מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל נובע בראשית מרחב מוגן
מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל נובע בראשית מרחב מוגן
[מוזיקה] [מוזיקה] שלום וברכה מה שלומכם מאזינים יקרים אנחנו בעזרת השם יוצאים לתכנית תורתו של רבי נחים ברס מדברים פרשת השבוע אנחנו בעזרת השם מתחילים חומש חדש פרשת [מוזיקה] בראשית חסד השם על הארץ שמתחילים עם התחלות חדשות ואנרגיות חדשות בעזרת השם אנחנו כמה צלילים ויוצאים לדרך בעזרת השם כל אחד ואחד יכוון כל אחד ואחת התחלות חדשות שפע ברכה וההצלחה לכלל עמו ישראל ורחמים להצלחת ה בחורי ישיבות שלנו המתוקים שעוסקים בתורה שהשם יתן להם את הכוח תמיד לעסוק בתורה בשמחה ובטוב לבב לחיילים היקרים שלנו שנמצאים בכל אתר ואתר שהקדוש ברוך הוא ישמור עליכם ויגן עליכם הקדוש ברוך הוא יפיל את כל אויבנו תיפול עלי ממטה ופחד וגדול זר אוע חי דמוק האבן ובעזרת השם וחסד השם על הארץ אנחנו גם כמובן מתפלים מבקשים ברחמים שהקדוש ברוך הוא יבד אותנו במרה יחזר את החטופים הביתה הבריאים שלמים חזקים מתנים יתן את הכוח עלמו [מוזיקה] ישראל אשלח לכולם רפואת הנפש רפואת הגוף הקדוש ברוך הוא ימתק מעלינו את כל הדינים כולם והתורה ה מגנה וצלה ובפרט שאנחנו עוסקים בדרך של רבי ננחים ברסלב חסד השם על ה ארץ שנותן לנו כוחות ועושה לנו ניסים איי איי איי מה זה ניסים היום אנחנו נדבר על הנקודה הזאת נקשר אותה לפרשת שבוע מה זה נקרא המרחב המוגן בעבודת הנפש שלנו כל אחד מאיתנו צריך מרחב מוגן הגנה ניקח מזה כמה רעיונות של התבוננות והסתכלות מה שרבנו מביא בתורה א כאיש הישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר [מוזיקה] לרדת למרחב המוגן כל דבר יש התבוננות והסתכלות נפלאה ואנחנו מתחילים בעזרת השם גם חומש חדש בראשית כל פרשה ופרשה זה פרשה שמדברת על אמונה חפץ חיים היה נוהג לעסוק כל יום בספר בראשית למה כי הוא אומר כל הספר הזה של בראשית זה הכל עבודת האמונה הכל עבודת האמונה של ההשגחה הפרטית של אין עוד [מוזיקה] מלבדו כי בשביל לקבל את התורה בשביל לקבל את המצוות כל מצוותיך האמונה כל ממן צריך לעסוק על סוגיית האמונה לקשר הכל הלוקות אלינו מלבדו אל השם יתברך ששומר עלינו ומגן עלינו ואיזה ניסים ונפלאות הוא עושה לנו [מוזיקה] ממש זה מדהים לראות כל אחד ואחד כל אחת ואחת שמסתכלים רואים את הניסי ניסים שהקדוש ברוך הוא עושה לנו וכמה ראוי להלל ולשבח אותו וזה מה שהקדוש ברוך הוא רוצה שאנחנו נפנה רק אליו תבודד רק אליו נשבח אותו נפער אותו על הניסים והנפלאות שוא עושה לנו ובאמת הוא עושה לנו ניסים ונפלאות בלי סוף ממש ממש בלי סוף שאדם רואה את נפלאות השם ומשבח הוא מחדיר אמונה לתוך עבודת הנפש שלו שהשם יתברך איתו שומר עליו מקן עליו וכולם פה אומרים פה אחד רואים את זה כבר בגלוי עיני השם בא כמה אמונה אנחנו רואים כמה השגחות פרטיות כמה הרחבות בתוך המצר שהשם יתברך עושה לנו ניסים [מוזיקה] ונפלאות אז בוא ניתן לנו קצת כמה ריקודים בבית ברוך השם צריך למתק למתק את הדינים יש לנו עבודה עבודה של לרקוד לשמוח לשיר עם שירות ותשבחות לבורא עולם שהקדוש ברוך הוא ישפיע לינו שפע רב על כל אחד ואחד כל אחת ואחת כי השם יתברך תמיד משפיע טוב כל התקופה הזאת שאנחנו עוברים עכשיו זה הכל בשביל דבר אחד תמיד תמיד כמה שיותר לעלות לאן עוד מלבדו אנחנו נכנעים כלפי השם אבל זה הכנעה טובה הכנעה שאנחנו נותנים לו את המלכות שהקדוש ברוך הוא מקבל את המלכות מאיתנו האוייבים שלנו רק קיפלו ויפלו ויפלו ויפלו ני מאמין שעוד מחכה הפתעות טובות בדרך h [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אז בעזרת השם בחסד השם על הארץ אנחנו מתחילים חומש בראשית בואו נגע בכמה נקודות שתנו לנו התבוננות ותובנה השם יתברך בורא את העולם כולו בשישה ימים ביום השביעי שבט וינפש הכל הוא בורא את כל הבריה כולה מתי הוא בורא את אדם הראשון בוראה את אדם הראשון ביום השישי למה דווקא ביום השישי היום השישי זה כנגד היסוד צדיק יסוד עולם דהיינו העולם עומד על האדם ובכל דור יש גם את הצדיק יסוד עולם שעליו ו עומד העולם קדוש קדוש ברוך הוא ברא את כל העולם ביום השישי הוא בורא את האדם ואומר לו דע לך הכל ניתן בשבילך הכל ניתן לטובתך הכל ניתן להנאתך הכל בראתי לכבודך יכלתי לברוא אותך ביום הראשון אבל בראתי אותך ביום השישי למה להביא לך הכל על מוכן להביא לך הכל הכל המוכן זה מה שאנחנו אומרים בברכות השחר ברוך אתה השם אלוקינו מלך העולם שעשה לי כל צורכי השם יתברך מזמן לי כל מה שאני צריך בהתבוננות הפנימית באמת מה חסר לנו השם יתברך משפיע תמיד שפע אהבה ורצון ושמחה תמיד משפיע טוב תמיד משפיע טוב כל אחד שמתבונן קצת בהתבוננות פנימית טיפ טיפה סאו מרום מעיניכם רואה כמה השם יתברך משפיע עליו חסד וטוב ושפע וברכה והצלחה כל רגע ורגע וגם מהעבר כמה שפע ברכה והצלחה הקדוש ברוך הוא משפיע השם יתברך נותן לנו הכל על מוכן לכל אחד מאיתנו כמו שהוא אמר לאדם הראשון הכל נתתי בשבילך מלאכים שרפים חיות הקודש את כל הבריאה כולה הכל יצרתי בשבילך להנאתך לטובתך ואומר המדרש הקדוש ברוך הוא אומר לאדם הראשון אנה ממך ראה לא להשחית את מה שנתתי לך כי כל מה שנתתי זה רק בשבילך רק להטיב עמך עוד מעט אנחנו ננסה להבין מה זה נקרא השחתה שאדם לא שם לב והוא משחית את העולם הפנימי שלו בתודעה ועוד דבר שהקדוש ברוך הוא יוצר את אדם ביום השישי להגיד לו תדע לך את היתוש יצרתי לפניך אז אל תתנסה אל תתגאה אבל יש לך אפשרות האם להתעלות עם העולם ולהתקרב אליי או האם חס ושלום ליצור לעצמך מלכות משלך וחלילה וכס להוריד את כל מציאות הבריאה למקום לא טוב ושפל ולא בריא ובסופו של דבר מי שמרוויח או מי שמפסיד זה רק אנחנו והשם יתברך בורא את האדם נותן לו הכל מה שנקרא על מגע של כסף הכל בשבילך הכל להנאתך ו זה נקרא גם יום בריאת האדם ב' בתשרי אפילו שיום בריאת העולם היה בפועל בכה באלול אבל השם יתברך אומר ביום שאני בראתי את האדם זה מבחינתי יום בריאת העולם בראתי אותך בראתי את העולם הכל בשבילך על מנת לתת אנחנו צריכים לתפוס את הנקודה הזאת היום ונתחזק בה שהשם יתברך תמיד נותן לנו והוא הרצון שלו זה לתת ולהטיב עם ברואיו להטיב להטיב עמנו כל הזמן לתת לנו הוא כל הזמן רוצה להעניק לנו אבל מה לעשות שיש כללים ויש חוקים שאנחנו צריכים לעמוד בהם שזה נקרא סוד ההכנעה האם אנחנו מוכנים לקבל את זה או האם אנחנו יוצרים מלכות בשביל עצמנו המדרש אומר במושגים הרוחניים כמובן שמלאכי השרת היו צולים לו בשר משקעים אותו יין נתנו לו הכל כך תשתמש בעולם רק דבר אחד אני מבקש ממך מעץ הדעת טוב ורע אל תאכל חזל אומרים אם הוא היה מחכה עוד מספר שעות היה נכנס ליום השבת והיה יכול לאכול מעץ הדעת כי אז היה נכנס בו רק הטוב ולא הרע מה בעצם הקדוש ברוך הוא אומר לאדם הראשון אני רוצה שתהייה בעל משמעת אבל משמעת זה לטובתך זה לא לרעתך אדם הראשון אומר ריבונו של עם אני מרגיש לבד מרגיש לבד הקדוש ברוך הוא אומר לו אין בעיה אני אתן לך אישה עזר כנגדו אם זכה תהיה לו לעזר אם לא תהיה כנגדו אין בעיה אתה יכול לבחור האם מציאות החיים תהיה לך לעזר או אם חילה וחס מציאות החיים תהיה כנגדך במה זה תלוי רבי נחמ ברסלב מלמד זה הכל תלוי בהתבוננות הפנימית שלנו אם אנחנו מעלים הכל האלוקות כל מציאות החיים שאנחנו עוברים הופכת להיות לעזר לגדול לצמוח אבל אם חילה וחס אנחנו יוצרים מציאות לעצמנו שאנחנו מבינים ואנחנו יודעים המציאות הופכת להיות כנגדנו אז הקדוש ברוך הוא נותן לו גם את האישה אבל ה זה היה את הנחש המדרש מביא שהיצר הרע חיפש באיזה חיה להתעבר כדי להחטיא את אדם וחווה אף אחת מהחיות לא שטפה אית פה פעולה חוץ מההנחה שהסכים ואז הנחש נותן את העצה והוא אומר לחווה הוא בא לחווה ואומר לה והייתם כ אלוקים רשי כותב על המקום מה זה והייתם כ אלוקים יוצרי עולמות אתם יודעים למה הקדוש ברוך הוא אמר לכם לא לאכול מעץ הדעת טוב ורע כי הוא לא רוצה שתהיו יוצרי עולמות כמוהו ככה הוא פיטה את חווה בואו תהיו יוצרי עולמות בואו שיהיה לכם מלכות משל עצמכם למה אתם צריכים להיות מוגבלים למה אתם צריכים להיות כנועים זה לא לטובתכם אתה יודע מה ככה אומר להם הנחש אתם יודעים מה לטובתכם שיהיה לכם מלכות משל עצמכם תעשו מה שבא לכם תעשו מה שאתם רוצים תעשו מה שנוח לכם תעשו רק מה שהלב אומר ולא השכל והייתם כ אלוקים אומר רשי יוצרי עולמות בוא נראה איך זה נכנס לנו לתודעה הפנימית שלנו ללכל החיים שלנו ואיך אנחנו יכולים להינצל מזה ולגדול מזה כל אחד מאיתנו יש לו את הארס של הנחש שאומר לו בדעת אתה מבין אתה יודע למה אתה צריך שיגידו לך מה לעשות יש ל לך מסע רוחני פרטי שלך נכון למה אתה צריך אבל שיגידו לך מה לעשות כדי שתגיע למסע שלך אתה רוצה להגיע למסע שלך אתה רוצה להגיע להצלחה שלך אתה רוצה להגיע לשפע שלך תדע לך תחיה את המקום שלא יגידו לך מה לעשות ואז אתה תהיה כלוקים יוצר עולמות אתה תיצור מעצמך אתה תעשה מה שאתה מבין אתה תעשה מה שאתה מרגיש אתה לא תהיה מוכן לקבל הכנעה וענווה שום דבר מה אכפת לך אתה תהיה חופשי כמה הרבה פעמים התודעה הזאתי משכנעת אותנו שזה נקרא להיות עם חופשי בארצנו האם אנחנו באמת מרגישים חופשיים לפי התפיסה שאנחנו הולכים בה התפיסה שאומרת תן לי להיות יוצר עולמות מצד עצמי תן לי להיות יוצר עולמות ממה שאני מבין ולא ממה שאני מוכן לקבל ולשמוע תן לי להיות יוצר עולמות מהתפיסה שלי מההנהגה שלי למה אני צריך שיגידו לי מה לעשות אני רוצה להיות יוצר עולמות אני רוצה להגיע למקום של הנקודה שלי אבל בלי שיגידו לי מה לעשות וכולנו התבלבלנו במסע הזה לאיפה המסע הזה הוביל אותנו אם נתבונן פנימה עמוק הוביל אותנו לסגירות מבהילה בצבע של טוב מבחוץ אבל עם רעל עמוק מבפנים סגר עלינו המדבר מה זה נקרא להיות חופשי באמת אומרים חזל אין לך על בין חורין אלא מי שעוסק בתורה מה זה עוסק בתורה לומד תורה עוסק בתורה לומד על מנת לקיים מה זה לומד על מנת לקיים הוא כנוע כלפי הקדוש ברוך הוא נקרא בן חורין בן חורין מהתפיסה שלו ממה שהוא מבין ממה שהוא בטוח והוא לא שם לב שהוא רק הופך להיות שפא ניסיונות לתאוות שלו הקדוש ברוך הוא לא רוצה שניהיה שפני ניסיונות ממש לא הוא רוצה שני אלך על בטוח לא על ניסיונות וזה ההתבוננות שלנו אז התבלבלנו בדרך או הו איך התבלבלנו בדרך שהלכנו עם הכוח ועוצם ידי ועם מה שהנחש שומר לנו בתודעה יוצרי עולמות בוא תהיה יוצר עולמות אבל יש לזה תנאי אומר הנחש אל תהיה מוגבל להשם יתברך אל תהיה מוגבל לתורה אל תהיה מוגבל למה שיגידו לך מה לעשות עזוב אותך למה אתה צריך את זה כי אז אתה לא יוצר עולמות אתה כמו איזה טוקי שאומרים לו מה לעשות ואז אדם מרגיש שהוא לא יוצר עולמות וגם אם הוא יוצר הוא מרגיש כביכול שזה לא מהנקודה שלו והלכנו עם המקום הזה והלכנו עם התפיסה הזאתי והתבלבל בלי סוף ונכנסנו לתוך בית כלא שאנחנו לא מבינים כלום ולא יודעים כלום ורק הסתבכנו עם עצמנו ושום דבר לא הולך אבל בוא רגע ניתן לעצמנו מסע פנימי עמוק אני מוכן רגע אחד לא להקשיב לא להקשיב למה שהנחש אומר להיות יוצר עולמות מצד עצמי מוכן לתת לזה מקום אני רוצה ליצור אני רוצה לעשות אבל לא מצד מצד שכוונו אותי אנחנו מרגישים שאומרים לנו מה לעשות לוקחים לנו את הבחירה שהקדוש ברוך הוא אומר לנו מה לעשות הוא עוזר לנו לעבוד עם הבחירה פירוש רבי נחמ מברסלב אומר בתורה לד בליקוטי מורן שכל יהודי יש בו נקודה שהם בחברו ואני צריך למצוא את הנקודה הזאתי זאת אומרת הקדוש ברוך הוא לא אומר לי מה לעשות מהמקום שהוא לוקח את הבחירה אומר לי אני רוצה להגיד לך מה לעשות אבל לפי הבחירה שלך פירוש יש לך איזה כישרון מסוים יש לך איזה יכולת מסוימת אני רוצה להגיד לך מה לעשות אני רוצה לכוון אותך לטוב אני יודע איך לכוון לך את הכוחות האלה אם אנחנו בתפיסה מבינים שכל אחד מאיתנו יש בו נקודה שהם בחברו יש לו איזה כישרון יש לו איזה יכולות ייחודיות שאין לאף אחד בעולם ולא היה לאף אחד בעולם כי זה שלך ואצלך ועכשיו מה אנחנו צריכים בעצם לקבל לקבל את המקום ריבונו של עם אז תכוון אותי ריבונו של עלם תכוון אותי תדריך אותי לכישרון שלי לייחודיות שלי ליכולות שלי להצלחה שלי תכוון אותי אז השם לא לוקח לי את הבחירה השם עובד איתי עם הבחירה השם מכוון לי את הבחירה השם מכוון לי את הכוחות השם מכוון לי את היכולות עכשיו בוא ניכנס יותר עמוק הוא יוצר אצלי משהו נפלא וטוב נכון מתוך הכנעה וענווה שלאין עוד מלבדו ואני רק מ אליו אבל אני הולך על בטוח כי שהשם יתברך מכוון אותי זה בא מהדעת יורד אל הלב דעת שוקל את הדברים בוחן את הדברים מתבונן על הדברים על פי ההלכה על פי התורה מה היא אומרת על פי דברי חזל מוריד את זה ללב ומתחיל ליצור את זה לאט לאט בסובלנות כמו שרבנו מלמד בתורה א' דרך צדיקים כאור נוגע לאט לאט לאט לאט זה גדל כמו שהשמש מאירה ל העולם לאט לאט ככה גם הגדילה שלי תהיה לאט לאט זה לא יהיה מהר וזה ידרוש ממני גם לתת את ההכנעה על פי ההלכה אם מה שאני עושה זה נכון מוגבל איכותי או האם אני עושה את זה ממקום שמה שבא לי ונוח לי מה קורה בפעולה הזאתי אדם מרגיש שהוא הולך יד ביד עם השם יתברך הוא לא מתנתק הוא מתחבר הוא ממש לא מתנתק הקדוש ברוך הוא לא רוצה לנתק אותנו ממה שאנחנו רוצה לחבר אותנו אלמה שאנחנו במגבלה אנחנו רק צריכים לתת את הכל הפנימי הזה שאומר אני לא מקשיב לנחש שאני יוצר עולמות מצד עצמי שאני עושה מצד עצמי שההצלחה שלי היא מצד עצמי כי הגמרא בסה ה מביה רבנו מביא את זה בחיי מוהרן שכל מה שהנפילה שאדם נופל זה בגלל שיש לו גדלות מה זה גדלות הוא מביא את הגמרא בסוטה שהקדוש ברוך הוא אומר אם יש לך גדלות אין אני ואתה יכולים לדור באותו מקום אז תסתדר לבד ומשמה מתחילה הנפילה שלו והנחש אומר לחווה בואו תהיו יוצרי עולמות גדילה מצד עצמכם אין השם אין את הין עוד מלבדו אין הוא מדריך אין הוא מנהיג לא רוצים את הדבר הזה הקדוש ברוך הוא אומר אין בעיה קיבלתם את העצה הזאתי אין אני ואתה יכולים לדור באותו מקום וכביכול אנו מרגישים הנה יצאתי לחופש ואנחנו נכנסים יותר למערבולת בחיים בכל דבר בבריאה יש יוצר יש יצירה ויש הוראות יצרן אם אני רוצה להפיק את המיטב מהמוצר אני חייב להסתכל על ההוראות יצרן וככל שאני אעיין יותר בהוראות יצרן אני אפיק מהמוצר את המרב את ה-100 א אנחנו גם יצירה של השם יתברך יש הוראות יצרן ואנחנו רוצים להפיק מעצמנו את הכישרונות שלנו את הייחודיות שלנו בצורה הטובה ביותר מה זה דורש מאיתנו פנים תודעה אני מצד עצמי לא יכול אני מוכן לקבל את ההכנעה הזאתי יש בורא יש יוצר יש אוראות יצרן אני לא מביע כרגע דעה אם התורה היא נכונה או לא נכונה או צריך לשמור את המצוות כך או את המצוות כך או להתפלל כך או לללמוד כך מה שההלכה אומרת לי אני עושה אני מוכן להיכנע למקום הזה לפעמים אני זוכר שלפני שזכיתי להיכנס לעולמה ש תורה אז הייתי שומע הרבה דעות של אנשים זה אומר כך והוא אומר כך זה מבין כך והייתי בודק מאיפה אתה מדבר מאיזה מקור מה המקור שלך זה מצד עצמי אוקיי וזה ומה שאתה קיבלת ואתה אומר שקיבלת מאיפה קיבלת את זה זה מאיזה גורו אחד שלימד הדריך כן אבל מאיפה הוא קיבל אין לו שום יניקה זה יניקה מעצמו שהתחלתי להתחזק הייתי שומע משפטים שאנשים היו אומרים אני דתי לפי דעתי אני דתי בלב אני מאמין בשם אבל אני דתי בלב גם שם היה לי מה לענות אם אתה עכשיו תקנה מוצר ותשתמש בו כראות עיניך חבל אתה אתה לא תמצא אותו אתה קונה טלפון כמה אתה מסתכל על אוראות יצרן פתאום שזה מגיע לשם יתברך שזה קשור לחיים שלך שזה פי אל יותר מטלפון זה פי אל יותר ממחשב דווקא על המקום הזה אתה לא מסתכל על הוראות ייצרן כי אתה לא באמת מבין שאתה רוצה להפיק מעצמך את המתו ביותר את הטוב ביותר כי אתה מבין שאתה יכול ליצור בעצמך ואז אני זוכר שהייתי שומע אנשים אומרים אני דעתי לשמור שבת כך ואני דעתי להתפלל כך ואני דעתי לברך כך או ללמוד כך שהייתי שומע ואני דעתי הזה זה היה צורם לי מה זה ואני דעתי מי אומר שהדעה שלי נכונה אני מוכן לעמוד מול זה מי אומר ש ד שלי נכונה מי אומר שמה שאני מבין זה נכון בוא נבדוק יש פה דרך שמצליחה כבר 6000 שנה למה שאתית לא תצליח ואז אתה חייב לעבור במקום הזה שאני נכנע אני נכנע לשם אני נכנע לתורה אני נכנע למצוות אני מוכן לשמוע אני מוכן ללמוד וכמובן שמכירים את הדרך של רבי נחמם ברסלב זה דרך נפלאה שאומרת בוא ניצור ביחד אז נכון יש הלכה יש כללים יש חוקים זה לא תמיד נוח באותו רגע אבל שאני מוכן לעבור את האי נוחות הזאתי זה הכי טוב בשבילי לעתיד לאבא ואז אתה מבין שווה להשקיע שווה להתגבר אז גם אני הבנתי ששמור שבת מבחינתי אם זה עונג שבת אז תן ללכת לים אבל אז אמרתי רגע תשאיר רגע את התפיסה שלך ואת העונג שלך בצד איך התורה אומרת לי לשמור שבת אי איך ההלכה אומרת לי לשמור שבת ואז פתאום אתה נכנס למקום של ההכנעה אוקיי מה צריך לעשות להתפלל ללמוד לקיים את המצוות ופתאום אתה נכנס לעולם כזה יפה כזה מתוק כזה מאיר שהיית בטוח שאולי הרבה פעמים גם הוא חושך חס ושלום פתאום אתה מבין נקודה מאוד חשובה לכל החיים שלנו שאני מבין שאני יוצר זה החושך הכי ול שיכול להיות או שזה מפיל אותי לגאווה או שזה מפיל אותי ליאוש זה החושך הכי גדול שיכול להיות האור הכי נפלא שיכול להיות זה להיכנע למקום שהשם יודע מהטוב בשבילי ואחרי שאתה עובר במקום הזה אתה פתאום מגלה מה זה להיות בין חורין אמיתי להקשיב [מוזיקה] לאבא e [מוזיקה] [מוזיקה] [צחוק] [מוזיקה] [צחוק] [מוזיקה] [צחוק] [מוזיקה] [מוזיקה] e [מוזיקה] [מוזיקה] בוא נשתף אתכם באיזה נקודה שלי הייתה בעבר שלי אחד הדברים שמאוד הייתי נמשך אליהם זה עבודה רוחנית שבעולם המדיטציות עולם המחשבה עולם ההתבוננות עולם הקישור המחשבה דיבור ומעשה מאוד מאוד נמשכתי לזה מאוד אהבתי את זה וגם היום פי 1000 ושאתה נכנס לעולמה של תורה אתה בהתחלה אומר זה קיים זה נמצא בהתחלה זה נראה לך שלא תקופה לא קצרה הבנתי שזה לא נמצא בעולמה של תורה אבל לאט לאט אתה מוכן לטות את זה ריבונו של עלם הייתי רוצה להכיר את העולם הפנימי עולם הרוח עולם המדיטציה בתוך עולמה של תורה כי זה חווייה רוחנית נפלאה חסד השם על הארץ שיש לנו את רבנו הקדוש שפתאום אתה מתחיל קצת לעיין יותר מה זה התבודדות מה זה התבודדות והתחלתי להכיר את עולם ההתבודדות ואני זוכר שבפעם הראשונה שיצאתי מהתבוללות פשוט אמרתי לשם יתברך ריבונו של עולם זה גן עדן מתחת לאף זה חווייה רוחנית ששום מדיטצייה בעולם לא תביא אותך לזה זה קישור פנימי כזה עמוק וזה פשוט אני זוכר שמצד אחד זה הרים אותי מצד שני זה כל כך הכניע אותי כי כי אתה ניגש להתבודדות ואתה בא ממקום של הכנעה בוא שם באתי לדבר איתך באתי באתי להתקרב אליך באתי לקבל את המלכות שלך ורבנו מביא בשיחות הרן שאדם מדבר עם השם יתברך בשפה שלו אז בהרבה יותר קל לו לפרש שיחתו לקשר את המחשבה ללב כי זה בשפה שלך וזה בעצם מה זה מדיטציה זה לקשר את מציאות המחשבה ללב לקחת איזה מנטרה מסויימת לחזור עליה אבל אז אני זוכר שיצאתי מה ההתבודדות אמרתי וואי איזה איזה איזה חיבור פנימי איזה חיבור פנימי עמוק אתה אתה חווה בהתבודדות את כל מציאות הבורא אתה מרגיש ש הקדוש ברוך הוא מחיל אותך איך הוא איתך יד ביד איך הוא לא לוקח לך את הבחירה והוא רק בונה אצלך ויווצר אצלך את הכישרונות הייחודיים שהוא תמן בתוכך והוא יודע איך לגדל אותם כי הוא שם את זה אצלך אני זוכר את ההרגשה הראשונה ההרגשה הראשונה הנפלאה של החירות של האמונה של הצפה של האור בתוך המחשבה דיבור ומעשה בכל האיברים כולם אוי אוי איזה הרגשה נפלאה זו הייתה של ההכנעה כלפי הבורא שלריבונו של עולם אני לא יודע מה טוב בשבילי אני יודע שיש בי כישרונות אני לא יודע איך לנוות אותם אתה יודע איך אני נותן לך את המקום הזה שאני נכנה לתורה נכנה למצוות נכנה לעבודת השם אליך אני נותן לך את המלכות אצלי בוא בוא תמשול בי אני רוצה אני רוצה אני רוצה שתמל עליי וזה אור נפלא ומתוק זה כיף זה תענוג ואתה באמת לא מבין מה טוב בשבילך השם יתברך יודע מה טוב [מוזיקה] בשבילך א [מוזיקה] א [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] היי ואני אשתף אתכם שאחד השאלות ששאלתי על עצמי א גם בעבודה רוחנית שהיא לא קשורה לתורה אתה מרגיש איזה סוג של אור מתיקות חיות מה ההבדל כאן מה ההבדל כאן שמה הייתי רוצה ליצור אבל ליצור ממה שאני מבין והרבה פעמים זה הפחיד אותי מי אומר שזה נכון למה לקחת ניסיונות למה להיות שפע ניסיונות ז הרגשתי שתחושת האור שהציפה אותי בהתבודדות זה תחושת האור שאני רוצה ליצור אבל יש לי פה מכוון יש לי מישהו שהוא יוצר את הכוחות אצלי ופתאום שאתה מגיע לאין עוד מלבדו למקום הזה של ההשגחה הפרטית שהשם לא לוקח לך את הבחירה והתחלתי להכיר את זה בתפילה ש להתפלל בכוח לקשר את ה של הדיבור להתאמן על זה לאט לאט גם אם אתה מתפלל מהר כי לפעמים אתה קצת קצת רוח אבל אתה כל הזמן על הקו בין אם אתה מתפלל מהר או לאט אתה כל הזמן על הקו ש לקשר את המחשבה לדיבור כי המטרה היא זה להגיע לתפילה באיטיות בסובלנות אבל מה שלא יהיה קודם כל המחשבה תמיד נקשרת לדיבור ואתה מכיר עולם נפלא אחרי זה בלימוד התורה הדרך שרבנו מטווה לנו בתורה א' כי איש הישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר לדמות דבר לדבר בחיים איך רבנו אומר בחיי מרן שכל יום ויום הקדוש ברוך הוא שולח לאדם במחשבה דיבור ומעשה רמזים להתקרב אליו יתברך פתאום אתה יכול לשמוע איזה מישהו אומר איזה רעיון ואתה לוקח את זה לחיים שלך אתה רואה איזה משהו ואתה לוקח את זה לחיים שלך וכל העולם הופך להיות בת הספר לאמונה קישור תמידי עם הקדוש ברוך הוא זה כזה נפלא אתה כל הזמן חווה את הארו האלוקי את השכל האלוקי שמדריך אותך ומנהיג אותך אתה לוקח את זה לתורה אתה לוקח את זה ללימוד אתה לוקח את זה להלכה אתה בונה את זה אתה יוצר את זה אתה מרגיש ש הקדוש ברוך הוא מכוון אותך למקום הזה אוי זה כזה כוח נפלא זה כזה כוח מתוק ללמוד תורה בכוח לקשר את זה למציאות החיים שלי עכשיו שימו לב בוא ניקח דוגמה שעכשיו אנחנו הרבה מדברים עליה איך להסתכל בשכל של כל דבר שזה נקרא באמת להתקרב לקדוש ברוך הוא ולא להיות יוצרי עולמות מעצמנו אלא להיות יוצרי עולמות שהשם יתברך מכוון אותנו שימו לב עכשיו במלחמה הזאתי כמה ניסים אנחנו רואים אלפי טילים אלפי טילים אתמול נתנו לי נתון משהו כמו בחודש האחרון 26,000 טילים ותראו כמה ניסים הקדוש ברוך הוא עושה לנו ניסים גלויים כל רגע ורגע שאנחנו לא יודעים עוד מה קורה מאחורי הקלים איזה ניסים הקדוש ברוך הוא עושה לנו תה לוקח את זה למשל ונמשל אתה אומר תשמע שמה היצר הרע באמת מעיף עלינו הרבה טילים הרבה הרבה הרבה טיילים מחשבות זרות ודאגות ופחדים ודמיונות ולשון הרע ונפילות וכפיות אבל ברוך השם שיצרת כיפת ברזל שלפי איזה גימטריה מסוימת זה יוצא תיקון הכללי יצרת לנו כיפת ברזל שזה מרמז לנו על התיקון הכללי התהילים התפילה ההתבודדות הלימוד תורה ואז מה קורה שאתה נכנס תחת הכייפת ברזל היא מירתת את התילים ואתה רואה את הניסים ונפלאות מלמעלה שזה ממש כמו מחנה ישראל שעם ישראל היו בתוך מחנה ישראל וכל חיצים או אבנים שהיו זורקים הכל היה מסתובב וחוזר חזרה אתמול מישהו סיפר לי שיש ממוצע של 300 תהילים שהם שולחים לפה 100 מיירטים 100 מסתובבים ופוגעים בהם ו לא מספרים את זה ו100 נופלים בשטח בטוח וגם אם נפל חילה וכס באיזה מקום תראו איזה ניסים אנשים יוצאים חיים שהשם ישמור על כל עמו ישראל אתה רואה מה זה מחנה ישראל אבל היה תנאי מה היה במחנה ישראל יושבים ונכנעים לקדוש ברוך הוא עוסקים בתורה מתפללים לומדים מקיימים את המצוות כל אחד ואחד 100 100 שבטים והמחנה ישראל היה מגן עליהם שומר עליהם ככה הקדוש ברוך הוא אומר אותו דבר שאני רוצה שתהיו כנועים אליי זה רק לטובתכם תצרו תעשו עם ישראל היו בתוך מחנה ישראל עשו דברים יפים תצרו תעשו כל אחד פיתח את הכישרון שלו אבל תזכרו שכנעה אליי זה רק לטובתכם אני יודע איך להדריך אותכם ורק אתם א צריכים לשחרר את המקום לא רוצה שיגידו לי מה לעשות לא בא לי אני מבין זה המסע שלי זה הדרך שלי אף אחד לא יגיד לי מה לעשות תדעו לכם הניואנסים לוותר עליו ולשחרר אותו ולהגיד אני מוכן שהקדוש ברוך הוא יגיד לי מה לעשות שמה נפתח עולם חדש שנקרא מחנה ישראל יש הגנה כיצר הרע מנסה לתקוף אבל יש הגנה יש ניסים יש דברים הפך הטבע אתה תתחיל לחוות עולם שלם הפך הטבע הפך הזמן הפך המקום אפילו שבדרך יהיו נפילות ויהיו בלבולים אבל אתה תחווה מציאות של השגחה פרטיית הפך הטבע הפך המקום אתה תראה ניסים הפך הטבע אתה תראה יכולות בך הפך הטבע אתה תגיע לגבהים הפך הטבע רק תשאר במחנה ישראל בקו האמונה עכשיו גם שיש הזקה מה עושים נכנסים למרחב מוגן יש בזה מסר אנחנו צריכים להיכנס למרחב מוגן זה מה שישמור לנו על החיים אם אתה נכנס למרחב מוגן כדי להגן על הגוף שלך כל וחומר שאנחנו צריכים להיכנס למרחב מוגן כדי להגן על הנשמה שלנו להגן על הנשמה שלנו אני מכיר אנשים לא אחד ולא שתיים שהיו במסיבה הזאת בנובה וראו מראות איומים שלא נדע אי אפשר לסבר את זה באוזן מה הם ראו מה הם חוו שם קום דמם של כל הנרצחים אבל יצה להדבר עם אנשים שניצלו אתה רואה פה אחד שכולם אומרים פה אחד 100% נכנענו לקדוש ברוך הוא קיבלנו על עצמנו את התורה ואת המצוות התחלנו להתבודד התחלנו ללמוד התחלנו להתחזק בפרט אנשים שהתחילו להתקרב לדרך של רבנו של תורה מתוך התבוננות של הכנעה של התבודדות אומר גיליתי חיים חדשים התעורר אצ לי שמחה התעורר סליחות ולעומת זאת אתה רואה כאלה שמסכנים עדיין לא התעוררו ומסכנים מה הם עוברים אני שומע סיפורים מסכנים מה הם עוברים אין להם כלי אחיזה אז יבוא בן אדם ויגיד אתה בורח אם אני בורח וזה מגדל אותי זה בריחה הכי טו טובה אני בורח למרחב מוגן איך אמר לי מישהו אתם בורחים מהמציאות תתמודד איתה אמרתי לו אני מתמודד איתה יש השם זה ההתמודדות אני צריך להמליך אותו אמרתי לו חוץ מזה בריחה זה דבר טוב שיש הזקה למה אתה בורח למרכב מוגן למה אתה בורח למקלט ותשים לב באיזה מהירות אתה קם כי אתה רוצה להציל את החיים שלך אז בריחה זה דבר טוב אם אתה תישאר איפה שאתה תישאר יש סבירות שתיפגע בריחה זה דבר טוב אבל לאיזה מציאות אני בורח האם אני בורח למציאות של עצמי אני מבין אני יודע יוצרי עולמות הקשת הנחש או שאני בורח למציאות של המרחב מוגן עכשיו עוד דבר תמיד אומרים שיש 30 שניות עד שאתה יכול להיכנס למרחב מוגן ברגע שיש הזקה וכדומה דקה כל מקום זה זה זמן אחר בא לי איזה מישהו ודיבר איתי אומר לי תשמע אתה יודע היום יש אפליקציה שהיא נותנת לך עדכון שיש עכשיו הזקה הוא אומר זה נותן לך איזה שיה של עוד איזה ח עוד חמש שניות עד שאתה שומע את הזקה ומהרגע שאתה שומע את הזקה יש לך עוד 15 שניות או 30 שניות או דקה עד להיכנס למרחב מוגן אז הוא אומר אתה יודע שפתאום יש התראה בטלפון ש יש א יש יריעות לכיוון שלנו הוא אומר הכמה שניות האלה הם כל כך חשובות כדי להכין את עצמך שעוד מעט זה הזקה ויש לי עכשיו דקה או 30 שניות להיכנס למרחב מוגן אנחנו למשל פה בצפון יש לנו בערך גג 15 שניות מהרגע שיש הזקה 15 שניות להיכנס למרכב מוגן לפעמים אפילו פחות שיש לך פתאום התראה אז יש לך עוד איזה כמה שניות עוד איזה שתי שלוש שניות שאתה יודע שעכשיו אתהה יכול יותר להתכונן ישבתי עם הילדים ואמרתי את זה גם לאותו חבר סיפרתי לו את זה אמרתי לו תראה כמה כל שנייה היא חשובה יש לך התראה זה נותן לך ספיס של זמן יש לך הזקה זה נותן לך ספיס של זמן כדי שתיכנס למרחב מוגן אמרתי לו תראה כמה כל שנייה היא יקרה וחשובה ואיכותית תראה כמה ניצול הזמן הוא דבר חשוב כדי להיכנס למרחב מוגן מה זה בא להגיד לנו כל שנייה יקרה כל רגע בחיים הוא יקר אין לנו זמן להיות שפני ניסיונות אין לנו הזמן לזה בוא נבדוק את זה או בוא נבדוק את זה או בוא נבדוק את זה או בוא נבדוק את זה או בוא נחשוב ככה ונראה לי כך ואני מבין כך אין לי את הזמן לדברים האלה אני רוצה כל רגע לנצל כי כל רגע הוא חשוב אני לא רוצה לקחת ניסיונות אדם שצריך להיכנס למרחב מוגן הוא לא יגיד אולי בחדר יותר טוב אולי מתחת לספה יותר טוב אולי אני אקח את הסיר וישים עליי אולי אני אחסה את אשתי ע מחבת אין לנו את הזמן לניסיונות האלה אולי מתחת לפה אולי שמה אין לי את הזמן אני במתקפה אני צריך מרחב מוגן יש מרחב מוגן אני רץ אליו בלי לחשוב אותו דבר אין לנו את הזמן לחשוב מה אנחנו מבינים שטוב בשביל עצמנו כן צריך להיות חזק בשביל זה אין לי את הזמן לחשוב אני מבזבז ימים אני הופך להיות שפה ניסיונות יש מרחב מוגן יש תורה יש מצוות יש מעשים טובים יש השם יש בורא העולם הוא מנהיג את הכל אני בורח אליו זה הדבר הכי נכון שאדם צריך לעשות להשליך את כל הסכלים ותשימו לב 100% הצלחה אנשים שבמשך החיים שלהם חיפשו איזה דרך רוחנית מסוימת בודהיזם וכדומה הם אמרו חיפשנו חיפשנו חיפשנו חיפשנו ניסינו ניסינו ניסינו עד שהגענו לעולמה של תורה אז אם יש לך קריאה לפני כמו שרבנו אמר לאחד למה אתה לא לומד וכי מה תפסיד למה רבנו אמר לו את זה למה אתה לא לומד וכי מה תפסיד כי יש לכל אחד מאיתנו איזה יצר רע שאומר לו אם תלמד אתה תפסיד יש עוד חוכמות יש עוד סכלים יש עוד יוצרי עולמות בוא תהיה בעצמך גם יוצר עולמות רבנו אמרל למה אתה לא לומד וכי מה תפסיד מה תפסיד שאתה נכנה לשם ותשימו לב איך רבנו בנה לנו דרך חיים נפלא התבודדות זה הכנעה לקדוש ברוך הוא אבל זה להרגיש את האור האלוקי את טענו ל מלבדו אדם יש לו דאגות מפרנסה למה לך לחשוב מחשבות אולי אני אעשה כך ואולי אני אפעל כך לך על בטוח לך להתבודדות תתבונן אותך בעצה טובה ויכוון על זה הזוהר פרשת בשלח אומר שכל יום אדם צריך להתפלל על פרנסה בין אם יש לו בין אם אין לו כי הוא מזין את ה אילן העליון ככה מביא המתוק מדבש על ה על הדיבור הזה תזיין את את העולם הרוחני מישו אמר לי אתה באמת מאמין שעל ידי תפילות יהיה לך פרנסה אמרתי לו אני מאמין שכל דבר גשמי מקבל תזונה מהמערכת הרוחנית שלו והתורה מלמדת אותי על ידי שאני מתקרב לקדוש ברוך הוא איך להזין את המערכת הרוחנית כדי שהמערכת הגשמית תפעל כמו שצריך כי כל המערכת הגשמית עובדת לפי המערכת הרוחנית אז אני מאמין שאני נותן צדקה במערכת הגשמית אני מחסיר מעצמי במערכת הרוחנית אני מזין אותה אם אני מזין אותה אז אני מאמין שיהיה לי פרנסה נותן מעשרות אותו דבר אני מאמין שנכון שבפעולה הגשמית בשכל הקר הילדותי זה נראה אבל אתה מחסיר מעצמך לא אני מזין את האור של הנשמה שלי כמו שאני מאמין שאני ניזהר בלשון הרע אני זוכה לחיים וכן על זה הדרך אנחנו צריכים להזין את המערכת הרוחנית ואז ממילא המערכת הגשמית תפעל כמו שצריך רק צריך להיכנס למרחב [מוזיקה] מוגן ויש מרחב מוגן ולא צריך להתפלפל איתו לפעמים זה זה כל כך עצוב לראות את זה שתראה שיכול לקום ללך אייזה אלוף מהצבא ונותן לך הוראות מה לעשות לאיזה מרחב מוגן להיכנס ומה לעשות וכולם מקבלים את זה בהכי תמימות זה נכון צריך לדעת מה לעשות איך להתנהל אבל פתאום שזה מגיע לחיים שלך פתאום שזה מגיע כלפי הקדוש ברוך הוא מי הוא שיגיד לי מה לעשות מאיפה זה בא זה לא בא מהבחירה שלנו יש לנו ניסיון שנקרא ניסיון הנחה שאומר לך תהיה יוצר עולמות למה אתה מקשיב לקדוש ברוך הוא שהוא ינהל לך את החיים אתה לא מבין שהוא ינתק אותך גם אני הרגשתי לפני שחזרתי בתשובה יהיה רצון שאני אזכה כמה שיותר הרגשתי שלח בתשובה זה להתנתק עד שפשוט למדתי ולהבין ולראות שזה לא להתנתק זה להתחבר השם יתברך לא לקח ממני את הכישרונות הפוך הוא בנה אותם ויצר אותם ופיתח אותם ושלח לי את רבי נחמ מברסלב שילמד אותי וידריך אותי אז שימו לב איך הסדר יום שלנו מאורגן להגיע להכנעה של אין עוד מלבדו אדם קם בבוקר מודה אני לפניך קודם כל מודה לפני הני לא אני מודה לפניך מודה אני לפניך קודם כל מודה לפני האני קודם כל מודה לפניך ר שם אני מאמין אתה לפניי אתה איתי אתה נמצא אתה נוכח מלך חי וקיים אתה כל רגע חי כל רגע אתה קיים כל רגע אתה מחייה את הבריאה שחזרת בי נשמתי בחמלה חמלת עליי רבה אמונתך לא רבה אמונתי בך רבה אמונתך בי אתה מאמין בי אתה רוצה לפתח אצלי כוחות אתה רוצה להגדיל אצלי כוחות אבל לא ממקום שאני הצלחתי לא ממקום שאני כשרוני לא ממקום שאני יוצר עולמות כי אז זה יכניס אותי למערבולת של שואה רוחנית שאם רק אני מצליח אז או שאני גאוותן או שאני ביאוש כי אם אני מצליח אני מתגאה ואם אני נכשל אני ביאוש אלא ממקום של הגן עדן עלי אדמות שאתה מצליח דרכי לא הצלחתי אין אדם עומד על דבר הלכה אלא אם כן נכשל בה הכישלון רק מגדיל אצלי את הכוחות לקבל את מלכות השם יותר שאני לא יכול בלעדיך וזה הגן עדן עלי ות כגמול עלי אמו אומר דוד המלך כמו שהתינוק יונק מדדי אמו ומרגיש כזו חיות ואהבה אותו דבר דוד המלך אומר שם ככה אני רוצה להרגיש שאני בידיים שלך שאני לא יודע כלום אתה מדריך אותי אתה מנהיג אותי הדריכני באמתך למדני חוקיך איזה אהבה גדולה הזאתי איזה אור גדול לא מפסידים שהולכים עם אבא רק מרוויחים זה הכוח שהשם יתברך רוצה לתת לנו תנו לי למלוך עליכם תנו לי פירוש למלוך עליכם תנו לי להדריך אותכם אל הטוב הנצחי בדרך יהיה עליות וירידות ובלבולים אבל זה רק לטובתך אך ורק להנאתך ולטובתך זה גן עדן עלי אדמות זה מרחב מוגן זה אור ניצחי אחרי שאנחנו אומרים את המודה אני לפניך כל אחד הולך להתפנות לצרכו להתלבש לשטוף פנים להתארגן נטילת ידיים יש כאלה שנוהגים על פי הזור לעשות נטילת ידיים במיטה לא נדבר כרגע על הפנ חתי אני כרגע מסביר בפשט של ההלכה לאחר מכן ברכות השחר חכה לפני שאתה יוצא לעבודה לפני הילדים לפני הבית לפני הכל קודם כל אתה אדם רואה את ברכות השחר ומעיין בהם ולומד אותם יש סידור כוונת הלב ששמה אפשר לראות פירושים אתה רואה שמה את הפירושים הנפלאים המתוקים הנפלאים של ברכות השחר או שאתה רואה ליקוטי הלכות על ברכות השחר איזה מתיקות איזה איזה אור נפלא זה אלוקיי נשמה שנתת בי טהורי שאתה מתחבר למילים איזה אור אתה יונק ברכת אשר יצר שכל הברכות כולם אתה רואה כל ברכה זה נשיקה מהשם יתברך אליך הקדוש ברוך הוא אומר הנה אתה רואה ואה חכה חכה קודם כל תתחיל איתי את היום לאחר מכן הולך לבית הכנסת להתפלל או האישה הם מתפללת בבית מה הקדוש ברוך הוא אומר לאדם לפני הכל קודם כל אתה עזוב עבודה עזוב פרנסה עזוב הכל בוא תחבר אליי האדם הולך לבית הכנסת אחרי הבית הכנסת לומד איזה שתי הלכות והולך לעסקיו מתוך משא ומתן באמונה ניזר בגזל נזהר בלשון הרע נזהר ברכילות וכן על זה הדרך איזה סדר יום נפלא בת שחרית לפי הרמבם מלמדים אותך איך לאכול איך לאכול בריא איך להתקיים הכל כתוב הכל מסודר לך על מגש של כסף כמו שהקדוש ברוך הוא אמר לאדם הראשון נתתי לך הכל על מגש מוכן רק תראה לו להשחית פתאום מגיע אמצע היום צריך להתפלל מנחה כן אבל אני בדיוק בכל הטררם עצור אתה צריך את הניחה שלך אתה צריך את הניחה שלך בוא דבר איתי עצור קח פסק זמן כמה הפסקה בעבודה זה דבר ניכר כדי לחדש כוחות לעבודת השם שלנו כמה זה ניכר השחרית מנחה וערבית אדם בא הביתה עייף רוצה ך לישון הקדוש ברוך הוא אומר לו חכה לך לערבית תתפלל שמע איזה שיעור אני מכיר אנשים שאיך השבת שלהם ניכרת שהוא מנתק את הטלפון ביום שבת מכניסת השבת צה שבת הוא מנתק את הטלפון ואתה תשמע אותו מדבר איזה נח אחת איזה אהבה הוא מרגיש וואו וואו סוף סוף להתנתק מהטלפון אז באתי ואמרתי לאחד אם אתה ככה מרגיש ש אתה מנתק את הטלפון מה תרגיש תעשה קידוש מה תרגיש תלך לבית הכנסת הנה אתה רואה שזה פועל לא אבל אבל זו דעתי זו השבת שלי זו דעתך אבל לא ניסית משהו אחר לא ניסית את השבת מה יהיה שת השיר שירי שבת מה תראה מה יקרה שתלך לשיעורי תורה בשבת שחרר את המקום שאתה מביא ויודע מה טוב בשבילך אתה לא יודע מה טוב בשבילך את לא יודעת מה טוב בשבילך רבנו מלמד אותנו דרך השם יודע מה טוב בשבילך התבודדות לימוד תפילה קישור המחשבה לדיבור בתפילה להסתכל בשכל של כל דבר הוא לוקח אותנו לקרבת אלוקים נפלאה איך רבנו אמר לרבי נתן שנפל לו כפתור מהחולצה ותראה להתפלל על זה ורבי נתן לא הבין וחיל להתפלל על דבר גם כזה פחו שגם לא היה כל כך צרך רבי נתן אמר לעצמו רבנו הסתכל עלי ואמר לו וכי לא נאה כי לא נאה לך להתפלל דבר כזה פחו רבי נתן הבין מה רבנו רוצה להעיר בו אני רוצה שתראה את השם בכפתור כי תדע לך הכפתור הזה גם יכול מאוד מאוד לסבך לך את החיים פתאום אתה צריך להת לחתונה אין כפתור פדיחה אין חולצה מאיפה נביא אני רוצה שתראה את השם בכפתור אני רוצה שתדבר עם השם יתברך מתוך הכפתור יש לך דבר יותר נפלא מזה של שלום בית זה תפילות התבודדות שאישה תבודד על בעלה שהבעל תבודד על אשתו שיהיה להם שלום בית שיהיה להם ערבה אחוה שלום וראות חינוך ילדים דורש תפילות בני הנוער היום עוברים ניסיונות לא פשוטים בכלל להיות היום הורים לילדים אתה מטאור לפעמים האבא לומד עם הילד ה לא מקשיב לא בא לו כן לא ב התפלל על הילד רבנו אומר בספר המידות כל הם מתפלל חברו אוהב אותו אתה תראה אתה תפעל על העד שלך הוא יאהב אותך והוא יתחיל לקבל ממך גם ואל תבוא אליו גם במוסר תבוא לו בזמרה ונקודות טובות תבוא לו בגבו עיניים רבנו מדריך לנו דרך אי איך לעבוד עם הילדים איך להיות הינדיק איך להיות ההינדיק צריך לדעת לרדת מתחת לשולחן לדבר איתו בגובה העיניים תדעו לכם זה בדוק הום נוסא שהאבא או האמא לומדים עם הילדים דברי רבנו מספרים איזה סיפור אומר רבנו דיבור אומר רבנו זה כובש זה פועל סיפורי מעשיות וכן על זה הדרך כל אחד בקצב שלו ביכולות שלו זה פועל רבנו נכנס לנשמות של כולם פרנסה תפילות שהשם ידריך אותנו ויתקן אותו בעצה טובה אי איך שיהיה פרנסה טובה אתה רוצה ת לקנות בית אתה רוצה להזכיר בית יש לך חלוקת עצה עצור דקה דבר עם השם דבר עם השם יש לך התבודדות יש לך את הלי נשק הכי חזק והעונג שלנו נמצא אצל השם יתברך בתורה ובמצות אני זוכר בישיבה שאתה רואה בחורים לומדים גמרא ואתה אומר בואנה זה נכתב לפני 2000 שנה אדם יכו לראות סרט לפני 50 שנה זה כבר לא מעניין אותו מי זוכר מי זה היה ונדם צ'ארלי צ'אפלין הוא היה גאון קולנוע הוא היה משחק בשטים שלו מבים אותם הכל הוא היה עושה מיום רואה סרטים של צ'רלי צ'פלין אבל איך אתה יודע איזה כוח אתה יודע איזה קויקה הוא היה אתה יודע איזה תסריטי הוא היה זה כבר ישן ישן זה פסה אבל התורה היא הכי עתיקה איך יכול להיות שבחורים צעירים לומדים גמרא ומרגישים כזו חיות ואנרגיה אבל זה ישן זה עתיק מה ההבדל כי פה זה רק מדיה זה מדמה זה שקר הוא עולה ונופל אז היה שחקן טוב פעם אבל ד כ זה ישן למה זה פסה למה זה לא מגרה כי זה לא אמיתי אבל שאתה לומד גמרא שאתה לומד הלכה שאתה לומד מדרשים אין לזה זמן ומקום להגדיר את זה זה ישן זה משעמם כי זה אמיתי ואמתי לכל זמן ולכל דור לכן זה אף פעם לא משעמם אדם יכול ללמוד עכשיו בפרת בפרשיות שלנו בבראשית אלקות מעם לועז על הפרשיות על אברהם על יצחק על יעקב על יוסף איזה דברים נפלאים כי התורה היא תורת אמת שלוקחת אותך לחיים שלך אתה מזדהה עם הסיפורים אתה לוקח מהמהם מידע אתה לוקח מהמהם הכוונה לחיים שלך מידות טובות מידות ישרות בגלל זה זה אף פעם לא משעמם זה תמיד מגרה את המוח ישן משעמם זה בדבר שהוא לא אמיתי ישן בהתחדשות זה דבר אמיתי מה לנו לחפש בשדות זרים כמה רבנו לימד אותנו שיחה כח בשיחות הרן שרוצה שיהיה לנו פקיעות בספרים שנלמד הרבה מכל הספרים של כל הצדיקים כמה רבנו ברוך השם בשיחה ןו היה לו קצב ותנועה בלימוד עם תהילים והתבודדות ולא התבלבל משום דבר ועם כל הקשיים שהיה לו ורבי נתן אומר היה לוחם חזק בפרט בגיל הנאורים של גיל רתיח הדמים היה גיבור ואיש חייל חזק רבנו נותן לנו תנועה נותן לנו קצב נותן לנו חיות אבל בע יצר הרע בדמות הנחש הוא אומר הייתם כלוקים יוצרי עולמות כאן זה המלכודת אני יוצר אני מבין אני יודע ומה אחד הסימנים שהם עושים אדם הופך לאיזה יצירה חדשה שהוא המציא שאיין לה שום מקור כדי להצדיק את זה הוא רוצה שכולם ישפכו אחריו כדי להרגיש שמה שהוא עושה זה נכון ורבים חללים מפילה עם הכתות האלה אבל ברוך השם שאדם לומד תורה והוא רוצה שעוד אחרים יזכו ויתאמת הטעם גן עדן הזה שיתקרבו לשם לא תקרבו אליי אני לא צריך הצדקה שהתורה היא אמת אני לא צריך לקבל הצדקה של רבנו והדרך שלו זה אמת שאלו אותי לפני כמה ימים אתה הרבה מדבר על הנקודה הזאתי של רבנו רבנו רבנו אמרתי ואמרו לי מצד אחד מצד שני אתה גם מדבר הרבה לימוד ספרים אמרתי להם צריך ללמוד מהספרים של כל הצדיקים בעל שם טוב דגל מחנה אפרים כולם הארי הקדוש זוהר הקדוש בטח רבנו רוצה ששחה נשחה בתורה אבל רבנו נותן לנו את הדעת איך לגשת נכון כי אם אין לך את הדעת של רבנו אתה יכול לפתוח איזה ספר מוסר והוא ירחיק אותך למרות שהספר מוסר ק רוצה לקרב אותך כי אתה לא מקבל את זה בצורה נכונה רבנו מאדן לנו את התפיסה המוחית ומה קורה שהתפיסה המוחית מעדנת כל ספר שאני אלמד הספר הזה יעיר לי וגם אם כרגע לא אז אני אשאיר אותו רגע בצד אלמד מספרים אחרים אתחזק עד שאני אוכל ללמוד מהספר הזה והוא ירים אותי כי רבנו נותן לנו דעת מגוונת אין הכל או כלום אל תלמד בספר בצורה קיצונית אל תפסול ישר יש כאלה לא למדו טוב חיי מוהרן למדו עקום הם טוענים שרבנו פסל את הרמבם למדו עקום את הפרק להתרחק מחקירות רבנו לא פסל את הרמבם רבנו רק לא דיבר בעד המורה נבוכים כמו שהרבה צדיקים לא דיברו בעד זה כי רבנו העניין שלו היה חק מחקירות והרמבם במורה דווחים דיבר על חקירות ויש על זה כמה תשובות בגדולי ישראל אבל רבנו לא פסל את ר מישהו בא אומר לי רבי נחמי ברסף פסל את הרמבם אמרתי לו זה לא נכון לא למדת טוב למדת עקום רבנו אמר ששיבחו את הרמבם רבי נתן בא אליו פעם אפיקורס ואמר לו הרמבם היה ירב וחרד או אפיקורס רבי נתן אמר על הרמבם היה ירה וחרד ואז רבי נתן בירך ברכת השר צר בכזו יראה שאותו אפיקורס הזה ראה את רבי נתם מברך אשר יצר והתפעל והוא אומר עכשיו קיבלתי עירור תשובה ורבי נתן הסתכל אמר לו וככה הרמבם היה מברך אשר יצר רבנו לא פסל את הרמבם איזה שטויות מסבירים במורא נבוכים כמו שהרבה דיברו לא הסכימו עם זה אבל לא פסלו את הרמבם מסבירים לך שרבנו פסל את הרמבם וכל מיני סברות למיניהם רבנו שיבח הרבה ספרים של צדיקים איפה שדיברו מחקירות הוא אמר בזה להתרחק אבל הוא לא פסל את הספר חובת הלבבות יש פרק שמה שרבנו אומר לא ללמוד אותו אבל הוא לא פסל את חובת הלבבות אבל בשביל שאנשים ימשכו על עצמם כבוד ופרסום אז הם פתאום יתנו לך איזה כותרת שרבנו חולק על הרמבם ואז כולם הנרו אחריהם ואותם אלה שנוהרים אחריהם הם לא פתחו פרי רבנו ולא ינו והם הולכים כעיוור באפלה אחרי אחרי האנשים האלה שמסבירים בצורה עקומה את דברי רבנו לא למדו ולא פתחו ספרים אבל מה לעשות שנוהרים ונערים ונערים ונערים שרבנו פסל את הרמבם לא פסל את הרמבם צריך לעיין טוב מורה נבוכים לא הסכים זה אומר שהוא פסל את כל הרמבם ממש לא רבנו רוצה שנלמד רמבם ומי שילמד את הפרק חיי מרן להתרחק מחקירות כמו שצריך הוא יראה איזה דרך נפלאה רבנו מטווה לנו ומסבירים סברות מישהו בא אליי שמע משם איזה אחד לא יודע אפילו מה זה שגם רבי חיים ויטל הזכיר כל מיני שמות של פלטון סוקרטס לא יודע לא בדיוק הבנתי בדבר הזה ואיך יכול להיות שרבי נחים ברסו אמר ללמוד את ספרי הארי ומרחו הזכיר את זה אמרתי לו איפה למדתם איפה לקחתם זה זה זה למדתם בצורה עקומה מה זה הדבר הזה זה לא קשור איזה צדיק זה יהיה רבנו החשיב צדיקים הגדיל צדיקים צדיקים שנכנסו מהנושא של החקירות הוא לא פסל את הצדיק את הדרך הזאתי הוא לא הסכים בה לא לומדים טוב לומדים בצורה עקומה למה כדי למשוך כבוד כי רבנו אומר מפורש בספר המידות על ידי מחלוקת נעשה מפורסם יש כאלה שזה השיטה שלהם תמיד יצרו מחלוקות כי ככה הוא נעשה מפורסם הוא רוצה להיות מפורסם אבל חסד השם אנחנו אין לנו לא רוצים והייתם כלוקים יוצרי עולמות לא רוצים ליצור מחלוקות כדי להיות מפורסמים אנחנו רוצים ללכת עם רבנו ברוך השם ללמוד מספריו ולקיים עצותיו ללכת על בטוח ויש לנו בדור הזה את הצדיק סוד עולם שלוקח אותנו על בטוח ללמוד מספריו ולקיים עצותיו זה מה שסבא ישראל פעל ואמר השם הזה נ נח נחמן נחמן מאומן שם גימטריה ספר להגיע לספרים של רבנו ללמוד את ההשקפה את הדרך את הדעת של רבנו בספרים שלו ואז נזכה לגן עדן גן עדן עלי אדמות להינצל מהקשת הנחש ולהתחבר לתמימות ולפשט הנפלאה אשרנו ואשר חלקנו שיהיה לנו בעזרת השם שפע ברכה והצלחה אהבה ושלום תזכרו אחים יקרים אמרתי לכם את זה בשיעורים הקודמים גם יורד מבול של כפירה לעולם שיחות הרן שיחה רש כב רבנו אמר הגלה לך סוד ככה הוא אמר שם בשיחה לאחד שירד מבול של כפירה לעולם מבול של מדומיינים תיצמדו לרבנו ואז הוא ידריך אתכם בדרך השם נפלא של התבודדות של תהילים של שמחה בחלקך של דעת נפלאה ומתוקה זה מעשה שלו וזה מעשה שלי של עבודת השם מאושרת ושמחה וזה כל חיותנו ותקוות השם יתברך רוצה רק לטובתנו ורבנו כובש את העולם וימשיך לכבוש את העולם למה כי זה הכי טוב בשבילנו אז יש לך שאלות וקושיות אייך רבי נחמ ברסלב אמר פתח ספרים מישהו אמר לי איך רבנו אמר כך איך רבנו אמר כך אמרתי לו פתח ספרים פתח את ספרי רבנו תתחיל ללמוד תתחיל לעיין אחרי זה תשאל שב תלמד גם אם זה יקח כמה שנים שב תלמד תחקור תשאל אל תהיה ניזון מאיזה דיבור של אחד שאמר איזה משהו ועכשיו אתה הולך אחריו כאילו אותו אחד הזה בקי בספרי רבנו הרבה מדברים בשם רבנו לא פתחו ספרים וגם שפתחו ספרים לא שימשו תלמידי חכמים בבר לבד רבנו לא שימשו הם לא דיברו עם חסיד ברסלב אחד הם לא דיברו עם השפיע בברסלב אחד הם אומרים את זה על דעתם זה דרכה של תורה מסביר דברים מרבנו ולא קיבל מרבנו מה זה השטויות האלה אחים יקרים יש דרך יש ספרים יש לימוד יש שיחת חברים שנעשה לעצמנו טובה נצחית לא נהיה שפני ניסיונות יש צדיק שהבטיח אני צדיק הדור עד ביאת משיח ממני ועד משיח לא יהיה חידוש שההבדל של המשיח יקשיבו ולי לא מקשיבים יש לנו צדיק הכזה שאמר את זה רבנו אמר את זה למה להיות שפני ניסיונות אני אלך על בטוח אז הדרך עם רבנו היא עליות וירידות נכון אבל בסוף רבנו כבר מעיד ניצחתי ואנצח גמרתי ואגמור אני נהר המתאר מכל הכתמים שאור של רבנו יהיר בעולם אהבה ושלום שבת שלום ומבורך ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה