מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל נובע שלח לך כח אין סופי
מדברים מרבי נחמן מברסלב עונג הנחל נובע שלח לך כח אין סופי
אני מאמין ואף על פי שית ממע עם כל זה אחכה לו ואף על פי שהת ממ עם כל זה החקל [מוזיקה] [מחיאות כפיים] ופלתי שממ עם כל זה אחכ לו וף על פי שממ עם כל זה חכה לו אחכה לו נחכה ל שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית מתורתו של רבי נחם ברסלב מדברים מהנחל נובע לקראת שבת קודש פרשת שלח לך חסד השם על הארץ אז אנחנו בעזרת השם בהכנות לשבת וכמובן שנדבר על כל מיני ודות של הפרשה דברים נפלאים דברים מרוממים את הנפש שבעזרת השם הקדוש ברוך הוא יזכה אותנו לשפע ברכה והצלחה ונזכה לעונג שבת נזכה לשפע ברכה והצלחה לשיר בשבת לענק את השבת בדברים טובים ואתם עם הבישולים בבית השכם ושך אל ככם חסד השם על הארץ עושים נחת רוח ליוצרנו כל ההכנות הנפלאות לשבת ההכנות הכל כך מקסימות שזוכים ע ישראל ענג את [מוזיקה] השבת בסבו יום עש אמוני נגיל ונשמח בו ג ו אז ברוך השם אנחנו בפרשת שלח לך הפרשה שמדברת על נושא של המרגלים עם ישראל צריכים להכנס לארץ ישראל הם נמצאים במדבר צריכים להכנס לארש מ כנס לארץ להקים את בית הבחירה דינו בית המקדש להעמיד להם מלך וא אבל היצר הרע בתחבולות בתחבולות אלוף להפריע ויש לך הבטחה מהקדוש ברוך הוא ככ הוא מבטיח לעם ישראל אני יוצאת אותכם ממצרים לתת לכם את הארץ הטובה הארץ הנפלאה הארץ המתוקה אבל מה לעשות שיצר הרע בתחבולות מכניס כלים והמדרש מביא שעם ישראל באו לקדוש ברוך הוא ואמרו לו אמרו למשה רבנו תגיד לקדוש ברוך הוא שאנחנו רוצים לבדוק את הארץ אנחנו רוצים לטור אותה לראות אם שמנה ם רזה הי לבדוק אותה מה צריך לבדוק למה צריך לבדוק אם הקדוש ברוך הוא מבטיח לך שזה טוב למה צריך לבדוק נעשה ונשמע אבל הסכלים הסכלים שמבלבלים אותנו הרבה פעמים בחיים ולכן כבר רשי מביא על המקום שלך לך הקדוש ברוך הוא אמר למשה רבנו שלח לך זה מדעתם זה לא מדעתי אני אין לי עניין שהם ילכו לטור את הארץ ולבדוק אותה ולחקור אחריה עם טובה עם שמנה עם רזי ממש לא אם אני מבטיח שהארץ היא טובה הארץ היא טובה אין מה לבדוק פה בכלל אז לכן שלח לך זה לדעתך זה לא לדעתי והמדרש מביא שמשה רבנו ידע שמה לעשות המרגלים יש להם יצר הרע שהם ירצו לדבר רעה על ארץ ישראל והולך להיות פה כנראה בלאגן אבל מה לעשות שיש גם את כוח הבחירה של [מוזיקה] האדם ובדרך שאדם רוצה ללך בא הולכין אותו אבל משה רבנו קורא ליהושע בן נ והמדרש מביא שהוא מוסיף לו את האות י על השם הושע שהיה לו י יושיעך השם מעצת המרגלים [מוזיקה] י יושיעך השם האצת המרגלים כי הצת המרגלים הולכת להיות מאוד מאוד לא פשוטה ואני מברך אותך שאתה תנצל מהעצם שלהם דהיינו במחשבה ואז הוא לוקח ככה מביא הזוהר הקדוש את האות י מהשם שרא בהתחלה שרה קראו לה שראי הקדוש ברוך הוא הוציא ה אות י שם לה את האות ה שזה סגולה להולדה והקדוש ברוך הוא שמר את האות הזאת את האות י ליהושע בנן משה רבנו לוקח את אות י כמובן שזה מושגים רוחניים ומצמיד לו את זה לשם הושע ואז זה הפך להיות יהושע יא יושיעך השם צת המרגלים אני מברך אותך שתנצל עצת המרגלים ואז הם מתחילים מסע הם עולים בנגב למה עולים בנגב קודם כל רוצים לראות את ערבת הארץ כבר המחשבה שלהם היייתה לא טובה בהמשך שמתחילים לעלות לארץ ישראל הם מתחילים לדבר לא טוב על ארץ ישראל השם ישמור ויציל והעצה הזאתי מתחילה לחלחל אבל יהושע בן יון יש לו הגנה ומוגן ממשה רבנו על ידי הברכה אבל יש כאן בעיה שכלב בן יפונה מתחיל להרגיש שהעצה הזאתי נכנסת לו בתוך התודעה אך אומרים הוא חותך ימינה הולך לכיוון חברון משתטח על מערת המכפלה ובא לאבות הקדושים ואומר א להם תתפללו עליי תחננו עליי שלא יפול באצת המרגלים והתפילה שלו התקבלה ולכן שהם מגיעים לארץ ישראל פה קורה מהלך שאנחנו נלמד אותו לכל החיים שלנו איך המושג של המרגלים יהושע בינון כלב בן יפונה שזה סוד המחשבה הטובה והראייה הטובה ולעומת זאת שאר המרגלים שזה סוד המחשבה הרעה נמצאים אצלנו בתודעה במוח ואנחנו איך אנחנו צריכים אנחנו ללמוד לעבוד עם זה בצורה נכונה כדי שלא ניפול אז יאללה גם [מוזיקה] הצלילים במח במח [מוזיקה] ל והנה כאן מה אנחנו רואים המרגלים מגיעים לארץ הם רואים את ה תאנה היפה שביקרה את התאנה מאוד גדולה מאוד משובחת מלאה בדבש מלאה בעונג חיה וטריה ולעומת זאת הם גם רואים את הרימונים והם רואים את הענבים והימים ימי ביקורים הם כל ענב היה עסיסי גדול היית יכול לקחת להכניס אותו בתוך הענב אתה מוציא מיץ ענבים זך טהור הם רואים את הענבים הם רואים את ה את הזיתים כל זית היה מלא רענן וטוב היית לוקח ביס מהזית כל הפה שלך היה מתמלא בשמן טוב שמן זית זח ואז פתאום המרגלים מדברים רעה מה זה הארץ הזאתי מה זה מה הולך פה איזה פירות משונים גדולים לעומת זאת יהושע בן נן וכלב פונה אומרים מה פתאום זה ארץ משובחת תראו איזה פירות יפים ונעים תראו איך הם משובחים כמה הם דשנים ורעננים המדרש מביא שהם רצו ג את כלב בן פונ ת יהושע בינון ולכן כלב בן יפונה ויהושוע בינון החליטו נכון חזרה לחזור איתם למדבר למרות שהם ידעו שם דברו לשון הרע אבל שלא יהיה כליה חס ושלום על עם ישראל על ידי הלשון הרע שהם רוצים לדבר שימו לב מה קורה כאן יש כאן אותה מציאות יש את הענבים המשובחות יש את התאנים יש את הזיתים הכל משובח הכל גדול הכל מפואר הכל נפלא ושימו לב באותה מציאות כלב בן יפו ויהושע בנון רואים טוב שאר המרגלים רואים רע אנחנו רואים כאן שהמציאות של החיים שלנו היא תלויה בדבר אחד בתפיסה על המחשבה על המציאות מה גורם לי לשבח ולפתח את כוח החשיבה הטובה לבין להתלונן זה המחשבה והתפיסה שלי על המציאות אני יכול מצד אחד לראות את המציאות ולשבח אותה ולפאר ולינות ממנה ולעומת זאת בחשיבה הרעה אני יכול לראות שכל מה שיש לי לא שווה לי זה גדול מדי זה לא שווה זה לא נצרך למה השם הביא לי את זה זה משונה באותו רגע הקדוש ברוך הוא הביא מגפה על כל יושבי הארץ וכל אלה שהיו פה בארץ הגויים באה עליהם מגפה והתחילו לקבור אותם למה השם יתברך עשה את זה כדי שהם יהיו מרוכזים לקבור את המתים שלהם ולא יזהו את המרגלים מה המרגלים אומרים אר אוכל את יושביה במקום להסתכל ולהגיד זה חסד השם שהקדוש ברוך הוא רוצה שהמרגלים יתורו את הארץ אז הוא הביא מגפה על יושבי הארץ כדי שיקברו אותם ולא ישימו לא ישימו לב שהם תרים את הארץ במקום זה הם אורים זה ארץ אוכלת יושבי הארץ ממיטה אנשים שימו לב אותה מציאות זווית ראייה אותה מציאות זווית ראייה משמה נפתח לאדם מחשבה טובה או שלילית דיבור חיובי או שלילי וכן על זה הדרך אחים יקרים כל הסיפור הזה של פרשת המרגלים זה מציאות הרוחנית הפנימית שלנו שנמצאת בדעת שלנו איך אני בוחר לראות את החיים שלי אוף תמיד חסר לי לא טוב לי זה לא מספיק זה יותר מדי גדול זה קטן זה לא נוח זה לא מוצלח וזה נקרא ביקורת בונה תדע לך זה הופך אותך להיות כפוי טובה אתה סוגר את השפע שלך אתה מושך אחריך דברים לא טובים לכל אחד מאיתנו בחיים יש מושג שנקרא מציאות איך אני בוחר להסתכל על המציאות אם אני בוחר להסתכל על המציאות בצורה נכונה אני מפתח שפע איך אנחנו מקבלים אבל את התודעה הזאתי יהושע בנן אם לא היה מקבל את הברכה ממשה רבנו יה יושיעך השם עצת המרגלים גם הוא היה נופל בעצת המרגלים בחטא המרגלים הברכה של משה הצילה אותו מזה אנחנו רואים מה זה התקשרות לצדיק התקשרות ל ו שיהושע היה מקושר למשה רבנו התקשרות לצדיק מפתחת אצלנו את הראייה החיובית זה נקודה אחת חשובה רבנו נחמן מברסלב מלמד אותנו איך לראות את התמונה בצורה חיובית ולפתוח צינורות שפע יפים ונפלאים מהעולמות העליונים כלב בן יפונה יודע שיהושע בן ין קיבל את הברכה והתחיל להרגיש בדרך שהתפיסה והלשון הרע והחשיבה השלילית של המרגלים נכנסת גם בתוכו הוא רץ לקברי האבות וביקש יתפעלו אליו שינצל מעצת המרגלים וניצל עוד פעם אנחנו רואים גם קברי צדיקים התקשרות לצדיקים התקשרות לצדיקים נותנת לנו תורה עם חשיבה חיובית נותנת לנו עבודת השם עם הכרת הטוב ולא חלילה וכס להחזיר ראה תחת טובה והכוח ה זה והאור הזה זה לכל החיים שלנו הצת המרגלים נמצאת בתוכנו להיכנס לארץ ישראל לארץ הקודש לקדושה שארץ ישראל נקראת המלכות לגלות את המלכות השם בעולם לגלות את מלכות השם בתוכי משה רבנו מביא בתורה לד שכל יהודי יש בו נקודה שאין בחברו זה נקודה הפנימית הייחודית שלך המלכות שלך שרוצה להתגלות להעיר בעולם ולעשות נחת רוח ליוצרנו זה נקרא להיכנס לארץ להיכנס למלכות להכיר את השם לחוות את השם להתקרב אליו ללמוד את תורתו מתוך שמחה וחיות להתפלל אלי ולעבות אותו מתוך שמחה וחיות זה תלוי בדבר אחד מאוד מאוד חשוב תפיסת המחשבה אתה יכול ללמוד הרבה תורה כולם היו נשיאי ישראל כולם היו נשיאים 12 נשיאים כולם היו יודעים תורה כולם היו קדושים כולם היו טהורים ברגע שהתפיסה במחשבה היא באה ממקום שלילי זה יוצא במשך הזמן לשון הרע וכפיות טובה על הטוב שהשם נותן לך ופתאום אדם מסתכל ואומר באמת היה טוב ולא ידעתי להעריך את זה השם ישמור ויציל באמת היה טוב ולא ידעתי להעריך את זה למה להגיע למצב הזה יהושע בנון וכלב בן יפונה שמקבלים את הברכה ממשה רבנו וכלב בן יפונה מהאבות הקדושים מזה אנחנו רואים שהם ניצלו צת המרגלים וזכו לכל השפע הזה וזכו גם לחיות ולהיכנס לארץ אתה מדבר טוב אתה רואה את הטוב אתה משבח ברוך השם תודה לקדוש ברוך הוא תקבל שפע יש לך חיסרון ואתה רוצה להתפלל עליו אין בעיה תתפלל עליו אבל להגיע מפה לחוסר הכרת הטוב בקדוש ברוך הוא ולבוא ולהגיד איזה ארץ הוא נתן לנו ארץ אוכלת יושביה פירות משונים איפה ה הו של זה לא תפילה שהשם רוצה הקדוש ברוך הוא רוצה תפילה מתוך הכרת הטוב חסר לך תתפלל על זה למה לא אבל שזה לא יגרום לך לא להכיר טובה להכיר טובה זה דבר מאוד מאוד חשוב איי אי אי [מוזיקה] ל bra א חסי חסי חסי חסי ברסל חוסר חוסר חוסר חוסר סלב חסר חוסר חוסר חסר סלב א צריך לקות כל ום לפחות חצי שע צרי ות ום לפח [מוזיקה] than you עכשיו בוא בעזרת השם בואו ניגע בעוד נקודה חשובה לחיים השם יתברך מבטיח לעם ישראל את הארץ אנחנו כאן צריכים לגלות דבר מאוד חשוב לחיים שלנו אחים יקרים השם יתברך מבטיח לך טוב השם יתברך שמבטיח לך טוב אתה לא צריך לחקור אחר הטוב הזה לנו לצערנו הרבה פעמים יש לנו את התורה והמצוות זה הבטחה טובה מהשם יתברך שהוא רוצה רק לתת לך טוב לשמור את התורה לשמור את המצוות אבל הרבה פעמים אנחנו באים בכלים בכלים שאומרים תן לי לבדוק את זה תן לי לבדוק אם זה זה מתאים [מוזיקה] ליזה הרגלים שבתוכנו השם יעזור ויציל המרגלים שבתוכנו שאומרים בוא בוא נבדוק אם הקדוש ברוך הוא מבטיח לך שהתורה והמצוות זה טוב בשבילך אז תחייה את זה למה חלילה וכס לבוא ולהגיד בוא נבדוק לא טוב בפתח בהשם ועשה טוב תפתח בקדוש ברוך הוא שהוא רוצה רק לטובתך שמירת השבת תורה מצוות כן על זה הדרך תלמד להאמין ולפתוח בקדוש בר שהוא רוצה רק לטובתך הנה ישתבח שמו בזמן שאני מדבר איתכם יש לנו קצת הפרעות מה שנקרא מחילה מכבודכם מנסים לסדר את זה שם יהיה [מוזיקה] בעזרנו חבים להודות לך לפיכך אנחנו חיייבים חיייבים להודות לך יכך אנחנו חייבים חייבים להודות לך [מוזיקה] ולשבחך ולפארך ולברך ו לקדש וליתן שבע ועוד היה לי שמך וא לברך ולקדש וליתן שב וד לשמך השם נו עשנו מהטוב חלקנו ופים בנו מה יפה [מחיאות כפיים] ירושתנו השם יתברך אומר לכל אחד מאיתנו אני רוצה להכניס אותך לארץ הקודש אני רוצה לתת לך שפע ברכה וההצלחה במה זה תלוי תל באמונה שלנו בתורה ובמצוות ואנחנו מה רוצים לעשות לחקור אחרי זה כמו המרגלים לאיפה זה מוביל אותנו החקירות לנפילות וכפירה תאמין בתורה בפשיטות ובתמימות התהילים עובד ההתבודדות עובד שמירת השבת שמירת התורה שמירת המצוות קדושה וטהרה מאיר לך את החיים תבטח בקדוש ברוך הוא שהתורה והמצוות זה תמיד רק לטובתך אז לא צריך לחקור אחרי זה פשוט תקיים בפשיטות ככה זוכים להעיר את הור המלכות בעולם בנפש הפנימית שלנו עכשיו עוד דבר ראתי רעיון יפה שמביא רבי נתן בליקוטי הלכות מביא את לשון הארי שהארי הקדוש כותב שאחד הדברים זה למה למה המרגלים ככה דיברו על ארץ ישראל אז אני אגיד קודם כל לפני אזה מדרש לפני דברי [מוזיקה] הרי ה הג כל [מוזיקה] הברורים הוא פורה בור אומני לכל הברורים הוא לבדו עשה הוא לבדו עשה ועושה ישה לכל המסים הוא לבדו עשה ו לבדו עשה עוש ישה כל [מחיאות כפיים] [מוזיקה] המ אז ראיתי רעיון יפה שרבי נתן מביא רבי נתן אומר שהמרגלים אמרו איך אפשר להיכנס לארץ ישראל היא כזאת קדושה כזאת טהרה כמו שהגמרא בכתובות קוי כמדומני מביאה שארץ ישראל מי שדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אליה הוא רואה פה את ה הפרטית כל רגע והקדוש ברוך הוא מנייק פה בארץ ישראל את ההשגחה פרטית מידה כנגד מידה אז איך אפשר להיכנס לארץ ישראל איך נעמוד בניסיונות וביצר שלנו ואם חס ושלום פגום הנחתה ישר מידת הדין תקטר חלילה וכס אין לנו כוח להתגבר על היצרים שלנו ועל כוחות הטומאה ועל הכוחות של הרפש והתת של היצר הרע ולהיות בארץ ישראל אין לנו כוח להתמודד עם היצ הרה רבי נתן אומר הם פגמו בשורש הרצון ככ הוא מביא בהלכות ברכת הריח מה זה פגמו בשורש הרצון שלא האמינו שהרצון יש לו כוח כנגד כל התאוות הם לא האמינו שהרצון יש לו כוח אדיר כנגד כל התאוות לא משנה כמה תאוות יהיו לך כוח הרצון שזה הסוד של ארץ ישראל יש לו כוח להתגבר על כל התאוות על זה רבנו אמר שאיין יאוש בעולם כלל לכן הם פגמו בשורש הרצון הארי הקדוש כותב שנשמות המרגלים היו במדרגה יותר גבוהה מארץ י הם היו בחינת לאה נשמות שבאו מהמקום שנקרא לאה ולכן שהם באו להיכנס לארץ ישראל מרוב הקדושה שהייתה להם שהיא כביכול נשמות יותר גבוהות מהבחינה של ארץ ישראל הם לא יכלו להיכנס מה הכוונה היא לא יכלו לצמצם את האור בענווה לכלים זה הדבר שרבי נתן מסביר על זה אומר אזם אם הנשמות שלהם היו כאלה גבוהות ובבחינה רוחנית הם לא יכלו להכנס לארץ ישראל אז על מה טרוני עליהם אז מזמיר רבי נתן כי צריך הרבה ענווה כמה שיש לך אור גבוה כמה שיש לך נשמה גבוהה כמה שיש לך רצונות גבוהים אתה צריך ללמוד להוריד את זה לכלים וזה דורש ענווה ושפלות ולמקום הזה היה להם קשה לרדת איך אפשר לרדת לענווה ושפלות כזאתי ולהוריד את האור לכלים וגם שמה רבי נתן מסביר שבבחינת מסויימת הם פגמו באור [מוזיקה] הרצון גם אם יש לך נשמה גבוהה גם אם יש לך רצונות גבוהים אבל אתה צריך להכניס את זה לארץ לארץ הכ להכניס את זה לארץ הקודש צריך לדעת שזה צריך לעבור דרך צמצום עבודות קטנות הישגים גדולים אני רוצה ללמוד הרבה ולהתפלל הרבה והכל בשגעון והכל בלחץ אתה צריך ללמוד להוריד את זה לכלים עבודות קטנות ובסובלנות לא בריבוי אור ריבוי אור יוצר עצבות זה נקרא שבירת כלים אז מה אמרו המרגלים מה אנחנו נשיאים אנחנו ניכנס לארץ ונתחיל לחרוש ולזרוע צ ור תן לנו להישאר בתוך ענני הכבוד במדבר נישאר נשימה אנחנו צריכים את זה לא מוכנים לרדת לקטנות מה שנקרא בנפש הפנימית שלנו זה גם עובד הרבה פעמים לרדת לעבודות הפשוטות כולם רוצים להיות הרב הגאון המקובל האלוקי המפוצץ לים המערבל בטון להיות יהודי פשוט ותמים זה הגדולה הכי יפה לכן הקדוש ברוך הוא בא למד אותנו מסר כמה שיש לך רצונות גבוהים וחזקים ויתני וזה דבר יפה וזה דבר נפלא ומשובח אבל להיכנס לארץ הקודש לקדושה שלך לרוגע שלך לשלווה וליישוב הדעת חייב לעבור דרך הנקודה שנקרא צמצום ענווה סובלנות עבודות קטנות הישגים גדולים עכב בצד הגודל תלמד לחוות את הענווה הזאתי מה זה אגו אגו זה שאני אלמד הרבה ואדע הרבה וכולם ידברו ממני אתה ממלא את האגו שלך זה עבודת השם שממלא אגו מה זה שמחה וחיות ופשיטות עבודות קטנות הישגים קטנים הישגים גדולים זה ענווה ענווה בעבודת הקודש יוצרת רוגע ושלווה ויישוב הדעת אחים יקרים רוגע ושלווה וישוב הדעת זה מה שרבנו רוצה אותנו רבנו רוצה אותנו בעלי ישוב הדעת לאט לאט עבודות קטנות בהתמדה הישגים גדולים לאט לאט ב קצב שלך רבנו אומר שאדם צריך להתקרב לקדוש ברוך הוא על פי מידת האמת אבל מה זה על על פי מידת האמת על פי מידת האמת זה לפי מדרגת ובהלכה יש מדרגות יש כולה יש חומרה בעבודת השם בתהילים בכל דבר בהתבודדות לאט לאט תתחיל תיכנס למהלך לאט לאט תרגיע את הנפש ולאט לאט דברים יתחילו להתקדם ככה נכנסים לארץ הקודש אחים יקרים תאמין בטוב שלך שהטוב שלך הוא נפלא והטוב שלך הוא הוא מצויין ונכון שיש לך לב בוער אני יודע את זה כולנו יודעים את זה כולנו יש לנו לב בוער לקדוש ברוך הוא כולנו יש לנו רצון ושמחה ותשוקה רק לעבוד את הקדוש ברוך הוא אבל צריך להוריד את זה לכלים אתה הולך להיכנס לארץ אתה הולך להיכנס לקדושה אתה הולך לגלות את המלכות זה דורש סובלנות מה הם אמרו דיברו רעה על האר לא רו להכנס אדם שלא מוכן לקבל את העובדה הזאתי עבודות קטנות הישגים גדולים ובסובלנות לא רק שהוא לא יכנס לארץ הוא מתחיל לדבר רע זה נקרא ריבוי אור שיוצר פירוד אדם שהולך בעבודת השם בריבוי אור הכל זה ריבוי אור והכל זה שגעונות והכל זה רק להשתולל ולהשתגע רק עבודות גדולות רק עבודות גדולות רק עבודות גדולות תדעו לכם בהמשך השם שמור ויציל זה יוצר פירוד מה זה הפירוד הפירוד זה התסכול הפירוד זה ה שבירת הכלים הפירוד זה העצבות והפירוד זה שהוא מתראים על מידותיו של הקדוש ברוך הוא למה כי הוא לא עבד בסובלנות הוא לא עבד בסובלנות רצה רק ריבוי אור לאט לאט וגם להיכנס לארץ צריך להיכנס לארץ ויי את המלחמה כנגד העמים פה בארץ יש עליות יש ירידות יש מלחמות צריך גם לקבל את זה יש מעברים זה בסדר זה חלק מהעניין מה זה נקרא מעברים בחיים אתה נכנס לאזור של אי-נוחות ודרך האי נוחות אתה עובד את הקדוש ברוך הוא זה גם הכניסה לארץ ישראל לא נכנסים ישר אליה ככה יש את המעברים בדרך האיכות בסדר אז מה תמשיך זה הענווה אני ממשיך הערך אפיים השמחה והחיות ככה אדם מקבל נחת [מוזיקה] ולאט לאט שאדם עובד עם זה הוא מקבל נחת ורוגע ושלווה שנזכה בעזרת השם כמה שיותר ללכת עם הנחת והרוגע והשלווה הזאת להיות סובלנים הסובלנות פותחת אור אז היום ברשותכם אני קצת קיצרתי בשיעור מחילה מכבודכם ובעזרת השם קחו את הדיבורים שלקחנו היום ללכת עם הקרת הטוב שמחה ואמונה אנחנו מקושרים לרבנו שאנחנו מקושרים לרבנו מה אנחנו צריכים לראות לפתח את החשיבה החיובית לפתח את האהבה לפתח את השמחה שאדם מתחיל להיות מקושר לרבנו הוא מפתח חשיבה חיובית מפתח אהבה ושמחה ולאט לאט הוא רואה טוב עליו רואה טוב על הסביבה על החברים ועל הכל לב טוב עין טובה מחשבה טובה והרבה הרבה שמחה שיהיה לכם שבת שלם ורות ובות בי [מוזיקה] בי ומון סגול בוי אוי בוי בוי גלה וחרו ים סגול בוי י
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה