מדברים מרבי נחמן מברסלב להשליך את החוכמות כיפור
מדברים מרבי נחמן מברסלב להשליך את החוכמות כיפור
[מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית מתורתו של רבי נחים ברסלב אנחנו מתקרבים ב צעדי ענק בצעדים נפלאים לקראת היום הגדול יום הכיפורים יום שהקדוש ברוך הוא מכפר עלינו מכפר לנו על כל העוונות שלנו יום שעליו נאמר לפני השם תטהרו לפני השם תתרו זה יקוק זה שם הרחמים שם האהבה השם שהקדוש ברוך הוא מקרין עלינו כל כך הרבה אהבה כל כך הרבה חיבה כל כך הרבה חיות ואנחנו מכינים את עצמנו לקראת האהבה הגדולה הזאת שמגיעים ליום הכיפורים כי ביום הזה כפר עליכם מכל חטאתכם לפני השם תטהרו היום אנחנו בעזרת השם נדבר על זה על יום הכיפורים שזה בעצם היום העשירי מעשיר את ימי תשובה וזה היום שאנחנו מגלים את אור המלכות של השם יתברך בתוכנו וניגע בליקוטי הלכות איך אנחנו מגלים את אור המלכות מה זה לגלות את אור המלכות איך מחדדים את את השכל ועובדים על התמקדות עם כל ההתקפה של המחשבות והבלבול שאנחנו עוברים ואיך אנחנו יוצרים אפילו כמה שניות של התמקדות במטרה לגלות את אור השם בתוכנו הפעולה היום שאנחנו נלמד היא מאוד חשובה מאוד ייחודית איך לעבוד על זה בעזרת השם בסיעתא דשמיא אני מקווה מאוד גם שאני אזכה אולי להוציא על זה שיעורים קצר עם ניגונים עם הגיטרה של עבודה פנימית בנקודה הזאתי זה דורש קצת זמן יש בזה גם הפקה אבל אולי נעשה משהו קצת יותר פרטני יותר אישי יותר מחודד בדבר הזה אבל היום אני אתן איזה סוג של רקע בדבר הזה שיש כלל שנקרא במוח מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך החושך זה כל הבלבולים של המחשבות ובעצם מה קורה לנו ביום כיפור ביום כיפור שזה בעצם עבודה לכל השנה כולה זה חידוד המוח לכמה שניות להעיר את האור אפילו לכמה שניות וברגע שאנחנו מחדדים את המוח לעבודת האמונה והביטחון ויין עוד מלבדו אז אנחנו יוצרים פעולה בנפש שהיא נקראת מעט מן האור דוכה הרבה מן החושך זה מסלק את החושך א צריכים להפעיל את הכוח הזה שנקרא מעט מן האור אם אנחנו נדע להפעיל את זה אז אנחנו נחווה את הדבר הזה לאט לאט יום אחרי יום נחווה את הדבר הזה וזה בעצם יום הכיפורים שאנחנו מושכים אותו לכל השנה השיחה של היום מלאו דווקא ליום הכיפורים מלכל השנה כולה חידוד המחשבה חידוד הדיבור חידוד המעשה של מעט מן האור דוכה הרבה מן החושך לחדד את עצמנו למקד את עצמנו למקום הזה שנקרא אן עוד מלבדו שהשם יתברך משגיח מנהיג על הכל דואג על הכל שומר עלינו על הכל אנחנו בידיים שלו אנחנו אית הוא איתנו הוא עושה לנו ניסים וימשיך לעשות לנו ניסים השם ממתק את כל הדינים שיש מעל עם ישראל העיר בנו אהבת השם אהבת התורה ואהבת ישראל תמיד שכמה שיותר יתגלה מלכותו בעולם נכון המציאות היום של המחשבה דיבור ומעשה היא מאוד מאוד חזקה מאוד תוקפת ואנחנו צריכים למקד את כל הכוחות שלנו מחשבה דיבור ומעשה בנקודה אחת של קודם כל של אין עוד מלבדו גילוי המלכות שזה בעצם העבודה של יום הכיפורים ולכל השנה כולה וכל התהליך עכשיו שנכנסים להמשך של החגים ולאט לאט ובסובלנות ובערך הפים ובקו זכות על עצמנו אנחנו בהחלט בהחלט נוק פשוט אנחנו צריכים לינוק כוחות לינוק כוחות מהאור הזה שנקרא אן עוד מלבדו מאהבת השם וכמובן שזה תלוי הרבה הרבה בהתבוננות הרבה בהסתכלות אז בעזרת השם אומנם אני קצת חזרתי מאומן עדיין בהמשך כזהו של התקררות אבל לא נורא אולי נפתח באיזה שיר נודה לבורא עולם על כל הניסים והנפלאות שהוא עושה לנו בעזרת השם אייי איי איי שזה העיקר של התקופה הזאתי להודות להלל ולשבח אז יאללה בוא נשאיר לכם איזה שיר תודה על כל מה שברת תודה על מה שלי נתתה על אור עיניים חו ושניים על מה שיש לי בעולם על שיר קולח ולב סולח שבזכותה אני קיים אפשר להצטרף גם בבית תודה על כל מה ש ברת תודה על מה שלי נתת על צחוק של ילד ושמע תחלת על אדמה ובה איתך פינה לשבת אישה אוהבת שבזכותם אני קיים צרפו גם את הילדים לבית תודה על כל מה שברת תודה על מה שלי נתתה על יום של אושר תמימות ויושר על יום עצור שנעלם תשועות כפיים וחפים שבזכותם אני קיים להודות לבורא עולם תודה על כל מה שברת תודה על מה שלי נתתה על צחוק של ילד ושמעת חלק על אדמה [מוזיקה] וביתך שה אוהבת פינה לשבת שבזכותה אני קים י איזה כיף זה להודות לבורא עולם על כל הניסים והנפלאות שהוא עושה לנו עשינו ככה פתיח אתם יודעים לתוכנית להודות להלל ולשבח את השם יתברך על כל הניסים והנפלאות שהוא עושה לנו ועל כל הניסים והנפלאות שהוא עתיד לעשות לנו אנחנו מאמינים בו מאמינים בו שה מתק דינים איי אי איי כל הצרות והייסורים ועלם ישראל כאלה לוחמים וואו נולדנו להילחם נולדנו לנצח ברוך השם זה הגילוי המלכות בעולם זה היום הכיפורים עם שלא נכנה בין בכלל ובין בפרט תסתכלו על עצמכם תסתכלו על עצמכם כמה אתם לוחמים באמת כמה אתם לוחמים באמת לוחמים לוחמים בכל הכוח זה זה הדעת שרבנו מגלה בעולם הזמר זמרה האור של עם ישראל האור שנלחם כל הזמן אין עם לבדה תשכון וגויים לא יתחשב כמה חשוב שאנחנו נתמקד בתפילות על עם ישראל כל יום שכל אחד ואחד כל אחת ואחת יהיה לו כל יום זמן התבודדות ייחודית על עם ישראל כמה זה חשוב כמה זה חשוב להרבות בדבר הזה להעיר את האור הזה לבקש רחמים על האחים שלנו על האחיות שלנו על כולנו על כולנו שהשם ח תמיד ימלא אותנו בכוח איי איי איי תמשיכו להתפ עלם ישראל תמשיכו לשמוח במצוות שלכם תמשיכו להיות הטעם הקדוש היום בדיוק ככה ישבתי על זה בהתבודדות ככה אמרתי החכם במעשה מחכם וטעם היה בו שמחה היה לו הרבה על מה לשמוח רק הוא חיפש תמיד למה לא התם הקדוש לא היה לו הרבה על מה לשמוח אבל הוא חיפש תמיד למה כן וזה מה ש אנחנו צריכים להעיר בעולם למה כן לשמוח למה כן לראות את הנקודות עבות למה כן לשבח למה כן להודות ויש הרבה על מה עם כל מה שעובר אנחנו מאמינים בשם אנחנו מאמינים בשם אחים יקרים כולכם מאמינים בשם רק להפנות אי זה בתפילה להפנות את זה בתפילה אתם יודעים גם שהיינו במסע לאומן ואני זוכר נחתנו ברומניה אז בדיוק התחילה ההתקפה כאן שהייתה זה לא קל אתה מדבר עם האישה אתה מדבר עם הילדים אתה איתם בטלפון תרדו למקלטים וכולי וכולי זה לא קל זה לא קל אז אני זוכר שקראתי לחבר שלי באוטובוס אמרתי לו בוא רגע תרד למעטה אני רוצה לדבר איתך ואמרתי לו תשמע אני צריך קצת חבר לדבר איתו אתה יודע זה לא קל עכשיו את האמונה הזאתי צריך למנף אנחנו לא נהיה איזה מדומיינים שנגיד לא קורה כלום לא צריך למנף את זה ואז הוא בא אומר לי תשמע גם אני לא קלי עם זה אבל אמרתי לו אחנו שתינו בוא בוא זק אחד את השני יאללה בוא נתבונן נגיד איזה מזמור תהילים ואז ברוך השם אנשים התחילו גם באוטובוס להגיד תיקון הכללי ולהתבודד וגם אני וגם הוא וככה היה התעוררות לתשובה התעוררות לתפילה שרבנו מלמד אותנו שגילוי המלכות באדם זה דווקא בא מהחושך נכון כל אחד מאיתנו עובר עליו פחדים ודאגות זה לא חוסר אמונה למנף את הפחד ואת הדאגה לתפילה זה גילוי אמונה וזה מה שאנחנו עושים גם בעזרת השם ביום הכיפורים שיבוא עלינו לטובה גילוי המל ל גילוי המלכות זה בעצם גילוי מאוד עמוק ש למנף את כל הפחדים הדאגות וכל המעברים שאנחנו עוברים אל מלכות השם לפנות אליו לבקש גאולה לבקש רחמים לבקש משיח זה מה שרבנו מלמד אותנו למנף את הכל לתפילה לעבודת השם ואני חושב שכל אחד פה היום עושה את זה ועושה את זה בצורה גדולה מאוד ולכן גם הזמרה היא מאוד חזקה עלינו הזמרה נקודת הזמרה היום של עם ישראל הצדיקים האהובים אצל השם יתברך הם מאוד מאוד חזקה ובעזרת השם אנחנו נמשיך רק צריך עוד תפילות צריך עוד תפילות לא שזה לא מספיק יש הרבה תפילות רק צריך עוד הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו עוד תפילות עוד תפילות ועוד תפילות שנפנה אליו שנתאחד שנאהב שנראה כף זכות שנראה זמרה אז אתם יודעים יום הכיפורים זה יום שאנחנו נדמים למלאכים המנהג הוא שיש הרבה כאלה שנוהגים להתלבש בלבן וחזר אומרים שלכאורה הפסוק אומר שביום התשיעי אנחנו מתענים אבל אנחנו מתענים ביום העשירי [מוזיקה] י בתשרי אז חזל דורשים במסכת ברכות שכל הסועד דהיינו האוכל בתשיעי מעלה עליו הכתוב כאילו התענה בתשיעי ובשירי יומיים עד כדי כך מצוות הסעודות שאנחנו עושים ביום הכיפורים שמי שיכול ארבע סעודות כולה לסעודה מפסקת להתחיל מהבוקר לעשות את הסעודות כל איזה שעתיים שלוש לעשות סעודה לא חייב עכשיו על מעדנים וזה לחם עם איזה משהו ברוך השם והסעודה מפסקת מה שנוהגים ארבע סעודות ואז זה בעצם ליומיים יש בן איש חי שאומר אפילו חמש אם אפשר להגיע כולל הסעודה מפסקת אפילו חמש זה למלאות את הקיבה עכשיו אם אתה ממלא את הקיבה רק בסעודה מפסקת זה מאוד מכביד וזה לא טוב גם לקיבה אלא במשך היום לאט לאט עוד סעודה ועוד סעודה ועוד סעודה וזה סעודות מצווה סעודות מצווה אפילו מי שתורתו אומנותו לא יפרוש מן הציבור ויעשה את הסעודות מצווה הלה ישתה טוב במשך היום ישתדל להגיע לאיזה שמ 10 כוסות של מים מינרלים יתחיל כבר את זה לפני מהלילה טוב לשתות גם מיץ תירוש שיש בו סוכר ענבים שהוא נספק בדם והוא לא מתאדה מהדם ענבי מי שיכול ככה לפי שיטת הרמבם שזה מאוד עוזר גם לצום ומאוד מקל ויש עוד סגולה שמביאים בשם אכי דקים דומני שטוב לפני שהאדם מתחיל את הצום שיקח של מים ישתה שבע פעמים בכל פעם שהוא שותה לגימה קטנה ישים את היד על המזוזה ויבקש שיהיה לו צום קל ככה שבע פעמים שותה לגימה אחת מנשק את המזוזה ומבקש שיהיה לו צום קל ככה שבע פעמים וזה סגולה בדוקה גם שהצום יעבור בקל ושנהיה חזקים גם שנוכל לקיים את התפילות כמו שצריך ואז מגיע היום העשירי של יום הכיפורים ואנחנו מטענים ודמים כמלאכים לכן המנהג כמובן שמי שיכול בערב החג ם לכת לטבול במקווה מעלה גדולה מאוד בערב החג לא בחג עצמו אנחנו נכנסים לחג ויש הרבה שנוהגים להתלבש בלבן מה זה בעצם הלבוש בלבן שאנ אנחנו נדמים למלאכים מחמת שאנחנו צמים ואנחנו פורשים עכשיו מתאוות העולם אנחנו נדמים כמלאכים והתפילות שלנו עולים כמלאכים כמו שהמשנה ברורה כותב שאדם נדמה למלאך בתפילה אין לו יצר הרע ככ הוא כותב בהלכות תפילה לכן רגליהם רגל יישרה נדמים למלאכים יום כיפור אנחנו כמלאכים כמלאכים בפני השם יתברך טהורים וקדושים שהשם יתברך מכפר לנו על העוונות עושים תשובה את הוידוי הגדול של רבנו ניסים שזה וידוי נפלא זה פשוט יש כאלה שנוהגים להגיד את זה בליל יום הכיפורים ויש כאלה שנוהגים להגיד את זה ביום כל אחד לפי מנהגו הווידוי הגדול של רבנו ניסים הוא ארוך קצת אבל הוא נוגע בפרטי פרטים של הנפש ואנחנו ברוך השם עושים גם את כל הווידויים ואת כל התפילות הכל בהתקשרות לכל הצדיקים הפרת לרבנו הקדוש של רבי נח ג ברסלב זה גם נקרא וידוי בפני הצדיק וזה ה מה שרבנו מביא גם בתורה ו' שומע ביזיונו אדום ואשתו מתכפרים לו כל עוונותיו אנחנו עוסקים בתשובה אבל זה תשובה שמביע אותנו למקום ש לשפר את הטוב תזכרו את הדבר הזה לא שאני רע ואני צריך להפוך להיות טוב אני טוב ואני צריך לשפר אותו להגדיל אותו יותר זה המטרה בעצם של יום הכיפורים אנחנו נכנסים עם תודעה שהרי אנחנו כמלאכים פירוש יש לנו טוב עם התודעה הזאתי אנחנו נכנסים ליום הכיפור עכשיו העבודה ביום הכיפורים זה להעצים את הטוב וזה בעצם ה מטרה של התשובה להתחדד להתמקד להעצים את הטוב ברגע שאדם נכנס ככה ליום הכיפורים הוא נכנס מתוך תודעה של כו זכות שהשם יתברך לא רודף אותו השם יתברך אוהב אותו שומע אותו מקשיב לו אוהב אותו ורוצה רק לשפר אותו יותר זה הכל זה הכל מים הכי גדול זה לא היו יומים טובים לעם ישראל ככה הגמרא בתענית בסוף מביאה לא היו יומים טובים לישראל בכו ובל בסוף לא היו ימים טובים לישראל כטו באב יום הכיפורים יום הכיפורים זה יום טוב לעם ישראל זה יום שמחה לעם ישראל זה יום תשועה לעם ישראל בפרת שאחר כך אנחנו נדבר על זה בהמשך השיעורים נכנסים לארבע ימים סוכות שזה כנגד שם הב יקוק ואחרי זה סוכות שזה תשובה מאהבה אז נכון שיום הכיפורים זה תשובה אבל התשובה מראה זה להעצים את הטוב שלך הטוב שקיים בך הנפלא והטוב צים להגדיל אותו יותר לחדד אותו יותר לכן לא צריך לחכות שיום הכיפורים יגמר זה יום של מלא רחמים ואהבה ואת היום הזה אנחנו צריכים להפנים אותו בתודעה לכל ללכל השנה כולה שהתשובה שאנחנו עושים בהתבודדות זה לחדד את הטוב ולת שוב כי מי שחטה ר עוד יכול לחזור אל ומי שחטא ישוב גם אם נפלת שוב כי מי שחטה ושב עוד יכול לחזור אליו [מוזיקה] [מוזיקה] [מוזיקה] man kir [מוזיקה] em ש ציר צימי אכפת מבר ד ומי שחטה ישוב ואגם אם נפל שחד נש עוד יכול לחזור אלי תמיד אפשר לחזור להשם יתברך תמיד השם אוהב אנחנו ביום הכיפורים אנחנו אומרים בקול שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד וברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועת בקול לא בלחש כמו שאנחנו אומרים במשך השנה למה כי אנחנו נדמים למלאכים תורך אנשים מקבלים על עצמם את האול מלכות שמיים ובספר כל נדרי אנחנו אומרים הרי אנחנו מתיירים להתפלל את העבריינים כי כל תפילה שאיין בה פושעי ישראל לא תפילה כי זה דומה ל1 הסממנים שיש בקטורת ואחד הסממנים שיש בקטורת זה הלבנה שריחה רע אבל ברגע שהיא מתערבבת ביחד עם הע הסממנים ם העלה ריח ניכוח להשם ככה מביא גם הרב אלישיב בפירוש שלו על השס הכל עכשיו עולה קטורת להשם ריח ניכוח להשם והריח זה כנגד הנשמה כמו שהגמרא אומרת במסכת ברכות בדף סג עמוד ב זהו דבר שהנשמה נהנת ממנו ולא הגוף זה הריח מה קורא לנו ביום הכיפורים אנחנו עולים למושג שנקרא ריח ניכוח להשם בשמים אותיות בשמיים אנחנו עולים לריח הטוב ש בנשמות ישראל ל לשפר את הטוב ל להעצים את הטוב להתחבר לאהבת השם יתברך ובשביל זה אנחנו עוברים תהליך של ניקיון פירוש שהתורה הקדושה מצווה אותנו על יום הכיפורים שזה מצוות עשה דאורייתא עצם היום עצמו התענית שאנחנו עושים זה הגילוי הפנימי של היהודי שהוא רוצה להיות כמה שיותר יותר טוב אבל בשביל לחוות את המקום שלהיות כמה שיותר טוב אני צריך לצאת מהתודעה שאומרת לי שאני רע כי אם אני מבין שאני רע אז יש לי תודעה שלילית שאומרת הקדוש ברוך הוא יצר אותי ר חס ושלום והשם יתברך רק יוצר את הבריאה טובה כן המסילת מסילת ישרים כותב שאסור לאדם להגיד על עצמו שהוא רשע והחפץ חיים אומר שאדם שאומר על עצמו לשון הרע הוא צריך לבקש שליחה מהנשמה שלו כי אנחנו חלק אלוק ממל שכולו טוב רק מה אנחנו מגלים ביום הכיפורים את הרצון הפנימי והעמוק שאני רוצה כל כך את הטוב אני רוצה לפרוש מתות אני רוצה לקדש את עצמי ולהתקרב לאבא כי אני כל כך אוהב אותו זה הגילוי אחים יקרים של יום הכיפורים זה מה שאתם הרצון הפנימי והעשיר להתחבר לשם שאני טוב והשם הוא כולו טוב זה החיבור שאנחנו בעצם מגלים ביום הכיפורים עם התודעה הנפלאה הזאתי והמתיקות הנפלאה הזאתי עם זה אנחנו נכנסים ליום הכיפורים ואז ממילא לפני השם תטהרו לא לפני מלאכים לא לפני שרפים לא לפני חיות הקודש לפני אבא השם הוא זה שמטהר ותזכרו אחים יקרים לכל החיים שלכם שהשם יתברך זורע לינו מים טהורים זה הכי אוהב זה הכי אוהב שאבא מנקה את הילד הוא עושה את זה באחי עדינות הוא עושה את זה באחי אהבה כי הוא אוהב הכי שבעולם והילד מוכן איך אומרים במושגים שלנו שאבא יקלח אותו למה כי זה ניקיון עם כל כך הרבה אהבה אנחנו מוכנים ביום הכיפורים ריבונו של עולם אנחנו מוכנים שתקח אותנו כי אנחנו יודעים שאתה תעשה את זה בכזו אהבה בכזו טהרה אנחנו מוכנים שרח אותנו שאבא מנקה הוא עושה את זה עם הכי הרבה אהבה כי הוא רק רוצה להשפיע אהבה זה הרצון לקיום של התורה זה הרצון לקיום של המצוות כרגע השיחה הזאת היא לנשמה שלכם ליום הכיפור שלכם לנשמה שלנו הטהורה והנפלאה והמתוקה שעם כל הבלבולים שעוברים עליה רק רוצה קרבת אלוקים לטוב לכן גם אם אדם מרגיש אויין אדרבה מה זה אברין שעובר על מצוות השם אז אדרבה אתה נכלל ואתה זה שמעלה את הריח ניכוח להשם ביום הכיפורים אתה זה שמעלה את כל התפילות של עם ישראל אז כמה ראוי לך לשמוח כמה השם אוהב אותך ורוצה אותך בכלל נשמות ישראל בכלל התפילות או בפרט השנה אחרי שנה לא פשוטה בכלל ש תשפד ועכשיו תשפה ועם כל המעברים שאנחנו עוברים הכל הפנימי והעמוק והישר והטהור של כל נשמה של כל יהודי ויהודיה שאומר ריבונו של עולם אני באמת רוצה רק אותך אני באמת אוהב רק אותך אני באמת אוהב את התורה ואת המצוות ואת המעשים הטובים אני באמת אוהב את הקדושה זה הכל שמתבטא ביום הכיפורים וזה מה שמפר ועל זה נאמר על כל פשעים תחסה אהבה אומר הארי הקדוש ישחית עוון ופשע פשע זה הדבר הכי חזק אבל על כל פשעים תחסי אהבה מה זה יום הכיפורים זה גילוי אהבה ואם אתה מעורר את האהבה להשם יתברך ביום הכיפורים אתה מעורר את המקום שנקרא על כל פשעים לא משנה מה עברת תכסה אהבה האהבה מכסה על זה וכל הזדונות הופכים לזכויות זה מתנה מתנה גדולה מאוד [מוזיקה] [מוזיקה] [מחיאות כפיים] la [מחיאות כפיים] [מחיאות כפיים] ביום הכיפורים אנחנו נכנסים למקום שנקרא של מצוות הסמן ה ם פשם הא ים למה ועיניתם את נפשותיכם למה לא רוח ונשמה למה דווקא נפש התאבות הבהמיות שיש באדם זה נמצא בנפש ככה כותב ההרי שלמה המלך אומר יצר יצר יש לאדם מרעיבו שבע משביעו רעב זה מרמז על היצר הרע בפרט על הברית קודש מה אנחנו עושים ביום הכיפורים ועיניתם את נפשותיכם מצד אחד אנחנו עושים תענית לגוף הנפש איפה שתאוות הבהמיות אבל יש דבר שנקרא עולם מקביל שאתה מכניע את עולם החומר עולם הרוח מקבל הרע מרעיבו סבע שאתה מרעיב את עולם החומר אתה משביע את עולם הרוח מה אנחנו עושים בעצם יום הכיפורים מרעיבים את עולם החומר ומקבלים את השובע של עולם הרוח ושהאדם ככל שהעולם הרוח אצלו שבע ומלא וגדוש כותב רבי נתן בהלכות ברכת הפירות הלכה ד' והלכה ה בליקוי הלכות שזה נקרא הנועם העליון ככל שהוא מקבל יותר את הנועם העליון שזה ובע הנשמה הוא לא רוצה את הבות את החומר ואז הוא נדבק באלוקות זה מה שאנחנו עושים ביום הכיפורים וזה אור נפלא כי זה באמת האוכל שאנחנו רוצים האוכל של קרבת אלוקים ליטוב לא עזבת בעולם אני תמיד שמעת מלך חי וקיים את אותי [מוזיקה] אוהב מרפ את הלב אותי לא עזבת מעולם ולי תבד שמעת מלך חי וקיים אתה אותי אוהב מרפה את הלב אותי לא עזבת מעולם כלי תמיד שמעת מלך וק אתה אותי אוהב אוהב מפס לב אותי לא עזבת מעולם כוני תמיד שמעת מלך חי וקיים אתה אותי אוהב מרפה את הלב עכשיו בואו ניכנס לעוד מהמהלך נפלא נכון שהתפילות של יום הכיפורים זה תפילות ארוכות אבל תשימו לב תיקחו את עצמכם רגע למקום שאנחנו מכירים אותו מה קורה בצת יום הכיפורים אחנו מרגיש כזו אהבה וכזו נקיות וכזו טהרה ולא תראה אחד שאומר וואי תשמע למה הלכתי לתפילות והיה לי קשה ולמה אני צריך את זה ממש לא למה כי זה באמת מה שאנחנו רוצים אפילו שקשה אפילו שלא נוח אבל התפילות ביום הכיפורים ומה שאנחנו ציים לעשות לכל השנה זה ההתבוננות על המילים ההתבוננות על המילים נותנים לנו תשוקה ואהבה כמובן שצריך להיזהר גם מתח ד ציבור הלא יותר מדי להעריך אבל ההתבוננות על המילים מכניסים בנו תשוקת [מוזיקה] הנשמה והפיוט שאנחנו נכנסים אליו ביום הכיפורים לך אלי תשוקתי בכך השכיב אהבתי לכה ליבי [מוזיקה] וכליותי לך רוחי [מוזיקה] ונשמתי איי והתפילות האלה לך אלי תוק לך ז אותיות לכ לכ זה גימטריה 50 לך גימטריה 50 שער החמישים של הרצון שער הכתר מה זה שער הכתר זה התשוקה תשוקת הנשמה מה קורה לנו ביום הכיפורים אנחנו נכנסים לשער ה לשער הכתר זה יום ה40 של מתחילת הסליחות מחודש אלול מה זה יום ה-40 מתחילת הסליחות של חודש אלול כנגד 40 יום שניתנה בהם תורה והתורה כנגד הכתר התורה היא כנגד הרצון התשוקה והאהבה והכתר שער החמישים זה אין לו אחיזה זה האור הכי גבוה אור הרצון מה קורה לנו בפיוט הזה מה קורה לנו ביום הכיפורים לך אלי תשוקתי לך אלי תשוקתי גימטריה 50 לך אלי תשוקתי יש לי תשוקת הנשמה אליך יש לי תשוקה להתבודדות יש לי תשוקה לעבודת השם בכך השקי ואהבתי זה באמת מי שאני בנשמה יש לי כל כך חשק אליך ואשך תשוקתך בכ אשקי ואהבתי איזה אהבה יש לי אליך לך ליבי וכליותי כל הרצונות שלי זה רק אליך הלב שלי רק אליך לא סתם ראו חזל לפתוח בפיוט הנפלא הזה לך אלי תשוקתי זה פיוט שאומר לנו מי אנחנו שאדם אומר את הפיוט הזה הוא צריך חבר למקום הזה שעכשיו הפיוט הזה אומר לו בוא אני אגיד לך מי אתה עזוב מי שאתה חושב שאתה בוא אני אגיד לך מי אתה לך אלי תשוקתי זה מה שאני זה הרצון שלי זה הייעוץ שלי זה האהבה שלי בך חשקי ואהבתי לך ליבי וכליותי לך רוחי ונשמתי זה זה מה שאנחנו זה הפיוט הנפלא שראו חזל לפתוח את יום הכיפורים לגעת במקום הזה של מי אני באמת ולא מי שאני חושב את עצמי בשקר ותפתח את השמים לתפילות אליך הן תמיד עולות ומבקשות עלינו תן תקווה חמים בזכות ות ותן שכבר זכה לרות גאולתנו גאולתנו [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] ורק דבר אחד נשר תוני תיתן לנו תקווה תחזיק ידיים על זה נשמור מכל משמר כי גם היום וגם אחר אתה עושר לי להיות לראות וגם לשמוע הקולות שרק אומרים תמיד לא לוותר [מחיאות כפיים] ותפתח את השמיים לתפילות אליך הם תמיד עולות ומבקשות עלינו תן תבה ורחמים בזכות הבור ותן שגבר נזכה לראות גאולתינו [מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] גאולתנו פתח את השמיים לתפילות אליך הם תמיד ומבקש [מוזיקה] לינו ן תבר חמים בזכותו ותן שכבר נזכה לראות גאולתנו גאולת [מחיאות כפיים] תן שכבר נזכה לראות גאול אנחנו ביום הכיפורים הוא נקרא יום כיפור מלשון לכפר אז נכון שזה לחפר על עוונות ועל חטאים ופשעים אבל בואו ככה נתמקד בזה יותר מה זה המושג של לכפר יש כאן טוב יש פה עוצמה של טוב יש פה דברים טובים רק מה לעשות שמדי פעם נדבק בזה כל מיני לכלוך אז צריך לכפר על הלכלוך כדי להעיר יותר את הטוב תודעה מאוד חשובה להיכנס אליה ליליום הכיפורים זאת אומרת כפרת עוונות זה לא אומר שאני רע ואני צריך לכפר על הרע פירוש אני רק רע שימו לב להתבוננות עם זה אנחנו נכנסים יש טוב הטוב הזה יש לו עליו פצעים כמו כל דבר מה לעשות כל אחד מאיתנו יש לו בית הבית הוא טוב צריך לנקות אותו אבל הלכלוך הוא לא חלק מהמציאות של הבית צריך לכפר על זה אותו דבר אדם יש לו רכב הרכב הוא טוב הוא נקי יש עליו לכלוך ברגע שאתה מנקה אתה רואה את המציאות של הרכב של הבית וכן עעל זה הדך אותו דבר בדיוק זה בדיוק במציאות הנשמה שלנו יש טוב אנחנו עושים דברים טובים אנחנו מעצמים את הטוב יש מציאות של לכלוך והלכלוך הוא חיצוני זה לא מה שאני ברגע שאדם מבין שהלכלוך זה המהות שלו הוא לא יכול לנקות את עצמו איך אני יכול לנקות משהו שזה המהות שלי הרצפה היא לא מלוכלכת כי אם היא מלוכלכת אי אפשר להוציא את הלכלוך זה חלק ממנה יש עליה לכלוך אם יש עליה לכלוך אפשר להוציא מה אנחנו עושים בעצם ביום הכיפורים איך אנחנו מנקים את הלכלוך התשובה שאנחנו עושים המלכות שאנחנו ממליכים את בורא עולם שאנחנו עכשיו ממליכים את השם יתברך ועושים תשובה זה נקרא להסיר את הלכלוך שהוא בעצם לא המהות שלי כי המו המהות שלי למה שאני אסיר את הלכלוך זה חלק ממני הרע זה חלק ממני אז למה שאני אשיר את הלכלוך מה אנחנו מגלים ביום הכיפורים גילוי דעת שאני בשורש לא מלוכלך יש עלי לכלוך שזה רק דבר חיצוני מהמציאות החיצונית שיש בחוץ זה לא המהות שלי אני רוצה להוציא את זה זה הכל מה זה נותן לנו חשיבה חיובית על עצמנו כוחות נפש להתפלל את התפילות כמו שצריך ביום הכיפורים לצאת מקו חובה בתודעה לקו זכות ולאהבת השם שזה כל המטרה של יום הכיפורים וזה נקודה מאוד מאוד חשובה לכל מהות הנפש שלנו בחיים אני לא רע אני טוב הטוב הזה יש עליו לכלוך עקב כל מיני מציאות שאדם חווה בחיים שרבי נתן אומר שכל הנפילות והעבירות שאדם עובר זה הכל מחמת קתנות ד אין לו ירך פיים על עצמו חמת קטנות הדעת שיש לו הקוצר רוח הזה שיש לו מושך עליו עבודות קשות ואז הוא נופל לאיפה שהוא נופל מסכן אבל שאדם יש לו ערך רוח וזמרה ונקודות טובות אז ממילא הוא לא רוצה את הרע והרה ממלא מסתלק עכשיו מה אנחנו עושים בעצם ביום הכיפורים רבי נתן כותב על זה דומ בלחות יום הכיפורים הלכה ב שמה הוא מביא את המושג הזה שנקרא להשליך את החוכמות מה אנחנו עושים ביום הכיפורים אנחנו מקבלים על עצמנו מלכות השם האור של השם חוכמה זה אותיות כוח מה ומסלקים את כל החוכמות והשקרים ועם זה היום אנחנו ניגע בזה כי החוכמות והשקרים גם מפילים אותנו לעבירות ומקומות לא טובים והשם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם תברח תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק טוב שומע מרחם עליי ותמיד דונה לי ואם עדיין לא ממשיך לחכות מלא אותי בזה שאתה תמיד אוהבת תתן לי כל יום מחדש מתנות ותנהג אותי ברחמים כאלו כמוש בעולם הזה מקרא חמים שיראו כולם שכן אתה שומע תפילות נחייך נהייה בריאים ונשיר שהשם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב השם יתברך תמיד אוהב אותי ותמיד יהיה לי רק טוב ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רק [מוזיקה] טוב ה והיה לי פרנסה תהיה לי עשירות ורווקים ורווקות תהייה להם זיבוב תהיה גם רפואה שלמה ובריאות איתנה חיים יפים מאושרים שנה אחרי שנה יאיר בנו ה עיר המונה תהיה לנו חכמת אמת ודעת ובינה יבוא כבר משכנו ובלי שום מלח כל גחה לנו יום חד כי השם יתברך תמיד אוהב אותי זה יום הכיפורים תמיד אוהב אותי ובאנו ליום הכיפורים שיהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טובם יתבר אדם תמיד צריך לזכור זה יום הכיפורים הש תמיד אוהב אותי האהבה הזאתי לא הסתלקה היא תמיד נמצאת תמיד קיימת ויהיה לי עוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב תדעו לכם הדיבורים האלה זה נקודתי לתורת הנפש שלנו באנו ליום הכיפורים להעצים את העוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב וב ותמיד יהיה לי רק טוב אי אי אי ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ועוד יותר טוב ותמיד יהיה לי רע עכשיו מסביר רבי נתן מה קורה לנו בעצם ביום הכיפורים מה גורם לנו ליפול לעבירות ודברים לא טובים אחד הדברים שגורמים לנו ניפול למקומות לא טובים זה בגלל שיש לנו חוכמות חיצוני פירוש הפך התמימות ברגע שהיצר הרע נכנס לנו בחכמות ומאבד לנו את התמימות הופ אנחנו עכשיו הופכים להיות איזה כלי פתוח שבור לקבל דברים לא חיוביים לכן רבנו אמר שעיקר היהדות היא פשיטות ותמימות מה אנחנו עושים ביום הכיפורים איזה המלכה אנחנו מקבלים על עצמנו של מלכות השם המלכה שנקראת אני מסיר את כל החוכמות ואני הולך בפשיטות ובתמימות בעבודת השם שזו החוכמה האמיתית להיותם ופשוט וישר בלי החוכמות החיצוניות ומי שרוצה ללמוד את זה טוב יפתח את הספר חיי מוהרן להתרחק מחקירות ויראה שמה עבודה נפלאה אגב יש גם בשיחות הרן פרק שלם שנקרא גם להתרחק מחקירות פתח את זה אלמד את זה איך להתרחק מחקירות סכלים וכל מיני דמיונות שרק מפילים את האדם לכפירה ואנחנו רואים שרבים חללים מפילה כל החוכמות האלה זה הופך להיות כלי שבור והחכמות האלה מכניסים באדם כפירה ומפילים אותו לעבירות והוא עובה הוא פשוט מאבד את מלכות השם את הפשיטות והתמימות שרבנו רוצה לגדל אותנו ולהליך אותנו מה זה העבודה של יום הכיפורים לקבל על עצמנו את אור הפשיטות והתמימות כמו שרבי נחמן מברסלב גילה כי רבנו נחמן מברסלב אמר שהוא צדיק הדורת ביאת משיח וזה כנגד צדיק יסוד עולם כנגד ספירת היסוד וספירת היסוד זה כנגד פגם הברית פגם המוחין ורבנו מציל מפגם הברית פגם המוחין ומה זה פגם המוכן בשורש זה כל הכפיות שנכנסים באדם מחוכמות של שטות גם בתוך עולמה של תורה כל מיני שאלות על חוכמות ופילוסופיה וכלים למיניהם וחקירות שרבנו נחמ מברסלב גינה את זה מאוד מה אנחנו עושים ביום הכיפורים ריבונו של הם אני מתחבר למלכות שלך פירוש אני רוצה לעבוד אותך בישר ובתמימות ורבנו נחים ברסלב מגלה את זה בצורה הכי יפה תהילים בפשיטות פתח אליהו בפשיטות להגיע לתפילה בפשיטות ללמוד תורה בפשיטות מתוך שמחה ואמונה בלי כל מיני תחרויות עעם אחרים לשמוח בחלקי זה גילוי המלכות של הטם הקדוש כי הטם הקדוש היה עוסק בנעליים והמנהל זה כנגד העקב והעקב זה כנגד עקו ד המשיכה ובעכו ד המשיכה משיח זה גימטריה נחש הנחש מקיש בעקב צריך להשים הגנה מה זה נחש זה החוכמות החיצוניות והייתם כ אלוקים אומר רשי יוצרי עולמות הטבע של האדם לשלוט למלוך שזה החוכמות החיצוניות שכולם יסחפו אחריו הוא ינהיג את כולם לפי החוכמות שלו השם יציל אבל רבנו המנהיג של הדור ורבנו נחמן מ ברסר נותן לנו את המלכות הכי יפה הפרטית האישית הייחודית שאתה תהיה בן אדם הכי מאושר בעולם ורבנו אמר שעוד בתקופתו הוא דיבר עם כאלה תלמידי חכמים וצדיקים גם גדולים שכן פתחו כל מיני ספרים של חקירות בפרט שדיברו על המורא נבוכים של הרמבם והם אמרו שזה לא הועיל להם כמו שרבנו שמה מסביר להתרחק מחקירות את המורה הנבוכים של הרמבם לא ללמוד ורבנו מאוד מעריך את הרמבם אבל בזה בדבר הזה רבנו לא אחז ולא רקו הרבה צדיקים אני אומר מה שרבנו אמר לא מה שאני אומר כי מה רבנו רצה כי עיקר היהדות התמ פיט ורבנו מאוד משבח את הרמבם ורבי נתן מאוד משבח את רמבם רק את המורה נבוכים כמו שהרבה גדולים לא רצו לגעת בזה והם לא פחדו ולא שום דבר פשוט לא אחזו שדרך בעבוד שם הרמבם הלו את הסברות שלו כבודו במקומו מונח גדול הפוסקים אבל מה רבנו בא ללמד כי עיקר היהדות היא פשיטות ותמימות לדעת בארץ דרכך זה לא לחקור לדעת בארץ דרכך זה להתחבר דעת זה חיבור חבר לתמימות וזה מה שרבנו רצה לתת לנו אחים יקרים מה אנחנו עושים ביום הכיפורים מקבלים על עצמנו מלכות השם איך מקבלים מלכות השם לקבל את השם יתברך ותורתו וצדיקי בפשיטות ובתמימות ושלא יכניסו בכם סכלים כי מי שכבר נכנס בו הסכלים האלה רבנו אומר קשה מאוד להוציא אותו מזה קשה מאוד להוציא אותו מזה מי שנכנס בחקירות האלה קשה מאוד להוציא אותם מזה לא צריך את זה תמימות ופשיטות אחים יקרים ככל שאנ יבוא אדם ויגיד מה אז אולי חס ושלום חזל ו טעו אפרה לפומה ספרים של המארח הו קדושים וטהורים מה שהוא דיבר בשם הארי רבנו שיבח את זה את ספרי הארי שמרחו כתב רבי חיים ויטל את התהילים בפשיטות את הזוהר בפשיטות יש לנו הכל הכל הכל הכל תדעו לכם עכשיו היצר הרע הוא לא טיפש הוא רואה שכל הקרקע מוכנה יש תורה יש תפילה יש תהילים יש תורה שבעל פה יש תורה שבכתב יש הכל רבנו רואה כבר סידר את הכל רק מה רבנו בא ומלמד אותנו הכל כבר מסודר על מגע של כסף רק תיזהר מחוכמות שזה הקשת הנחה של הדור השם ירחם יציל אותנו החוכמות החיצוניות כי עיקר היהדות היא תמימות ופשיטות מה כתוב בהלכה זה מה אני עושה שולחן ערוך רבנו שיבח את השולחן ערוך לא לזוז משולחן ערוך יש פירוש רשי על התורה שרבנו אמר זה האח של התורה זה הפירוש הכי קרוב של התורה יש מפרשים יש ספרים נפלאים הכל בתמימות ובפשיטות לא צריך לחקור אחר מידותיו של השם יתברך מה אנחנו עושים ביום הכיפורים אומר רבי נתן מסלקים את כל החוכמות של שקר שלנסות לחקור אחר מציאות השם אנחנו צריכים לחקור אחר המארח הו אנחנו צריכים לחקור אחר הארי אנחנו צריכים לחקור אחר תורת הקבלה זה דברים של קדושי עליון שרפים עבדי השם שפרשו מכל תאוות העולם מה לנו לחקור בזה בכלל אנשים באים לי עם חקירות אני אומר להם מה אתה חוקר בזה בכלל מה אתה עושה לעצמך אז הוא אומר לי מה אבל אתה עם התמימות שלך אמרתי לו כן אני עם התמימות שלי ומשתדל כמה שיותר לחזק אותה יש לי הת רבנו יש לי כתפיים רחבות להיות עליהם רבנו ככה לימד אותי אני הולך פתי איתו אני הולך פטי עם רבנו פעם אחת אפילו מישהו בא לי בסלים אומר לי מי אומר שרבנו אמר את זה אמרתי לו איך אתה מדבר רבי נתן כתב הכל מה שרבנו אמר ורבנו היה מגיע את זה ואומר לו פה תכתוב כך פה תכתוב כך איפה אתה מגיע ורבי נתן דיבורים שהוא לא שמע מרבנו הוא שמע מרבי נפתלי או ממישהו אחר הוא גם ציטט את זה חוץ מזה מדובר פה על קדושי עליון יש איזה אב אמינה לחשוב חלילה וח שם לא דיברו אמת רבנו מלמד אותנו את האחי פשיטות כמו הטעם הקדוש וכולם צחקו עליו ואמרו לו הוא פתי ומסכן והוא לא מבין מהחיים שלו איי ברוך השם שאנחנו פתי עם רבנו בספרים שלו ומחדדים את המוח להתקרב לדרך שלו ולעצור שלו תהילים בפשיטות תפילה בפשיטות ורבנו כבר אמר האנשים הפשוטים שרגילים באמירת תהילים שיש להם עבודת השם פשוטה ותמה יקבלו משיח וישימו את הכתר על הראש שלו ראשונים רבנו ראה את הכל אז אומר רבי נתן מה זה העבודה ביום הכיפורים מה זה הקדושה מה זה מה זה המלכה של השם שאני לא רוצה שום חוכמה חיצונית אני רוצה את החוכמה הכי אמיתית אני רוצה להיות תם וישר בעיני השם תמים תהיה עם השם אלוקיך אל תחקור אחר העתידות תתהלך עמו בתמימות את זה אני רוצה בהכי פשיטות איך רבנו כותב בשבחי מרן חלק שני של חיי מוהרן שהשם הוא טוב תמיד ככה רבנו מביא סעיף מאוד קצר שהשם הוא טוב תמיד ב שם פרק שנקרא עבודת השם הפרק האחרון שמה רבנו מביא השם הוא טוב תמיד אדם הולך עם דיבורים פשוטים ש מה שלא יהיה אתה טוב תמיד אתה הכל מכוון רק כדי לקרב אותי רק כדי לחדד אותי ברוך השם תמימות לא הבת תי בה שמעירה [מוזיקה] בתוך צ בוא [מוזיקה] האמונה כי אלוקים נמצא בכל מקום י הוא אוהב צולח נחמה תזכרו תמיד אחים יקרים שעם תמימות ופשיטות חוצים את הים בלי סירת פדלים אנחנו צריכים לחצות את הים ים החוכמות אבל יש ים חוכמה של התמימות ואיתך חוצים את כל המעברים ומצליחים את כל ההצלחות תדעו לכם סתכלו טוב טוב על האנשים הפשוטים והתמימים תעקבו אחריהם אתם תראו איזה איזה הצלחה יש להם איטית יפה נכונה והכי מהירה ועם הכי הרבה יישוב הדעת יש להם חיים נפלאים אני רואה את זה בבתי כנסת אני עוקב אחריהם אתה רואה שיש להם חיים טובים יש להם חיים טובים ישרים תמימים לא תחבולות לא כלום אתה רואה אותו בא לשיעור שומע את השיעור הלכה גמרא מוסר מקבל את זה באהבה בתמימות בא לבית הכנסת הכל בישרו הכל בתמימות הם אנשים רגועים שלבים כי לא נכנס להם חוכמות חיצוניות זה מלכות השם של יום הכיפורים שאני רוצה רק את חוכמת השם התמימה והפשוטה אז מעיר לי לא מאיר לי אני קורא תהילים מאיר לי לא מאיר לי אני ממשיך בתהילים מעיר לי בתב לא מיר לי בעדות אני ממשיך להתבודד ורבנו אמר באוט להתרחק מחקירות בחיי מוהרן שהוא דיבר עם הרבה צדיקים וכולם אמרו פה אחד שמה שזכו להגיע ל מדרגתם לקרבת השם ואהבת השם זה על ידי העבודות הפשוטות והתמימות שמחה בחלקי אז אתה לומד ויש דברים שאתה לא מבין תשמח בחלקך תשמח בחלקך כל אחד מאיתנו יש לו שמחה כל אחד מאיתנו רק מה קורה ברגע שהשמחה הזאתי בהשואה לאחרים זהה חכם אז היא נאבדת היא נכבת כל אחד מאיתנו יש לו שמחה בחלקו מה התפקיד שלך עכשיו לקחת את השמחה בחלקי ולדבר אותה לקדוש ברוך הוא ולהודות לשם ככה האדם מפתח את האישיות שלו בצורה הכי [מוזיקה] טובה בתהילים שלך בקצב שלך בדרך שלך זה הקצב שלך וזה הדרך שלך שבוע גם דיבר איתי בחור מקסים בחור בשנות ה-20 שהוא מאוד מחפש את עצמו ובאמת הוא רוצה דברים טובים רוצה להגיע לנקודה הייחודית שלו איך הוא אמר לי אני לא רוצה להיות התק הדבק אני רוצה להיות משהו יחודי אז אמרתי לו תדע לך להיות משהו ייחודי זה קודם כל על פי דרכה של תורה על פי הכישרון שלך הייחודיות שלך הכלים שלך והשמחה בחלקך ואז באתי ושאלתי אותו זה בן של חבר חבר שלי ואמרתי לו למה ראית דווקא לבוא אליי אז הוא אומר לי איך שנסענו לאומן והיינו בכל המסע וראיתי דיברת עם אבא שלי וזה ואתם מכירים ראיתי בך משהו שונה אז אמרתי לו על מה לא בסדר בסדר משהו שונה אוקיי לטוב או לא לטוב ה אומר לי לא לטוב אז אמרתי לו תראה יקירי גם אני הייתי מפוצץ בהרבה חוכמות עד שרבנו לימד אותי כמו התם הקדוש ואני רק מנסה להגדיל את זה יותר אני עובר הרבה בדרך אבל מנסה להגדיל את זה יותר לשמוח בחלקי לשמוח בחלקי ברוך השם צריך לדבר מזה צריך להפנים את זה צריך לעבוד עם זה זה לא בא בחינם אבל תזכור אני אומר את זה לכולכם כל אחד ממכם יש לו כישרון איחודי שמח בחלקך ואל תיתן למקום שזה נראה מעט כלפי האחר להוריד אותך למקומות של עצבות ומראה שחורה לא זה היכולות שלך זה הכלים שלך עכשיו העבודה שלך זה בלי השואה לאחרים כאילו אתה לבד בעולם שמח בזה זה מה שאנחנו עושים ביום הכיפורים אנחנו מתפעלים בציבור ובבית הכנסת והכל אבל מאיזו נקודה מנקודה חשובה אני לבד איתך עכשיו באתי לסלק את כל החוכמות שמכניסים בעצבות וכפירה ודמיונות מה זה לקבל מלכות השם ביום הכיפורים שמח בחלקי מאושר בחלקי ותדעו לכם מי שבא ליום הכיפורים עם ההכנה הזאתי מי שבא ליום הכיפורים עם העבודה הנפלאה והמתוקה הזאתי באתי להיות שמח בחלקי באתי לעשות תשובה באתי לעשות חשבון נפש לפי הנקודה הפרתית שלי כי אני רוצה להיות שמח בחלקי כי כל העוונות שהאדם נופל כמו המעשה מחכם שהחכם נפל לכפיות לביצה זה הכל בגלל שזה היה בהשוואות ואחרים וזה היה בנצח אנחנו ביום הכיפורים רוצים להעצים את הטעם הקדוש שבתוכנו ללכן טוב שגם ביום הכיפורים אם יש לך זמן תלמד קצת המעשה מחכם וטעם יש הרבה פעמים שהיה בין תפילה לתפילה או מכירות שב תלמד מעשה מחכם וטעם ומה רבנו שם כותב שהוא מתחיל לספר על הטעם ואתה נשליך מעשה החכם למה נשליך צריך להשליך את הדעת של החכם כל הדמיונות וכל הכפיות של שמחה שהיא דווקא תלוייה בנ הצחות עם אחרים השמחה שלך הנקודה שלך המלכות שלך היכולות שלך הם הכי יפים בעיני השם העבודה הפרטית שלך בעיני השם על פי דרכה של תורה לפי היכולות שלך לפי הקצב שלך זה המלכות שלך זה התם הקדוש שבתוכך שרוצה להעיר בעולם וזה יום הכיפורים זה גילוי המלכות לשמה אנחנו צריכים להגיע אחים יקרים לתת לזה כוח אז אנחנו לקראת סיום ברוך השם וכמובן שהיה לי כיף איתכם מאוד ואני באמת מאחל לכם שיהיה לכם את השנה הכי מתוקה שיכולה להיות והכי יפה פנו אליי בשאלות ואני מודה לכם ותודה רבה לכם על ה על האכפתיות איך אפשר לתרום ולעזור לעשייה נכון שאני לא מבקש לא הוראות קבע ולא כסף ברוך השם תודה רבה לבורא עולם לא מחסיר ממני דבר אבל יש הרבה אנשים שכן מעוניינים לדעת איך אפשר לתרום ולעזור תודה רבה לכם קודם כל שאתם חושבים עליי אני מודה לכם אני מעריך את זה מאוד תודה רבה לכם למי שמעוניין ורוצה אז יש טלפון שאפשר להעביר לשמה דרך הביט ואפשר גם לשלוח הודעה אם אתם רוצים לברכה לבקשה וכולי וכולי בשמחה רבה אני אשתדל כמה שיותר לשמח אותכם למי שמעוניין למי שרוצה יש אפשרות לפנות לטלפון 054 846 1 אני חוזר על המספר 054 846 1 אפשר להעביר שמה את התרומות בבית אני כמובן משגיח על הכל בנושא הזה וברוך השם אנחנו סך הכל פה כולם לשם שמיים ורוצים כמה שיותר שמח את עם ישראל וגם מי שלא תורם מי שרוצה לשלוח הודעה למערכת רוצה לשלוח אלינו הודעה לברכה להצלחה בשמחה רבה אנחנו מברכים בכיף מכוונים שהשיעורים זיכוי הרבים להצלחתכם באהבה רבה זה לא תלוי בכסף הם אנשים אומרים לי אני רוצה לתרום אני רוצה שתברך אותנו אני רוצה שתכוון שהשיעור יה להצלחתנו בשמחה רבה אומרים לי בכמה כסף זה טלוי אני אומר לו בשום כסף אתה רוצה לשלוח הודעה אתה רוצה שיהיה בעזרת השם השיעורים מה שאפשר בכיף בשמחה רבה בעזרת השם אני נוהג בבוקר ובשעות הערב יש לי רשימה כזאתי של התורמים של העוזרים בכיף אני מברך את כולם זה לא תלוי בכסף ולא בשום דבר אבל מחמת שאנשים פנו ושאלו אז הנה אני עונה על זה למי שרוצה למי שמעוניין תודה רבה לכם על כל העזרה על כל התמיכה אני מודה לכם מקרב לב לכל התורמים לכל המסאים אני לא ביקשתי ואתם ברוך השם נותנים לי מעצמכם זה עוזר לי מאוד אין ספק זה נותן לנו את הכוח להמשיך ולהפיק את השיעורים ולעשות ו דברים טובים אני מודה לכם מקרב לב מקרב לב יהיא רצון שהקדוש ברוך הוא יזכה אותי להמשיך ולהיכנס לתת שיעורים באולפן זה באהבה רבה אתם מבינים שיש פה הפקה רצינית בדבר אנחנו שמחים לתת לכם באהבה למי שמעוניין עוד פעם אני חוזר על המספר 054 846 1600 אפשר לעשות הפקדה דרך הביט תבוא עליכם ברכת טוב תודה רבה לכם השם משמח אותכם שיהיה לכם גמר חתימה טובה בשפע ברכה והצלחה לכם לכל בית משפחתכם שנזכה כולנו שיאיר בנו האור של הטעם הקדוש שיהיה בשורות טובות באהבה רבא ביי ביי
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה