מדברים מרבי נחמן מברסלב מעשה משבעת הקבצנים עשרה חיצים חלק ז
מדברים מרבי נחמן מברסלב מעשה משבעת הקבצנים עשרה חיצים חלק ז
[מוזיקה] [מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזנים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית מתורתו של רבי נחים ברסלב מדברים על סיפורי מעשיות אנחנו בהמשך של הסדרת סיפורים שננו מדברים לעשה משבת הבת המעשה של רבנו המעשה האחרון היום אנחנו בעזרת השם בסיפור של הבאטלר שהיה בלי ידיים סיפור מאוד מעניין שאנחנו ניגע בנקודות השמחה שיש לנו בנפש מה רבנו מדבר על זה ערה סוגי דפקין עשרה סוגי דופק שדרכם עובר לנו אור השמחה ובעזרת השם אנחנו נדבר גם איך לפתח את זה ואיך רבנו שולח לנו רפואות בספרים שלו בעצות שלו בדעת שלו לרפות ל את המקום הכי פנימי הכי עמוק שאנחנו כל כך רוצים שיפתח לנו אור השמחה בלב ו איזה חיצים נזרקו עלינו ומאיזה חיצים אנחנו רוצים להתנקות מאיזה רעל אנחנו רוצים להתנקות אז בעזרת השם אנחנו כמה צלילים ככה טובים לפתוח את הנשמה עם שמחה בלב ואהבה בלב ואני מקווה מאוד שבעזרת השם כמה שיותר נזכה לפתוח את האנרגיות של השמחה בעבודת השם ם השמחה הפשוטה סיפור נפלא ובעצם אם ירצה השם היום אנחנו גם מסכמים את כל הסדרת שיחות הזאתי שמדברת על הנושא הזה עם הרבה שמחה בלב והרבה אהבה אז שיהיה לנו ההזנה טובה אז בוא נפתח עם איזה מוזיקה ככה טובה של שמחה ניתן לנו חיות קדושה רק בשמחה תמיד חבר'ה זה הנושא שלנו היום זה גם הזמן מי שיכול לשתף לזכות כמה שיותר את הרבים תזכנו להיות תזכה אותנו להיות בשמחה תמיד תזכנו יאללה בקצב ושמחה בבית כי זה העיקר מכל העניינים להיות בשמחת עמים תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה כי זה העיקר מכל העניינים להיות בשמחה תעמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תאמין אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה ות בשמח אח איזה קצב טוב איזה כיף איתכם להיות בשמחה תמיד חברה זה מה שאנחנו נדבר היום סיפורי מעשיות מרבי נחים ברסלב להיות בשמחה אם צריך להתפעל זה ריבונו ש מזכה אותי להיות בשמחה תמיד ללכת עם נקודות טובות וזמר רבנו נותן לנו דעת להיות בשמחה תמיד [מוזיקה] [מחיאות כפיים] תזכנו להיות בשמחה כי זה העיקר מכל העניינים להייות בשמחה תמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תאמין להיות בשמחה תמיד זה המהות של יהודי איך על ידי רבי נחמן בן שמחה הבן של השמחה תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה תאמין תזכנו להות בשמחה במחה תמד אז תזכנו להות בשמחה כן אתם שומעים אך הושר עוד פעם הוא חוזר על זה ועוד פעם הוא חוזר על זה ככה אנחנו צריכים כל הזמן תראו איך זה עושה טוב איזה כיף בשמחה תמ זכנו להיות בשמחה זכה אותנו ריבונו של להיות בשמחה בשמחה תמיד עם הזמרה ונקודות טובות זה האור זה האור זה האור של האמונה אחים יקרים ויש לנו הרבה הרבה על מה לשמוח בשמחה תמיד להיות בשמחה תמיד איי איזה כיף אז יאללה בוא נתחיל לספר את הסיפור בוא בוא ניכנס ל אוי לאיפה רבנו לוקח אותנו ביום השישי מעשה מישיבת הבאטלר ביום השישי מעשה מישיבת הקבצנים היו גם כן שמחים והיו מתגעגעים היו מתגעגעים איך לוקחין איך לוקחין בכן את אותו אדם שהיה בלי ידיים כן היה קבצן שהוא היה בלי ידיים איזה דמות רבי נחמ מ ברסלב מייצג לנו עכשיו בקבצן שהיה בלי ידיים איך לוקחים בכן את אותו אחד שהיה בלי ידיים והנה הוא בא ואמר הנני הנה באתי אצלכם על החתונה ואמר להם גם כן קנל ונשק אותם ואמר להם אתם סבורים שאני בעל מום שאיין לי ידיים אין אני בעל מום כלל רק באמת יש לי כוח בידי אתם חושבים שאין לי ידיים א יש לי כוח עצום מאוד בוא נראה איך משתמשים בכוח המחשבה בידיים רק שאיין אני משתמש עם הכוח שבידי בזה העולם למה כי אני צריך את הכוח לעניין אחר אותו בלרס הזה אותו קבצן הוא נראה בלי ידיים הוא נראה בעל מום הוא אומר להם אתם חושבים שאני בלי ידיים אבל ממש לא יש לי ידיים יש לי ידיים טובות רק שאני יודע להשתמש בהם לאיפה שצריך ואיפה שלא צריך אני לא משתמש חזל אומרים על משה רבנו וה ידיו אמונה וכי ידיו של משה רבנו עושות מלחמה עם עמלק אלא בזמן ככה אומרים חזל בפרקי אבות בזמן שעם ישראל נוסעים מיניו נוסעים מעיניהם לקדוש ברוך הוא וגבר ישראל ואם לא חס ושלום הפוך ויה ידיו אמונה הכוח בידיים זה להשליך על האמונה על התבודדות על כל דבר לדבר עם השם זה ידיים בריות במחשבה כי יש לנו כוח ד שנקרא במחשבה לאיפה אני לוקח את הידיים לוחי ועוצם ידי או שאני לוקח את הידיים לתפילה לאמונה לפשיטות לברוח להתבודדות על כל דבר [מוזיקה] ודבר מאומן נחמן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העו [מוזיקה] בכל תקוותנו שכל העולם אז לשואלים השיר שמתנגן ברקע זה שיר שלי ברוך השם דיבור של רבי ישראל דבוד 10 וניגונים ככה טובים למי שרוצה לדעת העול וכל חיותנו בכל תקוותנו שכל העולם תלוי בו וכל חיותנו בכל תק מתנו שכל העולם לובו ננ ננ מומח נחמן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם ננח נחמן נחמן מאומן נ נחמן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם רבנו יתקן את כל העולם ויעלה אותנו אל האמונה שהידיים שלנו יפסיקו לפעול בתודעה ממקום של כוחי ועוצם ידי השתמש בידיים בכוח המחשבה במקום הנכון והטוב והבריא והי ידיו אמונה להשליך על האמונה להרים את הידיים להשם לפתוח אותם בתודעה להיות כלי שלהן עוד מלבדו ריבונו של עולם אתה שולט על הכל הכל בידיים שלך כל מה שעובר עליי זה רק להתקרב אליך חמ מאומ ה יתקן את כל העולם ננ נחמן מאומן נממ מאומן הוא יתקן את כל העולם ננח נחמ נחמן מאומן נ נחמן נחמן נאומן הוא יתקן את כל העולם ננח נחמן נחמן מאומן ננח מן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם אז אומר רבנו אין אני בל מום כלל על ידי רק אני באמת יש לי כוח בידי רק שאין אני משתמש עם כוח שבידי בזה העולם כי אני צריך את הכוח לעניין אחר ויש לי הסכמה על זה מן המבצר של מים כי פעם אחת ישבנו יחד איזה אנשים שזה מדובר על צדיקים והיה כל אחד ואחד מתפאר בכוח שבידיו כל אחד התפאר שיש לו כוח בידיים יש לו כוח של אמונה יש לו כוח לתקן יש לו כוח להביא את העולם לשלמות זה התפאר שיש לו גבורה זו בידיו וזה התפאר שיש לו גבורה פלונית בידיו וכל אחד ואחד התפאר בגבורה שיש לו בידיים זה לא על כוחי ועוצם די זה מדובר על צדיקים שהגיעו למדרגה גבוהה שכל אחד הגיע להשגה של אמונה שאין לו כוחי ועוצם ידי אבל יש בזה מדרגות ועכשיו רבנו מסביר ואומר היינו כי אחד היה מתפאר שיש לו כוח וגבורה כזו בידיו כשהוא מורה חץ הוא יכול לחזור ו למושך אליו אחד התפאר ואמר אני יש לי כוח בידיים שאני זורק חץ אני יודע גם להחזיר אותו חזרה זה שליטה כמובן שזה דברים רוחניים מאוד [מוזיקה] גבוהים כי יש לו כוח כזה בידיו שאף על פי שהוא כבר ירה את החץ עדיין יכול להחזירה לחזור ול מושכה אליו ושאלתי אותו איזה חץ אתה יכול להחזיר כי יש עשרה מיני חיצים כי יש עשרה מיני סמים היינו כי כשרוצים לראות חץ מושכים אותו באיזה סם ויש עשרה מני סמים כשמושכים אותם בסם זה הי מזקת כך כשמושכים בסם שני היא מזקת יותר לכן יש עשרה מיני סמים שכל אחד גרוע יותר היינו שמזיק יותר וזהו בעצמו עשרה מיני חיצים כי החיצים הם מין אחד רק מחמת שינוי הסמים שמושכים בהם את החץ שהם עשרה מינים על כן נקראים עשרה מיני חצים ועל כן שאל אותו איזה חץ אתה יכול להחזיר אנחנו אנחנו באנו לעולם הזה אחרי כמה גלגולים ובכל גלגול וגלגול קיבלנו חיצים ירו עלינו חיצים חיצים עם רעלים שזה התאוות היצרים ורבנו פה מלמד שירו עלינו עשרה מיני חיצים העשרה מיני חיצים יש 10 ספירות חוכמה בינה דעת חסד גבורה תפארת נצח עוד יסוד ומלכות הקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם על ידי עשרה ספירות האלה עשרת הספירות בכל ספירה וספירה יש לה את החלק החיובי ויש לה את החלק השלילי למשל בספירת החוכמה יש חוכמה שהיא קדושה ויש חוכמה שהיא מצד הטמה וכן על זה הדרך אבל מה קורה שהשטר אחרה ירתה עלינו עשרה חיצים עוד מגלגולים קודמים וגם בגלגול הזה וחיצים משוחים ברעלים צריך להוציא את ץ שנמצא בעולם הרוחני שלנו בתאוות שלנו ביצרים שלנו ולא רק להוציא את החץ צריך גם להוציא את הרעל אז אותו בטרס שואל את אותו אחד אתה יודע לראות חץ ולהחזיר אותו אתה יודע איך להוציא את החץ עם הרעל אבל איזה חץ אתה יודע להוציא כי יש עשרה חצים יש התקפה רצינית של רעלים התקפה רצינית של תאוות התקפה רצינית שבכל הדור הזה צריך לדעת איך להוציא את החץ ואיזה חץ ומתי וכיצד זה אומנות איך לנקות אותנו מהטאבו והרעלים שנדבקו [מוזיקה] אלינו אז איזה חץ אתה יכול להחזיר גם שאל אותו אם קודם שהגיע החץ לאותו שזרקה לו הוא יכול להחזירה ואם גם אחר שהגיע החץ האם אתה יכול להחזיר את החץ עוד לפני שהוא פגע סטרא אחרא יורה אתה יכול להחזיר את החץ לפני או שאתה גם יכול בזמן שהחץ כבר פגע להחזיר ולנקות ולטהר זה אומנות מאוד גדולה בטהרת הנפש האם אתה עדיין יכול להחזירה ועל זה השיב אפילו כשהגיע החץ אני עדיין יכול להחזירה אך איזה מין חץ הוא יכול להחזיר כנל השיב מין חץ פלוני הוא יכול להחזיר אמרתי לו אני זה שהוא בלי ידיים הבאטלר שמספר כל זה אמר לו שהתפר בעניין החץ אם כן אין אתה יכול לרפות את הבת מלכה אומר לו יש בת מלכה אנחנו נלמד עליה עכשיו מי זה הבת מלכה זה אנחנו וירו ע חצים ואם אתה יכול להוציא רק חץ אחד אתה לא יכול לרפות אותם משאר חצים שתקפו אותה רבי נחים ברסלב פה אומר יגיע דור שהדור הזה מקבל התקפה של חיצים עם רעלים של תאוות של יצרים שהשטר אח משתוללת בעולם ואנחנו כבר קיבלנו את העשרה חיצים האלה הותקפנו וערה חיצים האלה זה כנגד גם הערה מיני מה הכוונה היא יש נגינה של שמחה ויש נגינה של עצבות ברגע שהשטר אחרה ירתה עלינו כל כך הרבה חיצים של ערה חיצים אז בעצם יש פגם בצינור הרוחני של עשרת הספירות שצריך לרדת עלינו ואז התאוות מתגברים ויש לנו עשרה סוגי דופק שזה כנגד עשרה מיני נגינה שדוד המלך על ידם יצר את ספר תהילים וערה סוגי דופק אומר רבנו שהם עובדים כמו שצריך יש שמחה לאדם הוא מיושב בדעתו אבל ברגע שעשרה סוגי דופק אחד מהם לא עובד כמו שצריך זה יוצר פגם בשמחה ואז זה יוצר עצבות והעצבות מביאה חולאים לכן רבנו נחמ ברסלב תיקן את התיקון הכללי עשרה מיני נגינה ואני כבר מכין אתכם איך זה מנקה אותנו אדני אז מה אומר לאותו בטלר אתה לא יכול לרפא את הבת מלכה מאחר שאין אתה יכול לחזור ולמשוך כי מן חץ אחד על כן אין אתה יכול לרפות את הבת מלכה בשלמות ירו עליה רה חיצים עוד מעט אנחנו נראה את הסיפור איך ירו עליה רבנו נח מ ברסלב גילה לא סתם הוא אמר אני צדק הדורת בית משיח הוא יודע לרפות את הדור להוציא איתנו עשרה חיצים של רעלים שירתה בנו הסתרה אחה ואנחנו צריכים לתת לו את המקום הזה שירפא אותנו ואומר רבנו כך אחד היה מתפאר שיש לו כוח בידיו שאצל מי שהוא לוקח ומקבל ממנו הוא נותן לו וממילא הוא באל צדקה ושאלתי אותו איזה צדקה אתה נותן כי יש עשרה מיני צדקה השיב שהוא נותן משר אמרתי לו אם כן אין אתה יכול לרפות את הבת מלכה כי אין אתה יכול לבוא למקומה כי אין אתה יכול כ להיכנס כם בחומה אחת במקום שהיא יושבת שם עוד מעט אנחנו נראה אני מכין אותכם זה לאט לאט עוד מעט אנחנו נגיע לסיפור ותבינו את הכל ועל כן אנך יכול לבוא למקומה כל צדיק הוא יכול לרפות נכון אבל לרפות את כל המערכת הרוחנית צריך את צדיק האמת שיודע לנקות מהתחלה ועד הסוף לתת עצות תובנה רפואות אחד התפאר שיש לו כוח בזה בידיו כי יש ממונים בעולם וכל אחד צריך חוכמה ויש לו כוח בידיו שעל ידי ידיו הוא יכול לתן להם חוכמה על ידי שמסמיך אותם בידיו ושאלתי אותו איזה חוכמה אתה יכול ליתן בידיך כי יש עשרה סוגי קבין של חוכמה השיב חוכמה פלונית אמרתי לו אם כן אין אתה יכול לרפות את הבת מלכה כי אין אתה יודע ואתה לא יכול לדעת לידע הדופק שלה כי אינך יכול לידע כי עם דופק אחד כי יש ערה סוגי [מוזיקה] תפק אחד התפר שיש לו כוח זה בידיו כשיש רוח שערה הוא יכול לקבו בידיו ולעשות בידיו לרוח משקל שיהיה הרוח במשקל כראוי ושאלתי אותו איזה רוח אתה יכול לאחוז בידיך כי יש הגה עשרה סוגים של רוחות הרוח שערה התאוות היצרים והוא השיב רוח פלוני אמרתי לו אם כן אין אתה יכול לרפות את הבת מלכה רבנו פה מתאר שאנחנו הפגשנו בחכמות של כפירה ודברים לא טובים אנחנו הפגשנו בחולים בדברים לא פשוטים מה לעשות הדור מופגז בדברים לא חיוביים וצריך לנקות את המערכת הרוחנית שלנו את המערכת של החוכמה שלנו את המערכת של רה סוגי דופק שלנו כי עיניך יכול לנגן לפניה כעם ניגון אחד הניגון נותן שמחה אבל אתה יכול לנגן רק ניגון אחד אתה לא יכול לנגן את כל הערה סוגי ניגונים שהם השורש לרפואות להכל שזה הניגון הרוחני למה כי יש ערה מיני נגינה שזה כנגד רה מזמורים בתיקון הכללי שרבנו הוציא דרך התהילים למנצח שיר מזמור הללויה וכן על זה הדרך והנגינה היא הרפואה שלה ואתה עיניך יכול לנגן כי עם ניגון אחד מעשרה ניגון זה רפואה או קינה שזה עצבות ניגון עצוב הניגון פה שרבנו מדבר זה לאו דווקא הניגון הגשמי אלא זה ניגון רוחני דיבור רוחני וניגון רוחני שירד לנו לתודעה וירפא אותנו אנו אמרו הם מה שלך שאלו אותו טוב אתה אומר שכל אחד יש לו כוח לרפות אבל את הבת מלכה הוא לא יכול לרפות מה הכוח שלך לרפות את הבת מלכה עוד מעט נראה בסיפור מי זו הבת מלכה הוא אמר להם אני אכול מה שאין אתם יכולים זה אחד הדברים שרבנו נחם מברסלב מאוד הדגיש שהוא יכול לפעול דברים שיש צדיקים גדולים וענקיים וכבודם במקומם מונח אבל רבנו יש לו את המדרגה שוא יכול לפעול משהו עם הדור שאחרים לא יכולים לפעול וזה לא לגריטה זה לטיבה זה לא מוריד מערכם כל רופא יש לו את הכוח שלו היינו כי כל התשעה חלקים הנל שאין אתם יכולים אני יכול [מוזיקה] הכל כי יש מעשה עכשיו רבנו נכנס למעשה כי פעם אחת חשק מלך אחד בבת מלכה בוא נשאיר אתכם קצת במתח מי זה המלך מי זה הבת מלכה ר בכל ק ורשה לעם קודש שהוא מוזהר רמל והר סיני יש שלום כמו נה כל בק שהר קודש שהוא מוזהר חרמל [מוזיקה] בה אז רבנו מלמד שאנחנו צריכים לנקות את חכמה הלא טובה שלנו ולנקות את הרוח הטובה ש הרוח הלא טובה שנמצאת בנו ולנקות את העשרה סוגי דופק במערכת הרוחנית שנמצאים בתוכנו צריך לעבור תהליך של ניקוי אבל אנחנו נלמד שעם העצות של רבנו זה הופך להיות מאוד קל אם הולכים בפשיטות ובתמימות שהדופק שלנו כל דודי דופק אומר הזוהר הקדוש על שיר השירים כל דודי דופק השם יתברך הוא נקרא דוד ואנחנו רוצים כל דודי דופק אל תקרא דופק אלא דופק שהדופק במערכת הרוחנית עובד כמו שצריך הלב משתוקק להשם יתברך מקבל שמחה עדינות וחיות אבל צריך את הצדיק שיודע לרפות והללויה [מוזיקה] והללו הללו הל ה והללויה והללויה הללו הל ואומר רבנו הקדוש כי יש מעשה כי פעם אחת חשק מלך אחד בבת מלכה מי זה המלך פה המלך של הסטרה אחה הוא גם נקרא מלך מלכות טומאה והוא הוא חשק בבת מלכה מיזו בת מלכה זה אנחנו זה הנשמה שלנו שהיא הייתה בבית המלך שזה השם יתברך והשתדל בתחבולות לתופס כמו שהנחש רצה להפיל בתחבולות את חווה עד אשר עלתה בידו ותפסה אז גם אנחנו הבת מלכה יש את המלך האכזר שזה היצר הרע הצליח לתפוס אותנו אנחנו לא מדומיינים שלא נתפסנו ברשת שלו נתפסנו ונדפס ברשת שלו פעם אחת חלם לו לאותו המלך שהיא עמדה עליו והרגה אותו פעם אחת אותו המלך הזה המלך אכזר חלם שהבת מלכה תקום עליו ותהרוג אותו יגיע הזמן שהקדוש ברוך הוא השחת את היצר הרע ואז הוא מלאה ארץ דה כמו שהנביא ישעיה [מוזיקה] אומר יגיע הזמן כמו שהנביא אמוס אומר הנה ימים באים נאום השם ה שלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמה למים כם לשמוע דבר השם יגיע הזמן שנכון היצר הרע יפול והבת מלכה ת שזה אנחנו ונגיד אנחנו רק רוצים את השם לא רוצים תאוות לא רוצים יצרים לא רוצים להיות בתוך המבצר של הסתרה אחה אנחנו רוצים את הקדוש ברוך הוא וזה מה שהמלך האכזר שזה יצר הרע חלם שתקום הבת מלכה ותברח ממנו ותעזוב אותו ותקום עליו וגם תהרוג אותו שזה סוד הגאולה השלמה הבת מלכה שזה אנחנו גם אם התבלבלנו היא צועקת ואומרת אני לא רוצה את זה אני רוצה את הטוב רום ממך השם ני זה מה שאנחנו מרגישים בנפש שלנו שמתעורר איזה קול שאומר חשבתי שעולם החומר הוא הכי טוב חשבתי ש להיות מרוחק אולי מהקדוש ברוך הוא לא להיות בעולמה של תורה זה הכי טו בשבילי ואז פתאום הנשמה מגלה לא קרבת אלוקים לי טוב והמלך האכזר שזה היצר הרע רואה את זה והוא לא מוותר ויב לי רום ממך השם כידי ליתני ולא שמחת אוילי רום עמך השם כדי ליתני ולא שמחת אויב לי ארו ממך השם כי ליתני ולא סמח מה קורה שהנשמה של היהודי אומרת אני רוצה את השם אני רוצה את התורה אני רוצה את התפילה אני רוצה את ההתבודדות המלך האכזר שזה היצר הרע אומר עד עכשיו היית קליינט טוב מה עכשיו אתה רוצה לברוח ממני והקיץ ונכנס החלום בליבו המלך האכזר שזה יצר הרע קם ואומר הופה זה תשמע זה אמיתי וקרה לכל פטרי החלומות ופתרו לו כפשוטו שיתקיים החלום כפשוטו והיא תהרוג אותו הנשמות של עם ישראל ייצאו מהלוע של הסטרה אחה השם כדמי לי אתני ולא שמחת אויב לי ארו ממך השם כי דליתני ולא שמחת אוי בילי רו ממך השם כידי ליתני ולא שמחת אוי ילי ארום ממך השם כי דליתני ולא סמחת אוי בילי [מוזיקה] והנשמה שלנו קמה קמה ואומרת אני אוהבת את אבא אני אוהבת את השם אני אוהבת את התורה אני אוהבת את המצוות זה הנשמה הטהורה שלנו ולא יכול המלך לתת אצה לנפשו מה לעשות מה עושים למה אם יהרוג אותה צר לו אם הוא יהרוג אותה זה צר לו הוא לא רוצה להרוג אותה ישלך מעל פניו זכרה לו כאיש אחר יקחנה איי איי איי [מוזיקה] עכשיו אתם מבינים מה קורה שאדם מתחיל להתעורר להשם יתברך הסתר אחה אומרת מה אני אעשה אני אהרוג אני אשלח אותה הוא רוצה להחזיק אותנו צמוד אליו וזה חרה לו מאוד כי הוא השתדל אחריה כל כך ואתה תבוא ליד אחר מה אנחנו נחזור להשם יתברך אנחנו נחזור לחירות שאנחנו כל כך רוצים וגם אם ישל אחת ותבוא ליד אחר אתה בוודאי יכול להתקיים החלום שהיא תהרוג אותו וגם אם אני אשלח אותה היא בסוף תהרוג אותי כי לכאורה זה תקיים השית רך תיפול מה אתה חושב כמה יצר הרע יפיל אותך האהבה שלך להשם יתברך תנצח את הכל אחי היקר בת ישראל היקרה גם אם היצר הרע מבלבל אותך הנשמה הטהורה שלך תנצח את הכל היצ הרע יודע את זה ולמה הוא מתקיף אותנו עם כל כך הרבה תאוות ויצרים ונפילות כי הוא לא רוצה לשלח אותנו כי הוא שומע את הקול הפנימי הוא יודע את זה שיש קול פנימי של נשמה נשמה יהודיה נשמה של יהודי שרוצה לצאת מהזרועות של הסטרא אחה ודמיונות חזיקה אצלו או מתיירא מהחלום בקיצור המלך האכזר היצר הרע לא יודע מה לעשות אחד הסימנים שהוא עומד ליפול שהוא משתולל הוא משתולל כן התאוות משתוללים והיצרים משתוללים מה שלא היה בשום דוב תראו כמה יצר הרע עכשיו משתולל שימו לב תאוות יצרים ואדם אומר איך אני יכול לעמוד מול זה בא רבי נתן אומר שכל נשמה של אכי יהודי ככ הוא כותב בהלכות ברכת ההודעה שהנשמה אפילו הכי פחווה ונפלה לאיפה שנפלה יש לה את הכוח להילחם כנגד תאבות העולם כי האהבה שיש לנו לשם והש מה הטהורה שהקדוש ברוך הוא נתן לנו יש לה את הכוח לעמוד כנגד כל היצרים ויצר הרע רואה את זה ולא סתם הוא משתולל עם תאבות ויצרים אשלא היה בשום דור הוא רואה הוא רואה איך אנחנו לא רוצים אותו איך אנחנו אוהבים את השם ולא ידע המלך מה לעשות לה בין כך נתקלקל האהבה שלה אצלו קצת קצת נתקלקל האהבה היא הפסיקה לאהוב אותו אהבנו את היצרים את התאבות ופתאום התחלנו למאוס מזה קצת קצת לצאת עוד קצת לצאת עוד קצת וגם הצ רה בעצמו כבר אומר תשמע זה באל להשיר את הנשמות הקדושות האלה אצלי מחמת החלום ובכל פעם נתקלקל יותר ויותר וכן היא גם כן נתקלקל גם גם כן אהבה אצלה בכל פעם יותר ויותר כן לאט לאט אנחנו מרגישים איך העולם הזה שקר ודמיונות וזה זה סתם והיצר הרע רואה את זה אל תיבהלו שהוא משתולל זה מראה שהנשמות מתעוררות הטוב שלך מתעורר הטוב שלך מתעורר רנו מסביר את הל מה אנחנו עוברים אחים יקרים נשמות יקרות רבנו מסביר את כל מה שאנחנו עוברים הוא לא עושה אותנו רעים הוא יודע לתת לנו עצות מהמקום של הכי אהבה נשמות יקרות רבנו ראה את הדור ראה בדיוק מה יעבור עלינו שאנחנו ספוגים בתאוות ויצרים ודברים לא טובים רבנו ראה את זה ורבנו מלמד מה אנחנו חווים והתשוקה שלנו לקדוש ברוך הוא והאהבה שלנו לקדוש ברוך הוא בתוך כל התופת הזאתי של התאבות והצר שמבלבלים אותנו ואנחנו אומרים מה עשינו למה זה מגיע לנו איך מתמודדים עם זה איך עובדים עם זה איך בורחים מזה תראה כמה יצרים הם חזקים עד שנעשה אצלה שנאה אליו הבת מלכה התחילה לשנות את המלך האכזר שזה יצר הרע מגיע דור שהוא מבטא ביטוי שהוא שונא הוא שונא את הרע הוא שונא את התאוות זה הנשמות הקדושות שלנו והטהרות שלנו זה מה שאנחנו מרגישים בהתבודדות זה מה שרבי רבי נחמן מלמד אותנו על עצמנו מי אנחנו רבנו מלמד מי אתה כמה את אוהב את השם וכמה אתה שונא שאתה נופל לעבירות חס ושלום כמה אנחנו שונאים שאנחנו נופלים לעבירות מחילה שאני צך אני צריך להכליל אתכם איתי אנחנו כולנו ביחד כולנו באותה צלחת כולנו באותה ספינה של בלבולים ותאוות ויצרים עד שנעשה אצלה שנאה אליו וברכה מפניו הבת מלכה ברחה ברחה הנשמה שלנו בורחת בורחת להתבודדות בורחת לרבנו בורחת לספרים של רבנו כי אנחנו אוהבים את השם אבל זה לא נגמר אחים יקרים נשמות יקרות זה לא נגמר יש מסע ושלח המלך אחריה לבקשה היצר הרע שולח את השליחים שלו לבקש זרוק זרוק לו איזה סרטון לא טוב פה זרוק לו איזה לשון הרע זרוק לו איזה רכילות זרוק לו איזה ביטול תורה זרוק לו איזה יאוש זרוק לו איזה עצבות הוא הלך לבקשה הובאו והגידו לו שהיא נמצאת אצל המבצר של מים באו לו חיילים שלו אמרו לו היא ברחה והיא ברחה למבצר של מים מה זה המבצר של מים היא ברחה למבצר של התורה היא ברחה על המבצר של האמונה היא ברחה למבצר של ההתבודדות כמה אנחנו מרגישים חזרנו בתשובה התחזקנו מתקרבים לקדוש ברוך הוא ברחנו למבצר ברחנו לשם ברחנו אבל היצר הרע שולח את השליחים שלו לאיפה הם ברחו איפה הוא ברח שם כיפה שם ציצית הוא חזר בתשובה הוא לומד תורה אני לא אעזוב אותו אני אבלבל אותו ואדם אומר ריבונו של עולם אני מרגיש שקופצים עליי תאוות יותר ממה שהייתי חילוני חס ושלום מה קורה פה מה קורה פה מחמת שאתה כל כך איכותי מחמת שאת כל כך איכותית היצר הרע לא מוותר וכמה שתאוות שלך גדולות וכמה שתאוות שלנו גדולות וכמה שהבל בולים שלנו גדולים זה מגלה איזה כוח עוצמתי יש לנו בכל מיליגרם של תורה כי אנחנו ברחנו למבצר של מים ברחנו לתורה למבצר של [מוזיקה] [מוזיקה] מים של [מוזיקה] you to my hly [מוזיקה] m you my i bring you [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] ואומר רבנו הקדוש כי יש מבצר של מים ושם הם 10 חומות זו לפנים זו מבצר של מים נסו לצייר את זה בדמיון 10 חומות ז ים זו ה1 חומות של המים זה כנגד 10 ספירות שיש לנו בתורה ובמצוות ובמעשים טובים ברחנו לשמה וכולן של מים וגם הקרקע שהולכים שם שהולכים עליה בתוך המבצר היא גם כן של מים הקרקע אומר זוהר פרשת אמור שזה המלכות הארץ והיא גם כן של מים דרך התורה זוכים לאמונה ו זה מבצר שיש בו עשרה חומות זה המגבלות השלבים שאנחנו עוברים בין חומה לחומה כמו מוסול מוצב ארצה וראשו מגיע השמיים הנכנסים למבצר נכנסים לתורה נכנסים לקדושה נכנסים לאמונה והמים של התורה מקיפים אותנו והמים של האמונה מזככים אותנו ואנחנו מרגישים כזה טהרה וכזה מתיקות בפרט שאדם בתחילת התשובה שלו הוא מרגיש איך כל המבצר של מים של התורה המצוות והאמונה הכל מציף אותו סוף סוף הוא מרגיש ברחתי מהיצר הרע וכן יש שם אילנות ופירות שהאינטרס גם על צדיקים פירות זה הספרים של הצדיקים הדעת של הצדיקים שמורידים בעולם והאילן זה גם מרמז על עץ החיים שיש בגן עדן הכל היה של מים ויופי המבצר וגודל החידוש של זה המבצר אין צריך אין צורך לספרם אלוקי בודאי הוא חידוש נפלא מאוד אני אגיד לכם את האמת שאני לומד את הסיפור הזה או מלמד אותו אתה לא יכול שלא לבכות איך רבנו פה מתאר את ה את המסע של הנשמה שלנו שברחה עשתר אחה ובורחת למבצר של מים והכל היה נפלא מאוד נשמה שלנו הרגישה את זה בגן עדן הנשמה שלנו מרגישה את זה גם עכשיו שאנחנו בורחים לשם בורחים להתבודדות בורחים לתורה בורחים לאמונה מאחר שהוא מבצר של מים לכנוס בתוך זה המבצר אי אפשר כי ייה נטבע במים מי שיכנו בו צריך גם לדעת איך להיכנס אליו שלא להיות נטבע שלא יהיה ריבוי אור שלא יהיה מיוט אור שהכל יהיה ביישוב הדעת שהתורה המצוות האמונה הכל יהיה על פי דרכה של תורה מאחר שהוא כולו של מים והבת מלכה הנל כשברח באעד אותו המבצר הבת מלכה שזה אנחנו ברחנו מהיצר הרע ברחנו לאן להשם לאבא זרקנו את הכוכים ועוצם ידי זרקנו את החוכמות זרקנו את הרוח הרע זרקנו הכל לאיפה ברחנו לאבא שבשמיים כל מי ששומע עכשיו אולי בפעם הראשונה גם את השיעורים ואתה מרגיש שזה משיב לך את הנפש הנשמה שלך ברחה למקום הזה לרבנו הקדוש רבי נחמן בן פיגה והיא בא עד אותו המבצר הבת מלכה שזה אנחנו והייתה הולכת שם סביב אותו המבצר של מים היא עדיין לא נכנסת היא הולכת גם אנחנו הגענו לתורה אנחנו רוצים לדעת איך להיכנס לאמונה להתבודדות יש כללים יש חוקים אבל אנחנו עדיין הולכים מסביב אנחנו עדיין בודקים אנחנו כל דבר עושים בשיקול וביישוב הדעת והגידו למלך האכזר שהיא הולכת שם סביב אותו המבצר קנל הלכו השוטרים הלכו החיילים של המלך אמרו לו תדע לך היא לא נכנסה למבצר היא הולכת סביב מחפש את עצמה היא לא יודעת מאיפה להיכנס היא מבולבל כמה פעמים אנחנו הולכים סביב המבצר של מים שזה התורה למה מסביב סביב רשעים התהלכו החוכמות שלנו מבלבלות אותנו מאיפה להיכנס איך להיכנס מה לעשות איך פותרים את הבעייה איך נכנסים למבצר איך זורקים את החוכמות ונכנסים למבצר כי בינתיים המלך האכזר שזה היצר הרע אומר אה הוא בחכמות הוא עדיין לא נכנס למבצר הוא לא נכנס להתבדות הוא לא נכנס לתורה הוא לא נכנס למצוות הוא עדיין מסביב אני על ידי החוכמות האלה יכול להפיל אותו אבל עוד דבר היא הלכה סביב המבצר סביב המבצר העיגולים זה מרמז גם על האמונה אמונתך סביב אותך היא הולכת עם אמונה אני לא חוזרת למלך האכזר אני לא חוזרת לתאוות לא משנה כמה הוא יפיל אותי ויפגע בי אני הולכת עם אמונה ועם אמונה אני אכנס למבצר [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מחיאות כפיים] אך בזאת לבד נחמתי עיני לאשה יומ ולל ממני אותך לא יקחו כי אתה עם אד כי אתה עמדי כי אתה כי אתה עם אד נחמתי עיני לשה יומם ולל ממני אותך לא יקחו כי אתה עמי לעולם בחל והלך המלך וחלו לתופס המלך האכזר היצר הרע הולך לתפוס את הבת מלכה שזה אנחנו כשראתה זאת הבת מלכה אנחנו פתאום רואים איך היצר הרע תוקף אותנו ביצרים ותאוות ובלבולים וכלים וחכמות השוה עצמה שתרוץ לתוך המבצר אין לי לאן לברוח אני חייבת לרוץ לתוך המבצר אבל יכול להיות שאת תתבעי ואת תמותי הנשמה הקדושה שלנו אומרת ריבונו של עולם אני לא חוזרת ליצר הרע לא משנה כמה הוא יפיל אותי אני אברח אליך וגם אם צריך למות אני אמות כמה הנשמה שלנו צועקת את זה כמה במשך היום אנחנו עוברים עליות וירידות שזה ממש מיטה וחיים מיטה וחיים ויש לנו קול פנימי שאומר אני לא חוזר לאיפה שהייתי אני ממשיך זו הבת מלכה שבתוכנו כי היא רוצה יותר לטבוע במים מי שיתפוס אותה המלך כי חולת אהבה אני [מוזיקה] ו וגם אולי אף על פי כן תנצל ותוכל לכנוס לתוך המבצר של מים יגיע דור שוא ימסור את הנפש על הקדוש ברוך הוא אחים יקרים חיות יקרות כולנו מסרים נפש על השם בדור הזה אתם חושים שהשם יתברך לא רואה את זה לא חווה את זה אתם חושים שהשם יתברך לא מתפר בנו לא שמח בנו לא מאושר בנו שאנחנו מוסרים נפש עליו והמסירות נפש הזאתי מאיפה היא באה ממקום שנקרא כחולת אהבה אני אז אם אנחנו מרגישים כחולת אהוה אני על הקדוש ברוך הוא כמה אני אוהבת אותו כמה אני אוהב אותו אז כמהים לפנים לפנים גם הוא בחינת כי חולת אהוה אני אוהב אותך אוהב אותך באש ובמים אבא [מוזיקה] איתנו אחות קטנה מכתימה הפסיקי לגשש פלה כי הנה הוא בא הנה הגאולה הנה [מוזיקה] הגאולה אחות קטנה מחי דימה הפסיקי לגשש באפלה כי הנה הוא בא הנה הגאולה הנה הגאולה ואז קל פנימי אומר הרם ראשך עוד רגע הגאולה ואז כל פנימי אומר הרם ראשך עוד רגע הגאולה [מוזיקה] עוד רגע אחים יקרים עוד רגע אנחנו הגענו לדור שאנחנו בורחים למבצר של מים עם השם עד [מוזיקה] הסוף לא מוותרים על אבא שבשמיים שכל כך אוהבים אותו כי השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב יהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ואז כל פנימי אומר הרם ראשך עוד רגע הגאולה ואז כל פנימי אומר ל רושק עוד רגע הגאולה ואומר רבנו הקדוש אמר מאחר שהוא כן כי הוא רואה שהיא בורחת אל המבצר של מים על כן ציווה לראות אותה ואם תמות תמות והיו מורים אותה דהיינו חיצים והגיעו להכל העשרה מיני חיצים שמשחים בעשרה מיני סמים הסתר אחה רואה שאנחנו בורחים ממנו רוצים לברוח למבצר תראו עליה וא יורה רה חיצים עם רעלים עם תאוות עם יצרים ובלבולים והיא ברחה אל תוך המבצר עם הרעלים עם התאבות עם הבלבולים אנחנו בורחים אל המבצר של מים אל האמונה אל ההתבודדות אל אהבת השם אבא אני לא כזה נקי נפגעתי נפלתי אבל אני בורח רק אליך והשם יתברך מקבל אותנו בזרות פתוחות במבצר עם הטוב ועם הרע כי הרע שלנו זה רק חיצים עם רעלים שנזרקו עלינו אבל זה לא מה שאנחנו באמת ונכנסה לתוכו שזה הבת מלך שזה אנחנו נכנסנו לתוך המבצר ועברה דרך השערים של החומות של מים נכנסים לתורה שלב אחרי שלב כי יש שם שערים באלו החומות של מים והיא עברה ונכנסה לתוך העשרה חומות של המבצר של מים עד שבע ונפלה שם ונשארה חלשות היא הגיעה היא הצליחה להגיע נכנסנו לעולמה של תורה אבל החצים נפגעו בנו ואנחנו מתקדמים והרעלים נכנסים והתאוות והיצרים והנפילות ובלבולים ודמיונות והסכים והחכמות זרקנו את הכל וברחנו לשם אבל עדיין זה תוקף עד ש נפלנו בחולשה נפלה חלשות אומר רבנו ד ונכנסה לתוך כל הערה חומות של המבצר של מד שבאה לפנים ונפלה שם ונשארה חלשות ואומר אותו בטרס שזה מרמז על צדיק הדור על רבנו ואני רופא אותה היינו זה שהוא בלא ידיים הוא יודע איך לרפות את הבת מלך הוא יודע איך לרפות את המציאות שלנו היא לא מבחירה הרבה פעמים מאילוץ שהתבלבל כי שאין בידו כל העשרה מיני צדקות הנל אינו יכול לכנוס לתוך כל העשרה חומות הנל להיכנס ולהציל את הדור הזה לא כל אחד יכול כי תבע שם במים והמלך וחנו עלל החיילים שלו רדפו אחריה ונטעו במים המלך האכזר רדף אחריה הבת מלכה לא רק שזרק עליה חצים רדף אחריה אבל הם נטבעו במים סוס ורוכבו רמה וים ואני יכול לכנוס לתוך כל העשרה חומות של מ ואלו החומות של מים הם גלי הים שעמדו [מוזיקה] כחומה אומר אותו בטרס אני יכול להיכנס לתוך החומה אני יכול להציל את הבת מלכה בלי לטבוע בלי להתבלבל וגם יש חומות של מים של קדושה ויש חומות של מים גם של טומאה חומות של מים זה המבצר זה הקדושה זה הטהרה זה האמונה אבל כנגד זה גם צריך לדעת איך להיכנס לדור הזה שיש לו המון חומות של מים של תאבות ויצרים רעים מי יכול להיכנס ולהציל את הנשמות שלנו שנטבעו ונפלו עם חולשה זה בסדר שאדם אומר אני חלש אבל רבנו מלמד שהוא נכנס לתוך המבצר של החיים שלך לתוך העשרה חומות שעברת לתוך כל הבלבולים שלך והתאוות שלך יודע להיכנס ולהגיד אל תדאג אני פה איתך זה מה שרבי נחמ סב נותן לנו נותן לנו דעת עם יד אוהבת אני איתך אני לא אעזוב אותך אף פעם אני לקחתי פיקוד אצל השם יתברך שאני משיב אותך למוטב שאני מוציא ממך את התאוות והיצרים לך איתי יד ביד לך עם העצות שלי יד ביד לך עם הדיבורים שלי יד ביד בהכי פשיטות אני מוציא אותך מפה לקחתי פיקוד על הדור שלא יקח אחד מאנשי קודם זמנו וכל אחד ששומע דיבור מרבנו ומתקרב לרבנו לעצות שלו נקרא מאנשיו ורבנו לקח אחריות על הנשמה שלך ורבנו לקח אחריות על הנשמה שלך ורבנו נותן לנו יד ביד ואומר אל תדאג אל תדאגי אני הולך איתכם יד ביד להשיב אתכם אל המלך מלכו של עולם [מוזיקה] [מוזיקה] דזה תיו דזה תיו הנשים שלילי דדי זהו על ידי זה תו ואומר רבנו הקדוש ואלו החומות של מים הם גלי הים שעמדו כחומה והרוחות הם מעמידים גלי הים ומנשאים אותם ואלו הגלים שהם עשרה חומות הם עומדים תמיד שם אך הרוחות הם מעמידין ומנשאי את הגלים ואני יכול לכנוס לתוך כל העשרה חומות ואני יכול לחזור ולמשוך ממנה הינו הבת בת מלכה כל העשרה מיני חיצים שהשטר אחרה יורה עלינו ירתה עלינו ואני יודע כל העשרה מיני דופק על ידי הע אצבעות כי בכל אצבע ואצבע מע האצבעות יודעים דופק מיוחד מעשרה סוגי דפקין הרופאים הגיעו למסקנה שיש תשע סוגי דופק הם עדיין לא היה להם זמן שהם אמרו שמנה אחרי זה ת רבנו מגלה שיש רה סוגי דופק ורבנו יודע לעבוד עם העשרה סוגי דופק שלנו במערכת הרוחנית לאזן אותם כנגד עשרה הספירות לטהר אותנו בעצות שלו בנעימות ומתיקות ואני יכול לרפות אותה על ידי כל העשרה מיני נגינה שזה הסוד של התיקון הכללי שיש לו כוח לרפות הכל הכל ורבנו גם אמר אני עתיד לשיר את השיר שיתגלה לבוא שהוא ייק יקו ק שביחד שאומרים אותו וחוזרים אומרים אותו וחוזרים זה יוצא 10 10 10 תיבות ועל כן אני רופא אותה נמצא שיש לי כוח כזה בידי יש לי כוח כזה בידי אני נותן לכם זאת במתנה ונעשה נעשה שם שמחה גדולה וחדווה גדולה מאוד עכשיו ככה רבנו סיפר סיים את הסיפור למה דווקא רבנו סיים את זה ככה הוא בעצם גילה שהוא מרפא את הבת מלכה אותנו על ידי הספרים שלו העצות שלו הדעת שלו שהוא מגלה בעולם אבל רבנו מגלה שהוא לא רק מוציא את החיצים שיירו עלינו הסטרא אחרה מוציא את החץ ביחד עם הרעל וגם אם הרעל נתפשט במערכת הרוחנית שלנו יודע לסחוף אותו ולשאוב אותו החוצה וגם אם זה התקפה של ער הוא יודע למשוך את זה החוצה ולעורר מתוך העצבות ומתוך המרה שחורה עשרה מיני נגינה של שמחה שזה התיקון הכללי שידוע שאדם קורא את התיקון הכללי הוא מרגיש תענוג שאי אפשר לטאר ואור נפלא ומתוק והשם הזה ש בתיקוני הזוהר תיקון כא שזה שיר שעתיד להתגלות לבוא שהוא ימשוך רפואות על עם ישראל שהוא כנגד תורה בניגון שכינה בניגון אל ישראל גלין אלה בניגון שהוא כנגד י יק יקו יקוק שהוא כנגד התקדמות י פתאום נפילה אבל קמים מחדש יק עוד פעם נפילה פתאום קמים מחדש יקו עוד פעם נפילה קמים עוד פעם מחדש יקוק שהוא ניגון שידע איך לעבוד איתנו ברצו השוב לטהר אותנו ולא לתת לנו להתייאש ורבנו אמר אני עתיד להשאיר את השיר הזה אז גם בשם הזה נ נח נחמן נחמן מאומן שאוספים את הכל וחוזרים רואים שזה 10 תיבות ולהזכר בשם של רבנו זה נותן טהרה ושמחה וחיות ואמונה וביטחון ופשיטות ורבנו פה מסיים ואומר דבר מאוד מעניין וזאת המעשה קשה לי מאוד לספר אך מאחר שהתחלתי לספרה אני מוכרח לגומרה בזאת המעשה אין שום תיבה שלא יהיה בכוונה ומי שבקיא בספרים יוכל להבין קצת רמזים וניה עניין החיצים מה העניין של החיצים רבנו מסביר עכשיו שיש לו כוח בידיים להחזיר החיצים וזה בחינת ותוכז במשפט ידי כמו שפירש רשי בשר ודם זורק חץ ואינו יכול להחזירה והקדוש ברוך הוא זורק חץ ומחזירה בבחינת הצדקה שהיא כנגד החומות של מים שהם גלי הים וזה בחינת וצדקתך כגלי הים והרוח הנל שיכול לאחוז בידיו זה בחינת מי אסף רוח ב פניו שזה גם כנגד הנגינה כי הרוח זה כנגד הנגינה שצריך לברור על ידי הרוח את הניגון הטוב מהמקומות הלא חיוביים ועשרה מיני נגינה ועשרה מיני דופק זה מבואר כבר בליקוטי טנינה [מוזיקה] שמה בסימן כד כל זה שמענו בפירוש אך מי ומה ואימת זה עמוק עמוק היינו שגוף עניין המעשה מי הם כל הנל אומה הוא ואימת היה כל זה עמוק מלהשיג כאן רבנו וגם רבי נתן מסבירים רבי נתן שכתב את הסיפורי מעשיות שהוא שמע את זה מרבנו והיה כותב ומצטט אומר זה עמוק עמוק כמה שננסה להסביר את המעשייה הזאתי וכל מעשה של רבנו זה עמוק מן הים אבל עושים את ההשתדלות עכשיו יש לנו את המעשה השביעי גם שזה הבטל ס הקבצן בלא רגליים גם המעשה היינו שהיה ביום השביעי היינו העניין הבטל שהיה בלא רגליים וגם סיום התחלת המעשה מעניין הבן מלך לא זכינו לשמעה ואמר שלא יספר עוד והוא הפסד גדול כי לא נזכר לשמעה כי לא נזכה לשמעה עוד עד שיבוא משיח בימרו וימינו נכון שרבנו את המעשה של הבטל השביעי שהוא בלי רגליים כיום דיברנו על הבטל השישי שהוא בלי ידיים אבל את המעשה של הבטל השביעי שהוא בלי רגליים רבנו לא סיפר אבל יש רמז כל בטלר ש היה לו איזה מקבלה אחד לא היה רואה ומסתבר שהוא היה רואה הכי טוב תעקבו אחרי השיעורים אחד לא היה שומע מסתבר שהוא היה שומע א טוב אחד לא ה היה מגמגם מסתבר שהוא מדבר הכי טוב אחד היה בלי ידיים כמו שלמדנו היום ומסתבר שיש לו את הידיים הכי טובות להוציא את החיצים מתוך הנפש שלנו הבטל שהוא בלי רגליים אפשר להבין ברמז אני רק אומר את זה ברמז אפשר להבין שהוא הרקדן הכי טוב אז נכון שרבנו לא סיפר את המעשה בסוף אבל אפשר להבין שדווקא הבטל בלי רגליים שהוא נראה נכה הוא הרקדן הכי טוב להשם יתברך ודווקא מה שאנחנו מרגישים שהרבה פעמים אנחנו חלילה וכס בלי רגליים רוחניות אפשר ללכת עייפים בנפש מסתבר שאנחנו עם הרגליים הכי חזק שכל פעלה הכי קטנה שלנו הופכת עולמות וכנראה שבטל השביעי היה רקדן כמו דוד המלך שהוא כנגד הספירה השביעית שהיה מפזז ומרקד בפני הארון בפני השם יתברך אז גם אנחנו צריכים ללמוד שלא משנה מה תרקוד תשמח [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] אז אנחנו נלמד עם רבנו שאנחנו צריכים לרקוד תמה הבטל השביעי שבעזרת השם אנחנו נזכה לשמוע אותו בביית משיח זה לא סתם שרבנו לא הספיק לספר את זה ורבי נתן אומר חבל למן באוד לא זכינו לשמוע אבל אני חושב שהביטלס השביעי שהוא היה בלי רגליים זה כל אחד ואחד במעשה שלו הפרטי שלו איך הוא קם לרקוד גם הוא מרגיש שאיין לו רגליים ואין לו כוח לזוז כי רגליה ירדות מוות שהעצות יורדת עד הרגליים הוא צריך לרקוד לכן אסור לזלזל באלה שאתם רואים אותם גם רוקדים ברחובות בסוואנות הם עושים הרבה טוב הם רוקדים הם שמחים את עם ישראל הריקודים שלהם ממתקים דינים תלוי מאיזה זווית רואים את זה אז יש כאלה שיצחקו עליהם ויביאו כל מיני סכלים שהם ההפך מקו זכות ומה שרבי לוי יצחק מברדיטשוב היה מלמד שזה חילול השם וככ אבל מה הם עושים הם רוקדים מפזזים שיבוא משיח צדקנו ויגיד אלה אלה אלה עם הריקודים שלהם שהיו מפיצים את הספרים עשו הרבה טוב הביאו אותי וגם אנחנו יכולים להיות מהביטלס הרוקד השמח המאושר בתורה ובמצוות בבית שלך בעבודה לשמוח ולהודות להשם יתברך כי יש הרבה על מה בשמחה תמיד אז בואו נסיים את השיעור עם מה שהתחלנו שמחה תמיד חברה זכינו ברוך השם שבעה שיעורים של מעשה מהשבת בלרס מומלץ לעקוב ולשמוע וגם לחזור ולשנן כי קשה תמיד להתחבר ישר בשמ אבל בשמחה תמיד חברה לרקוד לשיר ולפזז נחמן ונתן צוחקים מן העולם נ נח נחמן נחמן [צחוק] מומ שמחה תזכנו להיות בשמחה כי זה העיקר מכל העניינים להיות בשמחת עמיד אז תזכנו להיות בשמחה תזכנו להיות בשמחה ברוך השם עם כאלה סיפורים מרבנו תודה רבה להשם יתברך שנתן לנו את האפשרות את הכוח היל זה מניות לספר ממש סדרה של סיפורים מעשה משיבת בטלר אז אנחנו נרקוד ונשיר ונודה כי יש לנו את רבנו שהוא מוציא מאיתנו את כל העשרה חיצים יש תיקון הכללי יש ליקוטי מרן יש ליקוטי הלכות יש סיפורי מעשיות יש פשיטות ותמימות לשמוח בחלקנו תודה רבה להשם יתברך ה זכנו להיות בשמחה לזקן להיות בשמחה כל יום תיקון הכללי וריקודים והתבודדות ללמוד מספריו ולקיים את ציו להות בשמחת עמ תזכנו להיות בשמחה תמיד תמיד בשמחה כ למה השם אוהב אותי אני אוהב אותו טוב לי טוב לי בחיים מכל הענינים להיות בשמחת תמ אז תזכנו להיות בשמחה נו להיות בשמחה תמיד תזכנו להיות בשמחה להיות בשמחה תמיד תודה רבה לך אבא תודה רבה לך השם איי ש ריחמתי כאלה רחמים והבאת לנו את רבי נחמ מברסלב איי אי איי ורואים בחוש אך כולם נוערים אחריו כי הוא מוציא את הבת מלך הוא מוציא את הבת מלך שבתוכנו הוא מנקה אותה הוא מסדר אותה הוא מטהר אותה ויביא כל אחד ואחד כל אחת ואחת לייהוד שלו יש לו כתפיים רחבות לשמוח בכל קרבה הכי קטנה שאנחנו זוכים להתקרב לקדוש ברוך הוא על ידי הצוות של רבנו רבי נחמן בן פגה שיהיה לכם בשורות טובות אהבה ושלום אוהב אתכם נהניתי מאוד תודה רבה להשם
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה