מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל קרח החלק היחודי
מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל קרח החלק היחודי
[מוזיקה] שבס ش [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית לכבוד שבת קודש מדברים העונג הנחל נובע מתורתו של רבי נחבר ברסלב והיום אנחנו בעזרת השם פרשת קורח אז אנחנו בעזרת השם גמה נקודות מעניינות לח איך זה קשור אלינו בעצם בעבודת הקודש שלנו ונראה דברים נפלאים בעזרת השם גם מה שרבי נתן מלמד אותנו אבל בעזרת השם אנחנו ניתן כמה צלילים טובים צלילים משמחים בעזרת השם שיענגו לנו את ה את השבת הקדושה
לכבוד שבת קודש נרות לכבוד שבת עכשיו אתם מכינים את הבית ואת הכל לכבוד שבת קודש אשרנו
חנות לכבוד שבת לכבוד שבת קודש מעין עולם הבא תדעו לכם כל דבר שמכינים לשבת מארגנים לשבת בואיג
זה ממש גן עדן על אדמות בואי לג שבת מרקטה מעין עולם הבא מעין עולם הבא יום שבת יום מנוחה כל עם מתנגים בה כל עם התנגים בהזכו יסקו לרוב שמחה מאבת יום מנוחה כולם מתנגים בה כולם מתנגים בה יזכו יזכו לרוב שמחה לכבוד שבת קודש לכבוד שבת קודש הכל לכבוד שבת לכבוד שבת קודש הכל הכל לכבוד שבת לכו שבס קודש מאין עולם הבא מאין עולם הבא בואי לגני אחותי קלה בואי לגני שמה מלכתה אז אנחנו בעזרת השם נתחיל לגעת באיזה נקודה על כל הנושא הזה של מחלוקת כוח ועדתו שצריך להבין שמדובר פה באנשים גדולים אנשים יראי שמיים אנשים צדיקים כוח היה כך אומר המדרש מנושא אהרון עד כדי כך שמי שהיה נוסא את אהרון כתוב אהרון היה נוסע את נוסא הוא היה חייב להיות קדוש ופרוש בטהרת המחשבה כוח של מחשבה כוח של טהרה כוח של יראת שמיים עצום שאי אפשר לתאר ואי אפשר בכלל להשיג ולהבין את את העוצמה הרוחנית שיש בזה וכאן אנחנו רואים נקודה מאוד מאוד מעניינת ששאלת השאלות מה ראה הכוח לחלוק אז חז"ל אומרים שמה זה מופיע במסכת סותטה אינו אתתו ראה קורח שעתיד לצאת ממנו שמואל ואמר משה ואהרון בכורניו ושמואל בקוראי שבוע שקולים משה ואהרון כשמואל שמואל שקול כשניהם מה המדרגה ומה המעלה הגדולה של שמואל אז אמ אמר כוח לי מגיעה גדולה רשי מביא על המקום ויקח כוח ויתפלג איך אומרים עשה מפלגה ו אחד הרשי מדבר איתנו גם על נושא של המדרש שעכשיו אני אגע על זה שכוח לוקח איתו 250 ראשי סנהדראות זה גדולי עולם תלמידי חכמים ראשי ישיבות קהילות ומצליח בעצם לשכנע אותם שהאמת איתו ומה הוא עושה לוקח אותם בא למשה רבנו ואומר בוא אני אוכיח לכם שמשה רבנו בודד דברים מליבו לקח איתם טליטות שהיו כולם מתכלת ובא כוח למשה רבנו ואומר לו בגד שיש לו ארבע כנפות הוא צריך ציצית תפטיל תכלת ואז זה פותר את הבגד דהיינו מה הכוונה היא הבגד עכשיו ניתן ללבוש אפשר ללבוש אותו למצוות עשה מן התורה שאדם שיש לו בגד ארבע כנפות ישים ציצית עם מפטיל תכלת אבל מה הדין אם כל הבגד הוא תכלת האם צריך עכשיו פטיל תכלת שיפתור את הבגד הרי לכאורה לפי הטענה של קורח היא טענה שכלית למדנית שלא צריך למה לא צריך כי אם פטיל אחד פותר את כל הבגד ואפשר ללבוש אותו קל וחומר שאם כל הבגד כולו הוא כולו תכלת אז אין מה לפתור אפשר ללבוש אותו אומר לו משה רבנו בגד ארבע כנפות צריך פטיל תכלת צריך ציצית פטיל תכלת זה מה שהוא עונה לו אומר קורח אתם רואים הוא בוד דברים מליבו עשיתי לו קל וחומר לא היה לו מה לענות אתם רואים הוא לא מקבל מפ מפי השמועה אמר להם אבל אני אתן לכם עוד ניסיון מגיע אל משה ואומר לו בית שיש בו מזוזה יש שמה שתי פרשיות שמים את המזוזה בפתח הבית והבית איך אומרים נפטר שאפשר עכשיו לדור בו אז בית שכולו עכשיו יש בו ספרי תורה האם צריך בו מזוזה בפתח אומר לו משה רבנו כן כוח עושה למדנות אומר פה יש שתי פרשיות והמזוזה פותרת את הבית אפשר להיכנס לבית ולדור בו כאן שבית כולו ספרי תורה ויש בו את כל הפרשיות כולם כולל הפרשיות שיש במזוזה לא קל וחומר שלא צריך עכשיו מזוזה ואפשר לדור בבית בא לו בלמדנות ומשה רבנו אומר לו בפשיטות צריך מזוזה בפתח מה מה היה בעצם שורש המחלוקת כאן אנחנו ביהדות לומדים תורה ומחקימים ומתפלפלים ואחדקוד שבפלפולה הקדוש ברוך הוא שמח בפלפול פול אבל אומר רבי נתן בשם הזוהר הקדוש בהלכות תלמוד תורה שעם כל זה השם יתברך רוצה לעסוק שמעתה לי בדלחתה שנוריד הלכה למעשה שנלך עם העשייה ואיך זה ורבי נתן מסביר מה זה השייה עשייה זה הפשיטות והתמימות [מחיאות כפיים] ורבי נתן מסביר בליק ליקוטי הלכות חלק א' שמה בהלכות ברכות השחר שאדם לומד תורה הוא מחכים רק הוא נמצא גם בסכנה בסכנה שהוא מאבד את כוח התמימות והפשיטות שלו ואומר רבי נתן ומה הניסיון תחכים בתורה תתפלפל בתורה יש מצווה בזה אבל אם אתה רואה שהפלפול שלך הביא אותך למצב שזה הפך התמימות הפך התורה הפך ההלכה דע שכל הפלפול הזה הוא לסתרחה זה הכני מידה אפילו שהבאת ראיות ולא משנה מה בסופו של דבר זה סותר את התמימות זה הכל הסתרה אחרה כי החוכמה והפלפול הוא כלי שרט להגיע לתמימות תמים תהיה עם השם אלוקיך וקורח בא רק עם למדנות רק עם חוכמות עם כל זה שהיה צדיק וקדוש אבל מחמת שהוא בא רק בלמדנות ולא בא בתמימות הלמדנות שהביא אותו למצב שלפי הלמדות שלך בגד שהוא כולו תכלת פטור מפטיל תכלת אז מה עשית עם כל הלמדנות שלך ביטלת את התמימות לקיים מצוות עשה דאורייתא ועשו להם ציצית על כנפי ויגדיהם מה עשית בזה עם כל הלמדנות שלך ביטלת משהו מהתורה אותו דבר בלמדנות שלו בספרי תורה בית שכולו ספרי תורה קל וחומר שלא צריך עכשיו מזוזה בפתח מה עשית ביטלת מצוות עשה שלשים מזוזה בפתח הבית למדנות שהיא הפך הפשיטות למדנות שהיא הפך הפשיטות למדנות בלי פשיטות בלי תמימות בלי הכנאה לתורה שלא משנה איזה פלפול הגעתי אבל אני לא סותר חלק אחד בתורה למדנות כזאתי זה למדנות שהשם לא רוצה כי עיקר אומר רבי נתן זה להוריד לעשייה וללכת אם תמים תהיה עם השם אלוקיך ומשה רבנו בא לקורח ואומר לו אתה בא בלמדנות אשריך אתה לומד את כל הכבוד אבל אם זה סותר חלק אחד מהפשיטות אין על זה פלפול לכן משה רבנו גם שעונה לו בגד כולו תכלת לא כולו תכלת צריך ציצית פטיל תכלת תמימות ופשיטות וגם משה רבנו לא מביא לו פלפולים כי משה רבנו אומר לו אתה בא בפלפולים אתה לא בא בתמימות תחוז בתמימות ללמוד זה דבר נכון וחשוב אבל לא לאבד את התמימות ולכן הוא לא מתפלפל איתו בכלל ככה כתוב כך קיבלתי מפי הגבורה בגד ארבע כנפות צריך פטיל תכלת כך קיבלתי מפי הגבורה בית שיש לו פתח צריך מזוזה לא משנה אם יש שמה ספרי תורה אין שמה ספרי תורה תמימות ופשיטות כדי להוריד לעשייה ולעשות ואתה בא עם הלמדות שלך לפתור את עצמנו מעשייה וזה נקרא לקבל תורה מפי הגבורה מה זה לקבל תורה מהשם מה זה להרגיש שהשם יתברך מאיר עליי מה זה להרגיש שאור התורה מאיר עליי ללמוד להחקים להתפלפל אבל חס ושלום לא לבטל את התמימות והפשיטות וזה מה שמשה רבנו מלמד מה זה לקבל תורה מפי הגבורה למדנות אבל הקו המנחה זה התמימות והפשיטות רבי מאיר היה יכול לטהר את השרץ ב-24 תירוצים יש אומרים אפילו יותר ואחרי שהיה מראה שאפשר לתאר את השרץ ב-24 תירוצים הנה בואו נברך על זה שהכל נאכל מראה לך על פי התורה סברות אומר לך עצור עכשיו אני אביא לך 24 תירוצים למה אי אפשר לתאר את השרץ על פי התורה אז למה אתה עושה את כל זה להראות לך שמי שרוצה למצוא פלפולים וסברות על פי התורה לתאר את השרץ ולהתיר את התאוות שלו הוא ימצא אבל זה רק למדנות זה לא תמימות [מוזיקה] הכוח של לימוד התורה בהחלט יכול להביא את האדם להישגים גדולים אבל גם לאבד את החוכמה של התמימות של הטעם הקדוש וזה הסכנה אומר רבי נתן שכל כל המחלוקות שיש בעולם בשורשם הם באים ממחלוקת כוח ועדתו יש מחלוקת שהיא לשם שמיים שמאי והלל המטרה היא להגיע לתמימות לאבות השם לא לבטל את עצמנו מהתורה לא להצדיק את התאוות שלנו ויש מחלוקת שהיא לא לשם שמיים שהיא רק באה בלמדנות בלי תמימות ורק רוצה חס ושלום רחמן ליצלן להרחיק את האדם מהאמת הפשוטה והתמימה ואומר רבי נתן ואל תטמע כי אומר רבי נתן שדע לך שזה תוקף בכל דור ודור למדנות ולמדנות ולמדנות ולמדנות אבל אין את העבודה הפשוטה והתמימה וזה פחד גדול מאוד [מחיאות כפיים] שיר גגועים רבי נחמן זה שיר גגועים שנכתב מעבר הזמן [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] למרות שאותך לא הכרתי את שמה יודעת כל כך אולי בגלל שאיתך לא נפגשתי אני מעט מדוכד תראה היטב ידעת ואמרת בחיו חנוקמן שיגידו איי רבי נחמן תגעגעו אליי עד מאוד [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] להספקות לנפילות שלי שלך מי כמוך מכיר את חיבוטי הנשמה מתוך התהומות שלא צעק הפסטיק הגדול אין שום יאוש בעולם כלל שום יאוש בעולם עכשיו אחים יקרים מחמת שרבי נתן מסביר שכל המחלוקות שיש בעולם בשורש שלהם הם מגיעים מכור ועדתו עכשיו אנחנו נלמד איך זה בעצם משפיע על הנפש הפנימית שלנו האם אנחנו נמצאים במחלוקת לשם שמיים או חס ושלום מחלוקת שהיא לא לשם שמיים מה הכני מידה התמימות והפשיטות לומדים מתפעלים מקיימים את המצוות מתפלפלים אבל אם אני רואה שאני לא הולך עם תמימות משמה זה יוביל אותי לא לשם שמיים ואם אני רואה שאני הולך עם תמימות משמה זה יובא לשם שמיים וזה הנקודה בעצם החשובה והתמימה עכשיו בשורש של הדבר השורש של המחלוקות מאיפה זה מתגלגל אז אחד הדברים שמסביר רבי נתן זה מחטא אדם הראשון שהשם יתברך אמר לו מעץ הדעת טוב ורע לא תאכל בא הנחש התפלפל עם חווה והייתם כאלוקים רש"י כותב על המקום יוצרי עולמות ואת יודעת למה הקדוש ברוך הוא לא רוצה שתאכלו מעץ הדעת כי אתם תהיו כמוהו יוצרי עולמות ובעל אמונתו שונא אמונת חברו הוא מקנה בו אז הוא לא רוצה שתהיו כמוהו הוא בא לה בפלפולים בואו תהיו ישות בפני עצמך ותאכלי מעץ הדעת הצליחה לפתות את האדם בסברה הזאתי וראינו את הקלקול שיצא מה האדם הראשון היה צריך לעשות עם כל הפלפולים שיש זה סותר את ההלכה שהשם אמר לי לא לאכול אני לא נוגע אני לא אוכל שיבוא עם כמה פלפולים שרוצים אני לא אוכל זה הכל שיראה אמת בפלפולים האלה שיראה נכון זה סותר את התמימות אני לא נוגע ואומר רבי נתן דע לך שזה בעצם התיקון שלנו לכל הדורות כולם להגיע אל המקום הזה אל הנקודה הזאתי ללמוד זה דבר חשוב ונצרך ונכון לא עם הארץ חסיד אומר רבי נתן בשם פרקי אבות אבל תמיד שהקו המנחה זה התמימות כתוב מותר וכתוב אסור אני עושה מה שצריך ואם הפלפול שלי הוביל אותי למקום שמתיר לי את האסור זה פלפול לסתר אחה אני לא רוצה את הדבר הזה לא רוצה את הדבר הזה מה היה קורה אם אדם הראשון היה הולך בתמימות היה מחכה אומר המדרש עוד שעתיים היה נכנס את השבת ובשבת היה מותר לו לאכול מעץ הדעת עובר זאת אומרת השם יתברך אמר לו "אסור אבל לזמן מוגבל תחכה וזה יבוא עד אליך." אתה לא צריך לדחוק את השעה להגיע להצלחה שלך תמתין תעשה את שלך והכל יגיע עד אליך גם אם אתה מבין שזה צריך להיות עכשיו מה שאתה מבין שזה צריך להיות עכשיו ואתה דוחק את השעה זה בא מחוכמות התמימות אומרת השם מנהיג את העולם ומה שצריך לבוא אליי יגיע עד אליי אני אעשה את ההשתדלות שלי וחלק מההשתדלות זה לעבור במקום שנקרא המתנה חלק מעבודת ההשתדלות ועבודת האמונה החלק העיקרי זה לעבור בהמתנה ולחכות שמה ששלי שלי ומה שלא שלי אני לא רוצה אותו בכלל עכשיו איך זה מתפרש על מחלוקת קורח ועדתו לחיים שלנו קורח הבין זה שלי המלכות שלי אהרון קיבל מלכות אליצפן קיבל מלכות זה עכשיו התור שלי ועוד שאני רואה ברוח הקודש שעתיד לצאת מן שמואל ודאי שזה שלי אם זה שלך זה יגיע עד אליך אתה לא צריך לדחוק את השעה אתה לא צריך לחלוק אתה לא צריך לתת מרפקים אתה לא צריך לתת דחיפות אתה תמתין בסובלנות ואם זה שלך זה יגיע עד אליך ואם זה לא שלך זה לא יגיע אליך קורח היה צריך להאמין גם אם חלילה וחס משה רבנו עושה פה כל מיני דברים נותן לאח שלו תפקיד נותן כך מה שמגיע לי גם משה רבנו לא יכול להחליט אם השם יתברך החליט שיגיע לגדולה גם משה רבנו לא יכול לקבוע הפוך גם אהרון וגם אליצפן אף אחד לא יכול לעמוד כנגד השם שיורדת לאדם שעה משמיים אף אחד לא יכול להגיד לקדוש ברוך הוא מי יא אומר לו מה תעשה יום מה תפעל אז קורח היה צריך להמתין בסובלנות נכון שעל פי הסברה ועל פי הסכלים אני מבין לפי מה שאני רואה שמגיע לי הגדולה הזאתי אבל יש מלך לעולם יש בורא לעולם הוא מנהיג את העולם הוא מדריך את העולם ואני אחכה בסובלנות ומה שצריך להגיע יגיע עד אליי ויש אגב מדרש מאוד מעניין שאומרים שאם כורח לא היה נופל במחלוקת הוא היה ממשיך דרכו של משה כי מדומן אלקות מהם לוואז מביא את תמתין בסובלנות זה הכל אבל שאדם הולך רק עם פלפולים הוא לא יכול להמתין בסובלנות כי השכלים אומרים לו עכשיו כמו חטא אדם הראשון כמו כוח ועדתו עכשיו ועכשיו ועכשיו הוא לא יכול ללכת עם התמימות של ההמתנה הוא לא יכול ללכת עם התמימות שאומרת יש מעברים משתנים בחיים התמימות אומרת יש מעברים משתנים יש עליות יש ירידות יש מצבי רוח זה חלק מעבודת השם זה חלק מההמתנה זה חלק מזה שלהגיע לגדולה כמו שרבי נתן גם מלמד שלפני כל עליה אדם צריך לבוא איזה סוג של ירידה התמימות אומרת אתה בדרך החוכמות אומרים לא אני לא בדרך זה מה שרבנו מלמד בתורה מחלק שני שכל ההתרחקות כולה התקרבות בשכל זה נראה לי התרחקות תמתין תרצה תתפלל תעשה מה שאתה יכול ובעזרת השם כל ההתרחקות כולה התקרבות תמימות ופשיטות עם שכלים אי אפשר להבין את זה השכל הכי גדול זה לקבל את מלכות השם שמשה ששלי יגיע עד אליי אם זה בבית ואם זה בילדים ואם זה במשפחה ואם זה בכל דבר בחיים לא צריך להפעיל קומבינות ולא צריך להפעיל קשרים שום דבר מה ששלך שלך אם אתה רוצה לקנות בית והבית הזה שלך אף אחד לא יכול לקבוע אחרת זה יגיע עד אליך אתה תעשה את ההשתדלות מה שצריך על פי התורה על פי ההלכה ואם זה לא שלך לא משנה כמה תסובב זה לא שלך וזה הכי טוב אם זה שלי זה הכי טוב טוב בשבילי ואם זה לא שלי זה לא טוב בשבילי על זה אנחנו אגב נוהגים שאנחנו מתפללים שאנחנו מבקשים מהשם תגשים ותמלא את כל משאלות ליבנו לטובה למה כי אני מתפלל ואני לא רוצה שהתפילה שלי תהיה בחינת לדחוק את השעה מי אומר שזה טוב לי אז אני מבקש שאתה תיקח את התפילות ותקשיים ותמלא את כל מי שאות ליבנו לטובה אני מתפלל איך אתה תדריך אתה תנהיג זה כבר העניין שלך אני ממשיך לעשות את שלי בעבודת הקודש בתפילה בהתבודדות בלימוד התורה וקיום המצוות ההמתנה זה אמונה כי השכל אומר לך שזה לא טוב אבל האמונה אומרת לך שזה טוב לכן אומר רבי נתן המתנה זה מתנה חבלים נפלו לי בנעימים החבל הוא קושר אותנו עם השם יתברך אומר רבי נתן אל תקרא בנעימים אלא במניעות חלק מהתמימות שאנחנו לומדים שהמניות זה חלק מעבודת השם ואם אדם מרגיש מניעות גדולות אז רבי נתן מלמד לך שכל של אמונה כגודל ההסתרה גודל האור תמתין תחכה [מוזיקה] זה בעצם מה שמשה רבנו בא להנחיל עכשיו המדרש אומר ש שקורח לקח איתו 250 ראשי סנהדרות זה גימטריה נר נר השם נשמת אדם הוא הצליח להגיע עד לנימים של התודעה להחתיא את עם ישראל לחלוק על משה רבנו עכשיו 250 ראשי סנהדרות הנסו לחשוב כמה תלמידים איזה ראשי קהילות איזה כמות הולכת עם קורח עכשיו שאלת השאלות אם קורח לוקח איתו 250 ראשי סנהדרות כמות כזאת גדולה מי היה עם משה רבנו מי נשאר עם משה רבנו זה שאלת השאלות משמע שרוב עם ישראל באשר הוא התבלבלו והלכו עם קורח וכולם היו למדנים וצדיקים אוכלים מהמן שהיה נותן להם תודעה ונותן להם דעת ותבונה להתקרב להשם יתברך היו שותים מבערה של מרים שהיה מחייה להם את הדעת ללמוד תורה ולקיים מצוות זה היה נקרא דור המדבר דור דעה דור שהיה מחובר להשם יתברך במימדים שאנחנו לא מבינים ראתה שפחה על הים מה שלא ראה יחזקאל בן בוזי זה תפיסה שאי אפשר להבין ובכל זאת קורח מצליח למשוך איתו 250 ראשי סנהדרות שהם בטוחים ומאמינים שהאמת איתם אז מי נשאר עם משה רבנו יש מדרש מאוד מעניין עתיק שלחתי כרגע את המקור אבל הוא אומר שמשמע שמי שנשאר עם משה רבנו זה פשוטי העם הפשוטים שהיו בעם לאו דווקא על המדנים והמפולפלים אלה שבאו ואמרו אנחנו לא מבינים אנחנו מאמינים הקדוש ברוך הוא בחר במשה הוא נתן לו את ההדרכה הוא נתן לו את המושכות הוא נתן לו את התורה הוא נתן לו את המצוות את מה שמשה רבנו עושה אנחנו לא מתפלפלים אלה שלא התפלפלו ואכלו הלכו עם תמימות ופשיטות הם אלה שהצליחו בסופו של דבר להישאר עם משה רבנו תראו מה זה [מוזיקה] תראו מה זה מה כמה אנחנו צריכים ללכת בתמימות עכשיו אומר רבי נתן ואל תטמע כי המחלוקת הזאתי והדרך הזאתי תהיה עד ביאת משיח עד הבירור האחרון שחלים שכלים שכלים שכלים שכלים יהיו לך הרבה למדנים הרבה כאלה שיודעים תורה אבל יעבדו את הפשיטות ושמה יתחיל שורש המחלוקת [מוזיקה] מה יהיה צריך לעשות לדעת שבכל דור ודור יש צדיק שהוא צדיק האמת שהוא מדריך את הדור דרכו הקדוש ברוך הוא מוריד את את האור לדור ואנחנו צריכים ללכת איתו ורבי נחמי ברסלביד על עצמו אני צדיק הדור עד ביאת משיח הוא הדגיש את זה אז אני שמעתי כאלה פולפלים כבר לפני למעלה מ-20 שנה לא מה שרבי נחמם מברסב התכוון שהוא צדיק הדור את ביית משיח זה דווקא לדורו שהיה צריך להגיע המשיח אז הוא אמר שהוא צדיק הדור עד ביית משיח לדורו אבל אחרי שהוא נפטר כבר יש עוד צדיקים אחרים זה פלפולים רבנו אמר כיפשוטו אני צדיק הדור עד ביאת משיח הועיד את זה הוא לא רמז [מוזיקה] הוא לא רמז הוא אמר את את זה בהדיה בשיא הענווה והשפלות הוא קיבל את זה מהשם יתברך והועיד את זה על עצמו אני הרופא הגדול שיודע לרפות את הנשמות ככה רבנו הועיד מי שלוקח את הדיבור הזה בשכלים יתחיל להתפלפל והתבלבל לא אולי יש מישהו אחר על כיסו לא ישב זר אבל מי שמקבל את זה בתמימות ומאמין שרבנו הוא צדיק וקדוש אין מה להתבלבל פה הוא אמר את זה אין פה פלפולים אני הולך עם זה זהו אם זה לגבי הנסיעה לאומן אם זה לגבי ללמוד מספריו ולקיים מצותיו אם זה לגבי כל נקודה אם הוא הועיד את זה על עצמו אני מאמין וראיתי במשך השנים שמי שהלך עם פלפולים רק התבלבל לא נסע לאומן ועברו ימים ושנים עד כדי כך שאני אשתף אתכם בסיפור שקרה לי לפני שבוע באחד השיעורים שנתתי פנה אלי אחד הבעלי בתים שהוא לפני 25 שנה טס לאומן הוא אומר לי "אתה יודע איך טסתי לא ידעתי הרבה לא למדתי הרבה הייתי בעל תשובה טרי באו ואמרו לי יש רבי נחמי ברסלב נוסעים לאומן כך וכך אמרתי להם יאללה קנו כרטיס אומר שילמתי טסתי חזרתי הוא אומר היום לצערי במשך השנים אני לומד תורה אבל נכנסו בי הרבה פלפולים ועקב זה אני מרגיש מאוד שאיבדתי הרבה מהפשיטות שהייתה לי בתהליך התשובה שלי הראשוני והיום אני מנסה להחזיר את זה ככה כ מספר לי ככה הוא משתף אותי היום אני מנסה להחזיר את זה היום אני מנסה לבנות את זה מחדש וזה קשה לי הוא מספר לי אומר יכול להיות שה לי את השכלים של היום לפני 25 שנה לא הייתס לאומן תראו מה זה רבותיי זה לא דבר פשוט יש לך פה צדיק שהבטיח הבטחות נוראיות של תיקון של נשמות וכל מה שלא מגיעים אליו זה מחמת סכלים תדעו לכם כל מי שמסתכל על עצמו למה הוא לא נוסע לאומה זה רק מחמת סכלים הרב שלו אומר לו כך ומתפלפל איתו כך וזה אומר לו כך והוא מתפלפל איתו כך רק מחמת צחלים התמימות אומרת סע צדיק הבטיח סע מישהו פעם מתפלפל איתי אומר לי טוב אתם חסידי ברסלב מחמת שרבי נחמם ברסלב ציווה אותכם אתם צריכים לסוע אמרתי לו אם היית מבין למה הוא אמר לסוע לא היית אומר כך אומר לי מה זאת אומרת אמרתי לו אתה רואה צריך ללמוד גם צריך לפתוח ספרים ללמוד ההבטחות שרבי נחמי ברסף דיבר על הפגמים הנוראים שהדור נופל מחילה מקבות תורתו בין אני בין אתה צריכים את התיקונים האלה בין בגלגול זה בין בגילויים אחרים והסברתי לו התיקון של הפגם הידוע וך וכך וכך וכולי וכולי אם אתה תבין על מה רבי נחמם מברסב הבטיח אתה לא תעשה את הפלפולים האלה אבל הרבה פעמים אנשים עושים פלפולים כי לא למדו וגם שלמדו את ספרי רבנו מתפלפלים ואחד הניסיונות אומר רבי נתן שכל אחד מנסה להגדיר שהוא צדיק הדור כסאו אומר רבי יצחק בריטר לאזר הוא צדיק הדור עד ביית משיח וכולם צריכים לקבל ממנו ככה ללכת עם הדור וזה הניסיון הקשה לעמוד בפשיטות ורואים את זה בחוש שכל מי שנוסע לאומן רואים את זה בחוש בין באמצע השנה בין בראש השנה זה אנשים שלקחו את הדיבור של רבנו כיפשוטו הבטיח אני נוסע לא פלפולים ששמענו מה שרבי נחמי ברסב אמר לנסוע אליו לראש השנה זה דווקא בחייו טוב עברנו כבר את הפלפולים האלה מה שרבי נחי ברסב אמר לסוע זה דווקא בגלל שהוא היה בחול אז אלה שעכשיו נמצאים בחול כי אין להם אפשרות להגיע לארץ ישראל אז שיגיעו אליו שמענו גם את הפלפולים האלה וגם על זה יש תשובות אש בדורות הקודמים רובם ככולם נוסעים לאומן רב שמואל שפירה אומרים עליו שכל שנה שאז היה מסכי הברזל ואי אפשר היה להגיע לאומן הוא היה הולך עד לנמל וחוזר אמרו לו מה אתה עושה אומר עושה את ההשתדלות מה שאני יכול צריך להגיע לרבנו אי אפשר אז להגיע במטוסים וכולי עשו את ההשתדלות מה שאפשר לעשות כי המימינו בתמימות ורב שמואל שפירה זכר סגש לברכה שאדמור מיגור העיד עליו ששליש מהעולם עומד על שמירת העיניים שלו כל ימי חייב השתוקק בפשיטות ובתמימות להגיע לרבנו ובשנה האחרונה לחייו זכה להגיע עם כיסא גלגלים אותו דבר רבי ישראל דובוד 10ס עליהם מניות קשות מאוד אבל השתוקקו כי האמינו שזה התמימות להגיע לרבנו רב שמואל אורוביץ מה עשה כדי להגיע לרבנו ימי שמואל חלק א' חלק ב' חלק ב חלק ג בחלק ב' כדאי לראות שמה את כל המסע של רב שמואל אורוביץ מה הוא עשה כדי להגיע לרבנו מה עשו בדורות הקודמים חסידי ברסלב כדי להגיע לרבנו הם לא התפלפלו ורואים שמי שמגיע כיפשו אותו למה להגיד תיקון הכללי בוא נגיד כל תהילים זה פלפול אומרים תהילים כמו שרבנו גם מלמד בליקוטי מורן תורה עג שעל ידי אמירת תהילים זוכה להגיע לשער ה50 של הקדושה ואותו דבר אומרים תיקון הכללי למה פלפולים האלה כל הפלפולים האלה זה שרק רבי נתן בעצמו שהיה בארץ ישראל כבר היה זמן שהוא אמר אני צריך לחשבן לחזור חזרה כדי להגיע לקיבוץ הקדוש באומן כולם הלכו בתמימות אבל על אור הצדיק מה שהסתרה אחרא עובדת אפילו שזה אנשים יראים ושלמים זה להכשיך את דעת הצדיק בשכלים וכל אחד יראה שיש לו שאלות על רבנו ולמה ושאלות על אחרים למה הם נוסעים זה הכל תשים לב זה מפלפולים ושכלים והתמימות נשארת פה בצד ובכלל לא משחקת תפקיד לצערנו מסביר רבי נתן בהלכות שבועות בהלכה ב' רבי נתן שמה מסביר מה זה אנשי שם אנשי שם שחלקו על משה רבנו כוח ועדתו אומר רבי נתן עני עיקר הגדלת השם הוא על ידי משה רבנו להגדיל שמו יתברך להאיר בנשמות ישראל דעת ותבונה שיש השם והשם הוא אצלך והשם הוא נמצא אצלך זה כמובן אצל כל הצדיקים אבל יש את הצדיק הור שהוא קיבל את המושכות להעיר בנשמות ישראל והסימן שיחלקו עליו ובסוף כולם ימשכו אחריו וזה מה שרבי נחברסלב עושה הוא יודע להעיר בכל גווני הקשת והעם את אור השם יתברך שהשם יתברך איתך ואצלך ויודע לקרב כל אחד לא בכלל בפרט איך למשוך אותך אל השם יתברך אז אומר רבי נתן עיקר הגדלת השם הוא על ידי משה רבנו עכשיו יבואו יגידו רגע רבי נתן מדבר על משה רבנו לא על רבי נחים ברסלב יש צדיקי הדורות שנשמת שמשה תמיד חוזרת משה רבנו רבי שמעון בר יוחאי הארי הקדוש רבי ישראל בעל שם טוב רבנו הקדוש שבעצם הוא זה שכבר העיד שזה עד ביית משיח כי על ידו יכול כל אחד מישראל להיקל שמו בשם השם אין יאוש בעולם כלל על ידי שהאור של הצדיק מאיר בעולם שזה האור של משה רבנו שהוא ככה נמצא במשך הדורות מה הסימן שהצדיק הזה מחליל את כל עם ישראל בשמו של השם יתברך הוא מקרב את כולם הוא מדבר לכולם הוא מחי את כולם הוא נותן עצות מהתורה והמצוות לכולם למה על ידי שנכלל בשם הצדיק תראו מה זה זה נקרא האור של משה רבנו להיות נכלל בשם הצדיק ללמוד מספרו ולקיים את סותיו שכבר השלים את שמו בתכלית השלמות ונכלל בשם השם הצדיק הזה ביטל את עצמו לגמרי אין לנו תפיסה להבין מי שרואה חיים הוא הרן או שבחי הרן מה כתוב על רבנו שכבר בגיל שש יש אומרים כבר בגיל בגיל שש כבר בגיל שש כבר פרש מתאבות העולם וכבר היה אוכל ולא היה תואם בכך כדי לא להרגיש את הטעם ויש אומרים בגיל שש ויש אומרים בגיל תש כבר חיבר את ספר המידות שרואים שלפי ספר המידות והמקורות שיש הוא כבר ידע את כל מקצועות התורה פשט רמז דרש וסוד כל התורה הייתה מונחת לו כבר בכף היד תשימו לב זה לא אנחנו בגיל שש חשבנו על הסוכיה שנקנה במכולת שזה עיקר מילוי שם השם הצדיק הזה הוא פרוש לגמרי הוא פרש לגמרי עברו עליו מחלוקות עוברים עליו מה שעובר עליו אבל האור שלו זורח בעולם הוא כלול בשם השם ומחמת שהוא כלול בשם השם כמו שהשם יתברך לא מתייאש מאף אחד בעם ישראל ככה הצדיק הזה מאיר אור לעולם ודעת לעולם שכל אחד יכול להתקרב לקדוש ברוך הוא כי שמו משותף בשמנו השם של האדם זה המהות השם של הצדיק זה המהות איך להעניק את הדור רבי נחמן השם זה נחמן אומר רבי אברהם בן רב נחמן נשונה פתוחה גימטריה 50 לקבל את האור משער ה-50 משער הכתר משער הרצון להתחיל לרדת למקום הכי אינטימי של האדם שזה הרצון משמה לגדל אותו אחרי נ יש לנו מ וח זה אותיות מוח הוא יורד למוחין שלנו אחרי המח יש לנו נ סופית שיורדת למטה היא מושכת את האור כלפי מטה למי לתלמיד לרבי נתן נ פתוחה מקבלת את האור הזה ת זה החקיקה זה הסוף של הזמן נ אחרונה שיורדת אלינו מושכת את האור אלינו והאור הזה של הנשמה הזאתי והדעת הזאתי ומה שהוא מגלה דרך התורה יודע לגעת בכל הרבדים של כל נשמות ישראל מכל הזרמים כולם בין החלושי כוח שהם בחינת שבדן שהיה מאסף ובין החזקי כוח זה מה שרואים באומן מכל השכבות החלשים החזקים זה לא משנה כולם מתקפצים ובאים לרבנו ההתחלה של הבעל תשובה ההוא בן 80 כולם מתקבצים כולם התכבצו והולך הוא יודע להעיר בכולם בכולם בכולם מכל שכבות העם מכל החסידויות באומן רואים קיבוצים של כל השכבות יש שמה מניין של גור יש שמה מניין של חבד יש ממש ספרדים אשכנזים אתה רואה קיבוץ שלם מה שבעצם התפקיד של המשיח לעשות ורבנו אמר שהאור של המשיח נמצא אצלו ההבדל שלמשיח לא מקשים ולא ולמשיח יקשיבו ולא לא מקשיבים ואומר רבי נתן כנכלל שמו בשם השם עכשיו השם שלנו זה המהות שלנו רבי נחמי ברסלב יודע להיכנס למהות שלנו ולקרב אותנו לשם ונשלם שמו יתברך ומה זה נשלם שמו יתברך שכל אחד יזכה לנקודה שלו כמו שרבנו מסביר בתורה לד שכל יהודי יש בו נקודה שהם בחברו ונשלם שמו יתברך וממילא מגיעה הגאולה ממילא מגיעה הגאולה התיקון של הכל ורבנו אמר פעלתי אצל השם יתברך שלא יקח אחד מהנשי קודם זמנו איזה איזה דיבורים הצדיק הזה אמר יבואו פלפלנים ויגידו מה זה אבל הדיבורים שרבי נחמם ברסב אומר זה נשמע גאווה בטח לאחד זה נשמע גאווה כי הפוסל במומו בפומפו פוסל אבל אם תבין על מי מדובר תבין שזה שיא הענווה שהוא אמר את זה לא רמז אמר את זה בהדיה ולצערנו במשך הזמן גם רבי נתן אומר שיהיו כאלה שגם יגידו את זה על עצמם אבל על כיסו לא ישב זר כי גמרנו הדור כבר מתוקן רבי נחמם ברסלב הכין את הכל רק צריך עכשיו להפיץ כמה שיותר את הדעת שלו את הדיבורים שלו והעולם יבוא לתיקון הגדול בעזרת השם והמושלם והטוב ונתגדל ונתקדש יותר שמו של השם יתברך אומר רבי נתן ולהפך על ידי פגם ועבירה פוגם ומשקר בשמה דמלכה וכאילו ממעט שמו חס ושלום ועל כן אנו אומרים ומבקשים ותמלא כל השמות שפגמתי בשמך הגדול והצדיק שזכה לתכלית השלמות כבר השל שלים את שמו ונכלל בשם השם ורבנו כבר עשה את זה לכן רבנו אמר שכבר הספר שלו עליכוי מורן זה התחלת דגאולה איזה התחלתה דגאולה של הרחמים שיהיה גאולה ברחמים ולא עוד אלא שיש בכוחו להעלות הטוב שבכל אחד מישראל הוא לא פותח איזה מפלגה אתם רק תהיו אצלי תדעו לכם שיבוא משיח צדקנו לא יהיה יותר את הדברים האלה מפלגות קהילות כולם יהיו קהילה אחת ומהלארץ דה את השם כמים להכסים הוא לא מדבר רק לאיזה קבוצה מסוימת ואם עכשיו יש איזה כמה שלא מתבטלים אליו אז הוא ישר פוסל אותם וזורק אותם כי זה יכול לפגוע לו בכל המהלך שלו לא הוא יודע להאיר בכל נשמה ונשמה ולעשות את כל העולם קהילה אחת להשם יתברך ומלא ארץ דה את השם כמים להם יחסים וזה רואים באומן בחוש אפשר להתבלבל כי כלל ישראל כל מי שעדיין שם ישראל נקרא עליו אף על פי שהוא כמו שהוא עדיין יש לו איזה אחיזה וכלליות בשם השם השם יתברך לא מסלק אף אחד אף אחד הוא מחליל את כולם בקהילה שלו את כולם כולם נכללים בשם השם רק מה צריך לגלות את האור הזה בנשמות ישראל את הטוב הגנוז שבכל יהודי שיהיה נכלל בשם השם אז מה קורה עם עכשיו יכול להיות שאתה תיתן איזה דיבורים אבל זה יכלול רק איזה קבוצה מסוימת זה יפה וזה טוב אבל מה עם השר אז אתה יכול להיות תלמיד חכם מאוד גדול וכבודך במקומך מונח אבל להגדיר שאתה צדיק הדור מחילה מכבודו אלף פעמים לא לא כי אתה צריך להיות נכלל בכל נשמות ישראל וזה מה שרבי נחמ ברסלב עושה הוא מחליל את כולם מוריד את האור שלו לכולם לא משנה מאיזה מגזר מאיזה מקום ורואים את זה בחוש אי אפשר להתפלפל על זה בכלל ואומר רבי נתן שנקרא על שם ישראל שהם כלולים בשמ דמלכה הוא מראה לכל יהודי אתה כלול בשמך בשמו של השם יתברך כל פעם מחדש [מוזיקה] לחיות את ההוה לשלוט בנעשה מסוכות גבוהות מול העיניים צועק עד לשמיים [מוזיקה] רק לברוח מהמבטים לנסות לרוץ למרחקים עמוק בפנים נזקת זעקה אני בן מלך [מוזיקה] ולא בנה של השבחה אני בן מלך אבל מי בכלל שמע [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מוזיקה] כן אתה בן של מלך ולא בנה של השפחה [מוזיקה] שומע בני את זעקתך מבקש אתוהר לבבך רק אליי תברח תמיד ואל תנוס ממני אהבתי לך היא נתונה [מוזיקה] אתה בן מלך ולא בנה של השפחה אתה בן מלך [מוזיקה] אוהב אני אותך אז אומר לנו רבי נתן כי שמו יתברך נקרא עלינו השם אלוקי ישראל אבל עיקר הכלליות על ידי הצדיק האמת שכבר השלים שמו בתכלית השלמות וכל מי שנקרא על שם הצדיק כל אכן צריך לזכות את קר עם ישראל שיהיו לומדים ועוסקים בספרי רבנו ללמוד מספריו ולקיים מצותיו ואז כולם יהיו נכללים בשם הצדיק עוד ספר עוד הפצה עוד דיבור מרבנו הוא יקרא דיבור מרבנו כבר מתחיל להיות כלול בשם הצדיק הוא אומר תיקול הקנעלי הוא מתחיל להיות כלול בשם הצדיק ואז מה קורה הוא נכלל בשם השם ויבוא התיקון הגדול לכן צריך כמה שיותר להעיר את הטוב להפיץ להפיץ להפיץ דעת רבנו בעולם אפילו יש כאלה מתנגדים שלח לו דברי רבנו תן לו איזה ספר שלח לו לא יודע מה איזה משהו תן לו איזה דיבור מרבנו אתה עכשיו גורם לו להיות נכלל בשם הצדיק ואומר רבי נתן ועל ידי זה הוא נכלל בשם השם ככה יהיו כולם כלולים בשם השם בגלל זה הרבה פעמים אני אומר גם אם אתה נתקע לי מתנגד חבל להתפלפל איתו על ההתנגדות בוא תגיד לו בוא הנה בוא נפתח איזה דיבור בוא נלמד ביחד בוא תשמע איזה דיבור מרבי נחים ברסה בעצם זה שהוא שמע הוא מתחיל להיות כלול בשם הצדיק וזה כבר התחיל לפעול על הנשמה שלו ובעיקר ההפצה שבכל בית בכל מקום כמו שרבי ישראל דובד 10סר כל כך הדגיש את זה שבכל בית בכל בית יהיה ספרי רבנו בכל טלפון בכל מכשיר בכל מדיה שיהיה דעת רבנו בעולם שהדיבורים של רבנו ישטפו את העולם ללמוד מספריו ולקיים מצותיו כל דיבור ודיבור שלו הוא כל חיותנו ותקבותינו כמה שיותר המדיה תהיה מלא רבי ישראל דבוד 10 באחרית ימה ועיד ואמר כל ימיי מה שהכרתי את רבנו שזה כבר התחיל בגיל 17 התפללתי ובכיתי וכספתי שבכל בית יהיה ספרי רבי נחים ברסלב וברוך השם זה פעל והיום צריך את זה במדיה בישראל תמיד היה אומר לתלמידים שלו איזה כישרון שיש לך קח את זה לרבנו אתה יודע לשיר תשאיר מרבנו אתה יודע לדבר דבר מרבנו מה שאתה יודע לעשות תעשה לכבוד הצדיק להעיר להעיר להביא את הגאולה שכל עם ישראל יהיו נכללים יהיו נכללים בשם הצדיק ללמוד מספריו ולקיים את סותיו אבל אומר רבי נתן אבל החולק על הצדיק כחולק על השכינה כי חולק עצמו משם השם כי אי אפשר להיקל בשם השם כי הם על ידי הצדיק שהישלים מעשיו בתכלית הקדושה והשלמות אז באים ואומרים לי אז מה זאת אומרת בלי התקרבות לרבנו לא יהיה גאולה מה מה הכוונה בזה אז אמרתי לו תראה ספר המידות מפורש או צדיק כי עיקר ביאת המשיח תלוי בקריבת הצדיק זה לא דבר פשוט רבי יצחק ברייטר כותב בחלוקי הנחל שמחמד שכל הגאולה תלויה בדעת של הצדיק שתתפרסם בעולם אז מי שחולק על הצדיק יהיה חייב לחזור בגול כי עיקר ביאת המשיח אתה לא בקרבת הצדיק מה לעשות אלה דברים שאולי לפני כמה שנים היה קשה להגיד אותם אבל צריך לשים גם את האמת ו ולדאוג לעם ישראל שיהיה להם דעת רבנו בעולם שיהיה להם דעת רבנו בעולם ולאחוז בזה באכי תמימות ללמוד מספריו ולקיים מצותיו של רבנו כפשוטו שהוא נכלל באמת בשלמות בשם השם ועל ידו יכולים הכל להיקל בשם השם וזהו בחינת פגם העצום של מחלוקת קורח שחלק עצמו מהשם יתברך על ידי שחלק על משה רבו בבחינת ויקח קורח ויתפלה קורח שחלק עצמו ועדתו משם השם על ידי שחלק על משה ואמר שהוא בעצמו יודע שם השם ותשימו לב שהמחלוקת הזאתי היא לאך כל הדורות ככה היה עם רבי שמעון ככה עם רבי ישראל בעל לשם תו ככה היה עם הארי ככה היה עם רבנו אותו דבר זה כל הזמן חוזר על עצמו כמו שכתוב כי כל העדה כולם קדושים ובתוכם השם אתם מבינים מאיזה מקום הוא בא האמת אצלי אבל ככה ככה גם היה עם רבנו שחלקו עליו שאמר ששם השם הוא בתוך כל העדה והאמת הוא כן אומר רבי נתן אבל הוא פשע מאוד במה שרצה להטעות את עצמו ואת ישראל כאילו שם השם בתוך ישראל בלי הצדיק משה רבם זה מה שרבי נתן אומר הוא אמר נכון כל העדה כולם כולם קדושים והשם בתוך העדה רק כל המהלך אח שלך היה שאין את הצדיק האמת אין את הרועצון ואז ממילא בשורש מסבירים שהפגם שלו היה משה קיבל תורה מסיני שרה ליהושע ויהושע לזקנים וכן זה הדרך זה היה הפגם שלו השם יתברך נמצא בעם ישראל כולם קדושים נכון אבל ברגע שאתה מנתק את המהות שנקרא ויאמינו בהשם ובמשה עבדו זה כבר אסון ולכן תשימו לב משה רבנו מה לא השימו אותו על אשת איש וגונה ועושה כך מה לא השים אותו על הכל הוא שתק ואנחנו מה כי תעלינו עלינו על מחלוקת כוח ועדתו משה רבנו לא שתק ואז סטייפלר שואל אומר מה זה איפה הענווה של משה רבנו ופתאום משה רבנו פותח את הפה ואומר תבלא אותכם האדמה וכך וכך יהיה ותרדו חיים שעולה ה פ הפ מה קרה איפה הענווה אומר הסטייפלר זה הענווה למה כי הוא ידע שאם אתה בא עם הפלפולים שלך ואתה מכניס תפיסה שאין התקשרות לצדיק האמת זה חורבן היהדות אם אין ויאמינו בהשם ומשה עבדו זה חורבן היהדות זה כל הדינים וכל הייסורים וכל הצרות בעוד מעט מהתפיסה הזאתי על זה אני חייב לעמוד בפרץ ושלא יקרה כזה דבר שכל עם ישראל ידעו תמיד שיש צדיק הדור שהוא הרואה צון של עם ישראל וכולם צדיקים אבל חייב שיהיה את הרועצון חייב שיהיה את הצדיק הדור שהוא נכלל בשם השם אבל הכל על ידי הצדיק משה רבנו אבל תכף כשחולק על משה שהוא הרב האמת מת הרי עוקר עצמו ואת השומעים למחלוקתו משם השם מבינים מה זה שלפעמים אדם עם הלמדנות שלו מרחיק אדם מהצדיק איזה פחד מה אתה עושה אתה יודע מה זה שבחור בא אליך ואומר לך אני רוצה לנסוע לאומן ואתה בפלפולים עם כל זה שאתה תלמיד חכם ולמדן ולא משנה מה ואתה אומר לו לא פתח את הספרים איך תעמוד מול רבי נחברסלב בעולם הבא איך תעמוד באמת הדין שהשם יתברך שלח כזה צדיק ואתה עם כל הפלפולים והתורה והלמדנות אמרת לו לא לסוע עם הבטחה כזאת שרבי נחמי מברסלב נתן וגילה לעולם איך אדם יעמוד בבית דין של מעלה ושאלו אותו למה לא הכנסת ספרי רבי נחמן לבית מדרש שלך לקהילה שלך למה למה לא כי זה למה אתה ידעת כמה נשמות ישראל צמעים לזה השם ישמור כי אי אפשר להיקלל בשם השם כי אם על ידי הרב האמת כנל שזה הצדיק הדור ועוד הפעם המחלוקות יכנסו והפלפולים יכנסו שכל אחד יגיד שהאמת אצלו כל אחד יקום יגיד האמת אצלי אבל יש אחד הצדיק שעיד על עצמו אין פה בכלל מה להתבלבל הוא לא רומז הוא לא עושה איזה פעולות כאלה תבינו דרך השורות שאני צדיק הדור תבינו דרך השורות שאני משיח אני עדיין לא מתגלה ממש לא בא רבינו חיים ברסב שם את הכל על השולחן שחור על גבי לבן שאמר על עצמו אני צאתי כדור את ביאת משיח וזה הכל ואם הוא אמר את זה בפשיטות אני הולך עם זה לא מתפלפל ולא שום דבר וזה שנקרא הכתוב את עדת קורח אנשי שם כי זה היה עיקר הפגם שרצו לעשות לעצמם שם לחלוק עצמם ממשה מחמת איך יכול להיות שאדם עושה לעצמו שם ועושה מחלוקת ויוצר לעצמו איזה קבוצה מסוימת וכמובן שהוא יגיד שזה לשם שמיים וכולי מחמת גסותם השם ישמור ויציל אפילו שהם היו צדיקים וגדולים עדיין היה בהם גסות הרוח שרצו שיהיה להם הם שם וכבוד ופרסום תראו איזה דיבורים חוצבי להבות של רבי נתן זה רבי נתן אני מקריב מפנים ואל כן עיקר ההתקרבות להשם יתברך הוא על ידי בחינת ביטול הגאות הגאווה והכבוד לבטל את הגאווה והכבוד והרצון לפרסום של כבוד ושם ותהילה ובמה והרב הגאון והמקובל האלוקי והמערבל בטון והמפוצץ צלעים וכל אחד נהיה איזה באבא היום צריך לזרוק את זה לזרוק את הדבר הזה לזרוק את התופעה הזאתי אדם אני מדבר על אדם בפרט שכל אדם צריך לעשות את החשבון נפש הזה שהם בחינת שם ולבטל עצמו וכבודו ושמו נגד שם כבוד מלכותו כי ענווה גדולה מכולם שאדם מוכן להשליך הכל את כל הרצון שלו שיהיה לו במה וקהילה אלה דברים יפים וטובים למה לא זה שיש קהילות זה דברים יפים אבל שזה גורם מחלוקת על הצדיק ומסתיר את אור הצדיק השם ישמור ויציל גם רבי אהרון מברסלב היה אף בית דין של ברסלב אבל הכל היה כלי שרת לרבנו זה לא דבר פשוט שאדם מחליט לפתוח קהילה שאדם יש לו תלמידים זה לא דבר דברים פשוטים חס ושלום זה יכול להיות איזה סוג של הסתרה והסתר אחת תדעו לכם אלופה בלת לאדם במה מטורפת יתנו לו כיסא הרב הגאון יעמיד תלמידים ינרו אחריו והכל וכולי וכולי וכולי וכולי ובסופו של דבר הוא לא יהיה מחובר לנקודה שלו שזה פשט אחד יהיה לו את כל הבמה שבעולם הוא יהיה מחובר לכולם הוא לא יהיה מחובר לעצמו ודבר שני שהשם ישמור ויציל ומסתיר את אור הצדיק רבי ישראל דוב השליך הכל כדי לקרב לרבנו זקני אנש בדור הקודם תראו אותם איזה בריחה מהכבוד ורק כדי להזריח את האור של רבנו ויכלו להיות ענקים שבעולם והיו ענקים שבעולם אבל יכול להיות ראשי קהילות ראשי ישיבות ודאי אבל קודם כל בראש מעיינם להזריח את האור של רבנו לאחר מכן מי שהיה איזה ראש ישיבה ראש קהילה הדברים היו יפים וטובים רבי יצחק ברייטר השם מקום דמו היה מנהיג חסידי ברסלב ופולין אבל הכל הוא השתמש לקרב לרבנו זה לא סותר אבל זה מאוד דק בתפיסה מאוד דק כי היצר הרע מתלבש באדם בהצטלה של ענווה שהוא כביכול מרחם על הדור וצריך לפתוח קהילה ובתי כנסת וכולי וכולי ואדם צריך לבדוק את עצמו מאיזה מקום זה בא לך האם אני רוצה פרסום ושם תיזהר אתה נכנס פה למלכודת אתה נכנס למלכודת לך תדאן כבר לא נפלת שמה לצלן ואז הוא הופך להיות הרב הגאון המקובל האלוקי טהטה טה וכולם נוערים אחריו ויש לו חסידים וכולם רק אצלו הלו הלו הלו איפה רבנו איפה תיקון הדור וכן אי אפשר להתקרב להצדיק והרב האמת כי אם על ידי שמבטל שמו אדם לא צרוך לא צריך לחשוב על כבודו אנחנו רוצים גאולה ומשיח ולעשות רצון השם שיתגלה שמו של הצדיק לא שמי שיתגלה השם של רבנו רבנו בעולם לא שמי שיתגלה הדעת של רבנו בעולם ואדם צריך להשליך הכל בשביל זה רק שיתגלה הדעת של רבנו בעולם אנחנו רוצים גאולה רוצים משיח מה אנחנו רוצים קריירות אין לנו זמן לקריירות למי שכבר יש כוח לקריירות בדור הזה כל אחד רוצה להיות בעל קריירה יש לי חבר טוב חסיד ברסלב אמיתי יום אחד בא לו מישהו אמר לו נתנתי מהדרשה שלך יהי רצון שתקיל קהילות ויהיה לך תלמידים ויהיה לך חסידים אומר לו הופ ה פ הפ הפ תעצור תעצור ככה אמר לו אומר לו "מה זאת אומרת?" מה אומר לו "תעצור תעצור תעצור אל תברך אותי בזה תהן לי להיות כלי שרט לצדיק." אומר לו "מה אז קהילה זה לא טוב?" אומר "זה טוב אבל צריך בזה המון זהירות ואם השם כבר ישלח לי את זה שיציל אותי שאני לא אכשיך את אור הצדיק שאני רק אעיר את אור של הצדיק הכל הכל הכל הכל הכל למען רבנו רבי ישראל דוב 10 בצבואה שלו השאיר ירושה של מיליון שקל וכתב את זה שזה יהיה להפצה אתם מבינים על מה מדובר הכל הוא עשה יום אחד ראו אותו היה בלילה ראו אותו יושן על ספסל אמרו לו סבא מה קרה אומר אני בהפצה צריך להגיע לבתים לתת ספרים אמרו לו כן אבל למה אתה ישן על הספסל אומר אין לי איפה לישון אז אמרו לו אז תיקח איזה 30 לירות תיקח לך איזה אחסניה תישן לילה תמשיך מחר אומר ב-30 לירות האלה אני יכול לקרות ספרי רבי נחמן אני מעדיף לישון על הספסל לקנות ספרי רבנו ולהפיץ אותם תראו מה זה תראו מה זה איזה ביטול איזה אור איזה אור איזה איזה אהבה לצדיק זה איזה מתנה בתכלית הביטול ואז יזכה להיקל בשם הצדיק ועל ידי זה הוא נכלל בשם השם ועליו נאמר והיה כל הנקרא בשם השם מלת כן היא מלת מכל התופת של הדור איי איי איי ובשרידים אשר השם יקרא שנזכה כמה שיותר להיות כלי שרט והמלצרים לכבוד רבי נחמ ברסלב שהוא אור הגאולה מלצרים לרבנו המגישים לעם ישראל לתורת הצדיק זה הכל אנחנו מעצמנו לא אומרים כלום רק מה שהצדיק כותב ברוך השם הוא כל חיותנו ותקוותנו ושכל העולם תלוי בו שנזכה בעזרת השם בשורות טובות שבת שלום Ah
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה