מדברים מרבי נחמן מברסלב הרוח הטובה רבי נחמן מברסלב
מדברים מרבי נחמן מברסלב הרוח הטובה רבי נחמן מברסלב
[מוזיקה] [מחיאות כפיים] [מוזיקה] שלום וברכה לכל המאזינים היקרים מה שלומכם אנחנו בעזרת השם בתוכנית מטרתו של רבי נחים ברסל ונדבר על רבנו אומן ראש השנה אז היום קצת מוזיקה טובה ברוך השם סת חסידי ברסלב באנו קצת להכניס לכם שמח בבית שעת צהריים או שעת הערב איפה שאתם שמעים אותנו עם הרבה ריקודים וחיות ושמחה בבית בעזרת השם נדבר היום איך להסיר את הרוח הרעה שיש לנו בדעת ומלא ארץ דאה זה הדעת של רבנו להעיר רוח טובה ואיך הצדיק הזה מתקן את כל העולם באהבה אחווה שלום וראות אז בעזרת השם כמה ניגונים ואנחנו ממרים חברה שיהיה הזנה טובה לא מבעיה אתן כולכם נועים בראש השנה שלי אלא כל העולם כולו תומכ לא מבעייה אתם כולכם תלוים בראש השנה שלי אלא כל העולם כולו תלוי בזה איזה כיף זה קצת להחיות את הנשמה עם שירים מתורתו של רבי נחמם ברסלב כמה אנחנו צריכים את זה כמה אנחנו צריכים לגלות את האור של הרחמים שרבנו מגלה ברוך השם ומחזק אותנו בתוך כל הבלבולים והמעברים יש כאן צדיק שיודע להתחיל לסדר את הכל וכל הגאולה הכל תלוי בו רנו אמר מהוא אמר לכם אין דבר גדול מזה להיות אצלי בראש [מוזיקה] השנה אז הם מוזיקה טובה אהבה אחוה שלום וראות מה לעשות שהיום יש כל כך הרבה המושג הזה שנקרא רוח רעה שזה כנגד המחשבה הבלבולים ודמיונות והספקות ומה קורה כאן סיר את הדמיונות ורבנו בעצות שלו מכניס בצורה כזו עדינה ויפה ומתוקה את הרוח הטובה שמסלק ממילא את הרוח הרעה אומן ראש השנה שלי עולה על הכל ומי שמאמין בשם יתברך צריך לבו לא מבעייה אתם כולכם תלוי בראש השנה שלי אלא כל העולם כולו תלוי בזה לא מתבי א כולכם תלוים בראש השנה שלי אלא כל העולם כולו תלוי בזה ומרו השנ שלי אולה ל הכל ומי שמאמין מה שנתפרה צריך לעבור אשתף אתכם באחד המקרים בנסיעות שהיה לנו לאומן אז באוטובוס ככה נסיעה ארוכה וזה אז פתאום ככה כל אחד התחיל להגיד איזה דבר תורה פתאום איזה מישהו ככה בא נמרץ ככה טוב אז הוא אמר אתם יודעים שמעתי פעם איזה פשט רעיון יפה ראש השנה שלי עולה על הכל מה אנחנו עושים בראש בראש שנה אנחנו מתייחדים ביחד עם השם יתברך חתן וכלה יום שאנחנו ממליכים את המלך את השם יתברך ואז הוא בא ואומר דבר כזה נפלא אומר ראש שנה שלי עולה על הכל הכל זה אותיות קלה שאנחנו עם ישראל מתייחדים ביחד הכלה עם הקדוש ברוך הוא בראש השנה ומי עושה לנו בעצם את השידוך אז הוא אומר ניתם נכון רבי נחים ברסל ועושה את זה בכזו חיות וריקודים ושמחה ברוך השם וידוע שחתן וקלה מתחתנים אז כל ה העוונות שלהם מתפקידו שין מביאה ז אומר בראש השנה רבנו מעביר אותנו בדין למה כי כל העוונות מתפקידים ביחד עם השם יתברך באהבה אחווה שלום וראות איי ואני זוכר שכולנו קיבלנו כזו חיות כזו דעת נפלאה איזה רעיון יפה ונפלא ברוך השם אז הנה אנחנו ממרים בעזרת השם לכבוד רבנו הקדוש שכל עם ישראל יזכו להגיע באמוניה להתגבר על כל המניות הלב מתרחב וכמה הלב מתרחב כי הוא כל חיותנו ותקוות ושכל העולם תלוי בו בכל שניה דקשה מעז ריכ דכי אני לומד תורתך אז בוא ניתן לכם ככה לרקוד בבית עם מוזיקה טובה והילדים ראש השנה שלי עולה על הכל על הכל רבנו הופך את העולם בכזה יופי של מתיקות המסירות נפש ואהבה וגעגועים ורצונות [מוזיקה] וכיסו בדיוק ראיתי בספר הנפלא שנקרא בת עין שהוא כותב שאדם יש לו חיסרון זה ייסורים חסר לו משהו ואנחנו הרבה פעמים מרגישים חיסרון שהוא ביטוי של געגועים מתגעגעים מתגעגעים לתורה להתחבר אליה מתגעגעים שהתורה תעיר לנו תחייה אותנו והביטוי של הגעגועים הזה מגיע לנסיעה לרבנו הגעגועים כבר להגיע לציון להגיע לרבנו להגיד תיקון הכללי להשים פרוטה לצדקה לעשות וידוי בפני הצדיק כמו שרבנו מלמד בתורה וכזו חיות ואז שם אנחנו בעצם מגלים את ה את האוצר שבתוך החיסרון בתוך החיסרון עם כל הגעגועים וזה בשבילנו לא קה כי אנחנו רוצים רוצים את הקרבת אלוקים לטוב ואצל רבנו הקדוש בהחלט מוצאים את הדבר הזה כי הצדיק נקרא טוב ואיין טוב אלא תורה ואנחנו באמת רוצים לקבל את המושג הזה שנקרא ויאמינו בהשם משה עבדו בשביל להגיע לאמונה בשם וחיבור אמיתי מתוך התבוננות פנימית זה עובר דרך רבנו החיים ברסלב שהוא לוקח את כל החיים שלנו ומחדיר שמה תודעה נפלאה על פי התורה על פי המצוות איך כל אחד יש לו חלק בתורה ובמצוות ובמעשים טובים ושמה אנחנו מוצאים את כל העבדות שזה בחינת חסרונות ד כי צריך לנסוע על הצדיק לחזר אחר עבודתו וכל הנסיעה וכל הדיבור מרבנו זה בעצם לנסוע ל הצדיק לחזר אחר עבודתו אנחנו מחפשים את העבדות שלנו שזה החסרונות וזה גם הייסורים שלנו כי יהודי רק רוצה קרבת אלוקים לטוב ובהחלט במסע הרוחני הנפלא שנוסעים לרבנו החיים ברסלב מגלים כל אחד בין בכלל ובין בפרט את הגעגועים והאהבה והתשוקה שיש לנו להשם יתברך ובהחלט מוצאים שמה אוצרות נפלאים יותר עם הרבה הרבה מסירות נפש ממש ו לעובדו בכל לבבכם מה שנקרא ממש בשני היצרים מתגברים ונלחמים ונוסעים בכל מאודך ממש עם כל האהבות רק הולכים לרבנו בממון בכסף בטרחה אי איזה צדיק שמאיר כאלה אהבות נפלאות לתורה ולמצוות ולחיות לכן רואים כל הזמן את הציון מלא וגדוש באנשים 24 שעות כל הזמן מתפ ולומדים ושרים ומדברים דברי תורה מדברי הצדיק כל הזמן אתה רק מתמלא מתמלא ואתה מרגיש שזה מילוי כזה מתוק כזה טוב כזה מאיר שנותן לך כוח להתמיד יותר בתורה יותר במצוות יותר בהתבודדות יותר בלהיות לוחם לעבודת השם לכן על זה הדרך כל אחד בפן הפרטי שלו אתה מרגיש איך כל הרוח שטות מסתלקת ונכנסת כזו רוח טהרה מהמקום הגשמי הכל כך לא צפוי בסוף העולם לא משוקמת בכלל ו שום דבר אם לא היינו מגיעים לשמה היייתה נשארת כמו לפני 500 שנה עד עכשיו אבל נוסעים נוסעים למקום הזה למקום הזה ומגלים אוצרות מגלים אהבה פרטיית אישית ייחודית בינינו לבין הבורא כל אחד ואחד פתאום מגלה את הטם הקדוש שבתוכו את השמחה הפרטית שבתוכו את זה מעשה שלו וזה מעשה שלי והכל בצוותא ובאהבה שאת זה אנחנו נראה בעזרת השם בבי מיח [מוזיקה] נוח לא געגע ויודע שאחזור אלחל נובע מכו חוכמה בו עכשיו אני שמח ומודה לו על הכל אז בואו עכשו ביחד נשק בכל גדול נמן לאי לאבי נסמן לאבי לאבי נמן לאבי לאבי נסמן [מוזיקה] [מוזיקה] נו אז היום אנחנו נלמד בעזרת השם קטע מאוד מאוד חשוב בדיקי מורן חלק א בתורה ק עו קטע קצר בעזרת השם שרבנו המלמד צריך האדם למהר מאוד לגרש מקרבו הרוח שטות למהר מאוד למהר מאוד לגרש מקרבו את כל הרוח שטות הדמיונות וההתקפה של המדיה מה שיש היום השם ירחם ויציל אנחנו רוצים באמת לגרש את זה על ידי התורה על ידי המצוות על ידי מעשים טובים כל אחד ואחד מאיתנו אבל מה לעשות שהרוח שטות היום היא מאוד מאוד מוחשית מאוד מאוד מאוד מוחשית וכבדה ולא נעימה ואנחנו חייבים עצה עצה איך לגרש אותה דיינו איך להתחבר לתורה איך להתחבר למצוות הבעל שם טוב הקדוש כותב על פרשת כי תבוא הוא אומר שאדם צריך לעבוד על זה שלעבוד את השם בשמחה זה העיקר השמחה של השם יתברך ורבנו עכשיו מלמד אותנו בתוך כל ההתקפה הגשמית החומרית הדמיונית שיש בדור שהיא כל כך מכבידה לנו על המחשבה דיבור ומעשה איך אנחנו בעצם יכולים להתקרב לתורה והכבדות הזאת היא מאוד קשה אבל רבנו פותח את החריצים ומכניס שמה אור נפלא ונותן לנו ערך הפים זה מה שרבי נתן גם מלמד בליקוי הלכות שהצדיק מגלה ערך הפים באדם על ידי שנותן לו דעת לאו דווקא ידיעות נותן לו דעת ועל ידי שהוא נותן לו דעת הוא מגלה אצלו ערך הפים ואז אדם יש לו כוחות לגשת לתורה ולגשת למצוות ולעשות דברים טובים וגם בקצב טוב עם חיות של תינוק ושמחה ואמונה ואהבה אז אנחנו צריכים לגרש כמה שיותר זה מה שאומר רבנו צריך האדם למהר מאוד לגרש מקרבו הרוח שטות מה שליבו מלא מרוח שטות הדבוק בו שזה התאוות והיצרים וזה על ידי איך מגרשים את כל זה אז בא רבנו ומלמד וזה על ידי שנתקשר להצדיק האמת לא מספיק רק הלימוד מהספרים שזה מעלה גדולה זה כבר תהליך של התקשרות אבל ללמוד מספריו ו לקיים את סויו ללמוד מספריו ולקיים את סויו זה נותן לנו התקשרות במחשבה דיבור ומעשה לאור של הצדיק שהוא יכול לגרש את הרוח שטות הרוח שטות מגאווה הרוח שטות מנצחות הרוח שטות מ מהשוואות כל הדברים האלה שמונעים מאיתנו לימוד תורה מתוך עונג כשאדם בנצחיות הוא מאבד את העונג שבתורה את העונג שבקיום המצוות שאדם כי רבנו אומר שמידת הניצחון שונאת את מידת האמת אז יש לו תורה אבל היא לא עם אמתא עם הרבה נצחיות או הרבה גאווה אה כל הדברים האלה אפילו שאדם לומד ומתפלל אבל הוא לא מרגיש חיות כי הוא בהשוואה לאחרים ואז הוא גם לא מגיע לנקודה שלו וזה רוח שטות מאוד מאוד חזקה שיש היום בדור שאנשים מחוברים לכל מה שקורה במדיה מחוברים לכל העולם אבל הם לא מחוברים לעצמם לנקודה הייחודית הפרטית שלהם כמו התם הקדוש ועל איך זוכים לזה וזה על ידי שנתקשר להצדיק האמת עכשיו למה זה נקרא הצדיק האמת אם הוא צדיק הוא אמת ואם הוא אמת או צדיק מה זה הצדיק האמת כותב רבי אברהם בן רב נחמן שהצדיק האמת זה מדבר על יחידי הדורות כולם צדיקים אבל יש יחידי דורות שהתפקיד שלהם זה באופן ייחודי לטפל בשורש נשמתנו זה העניין שלהם זו העבודה שלהם הם נבחרו מזה משמיים עקב העבודות הכל כך מסיביות גם שהם עשו זכו לזה קיבלו את זה משמיים והם צריכים להעיר לנו בזה והם רוצים גם שאנחנו נקבל את האור הזה לכן זה נקרא צדיק האמת דור דור ודורשיו דור דור וחכמיו צריך בכל דור את הדרשן שיודע בחוכמה איך להעיר ולקרב ולהריח למתק דינים זה מה שרבנו עושה בעצות שלו הוא נותן לך דיבורים ועצות וחיבור בין בעליה ובין בירידה בכל מצב ובכל עת הדיבורים של רבנו מאיירים לנו הדיבורים של רבי נתן ספרים העצות אם לא היה לנו את העצות של רבנו מה היינו עושים מה היינו עושים כל אחד שישאל את עצמו אם חס ושלום חלילה וחס רבנו לא היה בדור מה היינו עושים בדור הזה אתם יודעים כמה קריסות היו אתם יודעים כמה נפילות היו אנשים פה לא היו מחזיקים מעמד אם לא העצות של רבי נחים ברסלב איך היו יכולים להחזיק מעמד הדברים ברורים וגלויים לכל ונראים ועיקרים כולם יודעים את זה והתקשרות היינו אהבת נפש מה שאוהב להצדיק מאוד עכשיו מה זה נקרא התקשרות שאני מקושר למישהו זה נובע מאהבה התקשרות אמיתית זה אהבה כמו בעל אישה אותו דבר שאדם יודע שהעצות של רבנו נחמ ברסלב זה החיות שלו ומי שלומד בספרי רבנו ונכנס ללימוד אם זה בפק אם זה בעיון ודולה עצות כאלה נפלאות מרבנו הוא מתחיל ליצור אהבת נפש לצדיק אהבת נפש לצדיק מה זה אהבת נפש הזאתי אהבת נפש שכל דיבור שלו זה התרופה שלי כל דיבור שלו זה המצפן שלי זה זה ההדרכה שלי איך להצליח בדור ובגדול איך להיות לוחם חזק ואמץ בדור איך לעשות דברים נפלאים איך להצליח בדור אף על פי שהדור נראה בכישלון מוחלט רבנו הופך את הכל ומראה לך שהדור הזה הוא הכי מוצלח ואפשר ללמוד תורה ובהתמדה ואפשר להתפלל ואפשר ללמוד ואפשר להתקדם ואפשר לעשות דברים נפלאים אף על פי שהמציאות החיצונית של הרוח שטות שכל כך מתגלה חזק היא נראית בלתי אפשרית לעבוד את השם בדור הזה לכן רבי ישראל דוב עוד 10 המון הדגיש את זה שאם לא היה את רבנו בדור חס ושלום חילה וחס אין תקווה איך אתה יכול להמשיך איך בני הנאורים ימשיכו איך הם יכלו להמשיך ועל ידי זה נכלה ליבו בלב הצדיק רבנו אמר תנו לי לבכם והוליך אתכם בדרך דש אבל מה הכונה תנו לי ליבכם מה רק את הלב לא נחשוב וידעת היום והשבות האלה ח רבנו אמר אני נחל נובע מקור חוכמה הוא רוצה שנחכה בתורה ונלמד את התורה ונוריד את זה ללב ואיך נוריד את זה ללב שנוריד את זה לעצות מעשיות ואז אדם ברוך השם לומד וזוכה לקיים ולעשות ולשמור ובעבודה ייחודית יפה מול הבורא באור שלו כמו שרבנו מביא בתורה למדד שכל יהודי יש בו נקודה שהם בחברו והוא מזריחה אור נפלא בעולם והוא מרגיש באמת עבודה ייחודית פרטית כל אחד יש לו את הכישרונות שלו זה כתוב גם בהרבה ספרים חובת הלבבות מדבר על זה שכל אחד ואחד יש לו את הכישרון שלו קדושת הלב הי מדבר על זה נועם אלימלך הרבה פעמים מדבר על זה שכל אחד יש לו את המקום שלו זה גם גמרא בתענית במה אביך היה זהיר יותר אז אחד אמר מצוות תפילין אחד אמר מצוות ציצית מה הכוונה הרי הקדוש מסביר שהוא היה זהיר יותר באיזה מצווה מסויימת כי הוא ידע שזה משורש נשמתו לתקן את זה וו זה רבנו גם אמר מה לכם לדאוג שאני הולך לפניכם הוא מאיר לנו את האור הזה בכזו אהבה וחיבור את המסע שלך שזה התיקון שלך וזה הייעוד שלך וזה העבודה הפרטית שלך וזה מה שאתה צריך להאיר לעולם ברוך השם כמובן על פי דרכה של תורה על פי שולחן ערוך על פי ההלכה ולפי שליבו מלא מרוח שטות רבנו פה שם לנו את ה איך אומרים את המציאות על השולחן אפשר להתבלבל הלב שלנו מלא ברוח שטות לא בבחירה ולא בחרנו ולד לדור הזה או למציאות הזאתי או למצב הזה מה לעשות הגענו לדור הזה עקו ד המשיכה נכון הניסיונות לא קלים קשה לנו לא קל לנו וזה לא פשוט וזה לא קל וזה מובן כי הלב שלנו מלא ברוח שטות אבל זה לא עושה אותנו רעים אנחנו לא בחרנו להיוולד לזה זה העבודה שלנו בתוך הדור זה העבודה שלנו בתוך המציאות אנחנו נבחרנו להיות החיילים של משיח כל אחד אחד כל אחת ואחת להילחם ברוח שטות הזאתי רק השם יתברך לא ישאיר אותנו לבד אף פעם והוא ישלח לנו את הצדיק את הרב שבדור שרבנו כבר העיד על עצמו אני צדק הדור עד ביית משיח והוא יתחיל לתת לנו עצות ויעשה אותנו אריות נפלאים בכל עבודת השם ברוך השם ולפי שליבו מלא מרוח שטות והרוח הוא האוויר וטבע האוויר לבקש לו מקום פנוי לצאת משם אנחנו רוצים להוציא את זה אנחנו רוצים את הרוח שטות את הדאגות והפחדים והדמיון והתאוות וכל השטויות והבלים אנחנו באמת כל יהודי כל יהודיה תשאל אותו באמת בשיחה פרטיית אישית ייחודית כולם יגידו לך שהם רוצים להיות קדושים וטהורים וזכים ונפלאים כולם ברצון שמה כולם כולם אני אפילו יצא לי לדבר עם אנשים שוא אמר לימה היה לי את הכוח הייתי חוזר בתשובה אבל אין לי את הכוח אתה רואה שבאמת בשורש הוא רוצה את זה הוא רוצה את התורה רוצה את המצוות רוצה את עבודת השם אף על פי שחטא ישראל רבנו אומר בספר המידות שעוו לא שייך בישראל עוון לא שייך בישראל יהודי לא שייך בו עוון זה מציאות חיצונית שהתלבשה אז הרוח שטות שיש בתוכנו מחפשת וצועקת צעקה פנימית לא רוצת זה לא רוצה את העצבות ולא רוצה את המראה שחורה ולא רוצה את כל הדמיונות האלה אני באמת בשורש נשמתי רוצה את השם זה מה שאני באמת כם מבואר אצל המחקרים שטבע הרוח רוצה לצאת החוצה וכ שמוצא האוויר מקום פנוי לצאת שם הוא בוקע ושובר במהירות ובעלה כמו בלון תראה בלון הוא דחוס באוויר אתה רק עושה חור קטן בום הכל יוצא בבעלה ומתפוצץ כי האוויר הטבע שלו זה להתפשט עכשיו אומר רבנו כך ועל כן כשנכבה בלב הצדיק דהיינו שזוכה ללמוד מספריו וא לקיים את צוטה וכל אחד בקצב שלו להיזהר מריבוי לבקש על הדרכה טובה כל אחד הדריכני באמתך שהכל יהיה בישוב הדעת על פי ההלכה על פי התורה בקצב עקב בצד הגודל קובץ על יד ירבה ולב הצדיק הוא חלל בבחינת וליבי חלל בקרבי אגב על הפסוק הזה בתהילים שדוד המלך אומר קט וליבי חלל בקרבי רשי גם מביא שם על המקום שפסק ממנו היצר הרע פסק ממנו היצר הרע יש כאלה יחידי סגולה בדורות שזכו שכניו הכניעו את כל היצא הרא שלהם ולבי חלל בקרבי זה נקרא תשובת רבי יוחנה בן הקנה בן הקנה אחד מהם שעשה את זה בדור הקודם זה היה האח של הבבא סאלי הבבא דו השם יקום דמו רבי דוד אבוחצרה האח הגדול של הבבא סאלי שהוא זכה אגב שהיה לו ארבע בנות לא היה לו בנים והוא עשה את התיקון הזה שנאמר בתורה שש שנים יעבוד ובשביעית יצא לחופשי חינם שהם שש שנים עושים איזה סוג של תעניות וסיגופים באיזה עליית גג או באיזה חדר סגור וממש עובדים על פרישות וסיגופים עד שאחרי שש שנים פוסק מהם היצר הרע ואז הם לגמרי רק יצר הטוב יחידי סגולה זכו לזה בדורות הבאב דוע עליו השלום השם יקום דמו זכותו תגן עלינו אמן שהוא היה נקרא במשפחת אבוחצרה התרת ראשנו תבינו זה זה הגדרה לא פשוטה בכלל העטרת זה כנגד הכתר כנגד הרצון כנגד האינסוף ככה הגדירו אותו במשפחת אבוחצרה התר את ראשנו והוא הגיע לשנה אני חושב הסמוכה על הרביעית או השישית א תפסו אותי כרגע במילה זה ספר שלם האביר יעקב כל שושלת משפחת אבוחצרה מרבי שמואל אלבז והוא הגיע ממש הוא הגיע ממש לשנים הספורות האחרונות לתיקון הזה ואז קרה מה שקרה שהייתה גזרה והוא הלך כפרה על הדור וייראו אותו בתותח סיפור שלם בדבר אבל הוא זכה הוא בסופו של דבר באחרית ימיו הוא זכה לזה אפילו שהוא אלך כפרה על הדור אבל זה נקרא וליבי חלל בקרבי והצדיק הוא בחינת מקום וליבי חלל בקרבי ללכן רבנו נח מברס כבר בחו מרן אמר פשטתי את כוונתי אני כבר אין לי אין לי שום דבר מהעולם הזה שום דבר מהעולם הזה אני כבר לא איך אומרים בשביל לעלות למדרגה יותר גבוהה אני כבר צריך לצאת מהגוף פשטתי את קטנתי אני כבר מחכה לפשוט את הבגדים שלי דיינו את המלבושים ולהיות בעולם הזה אני רוצה כבר להיות למדרגה יותר גבוהה כי רבנו אמר אם היה נשע רגע אחד בעולם באותה מדרגה לא שווה לו להישאר כאן עד כדי כך איזה תשוקה היה לרבנו תמיד להידבק בשם ולכן שהצדיק גם נפטר ועולה לאן שהוא עולה ככל שאולי יותר גבוה יכול לרדת לרבדים היותר נמוכים בדור ולהשקות אותם ולהצמיח אותם וליבי חלל בקרבי למה וליבי חלל בקרבי כי הלב אם נדמה אותו למשל כמו בלון עם אוויר וברגע שיש נקב בבלון אז האוויר יוצא אותו דבר דוד המלך הגיע למדרגה שכל הרוח שטות בכלל כבר היצר הרע כבר לא קיים אצלו ביטל את זה לגמרי אותו דבר הצדיקים זוכים שכל האוויר כל החלל של הרוח שטות והם נלחמים ומתמודדים הכל כבר יוצא החוצה לכן יש כאלה שואלים שאלות על רבנו איך הוא אמר כך ואיך הוא אמר כך אם תפתח קצת בספרים קצת ותראה מה זה חיי מוהרן ומה זה שבכי מארן החלק השני של חיי מוהרן ומה זה שיחות הרן אתה תקבל קצת זווית אחרת שיש שאלות שלפי המוח של ך עם כלל הכבוד כמה שאתה תלמיד חכם לא שואלים את זה על צדיקים גדולים אזה אם אדם בא עם מוח מלא ברוח שטות ודמיונות ועדיין הוא לא פרוש לגמרי לגמרי לגמרי מכל התאוות הוא יכול לשאול שאלות איך רבנו אמר אני אש פלא ונשמתי ה פלא גדול מילא קצת ענווה אם הוא אמר את זה אז תאמין שדברי צדיקים יודעים מה שהם אומרים ולא הוציאו הבל מפיהם לא הוציאו שקר מפיהם אז תלמד ותראה מה זה הדבר הזה ובאמת ואנחנו לומדים מהספרים ורואים לאיזה מדרגה רבנו החיים ברסלב הגיע אז מי אנחנו שנשאל בכלל ל הדיבורים שלו אנחנו צריכים לקבל את זה כפשוטו זה כמו שפעם מישהו אמר לי שהוא למד גמרא והיה קשה לו על רשי אז אמרתי לו צדיק שלי רשי לפני שהוציא את החיבור שלו שרבינו חים ברסלב אומר על החיבור של רשי שהוא נקרא האח של התורה אתה יודע מה זה ההגדרה הזאתי זה הפירוש הכי קרוב לתורה רשי לפני שהוריד את הפירוש שלו ארבע פעמים הוא כתב את הפירוש שלו על התורה רק אחרי ארבע פעמים בדיו שהיה חסר לו ובמקום שורה אחת למלות היה ממלא שתי שורות ועם תעניות וסיגופים ותפילות שהשם יאיר לו פירוש נכון וטוב אתה פתאום בא ואומר שקשה לך על רשי איך רשי כתב את זה עצור רגע אתה לא למדת תורה כמו רשי ואתה לא התקדש עדיין כמו רשי ואתה לא עשית תעניות וסיגופים לשבור את כל היצרים הרעים שלך כמו רשי ואתה עכשיו בא להגיד רשי לא מובן לי רשי פשוט על פי הסכלים שלנו והכמויות השכל והרוח שטות אנחנו לא מבינים את רשי אבל רשי אמת יש כאלה רק שמו כיפה על הראש ששם מתחילים לשאול שאלות פוסלים תורה שבכתב תורה שבעל פה ממציאים המצאות אתה פרשת מתאוות מה אתה חושב ששמת כיפה וציצית זהו אתה פרוש לגמרי אתה פרוש מגאווה לגמרי אני פעם שמעתי איזה אחד שהוא מדבר גבוהה גבוהה על נגד התורה שבעל פה השם ירחם ויציל אפר לפומה ואז אחד הדברים ששאלתי אתה כבר מונח בכל המדרגות של התנאים המוראים סבוראים גאונים ראשונים אחרונים אתה כבר פרוש לגמרי כמוהם כמו רבי יוחנן שהיה אומר על אנשים נדמות בעיני ברווז אתה כבר פרוש לגמרי לגמרי לגמרי ואתה כבר למדת את כל התורה כולה כולל כל המפרשים שאתה יכול לבוא ולהגיד שאתה לא מקבל את התורה שבעל פה ואז אמרתי לו אתה יודע מה אני אשאל אותך עוד שאלה אתה לא מקבל את התורה שבעל פה אתה מדבר נגד התורה שבעל פה ואתה מחטיא אחרים גם אחריך אני רוצה לשאול אותך משהו אתה עושה ברית מילה הוא אמר לי כן לילדים שלך אתה תעשה ברית מילה הוא אמר לי כן אמרתי לו איך תעשה אם אתה מאמין רק בתורה שבכתב ואתה לא מאמין בתורה שבעל פה איך תעשה לו ברית מילה יש יש עורלת הלב יש עורלת האוזן איך אתה יודע שזה דווקא עורלת הברית אתה מתחתן אמר לי כן שאתה תתחתן איך תקדש את אשתך יביא רב יעשה הרי את מקודשת לי טבעת אמרתי לו איפה זה כתוב בלי התורה שבכתב בעל פה אתה בחיים לא תבין את התורה שבכתב אדם צריך לתת גט לאשתו איך יתן לה גט וכן על זה הדרך איך תלמד לשמור שבת כתוב שאסור לצאת מתחום שבת לפי שיט נכנסת לשירותים אתה לא יכול לצאת אנשים לא למדו לא פתחו ספרים ומעז לדבר על תנאים אמוראים גאונים סבוראים שולחן ערוך פוסקי הלכה שכל עבודת השם שלהם היייתה מלאה בתורה ויראה ופרישות ופתאום משהו לא נראה לו והוא כבר ישר פוסל מילא אני פעם אמרתי למישהו אם אתה לומד ספר וקשה לך על הספר קודם כל תלמד אותו טוב אחרי שתלמד אותו טוב אתקשה אדם שמקשה אתה צריך ללמוד את כל הספרים ואת כל המפרשים קצת ענווה קצת התבוננות לא גמרנו רע משהו לא נראה לו פסל את כל הספר זה רק בא מגאווה ורצון לשלוט ורצון לסחוף אנשים אחריך ולהנהיג שאתה בעצמך סותר את עצמך מנה הובה יש כאלה טוענים רחמן ליצלן לא להניח תפילין איך לקחו קלף של תפילין ושמו אותם בתוך זה עכשיו שמעתי דברים שמדברים איך לוקחים קלף של תפילין שהוא כזה קדוש ושמים אותו בתוך אור בהמה איך ורק האותיות קדושות מה זה הדברים האלה זה חזל מפורש לימוד מפורש עוד לאלא למדו את הסוגיה עוד לא פתחו שולחן ערוך עוד לא למדו ספרות סתם עוד לא למדו איך להניח תפילין וישר כבר ככה מקשים תדעו לכם זה אנשים שמלאים ברוח שטות מלאים ברוח שטות לא למדו לא מכבדים את הצד של האחר יש להם דעה משל עצמם ואתם יודעים מה הסימן שאם לא היה להם רק דה משל עצמם הם קודם כל לפני שהם היו מדברים הם היו פותחים את הספרים ואת ההלכות ואת הלימוד ואת המפרשים ומקשיבים לצד השני ואז אולי הכלו להבי הדע אתה מקשה על השולחן ערוך לפני בכלל שלמדת אותו אתה מקשה על הגמרא לפני בכלל שסיימת את השס מה זה הדברים האלה אתה בא ומקשה ואומר שיש לך ידיעות מעצמך והבנה מעצמך רק גאווה ורצון לשלוט ולסחוף אחריהם אנשים זה הכל ואנשים שנסחפים אחריהם זה אנשים שנוח להם וואלה לפי מה שהוא אומר נוח לי לתרץ את זה שככה אני אהבו את השם אין להם מחנה ותשימו לב עליהם תעקבו אחם ותראו שיש להם נה המלוך מה שהם אומרים זה הכי נכון ואם אתה קצת היה לי פעם מקרה כזה שמישהו ככה התכיל בשאלות טיפ טיפה קצת הקשתי עליו שאלו שהוא התחיל להתעצבן לרתוח אמרתי לו למה אתה מתעצבן למה אתה רותח זה דיון למה אתה דופק על השולחן ככה כתוב ככה עושים אמרתי לו למה אתה לא יכול לשמוע עוד צדדים זהו אתה קבעת אז אלה שנוהרים אחריך מי אלה זה אנשים שלמדו זה אנשים שפתחו ספרים אז אתה חכם עליהם בוא תשב עם בן אדם שלמד את כל השס ויודע אותה ישר והפוך ופסיקה והלכה ואכל שב תדון איתו למה אתה לא מוכן לדון איתו הוא למד את זה ואתה לא למה אתה לא מוכן לשמוע לא כי הם רוצים לה וזה הרוח שטות שנמצאת בעולם ורבנו כבר הזהיר מזה אחים יקרים רבנו אמר בדור האחרון מי שיהיה חזק בפשיטות במצוות נטילת ידיים יהיה חידוש כמו הבעל שם טוב למה כי רבנו ידע שיהיו כאלה בעלי גאווה ורוצים להנהיג את העולם שידברו על התורה שבעל פה וידברו על חכמים ולכן הוא אמר תדעו לכם יגיע הזמן שיהיה קשה אפילו לקיים מצוות נטילת ידיים מרוב החוכמות והדמיון שלהם אז מי יסלק את כל הרוח שטות הזאתי ש מעיפה אנשים ומנתקת אותם מעולמה של תורה וגורמת להם לבזות תלמידי חכמים ואת התורה מי יכול להילחם נגד הרוח שטות הזאתי שהולכת וגוברת רבנו הקדוש אחים יקרים רבנו הקדוש ועל כן האוויר של הרוח שטות הדבוק בליבו שליבו מלא מזה האוויר הוא בוקע ושובר ליבו בבהלה ובורח לחוץ מחמת שמצא מקום פנוי בלב הצדיק שמגלים מקום פנוי בלב הצדיק ומוכנים לשמוע לרבנו ולומדים מהספרים שלו פתאום מגלים מה זה תורה בפשיטות אני כן כן חדש מלא ישן מה זה תורה עם ענווה מה זה תורה עם התבוננות כמו שרבנו מביא בתורה א כיש הישראלי צריך להתבונן בשכל של כל דבר מה זה תורה של האבות הקדושים רבנו אמר אני כן כאן חדש מלא השם באתי לחדש את הדרך של האבות הקדושים רבנו אמר את זה לא איזה כמה מדומיינים שטוענים שהאמת של האבות הקדושים אצלם רבנו אמר את זה שלמד ובנם של קדושים ועסק בתורה יומם ולילה ויטש את כל התאוות שלו הוא בא ואמר את זה והוא מחזיר אותנו למקום הזה מחמת שמצא מקום פנוי בלב הצדיק ועל כן על ידי שמגרש במהירות הרוח שטות מקרבו כי הצדיק מהר מאוד מגרש את הרוח שתו תדעו לכם הצדיק מהר מהר מאוד מגרש את הרוח שטות בגלל זה יש הרבה יצר הרע להתקרב לרבנו שאדם מתקרב לרבנו ולומד מהספרים פתאום נכנסת בו דעת איפה אני מונח איפה אני נמצא איפה הידי עד עכשיו רק רצון לשלוט רחמנא ליצלן כזה כזו פשיטות כזו תמימות כזו טהרת הלב מה זה לראות חסידי ברסלב באומן מהדור הקודם ויצא לי לראות כאלה איזה עדינות איזה טוהר איזה ענווה והקשבה זכינו לשבת עם כאלה יש חסיד ברסלב כבר מבוגר בימים אני לא אגיד את השם שלו כי הוא לא אוהב שמדברים עליו שהוא כבר זכה לראות עוד זקני חסידי ברסלב בדור הקודם הוא אבא לאיזה 16 ילדים יצא לי לדבר איתו כמה פעמים עם כל הגדולה שלו בתורה והעוצמה ויראת שמיים פתאום אומר לי אתה יודע יש לי קושיה אולי תעזור לי לענות עליה והוא אומר את זה באמת והוא מקשיב אומר איזה ענווה ואני אמר לו הרב מה לא לא אני רוצה לשמוע מה אתה אומר אני זוכר שאמרתי לו והוא שתה את זה בצמה וואי אתה יודע יפה לא חשבתי על זה אני אכתוב את זה אני באמת אעיין אני רוצה לראות וא זה מדהים לראות את זה גדולה כזאת של תורה ויראת שמיים וענווה ועם כל זה הוא בא ומוכן לשמוע ומקשיב משה רבנו הנביא של עם ישראל ראש בני ישראל מגיע אליו איתרו שהיה עובד עבודה זרה ואומר לו ככה לשפוט את העם מהבוקר עד הערב לבד אתה לא תחזיק מעמד אתה צריך לעשות שרי מאות שרי אלפים שרי רחין לזה הדרך אם אנחנו היינו במקום משה רבנו אומר לו מה אתה מבין למה אתה למדת קיבלת תורה מהקדוש ברוך הוא אתה בא עכשיו לתת לי צות אבל משה ר רבנו הקשיב כן אם העצה שלך היא אמיתית ועל פי דרכה של תורה בטח שאני אקבל ממך עצה קבל את האמת ממי שאמרה קבל את האמת ממי שאמרה ועובדה שהוא למד בעצמו בעצמו למד מיתרו זה צדקות וגדולה ויראת שמיים במקום אחד ככה חכמים גם היו דנים פסקו איזה הלכה הביאו להם סטירה ממקום אחר מה שנקרא בהלכה במיני ובה ישבו הקשיבו בדקו למה לא זה דרכה של תורה לא קו אחד וזהו וכולם אחריי כולם אחריי זה הרוח שטות הצדיק רבנו נחם מברסלב כבר ראה את זה ראה את כל הכפיות האלה ראה את כל הדמיונות האלה שזה הפך תורת משה רבנו ועומד חזק בפרץ ואומר תיזהרו כי הרוח שטות היא מאוד חזקה מאוד מאוד מאוד חזקה ומי שיהיה תמים עם השם אלוקיו ד את התורה בפשיטות ינצל מכל זה תמים תהיה עם השם אלוקיך איך אומר רשי התהלך עמו בתמימות ואל תחקור אחר העתידות מה אני צריך לחקור יש לי רבי שמעון בזוהר מה אני צריך לחקור יש לי שולחן ערוך מה אני לא מאמין להם אני צריך לחקור אחריהם בזה אני אהיה פתי יש לי גדולי עולם תן לי את התורה תן לי ללמוד חבל על הזמן שאני אבזבז רק ללמוד ולעשות וזה מה שרבנו נותן לנו רוח טהרה רוח טהרה נפלאה ברוך השם י לקים המ חיוך גדול בנשמה מרגיש בלב את השמחה וזה כל מה שבא לי להתקרב לרבי בטיון השנה וממנה וזה כל מה שבא לי להתקרב לרבי בציוד השנה ו הבנו נחמן ילה עלה עלה עלה כל הצפי לה ל נו חמ י ל הילות למ [מוזיקה] ור ור [מוזיקה] [מוזיקה] דים חב שמח את כולם רבנו נחמן מאומן וזה כל מה שבא לי להתקרב לרבי בציון השנה וממנה וזה כל מה שבא לי תקרב לרבי בציון בשנה ונוה רבנו נחמן יעלה עלה לה עלה את כל התפילות למעלה לבורה רבנו נחמני עלה עלה עלה עלה כל תיל למעלה לבור התפל לור נו ח כל הל [מוזיקה] ל לכן אומר רבנו ועל כן על ידי שמגרש במהירות הרוח שטות מקרבו איזה פשיטות רבנו נות ומגרש את הרוח שט לב על ידי זה יש לו ל ואז מה קורה אדם יש לו לב נשבר הרבה פעמים שאדם לומד מספרי רבנו פתאום מקבל לב נשבר אבל זה טוב זה אומר שהרוח שטות נסתלקה מלבו הצדיק סילק את הרוח שטות מליבו כי נשבר ליבו על ידי מהירות ובהלות הרוח שטות לצאת כנל צדיק הוציא ממך את הרוח שטות בגלל זה הלב שלך נשבר רק רבנו אמר צריך להיזהר שלב נשבר ועצבות הם מאוד קרובים ולב נשבר זה לא עצבות לב נשבר זה ביטוי געגוע ואהבה לשם יתברך ועצבות זה יאוש כבר מהשם יתברך חס ושלום כן רבנו אמר צריך להיזהר מאוד בלב נשבר אבל רבנו נותן לנו הרבה פעמים לב נשבר כי הוא מוציא את הרוח שטות שהוא מוציא את הרוח שטות הוא ממלא רוח טהרה שתה רואה שיש לך לב נשבר תשים לב הלב נשבר נכון כי יצא רוח שטות במהירות גדול אבל מצד שני תשים לב איזה געגועים ואהבה ותשוקה נפתח לך עכשיו לקדוש ברוך הוא אמיתית פשוטה ותמימה ועל כן לא מצא לפי שעה מקום לצאת ועל כן נשבר הלב זה בסדר זה בסדר צדיק מנקה אותך מהרוח שטות כמה פעמים אנחנו עוברים את זה את הלב הנשבר אבל מצד שני זה כבר לא עצבות כי זה ממקום של כל כך געגוע לשם יתברך כן אומר דוד המלך לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה כי בתת מודה של האדם אדם מרגיש שחס ושלום שיש לו לב נשבר הקדוש ברוך הוא מבזה אותו דוד המלך אומר בדיוק הפוך לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה הקדוש ברוך הוא לא מבזה לעולם את הלב הנשבר שלך כי לב נשבר זה ביטוי של כזו אהבה וגעגוע ותשוקה להשם יתברך תורה מ מתו יראה מתוך שמחה מתוך חיות וכן על זה הדרך אחים יקרים ואנחנו נפגשים הרבה עם לב נשבר עכשיו כי הלב הנשבר הזה מנקה אותנו מהרוח שטות של העולם הוא מקרב אותנו לתכלית ולאהבת השם ולתורה האמיתית הפשוטה והתמימה והתורה שאנחנו רוצים להגיע אליה לכן אח יקר בת ישראל היקרה עצרו רגע אנחנו יודעים שיש לנו הרבה לב נשבר אבל לפני שאתה נותן לזה ביטוי של עצבות ויאוש ותסכול עצור חכה תיכנס רגע לנבכי ליבך לטהרת ליבך ותעיד טוב ותראה שאתה לא בעצבות כי אם בגעגועים וכיסופים ואהבה להשם יתברך שלא היית כמוה תתבונן טוב נכון לב נשבר זה לא דבר קל אבל אם התבוננות נכונה כמו שרבנו מלמד אותנו זה קרש קפיצה שאדם חס ושלום נופל לעבירות כי יש לו רוח שטות ואז הצדיק מעיר עליו אור של תשובה יש לו לב נשבר וומר איך נפלתי למקום הזה חכה לפני שאתה לוקח אחורה לפני שאתה מגדיר את זה בתור עצבות תסכול ויאוש חכה רגע רבנו אומר שיש לך לב נשבר עכשיו רבנו אומר שיש לך לב נשבר ולב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה הקדוש ברוך הוא לא מבזה את הלב הנשבר שלך צריך למלות אותו ואם רגע תעצור ותאמין כמו שאמרנו בהתחלה שצריך להיות מקושר להצדיק בלב ונפש עכשיו זה ההזדמנות שלך להיות מקושר לצדיק בלב ונפש ולהגיד רגע לפי דעתי השם מבזה אותי חס ושלום ולא רוצה בעבודתי אבל לפי מה שרבי נחים ברסלב מלמד יש איזה פעולה משמיים שקוראת איתי עכשיו שהרוח שטות הסתלקה ממני ועכשיו אני צריך להקשיב לרבנו ולא להקשיב לעצמי שעכשיו הצדיק ממלא אותי ברוח טהרה וכל הירידה הזאתי תהפוך לעליה לכן צריך להיות מקושר בלב ובנפש לצדיק שעכשיו הצדיק מריר עליך רוח של קדושה רוח של טהרה הוא אח של רה אל תתיאש אחי היקר חכה רגע לפני שאתה הולך בוען ונטען עם המחשבות שלך חכי רגע בת ישראל היקרה לפני שאת הולכת בטוען ונטען עם המחשבות שלך על מה שעובר עליי חכי מה שאתה חושב מה שאת חושבת זה לא נכון מה שהצדיק אומר זה האמת אז רגע תיכנס למקום הזה ותגיד כן יש לי געגועים יש לי אהבה לשם אני באמת אוהב אותו אני לא רוצה את העבירה אני לא רוצה את הנפילה אני לא רוצה את הרוח שטות אני באמת רוצה את השם אני באמת אוהב את השם אני באמת אוהב את התורה אני באמת אוהב את המצוות זה מי שאתה באמת הצדיק הוא נקרא רופא הנשמות רופא הנפשות הצדיק הוא נקרא בעל השדה כמו שרבנו מביא בתורה ס ה הוא מצמיח אותך הוא מגדל אותך הוא משליך עליך מים טהורים תנו לי ליבכם אומר רבנו והוליך אתכם בדרך חדש כי בלב שלנו יש רח רוח שטות שמוליכה אותנו בדרך הקומה ואז אדם נכנס לספרים וללימוד בספרי רבנו ואז הוא מגלה את המקום הזה שהנה וואי תשמע זה משהו נפלא מה שכתוב פה זה הדרכה נפלאה ורבנו אומר תן לי את הלב שלך רק אתה יודע מה התנאי שגם אם אתה בלב נשבר תאמין לעצות שלי שזה בדיוק הפוך ממה שאתה חושב על עצמך אתה חושב שאתה הכי בקו חובה ואני מלמד אותך שאתה הכי בכף זכות אז תן לי את הלב הזה תן לי את המקום הזה בלב לסלק ממך את הרוח שטות של העצבות והמרה שחורה והגילוי הפנימי שאתה הכי רחוק ואני אומר לך שכל ההתרחקות הא כל ה התקרבות תורה מח בליקוי מורן חלק שני וכל מה שאתה עובר זה בסך הכל דמיונות רבנו נתן לנו את את הבחירה תנו לי ליבכם יש לכם בחירה תנו לי ליבכם וברגע שאנחנו נותנים את הלב ולא מקשיבים ליצר הרע שהוא נראה כל כך ערמומי ונכון על פי התורה כביכול אנחנו משליכים את הסכלים האלה ונותנים לרבנו להיכנס לנו ללב עם הדעת שלו שאני עכשיו בהתקרבות והצדיק עכשיו ניכה אותי מהרוח שטות לכן יש לי לב נשבר עכשיו אני בעליה וזה נותן עונג ושמחה [מוזיקה] ו [מוזיקה] אדם יכול לעשות עבודה רוחנית נפלאה על פי התורה על פי המצוות שבלב הנשבר זה עכשיו משהו חדש שיורד עליי אור חדש שיורד עליי התחלות חדשות שיורדות עליי לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה רבנו יודע איך לנקות אותנו אחים יקרים ואז אנחנו זוכים לתורה התורה שהיא מחייה אותנו איי תודה רבה לשם שרבנו מגלה שהכל זה תכלית של עליה הטוב הטוב הטוב כי לא חלו רחמיך והמרחם כי לא טמו חסדך כי מעולם כי מעולם כי מעולם כי בנול הטוב הטוב הטוב כי לא לו רחמיך והמרחם כי לא תמו חסדך כי מעולם כי מעולם כי מעולם כי מנול הטוב ובטו כי לאלו חמך רחם כי וחסך כי מעולם כי מעולם כי מעולם כינו לך הוב הוב הטוב כי וכלו חמך ולרחם כי לא וחסך כי מעולם כי מעולם כי מעולם כי מינוול הטוב הטוב הטוב כי אוכלו רחמיך הרחמים של השם יתברך תמיד מאיירים אז יש לב נשבר אבל זה התחלות חדשות רק עניין של התבוננות תדע לך אתה בניסיון לב נשבר אופ עצבות מרה שחורה השם לא רוצה אותי השם לא אוהב אותי בא רבנו אומר אל תקשיב אל תקשיב לזה אל תקשיב לזה אני אומר לך מהאמת סילקתי עמך את הרוח שטות מה אכפת לך אז פתאום נשאר חלל כי הרוח שטות הסתלקה ומה השלב הבא אני ממלא אותך ברוח טהרה חדשה אני ממלא אותך באור חדש רק תנו לי ליבכם מה זה הלב זה התפילה מה זה הלב זה האמונה מה זה הלב זה להאמין בעצות הצדיק אני הולך עם רבנו אני הולך עם העצות שלו תכלית הירידה עליה עכשיו זה מובן התחלות חדשות התחלות חדשות לשמוח ברצונות וכיסו צנ כיסו תיקון הכללי לימו תורה קיום מצות הללה לחור לחורי מעולם כנו לור ברלי עלי אלוקי ורוח דחן חדש בקרי ל אני אלוקים ברוח נחון חדש קרבי סו ברלי רלי אלוקים ברו נכון חדש וכיב לכן אתם מבינים למה רבנו נותן תמיד גלגלים חזקים לדור הזה עם כאלה עצות אדם חוזר לתורה עם כאלה עצות אדם חוזר לתפילה עם כאלה עצות אדם ממשיך ללמוד דעת קנית אומר שלמה המלך מה חסרת אם יש לך דעת לא חסר לך כלום ומה אמרנו בתחילת השיעור בשם הבת עין שהחיסרון זה בחינת ייסורים מה אומר לנו שלמה המלך דעת קנית מה חסרת חיסרון זה ייסורים אם יש לך דעת אין לך ייסורים אין לך ייסורים אם יש לך את הדעת של רבנו אין לך ייסורים כי הוא תמיד מוציא אותך כף סכות דעת חסרת אם אין לך דעת וזה חיסרון וזה ייסורים מה קנית לא קנית כלום אתה תמשיך לחיות בייסורים לכן האור של רבנו יבטח בכולם כו זכות ואהבה ושלום ואחדות ושמחה ויביא את הגאולה ברחמים ולכן אנחנו צריכים להיות לוחמים בשטח זריח ולהאיר את הדיבורים של רבנו בעולם ואת הספרים שלו ואת העצות שלו ועל זה לא סתם רבנו כל כך חיזק את העניין הזה חזק ואמץ חזק ואמץ בעבודתך רבי ישראל היה אומר מה שכתוב בפתק חזק ואמץ בעבודתך שצריך להיות חזק ואמץ בעבודתך להזריע את האור של רבנו וזה דיבור לכולם להיות חזקים ואמיצים בדרך הזאתי עוד פלייר עוד עצות מרבה עוד דיבורים מרבנו יש פליירים במדיה תפיץ תפיץ אתה לא יודע לאיפה זה מגיע תפיץ את הדעת של רבנו ב כי רבנו אמר כמו שאתם צריכים אותי אני צריך אותכם כמה שיותר לרחם על נשמות ישראל ולהיות חיילים להפיץ דעת רבנו בעולם שזה יכנס לכל הישיבות שזה יכנס לכל המדרשי שזה יכנס לכל בתי ישראל ועוד הפעם ועוד הפעם ולמלאות ומלאה הארץ דאה זה הדעת של רבנו הספרים הקדושים הדעת של רבנו שתרבה בעולם מקו לקו איך רבי נתן מחזק את הבן שלו את רבי יצחק ותראה ותראו להיות חזקים ככה הוא מחזק גם את הנש להיות חזקים בכסף ובממון וטרחה להפיץ ולהעיר את ספרם הקדושים ולהדפיס את דעת רבנו בעולם ולהעיר את דעת רבנו בעולם בכל המדיה בכל מקום מה שאתה יכול לעשות לעיר את הדעת של רבנו אתה יכול להיות מזכה הרבים ענק אתה רואה איזה פלייר מתורת רבנו תפיץ אותו איזה פליר מתורת רבי נתן תפיץ את זה את נשמות ישראל השוות לך תדע לאיפה זה יגיע וכמה זה יחייה את נשמות ישראל כל דיבור של רבנו הוא כל חיותנו ותקוות ואם כל חיותנו ותקוותי צריכים להפיץ את הדעת הזאתי שנשמות ישראל המסכנות שכל כך כואב להם ואיין להם מצה לנפשם איך להתמודד עם הרוח שטות שיש בדור שיקבלו את הרוח טהרה שי רוחו של משיח של רחמים ואהבה וכף זכות ואחדות ושמחה ואהבת השם ואהבת התורה ואהבת ישראל ותדעו לכם אחים יקרים גם בתוך שתקרב לרבנו יש יצר הרע שמכניס באדם שנאה ומחלוקת וכל הזמן רק לדבר על זה ועל זה ועל זה וראיתי רבים חללים מפילה לא חזרו רקם נכון יש פרסומים של שקר יש מפורסמים של שקר אז אתה יכול להתרחק אבל אתה לא צריך עכשיו להיכנס בזה במלחמות וכל היום לדבר רק מזה יש אנשים שכל היום מדברים רק מזה זה מה שרבנו רצה שנדבר רק מזה רבנו רצה שפיץ את האור שלו ותדע לך שאם הדיבורים של רבנו יגיעו באהבה לכולם גם אלה שמפורסמים של שקר לפי הגדרות שרבנו אמר גם הם יחזרו למותב רבנו יעיר גם בהם צריך להעיר את האור של רבנו באהבה כי התפקיד של הצדיק זה להוריד את האפרוריות שיש מעל נשמות ישראל שזה הנר כדי שדלוק יפה לא להכניס שנאה למצוא כף זכות בכל יהודי לא להגדיר הק טרות כולם שקר כולם שקרנים כולם שקר כולם שקרנים רבי נתן בעצמו שרעה מפורסמים של שקר ידע גם איך לקרב אותם ידע גם איך לעבוד איתם תראו עלים לתרופה הדרכה מפורשת איך רבי נתן הדריך אותנו בדבר רבי יצחק ברייטר מזקן חסידי ברסלב בפולין ממנהיגי חסידי ברסלב בפולין איזה הנהגה יפה היתל אומרים שבטר לשונו קירב אלפים ורבבות וגם של מתנגדים רק באהבה רק באהבה כן גם השם הזה נ נח נחמן מאומן זה אהבה התקדמות אהבה אהבה כף זכות אהבה מאור פנים לפרגן לאהוב שאתה נותן אהבה למישהו הוא רוצה לקבל ממך שאתה מראה לו תשמע אתה בשקר אתה שנוי אני לא יכול להיות לידך הוא מרגיש את זה הקדוש ברוך הוא ככה עובד איתו הקדוש ברוך הוא מקרב אותו באהבה רבנו ידע לעבוד עם כאלה שהם היו מצח הנחש שיא הכפירה ורבנו ידע לעבוד איתם ולקרב אותם אנחנו צריכים ללמוד מרבנו איך הוא ידע בעדינות ובסובלנות להעיר בכל נשמות ישראל את אהבת הצדיק רק באהבה אנחנו צריכים להיות אנשי אור אנשי אהבה וברגע שאנחנו נעיר באהבה לכל עם ישראל את הדעת של רבנו האהבה הזאתי כבר תסלק את כל החושך וכל הרוח שטות כמה שיותר ברוך השם א כול הוא עבד את השם בשמחה לא היתה לו דקה מנוחה הוא הבטיח שמי שיבוא ונש סנו נ ל החבר מאז שכונה ומאז שחזרתי הביתה לכאן נשאר על רבנו נחמן רבי נחמן רבי נחמן אין כמוך בעולם רבי נחמן רבי נחמן אוהבים אותך כולם רבי נחמן רבי נחמן אין כמוך בעולם רבי נחמן רבי נחמן אתה אבא של כולם אז אשרנו שזכינו שנזכה להיות אנשי אור כי חושך מגרשים רק עם אור עצות מרה שחורה שנאה תחרות נה גרשים רק עם אור ואהבה אור ואהבה להפיץ דעת רבנו באור לעולם באהבה לכולם וזה יסלק את החושך ממלא ואת כל הרוח שטות שאני אזכה כמה שיותר להיות אנשי אור שיהיה אהבה אחווה שלום כ וראות לכולם והכי חשוב הכי טוב לכולם ביי ביי מסורות טובות
לצפיה בתכנים נוספים:
נהנתם? יש לנו עוד תוכן משובח באתר
רוצים ללמוד דף יומי בגמרא? לחצו כאן ללימוד הדף היומי
רוצים ללמוד על פרשת השבוע? לחצו כאן לשיעורי תורה על הפרשה
רוצים ללמוד מתוך ספרי הקודש השונים אונליין? לחצו כאן לקריאת ספרי קודש
צריכים לשאול רב שאלות בהלכה או הנהגה? שאל את הרב שאלות בכל התחומים
רוצים להתפלל? תפילות חובה ורשות? לתפילות חובה, רשות וסגולות
רוצים לברך ברכת המזון? לקריאת ברכת המזון בנוסח עדות המזרח או אשכנז
נוסעים ממקום למקום? לחצו כאן כדי לקרוא תפילת הדרך או תפילה לטיסה