מדברים מרבי נחמן מברסלב לעשות כלי
מדברים מרבי נחמן מברסלב לעשות כלי
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם איך אתם מרגישים אנחנו בעזרת השם בתוכנית מתורתו של רבי נחם ברסלב מדברים העונג הנחל נובע עם מוזיקה טובה ועצות נפלאות מהתורות של רבנו הקדוש והיום חסד השם על הארץ רציתי סר אותכם ולשמח אותכם שחברי היקר הרב משה יעקב בן ארוייה הזמין אותי לאולפן שלו והיה לנו שיחת חברים והוא שמע איזה ניגון שלי מהופעה שנתתי ואז הוא אמר לי בוא תשמיע לי כמה ניגונים שלך שמעתי לו איזה ניגון זה היה לפני שבוע וחצי בערך ניגון שחיברתי על דיבור של רבי ישראל דובד 10 הוא כל נו ותקוות ושכל העולם תלוי בו הוא שמע את זה מאוד התרגש הוא אמר לי יאללה בוא ניכנס לאולפן בוא נקליט את זה עם הגיטרות עם מה שאפשר וחסד השם על הארץ שזכינו להוציא את זה לאור תודה רבה לבורא עולם והיום זה כבר יצא למדיה ליוטיוב לרשתות לשמח את בורא עולם שמח את רבנו בפרט לפני ראש השנה אז חסד השם על הארץ אני רוצה להודות לבורא עולם באמת על הזכות שנתן לי להוציא שיר ראשון אומנם זה שיר שאנחנו מי שבא להופעות או מי שעוקב אחרי השיעורים הוא מכיר את השיר הזה הדיבור הנפלא של רבי ישראל דובד 10 שרבנו זה כל חיותנו וכל תקוותנו ושכל העולם תלוי בו וברוך השם שככה בהתבודדות ירד לי ניגון על זה אז חסד השם על הארץ שזכינו להוציא את זה לאור לשמח את עם ישראל במה שאפשר להנג את נשמות ישראל כמובן שאני אישית ממליץ על הניגון הזה אני אישית ממליץ לחזור ולשנן אותו לחזור ולשנן אותו ולהיכנס לאט לאט לניגונים וזה עושה את הפעולה עושה את הפעולה בצורה נפלאה ברוך השם לשנן את השיר הזה את השם הקדוש ננח נחמן נחמן מאומן עם ניגון טוב זה נותן תרפיה למוח זה בדרך כלל מה שאנחנו עושים בשיעורים ולה האמונה לן עוד מלבדו לעשות כלים נפלאים לעבודת השם להרגיע את הנפש להרגיע את הנשמה אז בעזרת השם היום בשעה הזאתי של הלילה או שתשמעו אותנו בשידור החוזר במשך היום משמיע לכם השמעת בכורה יהיה רצון שכולנו נהנה ונתחזק ונתעלה מעלה מעלה אז השיר נקרא כל תקוותנו שיהיה לנחת רוח ליוצרנו בבקשה [מוזיקה] [מוזיקה] ו כל חיותנו כלת תנו שכל העולם טלוי בו כל חיותנו כל תקוותנו שכל העולם תלוי בו וכל חיותנו כל תקת שכל [מוזיקה] העולם תלוי בו וכל חיותנו כל תקוותנו שכל העולם תלוי בו ננח נח מ נחמן מאומ ננח נחנח מאומן הוא יתקן את כל [מוזיקה] העולם ננח נח מ נחמן מאומן ננח מ נחמן מאומן הוא יתקן את כל [מוזיקה] העולם הוא כל חיותנו כל תקותנו כל העולם תלו אמו וכל חיותנו כל תקוותנו שכל העולם תלוי ו ו כל חיותנו בכל תקוותנו שכל העולם לו בו וכל חיותנו כל תקנו שכל העולם תלוי בו ננח נחמ נחמן מאומן ננח נחמ נחמן מאומן הוא יתקל את כל העולם ננח נחמ נחמן מאומן ננח מ נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם [מחיאות כפיים] [מוזיקה] [מוזיקה] ח nach man me nach manch man me ן את ל הם חמן מאומן נחמ חמן מאומן ה יתקן את כל העולם ננח נחמ חמן מומן נ נמן חמן מאומן הואי ן את כל העולם ננח נח נחמן מאומן נ נחמן נחמן מאומן הוא יתקן את כל העולם אך אז שבחים מטילות לבורא עולם תודה רבה לשם יתברך שזיכה אותי היום אנחנו בסיעת דשמיה בעזרת השם אנחנו נדבר מתורה נפלאה קותי מרן שמדבר על הנושא הזה של לעשות כלים לעשות כלים רוחניים בנפש שלנו על מנת לקבל את השפע שהשם יתברך תמיד רוצה להוריד עלינו זה תורה נפלאה שנמצאת בליקוי מרן חלק א' בסימן קפה אנחנו לא ניגע בכל התורה ניגע בכמה נקודות ואז נגיע לנושא המרכזי למשל שרבנו נותן לנו בעצם לעבודה הרוחנית והנושא הוא כזה יש יש לנו דבר שנקרא שני יראות יראת העונש ויראת הרוממות מה זה יראת העונש יראת העונש זה שאדם עובד את הקדוש ברוך הוא מתוך מקום שהוא מפחד לעשות את העבירות ואת החטאים כי הוא מפחד מהעונש זה ראה טובה זה ראה משובחת נכון שהזוהר הקדוש די מגנה את זה כי אדם צריך להגיע לראת הרוממות אבל אבל אנחנו נסביר למה דווקא בשורש של העראה הז הזאת טובה מאוד יש לנו ראת הרוממות מה זה ראת הרוממות מסביר המסילת ישרים בפרק כד שיראת הרוממות פירושה שאדם מתפאר מגדלות הבורא מגדולת הבורא מעוצמת הבורא על ידי התבוננות שהוא מתבונן ועל ידי זה זוכה להגיע לכזו אהבת השם שהוא מתבייש כבר לחטו בפניו לא ממקום שלקבל עונש אלא ממקום שהוא רואה את גדולת הבורא הוא לא רוצה לחטו ב פניו השאיפה של כל אחד מאיתנו זה להגיע ליראת הרוממות שראה משובחת מאוד והיא מעניקה אהבה גדולה מאוד לנפש האדם רבנו בשיחות הרם בשיחה ה רבנו מסביר שמעטים זוכים ליראת הרוממות ורוב העולם נמצא ביראת העונש ורבנו גם שם מסביר מהמהלך ודרך שאי אפשר להגיע ליראת הרוממות כי הם קודם כל עוברים דרך יראת העונש ומזה לומדים שה הדרך להגיע לראת הרוממות זה עובר דרך יראת העונש אנחנו ילדים של בורא עולם אנחנו גדלים כמו ילד קטן שהוא מפחד שאבא יעניש אותו אז הוא לא עושה טעויות שהוא גדל הוא מבין את המשמעות למה אבא היה מעניש אותו רק מאהבת אביו אליו אז גם אנחנו בתהליכים של גדילה ויראת העונש זה דבר חשוב ובפרט שרבנו גם תיקן לעשות את ההתבודדות לבקש סליחה מהשם יתברך שזה דבר טוב רבנו אומר תדע לך שאתה עובד עם עירת העונש אתה זוכה במשך הזמן גם להגיע לראת הרוממות רק מה רבי נתן כותב בהלכות בכור בהמה טהורה ביורי דעה שהוא אומר ראינו רבים שהתבלבלו ולא עבדו נכון מה שנקרא במושגים שלנו עם הירת העונש הכנסו יותר מדי לדן ויותר מדי למקום שהשם יתברך רק רודף אותם ולא רוצה אותם ולא אוהב אותם ומחמת שלא עבדו נכון עם עירת העונש נפלו ממדרגתם ועזבו גם את הדרך המושג של ראת העונש שאני לא רוצה לעשות עבירות כי אני לא רוצה לקבל עונשים זה המטרה היא לגדל אותי ומה שכתוב בספרים הקדושים את הפחד והאמה שיש מירת העונש רבי נתן אומר שזה דברים אמיתיים רק מה יום אחד אחד בא לרבי נתן ואמר לו שהוא לומד את הראשית חוכמה כמדומה ששמה מדבר על עירת העונש הוא מאוד נבהל ומאוד מפחד וזה מחליש דעתו אז רבי נתן אמר מה שכתוב שמה זה אמת מה שהנשמה עוברת ברגע שהיא מסתלקת מהגוף דברים לא קלים אבל כרגע זה לא למדרגה שלך תלמד ספרים אחרים תתחזק עד שתגיע למדרגה שתוכל ללמוד מהספר הזה ולהתחזק ממנו כי רבי נתן אומר שכל הספרים שדיברו מעיירת העונש הם לא באו חלילה וכס להרחיק את האדם אלא להזהיר אותו אבל אם חלילה וכס נפל זה לא שין לו תקווה ולכן גם צריך לדעת לעבוד עם יראת העונש שהיא תגדל תכניס זהירות ולא חלילה וכס תרחיק ותגרום לי להבין שהשם לא רוצה אותי אבל המטרה העליונה זה שאנחנו דרך יראת העונש מגיעים ליראת הרוממות איך אנחנו זוכים להגיע לזה רבנו מביא בתורת ו שצריך להעלות את היראה לשורשה מה זה להעלות את היראה לשורשה כל אחד מאיתנו יש בו יראה עכשיו העיירה הזאת יכולה להיות חיובית ויכולה להיות שלילית לדוגמה רבנו אומר שאדם חוטה חס ושלום הוא מפחד מאותו דבר שהוא חתם מה שנקרא זה מתלבש באיזה מקום רוחני בנפש שלו והוא מפתח פחד לדבר הזה עד שהוא עושה תשובה על ידי התשובה הוא מעלה את היראה ליראת להראה הגדולה מה שנקרא לשורש היראה לשורש הדעת ואז מסתלק ממנו הפחד וזה מה שאנחנו צריכים לעשות להעלות את הכל לדעת אז זה על ידי התבודדות שאדם עושה תשובה וחשבון נפש וכולי וכולי ומבקש חמים מהשם יתברך שיעזור לו אבל שאנחנו מדברים על ראת הרוממות אז רבנו בתורה א' בליקוי מורן חלק ראשון מסביר כאיש הישראלי צריך להסתכל בשכל של כל דבר שיראת הרוממות היא תלויה בהתבוננות על ידי שאדם רואה את גדולת הבורא כמו שהבעל שם טוב הקדוש כותב שמה ישראל השם אלוקינו השם אחד שמה ראשי תיבות שאו מרום עיניכם וראו מי ברא כל אלה שאו מרום אליכם הבעל שם טוב לימה אתה רוצה לקבל עירת הרוממות תרים רגע עיניים לשמיים תראה את הבריאה תראה איך הקדוש ברוך הוא מחייה את הכל תאיך הקדוש ברוך הוא שופע מלא באהבה לכלל הבריאה תראה איך מגר גיר הכי קטן מהבריאה הכי קטנה עד לבריאה הכי גדולה הקדוש ברוך הוא מחייה את הכל שאדם מסתכל על הבריאה איך הקדוש ברוך הוא יצר את הכל איך הוא ברא את האדם איך אומר איוב מבשרי אחזה אלוקה אני מעצמי רואה את השם יתברך שאדם מתבונן ורואה את גדולת הבורא הוא מתחבר אל ראת הרוממות מה שרבנו מלמד כי איש הישראלי צריך להסתכל בהשכל של כל דבר ורבנו מלמד שמה שזה נקרא לימוד תורה בכוח מה זה לימוד תורה בכוח מתוך התחברות שאדם רואה את הבריאה רואה את הפלא של הבריאה רואה את היופי שהקדוש ברוך הוא מנהיג את העולם כל רגע ורגע בצורה כזו מדוייקת ואיכותית ויפה הוא מתפעל מהשם יתברך ההתפעלות הזאתי מקימה אצלו מגדלת אצלו את ירת הרוממות ואהבת הבורא לשבח ולהלל את השם ועל ידי זה שהוא מקבל את הירת הרוממות הוא כבר לא רוצה לעשות חטאים רק מעיירת העונש מפחד שהוא יקבל עונש אלא הוא מתבייש כבין האוהב את אביו שהוא לא רוצה לאכזב אותו כי הוא כל כך אוהב אותו ורואה בגדולה שלו אם אנחנו מתבוננים מחמת שאנחנו לקראת סוף האלף השישי ולקראת האלף השביעי האלף השביעי זה גילוי המלכות בעולם דוד המלך נעים זה מרות ישראל ראת הרוממות שתתפשט בעולם ומלאה הארץ דאה את השם כמים ליים מכסים שיהיה יראת הרוממות בשפע בחמד שאנחנו קרובים לזה ומתקרבים לזה האור של ראת הרוממות מאוד מתחיל לזרוח עלינו ושימו לב כמה היום מדברים מאהבת השם אהבת השם אהבה אהבה אהבה זה ביטוי שיראת הרוממות מתחילה להתגלות בעולם אהבת השם התשוקה שיש לנו להשם יתברך כמו שהנביא אמוס אומר הנה ימים באים נאום השם ה שלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמה למים כי אם לשמוע דבר השם תשוקה ואהבה יראת הרוממות שמתגלה תשימו לב כמה נשמות מתקרבות לקדוש ברוך הוא שהיו רחוקות מאוד מתוך כל כך הרבה אהבה לשם יתברך איזה אהבה עכשיו כל אחד מאיתנו בכלל ובפרט מגלה כלפי השם יתברך יראת הרוממות מתגלה איפה זה התחיל הבעל שם טוב שלי מפני כמעט כ-400 שנה בערך קצת פחות בעל שם טוב הקדוש אמר שהגאולה תלוייה בשלושה בשלוש נקודות אהבת ה שם אהבת התורה ואהבת ישראל שלושת נקודות האהבה זה מבטא ביטוי על הראת הרוממות להגיע למקום של אהבת השם להגיע למקום של אהבת התורה להגיע למקום של אהבת ישראל זה ביטוי של יראת הרוממות עכשיו הבעל שם טוב הקדוש אמר שעוד בתקופתו נכנסנו לשער הטמא של ה50 שער ה50 של הטמ שזה שער השמד אבל כנגדו מתגלה גם שער הקדושה של ה50 שזה שער הרצון ומה זה הרצון זה הגעגועים והתשוקה והכיס ככל שיש ירידת הדורות שער השמד הוא מאוד חזק וקשה כמו שאנחנו רואים בימינו הנו אבל עומת זאת יש עולמות מקבילים ומתגלה משהו בנפש שלנו מאוד עמוק מאוד אותנטי מאוד יפה מאוד אוהב מאוד עדין שהוא נקרא עירת הרוממות כמה אנחנו אוהבים את השם יתברך זה שער הרצון שמתגלה אצלנו הרצון זה גילוי אהבה גילוי תשוקה ורצונות וכיסופים ואדם צריך לוטות את זה בדיבור כמה הוא אוהב את השם כמה הוא אוהב את התורה כמה אוהב את ישראל וגם אם הוא לא נמצא במקום הזה על ידי הדיבור זה יוביל אותו לזה אבל איפה זה מתחיל שאו מרום מנכם אוראו מברא כל אלה תראה כמה שפע השם נותן תראה כמה אור הקדוש ברוך הוא משפיע תראה כמה שפע יש לך אפילו שנראה שיש לך חוסר בכל מיני דברים זה לא אומר שיש חושך שכל אחד ואחד כל אחד ואחת מסתכלים על עצמו בעין עמוקה בהתבוננות פנימית הוא רואה כמה החיים שלו מלאים בשפע מלאים באור מלאים בברכה והצלחה רק השקל הקטן שנמצא כנגד העיניים מסתיר אור גדול כמו שרבנו אמר בשם הבעל שם טוב והיום אנחנו צריכים להעצים את זה וזה מה שרבנו חיים ברסלב הרבה בדרך שלו גם בתורת הזמרה רפב מעצים לנו את הדרך הזאתי של התודה והודעה של השירות ותשבחות של האמונה שהכל בהשגחה כמו שרבנו מלמה בשיחות הרן שאדם מאמין שהכל בהשגחה פרטית השם משגיח עליי בהשגחה פרטית אז בוודאי שכל מה שעובר עליי זה טוב בוודאי שכל מה שעובר עליי זה טוב נחום איש גם זו שעבר את הניסיון שלו ואמר גם זו לטובה מה הוא התכוון בעצם להגיד שהמניות שהוא עובר וההסתרה שהוא עובר למה זה טוב למה שייך להגיד גם זו לטובה ולהודות להשם יתברך על זה אלא זה הדרך שמובילה אותי לטוב אני עכשיו בדרך לטוב משל למה הדבר דומה לאדם שעכשיו לדוגמה אומרים לו יש לך חובות יש לך הלוואות שם מעבר לים ושמה מחכה לך שמה 50 מיליון דולר הנסיעה היא מפרכת וקשה אבל הוא חווה אותה בשמחה למה כי הוא יודע לאיזה דרך הוא מגיע שנחו מיש גם זו אמר גם זו לטובה פירוש נכון שיש צמצום נכון שיש דין אני לא מודה על הדין כי אני רוצה שהוא ימשיך אני לא מודה על הרע כי אני רוצה שהוא ימשיך אני יודע שזו הדרך להגיע לטוב זה חלק מהמסלול שלי שמוביל אותי לטוב מוביל אותי להצלחה אז אני מקבל את זה באהבה ואמונה ואומר גם זו [מוזיקה] לטובה רבי עקיבא הגמרא בברכות שמביאה כי הסיפור על נחו מיש גם זו הגמרא בתענית על רבי עקיבא שהיה תלמידו של נחו מיש גם זו 22 שנה ויש בזה רמז כנגד 22 אותיות שיוצרים מילים והוא רצה לזכות לאמונה להגיע לגם זו לטובה התנסה בניסיון שהגיע לעיירה וכולי וכולי וכולם מכירים את הסיפור והוא אמר כול מן דאוד רחמנא לתב אויד למה הוא לא אמר גם זו לטובה יש ספר נקרא לבוש יוסף הוא מסביר שרבי עקיבא לא הגיע למדרגת רבו אז מה ההבדל בין גמ זו לטובה ולכל מן דוד רחמנא לתב אוד אומר גם זו לטובה פירושו שעכשיו עצם העכשיו שיש הסתרה שלאו ולך לי אבל אני מאמין שזה טוב וזה אמונה מאוד גדולה למה כי זה מוביל אותי למקום טוב אז אני לא מחכה לזמן שיגיע הטוב ואז אני יודע אני מאמין שעכשיו אני בדרך לטוב אז עצם על הנקודה עכשיו אני מודע אפילו שזה נראה לי צמצום רבי עקיבא שאמר כל מן דאוד רחמן לתב אויד עכשיו אני לא רואה שזה טוב אבל אני מאמין שזה יהיה טוב אז על האמונה שזה יהיה טוב אני מודה יש סגולה שאומרת מי הקדימני והשלם שאדם חש שלום נמצא באיזה דבר שהוא צריך ישועה יודע לקדוש ברוך הוא כבר על הישועה שהוא עתיד לקבל מי הקדימני אני מודה לך והשלם הקדוש ברוך הוא משלם לו אף אחד מאיתנו לא רוצה להישאר ברא או בצמצום או בהסתרה או במקום שנקרא הלאו כ הסדר אף אחד מאיתנו לא רוצה את זה אבל אדם צריך לדעת שהלק הסדר זה הדרך להגיע ל כסדר כי דרך הלא כסדר שהולך לך אתה בונה רצונות וכיסופים ו תפילה ואמונה וביטחון שלאין עוד מלבדו שהוא מנהיג את הכל רק הרבה פעמים הלא כסדר נראה לנו שאיין לנו סיכוי הישועה לא תבוא אין סיכוי פה רבנו החיים ברסלב אומר שהמקום שמתחילה האמונה זה במקום שנגמר השכל בשכל שלי אני מבין שאין ישועה ואין תקווה ואיין מה לעשות אבל במקום שאני משליך את השכל שנגמר השכל ואני מתחבר לאמונה שאומרת שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה ואני מודה להשם יתברך על הישועות שהוא עתיד לתת לי וגם עכשיו מה שאני עובר עלו כסדר אני מאמין שזה לטובתי להביא אותי לכ סדר ואני מקבל את זה באהבה ואמונה זה כבר מושך במהירות את הישועה לאדם שתגיע עד אליו לכן אומר שלמה המלך כל עכבה לטובה העיכוב עצמו הוא לטובה להביא אותך לטוב העיכוב זה שהולך לילוק הסדר לא כמו שאני רוצה אבל הוא טוב בפני עצמו כי הוא המסלול להביא אותך לאוצר שעתיד להתגלות אליך התבוננות של אמונה לכן שנ נחו מיש גמ זו אמר גם זו לטובה הוא לא דיבר ממקום של השכל ממקום של האמונה השכל אומר לא טוב האמונה אומרת שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה אז אדם יכול לעשות עבודה רוחנית ריבונו של עולם אני מתחבר לאמונה של אהבתך אליי שאני מאמין באמונה שלמה כמו שרבנו אומר שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה ועל האמונה שאומרת שהכל בהשגחה פרטית והכל לטובה אני מודה לך כי אתה מושך אותי לשפע החדש שצריך לרדת אליי לישועה החדשה שצריכה לרדת אליי לברכה וההצלחה שצריכה לרדת אליי כי בוודאי שהשם יתברך כמו שרבנו הבטיח יש עניין שנתהפך הכל לטובה זה לא עבודה תמיד קלה א לא תמיד נעימה כי אנחנו מנסים למשוך אותה על השכל אנחנו צריכים להשליך את השכל ולהתחבר לאמונה זה נקרא חיבור גם ליראת הרוממות שהשם יתברך משגיח על הכל ודואג להכל ישועת השם כרף עין רבנו שמה בתורה קפה גם מלמד וד יעלה מן הארץ וישכע את פני האדמה מה זה ועד יעלה מן הארץ שהנביא משבח ואומר עולים עדים מן הארץ הופכים להיות עננים ויורד גשם זה הפשט אבל רבנו שמה מסביר מה זה ועד יעלה מן הארץ ועד יעלה מן הארץ זה כנגד דירת העונש שאדם עושה תשובה וחשבון נפש ומתקן את המעשים שלו ועד יעלה מן הארץ היראת העונש שהוא עושה תשובה וחשבון נפש ועולה ואז הוא פותח שערים להוריד לו שפע והשם ישקע את כל פני הארץ אז ההשקיה זה השפע שיורד על האדם רק רבנו שמה מסביר שצריך להיזהר כי שאדם מקבל שפע על ידי שהוא עשה התיירת העונש זה טוב רק יש עדיין אחיזה לחיצונים בדבר הזה שיכולים לאחז ולבלבל אותו כי הוא מקבל שפע גשמי לכן רבי נתן אומר בליקוטי הלכות שגם אדם שמבקש על הגשמיות עושה חשבון נפש שעקב זה נפגע לו הדברים הגשמיים אם זה בפרנסה וכולי או איזה חולי חלילה וכס הוא עושה חשבון נפש עכשיו צריך לרדת לו שפע רבי נתן אומר גם שהוא מבקש על דברים גשמיים שיכוון בזה רוחניות כדי שכמה שיותר יהיה לו זהירות בדבר הזה שהחיסונים לא יפגעו בזה אבל אומר רבנו שם בתורה שאדם מקושר לצדיק שאדם הולך בדרך של רבנו וביצות של רבנו גם שיש לו תירת העונש הצדיק פועל בשבילו בשמיים שהשפע שירד עליו עקב התשובה שהוא עשה לא יפגע בו זה כנגד עירת העונש אבל יש עירת הרוממות שהשם יתברך משפיע על האדם פתאום כזו אהבה שהיא באה מהעולמות העליונים וישועות ורחמים בלי שהוא ציפה או בלי שהוא בכלל כיוון שזה יקרה ואז מה שקורה בפעולה הזאתי הוא מקבל כזו אהבה וכזו תשוקה וכזו רחמים וכזו מתיקות והשפע הזה לא יפגע בו רק תזכרו אחים יקרים תשובה זה דבר טוב לנקות את לי [מוזיקה] ש ר בר לא להעצים את הכלי כדי לקבל שפע נמצא שלא משנה איך השם עובד איתנו זה הכל לשפע ברכה והצלחה לטובתנו הנצחית [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] א h [מחיאות כפיים] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] עכשיו רבנו שמה מלמד אותנו כך איך אנחנו יוצרים כלים כלים כלים לקבל שפע אז אמרנו יש הירת העונש ויש הירת הרוממות עכשיו רבנו מסביר כך על ידי השתוקקות והרצון לנסוע להצדיק שידוע שהנסיעה לרבנו ממש רואים בזה איזה חיות אתה מקבל לעבודת השם ואייך כל היהדות תלויה בזה אנשים מרגישים את זה שנוסעים לרבנו איך כל היהדות של האדם תלוייה בדבר הזה אז רבנו אומר על ידי השתוקקות והרצון לנסוע להצדיק נעשה רושם רושם הכלי נעשה רושם מה זה הרושם כמו צייר או כמו אומן שיוצר כלי ברגע שיוצר את הכלי אפשר להוריד את השפע הרצון והשתוקקות שלנו זה יצירת כלים ההשתוקקות השמחה בהשתוקקות הלבט את ההשתוקקות התפילה ה התבודדות זה יצירת כלים בנפש לקבל שפע בפרט שאדם רוצה לנסוע לצדיק ורבי נתן מדבר על זה בהלכות ברכת המזון הלכה ד' ששמה רבי נתן מסביר שאדם רוצה לנסוע ל הצדיק ואיזה מניות יש לו אם זה מניות מממון ואם זה מניות ממשפחתו ואם זה מניות מנסיעה עצמה רבי נתן אומר ויש מציאות שהוא בכלל לא יכול להגיע כי זה מעבר לים ואין אין אפשרות בכלל ובא רבי נתן ומה נשאר לאדם בדעת נשאר לאדם בדעת הרצון והשתוקקות שהוא דבר גדול ועוצמתי ואומר רבי נתן שאתה ממשיך ללכת עם הרצון מתפלל על הרצון מדבר מהרצון מודה על הרצון מספר לקדוש ברוך הוא את הרצון ואת הכיסופים שלך רבי נתן אומר אם הוא יהיה חזק ברצון אפילו שזה נראה שעל פי הטבע אין לו סיכוי בוודאי השם יתברך יגמור כרצונו בוודאי שהשם יתברך יביא אותך למטרה ואני ראיתי את זה בחוש אם זה על עצמי ואם זה על אחרים אנשים שלא היה להם אפשרות להגיע לרבנו עם רצונות וכיסופים ותפילה ואין יאוש זכו להגיע לרבנו זכו כי הרצון והתפילה והשתוקקות יוצרת כלי כל דבר שאתה רוצה ובפרט שאתה מכוון אותו לעבודת השם אדם רוצה שיהיה לו פרנסה לעבודת השם אדם רוצה שיהיה לו ילדים לעבודת השם כל דבר בוודאי שאתה מתפלל ומבקש ומכוון את זה לעבודת הבורא אתה רואה מניעות המניות זה כדי לעשות כלי אצלך בנפש תמשיך להתפלל ותמשיך לבקש ורבנו אומר כמו אומן יש אומן כשרוצה לעשות כלי צריך לצייר לחקוק מתחילה רושם וציור הכלי ואחר כך עושה הכלי כמו מהנדס הוא בהתחלה מצייר את הכל על דפים ולאחר מכן מוציאים את זה לפועל אותו דבר הרצונות והכיסופים שלנו זה הציור והביטוי לאן אני רוצה להגיע וכל רצון וכל השתוקקות זה עוד ציור ועוד חידוד במערכת שלנו הרוחנית לצייר דברים יפים עם רצונות וכיסופים להשם יתברך כי הרבה פעמים אם האומן שיוצר איזה כלי או ציור יצר את זה מהר ויעשה את זה מהר אולי זה לא יהיה מדויק אבל שיש לו המתנה או שיש לו מניעות והוא ממתין ומצייר עוד פעם ועוד הפעם ועוד הפעם זה יוצא יותר מדויק וברגע שזה יוצא יותר מדויק אפשר ליצור גם את הקלי להוציא אותו מהכוח אל הפועל בצורה יותר טובה ואיכותית אותו דבר השם יתברך עובד איתנו לנו יש רצונות וכיסופים כבר להוציא מהכוח אל הפועל ואנחנו רוצים כבר להגיע למקום שלא הוצי מהכוח אל הפועל אבל מה השם יתברך יוצר אצלנו מניעות מה זה המניעות זה התשוקה זה הציור שלך ועוד תשוקה ועוד רצון זה עוד פעם את מצייר מחדש ועוד הפעם את מצייר מחדש והציור בנפש הופך להיות יותר מדויק ויותר איכותי לכן כל הקבה לטובה וברגע ש עוד רצון ועוד כיסופין ועוד תפילה ועוד רצון ועוד כיסופין זה הופך להיות יותר חד בנפש הכלי לקבל את השפע ואז השפע יורד בצורה יותר איכותית לכן שאדם רואה שהוא מתפלל על משהו מבקש על משהו והוא רואה עכשיו מניות השם יתברך רוצה את התפילות שלך כי אתה מצייר בנפש את הכלי בצורה יותר טובה ואיכותית מאיפה לומדים את זה הגר לא היה לה רצונות לא כיסופין לא ביטוי של רצונות כיסופין היא קיבלה בן אבל את ישמעאל לעומת זאת שרה שנים של רצונות וכיסופים של תפילות ורצונות וכיסופים של תפילות ורצונות וכיסופים היה לה כזה דיוק בנפש שרואים את התוצאה את מי הא קיבלה את יצחק חנה מדברת על ליבה מתפללת ומבקשת וקוספלי בלה בן את שמואל שמשה שמשה ואהרון בכהניו שמואל בקורא שמו שקולים משה ואהרון כשמואל המניעות הם הכי טובות בשבילנו להמשיך לבט געגועים וכיסופים ותפילות להשם יתברך להתקרב אליו בכל דבר בחיים ועל ידי זה אתה מתחדד בכלים בציור של כלי הנפש לקבל את השפע בצורה י יותר ייחודית ויותר איכותית ויותר טובה ויותר נפלאה ברוך השם אז אחים יקרים תמיד תזכרו הסובלנות משתלמת ולא להתייאש מלהתפלל ולא להתייאש מלבקש ולא להתייאש מלרצות כי אל תדאג השפע בדרך אליך אחי יקר את מתים בסובלנות הוא מגיע [מוזיקה] איש תחת גפנו ותחת נתו חלמתי שזה [מוזיקה] קורה כל הכאבים והסתר פנים כאילו לא יהיה ושבתי את כל השופר קורה וראיתי את כל המון שועד ואיש נופל על צב החי לא רוצה יותר להחי [מוזיקה] איש תחת גפנו ותחת ענתו חלמתי שזה קורה כל המלחמות ושפיכות הדמים כבר לא יהיה יותר ושמעתי את כל השופר ראיתי את כל ההמון שוג ואיש נופל על צב הרחים לא רוצה יותר להחי אני רוצה להתפלל על אותם החברים שעוד לא יצאו מהחושך אל האור ו דבר כלל על תינוק שבוכה איתו אני אליך קורה בו הביתה בוא [מוזיקה] הביתה שמעתי את כל השופר קורה ראיתי את כל ה מון שוג ואיש נופל על צב הרחים לא רוצה יותר [מוזיקה] להחי אח איזה שיר נפלא של געגועים ואהבה ישתבח שמו לעד של בורא עולם אז רבנו מלמד שככה זה פועל גם אצלנו כן בזה הרצון לנסוע נעשה הציור ורושם הכלי ואחר כך כשבא אליו נעשה הכלי אנחנו מגלים רצונות וגעגועים וכיסופים הרבה ליסוע לרבנו שזה חלק מהמסע שאנחנו זוכים להגיע לרבנו אנחנו הופכים להיות כבר כלי לקבל שפע והדבר הזה הוא בכל דבר בחיים רבנו נחמ ברסלב נותן לנו כזה אור בנשמה של כאלה געגועים ורצונות ואהבה להשם יתברך לתורה למצוות למעשים טובים ואנחנו יוצרים כלים יוצרים כלים יוצרים כלים יוצרים כלים אבל רבנו גם ברוך השם דואג שהכלים האלה יהיו מלאים אם זה לנסוע אליו אם זה ללמוד מהספרים שלו והדעת שלו והדרך המתוקה והנפלאה שהוא מגלה בעולם הרבי מקומרנא כותב שבית המקדש השלישי יבנה מ שבורי לב אומר דוד המלך לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה שאדם ישו לב נשבר זה אור כזה גבוה שעולה עד כיסא הכבוד כך כותב מרן החידה עולה עד כיסא הכבוד והקדוש ברוך הוא לא עוזב את זה לעולם זה נצחי כל אחד מאיתנו במסע שלו אם זה לב נשבר וגעגועים וכיסופים אתה יוצר כלים לקבל שפע ורבנו מלמד אותנו ללכת עם אמונה ולהמשיך להתפלל ולבקש בוודאי שהדברים פועלים בוודאי שבמשך הזמן הדברים עושים פירות רק הכי חשוב לדעת תמיד להמשיך להתפלל זה שני אתלונן זה לא יעזור להמשיך להתפלל להודות לקדוש ברוך הוא לשבח אותו גם זו לטובה כל מן דוד רחמן לתב אויד הכל בהשגחה פרטית הכל לטובה גם המסע הזה שאני עובר שהוא נראה לי לא כסדר הוא גם לטובה הוא גם הוביל אותי לטוב ולשפע זה הדרך שהי להגיע לטוב ולשפע אז גם על זה ברוך השם יש תודה והודה כי זה מוביל אותי לשפע זה מוציא אותי צמצום זה הדרך שהיא לצאת צמצום זה הדרך שהיא לקבל את האור שמחכה לי כי ירידה תחליט העלייה אז להמשיך בתורה ולהמשיך במצוות ולהמשיך בכיסופים ותזכרו תמיד שיש לכם כלי נשק נפלאים מתוקים ונפלאים אהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל שנזכה תמיד ברחמים שיהיה לכם בשורות טובות אהבה ושלום ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה