מדברים מרבי נחמן מברסלב יום הילולא דרבי שמעון גלי המחשבה
מדברים מרבי נחמן מברסלב יום הילולא דרבי שמעון גלי המחשבה
שלום וברכה. אנחנו בסיעתא דשמיא מדברים את תורתו של רבי נחמן ברסלב. היום אנחנו בעזרת השם בהכנה לקראת ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי. אז היום אנחנו בעזרת השם גם נלמד איזה קטע מליקותי הלכות הלכות תפילין דברים נפלאים שחסד השם על הארץ השם יתברך מחזק אותנו בדיבוריו הנפלאים של רבי נתן נראה מה איזה תובנות אנחנו יכולים לקנות מזה כמובן שיש הרבה והיום זה קשור גם לנושא הזה של א כוח המחשבה שיש לנו במחשבה גלים גלים ולפעמים הגלים הם סוערים ואנחנו נלמד בעזרת השם שאנחנו זוכים להעביר את הגל דהיינו להתמקד בכוח הטוב שלנו במחשבות הטובות שלנו ולהעצים אותם ולהיכנס בתוכם אז בהחלט נותן לנו ישועה ורחמים אחים יקרים והייתי רוצה לעשות הקדמה אה הגמרא במסכת שבת בדף לג אגב קל לזכור את זה דף לג זה אותיות גל אזלק בעומר א שמה הגמרא מביאה את הסיפור על רבי שמעון בר יוחאי ויש אומרים גם שמסכת ברכות עד שבת אם תספור כמה פעמים כתוב את השם של רבי שמעון אז לג פעמים ושמה חז"ל מספרים ישבו שלושה חכמים ודענו על דינה של רומי ישב רבי שמעון בר יוחאי רבי רבי יהודה ורבי יוסא. רבי יהודה דיבר בשבח מלכות רומי. כמובן שזה הכל היה פה מהלכים לשם שמיים. כי דנו על מלכות רומי. דהיינו איך להתמודד איתה, איך איך איך להילחם איתה. היא תוקפת חזק. כי מה זה המושג של מלכות רומי? אז אחד הדברים שמלמד רבי נתן שהמושג הזה של מלכות רומי זה כוח שלילי שנמצא לנו במחשבה ואיך מתמודדים איתו. אז יש זמנים שאנחנו עם אומות העולם בשלום, אתם בשלכם, אנחנו בשלנו. ראינו את זה בחז"ל בכמה מקומות ששלחו דורון לקיסר כמו אם נחו משגם זו. אתם לא מפריעים לנו אנחנו לא מפריעים לכם אבל יש גם מצב של מלחמה וזה בעצם דיון נלחתי מה לעשות. אז רבי יהודה דיבר בשבח מלכות רומי. דהיינו עשו קשרים עשו דברים טובים יפים. נשתמש בזה לעבודת השם ואיך אומרים הם בשלם אנחנו בשלנו. היה שמה את רבי שמעון בר יוחאי והוא חלק ואמר מחילה כל מה שעשו עשו לצורך עצמם ודיבר בגנאי של מלכות רומי רבי שמעון בר יוחי מידתו הייתה דין אבל עם הרבה הרבה רחמים ואור וכנגד כוחות המחשבה שזה נקרא מלכות רומי אז יש זמן שאין מה לעשות אי אפשר לעשות שלום איתם צריך להילחם במחשבות הזרות ואיך נכנס נכנס איך נלחמים במחשבות הזרות אז אז רבי שמעון מלמד שצריך להזהיר, לכן הוא גילה את לשון הזוהר, להאיר במלחמה את המחשבות הטובות, את הדיבור הטוב, את המעשים הטובים. רבי יוסא שישב שמה שתק. ואז הדברים התגלגלו ליהודה בן גרים שישב איתם שמה ושמע את זה והעביר את זה לבני משפחתו וזה התגלגל והתגלגל עד שזה הגיע למלכות רומי. שמעו מלכות רומי שרבי שמעון דיבר בגנאי. אמר רבי שמעון שדיבר בגנאי נוציא אותו להריגה. רבי יהודה שדיבר בשבח יעלה לגדולה ורבי יוסא ששתק ולא מכה יגלה לציפורי וככה השתלשל הסיפור שרבי שמעון הגיע למערה ויושב שמה 13 שנה אני בעזרת השם אתן לזה עוד שיעור נפרד בנושא הזה אבל מה היה עניין של רבי שמעון בר יוחאי מה העניין של לג בעומר שזה גם אותיות גל גל עיניי אומר דוד המלך והבית הנפלאות מתורתך יש לנו איזה גל שנמצא במחשבה כנגד העיניים כנגד העיניים הרוחניות כנגד ההסתכלות ואנחנו אנחנו צריכים להזיז את הגל הזה שזה הסוד של הג בעומר שיש שמה המתקת הדין מאוד מאוד גדולה וזה יום גם שרבי שמעון גילה את סודות התורה את האדרזוטא ובעצם על ידי לימוד הזוהר הקדוש שרבנו החיים ברסב כל כך מחשיב את זה שזה יוצר טהרת המחשבה מרן החידה בעל שם טוב פל יועץ כל כך הרבה גדולי עולם דיברו על מעלת השבח של לגרוס בספר הזוהר כמובן שאנשים זוכים לשבת וללמוד אז יש לנו איזה חסי סימה שהיא נמצאת לנו כנגד האינם הרוחניות, כנגד המחשבה, הראייה, התפיסה. על זה אומר דוד המלך, גל עיניי והבית הנפלאות מתורתך תזיז את זה ממני כדי שאני אראה את נפלאות תורתך. ורבי שמעון בר יוחאי העיד על עצמו שיכול לפתור את כל העולם מן הדין. דהיינו הכוח של הקו זכות שלו ולמצוא טוב ביהודי ולהעצים את זה הוא יכול לפתור את כל העולם מן הדין. זה כוח עוצמתי גדול מאוד. ככה כמדומני הגמרא בסוכה גם מביאה שאמר רבי שמעון יכול לפתור את כל העולם מן הדין. לעמוד ולקחת כל יהודי שמידת הדין תקטרג עליו ולפתור אותו מן הדין להצים את הטוב שלו אז זה העניין של רבי שמעון בר יוחאי ואחד הסימנים שהוא מקבץ את כולם כולם מגיעים לרבי שמעון להילולה כולם מחוברים זה יום מאוד מאוד קדוש זה יום שמחתו ובעצם רבי שמעון על ידי לימוד הזוהר הוא מזהיר לנו את החיים הוא מאיר לנו את הדעת לכן אנשים שגורסים בזוהר הקדוש הם מרגישים הערת הדעת מאוד נפלאה זה מחרט הקוצים דהיינו את החלקים השליליים שיש שיש במחשבה שהם חופפים על ראש השושנה העליונה שזה הרצון הטוב להגדיל את כוח המחשבה הטוב לכן רבנו חיים ברסלב אמר שגם השם שמעון זה אותיות מש עוון או שם עוון והשורש של העוונות מסביר רבי נתן נמצא במחשבה שלנו מה העבודה שלנו מה מה המלחמה שלנו בעצם כנגד מלכות רומי שזה כפירה ומחשבות לא טובות וזימה וניאוף וכל הבלאגן שיש שזה נקרא מלכות דסתרה אחראה אז הכוח שלנו זה להעצים ולהילחם ולהיכנס ולהעצים את כוחות המחשבות הטובות שיש לנו. וזה בעצם העבודה. ואנחנו נראה היום שלפי מה שרבי נתן מסביר בהלכות תפילין הלכה ו' אנחנו נראה דבר מעניין שרבי נתן מסביר שעוד המלחמה הזאתי התחילה עם יעקב ועשיו. ומאוד מעניין לקרוא את זה מבפנים. בוא נראה את זה. מסביר רבי נתן כך הלכות תפילין הלכה ו סעיף ל כל ימי הספירה מבררים בירורים אנחנו בכל ימי הספירה אנחנו מעצמים את הטוב איך אומרים עוד יום ספירה עוד יום ספירה מעצימים את הטוב מגדילים את הטוב מתקדמים לטוב ליום של קבלת התורה ומפילים את הרע אנחנו יוצאים מזוהמה מה שנקרא לטהרה על ידי קדושת המחשבה זה הסוד של ימי העומר והעו עומר שהיו מקריבים על המזבח אז זה עומר שעורים זה מאכל בהמה אנחנו יוצאים ממקום במחשבה שנקרא מאכל בהמה תאבות ואבלי העולם הזה ומגרים מגיעים למדרגת אדם ובעצם ביום החמישי שזה כנגד ספירת הכתר כנגד הרצון וההשתלשלות שהמחשבה מקבלת את זה מהרצון אז לחזק רצונות טובות לשמוח ברצונות הטובים ובמחשבות הטובות מעצים לנו את כוחות הנפש ופותח לנו שערי שמיים נפלאים שזה עיקר עיקר קדושת ימי הספירה אומר רבי נתן שהוא הכנה לקבלת התורה עיקר ימי הספירה זה לעבוד על קדושת המחשבה לאו דווקא לימי הספירה לכל החיים זה הכלי לקבל את התורה לעבוד על המחשבה להצים את המחשבות הטובות והקדושות ואז זה הופך להיות כלי לקבל את התורה לקבל את התורה בהאה בשמחה בחיות לשמור מחשבתו אז ביותר מאוד מאוד אנחנו צריכים לשמור את המחשבה שלא יכנסו מחשבות זרות מבחוץ ומה קורה אם נכנסו? אנחנו צריכים לעשות את התשובה ואת החשבון נפש שכותב הדגל מחנה אפרעים שאדם שיש לו מחשבות זרות הם באים עקב פגמים שהוא עשה ועל ידי שהוא עשה תשובה עושה תשובה על ידי על אותו פגם המחשבה נטהרת חלק השלילי שבמחשבה הולך ואז הוא מתחבר לחלק החיובי וצריך לשמור את המחשבה מאוד ולשמור את המחשבה מאוד זה גם לשמור שלא יכנסו מחשבות זרות ועוד דבר להעצים בכוח ובתובנה ובאזמרה ובנקודות טובות את המחשב מחבות הטובות כי קדושת המחשבה היא עיקר הקדושה תשימו לב מה רבי נתן פה אומר שעיקר קדושת הקדושה זה המחשבה שמה מתחיל הכל אחים יקרים ועיקר ההכנה לקבלת התורה שתלויה בתיקון הברית שתלויה במחשבה ידוע שגם פגם הברית בשורש מאיפה הוא מתחיל מעירורים לא טובים ואז השם ישמור ויציל זה הולך השפע הולך למקומות לא טובים כי זה יורד גם לעשייה סוף מעשה במחשבה תחילה הכל הכל מתחיל במחשבה, אחים יקרים. כל החיים שלנו זה מחשבה. וביום לג בעומר כבר זוכים כלל ישראל לברר בירורין הרבה עד שנעשה בחינת הנל. אנחנו הרי עד יום החמיש עושים את הבירור על עבודת המחשבה, אבל ביום לג כבר נעשו המון המון בירורים. מסביר הארי למה? כי ביום לג בעומר נעשה המתקה. עד עכשיו היינו בימי דין עד לג בעומר לקבל את התורה ועכשיו מלג בעומר מתחיל ימי החסד לקבל את התורה ואומר רבי נתן בחינת הדגל הזה שמפסיק בין קדושת יעקב לבין טומאת המחשבות רעות של בחינת לבן הארמי יעקב אבינו שהיה בבית לבן ואחרי זה יצא ממנו הוא עשה גל ביניהם מחיצה. יש את המחשבות הזרות שבאים בחינת לבן, שזה ארמומיות ורק חוכמות ואין תמימות. שזה קליפת לבן שכביכול היצר הרע בא ומצייר את עצמו שהוא בא במצוות. ואחד הדברים שנינצל ממחשבות זרות זה ללכת בתמימות ולא לבוא עם היצר הרע בתועם ונטען. לא להתפלפל איתו איפה שלא צריך להתפלפל. לא צריך להתפלפל איתו בכלל. רק ללכת בקדושה ובטהרה. אבל יעקב גם נפגש עם עשו. שהוא נפגש עם עשו. אתה הולך לדרכך, אני הולך לדרכי. אני לא משתף פעולה עם המחשבות הזרות, אני הולך למחשבות הטובות. ויעקב זה אותיות עקבי, שהוא היה עקבי בעניין הזה עם כל הבירורים שהוא עבר, עם כל המעברים שהוא עבר. ויצא יעקב מבאר שבע וילך הרמר רבי נתן, באר שבע זה סוד הקדושה של שבע הספירות התחתונות והוא יוצא משמה והולך חרן, שחרן זה מלשון חרון אף. פתאום המחשבות הזרות מתחילות לבלבל את האדם, אבל הוא ממשיך לחזק עם כל הרבה פעמים הניסיון של ההתשה בדבר הזה לחזק את המחשבות הטובות. אבל אומר רבי נתן, איפה זה מתחיל? חיזוק המחשבות הטובות, להיפרד מהמחשבות הרעות. אומר לנו רבי נתן, וכל זה בכוח הצדיקים הגדולים שהם בחינת התנוצות משיח. מה הקשר בין מחשבות טובות לבין הצדיקים הגדולים שזה נקרא התנוצות משיח עכשיו רבנו נחמם מברסלב העידיד על עצמו שהוא אמר אני צדיק הדור עד ביאת משיח ההבדל שלמשיח יקשיבו ולי לא מקשיבים מה מה הנקודה בזה מה מה מה העבודה מה העניין בזה הצדיק הוא נקרא ראש בני ישראל ראש בני ישראל ראשי תיבות רבי זה שורש המחשבה בדעת אנחנו צריכים לתת לצדיק יסוד עולם שיכנס לנו למחשבה ושמה הוא מתחיל להציל אותנו ממחשבות של יאוש ותסכול לדוגמה שאנחנו נותנים אותה הרבה אדם כל כך רוצה את הקדוש ברוך הוא כל כך כוסף מתפלל ועושה השתדלות ולומד ופתאום הוא מרגיש שהוא בהתרחקות כמו שרבנו החיים ברסלב מלמד בתורה מחלק שני אז הוא אומר אני לא מבין אני באמת משתדל אני באמת רוצה את הקדוש ברוך ואני מרגיש שאני בהתרחקות. אז בא רבנו חיים ברסב ומלמד כשאדם נכנס לעבודת השם תדע לך אל תיבה. אז נדמה לו שמרחיקין אותו. לאיפה רבנו מדבר? לתודעה, למחשבה. נדמה לך שמרחיקן אותך. נדמה לך שאתה בהתרחקות. הקדוש ברוך הוא רואה את הרצון שלך, את התפילות שלך ואת המלחמה שלך. ונראה כאילו לא רוצים בעבודתו. ומלמד רבנו וכל ההתרחקות היא כל ההתקרבות לאיפה רבי נחמם אורסב נכנס לתוך המחשבה שלנו אתה לא בהתרחקות אתה בהתקרבות אבל עוברים עליי ניסיונות נכון אתה נלחם זה לא קל זה לא נעים ואתה חושב שהשם לא רוצה בעבודתך ובא רבי נחמי ברסלב ואומר לך תסמוך על כוחי תסמוך על מה שגעיליתי בעולם תסמוך על הדעת שלי ותלך עם הדיבור הזה שכל ההתרחקות כול ההתקרבות רבי נחמם ברסלב שמה מתאר ממש הכל. זה נקרא אגב האיגרת בברסלב. תורה ממחת חלק שני בליקוטי מורן. סימן מוח. פה נכנס לנו למוכן. רבי נחמן שמה מדבר מאוד בלשון הכי אהובי. השאלה היא בשעת הניסיון שאדם יודע כמה הוא רוצה את השם וכמה הוא נלחם וכמה הוא משתדל והיצר הרע מבלבל אותו. למי אני מאמין? האם אני מאמין לעצמי שאני מרגיש שאני בהתרחקות? והנה גם המציאות מראה שאני בהתרחקות. ומה שפה מוזר קורה, אני רוצה להתקרב, לומד, מתפלל, נלחם ופתאום קורה הפוך היצרים יותר מתגברים או לרבי נחבר ברסב שאומר כל ההתרחקות כולה התקרבות יקירי יודעים משמיים שאתה רוצה הכל בסדר מה לעשות תמשיך אבל אני נלחם באנו להילחם באנו לנצח אל תדאג וזה נקרא התנוצות משיח כי משיח יגלה לכל יהודי ויהודי את הרצון הטהור שלו כמה אוהב את הקדוש ברוך הוא ולכן על זה כתוב אז ימלסחוקפנו ולשוננו רינה אז יאמרו וגויים שהם היו בטוחים שהם יגמרו אותנו ואנחנו מתונפים בעיני השם הגדיל השם לעשות עם אלה תראה מה זה תראה איך הקדוש ברוך הוא ראה את הרצונות שלהם תראה איך הקדוש ברוך הוא ראה את הריח הטוב שזה כנגד הרצון לכן מה כתוב על משיח והריכו ביראת השם הריח זה כנגד הרצון אומר רבי נתן בהלכות ברכת הריח המשיח ירח את הרצונות שלנו ויגלה שמה ריכות טובים, ריכות של עם שלם שאוהב את הקדוש ברוך הוא, שכוסף לקדוש ברוך הוא, שמגלה הכנאה להשם יתברך. וזה נקרא התנוצות משיח, סוד המחשבה. כי מה כתוב על משיח? אומר הנביא ישעיה, ומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים. מה זה דעה? זה במחשבה תגלה כזה אור של טהרה במחשבה שהאדם ירגיש כזו מתיקות ובא רבנו ואומר ממני ועד משיח לא יהיה חידוש ההבדל שלמשיח יקשיבו ולי לא מקשיבים וזה דיבור עמוק עמוק כמו כל הדיבורים של רבנו שצריך ממש לעיין שמה ולהוציא משמה יהלומים שהדעת של רבנו הספרים של רבנו העצות של רבנו זה התנוצות משיח זה גילוי משיח ומלאה ארץ דעה רק צריך להקשיב לו ללכת עם הדיבור הזה ללכת עם המחשבה הזאתי ואומר רבי נתן שזה בחינת התנוצות משיח שזה בחינת רבי שמעון בר יוחאי שזכה להסתלק אז כי הוא התחיל להמשיך תיקונה דיכנה שהם תיקוני השערות הקדושות הוא התחיל למשוך תיקון לעולם איזה תיקון תיקון השערות מה זה תיקון השערות שימו לב שמעל הראש יש לנו שערות זה המוכן המוכן שלנו זה המחשבה מעל המחשבה כביכול יש לנו את השערות עכשיו השערה היא נמצאת בגומה והשערה היא חלולה והשערה זה שער שער זה אותיות שער לקבל הערה מהעולמות העליונים רצונות כיסופין מחשבות זרות רק כדי שזה יכנס זה צריך לעבור דרך הצמצום של השיער מה אני צריך לעשות כדי להגדיל את המחשבות הטובות אני צריך לעשות סוג של צמצום, מיקוד, ריכוז בנקודות הטובות וללכת איתם במחשבה, להוריד את זה לדיבור ולאט לאט זה יורד גם למעשה. כי בשביל לחשוב מהמחשבות הרעות אנחנו לא צריכים לעשות שום מגבלה ושום צמצום. זה בא בחינם. כי היצר הרע שמו חינם. אם אדם רוצה לזרום עם המחשבות הרעות אוהו הוא לא צריך לעשות שום צמצומים. הוא לא צריך להתאמץ בכלל. זה רץ, זה רץ וזה בונה אצלו בניינים, השם ישמור ויציל. להתחיל עכשיו להיכנס לעבודת המחשבה הטובה כמו הטם הקדוש בסיפורי מעשיות, מעשה ט לשמוח בכל נקודה והכל. זה צריך סוג של צמצום, זה מלחמה. כמו שאלוכם יוצא לקרב, הוא יודע שהוא צריך עכשיו למקד את עצמו, להכין את עצמו, להיות ארני, להיות ממוקד. אותו דבר בדיוק זה בעבודת המחשבה. להיות ממוקד, לקחת את המחשבה הטובה, להיכנס בתוכה, לשמוח בה, להודות לשם שאני כל כך אוהב אותו, להודות על הרצונות, להודות על המחשבות הטובות. וככה זה נבנה במוח. לאט לאט ממחשבה למחשבה. זה יוצר חום, התלהבות וחיות. שמהם נמשכים עצות קדושות בלב לעמוד כנגד המחשבות רעות שהם בחינת שערו דסטר אחרה, בחינת עשו איש שעיר. עכשיו עשו היה איש, זה מרמז על הדינים, הוא היה אדמומי, אדמוני. זאת אומרת שהעניקה שלו הייתה תמיד לרצות את המחשבות הרעות, לראות את הרע, לראות את החיסרון. לכן אגב, מרמזים גם שבסיפורי מעשיות מעשה מחכם וטעם, הטם זה יעקב אבינו והחכם זה היה עשיו שהתפלפל. מה אכפת לי למכור את הבכורת מורת נזיד עדשים? כי מחר אני אמות כי הרגתי את נמרוד ויבואו החיילים ויהרגו אותי זה פלפולים וזה הכל הדין ולכן אומרים שאם עשיו היה לוקח את הכוחות שלו לכוחות הקדושה הוא אפילו היה עובר את יעקב אבינו כי העוצמה שלו הייתה חזקה אבל הוא בחר לקחת את זה לקטע השלילי כל אחד מאיתנו בעולם המחשבה יש לו את העשו איש צעיר אדמוני הרבה מחשבות של דינים וכעסים וקו חובה ואנחנו צריכים צריכים להפעיל את הב אבינו של כו זכות של התפארת שנכון שיש רע, נכון שיש דברים שהם לא כסדר אבל זה לא עוקר את הכסדר נכון שיש יהודי שאולי עושה דברים לא טובים אבל זה לא אומר שהדברים הטובים שהוא עושה לא שווים העבודה עם תורת הזמר רפב זה עבודה זה לא סתם זה עבודה איך מצד אחד אני רואה את הנקודה השלילית אבל אני לא עוקר את הנקודה החיובית ומוצא את הכף זכות עד שאני מוציא את הבן אדם אדם מכו חובה לכף זכות והבדת ממש אתה מביט על מקומו ואיננו זה עבודה עכשיו אומר לנו רבי נתן כך זה מופיע אגב באלקותי הלכות הלכות פורים הפוסקים נתנו סימן פלג שביום שחל פורים חל לג בעומר שימו לב מעניין שנה למשל יום פורים יצא ביום חמישי בלילה גם השנה יוצא לנו יוצא לנו לג בעומר ביום חמישי שיב צורך העניין כל שנה ושנה שנה תשעה זה כך כמו שכתוב בשולחן ערוך אור החיים סימן תכח כי פורים וספירת העומר הם בחינה אחת פורים וספירת העומר הם בחינה אחת איך בדיוק מה הקשר מה זה פורים מלשון פירורים אומר רבי נתן אתה אוסף את הנקודות הטובות את המחשבות הטובות אפילו שזה נראה לך פירור כתרנגול המנקר באשפה ההשפעה היא מלא המחשבות הזרות הם מלא ואני מתחיל להיות כמו תרנגול שמנקר פירור אחר פירור מנקר את המחשבות הטובות ומעצים אותם אותו דבר ימי ספירת העומר היום יום אחד לעומר היום שני ימים לעומר היום שלושה כמנקר עוד מחשבה טובה ועוד מחשבה טובה אבל אדם יבוא ויגיד אבל זה משחק לא הוגן אם יש לי איך אומרים 10 קילו של מחשבות זרות לעומת גרם של מחשבה טובה זה משחק עבוד. ממש לא. כי מעט מן האור דוכה הרבה מן החושך. גם אם אדם מרגיש שהוא מוצף במחשבות של טרדה ופרנסה וילדים ועבודה ודאגות וחרדות ופחדים דע לך שאתה תופס אפילו פירור של מחשבה טובה ומתחיל לעבוד איתה. מעט מן האור דוכה הרבה מן החושך. ועוד פירור של מחשבה טובה. ועוד פירור של מחשבה טובה. והמחשבות הרעות ממילא הולכות ונשרפות כקש שבסך הכל יש בו רק אוויר והוא נראה מלא וגדוש אבל זה כלום. וספירת העומר הם בחינה אחת גם פורים וגם ספירת העומר. והשגת התורה שביום החמיש שהוא שבועות היא על ידי בחינת פורים. פורים זה שמחה. פורים מלשון פירורים מקבץ את הפירורים שזה כנגד המחשבות הטובות שזה נקרא סוד הבירור אותו דבר ימי ספירתומר שאנחנו סופרים מגיעים ליום החמיש שזה שער הרצון ומקבלים את התורה בשמחה איפה מתחיל השורש של הכל שמחה ברצון לאסוף את הרצונות שלנו הטובים דהיינו על ידי מפלת המן עמלק וככה נופל המן עמלק מי זה המן המלק מלק זה המחשבות הזרות אפילו שהם עוצמתיות אפילו שזה בחינת עמלק שהיה הצבא שלו ככל הים ועם ישראל בסך הכל במחנה ישראל 600,000 מה הסיכוי כנגד עמלק נקודה אחת טובה מפילה את כל השרי אלפים שרי מי שאתה לא תרצה את כל השרים האלה של אלמלק היא מפילה אותם מחשבה אחת טובה מחשבה אחת טובה אמר אומר רבי נתן, היה לו עוד בעיה קשה חוץ מכל הבעיות שהיה לו. הוא עלה לגדולה, היה לו את כל הסיבות לשמוח, אבל הוא חיפש שמחה בשלמות. והוא שראה שמרדכי לא משתחווה אליו. מה הוא אמר? וכל זה איננו שובה לי. זה לא שלם. כולם משתחווים אליי. השם שלו יצא בכל העולם. יש לו אושר, יש לו כבוד, יש לו לא חסר לו כלום. כולם מרדכי לא משתחווה אליך. זה לא שווה לי הכוח של הרצון השלילי שהשמחה שלי תהיה שלמה ואז זה שווה זה מפיל אותנו אם המן הרשע לא היה מתייחס לזה שמרדכי לא משתחווה אליו הוא היה ממשיך להיות מלך מה שנקרא היה ממשיך להיות בגדולה שלו שמה התחילה המפלה שלו שלם הוא התחיל לכוס אומר רבי נתן ואל תתבלבל זה בדיוק מה שקורה לנו בחיים האמן הזה נמצא בתוכנו אנחנו אנחנו מתעלים, גדלים, רואים איזה חיסרון קטן וישר מגדילים וכל זה איננו שובלים. מה אנחנו עושים בפורים? מלשון פירורים אוספים את הנקודות הטובות. אפילו שמסביב יש פסולת, מעצים את הנקודות הטובות ואז המן ממילא נופל. מה אנחנו עושים בימי ספירת העומר? ימי ספירת העומר אנחנו סופרים בעצם כל יום ויום אפילו שיש לנו עוד מרחק. היום יום אחד לא אומר אבל נשאר לי עוד 49 יום אבל אני מסתכל על מה התקדמתי יום אחד היום שני ימים לא אבל נשאר לי עוד 48 אבל התקדמתי כבר שני ימים זאת אומרת יש התקדמות יש מרחק יש התקדמות יש מרחק יש יתרון יש חיסרון אני מבטא מיקוד על היתרון שזה סוד המחשבות הטובות וככה זוכים להגיע גם שזה הסוד שלג בעומר גל עיני ואבית הנפלאות מתורתך שמגבירים את הנקודות הטובות הגל שנמצא כנגד המחשבה שזה המחשבות הזרות מסתלק ואז אדם רואה נפלאות מתורתך מתחיל לחיות את השם ושמח ומאושר ולג בעומר הוא גם כן יום השגת התורה של ימי הספירה השגת התורה של ימי הספירה אנחנו עכשיו מתאמנים להעצים את הטוב ולדבר מהטוב ואז אנחנו זוכים מה שנקרא להגיע ללק בעומר יום השמחה של רשבי כי אז נאסם תקה וזוכים להגיע לחג השבועות עם מלאים בשמחה וכל זה קשור לרבי שמעון בר יוחאי שהוא מגלה את האור על ידי זוהר הקדוש לכן מי שלומד הזוהר זה מאיר לו מאוד את הנשמה גרסת הזוהר מאירה את הנשמה מדרשים וסיפורים מהזוהר מאיר את הנשמה זה בוקע שם אור יקרות מתוך כל הבלאגן והבסורות ולא סתם כתוב שרבי שמעון קיבל הבטחה ממשה רבנו ראיה מאמנה שבזכות ספר הזוהר נזכה לצאת מן הגלות ברחמים. ככה הזוהר פרשת נסו מביא. מה זה לצאת מן הגלות ברחמים? ברחמים סוד המחשבה הטובה והשמחה והחיות. כי הוא יום הילולה רבה דרבי שמעון בר יוחאי שהשיג הזמן שהשיג. ועל כן הוא חל ביום שחל פורים. יום רבי שמעון זה יום שמחה יום פורים זה יום שמחה. תמיד זה יצא באותו יום. כי השגת הספירה היא על ידי בחינת פורים. השגת הספירה. מה אני צריך להשיג בימי ספירת העומר? להשיג את הסוד שנקרא פורים. שמחה אוסף את הפירורין, מגדיל את הנקודות הטובות. מגדיל את הכו זכות שבי. מגדיל את הכו זכות שבאחרים. שמח בחלקי, מאושר בחלקי. זה עבודה רבותיי, זה לא בא בחינם. ואז זוכרים לקבלת התורה, שמחה בחלקך. בהתקדמות שלך, בקצב שלך. העיקר שמחה בחלקך ואתה תראה שאתה תהיה שמח בחלקך אתה תלמד עוד ותתפלל עוד ותתקדש עוד עם כל המעברים שעוברים כי יש מעברים בבחינת גל עיניי ואבית נפלאות מתורתך בחינת השגה שמשיגין אז גל עיניי ואבית הנפלאות מתורתך איך פורין זה בדיוק מולג בעומר פה שמחה פה שמחה מה עוברים באמצע ימי ספירת העומר מה זה ימי ספירת העומר התקד קדמות אפילו שיש מרחק אני מתקדם אבל יש עדיין מרחק יש עדיין מרחק יש עדיין תאבות נכון אני לא מצדיק אותם אבל אני מתקדם בקדושה ולאט לאט הם יורדים נכון אני לומד כרגע 10 דקות אני רוצה ללמוד שעה בסדר אבל אני התקדמתי ל-10 דקות ולאט לאט זה יעלה לרבע שעה ולאט לאט זה יעלה ל-20 דקות אבל אם אני לא אחזק את ה-10 דקות שאני לומד או את הרבע שעה שאני לומד אני תמיד יהיה בראש של חיסרון ואז לא יגיע גם לשעה לימוד ולא יגיע לשום דבר. תמשיך ותתעלה לאט לאט ובקצב טוב כמו ימי ספירת העומר. ימי ספירת העומר זה ימים שמהם אנחנו לומדים איך לחיות נכון. התקדמות יש התרחקות אז מה מה קרה? חכה לאט לאט אתה תגיע. אדם חשום נופל את האבות ליצרים יש תפילה, יש התבודדות, יש לימוד תורה, יש לבקש מהקדוש ברוך הוא תרחם עליי, תעזור לי, אני רוצה קדושה, רוצה טהרה, יש תהילים. כמה רבנו לחם מברסלבי כל כך כל כך כל כך דיבר על זה ורבי נתן הנושא הזה של ידי אמירת ילים זוכים להיכנס לשער ה50 של הקדושה, דהיינו שער שער התשובה. מתקדמים, מתקדמים, מתקדמים. אי אפשר להיות משה רבנו ביום אחד. יש עליות, יש ירידות, יש כסדר, יש לו כסדר. זה החיים, זה ככה עובד. דרך זה הקדוש ברוך הוא רוצה שנעבוד אותו ואנחנו מצליחים בגדול ברוך השם חסד השם על הארץ. אומר רבנו, רבי נתן אומר בליקוטי הלכות, שימו לב עוד דבר. אגב, גם זה מופיע בליקו הלכות ראש חודש גלכה סעיף כז. אומר רבי נתן כך לג בעומר אז הוא עיקר המתקת הדינים של ימי הספירה כי הארי הקדוש כותב שעד לק בעומר זה ימי ספירה מצד הדין ומלק בעומר זה מצד החסד שעל ידי זה נמשך העשירות אל הקדושה מה זה נמשך העשירות אל הקדושה רבי נתן אומר על שיר השירים נקודות הכסף יש לנו המון נקודות רצונות ומחשבות שהם כיסופין לקדוש ברוך הוא והם מלאים והם קדושים. אם אדם מסתכל על עצמו, יראה כמה ברצונות ובמחשבה כמה נקודות של רצון ועוז וקדושה להתקרב לקדוש ברוך הוא. זה נקרא נקודות הכסף. אדם עשיר, כל בת ישראל, כל בן ישראל הוא עשיר. עשיר באהבה לשם. רק צריך להוריד את זה לקדושה. והסוד שלג בעומר זה שאנחנו מרגישים איך כל הרצונות שלנו והמחשבות שלנו יורדים אל הקדושה. כמה אנחנו אוהבים את השם? איך זה יורד לקדושה? פתאום אדם מקבל כוחות. זה ידוע בלג בעומר יש איזה עוצמות רוחניות שאתה מקבל, כוחות טובים, המתקת הדין. וככה זה גם בחיים שלנו. לאסוף נקודות טובות ורצונות טובים. לאסוף אותם, לאגור אותם, להפקיד אותם, לדבר מהם, לחשוב מהם, להניע אותם. ואז מגיע שלב שנאסם תקת הדין אחרי שנלחמת על זה שזה יורד לתוך הקדושה פתאום אתה מרגיש בוא'נה תראה אני לומד אני מתפלל אני מתבודד השם איתי השם לא עזב אותי זה יורד אל הקדושה זה יורד אל העשייה עכשיו מה זה גם קדושה הרי את מקודשת לי פירוש הרי את מופרשת לי ואסורה לאחרים פתאום אדם מרגיש את הקרבת אלוקים איך הוא מופרש לבורא עולם זה לוקח זמן, אחים יקרים, כמו שרבנו מלמד בתורה ישכב, שהאדם בשביל להתקרב לקדושה צריך לעבור אלפים ורבבות של עליות וירידות. אז מה? אל תפחד ממלחמה, אל תפחד ממניעות. אתה חייב להמשיך כי התורה זה החיים שלנו והתפילה זה החיים שלנו והדרך שרבי נחבר ברסב מטווה לנו בעולם זה החיים שלנו. ואומר רבי נתן, לק בעומר הזו עיקר המתקת הדינים של ימי הספירה שעל ידי זה נמשך העשירות אל הקדושה ומכניעין קליפת לבן הארמי שמתגרה בעשירות הקדושה במה נלחם לבן שבתוכנו להילחם שלא תסתכל על העשירות של הקדושה שיש לך שלא תסתכל על כמה ברוך השם אתה אוהב את הקדוש ברוך כמה אתה רוצה אותו, כמה אתה כוסף. הלבן הזה תמיד יבוא בארמומיות, יגיד, כן, נכון, נו, אתה רוצה את השם, אתה חושב על השם, אבל בפל אתה לא עושה שום דבר. ולא רק שאתה לא עושה, אתה גם נופל לעבירות. עזוב, עזוב. נו, מספיק, מספיק. העיקר זה תכלס. מה אתה מוריד לעשייה? אני רוצה להגיע לעשייה, אבל הלבן שבתוכי מכניע אותי ונותן לי להבין שהמחשבה הטובה שלי והרצון הטוב שהיא לא שווה כלום. מה אנחנו צריכים לעשות? להגביר את הכוח של יעקב. לדעת שכל הבירורים נעשים במחשבה ואם אתה ממוקד במחשבה הטובה ועוד מחשבה טובה ועוד רצון טוב ועוד רצון טוב אתה מכניע את הלבן הזה ואז העשירות הזאת יורדת אל הקדושה והנה אתה מצליח לעשות הנה אתה מצליח ללמוד הנה אתה מצליח להתפלל ולא רק שאתה לומד לומד הרבה ומתפלל הרבה ברוך השם כי ממשיכין בחינת הדגה לזה שהוא בחינת החלת לבן לבן נפגש עם יעקב יעקב עושה איתו גל הפרדה. אני לא אתן לך לקחת את העשירות של הקדושה שלי. אני לא אתן לך לקחת את הרצון הטוב שלה תתקרב לבורא. יש לי בנק עשיר. אני לא אתן לך לשכנע אותי שהמחשבות שלי והרצונות שלי לא שווים כלום. אני אלך עם רבי נחברסב. אני מאמין לו. שזה לבן הארמי נגד יעקב אבינו. המלחמה שיש לנו במוח. ואז מה קורה שאנחנו לא מקשיבים ללבן הזה? ואנחנו מייקרים ומעריכים את הדרך הנפלאה שרבי נחם מברסב ידו לנו בעולם של הזמרה ושמחה בנקודות טובות אפילו שאתה נמצא במלחמה ואתה לא מרגיש כרגע את השמחה הנה אתה לוקח איזה נקודה טובה חושב עליה מדבר עליה לוקח עוד איזה נקודה טובה חושב עליה ואתה עדיין במלחמה ואתה לא מרגיש שום חיות אבל אתה הולך בתמימות ובפשיטות אתה מכניע את הלבן הזה אתה מכניע אותו וחוזר כל העשירות והנפשות אל הקדושה בטח שאתה תחזור אל הקדושה. אתה תחזור אתה תחזור בגדול אל הקדושה. איזה שאלה? חסד השם על הארץ. וחדני כי הנה בך עובדו הנה אויבך אדוני הנהך יובדונבך אדוני כיך עובדו כי נרבך אדוני כי נרך חובדו לא נראה ולא נבחר לא נראה ולא נבחר יש לנו השם אחד לא נראה ולא נבחר לא נראה ולא נבחר כי השם אלוקינו השם אחד לא נראה ולא נבחר לא נראה ולא נבחר כי השם אלכנו השם אחד לא נראה ולא נבח לא נראה ולא נבחר כי השם הוא השם אדם כיך יופו כי בך אדונה מותך יובדו חדו כי אם ך יובדו לא נראה ולא נפח לא נראה ולא נבחר כי השלישנו השם לא נראה ולא נבחר לא נראה ולא נבחר יש נח לא נראה ולא נבח לא נראה ולא נבחר מן השם אלוקינו השם אחד לא נראה ולא נפל לא נראה ולא נכשינו השם ש א ישתבח שמו לעד אז אני אשתף אתכם בסיפור שקרה בימים האחרונים שברוך השם אני זוכה ללמוד עם תלמיד יקר שלי שהוא התחיל ככה לבוא לשיעורים שהוא עד ילד הזמר ססון שאולוב ועם האח שלו שרון יקירי אז אנחנו משתדלים מתי שיוצא לנו ככה ללמוד איזה כמה דקות ובדיוק השבוע ככה כן לי סרטון שהוא היה בשיעור שלי שהוא היה ילד קטן והוא שמע את השיר טוב להודות לשם את האמת שזה זה לא שיר שלי אבל אני מאוד מחובר לשיר הזה טוב להודות לשם וכמה השיר הזה השפיע עליו להודות לקדוש ברוך הוא תודה רבה לבורא עולם אמרתי לו אחרי זה שהסרטון הזה מאוד ריגש אותי. אין לכם מושג. זה גרם לי לבכות. גרם לי לבכות. ממש ישבתי בצד ובכיתי משמחה ומאושר. שישתבח שמו לעד. שודי היה ילד קטן והנה שמע את השיר הזה וזה פעל אצלו. ברוך השם. זה פעל והוא מאוד אוהב את הקדוש ברוך הוא. אני אומר לכם את זה אישית בתור אחד שככה לומד איתו. הוא מאוד אוהב את הקדוש ברוך הוא. בכלל משפחה שאוהבים את השם, משפחה מאוד מיוחדת והדרך הזאתי שלהודות לשם שהדרך הזאתי שלהודות לשם ואיך אומרים אפילו שבדרך יש מעברים אבל אנחנו צריכים להילחם על הטוב שלנו וחסד השם על הארץ כל אחד במסע שלו כל אחד ב בעניין שלו אבל כן לפעמים אתה לא יודע אתה נותן שיעור לפני למעלה אני יודע מה 15 שנה ואתה עם הגיטרה ושארת שיר טוב להודות לשם. אני מאוד מחובר לשיר הזה. בגלל זה אני גם הרבה פעמים גם אומר בשיעורים עם הגיטרה שיש שירים שהם שלי ויש שירים שהם לא שלי. וחסד השם על הארץ. וזה השיר הזה תמיד עשה לי טוב. תמיד תמיד עשה לי טוב. א ממש אני קרוב לי כבר למעלה מ-20 שנה שומע אותו וככה יום אחד ככה יצא לי ניגנתי אותו וזה וזה עשה טוב. אז אמרתי לנערים תעצמו עיניים ככה ותשאירו. וזה ככה מלווה אותי כבר המון שנים בהופעות עם הגיטרה ואנשים פשוט אמרו לי מה זה איזה כיף זה רק לדבר מזה שטוב להודות לשם טוב להודות לשם וחסד השם על הארץ אני בכלל לא זכרתי והנה הוא זכר את זה הוא זכר את זה שהוא היה בשיעור ו ושר את השיר הזה טוב להודות לשם זה השפיע עליו והאח שלו הגדול אמר לי אני הייתי מביא אותו בתור ילד קטן הוא היה ככה יושב בצד והיה שומע אותך שר והיה שר איתך אהוב ליבי, אהוב ליבי, שנזכה להמשיך בעזרת השם ללמוד ולהתחזק ביחד. ברוך השם, העיקר שיש תורה, יש תורה. אני אומר לאנשים, תדעו לכם, לחזק את כוח המחשבה זה לחזק את כוח התורה. חזק את כוח התורה. לחזק את כוח התורה. התורה זה כנגד המחשבה. התפילה זה כנגד המחשבה. ההתבודדות. משה רבנו מביא בתורה טו שההתבודדות זה להעלות את היראה לשורשה זה מחזק את כוח המחשבה התהילים רואים את זה בחוש אחים יקרים שאדם קורא תהילים שאדם קורא תיקון הכללי מחזק את כוח המחשבה וככל שאנחנו מחזקים יותר את כוח המחשבה וכמובן גם שזוכים בהתבודדות לעשות חשבון נפש על מה שאדם פגע במחשבה דיבור ומעשה זה מחזק את המחשבות הטהורות אבל את את החשבון נפש זה בהתבודדות שער היום רבנו אמר לנו להיות בשמחה בהתבודדות יש לך את הזמן שלך שמה תקווה זמן של חשבון נפש לעשות חשבון נפש מה אדם צריך לתקן לבקש סליחה מחילה שאר היום מחשבות טובות אבל כל השורש שלנו שאנחנו עובדים זה על המחשבה מסביר לנו עוד רבי נתן זה מופיע אגב ב גם בליקוטי הלכות אומר לנו רבי נתן לג בעומר בחינת מים בחינת גולות עיות וגולות תחתיות. יש מים עליונים ויש מים תחתונים. עכשיו אנחנו צריכים לחבר ביניהם. המים העליונים זה האור שאנחנו מקבלים משמיים. מים התחתונים זה הרצונות שלנו שרוצים להתחבר עם זה. צריך לחבר ביניהם. מפי עליון, אומר הנביא צפניה, מפי עליון לא תצא רעה כי היא רק טובה. ואם מפי אלון יוצא טוב אז הטוב רוצה להתחבר בטוב אבל מה לעשות שאני נמצא בזה העולם הזה והוא עובר עלינו מה שעובר עלינו בירור של טוב ורע אז איך אני מתחבר לטוב מפי אלא תצא רע כי אם רק טובה שאני מוצא את הנקודות הטובות ושאני בהתבודדות עושה חשבון נפש על מה שחטאתי הביתי ופשטתי זה על מנת לחזק את הטוב אז הטוב מתחבר עם הטוב לכן תדעו לכם שאדם בא להתבודדות והוא עושה חשבון נפש זה לא כאילוי הרע זה בירור הרע ועצמת הטוב לכן אנשים לא אוהבים את הקטע הזה של ההתבועדות של חטאתי עביתי פשטתי וכול כי הם לא רואים את זה נכון הם רואים את עצמם הנה עכשיו אני הולך לראות כמה נראה לא רע אין בי זה רק התלבשות השורש שלי זה הכל טוב נשמה שנתת בי תהורי רק יש עלי התלבשות של דברים לא חיוביים ואני רוצה לסלק אותם כדי שהאור של הנשמה יותר יאיר אין דבר כזה שודי הוא רשע. אסור גם להגיד לו, אסור גם לא להגיד את זה על עצמו. נשמה שנתה בתורה היא יש התלבשות של רעש, של תאבות, של יצרים ואנחנו עושים על זה חשבון נפש. מעצימים את כוחות הקדושה ומתארים את המחשבה. ולכן עבודת ההתבודדות שאדם מגיע ממקום שהוא הולך לעשות תשובה וחשבון נפש על מנת להצים את הטוב, להגדיל את הטוב שבו, אז הוא לא יפחד. הוא לא יפחד מעבודת התשובה. בבחינת גל עיניי והבית הנפלאות מתורתך בחינת ויגל את האבן מעל פי הבאר עכשיו רבי נתן פה מביא לנו דוגמה על יעקב אבינו יעקב אבינו מגיע לחרן ויש את הבאר ויש שמה מים אבל על האבן יש על הבאר יש אבן ויגל שנלג בעומר את האבן מפ מעל פי הבאר מה זה הבאר זה הלב שלנו מה זה הבאר זה הרצונות שלנו לנו זה המחשבות שלנו הטובות אבל יש עליה האבן שזה התאוות והיצרים והבלבול והאבן כבדה שאפילו 10עשרה אנשים לא יכלו להרים אותה ובא יעקב אבינו שהוא סוד הצדיק האמת והוא יודע להזיז את האבן שנמצאת על הלב שלנו כפקק מעל הצלוכית ואז הלב הרצונות, הכיסופין, מתחילים לבקוע ויוצאים מן הכוח אל הפועל. רק צריך את הצדיק שזה סוד יעקב אבינו, שידע להזיז את האבן שיש לנו על הלב שלנו, את החסימות, את הדינים, את הרדיפה העצמית, את הכעסים, את המקום הזה שאדם חושב שהוא רשע ולא טוב. הלא טוב זה לא המציאות הפנימית שלנו. היא רק חיצונית. המציאות הפנימית שלנו זה המים שנמצאים בבאר שרוצים לעלות. ובא רבי נחמן מברסלב ובעצות שלו מזיז את האבן מעל פי הבאר ומרגישים את זה בתהילים ומרגישים את זה בהתבועדות ומרגישים את זה בספרים שלו ובסיפורי מעשיות ובליקוטי הלכות ובספר המידות והלב מתחיל להתעלות הרצונות הטובים כי האבן הגדולה על פי הבאר דהיינו בחינת לב האבן שהיה מונח על פי הבאר שעל ידי זה, על ידי שאין האדם מסלק ממנו חס ושלום ליבו האבן, על ידי זה אינו יכול לשאוב מים חיים מבאר העליון. שאדם יש לו לב אבן, שאדם רק מרוכז בתאוות והיצרים, שזה לב האבן, שאדם לא נותן לנשמה את האוכל שהיא צריכה, שזה קדושה וטהרה ויראת שמיים ולימוד תורה וקיום מצוות. והוא רק מייחס חשיבות ללב אבן שיש בו, לקליפה, להסתרה, למציאות העולם הזה, לחומריות. הוא לא יודע שתמון בו מים טהורים שהם הבאר העליון. והוא מרגיש את זה. הוא מרגיש את זה שיש בו אור שתמון בתוכו. יש בו אהבה לקדוש ברוך הוא שתמונה בתוכו. מאיפה הוא מרגיש את זה? מהעולמות העליונים שנקרא הבאר העליון. הבאר העליון שהוא מקושר לנשמה שלך לא נותן לך מצפון ומנוח כי יהודי רוצה את השם כי יהודי רוצה את התורה כי יהודיה רוצה את התורה כמה שאדם מנסה לתת סיפוקים ליצרים שלו ולתאוות שלו ולבלי העולם הזה לא יעזור אחים יקרים נשמה יקרה אני מדבר לנשמה שלך עכשיו בת ישראל היקרה אני מדבר לנשמה שלך עכשיו זה מציאות שהקדוש ברוך הוא טבע בתוכנו, נשמה קדושה וטהורה שרוצה קרבת אלוקים לטוב. הנשמה יודעת, הבית הכנסת עושה לי טוב, התפילה עושה לי טוב, ההתבודדות עושה לי טוב, לימוד התורה עושה לי טוב, הנשמה שלנו צועקת. אין לי סיפוק בהבלי העולם הזה. אין לי סיפוק בתאוות וביצרים של העולם הזה. אם אדם שם לנגד עיניו רק את העולם הזה, הנשמה מחזירה מלחמה או היא לא תוותר לכם. היא לא תוותר לנשמה הקדושה שלכם. הנשמה שלכם מחזירה מלחמה. אתם לא יכולים לברוח מזה. אחים יקרים, הבאר העליון שקשור לנשמה שלך, מהעולמות העליונים, הנשמה מחזירה מלחמה. אני רוצה קרבת אלוקים. אל תילחם בזה סתם. אתה סתם מתעייף. אתה לא מבין שאתה אוהב את השם. אתה לא מבין שאתה אתה יהודי, אתה צריך לשמור תורה ומצוות. אתה לא מבין שזה התכלית שלך. זה התכלית שלך. זה המתנה שלנו, זה האהבה שלנו. אז בדרך יש לך משברים או עליות וירידות או מה שאתה עובר. אבל הנשמה שלך רוצה את השם. הנשמה שלך רוצה את השם. אי אפשר לברוח בזה. שום טענוג גשמי, שום סיפור גשמי, לא יתן חיות לנשמה. התהורה שלך, הטהורה שלך. הרכבת נוסעת כל מה שחכמים כבר אמרו לנו שתקיים תקיים הגאולה דוארת. כל מה שרבי נחם מברסלב גילה לעולם הכל מתקיים אבל השם יתברך ריחם על הדור וגילה את הנשמה של רבנו לדור שהיא מהירה בכל יהודי בכל יהודיה שגם אם נפלת לשאול תחתית תזכור שהנשמה שלך רוצה את הקדושה אל תוותר תברח רק לקדוש ברוך הוא לצדקות ליראת שמיים כולנו רוצים את השם כולנו במלחמה קשה בדור הזה אבל אי אפשר להתעלם מכל הנשמה הטהורה והעדינה שיש בכל אחד מאיתנו שהנשמה הזאת זועקת אבא אבא אני בגלות אבא אני בגלות אני רוצה להכיר אותך הגוף צריך להיות תפל לנשמה ולא הנשמה תפלה לגוף אסור לאדם שיהיה לו קשר אך ורק רק עם הגוף שלו זה שואה זה גלות זה שבירות זה אין חיים זה אין טעם זה בלילה הוא אומר מי יתן בוקר ובבוקר הוא אומר מי יתן ערב אין למה לחיות תענוג רגעי שחולף אבל הנשמה זה תענוג נצח והתורה הקדושה מדריכה אותנו בדרך נפלאה לחיות חיים טובים חיים מאושרים כמו שאומר דוד המלך ואני קרבת אלוקים לי טוב איך לקום בבוקר איך לחיות איך להתחתן אתה לא מתנתק שאתה מתקרב לקדוש ברוך הוא אתה מתחבר אבל אין מה לעשות? צריך לעבור דרך האמת הצרופה שאומרת צריך להילחם אבל צריך כלי מלחמה. והכלי מלחמה של רבי נחים ברסלב להילחם על הרצון הטוב. לחשוב ולאמץ את המחשבה לדברים טובים. להודות על הרצונות, להודות על המחשבות, לתפוס את התהילים, תחטוף מה שאתה יכול, תחטוף תפילה, תחטוף התבועדות, תחטוף איזה דיבור עם השם. עכשיו אתה שומע אותי ברכב למשל, דבר עם השם. אל תשמע אותי. דבר עם השם. דבר עם השם. דבר עם בורא עולם. תגיד לו, ריבונו של עולם, תעזור לי. אני רוצה להתקרב אליך. אני רוצה להתקרב אליך. גל עיני והבית הנפלאות מתורתך. אני יודע שאתה אמת. אני יודע שהתורה זה אמת. באתי לעולם הזה לשליחות. תעזור לי להתקרב אליך אבא. שאני לא אעבור את העולם הזה בשקר. שכל בבלי העולם הזה ותאוות העולם הזה זה רעל מצופה בשוקולד. יהודי צריך לזכור הוא נשמה קדושה והנשמה הקדושה שלך לא תוותר לך אחי היקר בת ישראל היקרה הנשמה הקדושה לא תוותר לא תוותר היא רוצה קרבת אלוקים זה הנחת שלה זה העונג שלה לא תוותר לא תוותר כי אומר רבי נתן ואי אפשר לגול את האבן מעל פי הבארקים על ידי כיסופין והשתוקקות אבל יש לנו את האבן התאוות היצרים מה עושים איך מזיז אותה. אומר רבי נתן, שאתה הולך עם רצונות וכיסופין והשתוקקות, אתה מזיז את הלב האבן. תגיד לשם יתברך בפשיטות, אבא אני כוסף אליך, אבא אני רוצה להניח תפילין, אבא אני רוצה ללמוד תורה, אבא, אני רוצה לשמור שבת. תספר לקדוש ברוך הוא את הכיסופין שלך בכל מדרגה שאתה נמצא, תספרי לקדוש ברוך הוא את הכיסופין שלך. קשה לך עם צניעות? אני יודע שבנות ישראל קשה להם עם צניעות והם רוצות צניעות. הם רוצות, הם רוצות, הם רוצות, הם בוערות לבורא עולם ללכת בצניעות. כל בת ישראל אם הייתה יכולה ולא היה לה מניעות עם מה שיש היום ואם המניות הקשות הייתה יוצאת כמו אוהל מהבית. כי בנות ישראל כולם צדיקות וקדושות וקשה לבנות ישראל היום כי כל הגאולה תלויה בהם. אני יודע שיש לך מלחמה ללכת עם צניעות. אני יודע שיש לך מלחמה אבל תספרי לקדוש ברוך הוא את הכיסופין שלך. אבל אבא אני כוספת ורוצה ואוהבת ומשתוקקת ללכת עם צניעות. תספרי לשם יתברך את הרצונות שלך, את הכיסופין שלך. את רוצה שבעלך יתחזק? תספרי לבורא עולם את הכיסופין שלך. כמה הוא את רוצה שהוא יתחזק? אתה רוצה שאשתך תתחזק? וכן על זה הדרך. להזיז את האבן מעל פי הבאר. צריך ללכת עם העצות של הצדיק, להזיז את האבן מעל פי הבאר, מעל כל התאבות והיצרים שלנו. צריך ללכת עם היצרות של רבנו, עם הזמרה והזמרה ונקודות טובות וכיסופין טובים. זה רבי נתן אומר זה לא אני אומר אחים יקרים כי אנחנו משתוקקים השתוקקות אינסוף לעוד תורה ועוד מצוות ועוד תורה ועוד מצוות ועוברים מחוותה לחותה נכון הדור הזה לא קל אבל הנשמה עוד יותר צועקת רוצה רק את השם רוצה רק את השם זה הנביא אמוס אמר הנה ימים באים נאום השם השלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמ למים כי אם לשמוע דבר השם הנשמה רוצה לשמוע דבר השם תן לה את דבר השם תן תן לה את דבר השם תבקש מהשם אבא הנה אני עכשיו אני אולי לא לומד אבל אני רוצה ללמוד אולי אני לא מניח תפילין ואני רוצה להניח תפילין ריבונו של עולם אני לא הולכת אולי בצניעות אבל אני רוצה ללכת בצניעות אני רוצה תספר לקדוש ברוך הוא תספרי לקדוש ברוך הוא את הכיסופין אחים יקרים תראו מה רבי נתן פה עושה כי אי אפשר לגול את האבן מעל פי הבארקים על ידי כיסופין והשתוקקו דקדושה לכסוף ולהשתוקק ולהתגעגע תמיד להשם שם יתברך. הגעגועים שלנו הם לא סתם. להשם יתברך ולעבודתו. ורבי שמעון בר יוחאי זכה לזה בחינת ויגל את האבן מעל פי הבאר כי זכה לגלות סתרי אורייתא את סודות התורה. סודות התורה זה כנגד הכיסופין שלנו הם מבחינת סוד. זה בהסתרה. היוצאים מבאר מים חיים. אבל הרצונות שלנו והכיסופין שלנו אפילו שהם בהסתרה זה באר מים חיים וזה בחינת לג בעומר בחינת ויגל את האבן בחינת גולות עליות בחינת גל עיניי וזה שנתנו הקדמונים סימן שביום שחל פורים יהיה לג בעומר והסימן פלג כמו שכתוב בשולחן ערוך בבחינת פלג אלוקים מלא מים ואז בלג בעומר ואצל רבי שמעון נפתח כל האור הזה ומרגישים את זה אצל אצל רבנו באומן בראש השנה איך הלב הבאר זורם זורם זורם אהבה לשם התשוקה הכיסופין את זה מוצאים אצל רבנו לחם מברסלב ואצל רבי שמעון בר יוחאי בגלל זה כולם רוקדים כי הכיסופין עולים אל הקדושה באר מים חיים שבלב היהודי עולה אל הקדושה וח לכן אתה רואה את כולם שמה רחוקים קרובים גדולים קטנים כולם אוהבים את השם הבאר נפתח כבר נתפשט הדיבור ונמשך למרחקים בכוח הספירה של כל אלו הימים עד שנשמע הדיבור כוח הספירה כל יום ויום ללכת עם הרצונות עם הכיסופין זה ספירה זה מעמץ זה עמל זה הגיעה אבל אז נעשה תקת הדין שזה עולה עד שמתחיל להתעורר הטוב הכבוש בדיוטה התחתונה אתה הולך עוד עם נקודות טובות ועוד אתה לא מרגיש כלום אבל תדע לך בסוף מתעורר האור הזה מהדיותה תחתונה שהיא בחינת ותגל מרגלותיו בחינת רגלין דרגלין זה עולה עד שגם הוא חוזר להשם יתברך ועל כן אז נמתקן כל הדינים והזיו שמחה וחדבה כי זה עיקר התיקון כשעולה הטוב מבחינת רגלין וחוזר למעלתו אחים יקרים חס די השם עלינו תודה רבה על בורא עולם שזכינו לדבר מרבנו איך אפשר שלא לט תענג אשרנו. שיהיה בשורות טובות.
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה