בתהילים הפשוט שלך שפועל ישועות אל תדאג תמשיך כולם חייבים לעבור את האמתן הזה אין מה לעשות ואז מפילים את חומות יריכו ומגיעים ליריכו לריח הטוב לנשמה הקדושה שלך וככה גדלים איזה מתיקות איזה רחמים הקדוש ברוך הוא מגלהנו שנתן לנו את רבנו עכשיו תשימו לב שזה עוד נקודה שהייתי רוצה לדבר עליה מה ההבדל בהסתכלות של המרגלים הראשונים והשניים המרגלים הראשונים היו כולם צדיקים אבל כאשר הם הגיעו לארץ הם ראו שקברו את כל הנשיאים של העובדי עבודה זרה והיה הרבה קברים הרבה הרבה קבורה באותו יום רש"י כותב על המקום למה רש"י אומר כדי שהענקים וכל הסובבים שנמצאים בארץ יהיו עסוקים בקבורה ולא ויתנו איך אומרים למרגלים לטור את הארץ כמו שצריך עכשיו שימו לב מה המרגלים אומרים ארץ אוכל את יושביה כלב ויהושע בן מה הם אומרים מה קרה לכם זה רחמים של השם אתם לא רואים את ההמתקה אתם לא רואים את החסדים ממשיכים רואים את הפירות של ארץ ישראל המרגלים אומרים מה זה הפירות האלה כאלה גדולים מוזרים יהושע בינו כל בן לפורים להם מה אתם אתם לא רואים את השפע אתם לא רואים את הברכה אחד הדברים שמלמד רבי נתן אנחנו צריכים לבדוק את עצמנו איך המרגלים מדברים מתוכנו אותה מציאות השאלה באיזה הסתכלות אותה מציאות רואים כל המרגלים אבל כלב בן יפונה ויהושע בן רואים אחרת את התמונה רואים את החסדים רואים את האהבה רואים את ההשגחה הפרטית וזה מלווה אותנו לאורך כל החיים והשנים מה אני בוחר לראות לכן משה רבנו כבר אמז להם ועליתם זה בנגב למה בנגב ערות הארץ המקום הפחות יפה מה שנקרא אני יודע שאתם רוצים לראות רע יש לכם יצר הרע לראות את הדברים ממקום של חיסרון מה הוא עושה הוא מברך את יהושע בנון יהיו יושיחה השם מעצת המרגלים לוקח את הימילה שרה שקראו לה בהתחלה שריי לוקח את האות י הקדוש ברוך הוא שם לה את האות ה'זה סגולה להולדה לאחר מכן משאיר את האות י הזאת ליהושע בן הושה היה יהושך השם מעצת המרגלים מה משה רבנו מברך את יהושע שתנצל מעצת המרגלים מאיזה עצה שלא תראה רע שתראה את החסדים של השם את זה אני נותן לך כלב בן יפונה מרגיש בדרך ככה אומר הזוהר על הפרשה שלנו כלב בן יפונה מרגיש שהעצת המרגלים מחלחלת בו הוא רץ לקברי האבות תצילו אותי מעצת המרגלים הם פועלים בשבילו והוא מקבל את אותה עצה את אותה הכוונה כמו שיהיה בן קיבל איזה הכוונה לראות החסדים להאמין באמונה שלמה שהשם יתברך איתך הגעת לארץ והכל נראה לך מוזר זה רק בהסתכלות שלך בהסתכלות של האמונה של ההשגחה הפרטית יש פה רק טוב יש פה רק חסדים ואנחנו ניכנס לארץ המרגלים השניהם כלב בן אפונה ופנחס ויהושע בנון שנכנסו הם לא נכנסו כבר דרך הנגב נכנסו דרך יריכו למה כי זה הריח הטוב הריח הטוב זה החשיבה החיובית הריח הטוב זה ההסתכלות הטובה הריח הטוב זה האמונה והביטחון זה הריח הטוב השם יתברך רוצה שנגלה ריח טוב בעולם מה זה ריח טוב ריח של אמונה לראות את החסדים של השם ולדבר מהם ולא להתרגל אליהם לדבר מזה לחזק אחרים מזה על הניסים והנפלאות שהוא עושה עמנו לכתוב את זה להפיץ את זה הלאה שכל עם ישראל ידעו להיות אנשים מתבוננים ולא עוברים את זה כלאחר יד וזה מה שהשם רוצה שנודה לו על הניסים והנפלאות שהוא עושה איתנו רוצה שנודע לו נשבח אותו וככה נזכה לישועות אבל אומר רבי נתן חושב זה לכות קציאת הפת איך זוכים להינצל מעצת המרקדים על ידי התקשרות לצדיק שזה משה רבנו ומה שעשה כלב בן יפונה שאנחנו מקושרים לצדיק לספרים שלו אנחנו מקבלים עיניים אמיתיות טובות ויפותני [מוזיקה] נירץ ישר לרבנו אל האור שמאיר בליבנו תן לי רק להגיע עוד פעם כשתבוא כבר תרגיש את ה אתם לכן אנחנו צריכים לרוץ לספרים לרוץ לליקוטי הלכות לליקוטי עצות בעצות המבוארות ולהריץ את המוח בדברי רבי נחים ברסלב ורבי נתן בכל השבילים והשמתעות בחיים חושב לי מחשבות איך אוכל גם אני להגיע אל הציון שלך עם הרבה רזונות והרבה גגועים מחכים וממתינים לאור האורות לתיקון למתנות שלך אני רץ ישר לרבנו אל האור שמאיר בליבנו תן לי רק להגיע עוד פעם שתבוא כבר תרגיש את הטם אני רץ ישר לרב בנו אל האור שמאיר בלייבנו תן לי רק להגיע עוד פעם שתבוא כבר תרגיש את הדק [מחיאות כפיים] [מוזיקה] רק רק רק רק עכשיו שטעמתי כבר לא יכול לוותר וכל הזמן חוזר אל דרך האור למקור ולבקר אותך וזה לא עוצרץ רק גוד חבר מביא חבר מלא עם אהבה ושמחה והלב כמו לפיד זוה [מחיאות כפיים] אני רץ ישר לר רבנו אל האור שמאיר בלייבנו לי רק להגיע עוד פעם כשתבוא כבר תרגיש את אדם אני רץ ישר לרבנו אל האור שמאיר בליבנו תן לי רק להגיע עוד פעם שתבוא כבר תרגיש אתם [מחיאות כפיים] מועדים אנחנו לכל שאתה הוא השם אלוקינו אלוקי אבסינו [מוזיקה] בוים אנחנו לך שאדה הוא השם אלוקינו אלוקי אבזנו [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אני רק ישר לרבנו אל האור שמאיר בליבנו תן לי רק להגיע עוד פעם כשתבוא כבר תרגיש את הזר אני רק ישר לרבנו אל האור שמאיר בליבנו תן לי רק להגיע עוד פעם כשתבוא כבר תרגיש את הדם עכשיו נדבר על עוד איזה נקודה מאוד חשובה תראו איזה מתנות רבי נתן נותן לנו כמה אנחנו מרגישים עכשיו את הדבר הזה שנקרא הנחה הפתאום הרגעים האלה של ה א מה אה וואי זה היה טוב עכשיו שימו לב מה רבי נתן מלמד אותנו בשם רבנו את החשיבות של ההנחה אומר רבי נתן הנחה וגינוכי של איש הישראלי הוא יקר מאוד לא רק יקר יקר מאוד אמא יקרה אבא יקר ילדים יקרים בני נוער כמה לפעמים עכשיו אנחנו נותנים הנחה אתם יודעים איזה יקר זה הנחה שרק להשם יתברך שימו לב מה אומר רבי נתן הנחה וגינוכה של איש הישראלי לא של גוי של איש הישראלי הוא יקר מאוד שלא תחשוב שזה מה וכך ואף אחד לא רואה את זה ההבל פה שלך ההבל פה שלך מגיע מחשבת כיסא הכבוד כי הוא שלמות החסרונות למה אנחנו נהינחם שלמות החסרונות הזוהר הקדוש אומר שהקדוש ברוך הוא נפח באדם הראשון את נשמת חיים מנדפח מדילה נפח השם יתברך אסף הוא אחד כביכול במציאות כמובן שזה לא דברים גשמיים אבל בהבנה שלנו בהבל פיו ברא את כל הבריאה אותו דבר גם אנחנו שאנחנו נאנחים אנחנו על ידי ההנחה הזאתי מושכים שלמות חסרונות אתם יודעים מה קורה שודי נענך ונכוון על גאולה וישועה ורחמים שעם ישראל ינצל שנינצל מכל הצרות והייסורים זה עולה עד כיסא הכבוד זה הבל פה שעולה עד כיסא הכבוד זה מושגים רוחניים שהשם יתברך כל כך כך מחשיב את זה כי זה בא לך מעומק הנשמה רק אתה כבר העברת את זה המשכת עם זה נאסף וזה פועל מה אתם חושבים חסדי השם עלינו אבל אי אפשר להשלים החיסרון על ידי הנחה כי על ידי התקרבות להצדיק שהוא הרב האמת שבדור רבנו נחמם מברסלב יודע איך לנוות את ההנחה שלנו לשלמות החיסרון האמיתי שיבוא משיח שיבוא גאולה עוד הפסקת אש זה לא משפטו לנו את הבעיה אנחנו לא מחפשים כמו אנחנו מחפשים פתרון אנחנו בצירי לידה עכשיו לקראת הגאולה וסוד הגאולה זה כמו שהאישה יולדת שהתינוק נמצא לה ברחם ורחם זה אותיות רחם יש רחמים יש צירי לידה אבל יש רחמים כי הוא הולך להיות פה לידה ואנחנו מבקשים שיהיה לידה קלה כתרנגולת המטילה ביצה מספנה דערה שהתרנגולת מטילה את הביצה שמתעברת מעפר לא כואב לה והשם יתברך עכשיו רוצה את המקום ואלישך תשוקתך והוא אמשול בך אנחנו נותנים לו את זה אנחנו נותנים לו את זה כל אחד ואחד כל אחת ואחת שלא תחשבו שאנחנו רחוקים מזה לא באתי פה לצעוק עליכם ולהגיד לכם תעשו הנחה תצעקו לשם נכון אנחנו אנחנו עושים את זה אנחנו מתפללים אנחנו מבקשים אנחנו מתחיינים אנחנו כוספים אנחנו נמצאים כבר במקום ות על שבואתם השעבה שבואה עולה ועולה ועושה פירות אחים יקרים רק לשמוח במה שאתה עושה שהשם יתברך רואה את השבואה שלנו את ההנחה שלנו וזה יקר מאוד תזכור שעכשיו אתה שומע עכשיו את הדיבורים שאנחנו פה מקריבים מרבי נתן ואתה עושה פעולה כמו שאני עושה עכשיו איזה יקר ערך זה אצל השם ראיתם רק הוצאתי את זה מהפה שזה יקרך אצל השם כבר נהיה לי טוב בהכי פשיטות אחים יקרים תוציא את זה בדיבור ריבונו של עולם אני מאמין שזה יקר ערך אצלך ורבנו אבל לוקח את ההנחה את הדיבור את המחשבה שלו למקום נקודתי וחד אנחנו רוצים משיח אנחנו רוצים גאולה אנחנו רוצים שיתגלה מלכות השם בעולם ואז נזכה לשבת בעולמה של תורה איש תחת גפנו תחת תאנתו ארץ ישראל תרחיב גבוליה מהפרט ועד החידקל איזה תענוג אוהו מה מספרים על זה אבל כרגע אנחנו בעבודה והעבודה הזאתי היא גם טובה מה ההבדל בין גאולה לגולה זה אותם אותיות רק יש אות אחת מפרידה הא' א' זה אלופו של עולם חו את האות א' תפרקו אות יוצא אותיות אלוף שאנחנו מכניסים את האות א' לחיים שלנו פירוש את אלופו של עולם אבל לא סתם אלופו של עולם כי הא' שכותבים אותה זה שני יודים וו זה גימטריה 26 כנגד שם הוואה יקוק שמגלים את האור של הרחמים שרבי נחי ברסלב מלמד בספרים שלו זה אור של רחמים שמגלה גאולה פרטית לא רק לל אתה תתחיל לחוות את הגאולה הפרטית שלך כי אתה רואה את ניסי השם ישבתי עם הילדים בשבת על המפה של ארץ ישראל על פי התורה או על המפה גם של ימינו אתה רואה את הגודל של איראן לעומת ארץ ישראל עכשיו שנמצאת במימדים שלה זה כמעט פי 90 נראה לי שמה איפה עוד טורקיה שהם נגדנו איפה עוד סוריה איפה ערב הסעודית איפה מצרים איפה ירדן שבסדר אנחנו מוקפים בלי סוף אויבים והשם יתברך עושה לנו ניסים ונפלאות אתם יודעים זה רק דורש עצירה קטנה עצור סתכל על המפה את הגדלים של האויבים שלנו מול הארץ זה אתה רק מהתמונה הזאתי והמחשבה הזאתי אתה רואה ניסים הפך הטבע כל טיל שהם שולחים אלינו עם אח שימם וזכרם האויבים שלנו זה כל טיל זה זה אומרים שזה 12 15 מטר טיל נכנס בתוך האדמה ולא מתפוצץ הנזקים בחלונות בדלתות ברוך השם שלו על בני אדם עושה לנו ניסים קצת התבוננות קצת לשבת לראות איפה אתה חי וחי טוב וחי טוב ברוך השם השם יתברך לא מחסיר מאיתנו כלום הולכים לבית הכנסת איך אומרים חיים עושים את מה שצריך מה לעשות עובדים מתוך המציאות לא משנים אותה וככה ממתקים אותה יש הנחה מדי פעם יש תסכול אולי לפעמים אבל תמיד מאמינים בהשם יתברך שהוא מסדר את הכל שהוא מנהל את הכל שהוא מדריך את הכל כל שהוא איתנו ולא עוזב אותנו אז רוקדים ושמחים ומאושרים ואומר לנו רבי נתן הזה את השלמות החסרונות מהנחה מקבלים מהצדיק של הדור שהוא יודע איך להסביר לך על מה אתה נהנך עוד שקתעשייתי לא אנחנו רוצים שהאובבים שלנו יפלו לגמרי רוצים מבקש מבקשים גאולה כל אחד ואחד כל אחד לבקש גאולה ברחמים אבא גאולה ברחמים שהאור של רבנו יאיר בעולם עולם ככה רבנו כותב בספר המידות באות צדיק על ידי ביאת המשיח כי עיקר ביאת המשיח תלוי בקרבת הצדיק מה זה ביאת המשיח משיח כבר קיים זה אותו דבר הגמרא בברכות שאומרת שהקדוש ברוך הוא בא לבית הכנסת ורואה שאין עשרה אומר באתי ואין איש קראתי ואין עונה מה זה באת יש ספר נקרא למנצח לדוד אומר מה זה באת אם באת לא היית אבל אתה נמצא בכל מקום אז הוא מסביר שהשם יתברך תמיד נוכח וקיים אבל שיש יש עשרה בבית הכנסת יש ביאה מושג רוחני של חיבור להוריד שפע [מוזיקה] רבנו אומר בספר המידות כי עיקר ביאת המשיח תלוי בקרבת הצדיק המשיח כבר עושה פעולות אבל שיהיה בחינת ביאה התגלות זה תלוי בקרבת הצדיק שהאור של רבנו יתפרסם בעולם עוד ספר עוד דיבור עוד הפצה היום במדיה אפשר להפיץ בכמויות יש מלא פליירים מתורת רבנו מדיבורים של רבנו ורבי רבי נתן לחיצת כפתור אחת אתה מפיץ את זה לאנשים מחזק אותם לך תדע עכשיו הוא יראה את הכיתוב הזה מה זה יפעל לו בנשמה יקרב אותו לאור של רבנו ואז רבנו ישלים את כל החסרונות ויפעל כמו שהבטיח להביא את הגאולה ברחמים אבל מה הוא רוצה מאיתנו סוד הגאולה זה הטעם הקדוש השמחה בחלקי ללמוד תורה מתוך שמחה בחלקי שהשם יתברך חפץ בעבודתך חפץ בעבודתך לדבר מזה להפנים את זה וללכת עם זה ולהתמיד עם זה וללמוד ללמוד אל תדאג אתה לא מרוכז כן מרוכז הולך לא הולך אל תדאג רבנו אמר אתם היה לכם לחשום מחשבות אתם תביאו לבנים ותית אני עושה מזה נפלאים מה אכפת לך תלמד תתפלל תקרא תהילים מרוכז לא מרוכז תעשה את שלך רבנו כבר פועל לעשות מזה אחלה וילות שזה סוד הגאולה לעשות ולהיות בעשייה טובה ומבורכת התבלבלת קמת מאוחר לא ישנת טוב בלילה קדימה התחלות חדשות אין זמן להתבלבל שים עליך טלית תפיל תפילין תפלל סוף התפילה תלמד איזה שתי הלכות תגיד איזה מזמור לתודה יאללה צא לדרך תפעיל שיעור שים שיעור אין זמן להתבלבל במוך המעברים המשתנים יש זמן לעבוד מתוך המעברים המשתנים העשייה הזאתי נותנת לנו אנרגיה טובה חיות טובה נשימה טובה חסד השם על הארץ מתיקות מתיקות ואומר רבי נתן הנחת קדושה יקרה מאוד יודעים מה זה הנחה דקדושה ריבונו של עולם אי תגעל אותנו ברחמים זה הנחה דקדושה ריבונו של עולם צת לבית הכנסת א ריבונו שם צה להתפלל צא ללמוד תורה זה הנחה דקדושה זה יקר זה יקרך ברך את נחלתך הורם הורם הורם הורם ונשם ונשם עכשיו אתם מבינים שיש לכם גם הנחה כמה יקרה כמה יקרה הכל כל יקר עכשיו מה הגמרא במסכת סותטה מט עמוד ב מביאה היוקר יאמיר מה זה היוקר יאמיר בפען הגשמי הכל יהיה יקר הולכים לסופר הכל יקר בפן הרוחני הכל יהיה יקר כל פעולה הכי קטנה שלך יקרה כל דיבור שלך שלך יה זה יקר מאוד כל התחזקות זה יקר כל הנחה זה יקר כל רצון טוב להתקרב להשם יתברך זה יקר זה יקר זה יקר אז תדע לך שאתה עשיר כי אומר רבי נתן כי על ידי שמתענח על שרחוק מהקדושה על ידי זה נפסק מחבל הטומאה ונתקשר לחבל דקדושה אתם מבינים מה זה גם אם אדם מרגיש רחוק עושה פעולה של אי געגועים וכיסופים להשם יתברך באותו רגע עתק מחבל הטומא אל חבל הקדושה אתם יודעים איזה מתנה זאתי את השניה בריאה אחרת לגמרי את וכן להפך אבל אומר רבי נתן חס ושלום כשמתענך על איזה דבר או תאווה שהוא נחסף אליה הוא להפך חס ושלום העולם אומר לנו רבי נתן הנחה שמתענח האדם על עוונותיו או על מיעט השגתו הוא יותר טוב מכמה סיגופים ותעניות אתם מבינים מה זה עכשיו אתם מבינים מה זה כל הנחה שלנו כמה היא מחברת אותנו לחבל דגד קדושה אז באמת להעריך את זה ולייקר את זה את העצות שרבנו נותן לנו ורבנו ורבי נתן את העצות הנפלאות האלה שהם יקרות ערך אחים יקרים יקרות ערך לשמוח במה שאתה עושה כל פעולה יש לך כל הנחה כל דיבור כל דיבור שלך אשרנו ככה אדם ילמד הרבה יתפלל הרבה יעשה הרבה והעיקר יהיה בקצב ואנחנו עובדים מתוך המציאות מתוך המציאות יש הזקה נכנסים למרחב מוגן נכון מה זה המרחב מוגן ברוך השם בפן הגשמי אנחנו מצווים בהשתדלות כל אחד נכנס למרחב מוגן אבל יש מרחב מגן רוחני מרחב מוגן כנס לספרים כנס ללימוד תתפוס אל תחשוב עכשיו שתלמד הרבה תתפוס עמוד תתפוס דף תפסי איזה תהילים מזמור אחד משמה היא פתחת את האבן ואם לא ברוך השם על מה שאנחנו עושים אנחנו שמחים מאושרים רוקדים מודעים לשם על כל פעולה קראת איזה מזמור תהילים אבא תודה רבה שימי בצד שימי טייסמניה תמשיכי בעניינים שלך שמת שמת מוזיקה עם הילדים אבא תודה רבה תודה רבה על הניסים תודה רבה לנפלות להסביר גם לילדים תראו איזה ניסים ונפלות תדעו לכם גם שהילדים הם בחרדות או פחדים עכשיו לא קל להם כל הזמן לדבר איתם אמונה תראו איך השם שומר עלינו תראו איזה חסדים תראו איך הקדוש ברוך הוא מגן עלינו זה משחרר אותם מכל הפחדים האמונה משחררת את כל הפחדים וכל הלחצים לקחת את הילד לשים אותו על הכתפיים לרקוד איתו מה הילד זוכר תראה איך אבא רקד בשעת המלחמה תראה איך אמא רקדה בשעת המלחמה זה זמן עכשיו אבא ואמא בבית עם הילדים לעשות סעודות ביחד איזה ארוחת בוקר ביחד איזה ארוחת צהריים עם מוזיקה טובה עם דברי תורה ברוך השם זה זמן עכשיו לאחד משפחה לאחד משפחה אנשים נמצאים בבית לשחק עם הילדים לצבוע איתם ללמוד איתם לספר להם סיפורי צדיקים לשיר איתם לרקוד איתם לעשות דברים טובים אחים יקרים זה עת רצון מאוד גדולה אשרנו שיהיה לנו שבוע טוב ומבורך שיהיה לנו שמחה בלב שנלך עם רבנו שהוא כל חיותנו ותקוותינו ונותן לנו מתיקות מתיקות איך לחיות טוב מכל מציאות אחים יקרים לחיות טוב מכל מציאות אשרנו שיהיה לכם בשורות טובות היה לי כיף איתכם תודה רבה שזכינו ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה