מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל פרשת שמות הדרך שבאדם
מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל פרשת שמות הדרך שבאדם
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם תוכנית לכבוד שבת קודש פרשת שמות מדברים ב תורתו של רבי נחים ברסלב [מוזיקה] והיום אנחנו בעזרת השם נדבר על הפרקים שבפרשה שמדברים על הנושא הזה של גלות מצרים גלות גאולה איך מתחיל כל המהלך הזה משה רבנו לדת משה נקודת התחברות לצדיק איך זה קשור לימינו אנו ואייך אנחנו מתחברים בדבר הזה דברים מעניינים דברים נפלאים ברוך השם נראה מה רבי נתן גם מלמד אותנו לנקודה הזאתי ובעזרת השם זכה לעונג שבת טוב אתם יודעים אתם מכינים עכשיו את כל הדברים לשבת אז קודם כל תודה וההודעה שירות ותשבחות תודה רבה על בורא עולם שמזכה אותנו להכין דברים לשבת להתכונן לשבת לענג את השבת הכל הכל לכבוד שבת קודש זה הכל אכילה של קדושה זה מתנה גדולה מאוד שאנחנו זוכים להיות מאלה שמענגים את השבת ישב כל פעולה הכי קטנה שאנחנו זוכים אשרינו ואשר חלקנו וכמובן שיהיה הכל לשפע ברכה והצלחה לכלל עמו ישראל ברחמים שנתבשר בשורות טובות שאשב עד בני [מוזיקה] ימים זה הזמן קצת להגביר את הרמקולים בבית תוכנית לכבוד שבת מדברים ע רבי נחמ ברסלב איזה כיף יאללה כמה סלילים וך פורה בתוך בצר וגם בבל אשר גברה לתוצר ברה שמו ביקר אלוקים תן במדבר עד שיטה בראש תד למזר לזר שלמים תן [מוזיקה] כמנר אדם אדם אד [מוזיקה] איזה חסד השם שאנחנו זוכים להכין את ההכנות לבית עם מוזיקה טובה ולדבר מרבנו הקדוש להכין את השבת לכבוד רבנו עם העצות שלו מה אני אגיד לכם להכין את השבת עם העצות של רבנו זה טענו לדבר שולחן שבת מהדיבורים של רבנו זה עונג על עונג על עונג זה מה שיביא את הגאולה ברחמים צ מצ קדשך ש שבת קודשך זה הזמן גם לעשות קצת איזה תפילה תודה ושבחים טילות לבורא עולם להודות לו על המאכלים שאתם מכינים לשבת ועל הניקיונות לשבת ועל הסדר והארגון לשבת ומה שכבר הכנתם כבר להודות להלל ולשבח מקבלים את המלך מלכו של עולם מגיע לנו לבית איזה שמחה [מוזיקה] אז בעזרת השם הנושא הזה של חומש חדש אנחנו מתחילים חומש שמות ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרים המתחיל בעצם שעבוד מצרים ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרים הבאים מלשון ביאה מסביר הארי הקדוש שבחא אדם הראשון היו ניצוצות שנפלו בתוך מצרים ועל ידי שעם ישראל מגיעים למצרים הם בוררים שמה את הניצוצות לכן שעם ישראל יצאו ממצרים חזל אומרים השאירו את מצרים כמצולה שאן בדגה יש אומרים אן בדגן ויש אומרים אן בדגה אבל מה זה אן בדגה כמו במצולות הים שלא נשארו דגים רוקנו את הכל הרשת רוקנה את הכל ככה אותו דבר עם ישראל רוקנו את כל הניצוצות של הקדושה עוד מחטא אדם הראשון אז לכן כתוב ואלה שמות בני ישראל הבאים מלשון ביאה מצרימה עכשיו למה כתוב מצרימה היה צריך להיות כתוב מצרים אז ידוע שהמדרש אומר שמי שהיה נכנס למצרים לא יכל לצאת למה כי בלעם היה שמה אחד מהשרים ו של פר והוא היה מכשף את כל מצרים היה מכניס שמה כוח המדמה הכל היה כישופים אז לכן מצרים זה אות ראשונה מ פתוחה אתה רוצה להיכנס אפשר אות אחרונה מ סתומה אתה רוצה לצאת אי אפשר מה הקדוש ברוך הוא אומר ואלה שמות בני ישראל הבאים מ מצרימה הם נכנסים למצרים נכון אבל האות ה האחרונה תוציא אותם ממצרים שזה סוד הגאולה ולכן יש לנו ארבע גלויות כנגד שם הוויה יקוק שכל אות בשם בעצם יוצרת גאולה הגלות האחרונה היא כנגד האות ה שצריך להצמיד את האות ה לכו ואז ככה תהיה גאולה ושם השם יהיה שם מלא תגלה מלכותו בכל העולם כולו אז עם ישראל נכון נכנסים למצרים אבל ה נכנסים למצרים לתוך החושך לתוך ההסתרה זה לא קל זה לא פשוט אומר גם שזה מצר זה מצר על האדם סוגר על האדם במצרים אומר הרמחל הייתה ערבת הארץ ככה היא נקראת אומר הרמח למה היא נקראת ערבת הארץ כל הזימה כל הניאוף כל הבעיות כל הבלבולים כל הדמיונות וכוח המדמה הכל נמצא במצרים סוגר עליי אבל הקדוש ברוך הוא לא עוזב שום יהודי שום יהודי הוא לא עוזב אז גם אנחנו מרגישים בדור הזה שאנחנו נכנסים לתוך מצרים אוהו ואיזה כוח מדמה ומרים חזל מסכת ברכות שכל הגלויות נקראים בשם מצרים ואיזה חושך ואיזה הסטרה אבל מהסתכלות של אמונה אנחנו בוררים ניצוצות אנחנו יוצרים תיקונים של העקבות ד משיכה אנחנו הנשמות המובחרות שנבחרו בכפה שנבחרו באיכות אתם תרדו לזה הדור אתם תבררו את הניצוצות אתם תביאו את הגאולה אז אנחנו החיילים אומנם בעקבות הד משיחה אבל בחוד החנית ב בי בי בי יב ב ב ב יב ב ב ב יב ב ב ב יב ב ב ב י יבא יבא יבב יב יב יב יבב אז עם אמונה ממשיכים כי מאמנים שהקדוש ברוך הוא מדריך את הכל כל מה שהוא רוצה זה שכמו שעם ישראל יהו במצרים והזכיר להם משה רבנו תבקשו את מלכות השם אתם לא עבדים לפרע אתם עבדים לשם בקשו את זה תרצו את זה תחשפו לזה להיות עבד השם שזה הבן חורין האמיתי כי אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה וכל הגלויות זה לורר אותנו למקום הזה וברוך השם אנחנו מתעוררים לזהוב השבת נתנ לתנ כל נפש מח לי אל הדום השבת נתנה לעמו מתנה לכל נפש [מוזיקה] מנו איזה קצב איזה קצב ככ בוררים [צחוק] ניצוצות שלום לבן דודי הצח והאדמון שלום לבן דדי צח דמון שלום לך מ רקק מורמון שלום לבן דוי שלום לבן [מוזיקה] דוי כשיבוא השישי אליך ישראל [מוזיקה] שמור וגם זכור כרל שיבוא השישי אלך ישראל שמור וגם זכור בך בחר אז עם ישראל יורדים למצרים לסוד בירור הניצוצות ככה מסביר הארי לתקן חטא אדם הראשון זה בעצם המהות של היהודי שכל מקום שהוא נמצא איפה שהוא נמצא איפה שהוא נוכח יש לו עניין של תיקון משורש נשמתו לברור ניצוצות וזה רק יהיה ל טובתו הנצחית וגביע אותו וי רומם אותו לכן רבנו אמר בשיחות הרן שמזדמן לאדם איזה נסיעה הוא לא צריך להתעקש לא לעשות אותה הוא לא חייב להסכים ישר הוא צריך לבדוק אותה על פי הלכה אבל לא להתעקש כי יכול להיות שיש לו איזה עניין באותו מקום ששמה על פי שור שנשמתו הוא צריך לעבוד את השם ולהיות שמה והנוכחות שלו בוררת הניצוצות אז גם עם ישראל צריכים לרדת למצרים והם יורדים למצרים שזה הסוד של הביאה ואז מתחילה ד מחדש בהמשך שזה סוד הגאולה ואיך יודעים שהשם יתברך איתם רואים שעם ישראל מה זה מתרבים יש אומרים במדרש לקות מאמ לוז מביא לנו שיש אומרים שכל אישה ילדה שש בכרס אחת אתם יודעים מה זה כל לידה שש תינוקות אז אין לך בית יולדות שיכול להחזיק את זה ויש אומרים 60 בקרס אחת לכן כתוב ירבו וישרצו וכל תינוק היה מה זה חזק היה כבר שיוצא מהבטן של אמא שלו כבר יכל ללכת היה בריא שלם עד כדי כך מרוב שהיה חזק היה יכול לחתוך לעצמו את חבל הטבור עד כדי כך והמצרים לא יודעים מה לעשות ואז מה הם אומרים לפרעה הב נתחכמה לו בוא נתחכם איתו בוא נבוא איתו בכלים בוא נבוא איתם בשכל בוא נעשה להם פעולה שנוריד להם את את הילודה נתיש אותם נעשה אותם עבדים אבל חיייבים לבוא בחוכמה זה היצר הרה הכי מסוכן שכביכול אדם חושב שזה לטובת ומסתבר שזה לא לטובתו בכלל ולכן אבל עם ישראל נאמר עליהם תמ תמים תהיה עם השם אלוקיך ואז רואים המצרים את זה ואים הבה נתחכמה לו כל הבן הילוד היורה תשחו עכשיו בוא ניגע פה באיזה נקודה מעניינת בהתחלה מה הם אמרו היו שולחים עם הילדות היו שומעים שכ אחד רוצים לזרוק אותו ליור אז היו הולכים לשדות שמה ללדת היו באים המצרים מנסים להרוג אותם בינתיים התינוקות היו גדלים מספיקים לחזור למצרים אז אי אפשר היה להרוג אותם מה היו מחכים איך ש איך שהאישה היייתה יולדת היייתה נפתחת האדמה ככה מביא המדרש והתינוק היה נמצא בפנים והיה שמור ומוגן היו באים המצרים חורשים את האדמה ונעשה נס ולא פגע המחרשה בתינוקות הקדוש ברוך הוא שמר עליהם וכל תינוק היה יורד מלאך מן השמיים וכל מלאך היה נותן להם אבן אחת שיש ב הה יוצא מן החלב ואבן אחת שה יוצא מן הדבש ולכן כתוב דבש וחלב תחת לשונך והתינוקות היו שותים חלב ככה מזין טוב מהמלאכים ודבש טוב מהמלאכים והיו באים בריאים ושלמים למצרים ומצרים הייתה מתמלאת בעם ישראל מזה רואים שהשם יתברך מה אמר כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ כמה שמענים אותו יותר הוא יותר פורץ מענים אותו יותר יותר פורץ יותר מניעות יותר שפע יותר מניעות יותר שפע זה מראה שהשם יתברך איתנו וגם עכשיו תשימו לב כמה אנחנו מוקפים אוייבים שרוצים לפגוע אותנו ולהוריד אותנו ולא משנה מה כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ זה במערכת הכללית אבל במערכת הרוחנית ם מצרים זה המצר וזה התאבות ויצרים כאשר יענו אותו שהתאבדות מצרים על האדם שהבל בולים והדמיון והמחשבות מצרים על האדם כאשר יענו אותו יש כוח בנפש של היהודי בנשמה שלו התורה שאומרת כאשר יענו אותו כן רבה כן יפרוץ הוא יותר מתקרב לשם ועוד יותר מתקרב לשם ולא מוותר והמצפון שלו יותר עמוק עוד יותר להתקרב לשם כי אין יאוש בעולם כלל וכמה שיש יותר מניעות עוד יותר רוצה את השם ועוד יותר רוצה את השם כי זה הנשמה של היהודי ולכן מניעות אותיות נעימות ולכן אומר הנביא אמוס כנגד כל הסיכויים והפך הטבע בדור האחרון ומלאה הארץ דאה את השם כמים לים מכסים כמה שהמצרים סוגר ומה היה במצרים היה את בלעם ובלעם מה היה עושה כישף את כל מצרים בדמיונות גם היום יש את הכישופים האלה מה זה הכישופים האלה זה המדיה כל הדמיונות כל המדיה כל הדמיונות שאדם פשוט מרגיש שהוא בבית כלב הווא מרגיש תענוג טוב לי במצרים טוב לי במצרים עם השומן עם הבצלים עם האבטיחים אבל הוא שוכח הוא שוכח שהוא נמשך אחר התאבות ואחר הדמיונות שהוא בן של מלך הוא בן של מלך ולכן אומר לנו רבי נתן אז מה עושים שיש לך כזו גלות של הסתרה ואלה שמות בני ישראל הבאים ממצרים את מי הזכירו את בניו של יעקב שזה שמות הצדיקים על ידי הצדיקים עוזבים את הדמיונות על ידי הצדיקים מקבלים ישוב הדעת על ידי הצדיקים זוכרים אני לא בן עבד אני בן של מלך ואז באים אחוזים בכוכבים לפרעה ואומרים לו תקשיב היום אנחנו ראינו בכוכבים שנולד מושיען של ישראל מה אמר פרעו כל ה הילוד היאורה תשליכו וכל הבת תחיון כל הבן הבן זה כנגד החסד הבת זה כנגד הדין כל הבן כל החסד כל מה שמגלה אהבה היאורה ת שליחו לתוך העבודה זרה כל הבת שזה הגבורות זה הדינים תגביר תגביר את זה אבל בזכות נשים צדקניות נגאלנו בזכות של נשים צדקניות אנחנו עתידים להגאל למה כי בנות ישראל שהיו במצרים וזה גם עתיד להיות בגאולה האחרונה הם מדקו את הדין האישה היא כנגד הכלי כנגד הגבורה אבל הם הצדקות שלהם מדקו את הדין לכן אדרבה המעלה של האישה היא ענקית וגדולה כי היא ממתת את הדין היו לוקחות את הגברים מטיפות בשבילן מנחמות אותם עוזרות להן זה אנשים הצדקניות זה אנשים הצדקניות שמתות את הדין בת ישראל ממתת את הדין ואז מה קורה אם מגלה חסד מה פרעה אמר פרעה אמר תחיו את הבנות למה כ הנ אחר תחתנו ע המצרים כי לא ייו בנים לא יהיו יהודים חס ושלום ואז הם יביאו ילדים חזקים וישארו במצרים ונשלט עליהם מה הקדוש ברוך הוא אמר כאשר יענו אותו כן הרבה וכן יפרוץ באותו יום נולד משה רבנו וזה היה בחודש השישי לאמא שלו ו הצפינה אותו שלושה ירכים שלושה חודשים ואז הי שמה אותו בור כל הסיפור שהיה ותרד בת פרעו פרו בעצמה ירדה לרחוץ מגילו אביה מעבודה זרה ואת מיא ראתה את משה לקחה אותו וגידלה אותו בבית של פרעה כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ כמה שהיצר הרע ינסה להפיל את האדם הנשמה האלוקית שלו יותר תפרוץ יותר תגדל יותר רצונות יותר כלים יותר אהבה והחסד שזה כנגד משה רבנו התגבר יותר בעולם כי אנחנו עם ישראל ממשיכים ומשה רבנו משין של ישראל כנגד כל הסיכויים נולד כך גם תדע לך אתה כנגד כל הסיכויים הקדוש ברוך הוא מצמיח לך ישועות כנגד כל הסיכויים הקדוש ברוך הוא מגדיל אותך ומפאר אותך רק תמשיך כפשוטו לעשות את מה שצריך זה האמונה שלנו זה ההצלחה שלנו להמשיך בדרך ולא להתבלבל משום דבר והקדוש ברוך הוא איך אומרים אמר לפרעה רצית להמיט אותו אה אתה תושב אותו על הברכיים שלך ותעשה לו דיגידן דיגידן דיגידן דיגידן זה לא יעזור כי הנשמה של היהודי תמיד פורצת לכל הקדושה שבעולם ב כל המתגים בה ייזכו יזכו לרוב שמחה לכבוד שבת קודש לכבוד שבת קודש זמירות לכבוד שבת לכבוד שבת קוד קוד הכל לכבוד שבת לכבוד שבת קודש ואז השם יתברך מה עושה מגדל את משה רבנו בבית פרעה איפה ששיא הקליפה זה הסוד ההסתרה על הצדיק אבל הצדיק האור שלו יפרוץ בעולם כי הוא צריך להושיע את עם ישראל ומשה רבנו מגיע לגיל 12 והמדרש אומר שהוא היה צריך להיות ממשיך דרקו של פרעה לא היה חסר לו כלום אבל מה כתוב על משה ויר בסבלותם הוא הרגיש אני לא שייך לבית פרעה א אני לא שייך למקום הזה אני לא שייך לתנופת הזאתי אני לא שייך לסטרה האחרה הזאת ויר בסבלותם ויצא אל אכו עוזר להם בעמל והגיעה ובסבל שעם ישראל עוברים זה הגדולה של הצדיק זה הגדולה של הצדיק לטפל בנשמות ישראל ולרדת למקומות הכי נמוכים במחשבה אומר רבי נתן לא במעשה אבל יורד לאישיות שלהם למקום המצר שלהם לכאב שלהם ומגלה להם השגות אלוקות מגלה להם השגות אלוקות מגלה להם אהבה שהשם איתם ואז הוא רואה איש מצרי מכה איש יהודי הסתכל כבחור ראה שלא יצא ממנו שום ניצוץ של קדושה ואמר את השם המפורש והטמין אותו בחול זה נגלה לפרעה על ידי מי על ידי דתן ואבירם ככה יש אומרים ואז הבין משה רבנו מה הבעייה בעם ישראל למה יש כל כך הרבה צער כי יש לשן מה יבי את הגאולה לשון [מוזיקה] הטוב שביעי בחרת מכל המני כן רבנו אמר לאחד ששאל אותו אני רוצה להיות מתמיד בלימוד מה רבנו אמר לו תיזהר שלא לדבר על שום יהודי אות בתורה ואות אחת שלא כתובה בתורה כל הספר תורה פסול אז שלא יהיה לך חלק וחיסרון בתורה חלילה וכס מזה אנחנו צריכים להבין מה זה למצוא את הקו זכות ולדבר מהלשון הטוב לדבר מהלשון הטוב זה התיקון להכל אל בת הי הביאני אלת הי ואז משה רבנו היה בגיל 2 יש אומרים בגיל 10 בוא נרך לפי המדרש שאומר שהוא היה בגיל 12 מגיע לבית פרעה ופרעה שומע על מה שהוא עשה ורוצה להרוג אותו הזוהר הקדוש מביא ככה מביא לנו גם המדרש שהקדוש ברוך הוא הקה בסנורים את כל פרעה ובית עבדה וכל היצים שלו ומשה רבנו מתפלל הצילני מחרב פרעה הקדוש ברוך הוא שמע ל התפילות שלו והוא ניצל מגיל 12 כל המהלך כולו עד גיל 80 שהקדוש ברוך הוא מתגלה למשה רבנו בשנה תבינו כמה זמן עובר אם אנחנו עושים חישוב מגיל 12 עד גיל 80 יש לך 68 שנה התורה לא מספרת לנו מה קרה עםם משה רבנו היה מלך במדיין 40 שנה לאחר מכן הגיע לבית יתרו והיה שמה 10 שנים לא היה לו קל שמה יתרו בהתחלה חשב שהוא איזה אחד מרגל שברח מבית פרעה כי הוא אמר לו אני הייתי שמה וברחתי 10 שנים היה בבית הכלב וציפורה הייתה מאכילה אותו כי ידעה שהוא איש קדוש לאחר מכן הוא מתחתן עם ציפורה הוא נמצא בבית מדיין מדיין מלשון דין וממתק את הדינים ובגיל 80 הקדוש ברוך הוא תגלה אליו בשנה אומר ו לך תגעל את העם שלי מזה רואים שהגאולה תלוייה בצדיק וכל דור יש את נשמת מר רבנו שיורדת לדור והיא מנחמת את הדור היא מנחמת את הדור ומשה רבנו מגיע למצרים ומתחיל לנחם את עם ישראל באתי להזכיר לכם אומר להם משה רבנו שאתם בנים של מלך אתם לא עבדים לפרעה אתם עבדים לשם כן אבל נפלנו ל49 שערי טומה אומר אומר להם משה רבנו נכון אבל החזקתם בשלושה דברים לא שיניתם את השם שלכם את השפה שלכם ואת הלבוש שלכם זה כבר נותן כוח עצום לגאול אותכם ממצרים למה גם אם נפלתם ל-49 שערי טומה אבל אם לא שינית את השם שלך מה זה מגלה שאתה יותר חזק מ-49 שערי טומה גם אם נפלת לכל התאוות שבעולם שזה 49 שערי טומה לא שינית את השם שלך את השפה שלך ואת הלבוש שלך נמצא שאתה יותר חזק מ-49 שערי טומה התגברת עליהם אם הצלחת להחזיק ככה לכן אתם רואים לצאת ממצרים לקבל את התורה ירד לכם המן ירד לכם הסלב תיכנסו לארץ הבחירה הכל השם יתברך רואה כל מאמץ הכי קטן של יהודי ואומר לו אם אתה עכשיו בהתקפה הזאת של הדור של 50 שערי טומה וקמת בבוקר ואמרת מודה אני לפניך ואמרת מ מודה אני לפניך נמצא שהמודעה לפניך יותר חזק מכל ה50 שעה רתומה אז אם תלך עם השמחה הזאתי ככה אתה תשמח מה זה נטלת ד מה זה ברכת המזון מה זה טלית מה זה תפילין כמה מצוות אנחנו מקיימים שאנחנו מוכיחים לעצמנו ולכל העולם כולו יש 50 שערי טומה יש תאבות יש דברים קשים נכון אבל אנחנו יותר חזקים מכל זה ומשה רבנו מתחיל לנחם אותם ואז מה אומר לו פרעה מי השם אשר אשמע בכולו מה זה מי השם שאי את יוסף ידעת מי זה השם מי זה הקדוש ברוך הוא כי פרעה הכיר את שם האלוקים שזה יותר הדין שם הוייה י כו כ שם הרחמים הוא לא הכיר ואז שמשה רבנו גילה שיש רחמים שאפילו שעם ישראל נפלו להסתרה שבתוך ההסתרה ולמקומות הכי גרועים ולכאורה על פי מידת הדין הם לא יכולים לצאת יש רחמים שהם לפנים משורת הדין יש אוצר מתנת חינם יש אהבת השם שמתגלה ומשה רבנו שהוא צדיק הדור יכול לגלות את זה והוא מגלה את זה והוא מנחם את עם ישראל ואז הקליפה קופצת פרעה אומר תכבד העבודה על העם עד עכשיו עבדו שישה ימים עכשיו יעבדו שבעה ימים עד עכשיו היו מביאים להם כש ותבן לבנות את מצרים הם יביאו עכשיו כש ותבן ואל ישעו העם בדברי שקר מה זה אל ישעו למי הם לא ישמעו שלא ישמעו למשה רבנו שמגלה שיש רחמים ויש אהבה והשם יתברך אוהב אותך ואתה ראוי לגאולה פעה לא רוצה השטר אחה לא רוצה שישמע הכל הזה בעולם וזה רבי נחמן מברסלב שמגלה סרים שלו כזו אהבה שמגלה כזה כפ זכות שמגלה כזו אכלה כמה כל יהודי שאיך רבנו אמר אי אפשר להשיג לטאר ולשאר מה זה שיהודי יהודיה נטקים כחוט השערה כקליפת השום מהרע לטוב בין במחשבה דיבור ומעשה או כבר בעולמות אחרים לגמרי איזה כוח איזה דעת רבנו נותן אבל תכבד העבודה ולש בדברי שקר לא להקשיב לרבי נחמ ברסלב של הדור אז יקומו לך כל מיני כאלה וידברו ויגידו ויוזו ישפילו אבל זה לא יעזור שהקל של משה צריך להישמע הוא ישמע ואז מתחיל הסריה של עשרת המכות על ידי מי על ידי משה רבנו תרצו לא תרצו אתם תקבלו את האור הזה ואומר הדגל מחנה אפרים למה היו ר המכות בשביל מצרים הקדוש ברוך הוא לא יכל לפתור את זה ברגע אחד עשרת המכות נכון שבפ החיצוני זה היה בשביל להעניש את המצרים בפן הפנימי זה היה בשביל עם ישראל שיראו ויתחזקו כמה השם יתברך אוהב אותם ואין טבע בעולם כלל אתם הולכים לקבל תורה אתם בנים של מלך אתם לא בנים של פרעה אתם עבדים של הקדוש ברוך הוא ולא עבדים של פרעה ובשביל זה אני אראה לכם כמה אני אוהב אתכם שבמשך שנה שלמה אני אעשה תסריט שלם יעשה מהלך שלם יעשה שיעורים שלמים להראות לכם איך שיש שינוי הטבע ואין טבע אצל יהודי ואז יהודי מתחיל לגלות בואנה אני בן של מלך אף על פי 49 שערי טומה אני עדיין בן של [מוזיקה] [מוזיקה] מלך אז מה אנחנו צריכים לעשות לעצמנו להזכיר לעצמנו דבר אחד אני בן של מלך קודם כל תזכיר לעצמך את זה אני בן של מלך מה שלא יהיה אני בן של מלך מה שלא יהיה אני בת של מלך בן של מלך בת של מלך ר רק תזכיר לעצמך את זה במחשבה במחשבה שבת אשמר אני אותי לעול מ בנו ובני אסור מצופת כל וחומר של כל וחומר שבן של מלך קם בבוקר ואומר מודה אני אני בן של מלך וגם אומר מודע אני כמה השם שמח בי אני לומד תורה אני קמה בבוקר הו שם תהילת ידיים איזה בת של מלך אני כמה אני משמחת את אבא הבת של המלך שמשמחת את אבא אם ככה אנחנו נלך עם נקודות טובות והזמר ועם הדעת של רבנו נלמד הרבה נתפלל הרבה נצא בתודעה מהמקום שאתה לא עבד ב של מלך תצא לדרך חדשה תצאי לדרך חדשה תפסיקו לחשוב שאנחנו עבדים אנחנו עבדים של השם לא עבדים של בני אדם אנחנו עבדים של מלך מלכי המלכים וזה מה שעושה אותנו בנים שלו רק לזכור לא סתם אומרים בברוך שלא עשני גוי רק לזכור אני בן של מלך מלך מלכי המלכים ובן של מלך מגיע לו את הכי טוב שבעולם רק מה צריך להיות ממושמע צריך להיות ממושמע זה בסדר זה רק לטובתך לכן מה אומר פרעה תכבד העבודה על העם ואל ישעו העם בדברי שקר אבל מה הקדוש ברוך הוא עשה לקח את המילה שקר והפך אותה לקשר כגודל ההסתרה גודל האור נתן קדושים עופת ביתד לחם משנ [מוזיקה] שישי ככה בכל שישי ככה כל שישי יכפיל מזו יש שבת [מוזיקה] אשמר אי לעול מעת בנו ובני ישמר שב א שמרני אותי לעול מעת נו אז כל אחד יזכיר לעצמו איזה בן של מלך אתה בן של מלך מלכי המלכים ובן של מלך תמיד נשאר בן של מלך אז מה קורה שמשה רבנו מזכיר לבנים של הקדוש ברוך הוא אתם בנים של מלך בנים של מלך לא יכולים להישאר במצרים לא לא לא פתאום הם מתעוררים מה השם אוהב אותנו מה השם איתנו מה השם לעולם לא יעזוב א אבא לא עוזב את הבן לא משנה מה הוא תמיד מזכיר לו את הבן של [מוזיקה] מלך ב שח ומה זה בן של מלך מלך זה אותיות מוח לב כבד עא לה לנו צ מלך את הבן של מלך אתה צריך להיות מלך אתה צריך להשליך את המוח על הלב על הכבד תן לשכל הישר והטוב על פי ההלכה להוביל אותך זה רק לטובתך ללכת עם השכל הישר והטוב על פי דרכה של תורה זה רק לטובתנו ואז ממלא הרגש עובד כמו שצריך כי הוא מוגבל לשכל הוא נמצא במימד שלו ובמקום שלו ואז ממילא הכבד שזה המקום של השראת הנפש של התאבות והיצרים הולכים לקדושה ולא הולכים לטומאה מה בעצם משה רבנו בא להגיד לעם ישראל שאתה זוכר שאתה בן של מלך אז אתה מוכן להתקרב למלך אבל אם חס ושלום יהודי כבר התייאש מזה שהוא בן של מלך איך הוא התקרב למלך זה מה שרבנו החיים ברסלב בא ועושה מזכיר שאתה בן של מלך ואומר רבי נתן אומר רבי נתן הלכות הדעה באות נז ואלה שמו בני ישראל הבאים ממצרים כשהתחיל לספר גלות מצרים גאולתם התחל שמות בני ישראל עכשיו מה ההבדל בין גולה לבין גאולה האות א' מה אנחנו צריכים להכניס לחיים שלנו שנצא מגלות לגאולה את האות א' א' זה אלופו של עולם י למעלה באות י למטה וו באמצע ביחד אם אתה מפרק את זה י וי וו' שם הוויה יקוק שם הרחמים לא מספיק רק להאמין בקדוש ברוך הוא שזה ודאי להאמין ולהכניס את את אלופו של עולם לחיים שלך את הרחמים את האהבה שאתה בן של מלך אתה בן של הקדוש ברוך הוא להתאמן על זה כל בת ישראל אני בת של מלך אני בן של מלך לזכור את זה אני בן של מלך אני בת של מלך אתמול שמעתי איזה אבא שהבן שלו חטוף הוא אמר ה היה הפגנות אז הוא אמר ככה שמעתי ראיתי את זה כתוב שהוא אמר הבן שלי לא בידיים של החמס הבן שלי בידיים של הקדוש ברוך הוא הוא הכניס אותו לשם והוא הוציא אותו משם איפה תראה כזו אמונה איפה תראה כזו אמונה זה רק יהודי יש לו כזו אמונה איפה זהזה כמה התחזקתי שקראתי את זה אתה בוכה מהתרגשות איזה אמונה איזה אמונה תראו מה עשו לנו תראו מה עשים לנו תרא איך משפילים אותנו אבל בן של מלך הולך עם ראש מורם הם כשלו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד באיזה גאוות יחידה החיילים נכנסים לתוך זירת הקרב איפה תראה כזה עם איפה תראה לוחמים תראו יש מלחמה ברוסיה אוקראינה ראיתם שמה את הלוחמים נכנסים עם הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך הם בורחים [צחוק] לפוטין תראו לי מדינה בעולם שהחיילים שלהם נכנסים לזירת הקרב כמו החיילים שלנו הצדיקים שלנו השם ישמור אותם תראו לי בואו תראו לי תראו לי עם אחד שהחיילים ככה נכנסים לזירת הקרב עם כזו אהבה לשם אין דבר כזה זה רק אצל עם ישראל עם ריקודים לפני עם שירים לפני עם קבלת עול מלכות שמיים לפני הם רוקדים הקדוש ברוך הוא אנחנו אוהבים אותך לפני שהם נכנסים לזירת הקרב תראה את זה רק אצל עם ישראל כי הם זוכרים תמיד שהם בנים של מלך הם בנים של של מלך ותדעו לכם אחים יקרים אף אחד לא יכול לנצח את המלחמה הזאתי רק משיח שיבוא ויגאל [מוזיקה] אותנו ברוך השם רק משיח היגל אותנו מי שינקום לנו את הנקמה על כל מה שאנחנו עוברים על המשפחות הכואבות שם מנחם אותם כל עם ישראל אבל הנקמה של השם תגיע והנקמה של השם תגיע היא תהיה נקמה עד הסוף אל נקמות השם אל נקמות הופיעה הקדוש ברוך הוא נקום את נקמתנו אתם תראו את זה אני מאמין בדברי חזל אני מאמין באמונה שלמה שהשם יתברך רואה את כל הצער שלנו את כל הצער שלנו הקדוש ברוך הוא רואה והוא ינקום את הנקמה כאשר יענו אותו כן רבה וכן [מוזיקה] יפרוץ יפה מהור שלא נחשוב זה לא קל אתה מסתובב ברחובות אתה רואה מדבקות על המכוניות של חיילים שנרצחו השם מקום דם זה שובר את הלב כל פעם שאני רואה את זה רואה את התמונות שלהם רואה את המאמרים שכל חייל היה לו איזה אמירה שהוא אמר תה רואה משפטים כל עוד אתם אוהבים אני איתכם כל עוד אתם מאוחדים אני איתכם אתה רואה כל חייל היה לו איזה מוטו משהו אמר איזה צדיקים עם ישראל זה מצד אחד שובר את הלב זה קורע את הלב קורע את הלב כל פעם שאני רואה את זה אני אומר אבא גאולה ברחמים אבא גאולה ברחמים גאולה ברחמים לכלל עמו ישראל תפיץ את הדעת של רבנו בעולם גאולה ברחמים אבא גאולה ברחמים אבל מצד שני יש לי גאוות יחידה שאני שייך לעם הזה תראה תראה איזה לוחמים תראה כל אחד איזה דיבור אמר איזה דיבור של אמונה כמה כל חייל נתן ביטוי על אחדות אתה רואה את התמונות שלהם זה שובר את הלב אתה רואה את המשפחות זה שובר את הלב ל אלה אלה נותנים לנו גאוות יחידה בנים של מלך בנים של מלך אני רוצה לתת לכם סיפור שקרה לי עם חבר יש לי חבר חבר קרוב שומר תורה מצוות אדם יראה שמיים הבן שלו הוא בצבא והוא היה בעזה ממש הרבה הרבה זמן עכשיו הרבה זמן יצא לכמה ימים לחופשה והוא חוזר והוא היה בהתקלות הייהה התקלות מאוד מאוד קשה והוא אומר כבר ראיתי את המוות מול העיניים שלי משמיים ממש הוא ניצל ממש ממש ניצל והיה לו איזה חבר מאוד טוב שנפצע מאוד מאוד קשה היה במצב קשה וברוך השם לימים יצא מכלל סכנה עברי חזר הביתה ההורים רצו להיפגש ביניהם החבר שלי כאילו ואשתו וההורים של ה של החייל השני שנפגע קשה רצו להיפגש בכל זאת קרא את התקרית וזה ורצו להיפגש המשפחות מחזקות אחד את השני אז חבר שלי הזמין את המשפחה של החייל אליהם שבת הביתה אמר להורים תבוא אלי שבת הביתה עם הילד אז הבחור הבחור אמר לאבא שלו ולאמא שלו אתם יודעים הם דתיים הם שומרי שבת אז כאילו טלפונים וזה לא שייך וזה וא אמרו כן בסדר שמה הם חילוניים ו לא כל כך קרובים הוא אומר ישבתי איתם שולחן שבת אני אשתי הילדים הבן שלי שהיה בהיתקלות החבר שלו שנפצע וההורים שלו ה אומר היית צריך לראות רק התחלתי קצת לדבר דברי תורה בפרט מרבנו הוא אומר הגיע 12 בלילה הם לא רצו ללכת הביתה האבא אומר לאשתו אני לא רוצה לעזוב פה איזה משפחה טובה איזה דברי אמונה לא ידעתי את כל הדברים האלה לא ידעתי את כל הדברים האלה איזה דיבורים הלוואי והייתי יודע את זה אני רוצה להמשיך לשמוע תראו מה זה יהודי יהודי שומע דבר תורה זהו נפתח לו אופק חדש בחיים מה ההבדל בין גולה לגאולה זה אות א' לעיר רחמים לעיר אהבה ולכן אומרים גאולתם התחיל משמות בני ישראל שבאים שם להורות שכל עיקר קיומם בגלות גאולתם משם הכל היה בכוח שמות בני ישראל שהם ראובן שמעון ולוי וכולי שזה הצדיקים מה מחזיק אותנו בגלות מה יביא לנו את הגאולה זה הצדיקים שכל שמותם על שם שמחת ישראל הצדיק הוא נקרא על שם שמחת ישראל מה זאת אומרת נקרא על שם שמחת ישראל מה הקשר בין הצדיק לבין השמחת ישראל כי הצדיק מגלה את נקודות השמחה שיש בכל יהודי מגלה את הרחמים ואת השמחה של השם יתברך בך רק מה רבנו מסביר בתורה ס שמה רבנו מסביר הנושא הזה של בעל השדה שכל מה שעובר על אדם זה הכל לטובתו איך זה הכל לטובתו אם לקרב אותו לשם אם יעשה תשובה אם להגדיל שכרו כל דבר מה הקדוש ברוך הוא רוצה [מוזיקה] מאיתנו תפסיקו לחפש ממשלה של בשר ואדם תחפשו ממשלה של השם קש תבקשו על מלכות שמיים שאנחנו רוצים את המלכות שלך אנחנו רוצים את המלכות שלך וכמה שאנחנו נעלה יותר למקום הזה כל הנשמות שקשורות גם בנשמות שלנו גם יעלו לשמה חסד השם מלכות שמיים ז רוצים את המלכות שלך כי בשביל זה הקדים השם יתברך שירדו יעקב ובניו הצדיקים בעצמם מה קודם כל יעקב ובניו הצדיקים ואז הם יוצרים מערכת הגנה שגם אם עם ישראל נופלים הם עדיין אחוזים בידיים של הצדיקים בדעת שלהם מה הקדוש ברוך הוא עשה ראה את האלף השישי שמגיע ראה את החצי השני של האלף השישי ראה את ירידת הדורות ראה את הקריסות ראה את הנפילה ראה את ה בלאגנים הקדים רפואה למכה ושלח את רבי נחם מברסלב לדור אחרי כל השבוע הבא זה המתנה הכי גדולה זה הקרקר כבר מוכנה לגאולה העיר את האור של רבנו בעולם אשרנו ושר לך את השיר שאת אוהב שלום ליכן מלאכי השלום מלאכי עליון שלום מלכם מלאכי השלום מלא [מחיאות כפיים] עליון ובסוף כל יום אני חוזר אליך כמו הגלים שחוזרים לחוף וגם אחרי שנים תמיד צמא אליך ואת יפה כמו השמש כמו הנוף ואת השקט הרוח הבת יתך אף פעם לא מרגיש לבד יפה כמו הנצח כמו שאת כל כך יפה כמו [מוזיקה] השבת אחרי כל השבוע בשבת את מדליקה נרות אני הולך לבית הכנסת את מסדר את השולחן אני נכנס ושר לך את השיר שאת אוהבת שלום עליכם מלאכי השלום מלאכ עליון שלום לכם מלאכי השלום מלאכ ליון [מוזיקה] כי אומר רבי נתן כי על ידי קדושתם העצומה שהיו מיטה שלמה שהם גילו אלוקותו בעולם שזהו עיקר השמחה והאחיות הקדוש ברוך הוא ריחם על הדור דור של המצרים הזה אחרי כל הב וגילה את רבי נחים ברסלב שבתוך כל ההסתרה הוא מגלה אלוקות בתוך כל הבלאגן אומר לך בוא דבר עם השם בתוך כל הסטרה אומר בוא תראה כמה התורה שלך מחיה את העולם כמה השם יתברך שמח בך רק תבקש אותו רק תבקש אותו בשמחה זה כל יהודי וכל יהודיה יכולים לעשות את זה כל יהודי וכל יהודיה במקום שלכם איפה שאתם נמצאים במדרגה הרוחנית בהכי פשיטות אבא גאולה [מוזיקה] ברחמים ועל ידי זה אומר רבי נתן ה להם כוח לסבול מרירות הגלות ובלי להשתקע שם כי מרירות הגלות מה לעשות תיקון בירור ניצוצות אבל שלא נהיה משוקעים שם שלא ניפול למקום שלא נוכל לצאת אי אפשר כבר ברגע שיש את הצדיקים הם המגנה ו מצלה הם דואגים בדעת שלהם שלא נשתק בתוך התאוות וכמה שהדור יורד ויורד ויורד אבל ברגע שהאור של רבי נחם ברסלב התגלה גמרנו אין יאוש בעולם כלל צדיק גוזר השם מקיים זהו רק מתעלים נשק אהבה טוב ליבי בוערה נשק המטרה בליבי בוררה מיום פר דתו נפשי עלי מרה אוחה אשכונה חיקה דול במברה נפנה ואולי י צדות אופ אשונה פריקה בד לינה ולי צדו ולכן אומר רבי נתן כי עיקר מרירות הגלות הוא העצבות מה זה מרירות הגלות או העצבות אסור להיות עצוב עבדו את השם בשמחה להיות עצוב לא צריך עבודות זה בחינם צתי לבק דודי וחברים דתי במוקה שומים וכמה אשכונה חיג דו תתבר לינה ואולי צדות האו באתונה פיגדור חמית רלי נ וולי אצעד לכן צריך לעשות כדי שנצא מכל העצבות יש אור נפלא רק צריך להתחבר אליו רבי נחמן בן פיגה א איזה דיבורים של רבנו שהוא כל דיבור כל חיותנו ותקוות ואז יוצאים מהעצבות ללמוד מספריו ולקיים מצותיו וכל מה שמכבד מכבדין הגלות מתגבר העצבות יותר נכון אומר רבי נתן כמה שהגלות יותר ארוכה יותר עצבות אבל וכל מה שמתגבר העצבות שהוא גלות השכינה מתגבר גלות והעבדות הגשמי יותר למה האדם נופל לעבירות כי הוא בעצבות למה הוא בעצבות כי הוא שכח שהוא בן של מלך מי יזכיר לו את זה רבי נחמן בן פייגה ואם כן מאין יבוא עזרנו אומר רבי נתן אך כל הקיום בגלות והתקווה לצאת משם הוא על ידי הצדיקים איך אפשר להתקיים בגלות איך אפשר לצאת משמה על ידי הצדיקים אומר רבי נתן שזה בחינת יעקב בניו רבנו ותלמידיו בדור שלנו אנו שירדו מצרימה שהם שמות בני ישראל תדעו לכם גם הקדוש ברוך הוא לקח את התלמידים של רבנו הוריד אותם לזה הדור יגיד תתחילו לעבוד תתחילו לשמח את הבנים שלי וכל אחד הוא תלמיד של [מוזיקה] רבנו אן ל שמרני לה אז אפשר לעשות קצת מלי דשט ילה תקפוץ תקפוץ [מוזיקה] אבויה ל כי יש מרה שבת כי זה כי זה גימטריה 40 לא סליחה 30 טעות שלי לא הייתי טוב במתמטיקה [מוזיקה] וה-30 זה כנגד כל ה-30 יום שיש לנו כל חודש צריך להיות שמח כל יום איך כי ישמרה שבת אם תשמור את העצות של דיק שזה בחינת שבת תהיה שמח כל יום כל החודש דבר צר דברי שור דברי מלכים אג בתורת הג בתורת חכה מני כ לא סתם כתו כ שמר שבת כי זה ראשי תיבות כתב יד מה זה הכתב יד של הצדיק הספרים שלו אם אתה תשמור את הכתב יד של הצדיק ברוך השם כי ישמרה שבת אל ישמרני הכל יהיה טוב ברוך [מוזיקה] השם יודוך ני אדונינו של הצדיקים הגדול יכולים להמשיך אלוקותו יתברך ולהחיות ולשמח נפשות כל ישראל בכוחם והצ העצות שלהם העמוקות שעל ידי זה מעלין המלכות בכל פעם מה העצות של הצדיק גורמים בעולם כל דיבור של רבנו יש עניין ש תהפך הכל לטובה אין יאוש בעולם כלל תכלית הירידה זה עלייה התבודדות תהילים תיקון הכללי ללמוד מספריו ולקיים מצותיו מה זה נותן לנו נותן לנו עצות עמוקות מהמקום הכי נמוך לות למקום הכי גבוה אז ברגע שש רבי נחמן בן פגה בעולם עם כאלה עצות נפלאות וספרים כאלה נפלאים רק פשוט מאוד ללמוד מהספרים שלו זה הכל לא משנה מה אתה מי אתה חסיד ברסלב לא חסיד ברסלב רק פשוט תפתח ליקוטי מרן יש לך סדר על הרבה ספרים לאש תפתח ליקוטי מוהרן ליקוטי הלכות סיפורי מעשיות ליקוטי תפילות תתחיל ואז ברוך השם איזה אור של שמחה וגאולה אתם תראו את כולם בביאת משיח על הסוואנות רוקדים שמחים ומאושרים צפת ששמה יתגלה משיח ככה אומר הלקות מה פרשת ויחי יש דעה שהוא יתגלה בצפת וימשוך את כולם עד [מוזיקה] ירושלים הקדוש ברוך הוא הביא אותנו על ענני הכבוד לירושלים אתם תראו כאלה קופצים על ענני הכבוד רודים ושמחים של אל ליקר בית המשיח תלוי בקרבת הצדיק הובנה לי ביתך ליב לי ביתך דך ונ לי בתך בוב הסקלה נגי לה נגילה הללויה נגילה נגילה הללו נגילה בזמן בזמן בזמן הגאולה בזמן בזמן בזמן [מוזיקה] הגאולה ממשיך רבי נתן ואמר ויוסף היה במצרים נו מה אנחנו יודעים שיוסף היה במצרים ויוסף שהוא צדיק האמת היה במצרים בתוך הדור הזה שהוא בחינת מצרים הקדוש ברוך הוא אומר ורבנו נחמן היה בדור הזה באקווה הד משיכה נמצא בדור הזה וקיים כי אומר רבי נתן ניכר הקיום והתקווה הוא על ידי בחינת יוסף הקיום שלנו והתקווה שלנו הבחינת יוסף הצדיק שהוא בחינת איש אשר רוח בו אנחנו צריכים את הצדיק שידע לתת לנו רוח טובה לדעת ללכת לרוחו של כל אחד כמו שרבנו מסביר בתורה ח חלק ראשון שיודע בכל פעם לנשב על לב בני ישראל ולנפח העפרוריות שהוא בחינת עצבות כמו שבנר יש אפרוריות וצריך להזיז את זה כדי שהלהבה תדלק כמו שצריך רק צריך לעשות את זה באומנות אם אתה תיתן רוח חזקה הנר יכבה אם לא תיתן רוח בכלל הנר לא יעלה יפה הלהבה לא תעלה יפה צריך לתת את הרוח בצורה כזאת עדינה שמצד אחד הלהבה תישאר והפוריות תרד ואומן כזה שיודע לעבוד עם הנשמות שלנו נר השם נשמת אדם שהנשמה שלנו תעיר והפוריות תצא זה שתי פעולות בבת אחת זה קשה הצדיק הדור יודע ללכת לרוחו של כל אחד זה מה שרבנו החיים ברסלב עושה שימו לב שבחסות הזאתי יש את כל הגוונים את כל הצבעים הכל הכל הכל הכל הכל איך כי רבנו יודע ללכת לרוחו של כל אחד לא ראית חסידות עם כל כך הרבה גוונים וצבעים זה רק תראה בביית משיח זה מדהים לראות את זה איך כל אחד מוצא את הנקודה כל אחד יש לו את הייחודיות שלו כי רבנו יודע לתת את הרוח להסיר את האפרוריות ומצד שני לא לכבות את הנר לכבות את התאוה וזהו אומנות עדינה עדינה בחינת עצבות להסיר את העצבות מהלב שלנו ולהלהיב ליבם להשם יתברך זה שתי פעולות הפוכות הצדיק מצד אחד צריך להסיר את העצבות בעצות שלו מצד שני להרים אותנו להתלהבות כמו ילד שמתלהב שהוא רואה איזה ממתק להבדיל רואה את אבא שלו זה מה שרבנו עושה לנו הוא לא רק נותן לנו שמחה נותן לנונו התלהבות בעבודת השם נותן לנו התלהבות התלהבות זה מה שהדור צריך חיות התלהבות מה זה התלהבות זה שמחה מתוך קצב זה תנועה וקצב זה חיות רבנו עושה אותנו היפראקטיבים של קדושה שמחים ומאושרים קופצניים מאושרים מודים לשם משבחים את השם למה כי אנחנו זוכרים שאת הבן של אנחנו בנים של מלך ואומר רבנו אבל ולהלהיב ליבם להשם יתברך אבל בהדרגה ובמידה זה היופי רבנו לא מלחיץ אותך לא בא לך בדינים תכבוש את כל העולם ברגע אחד תראו מה זה בספר חיי מוהרן פרק שלם שלא לדחוק את השעה כמה רבנו שמה מצד אחד נותן לנו תנועה וקצב בעבודת אבל עם ישוב הדעת עם נחת עם שמחה עם אאור פנים עם אהבה עם חיות זה אומנות נפלאה לדעת איך מצד אחד יש תנועה ומצד שני לא לשרוף אותך כי הוא יודע להפוך כל היגון והנחה לששון ושמחה הצדיק יודע להפוך כל היגון והנחה לשמחה מה רבנו פה מגלה מה רבי נתן פה מגלה הדור יהיה ביגון נה יהיה בעצבות צריך להפוך את זה עבודה קשה להפוך את זה מעצבות יגון וההנחה אל שמחה לכן כולם נוהרים לרבנו מי אין לו יגון ואין לו הנחה תעשה פרצופים של חייכן כל הכלכל הזמנים אתה לא מקורב לרבנו אתה לא מרגיש מה זה שמחה פנימית אין מה לעשות זה מציאות רואים את זה חוים את זה והי כל יוצא ירך יעקב 70 נפש כנגד 70 פנים שיש בתורה וזה בחינת 70 פנים לתורה שהם 70 אנפין נהורין למה מה אנחנו צריכים לזכות על ידי לימוד התורה שיש ב 70 פנים פנים מהירות פנים מלשון פנימיות פנימיות מהירה רבנו נותן פנימיות מהירה הספרים שלו כל דיבור שלו כל לימוד שלו שמה שמה שמה זה נמצא אחים יקרים שמה תדע לך הגן עדן שלך הטוב שלך נמצא בסיפורי מעשיות השמחה של החיים שלך הרפואות שלך נמצאים בתוך סיפורי מעשיות בתוך ליקוטי מרם בתוך הליקוי הלכות שמה זה נמצא זה הטיפול הרגשי הכי טוב מישהו אמר לי אבל אדם לומד גמרא זה לא יכול לטפל לו בבעיות נפשיות אם הוא לומד גמרא על פי הדרך של רבנו בעבודה פנימית לחפש את השכל שבכל דבר בטח שזה ירפא אותו בספרים של רבנו יש את כל הרפואות איך ללמוד תורה מתוך שמחה וחיות את כל מקצועות התורה שמה בתוך הליקוי מרן יש את הרפואות של הדור בתוך הליקוי הלכות יש את הרפואות של הדור בתוך הסיפורי מעשיות יש את הרפואות שמה תחפש הולך לפה וההולך לפה למטפל הזה ולמטפל לזה והמטפל גם בעצמו הולך למטפל וגם המטפל של המטפל הולך למטפל ובקיצור כולם פה המטופלים עם תעודות של מטפלים איפה נגיע יש תורה יש מצוות ויש את רבנו הראש בני ישראל שאומר לך איפה הלכת התורה זה האור התורה זה החיות רק אם לומדים אותה בהתקשרות לצדיק פותחים ליקוטי הלכות שמה הרפואות שמה הרפואות בא ליקוטי הלכות לא אצל אף אחד שמה נמצאים הרפואות בליקוטי הלכות בסיפורי מעשיות תראו אנשים רק פותחים את המעשה מעבדת בת מלך איזה אור איזה חיות נפתח להם לחיים עצות המבוארות ליקוי עצות מה זה השם יתברך ריחם עלינו רחמים כאלה גדולים פתח לנו כזה שפע הספרים של רבנו מופצים מה אתה משאיר אות בארון מה זה טפת נכון שרבנו אמר שזה שמירה גדולה לבית אבל זה השמירה הכי גדולה לנשמה שלך שמה שמה נמצא הרפואות בא ללמוד מספריו ולקיים עצותיו זהו תן לרבנו לטפל בך אבל יש הוראות הנה יש את הספרים שלו את הדעת שלו את העצות שלו ההתבודדות זה טיפול רגשי הכי נפלא שיכול להיות ליקוטי תפילות זה הגן עדן תיקון הכללי תהילים שולחן ערוך על הסדר שמה נמצאים הרפואות הוא הרופא של הדור והוא רופא אותה והוא רופא אותה זה צריכה להיות קליניקה עולמית אבל כולם רוצים להיות מטפלים זה הסתרה הכי גדולה כל אחד היום רוצה להיות מטפל כל אחד בא בקטע שהוא מטפל רגשי מה זה התופעה הזאתי יש אחד מטפל רגשי שיודע אך לטפל בדור הולך אליו תפנה אליו תתבטל אליו זה רבנו הקדוש הוא המטפל הראשי ורואים את זה בחוש 100% הצלחה שלומדים מהספרים ומקיימים את העצות ומתחזקים כל אחד בקצב שלו אתה מרגיש איך אפרוריות יוצאת איך הנשמה שלך גדלה וגודלת איזה כיף איזה תענוג איזה כיף שזה בחינת שמחה בחינת מבקשי פניך יעקב צריך לבקש את פני הצדיק ואיפה הפנים של הצדיק נמצאות האור שלו הפנימיות שלו הדעת שלו אומר רבי נתן בספרים שלו בציון שלו לכן אנשים מגיעים לרבנו איזה רפואות הם מקבלים אני מכיר אנשים שבנפש שלהם מסכנים היו פצועים קשה ונפלו למקומות רחוקים מאוד סיפורים קשים מאוד הגיעו לרבנו ויבשו אותו אתה רואה מה זה עשה בויב היבור נשמה אתה רואה א איזה דעת הוא קיבל איזה חיות הוא קיבל רואים את זה בחוש מה זה אנשים שהגיעו לאומן איזה רפואות קיבלו הספרים שלו הלימוד שלו שמה נמצא הרפואות צריך לנהור לצדיק האמת שהוא רבי נחמן בן פגה לנהור לצדיק האמת לנהור לנהור לתת לעם ישראל דיבורים מרבנו איזה מתיקות זאתי אשרינו אשרינו בכל הכוח שנזכה להעצים כמה שיותר ללמוד מספריו ותו כי הוא כל חיותנו ותקוות ושכל העולם תלוי בו שיהיה לכם שבת שלום היה כיף ביי בי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה